SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit, ik ga er morgen even goed voor zitten!quote:Op donderdag 3 december 2015 09:55 schreef Sovjet het volgende:
Vanavond even voor zitten... leuk idee/initiatief!
Dit is hoe ik het gedaan heb, anders krijg je een hele hoop sub-variaties waar statistisch gezien minder mee gedaan kan worden.quote:Op donderdag 3 december 2015 14:17 schreef Stranger het volgende:
Van zowel Warcraft 3 als Quake 2 vond ik het originele spel niet super, maar de mods (DotA en AQ2) zijn zo goed, dat ik dan maar het hele spel nomineer![]()
Edit: Bij nader inzien moet ik dit voor Counter-Strike ook doen.
Je mag het originele spel ook gewoon overslaan en de mods erin zetten. Sommige mods werden uiteindelijk zo populair of populairder dan het spel zelf.quote:Op donderdag 3 december 2015 14:17 schreef Stranger het volgende:
Van zowel Warcraft 3 als Quake 2 vond ik het originele spel niet super, maar de mods (DotA en AQ2) zijn zo goed, dat ik dan maar het hele spel nomineer![]()
Edit: Bij nader inzien moet ik dit voor Counter-Strike ook doen.
quote:Op donderdag 3 december 2015 14:03 schreef Murene het volgende:
lijstjes![]()
Heb even het topic uit 2009 terug gekeken. Maar mis 1 iemand, die in geen een lijstje staat. maar toch in mijn ogen zeker in een top 100 thuis hoort.Abe.. Ik heb helaas nooit een game met hem in de hoofdrol gespeeld, maar vind het wel een interessant karakter.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zet 'm op je lijst
[ Bericht 8% gewijzigd door Beathoven op 03-12-2015 20:41:18 ]
Ik heb 'm zien liggen vanmiddagquote:Op donderdag 3 december 2015 18:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Abe.. Ik heb helaas nooit een game met hem in de hoofdrol gespeeld, maar vind het wel een interessant karakter.
Zet 'm op je lijst
Mooie gevarieerde lijst..quote:
De wintergames was wel een hele oude idd. Destijds gespeeld op de 386 van de vriendin van m'n vader voor op de dooie momentjes.quote:Op donderdag 3 december 2015 22:40 schreef Beathoven het volgende:
[..]
17. Super Mario Bros 3 (SNES)
22. Super Mario Bros 2 (SNES)
Op de SNES zaten ze beide in Super Mario Allstars, Bedoel je misschien de NES?
35. Turok: Dinosaur Hunter (SNES / PC)
(N64/PC) zou het moeten zijn
45. Super Mario World 1 (N64)
Dit zal de SNES zijn
57. Winter Games (PC)
Welke Winter Games bedoel je? Er zijn er volgens mij meer dan 1, Deze oude van epyx?
[ afbeelding ]
----
Mooie gevarieerde lijst..
zou je alleen nog eens kunnen kijken naar deze punten?
Ik heb wat gezocht en ik denk dat het "Winter Challenge" was, maar ik herinner me ook dat je moest schansspringen en dan in de lucht trucjes moest uithalen en ik altijd crashte en dus 0 punten kreegquote:Op donderdag 3 december 2015 22:40 schreef Beathoven het volgende:
57. Winter Games (PC)
Welke Winter Games bedoel je? Er zijn er volgens mij meer dan 1, Deze oude van epyx?
[ afbeelding ]
----
kun je deze nog even oplossen?quote:Op donderdag 3 december 2015 09:45 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
15. Warcraft - PC
28. Warcraft - PC
Is dit de versie van 1993 of 2012?quote:
ik heb dat spel ook weleens gespeeld. Weet alleen niet meer waarquote:
1993.quote:Op vrijdag 4 december 2015 01:57 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Is dit de versie van 1993 of 2012?
quote:Op donderdag 3 december 2015 09:55 schreef Sovjet het volgende:
Vanavond even voor zitten... leuk idee/initiatief!
Even ter herinneringquote:Op donderdag 3 december 2015 13:05 schreef Gruisman het volgende:
...
Vul hem vanavond nog verder aan.
Ja, het moest er maar eens van komen.quote:Op vrijdag 4 december 2015 18:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
Cool, het is toch doorgezetIk ga mijn lijst maken!
quote:Op donderdag 3 december 2015 14:03 schreef Murene het volgende:
lijstjes![]()
Heb even het topic uit 2009 terug gekeken. Maar mis 1 iemand, die in geen een lijstje staat. maar toch in mijn ogen zeker in een top 100 thuis hoort.Abe was een leuk spel, maar bij mij geen top 10 waardigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Top 25 maken dus?quote:Op zaterdag 5 december 2015 15:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Abe was een leuk spel, maar bij mij geen top 10 waardig
Je kunt de lijst nog aanpassen en /of de verandering(en) hier aangevenquote:
Een bijzonder diverse lijst.quote:Op zaterdag 5 december 2015 18:06 schreef Sovjet het volgende:
Bij deze dan eindelijk mijn lijstje... duurde even maar alles bedenken welke games ik waardig vond voor mijn top 100 en daarna ook nog eens de lijst indelen heeft heel wat bedenktijd gekost. Dit zijn mijn favoriete 100 spellen. Het zijn vooral spellen die me veel vrije tijd gekost hebben, veel plezier aan beleeft heb, en goed zijn bijgebleven. De eerste 20 staan helemaal perfect op hun positie, daarna is het meer 'nat vingerwerk' geweest om posities te bepalen.![]()
Ja erg divers, maar goed ik ga ook al weer wat jaartjes mee. Daarnaast echt veel consoles gehad en altijd wel een up-to-date pc. Hou ook echt van alle soorten spellen... point-and-click is echter wel één van mijn meest favoriete genres. C64 is eigenlijk net voor mijn tijd. Ik ben begonnen met de NES... jaartal zet ik er expres bij omdat sommige (beetje onbekende) spellen een naam hebben die voor meer spellen gebruikt is (zoals Battle For Atlantis bijvoorbeeld), op deze manier weet ik zeker dat je de goede game in de eindlijst zet. In mijn excel sheet staan de ontwikkelaar en originele uitgever ook netjes achter elke game, echter leek het mij voor op het forum te rommelig worden, dus enkel opgesomd in statistiekjes.quote:[..]Een bijzonder diverse lijst.ik moet de mijne nog maken, ik vermoed dat de mn 80ies spellen de top 10 niet halen op één voetbalmanager na. Ik speelde veel spellen op de C64, maar de meesten leken onuitspeelbaar. Als je een misstap maakte moest je weer 3 uur spelen en laden.
En bedankt voor de extra info. Sommige elementen als jaartal en ontwikkelaar zijn ook goed te gebruiken voor de eindlijst.
Fijn lijstje, en ik begrijp je motivatie. Helaas moet ik over deze ff moeilijk doen.. Zou je er eentje kunnen kiezen?quote:Op zaterdag 5 december 2015 19:59 schreef BasOne het volgende:
03. Mass Effect 1, 2, 3 (PC/Xbox) (hoewel 3 spellen zie ik het als 1 spel met een doorlopend verhaal
Is dit The Settlers 2: 10th Anniversary ?quote:07. The Settlers 10th Anniversary (PC)
Sorry, ook hier graag 1 favoriet of de losse edities per stukquote:Op zaterdag 5 december 2015 20:29 schreef Manusje het volgende:
2. Half-life (inclusief mods als cs firearms etc). Pc
idemquote:8. Commander keen series. Pc
21. Monkey Island series. Pc
Gangsters was wel een aardig spel, niet helemaal m'n genre, maar heb 't ondanks dat toch wel een paar keer gespeeld. Nummer 2 ken ik niet. De titels op oude systemen waren beroerd. Er waren een dozijn spellen met de naam tennis (vaak ook nog slechtere pong-varianten)quote:Op zaterdag 5 december 2015 20:44 schreef Sovjet het volgende:
[..]
Ja erg divers, maar goed ik ga ook al weer wat jaartjes mee. Daarnaast echt veel consoles gehad en altijd wel een up-to-date pc. Hou ook echt van alle soorten spellen... point-and-click is echter wel één van mijn meest favoriete genres. C64 is eigenlijk net voor mijn tijd. Ik ben begonnen met de NES... jaartal zet ik er expres bij omdat sommige (beetje onbekende) spellen een naam hebben die voor meer spellen gebruikt is (zoals Battle For Atlantis bijvoorbeeld), op deze manier weet ik zeker dat je de goede game in de eindlijst zet. In mijn excel sheet staan de ontwikkelaar en originele uitgever ook netjes achter elke game, echter leek het mij voor op het forum te rommelig worden, dus enkel opgesomd in statistiekjes.Ben benieuwd naar het eindresultaat. Mijn nummer 1 en 2 zijn volgens mensen (in mijn directe kring) waardeloze spellen, terwijl ik echt helemaal weg ben van die spellen. Speel ze beiden nog steeds bijna dagelijks.
is primaquote:Op zondag 6 december 2015 00:46 schreef Shakkara het volgende:
Hmmm ik kan waarschijnlijk wel een top 100 bij elkaar schrapen, kan ik m'n lijstje nog aanpassen of heb je de scores al verwerkt?
Lijst ziet er keurig uit, zou je alleen hier nog eentje kunnen wegstrepen? De spellen werden los van elkaar verkocht geloof ik. Red en Ruby zijn volgens mij wel exact dezelfde in de basis, apart van de grafische update. Die kunnen wel verenigd worden in de eindlijst.quote:Op zondag 6 december 2015 00:38 schreef Baszh het volgende:
Heb er maar even een paar op een rijtje gezet
89. Pokemon Red/Blue (GB)
Donequote:Op zondag 6 december 2015 01:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Lijst ziet er keurig uit, zou je alleen hier nog eentje kunnen wegstrepen? De spellen werden los van elkaar verkocht geloof ik. Red en Ruby zijn volgens mij wel exact dezelfde in de basis, apart de grafische update. Die kunnen wel verenigd worden in de eindlijst.
Mijn eerste RTS, ontzettend veel mee aangekloot, altijd voor de Big Bertha gaanquote:Op zondag 6 december 2015 01:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
Yeah, super! Zijn nog wat top 100's bijgekomenRespect als je dat lukt
Voor mij wel opvallend dat Beyond good & evil nog meermalen genoemd wordt. Dacht altijd dat het vrij onbekend was.
En gelukkig zijn er meer die Total Annihilation niet vergeten zijn (ik speel het tegenwoordig nog steeds, maar dan met de springengine).
Big Berthaquote:Op zondag 6 december 2015 01:29 schreef Baszh het volgende:
[..]
Mijn eerste RTS, ontzettend veel mee aangekloot, altijd voor de Big Bertha gaan
MÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉÉHHHHH...quote:Op zondag 6 december 2015 00:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Fijn lijstje, en ik begrijp je motivatie. Helaas moet ik over deze ff moeilijk doen.. Zou je er eentje kunnen kiezen?Ik koppel series los van elkaar als ze los van elkaar worden gekoppeld door ontwikkelaar. Zo is LOTR eigenlijk een geheel als film, maar in diverse filmlijstjes worden ze los van elkaar beoordeeld en in het begin ook los van elkaar verkocht.
Oops ja idd de 2 vergetenquote:Is dit The Settlers 2: 10th Anniversary ?
Die zijn gewoon hetzelfde alleen krijgt de ene versie een paar andere pokemon dan de andere versie zodat ze moeten ruilen.quote:Op zondag 6 december 2015 01:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Lijst ziet er keurig uit, zou je alleen hier nog eentje kunnen wegstrepen? De spellen werden los van elkaar verkocht geloof ik. Red en Ruby zijn volgens mij wel exact dezelfde in de basis, apart van de grafische update. Die kunnen wel verenigd worden in de eindlijst.
Ben tot 50 gekomen. Kan er nog wel een paar bij doen, maar 50 is een mooi rond aantal.quote:Op zondag 6 december 2015 01:22 schreef magnetronkoffie het volgende:
Yeah, super! Zijn nog wat top 100's bijgekomenRespect als je dat lukt
Voor mij wel opvallend dat Beyond good & evil nog meermalen genoemd wordt. Dacht altijd dat het vrij onbekend was.
En gelukkig zijn er meer die Total Annihilation niet vergeten zijn (ik speel het tegenwoordig nog steeds, maar dan met de springengine).
Aangevuldquote:Op donderdag 3 december 2015 13:05 schreef Gruisman het volgende:
1. Company of Heroes - PC
2. Mass Effect 2 - PS3
3. Assassin's Creed 2 - PS3
4. Red Dead Redemption - PS3
5. Mass Effect 3 - PS3
6. Assassin's Creed Brotherhood - PS3
7. Call of Duty 2 - PC
8. Medieval 2 : Total War - PC
9. Call of Duty 1 + UO - PC
10. Brothers in Arms: Road to Hill 30 - PC
11. Rome: Total War - PC
12. Counter Strike Source - PC
13. Left 4 Dead - PC
14. Far Cry - PC
15. The Last of Us - PS3
16. God of War 1 - PS3
17. Mario Kart - DS
18. Battlefield : Bad Company 2 - PS3
19. AC Black Flag - PS3
20. Rise of the Argonauts - PS3
Vul hem vanavond nog verder aan.
Men of Valorquote:Op zondag 6 december 2015 17:40 schreef Pwn_zoon het volgende:
1. Far Cry (PC)
2. Mafia (PC)
3. Grand Theft Auto: San Andreas (PC)
4. Grand Theft Auto: Vice City (PC)
5. Return To Castle Wolfenstein (PC)
6. Civilization 2 (PC)
7. Commandos: Behind Enemy Lines (PC)
8. SimCity 4 (PC)
9. RollerCoaster Tycoon 2 (PC)
10. Grand Prix 2 (PC)
11. Men of Valor (PC)
12. Vietcong (PC)
13. Hitman: Blood Money (PC)
14. Far Cry 3 (PC)
15. Hospital Tycoon (PC)
16. Crysis (PC)
17. Call of Duty (PC)
18. Captain Claw (PC)
19. Prisoner Of War (PC)
20. Pitfall: The Mayan Adventure (PC)
Je kunt 'm toevoegenquote:Op zondag 6 december 2015 21:39 schreef Elvi het volgende:
Oh shit ik ben helemaal Saints Row vergetenterwijl ik dat echt n hele leuke serie vind.
Zou je nog een keuze kunnen maken tussen Saints Row 3 en 4?quote:Op zondag 6 december 2015 23:36 schreef Elvi het volgende:
Toch even mn lijstje veranderd. Commander Keen is eruit
Sorry hoor, maar een top 100 zonder Total Annihilation kan echt nietquote:Op maandag 7 december 2015 03:32 schreef Beathoven het volgende:
Tot zover erg gevarieerde lijsten gezien, aardige mix tussen oud en nieuw. Hoop dat er nog velen zullen volgen. Zie dat het in Nederland inmiddels al weer nacht is, hier een late avond-post
Mijn Top 100 voor dit jaar:
Dit soort weetjes zijn altijd wel leuk.quote:Broken Sword gold volgens mij als inspiratie voor het boek en de Film 'The Da Vinci Code'.
Zoals Monkey Island model stond voor Pirates of the Caribbean
quote:Op donderdag 3 december 2015 09:45 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
1. World of Warcraft - PC
2. Warcraft 2 - PC
3. Baldur's Gate - PC
4. Half-life - PC
5. Dune 2 - PC
6. Doom 2 - PC
7. Diablo - PC
8. The Incredible Machine 2 - PC
9. Command & Conquer (1) - PC
10. Starcraft - PC
11. Syndicate - PC (1993 versie)
12. Warcraft 3
13. Red Alert - PC
14. Deus Ex - PC
15. Warcraft - PC
16. Stunts - PC
17. Wolfenstein 3D - PC
18. Dragon Age: Origins - PC
19. Duke Nukem 3D - PC
20. Hearthstone - PC
21. Left4Dead - PC
22. Baldur's Gate II - PC
23. Portal 2 - PC
24. Diablo 2 - PC
25. Half-Life 2 - PC
26. GTA - PC
27. Strife - PC
28. Blood - PC
29. GTA: San Andreas - PC
30. Monkey Island 3 - PC
Ik mis veel klassiekers waarschijnlijk, ik heb TA nog nooit gespeeldquote:Op maandag 7 december 2015 07:17 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar een top 100 zonder Total Annihilation kan echt niet
Thanks. Stunts was mooi vanwege de track editor, er was een soortgelijk spel genaamd Race Drive'in, maar die was minder vanwege het gebrek aan edit-opties.quote:Nee hoor, hele mooie lijst heb je(kan ook niet anders met een game als Stunts erin
)
Ik had je lijst al verwerktquote:Op maandag 7 december 2015 09:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
Up to date top 100 (uit vorige post zodat ik deze nog kan editen).
Verwerktquote:Op maandag 7 december 2015 09:02 schreef Arnold_Braunschweiger het volgende:
Kan mn vorige post niet wijzigen, dus bij deze aanpassingen:
[..]
Kort en krachtigquote:Op maandag 7 december 2015 14:43 schreef WRH het volgende:
1. Skyrim (PS)
2. Elder Scrolls Oblivion (PS)
3 Assasins Creed Brotherhood (PS)
4. Zelda Twilight Princess (WII)
5. Prince of Persia Sands of Time (PS)
6. Blade Runner (PC)
7. Lands of Lore Guardians of Destiny (PC)
8. Journey (PS)
9. Limbo (PS)
10. Age of Empires Conquerors (PC)
Zou je nog een keuze willen maken voor "anno"? Series kan ik helaas niet meenemen.quote:Op maandag 7 december 2015 14:38 schreef Roellie80 het volgende:
1. Lord of the Rings MMO - PC
2. Dune 2 - PC
3. Anno (series) - PC
5. Doom2 -PC
6. Quake 3 - PC
7. Fallout 2 - PC
8. Simcity 2000 - PC
9. Half-life 2 - PC
10. Transport Tycoon - PC
Anno 1404 toch wel de bestequote:Op maandag 7 december 2015 15:21 schreef Beathoven het volgende:
Zou je nog een keuze willen maken voor "anno"? Series kan ik helaas niet meenemen.
't is eeeecht een klassieker!quote:Op maandag 7 december 2015 13:58 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik mis veel klassiekers waarschijnlijk, ik heb TA nog nooit gespeeld
En dan had je nog die soort-van-cheat dat je extra opties kreeg zoals het leggen van heuvels, echt geniaal!quote:[..]
Thanks. Stunts was mooi vanwege de track editor, er was een soortgelijk spel genaamd Race Drive'in, maar die was minder vanwege het gebrek aan edit-opties.
Daar zal ik dan rekening mee houdenquote:[..]
Ik had je lijst al verwerkt![]()
Mocht je wijzigingen hebben, zou je dan in deze lijst de wijzigingen kunnen doorgeven? Welke eruit gaat, en welke erin.. oid. Scheelt veel uitzoekwerk.
Inderdaad.quote:Op maandag 7 december 2015 15:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
't is eeeecht een klassieker!
Wel een beetje gedateerd, maar het was o.a. mijn eerste voorproeving van muziek gemaakt door een klassiek orkest
Alle posts op dit forum zijn tot een dag of max 2 erna te editen geloof ik, dus deze zal vermoedelijk ook niet lang aan te passen zijn.. Als het ergens tegen 't eind december of begin januari sluit dan kondig ik 't nog wel een week van te voren aan. Last minutes kunnen altijd nog per stuk worden doorgegevenquote:Daar zal ik dan rekening mee houden
De lijst is feitelijk ook al af, maar tis meer voor als ik een favo spel straal vergeten was
Thanks!
top, je hebt trouwens een top 9, er kan nog eentje bij.quote:
Volgens mij is dit niet meer het gevalquote:Op maandag 7 december 2015 16:01 schreef WRH het volgende:
Kort en krachtig vanuit het 'oudjes' topic hiernaartoe gekomen![]()
Bedacht mij dat als Myst ergens staat, eigenlijk stiekem ook Riven ergens tussen moet maar dat klopt dan weer niet met wat ik het meeste gespeeld heb en echt het gaafste vond.
Zijn er trouwens meer vrouwen zoals ik? Volgens mij is gamen vooral een heren-feestje...
Stunts heb ik zelfs nog een jaartje of 5 geleden gespeeld (al speelde ik het niet erg lang).quote:Op maandag 7 december 2015 15:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Inderdaad.
Spellen als Sensible Soccer en Mario blijven tijdloos, ik zou ze nu niet meer spelen maar dat zijn wel degenen die nu nog zo leuk zijn als toen. De meeste primaire "3D" spellen overleven de tijd helaas niet, stunts is daar eentje van. Na verwend te zijn met spellen als Gran Turismo voor de laatste consoles zijn oude racespellen bijna niet meer te doen. Misschien is Microprose F1 een uitzondering, dat was de eerste echte F1 simulatie. en de turn-based rondes die je met twee spelers kon rijden waren geweldig.
Qua muziek moest ik het in het begin doen met de PC-speaker. Voor betere muziek had je een ad-lib kaart nodig of een Amiga.
[..]
Alle posts op dit forum zijn tot een dag of max 2 erna te editen geloof ik, dus deze zal vermoedelijk ook niet lang aan te passen zijn.. Als het ergens tegen 't eind december of begin januari sluit dan kondig ik 't nog wel een week van te voren aan. Last minutes kunnen altijd nog per stuk worden doorgegeven
Ik heb eigenlijk alleen maar spellen erin staan die ik zelf meerdere malen heb gespeeld. M.u.v. pong, waarvan ik eigenlijk alleen de klonen heb gespeeld, maar dat is een icoon en die kasten zijn redelijk zeldzaam volgens mij. Veel over gelezen, ooit zelf eens een kloon in flash gemaakt en de hele arcade kast nagemaakt, maar dan in "breedbeeld" incl muziek en sfx Zag er nog wel goed uit ook. Moest alleen gedebugged worden.quote:Op maandag 7 december 2015 16:01 schreef WRH het volgende:
Kort en krachtig vanuit het 'oudjes' topic hiernaartoe gekomen![]()
Bedacht mij dat als Myst ergens staat, eigenlijk stiekem ook Riven ergens tussen moet maar dat klopt dan weer niet met wat ik het meeste gespeeld heb en echt het gaafste vond.
Denk 't wel, een goede vriendin verslijt alle nieuwe spellen en hier zitten ook nog wel wat users vermoedelijk. Ik ben zelf al jaren uit de games, ben er wel gezond verslaafd aan geweest, maar mijn tijden zijn voorbijquote:Zijn er trouwens meer vrouwen zoals ik? Volgens mij is gamen vooral een heren-feestje...
Nee, je bent uniek. De enige gamende vrouw ter wereld.quote:Op maandag 7 december 2015 16:01 schreef WRH het volgende:
Zijn er trouwens meer vrouwen zoals ik? Volgens mij is gamen vooral een heren-feestje...
dough, doe eens niet zo lelijk. ik bedoelde hier op fok.quote:Op maandag 7 december 2015 18:58 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nee, je bent uniek. De enige gamende vrouw ter wereld.
Volgens mij hebben er ook een paar andere vrouwen in dit topic gepost.quote:Op maandag 7 december 2015 19:07 schreef WRH het volgende:
[..]
dough, doe eens niet zo lelijk. ik bedoelde hier op fok.
Dat zijn mannen, die zich zo voordoen, enthousiasme tonen en zo hopen op gratis spullen. Vrouwen gamen niet. Dat weet iedereen onderhand toch wel?quote:Op maandag 7 december 2015 19:14 schreef Beathoven het volgende:
Volgens mij hebben er ook een paar andere vrouwen in dit topic gepost.
aardig lijstje. Zou je nummer 5, 7 en 10 nog willen specifieren?quote:Op woensdag 9 december 2015 19:22 schreef Spanky78 het volgende:
1. Unreal tournament 99 goty
2. Halflife 2
3. Farcry 3
4. Starcraft 1
5. Dawn of war serie
6. Medal of honor allied assault (vanwege bestorming Normandy, episch)
7. Mario kart (serie)
8. Assassin's creed brotherhood
9. Warcraft 2
10.mw2
11.quake 2
12. Gta v
13. Gta vice city
14. Driver
15. Need for speed in 2002 ofzo.
16. Golden eye
#10 mag ook wat specifieker, ik las eerst MechWarrior 2quote:Op woensdag 9 december 2015 19:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
aardig lijstje. Zou je nummer 5 en 7 nog willen specifieren?
desnoods met een dobbelsteen..
goed gevonden, even toegevoegd.quote:Op woensdag 9 december 2015 20:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
#10 mag ook wat specifieker, ik las eerst MechWarrior 2(op google kom je tegenwoordig alleen nog maar Modern Warfare 2 tegen, maar dat spel kwam pas later)
Ik zou series gewoon consequent blijven splitsen, al is het alleen al omdat sommige games uit een serie echt heel weinig met elkaar gemeen hebben qua gameplay (kijk alleen maar naar Dune en Dune2 of Sacred en de nieuwste variant van Sacred).quote:Op woensdag 9 december 2015 20:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
goed gevonden, even toegevoegd.
series zijn moeilijk, ik zou het aantal punten door het aantal delen kunnen delen, maar dan blijft er voor sommige delen slechts 1 puntje over. Niet te doen.
Dat gebeurt ookquote:Op woensdag 9 december 2015 20:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik zou series gewoon consequent blijven splitsen,
Inderdaad. Alleen sommige oudere spellen zijn als twee druppels water. Het oorspronkelijke Japanse vervolg op Super Mario bv. Voor de rest zit er vaak wel een miniem of groot verschil tussen.quote:al is het alleen al omdat sommige games uit een serie echt heel weinig met elkaar gemeen hebben qua gameplay (kijk alleen maar naar Dune en Dune2 of Sacred en de nieuwste variant van Sacred).
Ben ik met je eens, maar je moet "ergens" een grens trekken. Zelfde zou ook gezegd kunnen worden voor stand-alone expansions die wel heel erg lijken op het originele spel, maar gewoon los geïnstalleerd kunnen worden (dus het heet wel een expansion, maar praktisch gezien is het vergelijkbaar met een nieuwe game die erg lijkt op het vorige deel).quote:Op woensdag 9 december 2015 21:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook
[..]
Inderdaad. Alleen sommige oudere spellen zijn als twee druppels water. Het oorspronkelijke Japanse vervolg op Super Mario bv. Voor de rest zit er vaak wel een miniem of groot verschil tussen.
Zie mijn post, ik heb het even aangepastquote:Op woensdag 9 december 2015 19:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
aardig lijstje. Zou je nummer 5, 7 en 10 nog willen specifieren?
Goede vraagquote:Op donderdag 10 december 2015 00:47 schreef Morrigan het volgende:
Ik heb een vraagje over games op verschillende consoles en handhelds. Call of Duty 4: Modern Warfare bijvoorbeeld is voor de DS behoorlijk afwijkend vergeleken met die van de consoles. Moet ik dan alsnog aangeven Call of Duty 4: Modern Warfare (DS / Wii) of mogen ze apart.
Leuk! ik ben ook van alles vergeten, dat krijg je als er over gaat nadenken.quote:Op donderdag 10 december 2015 02:48 schreef MsMessy het volgende:
Even een lijst in een heel andere richting dan de meesten. Al zal ik waarschijnlijk nog van alles vergeten zijn.
Ik heb ze als een enkel spel behandeld, want ik zat een beetje met hetzelfde probleem toen ik Quake 2 een plekje moest gevenquote:Op donderdag 10 december 2015 00:47 schreef Morrigan het volgende:
Ik heb een vraagje over games op verschillende consoles en handhelds. Call of Duty 4: Modern Warfare bijvoorbeeld is voor de DS behoorlijk afwijkend vergeleken met die van de consoles. Moet ik dan alsnog aangeven Call of Duty 4: Modern Warfare (DS / Wii) of mogen ze apart.
Deel 1 ging nog als Quake 64 door het leven. Quake 64/2 was waarschijnlijk geen optie voor de naamgever.quote:Op donderdag 10 december 2015 07:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb ze als een enkel spel behandeld, want ik zat een beetje met hetzelfde probleem toen ik Quake 2 een plekje moest geven
Op de N64 is dat spel totaal anders dan op de PC, zowel grafisch als de campaign.
Hier graag nog ff een keuze makenquote:Op donderdag 10 december 2015 09:35 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
4. Pokemon Red/Blue (Gameboy)
5. Final Fantasy VI/III (SNES)
9. Final Fantasy IV/II (SNES)
16. Pokemon Gold/Silver (GBC)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No resentment ever evened out a weaker hand
SPOILER: verbeterde lijstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
quote:Op donderdag 10 december 2015 16:42 schreef Baszh het volgende:
Ik had 1 dubbel, nummer 71 aangepast @ BeathovenMario Kart Double Dash is dubbel nu., 71 en 64SPOILER: verbeterde lijstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 10 december 2015 17:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Mario Kart Double Dash is dubbel nu., 71 en 64
SPOILER: verbeterde verbeterde lijstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
quote:Op donderdag 10 december 2015 14:52 schreef Silv het volgende:
Top100.The Witcher beter/leuker dan The Witcher 3 en deel 2 helemaal niet in de lijst? Opmerkelijk wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tails tell tales
Die games zijn hetzelfde...quote:Op donderdag 10 december 2015 12:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hier graag nog ff een keuze maken
Okquote:Op donderdag 10 december 2015 22:12 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Die games zijn hetzelfde...
Final fantasy VI - in Japan = Final fantasy III in USA en EU
Final Fantasy IV - in japan = Final Fantasy II in USA en EU
Maar final fantasy III (SNES) en final fantasy II (SNES) kan ook (aangezien de japanse final fantasy III en II op NES waren)
Van mijn part neem je de titel mee die het best staat in de eindlijst, en dat zal waarschijnlijk die eerstgenoemde zijn. Dus tis allemaal bestquote:Op donderdag 10 december 2015 20:15 schreef Beathoven het volgende:
Zo is ie beter
Mexicanobakker: toplijst! ik kan helaas niet quoten op mn telefoon. Anders neem ik de hele lijst over. Als er geen keuze te maken is neem ik de eerst genoemde pokemon titel mee, in dit geval black en red.
Gewoon de officiële telling aanhouden. Dus 1, 2, 3, etc. Niemand zal de Amerikaanse telling in zijn lijst gebruiken.quote:Op vrijdag 11 december 2015 01:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ok
Tot zover heb ik in de puntentelling de volgende spellen staan
Final Fantasy IV/II (jouw input - SNES)
Final Fantasy IX PSX
Final Fantasy Legend II GB
Final Fantasy Tactics Advance GBA
Final Fantasy VI (PS2)
Final Fantasy VI/III (jouw input - SNES)
Final Fantasy VII PSX
Final Fantasy VIII PS1
Final Fantasy X PS2
Final Fantasy XIV PC
Is het ok dat ik de USA/EU versies meeneem in de eindlijst?. Volgens mij sluit het dan 't beste op de rest van de lijst aan. De VI die er al instond was volgens mij de VI als EUS versie Ik ben niet thuis in de reeks, laat staan in de verschillen tussen de Japanse en de EUS nummering, maar volgens mij houdt de Engelse Wiki de EUS versies aan![]()
Ik sta open voor suggesties.
Klopt als een busquote:Op vrijdag 11 december 2015 01:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ok
Tot zover heb ik in de puntentelling de volgende spellen staan
Final Fantasy IV/II (jouw input - SNES)
Final Fantasy IX PSX
Final Fantasy Legend II GB
Final Fantasy Tactics Advance GBA
Final Fantasy VI (PS2)
Final Fantasy VI/III (jouw input - SNES)
Final Fantasy VII PSX
Final Fantasy VIII PS1
Final Fantasy X PS2
Final Fantasy XIV PC
Is het ok dat ik de USA/EU versies meeneem in de eindlijst?. Volgens mij sluit het dan 't beste op de rest van de lijst aan. De VI die er al instond was volgens mij de VI als EUS versie Ik ben niet thuis in de reeks, laat staan in de verschillen tussen de Japanse en de EUS nummering, maar volgens mij houdt de Engelse Wiki de EUS versies aan![]()
Ik sta open voor suggesties.
Oja en als je pokemon red/blue en gold/silver apart doet (zou ik niet aanraden want het zijn nagenoeg dezelfde games, alleen wat verschillende pokemon) doe dan red en silverquote:Op donderdag 10 december 2015 12:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Staan volgens mij ook wat spellen tussen die ik nog niet ben tegengekomen in de lijstjes
1. Sims 2 (PC)
2. Rollercoaster Tycoon 3 (PC)
3. Age of Empires (PC)
4. Theme Hospital (PC)
5. Sims 3 (PC)
6. Rollercoaster Tycoon 1 (PC)
7. GTA Vice City (PC)
8. Sims 1 (PC)
9. Silver (PC)
10. Pokemon Red (PC)
11. SimCity 3000 (PC)
12. Roller Coaster Tycoon 2 (PC)
13. Max Payne (PC)
14. LEGO Island (PC)
15. LEGO Rock Raiders (PC)
16. Pinball Space Cadet (PC)
17. GTA San Andreas (PC)
18. The Settlers III (PC)
19. Lingen’s blond Alles onder controle (PC)
20. Powerboat Racing (PC)
21. A2 Racer (PC)
22. Tomb Raider (PC)
23. Fifa 98 (PC)
24. Tony Hawk (PC)
25. Creep Night Pinball (PC)"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
je rollercoaster tycoons staan in de omgekeerde volgordequote:Op vrijdag 11 december 2015 13:46 schreef essnhills het volgende:
Ik was hier aan het rondneuzen en ik was een kopje thee aan het drinken. En op mijn theezakje stond: 'Wat is je favoriete spel?', dus oen kon ik niet anders dan ook een lijstje maken natuurlijk
Okquote:Op vrijdag 11 december 2015 09:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Oja en als je pokemon red/blue en gold/silver apart doet (zou ik niet aanraden want het zijn nagenoeg dezelfde games, alleen wat verschillende pokemon) doe dan red en silver
Leaf green en Fire Red hebben naast grafische aanpassing nog wat andere aanpassingen volgens mij. In ieder geval geldt dat voor Soul Silver/Heart Gold, sommige aanpassingen in verhaallijn en wat meer mogelijkheden dan het origineelquote:Op vrijdag 11 december 2015 15:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
OkMijn logica is een beetje simpel en vast niet zo correct als het zou moeten volgens de spelers. Maar ze worden in aparte doosjes verkocht onder aparte namen. Ik neem alleen ruby en red en green en leaf green bijelkaar mee omdat het grafische updates zijn van 't zelfde spel voor een ander systeem volgens wiki.
Kssst!quote:Op vrijdag 11 december 2015 14:50 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
je rollercoaster tycoons staan in de omgekeerde volgorde
gr gr
Mja, wij hadden hier vroeger Pokémon red, blue & yellow. Red en blue zijn eigenlijk hetzelfde, maar dan kun je bijvoorbeeld in de ene geen Vulpix vangen, en in de andere kan dat wel maar ontbreekt er een andere Pokémon. Voor de rest is alles exact hetzelfde. Yellow was dan wel weer anders omdat Pikachu daar je starterspokémon is en in het spel ook achter je aan loopt. Maar voor de rest eigenlijk ook exact hetzelfde als de andere.quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
OkMijn logica is een beetje simpel en vast niet zo correct als het zou moeten volgens de spelers. Maar ze worden in aparte doosjes verkocht onder aparte namen. Ik neem alleen ruby en red en green en leaf green bijelkaar mee omdat het grafische updates zijn van 't zelfde spel voor een ander systeem volgens wiki.
quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:46 schreef essnhills het volgende:
Ik was hier aan het rondneuzen en ik was een kopje thee aan het drinken. En op mijn theezakje stond: 'Wat is je favoriete spel?', dus oen kon ik niet anders dan ook een lijstje maken natuurlijkBijzonder dat je pokemon op de PC hebt gespeeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Staan volgens mij ook wat spellen tussen die ik nog niet ben tegengekomen in de lijstjes
1. Sims 2 (PC)
2. Rollercoaster Tycoon 3 (PC)
3. Age of Empires (PC)
4. Theme Hospital (PC)
5. Sims 3 (PC)
6. Rollercoaster Tycoon 1 (PC)
7. GTA Vice City (PC)
8. Sims 1 (PC)
9. Silver (PC)
10. Pokemon Red (PC)
11. SimCity 3000 (PC)
12. Roller Coaster Tycoon 2 (PC)
13. Max Payne (PC)
14. LEGO Island (PC)
15. LEGO Rock Raiders (PC)
16. Pinball Space Cadet (PC)
17. GTA San Andreas (PC)
18. The Settlers III (PC)
19. Lingen’s blond Alles onder controle (PC)
20. Powerboat Racing (PC)
21. A2 Racer (PC)
22. Tomb Raider (PC)
23. Fifa 98 (PC)
24. Tony Hawk (PC)
25. Creep Night Pinball (PC)
Ik vind Red en FireRed overigens juist wel weer compleet anders, FireRed heeft andere content en draait op een compleet andere battle engine, zelfde geldt voor R/S en OR/AS
Ik vind Super Mario 64 DS ook compleet anders dan Super Mario 64.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Mijn vader kwam op een dag thuis met Pokémon Blue (voor m'n broer), Pokémon Yellow (voor m'n broertje) en Pokémon Red (voor mij), alledrie op een eigen floppy.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bijzonder dat je pokemon op de PC hebt gespeeld.
Ik vind Red en FireRed overigens juist wel weer compleet anders, FireRed heeft andere content en draait op een compleet andere battle engine, zelfde geldt voor R/S en OR/AS
Ik vind Super Mario 64 DS ook compleet anders dan Super Mario 64.
Dat was vast niet helemaal legaal.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:07 schreef essnhills het volgende:
[..]
Mijn vader kwam op een dag thuis met Pokémon Blue (voor m'n broer), Pokémon Yellow (voor m'n broertje) en Pokémon Red (voor mij), alledrie op een eigen floppy.
Wij hebben nooit een spelcomputer gehad ofzo..Maar wel Pokémon op een floppy
Geen idee, maar als het officieel nooit is uitgebracht op de PC dan zal dat wel van nietquote:Op vrijdag 11 december 2015 18:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat was vast niet helemaal legaal.
Maar wel met recht een klassieker.
Alleen op de Gameboy. (Of de gameboy color in het geval van yellow)quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:09 schreef essnhills het volgende:
[..]
Geen idee, maar als het officieel nooit is uitgebracht op de PC dan zal dat wel van niet
Eindelijk iemand met Psychonauts in z'n/haar lijst.quote:
Meest ondergewaardeerde game ooit.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:52 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Eindelijk iemand met Psychonauts in z'n/haar lijst.
En nog enkele andere overeenkomende titels, maar volgens mij verschillen wij net zoveel met games als met muziek.
bij nader inzien koppel ik dan toch liever leaf green / green en red / ruby los van elkaar. Houdt de consistentie er een beetje in.quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:04 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Leaf green en Fire Red hebben naast grafische aanpassing nog wat andere aanpassingen volgens mij. In ieder geval geldt dat voor Soul Silver/Heart Gold, sommige aanpassingen in verhaallijn en wat meer mogelijkheden dan het origineel
Ik verwacht 'm nog op z'n minst bij Gehenna in z'n lijst te zien, aangezien BosBeetle het al vertikt heeft.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Meest ondergewaardeerde game ooit.
Veel rpg's, adventures en RTS ja, die alleen zijn uitgekomen op pc, of simpelweg het best werken op pc. En voor de graphics doe ik het sowieso niet. Omdat de meeste pc-games nog steeds veelal ports zijn (cq gelijkgesteld aan de console-versies), kun je dus ook langer doen met je hardware.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ah veel PC en dan vooral adventure/shooter achtige games. Ja, ik ben niet van de PC games, grafisch mag het veel beter zijn maar het voelt niet natuurlijk, ik ben ook wel een beetje van de oude dingetjes, daar zal t ook aan liggen.
Mijn gamepiek ligt een paar jaar na mijn muziekpiek
The Last of Us is wel een van de beste consolegames van de laatste jaren trouwens, die was ik een beetje vergeten
Het spel zou eerst als Pocketmonsters verschijnen, herinner ik me nog uit een vrij oud blad.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:47 schreef essnhills het volgende:
[..]
Kssst!
Gr. Gr.
[..]
Mja, wij hadden hier vroeger Pokémon red, blue & yellow. Red en blue zijn eigenlijk hetzelfde, maar dan kun je bijvoorbeeld in de ene geen Vulpix vangen, en in de andere kan dat wel maar ontbreekt er een andere Pokémon. Voor de rest is alles exact hetzelfde. Yellow was dan wel weer anders omdat Pikachu daar je starterspokémon is en in het spel ook achter je aan loopt. Maar voor de rest eigenlijk ook exact hetzelfde als de andere.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jaren 80 en 90 puzzel- en platformspellen van een paar Kb.
[ Bericht 0% gewijzigd door Arcee op 12-12-2015 23:13:52 ]Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:21 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ik verwacht 'm nog op z'n minst bij Gehenna in z'n lijst te zien, aangezien BosBeetle het al vertikt heeft.
[..]
Niet alleen in MUZ hebben wij veel overlap dus.quote:
Hoe moet je een keuze maken tussen blauw en rood? Is bijna hetzelfde...quote:Op donderdag 10 december 2015 12:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Pokémon Green is hier volgens mij nooit uitgekomen, alleen in Japan. Hier was het Red en Blue ipv Red en Green. Verder bedoel je volgens mij Fire Red ipv Ruby. Ruby kwam samen uit met Sapphire en is een heel andere generatie pokémon. Fire Red en Leaf Green zijn de remakes van de eerste generatie games. Verwarrend allemaal.quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
bij nader inzien koppel ik dan toch liever leaf green / green en red / ruby los van elkaar. Houdt de consistentie er een beetje in.
Oh iddquote:Op zondag 13 december 2015 20:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niet alleen in MUZ hebben wij veel overlap dus.
Hele franchises erin zetten leek me niet echt goed voor de afwisseling. Meestal ging ik dan voor de titel waarmee een speciale band heb. Geen idee of ik Tiberian Sun de beste C&C vind, maar het was wel m'n eerste uit de serie die ik speelde en dat was echt magisch toen.quote:Wel veel andere titels uit franchises, maar goed.
Tja ik ben ook geen echte gamer....quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:21 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ik verwacht 'm nog op z'n minst bij Gehenna in z'n lijst te zien, aangezien BosBeetle het al vertikt heeft.
Ik ook niet (meer)quote:Op maandag 14 december 2015 10:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja ik ben ook geen echte gamer....
Dat zal wel zo zijn, alleen.. ze werden toch apart van elkaar verkocht? Als de titel blue/red was en het 1 doosje was neem ik die titel mee, en dat is volgens mij niet het geval.quote:Op zondag 13 december 2015 20:33 schreef HPLC het volgende:
[..]
Hoe moet je een keuze maken tussen blauw en rood? Is bijna hetzelfde...
Ik zou ze zelf gewoon als één ding laten tellen. Als iemand zowel Blue als Red in z'n lijst heeft, zou ik dat als dubbele zien en dient dat veranderd te worden. Anders zou je ook verschil moeten hebben in b.v. Unreal Tournament en de GOTY editie. Of Starcraft 1.07 en 1.16, daar zit immers meer verschil in dan tussen Pokemon Red en Bluequote:Op maandag 14 december 2015 14:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat zal wel zo zijn, alleen.. ze werden toch apart van elkaar verkocht? Als de titel blue/red was en het 1 doosje was neem ik die titel mee, en dat is volgens mij niet het geval.
Ik denk alleen in praktische zin voor het doel. Als een user kleur x en kleur y combineert, en een ander kleur a en b of a en y dan is het moeilijk om een lijst te makenDit komt soms ook met andere series voor en daar zullen talloze argumenten voot zijn, alleen is dit is geen lijst voor combinaties of series. je bent vrij om ze toe te voegen, afwijkende lijstjes qua nummering mogen, dus als red/blue op plaats 4 staan in een lijst van 10 mag je wat mij betreft wel een top 11 maken waar deze op plaats 4/5 worden verdeeld
Ik kies nu vaak gewoon de eerstgenoemde als iemand geen keuze kan maken en het argument is dat ze gelijk zijn.
idd. Trouwens, die versienummers gaan bij mij gewoon bij het origineel op en Pokemon zal het vermoedelijk wel halen, In theorie (maar zo voer ik 't niet uit) zouden bepaalde series kunnen maar teveel versplintering in gewenste combinaties of hele series zou de uiteindelijke lijst in het voordeel laten tellen van games die niet zo in het grijze gebied vallen. Dat wil ik voorkomen. Daar wordt het nog minder zuiver vanquote:Op maandag 14 december 2015 14:54 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik zou ze zelf gewoon als één ding laten tellen. Als iemand zowel Blue als Red in z'n lijst heeft, zou ik dat als dubbele zien en dient dat veranderd te worden. Anders zou je ook verschil moeten hebben in b.v. Unreal Tournament en de GOTY editie. Of Starcraft 1.07 en 1.16, daar zit immers meer verschil in dan tussen Pokemon Red en Blue
Nu kan het zijn dat Pokemon de eindlijst niet haalt omdat de ene helft voor blauw en de andere voor rood heeft gekozen, dat levert een vertekende lijst op lijkt me..
Ik had een heel lang ding getikt, maar ik denk dat het beter is dat je eventueel een aparte notatie of aparte lijst zou kunnen maken met daarin de eindscores van alle games (zoals Pokemon red/blue/whateverquote:Op maandag 14 december 2015 15:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
idd. Trouwens, die versienummers gaan bij mij gewoon bij het origineel op en Pokemon zal het vermoedelijk wel halen,
Dat eerste is wel een idee, ik verzamel geen combos maar ik kan een apart franchise lijstje maken naast de singles.., is niet zo moeilijk en nog wel geinig ookquote:Op maandag 14 december 2015 15:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik had een heel lang ding getikt, maar ik denk dat het beter is dat je eventueel een aparte notatie of aparte lijst zou kunnen maken met daarin de eindscores van alle games (zoals Pokemon red/blue/whatever) zodat users zelf kunnen kijken hoe hoog een bepaalde game zou zijn geëindigd als ze wel gecombineerd waren.
Wat dat GotY betreft, dit toestaan zou de grens wel erg vaag maken.
Mijn voorstel zou zijn om ze in eerste instantie wel als aparte games in de lijst te zetten (inclusief het totaal aantal behaalde punten) en dan eventueel een tweede lijst met totaalscores van gecombineerde games (want de content van bijvoorbeeld BF2 en BF2142 is vrijwel 100% uitwisselbaar, maar dan komen deze games anders beide weer lager in de lijst).
En ten slotte als Pokemon red/blue als twee aparte games gezien wordt, krijgen ze ook dubbel punten.
Succes!
Tis een lastige kwestie hoor
Ik vind het tof dat je er zo over denkt!quote:Op maandag 14 december 2015 15:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat eerste is wel een idee, ik verzamel geen combos maar ik kan een apart franchise lijstje maken naast de singles.., is niet zo moeilijk en nog wel geinig ook![]()
Elder scrolls series, pokemon series, mario series, mario kart series.. etc
Wasda?quote:Op maandag 14 december 2015 10:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja ik ben ook geen echte gamer....
Iemand die games speelt en ze waardeert voor wat ze zijn.quote:
Dan moet er toch wel op z'n minst een top 25 inzitten hoorquote:Op maandag 14 december 2015 18:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Iemand die games speelt en ze waardeert voor wat ze zijn.
preciesquote:Op maandag 14 december 2015 19:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dan moet er toch wel op z'n minst een top 25 inzitten hoor
En dat ben jij niet?quote:Op maandag 14 december 2015 18:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Iemand die games speelt en ze waardeert voor wat ze zijn.
Ah joh, iedereen mag toch zelf een lijst uitpoepen?quote:
Ik weet dat hij een (P&C) adventure-fan is en dat 'ie er zeker wat meer uit kan poepen dan 10.quote:Op maandag 14 december 2015 20:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ah joh, iedereen mag toch zelf een lijst uitpoepen?
Wat maakt jou het nou uit dat iemand niet verder dan 10 stuks komt?
Tis toch allang al leuk dat ze meedoen?
Geef het nog een maandje, tot die tijd is dit topic toch nog wel openquote:Op maandag 14 december 2015 20:46 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ik weet dat hij een adventure-fan is en dat 'ie er zeker wat meer uit kan poepen dan 10.
nopequote:
quote:Op maandag 14 december 2015 21:24 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Je doet maar alsof?
GAM / FOK! Adventure Games IV "The adventure game effect"
Hmm, nee. Dat kan niet kloppen. Als iemand echt deed alsof, dan had zo iemand wel een top 100 neergezet om geloofwaardiger over te komen.quote:
quote:Op maandag 14 december 2015 21:35 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Hmm, nee. Dat kan niet kloppen. Als iemand echt deed alsof, dan had zo iemand wel een top 100 neergezet om geloofwaardiger over te komen.
Ach, je moet het zo zien: hoe meer games je in je lijstje zet, des te meer punten je top 10 krijgt. Je nummer 10 krijgt nu maar 10 punten. Maak er een top 25 van, dan wordt dat 64 punten.quote:Op maandag 14 december 2015 21:39 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik geef toe ik speel wel eens een adventure of 2
Niemand zit te wachten op 50 adventures in de eindlijstquote:Op maandag 14 december 2015 21:47 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ach, je moet het zo zien: hoe meer games je in je lijstje zet, des te meer punten je top 10 krijgt. Je nummer 10 krijgt nu maar 10 punten. Maak er een top 25 van, dan wordt dat 64 punten.
Nee inderdaad, liever 50 J-(S)RPG'squote:Op maandag 14 december 2015 21:54 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Niemand zit te wachten op 50 adventures in de eindlijst
Ik zeg het ook alleen maar omdat ik Psychonauts in de eindlijst wil Bosbeetle te bescheiden is.quote:Op maandag 14 december 2015 21:54 schreef Anoonumos het volgende:
Niemand zit te wachten op 50 adventures in de eindlijst
Hahahaquote:Op maandag 14 december 2015 21:59 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ik zeg het ook alleen maar omdat ik Psychonauts in de eindlijst wil Bosbeetle te bescheiden is.
Je weet wel met ons mannen, je moet een beetje uitdagen om ons zo ver te krijgen. Laten zien hoe diegene ervan kan profiteren. Of anders de ego gaan strelen. Maar dat heeft kennelijk allemaal geen effect op 'm. Hem steekpenningen aanbieden, heeft geen zin, want dan wordt ik gebanned. Dus het enige wat me nog resteert, is gaan smeken.quote:Op maandag 14 december 2015 22:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
Hahaha
Wat een politiek genie ben jij ook he?![]()
Bedanktquote:Op maandag 14 december 2015 15:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik vind het tof dat je er zo over denkt!
Hulde!Dit topic had geen betere TS kunnen hebben
(en dat zegt nogal wat voor iemand zoals ik, no ..uhm...dinges
![]()
).
De grenzen worden dan nogal arbitrair, maar als je zelf zo'n lijst maakt met de totale hoeveelheid punten erbij, dan kunnen anderen altijd nog zelf een lijst maken.
In technische zin stelt het niets voor, maar er staan de genoemde games in.quote:Op dinsdag 15 december 2015 07:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
Voor zover ik weet ik 2009 de laatste geweest.
Ik wil wel een blik werpen op die sheets btw.
Dat durf ik nu nog niet te zeggenquote:Op dinsdag 15 december 2015 20:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
In technische zin stelt het niets voor, maar er staan de genoemde games in.
zou je 2016 willen doen?
ik heb de lijst van 2009 er even naast gehouden gisteren en m'n idee bijgesteld. Toch maar besloten red/blue bijelkaar te voegen net als gold/silver. Voor de rest ben ik geen verschillen tegengekomen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat durf ik nu nog niet te zeggen
De opgegeven games lijken me wel interessant, want ik zie hier toch games vermeld die hetzelfde zijn maar mogelijk apart geteld worden vanwege het platform.
Pokemon komt bijvoorbeeld altijd in tweevoud (Red/Blue zijn hetzelfde om maar iets te noemen) en met remakes en ports heb je soms cross-gen dezelfde games.
Nice.quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ik heb de lijst van 2009 er even naast gehouden gisteren en m'n idee bijgesteld. Toch maar besloten red/blue bijelkaar te voegen net als gold/silver. Voor de rest ben ik geen verschillen tegengekomen.
Bedankt voor 't aanbodquote:Op dinsdag 15 december 2015 20:30 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Nice.
Heb je nog hulp nodig dit jaar verder?
Top!quote:Op dinsdag 15 december 2015 21:48 schreef Notorious_Roy het volgende:
Misschien dat dit helpt om wat meer lijstjes te krijgen, leek me wel goed om aan te vragen bij de pr van FOK!games
Stem jouw games in de Games Top 100 aller tijden 2015
Is het zonder veel problemen te spelen als je begint met Shadowrun Returns, maar verder niet bekend bent met de serie (zowel boeken, als games e.d.)?quote:
betaal me, en ik draai een heel systeem in elkaar... inclusief keuzelijst.quote:Op woensdag 16 december 2015 00:07 schreef govie het volgende:
Ik had liever een keuzelijst gehad, was gewoon praktischer en eerlijker geweest, maar onderstaande top25 zo snell ffkes bij elkaar bedacht.
Dacht het niet!quote:Op woensdag 16 december 2015 00:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
betaal me, en ik draai een heel systeem in elkaar... inclusief keuzelijst.
Dat is waar, in theorie als eindproduct handig.. maar het kost nogal wat werk om naast het systeem de content erin te krijgen, denk aan alle systemen en spellen die er ooit gemaakt zijn. Dat wordt een lijst van hier tot Tokyo. En het zou eerst een aantal topics kosten tot iedereen tevreden is over de keuzelijst. Daarnaast moet je optionele handmatige invoer alsnog controleren. Vermoedelijk ben je dezelfde tijd kwijt, maar dan in ander werkquote:Op woensdag 16 december 2015 00:15 schreef govie het volgende:
[..]
Dacht het niet!Maar misschien was het makkelijker voor jouw geweest als er een lijst was waaruit mensen wat dingen moesten aanvinken. Dan gaat alles volledig automatisch.
JA het is een standalone spel (was eerst gewoon een expansion) groter/uitgebreider dan returns met compleet nieuw verhaal en characters.quote:Op dinsdag 15 december 2015 23:12 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Is het zonder veel problemen te spelen als je begint met Shadowrun Returns, maar verder niet bekend bent met de serie (zowel boeken, als games e.d.)?
Als modje vind ik wel dat je het goede voorbeeld moet geven en minstens een lijst van 50 moet kunnen fabricerenquote:Op dinsdag 15 december 2015 22:10 schreef djkoelkast het volgende:
Ik ben een lijst aan het maken momenteel
Klopt!quote:Op dinsdag 15 december 2015 22:37 schreef Spanky78 het volgende:
Oja, ut2015 wordt ook een cultklassieker. Gratis en erg leuk. Ouderwets lekker knallen.
Yeah!quote:Op woensdag 16 december 2015 01:17 schreef Sack_Blabbath het volgende:
1. UFO: Enemy Unknown / X-COM: UFO Defense (PC, 1994)
t/m
100. Realms of Arkania: Blade of Destiny (PC, 1992)
Ik ben bezig aan een grote lijst, maar eerst alles bedenken en dan een volgorde maken.quote:Op woensdag 16 december 2015 02:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als modje vind ik wel dat je het goede voorbeeld moet geven en minstens een lijst van 50 moet kunnen fabriceren
Ik ben benieuwdquote:Op woensdag 16 december 2015 09:16 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik ben bezig aan een grote lijst, maar eerst alles bedenken en dan een volgorde maken.
Ik schoot ineens naar 99 nadat ik dat zeiquote:Op woensdag 16 december 2015 10:33 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik heb er nu 42, maar ben nog aan het nadenken.
Je heb L4D2 gespeeldquote:Op woensdag 16 december 2015 10:49 schreef Yaay het volgende:
Jeetje wat is dit lastig! Afhankelijk van m'n bui vind ik LA Noire veel beter dan Xcom en dat scheelt zomaar 5 plekken... Maar gekeken naar de melancholie kom ik toch hierop uit...
1. Assassin's Creed II (pc)
2. Left4Dead2 (pc)
3. Pokémon Gold (Gameboy Color)
4. The Sims 3 (incl uitbreidingen, pc)*
5. FarCry 3 (pc)**
6. Xcom: Enemy Unknown (pc)
7. Rollercoaster Tycoon (pc)
8. Assassin's Creed III (pc)
9. AOE III (pc, HD-edition)
10. Binding of Isaac (pc)
11. LA Noire (pc)
12. Murdered: soul suspect (pc)
13. Depth (pc)
14. Plague (mobiel/ pc)
15. Hayday (mobiel)
* The Sims 3 is heel lastig in te delen, afhankelijk van welke uitbreidingen je allemaal meeneemt. Ik heb ze niet allemaal, maar vind wereldavonturen, dieren, seizoenen en universiteit wel heel belangrijk.
** Ik heb FarCry 4 maar m'n laptop trekt dat niet(*doet sparen*)
Ik schaam me een beetje voor m'n lijstjeik heb heel veel goede spellen op Steam maar die heb ik nog niet kunnen spelen (geen tijd ivm uni en nog geen goede pc gekocht...). Volgend jaar nog een lijstje!
Dit was volgens mij een gewone Gameboy titel toch?quote:
quote:1. Grand Theft Auto: San Andreas (Playstation 2)
2. Call of Duty: Modern Warfare 2 (Xbox 360)
3. Elder Scrolls: Skyrim (Xbox 360)
4. Grand Theft Auto: Vice City (Playstation 2)
5. Call of Duty: Black Ops 1 (Xbox 360)
6. The Witcher 3: (Xbox one)
7. Fallout 3 (Xbox 360)
8. Grand Theft Auto IV (Xbox 360)
9. Red Dead Redemption (Xbox 360)
10. Battlefield: Bad Company 2 (Xbox 360)
11. Forza Horizon 2 (Xbox one)
12. Medal of Honor: Airborne (Playstation 2)
13. Halo 1 (Xbox)
14. Assassins Creed 2 (Xbox 360)
15. SimCity 3000 (PC)
16. FIFA 13 (Xbox 360)
17. Grand Theft Auto V (Xbox one)
18. Call Of Duty 2 (PC)
19: Far Cry 3 (Xbox 360)
20. Halo 3 (Xbox 360)
Oei, lees ik in de lijstjes van anderen toch nog een paar spellen die hier ook wel bij mogen.quote:Op maandag 14 december 2015 22:21 schreef Mevrouw_voor_jou het volgende:
1. Age of Empires 2 (PC)
2. Europa Universalis 3 (PC)
3. Legend of Zelda: Ocarina of Time (N64)
4. Final Fantasy X (PS2)
5. Europa Universalis 4 (PC)
6. The Sims (PC)
7. The Sims 2 (PC)
8. Vampire the Masquerade Redemption (PC)
9. Vampire the Masquerade Bloodlines (PC)
10. Boulder Dash (Commodore 64)
Kloonaccountje gemaakt speciaal voor deze lijst?quote:Op woensdag 16 december 2015 12:56 schreef H3ct0r het volgende:
1. The Legend of Zelda - Ocarina of Time (N64)
2. Final Fantasy VII (PS1)
3. Age of Empires II (PC)
4. Donkey Kong Country (SNES)
5. Alundra (PS1)
6. Counter Strike 1.6 (PC)
7. Red Alert 2 (PC)
8. Resident Evil 2 (PS1)
9. The Legend of Zelda - A Link to the Past (SNES)
10. Chrono Trigger (SNES)
11. Legend of the Dragoon (PS1)
12. Super Mario Bros 3 (NES)
13. Dragon Age Origins (XBOX360)
14. Skyrim (XBOX360)
15. Assasins Creed Brotherhood (XBOX360)
16. The Last of Us (PS4)
17. The Settlers 3 (PC)
18. Star Wars - Galactic Battlegrounds (PC)
19. Kirby's Adventure (NES)
20. Command & Conquer - Tiberian Sun (PC)
21. Mega Man 2 (NES)
22. Duke Nukem 3D (PC)
23. Warcraft III (PC)
24. Mario Sunshine (GBC)
25. Final Fantasy IX (PS1)
Ok. Thx.quote:Op woensdag 16 december 2015 00:57 schreef Zapata het volgende:
JA het is een standalone spel (was eerst gewoon een expansion) groter/uitgebreider dan returns met compleet nieuw verhaal en characters.
ik heb returns zelf ook niet gespeeld.
edit
dacht dat je dragonfall bedoelde. in elk geval had ik geen problemen, had nog nooit van shadowrun gehoord voor ik dragonfall speelde.
Hier zal je moeten kiezen, lijkt me.quote:
okquote:Op woensdag 16 december 2015 14:04 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ik zit al aan de 100als standalone dlc(infamous first light) los mag
Kon op beiden, maar ik had een GBCquote:Op woensdag 16 december 2015 11:02 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Je heb L4D2 gespeeldis niks mis mee
[..]
Dit was volgens mij een gewone Gameboy titel toch?
Ik zit nu op 99 vast![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zeur...quote:Op woensdag 16 december 2015 13:45 schreef The_Substitute het volgende:
Hier zal je moeten kiezen, lijkt me.
Ja ik doelde meer dat het officiel een normaal spel was(zonder kleuren)quote:Op woensdag 16 december 2015 15:17 schreef H.FR het volgende:
[..]
Kon op beiden, maar ik had een GBC
Ik weet dat er ook bundels zijn geweest met de GBC & Pokemon yellow.
En waar red/blue zo goed als hetzelfde zijn, is yellow wat betreft verhaallijn afwijkend.
Volgens mij niet, graphics ook geupdate e.d. ten opzichte van red/blue.quote:Op woensdag 16 december 2015 15:26 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Ja ik doelde meer dat het officiel een normaal spel was(zonder kleuren)
[ afbeelding ]
Dune 2 en Dune 2000 worden in elk geval wel als verschillende games gerekend.quote:Op woensdag 16 december 2015 15:29 schreef H.FR het volgende:
[..]
Volgens mij niet, graphics ook geupdate e.d. ten opzichte van red/blue.
Echt bedoeld voor de GBC meen ik.
Je hebt FM2008 er dubbel instaan, daar mag nog een ander voor in de plaatsquote:Op woensdag 16 december 2015 10:51 schreef H.FR het volgende:
1. Pokémon Yellow - Gameboy Colour
2. Assassins Creed 2 - Xbox 360
3. Tibia - PC
4. Age of Empires 2 - PC
5. Rome: Total War - PC
6. Halo: Reach - Xbox 360
7. Assassins Creed: Brotherhood - Xbox 360
8. Halo 2 - Xbox 360
9. Pokémon Silver – Gameboy Colour
10. Age of Mythology - PC
11. Football Manager 2008 - PC
12. Assassins Creed: Revelations - Xbox 360
13. Age of Empires III - PC
14. Football Manager 2008 - PC
15. FIFA 2003 - PC
16. Mario Kart Wii – Wii
17. Roller Coaster Tycoon 2 – PC
18. Jazz Jackrabbit 2 – PC
19. GTA 2 - PC
20. Spore - PC
Lastig wel zeg.
Ik zie het, stom van me. Dan heb ik iets anders er niet in staanquote:Op woensdag 16 december 2015 15:57 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je hebt FM2008 er dubbel instaan, daar mag nog een ander voor in de plaats
Yup, cult omdat het niet op kan tegen het hele perks en marketinggeweld van MW/COD (klotespellen, tenzij je tijd hbt om te investeren in levellen ipv skill).quote:Op woensdag 16 december 2015 02:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Als modje vind ik wel dat je het goede voorbeeld moet geven en minstens een lijst van 50 moet kunnen fabriceren
[..]
Klopt!
Een cultklassieker weet ik niet. Is het daar niet wat te vroeg voor?
Maar ik heb wel enorm genoten moet ik zeggenMaar weer eens een keertje opstarten binnenkort
[..]
Yeah!
Zo hoort het!
Die game was al helemaal uit mijn geheugen verdwenen. Wat een bazen spel was dat. Lekker met een koevoet stereotype rednecks neerknuppelenquote:
Wat is dat ineens met die links?quote:Beyond
Dune
Sky
Origins
Inkomsten voor Dannyquote:Op donderdag 17 december 2015 14:34 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Wat is dat ineens met die links?
Ik zie niets.quote:Op donderdag 17 december 2015 14:34 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Wat is dat ineens met die links?
Dan mag 'ie me onderhand een FOK!-abonnement cadeau doen.quote:
Check bepaalde lijsten met die woorden die ik quotete. Het zijn nu links.quote:
Oh wow, ik zit in tekst-only layout en daar is het niet, maar ik zie nu inderdaad dat het bij de gewone layout zo is.. Vreemd, alle andere link-dingen zetten wel gewoon door in de tekst onlyquote:Op donderdag 17 december 2015 15:37 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Dan mag 'ie me onderhand een FOK!-abonnement cadeau doen.
[..]
Check bepaalde lijsten met die woorden die ik quotete. Het zijn nu links.
Ook in m'n eigen lijst, zie ik net.
Haha, ja, meer dan 400 uur alquote:Op woensdag 16 december 2015 11:02 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Je heb L4D2 gespeeldis niks mis mee
[..]
Dat is helaas met meer titels. Earthbound zit een beetje in hetzelfde schuitje, al is het voor Fire Emblem pre-GBA natuurlijk nog veel ergerquote:Op zaterdag 19 december 2015 10:38 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gek dat eigenlijk de grootste twijfel in mijn lijst zit tussen mijn nummer 1 en 2Ik ga het niet meer veranderen maar op dit moment zouden ze denk ik andersom staan.
Al moet gezegd worden, mijn nummer 2 heeft toch geen kans, al is het maar omdat ie niet buiten Japan is uitgekomen
Die is tenminste jaren later nog gereissued, voor Fire Emblem geldt dat alleen voor het waardeloze deel 1 (of eigenlijk 3, wat een remake is van 1), met afstand de minste Fire Emblem game.quote:Op zaterdag 19 december 2015 12:08 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat is helaas met meer titels. Earthbound zit een beetje in hetzelfde schuitje, al is het voor Fire Emblem pre-GBA natuurlijk nog veel erger
Geen idee verder. Ik heb nog nooit een FE gespeeldquote:Op zaterdag 19 december 2015 12:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Die is tenminste jaren later nog gereissued, voor Fire Emblem geldt dat alleen voor het waardeloze deel 1 (of eigenlijk 3, wat een remake is van 1), met afstand de minste Fire Emblem game.
Earthbound Beginnings heeft daar wel veel last van, al is die sowieso wel erg gedateerd, de game leidt je compleet niet zoals bij de meeste NES games met een onderzoekbare overworld
2, 4 en 5 zie ik ook nooit meer in het Engels komen, in het geval van 2 en 5 ook niet eens zo'n ramp want 2 is middelmatig en 5 bedient echt een niche. Alhoewel ze in Amerika natuurlijk weer niks heel laten van het... euhm, vrij lugubere plot van deel 4.
Alles behalve dat walgelijke Shadow Dragon kan ik aanraden, maar Awakenings heeft de serie wel een flinke boost gegeven, dus die titel lijkt me wel ideaal, zeker als je toch al een 3DS hebt.quote:Op zaterdag 19 december 2015 12:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Geen idee verder. Ik heb nog nooit een FE gespeeldMisschien dat ik instap bij Fates voor 3DS volgend jaar.
Ah ja, je hebt 2 manieren om het te spellen en ik heb het niet opgezocht, het is Motherload inderdaad, ik pas hem aan. Wel de "oude" goldium edition trouwens, niet de remake.quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:07 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Bedoelde je niet heel toevallig "Motherload"?
Die was ik trouwens vergeten, evenals Popeye
Is er een remake?quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:20 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ah ja, je hebt 2 manieren om het te spellen en ik heb het niet opgezocht, het is Motherload inderdaad, ik pas hem aan. Wel de "oude" goldium edition trouwens, niet de remake.
Ja, er is Super Motherload, maar die is lang niet zo goed. Zo kun je nu ook schade krijgen als je je 'kop' stoot bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Is er een remake?
En ben het volledig met je eens, de oude goldium was super!
Ik weet nog toen ik voor het eerst op de bodem kwam en achter "die wahrheit" kwam en echt oprecht verrast was!![]()
![]()
![]()
Het is trouwens wel "load" omdat dat op het concept "lading" slaat, iets wat een centrale rol speelt in Motherload
Nee!!!quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:36 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ja, er is Super Motherload, maar die is lang niet zo goed. Zo kun je nu ook schade krijgen als je je 'kop' stoot bijvoorbeeld.
Bij goudmijnen spreken ze altijd over 'the motherlode', vandaar mijn verwarring.
Ik heb Motherload nooit uitgespeeld trouwens, dus ik zou het niet weten
Ik heb er het geduld niet voor, ik speelde bovendien vaan de Flashversie op retroforum.nl en pas later de 'volledige'.quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Nee!!!![]()
Gewoon je dingen blijven upgraden en bij twijfel altijd de diepte opzoeken.
En alles pakken wat je pakken kan en zodra je vol zit, al het goedkoopste spul dumpen zodat je ruimte hebt voor het echte spul!
En een beetje plannen ook, want op een gegeven moment ben je zo zwaar dat je niet meer omhoog kunt bewegen (dit moet je maar voor lief nemen). Vanaf een bepaalde diepte gewoon ALLES opblazen vanwege die gas dingen die onzichtbaar zijn en ontploffen (neem beide type explosieven), koop ook die repair nano dingen (heb dit spel echt al jaren niet meer aangeraakt) en neem die dure teleporter
En neem heel veel van die extra fuel tanks mee!
Volgens mij nam ik er minstens 100 mee of zo
edit: Ik heb hem volgens mij zelfs zeven keer uitgespeeld
Na elke keer worden die grondstoffen minder waard maar op een gegeven moment was het bijna niet meer te doen om winst te draaien
Geduld kun je lerenquote:Op zaterdag 19 december 2015 19:59 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Ik heb er het geduld niet voor, ik speelde bovendien vaan de Flashversie op retroforum.nl en pas later de 'volledige'.
Je moest hem dan ook opdrachten gevenquote:Op zaterdag 19 december 2015 23:42 schreef Beathoven het volgende:
Little Computer People.
Ik had m er bijna ingezet. Beetje een hele vroege versie van the Sims. Ik las dat het mannetje zn eigen leven leidde en wel iets aparts deed. Op de C64 deed hij nauwelijks iets buiten de routine.
write letter.. play piano.. en soms negeerde hij alles.quote:Op zondag 20 december 2015 01:27 schreef djkoelkast het volgende:
[..]
Je moest hem dan ook opdrachten geven![]()
PLAY C64
En optijd met het handje uit de muur achter zijn hoofd kriebelen![]()
Maar bij te veel opdrachten werd hij chagrijnig en ging hij zijn eigen gang.quote:Op zondag 20 december 2015 02:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
write letter.. play piano.. en soms negeerde hij alles.
maar ik las in een blad dat hij eens een speciale deur inging en dan met iets terugkwam, dat deed hij bij mij nooit. Het zal wel niet de atoombom geweest zijn, dat hij zo ontevreden was. Maar toch...
Ziet er al prima uit. Een top 28 of elk willekeurig nummer tussen de 5 en 100 is ok.quote:Op zondag 20 december 2015 17:25 schreef V1z0R het volgende:
1. Unreal Tournament
2. Mafia
3. Max Payne
4. Counter Strike 1.6
5. Need for speed Underground 2
6. Age of Wonders
7. Tactical Ops
8. GTA San Andreas
9. GTA Vice City
10. Doom II
11. Hexen
12. Colin McRae 04
13. Wacky Wheels
14. Stunts
15. Commander Keen 4
16. Golden Axe
17. Commandos
18. Lemmings
19. Cannon Fodder
20. The Incredible Machine
21. Myst
22. League of Legends
23. Warcraft II
24. World of Warcraft
25. Prince of Persia II
26. Skyrim
27. Portal II
28. ....
Godver, dit is onmogelijk... Reken maar alleen de top 10, daar ben ik het al is het discutabel enigszins mee eens.
Nu ben ik ook nog C&C vergeten, shit, dit is niet te doen.
Dat snap ik maar ik ben het nu al oneens met mijzelf.quote:Op zondag 20 december 2015 17:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ziet er al prima uit. Een top 28 of elk willekeurig nummer tussen de 5 en 100 is ok.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |