quote:Op zondag 13 december 2015 16:07 schreef DoubleDip het volgende:
Ik denk dat ik het nu weet, alleen het eerste gedeelte kom ik niet uit.Bijna, controleer nog één keer goedSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oke, ik denk dat dit het is had idd een foutje gemaakt zie ik nu:quote:Op zondag 13 december 2015 16:31 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
[..]
Bijna, controleer nog één keer goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echter, van het eerste stukje kan ik nog steeds geen chocola maken. Heb nu alleen dit onsamenhangende stukje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 13 december 2015 16:57 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Echter, van het eerste stukje kan ik nog steeds geen chocola maken. Heb nu alleen dit onsamenhangende stukje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh en hoi![]()
Net uitgedaagd om hieraan mee te doen door iemand (omdat ze wisten dat ik dat niet kon weigeren), dus al volop aan het puzzelen.
Fijn om wat denkrichtingen te kunnen delen hier, zonder dat er (te veel) antwoorden weggegeven worden![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 16:57 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Oke, ik denk dat dit het is had idd een foutje gemaakt zie ik nu:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Echter, van het eerste stukje kan ik nog steeds geen chocola maken. Heb nu alleen dit onsamenhangende stukje.Dat eerste stukje toch ook nog maar even controleren. Je bent goed op weg, maar je mist net wat nodig is om te begrijpen wat er eigenlijk staat.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Christus tering, dit is echt insane.
Heb de opgaven en antwoorden van 2013 even naast elkaar bekeken. Al die referenties naar bordspellen en noteringen in de Top 2000 (Beatles)... dat kun je toch nooit weten.
Als je daar allemaal op kunt komen, dan ben je echt ziek.
Zoals ze zelf citeren: "Ik tast nog in het duister wie gekker is: zij die de kerstpuzzel samenstelden, of zij die hem proberen op te lossen."![]()
waar heb jij die antwoorden kunnen vinden? op de site van aivd is alles verdwenenquote:.....Heb de opgaven en antwoorden van 2013 even naast elkaar bekeken. ........![]()
1A is vrij makkelijk, 1B heb ik gedeeltelijk. 15A heb ik, en ik 4, die is denk ik niet zo makkelijk. Ik heb nog geen idee wat ik bij 3 moet doen!![]()
http://electronicsandbook(...)0c20140131%20[8].pdfquote:Op zondag 13 december 2015 17:44 schreef Stripedown het volgende:
[..]
waar heb jij die antwoorden kunnen vinden? op de site van aivd is alles verdwenen
Die van 2014 kon ik niet vinden.![]()
1A van dit jaar snap ik ook.
2A zou ik niet eens weten waar ik moet beginnen. Misschien omdat ik kleurenblind ben.![]()
Het leuke van 2a isquote:Op zondag 13 december 2015 18:10 schreef Flitskikker het volgende:
1A van dit jaar snap ik ook.
2A zou ik niet eens weten waar ik moet beginnen. Misschien omdat ik kleurenblind ben.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 17:08 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
[..]
Dat eerste stukje toch ook nog maar even controleren. Je bent goed op weg, maar je mist net wat nodig is om te begrijpen wat er eigenlijk staat.Je had gelijk, ik heb het denk ik gevonden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan heb ik nog wel een vraag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Heuy! Veel te moeilijk en toch leuk. Ik ga hem zeker eens proberen.
Zouden we als Fok mee kunnen doen, of?
Ben al blij als ik 1 of 2 antwoorden weet![]()
![]()
Iemand nog een verdere hint voor 2a? Met de hints hier kom ik niet verder en voor mij si het vooral een brij van stippen waar ik niks mee kan zo![]()
![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 18:56 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Je had gelijk, ik heb het denk ik gevonden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar dan heb ik nog wel een vraag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het is in principe mogelijk om met een groep mee te doen, maar ze zeggen dat ze liever geen groepen van meer dan 4 zien.quote:Op zondag 13 december 2015 18:59 schreef MrBanaan1 het volgende:
Heuy! Veel te moeilijk en toch leuk. Ik ga hem zeker eens proberen.
Zouden we als Fok mee kunnen doen, of?
Ben al blij als ik 1 of 2 antwoorden weet![]()
Pfff, inderdaad ja! Had de opgaven van 2013 al gezien, maar zelfs met de antwoorden erbij kom ik er niet overal uit... Zeker met dingen als de Beatles en de Chinese dierenriem..!quote:Op zondag 13 december 2015 17:42 schreef Flitskikker het volgende:
Christus tering, dit is echt insane.
Heb de opgaven en antwoorden van 2013 even naast elkaar bekeken. Al die referenties naar bordspellen en noteringen in de Top 2000 (Beatles)... dat kun je toch nooit weten.
Als je daar allemaal op kunt komen, dan ben je echt ziek.
Zoals ze zelf citeren: "Ik tast nog in het duister wie gekker is: zij die de kerstpuzzel samenstelden, of zij die hem proberen op te lossen."![]()
Maar toch ga ik kijken hoe ver ik kom![]()
![]()
Succes!quote:Op zondag 13 december 2015 19:57 schreef twist02 het volgende:
[..]
Pfff, inderdaad ja! Had de opgaven van 2013 al gezien, maar zelfs met de antwoorden erbij kom ik er niet overal uit... Zeker met dingen als de Beatles en de Chinese dierenriem..!![]()
Maar toch ga ik kijken hoe ver ik kom![]()
![]()
quote:Op zondag 13 december 2015 14:01 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
[..]
Kijk dan naar de tweede tip:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Edit: Mocht je er nog steeds niet uitkomen (als je het écht zelf wilt doen, kijk niet verder! Je bent gewaarschuwd!)Zelfs met deze "hint" heb ik geen fucking idee wat ze bedoelen. Ik ben hier te pragmatisch voor denk ik; ik zie alleen heel veel stippen met eindeloos veel mogelijke linken. Er zit geen regelmaat in het linken; je kunt alles met alles verbinden.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tevens vind ik het te vaak te vaag. "Plaats in de juiste volgorde." Dit kan zo veel zijn? Alfabetisch bijv. Of wat anders. Allemaal juist, maar hoe weet je wat zij willen?
[ Bericht 6% gewijzigd door MrBanaan1 op 13-12-2015 20:09:46 ]![]()
Heb je hem daadwerkelijk opgelost dan? Op het eerste gezicht lijkt het een normale substitutie met sleutelwoord, die losse enkele letters zijn wel raar tho..quote:Op zondag 13 december 2015 19:26 schreef ZeGrandeMousey het volgende:
Leuk trouwens hoe ze bij 3 de makkelijkste de meeste punten geven
Over dat gedoe met stippen ik zie in dat groepje linksboven wel een "5" maar is wel erg ver gezocht.![]()
Er zijn bij 2a teveel opties mogelijk met de gegeven hints en ik denk dat ze niet voor niks verschillende kleuren en grootte van stippen gebruiken.
7a en b inmiddels opgelost ☺Opgelost: 1, 2, 3 (niet overeenkomst a en b), 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19, 21, 22, 23, 25abc, 26, 28, 30, 31, 32, 33, 34ab, 35, 36, 38, 39, 40 en 41![]()
Die 5 heb je goed, en het is zoquote:Op zondag 13 december 2015 20:11 schreef Stripedown het volgende:
[..]
Heb je hem daadwerkelijk opgelost dan? Op het eerste gezicht lijkt het een normale substitutie met sleutelwoord, die losse enkele letters zijn wel raar tho..
Over dat gedoe met stippen ik zie in dat groepje linksboven wel een "5" maar is wel erg ver gezocht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En over 3cSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik blijf er toch bij dat dat afleiding isquote:Op zondag 13 december 2015 20:14 schreef DieuwkeL het volgende:
Er zijn bij 2a teveel opties mogelijk met de gegeven hints en ik denk dat ze niet voor niks verschillende kleuren en grootte van stippen gebruiken.
7a en b inmiddels opgelost ☺
Edit: châpeau trouwens met 7a en b, ik ben er nog niet helemaal achter
Forum Opties Forumhop: Hop naar: