Dat is ook letterlijk het argument van Samsom. Wat als een gezin als 100,0001e aankloptquote:Op vrijdag 27 november 2015 23:08 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dit is dus het signaal dat je niet wilt uitzenden naar de Arabische wereld.![]()
En Rutte en Dijsselbloem maar klagen en puffen dat 'we het bijna niet meer aankunnen'. Vooral doorgaan met huizen rondstrooien en nóóóóóóóóóóóóit een quotum invoeren. Want wat moet je dan doen met vluchteling 500.001? Dat is oneerlijk!
Daarom moet het quotem 0 zijn. Het eerlijkst en voor ons zelf het beste, ook niet onbelangrijk.quote:Op vrijdag 27 november 2015 23:08 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dit is dus het signaal dat je niet wilt uitzenden naar de Arabische wereld.![]()
En Rutte en Dijsselbloem maar klagen en puffen dat 'we het bijna niet meer aankunnen'. Vooral doorgaan met huizen rondstrooien en nóóóóóóóóóóóóit een quotum invoeren. Want wat moet je dan doen met vluchteling 500.001? Dat is oneerlijk!
Nou goed, als Merkel en Rutte en Löfven een beetje handig waren dan namen ze bij de budgetbesprekingen de verdeling van asielzoekers mee. Zo'n Hongarije is natuurlijk wel stoer en zo, maar zij ontvangen ook jaarlijks 600 euro van, grotendeels ons, de Zweden en de Duitsers. Maar Rutte en Merkel denken met een moreel appèl wel dingen te kunnen oplossen: naïef.quote:Op vrijdag 27 november 2015 23:22 schreef Nintex het volgende:
Wat Rutte/Dijsselbloem denken:
- Wij maken extra plaatsen vrij, nu moeten Polen, Hongarije, Griekenland etc. wel om anders dreigen we met een mini schengen
Wat die landen denken
- Fuck dat mini schengen, als jullie dat doen stappen wij uit die hele gefaalde EU. Auf wiedersehen frau Merkel.
En zo moet Rutte dan toch inbinden, want Frau Merkel zal nooit de EU laten klappen onder haar bewind. Die klap mogen de rechts nationalisten straks opvangen als die massaal in Europa weer aan de macht komen en dan kan links weer met het vingertje naar stout-rechts wijzen en gaat centrum rechts er (weer) met de winst vandoor, want die rechts nationalisten kunnen nooit de klap van het einde van de EU opvangen zonder dat de burger dat merkt.
Dat moet ze zelf weten. Ik ga naar geen enkel moslimland op vakantie. Ik zie er in Nederland al teveelquote:Op zaterdag 28 november 2015 11:34 schreef BlauweSporttas het volgende:
Toch nog even een pareltje uit een paar delen terug. Dit naïeve wicht met haar fameuze uitspraak:
"We gaan er wel heen op vakantieuuuuuhhhhh"
Als argument dat we andersom dus ook iedereen moesten opnemen. Ik weet niet waar jullie heen gaan op vakantie maar ik ga niet naar Kosovo, Albanië, Syrië of Afghanistan. Zelf woonde ze ergens in een pittoresk dorpje boven Amsterdam. Zou ze wel eens een krant openslaan? Dan had ze geweten dat de Marokkanen in Amsterdam West elkaar afknallen waar je bij staat. Aan dit soort dwaze vrouwmensen hebben wij te denken dat we het afvoerputje van de wereld zijn geworden.
Nog een keer:
[ afbeelding ]
M.a.w. het is daar veilig, dus ze hebben hier niets te schaften!quote:Op zaterdag 28 november 2015 11:34 schreef BlauweSporttas het volgende:
quote:za 28 nov 2015, 13:15
Duizend mensen geweigerd aan Franse grens
PARIJS - De Franse autoriteiten hebben bijna duizend mensen de toegang tot Frankrijk geweigerd sinds de aanscherping van de grenscontroles naar aanleiding van de aanslagen in Parijs. Dat heeft de Franse minister van Binnenlandse Zaken Bernard Cazeneuve zaterdag gezegd, meldt de Franse nieuwszender BFM TV.
Het gaat om mensen die "een risico vormen voor de publieke orde en veiligheid", aldus Cazeneuve tijdens een bezoek aan Straatsburg.
Ho ho ho, er zijn belangrijkere zaken. Binnenkort staat de politie weer op alle toegangswegen naar België te controleren of mensen een vuurwerkpakketje meegenomen hebben. Het is toch volkomen logisch dat dat soort grenscontrole wel kan. SNAP DAT DAN!!!!quote:Op zaterdag 28 november 2015 13:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
En alweer een bewijs dat grenscontroles en weigeren van mensen gewoon kan. Dit is ook wat wordt verstaan onder 'grenzen dicht', voordat er weer mensen beginnen te roepen dat je nooit elk landweggetje kan controleren. En dat kan ook niet, maar het meeste filter je er wel uit met een goede controle op cruciale punten.
Zie uiteraard ook het hek in Hongarije en de huidige controles aan de Macedonische grens.
[..]
Uiteraard, alles kan. Als we echt willen zijn binnen 6 maanden alle illegalen het land uit. Alleen die echte wil is er niet.quote:Op zaterdag 28 november 2015 13:58 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ho ho ho, er zijn belangrijkere zaken. Binnenkort staat de politie weer op alle toegangswegen naar België te controleren of mensen een vuurwerkpakketje meegenomen hebben. Het is toch volkomen logisch dat dat soort grenscontrole wel kan. SNAP DAT DAN!!!!
De grenzen dicht is natuurlijk retoriek. We hebben meer dan 1000 kilometer grens. Loopt via landweggetjes, bossen, water, straten, provinciale wegen en snelwegen. Lijkt me erg onverstandig om dat allemaal af te sluiten voor enkele honderden asielzoekers per dag.quote:Op zaterdag 28 november 2015 13:58 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ho ho ho, er zijn belangrijkere zaken. Binnenkort staat de politie weer op alle toegangswegen naar België te controleren of mensen een vuurwerkpakketje meegenomen hebben. Het is toch volkomen logisch dat dat soort grenscontrole wel kan. SNAP DAT DAN!!!!
Er is van alles te verzinnen. Grenscontroles kunnen een hulpmiddel zijn, samen met andere maatregelen. Dat het het probleem niet geheel oplost is niet van belang. Snelheidscontroles lossen ook het probleem van te hard rijden niet op. Toch gebeurt het, omdat het helpt.quote:Op zaterdag 28 november 2015 14:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De grenzen dicht is natuurlijk retoriek. We hebben meer dan 1000 kilometer grens. Loopt via landweggetjes, bossen, water, straten, provinciale wegen en snelwegen. Lijkt me erg onverstandig om dat allemaal af te sluiten voor enkele honderden asielzoekers per dag.
Dan zie ik meer in slimme, mobiele, controles, proberen de mensensmokkelaars te pakken en illegalen tegen te houden.
Het punt waarom deze mensen hier komen is omdat ze verwachten opvang te krijgen, hun familie over te kunnen laten komen en uiteindelijk een eigen woning met uitkering te kunnen krijgen. Zodra daarmee gestopt wordt, stopt de massale instroom.
Ik heb nergens gezegd dat grenscontroles geen middel zijn, of dat het niet werkt. Ik zeg dat het populistisch is om de grenzen te sluiten. Het meeste grensverkeer is gewoon nuttig, Belgen die een kop koffie gaan drinken in Nederland of Nederlanders die shoppen en werken in Duitsland.quote:Op zaterdag 28 november 2015 14:54 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Er is van alles te verzinnen. Grenscontroles kunnen een hulpmiddel zijn, samen met andere maatregelen. Dat het het probleem niet geheel oplost is niet van belang. Snelheidscontroles lossen ook het probleem van te hard rijden niet op. Toch gebeurt het, omdat het helpt.
quote:Op zaterdag 28 november 2015 13:06 schreef MartijnUK het volgende:
Ellende bij Calais (met ondertiteling)
Iets dat werkt of kan werken is populistisch?quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat grenscontroles geen middel zijn, of dat het niet werkt. Ik zeg dat het populistisch is om de grenzen te sluiten. Het meeste grensverkeer is gewoon nuttig, Belgen die een kop koffie gaan drinken in Nederland of Nederlanders die shoppen en werken in Duitsland.
Snelheidscontroles worden niet louter uitgevoerd omdat het werkt, dan vallen er wel slimmere dingen te bedenken. Maar ook omdat het de overheid aardig wat oplevert
Grenzen dicht, die uitspraak is natuurlijk populistisch. Het levert gewoon economische schade op om de hefbomen omlaag te laten en de grenzen te sluiten.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Iets dat werkt of kan werken is populistisch?
Vraag jezelf maar eens af waarom alle landen buiten de EU wel 100% grenscontroles hebben. Hier leven we in de illusie dat de EU een land is met de bijbehorende solidariteit. Is geen enkele sprake van.
Je maakt trouwens weer de fout als vele andere eurofielen. De grenzen sluiten betekent niet dat we Nederland niet meer uitkunnen. Je kunt nog steeds een kop koffie drinken in Duitsland.
De grootste populisten zitten bij de VDD, PVDA en D66. "We kunnen geen muur om Nederland bouwen daarom kunnen we we helemaal niks doen om de instroom af te laten nemen." of "Het aantal asielzoekers is maar 0,3% van de bevolking". De CO2 uitstoot van Nederland is nog minder dan 0,3% van de wereld maar in dat geval zie ik ze dat soort opmerkingen nooit maken. Zo hebben ze nog vele andere opmerkingen gemaakt waarvan ze dachten dat het goed lag bij hun achterban. Helaas voor hun trapt een groot deel van hun achterban er niet in.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Iets dat werkt of kan werken is populistisch?
Vraag jezelf maar eens af waarom alle landen buiten de EU wel 100% grenscontroles hebben. Hier leven we in de illusie dat de EU een land is met de bijbehorende solidariteit. Is geen enkele sprake van.
Je maakt trouwens weer de fout als vele andere eurofielen. De grenzen sluiten betekent niet dat we Nederland niet meer uitkunnen. Je kunt nog steeds een kop koffie drinken in Duitsland.
Het lijkt mij in deze discussie wel eens zinvol om te weten hoe die asielzoekers Nederland binnenkomen en waar. Komen ze per trein uit b.v. Antwerpen of Dusseldorf? Worden ze vanuit Duitsland in speciale bussen naar de Nederlandse grens gebracht? Of staan ze daadwerkelijk te voet bij Venlo, Glanerbrug, Hardenberg en Nieuweschans?quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Grenzen dicht, die uitspraak is natuurlijk populistisch. Het levert gewoon economische schade op om de hefbomen omlaag te laten en de grenzen te sluiten.
Ik woon niet bij de grens, maar als ik eerst in de rij moet staan om de grens over te gaan (al was het maar twintig minuten), dan ga ik liever niet.
In plaats van grenzen te sluiten is het veel handiger om slimme controles te houden. Controleren op basis van inlichtingen, smokkelroutes ontmantelen en mensensmokkelaars oppakken.
Daarnaast, zoals ik eerder al schreef, de mensen kunnen hier komen omdat de (buiten) grenzen zo lek als een mandje zijn. Maar het is niet de oorzaak dat ze hier willen komen. Dat is de opvang en het uitzicht op het overlatenkomen van familie, een eigen huis en uitkering.
En stel, we besluiten mensen bij de grens te weigeren. Wat doen we dan? Sturen we ze terug, want dan zullen ze het gewoon nogmaals proberen. Of zetten we ze vast? In een cel/gevangenis?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |