aardig lijstje. Zou je nummer 5, 7 en 10 nog willen specifieren?quote:Op woensdag 9 december 2015 19:22 schreef Spanky78 het volgende:
1. Unreal tournament 99 goty
2. Halflife 2
3. Farcry 3
4. Starcraft 1
5. Dawn of war serie
6. Medal of honor allied assault (vanwege bestorming Normandy, episch)
7. Mario kart (serie)
8. Assassin's creed brotherhood
9. Warcraft 2
10.mw2
11.quake 2
12. Gta v
13. Gta vice city
14. Driver
15. Need for speed in 2002 ofzo.
16. Golden eye
#10 mag ook wat specifieker, ik las eerst MechWarrior 2quote:Op woensdag 9 december 2015 19:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
aardig lijstje. Zou je nummer 5 en 7 nog willen specifieren?
desnoods met een dobbelsteen..
goed gevonden, even toegevoegd.quote:Op woensdag 9 december 2015 20:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
#10 mag ook wat specifieker, ik las eerst MechWarrior 2(op google kom je tegenwoordig alleen nog maar Modern Warfare 2 tegen, maar dat spel kwam pas later)
Ik zou series gewoon consequent blijven splitsen, al is het alleen al omdat sommige games uit een serie echt heel weinig met elkaar gemeen hebben qua gameplay (kijk alleen maar naar Dune en Dune2 of Sacred en de nieuwste variant van Sacred).quote:Op woensdag 9 december 2015 20:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
goed gevonden, even toegevoegd.
series zijn moeilijk, ik zou het aantal punten door het aantal delen kunnen delen, maar dan blijft er voor sommige delen slechts 1 puntje over. Niet te doen.
Dat gebeurt ookquote:Op woensdag 9 december 2015 20:13 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik zou series gewoon consequent blijven splitsen,
Inderdaad. Alleen sommige oudere spellen zijn als twee druppels water. Het oorspronkelijke Japanse vervolg op Super Mario bv. Voor de rest zit er vaak wel een miniem of groot verschil tussen.quote:al is het alleen al omdat sommige games uit een serie echt heel weinig met elkaar gemeen hebben qua gameplay (kijk alleen maar naar Dune en Dune2 of Sacred en de nieuwste variant van Sacred).
Ben ik met je eens, maar je moet "ergens" een grens trekken. Zelfde zou ook gezegd kunnen worden voor stand-alone expansions die wel heel erg lijken op het originele spel, maar gewoon los geïnstalleerd kunnen worden (dus het heet wel een expansion, maar praktisch gezien is het vergelijkbaar met een nieuwe game die erg lijkt op het vorige deel).quote:Op woensdag 9 december 2015 21:28 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook
[..]
Inderdaad. Alleen sommige oudere spellen zijn als twee druppels water. Het oorspronkelijke Japanse vervolg op Super Mario bv. Voor de rest zit er vaak wel een miniem of groot verschil tussen.
Zie mijn post, ik heb het even aangepastquote:Op woensdag 9 december 2015 19:49 schreef Beathoven het volgende:
[..]
aardig lijstje. Zou je nummer 5, 7 en 10 nog willen specifieren?
Goede vraagquote:Op donderdag 10 december 2015 00:47 schreef Morrigan het volgende:
Ik heb een vraagje over games op verschillende consoles en handhelds. Call of Duty 4: Modern Warfare bijvoorbeeld is voor de DS behoorlijk afwijkend vergeleken met die van de consoles. Moet ik dan alsnog aangeven Call of Duty 4: Modern Warfare (DS / Wii) of mogen ze apart.
Leuk! ik ben ook van alles vergeten, dat krijg je als er over gaat nadenken.quote:Op donderdag 10 december 2015 02:48 schreef MsMessy het volgende:
Even een lijst in een heel andere richting dan de meesten. Al zal ik waarschijnlijk nog van alles vergeten zijn.
Ik heb ze als een enkel spel behandeld, want ik zat een beetje met hetzelfde probleem toen ik Quake 2 een plekje moest gevenquote:Op donderdag 10 december 2015 00:47 schreef Morrigan het volgende:
Ik heb een vraagje over games op verschillende consoles en handhelds. Call of Duty 4: Modern Warfare bijvoorbeeld is voor de DS behoorlijk afwijkend vergeleken met die van de consoles. Moet ik dan alsnog aangeven Call of Duty 4: Modern Warfare (DS / Wii) of mogen ze apart.
Deel 1 ging nog als Quake 64 door het leven. Quake 64/2 was waarschijnlijk geen optie voor de naamgever.quote:Op donderdag 10 december 2015 07:29 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik heb ze als een enkel spel behandeld, want ik zat een beetje met hetzelfde probleem toen ik Quake 2 een plekje moest geven
Op de N64 is dat spel totaal anders dan op de PC, zowel grafisch als de campaign.
Hier graag nog ff een keuze makenquote:Op donderdag 10 december 2015 09:35 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
4. Pokemon Red/Blue (Gameboy)
5. Final Fantasy VI/III (SNES)
9. Final Fantasy IV/II (SNES)
16. Pokemon Gold/Silver (GBC)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.No resentment ever evened out a weaker hand
SPOILER: verbeterde lijstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
quote:Op donderdag 10 december 2015 16:42 schreef Baszh het volgende:
Ik had 1 dubbel, nummer 71 aangepast @ BeathovenMario Kart Double Dash is dubbel nu., 71 en 64SPOILER: verbeterde lijstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 10 december 2015 17:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Mario Kart Double Dash is dubbel nu., 71 en 64
SPOILER: verbeterde verbeterde lijstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
quote:Op donderdag 10 december 2015 14:52 schreef Silv het volgende:
Top100.The Witcher beter/leuker dan The Witcher 3 en deel 2 helemaal niet in de lijst? Opmerkelijk wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tails tell tales
Die games zijn hetzelfde...quote:Op donderdag 10 december 2015 12:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Hier graag nog ff een keuze maken
Okquote:Op donderdag 10 december 2015 22:12 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Die games zijn hetzelfde...
Final fantasy VI - in Japan = Final fantasy III in USA en EU
Final Fantasy IV - in japan = Final Fantasy II in USA en EU
Maar final fantasy III (SNES) en final fantasy II (SNES) kan ook (aangezien de japanse final fantasy III en II op NES waren)
Van mijn part neem je de titel mee die het best staat in de eindlijst, en dat zal waarschijnlijk die eerstgenoemde zijn. Dus tis allemaal bestquote:Op donderdag 10 december 2015 20:15 schreef Beathoven het volgende:
Zo is ie beter
Mexicanobakker: toplijst! ik kan helaas niet quoten op mn telefoon. Anders neem ik de hele lijst over. Als er geen keuze te maken is neem ik de eerst genoemde pokemon titel mee, in dit geval black en red.
Gewoon de officiële telling aanhouden. Dus 1, 2, 3, etc. Niemand zal de Amerikaanse telling in zijn lijst gebruiken.quote:Op vrijdag 11 december 2015 01:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ok
Tot zover heb ik in de puntentelling de volgende spellen staan
Final Fantasy IV/II (jouw input - SNES)
Final Fantasy IX PSX
Final Fantasy Legend II GB
Final Fantasy Tactics Advance GBA
Final Fantasy VI (PS2)
Final Fantasy VI/III (jouw input - SNES)
Final Fantasy VII PSX
Final Fantasy VIII PS1
Final Fantasy X PS2
Final Fantasy XIV PC
Is het ok dat ik de USA/EU versies meeneem in de eindlijst?. Volgens mij sluit het dan 't beste op de rest van de lijst aan. De VI die er al instond was volgens mij de VI als EUS versie Ik ben niet thuis in de reeks, laat staan in de verschillen tussen de Japanse en de EUS nummering, maar volgens mij houdt de Engelse Wiki de EUS versies aan![]()
Ik sta open voor suggesties.
Klopt als een busquote:Op vrijdag 11 december 2015 01:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ok
Tot zover heb ik in de puntentelling de volgende spellen staan
Final Fantasy IV/II (jouw input - SNES)
Final Fantasy IX PSX
Final Fantasy Legend II GB
Final Fantasy Tactics Advance GBA
Final Fantasy VI (PS2)
Final Fantasy VI/III (jouw input - SNES)
Final Fantasy VII PSX
Final Fantasy VIII PS1
Final Fantasy X PS2
Final Fantasy XIV PC
Is het ok dat ik de USA/EU versies meeneem in de eindlijst?. Volgens mij sluit het dan 't beste op de rest van de lijst aan. De VI die er al instond was volgens mij de VI als EUS versie Ik ben niet thuis in de reeks, laat staan in de verschillen tussen de Japanse en de EUS nummering, maar volgens mij houdt de Engelse Wiki de EUS versies aan![]()
Ik sta open voor suggesties.
Oja en als je pokemon red/blue en gold/silver apart doet (zou ik niet aanraden want het zijn nagenoeg dezelfde games, alleen wat verschillende pokemon) doe dan red en silverquote:Op donderdag 10 december 2015 12:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Staan volgens mij ook wat spellen tussen die ik nog niet ben tegengekomen in de lijstjes
1. Sims 2 (PC)
2. Rollercoaster Tycoon 3 (PC)
3. Age of Empires (PC)
4. Theme Hospital (PC)
5. Sims 3 (PC)
6. Rollercoaster Tycoon 1 (PC)
7. GTA Vice City (PC)
8. Sims 1 (PC)
9. Silver (PC)
10. Pokemon Red (PC)
11. SimCity 3000 (PC)
12. Roller Coaster Tycoon 2 (PC)
13. Max Payne (PC)
14. LEGO Island (PC)
15. LEGO Rock Raiders (PC)
16. Pinball Space Cadet (PC)
17. GTA San Andreas (PC)
18. The Settlers III (PC)
19. Lingen’s blond Alles onder controle (PC)
20. Powerboat Racing (PC)
21. A2 Racer (PC)
22. Tomb Raider (PC)
23. Fifa 98 (PC)
24. Tony Hawk (PC)
25. Creep Night Pinball (PC)"Ik dit niet meer, Ik dit nooit meer
Ik niet meer kan, Niet meer ik
Dit niet meer, Ik niet meer" - Strani
je rollercoaster tycoons staan in de omgekeerde volgordequote:Op vrijdag 11 december 2015 13:46 schreef essnhills het volgende:
Ik was hier aan het rondneuzen en ik was een kopje thee aan het drinken. En op mijn theezakje stond: 'Wat is je favoriete spel?', dus oen kon ik niet anders dan ook een lijstje maken natuurlijk
Okquote:Op vrijdag 11 december 2015 09:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Oja en als je pokemon red/blue en gold/silver apart doet (zou ik niet aanraden want het zijn nagenoeg dezelfde games, alleen wat verschillende pokemon) doe dan red en silver
Leaf green en Fire Red hebben naast grafische aanpassing nog wat andere aanpassingen volgens mij. In ieder geval geldt dat voor Soul Silver/Heart Gold, sommige aanpassingen in verhaallijn en wat meer mogelijkheden dan het origineelquote:Op vrijdag 11 december 2015 15:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
OkMijn logica is een beetje simpel en vast niet zo correct als het zou moeten volgens de spelers. Maar ze worden in aparte doosjes verkocht onder aparte namen. Ik neem alleen ruby en red en green en leaf green bijelkaar mee omdat het grafische updates zijn van 't zelfde spel voor een ander systeem volgens wiki.
Kssst!quote:Op vrijdag 11 december 2015 14:50 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
je rollercoaster tycoons staan in de omgekeerde volgorde
gr gr
Mja, wij hadden hier vroeger Pokémon red, blue & yellow. Red en blue zijn eigenlijk hetzelfde, maar dan kun je bijvoorbeeld in de ene geen Vulpix vangen, en in de andere kan dat wel maar ontbreekt er een andere Pokémon. Voor de rest is alles exact hetzelfde. Yellow was dan wel weer anders omdat Pikachu daar je starterspokémon is en in het spel ook achter je aan loopt. Maar voor de rest eigenlijk ook exact hetzelfde als de andere.quote:Op vrijdag 11 december 2015 15:35 schreef Beathoven het volgende:
[..]
OkMijn logica is een beetje simpel en vast niet zo correct als het zou moeten volgens de spelers. Maar ze worden in aparte doosjes verkocht onder aparte namen. Ik neem alleen ruby en red en green en leaf green bijelkaar mee omdat het grafische updates zijn van 't zelfde spel voor een ander systeem volgens wiki.
quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:46 schreef essnhills het volgende:
Ik was hier aan het rondneuzen en ik was een kopje thee aan het drinken. En op mijn theezakje stond: 'Wat is je favoriete spel?', dus oen kon ik niet anders dan ook een lijstje maken natuurlijkBijzonder dat je pokemon op de PC hebt gespeeld.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Staan volgens mij ook wat spellen tussen die ik nog niet ben tegengekomen in de lijstjes
1. Sims 2 (PC)
2. Rollercoaster Tycoon 3 (PC)
3. Age of Empires (PC)
4. Theme Hospital (PC)
5. Sims 3 (PC)
6. Rollercoaster Tycoon 1 (PC)
7. GTA Vice City (PC)
8. Sims 1 (PC)
9. Silver (PC)
10. Pokemon Red (PC)
11. SimCity 3000 (PC)
12. Roller Coaster Tycoon 2 (PC)
13. Max Payne (PC)
14. LEGO Island (PC)
15. LEGO Rock Raiders (PC)
16. Pinball Space Cadet (PC)
17. GTA San Andreas (PC)
18. The Settlers III (PC)
19. Lingen’s blond Alles onder controle (PC)
20. Powerboat Racing (PC)
21. A2 Racer (PC)
22. Tomb Raider (PC)
23. Fifa 98 (PC)
24. Tony Hawk (PC)
25. Creep Night Pinball (PC)
Ik vind Red en FireRed overigens juist wel weer compleet anders, FireRed heeft andere content en draait op een compleet andere battle engine, zelfde geldt voor R/S en OR/AS
Ik vind Super Mario 64 DS ook compleet anders dan Super Mario 64.[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
Mijn vader kwam op een dag thuis met Pokémon Blue (voor m'n broer), Pokémon Yellow (voor m'n broertje) en Pokémon Red (voor mij), alledrie op een eigen floppy.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Bijzonder dat je pokemon op de PC hebt gespeeld.
Ik vind Red en FireRed overigens juist wel weer compleet anders, FireRed heeft andere content en draait op een compleet andere battle engine, zelfde geldt voor R/S en OR/AS
Ik vind Super Mario 64 DS ook compleet anders dan Super Mario 64.
Dat was vast niet helemaal legaal.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:07 schreef essnhills het volgende:
[..]
Mijn vader kwam op een dag thuis met Pokémon Blue (voor m'n broer), Pokémon Yellow (voor m'n broertje) en Pokémon Red (voor mij), alledrie op een eigen floppy.
Wij hebben nooit een spelcomputer gehad ofzo..Maar wel Pokémon op een floppy
Geen idee, maar als het officieel nooit is uitgebracht op de PC dan zal dat wel van nietquote:Op vrijdag 11 december 2015 18:08 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dat was vast niet helemaal legaal.
Maar wel met recht een klassieker.
Alleen op de Gameboy. (Of de gameboy color in het geval van yellow)quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:09 schreef essnhills het volgende:
[..]
Geen idee, maar als het officieel nooit is uitgebracht op de PC dan zal dat wel van niet
Eindelijk iemand met Psychonauts in z'n/haar lijst.quote:
Meest ondergewaardeerde game ooit.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:52 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Eindelijk iemand met Psychonauts in z'n/haar lijst.
En nog enkele andere overeenkomende titels, maar volgens mij verschillen wij net zoveel met games als met muziek.
bij nader inzien koppel ik dan toch liever leaf green / green en red / ruby los van elkaar. Houdt de consistentie er een beetje in.quote:Op vrijdag 11 december 2015 16:04 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Leaf green en Fire Red hebben naast grafische aanpassing nog wat andere aanpassingen volgens mij. In ieder geval geldt dat voor Soul Silver/Heart Gold, sommige aanpassingen in verhaallijn en wat meer mogelijkheden dan het origineel
Ik verwacht 'm nog op z'n minst bij Gehenna in z'n lijst te zien, aangezien BosBeetle het al vertikt heeft.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
Meest ondergewaardeerde game ooit.
Veel rpg's, adventures en RTS ja, die alleen zijn uitgekomen op pc, of simpelweg het best werken op pc. En voor de graphics doe ik het sowieso niet. Omdat de meeste pc-games nog steeds veelal ports zijn (cq gelijkgesteld aan de console-versies), kun je dus ook langer doen met je hardware.quote:Op vrijdag 11 december 2015 18:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ah veel PC en dan vooral adventure/shooter achtige games. Ja, ik ben niet van de PC games, grafisch mag het veel beter zijn maar het voelt niet natuurlijk, ik ben ook wel een beetje van de oude dingetjes, daar zal t ook aan liggen.
Mijn gamepiek ligt een paar jaar na mijn muziekpiek
The Last of Us is wel een van de beste consolegames van de laatste jaren trouwens, die was ik een beetje vergeten
Het spel zou eerst als Pocketmonsters verschijnen, herinner ik me nog uit een vrij oud blad.quote:Op vrijdag 11 december 2015 17:47 schreef essnhills het volgende:
[..]
Kssst!
Gr. Gr.
[..]
Mja, wij hadden hier vroeger Pokémon red, blue & yellow. Red en blue zijn eigenlijk hetzelfde, maar dan kun je bijvoorbeeld in de ene geen Vulpix vangen, en in de andere kan dat wel maar ontbreekt er een andere Pokémon. Voor de rest is alles exact hetzelfde. Yellow was dan wel weer anders omdat Pikachu daar je starterspokémon is en in het spel ook achter je aan loopt. Maar voor de rest eigenlijk ook exact hetzelfde als de andere.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jaren 80 en 90 puzzel- en platformspellen van een paar Kb.
[ Bericht 0% gewijzigd door Arcee op 12-12-2015 23:13:52 ]Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:21 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ik verwacht 'm nog op z'n minst bij Gehenna in z'n lijst te zien, aangezien BosBeetle het al vertikt heeft.
[..]
Niet alleen in MUZ hebben wij veel overlap dus.quote:
Hoe moet je een keuze maken tussen blauw en rood? Is bijna hetzelfde...quote:Op donderdag 10 december 2015 12:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Pokémon Green is hier volgens mij nooit uitgekomen, alleen in Japan. Hier was het Red en Blue ipv Red en Green. Verder bedoel je volgens mij Fire Red ipv Ruby. Ruby kwam samen uit met Sapphire en is een heel andere generatie pokémon. Fire Red en Leaf Green zijn de remakes van de eerste generatie games. Verwarrend allemaal.quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
bij nader inzien koppel ik dan toch liever leaf green / green en red / ruby los van elkaar. Houdt de consistentie er een beetje in.
Oh iddquote:Op zondag 13 december 2015 20:18 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Niet alleen in MUZ hebben wij veel overlap dus.
Hele franchises erin zetten leek me niet echt goed voor de afwisseling. Meestal ging ik dan voor de titel waarmee een speciale band heb. Geen idee of ik Tiberian Sun de beste C&C vind, maar het was wel m'n eerste uit de serie die ik speelde en dat was echt magisch toen.quote:Wel veel andere titels uit franchises, maar goed.
Tja ik ben ook geen echte gamer....quote:Op vrijdag 11 december 2015 19:21 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ik verwacht 'm nog op z'n minst bij Gehenna in z'n lijst te zien, aangezien BosBeetle het al vertikt heeft.
Ik ook niet (meer)quote:Op maandag 14 december 2015 10:17 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja ik ben ook geen echte gamer....
Dat zal wel zo zijn, alleen.. ze werden toch apart van elkaar verkocht? Als de titel blue/red was en het 1 doosje was neem ik die titel mee, en dat is volgens mij niet het geval.quote:Op zondag 13 december 2015 20:33 schreef HPLC het volgende:
[..]
Hoe moet je een keuze maken tussen blauw en rood? Is bijna hetzelfde...
Ik zou ze zelf gewoon als één ding laten tellen. Als iemand zowel Blue als Red in z'n lijst heeft, zou ik dat als dubbele zien en dient dat veranderd te worden. Anders zou je ook verschil moeten hebben in b.v. Unreal Tournament en de GOTY editie. Of Starcraft 1.07 en 1.16, daar zit immers meer verschil in dan tussen Pokemon Red en Bluequote:Op maandag 14 december 2015 14:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat zal wel zo zijn, alleen.. ze werden toch apart van elkaar verkocht? Als de titel blue/red was en het 1 doosje was neem ik die titel mee, en dat is volgens mij niet het geval.
Ik denk alleen in praktische zin voor het doel. Als een user kleur x en kleur y combineert, en een ander kleur a en b of a en y dan is het moeilijk om een lijst te makenDit komt soms ook met andere series voor en daar zullen talloze argumenten voot zijn, alleen is dit is geen lijst voor combinaties of series. je bent vrij om ze toe te voegen, afwijkende lijstjes qua nummering mogen, dus als red/blue op plaats 4 staan in een lijst van 10 mag je wat mij betreft wel een top 11 maken waar deze op plaats 4/5 worden verdeeld
Ik kies nu vaak gewoon de eerstgenoemde als iemand geen keuze kan maken en het argument is dat ze gelijk zijn.
idd. Trouwens, die versienummers gaan bij mij gewoon bij het origineel op en Pokemon zal het vermoedelijk wel halen, In theorie (maar zo voer ik 't niet uit) zouden bepaalde series kunnen maar teveel versplintering in gewenste combinaties of hele series zou de uiteindelijke lijst in het voordeel laten tellen van games die niet zo in het grijze gebied vallen. Dat wil ik voorkomen. Daar wordt het nog minder zuiver vanquote:Op maandag 14 december 2015 14:54 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik zou ze zelf gewoon als één ding laten tellen. Als iemand zowel Blue als Red in z'n lijst heeft, zou ik dat als dubbele zien en dient dat veranderd te worden. Anders zou je ook verschil moeten hebben in b.v. Unreal Tournament en de GOTY editie. Of Starcraft 1.07 en 1.16, daar zit immers meer verschil in dan tussen Pokemon Red en Blue
Nu kan het zijn dat Pokemon de eindlijst niet haalt omdat de ene helft voor blauw en de andere voor rood heeft gekozen, dat levert een vertekende lijst op lijkt me..
Ik had een heel lang ding getikt, maar ik denk dat het beter is dat je eventueel een aparte notatie of aparte lijst zou kunnen maken met daarin de eindscores van alle games (zoals Pokemon red/blue/whateverquote:Op maandag 14 december 2015 15:02 schreef Beathoven het volgende:
[..]
idd. Trouwens, die versienummers gaan bij mij gewoon bij het origineel op en Pokemon zal het vermoedelijk wel halen,
Dat eerste is wel een idee, ik verzamel geen combos maar ik kan een apart franchise lijstje maken naast de singles.., is niet zo moeilijk en nog wel geinig ookquote:Op maandag 14 december 2015 15:11 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik had een heel lang ding getikt, maar ik denk dat het beter is dat je eventueel een aparte notatie of aparte lijst zou kunnen maken met daarin de eindscores van alle games (zoals Pokemon red/blue/whatever) zodat users zelf kunnen kijken hoe hoog een bepaalde game zou zijn geëindigd als ze wel gecombineerd waren.
Wat dat GotY betreft, dit toestaan zou de grens wel erg vaag maken.
Mijn voorstel zou zijn om ze in eerste instantie wel als aparte games in de lijst te zetten (inclusief het totaal aantal behaalde punten) en dan eventueel een tweede lijst met totaalscores van gecombineerde games (want de content van bijvoorbeeld BF2 en BF2142 is vrijwel 100% uitwisselbaar, maar dan komen deze games anders beide weer lager in de lijst).
En ten slotte als Pokemon red/blue als twee aparte games gezien wordt, krijgen ze ook dubbel punten.
Succes!
Tis een lastige kwestie hoor
Ik vind het tof dat je er zo over denkt!quote:Op maandag 14 december 2015 15:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat eerste is wel een idee, ik verzamel geen combos maar ik kan een apart franchise lijstje maken naast de singles.., is niet zo moeilijk en nog wel geinig ook![]()
Elder scrolls series, pokemon series, mario series, mario kart series.. etc
Wasda?quote:Op maandag 14 december 2015 10:17 schreef Bosbeetle het volgende:
Tja ik ben ook geen echte gamer....
Iemand die games speelt en ze waardeert voor wat ze zijn.quote:
Dan moet er toch wel op z'n minst een top 25 inzitten hoorquote:Op maandag 14 december 2015 18:29 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Iemand die games speelt en ze waardeert voor wat ze zijn.
preciesquote:Op maandag 14 december 2015 19:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dan moet er toch wel op z'n minst een top 25 inzitten hoor
En dat ben jij niet?quote:Op maandag 14 december 2015 18:29 schreef Bosbeetle het volgende:
Iemand die games speelt en ze waardeert voor wat ze zijn.
Ah joh, iedereen mag toch zelf een lijst uitpoepen?quote:
Ik weet dat hij een (P&C) adventure-fan is en dat 'ie er zeker wat meer uit kan poepen dan 10.quote:Op maandag 14 december 2015 20:45 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ah joh, iedereen mag toch zelf een lijst uitpoepen?
Wat maakt jou het nou uit dat iemand niet verder dan 10 stuks komt?
Tis toch allang al leuk dat ze meedoen?
Geef het nog een maandje, tot die tijd is dit topic toch nog wel openquote:Op maandag 14 december 2015 20:46 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ik weet dat hij een adventure-fan is en dat 'ie er zeker wat meer uit kan poepen dan 10.
nopequote:
quote:Op maandag 14 december 2015 21:24 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Je doet maar alsof?
GAM / FOK! Adventure Games IV "The adventure game effect"
Hmm, nee. Dat kan niet kloppen. Als iemand echt deed alsof, dan had zo iemand wel een top 100 neergezet om geloofwaardiger over te komen.quote:
quote:Op maandag 14 december 2015 21:35 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Hmm, nee. Dat kan niet kloppen. Als iemand echt deed alsof, dan had zo iemand wel een top 100 neergezet om geloofwaardiger over te komen.
Ach, je moet het zo zien: hoe meer games je in je lijstje zet, des te meer punten je top 10 krijgt. Je nummer 10 krijgt nu maar 10 punten. Maak er een top 25 van, dan wordt dat 64 punten.quote:Op maandag 14 december 2015 21:39 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik geef toe ik speel wel eens een adventure of 2
Niemand zit te wachten op 50 adventures in de eindlijstquote:Op maandag 14 december 2015 21:47 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ach, je moet het zo zien: hoe meer games je in je lijstje zet, des te meer punten je top 10 krijgt. Je nummer 10 krijgt nu maar 10 punten. Maak er een top 25 van, dan wordt dat 64 punten.
Nee inderdaad, liever 50 J-(S)RPG'squote:Op maandag 14 december 2015 21:54 schreef Anoonumos het volgende:
[..]
Niemand zit te wachten op 50 adventures in de eindlijst
Ik zeg het ook alleen maar omdat ik Psychonauts in de eindlijst wil Bosbeetle te bescheiden is.quote:Op maandag 14 december 2015 21:54 schreef Anoonumos het volgende:
Niemand zit te wachten op 50 adventures in de eindlijst
Hahahaquote:Op maandag 14 december 2015 21:59 schreef The_Substitute het volgende:
[..]
Ik zeg het ook alleen maar omdat ik Psychonauts in de eindlijst wil Bosbeetle te bescheiden is.
Je weet wel met ons mannen, je moet een beetje uitdagen om ons zo ver te krijgen. Laten zien hoe diegene ervan kan profiteren. Of anders de ego gaan strelen. Maar dat heeft kennelijk allemaal geen effect op 'm. Hem steekpenningen aanbieden, heeft geen zin, want dan wordt ik gebanned. Dus het enige wat me nog resteert, is gaan smeken.quote:Op maandag 14 december 2015 22:18 schreef magnetronkoffie het volgende:
Hahaha
Wat een politiek genie ben jij ook he?![]()
Bedanktquote:Op maandag 14 december 2015 15:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik vind het tof dat je er zo over denkt!
Hulde!Dit topic had geen betere TS kunnen hebben
(en dat zegt nogal wat voor iemand zoals ik, no ..uhm...dinges
![]()
).
De grenzen worden dan nogal arbitrair, maar als je zelf zo'n lijst maakt met de totale hoeveelheid punten erbij, dan kunnen anderen altijd nog zelf een lijst maken.
In technische zin stelt het niets voor, maar er staan de genoemde games in.quote:Op dinsdag 15 december 2015 07:02 schreef Notorious_Roy het volgende:
Voor zover ik weet ik 2009 de laatste geweest.
Ik wil wel een blik werpen op die sheets btw.
Dat durf ik nu nog niet te zeggenquote:Op dinsdag 15 december 2015 20:07 schreef Beathoven het volgende:
[..]
In technische zin stelt het niets voor, maar er staan de genoemde games in.
zou je 2016 willen doen?
ik heb de lijst van 2009 er even naast gehouden gisteren en m'n idee bijgesteld. Toch maar besloten red/blue bijelkaar te voegen net als gold/silver. Voor de rest ben ik geen verschillen tegengekomen.quote:Op dinsdag 15 december 2015 20:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat durf ik nu nog niet te zeggen
De opgegeven games lijken me wel interessant, want ik zie hier toch games vermeld die hetzelfde zijn maar mogelijk apart geteld worden vanwege het platform.
Pokemon komt bijvoorbeeld altijd in tweevoud (Red/Blue zijn hetzelfde om maar iets te noemen) en met remakes en ports heb je soms cross-gen dezelfde games.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |