Als er al echte codes of versleuteling wordt gebruikt, zijn het altijd hele makkelijke en/of bekende coderingen. Denk aan Caesar-versleuteling, letters door cijfers vervangen, etc. Iedereen zou zeker een aantal opgaven moeten kunnen doen. Hoeveel hangt meer af van je doorzettingsvermogen en puzzelvaardigheden dan je kennis van wiskunde en cryptografie.quote:Op zondag 13 december 2015 20:17 schreef MrBanaan1 het volgende:
Hier moet je wel degelijk voor gestudeerd hebben; encriptie, of verstand van codes en weetikveel wat, is imo geen algemene kennis meer
Eh, er is dus wel een codewoord, he... Als je het antwoord gevonden hebt, moet je maar eens kijken waar dat vandaan komt!quote:Op zondag 13 december 2015 20:15 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
Het is geen vigenèrecode (code met sleutelwoord).
Ik heb het antwoord, zonder codewoord. Als ik ga terugrekenen komt er voor mij geen bestaand woord uit... Weet je zeker dat we het over dezelfde vraag hebben?quote:Op zondag 13 december 2015 20:35 schreef Keyser-Soze het volgende:
[..]
Eh, er is dus wel een codewoord, he... Als je het antwoord gevonden hebt, moet je maar eens kijken waar dat vandaan komt!
1. Reeds gebruikte letters worden niet herhaaldquote:Op zondag 13 december 2015 20:47 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
Als ik ga terugrekenen komt er voor mij geen bestaand woord uit...
Naja, maakt niet uit, ik heb een logisch antwoordquote:Op zondag 13 december 2015 21:00 schreef Keyser-Soze het volgende:
[..]
1. Reeds gebruikte letters worden niet herhaald
2. Vervolgens wordt aangevuld met nog niet gebruikte letters van A tot Z
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.?
*NVM, hij is inderdaad vrij makkelijk als jeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. maar ik snap die haakjes, komma's en puntkomma's bij 3 niet..?
En bij 7 zat ik te denken aanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die kerstboom en Scrabble opgave zijn meer mijn ding denk ik, daar ga ik later wel eens rustig voor zitten, zonder tips of hints van anderen![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 21:16 schreef twist02 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. maar ik snap die haakjes, komma's en puntkomma's bij 3 niet..?
En bij 7 zat ik te denken aanDie vind ik juist verschrikkelijkSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die kerstboom en Scrabble opgave zijn meer mijn ding denk ik, daar ga ik later wel eens rustig voor zitten, zonder tips of hints van anderen
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. had ik ook al wel door, maar de andere letters kan ik niet plaatsen
quote:Op zondag 13 december 2015 21:31 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
Ik ook niet nee, maar waar ik ook steeds aan zit te denken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. had ik ook al wel door, maar de andere letters kan ik niet plaatsenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of draaf ik dan door?
1b ben ik trouwens ook nog niet helemaal uit... Ik snap de clou wel, maar de echte oplossing nog niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens mij denk ik soms echt veel te ver door, voel me bijna paranoïdezou ik dan juist wel of niet geschikt zijn voor de AIVD?
![]()
![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 21:51 schreef twist02 het volgende:
[..]
Ik ook niet nee, maar waar ik ook steeds aan zit te denken:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Of draaf ik dan door?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Da's natuurlijk altijd de vraag. Gerucht is altijd dat de puzzel een vermomde sollicitatietest is voor de AIVDquote:Volgens mij denk ik soms echt veel te ver door, voel me bijna paranoïdezou ik dan juist wel of niet geschikt zijn voor de AIVD?
![]()
![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 21:55 schreef Inaithnir het volgende:
[..]Bedoel je te zeggen dat er bewust geen punt achter de 7 staat itt andere vragen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 14:01 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
[..]
Kijk dan naar de tweede tip:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Edit: Mocht je er nog steeds niet uitkomen (als je het écht zelf wilt doen, kijk niet verder! Je bent gewaarschuwd!)Ik snap er nog steeds helemaal niks van.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Dat is, denk ik, gewoon een typefoutje.quote:Op zondag 13 december 2015 21:59 schreef depuzzelman het volgende:
[..]
Bedoel je te zeggen dat er bewust geen punt achter de 7 staat itt andere vragen?![]()
En tot slot een ode aan 2015:
2, 3, 114223144144, 214134343312, 1333222244122, 2210114004341,
10111114020001, ?
Heeft er iemand hier een idee van de denkrichting?![]()
Niet deze spoiler openen als je niet wil zien wat mijn gok is op een deel van het antwoord van de kerstboom!!!!!quote:Op zondag 13 december 2015 21:52 schreef EllaBella het volgende:
Ik heb de kerstboom echt bijna - heb net een paar letters die ik niet goed krijg... GrrrrSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 22:18 schreef Glisk het volgende:
[..]
Niet deze spoiler openen als je niet wil zien wat mijn gok is op een deel van het antwoord van de kerstboom!!!!!NeeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Ik snap de vraag niet eens precies. Welk getal bedoelen ze dan? En waarom complementeert? Ik zie dat alle woorden uit zes letters bestaan, maar als ik bijvoorbeeld de letters omreken naar hun alfanumerieke waarde, dan lijkt het in het begin op een reeks, maar na woord 5 al niet meer.quote:The End Times are wild![]()
Hoeft niet om te rekenen, het is makkelijker dan dat. Niet te moeilijk denken aan een verband erin.quote:Op zondag 13 december 2015 22:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap de vraag niet eens precies. Welk getal bedoelen ze dan? En waarom complementeert? Ik zie dat alle woorden uit zes letters bestaan, maar als ik bijvoorbeeld de letters omreken naar hun alfanumerieke waarde, dan lijkt het in het begin op een reeks, maar na woord 5 al niet meer.
P.S. Een getal uitschrijven is ook een getal![]()
![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 22:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik snap de vraag niet eens precies. Welk getal bedoelen ze dan? En waarom complementeert? Ik zie dat alle woorden uit zes letters bestaan, maar als ik bijvoorbeeld de letters omreken naar hun alfanumerieke waarde, dan lijkt het in het begin op een reeks, maar na woord 5 al niet meer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: