Game onquote:Afgelopen vrijdagavond tot de zaterdagochtend 28 november is mijn dochter Dascha Graafsma (17-08-1999) met drie vriendinnen uitgegaan in Hilversum naar de gelegenheid Lets Get Down (nabij het Gooiland-theater en het station, adres: Emmastraat 2). Om ongeveer 2.00 uur heeft ze de gelegenheid even verlaten ‘om te plassen’. Ze is niet meer teruggekomen.
De vriendinnen gingen zoeken en namen uiteindelijk met ons, de ouders, contact op en gingen naar de politie. Er werd gezocht en alle mogelijke diensten ingeschakeld.
Om 5.45 uur, dus veel later, heeft een trein Dascha getroffen nabij het Station Hilversum Sportpark. Dat bij uiterst koud en slecht weer. Ze droeg geen jas, die is achtergebleven in de Lets Get Down, en feitelijk niet meer dan een wit T-shirt, witte gympen en een zwarte broek. Fysiek onmogelijk om daarmee zoveel tijd buiten door te brengen met de geldende weersomstandigheden.
De grote vraag is wat er in het genoemde tijdsverloop is gebeurd. Wie haar ook kent stelt: dit kan niet waar zijn, alsof Dascha zelf het leven niet meer wilde. Naast het tijdsverloop zijn er dus de feiten van het barre weer, maar ook haar telefoon is niet meer vindbaar. In de periode is Dascha vele malen gebeld of zijn er anderzins berichten verzonden. Zij bleek of in gesprek of niet bereikbaar.
Als vader wil ik u vragen om alle mogelijke media-aandacht aan het gebeuren te geven. Met de vraag of iemand haar heeft gezien, gesproken, tijd met haar heeft doorgebracht, of alles wat er maar te bedenken is. Er klopt teveel niet, …….. Er zijn geen woorden te vinden om dit verzoek te ondersteunen, maar dat lijkt me ook niet nodig. Hoe eerder de vragen en het bericht worden uitgebracht hoe eerder er misschien mensen met informatie kunnen worden gevonden.
Het lichaam is dermate beschadigd dat directe identificatie niet meer mogelijk is. DNA-testen moeten het bewijs leveren, maar feitelijk is er geen twijfel dat het om Dascha gaat.
Dascha was een leerling van het ATC-college, had een leuke bijbaan, een fijne vriend, trouw en liefdevol 3 broers en 2 zusters. Ze woonde in Hollandsche Rading met haar ouders en nog twee broers thuis. Wie het ook gevraagd wordt, voor enig naar geestelijk lijden was en kan op geen enkele serieuze wijze een aanleiding gevonden worden. Alles kan worden nagevraagd. Zie bijvoorbeeld de berichten op de facebook-pagina’s van mij (Rene Graafsma / renegraafsma) of die van Dascha zelf (Dascha Graafsma).
De centrale vraag is: wat is er in het tijdsbestek gebeurd en wie heeft haar gezien?
De zaak wordt zeer intensief behandeld door de politie Hilversum. In hun betrokkenheid stellen wij alle vertrouwen maar het is duidelijk dat we informatie missen. Het is noodzaak, …….
Hoe dan ook, zet het bericht en de vragen svp uit met elk mogelijk mediamiddel waar u over beschikt.
Meer dan dank !!
René Graafsma
Inderdaad, in zekere zin, maar hoe dan ook als er een dealer in het spel is zal die vast zenuwachtig zijn.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:28 schreef marsan het volgende:
[..]
Het was al langer in het nieuws en de mensen gingen dood aan wat hij ze verkocht. Niet dat ze daarna zélf iets deden waar ze aan stierven. Het was zijn drug wat de dood bracht.
Dat is een groot verschil.
Iedereen in dit spel zal wel zenuwachtig zijn. Van de vriendin waar ze ruzie mee had tot de jongen waarmee ze vermoedelijk op het bankje heeft gezeten.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:31 schreef Slaro het volgende:
[..]
Inderdaad, in zekere zin, maar hoe dan ook als er een dealer in het spel is zal die vast zenuwachtig zijn.
Ik dacht hem hier ergens nog gezien te hebben de laatste maand, zag weer wat uitgebreide OP's en youtube filmpjes voorbij komen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:31 schreef marsan het volgende:
Jammer dat mata er niet meer is voor een mooie OP.
Waarom zou je zenuwachtig zijn als je niets te verbergen hebt, maar in ieder geval zou het allemaal te reconstueren moeten zijn, als de hele groep inderdaad drugs heeft gebruikt moeten ze hier snel genoeg achter kunnen zien te komen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:32 schreef Myrr het volgende:
Ven, laat dat seks stukje even los. Beetje bizar hoe je focus daar op ligt.
[..]
Iedereen in dit spel zal wel zenuwachtig zijn. Van de vriendin waar ze ruzie mee had tot de jongen waarmee ze vermoedelijk op het bankje heeft gezeten.
Als er geen sprake is van vieze drugs, zal het niet echt heel veel aandacht van de politie krijgen denk ik hoor. Mss in voorlichting in dat gebied. Maar niet echt een zoektocht naar een dealer.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:31 schreef Slaro het volgende:
[..]
Inderdaad, in zekere zin, maar hoe dan ook als er een dealer in het spel is zal die vast zenuwachtig zijn.
Ah zou wel leuk zijn als hij weer post.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik dacht hem hier ergens nog gezien te hebben de laatste maand, zag weer wat uitgebreide OP's en youtube filmpjes voorbij komen.
Ander feestje? Thuis? Ze was met vriendinnen uit en niet met hem.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:33 schreef Kim-Holland het volgende:
Als er al iemand Dasha kan haten omdat ze mogelijk is vreemdgegaan kan het alleen haar vriendje zijn. Waar was hij trouwens?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen idee, Kim-Holland. Een ander jongen was wel jaloers zijn geweest zodat Dascha nog wel iets had met haar vriend.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:33 schreef Kim-Holland het volgende:
Als er al iemand Dasha kan haten omdat ze mogelijk is vreemdgegaan kan het alleen haar vriendje zijn. Waar was hij trouwens?
Ik verwacht dat de drugs in haar drank is gestopt met het oog op misbruik, maar dat maakt de dader ook niet meer een dealer, simpelweg.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:34 schreef marsan het volgende:
[..]
Als er geen sprake is van vieze drugs, zal het niet echt heel veel aandacht van de politie krijgen denk ik hoor. Mss in voorlichting in dat gebied. Maar niet echt een zoektocht naar een dealer.
Ik ben met je eens wat je zegt. Ik vind het erg dat iemand jonge 16 jarige meiden gek maakt met allerlei dingen zoals haar drogeren of gebruikt worden voor seks.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:34 schreef Ven1972 het volgende:
quote][ afbeelding ] Op zaterdag 5 december 2015 01:27 schreef Slaro het volgende:
[..]
Nou ik dacht meer aan iemand die haar wilde misbruiken of makkelijk seks wilde hebben.
Dat verhaal over meerdere jongeren in het ziekenhuis is niet echt een vaststaand feit toch?quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:35 schreef Slaro het volgende:
Maar in dit geval is het meest voor de hand liggende toch gewoon dat iemand wat in haar drankje heeft gestopt met het oog op makkelijke seks? Meer jongeren die avond in het ziekenhuis beland na drugs in drank en dit meisje is de enige die plotseling weg was urenlang schijnbaar!
aan zoiets denk ik ookquote:Op zaterdag 5 december 2015 01:35 schreef Slaro het volgende:
Maar in dit geval is het meest voor de hand liggende toch gewoon dat iemand wat in haar drankje heeft gestopt met het oog op makkelijke seks? Meer jongeren die avond in het ziekenhuis beland na drugs in drank en dit meisje is de enige die plotseling weg was urenlang schijnbaar!
Je kunt dan wel niets te verbergen hebben, maar wellicht toch door iets of iemand als eventuele verdachte worden gezien.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:33 schreef Slaro het volgende:
[..]
Waarom zou je zenuwachtig zijn als je niets te verbergen hebt, maar in ieder geval zou het allemaal te reconstueren moeten zijn, als de hele groep inderdaad drugs heeft gebruikt moeten ze hier snel genoeg achter kunnen zien te komen.
lekker rustig?quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:38 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
aan zoiets denk ik ook
en daarna mee naar buiten gelokt en in een auto of busje gepropt
maar waarom dan naar die plek rijden ?
ja maar dat moet dan iemand zijn geweest die de omgeving daar donders goed kent !quote:
Mogelijk ja, ik begrijp die meiden op deze forum eigenlijk niet van mijn antwoorden.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja maar dat moet dan iemand zijn geweest die de omgeving daar donders goed kent !
waarschijnlijk welquote:Op zaterdag 5 december 2015 01:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja maar dat moet dan iemand zijn geweest die de omgeving daar donders goed kent !
Ik meende dat ergens gelezen te hebben over andere jongeren die avond.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:37 schreef marsan het volgende:
[..]
Dat verhaal over meerdere jongeren in het ziekenhuis is niet echt een vaststaand feit toch?
Meest voor de hand liggende is, naar mijn mening, meisje ruzie met vriendinnen, boos naar buiten, geen zin in contact met die vriendinnen. Gooit dr foon weg, en onder invloed van drugs doet ze iets impulsiefs.
wij begrijpen jou niet meer, ga maar lekker slapen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:41 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Mogelijk ja, ik begrijp die meiden op deze forum eigenlijk niet van mijn antwoorden.
Of ze hebben in het busje met elkaar gedaan en haar afgezet bij de spoor!quote:
Misschien niemand die je hoort, misschien is het daar niet gebeurt maar heeft ze nog een tijd bang en in de war rondgelopen, wie zal het zeggen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:38 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
aan zoiets denk ik ook
en daarna mee naar buiten gelokt en in een auto of busje gepropt
maar waarom dan naar die plek rijden ?
Maar er is nog nergens ter sprake gekomen dat dit een mogelijkheid zou zijn. Niemand die iets gezegd heeft wat in die richting wees.quote:
Ja klopt op meerdere forums, maar dat werd weer in twijfel getrokken door sommigen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:41 schreef Slaro het volgende:
[..]
Ik meende dat ergens gelezen te hebben over andere jongeren die avond.
Heel even in het begin. Daarna volgens mij nergens meer genoemd.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:41 schreef Slaro het volgende:
[..]
Ik meende dat ergens gelezen te hebben over andere jongeren die avond.
Dat kan, maar meteen alles op tafel gooien als je niks te verbergen hebt, hoef je niet bang te zijn dat je het onderzoek in de weg zit.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:39 schreef Myrr het volgende:
[..]
Je kunt dan wel niets te verbergen hebben, maar wellicht toch door iets of iemand als eventuele verdachte worden gezien.
En kan het nu ook moeilijk nog terugvinden dus misschien inderdaad kul.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:43 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja klopt op meerdere forums, maar dat werd weer in twijfel getrokken door sommigen.
Stond ook op de FB van haar vader.
Lastig terug te vinden in ieder geval, vreemd, maar opvallend dus.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:43 schreef marsan het volgende:
[..]
Heel even in het begin. Daarna volgens mij nergens meer genoemd.
dat is ook nog mogelijk jaquote:Op zaterdag 5 december 2015 01:42 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Of ze hebben in het busje met elkaar gedaan en haar afgezet bij de spoor!
Als ze drugs heeft gekocht of gekregen van een jongen of meisje van een jaar of 18. Gewoon iemand die ze kent en weleens wat kan regelen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:43 schreef Slaro het volgende:
[..]
Dat kan, maar meteen alles op tafel gooien als je niks te verbergen hebt, hoef je niet bang te zijn dat je het onderzoek in de weg zit.
Maar die heeft dan ook wat te verbergenquote:Op zaterdag 5 december 2015 01:45 schreef marsan het volgende:
[..]
Als ze drugs heeft gekocht of gekregen van een jongen of meisje van een jaar of 18. Gewoon iemand die ze kent en weleens wat kan regelen.
Die zal dan best wel zenuwachtig zijn kan ik me indenken.
Worden?quote:
Op Geenstijl staan posts van een user die op die avond daar was en waarbij ijsklontjes in het glas gedaan werden door een vreemde. Deze user heeft dit gemeld bij de politie.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:44 schreef Slaro het volgende:
[..]
En kan het nu ook moeilijk nog terugvinden dus misschien inderdaad kul.
Ja, maar niet echt strafbaar in deze zaak.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:45 schreef Slaro het volgende:
[..]
Maar die heeft dan ook wat te verbergen![]()
.
Die heeft een fixatie op seks en woont geloof ik al in een instelling. Inderdaad wel om in de gaten te houden.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:46 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Worden?
Er is er 1 echt ziekelijk bezig.Al een tijdje.. Iets om in de gaten te houden, sowieso.
ff melden, dan is die zo weg.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:46 schreef Myrr het volgende:
[..]
Die heeft een fixatie op seks en woont geloof ik al in een instelling. Inderdaad wel om in de gaten te houden.
ik weet niet of het narcosemiddel ghb in een ijsklontje kanquote:Op zaterdag 5 december 2015 01:46 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Op Geenstijl staan posts van een user die op die avond daar was en waarbij ijsklontjes in het glas gedaan werden door een vreemde. Deze user heeft dit gemeld bij de politie.
Zo werkt het dus niet.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:48 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ff melden, dan is die zo weg.
Het woord GHB werd inderdaad genoemd.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:48 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ik weet niet of het narcosemiddel ghb in een ijsklontje kan
En hoe je die dan de hele avond koud genoeg houdt om mee van huis naar een tent te nemen zonder dat diegene met een koeler rondloopt.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:48 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ik weet niet of het narcosemiddel ghb in een ijsklontje kan
Ik mis Mata.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:31 schreef marsan het volgende:
Jammer dat mata er niet meer is voor een mooie OP.
Leg maar ff uit dan waarom hij hier zo kan posten, ik geloof dat er hier 3 vrouwen onpasselijk van worden. Maar fijn dat je meeleest.quote:
Ligt eraan met welk doel je naar zo'n tent gaat en hoe laat je dus arriveert. Het heeft ook weinig effect om dat tussen 22:00 en 23:00 uur te doen. Dan is iedereen nog te nuchter.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:50 schreef Myrr het volgende:
[..]
En hoe je die dan de hele avond koud genoeg houdt om mee van huis naar een tent te nemen zonder dat diegene met een koeler rondloopt.
+ 1quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Leg maar ff uit dan waarom hij hier zo kan posten, ik geloof dat er hier 3 vrouwen onpasselijk van worden. Maar fijn dat je meeleest.
Het is verder allemaal redelijk onschuldig, alleen door omstandigheden een beetje een andere kijk op vrouwen/prostitutie/studentes/seks. Denk niet dat hij daar echt iets mee zou doen verder. Heeft een handicap e.d.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:50 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Leg maar ff uit dan waarom hij hier zo kan posten, ik geloof dat er hier 3 vrouwen onpasselijk van worden. Maar fijn dat je meeleest.
maar het stoort wel enigszins in dit topic.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:52 schreef Myrr het volgende:
[..]
Het is verder allemaal redelijk onschuldig, alleen door omstandigheden een beetje een andere kijk op vrouwen/prostitutie/studentes/seks. Denk niet dat hij daar echt iets mee zou doen verder.
Ach hij ging ff los op dat busje, meisje en geil geil... Die zag het al helemaal voor zich.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:52 schreef Myrr het volgende:
[..]
Het is verder allemaal redelijk onschuldig, alleen door omstandigheden een beetje een andere kijk op vrouwen/prostitutie/studentes/seks. Denk niet dat hij daar echt iets mee zou doen verder.
Daar heb je wel gelijk in. Moet ook wel zeggen dat het me nogal stoort.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:54 schreef marsan het volgende:
[..]
maar het stoort wel enigszins in dit topic.
In zijn topics in andere subfora ligt dat anders.
Nee, dat doen mensen van 16 jaar al eeuwen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:55 schreef syndroom het volgende:
Is het niet een beetje raar dat een kind van 16 midden in de nacht gewoon buiten rond kan lopen? Hallo ouders?
Ze zou dan ook om 03:00 thuis moeten zijn en was met vriendinnen. 16 is op zich wel een leeftijd waarbij je een beetje je horizon mag gaan ontdekken.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:55 schreef syndroom het volgende:
Is het niet een beetje raar dat een kind van 16 midden in de nacht gewoon buiten rond kan lopen? Hallo ouders?
quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:56 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik discrimineer niet, ook die dienen zich te gedragen.
Hmmm men werd er ook nog gewaarschuwd...quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:57 schreef StaceySinger het volgende:
GS:
Kende dit meisje ook nog wel redelijk persoonlijk. Totaal geen suïcide gedachten bij te ontdekken, maar ook is bekend dat mensen die dit soort gedachtes hebben dat erg goed verborgen kunnen houden. Echter zijn de omstandigheden op z'n minst verdacht, ook omdat er deze bewuste avond waarschuwingen en vermoedens rondgingen over drogeringsmiddelen in omloop. Deze bewuste discotheek heeft WC's, waar je 50 cent voor moet betalen. Maar in de stromende regen in je eentje als meisje buiten naar de wc gaan, is wel opvallend. Dat er derden in het spel zijn is best aannemelijk.
Dit ja, maar al die fantasieverhalen horen hier niet.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:52 schreef Myrr het volgende:
[..]
Het is verder allemaal redelijk onschuldig, alleen door omstandigheden een beetje een andere kijk op vrouwen/prostitutie/studentes/seks. Denk niet dat hij daar echt iets mee zou doen verder. Heeft een handicap e.d.
quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:58 schreef Lienekien het volgende:
Ik kan die stromende regen tocj slecht rijmen met een jongen en meisje zonder jas op een bankje.
Een post over vermoedens. Als het waar zou zijn, zouden die verhalen toch vaker naar voren zijn gekomen?quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:57 schreef StaceySinger het volgende:
GS:
Kende dit meisje ook nog wel redelijk persoonlijk. Totaal geen suïcide gedachten bij te ontdekken, maar ook is bekend dat mensen die dit soort gedachtes hebben dat erg goed verborgen kunnen houden. Echter zijn de omstandigheden op z'n minst verdacht, ook omdat er deze bewuste avond waarschuwingen en vermoedens rondgingen over drogeringsmiddelen in omloop. Deze bewuste discotheek heeft WC's, waar je 50 cent voor moet betalen. Maar in de stromende regen in je eentje als meisje buiten naar de wc gaan, is wel opvallend. Dat er derden in het spel zijn is best aannemelijk.
tjaquote:Op zaterdag 5 december 2015 01:58 schreef Lienekien het volgende:
Ik kan die stromende regen toch slecht rijmen met een jongen en meisje zonder jas op een bankje.
Scherp.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:59 schreef hugecooll het volgende:
Het vreemdste wat ik hier tot nu toe heb gelezen is dat het onverifieerbaar zou zijn dat die machinist heeft geclaxoneerd. Dan ben je echt compleet wereldvreemd.
Zelfs 03:00 is echt te laat! De meeste mensen liggen dan al lang te slapen, waarom zou je dan je 16 jarige dochter niet gewoon verbieden om zo laat nog de deur uit te gaan.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:56 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ze zou dan ook om 03:00 thuis moeten zijn en was met vriendinnen. 16 is op zich wel een leeftijd waarbij je een beetje je horizon mag gaan ontdekken.
Die tent staat bekend als drugsholquote:Op zaterdag 5 december 2015 02:01 schreef marsan het volgende:
[..]
Een post over vermoedens. Als het waar zou zijn, zouden die verhalen toch vaker naar voren zijn gekomen?
Ja leuk man, overdag met stamkroegbezoeker Jan en de zes andere aanwezigen aan de bar hangen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:02 schreef syndroom het volgende:
[..]
Zelfs 03:00 is echt te laat! De meeste mensen liggen dan al lang te slapen, waarom zou je dan je 16 jarige dochter niet gewoon verbieden om zo laat nog de deur uit te gaan.
De meeste kroegen zijn ook overdag gewoon geopend hoor.
Dat jij nou uit zo'n extreem beschermd milieu komt, wil niet zeggen dat dat voor iedereen de norm moet zijn.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:02 schreef syndroom het volgende:
[..]
Zelfs 03:00 is echt te laat! De meeste mensen liggen dan al lang te slapen, waarom zou je dan je 16 jarige dochter niet gewoon verbieden om zo laat nog de deur uit te gaan.
huh? Heb je zelf al op de klok gekeken?quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:02 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ja en? Of begin van de avond. Tegen 00 uur lijkt me wel een netter tijdstip om SAMEN naar huis te fietsen of beter dat vader haar komt ophalen. Sowieso als meisje alleen op zo'n tijdstip nog naar huis moeten fietsen door een bos is vragen om problemen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:03 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ja leuk man, overdag met stamkroegbezoeker Jan en de zes andere aanwezigen aan de bar hangen.
En hoeveel mensen zijn er die nacht opgenomen nadat er iets in hun drankje is gegooid. Of hoeveel mensen hebben melding gemaakt dat dat hen is overkomen?quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die tent staat bekend als drugshol
Oh god.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:05 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ja en? Of begin van de avond. Tegen 00 uur lijkt me wel een netter tijdstip om SAMEN naar huis te fietsen of beter dat vader haar komt ophalen. Sowieso als meisje alleen op zo'n tijdstip nog naar huis moeten fietsen door een bos is vragen om problemen.
Als de ouders nou wat strenger waren geweest en haar thuis hebben gehouden had ze nog gewoon geleefd.
Ik denk dat je juist dan een beetje wereldvreemde kinderen krijgtquote:Op zaterdag 5 december 2015 02:03 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ja leuk man, overdag met stamkroegbezoeker Jan en de zes andere aanwezigen aan de bar hangen.
Laat ouders even zelf bepalen wat zij wel en niet kunnen vinden voor hun kinderen. 03:00 is een redelijke tijd als je met een hele groep vriendinnen bent.
Trieste opmerking.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:05 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ja en? Of begin van de avond. Tegen 00 uur lijkt me wel een netter tijdstip om SAMEN naar huis te fietsen of beter dat vader haar komt ophalen. Sowieso als meisje alleen op zo'n tijdstip nog naar huis moeten fietsen door een bos is vragen om problemen.
Als de ouders nou wat strenger waren geweest en haar thuis hebben gehouden had ze nog gewoon geleefd.
Juist, lekker opsluiten tot ze oud en wijs genoeg zijn om zelfstandig te worden waardoor het helemaal fout gaat omdat ze amper levenservaring op hebben gedaan. Goed verhaal.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:05 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik had er twee gevonden op een forum en op FBquote:Op zaterdag 5 december 2015 02:05 schreef marsan het volgende:
[..]
En hoeveel mensen zijn er die nacht opgenomen nadat er iets in hun drankje is gegooid. Of hoeveel mensen hebben melding gemaakt dat dat hen is overkomen?
Niet mensen die vertellen dat ze gehoord hebben dat er gewaarschuwd was, of die verhalen hebben gehoord.
Maar concreet mensen die iets gemeld hebben?
Mensen die daadwerkelijk gemeld hebben dat dat hen is overkomen?quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:07 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik had er twee gevonden op een forum en op FB
Dan heb ik toch liever de verhalen van Ven over geile dealers.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:05 schreef syndroom het volgende:
[..]
Aldus de frustie maagd met issuesquote:Op zaterdag 5 december 2015 02:05 schreef syndroom het volgende:
[..]
Het blijven posts op Soc Med.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:08 schreef marsan het volgende:
[..]
Mensen die daadwerkelijk gemeld hebben dat dat hen is overkomen?
Hehe. Ja dat was nog net wat beter te behappen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:08 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dan heb ik toch liever de verhalen van Ven over geile dealers.
klopt de eigenaar is Dennis Drieënhuizenquote:Op zaterdag 5 december 2015 02:03 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die tent staat bekend als drugshol
Maar dus geen melding vanuit ziekenhuizen?quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het blijven posts op Soc Med.
Ik ga zo lekker slapen maar zal ze even voor je opzoeken. De ene staat tussen al die glitterkaarsjes en dank je voor het toevoegen post, das dus weer even zoeken.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:10 schreef marsan het volgende:
[..]
Maar dus geen melding vanuit ziekenhuizen?
Mag ik die links btw? Wil ook wel lezen wat ze posten. Mag ook per dm eventueel.
Ga toch wat anders doen...quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:13 schreef syndroom het volgende:
Dus jullie vinden het normaal dat een KIND van verdomme 16 jaar op zo'n tijdstip in een drugstent of discotheek rondhangt. Lekker naïef weer. Dat had ook ook veel eerder mis kunnen gaan.
Sowieso op zo'n tijdstip buiten rondhangen en dat ouders dat gewoon goedvinden geeft ook wel aan dat de ouders misschien ook te laks zijn geweest in de opvoeding. Soms moet je als ouder gewoon wat strenger zijn om te voorkomen dat kinderen ontsporen. Nu hebben ouders teveel toegelaten en is dit het resultaat. Dat is het risico dat je nou eenmaal loopt.
Het is misschien hard om te zeggen maar zo is het wel.
Geen. Reageer nou eens inhoudelijk!quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:14 schreef Lienekien het volgende:
Van welke klootzak ben jij een kloon, syndroom?
dit heb ik nog nooit meegemaaktquote:Op zaterdag 5 december 2015 02:05 schreef marsan het volgende:
[..]
En hoeveel mensen zijn er die nacht opgenomen nadat er iets in hun drankje is gegooid
Weet jij wat er in een gemiddelde kroeg zit 's middags? Normale mensen werken of zitten op fok.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:16 schreef syndroom het volgende:
[..]
Geen. Reageer nou eens inhoudelijk!
Natuurlijk betreur ik de dood van dit meisje maar op zo'n tijdstip in de nacht buiten alleen rondhangen heb je nou eenmaal meer risico om foute types tegen te komen die slechte bedoelingen met je hebben.
Naar een kroeg gaan kan ook in de middag of avond, daar hoef je echt niet per se midden in de nacht voor de deur uit.
Ik geloof gewoon niet dat een volwassen vent zo wereldvreemd kan zijn en met zoveel overtuiging dergelijke stuitende beweringen doet. Is dit het niveau van de huiskamergesprekken bij jou thuis?quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:16 schreef syndroom het volgende:
[..]
Geen. Reageer nou eens inhoudelijk!
Natuurlijk betreur ik de dood van dit meisje maar op zo'n tijdstip in de nacht buiten alleen rondhangen heb je nou eenmaal meer risico om foute types tegen te komen die slechte bedoelingen met je hebben.
Naar een kroeg gaan kan ook in de middag of avond, daar hoef je echt niet per se midden in de nacht voor de deur uit.
Ok, slaap lekker alvast.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik ga zo lekker slapen maar zal ze even voor je opzoeken. De ene staat tussen al die glitterkaarsjes en dank je voor het toevoegen post, das dus weer even zoeken.
In Nederland komt het uitgaansleven nu eenmaal laat op gang. Snap het dan wel dat de meeste jongeren ook pas laat richting kroeg/discotheek gaan.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:16 schreef syndroom het volgende:
[..]
Herinner me er nog ff aan morgen want ik ben er ook wel benieuwd naar.quote:
Dat is wat er meteen werd verteld.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:17 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
dit heb ik nog nooit meegemaakt
lijkt me echt nepquote:Op zaterdag 5 december 2015 02:21 schreef marsan het volgende:
[..]
Dat is wat er meteen werd verteld.
Ik ben dan wel benieuwd naar concrete gevallen.
Zal ik doen idd.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Herinner me er nog ff aan morgen want ik ben er ook wel benieuwd naar.
Misschien zijn er ook 112 meldingen geweest die avond in het centrum.
Ik denk ook dat t vooral verhalen zijn in de trant van 'ik heb gehoord dat...'quote:
Het werd voor waar aangenomen tot Jaroon meldde dat het een broodje aap verhaal was.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:21 schreef marsan het volgende:
[..]
Dat is wat er meteen werd verteld.
Ik ben dan wel benieuwd naar concrete gevallen.
Misschien was wat Jaroon zei wel het broodje aap.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het werd voor waar aangenomen tot Jaroon meldde dat het een broodje aap verhaal was.
Ouders hadden daar ook een whatapp over ontvangen, enfin ik kijk morgen even wat ik ervan kan terug vinden.
Ik heb nu echt het idee dat ik hier de enige ben die nooit wat gebruikt/geprobeerd heeft....quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:23 schreef agter het volgende:
GHB is ontzettend zout.
Niet iets wat je makkelijk ingevroren houdt.
En je proeft het meteen.
Ook een goeie!quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:24 schreef agter het volgende:
De sleutel ligt in waarom ze naar buiten gegaan is.
Het is nog niet te laat.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb nu echt het idee dat ik hier de enige ben die nooit wat gebruikt/geprobeerd heeft....
Dat was wel zo ja, maar ik zou mijn kinderen in deze tijd (dreigingen etc) niet zo snel meer tot zo laat weg laten blijven. Maar deze ouders komen uit een dorp (toch?) en dan heb je meer vertrouwen in je medemens.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:21 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ja hoor. Heel normaal dat kinderen van 16 in het holst van de nacht ergens buiten rondhangen.
Heel normaal hoor
GHB is gootsteenontstopper met schoonmaakmiddelen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb nu echt het idee dat ik hier de enige ben die nooit wat gebruikt/geprobeerd heeft....
Ik ook nog nooitquote:Op zaterdag 5 december 2015 02:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ook hoiquote:Op zaterdag 5 december 2015 02:30 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
waarom verwijder je mijn post
Was ik, beetje rustig doen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:30 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
waarom verwijder je mijn post
Dan heb je toch ouders die regels moeten stellen? Vanaf 19:00 tot 23:00 zou je toch ook je ding kunnen doen?quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:19 schreef kuil het volgende:
[..]
In Nederland komt het uitgaansleven nu eenmaal laat op gang. Snap het dan wel dat de meeste jongeren ook pas laat richting kroeg/discotheek gaan.
Die twee drugs zijn ook nog maar speculatie.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:35 schreef agter het volgende:
In elk geval is GHB of XTC normaliter niet de drugs waardoor mensen gek worden of voor een trein springen.
Wel in combinatie met alcohol wat ook aangetroffen is in haar bloed/weefsel.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:35 schreef agter het volgende:
In elk geval is GHB of XTC normaliter niet de drugs waardoor mensen gek worden of voor een trein springen.
'Ook' aangetroffen.. Wat nog meer dan?quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:36 schreef Impressme het volgende:
[..]
Wel in combinatie met alcohol wat ook aangetroffen is in haar bloed/weefsel.
Alcohol en twee niet nader benoemde substanties.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:38 schreef agter het volgende:
[..]
'Ook' aangetroffen.. Wat nog meer dan?
Wil je dan dat je kind ontsnapt uit je huis (en ja dat kunnen ze) zodat je helemaal niet weet waar ze zijn? Soms heb je niks te willen tenzij je ze wil opsluiten, maar dan komt jeugdzorgquote:Op zaterdag 5 december 2015 02:36 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dan heb je toch ouders die regels moeten stellen? Vanaf 19:00 tot 23:00 zou je toch ook je ding kunnen doen?
Ik leef mee met de ouders van Dascha maar ik kan maar niet begrijpen waarom ze maar hebben toegelaten dat ze s'nachts zomaar overal rond kan gaan hangen. Het gaat om een KIND van 16! Op zo'n leeftijd zijn ouders nog verantwoordelijk.
Dank.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alcohol en twee niet nader benoemde substanties.
Dus je mag als ouders geen regels stellen en handhaven? Ik wist nog goed dat ik vroeger gewoon straf kreeg als ik niet luisterde.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:39 schreef Impressme het volgende:
[..]
Wil je dan dat je kind ontsnapt uit je huis (en ja dat kunnen ze) zodat je helemaal niet weet waar ze zijn? Soms heb je niks te willen tenzij je ze wil opsluiten, maar dan komt jeugdzorg
Het idee is dat je als ouders je kind opvoedt tot volwaardig burgers van deze samenleving.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:44 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dus je mag als ouders geen regels stellen en handhaven? Ik wist nog goed dat ik vroeger gewoon straf kreeg als ik niet luisterde.
Denk je echt dat jeugdzorg komt als ouders streng zijn en een kind verbieden om s'nachts de deur uit te gaan?
Jij bent geen ouder neem ik aan? Tegenwoordig springt jeugdzorg overal bovenop, ze doen verder niks maarquote:Op zaterdag 5 december 2015 02:44 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dus je mag als ouders geen regels stellen en handhaven? Ik wist nog goed dat ik vroeger gewoon straf kreeg als ik niet luisterde.
Denk je echt dat jeugdzorg komt als ouders streng zijn en een kind verbieden om s'nachts de deur uit te gaan?
Het is een ouderwets narcose middelquote:Op zaterdag 5 december 2015 02:28 schreef agter het volgende:
[..]
GHB is gootsteenontstopper met schoonmaakmiddelen.
Geen wonder dat je dat niet wil.
Maar vrij makkelijk zelf te maken met een havo diploma.
Correct.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:54 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Het is een ouderwets narcose middel
http://drugsinfoteam.nl/drugsinfo/ghb/ghb-feiten/
Ik weet niet of ze nog meer minderjarige kinderen hebben, denk dat dit wel een reden voor jeugdzorg is om toezicht in te stellen. Ik ken weinig mensen uit mijn omgeving die toestaan om kinderen nog zo laat naar buiten te laten gaan.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:50 schreef Impressme het volgende:
[..]
Jij bent geen ouder neem ik aan? Tegenwoordig springt jeugdzorg overal bovenop, ze doen verder niks maar
En wat zou jij dan doen als ouder zijnde, als je dochter met vriendinnen uit wil?quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:59 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze nog meer minderjarige kinderen hebben, denk dat dit wel een reden voor jeugdzorg is om toezicht in te stellen. Ik ken weinig mensen uit mijn omgeving die toestaan om kinderen nog zo laat naar buiten te laten gaan.
Ja, ik denk het ook.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:59 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze nog meer minderjarige kinderen hebben, denk dat dit wel een reden voor jeugdzorg is om toezicht in te stellen. Ik ken weinig mensen uit mijn omgeving die toestaan om kinderen nog zo laat naar buiten te laten gaan.
Om twaalf uur begint het pas in het uitgaansleven.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:36 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dan heb je toch ouders die regels moeten stellen? Vanaf 19:00 tot 23:00 zou je toch ook je ding kunnen doen?
Ik leef mee met de ouders van Dascha maar ik kan maar niet begrijpen waarom ze maar hebben toegelaten dat ze s'nachts zomaar overal rond kan gaan hangen. Het gaat om een KIND van 16! Op zo'n leeftijd zijn ouders nog verantwoordelijk.
Wel genoeg in deze zaak denk ik om dit vast te kunnen stellen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:58 schreef agter het volgende:
[..]
Correct.
Het doseert vrij nauwkeurig. Iets te veel en je gaat out.
Maar het is zo ongelooflijk zout, dat je het wel merkt in je drankje. En er zeker niet makkelijk ijsklontjes van gemaakt kunnen worden.
Overigens werkt het vrij snel uit.
Klinkt als een goede relatie met je kinderen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:04 schreef syndroom het volgende:
Even hypothetisch: Dascha vraagt aan vader, ik wil s'nachts uitgaan. Vader zegt: Nee! Jij blijft s'avonds gewoon thuis. Dascha: Ik ga toch! Vader: Dan straf ik je. Week geen internet en ik pak je telefoon af.
Zo moeilijk is het toch niet om regels en grenzen te stellen?
Als ze dan toch niet luistert zou je als ouder juist naar instanties als jeugdzorg kunnen stappen. Er zijn genoeg kinderen die omdat ze weigeren te gehoorzamen uit huis geplaatst zijn en in een tehuis of inrichting zitten.
Ben je wereldvreemd ofzo?quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:04 schreef syndroom het volgende:
Even hypothetisch: Dascha vraagt aan vader, ik wil s'nachts uitgaan. Vader zegt: Nee! Jij blijft s'avonds gewoon thuis. Dascha: Ik ga toch! Vader: Dan straf ik je. Week geen internet en ik pak je telefoon af.
Als ze dan toch niet luistert zou je als ouder juist naar instanties als jeugdzorg kunnen stappen. Er zijn genoeg kinderen die omdat ze weigeren te gehoorzamen door instanties uit huis geplaatst zijn en in een tehuis of inrichting zitten.
Ik adviseer je om eens een kijkje te nemen in die tehuizen en inrichtingen. Man, je weet echt niet waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:04 schreef syndroom het volgende:
Als ze dan toch niet luistert zou je als ouder juist naar instanties als jeugdzorg kunnen stappen. Er zijn genoeg kinderen die omdat ze weigeren te gehoorzamen door instanties uit huis geplaatst zijn en in een tehuis of inrichting zitten.
Waarom niet? Waarom is het normaal dat kinderen van 15 16 jaar op zo'n laat tijdstip nog buiten kunnen zijn. Durven ouders geen verantwoordelijkheid te tonen, regels en grenzen te stellen? We hebben het over een kind van nog maar 16. Een kind!quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:06 schreef Lienekien het volgende:
In jouw ogen zijn alle ouders die hun kinderen wel toestaan om tot laat uit te gaan slechte ouders. Ik denk dat daarover met jou geen normale discussie mogelijk is.
Hoe oud ben jij?quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:12 schreef syndroom het volgende:
[..]
Waarom niet? Waarom is het normaal dat kinderen van 15 16 jaar op zo'n laat tijdstip nog buiten kunnen zijn. Durven ouders geen verantwoordelijkheid te tonen, regels en grenzen te stellen? We hebben het over een kind van nog maar 16. Een kind!
Ik ken hier in mijn omgeving en van vroegere klasgenoten dat het als bijvoorbeeld vader 'Nee' zei het ook 'nee' is, duidelijk. En je een straf kon verwachten wanneer je regels overtreed, zoals zonder eten naar bed of een week zonder internet en telefoon.
Wat ik al zei, jij vindt het niet normaal, dus is het niet normaal.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:12 schreef syndroom het volgende:
[..]
Waarom niet? Waarom is het normaal dat kinderen van 15 16 jaar op zo'n laat tijdstip nog buiten kunnen zijn. Durven ouders geen verantwoordelijkheid te tonen, regels en grenzen te stellen? We hebben het over een kind van nog maar 16. Een kind!
Ik ken hier in mijn omgeving en van vroegere klasgenoten dat het als bijvoorbeeld vader 'Nee' zei het ook 'nee' is, duidelijk. En je een straf kon verwachten wanneer je regels overtreed, zoals zonder eten naar bed of een week zonder internet en telefoon.
Projectie?quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:04 schreef syndroom het volgende:
Stel ze was 18 geweest, dan had je dit nog niet kunnen voorkomen blijkbaar.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:12 schreef syndroom het volgende:
[..]
Leg eens uit. Wat jij normaal vind hoeft een ander niet normaal te vinden. Ben jij je dan niet bewust van de risico's dat een kind loopt om op zo'n laat tijdstip nog buiten te zijn en note bene in een bar of club zit dat bekend staat als drugshol.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat ik al zei, jij vindt het niet normaal, dus is het niet normaal.
Het is wel normaal dat pubers van die leeftijd met elkaar op stap gaan op die tijdstippen.
Het is normaal want volksstammen gaan gewoon uit op die leeftijd. Niet dat het normaal is omdat ik dat vind.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:21 schreef syndroom het volgende:
[..]
Leg eens uit. Wat jij normaal vind hoeft een ander niet normaal te vinden. Ben jij je dan niet bewust van de risico's dat een kind loopt om op zo'n laat tijdstip nog buiten te zijn en note bene in een bar of club zit dat bekend staat als drugshol.
En nu?quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Klik eens op zijn posthistorie.
Nu weet je minstens hoe oud hij is en mogelijk nog meer ook.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:25 schreef Impressme het volgende:
[..]
En nu?
Maar anyway, ik ben benieuwd naar zijn reacties
Mijn kind had daar niet naar toe gemogen maar heb je het echt in de gaten wat je kind doet?quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:21 schreef syndroom het volgende:
[..]
Leg eens uit. Wat jij normaal vind hoeft een ander niet normaal te vinden. Ben jij je dan niet bewust van de risico's dat een kind loopt om op zo'n laat tijdstip nog buiten te zijn en note bene in een bar of club zit dat bekend staat als drugshol.
Ja, weet je, dat soort uitspraken moet je gewoon niet doen. Dat is heel bot om dat zo te stellen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:27 schreef syndroom het volgende:
Ik blijf het echt verbazingwekkend vinden waarom er geen vraagtekens worden geplaatst wat een kind van 16 daar te zoeken heeft. Als ik dit hier te spreke breng moet ik me in allerlei bochten wringen om me te verdedigen. Eigenlijk zou je ook de vraag kunnen stellen of ouders niet te laks zijn geweest in de opvoeding.
Ik blijf erbij dat als de ouders wat strenger waren geweest tegen Dascha, haar thuis hebben gehouden en beschermd, ze nu nog gewoon geleefd had.
op haar kamer opsluiten en door een luikje voederenquote:Op zaterdag 5 december 2015 03:27 schreef syndroom het volgende:
Ik blijf het echt verbazingwekkend vinden waarom er geen vraagtekens worden geplaatst wat een kind van 16 daar te zoeken heeft. Als ik dit hier te spreke breng moet ik me in allerlei bochten wringen om me te verdedigen. Eigenlijk zou je ook de vraag kunnen stellen of ouders niet te laks zijn geweest in de opvoeding.
Ik blijf erbij dat als de ouders wat strenger waren geweest tegen Dascha, haar thuis hebben gehouden en beschermd, ze nu nog gewoon geleefd had.
Yeah rightquote:Op zaterdag 5 december 2015 03:27 schreef syndroom het volgende:
Blijkbaar waren jouw ouders inderdaad enorm streng...daardoor heb je zelf moeite met dit alles...quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:27 schreef syndroom het volgende:
Ze had zover ik gelezen heb, een vaste relatie.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:36 schreef Kim-Holland het volgende:
Zo kun je je eigen verziekte geest verdraaien op de ouders.
Je kan ook stellen dat er een jaloers psychopatisch vriendje buiten de wacht hield omdat hij het niet kon hebben dat zij zonder hem plezier had.
Naar mijn idee was ze niet alleen die nacht en is haar iets aangedaan.
Een jaloers ventje behoort tot een heel grote mogelijkheid. [joh..]
Ik weet niet hoe jij opgevoed bent maar ik ging ook op mijn 16e tot 3 uur en later uit. Mijn ouders zijn dus ook laks en jeugdzorg had in moeten grijpen ?quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:27 schreef syndroom het volgende:
Ik geloof dat syndroom het ook niet normaal vindt dat meisjes op die leeftijd al serieuze verkering hebben, dus dat zal in zijn ogen ook wel de schuld van de ouders zijn.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:36 schreef Kim-Holland het volgende:
Zo kun je je eigen verziekte geest verdraaien op de ouders.
Je kan ook stellen dat er een jaloers psychopatisch vriendje buiten de wacht hield omdat hij het niet kon hebben dat zij zonder hem plezier had.
Naar mijn idee was ze niet alleen die nacht en is haar iets aangedaan.
Een jaloers ventje behoort tot een heel grote mogelijkheid. [joh..]
Een vriendje of een vaste relatie op je 16de..? Hoe serieus was het? Niemand weet iets. Behalve dat hij huilt.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:37 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ze had zover ik gelezen heb, een vaste relatie.
Een jaar? Kan ik zo niet vinden.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:39 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Een vriendje of een vaste relatie op je 16de..? Hoe serieus was het? Niemand weet iets. Behalve dat hij huilt.
Zie boven.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:41 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
? geen idee. heb het nergens als feit terug kunnen lezen. Jij wel?
Van 'de fijne vriend'? De social media tekst van vader.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:45 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
mag ik ook de oorspronkeljke bron?
Dat maakt ook geen verschil, jaloerse vriendinnen bv?quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:52 schreef Kim-Holland het volgende:
kan ook voor vriendinnen opgaan trouwens..
Dus dan moet je alles maar toelaten? Als ouders zou je toch ook grenzen moeten kunnen stellen. Natuurlijk is de ene ouder daar wat losser in dan de ander, maar wat is er mis om te verbieden?quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:07 schreef agter het volgende:
[..]
Klinkt als een goede relatie met je kinderen.
Lijkt me niet de methode om je kinderen voor te bereiden op een zelfstandig leven. Want wat doe je als ze 18 zijn?
En jeugdzorg die ingrijpt omdat een puber niet luistert? Ze zullen het daar erg druk krijgen..
Serieus. Je komt een beetje wereldvreemd over.
Neem aub nooit kinderen.
Blijven slapen bij een vriendin?quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:10 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ben je wereldvreemd ofzo?
Meteen jeugdzorg er op afsturen, nee eh, dat is normaal, je kids uit huis laten halen omdat ze uit willen gaan. Wie zegt dat die vader het meisje niet zou ophalen?
Misschien bleef ze wel slapen bij een vriendin?
Ik ken een oud klasgenoot die flink aan het puberen is geweest, ouders hebben vooral gekozen om repressief op te treden, te straffen. Hij had strenge ouders en werd thuis best strak gehouden, net als ik. Uiteindelijk heeft hij jarenlang in een tehuis gezeten omdat er thuis alleen maar ruzie was.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:10 schreef Impressme het volgende:
[..]
Ik adviseer je om eens een kijkje te nemen in die tehuizen en inrichtingen. Man, je weet echt niet waar je het over hebt.
25quote:
Als je 18 bent ben je volgens de wet volwassen en zou je zelf die keuze moeten kunnen maken. Ouders zijn dan ook niet meer verantwoordelijk voor je. Ik denk dat het wel een verschil uitmaakt, 16-jarigen staan toch anders in het leven dan een volwassene van 18.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:19 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Stel ze was 18 geweest, dan had je dit nog niet kunnen voorkomen blijkbaar.
Dus hoe dan ook, je kunt dit hele forum volgooien met je prangende vraag, waarom lieten die ouders het meisje uitgaan.
Ik probeer alleen een discussie aan te zwengelen of we het normaal moeten vinden dat kinderen van 16 jaar zomaar s'nachts buiten kunnen gaan hangen of in een hok zitten dat bekendstaat als drugstent.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, weet je, dat soort uitspraken moet je gewoon niet doen. Dat is heel bot om dat zo te stellen.
Dat is een makkelijk excuus om als ouder je verantwoordelijkheid uit de weg te gaan. We hebben het over een kind van 16 (!) en dan mag je best wel streng zijn en regels stellen. Nu zijn de ouders van Dascha kennelijk te vrij geweest en dat heeft ze triest genoeg met de dood moeten bekopen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:27 schreef Impressme het volgende:
[..]
Mijn kind had daar niet naar toe gemogen maar heb je het echt in de gaten wat je kind doet?
Ik heb een behoorlijk strenge opvoeding gehad ja. Dat eigenlijk vooral in het teken heeft gestaan van luisteren, regels opvolgen, en corrigeren. Vooral vader was erg autoritair en kil door zonder enige discussie alleen maar te straffen en corrigeren. Verder liet hij nauwelijks wat van zich horen. Dat was nou ook geen pretje, alsof je met een politieagent in huis woont. Nu is hij wel wat rustiger geworden maar leven we meer langs elkaar heen. Zulke omgangsvormen zijn natuurlijk niet bevorderlijk voor de band, en nog steeds moeten we weinig van elkaar hebben.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:30 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Blijkbaar waren jouw ouders inderdaad enorm streng...daardoor heb je zelf moeite met dit alles...
De rest wat ik zag aan je postgedrag(mits serieus) noem ik hier niet, ik wil je niet kwetsen.
Vind ik ook niet nodig nml.
Maar het betekend wel dat je bepaalde levenslessen gaat missen in contact naar anderen toe die dit wel meemaakten.
Als je als vader niet wil dat je dochter uitgaat dan kun je dat toch gewoon verbieden? Alsof je afhankelijk bent van de mening van een 16-jarige.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:01 schreef agter het volgende:
[..]
En wat zou jij dan doen als ouder zijnde, als je dochter met vriendinnen uit wil?
Het is wat laat voor zo'n club maar het komt vaker voor en als het een speciaal feest was...... Het maakt verder ook niet zoveel uit in dit verhaal.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:04 schreef syndroom het volgende:
NIet elke 16 jarige is hetzelfde. Daarnaast weet je niet of dit normaal was in dit gezin. Wie weet was dit speciaal en waren er afspraken. Maar er kunnen ook gewoon zaken misschien bij een 'kinder disco" om 21 uur in de avond met mensen van die leeftijd.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:12 schreef syndroom het volgende:
[..]
NIet elke 16 jarige is hetzelfde. Daarnaast weet je niet of dit normaal was in dit gezin. Wie weet was dit speciaal en waren er afspraken. Maar er kunnen ook gewoon zaken misschien bij een 'kinder disco" om 21 uur in de avond met mensen van die leeftijd.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:12 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dat risico loop je altijd op jongere leeftijd. Het belangrijkste is dat je niet weet wat de ouders met haar hadden afgesproken. Daarnaast dat het er weinig toe doet.Men had het duidelijk ingeschat als safe en andere ouders blijkbaar ook.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:21 schreef syndroom het volgende:
[..]
Kortom: we weten eigenlijk als niet betrokkenen nog weinig. Drugs worden vaak stiekem gebruikt. Dat hoef je dus niet te zien in een drukke club.quote:Op zaterdag 5 december 2015 05:17 schreef syndroom het volgende:
Ik vind dat de politie wel eens een hartig woordje mag gaan hebben met de eigenaar van die tent. Als je weet dat er openlijk in geestverruimende middelen gehandeld wordt en je ziet dat er 16-jarige meisjes tussen zitten, dan zouden toch de alarmbellen moeten gaan rinkelen en deze kinderen moeten beschermen. Dat heeft de eigenaar verzuimd. Eigenlijk vind ik dat zo'n persoon eigenlijk ook medeplichtig is aan de dood van Dascha.
Hopelijk zijn er nog camerabeelden en kunnen ze ook de andere gasten die aanwezig waren ondervragen, uitzoeken wie wat heeft gedaan en of Dascha nog ergens anders is geweest na 02:00.
Het blijft een vreemd verhaal. Had ze vrijwillig drugs in genomen, of heeft iemand dit onbewust gedaan? Met uiteindelijk wat voor doel? Waarom zo iemand zoiets doen als je weet dat elke vorm van overdosering tot de dood kan leiden?
We weten nog steeds niet welke stoffen er nou exact zijn aangetroffen in haar bloed.
Eerste spoorwegovergang is nog geen 500 m verder van de club, dan had ze zich ook voor de trein kunnen gooien.quote:Op zaterdag 5 december 2015 05:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Kortom: we weten eigenlijk als niet betrokkenen nog weinig. Drugs worden vaak stiekem gebruikt. Dat hoef je dus niet te zien in een drukke club.
"wat als"? "had"? We weten het dus niet. Het lijkt mij wel dat vrienden van haar iets meer informatie zouden moeten hebben. Over evt. gebruik van drugs in die club. Of zij vaker iets gebruikte. En ook hoe het kan dat zij alleen naar buiten ging zonder jas om te plassen. Dat laatste zou vroeger bij onze vriendenclub niet voorgekomen zijn.quote:Op zaterdag 5 december 2015 05:44 schreef syndroom het volgende:
[..]
Eerste spoorwegovergang is nog geen 500 m verder van de club, dan had ze zich ook voor de trein kunnen gooien.
Hopelijk krijgen we nog meer informatie, want was ze nou lopend of had ze een fiets? Wat hebben die vriendinnen en andere gasten te vertellen? We weten nog erg weinig. Ik denk dat we het vooral moeten hebben van diegenen die dichtbij haar waren die kunnen vertellen wat er nou precies is voorgevallen.
Wat als het nou wel een vooraf goed geplande keuze was om voor zelfdoding te kiezen? Of zou ze tot die keuze zijn gekomen omdat er misschien vooraf iets voorgevallen is?
Bekend is wel dat ze flink wat alcohol in haar bloed had. Ze is nog maar 16, hoe kwam ze dan aan alcohol?quote:Op zaterdag 5 december 2015 05:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
"wat als"? "had"? We weten het dus niet. Het lijkt mij wel dat vrienden van haar iets meer informatie zouden moeten hebben. Over evt. gebruik van drugs in die club. Of zij vaker iets gebruikte. En ook hoe het kan dat zij alleen naar buiten ging zonder jas om te plassen. Dat laatste zou vroeger bij onze vriendenclub niet voorgekomen zijn.
Dat dat flink veel was heb ik nergens gelezen. Er zat alcohol in haar bloed.quote:Op zaterdag 5 december 2015 06:01 schreef syndroom het volgende:
[..]
Bekend is wel dat ze flink wat alcohol in haar bloed had. Ze is nog maar 16, hoe kwam ze dan aan alcohol?
Er zijn toch wel meer clubs in die omgeving die een vriendelijker klimaat (lees zich aan regels houden) bieden voor tieners. Waarom is juist voor deze 'foute' tent gekozen dat in de omgeving berucht stond om drugsgebruik en criminaliteit?
Als ze met 3 vriendinnen was vind ik het een beetje merkwaardig dat niemand wat heeft gemerkt of gezien.
quote:Op zaterdag 5 december 2015 06:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat dat flink veel was heb ik nergens gelezen. Er zat alcohol in haar bloed.
Ik ken de tent niet. Pas zocht ik even op die naam en vond niet direct veel over drugsmisbruik daar. Volgens mij was dit een speciaal feest voor jongeren.
Het kan. Maar het lijkt mij dat je als vriend/vriendin niet iemand om 2 uur in de nacht alleen naar buiten laat gaan om te plassen.
Ik ben zelf totaal onbekend met stappen. Wat is normaal en wat voeren mensen daar allemaal uit behalve het drinken van alcohol en een beetje rondhangen?quote:Quote uit NRC: Ook is in haar bloed een “tamelijk grote hoeveelheid alcohol”, blijkt uit onderzoek van een forensisch patholoog.
Dansen. Praten. Drinken. Sommige mensen gebruiken drugs. Anderen niet. En het hangt geheel van de zaak en publiek af verder. Je bent nog nooit uit geweest in je leven?????quote:Op zaterdag 5 december 2015 06:08 schreef syndroom het volgende:
[..]
[..]
Ik ben zelf totaal onbekend met stappen. Wat is normaal en wat voeren mensen daar allemaal uit behalve het drinken van alcohol en een beetje rondhangen?
Nee, niet echt. Ik vraag me af wat het doel van 'uitgaan' is? wat er in die tenten gebeurt en wat normaal en niet normaal is. Je hoort de laatste tijd veel over uitgaansgeweld, hoe reel is het om betrokken te worden in een geweldincident?quote:Op zaterdag 5 december 2015 06:10 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dansen. Praten. Drinken. Sommige mensen gebruiken drugs. Anderen niet. En het hangt geheel van de zaak en publiek af verder. Je bent nog nooit uit geweest in je leven?????
Ik ging erg veel uit tot zeg tien jaar geleden. Het hangt af van waar je uit gaat. Op sommige plekken kom je op bepaalde tijden eerder agressie tegen. Voor de rest gaat het gewoon over sociaal vrienden en kennissen ontmoeten buiten huis.quote:Op zaterdag 5 december 2015 06:14 schreef syndroom het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Ik vraag me af wat het doel van 'uitgaan' is? wat er in die tenten gebeurt en wat normaal en niet normaal is. Je hoort de laatste tijd veel over uitgaansgeweld, hoe reel is het om betrokken te worden in een geweldincident?
Wat het verhaal nog niet duidelijk maakt......quote:Op zaterdag 5 december 2015 06:56 schreef computergirl het volgende:
wat een nutteloze discussies hier.
De feiten zijn dus dat ze een vriendje had, zonder vriendje in de disco was, en alcohol en drugs in systeem had en dat ze rechtop, met handen in de zij, rustig haar dood heeft staan afwachten op het spoor?
nee, maar moet dat?quote:Op zaterdag 5 december 2015 07:02 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Wat het verhaal nog niet duidelijk maakt......
Voor de ouders lijkt het mij van belang. Met drugs op kun je je dus wel afvragen hoe bewust het was. Zeker als je niet weet hoe ze die drugs binnen heeft gekregen. Je kijkt er wel erg simpel tegenaan met je "jammer voor de ouders".quote:Op zaterdag 5 december 2015 07:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
nee, maar moet dat?
Het was een hele bewuste actie blijkbaar. Jammer voor de ouders
Dat blijkt, misschien hadden je ouders je beter wat vrijer opgevoed. Dan zou je hier niet zo wereldvreemd posten.quote:Op zaterdag 5 december 2015 06:08 schreef syndroom het volgende:
[..]
[..]
Ik ben zelf totaal onbekend met stappen. Wat is normaal en wat voeren mensen daar allemaal uit behalve het drinken van alcohol en een beetje rondhangen?
Misschien is hij/zij gewoon 14.quote:Op zaterdag 5 december 2015 07:49 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat blijkt, misschien hadden je ouders je beter wat vrijer opgevoed. Dan zou je hier niet zo wereldvreemd posten.
Zou ze daar ook bekend wezen, of kwam ze toevallig een spoorwegovergang tegen?quote:Op zaterdag 5 december 2015 05:34 schreef syndroom het volgende:
Het is zeker 3 km tussen die bar en pd. Hoe logisch is het dat ze in de kou deze afstand lopend, (misschien onder invloed) heeft afgelegd. Je moet toch wel een hoop afslagen, donkere paden aflopen wil je daar uitkomen. Zou je dat wel kunnen als je gedrogeerd bent? Als ze zich voor de trein had willen gooien had ze dat ook veel dichterbij kunnen doen.
Het is gewoon geen logische plek.
Die ruzie met een vriendin is toch ook zo'n "feit" dat alleen maar " feit" is geworden doordat men het hier 594 keer geroepen heeft?quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:32 schreef Myrr het volgende:
Ven, laat dat seks stukje even los. Beetje bizar hoe je focus daar op ligt.
[..]
Iedereen in dit spel zal wel zenuwachtig zijn. Van de vriendin waar ze ruzie mee had tot de jongen waarmee ze vermoedelijk op het bankje heeft gezeten.
Volgens mij is dat idd ook zo'n verhaal dat maar ergens geroepen is.quote:Op zaterdag 5 december 2015 08:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die ruzie met een vriendin is toch ook zo'n "feit" dat alleen maar " feit" is geworden doordat men het hier 594 keer geroepen heeft?
Tja. Dan moet hij/zij misschien gewoon eens uit gaan.......quote:Op zaterdag 5 december 2015 08:39 schreef Fixers het volgende:
[..]
Paar posts terug zegt Syndroom dat ie 25 is.
dat handen in de zij zegt ook niets, dat doe ik ook als ik doodmoe ben, ik vind het een subjectieve conclusiequote:Op zaterdag 5 december 2015 07:09 schreef computergirl het volgende:
[..]
nee, maar moet dat?
Het was een hele bewuste actie blijkbaar. Jammer voor de ouders
Nee, dat hoef je helemaal niet, sterker nog, je hoeft in het begin maar een keer links en een keer rechts en dan kun je nagenoeg "rechtdoor" blijven lopen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 05:34 schreef syndroom het volgende:
Het is zeker 3 km tussen die bar en pd. Hoe logisch is het dat ze in de kou deze afstand lopend, (misschien onder invloed) heeft afgelegd. Je moet toch wel een hoop afslagen, donkere paden aflopen wil je daar uitkomen. Zou je dat wel kunnen als je gedrogeerd bent? Als ze zich voor de trein had willen gooien had ze dat ook veel dichterbij kunnen doen.
Het is gewoon geen logische plek.
Oh? Waar komt het tijdstip dat ze thuis moest zijn ineens vandaan?quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:56 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ze zou dan ook om 03:00 thuis moeten zijn en was met vriendinnen. 16 is op zich wel een leeftijd waarbij je een beetje je horizon mag gaan ontdekken.
ik denk dat omdat ze om 2:45 zijn gaan zoeken, zo van waar is ze we moeten naar huis... maar idd de afspraak tussen ouders en kind weten we nietquote:Op zaterdag 5 december 2015 08:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh? Waar komt het tijdstip dat ze thuis moest zijn ineens vandaan?
Van wie kwam dat? Eerst was het 1 vriendin. Nu al meerdere vriendinnen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 08:51 schreef Messina het volgende:
Gisteravond was de theorie toch nog dat ze ruzie had met haar vriendinnen?
quote:Op zaterdag 5 december 2015 08:54 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Van wie kwam dat? Eerst was het 1 vriendin. Nu al meerdere vriendinnen.
quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Tel daar puberdrama als in ruzie met de vriendinnen, veel te laat thuis, drank en drugs bij op.
Etceteraquote:Op vrijdag 4 december 2015 23:31 schreef ootjekatootje het volgende:
de telefoon is ook nog weg, ze hebben gesprekken met alle getuigen en er ging een verhaal dat ze net voor de vermissing, ruzie had met haar vriendinnen. Maar dat trekken ze nog na, ze willen heel graag die telefoon vinden of delen ervan.
Bron?quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:02 schreef zhe-devilll het volgende:
De ouders schenen Christelijk te zijn en dan is uitgaan inderdaad vreemd.
Dat is het fraaie van een topic als deze volgen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Bron?
Weer zo'n suggestie op internet die tot waarheid gebombardeerd is?
Dat ze een groot gezin hebben maakt ze niet automatisch zwarte kousen Christelijk.
Dat ze niet zwarte kousen Christelijk waren is wel duidelijk uit de foto's van Dascha.
En gewone gematigde Christenen laten hun kinderen ook gewoon uitgaan.
Ja, in sommige kringen gebeurt dat idd, ik vraag me overigens wel af of die ouders hun kind ook uit huis hadden laten plaatsen als ze geweten hadden waar hun kind terecht zou komen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:04 schreef syndroom het volgende:
25 jaar geleden was de kans op een knal voor je kop in de Horeca groter dan nu. Maar nu haalt elke knal het nieuws.quote:Op zaterdag 5 december 2015 06:14 schreef syndroom het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Ik vraag me af wat het doel van 'uitgaan' is? wat er in die tenten gebeurt en wat normaal en niet normaal is. Je hoort de laatste tijd veel over uitgaansgeweld, hoe reel is het om betrokken te worden in een geweldincident?
Dat zie ik echt anders. De agressie is toegenomen. En het heeft hardere vormen aangenomen zover ik heb meegemaakt.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:24 schreef hottentot het volgende:
[..]
25 jaar geleden was de kans op een knal voor je kop in de Horeca groter dan nu. Maar nu haalt elke knal het nieuws.
Je hoort er meer over dan toen. Wil niet zeggen dat het is toegenomen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat zie ik echt anders. De agressie is toegenomen. En het heeft hardere vormen aangenomen zover ik heb meegemaakt.
Dit was 15 jaar geleden toen ik nog elk weekend ging stappen niet anders, hoor.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:27 schreef pleeborstel het volgende:
Ik zal wel een oud wijf zijn, maar ik vind al die leipe chemische shit die tegenwoordig in het uitgaansleven circuleert vrij zorgelijk. Een pilletje, een snuif of whatever is ook voor < 18 jaar geen uitzondering.
Welke ouder wil dit nou voor zijn kind? Iets meer verantwoordelijkheid, zelfvertrouwen, "nee" durven zeggen en respect hebben voor een ander, zou in de opvoeding niet misstaan.
Helaas heb je daar niets aan als iemand iets in je drankje gooit.
drankje gooien is vaak een smoesje. Verder is drugs en drank, al dan niet synthetisch, van alle tijdenquote:Op zaterdag 5 december 2015 09:27 schreef pleeborstel het volgende:
Ik zal wel een oud wijf zijn, maar ik vind al die leipe chemische shit die tegenwoordig in het uitgaansleven circuleert vrij zorgelijk. Een pilletje, een snuif of whatever is ook voor < 18 jaar geen uitzondering.
Welke ouder wil dit nou voor zijn kind? Iets meer verantwoordelijkheid, zelfvertrouwen, "nee" durven zeggen en respect hebben voor een ander, zou in de opvoeding niet misstaan.
Dat gebeurt al jaar en dag. XTC (of iets in die vorm) was toen ik jong was (ben nu 43) al erg in bij o.a. house feesten etc.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:27 schreef pleeborstel het volgende:
25 jaar geleden zag ik in Groningen elk weekend wel ergens een knokpartij, laatste jaren hooguit nog op koningsdag en af en toe in het weekend. Ook de junk is in vergelijking tot vroeger zo goed als uit het straatbeeld verdwenen, en kopschoppen is niet iets nieuws.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat zie ik echt anders. De agressie is toegenomen. En het heeft hardere vormen aangenomen zover ik heb meegemaakt.
Denk ik ook. Want wat moet je met iemand in een discotheek die duidelijk out gaat van bijv. GHB? K.O. de zaak uit dragen?quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:29 schreef Dingflofbips het volgende:
[..]
drankje gooien is vaak een smoesje. Verder is drugs en drank, al dan niet synthetisch, van alle tijden
Vroeger zopen we ons gewoon lam, maar nu mogen minderjarigen niet meer en alcohol smokkelt wat lastiger dan poeders of pillen. Tis maar een suggestie, geen idee of het echt met elkaar te maken.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:27 schreef pleeborstel het volgende:
Ik ervaar het anders.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:32 schreef hottentot het volgende:
[..]
25 jaar geleden zag ik in Groningen elk weekend wel ergens een knokpartij, laatste jaren hooguit nog op koningsdag en af en toe in het weekend. Ook de junk is in vergelijking tot vroeger zo goed als uit het straatbeeld verdwenen, en kopschoppen is niet iets nieuws.
Waar haal je het "feit" vandaan dat het een drugshol was?quote:Op zaterdag 5 december 2015 06:01 schreef syndroom het volgende:
[..]
Bekend is wel dat ze flink wat alcohol in haar bloed had. Ze is nog maar 16, hoe kwam ze dan aan alcohol?
Er zijn toch wel meer clubs in die omgeving die een vriendelijker klimaat (lees zich aan regels houden) bieden voor tieners. Waarom is juist voor deze 'foute' tent gekozen dat in de omgeving berucht stond om drugsgebruik en criminaliteit?
Als ze met 3 vriendinnen was vind ik het een beetje merkwaardig dat niemand wat heeft gemerkt of gezien.
Ik heb dezelfde leeftijd, XTC is breder onder de bevolking verspreid dan vroeger in mijn beleving, ook is het pilletje normaler geworden, wij namen wel XTC op een groot feest, maar niet in een verkapte bar dancing.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:31 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat gebeurt al jaar en dag. XTC (of iets in die vorm) was toen ik jong was (ben nu 43) al erg in bij o.a. house feesten etc.
Hoe oud ben je?quote:
Het was misschien idd meer op de echte feesten. Maar ook coke werd toen fors gebruikt. Naast andere zaken. Ik was er toen nooit zo mee bezig al vond ik house niets en de mensen die daar HELEMAAL los op gingen door pillen helemaal niets.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:36 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik heb dezelfde leeftijd, XTC is breder onder de bevolking verspreid dan vroeger in mijn beleving, ook is het pilletje normaler geworden, wij namen wel XTC op een groot feest, maar niet in een verkapte bar dancing.
16 jaar joh, dat kan je niet serieus nemen. Ik had ook een vriendje rond m'n 16e, 2 jaar mee gehad. Maar om te zeggen dat t echt een serieuze relatie was.. Nee joh. Schattig is het wel. Leuk ook, veel geleerd enzo..quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een jaar? Kan ik zo niet vinden.
Maar vader noemde hem 'een fijne vriend', dus zo serieus was het wel dat hij daar ook over de vloer kwam.
helemaal fout. Als je niet kan nadenken wellicht, maar anders valt dat wel mee.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:07 schreef Myrr het volgende:
[..]
Juist, lekker opsluiten tot ze oud en wijs genoeg zijn om zelfstandig te worden waardoor het helemaal fout gaat omdat ze amper levenservaring op hebben gedaan. Goed verhaal.
Ik kwam juist enorm veel op de hardcore party'squote:Op zaterdag 5 december 2015 09:37 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het was misschien idd meer op de echte feesten. Maar ook coke werd toen fors gebruikt. Naast andere zaken. Ik was er toen nooit zo mee bezig al vond ik house niets en de mensen die daar HELEMAAL los op gingen door pillen helemaal niets.
Tuurlijk niet in bed gaan de meeste mensen dood. Al ben ik het wel met je eens dat om 03:00 nog niet thuis zijn voor een 16 jarige wel laat is. Maar om die ouders van alles te gaan verwijten gaat me wat ver.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:27 schreef syndroom het volgende:
Neuh. Dat meiske was 16. Juist prima om dan uit te gaan met vrienden en vriendinnen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:55 schreef syndroom het volgende:
Mwah, ik heb in Amersfoort (voor het vrijgeven van de sluitingstijden) toch echt massale vechtpartijen gezien die zich van het ene plein naar het andere verplaatsten en waar de politie uiteindelijk omsingeld werd door de meute.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:26 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Coke is nog steeds heel algemeen. Verbaasd mij soms ook wel wat.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:40 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik kwam juist enorm veel op de hardcore party's
En coke was altijd al veel algemener, snufje coke na de vermoeiende werkdag om toch fris met de familie uit eten te gaan
Vreemd, het is namelijk sterk afgenomen in die periode.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:38 schreef Jaroon het volgende:
[..]
43 En dan vergelijk ik mijn jeugd in Amsterdam met zeg de laatste 12 jaar.
Dan heb ik in mijn eentje blijkbaar hele andere dingen meegemaakt.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik heb in Amersfoort (voor het vrijgeven van de sluitingstijden) toch echt massale vechtpartijen gezien die zich van het ene plein naar het andere verplaatsten en waar de politie uiteindelijk omsingeld werd door de meute.
En dat was niet eenmalig zeg maar.
Nee, in de jaren 80 was het niet veel beter dan nu, het haalde alleen het nieuws niet.
Er wordt vaker geen aangifte gedaan zou ik zeggen. Daarnaast hadden we het over agressie. Dat kan in vele vormen. En de verergering van geweld. Maar dat laatste kan ook liggen aan waar je komt.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:42 schreef hottentot het volgende:
[..]
Vreemd, het is namelijk sterk afgenomen in die periode.
http://www.cbs.nl/nl-NL/m(...)last-in-de-buurt.htm
True.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:27 schreef pleeborstel het volgende:
En massale vechtpartijen van plein tot plein heb ik dan weer nooit meegemaakt in Nederland.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik heb in Amersfoort (voor het vrijgeven van de sluitingstijden) toch echt massale vechtpartijen gezien die zich van het ene plein naar het andere verplaatsten en waar de politie uiteindelijk omsingeld werd door de meute.
En dat was niet eenmalig zeg maar.
Nee, in de jaren 80 was het niet veel beter dan nu, het haalde alleen het nieuws niet.
Het is snel uitgewerkt, je houd zelf de controle, zeer goed te doseren, en te slikken of snuiven, ik kan wel begrijpen waarom het zo veel gebruikt word.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:42 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Coke is nog steeds heel algemeen. Verbaasd mij soms ook wel wat.
Ik wil zo graag eens experimenteren met xtc en alles, zoals veel van m'n vriendinnen/vrienden doen, maar ik ben als de dood dat ik eindig op een spoor of uit een raam spring ofzoquote:Op zaterdag 5 december 2015 09:40 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik kwam juist enorm veel op de hardcore party's
En coke was altijd al veel algemener, snufje coke na de vermoeiende werkdag om toch fris met de familie uit eten te gaan
Die controle zet ik echt mijn vraagtekens bij als het over vaker gebruiken gaat. Het is verslavend.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het is snel uitgewerkt, je houd zelf de controle, zeer goed te doseren, en te slikken of snuiven, ik kan wel begrijpen waarom het zo veel gebruikt word.
Hoe kan je controle houden dan als je zulke shit in je mik stopt.. het hele idee is juist dat je leip wordt.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:45 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het is snel uitgewerkt, je houd zelf de controle, zeer goed te doseren, en te slikken of snuiven, ik kan wel begrijpen waarom het zo veel gebruikt word.
Nee. Van coke wordt je niet gek. Je wordt sneller en scherper + minder moe.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:47 schreef Fotolijstjes het volgende:
[..]
Hoe kan je controle houden dan als je zulke shit in je mik stopt.. het hele idee is juist dat je leip wordt.
Zeg dan gewoon dat je of niet geklikt, of niet gelezen hebt.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:44 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Er wordt vaker geen aangifte gedaan zou ik zeggen. Daarnaast hadden we het over agressie. Dat kan in vele vormen. En de verergering van geweld. Maar dat laatste kan ook liggen aan waar je komt.
Volgens mij wordt er niet gezocht naar logica maar naar wat er gebeurt is.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:47 schreef livelink het volgende:
Het probleem is dat er logica wordt gezocht in het gedrag van Dascha, terwijl die logica er volgens mij niet is als iemand onder invloed van drugs in een soort psychose beland.
In de ochtend al op school (4scholen vlak bij elkaar), ging er echt zeer hard om weg.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:45 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En massale vechtpartijen van plein tot plein heb ik dan weer nooit meegemaakt in Nederland.
Ik heb het inderdaad niet gelezen. Ik had het over hoe ik het zie en ervaar/ervoer......want ik ga nooit meer uit.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:48 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon dat je of niet geklikt, of niet gelezen hebt.
Dit heeft geen donder met aangiftes te maken, dit is een groot periodiek terugkerend bevolkingsonderzoek.
Dit.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:47 schreef livelink het volgende:
Het probleem is dat er logica wordt gezocht in het gedrag van Dascha, terwijl die logica er volgens mij niet is als iemand onder invloed van drugs in een soort psychose beland.
Lijp worden van Coké?quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:47 schreef Fotolijstjes het volgende:
[..]
Hoe kan je controle houden dan als je zulke shit in je mik stopt.. het hele idee is juist dat je leip wordt.
Goede omgeving, goede vrienden en zelf geestelijk/emotioneel stabiel zijn. als je die combinatie hebt dan kun jij rustig een keer een pilletje proberen, of Coke, er zijn genoeg drugs die je de controle op het moment zelf laten houden.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:46 schreef Fotolijstjes het volgende:
[..]
Ik wil zo graag eens experimenteren met xtc en alles, zoals veel van m'n vriendinnen/vrienden doen, maar ik ben als de dood dat ik eindig op een spoor of uit een raam spring ofzo. Dit verhaal verstrekt het alleen maar.. Dus ik doe het al vanaf m'n, ongeveer 17e niet, toen ik de kans kreeg zeg maar, omdat ik nogal een pessimist kan zijn.
Maar volgens mij is het vaak, als t niet fout gaat, echt heel erg leuk
Dan doe je het een keer thuis met goede vrienden......en goede xtc.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:46 schreef Fotolijstjes het volgende:
[..]
Ik wil zo graag eens experimenteren met xtc en alles, zoals veel van m'n vriendinnen/vrienden doen, maar ik ben als de dood dat ik eindig op een spoor of uit een raam spring ofzo. Dit verhaal verstrekt het alleen maar.. Dus ik doe het al vanaf m'n, ongeveer 17e niet, toen ik de kans kreeg zeg maar, omdat ik nogal een pessimist kan zijn.
Maar volgens mij is het vaak, als t niet fout gaat, echt heel erg leuk
En weer "nuchter" als je teveel gezopen hebt, zeer nadelig randeffectquote:Op zaterdag 5 december 2015 09:47 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Nee. Van coke wordt je niet gek. Je wordt sneller en scherper + minder moe.
Ja, vind ik wel. Hyper, je denkt dat je alles kan, eng vrolijk. Misschien vind jij het normaal? Gebruik je het normaliter ook als je naar je werk gaat ofzo?quote:
Ja. Kan ook weer een vd zijn......als je nog een hele avond moet. Of alcoholist bent.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:52 schreef hottentot het volgende:
[..]
En weer "nuchter" als je teveel gezopen hebt, zeer nadelig randeffect
Je wordt er wat hyper van. Maar dat is controleerbaar. Of je moet teveel hebben gesnoven......quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:53 schreef Fotolijstjes het volgende:
[..]
Ja, vind ik wel. Hyper, je denkt dat je alles kan, eng vrolijk. Misschien vind jij het normaal? Gebruik je het normaliter ook als je naar je werk gaat ofzo?
Je bent in de war met goedkope speedquote:Op zaterdag 5 december 2015 09:53 schreef Fotolijstjes het volgende:
[..]
Ja, vind ik wel. Hyper, je denkt dat je alles kan, eng vrolijk. Misschien vind jij het normaal? Gebruik je het normaliter ook als je naar je werk gaat ofzo?
Ja, maar het begint bijvoorbeeld al met de opmerking van de vader dat het zo vreemd is dat ze uren zonder jas buiten was. Dat wordt als zo onlogisch gezien dat de ouders er waarschijnlijk vanuit gaan dat ze ergens binnen is geweest in die uren. Terwijl je het bloedheet kunt hebben onder invoed van alcohol of drugs.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Volgens mij wordt er niet gezocht naar logica maar naar wat er gebeurt is.
Ben niet stabiel, dus ja... Daar bedoel ik mee dat ik wekelijks een filosofisch moment heb dat het leven geen zin heeft. Dus snap je..quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:51 schreef hottentot het volgende:
[..]
Goede omgeving, goede vrienden en zelf geestelijk/emotioneel stabiel zijn. als je die combinatie hebt dan kun jij rustig een keer een pilletje proberen, of Coke, er zijn genoeg drugs die je de controle op het moment zelf laten houden.
Ik ken ze die als het laat is geworden, rustig om half tien even een mespuntje in de pauze nemen, voel je je fitter en verder gebeurt er niets.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:53 schreef Fotolijstjes het volgende:
[..]
De opmerking is vreemd omdat hij aangaf dat je dat in die kou nooit zou kunnen overleven. Men moet gewoon bij de feiten blijven.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:55 schreef livelink het volgende:
[..]
Ja, maar het begint bijvoorbeeld al met de opmerking van de vader dat het zo vreemd is dat ze uren zonder jas buiten was. Dat wordt als zo onlogisch gezien dat de ouders er waarschijnlijk vanuit gaan dat ze ergens binnen is geweest in die uren. Terwijl je het bloedheet kunt hebben onder invoed van alcohol of drugs.
Xtc is geen tripmiddel zoals paddo's ofzo.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:47 schreef Fotolijstjes het volgende:
[..]
Tja dan moet je van verruimende en/of hallucinerende zooi afblijven, kun je nog steeds prima een keertje Coke proberen, want bij normale dosering doet het namelijk niets met je hersenen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:56 schreef Fotolijstjes het volgende:
[..]
Ben niet stabiel, dus ja... Daar bedoel ik mee dat ik wekelijks een filosofisch moment heb dat het leven geen zin heeft. Dus snap je..
Dan zou ik het risico gewoon niet nemen. Of je vindt het HEEL leuk.....en dan wil je het vaker doen. Of het wordt een fiasco. Ik had best een keer heroine willen proberen (schijnt zonder problemen te kunnen) maar heb dat ook maar niet gedaan.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:56 schreef Fotolijstjes het volgende:
[..]
Ben niet stabiel, dus ja... Daar bedoel ik mee dat ik wekelijks een filosofisch moment heb dat het leven geen zin heeft. Dus snap je..
Hij had het over coke volgens mij.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:57 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Xtc is geen tripmiddel zoals paddo's ofzo.
Ik heb de eigenschap om als iets geweldig is het nog maar een keer weer te proberen. Dan beter van sommige dingen afblijvenquote:Op zaterdag 5 december 2015 09:58 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan zou ik het risico gewoon niet nemen. Of je vindt het HEEL leuk.....en dan wil je het vaker doen. Of het wordt een fiasco. Ik had best een keer heroine willen proberen (schijnt zonder problemen te kunnen) maar heb dat ook maar niet gedaan.
Bijna iedereen heeft dat lijkt mij. En bij o.a. coke is het gevaar dat je het steeds vaker gaat gebruiken. Dat zag ik ook in mijn omgeving. Ik deed het alleen soms als ik uitging en moe was.quote:Op zaterdag 5 december 2015 09:59 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik heb de eigenschap om als iets geweldig is het nog maar een keer weer te proberen. Dan beter van sommige dingen afblijven
Ja. Maar die weten vaak ook totaal geen maat te houden. Bij wiet al niet.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:02 schreef Fer het volgende:
Hier in Amsterdzm springt er ieder zomer wel een tourist onder invloed uit zijn hotelraam of in de gracht, kan soms gewoon verkeerd gaan.
Maar Coké is gemakkelijk minderen of stoppen (in mijn beleving), na een heel weekend gebruik even een paar weken niet, is een keuze die bij veel drugssoorten niet zo simpel te maken is.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:01 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Bijna iedereen heeft dat lijkt mij. En bij o.a. coke is het gevaar dat je het steeds vaker gaat gebruiken. Dat zag ik ook in mijn omgeving. Ik deed het alleen soms als ik uitging en moe was.
Dan heb je het over weekend gebruik. Ik heb het gewoon over in het bedrijfsleven. reclamewereld als vb.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:05 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar Coké is gemakkelijk minderen of stoppen (in mijn beleving), na een heel weekend gebruik even een paar weken niet, is een keuze die bij veel drugssoorten niet zo simpel te maken is.
ook dit is een voorbarige conclusie. Misschien heeft de drugs er nauwelijks iets mee van doen en heeft Dascha al maanden te kampen met zelfmoordneigingenquote:Op zaterdag 5 december 2015 09:47 schreef livelink het volgende:
Komt omdat het niet met de hersenen kloot maar je gewoon een lekkere fysieke upper geeftquote:Op zaterdag 5 december 2015 10:06 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dan heb je het over weekend gebruik. Ik heb het gewoon over in het bedrijfsleven. reclamewereld als vb.
Dit topic is vanaf post 1 op de 1e dag al een groot speculatief gebeuren waarbij blijkt dat veel gebruikers hier alleen maar dingen roepen en herhalen zonder zich enige zorgen om de feiten te maken. Mij stoort een tussendiscussie een stuk minder dan dat iemand voor de zoveelste keer beweerd dat het te koud was om te overleven, er geen treinen rijden in de nacht en het onverklaarbaar is waarom zij naar een station zou gaan wat uren lopen wasquote:Op zaterdag 5 december 2015 10:13 schreef Leandra het volgende:
Niet om het een of ander, maar is er geen drugssubforum ergens waar de hoeveelheden cokegebruik bij het stappen of tijdens het werk, en de effecten daarvan, besproken kunnen worden?
Vooralsnog is niet bekend welke middelen in haar bloed zijn aangetroffen, dus dat hele cokegedoe lijkt me niet van belang?
Voor we over 2 topics weer de "conclusie" hebben getrokken dat het kind aan de coke was omdat het 30 posts lang over cokegebruik ging, want zo lijkt dit topic te rollen
Als je dan maar weer even linkt naar deze discussie als er halverwege het volgende topic beweerd wordt dat ze aan de coke was omdat dat "ergens stond".quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:18 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dit topic is vanaf post 1 op de 1e dag al een groot speculatief gebeuren waarbij blijkt dat veel gebruikers hier alleen maar dingen roepen en herhalen zonder zich enige zorgen om de feiten te maken. Mij stoort een tussendiscussie een stuk minder dan dat iemand voor de zoveelste keer beweerd dat het te koud was om te overleven, er geen treinen rijden in de nacht en het onverklaarbaar is waarom zij naar een station zou gaan wat uren lopen was
Wil je dit topic in goede banen leiden dan zou mijn inziens dat soort bagger er ook uit moeten want het verstoort veel meer.
Zal ik doenquote:Op zaterdag 5 december 2015 10:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je dan maar weer even linkt naar deze discussie als er halverwege het volgende topic beweerd wordt dat ze aan de coke was omdat dat "ergens stond".
Het is gewoon verslavend uiteindelijk.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:15 schreef hottentot het volgende:
[..]
Komt omdat het niet met de hersenen kloot maar je gewoon een lekkere fysieke upper geeft
Het kan want Frank heeft nog steeds niet verteld over welke stoffen of drugs het zou gaan.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als je dan maar weer even linkt naar deze discussie als er halverwege het volgende topic beweerd wordt dat ze aan de coke was omdat dat "ergens stond".
Het kan, maar goede Coke is voor de doorsnee 16 jarige wel duurquote:Op zaterdag 5 december 2015 10:22 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Het kan want Frank heeft nog steeds niet verteld over welke stoffen of drugs het zou gaan.
Ik heb geen idee wat bijv. XTC of GHB kosten.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:36 schreef hottentot het volgende:
[..]
Het kan, maar goede Coke is voor de doorsnee 16 jarige wel duur
Coke is verslavender dan dingen als alcohol, speed, benzo's en zeker XTC. Coke heeft ook over het algemeen niet zo'n groot effect op iemand, alsin dat je nog vrij helder blijft tijdens gebruik. Echter, in sommige specifieke gevallen (aanleg?) of langdurig gebruik kan er opeens een soort kortsluiting ontstaan.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:05 schreef hottentot het volgende:
[..]
Maar Coké is gemakkelijk minderen of stoppen (in mijn beleving), na een heel weekend gebruik even een paar weken niet, is een keuze die bij veel drugssoorten niet zo simpel te maken is.
1 dosis XTC en GHB zo'n 5euro. (Als je het per stuk koopt dan he)quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:37 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat bijv. XTC of GHB kosten.
Ik heb juist de ervaring dat je van veel xtc in korte tijd letterlijk volledig van het pad kan raken. De wereld totaal niet begrijpen, niet uit je woorden komen en dingen zien die er echt niet zijn. Bij het naar huis gaan herinner ik me nog hoe aan het einde van de straat een hele groep mensen stond met motoren, fietsen, van alles.. Ik loop door.. Niemand!quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:35 schreef agter het volgende:
Daar zou ik wel eens een onderzoek over willen zien. Ik denk dat alcohol veel gevaarlijker is.quote:Op zaterdag 5 december 2015 10:37 schreef Physsic het volgende:
[..]
Coke is verslavender dan dingen als alcohol, speed, benzo's en zeker XTC. Coke heeft ook over het algemeen niet zo'n groot effect op iemand, alsin dat je nog vrij helder blijft tijdens gebruik. Echter, in sommige specifieke gevallen (aanleg?) of langdurig gebruik kan er opeens een soort kortsluiting ontstaan.
In de afgelopen maanden is meerdere keren iemand veroordeeld voor doodslag/moord (ook jongeren) waarbij de dader op dat moment coke had gebruikt (vaak icm alcohol of wiet). De daders verklaarde vaak dat ze niet kunnen verklaren wat er nou precies gebeurde.
[Een jongen zat bijv. gewoon op zijn kamer en merkte dat zijn pc niet wilde opstarten. Toen heeft hij een lijn coke gepakt, is naar de deur van de benedenbuurman gelopen (studentenhuis) en heeft op de deur geklopt. Meteen toen de huisgenoot zijn kamerdeur opende werd hij neergestoken door de dader. De dader verklaarde geen ruzie oid te hebben gehad.]
Coke icm met alcohol is sowieso best zinloos, toch? Als je aangeschoten/dronken bent en je pakt wen lijn, dan voel je je weer bijna nuchter.
Maar misschien was het ook wel haar eerste keer? Dat zou een reden kunnen zijn voor een ruzie -als die er uberhaupt al was-.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |