Game onquote:Afgelopen vrijdagavond tot de zaterdagochtend 28 november is mijn dochter Dascha Graafsma (17-08-1999) met drie vriendinnen uitgegaan in Hilversum naar de gelegenheid Lets Get Down (nabij het Gooiland-theater en het station, adres: Emmastraat 2). Om ongeveer 2.00 uur heeft ze de gelegenheid even verlaten ‘om te plassen’. Ze is niet meer teruggekomen.
De vriendinnen gingen zoeken en namen uiteindelijk met ons, de ouders, contact op en gingen naar de politie. Er werd gezocht en alle mogelijke diensten ingeschakeld.
Om 5.45 uur, dus veel later, heeft een trein Dascha getroffen nabij het Station Hilversum Sportpark. Dat bij uiterst koud en slecht weer. Ze droeg geen jas, die is achtergebleven in de Lets Get Down, en feitelijk niet meer dan een wit T-shirt, witte gympen en een zwarte broek. Fysiek onmogelijk om daarmee zoveel tijd buiten door te brengen met de geldende weersomstandigheden.
De grote vraag is wat er in het genoemde tijdsverloop is gebeurd. Wie haar ook kent stelt: dit kan niet waar zijn, alsof Dascha zelf het leven niet meer wilde. Naast het tijdsverloop zijn er dus de feiten van het barre weer, maar ook haar telefoon is niet meer vindbaar. In de periode is Dascha vele malen gebeld of zijn er anderzins berichten verzonden. Zij bleek of in gesprek of niet bereikbaar.
Als vader wil ik u vragen om alle mogelijke media-aandacht aan het gebeuren te geven. Met de vraag of iemand haar heeft gezien, gesproken, tijd met haar heeft doorgebracht, of alles wat er maar te bedenken is. Er klopt teveel niet, …….. Er zijn geen woorden te vinden om dit verzoek te ondersteunen, maar dat lijkt me ook niet nodig. Hoe eerder de vragen en het bericht worden uitgebracht hoe eerder er misschien mensen met informatie kunnen worden gevonden.
Het lichaam is dermate beschadigd dat directe identificatie niet meer mogelijk is. DNA-testen moeten het bewijs leveren, maar feitelijk is er geen twijfel dat het om Dascha gaat.
Dascha was een leerling van het ATC-college, had een leuke bijbaan, een fijne vriend, trouw en liefdevol 3 broers en 2 zusters. Ze woonde in Hollandsche Rading met haar ouders en nog twee broers thuis. Wie het ook gevraagd wordt, voor enig naar geestelijk lijden was en kan op geen enkele serieuze wijze een aanleiding gevonden worden. Alles kan worden nagevraagd. Zie bijvoorbeeld de berichten op de facebook-pagina’s van mij (Rene Graafsma / renegraafsma) of die van Dascha zelf (Dascha Graafsma).
De centrale vraag is: wat is er in het tijdsbestek gebeurd en wie heeft haar gezien?
De zaak wordt zeer intensief behandeld door de politie Hilversum. In hun betrokkenheid stellen wij alle vertrouwen maar het is duidelijk dat we informatie missen. Het is noodzaak, …….
Hoe dan ook, zet het bericht en de vragen svp uit met elk mogelijk mediamiddel waar u over beschikt.
Meer dan dank !!
René Graafsma
Inderdaad, in zekere zin, maar hoe dan ook als er een dealer in het spel is zal die vast zenuwachtig zijn.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:28 schreef marsan het volgende:
[..]
Het was al langer in het nieuws en de mensen gingen dood aan wat hij ze verkocht. Niet dat ze daarna zélf iets deden waar ze aan stierven. Het was zijn drug wat de dood bracht.
Dat is een groot verschil.
Iedereen in dit spel zal wel zenuwachtig zijn. Van de vriendin waar ze ruzie mee had tot de jongen waarmee ze vermoedelijk op het bankje heeft gezeten.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:31 schreef Slaro het volgende:
[..]
Inderdaad, in zekere zin, maar hoe dan ook als er een dealer in het spel is zal die vast zenuwachtig zijn.
Ik dacht hem hier ergens nog gezien te hebben de laatste maand, zag weer wat uitgebreide OP's en youtube filmpjes voorbij komen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:31 schreef marsan het volgende:
Jammer dat mata er niet meer is voor een mooie OP.
Waarom zou je zenuwachtig zijn als je niets te verbergen hebt, maar in ieder geval zou het allemaal te reconstueren moeten zijn, als de hele groep inderdaad drugs heeft gebruikt moeten ze hier snel genoeg achter kunnen zien te komen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:32 schreef Myrr het volgende:
Ven, laat dat seks stukje even los. Beetje bizar hoe je focus daar op ligt.
[..]
Iedereen in dit spel zal wel zenuwachtig zijn. Van de vriendin waar ze ruzie mee had tot de jongen waarmee ze vermoedelijk op het bankje heeft gezeten.
Als er geen sprake is van vieze drugs, zal het niet echt heel veel aandacht van de politie krijgen denk ik hoor. Mss in voorlichting in dat gebied. Maar niet echt een zoektocht naar een dealer.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:31 schreef Slaro het volgende:
[..]
Inderdaad, in zekere zin, maar hoe dan ook als er een dealer in het spel is zal die vast zenuwachtig zijn.
Ah zou wel leuk zijn als hij weer post.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:33 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ik dacht hem hier ergens nog gezien te hebben de laatste maand, zag weer wat uitgebreide OP's en youtube filmpjes voorbij komen.
Ander feestje? Thuis? Ze was met vriendinnen uit en niet met hem.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:33 schreef Kim-Holland het volgende:
Als er al iemand Dasha kan haten omdat ze mogelijk is vreemdgegaan kan het alleen haar vriendje zijn. Waar was hij trouwens?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen idee, Kim-Holland. Een ander jongen was wel jaloers zijn geweest zodat Dascha nog wel iets had met haar vriend.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:33 schreef Kim-Holland het volgende:
Als er al iemand Dasha kan haten omdat ze mogelijk is vreemdgegaan kan het alleen haar vriendje zijn. Waar was hij trouwens?
Ik verwacht dat de drugs in haar drank is gestopt met het oog op misbruik, maar dat maakt de dader ook niet meer een dealer, simpelweg.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:34 schreef marsan het volgende:
[..]
Als er geen sprake is van vieze drugs, zal het niet echt heel veel aandacht van de politie krijgen denk ik hoor. Mss in voorlichting in dat gebied. Maar niet echt een zoektocht naar een dealer.
Ik ben met je eens wat je zegt. Ik vind het erg dat iemand jonge 16 jarige meiden gek maakt met allerlei dingen zoals haar drogeren of gebruikt worden voor seks.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:34 schreef Ven1972 het volgende:
quote][ afbeelding ] Op zaterdag 5 december 2015 01:27 schreef Slaro het volgende:
[..]
Nou ik dacht meer aan iemand die haar wilde misbruiken of makkelijk seks wilde hebben.
Dat verhaal over meerdere jongeren in het ziekenhuis is niet echt een vaststaand feit toch?quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:35 schreef Slaro het volgende:
Maar in dit geval is het meest voor de hand liggende toch gewoon dat iemand wat in haar drankje heeft gestopt met het oog op makkelijke seks? Meer jongeren die avond in het ziekenhuis beland na drugs in drank en dit meisje is de enige die plotseling weg was urenlang schijnbaar!
aan zoiets denk ik ookquote:Op zaterdag 5 december 2015 01:35 schreef Slaro het volgende:
Maar in dit geval is het meest voor de hand liggende toch gewoon dat iemand wat in haar drankje heeft gestopt met het oog op makkelijke seks? Meer jongeren die avond in het ziekenhuis beland na drugs in drank en dit meisje is de enige die plotseling weg was urenlang schijnbaar!
Je kunt dan wel niets te verbergen hebben, maar wellicht toch door iets of iemand als eventuele verdachte worden gezien.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:33 schreef Slaro het volgende:
[..]
Waarom zou je zenuwachtig zijn als je niets te verbergen hebt, maar in ieder geval zou het allemaal te reconstueren moeten zijn, als de hele groep inderdaad drugs heeft gebruikt moeten ze hier snel genoeg achter kunnen zien te komen.
lekker rustig?quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:38 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
aan zoiets denk ik ook
en daarna mee naar buiten gelokt en in een auto of busje gepropt
maar waarom dan naar die plek rijden ?
ja maar dat moet dan iemand zijn geweest die de omgeving daar donders goed kent !quote:
Mogelijk ja, ik begrijp die meiden op deze forum eigenlijk niet van mijn antwoorden.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja maar dat moet dan iemand zijn geweest die de omgeving daar donders goed kent !
waarschijnlijk welquote:Op zaterdag 5 december 2015 01:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ja maar dat moet dan iemand zijn geweest die de omgeving daar donders goed kent !
Ik meende dat ergens gelezen te hebben over andere jongeren die avond.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:37 schreef marsan het volgende:
[..]
Dat verhaal over meerdere jongeren in het ziekenhuis is niet echt een vaststaand feit toch?
Meest voor de hand liggende is, naar mijn mening, meisje ruzie met vriendinnen, boos naar buiten, geen zin in contact met die vriendinnen. Gooit dr foon weg, en onder invloed van drugs doet ze iets impulsiefs.
wij begrijpen jou niet meer, ga maar lekker slapen.quote:Op zaterdag 5 december 2015 01:41 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Mogelijk ja, ik begrijp die meiden op deze forum eigenlijk niet van mijn antwoorden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |