Ok, slaap lekker alvast.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:13 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik ga zo lekker slapen maar zal ze even voor je opzoeken. De ene staat tussen al die glitterkaarsjes en dank je voor het toevoegen post, das dus weer even zoeken.
In Nederland komt het uitgaansleven nu eenmaal laat op gang. Snap het dan wel dat de meeste jongeren ook pas laat richting kroeg/discotheek gaan.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:16 schreef syndroom het volgende:
[..]
Naar een kroeg gaan kan ook in de middag of avond, daar hoef je echt niet per se midden in de nacht voor de deur uit.
Herinner me er nog ff aan morgen want ik ben er ook wel benieuwd naar.quote:
Dat is wat er meteen werd verteld.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:17 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
dit heb ik nog nooit meegemaakt
lijkt me echt nepquote:Op zaterdag 5 december 2015 02:21 schreef marsan het volgende:
[..]
Dat is wat er meteen werd verteld.
Ik ben dan wel benieuwd naar concrete gevallen.
Zal ik doen idd.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Herinner me er nog ff aan morgen want ik ben er ook wel benieuwd naar.
Misschien zijn er ook 112 meldingen geweest die avond in het centrum.
Ik denk ook dat t vooral verhalen zijn in de trant van 'ik heb gehoord dat...'quote:
Het werd voor waar aangenomen tot Jaroon meldde dat het een broodje aap verhaal was.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:21 schreef marsan het volgende:
[..]
Dat is wat er meteen werd verteld.
Ik ben dan wel benieuwd naar concrete gevallen.
Misschien was wat Jaroon zei wel het broodje aap.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:22 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het werd voor waar aangenomen tot Jaroon meldde dat het een broodje aap verhaal was.
Ouders hadden daar ook een whatapp over ontvangen, enfin ik kijk morgen even wat ik ervan kan terug vinden.
Ik heb nu echt het idee dat ik hier de enige ben die nooit wat gebruikt/geprobeerd heeft....quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:23 schreef agter het volgende:
GHB is ontzettend zout.
Niet iets wat je makkelijk ingevroren houdt.
En je proeft het meteen.
Ook een goeie!quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:24 schreef agter het volgende:
De sleutel ligt in waarom ze naar buiten gegaan is.
Het is nog niet te laat.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb nu echt het idee dat ik hier de enige ben die nooit wat gebruikt/geprobeerd heeft....
Dat was wel zo ja, maar ik zou mijn kinderen in deze tijd (dreigingen etc) niet zo snel meer tot zo laat weg laten blijven. Maar deze ouders komen uit een dorp (toch?) en dan heb je meer vertrouwen in je medemens.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:21 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ja hoor. Heel normaal dat kinderen van 16 in het holst van de nacht ergens buiten rondhangen.
Heel normaal hoor
GHB is gootsteenontstopper met schoonmaakmiddelen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik heb nu echt het idee dat ik hier de enige ben die nooit wat gebruikt/geprobeerd heeft....
Ik ook nog nooitquote:Op zaterdag 5 december 2015 02:24 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
ook hoiquote:Op zaterdag 5 december 2015 02:30 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
waarom verwijder je mijn post
Was ik, beetje rustig doen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:30 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
waarom verwijder je mijn post
Dan heb je toch ouders die regels moeten stellen? Vanaf 19:00 tot 23:00 zou je toch ook je ding kunnen doen?quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:19 schreef kuil het volgende:
[..]
In Nederland komt het uitgaansleven nu eenmaal laat op gang. Snap het dan wel dat de meeste jongeren ook pas laat richting kroeg/discotheek gaan.
Die twee drugs zijn ook nog maar speculatie.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:35 schreef agter het volgende:
In elk geval is GHB of XTC normaliter niet de drugs waardoor mensen gek worden of voor een trein springen.
Wel in combinatie met alcohol wat ook aangetroffen is in haar bloed/weefsel.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:35 schreef agter het volgende:
In elk geval is GHB of XTC normaliter niet de drugs waardoor mensen gek worden of voor een trein springen.
'Ook' aangetroffen.. Wat nog meer dan?quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:36 schreef Impressme het volgende:
[..]
Wel in combinatie met alcohol wat ook aangetroffen is in haar bloed/weefsel.
Alcohol en twee niet nader benoemde substanties.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:38 schreef agter het volgende:
[..]
'Ook' aangetroffen.. Wat nog meer dan?
Wil je dan dat je kind ontsnapt uit je huis (en ja dat kunnen ze) zodat je helemaal niet weet waar ze zijn? Soms heb je niks te willen tenzij je ze wil opsluiten, maar dan komt jeugdzorgquote:Op zaterdag 5 december 2015 02:36 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dan heb je toch ouders die regels moeten stellen? Vanaf 19:00 tot 23:00 zou je toch ook je ding kunnen doen?
Ik leef mee met de ouders van Dascha maar ik kan maar niet begrijpen waarom ze maar hebben toegelaten dat ze s'nachts zomaar overal rond kan gaan hangen. Het gaat om een KIND van 16! Op zo'n leeftijd zijn ouders nog verantwoordelijk.
Dank.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alcohol en twee niet nader benoemde substanties.
Dus je mag als ouders geen regels stellen en handhaven? Ik wist nog goed dat ik vroeger gewoon straf kreeg als ik niet luisterde.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:39 schreef Impressme het volgende:
[..]
Wil je dan dat je kind ontsnapt uit je huis (en ja dat kunnen ze) zodat je helemaal niet weet waar ze zijn? Soms heb je niks te willen tenzij je ze wil opsluiten, maar dan komt jeugdzorg
Het idee is dat je als ouders je kind opvoedt tot volwaardig burgers van deze samenleving.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:44 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dus je mag als ouders geen regels stellen en handhaven? Ik wist nog goed dat ik vroeger gewoon straf kreeg als ik niet luisterde.
Denk je echt dat jeugdzorg komt als ouders streng zijn en een kind verbieden om s'nachts de deur uit te gaan?
Jij bent geen ouder neem ik aan? Tegenwoordig springt jeugdzorg overal bovenop, ze doen verder niks maarquote:Op zaterdag 5 december 2015 02:44 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dus je mag als ouders geen regels stellen en handhaven? Ik wist nog goed dat ik vroeger gewoon straf kreeg als ik niet luisterde.
Denk je echt dat jeugdzorg komt als ouders streng zijn en een kind verbieden om s'nachts de deur uit te gaan?
Het is een ouderwets narcose middelquote:Op zaterdag 5 december 2015 02:28 schreef agter het volgende:
[..]
GHB is gootsteenontstopper met schoonmaakmiddelen.
Geen wonder dat je dat niet wil.
Maar vrij makkelijk zelf te maken met een havo diploma.
Correct.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:54 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Het is een ouderwets narcose middel
http://drugsinfoteam.nl/drugsinfo/ghb/ghb-feiten/
Ik weet niet of ze nog meer minderjarige kinderen hebben, denk dat dit wel een reden voor jeugdzorg is om toezicht in te stellen. Ik ken weinig mensen uit mijn omgeving die toestaan om kinderen nog zo laat naar buiten te laten gaan.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:50 schreef Impressme het volgende:
[..]
Jij bent geen ouder neem ik aan? Tegenwoordig springt jeugdzorg overal bovenop, ze doen verder niks maar
En wat zou jij dan doen als ouder zijnde, als je dochter met vriendinnen uit wil?quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:59 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze nog meer minderjarige kinderen hebben, denk dat dit wel een reden voor jeugdzorg is om toezicht in te stellen. Ik ken weinig mensen uit mijn omgeving die toestaan om kinderen nog zo laat naar buiten te laten gaan.
Ja, ik denk het ook.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:59 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze nog meer minderjarige kinderen hebben, denk dat dit wel een reden voor jeugdzorg is om toezicht in te stellen. Ik ken weinig mensen uit mijn omgeving die toestaan om kinderen nog zo laat naar buiten te laten gaan.
Om twaalf uur begint het pas in het uitgaansleven.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:36 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dan heb je toch ouders die regels moeten stellen? Vanaf 19:00 tot 23:00 zou je toch ook je ding kunnen doen?
Ik leef mee met de ouders van Dascha maar ik kan maar niet begrijpen waarom ze maar hebben toegelaten dat ze s'nachts zomaar overal rond kan gaan hangen. Het gaat om een KIND van 16! Op zo'n leeftijd zijn ouders nog verantwoordelijk.
Wel genoeg in deze zaak denk ik om dit vast te kunnen stellen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 02:58 schreef agter het volgende:
[..]
Correct.
Het doseert vrij nauwkeurig. Iets te veel en je gaat out.
Maar het is zo ongelooflijk zout, dat je het wel merkt in je drankje. En er zeker niet makkelijk ijsklontjes van gemaakt kunnen worden.
Overigens werkt het vrij snel uit.
Klinkt als een goede relatie met je kinderen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:04 schreef syndroom het volgende:
Even hypothetisch: Dascha vraagt aan vader, ik wil s'nachts uitgaan. Vader zegt: Nee! Jij blijft s'avonds gewoon thuis. Dascha: Ik ga toch! Vader: Dan straf ik je. Week geen internet en ik pak je telefoon af.
Zo moeilijk is het toch niet om regels en grenzen te stellen?
Als ze dan toch niet luistert zou je als ouder juist naar instanties als jeugdzorg kunnen stappen. Er zijn genoeg kinderen die omdat ze weigeren te gehoorzamen uit huis geplaatst zijn en in een tehuis of inrichting zitten.
Ben je wereldvreemd ofzo?quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:04 schreef syndroom het volgende:
Even hypothetisch: Dascha vraagt aan vader, ik wil s'nachts uitgaan. Vader zegt: Nee! Jij blijft s'avonds gewoon thuis. Dascha: Ik ga toch! Vader: Dan straf ik je. Week geen internet en ik pak je telefoon af.
Als ze dan toch niet luistert zou je als ouder juist naar instanties als jeugdzorg kunnen stappen. Er zijn genoeg kinderen die omdat ze weigeren te gehoorzamen door instanties uit huis geplaatst zijn en in een tehuis of inrichting zitten.
Ik adviseer je om eens een kijkje te nemen in die tehuizen en inrichtingen. Man, je weet echt niet waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:04 schreef syndroom het volgende:
Als ze dan toch niet luistert zou je als ouder juist naar instanties als jeugdzorg kunnen stappen. Er zijn genoeg kinderen die omdat ze weigeren te gehoorzamen door instanties uit huis geplaatst zijn en in een tehuis of inrichting zitten.
Waarom niet? Waarom is het normaal dat kinderen van 15 16 jaar op zo'n laat tijdstip nog buiten kunnen zijn. Durven ouders geen verantwoordelijkheid te tonen, regels en grenzen te stellen? We hebben het over een kind van nog maar 16. Een kind!quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:06 schreef Lienekien het volgende:
In jouw ogen zijn alle ouders die hun kinderen wel toestaan om tot laat uit te gaan slechte ouders. Ik denk dat daarover met jou geen normale discussie mogelijk is.
Hoe oud ben jij?quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:12 schreef syndroom het volgende:
[..]
Waarom niet? Waarom is het normaal dat kinderen van 15 16 jaar op zo'n laat tijdstip nog buiten kunnen zijn. Durven ouders geen verantwoordelijkheid te tonen, regels en grenzen te stellen? We hebben het over een kind van nog maar 16. Een kind!
Ik ken hier in mijn omgeving en van vroegere klasgenoten dat het als bijvoorbeeld vader 'Nee' zei het ook 'nee' is, duidelijk. En je een straf kon verwachten wanneer je regels overtreed, zoals zonder eten naar bed of een week zonder internet en telefoon.
Wat ik al zei, jij vindt het niet normaal, dus is het niet normaal.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:12 schreef syndroom het volgende:
[..]
Waarom niet? Waarom is het normaal dat kinderen van 15 16 jaar op zo'n laat tijdstip nog buiten kunnen zijn. Durven ouders geen verantwoordelijkheid te tonen, regels en grenzen te stellen? We hebben het over een kind van nog maar 16. Een kind!
Ik ken hier in mijn omgeving en van vroegere klasgenoten dat het als bijvoorbeeld vader 'Nee' zei het ook 'nee' is, duidelijk. En je een straf kon verwachten wanneer je regels overtreed, zoals zonder eten naar bed of een week zonder internet en telefoon.
Projectie?quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:04 schreef syndroom het volgende:
Stel ze was 18 geweest, dan had je dit nog niet kunnen voorkomen blijkbaar.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:12 schreef syndroom het volgende:
[..]
Leg eens uit. Wat jij normaal vind hoeft een ander niet normaal te vinden. Ben jij je dan niet bewust van de risico's dat een kind loopt om op zo'n laat tijdstip nog buiten te zijn en note bene in een bar of club zit dat bekend staat als drugshol.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat ik al zei, jij vindt het niet normaal, dus is het niet normaal.
Het is wel normaal dat pubers van die leeftijd met elkaar op stap gaan op die tijdstippen.
Het is normaal want volksstammen gaan gewoon uit op die leeftijd. Niet dat het normaal is omdat ik dat vind.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:21 schreef syndroom het volgende:
[..]
Leg eens uit. Wat jij normaal vind hoeft een ander niet normaal te vinden. Ben jij je dan niet bewust van de risico's dat een kind loopt om op zo'n laat tijdstip nog buiten te zijn en note bene in een bar of club zit dat bekend staat als drugshol.
En nu?quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Klik eens op zijn posthistorie.
Nu weet je minstens hoe oud hij is en mogelijk nog meer ook.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:25 schreef Impressme het volgende:
[..]
En nu?
Maar anyway, ik ben benieuwd naar zijn reacties
Mijn kind had daar niet naar toe gemogen maar heb je het echt in de gaten wat je kind doet?quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:21 schreef syndroom het volgende:
[..]
Leg eens uit. Wat jij normaal vind hoeft een ander niet normaal te vinden. Ben jij je dan niet bewust van de risico's dat een kind loopt om op zo'n laat tijdstip nog buiten te zijn en note bene in een bar of club zit dat bekend staat als drugshol.
Ja, weet je, dat soort uitspraken moet je gewoon niet doen. Dat is heel bot om dat zo te stellen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:27 schreef syndroom het volgende:
Ik blijf het echt verbazingwekkend vinden waarom er geen vraagtekens worden geplaatst wat een kind van 16 daar te zoeken heeft. Als ik dit hier te spreke breng moet ik me in allerlei bochten wringen om me te verdedigen. Eigenlijk zou je ook de vraag kunnen stellen of ouders niet te laks zijn geweest in de opvoeding.
Ik blijf erbij dat als de ouders wat strenger waren geweest tegen Dascha, haar thuis hebben gehouden en beschermd, ze nu nog gewoon geleefd had.
op haar kamer opsluiten en door een luikje voederenquote:Op zaterdag 5 december 2015 03:27 schreef syndroom het volgende:
Ik blijf het echt verbazingwekkend vinden waarom er geen vraagtekens worden geplaatst wat een kind van 16 daar te zoeken heeft. Als ik dit hier te spreke breng moet ik me in allerlei bochten wringen om me te verdedigen. Eigenlijk zou je ook de vraag kunnen stellen of ouders niet te laks zijn geweest in de opvoeding.
Ik blijf erbij dat als de ouders wat strenger waren geweest tegen Dascha, haar thuis hebben gehouden en beschermd, ze nu nog gewoon geleefd had.
Yeah rightquote:Op zaterdag 5 december 2015 03:27 schreef syndroom het volgende:
Blijkbaar waren jouw ouders inderdaad enorm streng...daardoor heb je zelf moeite met dit alles...quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:27 schreef syndroom het volgende:
Ze had zover ik gelezen heb, een vaste relatie.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:36 schreef Kim-Holland het volgende:
Zo kun je je eigen verziekte geest verdraaien op de ouders.
Je kan ook stellen dat er een jaloers psychopatisch vriendje buiten de wacht hield omdat hij het niet kon hebben dat zij zonder hem plezier had.
Naar mijn idee was ze niet alleen die nacht en is haar iets aangedaan.
Een jaloers ventje behoort tot een heel grote mogelijkheid. [joh..]
Ik weet niet hoe jij opgevoed bent maar ik ging ook op mijn 16e tot 3 uur en later uit. Mijn ouders zijn dus ook laks en jeugdzorg had in moeten grijpen ?quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:27 schreef syndroom het volgende:
Ik geloof dat syndroom het ook niet normaal vindt dat meisjes op die leeftijd al serieuze verkering hebben, dus dat zal in zijn ogen ook wel de schuld van de ouders zijn.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:36 schreef Kim-Holland het volgende:
Zo kun je je eigen verziekte geest verdraaien op de ouders.
Je kan ook stellen dat er een jaloers psychopatisch vriendje buiten de wacht hield omdat hij het niet kon hebben dat zij zonder hem plezier had.
Naar mijn idee was ze niet alleen die nacht en is haar iets aangedaan.
Een jaloers ventje behoort tot een heel grote mogelijkheid. [joh..]
Een vriendje of een vaste relatie op je 16de..? Hoe serieus was het? Niemand weet iets. Behalve dat hij huilt.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:37 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ze had zover ik gelezen heb, een vaste relatie.
Een jaar? Kan ik zo niet vinden.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:39 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
Een vriendje of een vaste relatie op je 16de..? Hoe serieus was het? Niemand weet iets. Behalve dat hij huilt.
Zie boven.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:41 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
? geen idee. heb het nergens als feit terug kunnen lezen. Jij wel?
Van 'de fijne vriend'? De social media tekst van vader.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:45 schreef Kim-Holland het volgende:
[..]
mag ik ook de oorspronkeljke bron?
Dat maakt ook geen verschil, jaloerse vriendinnen bv?quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:52 schreef Kim-Holland het volgende:
kan ook voor vriendinnen opgaan trouwens..
Dus dan moet je alles maar toelaten? Als ouders zou je toch ook grenzen moeten kunnen stellen. Natuurlijk is de ene ouder daar wat losser in dan de ander, maar wat is er mis om te verbieden?quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:07 schreef agter het volgende:
[..]
Klinkt als een goede relatie met je kinderen.
Lijkt me niet de methode om je kinderen voor te bereiden op een zelfstandig leven. Want wat doe je als ze 18 zijn?
En jeugdzorg die ingrijpt omdat een puber niet luistert? Ze zullen het daar erg druk krijgen..
Serieus. Je komt een beetje wereldvreemd over.
Neem aub nooit kinderen.
Blijven slapen bij een vriendin?quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:10 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Ben je wereldvreemd ofzo?
Meteen jeugdzorg er op afsturen, nee eh, dat is normaal, je kids uit huis laten halen omdat ze uit willen gaan. Wie zegt dat die vader het meisje niet zou ophalen?
Misschien bleef ze wel slapen bij een vriendin?
Ik ken een oud klasgenoot die flink aan het puberen is geweest, ouders hebben vooral gekozen om repressief op te treden, te straffen. Hij had strenge ouders en werd thuis best strak gehouden, net als ik. Uiteindelijk heeft hij jarenlang in een tehuis gezeten omdat er thuis alleen maar ruzie was.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:10 schreef Impressme het volgende:
[..]
Ik adviseer je om eens een kijkje te nemen in die tehuizen en inrichtingen. Man, je weet echt niet waar je het over hebt.
25quote:
Als je 18 bent ben je volgens de wet volwassen en zou je zelf die keuze moeten kunnen maken. Ouders zijn dan ook niet meer verantwoordelijk voor je. Ik denk dat het wel een verschil uitmaakt, 16-jarigen staan toch anders in het leven dan een volwassene van 18.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:19 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Stel ze was 18 geweest, dan had je dit nog niet kunnen voorkomen blijkbaar.
Dus hoe dan ook, je kunt dit hele forum volgooien met je prangende vraag, waarom lieten die ouders het meisje uitgaan.
Ik probeer alleen een discussie aan te zwengelen of we het normaal moeten vinden dat kinderen van 16 jaar zomaar s'nachts buiten kunnen gaan hangen of in een hok zitten dat bekendstaat als drugstent.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, weet je, dat soort uitspraken moet je gewoon niet doen. Dat is heel bot om dat zo te stellen.
Dat is een makkelijk excuus om als ouder je verantwoordelijkheid uit de weg te gaan. We hebben het over een kind van 16 (!) en dan mag je best wel streng zijn en regels stellen. Nu zijn de ouders van Dascha kennelijk te vrij geweest en dat heeft ze triest genoeg met de dood moeten bekopen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:27 schreef Impressme het volgende:
[..]
Mijn kind had daar niet naar toe gemogen maar heb je het echt in de gaten wat je kind doet?
Ik heb een behoorlijk strenge opvoeding gehad ja. Dat eigenlijk vooral in het teken heeft gestaan van luisteren, regels opvolgen, en corrigeren. Vooral vader was erg autoritair en kil door zonder enige discussie alleen maar te straffen en corrigeren. Verder liet hij nauwelijks wat van zich horen. Dat was nou ook geen pretje, alsof je met een politieagent in huis woont. Nu is hij wel wat rustiger geworden maar leven we meer langs elkaar heen. Zulke omgangsvormen zijn natuurlijk niet bevorderlijk voor de band, en nog steeds moeten we weinig van elkaar hebben.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:30 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Blijkbaar waren jouw ouders inderdaad enorm streng...daardoor heb je zelf moeite met dit alles...
De rest wat ik zag aan je postgedrag(mits serieus) noem ik hier niet, ik wil je niet kwetsen.
Vind ik ook niet nodig nml.
Maar het betekend wel dat je bepaalde levenslessen gaat missen in contact naar anderen toe die dit wel meemaakten.
Als je als vader niet wil dat je dochter uitgaat dan kun je dat toch gewoon verbieden? Alsof je afhankelijk bent van de mening van een 16-jarige.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:01 schreef agter het volgende:
[..]
En wat zou jij dan doen als ouder zijnde, als je dochter met vriendinnen uit wil?
Het is wat laat voor zo'n club maar het komt vaker voor en als het een speciaal feest was...... Het maakt verder ook niet zoveel uit in dit verhaal.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:04 schreef syndroom het volgende:
NIet elke 16 jarige is hetzelfde. Daarnaast weet je niet of dit normaal was in dit gezin. Wie weet was dit speciaal en waren er afspraken. Maar er kunnen ook gewoon zaken misschien bij een 'kinder disco" om 21 uur in de avond met mensen van die leeftijd.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:12 schreef syndroom het volgende:
[..]
NIet elke 16 jarige is hetzelfde. Daarnaast weet je niet of dit normaal was in dit gezin. Wie weet was dit speciaal en waren er afspraken. Maar er kunnen ook gewoon zaken misschien bij een 'kinder disco" om 21 uur in de avond met mensen van die leeftijd.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:12 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dat risico loop je altijd op jongere leeftijd. Het belangrijkste is dat je niet weet wat de ouders met haar hadden afgesproken. Daarnaast dat het er weinig toe doet.Men had het duidelijk ingeschat als safe en andere ouders blijkbaar ook.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:21 schreef syndroom het volgende:
[..]
Kortom: we weten eigenlijk als niet betrokkenen nog weinig. Drugs worden vaak stiekem gebruikt. Dat hoef je dus niet te zien in een drukke club.quote:Op zaterdag 5 december 2015 05:17 schreef syndroom het volgende:
Ik vind dat de politie wel eens een hartig woordje mag gaan hebben met de eigenaar van die tent. Als je weet dat er openlijk in geestverruimende middelen gehandeld wordt en je ziet dat er 16-jarige meisjes tussen zitten, dan zouden toch de alarmbellen moeten gaan rinkelen en deze kinderen moeten beschermen. Dat heeft de eigenaar verzuimd. Eigenlijk vind ik dat zo'n persoon eigenlijk ook medeplichtig is aan de dood van Dascha.
Hopelijk zijn er nog camerabeelden en kunnen ze ook de andere gasten die aanwezig waren ondervragen, uitzoeken wie wat heeft gedaan en of Dascha nog ergens anders is geweest na 02:00.
Het blijft een vreemd verhaal. Had ze vrijwillig drugs in genomen, of heeft iemand dit onbewust gedaan? Met uiteindelijk wat voor doel? Waarom zo iemand zoiets doen als je weet dat elke vorm van overdosering tot de dood kan leiden?
We weten nog steeds niet welke stoffen er nou exact zijn aangetroffen in haar bloed.
Eerste spoorwegovergang is nog geen 500 m verder van de club, dan had ze zich ook voor de trein kunnen gooien.quote:Op zaterdag 5 december 2015 05:35 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Kortom: we weten eigenlijk als niet betrokkenen nog weinig. Drugs worden vaak stiekem gebruikt. Dat hoef je dus niet te zien in een drukke club.
"wat als"? "had"? We weten het dus niet. Het lijkt mij wel dat vrienden van haar iets meer informatie zouden moeten hebben. Over evt. gebruik van drugs in die club. Of zij vaker iets gebruikte. En ook hoe het kan dat zij alleen naar buiten ging zonder jas om te plassen. Dat laatste zou vroeger bij onze vriendenclub niet voorgekomen zijn.quote:Op zaterdag 5 december 2015 05:44 schreef syndroom het volgende:
[..]
Eerste spoorwegovergang is nog geen 500 m verder van de club, dan had ze zich ook voor de trein kunnen gooien.
Hopelijk krijgen we nog meer informatie, want was ze nou lopend of had ze een fiets? Wat hebben die vriendinnen en andere gasten te vertellen? We weten nog erg weinig. Ik denk dat we het vooral moeten hebben van diegenen die dichtbij haar waren die kunnen vertellen wat er nou precies is voorgevallen.
Wat als het nou wel een vooraf goed geplande keuze was om voor zelfdoding te kiezen? Of zou ze tot die keuze zijn gekomen omdat er misschien vooraf iets voorgevallen is?
Bekend is wel dat ze flink wat alcohol in haar bloed had. Ze is nog maar 16, hoe kwam ze dan aan alcohol?quote:Op zaterdag 5 december 2015 05:48 schreef Jaroon het volgende:
[..]
"wat als"? "had"? We weten het dus niet. Het lijkt mij wel dat vrienden van haar iets meer informatie zouden moeten hebben. Over evt. gebruik van drugs in die club. Of zij vaker iets gebruikte. En ook hoe het kan dat zij alleen naar buiten ging zonder jas om te plassen. Dat laatste zou vroeger bij onze vriendenclub niet voorgekomen zijn.
Dat dat flink veel was heb ik nergens gelezen. Er zat alcohol in haar bloed.quote:Op zaterdag 5 december 2015 06:01 schreef syndroom het volgende:
[..]
Bekend is wel dat ze flink wat alcohol in haar bloed had. Ze is nog maar 16, hoe kwam ze dan aan alcohol?
Er zijn toch wel meer clubs in die omgeving die een vriendelijker klimaat (lees zich aan regels houden) bieden voor tieners. Waarom is juist voor deze 'foute' tent gekozen dat in de omgeving berucht stond om drugsgebruik en criminaliteit?
Als ze met 3 vriendinnen was vind ik het een beetje merkwaardig dat niemand wat heeft gemerkt of gezien.
quote:Op zaterdag 5 december 2015 06:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
Dat dat flink veel was heb ik nergens gelezen. Er zat alcohol in haar bloed.
Ik ken de tent niet. Pas zocht ik even op die naam en vond niet direct veel over drugsmisbruik daar. Volgens mij was dit een speciaal feest voor jongeren.
Het kan. Maar het lijkt mij dat je als vriend/vriendin niet iemand om 2 uur in de nacht alleen naar buiten laat gaan om te plassen.
Ik ben zelf totaal onbekend met stappen. Wat is normaal en wat voeren mensen daar allemaal uit behalve het drinken van alcohol en een beetje rondhangen?quote:Quote uit NRC: Ook is in haar bloed een “tamelijk grote hoeveelheid alcohol”, blijkt uit onderzoek van een forensisch patholoog.
Dansen. Praten. Drinken. Sommige mensen gebruiken drugs. Anderen niet. En het hangt geheel van de zaak en publiek af verder. Je bent nog nooit uit geweest in je leven?????quote:Op zaterdag 5 december 2015 06:08 schreef syndroom het volgende:
[..]
[..]
Ik ben zelf totaal onbekend met stappen. Wat is normaal en wat voeren mensen daar allemaal uit behalve het drinken van alcohol en een beetje rondhangen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |