Liever geen antwoorden. Hints achter een spoilertag. Er moet wat te puzzelen overblijvenquote:Op vrijdag 11 december 2015 22:58 schreef KolonelBroodje het volgende:
Wat is precies de bedoeling eigenlijk in dit topic? Antwoorden in een spoiler met een beschrijving wat de spoiler is, of alleen zeggen welke antwoorden je hebt?
Okéquote:Op vrijdag 11 december 2015 23:00 schreef Mill61 het volgende:
[..]
Liever geen antwoorden. Hints achter een spoilertag. Er moet wat te puzzelen overblijven
zie DMquote:Op vrijdag 11 december 2015 23:01 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
OkéIk ben namelijk wel benieuwd wat jij dacht dat ik bij 11b heb.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Too obvious? Hier nog één:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens mij heb ik hem
Edit: Een aantal mensen stellen mij vragen over onder meer deze hint, maar ik ben nog geen week lid, dus ik kan deze vragen niet per PM of DM beantwoorden.
[ Bericht 7% gewijzigd door ZeGrandeMousey op 13-12-2015 10:37:39 ]
haha, rustig aan hoor, je hebt tot 11 januari de tijdquote:Op zondag 13 december 2015 13:40 schreef CarloV het volgende:
ik zie het nu 2 dagen te laat dat die kerstpuzzel er weer is, dus maar gauw bezig gaan!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 21% gewijzigd door rhubarb op 13-12-2015 14:20:47 ]
Kijk dan naar de tweede tip:quote:Op zondag 13 december 2015 13:45 schreef taarten4life het volgende:
ZeGrandMousey,
Geen geweldige tip die je geeft. Dat plaatje heeft tientallen stippen die je op honderd manieren kan volgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Edit: Mocht je er nog steeds niet uitkomen (als je het écht zelf wilt doen, kijk niet verder! Je bent gewaarschuwd!)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door ZeGrandeMousey op 13-12-2015 14:37:06 ]
2a of b?quote:Op zondag 13 december 2015 14:24 schreef xABCx het volgende:
Blijkbaar heeft ZeGrandeMousey daar een patroon in gevonden wat wij nog niet zien... ik zoek ook nog
Jij hebt dus al een antwoord bij 2b?quote:Op zondag 13 december 2015 14:15 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
@rhubarb Ik heb je berichtje gelezen, maar ik kan nog geen gebruik maken van PM/DM. Aan de reactie die ik van je zag kan ik echter al zeggen dat onze antwoorden bij 2b niet overeen komen.
ZGM, let erop dat je je hints in spoilers zet, thanksquote:Op zondag 13 december 2015 14:01 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
[..]
Kijk dan naar de tweede tip:
Noted + editedquote:Op zondag 13 december 2015 14:34 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
ZGM, let erop dat je je hints in spoilers zet, thanks
In dat geval komen onze antwoorden precies overeenquote:Op zondag 13 december 2015 14:33 schreef rhubarb het volgende:
[..]
Jij hebt dus al een antwoord bij 2b?
quote:Op zondag 13 december 2015 14:56 schreef rhubarb het volgende:
Dat denk ik ook.
2b deelantwoordje bent er bijna. Misschien een laatste tip om je naar het antwoord te helpen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Allebei moet ik nog, maar ik doelde nu opquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat denk ik ook.
2b deelantwoordSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 13 december 2015 14:59 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
je bent er bijna. Misschien een laatste tip om je naar het antwoord te helpen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op zondag 13 december 2015 15:03 schreef Sara1991 het volgende:
[..]Bedankt, kwam toevalligerwijs op hetzelfde neer, maar nu klopt ie helemaal.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is niet toevallig zo ontworpen, maar tofquote:Op zondag 13 december 2015 15:14 schreef rhubarb het volgende:
[..]
[..]
Bedankt, kwam toevalligerwijs op hetzelfde neer,
Dat denk ik ook.
2b AntwoordClose, maar ik zie tochSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 13 december 2015 16:07 schreef DoubleDip het volgende:
Ik denk dat ik het nu weet, alleen het eerste gedeelte kom ik niet uit.Bijna, controleer nog één keer goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oke, ik denk dat dit het is had idd een foutje gemaakt zie ik nu:quote:Op zondag 13 december 2015 16:31 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
[..]
Bijna, controleer nog één keer goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echter, van het eerste stukje kan ik nog steeds geen chocola maken. Heb nu alleen dit onsamenhangende stukje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 13 december 2015 16:57 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Echter, van het eerste stukje kan ik nog steeds geen chocola maken. Heb nu alleen dit onsamenhangende stukje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh en hoi![]()
Net uitgedaagd om hieraan mee te doen door iemand (omdat ze wisten dat ik dat niet kon weigeren), dus al volop aan het puzzelen.
Fijn om wat denkrichtingen te kunnen delen hier, zonder dat er (te veel) antwoorden weggegeven worden![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 16:57 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Oke, ik denk dat dit het is had idd een foutje gemaakt zie ik nu:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echter, van het eerste stukje kan ik nog steeds geen chocola maken. Heb nu alleen dit onsamenhangende stukje.Dat eerste stukje toch ook nog maar even controleren. Je bent goed op weg, maar je mist net wat nodig is om te begrijpen wat er eigenlijk staat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Christus tering, dit is echt insane.
Heb de opgaven en antwoorden van 2013 even naast elkaar bekeken. Al die referenties naar bordspellen en noteringen in de Top 2000 (Beatles)... dat kun je toch nooit weten.
Als je daar allemaal op kunt komen, dan ben je echt ziek.
Zoals ze zelf citeren: "Ik tast nog in het duister wie gekker is: zij die de kerstpuzzel samenstelden, of zij die hem proberen op te lossen."![]()
waar heb jij die antwoorden kunnen vinden? op de site van aivd is alles verdwenenquote:.....Heb de opgaven en antwoorden van 2013 even naast elkaar bekeken. ........![]()
1A is vrij makkelijk, 1B heb ik gedeeltelijk. 15A heb ik, en ik 4, die is denk ik niet zo makkelijk. Ik heb nog geen idee wat ik bij 3 moet doen!![]()
http://electronicsandbook(...)0c20140131%20[8].pdfquote:Op zondag 13 december 2015 17:44 schreef Stripedown het volgende:
[..]
waar heb jij die antwoorden kunnen vinden? op de site van aivd is alles verdwenen
Die van 2014 kon ik niet vinden.![]()
1A van dit jaar snap ik ook.
2A zou ik niet eens weten waar ik moet beginnen. Misschien omdat ik kleurenblind ben.![]()
Het leuke van 2a isquote:Op zondag 13 december 2015 18:10 schreef Flitskikker het volgende:
1A van dit jaar snap ik ook.
2A zou ik niet eens weten waar ik moet beginnen. Misschien omdat ik kleurenblind ben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 17:08 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
[..]
Dat eerste stukje toch ook nog maar even controleren. Je bent goed op weg, maar je mist net wat nodig is om te begrijpen wat er eigenlijk staat.Je had gelijk, ik heb het denk ik gevonden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan heb ik nog wel een vraag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heuy! Veel te moeilijk en toch leuk. Ik ga hem zeker eens proberen.
Zouden we als Fok mee kunnen doen, of?
Ben al blij als ik 1 of 2 antwoorden weet![]()
![]()
Iemand nog een verdere hint voor 2a? Met de hints hier kom ik niet verder en voor mij si het vooral een brij van stippen waar ik niks mee kan zo![]()
![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 18:56 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Je had gelijk, ik heb het denk ik gevonden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan heb ik nog wel een vraag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het is in principe mogelijk om met een groep mee te doen, maar ze zeggen dat ze liever geen groepen van meer dan 4 zien.quote:Op zondag 13 december 2015 18:59 schreef MrBanaan1 het volgende:
Heuy! Veel te moeilijk en toch leuk. Ik ga hem zeker eens proberen.
Zouden we als Fok mee kunnen doen, of?
Ben al blij als ik 1 of 2 antwoorden weet![]()
Pfff, inderdaad ja! Had de opgaven van 2013 al gezien, maar zelfs met de antwoorden erbij kom ik er niet overal uit... Zeker met dingen als de Beatles en de Chinese dierenriem..!quote:Op zondag 13 december 2015 17:42 schreef Flitskikker het volgende:
Christus tering, dit is echt insane.
Heb de opgaven en antwoorden van 2013 even naast elkaar bekeken. Al die referenties naar bordspellen en noteringen in de Top 2000 (Beatles)... dat kun je toch nooit weten.
Als je daar allemaal op kunt komen, dan ben je echt ziek.
Zoals ze zelf citeren: "Ik tast nog in het duister wie gekker is: zij die de kerstpuzzel samenstelden, of zij die hem proberen op te lossen."![]()
Maar toch ga ik kijken hoe ver ik kom![]()
![]()
Succes!quote:Op zondag 13 december 2015 19:57 schreef twist02 het volgende:
[..]
Pfff, inderdaad ja! Had de opgaven van 2013 al gezien, maar zelfs met de antwoorden erbij kom ik er niet overal uit... Zeker met dingen als de Beatles en de Chinese dierenriem..!![]()
Maar toch ga ik kijken hoe ver ik kom![]()
![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 14:01 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
[..]
Kijk dan naar de tweede tip:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Edit: Mocht je er nog steeds niet uitkomen (als je het écht zelf wilt doen, kijk niet verder! Je bent gewaarschuwd!)Zelfs met deze "hint" heb ik geen fucking idee wat ze bedoelen. Ik ben hier te pragmatisch voor denk ik; ik zie alleen heel veel stippen met eindeloos veel mogelijke linken. Er zit geen regelmaat in het linken; je kunt alles met alles verbinden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tevens vind ik het te vaak te vaag. "Plaats in de juiste volgorde." Dit kan zo veel zijn? Alfabetisch bijv. Of wat anders. Allemaal juist, maar hoe weet je wat zij willen?
[ Bericht 6% gewijzigd door MrBanaan1 op 13-12-2015 20:09:46 ]![]()
Heb je hem daadwerkelijk opgelost dan? Op het eerste gezicht lijkt het een normale substitutie met sleutelwoord, die losse enkele letters zijn wel raar tho..quote:Op zondag 13 december 2015 19:26 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
Leuk trouwens hoe ze bij 3 de makkelijkste de meeste punten geven
Over dat gedoe met stippen ik zie in dat groepje linksboven wel een "5" maar is wel erg ver gezocht.![]()
Er zijn bij 2a teveel opties mogelijk met de gegeven hints en ik denk dat ze niet voor niks verschillende kleuren en grootte van stippen gebruiken.
7a en b inmiddels opgelost ☺Opgelost: 1, 2, 3 (niet overeenkomst a en b), 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 21, 22, 23, 25abc, 26, 28, 30, 31, 32, 33, 34ab, 35, 36, 38, 39, 40 en 41![]()
Die 5 heb je goed, en het is zoquote:Op zondag 13 december 2015 20:11 schreef Stripedown het volgende:
[..]
Heb je hem daadwerkelijk opgelost dan? Op het eerste gezicht lijkt het een normale substitutie met sleutelwoord, die losse enkele letters zijn wel raar tho..
Over dat gedoe met stippen ik zie in dat groepje linksboven wel een "5" maar is wel erg ver gezocht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En over 3cSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik blijf er toch bij dat dat afleiding isquote:Op zondag 13 december 2015 20:14 schreef DieuwkeL het volgende:
Er zijn bij 2a teveel opties mogelijk met de gegeven hints en ik denk dat ze niet voor niks verschillende kleuren en grootte van stippen gebruiken.
7a en b inmiddels opgelost ☺
Edit: châpeau trouwens met 7a en b, ik ben er nog niet helemaal achter![]()
Hier moet je wel degelijk voor gestudeerd hebben; encriptie, of verstand van codes en weetikveel wat, is imo geen algemene kennis meer![]()
![]()
Als er al echte codes of versleuteling wordt gebruikt, zijn het altijd hele makkelijke en/of bekende coderingen. Denk aan Caesar-versleuteling, letters door cijfers vervangen, etc. Iedereen zou zeker een aantal opgaven moeten kunnen doen. Hoeveel hangt meer af van je doorzettingsvermogen en puzzelvaardigheden dan je kennis van wiskunde en cryptografie.quote:Op zondag 13 december 2015 20:17 schreef MrBanaan1 het volgende:
Hier moet je wel degelijk voor gestudeerd hebben; encriptie, of verstand van codes en weetikveel wat, is imo geen algemene kennis meer
Dus gewoon volhouden!![]()
![]()
Eh, er is dus wel een codewoord, he... Als je het antwoord gevonden hebt, moet je maar eens kijken waar dat vandaan komt!quote:Op zondag 13 december 2015 20:15 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
Het is geen vigenčrecode (code met sleutelwoord).
Round up the usual suspects.![]()
Ik heb het antwoord, zonder codewoord. Als ik ga terugrekenen komt er voor mij geen bestaand woord uit... Weet je zeker dat we het over dezelfde vraag hebben?quote:Op zondag 13 december 2015 20:35 schreef Keyser-Soze het volgende:
[..]
Eh, er is dus wel een codewoord, he... Als je het antwoord gevonden hebt, moet je maar eens kijken waar dat vandaan komt!![]()
![]()
Is 11 nu echt zo makkelijk of lijkt dat maar zo?I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
6a heb ik ook al, 6b en 6c moet ik nog even op zitten.
2a zag ik een beetje door de hints, maar word er verder niet veel wijzer van.
Denk dat ik 8 ook snap, maar moet er nog even op puzzelen hoe dat uit zal komen.![]()
1. Reeds gebruikte letters worden niet herhaaldquote:Op zondag 13 december 2015 20:47 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
Als ik ga terugrekenen komt er voor mij geen bestaand woord uit...
2. Vervolgens wordt aangevuld met nog niet gebruikte letters van A tot Z
Round up the usual suspects.![]()
Naja, maakt niet uit, ik heb een logisch antwoordquote:Op zondag 13 december 2015 21:00 schreef Keyser-Soze het volgende:
[..]
1. Reeds gebruikte letters worden niet herhaald
2. Vervolgens wordt aangevuld met nog niet gebruikte letters van A tot Z
![]()
![]()
Maar hoe kom je bij 3c erachter watSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.?
*NVM, hij is inderdaad vrij makkelijk als jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. maar ik snap die haakjes, komma's en puntkomma's bij 3 niet..?
En bij 7 zat ik te denken aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die kerstboom en Scrabble opgave zijn meer mijn ding denk ik, daar ga ik later wel eens rustig voor zitten, zonder tips of hints van anderen![]()
![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 21:16 schreef twist02 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. maar ik snap die haakjes, komma's en puntkomma's bij 3 niet..?
En bij 7 zat ik te denken aanDie vind ik juist verschrikkelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die kerstboom en Scrabble opgave zijn meer mijn ding denk ik, daar ga ik later wel eens rustig voor zitten, zonder tips of hints van anderen
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. had ik ook al wel door, maar de andere letters kan ik niet plaatsen![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 21:31 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
Ik ook niet nee, maar waar ik ook steeds aan zit te denken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. had ik ook al wel door, maar de andere letters kan ik niet plaatsenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of draaf ik dan door?
1b ben ik trouwens ook nog niet helemaal uit... Ik snap de clou wel, maar de echte oplossing nog niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens mij denk ik soms echt veel te ver door, voel me bijna paranoďdezou ik dan juist wel of niet geschikt zijn voor de AIVD?
![]()
![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 21:51 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ik ook niet nee, maar waar ik ook steeds aan zit te denken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of draaf ik dan door?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Da's natuurlijk altijd de vraag. Gerucht is altijd dat de puzzel een vermomde sollicitatietest is voor de AIVDquote:Volgens mij denk ik soms echt veel te ver door, voel me bijna paranoďdezou ik dan juist wel of niet geschikt zijn voor de AIVD?
![]()
![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 21:55 schreef Inaithnir het volgende:
[..]Bedoel je te zeggen dat er bewust geen punt achter de 7 staat itt andere vragen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 14:01 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
[..]
Kijk dan naar de tweede tip:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Edit: Mocht je er nog steeds niet uitkomen (als je het écht zelf wilt doen, kijk niet verder! Je bent gewaarschuwd!)Ik snap er nog steeds helemaal niks van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Dat is, denk ik, gewoon een typefoutje.quote:Op zondag 13 december 2015 21:59 schreef depuzzelman het volgende:
[..]
Bedoel je te zeggen dat er bewust geen punt achter de 7 staat itt andere vragen?![]()
En tot slot een ode aan 2015:
2, 3, 114223144144, 214134343312, 1333222244122, 2210114004341,
10111114020001, ?
Heeft er iemand hier een idee van de denkrichting?![]()
Niet deze spoiler openen als je niet wil zien wat mijn gok is op een deel van het antwoord van de kerstboom!!!!!quote:Op zondag 13 december 2015 21:52 schreef EllaBella het volgende:
Ik heb de kerstboom echt bijna - heb net een paar letters die ik niet goed krijg... GrrrrSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 22:18 schreef Glisk het volgende:
[..]
Niet deze spoiler openen als je niet wil zien wat mijn gok is op een deel van het antwoord van de kerstboom!!!!!NeeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik snap de vraag niet eens precies. Welk getal bedoelen ze dan? En waarom complementeert? Ik zie dat alle woorden uit zes letters bestaan, maar als ik bijvoorbeeld de letters omreken naar hun alfanumerieke waarde, dan lijkt het in het begin op een reeks, maar na woord 5 al niet meer.quote:The End Times are wild![]()
Hoeft niet om te rekenen, het is makkelijker dan dat. Niet te moeilijk denken aan een verband erin.quote:Op zondag 13 december 2015 22:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap de vraag niet eens precies. Welk getal bedoelen ze dan? En waarom complementeert? Ik zie dat alle woorden uit zes letters bestaan, maar als ik bijvoorbeeld de letters omreken naar hun alfanumerieke waarde, dan lijkt het in het begin op een reeks, maar na woord 5 al niet meer.
P.S. Een getal uitschrijven is ook een getal![]()
![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 22:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap de vraag niet eens precies. Welk getal bedoelen ze dan? En waarom complementeert? Ik zie dat alle woorden uit zes letters bestaan, maar als ik bijvoorbeeld de letters omreken naar hun alfanumerieke waarde, dan lijkt het in het begin op een reeks, maar na woord 5 al niet meer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 22:42 schreef Glisk het volgende:
[..]Ja, ok. Dat bedoelde ik ook en dat viel me ook wel op. Maar dan is hetgeen je noemt toch niet het antwoord? Dat zou té simpel zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The End Times are wild![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 22:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap de vraag niet eens precies. Welk getal bedoelen ze dan? En waarom complementeert? Ik zie dat alle woorden uit zes letters bestaan, maar als ik bijvoorbeeld de letters omreken naar hun alfanumerieke waarde, dan lijkt het in het begin op een reeks, maar na woord 5 al niet meer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Niet direct het antwoord.quote:Op zondag 13 december 2015 22:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, ok. Dat bedoelde ik ook en dat viel me ook wel op. Maar dan is hetgeen je noemt toch niet het antwoord? Dat zou té simpel zijn.
Is één van de stappen die je moet nemen om tot het antwoord te komen.![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 22:46 schreef twist02 het volgende:
[..]Ok. Na deze hint in 1 seconde, zonder papier!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The End Times are wild![]()
Zo simpel kan het zijnquote:Op zondag 13 december 2015 22:47 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok. Na deze hint in 1 seconde, zonder papier!![]()
![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 22:18 schreef Glisk het volgende:
[..]
Niet deze spoiler openen als je niet wil zien wat mijn gok is op een deel van het antwoord van de kerstboom!!!!!Nou - wel ongeveer, maar daar kom ik dus net niet helemaal uit met de lettersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, je moet ook weer niet te moeilijk gaan denken en die woorden omrekenen naar getallen (volgens a=1, b=2 methode, vervolgens de absolute wortel er van trekken, modulo 2015 rekenen en dan kijken of je een reeks ontdekt! Of dat soort dingen.
Ok, thx, twist!The End Times are wild![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 22:48 schreef EllaBella het volgende:
[..]
Nou - wel ongeveer, maar daar kom ik dus net niet helemaal uit met de lettersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 22:53 schreef Stranger het volgende:
[..]Thanks! Ga er nog even mee verder puzzelen!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was ondertussen bezig met vraag 5 - er valt me iets op, maar vraag me af of ik op de goede weg ben. Mocht iemand de oplossing weten - mijn vraag in spoilertags:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 23:07 schreef EllaBella het volgende:
[..]
Thanks! Ga er nog even mee verder puzzelen!
Was ondertussen bezig met vraag 5 - er valt me iets op, maar vraag me af of ik op de goede weg ben. Mocht iemand de oplossing weten - mijn vraag in spoilertags:Ik weet de oplossing niet, maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 22:50 schreef Vinnow het volgende:
1B zie ik nog niet zo gauw moet ik zeggenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.of wist je dat al?The End Times are wild![]()
1BSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja, zover was ik bij 1b ook al, plusSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar verder dan dat kom ik ook nog niet...![]()
1BSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar nu? Er zijn honderden woorden die aan deze voorwaarde voldoen. Het laatste deel is overigens ook iedere keer een woord.The End Times are wild![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 23:19 schreef LXIV het volgende:
1BHier haalt hij de spaties weg, maar het gaat dus om het woord dat middeninstaat, als je het niet ziet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar nu? Er zijn honderden woorden die aan deze voorwaarde voldoen. Het laatste deel is overigens ook iedere keer een woord.The End Times are wild![]()
Bij mij is het nu 5,5 cent. Heb je nog iets gezien wat ik over het hoofd zag?quote:Op zondag 13 december 2015 23:29 schreef JeffreyC25 het volgende:
Bij 1B ben ik goed op weg maar het kwartje valt nog niet....The End Times are wild![]()
Bedenk bij 1B datSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
1bSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 23:33 schreef Inaithnir het volgende:
Bedenk bij 1B datZou het dan niet te gemakkelijk zijn? Wat is volgens jou dan de voorwaarde voor het woord?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The End Times are wild![]()
1bSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.?![]()
1bSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik denk 1b te wetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door janpieterszooncoen2 op 14-12-2015 00:23:16 ]Yo yo![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 00:12 schreef janpieterszooncoen2 het volgende:
Ik denk 2b te wetenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 00:12 schreef janpieterszooncoen2 het volgende:
Ik denk 1b te wetenNu je het zegt...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
krijg je ook een uitnodiging om te praten bij de AIVD voor een baan als je hem goed hebt.
Heb de puzzel van de week gezien, gelukkig heb ik andere kwaliteiten, maar dit is echt niets voor mij.
Succes allemaalHell To The Liars![]()
Wat voor zin hebben jullie bij 25 weten te verzinnen? Die van mij zijn echt heel slechtMaar punten zijn punten he.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.![]()
Zoiets ja. Maar dan in een puzzel.quote:Op zondag 13 december 2015 23:59 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Is dat de kerstversie van uit de kast komen?For most of history, Anonymous was a woman.![]()
Inmiddels toch al een goede optie voor 1B gevondenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
1Bquote:Op zondag 13 december 2015 23:34 schreef LXIV het volgende:
[..]
Zou het dan niet te gemakkelijk zijn? Wat is volgens jou dan de voorwaarde voor het woord?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op zondag 13 december 2015 23:39 schreef twist02 het volgende:
1bIk heb wel een woord gevonden dat daaraan allemaal voldoet en nog een rechtstreekse connectie heeft met Kerst, maar ik weet niet hoe moeilijk ik de hint moet makenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage![]()
Even snel doorgekeken, ken deze hele 'traditie' nog niet. Maar gvd, het is echt te laat nu voor zulke vragen
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"![]()
Ik denk 1b te wetenIk vind het een mooie poging, maar het klopt niet precies, 19 is dubbel 38 en het dit eindigt niet op een woord van vier letters wat de anderen wel allemaal doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Met de eerste helft ben ik het niet eens! NEN is geen woord.quote:Op zondag 13 december 2015 23:20 schreef LXIV het volgende:
Dus de laatste 3 letters, en de laatste 4![]()
Als hint bij vraag 7SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Opgelost: 1, 2, 3 (niet overeenkomst a en b), 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 21, 22, 23, 25abc, 26, 28, 30, 31, 32, 33, 34ab, 35, 36, 38, 39, 40 en 41![]()
Mijn hint voor 1bSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Nou, ik heb 1a, 1b, 4, 6a, 11a en 11b, al vrees ik dat die laatste niet zo makkelijk is als dat hij lijkt
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything![]()
Hint voor 11:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 10:02 schreef DieuwkeL het volgende:
Als hint bij vraag 7Bedankt, heb ze beide.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik heb 3a nu wel, maar moet je er verder nog wat mee doen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Was ondertussen bezig met vraag 5 - er valt me iets op, maar vraag me af of ik op de goede weg ben. Mocht iemand de oplossing weten - mijn vraag in spoilertags:Ik heb 5 af en je bent in de juiste richting aan het denken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Overigens voor 1b (waar ik denk dat ik er uit ben) heb ik nog een mogelijke hint?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Voor 1B geldt, de oplossing is heel duidelijk, zodra je hem hebt, snap je het! (hier zit geen verborgen boodschap in, maar als je een oplossing hebt die niet helemaal klopt, dan klopt hij niet ;-))![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 12:55 schreef lvvtje het volgende:
Zou 1b niet het volgende kunnen zijn?Megaspoiler 1b. Niet openen als je het zelf wilt uitzoeken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
edit: te onthullend
[ Bericht 10% gewijzigd door Perrin op 17-12-2015 19:55:04 ]![]()
Ik twijfel hieraan, aangezienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 29% gewijzigd door Perrin op 17-12-2015 19:53:52 ]![]()
Volgens mij zit je verkeerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 28% gewijzigd door Perrin op 17-12-2015 19:53:59 ]![]()
Het was even googlen, maar 23 was op zich wel leuk op te lossen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ken mensen die mensen kennen.
Dus ik heb mensenkennis...![]()
[quote]Op maandag 14 december 2015 13:23 schreef nanogoud het volgende:
[..]
Volgens mij zit je verkeerd
[ Bericht 7% gewijzigd door Perrin op 17-12-2015 19:54:07 ]![]()
Dan ben ik jarigquote:Op zondag 13 december 2015 13:41 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
[..]
haha, rustig aan hoor, je hebt tot 11 januari de tijd![]()
![]()
Iemand een idee welke richting je op moet denken voor 6?
[ Bericht 38% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2015 13:43:42 ]![]()
Ja, dat blijkt al uit de vraagstelling (Welk woord kan de reeks completeren?). Bij A is er maar één mogelijkheid want daar wordt ook gevraagd: (Welk getal completeert de reeks?)quote:Op maandag 14 december 2015 13:38 schreef bamibij het volgende:
Ik weet bijna zeker dat 1B meerdere goede antwoorden heeft..
[ Bericht 24% gewijzigd door Perrin op 17-12-2015 19:54:43 ]![]()
[ Bericht 56% gewijzigd door Perrin op 17-12-2015 19:54:27 ]We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
17. is nog WIP maar ik heb door hoe hij werktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.het is alsnog veel werk![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 13:22 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Ik twijfel hieraan, aangezienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 14:13 schreef MrBootyInspector het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2015 14:17:45 ]![]()
13a is makkelijker dan ik had verwacht. Nu 13b nog.
edit, hmmzz ik denk dat ik 13b ook heb maar hij is minder netjes dan 13a
[ Bericht 45% gewijzigd door Stranger op 14-12-2015 14:33:28 ]![]()
Anyways ik baal ervan dat ik bij 3b en 3c niet verder kom. Vooral b, met NX en SX moet relatief makkelijk zijn (als ze hetzelfde idee volgen als a)![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 10:02 schreef DieuwkeL het volgende:
Als hint bij vraag 7SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 14:26 schreef Stripedown het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 14:32 schreef Vinnow het volgende:
[..]maar dan zit je metSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is er in de letters nog wat te vinden?![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 14:41 schreef Stripedown het volgende:
[..]
maar dan zit je metPrecies wat ik ook dacht ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.is er in de letters nog wat te vinden?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ja.quote:Op maandag 14 december 2015 14:48 schreef Qurky het volgende:
Is 7b net zo makkelijk als 7a? Want ik zie 7b nog niet![]()
7a wel dan?quote:Op maandag 14 december 2015 14:48 schreef Qurky het volgende:
Is 7b net zo makkelijk als 7a? Want ik zie 7b nog niet![]()
![]()
Jij denkt bij je laatste spoiler helemaal in de goede richting.quote:Op maandag 14 december 2015 14:49 schreef Vinnow het volgende:
Ik zowel 7a als 7b niet, welke richting denken we?![]()
Kom alleen nog helemaal niet erachter in welke sector of gedeelte ik moet denken hahaquote:Op maandag 14 december 2015 14:51 schreef Stranger het volgende:
[..]
Jij denkt bij je laatste spoiler helemaal in de goede richting.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 14:13 schreef MrBootyInspector het volgende:
[..]edit: te onthullendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door Perrin op 17-12-2015 19:55:42 ]![]()
Snapt iemand 2A al?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 14:59 schreef Flitskikker het volgende:
Snapt iemand 2A al?Check de eerste paar pagina's in dit topicSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Met de hint van ZeGrandeMousey snap ik er nog steeds niks van.quote:Op maandag 14 december 2015 15:00 schreef Vinnow het volgende:
[..]
Check de eerste paar pagina's in dit topicSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 15:00 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Met de hint van ZeGrandeMousey snap ik er nog steeds niks van.Ik zie het er ook niet echt in moet ik zeggen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar meerdere kwamen tot hetzelfde antwoord met die methode.![]()
Ik denk volgens mij veel en veel te simpel bij 11SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 15:02 schreef bamibij het volgende:
Ik denk volgens mij veel en veel te simpel bij 11SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 15:12 schreef CarloV het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yo yo![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 15:17 schreef janpieterszooncoen2 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 15:20 schreef Vinnow het volgende:
[..]Ik ga stoppen met hier de spoilers te lezen, zelf hieruit komen is veel leuker en dat had toch wel moeten lukkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
verzamel wel wat vrienden en ga daarmee puzzelen
Succes allemaal!!!
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2015 15:23:55 ]![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 15:20 schreef Vinnow het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yo yo![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 15:25 schreef janpieterszooncoen2 het volgende:
[..]En de eersteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
quote:Op maandag 14 december 2015 15:17 schreef janpieterszooncoen2 het volgende:
Ik lees ook geen spoilers over vragen die ik zelf nog niet heb beantwoord, maar vind het wel leuk hier mijn ervaringen te delen.quote:Op maandag 14 december 2015 15:23 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ik ga stoppen met hier de spoilers te lezen, zelf hieruit komen is veel leuker en dat had toch wel moeten lukken
verzamel wel wat vrienden en ga daarmee puzzelen
Succes allemaal!!!![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 15:27 schreef CarloV het volgende:
[..]Het kwartje is hier ook gevallen ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Thanks beide, alleen dan nog is het antwoord wel lastig. Bij 1 is het vrij logisch, maar bij 3 bijvoorbeeld.![]()
Huh, 11c snapte ik juist direct, a en b kan ik de juiste link niet leggen.quote:Op maandag 14 december 2015 15:30 schreef Vinnow het volgende:
Thanks beide, alleen dan nog is het antwoord wel lastig. Bij 1 is het vrij logisch, maar bij 3 bijvoorbeeld.![]()
A ben ik ook uit, nu B nog, kan hem nog even niet plaatsenquote:Op maandag 14 december 2015 15:34 schreef nanogoud het volgende:
[..]
Huh, 11c snapte ik juist direct, a en b kan ik de juiste link niet leggen.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 15:39 schreef MichielTimmermans1972 het volgende:
[..]
Moet het anagram in dit geval ook steeds uit 1 woord bestaan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Zoals ik het lees wel.quote:Op maandag 14 december 2015 15:39 schreef MichielTimmermans1972 het volgende:
[..]
Moet het anagram in dit geval ook steeds uit 1 woord bestaan?![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 15:42 schreef Qurky het volgende:
Zijn er ideeën over vraag 6? Zit er al een tijd lang naar te staren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 15:42 schreef Qurky het volgende:
Zijn er ideeën over vraag 6? Zit er al een tijd lang naar te staren.quote:Op maandag 14 december 2015 15:45 schreef Vinnow het volgende:
[..]Die had ik ook gezienSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
VerderSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 15:52 schreef MBerend het volgende:
[..]
[..]
Die had ik ook gezien![]()
VerderWeet B en C ook nog echt niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 14:10 schreef Stripedown het volgende:
17. is nog WIP maar ik heb door hoe hij werktSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar hoe lost je danSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.het is alsnog veel werkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
no 12 en 20 snel gedaan; begrijp eigenlijk niet waarom die zoveel punten opleveren
13a was ook wel geestig
maar bij de monsterpuzzel (26) zit ik vast: loop tegen een tegenstrijdigheid aan in het kruisgetalraadsel. V7 (som van twee priemgetallen) moet dus even zijn, maar H21 kan alleen maar op 1 eindigen en dat is NIET even!![]()
Ik ben nog niet zo ver met die puzzel, maar officieel is 2 ook een priemgetal, dus dan zou dit wel kunnenquote:Op maandag 14 december 2015 16:05 schreef 2groody het volgende:
no 12 en 20 snel gedaan; begrijp eigenlijk niet waarom die zoveel punten opleveren
13a was ook wel geestig
maar bij de monsterpuzzel (26) zit ik vast: loop tegen een tegenstrijdigheid aan in het kruisgetalraadsel. V7 (som van twee priemgetallen) moet dus even zijn, maar H21 kan alleen maar op 1 eindigen en dat is NIET even!![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 15:56 schreef Vinnow het volgende:
[..]
Weet B en C ook nog echt niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Poeh, ik weet alleen antwoord op de eerste vraagmaar volgens mij hoef ik me nog niet meteen heel dom te voelen.
![]()
![]()
hint voor opgave 12SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 16:05 schreef 2groody het volgende:
13a was ook wel geestig
maar bij de monsterpuzzel (26) zit ik vast: loop tegen een tegenstrijdigheid aan in het kruisgetalraadsel. V7 (som van twee priemgetallen) moet dus even zijn, maar H21 kan alleen maar op 1 eindigen en dat is NIET even!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
het gaat om de som van twee opvolgende priemgetallen: 2+3=5 en je hebt een getal van vier cijfers nodigquote:Op maandag 14 december 2015 16:07 schreef rarejoop het volgende:
[..]
Ik ben nog niet zo ver met die puzzel, maar officieel is 2 ook een priemgetal, dus dan zou dit wel kunnen![]()
Hmm, wij hadden:quote:Op maandag 14 december 2015 15:37 schreef Vinnow het volgende:
[..]
Populaire sport in Amerika, kan je in Nederland ook doen, maar dan vooral recreatief.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Bij B:quote:Op maandag 14 december 2015 15:36 schreef Vinnow het volgende:
[..]
A ben ik ook uit, nu B nog, kan hem nog even niet plaatsenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 16:21 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Hmm, wij hadden:Dat dacht ik eerst ook, maar dat lijkt me veel te simpel...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het hoeft toch niet altijd zo moeilijk te zijn?quote:Op maandag 14 december 2015 16:23 schreef harry90 het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook, maar dat lijkt me veel te simpel...
Toch...?![]()
![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 16:22 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Bij B:Daar lijkt het wel op, maar is dat ook het einde van de serie? Want je moet het volgende en het laatste getal geven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het heeft blijkbaar met een sport te maken die populair is in Amerika, maar ik zie het nog niet.quote:Op maandag 14 december 2015 16:24 schreef Flitskikker het volgende:
[..]
Het hoeft toch niet altijd zo moeilijk te zijn?
Toch...?![]()
Klopt ook niet als je de puntentelling kent.quote:Op maandag 14 december 2015 16:23 schreef harry90 het volgende:
[..]
Dat dacht ik eerst ook, maar dat lijkt me veel te simpel...
En in principe is het een eindige reeks die nog iets verder doorlooptWe used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Had ik ook, maar er zit een heel thema in de hele vraag. Veel te toevallig dat op alle 3 een perfect antwoord bestaat.quote:Op maandag 14 december 2015 16:24 schreef nanogoud het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op, maar is dat ook het einde van de serie? Want je moet het volgende en het laatste getal geven.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 16:25 schreef harry90 het volgende:
[..]
Het heeft blijkbaar met een sport te maken die populair is in Amerika, maar ik zie het nog niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Nee hoor, dat kan echtquote:Op maandag 14 december 2015 16:25 schreef Vinnow het volgende:
[..]
Had ik ook, maar er zit een heel thema in de hele vraag. Veel te toevallig dat op alle 3 een perfect antwoord bestaat.We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Zit ik goed (zie mijn posts boven) of niet?quote:Op maandag 14 december 2015 16:27 schreef janpieterszooncoen2 het volgende:
Als jullie nog een hint willen hebben voor vraag 11 zeg het maar![]()
![]()
Jaa,quote:Op maandag 14 december 2015 16:27 schreef janpieterszooncoen2 het volgende:
Als jullie nog een hint willen hebben voor vraag 11 zeg het maarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yo yo![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 16:28 schreef MBerend het volgende:
[..]
Jaa,Dat maakt het wel heel makkelijk..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
De reeks is inherent aan de sportquote:Op maandag 14 december 2015 16:29 schreef Vinnow het volgende:
[..]
Dus jij denk dat gewoon de reeks moet volgen ipv de sporten?We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yo yo![]()
Eens, maar zie vele gewoon de meest logische optie kiezen. De reeks completeren met het meest logische opvolgende antwoord, bijvoorbeeldquote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik vind niet dat we hints veel te makkelijk moeten gaan maken nu hoor, moet nog wel wat te puzzelen zijn![]()
![]()
Scrabblevraag: hoeveel levert een leeg plankje ook al weer op?
[ Bericht 62% gewijzigd door rhubarb op 14-12-2015 16:57:35 ]![]()
Als je wilt puzzelen moet je niet de spoilers openenquote:Op maandag 14 december 2015 16:32 schreef CarloV het volgende:
Ik vind niet dat we hints veel te makkelijk moeten gaan maken nu hoor, moet nog wel wat te puzzelen zijn![]()
![]()
Maar het zijn beide eindige reeksenquote:Op maandag 14 december 2015 16:32 schreef Vinnow het volgende:
Eens, maar zie vele gewoon de meest logische optie kiezen. De reeks completeren met het meest logische opvolgende antwoord, bijvoorbeeldWe used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
quote:Op maandag 14 december 2015 16:32 schreef Vinnow het volgende:
[..]
Eens, maar zie vele gewoon de meest logische optie kiezen. De reeks completeren met het meest logische opvolgende antwoord, bijvoorbeeldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yo yo![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 16:34 schreef janpieterszooncoen2 het volgende:
[..]EensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 16:32 schreef janpieterszooncoen2 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Klopt, maar het is niet heel eerlijk tegenover iedereen die wel zijn best doet om een antwoord te krijgenquote:Op maandag 14 december 2015 16:33 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Als je wilt puzzelen moet je niet de spoilers openen![]()
![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 16:14 schreef 2groody het volgende:
hint voor opgave 12SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dan moeten ze niet hier kijkenquote:Op maandag 14 december 2015 16:36 schreef CarloV het volgende:
[..]
Klopt, maar het is niet heel eerlijk tegenover iedereen die wel zijn best doet om een antwoord te krijgen?
![]()
Ja maar goed, vorig jaar ergerde ik me er nogal aan dat ik dagen deed om een antwoord te krijgen op een probleem en vervolgens iemand hetzelfde antwoord bijna letterlijk hier poste, omdat goede hints geven blijkbaar moeilijk kan zijn. Maar goed, dat ben ik dan weerquote:![]()
![]()
Eens, hints geven moet het wel lastig houdenquote:Op maandag 14 december 2015 16:41 schreef CarloV het volgende:
[..]
Ja maar goed, vorig jaar ergerde ik me er nogal aan dat ik dagen deed om een antwoord te krijgen op een probleem en vervolgens iemand hetzelfde antwoord bijna letterlijk hier poste, omdat goede hints geven blijkbaar moeilijk kan zijn. Maar goed, dat ben ik dan weer![]()
Ik zit me al een uur rot te googlen en iets logisch proberen te bedenken voor die jaartallen van vraag 4. Maar zie het nog niet![]()
Laat me wat weten als je een richting hebt hahaquote:Op maandag 14 december 2015 16:53 schreef bamibij het volgende:
Ik zit me al een uur rot te googlen en iets logisch proberen te bedenken voor die jaartallen van vraag 4. Maar zie het nog niet![]()
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wellicht heeft het niks met de jaartallen te maken, maar juist met de woorden of getallen. Geen hint overigens, maar pure speculatiequote:Op maandag 14 december 2015 16:53 schreef bamibij het volgende:
![]()
hint voor 4SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 16:38 schreef NewHorizon het volgende:
[..]wat je wilt:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 16:57 schreef Stripedown het volgende:
hint voor 4Ja, dat dacht ik idd al, ofSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. maar er komt nog niets binnen bij me![]()
![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 17:00 schreef bamibij het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik idd al, of@vinnow voor 7a, welke richting/onderwerp moet ik (op)denken behalveSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. maar er komt nog niets binnen bij meSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 17:03 schreef Stripedown het volgende:
[..]
@vinnow voor 7a, welke richting/onderwerp moet ik (op)denken behalveSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 17:03 schreef Stripedown het volgende:
[..]
@vinnow voor 7a, welke richting/onderwerp moet ik (op)denken behalveSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Verslavend die puzzel!
Ik heb 1 a + b, 2 b, 4, 7 a en b, 11 c en een deel van 15 a.
Ik baal echt dat ik niet verder kom met 3. Ik denk helemaal in de verkeerde richting volgens mij. Dus als iemand mij nog op weg kan helpen, graag.![]()
Valt tegenquote:Op maandag 14 december 2015 17:03 schreef Vinnow het volgende:
Goed googlen voor 4 en je hebt vrijwel direct het antwoord![]()
![]()
Hintje voor 2Bquote:Op maandag 14 december 2015 17:12 schreef Booyah het volgende:
Verslavend die puzzel!
Ik heb 1 a + b, 2 b, 4, 7 a en b, 11 c en een deel van 15 a.
Ik baal echt dat ik niet verder kom met 3. Ik denk helemaal in de verkeerde richting volgens mij. Dus als iemand mij nog op weg kan helpen, graag.?
![]()
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Weet niet zeker of ik het bij het correcte eind heb maar:quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 17:20 schreef bondage het volgende:
[..]
Weet niet zeker of ik het bij het correcte eind heb maar:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 17:21 schreef Stripedown het volgende:
[..]Ik zit helemaal verkeerd te kijkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die scores ervoor maken het verwarrend. Hint was voor 1b en niet voor 2b
![]()
Is 6c van hetzelfde soort/gedachtengang als a en b (die heb ik al wel) of moet ik daar anders gaan denken??![]()
Ik heb C ook nog niet, maar de kerstpuzzel kenndende wel. Elke opdracht heeft eenzelfde soort 'thema'.quote:Op maandag 14 december 2015 17:50 schreef Mitch1972 het volgende:
Is 6c van hetzelfde soort/gedachtengang als a en b (die heb ik al wel) of moet ik daar anders gaan denken??![]()
Is 6B ook hetzelfde als A, hoe dan?quote:Op maandag 14 december 2015 17:50 schreef Mitch1972 het volgende:
quote:Op maandag 14 december 2015 18:11 schreef Vinnow het volgende:
[..]
Is 6B ook hetzelfde als A, hoe dan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 18:15 schreef NewHorizon het volgende:
[..]Zie het echt niet hoor hahaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 17:17 schreef Stripedown het volgende:
quote:Op maandag 14 december 2015 18:27 schreef Booyah het volgende:
[..]Thanks, had hem ondertussen alSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 8% gewijzigd door NewHorizon op 14-12-2015 18:30:52 (srry) ]![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 18:33 schreef Fietsenlamp het volgende:
7B iemand een denkrichting voor me? En hoe geef ik bij 7a het laatste getal weer in mijn antwoord?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 18:30 schreef NewHorizon het volgende:
[..]Heel anders jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denk dat ik teveel gedaan heb vandaag haha![]()
Even over 4SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 18:39 schreef NewHorizon het volgende:
Even over 4JaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 18:39 schreef NewHorizon het volgende:
Even over 4Als heel de rij exact hetzelfde is als daar kan je er vanuit gaan dat het wel klopt jaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ken het, zit je inhoudelijk te zoeken of puur naar de woorden te kijken?quote:Op maandag 14 december 2015 18:45 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Die is heel irritant, telkens als ik denk iets ontdekt te hebben, klopt het net niet![]()
Inhoudelijke oplossing of alleen de letters voldoende?quote:Op maandag 14 december 2015 18:45 schreef Stripedown het volgende:
[..]
5 heb ik opgelost, is wel klein beetje vergezocht en ook wat flauw.. maar het klopt![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 18:46 schreef Vinnow het volgende:
[..]
Inhoudelijke oplossing of alleen de letters voldoende?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 18:46 schreef Stripedown het volgende:
quote:Op maandag 14 december 2015 18:49 schreef bondage het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.overigens let goed op bij 5: ze willen een groep die 1 woord bevat, een groep die 2 woorden bevat,...... en groep die 7 woorden bevat. Het trucje zelf hoeft niet met 1-7 te maken hebben![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 18:51 schreef Stripedown het volgende:
[..]Aah, op die fiets.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.overigens let goed op bij 5: ze willen een groep die 1 woord bevat, een groep die 2 woorden bevat,...... en groep die 7 woorden bevat. Het trucje zelf hoeft niet met 1-7 te maken hebben![]()
Aangezien jullie 23 al hebben.... heb je nog een hint?quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:21 schreef Inaithnir het volgende:
Met mijn onderzoeksgroep al lekker bezig. We hebben zojuist 23 opgelost (we doen ze niet in volgorde).![]()
quote:Op maandag 14 december 2015 19:23 schreef Mitch1972 het volgende:
[..]
Aangezien jullie 23 al hebben.... heb je nog een hint?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: