quote:Op vrijdag 9 december 2016 20:22 schreef Alrac4 het volgende:
Niet 100% zeker, maar volgens mij is het antwoord:Keurig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mwah, zo'n vierkant met 3d bollen in kleur heb je in bijna elk grafisch programma in een minuut getekend, dus persoonlijk zoek ik daar niet te veel achter.quote:Op vrijdag 9 december 2016 22:57 schreef JddMan het volgende:
Als de afbeelding al een tekst bevat, dan kun je met behulp van informatietheorie voorspellen dat die tekst maximaal 25 letters bevat. (121 balletjes, elk rood of wit, dat komt dus overeen met 121 bits aan informatie. Eén letter kost 2Log(26) = 4.7 bits aan informatie. 121 / 4.7 = max 25 letters)
Het zou dus een kort tekstje kunnen zijn, maar misschien ook wel iets anders. Die knikkers/bolletjes moeten een hint zijn. Bekijk het vanuit het perspectief van de puzzelmaker: ze gaan niet helemaal de moeite doen om een 3D bolletjes met schaduw te tekenen, als dat verder geen betekenis heeft. De gekozen vorm moet een bepaalde betekenis hebben.
Mee eens, vorig jaar werden er af en toe echt wel te duidelijke hints of zelfs antwoorden gegeven... Misschien dat iemand dit weekend een OP kan maken? Het is wel zo netjes om maandag in een nieuw topic te kunnen beginnen, ipv nog in een 2015 topic te moeten postenquote:Op donderdag 8 december 2016 19:24 schreef Inaithnir het volgende:
Verzoek: kan er dit jaar een goeie OP gemaakt worden met de regels van het topic? Dwz, geen antwoorden, hints tot een minimum en in spoilers. Misschien ook goed om wat tips te geven voor nieuwelingen (veelgebruikte elementen, zoals Caesar shift, priemgetallen of Morse)!
Ik denk dat ik al weet hoe die moet. Maar ja ik weet niet of zo'n vraag ook in de puzzel voor komt, dus ik zeg niks!quote:Op vrijdag 9 december 2016 19:17 schreef JddMan het volgende:
Ik zie dat de AIVD zojuist zelf ook een zeer cryptische puzzel heeft getwitterd:twitter:AIVD twitterde op vrijdag 09-12-2016 om 13:13:27Alvast #warmdraaien in het weekend voor de #aivdkerstpuzzel https://t.co/Elmlha7NZL reageer retweet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door CarloV op 10-12-2016 11:23:29 ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |