Volgend jaar voor de bonuspunten iedereen een raadsel laten maken. En die in het groot raadselboek der AIVD-puzzelaars stoppen. Moeten ze ze wel allemaal op kunnen lossen, anders weet je niet wat voor gevaarlijke zaken erin staan.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 00:57 schreef CarloV het volgende:
Bedankt! En ja er zitten inderdaad hele leuke tussen bij 25, misschien een idee om er een boekje van te maken, waarbij alle inzendingen die bonuspunten hebben ontvangen instaan en misschien nog wat extra's.
quote:Beste puzzelaar,
Met 14 punten heb je van de bijna 1600 inzendingen een gedeelde 571e plaats behaald.
gaaf!! En die vraag mbt "groepen van 1 tm 7", o dear, die had ik dus echt fout.quote:Op zaterdag 30 januari 2016 19:09 schreef tigah het volgende:
"Beste puzzelaar,
Met 73 punten heb je van de bijna 1600 inzendingen een gedeelde 15e plaats behaald."
Erg blij mee, vooral omdat we dit jaar niet zoveel tijd hadden!
Eh, wat is er mis met spoilers in spoilertags (met buiten de spoilertag een waarschuwing voor de spoilersquote:Op dinsdag 12 januari 2016 00:02 schreef Perrin het volgende:
https://www.aivd.nl/publi(...)/11/kerstpuzzel-2015
Jaarlijkse puzzel van de AIVD.
Errata
Hieronder enkele errata die in de puzzel zijn ontdekt na de publicatie.
3.a. GMTJE moet zijn T GEETJE
5. KIEVIET moet zijn KIEVIT
18. N legt een woord van 946 punten in plaats van 948.
21.b. ESCIJZBPKSWLSVWTSM moet natuurlijk zijn ESCEIJEZBEPKESWELESVEWETEESM
22. JI (LOMJ/TOATGILB) moet zijn JI (LOJH/TATGILB)
27. Het antwoord op de opgave bevat een (onopzettelijke) spelfout.
Bij opgave 7, 21, 24, 25, 26, 27 en 29 had na het nummer van de opgave een punt moeten staan.
In dit topic geen antwoorden. Hints moeten in een spoiler, met in de tekst om welke (deel)vraag het gaat.
Veel puzzelplezier!
Deel 1: W&T / AIVD Kerstpuzzel 2015
Deel 2: W&T / AIVD Kerstpuzzel 2015 #2
Deel 3: W&T / AIVD Kerstpuzzel 2015 #3
Deel 4: W&T / AIVD Kerstpuzzel 2015 #4
Edit: De inlevertermijn is inmiddels verstreken, het spoilerverbod blijft echter van kracht voor toekomstig puzzelplezier.
Ik denk ook dat het STRO is, want dat is het enige woord zonder de letter "e". Of denk ik nu veel te makkelijk?quote:Op donderdag 28 april 2016 17:41 schreef MMunkun het volgende:
Een klein puzzeltje voor tussendoor, omdat we nog zo lang moeten wachtenKlein beetje creatieve vrijheid in de oplossing, maar als je op de goede weg bent, zou het je niet tegen moeten houden om de oplossing te vinden
![]()
Welk woord hoort er niet bij?
GEOLOGE IDEALE IJSBEER RASSEN STRO ZEEL ZIEKER
Dit is iets te gemakkelijk gedacht, er is iets uniekers dat zes van deze woorden verbindtquote:Op dinsdag 3 mei 2016 14:22 schreef QIXL het volgende:
[..]
Ik denk ook dat het STRO is, want dat is het enige woord zonder de letter "e". Of denk ik nu veel te makkelijk?
https://www.aivd.nl/publi(...)nbv-kerstpuzzel-2015quote:Op dinsdag 3 mei 2016 17:12 schreef wegmetdeEU het volgende:
Ik heb de puzzel doorgekeken en ik vind het ontzettend knap dat jullie zulke vragen kunnen oplossen? Hoe doen jullie dat? En is er ergens een bijlage met antwoord én uitleg?
Inderdaad. Het is veel trial and error en ze doen bewust weinig een beroep op kennis die je al hebt omdat je dan veel mensen zou uitsluiten van deelname.quote:Op dinsdag 3 mei 2016 18:38 schreef CarloV het volgende:
[..]
https://www.aivd.nl/publi(...)nbv-kerstpuzzel-2015
Het oplossen van de meeste vragen vergt veel creativiteit en uithoudingsvermogen. Veel meer is er niet op te zeggen. Natuurlijk zijn er een paar vragen waar je ook wat slimheid of kennis nodig hebt, maar met een beetje geluk stuit je daar op door middel van creatief googlen. Maar Google of Wikipedia kan ook tegen je werken, aangezien soms het antwoord daar gewoon niet te vinden is, hoe hard je ook zoekt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |