ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco Bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K *Kutjoch* Koplopers fanboy DerLudolf Is stiekum op zoek naar EVA.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen, en sluitseinen zijn voor waar de zon niet schijnt.
Hoi Tepelhof Flink stoffig achter de pilaar, stofding trok het hele perron langs na de foto. Kuch kuch. In Nedelrand zou het station gesloten zijn want astma en gevaar en huuuu en eng en zulks. Daar hebben ze wel lekkere warme appelflappen, twee voor een euro Op Alex betaal je het drievoudige voor kouwe
[ Bericht 17% gewijzigd door Prins_Pils op 30-11-2015 02:58:33 ]
Wat een ouwe zooi. Wat dat betreft zijn we er in Nederland wel op vooruit gegaan. Ik weet niet of ik me deze kap nog kan herinneren, maar i.i.g. wel dat de rest van de perronafkappingen nog van die ouwe troep waren en dat het bij de ingang naar de reizigerstunnel de regen gewoon door de overkapping heen drupte. Dat soort dingen zie je nu toch eigenlijk nooit meer.
Siemens had een paar Desiro City-bakken meegenomen naar InnoTrans, die stoelen zitten inderdaad niet. SLT zit een stuk comfortabeler dan die Thameslink-gevallen.
Amsterdam-Parijs Thalys Message maandag 30 november 2015, 08:36 : Reason: Beperkingen in het buitenland
Vanwege beperkingen in het buitenland moeten Thalys reizigers rekening houden met vertraging en uitval van treinen. Daardoor kan u reis langer duren dan gepland. Wij weten niet hoe lang deze situatie zal duren. Houdt u rekening met een langere reisduur.
Lekker beperkte informatie weer. Wát voor beperkingen? Zijn die bonbonbakkers nou alweer aan het staken, of wa?
*20 seconden Googlen*
Oh...
quote:
Geen hogesnelheidstreinen door kabeldiefstal
Als gevolg van een kabelbreuk rijden maandagochtend geen hogesnelheidstreinen tussen Brussel en Frankrijk, zo meldt infrastructuurbeheerder Infrabel. Er is momenteel geen Eurostar-, TGV- of Thalysverkeer mogelijk richting Rijsel, Parijs of Londen.
Het incident deed zich voor in de regio van Aat. Technici zijn onderweg om het probleem te verhelpen. De eerste indicaties geven aan dat het zou gaan om een kabeldiefstal.
Infrabel gaat uit van grote vertragingen voor een groot stuk van de voormiddag.
Ik bedoelde inderdaad per gewone IC via Kortrijk of Doornik, en dan vanaf Lille Europe verder. Het is niet ideaal (verre van) maar beter dan maar blijven wachten in Bxl...
Wie nu in de daluren onbeperkt wil treinen, aangevuld met een landelijk busabonnement is nu niet meer 153 euro per maand kwijt, maar 369 euro. Het aanschaffen van een dergelijk abonnement is niet aantrekkelijk, want voor 10 euro per maand extra koopt de reiziger een abonnement waarmee hij ook in de spits onbeperkt met de trein kan reizen.
En voor de helft van dat geld private-lease je een Aygo. Hoe draaien we het OV de nek om? Zo dus.
Wat een ouwe zooi. Wat dat betreft zijn we er in Nederland wel op vooruit gegaan. Ik weet niet of ik me deze kap nog kan herinneren, maar i.i.g. wel dat de rest van de perronafkappingen nog van die ouwe troep waren en dat het bij de ingang naar de reizigerstunnel de regen gewoon door de overkapping heen drupte. Dat soort dingen zie je nu toch eigenlijk nooit meer.
Is er in Utrecht nog wat over van die 'historische overkapping' waarvan ik steeds dacht dat hij naar beneden zou komen als ik te hard m'n koffie neer zou zetten?
Misschien technisch gezien maar de netverklaring zegt 130.
Nee, hij rijdt er 140. Als je uit de richting Gouda komt, voel je de trein (als je een niet energiebewuste machinist hebt) extra aanzetten, en komende uit Utrecht gaat ie na Woerden in de ankers.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Mja, dan kan je ook wel 30km/u gaan rijden. Want dat is maar 10km/u verschil met 40. En dat is maar 10 verschil met 50. En dat maar....
Met staande start en finish is het verschil tussen 130 en 140 op 16 km verwaarloosbaar. En in de gegeven situatie is het maar helemaal de vraag of je de 140 sowieso aantikt, want voordat je vaart kunt maken ben je al een kilometer of 5 op weg.
Met vliegende finish scheelt het wat meer, maar alleen als Woerden-Gouda ook 140 is. En dat is het niet toch?
Misschien dat 160 rijden voor andere dienstregelingtechnische problemen zorgt en per saldo geen tijdswinst oplevert tov 140. In de tijd dat NS het nog zelf berekende etc.
Ja, bijvoorbeeld. Het moet het bruisend middelpunt zijn van het 'gezellige tweede stadshart van Utrecht'. Dat moet wel eerst nog even gebouwd worden. De gemeente denkt dat het er zo druk gaat worden dat het stationnetje ernaast in de toekomst een IC-status krijgt.
Op maandag 30 november 2015 16:08 schreef ReisT het volgende: De gemeente denkt dat het er zo druk gaat worden dat het stationnetje ernaast in de toekomst een IC-status krijgt.
Ah, werd er absynth geschonken op die Sinterklaasborrel ja?
Nou ProRail meldt dat 125-139 betekent dat er 140 gereden mag worden. Ik heb net gevraagd waarom er dan een aparte categorie is voor 140/160 waar ook 140 gereden mag worden.
Er zijn op de HSL na, vier baanvakken waar >140 gereden mag worden: Lelystad Opstel Aansluiting->Hattembronx Aansluiting, Amsterdam Bijlmer->Utrecht, Hoofddorp-Den Haag Mariahoeve en ergens vanaf Helmond tot ergens voor Venlo. Op de eerste twee plekken kan dat met ERTMS, op de derde onder ATBM+ vanwege de aanwezigheid van ATB-NG bakens (alleen middensporen) en de laatste bij code Buiten Dienst (75 ofzo?).
In de netverklaring staat ook Amersfoort-Zwolle met dezelfde kleur lijn en de snelheid in de legenda is 140/160. Voor de Hanzelijn is er een andere kleur want het is meer dan 160. Echt die hele kaart, mijn autisme kan het slecht verdragen.
Op maandag 30 november 2015 18:24 schreef Salatrel het volgende: ATB EG kent geen hogere code dan 140. Thalys heeft, van toren ze nog via leiden reden, ATB+ die code 140 vertaald naar 160.
Code 96, niet code 140. En bij code 75 kan je dus in principe zo hard als je wil.
quote:
Verder krijg je bij 90 inderdaad al 130 te zien en als dan later 130 is toegestaan volgt geen code wisseling meer.
Het komt overigens wel eens voor dat de code verspringt maar het belletje achterwege blijft
willekeur. Het komt nou eenmaal voor. Lekker boeiend waarom. Ik mis het persoonlijk niet
Ik kruip wel even in deadlock zijn hoofdje
"Nee niet "nou eenmaal". Het KOMT ergens door. Een bug of een glitch of zo. In een van de belangrijkste veiligheidssystemen van het Nederlandse vervoerswezen! Tsja en nu gaat het om een belletje, maar als deze bugs er na 50 jaar ATB nog steeds niet uit zijn, wat is er dan nog meer mis mee?? "
Ze hadden de extra snelheidstrap van 160 km/h onder ATB-EG met code-147 op kunnen lossen, maar ondanks dat er over gesproken is, is het nooit ingevoerd. Nu is het niet meer toegestaan, vanwege Europese regelgeving.
Harde woei, dus de HSL-brug naar de mooiste provincie van het land moet dicht.
En over die niet-rijdende Thalyssen van vanochtend: dat was geen kabeldiefstal-gone-wrong, maar doelbewuste sabotage. Maarliefst 4 seinkasten werden rond 04:00 in brand gestoken, waarna de lijn onbruikbaar werd.
Ze hadden de extra snelheidstrap van 160 km/h onder ATB-EG met code-147 op kunnen lossen, maar ondanks dat er over gesproken is, is het nooit ingevoerd. Nu is het niet meer toegestaan, vanwege Europese regelgeving.
en zo wordt het in plaats van een coherent geheel een soort ruwe kern waar allemaal losse klonten boetseerklei tegenaan gegooid en geplat zijn voor elke situatie waar men bij invoering niet aan gedacht had.
Op maandag 30 november 2015 18:46 schreef Dr_Flash het volgende: en zo wordt het in plaats van een coherent geheel een soort ruwe kern waar allemaal losse klonten boetseerklei tegenaan gegooid en geplat zijn voor elke situatie waar men bij invoering niet aan gedacht had.
Maar goed, opschieten maar met dat ERTMS dan
Dat is houtje touwtje op Europees niveau. Berg je maar.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
En over die niet-rijdende Thalyssen van vanochtend: dat was geen kabeldiefstal-gone-wrong, maar doelbewuste sabotage. Maarliefst 4 seinkasten werden rond 04:00 in brand gestoken, waarna de lijn onbruikbaar werd.
pfoe, dat is zeer kwalijk te noemen. Hopelijk vinden ze de daders
en zo wordt het in plaats van een coherent geheel een soort ruwe kern waar allemaal losse klonten boetseerklei tegenaan gegooid en geplat zijn voor elke situatie waar men bij invoering niet aan gedacht had.
Maar goed, opschieten maar met dat ERTMS dan
Mja, Dijksma zei afgelopen weekend nog dat als besloten wordt om station Schiphol meer capaciteit te geven dit ten koste zal gaan van de invoering van ERTMS
"Nee niet "nou eenmaal". Het KOMT ergens door. Een bug of een glitch of zo. In een van de belangrijkste veiligheidssystemen van het Nederlandse vervoerswezen! Tsja en nu gaat het om een belletje, maar als deze bugs er na 50 jaar ATB nog steeds niet uit zijn, wat is er dan nog meer mis mee?? "
Ze hadden de extra snelheidstrap van 160 km/h onder ATB-EG met code-147 op kunnen lossen, maar ondanks dat er over gesproken is, is het nooit ingevoerd. Nu is het niet meer toegestaan, vanwege Europese regelgeving.
Ik betwijfel of dat wel verboden is. Ik denk van niet.
Mja, Dijksma zei afgelopen weekend nog dat als besloten wordt om station Schiphol meer capaciteit te geven dit ten koste zal gaan van de invoering van ERTMS
Weer zo'n mooi voorbeeld van onbehoorlijk bestuur. De hele sector bereidt zich voor op ERTMS en één nieuwe olifant in de porseleinkast gooit de hele LTSA om.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Weer zo'n mooi voorbeeld van onbehoorlijk bestuur. De hele sector bereidt zich voor op ERTMS en één nieuwe olifant in de porseleinkast gooit de hele LTSA om.
Terwijl er capaciteit genoeg is om morgen te beginnen met uitrollen. En ik vind het ronduit schandalig dat het niet gedaan wordt.
En over die niet-rijdende Thalyssen van vanochtend: dat was geen kabeldiefstal-gone-wrong, maar doelbewuste sabotage. Maarliefst 4 seinkasten werden rond 04:00 in brand gestoken, waarna de lijn onbruikbaar werd.
En uit gemak worden alle ICD treinen maar opgeheven. Mijn treinexperiment was weer een groot succes vandaag Hoewel het op de weg ook geen feestje is met dit weer natuurlijk.
Vet handig om dan een zeer duurzame modaliteit onklaar te maken, die mensen gaan dan alsnog met het vliegtuig.
Lui die dit soort acties bedenken hebben de meest debiele rechtvaardigingen ervoor.
Maar het zou natuurlijk ook uit andere hoek kunnen komen, misschien wel extreem-rechts als protest tegen de multiculturele samenleving of zoiets achterlijks.
En uit gemak worden alle ICD treinen maar opgeheven. Mijn treinexperiment was weer een groot succes vandaag Hoewel het op de weg ook geen feestje is met dit weer natuurlijk.
Nee, het is natuurlijk volkomen logisch dat niemand meer weet hoe een auto werkt als het regent.
Weer zo'n mooi voorbeeld van onbehoorlijk bestuur. De hele sector bereidt zich voor op ERTMS en één nieuwe olifant in de porseleinkast gooit de hele LTSA om.
Ik hou van het idee dat Uitverkorenen die tien keer genoeg geld verdienen, ook echt iets zouden moeten leveren, maar hey, dan zijn ze opeens "vrouw", "moeder" of lid van god weet welke zelf-ingeroepen zwakke minderheidsgroepering nou weer.
Het wordt echt hoog tijd dat we daar for good and forever mee afrekenen. GEEN vrouwen meer aan de top. KWALITEIT aan de top. Dat gaat nou eenmaal niet samen. Als dat nu nog niet duidelijk is dan kunnen we beter stoppen met heel dat boomknuffelende "democratie" idee.
Nee. Maar het geeft aan dat ik, ik heb sinds een tijdje een auto, toch het OV probeer en ik dan een dikke middelvinger krijg. Want die ICD stond er natuurlijk een half uur vertrek nog wel op. En dat leidt er vervolgens weer toe dat ik de auto wel weer pak. Tot zover het ontmoedigingsbeleid voor het OV
Reizigers hebben het afgelopen jaar vaker te maken gehad met uitval van treinen door infrastoringen. In 2014 werden 32.899 NS-treinritten geregistreerd als opgeheven door storingen aan de infrastructuur. Dat is ruim 46 procent meer als het jaar ervoor. Dat blijkt uit cijfers van de NS, die voor het eerst aan Treinreiziger.nl zijn verstrekt
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Waarom denk ik bij de NS dan altijd meteen dat het cijfer veel hoger is dan hun eigen berekening?
Komt voor een deel door de beleving. Daar ligt meteen een deel van het probleem. Er wordt niet genoeg gedaan om die beleving te veranderen door meer en snellere service te verlenen op het moment dat er een verstoring optreedt.
Daarnaast halen ze uit de huidige systemen ook niet genoeg. Bijvoorbeeld treinlengte op de borden op de perrons tonen is toch niet zo lastig?
Komt voor een deel door de beleving. Daar ligt meteen een deel van het probleem. Er wordt niet genoeg gedaan om die beleving te veranderen door meer en snellere service te verlenen op het moment dat er een verstoring optreedt.
Daarnaast halen ze uit de huidige systemen ook niet genoeg. Bijvoorbeeld treinlengte op de borden op de perrons tonen is toch niet zo lastig?
Heb ooit iets gevraagd aan de helpdesk. Bij bijvoorbeeld rijdendetreinen.nl zie je de vertraging in minuten en niet +5 - +10 + 15. Ik vroeg ze toen waarom NS dat niet deed en het antwoord was best vreemd. Volgens hun zou die enkele minuut niet van dusdanig groot verschil zijn. Dat kan toch juist wel zo zijn als je een krappe overstap hebt...
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
Komt voor een deel door de beleving. Daar ligt meteen een deel van het probleem. Er wordt niet genoeg gedaan om die beleving te veranderen door meer en snellere service te verlenen op het moment dat er een verstoring optreedt.
Daarnaast halen ze uit de huidige systemen ook niet genoeg. Bijvoorbeeld treinlengte op de borden op de perrons tonen is toch niet zo lastig?
Zelfs de Fransen kunnen dat...en dan nog wel bij de RER!
Heb ooit iets gevraagd aan de helpdesk. Bij bijvoorbeeld rijdendetreinen.nl zie je de vertraging in minuten en niet +5 - +10 + 15. Ik vroeg ze toen waarom NS dat niet deed en het antwoord was best vreemd. Volgens hun zou die enkele minuut niet van dusdanig groot verschil zijn. Dat kan toch juist wel zo zijn als je een krappe overstap hebt...
Dat idee heb ik de laatste tijd een beetje, zo van 'we hoeven niet meer op tijd te rijden, want iedereen heeft toch wel een smartphone in z'n zak om vervolgens te zien dat we A te laat zijn, en B een alternatief uit te rekenen'
Vroeger had je een station met 1 of 2 vertrekstaten en geen omroep...en verder niks dus die trein moest er wel zijn....
Komt voor een deel door de beleving. Daar ligt meteen een deel van het probleem. Er wordt niet genoeg gedaan om die beleving te veranderen door meer en snellere service te verlenen op het moment dat er een verstoring optreedt.
Daarnaast halen ze uit de huidige systemen ook niet genoeg. Bijvoorbeeld treinlengte op de borden op de perrons tonen is toch niet zo lastig?
Er is geen idee van de beleving, er worden blijkbaar totaal verkeerde afwegingen gemaakt ("een minuutje is toch niet boeiend" etc.)
Maar los van de beleving vind ik 2500 uitgevallen treinen op 85.000 gewoon best heel veel. Dat is drie procent! Zou er daar relatief makkelijk besloten worden tot opheffen omdat "er toch genoeg andere treinen rijden" of zo?
Er is geen idee van de beleving, er worden blijkbaar totaal verkeerde afwegingen gemaakt ("een minuutje is toch niet boeiend" etc.)
Maar los van de beleving vind ik 2500 uitgevallen treinen op 85.000 gewoon best heel veel. Dat is drie procent! Zou er daar relatief makkelijk besloten worden tot opheffen omdat "er toch genoeg andere treinen rijden" of zo?
Zolang t een kwartiersdienst is en dus er geld terug hoeft....tuurlijk!
Er is geen idee van de beleving, er worden blijkbaar totaal verkeerde afwegingen gemaakt ("een minuutje is toch niet boeiend" etc.)
Maar los van de beleving vind ik 2500 uitgevallen treinen op 85.000 gewoon best heel veel. Dat is drie procent! Zou er daar relatief makkelijk besloten worden tot opheffen omdat "er toch genoeg andere treinen rijden" of zo?
Een minuut is ook nauwelijks boeiend omdat er zoveel speling in zit dat die er toch wel uit gereden wordt.
Een minuut is ook nauwelijks boeiend omdat er zoveel speling in zit dat die er toch wel uit gereden wordt.
Die speling is ook een mooie in de 3600 tussen Roosendaal en Zwolle. Als de trein volgens mij met meer dan +7 uit Oss richting Nijmegen vertrekt wordt er tussen Nijmegen en Arnhem niet op de tussengelegen stations gestopt, terwijl er in de tussentijd vijf minuten speling ingelopen wordt en de trein dus vrijwel weer op tijd rijdt
Een minuut is ook nauwelijks boeiend omdat er zoveel speling in zit dat die er toch wel uit gereden wordt.
Nou nee. Je ziet ook gewoon gebeuren dat je overstaps mist door EZR, en dat gaat om wel minder dan een minuut.
Iemand kan wel "bepalen" dat een minuut niet boeiend "is", maar je hebt toch met de man aan de knoppen te maken, en daar doe je helemaal niks aan. En dat is wel van grote invloed op de beleving.
Nou nee. Je ziet ook gewoon gebeuren dat je overstaps mist door EZR, en dat gaat om wel minder dan een minuut.
Iemand kan wel "bepalen" dat een minuut niet boeiend "is", maar je hebt toch met de man aan de knoppen te maken, en daar doe je helemaal niks aan. En dat is wel van grote invloed op de beleving.
Als de beste man achter de knoppen EZR toepast terwijl hij te laat is heeft hij de instructie niet begrepen en zal hij daar op aangesproken moeten worden. Zoiets moeten ze wel in kunnen zien omdat machinisten er tegenwoordig op aangesproken worden als ze niet voldoende EZR rijden.
Ik merk zelf ook regelmatig dat een trein met +3/+4 op de apps staat (+5 op de borden) en dat de trein vervolgens met +1 binnen komt rijden.
Er is geen idee van de beleving, er worden blijkbaar totaal verkeerde afwegingen gemaakt ("een minuutje is toch niet boeiend" etc.)
Maar los van de beleving vind ik 2500 uitgevallen treinen op 85.000 gewoon best heel veel. Dat is drie procent! Zou er daar relatief makkelijk besloten worden tot opheffen omdat "er toch genoeg andere treinen rijden" of zo?
Maar hoeveel zijn het er alleen al tussen Gouda en Rotterdam? Het is wel vaak hetzelfde traject waardoor het als veel (ja die beleving) aanvoelt.
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
Op dinsdag 1 december 2015 11:52 schreef b2py het volgende: De belangrijkste overstappen zitten op grotere knopen, doe eens een gokje waar de meeste speling zit?
Doe eens een gokje waar ik altijd moet overstappen...
Op dinsdag 1 december 2015 13:24 schreef boriq het volgende: Vanaf vandaag heeft Prorail een kek 'dashboard' om te zien hoe slecht het met en op het Nederlandse spoor gaat.
Op dinsdag 1 december 2015 13:44 schreef James1988 het volgende: Virgin Trains en Virgin Trains East Coast hebben hun kersttreinen vandaag onthuld, ze heten "Penguilino" en "Claus 91":
Op dinsdag 1 december 2015 13:24 schreef boriq het volgende: Vanaf vandaag heeft Prorail een kek 'dashboard' om te zien hoe slecht het met en op het Nederlandse spoor gaat.
Op dinsdag 1 december 2015 13:44 schreef James1988 het volgende: Virgin Trains en Virgin Trains East Coast hebben hun kersttreinen vandaag onthuld, ze heten "Penguilino" en "Claus 91":
Op dinsdag 1 december 2015 13:24 schreef boriq het volgende: Vanaf vandaag heeft Prorail een kek 'dashboard' om te zien hoe slecht het met en op het Nederlandse spoor gaat.
Op dinsdag 1 december 2015 13:24 schreef boriq het volgende: Vanaf vandaag heeft Prorail een kek 'dashboard' om te zien hoe slecht het met en op het Nederlandse spoor gaat.
Die springer tussen Deventer en Olst? 16:51 gaat een extra IC uit Deventer naar Zwolle, daarna rijdt alles weer. Nog wel redelijk snel, volgens De Stentor was het om 15:24 gebeurd. Aan de overweg Schapenzandweg bij Diepenveen.
ICM op Zwolle - Roosendaal Gisteren ook al Zo heerlijk stil
De FishPoint in Zutphen Maar eens geprobeerd vandaag. Flinke portie gefrituurde mossels met saus voor ¤ 3,50 Alleen die meneer neemt er wel uitgebreid de tijd voor
De FishPoint in Zutphen Maar eens geprobeerd vandaag. Flinke portie gefrituurde mossels met saus voor ¤ 3,50 Alleen die meneer neemt er wel uitgebreid de tijd voor
Breda had ook een Fish Point. De winkel is maarliefst 3 weken open geweest, ging toen dicht "wegens verbouwing" en is zo'n 5 maanden later leeggehaald.
schraal. Ik zie in Zutphen trouwens ook praktisch nooit iemand in die winkel staan. Was eigenlijk dat er voor mij iemand naar binnen liep dat ik dacht "Oh ja dat wou ik ook nog eens proberen". Voordat ik klaar was stonden er nog 2 mensen
Op dinsdag 1 december 2015 16:42 schreef Prins_Pils het volgende: Die springer tussen Deventer en Olst? 16:51 gaat een extra IC uit Deventer naar Zwolle, daarna rijdt alles weer. Nog wel redelijk snel, volgens De Stentor was het om 15:24 gebeurd. Aan de overweg Schapenzandweg bij Diepenveen.
Yep. Heb de bus naar Olst gepakt en daar verder met de trein. +30 uiteindelijk. Maar was wel allemaal ongemakkelijk want afspraak in Zwolle.
Intercity tussen Breda en Dordrecht wordt niet uit dienstregeling geschrapt
BREDA - De intercity tussen Breda en Dordrecht blijft behouden. Het voorstel daarvoor van D66-Tweede Kamerlid Wassila Hachchi is dinsdag in de kamer aangenomen.
De NS wilde de intercityverbinding per 2017 uit de dienstregeling schrappen. Er zou dan nog maar twee keer per uur een sprinter tussen de twee steden rijden en de intercity zou vanuit Brabant Dordrecht overslaan.
Werkgelegenheid Hachchi: "Het is goed dat de verbinding behouden blijft. Dat is belangrijk voor de werkgelegenheid in de stad. Bovendien scheelt het ruim 2300 mensen dagelijks extra reis- en overstaptijden."
De gemeenten Dordrecht en Breda stuurden in september een brandbrief naar de Tweede Kamer en staatssecretaris Wilma Mansveld om de intercityverbinding te behouden.
Zo zo, vandaag een brief in de bus. 21 december gaan de poortjes op het station dicht en kun je alleen nog maar naar het centrum komen als je een OV-Chipkaart met een geldig NS-reisproduct hebt. Of je moet een passagepas aanvragen.
Men adviseert om zo spoedig mogelijk zo'n pas aan te vragen.
Overigens zijn de passagepassen alleen te gebruiken voor het station waarvoor deze aangevraagd is Dus als je ook in Leiden werkt en een oma in Weesp en een tante in Hilversum hebt loop je als niet-OV-reiziger met vier OV-chipkaarten in je zak.
Op dinsdag 1 december 2015 20:05 schreef Dr_Flash het volgende: Zo zo, vandaag een brief in de bus. 21 december gaan de poortjes op het station dicht en kun je alleen nog maar naar het centrum komen als je een OV-Chipkaart met een geldig NS-reisproduct hebt. Of je moet een passagepas aanvragen.
Men adviseert om zo spoedig mogelijk zo'n pas aan te vragen.
Lekker op tijd wel
Ja, daar hebben wij er ook twee van. "Station Passagepas Gouda" staat er op.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Er staat nergens wat ze kosten, maar ook nergens dat ze gratis zijn. Dus ik ben bang dat er toch een bedrag komt, nadat je de algemene voorwaarden, de specifieke voorwaarden, de persoonlijke voorwaarden en de productvoorwaarden uit je hoofd geleerd hebt en je naam, adres, postcode, woonplaats, telefoonnummer, emailadres, geslacht, pincode en je politieke, religieuze en seksuele voorkeur afgegeven hebt. Klopt dat?
Op dinsdag 1 december 2015 20:26 schreef Dr_Flash het volgende: Er staat nergens wat ze kosten, maar ook nergens dat ze gratis zijn. Dus ik ben bang dat er toch een bedrag komt, nadat je de algemene voorwaarden, de specifieke voorwaarden, de persoonlijke voorwaarden en de productvoorwaarden uit je hoofd geleerd hebt en je naam, adres, postcode, woonplaats, telefoonnummer, emailadres, geslacht, pincode en je politieke, religieuze en seksuele voorkeur afgegeven hebt. Klopt dat?
Op dinsdag 1 december 2015 20:34 schreef Prins_Pils het volgende: Huh wat? Kun je niet gewoon eenmalig passagerecht op je eigen chipkaart zetten bij de automaat?
je kunt gewoon in en uitbliepen mits geldig NS-reisproduct en 10 of 20 euro minimum saldo. Dat is om u nog beter van dienst te kunnen zijn
Er staat nergens een prijs, ook niet in de voorwaarden. Wel staat er dat het ding strikt persoonlijk is en dat je 'm moet opsturen naar NS als je 'm niet meer wilt gebruiken.
Oh, en er staat ook nog dat je de chip niet mag analyseren, kopiëren of manipuleren.
Op dinsdag 1 december 2015 20:26 schreef Dr_Flash het volgende: Er staat nergens wat ze kosten, maar ook nergens dat ze gratis zijn. Dus ik ben bang dat er toch een bedrag komt, nadat je de algemene voorwaarden, de specifieke voorwaarden, de persoonlijke voorwaarden en de productvoorwaarden uit je hoofd geleerd hebt en je naam, adres, postcode, woonplaats, telefoonnummer, emailadres, geslacht, pincode en je politieke, religieuze en seksuele voorkeur afgegeven hebt. Klopt dat?
Nee, ik heb niks betaald voor die dingen.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Er staat nergens een prijs, ook niet in de voorwaarden. Wel staat er dat het ding strikt persoonlijk is en dat je 'm moet opsturen naar NS als je 'm niet meer wilt gebruiken.
Oh, en er staat ook nog dat je de chip niet mag analyseren, kopiëren of manipuleren.
Ja precies. Al kun je je afvragen wat ze tegen analyseren willen doen.
Je kunt meerdere passen tegelijkertijd aanvragen voor hetzelfde adres en op de pas zelf staat geen naam. Dus ze zijn te herleiden tot een adres (op basis van het serienummer van de pas, als ze dat bijhouden tenminste) maar niet naar een individu.
Ik heb nooit 10 euro op de kaart, behalve als ik ga reizen. Leuk dus als ik iemand wil ophalen of wegbrengen want dat doe ik wel vaker. Had altijd begrepen dat je gewoon gratiesj een éénmalig passagerecht voor een uur op je kaart kunt zetten maar nee dus?
De NFC-reader op mijn telefoon doet het ineens niet meer, maar volgens mij kun je gewoon een MyFare-cheapo uitlezen.
MiFare Ultralight (de chip in wegwerpkaartjes) heeft geen beveiliging, die kun je eigenlijk wel kopiëren. De chips die tegenwoordig in de OV-chipkaart zitten zijn geen MiFare's meer, maar ze doen alsof. Ze zijn naar het schijnt beveiligd tegen brute-forcing, als je het te vaak probeert blokkeert het ding zichzelf.
Op dinsdag 1 december 2015 20:46 schreef Prins_Pils het volgende: Ik heb nooit 10 euro op de kaart, behalve als ik ga reizen. Leuk dus als ik iemand wil ophalen of wegbrengen want dat doe ik wel vaker. Had altijd begrepen dat je gewoon gratiesj een éénmalig passagerecht voor een uur op je kaart kunt zetten maar nee dus?
Dat hangt denk ik van het station af, dat passagerecht is bedoeld voor "van de ene kant naar de andere kant van het station lopen" en niet voor "even iemand wegbrengen".
Op dinsdag 1 december 2015 20:49 schreef James1988 het volgende: Dat hangt denk ik van het station af, dat passagerecht is bedoeld voor "van de ene kant naar de andere kant van het station lopen" en niet voor "even iemand wegbrengen".
Ehm. Wel. Volgens die brief.
Sowieso, who de fak is NS om te bepalen of ik zo'n kaart wel gebruik waar hij voor "bedoeld" is. Moet ik me straks ook gaan verantwoorden waarom ik met de trein reis?
Zo'n brief ga ik niet krijgen ook, want hier in Breda hebben ze de tunnel (in aanbouw) tussen Belcrum en Centrum mooi vrijgelegd van de opgangen naar de perrons.
quote:
Sowieso, who de fak is NS om te bepalen of ik zo'n kaart wel gebruik waar hij voor "bedoeld" is. Moet ik me straks ook gaan verantwoorden waarom ik met de trein reis?
Ik bedoelde "bedoeld" meer als in "de slimmerik bij NS dacht dat het zo moet"
Op een aantal stations kan op een OV-chipkaart zonder saldo een eenmalig passagerecht worden geladen bij de kaartautomaat buiten het beheerst toegankelijke gebied. Passanten hebben op de afgiftedatum een uur de tijd tussen in- en uitchecken op hetzelfde station. Dit product zal voor die betreffende kalenderdag bij check-in altijd worden gebruikt.
Ofwel: een zwartrijder laadt keurig dat product op z'n chipkaart, loopt door het poortje heen, en loopt op z'n aankomststation gewoon achter iemand aan.
Dat hangt denk ik van het station af, dat passagerecht is bedoeld voor "van de ene kant naar de andere kant van het station lopen" en niet voor "even iemand wegbrengen".
Passanten hebben op de afgiftedatum een uur de tijd tussen in- en uitchecken op hetzelfde station. Dit product zal voor die betreffende kalenderdag bij check-in altijd worden gebruikt.
Okay dus ik kan niet 's ochtends iemand ophalen, en 's middags gaan reizen, omdat dat passagerecht de hele dag wordt aangesproken?
Op dinsdag 1 december 2015 20:46 schreef Prins_Pils het volgende: Ik heb nooit 10 euro op de kaart, behalve als ik ga reizen. Leuk dus als ik iemand wil ophalen of wegbrengen want dat doe ik wel vaker. Had altijd begrepen dat je gewoon gratiesj een éénmalig passagerecht voor een uur op je kaart kunt zetten maar nee dus?
Je kan wel de borg van 20 naar 10 euro 'verlagen' om een station binnen te komen door samenreiskorting op je pas te laden
Overigens, de ultieme pasagepas is nog altijd kids vrij...
Op dinsdag 1 december 2015 21:10 schreef Darkwing_Duck het volgende: Wacht wat? ..tonnen , nee misschien wel miljoenen worden er gestoken in poortjes en shit, en nu kan iedere boerenlul een pas aanvragen?
Gaat dat echt naar iedereen lukraak verstuurd worden of kijken ze minimaal of er een dalvrij of ander abonnement op dat adres staat
Erger nog, iedere boerenlul kan een passagerecht laden.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Op dinsdag 1 december 2015 20:44 schreef James1988 het volgende: Je kunt meerdere passen tegelijkertijd aanvragen voor hetzelfde adres en op de pas zelf staat geen naam. Dus ze zijn te herleiden tot een adres (op basis van het serienummer van de pas, als ze dat bijhouden tenminste) maar niet naar een individu.
Okee dus dat strikt persoonlijk is ook al bangmakerij.
"Gebruikers met een OV-chipkaart zonder saldo kunnen via de NS-kaartautomaat op bepaalde stations gratis een eenmalige stationspassageproduct op de OV-chipkaart laden. Passanten hebben op de afgiftedatum een uur passagetijd tussen in- en uitchecken op hetzelfde station. Na het uitchecken verdwijnt het passageproduct van de kaart."
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Ofwel: een zwartrijder laadt keurig dat product op z'n chipkaart, loopt door het poortje heen, en loopt op z'n aankomststation gewoon achter iemand aan.
Precies. Jaren ergernis, miljarden verspild, niemand blij en doel niet bereikt. Wauw
"Gebruikers met een OV-chipkaart zonder saldo kunnen via de NS-kaartautomaat op bepaalde stations gratis een eenmalige stationspassageproduct op de OV-chipkaart laden. Passanten hebben op de afgiftedatum een uur passagetijd tussen in- en uitchecken op hetzelfde station. Na het uitchecken verdwijnt het passageproduct van de kaart."
Als dat net zo werkt als het laden van samenreiskorting, die dus ook verdwijnt na het uitchecken, dan kan ik er dus ook minimaal 8 van op mn kaart zetten. En zodoende een anonieme voorraad kaart maken.
En dan zie ik oon nog wel voor me dat het op alle stations werkt
Op dinsdag 1 december 2015 21:56 schreef Prins_Pils het volgende: He maar kun je die pas alleen aanvragen als je die brief hebt of dicht genoeg bij het station woont, of kan iedereen het?
Op dinsdag 1 december 2015 21:56 schreef Prins_Pils het volgende: He maar kun je die pas alleen aanvragen als je die brief hebt of dicht genoeg bij het station woont, of kan iedereen het?
Maar als iemand uit Vlissingen een passagepas aanvraagt voor Deventer wordt dat vast afgewezen
Hoop trouwens wel dat vóór 21 december de bouwput voor het stationsgebouw weg is, want om nu van de Saxionkant naar de bussen te komen, móet je door de poortjes
Op dinsdag 1 december 2015 21:59 schreef Prins_Pils het volgende: Hoop trouwens wel dat vóór 21 december de bouwput voor het stationsgebouw weg is, want om nu van de Saxionkant naar de bussen te komen, móet je door de poortjes
Ik hoop dat ze al die duizenden persoonlijke passen binnen drie weken aangemaakt en verstuurd krijgen. Maar dat zal wel rijmen op "uitgelopen werkzaamheden"
Op dinsdag 1 december 2015 22:10 schreef Prins_Pils het volgende: Ik snap sowieso niet waarom die dingen 'strikt persoonlijk' zijn. En waarom je voor elk station een apart pasje nodig hebt.
Ze zijn er ook maar voor slechts vier stations [ afbeelding ]
Eens kijken of er nog iets bespottelijks in die voorwaarden staat
En die vier links gaan allemaal naar hetzelfde formulier (via HTTP GET) en er staat geen stationsnaam of -code in het adres
En waarom je voor elk station een apart pasje nodig hebt.
Dat ook.
quote:
Ze zijn er ook maar voor slechts vier stations [ afbeelding ]
Deze fase ja. Ik gok zomaar dat ze telkens in batches van een paar stations over gaan.
quote:
Eens kijken of er nog iets bespottelijks in die voorwaarden staat
Genoeg. Je mag niet analyseren, je mag niet "onbedoeld gebruiken". Als ze erachter komen dat je er seksueel getinte dingetjes mee doet dan zullen ze hem weleens effetjes blokkeren mannetje! Dat zal je leren! En zo.
Allemaal onzin. Ze hadden eigenlijk in plaats van die brief gewoon door de hele stad huis aan huis die pasjes moeten laten bezorgen. Maar ja, waarom makkelijk doen als het NS kan?
Deze fase ja. Ik gok zomaar dat ze telkens in batches van een paar stations over gaan.
[..]
Genoeg. Je mag niet analyseren, je mag niet "onbedoeld gebruiken". Als ze erachter komen dat je er seksueel getinte dingetjes mee doet dan zullen ze hem weleens effetjes blokkeren mannetje! Dat zal je leren! En zo.
Allemaal onzin. Ze hadden eigenlijk in plaats van die brief gewoon door de hele stad huis aan huis die pasjes moeten laten bezorgen. Maar ja, waarom makkelijk doen als het NS kan?
Welnee. Ze moeten het gewoon goed regelen. En niet denken dat het bedreigen van klanten met allerlei loze kreten een constructieve manier van handelen is. Het is gewoon één groot mentaliteitsprobleem, heel dat NS. Maar goed, doe er maar eens wat aan
In overeenstemming met de gemeenten is vastgesteld welke postcodegebieden in aanmerking komen voor de Station Passagepas. De door u ingevoerde postcode komt niet in aanmerking voor een Station Passagepas.
Op dinsdag 1 december 2015 22:18 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ik weet niet, ik zou er bijna een voor Deventer willen aanvragen en in oosterhout willen laten bezorgen. Kijken of dat lukt...
Dat zal ongetwijfeld lukken
quote:
Maar aan de andere kant ben ik bang dat ze zeggen: U heeft al dalvoordeel...
Dat zal niet gebeuren want die gegevens mogen ze niet koppelen. Dat is ook de reden dat je elke maand opnieuw je geslacht, je haarkleur, je schoenmaat en wat je gisteren gegeten hebt, moet opgeven, voordat je een nieuw abo mag kopen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op dinsdag 1 december 2015 22:18 schreef Darkwing_Duck het volgende: Ik weet niet, ik zou er bijna een voor Deventer willen aanvragen en in oosterhout willen laten bezorgen. Kijken of dat lukt...
ProRail had in het kader van 'het wisselgesprek' aan een aantal reizigers de vraag gesteld "Waar zou je willen dat de trein je nog eens heen brengt?". Daarop kwamen antwoorden zoals "Legoland" en "Azië".
Op dinsdag 1 december 2015 22:28 schreef Darkwing_Duck het volgende: Fles ik stel voor dat je gewoon een stapeltje besteld voor ons allen. Ik maak de portokosten alvast over...
"Eeehhh meneer Fles, waarom vraagt u 30 kaarten aan?" "Nou, groot gezin. "
Nou, ik zou Fles serieus wel even lief willen aankijken met puppy-oogjes want ik wil ook zo'n ding.. Niet dat ik nou zo vreselijk vaak door het station ga of iemand uitzwaai, maar toch..
Op dinsdag 1 december 2015 22:27 schreef James1988 het volgende: ProRail had in het kader van 'het wisselgesprek' aan een aantal reizigers de vraag gesteld "Waar zou je willen dat de trein je nog eens heen brengt?". Daarop kwamen antwoorden zoals "Legoland" en "Azië".
Ik snap best dat als je verder weg woont dat de redenering is "pak de Brinkgreverweg of de Hoge Hondstraat maar".
Maar dan is het dus blijkbaar, in tegenstelling tot wat er heel duidelijk in die brief staat, NIET "bedoeld om iemand uit te zwaaien". NS bepaalt wie iemand mag willen kunnen uitzwaaien, en wie niet.
Kan me niet voorstellen dat daar geen clubje tegen in het geweer komt
Maar laat ik maar gaan slapen, voordat ik me hier weer ontzettend kwaad over ga lopen maken. Tabee
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik op fietse ben en ik moet het spoor kruisen, dan pak ik altijd de wegen en ga ik nooit door het station. Maar dat komt puur door mijn geografische ligging pal aan het spoor nabij Snipperling Aansluiting, ik kruis het spoor nooit op het station, ik kom alleen in het station als ik daar moet zijn. Maar stel dat het wel mijn kortste route was? Dan moest ik ineens gaan omrijden. Ik ga binnenkort verhuizen en wie weet hoe mijn routes dan gaan liggen.
Als mijn moeder op bezoek komt haal ik haar soms op, maar meestal niet want ze weet de bus naar mijn huis te vinden. Ik breng haar wel altijd weg naar de trein. Maar omdat NS dat zegt is het in het vervolg dus altijd 'ho mam, wacht even, ik moet eerst passagerecht opladen'. Als we uit de bus komen van mijn huis hebben we zeven minuten, maar als het gigantisch druk is aan de automaat haal ik dat misschien niet eens. Omdat ik van NS geen passagekaart mag hebben.
[ Bericht 3% gewijzigd door Prins_Pils op 02-12-2015 03:04:14 ]
Op woensdag 2 december 2015 02:51 schreef Prins_Pils het volgende: Als ik op fietse ben en ik moet het spoor kruisen, dan pak ik altijd de wegen en ga ik nooit door het station. Maar dat komt puur door mijn geografische ligging pal aan het spoor nabij Snipperling Aansluiting, ik kruis het spoor nooit op het station, ik kom alleen in het station als ik daar moet zijn. Maar stel dat het wel mijn kortste route was? Dan moest ik ineens gaan omrijden. Ik ga binnenkort verhuizen en wie weet hoe mijn routes dan gaan liggen.
Als mijn moeder op bezoek komt haal ik haar soms op, maar meestal niet want ze weet de bus naar mijn huis te vinden. Ik breng haar wel altijd weg naar de trein. Maar omdat NS dat zegt is het in het vervolg dus altijd 'ho mam, wacht even, ik moet eerst passagerecht opladen'. Als we uit de bus komen van mijn huis hebben we zeven minuten, maar als het gigantisch druk is aan de automaat haal ik dat misschien niet eens. Omdat ik van NS geen passagekaart mag hebben.
Zo zie je maar, dat ding is verzonnen ontwikkelt door iemand die nooit het OV neemt....
Overigens kon ik vorige week tot mn grote verbazing op een anonieme kaart met -0.47 Saldo gewoon een toeslag ICD direct laden op de paal aan het perron...
Zo zie je maar, dat ding is verzonnen ontwikkelt door iemand die nooit het OV neemt....
ik zie het drama niet zo eigenlijk. Als je iemand naar Schiphol brengt mag je ook op gegeven moment niet verder en aangezien moeders niet dement of gehandicapt is kan ze de laatste paar meters naar de trein best zelf afleggen
ik zie het drama niet zo eigenlijk. Als je iemand naar Schiphol brengt mag je ook op gegeven moment niet verder en aangezien moeders niet dement of gehandicapt is kan ze de laatste paar meters naar de trein best zelf afleggen
Dan moeten ze niet in die brief zeggen dat die passagepas bedoeld is om uitzwaaien mogelijk te maken. Want dat is dus gewoon gelogen.
Als voorbeeld dat machinisten gewoon weer moeten mogen uitstappen om een 'flinke trap' tegen een wissel te geven, in plaats van wachten tot een mannetje van de aannemer dat komt doen.
Op woensdag 2 december 2015 05:56 schreef Darkwing_Duck het volgende: Overigens kon ik vorige week tot mn grote verbazing op een anonieme kaart met -0.47 Saldo gewoon een toeslag ICD direct laden op de paal aan het perron...
Dat is wel vreemd: een ov-chipkaart mag tot 4 euro in de min komen, maar dan moet bij het inchecken het saldo nog wel positief zijn. Blijkbaar mist daar een check op bij de IC-defect paaltjes. Zal wel zijn omdat je al ingecheckt bent dan, en met dat paaltje het borgbedrag alleen verhoogd wordt of zo?
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Dat is wel vreemd: een ov-chipkaart mag tot 4 euro in de min komen, maar dan moet bij het inchecken het saldo nog wel positief zijn. Blijkbaar mist daar een check op bij de IC-defect paaltjes. Zal wel zijn omdat je al ingecheckt bent dan, en met dat paaltje het borgbedrag alleen verhoogd wordt of zo?
Nee, ik was met mn persoonlijke kaart ingetjekt...
Ik heb net weken lopen klootviolen om iets in een TEST-omgeving aan de praat te krijgen. Zijn we eindelijk klaar om naar productie te gaan, wat denk je?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er waren 10 van de 1700 gebruikers die 64bit office nodig hadden, dus is ohne nach zu denken de hele omgeving naar 64 bits gemigreerd. Toen gingen 1690 users helemaal flippen natuurlijk (mijn bits, wat doe je??!!) IT zo van ja ik heb hem toch gekogd Dus het meeste weer teruggedraaid wat nodig was. Dus ook de prod omgeving van deze app. Maar de test, ach. Laat maar
Dat is wel vreemd: een ov-chipkaart mag tot 4 euro in de min komen, maar dan moet bij het inchecken het saldo nog wel positief zijn. Blijkbaar mist daar een check op bij de IC-defect paaltjes. Zal wel zijn omdat je al ingecheckt bent dan, en met dat paaltje het borgbedrag alleen verhoogd wordt of zo?
Toeslag kopen is wat anders dan inchecken. Het zou ook niet handig zijn als je wel mag inchecken maar dan vervolgens geen toeslag mag kopen.
beetje late reactie maar ik snap het wel. Die hele treinserie is kut. 3 minuten leeftijd in Rotterdam en 5 minuten in Vlaardingen waar je tussen oost en centrum ook nog eens naar linkerspoor moet. Bij het minste of geringste vertraging van die spitspendel of de tegen trein die je bij oost tegen hoort te komen rij je elkaar gigantisch in de weg en heel druk zijn ze niet..
Buiten het herfstseizoen rijden die sprinters met losse tweetjes... Die zou je beter kunnen koppelen aan de treinen naar Maassluis west en met 2 stellen gaanrijden oid want daar help je veel meer mensen mee want die zitten in de spits gewoon vol.
Niet alleen rond Schiphol hebben ze last van ballonnen in de tunnel. In Madrid lag metrolijn 2 een tijdje plat toen een weggewaaide ballon de bovenleiding (ja, die hebben ze daar) geraakt heeft en er kortsluiting veroorzaakt werd
beetje late reactie maar ik snap het wel. Die hele treinserie is kut. 3 minuten leeftijd in Rotterdam en 5 minuten in Vlaardingen waar je tussen oost en centrum ook nog eens naar linkerspoor moet. Bij het minste of geringste vertraging van die spitspendel of de tegen trein die je bij oost tegen hoort te komen rij je elkaar gigantisch in de weg en heel druk zijn ze niet..
Buiten het herfstseizoen rijden die sprinters met losse tweetjes... Die zou je beter kunnen koppelen aan de treinen naar Maassluis west en met 2 stellen gaanrijden oid want daar help je veel meer mensen mee want die zitten in de spits gewoon vol.
Er waren daar het afgelopen jaar ook heel vaak opgeheven treinen "wegens beperkingen in de materieelinzet", geen wonder dat dat traject zo slecht scoort.
Kan niet zo mooi linken op tablet maar moet wel lukken denk ik.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Wie nog afscheid wil nemen van de Amsterdamse Zilvermeeuw: er zijn er nog vier, waarvan er hoogstwaarschijnlijk ééntje bewaard blijft (stel 23), maar de andere drie gaan van de week naar de slopert. Einde van een tijdperk..
bereikbaar zijn. En in het kwaadste geval midden in de nacht 20 km met een taxi en 45 km met een dienstauto ergens heen om een powerkabel of een schermknopje aan te drukken
Schoenlepel en carabiners in de koffer Veel plezier en hopelijk hebben ze er ook een hoop zacht tp voor je
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...