Ook ik mis deze puzzel, en ben ook aan het oefenen om meer punten te halen dan vorig jaar. Dit is ook zeker een mooie oplossing, en die van niveau 1 heb ik al, maar voor de rest zit ik helemaal vast. Zonder mooie, duidelijke hint als in de kerstpuzzelquote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:10 schreef Debora87 het volgende:
Jullie ook? In dat geval bij dezen dan wat hersengymnastiek, en mijn poging tot creatief doen![]()
1) Thema = ?
a) U, O, G, J, ? (2)
b) A, T, C, C, ?, … (2)
2) Thema = ?
a) AVG, IW, IDB, PVDH, SK, LVM, RR, ?, … (1)
b) 24, 8, 9, 8, 11, ?, … (1)
3) Thema = ?
a) A, B, C, R, S, ?, … (2)
b) T, G, H, RS, V, S, M, ?, … (3)
4) Thema = ?
a) U, I, I, U, WD, B, B, ?, … (1)
b) 32, 29, 34, 30, 14, ?, … (2)
Mijn bronnen bij de AIVD zeggen maandag.quote:Op woensdag 7 december 2016 16:12 schreef Molurus het volgende:
Bump.
Is er al iets bekend over de kerstpuzzel van dit jaar?
Hoera!quote:Op woensdag 7 december 2016 18:47 schreef Montov het volgende:
[..]
Mijn bronnen bij de AIVD zeggen maandag.
Tja, als die bronnen bij de AIVD net zo cryptisch spreken als de kerstpuzzel zelf in elkaar zit, weet je het maar nooit natuurlijkquote:
quote:Op woensdag 7 december 2016 19:30 schreef MMunkun het volgende:
Voor de mensen die niet dagelijks de twitter-activiteiten van de AIVD volgen:
"De lastigste puzzel van Nederland is in aantocht: de #AIVDkerstpuzzel. Hij wordt gepubliceerd op YDDZEDS MIDDAG EJRJYQJB."
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 7 december 2016 19:30 schreef MMunkun het volgende:
Voor de mensen die niet dagelijks de twitter-activiteiten van de AIVD volgen:
"De lastigste puzzel van Nederland is in aantocht: de #AIVDkerstpuzzel. Hij wordt gepubliceerd op YDDZEDS MIDDAG EJRJYQJB."
Lijkt me een uitstekend idee. Is het noodzakelijk dat een moderator het topic aanmaakt?quote:Op donderdag 8 december 2016 19:24 schreef Inaithnir het volgende:
Verzoek: kan er dit jaar een goeie OP gemaakt worden met de regels van het topic? Dwz, geen antwoorden, hints tot een minimum en in spoilers. Misschien ook goed om wat tips te geven voor nieuwelingen (veelgebruikte elementen, zoals Caesar shift, priemgetallen of Morse)!
Kan ook een user zijn over ongeveer 60 posts.quote:Op donderdag 8 december 2016 22:35 schreef JddMan het volgende:
[..]
Lijkt me een uitstekend idee. Is het noodzakelijk dat een moderator het topic aanmaakt?
twitter:AIVD twitterde op vrijdag 09-12-2016 om 13:13:27Alvast #warmdraaien in het weekend voor de #aivdkerstpuzzel https://t.co/Elmlha7NZL reageer retweet
Niet 100% zeker, maar volgens mij is het antwoord:quote:Op vrijdag 9 december 2016 18:59 schreef JddMan het volgende:
Helemaal mee eens Molurus. Even wat anders. Omdat we nog een weekend moeten wachten tot de officiële puzzel, heb ik voor de liefhebbers alvast een opwarmertje.
Oefenpuzzel: Dubbel Drank.
Vijf personen staan in de rij voor een cola automaat. Alex, Bart, Coen, Dirk en Emma. Dat ziet er zo uit:
(automaat) - Alex - Bart - Coen - Dirk - Emma
Het is echter niet zomaar een drankje, het is Dubbel Drank (tm). Alex staat vooraan in de rij en drinkt het eerste blikje. Hierdoor ontstaat er een dubbelganger van hem. Samen sluiten ze opnieuw aan, achter in de rij. De rij ziet er nu als volg uit:
(automaat) - Bart - Coen - Dirk - Emma - Alex - Alex
Vervolgens drinkt Bart het tweede blikje. Ook hij verdubbelt en met zijn tweeën sluiten ze achter aan. Zo wordt de rij natuurlijk nooit korter.
Vraag: Wie van de vijf drinkt het 100ste blikje? En wie het 10.000ste?
(Dit is een oefenpuzzel dus post het antwoord gerust tussen spoiler tags.)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 9 december 2016 19:17 schreef JddMan het volgende:
Ik zie dat de AIVD zojuist zelf ook een zeer cryptische puzzel heeft getwitterd:twitter:AIVD twitterde op vrijdag 09-12-2016 om 13:13:27Alvast #warmdraaien in het weekend voor de #aivdkerstpuzzel https://t.co/Elmlha7NZL reageer retweet
Nee!twitter:
Die heeft het duidelijk niet begrepenquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |