Ja, dat zijn dezelfde mensen denk je?quote:Op donderdag 26 november 2015 22:35 schreef Buster24 het volgende:
De Duitsers, inderdaad die een paar maanden geleden nog stonden te klappen, zijn zo boos dat ze hele nare teksten online zetten.
Niet iedereen is zo traag van begrip als de gemiddelde PvdA stemmerquote:Op donderdag 26 november 2015 22:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, dat zijn dezelfde mensen denk je?
Ik krijg sterk het idee dat er daar in doe Oostbloklanden nooit grensbewaking is geweest, dat zat aan onze kant. En door Schengen zijn wij daarmee gestopt, zonder dat er daar iets verbeterd is.quote:Op donderdag 26 november 2015 22:16 schreef Houtenbeen het volgende:
en we gooien maar weer eens met steentjes
Spijtig maar noodzakelijk.quote:Op vrijdag 27 november 2015 10:07 schreef TheJanitor het volgende:
Muurtje bouwen om de EU met beschermde poorten. Controle.
En alle economische 'vluchtelingen' weigeren. Het geld dat daarmee bespaard wordt uitgeven aan het opknappen en verbeteren van leefomstandigheden in alle pauperwijken van Nederland.quote:Op vrijdag 27 november 2015 10:12 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Eens. Het kan helaas niet anders.
Kom niet met deze logica aan bij de politiek.quote:Op vrijdag 27 november 2015 10:17 schreef system32 het volgende:
[..]
En alle economische 'vluchtelingen' weigeren. Het geld dat daarmee bespaard wordt uitgeven aan het opknappen en verbeteren van leefomstandigheden in alle pauperwijken van Nederland.
Ik zou ook radicaliseren als ik in Rotterdam Zuid zou wonen
twitter:RTVNH twitterde op vrijdag 27-11-2015 om 12:48:02Groot aantal vluchtelingen verdwenen uit Gooise opvangcentra. Onbekend is wie het zijn en waar ze naar toe zijn. https://t.co/B5dHpQMrZg reageer retweet
Ik woon in Rotterdam Zuid, totaal geen problemen hoor. Maar, ik werk gewoon hard voor de centen, en stel me niet afhankelijk op van de overheid om mij te vertroetelen. Stukje mentaliteit he.quote:Op vrijdag 27 november 2015 10:17 schreef system32 het volgende:
[..]
En alle economische 'vluchtelingen' weigeren. Het geld dat daarmee bespaard wordt uitgeven aan het opknappen en verbeteren van leefomstandigheden in alle pauperwijken van Nederland.
Natuurlijk, mentaliteit is ontzettend belangrijk. Maar als je al niet in 'the right mindset' zit, geen/slecht familie(contact) hebt en je woont dan in een ontzettend criminele pauperstraat/wijk, dan heb je de belangrijkste ingrediėnten wel bij elkaar volgens mij.quote:Op vrijdag 27 november 2015 13:59 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik woon in Rotterdam Zuid, totaal geen problemen hoor. Maar, ik werk gewoon hard voor de centen, en stel me niet afhankelijk op van de overheid om mij te vertroetelen. Stukje mentaliteit he.
quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:54 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:RTVNH twitterde op vrijdag 27-11-2015 om 12:48:02Groot aantal vluchtelingen verdwenen uit Gooise opvangcentra. Onbekend is wie het zijn en waar ze naar toe zijn. https://t.co/B5dHpQMrZg reageer retweet
Heb op het dieptepunt welgeteld 2 weken werkeloosheid gekend. Je gaat gewoon met paspoort en CV naar de uitzendbureau's, op de Meent zaten ze toen allemaal op een rijtje. Halverwege was het meestal al bingo. Je moet alleen wel ja zeggen. Maar zaten ook kutbanen bij hoor. Het ergste wat ik heb gedaan was een vleesverwerkingsbedrijfquote:Op vrijdag 27 november 2015 14:04 schreef system32 het volgende:
[..]
Natuurlijk, mentaliteit is ontzettend belangrijk. Maar als je al niet in 'the right mindset' zit, geen/slecht familie(contact) hebt en je woont dan in een ontzettend criminele pauperstraat/wijk, dan heb je de belangrijkste ingrediėnten wel bij elkaar volgens mij.
Wat heb jij toch tegen het Oostblok Toefjes?quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Heb op het dieptepunt welgeteld 2 weken werkeloosheid gekend. Je gaat gewoon met paspoort en CV naar de uitzendbureau's, op de Meent zaten ze toen allemaal op een rijtje. Halverwege was het meestal al bingo. Je moet alleen wel ja zeggen. Maar zaten ook kutbanen bij hoor. Het ergste wat ik heb gedaan was een vleesverwerkingsbedrijf![]()
En juist daar viel me op: Allemaal allochtonen die daar zonder zeuren werkten, in dat licht zijn er dus veel allochtonen met een werkmentaliteit waar ik niet tegen op kan. Ik heb serieus respect voor die gasten.
Maar merk hier op Zuid nagenoeg niks van radicaliserende moslims. Ik vind de Antilianen en Oostblokkers een grotere bron van irritatie.
Nou, waar we met de asielzoekers collectief bang voor zijn, het verliezen van banen, hebben de Oostblokkers toch aardig al voor elkaar gekregen. Met name in de transport sector. Ik vind het raar dat daar niemand boos over wordt.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:14 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat heb jij toch tegen het Oostblok Toefjes?
Verder moe je af en toe idd aanpakken wat je pakken kunt. Ik heb ook een aantal uitzendbaantjes gehad toen ik geen werk kon krijgen in m'n eigen branche. Eerste (callcenter) was zwaar kut, ben ik zelf opgestapt omdat ik er doodongelukkig werd. Tweede (administratief werk bij verzekeraar) had ik totaal geen ervaring mee, maar beviel me achteraf gek genoeg wel.
Nu overigens weer in eigen business werkzaam.
Waar haal je dit sprookje vandaan?quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:23 schreef Toefjes het volgende:
Nou, waar we met de asielzoekers collectief bang voor zijn, het verliezen van banen
Dat lees ik hier erg vaak. Oh ja, die zelfde groep is ook vaak bang dat ze "onze" uitkeringen willen. Maar je kan helemaal niet werken en een bijstandsuitkering incasserenquote:Op vrijdag 27 november 2015 14:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Waar haal je dit sprookje vandaan?
Daar komen de Afrikanen ook pas achter als ze hier al zijn... En dan gaan ze zich afzetten tegen ons land, ons haten, en gaat het gezeik verder. Er komt hoe dan ook niets goeds uit.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:45 schreef Toefjes het volgende:
En een bijstandsuitkering zie ik trouwens niet als economisch geluk. Meer als een economische hel.
quote:350 miljoen extra voor opvang vluchtelingen
Het kabinet gaat voor dit jaar 350 miljoen euro extra vrijmaken voor de opvang van vluchtelingen. Dat heeft minister Dijsselbloem van Financiėn zojuist bekendgemaakt.
Voor 2016 gaat het om een bedrag van 400 miljoen.
De bedragen worden deels opgebracht via het budget dat is uitgetrokken voor ontwikkelingssamenwerking. Het overige geld komt van de nog niet uitgegeven budgetten van andere ministeries
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)opvang-vluchtelingen
Dan blijkt 800 euro per maand idd toch niet zoveel te zijn als ze gedacht hadden.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Daar komen de Afrikanen ook pas achter als ze hier al zijn... En dan gaan ze zich afzetten tegen ons land, ons haten, en gaat het gezeik verder. Er komt hoe dan ook niets goeds uit.
Dat laatste weten we / roepen we hier al maanden inmiddels.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Daar komen de Afrikanen ook pas achter als ze hier al zijn... En dan gaan ze zich afzetten tegen ons land, ons haten, en gaat het gezeik verder. Er komt hoe dan ook niets goeds uit.
Sorry kindjes:quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:56 schreef Houtenbeen het volgende:
"De bedragen worden deels opgebracht via het budget dat is uitgetrokken voor ontwikkelingssamenwerking."
Buiten wat extremiteiten in de autochtone kring heb ik nog niet veel gemerkt van ontwrichting eigenlijk.quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:46 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Sorry kindjes:
[ afbeelding ]
Geen eten voor jullie! We geven het aan deze brutale uitkeringszoekers die voordringen omdat we het geld niet snel genoeg komen brengen:
[ afbeelding ]
Het is de harde werkelijkheid: met het geld waarmee we hier 1 zo'n uitkeringszoeker helpen (36.000 euro het eerste jaar, de komende 50 jaar 20.000 euro per jaar aan gezinshereniging/uitkering/toeslagen/zorg/criminaliteit maakt ruim een miljoen euro) had een heel Afrikaans dorp een beter leven kunnen geven. En in de vorm van microkrediet zou het naast het helpen starten van duizenden Afrikaanse bedrijfjes ook nog eens terugbetaald worden. En als klap op de vuurpijl zou dat onze samenleving niet ontwrichten.
Wij Nederlanders kunnen veel hebben. Steken ook veel de kop in het zand dit helpt ook wel. Een deel heeft een te roze bril op (npo kijkers). Maar wanneer geluiden opgaan die zeggen genoeg is genoeg moet de politiek wel luisteren. Doen ze niet. Ik zie dit wel flink uit de hand lopen.quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Buiten wat extremiteiten in de autochtone kring heb ik nog niet veel gemerkt van ontwrichting eigenlijk.
Eens, spijtig maar noodzakelijk. Het kan niet anders.quote:Op vrijdag 27 november 2015 10:07 schreef TheJanitor het volgende:
Muurtje bouwen om de EU met beschermde poorten. Controle.
Gaan we naar het Malieveld ja?quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:04 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Wij Nederlanders kunnen veel hebben. Steken ook veel de kop in het zand dit helpt ook wel. Een deel heeft een te roze bril op (npo kijkers). Maar wanneer geluiden opgaan die zeggen genoeg is genoeg moet de politiek wel luisteren. Doen ze niet. Ik zie dit wel flink uit de hand lopen.
En nu gaan mensen denken dat het ons echt slechts 350 miljoen euro gaat kosten. Maar dit gaat natuurlijk puur over de opvang van asielzoekers/Vluchtelingen door de Staat.quote:
24.000 woningen voor asielzoekersquote:24.000 tijdelijke woningen voor vluchtelingen met verblijfsvergunning
Er komen zo snel mogelijk 24.000 tijdelijke woningen voor zogenoemde statushouders, vluchtelingen met een verblijfsvergunning. Dat hebben het kabinet, gemeenten en provincies afgesproken.
In oktober waren er al voorlopige afspraken gemaakt. Toen werd afgesproken binnen een halfjaar tijdelijke woonruimte te regelen voor 10.000 statushouders. Vanmorgen is opnieuw over de problematiek gesproken en zijn de nieuwe afspraken vastgelegd in een bestuursakkoord.
Doorstroming
Volgens premier Rutte wordt de komende tijd eerst gewerkt aan sobere semi-permanente woonruimte voor 14.000 statushouders. Daar komen nog eens 10.000 plekken bij. Ook regelen de provincies per provincie 2500 noodopvangplekken.
Doorstroming uit asielzoekerscentra en nieuwe noodopvang moet ervoor zorgen dat in het nieuwe jaar zo snel mogelijk geen crisisopvang door gemeenten meer nodig is.
Drie speerpunten
Minister Asscher van Sociale Zaken noemde na afloop van het overleg drie speerpunten van het beleid om het vluchtelingenprobleem aan te pakken:
1.De toestroom van asielzoekers internationaal indammen.
2.Een sobere opvang voor vluchtelingen die Nederland binnenkomen.
3.Mensen die in Nederland blijven, laten meedoen aan de maatschappij.
Meer budget voor integratie
Om de integratie te versnellen en verbeteren, moeten alle statushouders een zogenoemde participatieverklaring tekenen. Daar staat onder meer in dat in Nederland gelijkwaardigheid geldt voor iedereen, het een recht is om te geloven wat je wilt en je respect voor elkaar hebt.
Er komt meer geld beschikbaar om vluchtelingen sneller en meer taalles te geven. Ook worden ze gescreend op wat ze kunnen. "Een apotheker uit Aleppo moet hier aan het werk kunnen", zei Asscher. Er komt ook meer budget voor gemeenten om samen met vrijwilligers statushouders beter te begeleiden. http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-verblijfsvergunning
Artikel op RTL heeft nog een update gekregenquote:Op vrijdag 27 november 2015 16:23 schreef Confetti het volgende:
[..]
En nu gaan mensen denken dat het ons echt slechts 350 miljoen euro gaat kosten. Maar dit gaat natuurlijk puur over de opvang van asielzoekers/Vluchtelingen door de Staat.
Nadat ze een huis toegewezen krijgen verdwijnen ze in de algemene bijstands-en zorgcijfers.
quote:Behalve de bedragen voor de opvang van asielzoekers in het eerste jaar, kosten de afspraken die het kabinet heeft gemaakt met provincies en gemeenten ook extra geld. Dat gaat om 187 miljoen euro. De financiėle dekking daarvoor gaat Dijsselbloem in het voorjaar vinden.
Dijsselbloem had het budget voor de opvang van asielzoekers eerder dit jaar al verhoogd naar 835 miljoen euro. Maar ook dat blijkt dus ruim onvoldoende. Door de enorme instroom van vluchtelingen houdt het kabinet dit jaar en volgend jaar rekening met een totaal van 58.000 nieuwe asielzoekers.
Mini-Schengen
Dijsselbloem zei eerder vandaag dat de vluchtelingencrisis een bedreiging is voor de sociale welvaartsstaat in Europa. Als de 28 landen van de Europese Unie niet snel nauw gaan samenwerken om de instroom van vluchtelingen aan de buitengrenzen aan te pakken, dan gaat het mis en is het tijd voor drastischer maatregelen. De minister dacht dan aan een soort mini-Schengen.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)opvang-vluchtelingen
De opvang in omringende landen wordt steeds soberder en ondertussen bouwen wij nieuwe huizen voor dat volk. Op een gegeven moment krijgen die vluchtelingen dat door en zal het nog harder gaan met de toestroom. Maargoed, ze doen nu alsof het een paar honderd miljoen euro extra kost maar het is natuurlijk veel en veel meer.quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:33 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Artikel op RTL heeft nog een update gekregen
[..]
Dit is toch wat men wilt, geen sociale huurwoningen, maar een sober onderkomen? Niet zaniken als het kabinet dan wel een keer luistert.quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
24.000 woningen voor asielzoekers
en meer budget voor integratie
en meer werk voor de Syrische apotheker!
Wir schaffen das!
Klopt dit gaat nog veel meer kosten en er komen er ook nog steeds meer binnenquote:Op vrijdag 27 november 2015 16:36 schreef Confetti het volgende:
[..]
De opvang in omringende landen wordt steeds soberder en ondertussen bouwen wij nieuwe huizen voor dat volk. Op een gegeven moment krijgen die vluchtelingen dat door en zal het nog harder gaan met de toestroom. Maargoed, ze doen nu alsof het een paar honderd miljoen euro extra kost maar het is natuurlijk veel en veel meer.
Zorgtoeslag, huurtoeslag, bijstand en zorgkosten rekenen we natuurlijk niet mee want dan is de volksopstand niet meer te houden.
Dat was geloof ik een quote van Lodewijk Asscherquote:Op vrijdag 27 november 2015 16:30 schreef luxerobots het volgende:
en meer werk voor de Syrische apotheker!
Gewoon er uitgooien en nieuwe asielaanvragen niet meer goedkeurenquote:Op vrijdag 27 november 2015 16:37 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dit is toch wat men wilt, geen sociale huurwoningen, maar een sober onderkomen? Niet zaniken als het kabinet dan wel een keer luistert.
Juist ja. Zo snel mogelijk 24000 woningen uit de grond stampen, niet voor Nederlanders die al decennia op de wachtlijst staan, maar voor illegalen die hier niets te zoeken hebben, en dat "sober" durven noemenquote:Op vrijdag 27 november 2015 16:30 schreef luxerobots het volgende:
Er komen zo snel mogelijk 24.000 tijdelijke woningen voor zogenoemde statushouders,
[...]
2.Een sobere opvang voor vluchtelingen die Nederland binnenkomen.
58.000 illegalen die dit jaar binnenkomen kosten de rest van hun leven gewoon 50 MILJARD euro...quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:36 schreef Confetti het volgende:
Maargoed, ze doen nu alsof het een paar honderd miljoen euro extra kost maar het is natuurlijk veel en veel meer.
Ik geloof "onze" overheid nooit als ze het over geld hebben (over andere onderwerpen trouwens ook niet). Standaard wordt een overheidsproject met een factor 3 t.o.v het budget gererealiseerd.quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:23 schreef Confetti het volgende:
[..]
En nu gaan mensen denken dat het ons echt slechts 350 miljoen euro gaat kosten. Maar dit gaat natuurlijk puur over de opvang van asielzoekers/Vluchtelingen door de Staat.
Nadat ze een huis toegewezen krijgen verdwijnen ze in de algemene bijstands-en zorgcijfers.
Nederlanders die al decennia op wachtlijsten staan, dat altijd accepteerden, en nu pas boos worden zijn slappe lullen. Hadden ze eerder in protest moeten komen. En ga maar eens lekker in een container wonen als je dat zo leuk lijkt, of in een verbouwd kantoorhokje.quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:42 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Juist ja. Zo snel mogelijk 24000 woningen uit de grond stampen, niet voor Nederlanders die al decennia op de wachtlijst staan, maar voor illegalen die hier niets te zoeken hebben, en dat "sober" durven noemen
Wij komen niet uit een oorlogsbied, zijn staatsburgers van dit land en mogen derhalve meer eisen van de overheid dan 'vluchtelingen'.quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nederlanders die al decennia op wachtlijsten staan, dat altijd accepteerden, en nu pas boos worden zijn slappe lullen. Hadden ze eerder in protest moeten komen. En ga maar eens lekker in een container wonen als je dat zo leuk lijkt, of in een verbouwd kantoorhokje.
Ik ben zeer kritisch over het huidige asielbeleid, maar dit is inderdaad wel de nuance. Er komen helemaal geen tienduizenden appartementjes met dakterras of rijtjeshuizen bij, het worden prefab containers en opgesplitste kantoren met gedeelde leefruimtes/gemeenschappelijke ruimtes etc. Niet bepaald de woonruimte waarvoor je tekent als je op een wachtlijst gaat staan.quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:45 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Nederlanders die al decennia op wachtlijsten staan, dat altijd accepteerden, en nu pas boos worden zijn slappe lullen. Hadden ze eerder in protest moeten komen. En ga maar eens lekker in een container wonen als je dat zo leuk lijkt, of in een verbouwd kantoorhokje.
Je mist het "tijdelijke" erbij... Die komen echt wel in een luxe volledig ingerichte nieuwe sociale huurwoning met huursubsidie terecht.quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dus dat 'sobere' waar de regering over spreekt, dat onderschrijf ik wel grotendeels in dit geval.
Vooral het gebrek aan leiderschap irriteert me, maar de signalen van onrust voor wat betreft de sociale huurwoningen pakken ze dan wel weer goed op. Staatssecretaris Dijkhoff heeft zich dan weer wel goed geprofileerd. Ik denk dat de VVD hem naar voren zal schuiven na het tijdperk Rutte.quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ben zeer kritisch over het huidige asielbeleid, maar dit is inderdaad wel de nuance. Er komen helemaal geen tienduizenden appartementjes met dakterras of rijtjeshuizen bij, het worden prefab containers en opgesplitste kantoren met gedeelde leefruimtes/gemeenschappelijke ruimtes etc. Niet bepaald de woonruimte waarvoor je tekent als je op een wachtlijst gaat staan.
Dus dat 'sobere' waar de regering over spreekt, dat onderschrijf ik wel grotendeels in dit geval.
Snel 10.000 woningen voor asielzoekers praktisch onhaalbaar, dan mogen ze wel opschieten, want het moeten er nu 24.000 worden.quote:Plan noodwoningen vluchtelingen praktisch onhaalbaar
Het zal niet lukken om 10.000 asielzoekers die nu met een verblijfsvergunning zitten te wachten op een huis, onder te brengen in tijdelijke woningen.
Afgelopen vrijdag kwam het kabinet met een ambitieus plan: vluchtelingen kunnen snel in containerwoningen worden geplaatst en leegstaande kantoren moeten worden omgebouwd tot woningen. Maar dat plan stuit op flinke obstakels.
De Key, één van de grootste woningcorporaties van Nederland, zegt dat het niet zo snel kan als het kabinet wil. Want er zijn veel praktische problemen. "Als je het plan hebt om tijdelijke containerwoningen neer te zetten, dan ben je toch gauw een jaar bezig om het te realiseren", zegt Leon Bobbe, directievoorzitter van woonstichting De Key, tegen RTL Nieuws.
Vergunningen, rioleringen
"Het bouwen is meestal niet moeilijk in de fabriek, maar je moet allerlei vergunningen doorlopen. Je hebt te maken met rioleringen, gas, water, licht, straten en de brandweer moet er naar kijken. Iedereen moet er nog inspraak op kunnen plegen. Een jaar ben je minimaal kwijt. Maar het kan ook twee jaar duren."
Dat het kabinet binnen een halfjaar 10.000 asielzoekers wil huisvesten, is onmogelijk, zegt Bobbe. "Het zijn optimistische mensen in Den Haag. Het is 'wishful thinking'. Het is is namelijk volstrekt onmogelijk."
Geen overleg
Bobbe zegt dat Den Haag tot nu toe hierover geen overleg heeft gevoerd met De Key. "Dit is het spel dat in Den Haag gespeeld wordt. Wij wachten maar rustig af wat daar gebeurt."
In de asielzoekerscentra zitten momenteel meer dan 14.000 mensen die inmiddels een verblijfsvergunning hebben. Ze hebben recht op een eigen huis, maar die huizen zijn er niet. In de asielzoekerscentra houden ze nu de plek bezet van asielzoekers die nieuw binnen komen.
Het is zeer waarschijnlijk dat er dit jaar meer dan 50.000 asielzoekers Nederland binnenkomen. Vandaag zei minister van Financiėn Jeroen Dijsselbloem dat de kosten voor de opvang dit jaar richting 1 miljard euro gaat.
Gouden tijden voor de handige Nederlander dusquote:Op vrijdag 27 november 2015 18:22 schreef luxerobots het volgende:
Een nieuwsbericht van vorige maand.
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)praktisch-onhaalbaar
[..]
Snel 10.000 woningen voor asielzoekers praktisch onhaalbaar, dan mogen ze wel opschieten, want het moeten er nu 24.000 worden.
En wie gaat dat betalen?quote:Op vrijdag 27 november 2015 18:31 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Gouden tijden voor de handige Nederlander dus
de overheid. Omdat het volk wilde dat sociale huurwoningen niet ingezet gaan worden. En wie iets wil zal het ook moeten betalen.quote:
Het volk wil dat deze instroom gestopt wordt. De overheid heeft het probleem zelf gecreėerd. Wat denk je dat de mensensmokkelaars met die informatie over 24.000 woningen doen?quote:Op vrijdag 27 november 2015 18:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
de overheid. Omdat het volk wilde dat sociale huurwoningen niet ingezet gaan worden. En wie iets wil zal het ook moeten betalen.
Maar, wees gerust: al die hard werkende Nederlanders die straks aan de slag kunnen betalen inkomstenbelasting, over alle materialen die gebruikt worden wordt BTW betaald, en als er werkloze mensen aan de slag komen scheelt het weer voor het UWV
Ik pretendeer geen economisch wonder te zijn hoor, maar wilde even zeggen dat het geen economische catastrofe is als er 24.000 hokjes ingericht worden. Nogmaals, het volk wilde de sociale huurwoningen niet opgeven, dan moet men ook niet piepen als er iets anders verzonnen wordt. Ik vind het wel prachtig dat zo'n grote groep opeens vreselijk begaan is met de overheidsuitgaven.quote:Op vrijdag 27 november 2015 18:50 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het volk wil dat deze instroom gestopt wordt. De overheid heeft het probleem zelf gecreėerd. Wat denk je dat de mensensmokkelaars met die informatie over 24.000 woningen doen?
Woningbouw voor asielzoekers als een gunstig economisch product presenteren. Dan heb je duidelijk weinig van economie begrepen. Huizen bouwen voor een nieuwe onderklasse. Dat geld kan je beter gebruiken om je economie concurrerender te maken, zorgen dat je beroepsbevolking slimmer, efficiėnter etc. wordt.
Het volk wilde deze massale instroom niet, je lijkt het maar niet te snappen.quote:Op vrijdag 27 november 2015 18:59 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik pretendeer geen economisch wonder te zijn hoor, maar wilde even zeggen dat het geen economische catastrofe is als er 24.000 hokjes ingericht worden. Nogmaals, het volk wilde de sociale huurwoningen niet opgeven, dan moet men ook niet piepen als er iets anders verzonnen wordt. Ik vind het wel prachtig dat zo'n grote groep opeens vreselijk begaan is met de overheidsuitgaven.
En waarschijnlijk gaan mensensmokkelaars inderdaad in de brochures vermelden dat er prachtige containers voor ze klaar staan.
Maar nog even voor de goede orde: Het huizentekort was er al ruim voor de vluchtelingen er waren. Ik complimenteer je dan ook met je creativiteit dit probleem toe te schrijven aan deze groep.
twitter:AlArabiya_Eng twitterde op vrijdag 27-11-2015 om 19:13:58Dutch to double places for asylum-seekers https://t.co/mrFCEprnt2 reageer retweet
Dit soort berichten gaan natuurlijk als een lopend vuurtje door dat wereldje. Hallo aanzuigende werking.quote:Op vrijdag 27 november 2015 19:17 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:AlArabiya_Eng twitterde op vrijdag 27-11-2015 om 19:13:58Dutch to double places for asylum-seekers https://t.co/mrFCEprnt2 reageer retweet
Het volk wil het inderdaad niet. Ik ook niet, want de oorzaak van deze ellende is oorlog. En wel vreemd dat van 1998 tot en met 2003 er veel asielzoekers waren. Veel meer dan nu. Ging toen best goed met Nederland.quote:Op vrijdag 27 november 2015 19:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Het volk wilde deze massale instroom niet, je lijkt het maar niet te snappen.
Ik schrijf het probleem van het woningtekort niet toe aan asielzoekers, quote me maar eens.
Wat ik wel duidelijk wil maken is dat deze grote instroom van asielzoekers nog eens voor een extra druk zorgt op de sociale woningbouw. Net als de sociale zekerheid, de veiligheid, het onderwijs en de gezondheidszorg overigens.
Gratis reclamequote:Op vrijdag 27 november 2015 19:20 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Dit soort berichten gaan natuurlijk als een lopend vuurtje door dat wereldje. Hallo aanzuigende werking.
Moah... opkomst LPF was niet echt een symptoom van een goed lopend Nederland. Er waren toen ook spanningen.quote:Op vrijdag 27 november 2015 19:21 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het volk wil het inderdaad niet. Ik ook niet, want de oorzaak van deze ellende is oorlog. En wel vreemd dat van 1998 tot en met 2003 er veel asielzoekers waren. Veel meer dan nu. Ging toen best goed met Nederland.
https://www.coa.nl/nl/over-coa/cijfers
Klopt, er waren toen spanningen en hoofdzakelijk met de Marokkaanse gemeenschap, en deze vormt nog steeds een probleem. Maar achteraf bleek dat de groep nette hypotheekadviseurs een veel grotere schade aan onze economie toe zou brengen dan welke stroom asielzoekers dan ook.quote:Op vrijdag 27 november 2015 19:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Moah... opkomst LPF was niet echt een symptoom van een goed lopend Nederland. Er waren toen ook spanningen.
Maar dank voor de cijfers!
Enkele dagen geleden werd er nog gesproken van 3500 woningen voor 14.000 statushouders. Nu is het opeens 24.000 woningen?quote:Op vrijdag 27 november 2015 18:22 schreef luxerobots het volgende:
Snel 10.000 woningen voor asielzoekers praktisch onhaalbaar, dan mogen ze wel opschieten, want het moeten er nu 24.000 worden.
Dit was lang voor de grote invasie van illegalen ook al bezig... De Fransen hopen dat ze naar Engeland gaan, dan zijn ze er vanaf. Leuk al die hekken bouwen en politieinzet, terwijl de illegaal niets te verliezen heeft: gewoon maanden/jaren blijven proberen net zolang tot het lukt.quote:Op vrijdag 27 november 2015 19:29 schreef Buster24 het volgende:
Ongelofelijk dat de Franse regering niet ingrijpt.
Vrachtwagenchauffeurs worden bestormt en bekogeld door migranten.
In de jungle (Calais) zitten inmiddels 10.000 illegalen.
quote:Schepje erbovenop voor opvang vluchtelingen
door Attje Kuiken op 27 november 2015
Wie op de vlucht is voor oorlog en geweld, verdient een veilig thuis. Vluchtelingen worden in Nederland netjes opgevangen, maar dat gaat niet vanzelf. Ze moeten de taal leren, mee kunnen doen in de samenleving en gehuisvest worden. Er komen grote uitdagingen op ons af. Het is daarom goed dat kabinet er een schepje bovenop doet om die het hoofd te bieden.
Vandaag kwam het kabinet met meerdere maatregelen om vluchtelingen netjes te kunnen blijven opvangen en anderzijds ook de integratie en participatie in de Nederlandse samenleving te bevorderen. In totaal wordt er 350 miljoen extra vrijgemaakt voor de opvang van vluchtelingen. Ook worden de asielprocedures verbeterd en verkort, zodat we de vele asielaanvragen kunnen blijven verwerken en vluchtelingen sneller duidelijkheid krijgen.
Als je de taal spreekt kan je vrienden maken, een baan vinden en onderdeel zijn van de samenleving. Het leren van de Nederlandse taal moet prioriteit nummer één zijn. Daarom gaan we taalprogramma’s uitbreiden en extra vrijwilligers trainen om te helpen met de taallessen. Het taalprogramma voor vluchtelingen wordt flink uitgebreid. Gemeenten krijgen hier ook extra geld voor. In plaats van 1000 euro krijgen zij 2370 euro per vluchteling. Om de integratie te versnellen en de kennis van de Nederlandse samenleving te vergroten wordt daarnaast de participatieverklaring een verplicht onderdeel van het inburgeringsexamen.
Om te zorgen dat vluchtelingen voor zichzelf kunnen zorgen wordt er extra geļnvesteerd in de maatschappelijke begeleiding van vluchtelingen. We gaan ze helpen om diploma’s erkent te krijgen, onderwijs te volgen en uiteindelijk een baan te vinden. Ook komen er in samenwerking met gemeenten extra woningen voor 14.000 mensen, bovenop de bestaande sociale woningen. Daarnaast gaan gemeenten voor 10.000 vluchtelingen tijdelijke en kleinschalige opvangplaatsen creėren. Dankzij deze afspraken krijgen 24.000 vluchtelingen een plek om te wonen.
Tot slot worden de asielprocedures versneld, zodat asielzoekers eerder duidelijkheid hebben of ze hier inderdaad mogen blijven of niet. Vluchtelingen uit oorlogsgebieden zoals Syriė en Eritrea krijgen een versnelde procedure, omdat zij bijna altijd een asielvergunning krijgen. Zo kunnen zij hun leven sneller weer oppakken, en beginnen met het vinden van een baan, een huis en het maken van vrienden.
Juist ja: snellere procedures om ze sneller hier te kunnen houden. Totaal niet gericht op sneller terugsturen dus... En geen woord over wat er gebeurt na een afwijzing. Maar dat is natuurlijk allang bekend: eerst jarenlang procederen tegen ons land, en vervolgens illegaal gewoon alsnog blijven. Want door illegaal binnen te komen geven ze direct aan niet om onze wetten te geven.quote:Op vrijdag 27 november 2015 19:40 schreef BlauweSporttas het volgende:
Tot slot worden de asielprocedures versneld, zodat asielzoekers eerder duidelijkheid hebben of ze hier inderdaad mogen blijven of niet. Vluchtelingen uit oorlogsgebieden zoals Syriė en Eritrea krijgen een versnelde procedure, omdat zij bijna altijd een asielvergunning krijgen.
Uiteraard. Want die 24000 extra tijdelijke woningen zitten na een paar maanden illegale instroom op het huidige niveau ook vol.quote:Zo kunnen zij hun leven sneller weer oppakken, en beginnen met het vinden van een huis
Waarom zou je procedures richten op terugsturen als er een procedure in gang gezet is waarvan eigenlijk al bekend is dat zo'n iemand uiteindelijk toch een verblijfsvergunning zal krijgen?quote:Op vrijdag 27 november 2015 19:54 schreef RemcoDelft het volgende:
PvdA werd 20 jaar geleden al PvdAllochtonen genoemd, en dat is het nog steeds. Zouden ze deze illegalen soms nog voor de verkiezingen stemrecht willen geven?
[..]
Juist ja: snellere procedures om ze sneller hier te kunnen houden. Totaal niet gericht op sneller terugsturen dus... En geen woord over wat er gebeurt na een afwijzing. Maar dat is natuurlijk allang bekend: eerst jarenlang procederen tegen ons land, en vervolgens illegaal gewoon alsnog blijven. Want door illegaal binnen te komen geven ze direct aan niet om onze wetten te geven.
[..]
Uiteraard. Want die 24000 extra tijdelijke woningen zitten na een paar maanden illegale instroom op het huidige niveau ook vol.
Aanbod creėert vraag, juist door mensen sneller een verblijfsstatus en huis te geven komen er meer mensen deze kant op.quote:Op vrijdag 27 november 2015 19:17 schreef Houtenbeen het volgende:
quote:Burgemeester vraagt in gelekte mail dat asielzoekers ‘de meisjes niet lastigvallen’
ARENDONK - “Mag ik vragen dat de bewoners van het asielcentrum dit kinderfeest respecteren? Dat ze bovendien de vrouwen, meisjes en dergelijke niet lastigvallen?” Een e-mail van de burgemeester van Arendonk aan de directie van het asielcentrum in zijn gemeente is vrijdagochtend gelekt. Er zijn spanningen, zegt hij. “Maar daarom zijn ze echt niet allemaal van kwade wil.”
"Dat is een persoonlijke mail, gestuurd naar de directeur van het asielcentrum", zucht Kristof Hendrickx, N-VA-burgemeester van Arendonk, aan de telefoon. Toch verscheen hij vrijdagochtend op sociale media. Dat hij het over "vrouwen, meisjes en dergelijke" heeft veroorzaakte vooral hilariteit, het viseren van een groep mensen werd meer verbouwereerd onthaald.
Sinds 2001 al heeft Arendonk, een gemeente in de Antwerpse Kempen, een opvangcentrum van Fedasil. De samenwerking met de directie verloopt al altijd goed, aldus Hendrickx. Uit recente gesprekken met de bewoners is evenwel gebleken dat "heel wat vrouwen" worden lastiggevallen, tijdens het wandelen, fietsen of joggen of op feestjes, vertelt hij. "Daarom heb ik voor het Arendonk Sintekatriena, een kinderfeest tussen 18 en 20u, een mail gestuurd naar de directeur, bij wijze van voorzorgsmaatregel, zodat alles goed zou verlopen."
Spanning
"Er is een spanning voelbaar bij een groot deel van de bevolking", gaat Hendrickx verder. En hoe ging dat de afgelopen veertien jaar dan? "Die spanning is er altijd geweest, maar was steeds onder controle. Het aantal asielzoekers stond vier maanden geleden op 300 en we waren aan het afbouwen tot de 200. Maar nu (gezien de huidige vluchtelingencrisis, red) zitten we met 513 mensen in het centrum." Daarom zijn ze niet allemaal van kwade wil, gaat hij verder toe. "Als er vijf of zes zijn die zich misdragen, worden ook de anderen daar de dupe van."
Maar werkt hij met zo een stigmatisering de onrust bij zijn burgers niet net in de hand? "Die mail is nooit bedoeld voor het publiek. Het was een mail aan één persoon, ik ga nu uitzoeken hoe die onderschept is kunnen worden. Ik heb nooit iemand willen viseren. De maatregelen in de mail kwam er bovendien op vraag van de bewoners. Ik wil net dat de burgers zélf initiatief nemen."
Bron: Nieuwsblad.be
Dat alleen zou toch al reden genoeg moeten zijn om ze allemaal uit je land te zetten? Oost-Europa begrijpt nog dat ze de eigen bevolking moeten beschermen, hier is er voor de politiek geen bovengrens aan het aantal slachtoffers onder onze bevolkingquote:Op vrijdag 27 november 2015 22:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
`Uit recente gesprekken met de bewoners is evenwel gebleken dat "heel wat vrouwen" worden lastiggevallen, tijdens het wandelen, fietsen of joggen of op feestjes, vertelt hij.`
quote:Alle provincies moeten 2.500 [extra] plekken realiseren
quote:Voor de maatschappelijke begeleiding van statushouders gaat de vergoeding die gemeenten krijgen omhoog van 1000 euro naar 2370 euro per persoon.
De zieligheidsindustrie krijgt dus opeens ruim twee keer zoveel geld voor deze lui! Het aantal voorstanders zal wel toenemen.quote:Het kabinet heeft ook besloten om het bedrag dat gemeenten krijgen voor crisisopvang te verhogen. Nu wordt per persoon 40 euro per nacht uitgekeerd. Dat wordt 100 euro. De verhoging geldt met terugwerkende kracht.
Dit is dus het signaal dat je niet wilt uitzenden naar de Arabische wereld.quote:Op vrijdag 27 november 2015 19:17 schreef Houtenbeen het volgende:
Dat is ook letterlijk het argument van Samsom. Wat als een gezin als 100,0001e aankloptquote:Op vrijdag 27 november 2015 23:08 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dit is dus het signaal dat je niet wilt uitzenden naar de Arabische wereld.![]()
En Rutte en Dijsselbloem maar klagen en puffen dat 'we het bijna niet meer aankunnen'. Vooral doorgaan met huizen rondstrooien en nóóóóóóóóóóóóit een quotum invoeren. Want wat moet je dan doen met vluchteling 500.001? Dat is oneerlijk!
Daarom moet het quotem 0 zijn. Het eerlijkst en voor ons zelf het beste, ook niet onbelangrijk.quote:Op vrijdag 27 november 2015 23:08 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dit is dus het signaal dat je niet wilt uitzenden naar de Arabische wereld.![]()
En Rutte en Dijsselbloem maar klagen en puffen dat 'we het bijna niet meer aankunnen'. Vooral doorgaan met huizen rondstrooien en nóóóóóóóóóóóóit een quotum invoeren. Want wat moet je dan doen met vluchteling 500.001? Dat is oneerlijk!
Nou goed, als Merkel en Rutte en Löfven een beetje handig waren dan namen ze bij de budgetbesprekingen de verdeling van asielzoekers mee. Zo'n Hongarije is natuurlijk wel stoer en zo, maar zij ontvangen ook jaarlijks 600 euro van, grotendeels ons, de Zweden en de Duitsers. Maar Rutte en Merkel denken met een moreel appčl wel dingen te kunnen oplossen: naļef.quote:Op vrijdag 27 november 2015 23:22 schreef Nintex het volgende:
Wat Rutte/Dijsselbloem denken:
- Wij maken extra plaatsen vrij, nu moeten Polen, Hongarije, Griekenland etc. wel om anders dreigen we met een mini schengen
Wat die landen denken
- Fuck dat mini schengen, als jullie dat doen stappen wij uit die hele gefaalde EU. Auf wiedersehen frau Merkel.
En zo moet Rutte dan toch inbinden, want Frau Merkel zal nooit de EU laten klappen onder haar bewind. Die klap mogen de rechts nationalisten straks opvangen als die massaal in Europa weer aan de macht komen en dan kan links weer met het vingertje naar stout-rechts wijzen en gaat centrum rechts er (weer) met de winst vandoor, want die rechts nationalisten kunnen nooit de klap van het einde van de EU opvangen zonder dat de burger dat merkt.
Dat moet ze zelf weten. Ik ga naar geen enkel moslimland op vakantie. Ik zie er in Nederland al teveelquote:Op zaterdag 28 november 2015 11:34 schreef BlauweSporttas het volgende:
Toch nog even een pareltje uit een paar delen terug. Dit naļeve wicht met haar fameuze uitspraak:
"We gaan er wel heen op vakantieuuuuuhhhhh"
Als argument dat we andersom dus ook iedereen moesten opnemen. Ik weet niet waar jullie heen gaan op vakantie maar ik ga niet naar Kosovo, Albaniė, Syriė of Afghanistan. Zelf woonde ze ergens in een pittoresk dorpje boven Amsterdam. Zou ze wel eens een krant openslaan? Dan had ze geweten dat de Marokkanen in Amsterdam West elkaar afknallen waar je bij staat. Aan dit soort dwaze vrouwmensen hebben wij te denken dat we het afvoerputje van de wereld zijn geworden.
Nog een keer:
[ afbeelding ]
M.a.w. het is daar veilig, dus ze hebben hier niets te schaften!quote:Op zaterdag 28 november 2015 11:34 schreef BlauweSporttas het volgende:
quote:za 28 nov 2015, 13:15
Duizend mensen geweigerd aan Franse grens
PARIJS - De Franse autoriteiten hebben bijna duizend mensen de toegang tot Frankrijk geweigerd sinds de aanscherping van de grenscontroles naar aanleiding van de aanslagen in Parijs. Dat heeft de Franse minister van Binnenlandse Zaken Bernard Cazeneuve zaterdag gezegd, meldt de Franse nieuwszender BFM TV.
Het gaat om mensen die "een risico vormen voor de publieke orde en veiligheid", aldus Cazeneuve tijdens een bezoek aan Straatsburg.
Ho ho ho, er zijn belangrijkere zaken. Binnenkort staat de politie weer op alle toegangswegen naar Belgiė te controleren of mensen een vuurwerkpakketje meegenomen hebben. Het is toch volkomen logisch dat dat soort grenscontrole wel kan. SNAP DAT DAN!!!!quote:Op zaterdag 28 november 2015 13:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
En alweer een bewijs dat grenscontroles en weigeren van mensen gewoon kan. Dit is ook wat wordt verstaan onder 'grenzen dicht', voordat er weer mensen beginnen te roepen dat je nooit elk landweggetje kan controleren. En dat kan ook niet, maar het meeste filter je er wel uit met een goede controle op cruciale punten.
Zie uiteraard ook het hek in Hongarije en de huidige controles aan de Macedonische grens.
[..]
Uiteraard, alles kan. Als we echt willen zijn binnen 6 maanden alle illegalen het land uit. Alleen die echte wil is er niet.quote:Op zaterdag 28 november 2015 13:58 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ho ho ho, er zijn belangrijkere zaken. Binnenkort staat de politie weer op alle toegangswegen naar Belgiė te controleren of mensen een vuurwerkpakketje meegenomen hebben. Het is toch volkomen logisch dat dat soort grenscontrole wel kan. SNAP DAT DAN!!!!
De grenzen dicht is natuurlijk retoriek. We hebben meer dan 1000 kilometer grens. Loopt via landweggetjes, bossen, water, straten, provinciale wegen en snelwegen. Lijkt me erg onverstandig om dat allemaal af te sluiten voor enkele honderden asielzoekers per dag.quote:Op zaterdag 28 november 2015 13:58 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ho ho ho, er zijn belangrijkere zaken. Binnenkort staat de politie weer op alle toegangswegen naar Belgiė te controleren of mensen een vuurwerkpakketje meegenomen hebben. Het is toch volkomen logisch dat dat soort grenscontrole wel kan. SNAP DAT DAN!!!!
Er is van alles te verzinnen. Grenscontroles kunnen een hulpmiddel zijn, samen met andere maatregelen. Dat het het probleem niet geheel oplost is niet van belang. Snelheidscontroles lossen ook het probleem van te hard rijden niet op. Toch gebeurt het, omdat het helpt.quote:Op zaterdag 28 november 2015 14:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De grenzen dicht is natuurlijk retoriek. We hebben meer dan 1000 kilometer grens. Loopt via landweggetjes, bossen, water, straten, provinciale wegen en snelwegen. Lijkt me erg onverstandig om dat allemaal af te sluiten voor enkele honderden asielzoekers per dag.
Dan zie ik meer in slimme, mobiele, controles, proberen de mensensmokkelaars te pakken en illegalen tegen te houden.
Het punt waarom deze mensen hier komen is omdat ze verwachten opvang te krijgen, hun familie over te kunnen laten komen en uiteindelijk een eigen woning met uitkering te kunnen krijgen. Zodra daarmee gestopt wordt, stopt de massale instroom.
Ik heb nergens gezegd dat grenscontroles geen middel zijn, of dat het niet werkt. Ik zeg dat het populistisch is om de grenzen te sluiten. Het meeste grensverkeer is gewoon nuttig, Belgen die een kop koffie gaan drinken in Nederland of Nederlanders die shoppen en werken in Duitsland.quote:Op zaterdag 28 november 2015 14:54 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Er is van alles te verzinnen. Grenscontroles kunnen een hulpmiddel zijn, samen met andere maatregelen. Dat het het probleem niet geheel oplost is niet van belang. Snelheidscontroles lossen ook het probleem van te hard rijden niet op. Toch gebeurt het, omdat het helpt.
quote:Op zaterdag 28 november 2015 13:06 schreef MartijnUK het volgende:
Ellende bij Calais (met ondertiteling)
Iets dat werkt of kan werken is populistisch?quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat grenscontroles geen middel zijn, of dat het niet werkt. Ik zeg dat het populistisch is om de grenzen te sluiten. Het meeste grensverkeer is gewoon nuttig, Belgen die een kop koffie gaan drinken in Nederland of Nederlanders die shoppen en werken in Duitsland.
Snelheidscontroles worden niet louter uitgevoerd omdat het werkt, dan vallen er wel slimmere dingen te bedenken. Maar ook omdat het de overheid aardig wat oplevert
Grenzen dicht, die uitspraak is natuurlijk populistisch. Het levert gewoon economische schade op om de hefbomen omlaag te laten en de grenzen te sluiten.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Iets dat werkt of kan werken is populistisch?
Vraag jezelf maar eens af waarom alle landen buiten de EU wel 100% grenscontroles hebben. Hier leven we in de illusie dat de EU een land is met de bijbehorende solidariteit. Is geen enkele sprake van.
Je maakt trouwens weer de fout als vele andere eurofielen. De grenzen sluiten betekent niet dat we Nederland niet meer uitkunnen. Je kunt nog steeds een kop koffie drinken in Duitsland.
De grootste populisten zitten bij de VDD, PVDA en D66. "We kunnen geen muur om Nederland bouwen daarom kunnen we we helemaal niks doen om de instroom af te laten nemen." of "Het aantal asielzoekers is maar 0,3% van de bevolking". De CO2 uitstoot van Nederland is nog minder dan 0,3% van de wereld maar in dat geval zie ik ze dat soort opmerkingen nooit maken. Zo hebben ze nog vele andere opmerkingen gemaakt waarvan ze dachten dat het goed lag bij hun achterban. Helaas voor hun trapt een groot deel van hun achterban er niet in.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Iets dat werkt of kan werken is populistisch?
Vraag jezelf maar eens af waarom alle landen buiten de EU wel 100% grenscontroles hebben. Hier leven we in de illusie dat de EU een land is met de bijbehorende solidariteit. Is geen enkele sprake van.
Je maakt trouwens weer de fout als vele andere eurofielen. De grenzen sluiten betekent niet dat we Nederland niet meer uitkunnen. Je kunt nog steeds een kop koffie drinken in Duitsland.
Het lijkt mij in deze discussie wel eens zinvol om te weten hoe die asielzoekers Nederland binnenkomen en waar. Komen ze per trein uit b.v. Antwerpen of Dusseldorf? Worden ze vanuit Duitsland in speciale bussen naar de Nederlandse grens gebracht? Of staan ze daadwerkelijk te voet bij Venlo, Glanerbrug, Hardenberg en Nieuweschans?quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Grenzen dicht, die uitspraak is natuurlijk populistisch. Het levert gewoon economische schade op om de hefbomen omlaag te laten en de grenzen te sluiten.
Ik woon niet bij de grens, maar als ik eerst in de rij moet staan om de grens over te gaan (al was het maar twintig minuten), dan ga ik liever niet.
In plaats van grenzen te sluiten is het veel handiger om slimme controles te houden. Controleren op basis van inlichtingen, smokkelroutes ontmantelen en mensensmokkelaars oppakken.
Daarnaast, zoals ik eerder al schreef, de mensen kunnen hier komen omdat de (buiten) grenzen zo lek als een mandje zijn. Maar het is niet de oorzaak dat ze hier willen komen. Dat is de opvang en het uitzicht op het overlatenkomen van familie, een eigen huis en uitkering.
En stel, we besluiten mensen bij de grens te weigeren. Wat doen we dan? Sturen we ze terug, want dan zullen ze het gewoon nogmaals proberen. Of zetten we ze vast? In een cel/gevangenis?
Ik snap werkelijk waar niet waarom sluiten van grenzen iets populistisch zou zijn. 99% van de landen op deze aardkloot hebben dichte grenzen. Twintig minuten is ook zo'n horrorverhaal, dat valt in de praktijk reuze mee. Echt een non-argument als we het over een toestroom hebben die miljarden per jaar aan het kosten is. Net zo'n zwak argument als ja, we moeten de euro houden want dan hoef ik niet meer te wisselen op vakantie.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Grenzen dicht, die uitspraak is natuurlijk populistisch. Het levert gewoon economische schade op om de hefbomen omlaag te laten en de grenzen te sluiten.
Ik woon niet bij de grens, maar als ik eerst in de rij moet staan om de grens over te gaan (al was het maar twintig minuten), dan ga ik liever niet.
In plaats van grenzen te sluiten is het veel handiger om slimme controles te houden. Controleren op basis van inlichtingen, smokkelroutes ontmantelen en mensensmokkelaars oppakken.
Daarnaast, zoals ik eerder al schreef, de mensen kunnen hier komen omdat de (buiten) grenzen zo lek als een mandje zijn. Maar het is niet de oorzaak dat ze hier willen komen. Dat is de opvang en het uitzicht op het overlatenkomen van familie, een eigen huis en uitkering.
En stel, we besluiten mensen bij de grens te weigeren. Wat doen we dan? Sturen we ze terug, want dan zullen ze het gewoon nogmaals proberen. Of zetten we ze vast? In een cel/gevangenis?
Ze pakken vaak de internationale trein in Duitsland naar Nederland. Of via Milaan>>Parijs>>Brussel>>Amsterdam. Ik heb wat vrienden bij Vluchtelingenwerk lopen en dit zijn de meest voorkomende routes.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het lijkt mij in deze discussie wel eens zinvol om te weten hoe die asielzoekers Nederland binnenkomen en waar. Komen ze per trein uit b.v. Antwerpen of Dusseldorf? Worden ze vanuit Duitsland in speciale bussen naar de Nederlandse grens gebracht? Of staan ze daadwerkelijk te voet bij Venlo, Glanerbrug, Hardenberg en Nieuweschans?
Ik vind het opvallend dat in de Duitse media (om een voorbeeld te noemen) de voorbije maanden talloze foto's van rijen asielzoekers aan de grens zijn getoond, maar ik heb er nog niet eentje gezien van de Nederlandse grens, of daar ook rijen wachtenden staan. Natuurlijk zijn de aantallen in Nederland vele malen lager dan in Duitsland, of de rijen wachtenden die zich nu ophopen in de Balkanlanden, maar toch. Hoe gaat dit in z'n werk?
Ik vermoed dat de mensensmokkelaars gewoon auto's en busjes hebben. Er zijn ook verhalen over asielzoekers die hier stranden op diverse treinstations. Ze komen dus ook per trein.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het lijkt mij in deze discussie wel eens zinvol om te weten hoe die asielzoekers Nederland binnenkomen en waar. Komen ze per trein uit b.v. Antwerpen of Dusseldorf? Worden ze vanuit Duitsland in speciale bussen naar de Nederlandse grens gebracht? Of staan ze daadwerkelijk te voet bij Venlo, Glanerbrug, Hardenberg en Nieuweschans?
Ik vind het opvallend dat in de Duitse media (om een voorbeeld te noemen) de voorbije maanden talloze foto's van rijen asielzoekers aan de grens zijn getoond, maar ik heb er nog niet eentje gezien van de Nederlandse grens, of daar ook rijen wachtenden staan. Natuurlijk zijn de aantallen in Nederland vele malen lager dan in Duitsland, of de rijen wachtenden die zich nu ophopen in de Balkanlanden, maar toch. Hoe gaat dit in z'n werk?
Daarom slimme controles, die treinen controleren.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:47 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ze pakken vaak de internationale trein in Duitsland naar Nederland. Of via Milaan>>Parijs>>Brussel>>Amsterdam. Ik heb wat vrienden bij Vluchtelingenwerk lopen en dit zijn de meest voorkomende routes.
Te voet komt bijna niemand binnen. Dat is ook niet nodig als de grenscontroles al niet meer bestaan vanaf het moment dat je Duitsland(of zelfs eerder) binnenkomt.
Daarom werken mobiele grenscontroles ook niet. Het is te makkelijk om dan gewoon een half uur later een nieuwe trein in Duitsland te pakken.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daarom slimme controles, die treinen controleren.
Maar alsnog, wat doe je dan? Stuur je ze terug naar waar ze opstapten? Dan proberen ze het gewoon nogmaals.
Dat lijkt mij ook het meest simpel.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:53 schreef luxerobots het volgende:
Een asielzoekers verwacht opvang te krijgen, een eigen huis, uitkering en familie over te mogen laten komen.
Er staat wat dat betreft gewoon een pot goud achter het mijnenveld. Dan kunnen we met grenscontroles het mijnenveld vergroten. Maar het handigste lijkt me om die pot met goud weg te halen.
Ik zou ook graag zien dat we ons minder populair maken. Het liefste stoppen met dit asielbeleid. Als mensen hier willen komen moeten ze hun eigen broek maar ophouden, net zoals (Europese) reguliere migranten dat moeten doen. Maar dat wil dit kabinet (natuurlijk) niet.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
Daarom werken mobiele grenscontroles ook niet. Het is te makkelijk om dan gewoon een half uur later een nieuwe trein in Duitsland te pakken.
Eigenlijk spelen de Duitsers ook een naar spelletje met ons. Ze kunnen best die internationale treinen wat strenger controleren en de mensen die gepakt worden registreren. Duitsland is het afvoerputje van Oost-Europa en wij van Duitsland. Het valt nog een heel klein beetje mee omdat veel mensen zelf in Duitsland willen blijven.
Geheel mee eens. In Nederland roepen veel idioten dan gelijk artikel 1 GRONDWET!!! Iedereen is gelijk blablabla. Ik kan me niet één versobering herinneren die we hebben doorgevoerd. Zelfs die nieuwe woningen voor vluchtelingen betekent niet dat ze per direct geen aanspraak meer maken op sociale huurwoningen. Het is en en.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik zou ook graag zien dat we ons minder populair maken. Het liefste stoppen met dit asielbeleid. Als mensen hier willen komen moeten ze hun eigen broek maar ophouden, net zoals (Europese) reguliere migranten dat moeten doen. Maar dat wil dit kabinet (natuurlijk) niet.
Maar dan alsnog valt er van alles te bedenken. Het verlagen van leefgeld voor asielzoekers. De opvang nog soberder maken. Het moeilijker maken om familie over te laten komen. Mensen langer laten wachten op een huis, wat in de praktijk al lang is, maar dat communiceert dit kabinet niet, want ze beloven 24.000 woningen.
Ik heb het idee dat de meesten via Belgiė komen. Onderstaand kaartje laat dat ook zien.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:45 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat is ook een fabeltje. In de grondwet worden rechten besproken voor Nederlanders en niet-Nederlanders. Als iedereen in dit land gelijk was dan zou elke toerist hier zo lang mogen blijven als hij wil en dezelfde rechten hebben als Nederlanders.quote:Op zaterdag 28 november 2015 16:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
Geheel mee eens. In Nederland roepen veel idioten dan gelijk artikel 1 GRONDWET!!! Iedereen is gelijk blablabla. Ik kan me niet één versobering herinneren die we hebben doorgevoerd. Zelfs die nieuwe woningen voor vluchtelingen betekent niet dat ze per direct geen aanspraak meer maken op sociale huurwoningen. Het is en en.
waarom gaan die mensen van beiroet naar de noordpool?quote:Op zaterdag 28 november 2015 16:05 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de meesten via Belgiė komen. Onderstaand kaartje laat dat ook zien.
[ afbeelding ]
Gewoon in Afrika op het strand zetten:quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:49 schreef luxerobots het volgende:
Maar alsnog, wat doe je dan? Stuur je ze terug naar waar ze opstapten? Dan proberen ze het gewoon nogmaals.
Kloptquote:Op zaterdag 28 november 2015 15:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ik las ergens dat er dit jaar 12.000(!) mensen in Nederland zijn gearriveerd waarvan niemand weet wie ze zijn. Dat is toch te treurig voor woorden...
Wanneer gaat dit eens genoemd worden wat het is: een vijandige aanval! Precies zoals Palestijnen stenen gooien naar Israeliers. Agenten die achter een schild staan binnen werpafstand... Waarom accepteert de politiek niet dat een aanval op onze grenzen oorlog is? En maak gebruik van onze technologisch superieure mogelijkheden: wacht niet tot ze je met een steen kunnen raken, maar schiet ze van grote afstand neer.quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:24 schreef Buster24 het volgende:
Asieleisers proberen zich met geweld toegang tot Macedoniė te verschaffen.
quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Wanneer gaat dit eens genoemd worden wat het is: een vijandige aanval! Precies zoals Palestijnen stenen gooien naar Israeliers. Agenten die achter een schild staan binnen werpafstand... Waarom accepteert de politiek niet dat een aanval op onze grenzen oorlog is? En maak gebruik van onze technologisch superieure mogelijkheden: wacht niet tot ze je met een steen kunnen raken, maar schiet ze van grote afstand neer.
Exact. Volk dat stenen gooit en vrachtwagens tracht te enteren gewoon behandelen zoals je met voetbalhooligans doet: knuppel, waterkanon en evt. traangas.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]![]()
Met scherp schieten op mensen die stenen gooien.
Gewoon de lange lat en het waterkanon er over. Oh.. en ze uiteenjagen met traangas.
Acties tegen azc's hier begint het ongeveer.quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Gaan we naar het Malieveld ja?Of gaat iedereen meer foto's op facebook delen voor het slapen gaan? Zolang er geen grootschalige economische achteruitgang komt gaan er hier echt geen grootschalige rellen komen.
Heb jij dat idee ook?quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:33 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
. Overigens zal het waarschijnlijk niet lang meer duren voordat ook Afghanen en Irakezen de doorgang wordt belet. Daar hebben ze in Duitsland nu ook de buik vol van.
Geen Syriėr? Dan rechtskomkeert.
Ik heb daar weinig bezwaar tegen eerlijk gezegd. Als er iets is wat die mensen niet respecteren dan is het wel zwakte. Dan zijn het echt hyena's die bloed ruiken.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]![]()
Met scherp schieten op mensen die stenen gooien.
Gewoon de lange lat en het waterkanon er over. Oh.. en ze uiteenjagen met traangas.
Het probleem daarmee is dat ze het dagen/weken/maanden/jaren zullen blijven proberen, en elke dag komen er meer bij. Zolang ze niets te verliezen hebben, zullen ze het niet opgeven.quote:Op zaterdag 28 november 2015 21:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
^^ Dat. Ze weten dat Europa meer om hun leven geeft dan zijzelf, en daar maken ze keihard misbruik van.quote:Op zaterdag 28 november 2015 22:57 schreef Morendo het volgende:
Ik heb daar weinig bezwaar tegen eerlijk gezegd. Als er iets is wat die mensen niet respecteren dan is het wel zwakte. Dan zijn het echt hyena's die bloed ruiken.
quote:Op zaterdag 28 november 2015 20:24 schreef Buster24 het volgende:
[ afbeelding ]
Asieleisers proberen zich met geweld toegang tot Macedoniė te verschaffen.
[ afbeelding ]
Het hek vordert.
Lijkt me heerlijk om naar Afrika (of het MO) te gaan, alle mannen zijn dat content onderhand al ontvlucht, kan ik me lekker uitlevenquote:
De Grondwet zegt dat men niet mag discrimineren, ofwel onderscheid maken op kenmerken die niet van belang zijn, zoals geaardheid, sekse of ras. Het hebben van het Nederlanderschap of een bepaalde status is een kenmerk dat er wel degelijk toe doet. Wie dus artikel 1 van de Grondwet opbrengt, heeft geen idee waar die het over heeft.quote:Op zaterdag 28 november 2015 16:19 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat is ook een fabeltje. In de grondwet worden rechten besproken voor Nederlanders en niet-Nederlanders. Als iedereen in dit land gelijk was dan zou elke toerist hier zo lang mogen blijven als hij wil en dezelfde rechten hebben als Nederlanders.
quote:Bij een grote vechtpartij in een asielcentrum in Spandau, Berlijn, is zaterdagavond paniek uitgebroken.
Honderden asielzoekers waren naar buiten gevlucht, de hulpdiensten kwamen massaal ter plaatse en het duurde uren voor iedereen weer kon gaan slapen. Zeven bewoners zijn naar het ziekenhuis gebracht, aldus een brandweerman.
Het gevecht startte zaterdagavond om een onbekende reden, maar escaleerde al snel. Mensen gingen elkaar onder meer met brandblusapparaten te lijf. Omwille van het geweld en de grote hoeveelheid schuim, ontstond er paniek. Ongeveer de helft van de 1.000 bewoners van het asielcentrum vluchtten de straat op. Politie en brandweer kwamen massaal ter plaatse, er werden ook tolken opgeroepen om te achterhalen wat de aanleiding was.
Pas laat in de nacht konden de laatste bewoners naar hun bed.
Nieuwsblad.be
Stel nu nu eens voor wat voor reactie de illegalen zouden krijgen als ze ditzelfde bij de Russische grens proberen.... Dat is de reactie die Europa ook moet geven!quote:
Dan hapte ze fosfor denk ik. En het thuisfront krijgt een tweet dan ze ver van de grens vandaag moeten blijvenquote:Op zondag 29 november 2015 10:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Stel nu nu eens voor wat voor reactie de illegalen zouden krijgen als ze ditzelfde bij de Russische grens proberen.... Dat is de reactie die Europa ook moet geven!
Ik zie nog steeds niet voor me hoe dit kan gaan werken. Eigenlijk veeleer nog: wat de plannen nou eigenlijk inhouden. De - pak en beet - 1,5 miljoen vluchtelingen/asielzoekers die nu in Europa zijn worden dan weggestuurd naar Turkije? Kan toch niet waar zijn......quote:EU biedt Turkije 3 miljard en visumvrij reizen voor vluchtelingen
Gepubliceerd: 29 november 2015 12:54 Laatste update: 29 november 2015 13:40
Turkije krijgt mogelijk 3 miljard euro aan hulp van de Europese Unie voor de vluchtelingen in het land.
Ook zou de EU visumvrij reizen vanaf oktober volgend jaar en hernieuwde gesprekken voor toetreding tot de unie van Turkije in het vooruitzicht stellen, als de Turkse regering actief meewerkt aan een oplossing voor het vluchtelingenprobleem.
Dat staat in conceptconclusies van de top van de EU en Turkije die zondag in Brussel plaatsvindt. Turkije en de EU gaan volgens het document actiever samenwerken om te voorkomen dat mensen die "geen internationale bescherming nodig hebben" naar Turkije en de EU reizen.
Ook worden mensen die al wel Turkije of de EU zijn binnengekomen sneller teruggestuurd. In ruil daarvoor zou Turkije een stap dichter bij toetreding tot de Europese Unie komen. Het conceptdocument vormt de basis voor de
http://www.nu.nl/buitenla(...)n-vluchtelingen.html
Mijn interpretatie:quote:Op zondag 29 november 2015 14:21 schreef Morendo het volgende:
Ik zie nog steeds niet voor me hoe dit kan gaan werken. Eigenlijk veeleer nog: wat de plannen nou eigenlijk inhouden. De - pak en beet - 1,5 miljoen vluchtelingen/asielzoekers die nu in Europa zijn worden dan weggestuurd naar Turkije? Kan toch niet waar zijn......
Men is er weer ingestonken. Er worden weer miljarden over de balk gesmeten, met als resultaat 0,0. Turkije zal misschien een boot extra inzetten om een handvol vluchtelingen tegen te houden, maar de eigen grenzen sluiten, vluchtelingen in Turkije een status geven, de opvang verbeteren, ik zie het niet gebeuren.quote:Op zondag 29 november 2015 14:21 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik zie nog steeds niet voor me hoe dit kan gaan werken. Eigenlijk veeleer nog: wat de plannen nou eigenlijk inhouden. De - pak en beet - 1,5 miljoen vluchtelingen/asielzoekers die nu in Europa zijn worden dan weggestuurd naar Turkije? Kan toch niet waar zijn......
Mark Rutte in The Financial Timesquote:Op zondag 29 november 2015 11:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Rutte wil nu de grens tussen Turkije en Griekenland dicht hebben en heeft daar ook miljarden voor over.
Daarmee geeft hij impliciet toe dat alle zogenaamde vluchtelingen die eerder clandestien Europa binnen zijn getrokken hier eigenlijk niet horen.
Ze hebben hun grenzen met Syriė wel gesloten.quote:Op zondag 29 november 2015 14:38 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Men is er weer ingestonken. Er worden weer miljarden over de balk gesmeten, met als resultaat 0,0. Turkije zal misschien een boot extra inzetten om een handvol vluchtelingen tegen te houden, maar de eigen grenzen sluiten, vluchtelingen in Turkije een status geven, de opvang verbeteren, ik zie het niet gebeuren.
Het gaat me allemaal de pet te boven. We hebben namelijk Turkije helemaal niet nodig om dit probleem op te lossen. We zijn fuckin de onderliggende partij in deze hele kwestie. Echt ongelooflijk.quote:Op zondag 29 november 2015 14:21 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik denk dat met die 3 miljard vooral tijd is gekocht.quote:Op zondag 29 november 2015 16:22 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Het gaat me allemaal de pet te boven. We hebben namelijk Turkije helemaal niet nodig om dit probleem op te lossen. We zijn fuckin de onderliggende partij in deze hele kwestie. Echt ongelooflijk.
Prima uitleg. Ik hoef de hoop dus blijkbaar nog niet op te geven.quote:Op zondag 29 november 2015 16:27 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Ik denk dat met die 3 miljard vooral tijd is gekocht.
Er zitten 2 miljoen migranten en Turkije en die stromen richting Europa daarbij komt dat Afghanen en Irakezen via Turkije reizen.
Erdogan zet daar echt de rem wel op, ook hij weet dat een visumplicht zo weer is ingevoerd (kijk naar Rusland)
In die gekochte tijd kan de EU haar grenzen (lees Griekenland) op orde brengen om niet meer afhankelijk te zijn van Erdogan's welwillendheid.
Ik ben ook altijd kritisch hoorquote:Op zondag 29 november 2015 16:32 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Prima uitleg. Ik hoef de hoop dus blijkbaar nog niet op te geven.
Ik denk dat huidige regering zo klein van geest is, dat ze het idee hebben maar één instrument te bezitten: het geven van geld.quote:Op zondag 29 november 2015 16:27 schreef Buster24 het volgende:
Ik denk dat met die 3 miljard vooral tijd is gekocht.
Het water staat ze aan de lippen.quote:Op zondag 29 november 2015 17:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ik denk dat huidige regering zo klein van geest is, dat ze het idee hebben maar één instrument te bezitten: het geven van geld.
De enige vragen die nog worden gesteld zijn: wie geven we geld, hoeveel en wanneer?
Verder gaan hun gedachten niet.
Er is inderdaad helemaal niks herverdeeld, loze praatjes en verbroken beloften kortom, terwijl de druk op de West- en Noord-Europese landen voor opvang vrijwel ondraaglijk wordt. De Oost-Europese landen komen lachend overal onderuit.quote:Op zondag 29 november 2015 18:08 schreef danos het volgende:
Ik zie al die regeringsleiders en leidsters weer razend enthousiast naar buiten komen vanavond. 'We gaan beter samen werken, informatie delen en acteren tegen de groeiende problematiek rondom asielzoekers'.
Datgene wat ze al jaren nalaten. Van die 160.000 vluchtelingen die (her)verdeeld zouden worden zijn er 100 daadwerkelijk verdeeld. En nu zitten we in de noodgreep van Turkije, die dat volledig terecht tot de laatste druppel gaat uitbuiten.
Dat mochten ze willen, dat ze slechts gedecimeerd worden. Zo als het er nu naar uit ziet, worden ze gehalveerd - of erger.quote:Op zondag 29 november 2015 17:52 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Het water staat ze aan de lippen.
De Oost-Europese landen weigeren mee te doen aan de herverdeling van migranten en Zweden, Duitsland en Nederland zitten vol.
We hebben een voordeel, onze politici zijn verslaafd aan het pluche en zoals de peilingen er nu voorstaan worden ze gedecimeerd, ze zullen dan ook met pijn in hun hart afscheid nemen van hun hobby "migranten toelaten" en "werken aan de ondergang van Europa"
Tja - dat hebben we binnengehaald, een stelletje primitieven. Steeds als er gegeten moet worden, krijgen ze ruzie. Het zijn net dieren.quote:Op zondag 29 november 2015 17:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Alweer een massaal gevecht in een Berlijnse AZC:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151129_01995356
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wij zitten met die laffe slappeling van een Rutte opgescheept...quote:Op zondag 29 november 2015 16:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hongarije heeft z'n zaakjes inmiddels prima op orde:
Simpel en effectief: Hek bouwen en ze komen er niet in! Hoe moeilijk kan het zijn? En hoe kan het dat de West-Europese landen compleet de weg kwijt zijn in prioriteiten?quote:Op zondag 29 november 2015 16:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Uiteindelijk zal Europa haar eigen grenzen moeten gaan beschermen, Tusk haalde dat vanavond al aan.quote:Op zondag 29 november 2015 21:05 schreef deedeetee het volgende:
Als Turkije ze niet meer doorlaat zitten we nog met idioten op bootjes uit Libiė. En kunnen we dan ook mensen terug in Turkije zetten als ze al hier zijn ? Vast niet.
We zullen zelf een hek moeten bouwen denk ik.quote:Op zondag 29 november 2015 21:15 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal Europa haar eigen grenzen moeten gaan beschermen, Tusk haalde dat vanavond al aan.
Dit verdrag met Turkije is een stap, niet meer, niet minder.
Die 3 miljard kunnen we volgens mij beter besteden door zelf maatregelen te treffen.quote:Davutoglu wilde tegelijkertijd geen echte garanties over een afnamen van de stroom migranten naar Europa. Maar hij hij verzekerde dat Turkije alle gemaakte afspraken zal nakomen.
Mmmmmm die 3 miljard is wel goed besteed.quote:Op zondag 29 november 2015 21:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
We zullen zelf een hek moeten bouwen denk ik.
[..]
Die 3 miljard kunnen we volgens mij beter besteden door zelf maatregelen te treffen.
Bouwen wij gewoon een hek aan de grens met Griekenland en natuurlijk ook bij Turkije.quote:Op zondag 29 november 2015 21:34 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Mmmmmm die 3 miljard is wel goed besteed.
Er komen via Turkije 10.000 migranten per dag binnen, die hou je niet een, twee, drie tegen kijk maar naar de problemen met die 1200 op de grens met Macedoniė
Een mammoet tanker op snelheid moet je ook eerst afremmen.
En vergis je niet, de Griekse marine heeft gewoon de middelen niet in huis om die rubber bootjes terug te slepen.
Wij moeten aan de buitengrens ook zo'n hek hebben, alleen dan nog veel hoger en met stroomdraad.quote:Op zondag 29 november 2015 21:15 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Uiteindelijk zal Europa haar eigen grenzen moeten gaan beschermen, Tusk haalde dat vanavond al aan.
Dit verdrag met Turkije is een stap, niet meer, niet minder.
Rubberen Rutte. Slappe zakken zijn het hier.quote:Op zondag 29 november 2015 19:59 schreef deedeetee het volgende:
[..]
En wij zitten met die laffe slappeling van een Rutte opgescheept...
quote:'Politie grijpt in bij asielzoekerscentrum Weert'
In een asielzoekerscentrum in Weert moest de politie zondagavond ingrijpen. Dat meldt 1Limburg. Volgens de regionale zender is de politie massaal uitgerukt omdat de asielzoekers in opstand waren gekomen.
Er zou één arrestatie zijn verricht. Volgens de omroep was er onrust over het eten, de huisvesting en het onderwijs. Tegen een lokale nieuwssite heeft een bewoner gezegd dat de asielzoekers in de onlangs ingerichte opvang al weken hetzelfde eten krijgen. Ook zegt hij 'gek' te worden om dat de bewoners zo dicht op elkaar zitten.
De Limburgse plaats heeft sinds half september een asielzoekerscentrum in een kazerne. Voor een periode van vijf jaar worden daar 1000 asielzoekers opgevangen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)scentrum-Weert.dhtml
Pfff die kazerne heeft zelfs een zwembad. Maar het is weer niet goed.. Tuurlijk niet en hoezo geen vermaak voor ze. De lokale lidl wordt overspoeld door ze. Geen moment dat ze daar niet rondhangen. Het centrum ook overigens..quote:
Ik ben omstreeks 1977 uit Weert vertrokken en toen waren er al erg veel gastarbeiders. De markt werd er door overspoeld op zaterdag. Het zal daar nu wel helemaal tjokvol buitenlanders zitten.quote:Op maandag 30 november 2015 08:29 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Pfff die kazerne heeft zelfs een zwembad. Maar het is weer niet goed.. Tuurlijk niet en hoezo geen vermaak voor ze. De lokale lidl wordt overspoeld door ze. Geen moment dat ze daar niet rondhangen. Het centrum ook overigens..
Hersenchirurgen en dokters moeten ook eten he.quote:Op maandag 30 november 2015 08:26 schreef deedeetee het volgende:
Opstand omdat iemand tegen de regels in een bakje yoghurt uit de eetzaal wilde meenemen. Dat hoef je natuurlijk niet te pikken. Dan grijp je naar brandblussers en zo...
Lekker volk haalt onze regering binnen.
quote:Op maandag 30 november 2015 09:10 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hersenchirurgen en dokters moeten ook eten he.
Ik kom niet uit Weert, maar ben er altijd veel gekomen. Eerst naar de middelbare school, daarna MBO, daarna woonde mijn vriend er. Heb het altijd een leuk stadje gevonden. Sinds een aantal jaar niet meer. Veel winkels zijn weg, veel buitenlandse mensen op straat die maar wat rondhangen. Ook onder de viaducten bij sportcentrum vitea hangen ze daar rond en maar wat te schreeuwen bij mercedessen En b.v. op zaterdag een paar weken geleden was wel echt een record, kon zo Rotterdam zijn. Nou nee dan laat maar...quote:Op maandag 30 november 2015 09:07 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik ben omstreeks 1977 uit Weert vertrokken en toen waren er al erg veel gastarbeiders. De markt werd er door overspoeld op zaterdag. Het zal daar nu wel helemaal tjokvol buitenlanders zitten.
Arm Weert.... ik heb er lang met plezier gewoond maar zou voor geen goud terug willen.
De natte droom van Pechtold c.s. Een fantastische multicul.quote:Op maandag 30 november 2015 11:47 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Ik kom niet uit Weert, maar ben er altijd veel gekomen. Eerst naar de middelbare school, daarna MBO, daarna woonde mijn vriend er. Heb het altijd een leuk stadje gevonden. Sinds een aantal jaar niet meer. Veel winkels zijn weg, veel buitenlandse mensen op straat die maar wat rondhangen. Ook onder de viaducten bij sportcentrum vitea hangen ze daar rond en maar wat te schreeuwen bij mercedessen En b.v. op zaterdag een paar weken geleden was wel echt een record, kon zo Rotterdam zijn. Nou nee dan laat maar...
Geen praatjes maar actie. Dat missen onze politici.quote:Op zondag 29 november 2015 16:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
nachtmerrie voor de meerderheid van de samenleving.quote:Op maandag 30 november 2015 12:00 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
De natte droom van Pechtold c.s. Een fantastische multicul.
Ik denk dat veel van die asielzoekers oprecht teleurgesteld zijn, ze kwamen met de gedachte dat ze meteen een gratis huis toebedeeld zouden krijgen. Dat laat in de praktijk even op zich wachten, zeker nu met de enorme instroom. Dat creeert irritaties. Dit zijn vaak mensen met een IQ van 70, verleid met praatjes van de mensensmokkelaars dat hier het paradijs is van gratis geld en 0 verantwoordelijkheden. Nederland trekt juist de selectie aan van bijna zwakzinnigen die dat verhaal echt geloven, waar overigens wel een kern van waarheid in zit. Er zijn genoeg asielzoekers die alles gratis krijgen, tot aan 4000 euro cash als bonus als ze een sociale huurwoning krijgen (echt waar).quote:Op maandag 30 november 2015 08:26 schreef deedeetee het volgende:
Opstand omdat iemand tegen de regels in een bakje yoghurt uit de eetzaal wilde meenemen. Dat hoef je natuurlijk niet te pikken. Dan grijp je naar brandblussers en zo...
Lekker volk haalt onze regering binnen.
Mensen die echt wat willen maken van hun leven, meerdere diploma's hebben, meerdere talen spreken, zelfs een partner in Nederland hebben, moeten hemel en aarde bewegen om hier te worden toegelaten.quote:Op maandag 30 november 2015 12:46 schreef Homey het volgende:
[..]
Ik denk dat veel van die asielzoekers oprecht teleurgesteld zijn, ze kwamen met de gedachte dat ze meteen een gratis huis toebedeeld zouden krijgen. Dat laat in de praktijk even op zich wachten, zeker nu met de enorme instroom. Dat creeert irritaties. Dit zijn vaak mensen met een IQ van 70, verleid met praatjes van de mensensmokkelaars dat hier het paradijs is van gratis geld en 0 verantwoordelijkheden. Nederland trekt juist de selectie aan van bijna zwakzinnigen die dat verhaal echt geloven, waar overigens wel een kern van waarheid in zit. Er zijn genoeg asielzoekers die alles gratis krijgen, tot aan 4000 euro cash als bonus als ze een sociale huurwoning krijgen (echt waar).
Mensen die echt wat willen maken van hun leven en niet willen teren van gemeenschapsgeld gaan naar Amerika of Canada.
Ja dat klopt. Ik heb wel eens mensen gesproken die hun partner uit plekken als London willen halen, zelf betaald en hoogopgeleid. Bijna onmogelijk, je gaat dan een hele lastige procedure in met een onzekere uitkomst.quote:Op maandag 30 november 2015 12:50 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Mensen die echt wat willen maken van hun leven, meerdere diploma's hebben, meerdere talen spreken, zelfs een partner in Nederland hebben, moeten hemel en aarde bewegen om hier te worden toegelaten.
In plaats van de aantoonbaar hoogopgeleide Syriėr, Pakistani of Irakees haalt onze overheid liever een onderlaag binnen, waarvan het overgrote deel hier nooit fatsoenlijk de eigen broek gaat kunnen ophouden.
quote:Op zondag 29 november 2015 10:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Stel nu nu eens voor wat voor reactie de illegalen zouden krijgen als ze ditzelfde bij de Russische grens proberen.... Dat is de reactie die Europa ook moet geven!
quote:According to UN Population Division estimates, as of 2013, the Russian Federation was second only to the United States in the sheer number of immigrants.
quote:A United Nations report says Russia became the world's single largest recipient of asylum requests last year as a result of the war in eastern Ukraine between Ukrainian government forces and Russian-backed separatists.
Bazen. Je zou er bijna gaan wonen...quote:Op zondag 29 november 2015 16:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Ga je nou serieus een Oekrainer die naar Rusland gaat vergelijken met een Afrikaan die naar Nederland komt?quote:
Veel mensen in Oekraļne voelen zich Rus en spreken Russisch.quote:Op maandag 30 november 2015 14:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ga je nou serieus een Oekrainer die naar Rusland gaat vergelijken met een Afrikaan die naar Nederland komt?
Dat is 2014, de eerste quote is 2013, heeft niets met Oekraine te maken.quote:Op maandag 30 november 2015 14:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ga je nou serieus een Oekrainer die naar Rusland gaat vergelijken met een Afrikaan die naar Nederland komt?
Dan heeft het dus ook niets met illegalen of "vluchtelingen" te maken.. De VS neemt 70k asielzoekers per jaar op, Nederland heeft er al net zo veel dit jaar. De overgrote meerderheid van immigratie naar de VS is met een greencard.quote:Op maandag 30 november 2015 15:50 schreef crystal_meth het volgende:
Dat is 2014, de eerste quote is 2013, heeft niets met Oekraine te maken.
According to UN Population Division estimates, as of 2013, the Russian Federation was second only to the United States in the sheer number of immigrants.
quote:Op maandag 30 november 2015 16:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vluchtelingenlied kinderen voor kinderen in DWDD
quote:Op maandag 30 november 2015 @ 15:51 schreef AtheistischFundamentalist het volgende:
[..]
"Papa Wil Nieuwe Tanden"
Mijn naam is Aylan en ik woon heel fijn in Istanboel
Eigenlijk komen wij uit Syriė maar ik woon hier al zo lang dat ik me thuis voel
Recht op eten en werk zijn hier voorhanden
Maar een ding is nog niet zo recht en dat zijn papa's tanden
Turkije is wel veilig maar het heeft ook lage lonen
Daarom gaan wij als het even kan ergens anders wonen
Wij trotseren weer en wind op zee want in een van die verre landen
Ligt het geld op straat en hebben ze voor mijn papa nieuwe tanden
Helaas is onze boot lek geslagen en gezonken naar benee
Papa zwom snel naar de kust maar nam mama en mij niet mee
Huilend kwam hij in het nieuws, bedekte zijn ogen met zijn handen
Hield hij ze maar voor zijn mond want hij had nog altijd rotte tanden
Ik werd heel beroemd want mijn foto kwam in de krant
Op mijn buikje in Turkije liggend op het strand
Dat beeld was voldoende voor inzamelacties met indrukwekkende tussenstanden
En nu is papa gelukkig in Canada met zijn mooie nieuwe tanden
Red een kind, sluit de grenzen
Dat is een zeer groot verschil inderdaad. Amerika stelt strenge eisen aan mensen die een greencard willen. Dat zijn altijd mensen die bijdragen aan de Amerikaanse economie op vacatures waar niet genoeg eigen bevolking voor is.quote:Op maandag 30 november 2015 17:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dan heeft het dus ook niets met illegalen of "vluchtelingen" te maken.. De VS neemt 70k asielzoekers per jaar op, Nederland heeft er al net zo veel dit jaar. De overgrote meerderheid van immigratie naar de VS is met een greencard.
Dit heb je mis... Het is vrijwel vergelijkbaar met hoe Nederlanders kennismigranten behandelt! Zeer streng en er worden flinke eisen gesteld. Dat is Fort Europa: voor legale migranten een fort!quote:Op maandag 30 november 2015 17:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Dat is al compleet anders dan hoe Nederland arbeidsmigranten behandelt.
Iedere Europese burger mag in het Europese land naar keuze naar werk gaan zoeken. Dat is ondenkbaar in een land als Amerika. Iedere wereldburger die een beetje goed kan manipuleren en aan een Syrisch paspoort kan komen, maakt een redelijke kans om Nederlands staatsburger te worden. Mocht dat toch mislukken, dan ben je jaren verder en kan je gewoon voor altijd als illegaal in Nederland verblijven, inclusief een hoop rechten. Elke politicus in de VS die dat voor zou stellen, kan de rest van zijn carričre wel vergeten.quote:Op maandag 30 november 2015 17:39 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dit heb je mis... Het is vrijwel vergelijkbaar met hoe Nederlanders kennismigranten behandelt! Zeer streng en er worden flinke eisen gesteld. Dat is Fort Europa: voor legale migranten een fort!
Dat ze ondertussen illegalen gewoon binnen laten wandelen, daar gaat het mis...
Als ik zie hoe er b.v. met kinderen werd om gegaan bij de hekken dan is het beter om de grenzen te sluiten en er voor te zorgen dan hun familie niet zo beroerd met ze om kan gaan.quote:
Ik ben ze zó beu, er is genoeg andere ellende in de wereld die veel dringender is en die mensen zie je hier niet om eisen te stellen. Daar zou ik veel liever een flinke smak geld naar toe sturen. Die mensen verdienen hulp maar zijn te bescheiden om er zo'n heisa over te maken.quote:Op maandag 30 november 2015 18:51 schreef Mylene het volgende:
Als het zo slecht in Syriė is waarom laten die mannen hun vrouw en kinderen dan achter en vragen hier dan om gezinshereniging? Het zijn toch een hoop mannen die je ziet.
Tsja helaas willen veel mensen dit vast niet geloven. Maar ik kijk er niet van op. Het ligt voor de hand dat de mensen die hier in hordes naar toe komen en rellen aan de hekken, met kinderen gooien en in de opvang zich niet prettig gedragen, niet het betere deel van de bevolking is. De fatsoenlijke mensen blijven dįįr. Die willen niet eens naar de EU komen.quote:
In Australie zeggen ze waar het op staat: de uitkeringszoekers die met een bootje komen dringen voor... Hier dringt dat maar niet door helaas bij de feel-good-politici.quote:Op maandag 30 november 2015 20:55 schreef deedeetee het volgende:
Ik ben ze zó beu, er is genoeg andere ellende in de wereld die veel dringender is en die mensen zie je hier niet om eisen te stellen. Daar zou ik veel liever een flinke smak geld naar toe sturen. Die mensen verdienen hulp maar zijn te bescheiden om er zo'n heisa over te maken.
Ik ben/was daar ook naar op zoek. Zover ik nu weet, is daar nog niets van herverdeeld.quote:Op maandag 30 november 2015 23:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
Hoeveel van die 160.000 zijn er ook alweer over de EU verdeeld intussen?
Oh wacht... 30 vanuit Italie naar Luxemburg toch?En die afgesproken extra troepen en middelen naar de Balkan en Griekenland? Ook niks van terechtgekomen. Zie ze daar nog staan ergens in oktober, de EU-leiders zo trots als een pauw dat ze afspraken hadden gemaakt.
Maar er komt toch nooit iets van terecht en intussen is Rutte er als de kippen bij om andermans falen telkens over de rug van Nederland goed te maken.
Volgend jaar verwachten ze 3 miljoen vluchtelingen in de EU. Alleen door gezinshereniging van de huidige asielzoekers komen er al tienduizenden binnen volgend jaar. Als er volgend jaar minder dan 200.000 hierheen komen dan zou met dat verbazen.quote:Op maandag 30 november 2015 23:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik ben/was daar ook naar op zoek. Zover ik nu weet, is daar nog niets van herverdeeld.
Ondertussen verwachten we in NL dit jaar 60.000 (v/lucht)zoekers en volgend jaar hetzelfde getal. Mogelijk dat we er nog (5% van 160000) 8.000 uit de herverdeling bij krijgen op het dus 120.000 verwachte aantal.
Dit land is ziek. Het is een gigantisch probleem, dat moet je niet bagataliseren met een kinderliedje. Kinderen moet je sommige dingen helemaal niet laten begrijpen, die moet je daar buiten houden, maar dat begrijpt de zieligheidsindustrie niet. Het is complete indoctrinatie van het linkse bakfiets gedachtengoed, walgelijk.quote:Op maandag 30 november 2015 16:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vluchtelingenlied kinderen voor kinderen in DWDD
Wie vanavond op NPO 1 kijkt naar De Wereld Draait Door krijgt een vluchtelingenlied te zien, van Johnny de Mol samen met Kinderen voor Kinderen. Het speciaal opgenomen nummer Waarom Moet Ik Gaan? beleeft zijn premičre in de VARA-talkshow, zo meldt de omroep.
De VARA heeft het kinderkoor een vluchtelingenlied laten opnemen en vroeg De Mol om zijn medewerking. 'Aanleiding was zijn indrukwekkende speech bij de uitreiking van de Televizier Ring', zegt de omroep. In die speecht bracht De Mol verdraagzaamheid onder de aandacht. 'Johnny voelt zich erg betrokken bij het lot van kinderen waar ook ter wereld.'
De Mol: 'Toen ik werd benaderd door Kinderen voor Kinderen hoefde ik niet lang na te denken. Voor kinderen is hetgeen er nu met hen en om hen heen gebeurt, in de wereld en in Nederland, onbegrijpelijk.'
Het nieuwe lied, dat gaat over vluchtelingenkinderen, staat op de 36e cd van Kinderen voor Kinderen, getiteld Raar Maar Waar. Dat album bivakkeert al weken in de top 3 van de Nederlandse albumhitlijst.
DWDD met vluchtelingenlied Kinderen voor Kinderen
Ze zijn de weg niet kwijt, het is gewoon beleid.quote:Op zondag 29 november 2015 20:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Simpel en effectief: Hek bouwen en ze komen er niet in! Hoe moeilijk kan het zijn? En hoe kan het dat de West-Europese landen compleet de weg kwijt zijn in prioriteiten?
Daar had Asscher het vorige week ook al over.quote:Op dinsdag 1 december 2015 00:05 schreef luxerobots het volgende:
Daarnet op het NOS-journaal een vluchteling uit Aleppo, en jawel, apotheker.
Ik moest lachenquote:Op dinsdag 1 december 2015 00:28 schreef karton2 het volgende:
[..]
Daar had Asscher het vorige week ook al over.
Zou het dezelfde apotheker zijn?
Sowieso idioot dat Gorinchem enerzijds met woningnood kampt, anderzijds (oude) woningen gesloopt heeft maar vervolgens het budget mist hier nieuwbouw te plaatsen maar plotsklaps wel vluchtelingen kan huisvestenquote:Op dinsdag 1 december 2015 00:45 schreef luxerobots het volgende:
Vorige week een documentaire over het voetbalteam uit Eritrea dat naar Gorinchem gehaald is.
Voetballers boos, ze hebben stress, agressie en krijgen te weinig leefgeld. Maar het belangrijkste, ze zijn bij elkaar geplaatst, terwijl ze beloofd was dat ze allemaal een eigen woning zouden krijgen.
Zeiken en zaniken.
Vanaf 46 minuten.
http://www.vpro.nl/programmas/2doc/2015/Eritrea-Stars.html
Haha zo hilarisch en dan een 'pact' sluiten met Turkije voor een fooi van 3 miljard na een zondag lang vergaderen. Die ze wel heullll goed gaan controleren, net als al die miljarden van Griekenland zekerquote:Op maandag 30 november 2015 23:57 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Van de 160.000 migranten ("vluchtelingen") die verplicht verdeeld hadden moeten worden, is slechts 1 promille gerealiseerd, namelijk precies 159 personen.
Je zou dan verwachten dat de bedenkers van deze idiote maatregel zich nu in een klein hoekje gaan zitten schamen.
Maar nee, men spreekt doodleuk af dat er nog eens 400.000 handophouders verplicht herverdeeld worden. Jammer dat ik niet in Slowakije woon.
Zesjescultuur. Of eigenlijk een dieprode-onvoldoende-cultuurquote:Op dinsdag 1 december 2015 06:38 schreef danos het volgende:
[..]
Haha zo hilarisch en dan een 'pact' sluiten met Turkije voor een fooi van 3 miljard na een zondag lang vergaderen. Die ze wel heullll goed gaan controleren, net als al die miljarden van Griekenland zeker.
Ik snap niet hoe die regeringslijders met een voldaan gevoel naar huis kunnen gaan, en dan deze week weer blčren op de klimaattop. Over doelstellingen voor 2060 terwijl we die van 2020 niet eens halen.
Alsof we er daar nog niet meer dan genoeg van hebbenquote:Op dinsdag 1 december 2015 00:30 schreef karton2 het volgende:
Het maakt Nederland wel weer een beetje spannender in de toekomst met deze soort mensen wat binnenkomt.
Ik voel al weer een generaal pardonnetje aankomen voor deze aanstaande onderklassers. Heerlijk aan de uitkering, niet geintegreerd en lekker ZZPen in de criminaliteit.
Huh?quote:Op maandag 30 november 2015 13:04 schreef Homey het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Ik heb wel eens mensen gesproken die hun partner uit plekken als London willen halen, zelf betaald en hoogopgeleid. Bijna onmogelijk, je gaat dan een hele lastige procedure in met een onzekere uitkomst.
Dat lijkt mij zeer stug. De Engelse vriendin van een maatje van mij is zonder problemen naar Nederland verhuisd. Ook niet zo gek, want als EU-burger mag zij zich hier gewoon vestigen, zonder dat ze een verblijfsvergunning nodig heeft.quote:Op maandag 30 november 2015 13:04 schreef Homey het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Ik heb wel eens mensen gesproken die hun partner uit plekken als London willen halen, zelf betaald en hoogopgeleid. Bijna onmogelijk, je gaat dan een hele lastige procedure in met een onzekere uitkomst.
Het is gewoon weer van dat typische PvdA gemekker wat ze tijdens verkiezingen ook hebben. Dan hebben ze ook altijd met massa's mensen gesproken die altijd van die bijzondere verhalen te vertellen hebben.quote:Op dinsdag 1 december 2015 00:42 schreef D.D.W. het volgende:
[..]
Ik moest lachenalsof een Turkse/Syrische apotheker hier kan werken
, mag 'ie eerst nog even paar jaartjes de boeken in.
Ja, vroeg of laat stoten ook Groen-Linkse multi-culti-vrienden hun neus aan de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 1 december 2015 09:58 schreef Eufonie het volgende:
http://www.dewestkrant.nl/index.php/scene-in-de-speeltuin-521/
‘Mevrouw? Is dat uw zoontje?’ Er komt een ongeveer veertienjarig meisje met hoofdoek op me af. Ze wijst naar Levi. ‘Wilt u hem bij mijn zusje weghalen?’ Ik kijk haar verbaasd aan. ‘Waarom? Volgens mij hebben ze het heel leuk samen.’ ‘Ze mag niet met jongens spelen, begrijpt u’, zegt de tiener. Even ben ik sprakeloos. Daar zit je dan in de multiculturele buurt waar je zo trots op bent. Ik begrijp het, zeker, maar ik wil het niet begrijpen. We hebben het hier over kleuters nota bene. De blik van het meisje vertelt me dat discussie zinloos is. ‘Oké’, zeg ik. ‘Dat mag jij dan tegen je zusje zeggen. Ik ga geen spelende kinderen uit elkaar halen.’![]()
De naļviteit.quote:
En het zijn ónze kinderen die het gelag gaan betalen voor de migranten stroom waar door we nu gedwongen en overweldigd worden.....quote:Op dinsdag 1 december 2015 11:23 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
De naļviteit.
De debiliteit.
De continue masturbatie voor de policor spiegel.
Is gigantisch.
En ranzig.
Ze hebben er één gevonden!!quote:Op dinsdag 1 december 2015 00:28 schreef karton2 het volgende:
[..]
Daar had Asscher het vorige week ook al over.
Zou het dezelfde apotheker zijn?
Je kunt ze schijnbaar niet vroeg genoeg leren te discrimineren. Maar je mag het alleen discriminatie noemen als het door blanken gebeurt.quote:Op dinsdag 1 december 2015 09:58 schreef Eufonie het volgende:
‘Mevrouw? Is dat uw zoontje?’ Er komt een ongeveer veertienjarig meisje met hoofdoek op me af. Ze wijst naar Levi. ‘Wilt u hem bij mijn zusje weghalen?’ Ik kijk haar verbaasd aan. ‘Waarom? Volgens mij hebben ze het heel leuk samen.’ ‘Ze mag niet met jongens spelen, begrijpt u’, zegt de tiener. Even ben ik sprakeloos. Daar zit je dan in de multiculturele buurt waar je zo trots op bent. Ik begrijp het, zeker, maar ik wil het niet begrijpen. We hebben het hier over kleuters nota bene. De blik van het meisje vertelt me dat discussie zinloos is. ‘Oké’, zeg ik. ‘Dat mag jij dan tegen je zusje zeggen. Ik ga geen spelende kinderen uit elkaar halen.’![]()
Ter herinnering: de verwachting dit jaar werd keer op keer omhoog bijgesteld en is nu iets van 4 keer hoger dan een jaar geleden. Extrapolatie geeft 12 miljoen volgend jaar.quote:Op maandag 30 november 2015 23:48 schreef Braindead2000 het volgende:
Volgend jaar verwachten ze 3 miljoen vluchtelingen in de EU.
Voor mensen met een paspoort of iemand met een verblijfsvergunning?quote:Op dinsdag 1 december 2015 18:25 schreef 2Happy4U het volgende:
http://www.breitbart.com/(...)ropean-wanted-break/
Voor moord en verkrachting is er nog niet genoeg reden om iemand het land uit te sturen.
Racist! Ook economische vluchtelingen moet je binnenlaten. Die arme mensen hebben het recht om een net zo goed leven te hebben als jij. Desnoods moet jij je huis en spaargeld afstaan.quote:Op vrijdag 27 november 2015 10:17 schreef system32 het volgende:
[..]
Je moet maar wat te klagen hebben als uitkeringszoeker...quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er zouden zelfs geregeld insecten in het voedsel zitten.
Heel ziek.quote:Op dinsdag 1 december 2015 00:00 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dit land is ziek. Het is een gigantisch probleem, dat moet je niet bagataliseren met een kinderliedje. Kinderen moet je sommige dingen helemaal niet laten begrijpen, die moet je daar buiten houden, maar dat begrijpt de zieligheidsindustrie niet. Het is complete indoctrinatie van het linkse bakfiets gedachtengoed, walgelijk.
De media moet stoppen met het gebruiken van het woord "vluchtelingen". In West-Europa zijn geen vluchtelingen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 21:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
'Bedorven vleeswaren geserveerd op Heumensoord'
Een aantal vluchtelingen in vluchtelingenkamp Heumensoord kreeg dinsdagmiddag voor de lunch bedorven boterhammenvlees geserveerd. Dat meldt de Gelderlander. Volgens meerdere bewoners deugt het eten vaker niet. Er zouden zelfs geregeld insecten in het voedsel zitten.
Volgens de Gelderse krant gooien de vluchtelingen het eten 'dan maar weer weg', als ze het niet vinden deugen. Het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) zegt dat het eten wordt bereid volgens strikte hygiėnische veiligheidsregels.
Storm
Het is niet de eerste keer dat het vluchtelingenkamp bij Nijmegen in opspraak raakt. In november ontvluchtte een aantal vluchtelingen hun tent, omdat ze zich daar tijdens een storm onveilig voelden. Ook zou het brandalarm meerdere keren zijn afgegaan. In oktober protesteerden de vluchtelingen tegen hun verblijfsvoorwaarden en hielden ze een protestmars. Ze klaagden onder meer over de kou.
Sinds september zijn er vluchtelingen ondergebracht in de opvang. De paviljoens zijn opgedeeld in compartimenten waar plaats is voor acht bewoners. Per tent verblijven er 96 asielzoekers. Het tentenkamp op Heumensoord huistvest tot uiterlijk 1 juni 2016 vluchtelingen.
http://www.ad.nl/ad/nl/36(...)ven-vleeswaren.dhtml
quote:Vluchteling Ahmed is schande van familie door video van PowNed over seks
Een homohatende vluchteling die in Nederland op zoek is naar seks. Zo werd Syriėr Ahmed neergezet in een video van omroep PowNed. Hij stapte daarom naar de rechter. Vandaag was de zitting.
(...)
De rechter doet over twee weken uitspraak. De video waar Ahmed in voorkomt, is al voor de zitting door PowNed verwijderd. Ahmed eist nu nog een rectificatie en een schadevergoeding.
PowNed heeft de video verwijderd? Wat een lafbekjes.quote:Op woensdag 2 december 2015 00:13 schreef luxerobots het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)van-powned-over-seks
[ afbeelding ]
[..]
Ze zijn hier nog maar net maar weten wel snel de gang naar de rechtbank te vinden. Man man man stuur dat volk toch terugquote:Op woensdag 2 december 2015 00:13 schreef luxerobots het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)van-powned-over-seks
[ afbeelding ]
[..]
Powned had een knappe verslaggeefster gestuurd, toen wilden die asielzoekers wel over seks praten. En dan achteraf een schadevergoeding eisen.quote:Op woensdag 2 december 2015 02:11 schreef maryen65 het volgende:
[..]
Ze zijn hier nog maar net maar weten wel snel de gang naar de rechtbank te vinden. Man man man stuur dat volk toch terug
en in plaats van dat meisje even flink de wind van voren te geven en te vertellen dat we dat hier niet zo doen, geeft die ouder meteen toe. Dat is er mis. We nemen de moeite niet eens meer om dat volk op andere gedachten te brengen.quote:Op dinsdag 1 december 2015 09:58 schreef Eufonie het volgende:
Opdat wij niet vergeten:quote:Op dinsdag 1 december 2015 23:57 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
De media moet stoppen met het gebruiken van het woord "vluchtelingen". In West-Europa zijn geen vluchtelingen.
Ik begrijp nu waarom volksheld en Hongaarse premier Orban de media zo hard aanpakt. De media is voortdurend bezig om mensen te doel geloven dat we hier vluchtelingen hebben in plaats van objectief nieuws brengen.
Dat zou racistisch zijn natuurlijkquote:Op woensdag 2 december 2015 07:40 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
en in plaats van dat meisje even flink de wind van voren te geven en te vertellen dat we dat hier niet zo doen, geeft die ouder meteen toe. Dat is er mis. We nemen de moeite niet eens meer om dat volk op andere gedachten te brengen.
Ik deel hetzelfde gevoel.quote:Op woensdag 2 december 2015 07:57 schreef BlauweSporttas het volgende:
Waarom in hemelsnaam importeren we toekomstige problemen. Ik kan er werkelijk waar met mijn verstand niet bij als ik me bedenk wat we onszelf, en toekomstige generaties aan doen. Hebben we dan echt zo'n hekel aan ons zelf?
quote:Turkije en de Europese Unie hebben achter de schermen afgesproken dat tussen de 400.000 en 500.000 Syrische vluchtelingen van Turkije naar landen van de EU worden overgebracht. Dit suggereerde woensdag de Hongaarse premier Viktor Orban in een toespraak in Boedapest.
Orban zei dat de lidstaten van de EU onder druk staan om een deel van deze vluchtelingen op te nemen, maar Hongarije wil dat niet.
Orban zei dat het plan om het lot van Turkije ten aanzien van de grote aantallen gevluchte Syriėrs te verlichten, ouder is dan de Turks-Europese topconferentie van 29 november over de migratiestroom. Het plan circuleerde al op de migratietop van Europese leiders op Malta op 12 november, aldus de Hongaarse regeringsleider. Het plan is toen volgens Orban in een la verdwenen, maar hij vreest dat Turkse en Europese leiders het deze week weer boven tafel halen.
Je bedoelt: Van Turijke naar Noord-West Europa. Oost-Europa gaat sowieso gaat geen migranten opnemen.quote:Op woensdag 2 december 2015 12:10 schreef H.FR het volgende:
Schijnt dat de EU met Turkije heeft gesproken over het vestigen van 500.000 vluchtelingen. Van Turkije naar de EU that is.
[..]
twitter:WELT_EIL twitterde op woensdag 02-12-2015 om 12:48:39🔴 BREAKING: Slowakei reicht Klage gegen EU-Flüchtlingsverteilung ein https://t.co/ZJ1GuRP3Uk https://t.co/n28SexzjeR reageer retweet
Is dit echt in Nieuwsuur gezegd?quote:Op woensdag 2 december 2015 11:42 schreef karton2 het volgende:
[..]
Opdat wij niet vergeten:
[ afbeelding ]
twitter:Elsevier twitterde op woensdag 02-12-2015 om 14:21:32EU stelt ultimatum aan Griekenland: 'Bewaak de grenzen of verlaat #Schengen': https://t.co/DK2m9fGlnu https://t.co/lElG7hgSIf reageer retweet
Ik meen dat het een knik was naar Pegida. Al wordt er wel erg veel ruimte gelaten om tussen de regels te kunnen lezen wat Twan Huys ook wilde zeggen.quote:Op woensdag 2 december 2015 14:33 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Is dit echt in Nieuwsuur gezegd?
Lekker suggestief weer: Met "gestrekte rechterarm".
Wat zou Nieuwsuur hiermee bedoelen?
Hoe moet het dan verder met de Euro in Griekenland? Buiten dat ze misschien uit Schengen gezet worden, zal die centencrisis van hun gewoon weer terugekomen.quote:Op woensdag 2 december 2015 14:34 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:Elsevier twitterde op woensdag 02-12-2015 om 14:21:32EU stelt ultimatum aan Griekenland: 'Bewaak de grenzen of verlaat #Schengen': https://t.co/DK2m9fGlnu https://t.co/lElG7hgSIf reageer retweet
Waarom geloof ik dat niet?quote:Op woensdag 2 december 2015 14:34 schreef Houtenbeen het volgende:
En terecht. Griekenland moet maar eens een keer luisteren.quote:Op woensdag 2 december 2015 14:34 schreef Houtenbeen het volgende:
Maar ze komen wel via Griekenland naar binnen. Oftewel de grenzen moeten aangescherpt worden.quote:Op woensdag 2 december 2015 17:17 schreef Confetti het volgende:
Misschien mis ik iets maar Griekenland grenst toch helemaal niet aan een ander Schengen-land? De migranten reizen toch allemaal illegaal.
Die Grieken hebben een gat in hun hand en een gat in hun grens. Daar moet je helemaal geen zaken meer mee willen doen als Noord- en West-Europa zijnde.quote:Op woensdag 2 december 2015 17:21 schreef Infection het volgende:
[..]
Maar ze komen wel via Griekenland naar binnen. Oftewel de grenzen moeten aangescherpt worden.
Als het aan mij lag waren ze er ook allang uit. Maarja, we zullen zien wat Griekenland gaat doen.quote:Op woensdag 2 december 2015 17:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Die Grieken hebben een gat in hun hand en een gat in hun grens. Daar moet je helemaal geen zaken meer mee willen doen als Noord- en West-Europa zijnde.
M.a.w. er komen er VEEL MEER dan een half miljoen, want dat is "eerlijk verdelen"... WTF? Het zijn GVD toch geen knikkers die eerlijk verdeeld moeten worden?quote:Op woensdag 2 december 2015 17:34 schreef Braindead2000 het volgende:
Anders dan de Hongaarse premier Viktor Orban eerder op de dag suggereerde, maakt de herverdeling van een half miljoen Syrische vluchtelingen uit Turkije geen deel uit van de vluchtelingenovereenkomst die de EU en Turkije zondag sloten.
Hoewel de details van de overeenkomst nog moeten worden uitgewerkt, verzekerde Dijkhoff dat de aantallen die Orban noemt niet kloppen. Wel zullen de vluchtelingen eerlijker verdeeld worden tussen de lidstaten en Turkije. Dat betekent dat er op termijn vluchtelingen zullen worden hervestigd.
Dit gaat in de toekomst nog veel meer kosten want zodra die deal erdoor is zullen Groenlinksmensjes gaan klagen over de slechte omstandigheden in vluchtelingenkampen in Turkije, de grote werkeloosheid, de slechte medische voorzieningen en hup, dan wordt er weer een paar miljard extra per jaar uitgetrokken om Turkije te helpen.quote:Op woensdag 2 december 2015 17:43 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
M.a.w. er komen er VEEL MEER dan een half miljoen, want dat is "eerlijk verdelen"... WTF? Het zijn GVD toch geen knikkers die eerlijk verdeeld moeten worden?
Syriers in Syrie, is dat werkelijk zo moeilijk? Terwijl onze militairen daar terroristen aanpakken komen de dienstplichtigen hier hun hand ophouden
EU en ultimatium stellen aan de Griekenquote:Op woensdag 2 december 2015 14:34 schreef Houtenbeen het volgende:
Ook Twan Huys krijgt zijn lesje wel, samen met die andere ratten. Ooit zal de multiculturele samenleving erkend worden als de grootste misdaad tegen het Nederlandse volk ooit.quote:Op woensdag 2 december 2015 11:42 schreef karton2 het volgende:
[..]
Opdat wij niet vergeten:
[ afbeelding ]
Bovendien helpt het niet. Je kunt Griekenland wel uit Schengen gooien, maar de illegalen reizen over land. Griekenland heeft geen enkele Schengen-grens over land, dus door Griekenland uit Schengen te gooien verandert er alleen wat voor de (reguliere) scheepvaart en het vliegverkeer. Maar juist daar maken illegalen weinig gebruik van. Heeft dus geen zin.quote:Op woensdag 2 december 2015 18:04 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
EU en ultimatium stellen aan de Grieken![]()
Dat zeiden ze ook tijdens de Eurocrisis en bleef Griekenland ook lekker bij de EU.
Het gaat allang niet meer om Syriėrs. Syriėrs in Syriė, maar ook Afrikanen en Afrika. Europeanen in Europa. Gewoon geen niet-westerse mensen meer tot de EU toelaten. Moeilijker is het niet.quote:Op woensdag 2 december 2015 17:43 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
M.a.w. er komen er VEEL MEER dan een half miljoen, want dat is "eerlijk verdelen"... WTF? Het zijn GVD toch geen knikkers die eerlijk verdeeld moeten worden?
Syriers in Syrie, is dat werkelijk zo moeilijk? Terwijl onze militairen daar terroristen aanpakken komen de dienstplichtigen hier hun hand ophouden
quote:In a reference to Merkel’s comment on the migration crisis, Tusk said “some” European leaders “said that this wave of migrants is too big to stop. I’m absolutely sure that we have to say that this wave of migrants is too big not to stop them. But this change of approach must be a common effort. It’s not about one leader.
“I think that what we can expect from our leaders today is to change this mindset, this opinion, [which is] for me one of the most dangerous in this time.”
quote:Tusk contested this. “I’m talking about migrants. Sorry, but it is something like a justification that we have refugees [who are] only Syrian and that’s why we have to be as open as today. It’s not true.
“Syrians are only the 28-30% of the influx. Seventy per cent of them are [irregular] migrants. This is why we need more effective controls. It’s obvious.
[D66]quote:Op woensdag 2 december 2015 20:11 schreef Eufonie het volgende:
Zweden <3
Raped woman escaped her rapist and ran 100 meters until being raped yet another time by another rapist http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21864050.ab
Däremot, säger åklagaren, har de båda åtalade bott på samma asylboende / However, says the prosecution, the two accused lived in the same asylum accommodation.![]()
Naar Europese maatstaven zijn illegalen ongekend brutaal.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
De Joodse vluchtelingen waren niet agressief
Menig jood paste zich ook niet aan. Joden bleven in de joodse wijken, gingen naar synagogen, joodse scholen en bleven jiddisch praten en er joods uitzien. Neem de jood met de pijpenkrullen.quote:Op woensdag 2 december 2015 22:53 schreef JanKorteachternaam het volgende:
https://www.groene.nl/artikel/alle-grenzen-gingen-dicht
Links kent geen enkele ethische grens: Het lot van de Joden tijdens de aanvang van de holocaust vergelijken met het lot van het illegale tuig dat Europa binnendringt![]()
![]()
![]()
![]()
Het artikel zelf is wel interessant. Hoe er met de Joodse vluchtelingen werd omgegaan is zo schrijnend, dat er meer dan 70 jaar later nog steeds angst is om mensen die zich "vluchteling" noemen keihard aan te pakken.
Er zijn natuurlijk een belangrijke verschillen:
1. De Joodse vluchtelingen kwamen uit de regio, de illegalen die nu Europa bestormen komen niet uit de regio
2. De Joodse vluchtelingen waren echte vluchtelingen, de huidige groep illegalen "vlucht" voornamelijk vanuit veilige landen met als doel een uitkering, huis en een Miele. In de jaren '30 en '40 was er geen luxe sociaal vangnet.
3. De Joodse vluchtelingen waren niet agressief, en hadden geen problemen om zich aan te passen. Dat is bij wat men vandaag de dag 'vluchteling' noemt wel anders.
Volgens Bart Wallet, historicus en schrijver deden ze dat wel.quote:Op woensdag 2 december 2015 23:46 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Menig jood paste zich ook niet aan. Joden bleven in de joodse wijken, gingen naar synagogen, joodse scholen en bleven jiddisch praten en er joods uitzien. Neem de jood met de pijpenkrullen.
Doe daar eens een referendum over!quote:Op woensdag 2 december 2015 23:46 schreef luxerobots het volgende:
Nu krijgen vluchtelingen uitkeringen en woningen. Dat bestaat alleen in West-Europa en Scandinaviė. Niet in Oost-Europa, Zuid-Europa, Amerika, de Golfstaten of Aziė. Logisch dat ze hier naartoe willen.
Joods.nlquote:Op donderdag 3 december 2015 00:23 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Volgens Bart Wallet, historicus en schrijver deden ze dat wel.
http://joods.nl/2015/03/j(...)eeld-van-integratie/
Wallet: ‘Wat ik mooi vond om te ontdekken was de enorme bereidheid van de Joodse gemeenschap om te integreren. Na één generatie sprak bijna niemand meer Jiddisch, maar Nederlands en gingen alle Joodse kinderen naar openbare scholen.’
Ik snap ook niet waarom geenstijl een referendum over Oekraļne wilde.quote:Op donderdag 3 december 2015 00:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Doe daar eens een referendum over!
Ik ben weg en denk er niet echt over om nog terug te gaan naar Nederland. Gelukkig werk ik in een erg internationale business, dus ik denken dat dat wel gaat lukken.quote:Op woensdag 2 december 2015 23:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Naar Europese maatstaven zijn illegalen ongekend brutaal.
Wat blijft er van Europa over als steeds meer jongeren het land verlaten? Ik wil mijn kinderen hier niet meer laten opgroeien, als ik extrapoleer van mijn jeugd naar nu naar de komende decennia, wordt dat geen pretje!
Europa ontvluchten omdat de overheden krankzinnig zijn met het binnenlaten van illegalen!
Er zijn aardig veel mensen die zo denken. En dat heeft niet alleen te maken met asielzoekers en vluchtelingen. Gewoon met de verharding van de maatschappij hier. Ook politiek gezien. Als je het financieel een klein beetje voor elkaar hebt zijn er veel leuke landen buiten Europa waar je prima kan wonen en evt. nog werken.quote:Op donderdag 3 december 2015 05:58 schreef nixxx het volgende:
[..]
Ik ben weg en denk er niet echt over om nog terug te gaan naar Nederland. Gelukkig werk ik in een erg internationale business, dus ik denken dat dat wel gaat lukken.
En had jij daar last van?quote:Op woensdag 2 december 2015 23:46 schreef luxerobots het volgende:
Menig jood paste zich ook niet aan. Joden bleven in de joodse wijken, gingen naar synagogen, joodse scholen en bleven jiddisch praten en er joods uitzien. Neem de jood met de pijpenkrullen.
Omdat de politiek die referendumwet heel smerig in elkaar heeft gezet:quote:Op donderdag 3 december 2015 00:40 schreef luxerobots het volgende:
Ik snap ook niet waarom geenstijl een referendum over Oekraļne wilde.
Een referendum over dit asielbeleid, dat levert pas vuurwerk op.
bizar idd.quote:Op donderdag 3 december 2015 12:11 schreef deedeetee het volgende:
WTF ????
http://nos.nl/artikel/207(...)liegtuig-zitten.html
Het zijn hun eigen burgers, hoe durven ze die te weigeren ? Pikken we dat ? Of volgen er nu sancties tegen dit aso land ?
Nou, dat is vrij simpel op te lossen: Laat ze maar terug LOPEN! Ze hebben op eigen kracht Europa bereikt, ze vertrekken ook maar zelf op eigen kracht.quote:Op donderdag 3 december 2015 12:11 schreef deedeetee het volgende:
WTF ????
Het zijn hun eigen burgers, hoe durven ze die te weigeren ? Pikken we dat ? Of volgen er nu sancties tegen dit aso land ?
Als je ziet wat de Amerikanen met Guantįnamo bay allemaal wel niet flikken dan moeten wij toch wel een harder uitzet beleid kunnen voeren.quote:Op donderdag 3 december 2015 12:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nou, dat is vrij simpel op te lossen: Laat ze maar terug LOPEN! Ze hebben op eigen kracht Europa bereikt, ze vertrekken ook maar zelf op eigen kracht.
Alternatief: zet ze 12 mijl van de Pakistaanse kust in een roeibootje en laat ze het uitzoeken.
Wanneer stopt Europa eens met gekke Henkie spelen? De hele wereld pist op ons, laat ze niet binnen, gebruik alle nodige geweld aan de grens om ze tegen te houden, en maak het niet ons probleem.
De aantallen gaan ook nergens over... er komen er 30.000 per dag illegaal binnen, en voor het eerst dit jaar lees ik dat er welgeteld 30 worden uitgezet! Deportaties zouden massaal met bulkcarriers moeten worden uitgevoerd, met tienduizenden tegelijk.
Ik ben blij dat we niet in de wereld leven die jij graag voor je ziet, Jezus.quote:Op donderdag 3 december 2015 12:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nou, dat is vrij simpel op te lossen: Laat ze maar terug LOPEN! Ze hebben op eigen kracht Europa bereikt, ze vertrekken ook maar zelf op eigen kracht.
Alternatief: zet ze 12 mijl van de Pakistaanse kust in een roeibootje en laat ze het uitzoeken.
Wanneer stopt Europa eens met gekke Henkie spelen? De hele wereld pist op ons, laat ze niet binnen, gebruik alle nodige geweld aan de grens om ze tegen te houden, en maak het niet ons probleem.
De aantallen gaan ook nergens over... er komen er 30.000 per dag illegaal binnen, en voor het eerst dit jaar lees ik dat er welgeteld 30 worden uitgezet! Deportaties zouden massaal met bulkcarriers moeten worden uitgevoerd, met tienduizenden tegelijk.
Kunnen wel, willen niet.quote:Op donderdag 3 december 2015 14:19 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Als je ziet wat de Amerikanen met Guantįnamo bay allemaal wel niet flikken dan moeten wij toch wel een harder uitzet beleid kunnen voeren.
Had jij een beter plan om van deze sprinkhanenplaag af te komen?quote:Op donderdag 3 december 2015 14:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik ben blij dat we niet in de wereld leven die jij graag voor je ziet, Jezus.
Het is geen vee ofzo.quote:Op donderdag 3 december 2015 14:23 schreef BlauweSporttas het volgende:
[..]
Had jij een beter plan om van deze sprinkhanenplaag af te komen?
Goh ontdek je nu pas dat bepaalde landen niet meewerken aan terugkeer.quote:Op donderdag 3 december 2015 12:11 schreef deedeetee het volgende:
WTF ????
Waarom zou je die mensen straffen voor het gedrag van die machthebbers?quote:Op donderdag 3 december 2015 12:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat hele herverdelen gaat alleen maar tot meer problemen leiden, niemand wil het, Rutte zal wel instemmen, maar genoeg landen die nog dwars gaan liggen.quote:EP-voorzitter denkt dat miljoen vluchtelingen herverdeeld kunnen worden
Als alle landen van de Europese Unie meewerken, moet het haalbaar zijn om een miljoen vluchtelingen over de 28 lidstaten te herverdelen.
Dat zei voorzitter Martin Schulz van het Europees Parlement donderdag na overleg met premier Mark Rutte.
Maar als er minder landen meedoen, dan zal zo'n aantal voor de overblijvende lidstaten veel moeilijker worden, voegde de Duitser eraan toe. De EU heeft eerder dit jaar besloten om totaal 160.000 vluchtelingen over de lidstaten te herverdelen.
Tegen herverdeling in de EU bestaat weerstand. Slowakije liet woensdag weten naar het Europees Hof van Justitie te stappen om de verdeelsleutel van vluchtelingen in de Europese Unie aan te vechten. Het land moet 802 vluchtelingen opvangen.
Rutte betreurt de stap van de Slowaken, zei hij. Schulz denkt dat de regering in Bratislava de zaak zal verliezen.
Niet vol te houden
De premier benadrukte opnieuw dat de stroom vluchtelingen naar de EU niet vol te houden is. ''Die stroom moet zeer, zeer, zeer naar beneden." Het kabinet verwacht dat dit jaar 58.000 mensen in ons land asiel zullen aanvragen.
Landen moeten de gemaakte afspraken nakomen en als zij dit niet doen moeten zij daarop aangesproken worden, aldus Rutte. Vooral Griekenland ligt onder vuur omdat de grensbewaking hier tekort schiet en hulp op dit vlak van de EU weigert.
Schulz was in Den Haag ter voorbereiding van het Nederlandse voorzitterschap van de EU in de eerste helft van volgend jaar. Het migratievraagstuk zal dan veel aandacht opeisen.
Duitsland
Dit jaar krijgt Duitsland meer dan 1 miljoen vluchtelingen. Daarop rekent de conferentie van ministers van Binnenlandse Zaken van de Duitse deelstaten.
''We zullen nog voor de kerst de één miljoen in Duitsland bereiken'', zei minister Roger Lewentz van Rijnland-Palts op donderdag. De Duitse bondsregering gaat in haar officiėle prognoses uit van 800.000 asielzoekers in heel 2015.
Kritiek heeft Lewentz op Europese landen, zoals Polen, die zeggen geen vluchtelingen meer op te zullen nemen. ''Ze zijn er altijd als de kippen bij als er uit Brussel landbouwsubsidies en andere bijdragen worden uitgedeeld, die ook voor een groot deel uit Duitse financiėle bronnen worden opgehoest.''
http://www.nu.nl/buitenla(...)d-kunnen-worden.html
Ik stel toch niet voor om ze op te eten?quote:
Straffen? Gewoon wegwezen, ze komen hierheen en opeens zou het ons probleem zijn?quote:Op donderdag 3 december 2015 14:26 schreef Wespensteek het volgende:
Waarom zou je die mensen straffen voor het gedrag van die machthebbers?
En dan als Duitsland (deels terecht) klagen over andere landen. Volgens mij kwam de barmhartige oproep toch echt vanuit Duitsland.quote:Op donderdag 3 december 2015 14:28 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat hele herverdelen gaat alleen maar tot meer problemen leiden, niemand wil het, Rutte zal wel instemmen, maar genoeg landen die nog dwars gaan liggen.
Voor de kerst trouwens al een miljoen vluchtelingen in Duitsland. Een miljoen, die Duitsers hebben het slecht aangepakt met hun 'Wir schaffen das'.
twitter:OscarBergamin twitterde op donderdag 03-12-2015 om 15:10:45#MSF and #UNHCR infrastructure destroyed at #Idomeni border by disappointed #refugees who are rejected by #FYROM https://t.co/VkPDQa4h1G reageer retweet
twitter:OscarBergamin twitterde op donderdag 03-12-2015 om 15:06:55@MSF @Refugees out of action in #Idomeni after looting https://t.co/6NZ0QBNEBw reageer retweet
Daar heb je de meestertroll weer. Deze mensen hebben geen recht op asiel en moeten dan inderdaad opdonderen. Dat is een tenuitvoerlegging van een maatregel die door de rechter is goedgekeurd.quote:Op donderdag 3 december 2015 14:26 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom zou je die mensen straffen voor het gedrag van die machthebbers?
Deze crisis lijkt mij helemaal niet zo moeilijk te bezweren.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:04 schreef Jaroon het volgende:
[..]
En dan als Duitsland (deels terecht) klagen over andere landen. Volgens mij kwam de barmhartige oproep toch echt vanuit Duitsland.
De opvang moet heel sober zijn. Maar wel voldoende en menselijk. En men moet inderdaad niet te veel beloven. Daarnaast niet liegen tegen eigen bevolking dat dit geen impact heeft op wachtlijsten voor huizen etc.quote:Op donderdag 3 december 2015 15:17 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Deze crisis lijkt mij helemaal niet zo moeilijk te bezweren.
a. Een migrant komt deze kant op voor het welvaartsniveau (de huizen, uitkeringen, gezondheidszorg etc.)
b. De migrant kiest het meest gunstige land, niet Tsjechiė, wel Duitsland, Zweden en Nederland.
De eenvoudige oplossing, zorg ervoor dat je als Nederland minder populair bent dan Duitsland en Zweden. Snijd in de uitkeringen, zorg ervoor dat asielzoekers geen voorrang op een sociale huurwoning krijgen, maak het lastiger om familie over te laten komen etc.
Allemaal vrij eenvoudig, kabinet doet echter vrijwel niets. Ja, ze beloven 24000 woningen en laten de asielzoekers een papiertje (zonder gevolgen) ondertekenen. Met de huidige aanpak is de PVV in de peilingen dus de grootste.
Het zijn mensen met een Pakistaans paspoort, Pakistaanse staatsburgers. Die zijn niet het probleem van Griekenland, maar van Pakistan.quote:Op donderdag 3 december 2015 14:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Goh ontdek je nu pas dat bepaalde landen niet meewerken aan terugkeer.
Er zijn Pakistanen die in Nederland een verblijfsstatus krijgen. Daar begrijp ik echt niets van. Pakistan is een veilig land en een democratie. Niet zo welvarend en prettig als Nederland, maar ik zie geen enkele reden om Pakistanen in Nederland asiel te verlenen.quote:Op donderdag 3 december 2015 16:19 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Het zijn mensen met een Pakistaans paspoort, Pakistaanse staatsburgers. Die zijn niet het probleem van Griekenland, maar van Pakistan.
Als dit soort landen dit soort fratsen nodig acht, is het simpel: als EU zijnde alle economische banden met Pakistan verbreken, dan zoeken ze het maar uit ook.
Dan nog is dat geen reden om te doen wat werd voorgesteld omdat Pakistan ze de toegang weigert lijkt mij. Dit is toch wat absurd omdat twee landen het niet eens zijn:quote:Op donderdag 3 december 2015 15:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Daar heb je de meestertroll weer. Deze mensen hebben geen recht op asiel en moeten dan inderdaad opdonderen. Dat is een tenuitvoerlegging van een maatregel die door de rechter is goedgekeurd.
quote:Laat ze maar terug LOPEN! Ze hebben op eigen kracht Europa bereikt, ze vertrekken ook maar zelf op eigen kracht.
Zaandam, waren ze daar in de buurt niet ook 14 asielzoekers 'kwijtgeraakt'?quote:Op donderdag 3 december 2015 19:39 schreef myShizzle het volgende:
Syriėr in Zaandam aangehouden om deelname aan terroristische organisatie
http://www.nu.nl/binnenla(...)che-organisatie.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |