Klinkt als een goede relatie met je kinderen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:04 schreef syndroom het volgende:
Even hypothetisch: Dascha vraagt aan vader, ik wil s'nachts uitgaan. Vader zegt: Nee! Jij blijft s'avonds gewoon thuis. Dascha: Ik ga toch! Vader: Dan straf ik je. Week geen internet en ik pak je telefoon af.
Zo moeilijk is het toch niet om regels en grenzen te stellen?
Als ze dan toch niet luistert zou je als ouder juist naar instanties als jeugdzorg kunnen stappen. Er zijn genoeg kinderen die omdat ze weigeren te gehoorzamen uit huis geplaatst zijn en in een tehuis of inrichting zitten.
Ben je wereldvreemd ofzo?quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:04 schreef syndroom het volgende:
Even hypothetisch: Dascha vraagt aan vader, ik wil s'nachts uitgaan. Vader zegt: Nee! Jij blijft s'avonds gewoon thuis. Dascha: Ik ga toch! Vader: Dan straf ik je. Week geen internet en ik pak je telefoon af.
Als ze dan toch niet luistert zou je als ouder juist naar instanties als jeugdzorg kunnen stappen. Er zijn genoeg kinderen die omdat ze weigeren te gehoorzamen door instanties uit huis geplaatst zijn en in een tehuis of inrichting zitten.
Ik adviseer je om eens een kijkje te nemen in die tehuizen en inrichtingen. Man, je weet echt niet waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:04 schreef syndroom het volgende:
Als ze dan toch niet luistert zou je als ouder juist naar instanties als jeugdzorg kunnen stappen. Er zijn genoeg kinderen die omdat ze weigeren te gehoorzamen door instanties uit huis geplaatst zijn en in een tehuis of inrichting zitten.
Waarom niet? Waarom is het normaal dat kinderen van 15 16 jaar op zo'n laat tijdstip nog buiten kunnen zijn. Durven ouders geen verantwoordelijkheid te tonen, regels en grenzen te stellen? We hebben het over een kind van nog maar 16. Een kind!quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:06 schreef Lienekien het volgende:
In jouw ogen zijn alle ouders die hun kinderen wel toestaan om tot laat uit te gaan slechte ouders. Ik denk dat daarover met jou geen normale discussie mogelijk is.
Hoe oud ben jij?quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:12 schreef syndroom het volgende:
[..]
Waarom niet? Waarom is het normaal dat kinderen van 15 16 jaar op zo'n laat tijdstip nog buiten kunnen zijn. Durven ouders geen verantwoordelijkheid te tonen, regels en grenzen te stellen? We hebben het over een kind van nog maar 16. Een kind!
Ik ken hier in mijn omgeving en van vroegere klasgenoten dat het als bijvoorbeeld vader 'Nee' zei het ook 'nee' is, duidelijk. En je een straf kon verwachten wanneer je regels overtreed, zoals zonder eten naar bed of een week zonder internet en telefoon.
Wat ik al zei, jij vindt het niet normaal, dus is het niet normaal.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:12 schreef syndroom het volgende:
[..]
Waarom niet? Waarom is het normaal dat kinderen van 15 16 jaar op zo'n laat tijdstip nog buiten kunnen zijn. Durven ouders geen verantwoordelijkheid te tonen, regels en grenzen te stellen? We hebben het over een kind van nog maar 16. Een kind!
Ik ken hier in mijn omgeving en van vroegere klasgenoten dat het als bijvoorbeeld vader 'Nee' zei het ook 'nee' is, duidelijk. En je een straf kon verwachten wanneer je regels overtreed, zoals zonder eten naar bed of een week zonder internet en telefoon.
Projectie?quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:04 schreef syndroom het volgende:
Stel ze was 18 geweest, dan had je dit nog niet kunnen voorkomen blijkbaar.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:12 schreef syndroom het volgende:
[..]
Leg eens uit. Wat jij normaal vind hoeft een ander niet normaal te vinden. Ben jij je dan niet bewust van de risico's dat een kind loopt om op zo'n laat tijdstip nog buiten te zijn en note bene in een bar of club zit dat bekend staat als drugshol.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wat ik al zei, jij vindt het niet normaal, dus is het niet normaal.
Het is wel normaal dat pubers van die leeftijd met elkaar op stap gaan op die tijdstippen.
Het is normaal want volksstammen gaan gewoon uit op die leeftijd. Niet dat het normaal is omdat ik dat vind.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:21 schreef syndroom het volgende:
[..]
Leg eens uit. Wat jij normaal vind hoeft een ander niet normaal te vinden. Ben jij je dan niet bewust van de risico's dat een kind loopt om op zo'n laat tijdstip nog buiten te zijn en note bene in een bar of club zit dat bekend staat als drugshol.
En nu?quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Klik eens op zijn posthistorie.
Nu weet je minstens hoe oud hij is en mogelijk nog meer ook.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:25 schreef Impressme het volgende:
[..]
En nu?
Maar anyway, ik ben benieuwd naar zijn reacties
Mijn kind had daar niet naar toe gemogen maar heb je het echt in de gaten wat je kind doet?quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:21 schreef syndroom het volgende:
[..]
Leg eens uit. Wat jij normaal vind hoeft een ander niet normaal te vinden. Ben jij je dan niet bewust van de risico's dat een kind loopt om op zo'n laat tijdstip nog buiten te zijn en note bene in een bar of club zit dat bekend staat als drugshol.
Ja, weet je, dat soort uitspraken moet je gewoon niet doen. Dat is heel bot om dat zo te stellen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:27 schreef syndroom het volgende:
Ik blijf het echt verbazingwekkend vinden waarom er geen vraagtekens worden geplaatst wat een kind van 16 daar te zoeken heeft. Als ik dit hier te spreke breng moet ik me in allerlei bochten wringen om me te verdedigen. Eigenlijk zou je ook de vraag kunnen stellen of ouders niet te laks zijn geweest in de opvoeding.
Ik blijf erbij dat als de ouders wat strenger waren geweest tegen Dascha, haar thuis hebben gehouden en beschermd, ze nu nog gewoon geleefd had.
op haar kamer opsluiten en door een luikje voederenquote:Op zaterdag 5 december 2015 03:27 schreef syndroom het volgende:
Ik blijf het echt verbazingwekkend vinden waarom er geen vraagtekens worden geplaatst wat een kind van 16 daar te zoeken heeft. Als ik dit hier te spreke breng moet ik me in allerlei bochten wringen om me te verdedigen. Eigenlijk zou je ook de vraag kunnen stellen of ouders niet te laks zijn geweest in de opvoeding.
Ik blijf erbij dat als de ouders wat strenger waren geweest tegen Dascha, haar thuis hebben gehouden en beschermd, ze nu nog gewoon geleefd had.
Yeah rightquote:Op zaterdag 5 december 2015 03:27 schreef syndroom het volgende:
Blijkbaar waren jouw ouders inderdaad enorm streng...daardoor heb je zelf moeite met dit alles...quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:27 schreef syndroom het volgende:
Ze had zover ik gelezen heb, een vaste relatie.quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:36 schreef Kim-Holland het volgende:
Zo kun je je eigen verziekte geest verdraaien op de ouders.
Je kan ook stellen dat er een jaloers psychopatisch vriendje buiten de wacht hield omdat hij het niet kon hebben dat zij zonder hem plezier had.
Naar mijn idee was ze niet alleen die nacht en is haar iets aangedaan.
Een jaloers ventje behoort tot een heel grote mogelijkheid. [joh..]
Ik weet niet hoe jij opgevoed bent maar ik ging ook op mijn 16e tot 3 uur en later uit. Mijn ouders zijn dus ook laks en jeugdzorg had in moeten grijpen ?quote:Op zaterdag 5 december 2015 03:27 schreef syndroom het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |