abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 28 november 2015 @ 22:57:19 #121
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157890188
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 21:30 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

_O-

Met scherp schieten op mensen die stenen gooien.

Gewoon de lange lat en het waterkanon er over. Oh.. en ze uiteenjagen met traangas.
Ik heb daar weinig bezwaar tegen eerlijk gezegd. Als er iets is wat die mensen niet respecteren dan is het wel zwakte. Dan zijn het echt hyena's die bloed ruiken.
Die Lebenslust bringt dich um.
  zaterdag 28 november 2015 @ 23:03:32 #122
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157890356
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 21:30 schreef J0kkebr0k het volgende:
Gewoon de lange lat en het waterkanon er over. Oh.. en ze uiteenjagen met traangas.
Het probleem daarmee is dat ze het dagen/weken/maanden/jaren zullen blijven proberen, en elke dag komen er meer bij. Zolang ze niets te verliezen hebben, zullen ze het niet opgeven.

quote:
2s.gif Op zaterdag 28 november 2015 22:57 schreef Morendo het volgende:
Ik heb daar weinig bezwaar tegen eerlijk gezegd. Als er iets is wat die mensen niet respecteren dan is het wel zwakte. Dan zijn het echt hyena's die bloed ruiken.
^^ Dat. Ze weten dat Europa meer om hun leven geeft dan zijzelf, en daar maken ze keihard misbruik van.
Vergeet niet dat het hier letterlijk om een aanval op een land gaat! Dat is niet te vergelijken met voetbalhooligans o.i.d. En bedenk je ook even dat deze mentaliteit die je nu alleen ziet bij degenen die hun zin niet (direct) krijgen, precies hetzelfde is bij degenen die nu bij jou in de stad in de opvang zitten!
censuur :O
pi_157892922
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 20:24 schreef Buster24 het volgende:
[ afbeelding ]
Asieleisers proberen zich met geweld toegang tot Macedonië te verschaffen.

[ afbeelding ]
Het hek vordert.
pi_157893358
quote:
Lijkt me heerlijk om naar Afrika (of het MO) te gaan, alle mannen zijn dat content onderhand al ontvlucht, kan ik me lekker uitleven :7
Why stay small, if you can grow big..
pi_157893402
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 16:19 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat is ook een fabeltje. In de grondwet worden rechten besproken voor Nederlanders en niet-Nederlanders. Als iedereen in dit land gelijk was dan zou elke toerist hier zo lang mogen blijven als hij wil en dezelfde rechten hebben als Nederlanders.
De Grondwet zegt dat men niet mag discrimineren, ofwel onderscheid maken op kenmerken die niet van belang zijn, zoals geaardheid, sekse of ras. Het hebben van het Nederlanderschap of een bepaalde status is een kenmerk dat er wel degelijk toe doet. Wie dus artikel 1 van de Grondwet opbrengt, heeft geen idee waar die het over heeft.
  zondag 29 november 2015 @ 01:46:19 #126
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_157893906
Weet iemand waar je voor heel Europa, of per land, of voor alleen Nederland, de meest actuele instroom- en uitzettingscijfers kunt bekijken, evt. i.c.m. geboorte- en sterftecijfers? Ik ben vooral benieuwd naar de uitzettingscijfers. Ik kan het niet helemaal vinden op de site van Frontex.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
  zondag 29 november 2015 @ 10:12:55 #127
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157895254
Elkaar met brandblussers te lijf ook echt :')

quote:
Bij een grote vechtpartij in een asielcentrum in Spandau, Berlijn, is zaterdagavond paniek uitgebroken.
Honderden asielzoekers waren naar buiten gevlucht, de hulpdiensten kwamen massaal ter plaatse en het duurde uren voor iedereen weer kon gaan slapen. Zeven bewoners zijn naar het ziekenhuis gebracht, aldus een brandweerman.

Het gevecht startte zaterdagavond om een onbekende reden, maar escaleerde al snel. Mensen gingen elkaar onder meer met brandblusapparaten te lijf. Omwille van het geweld en de grote hoeveelheid schuim, ontstond er paniek. Ongeveer de helft van de 1.000 bewoners van het asielcentrum vluchtten de straat op. Politie en brandweer kwamen massaal ter plaatse, er werden ook tolken opgeroepen om te achterhalen wat de aanleiding was.

Pas laat in de nacht konden de laatste bewoners naar hun bed.

Nieuwsblad.be
  zondag 29 november 2015 @ 10:52:34 #128
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157895690
quote:
Stel nu nu eens voor wat voor reactie de illegalen zouden krijgen als ze ditzelfde bij de Russische grens proberen.... Dat is de reactie die Europa ook moet geven!
  zondag 29 november 2015 @ 11:13:24 #129
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157895869
Rutte wil nu de grens tussen Turkije en Griekenland dicht hebben en heeft daar ook miljarden voor over.

Daarmee geeft hij impliciet toe dat alle zogenaamde vluchtelingen die eerder clandestien Europa binnen zijn getrokken hier eigenlijk niet horen.

De logische consequentie daarvan zou zijn ze ook gewoon weer weg te sturen. En dus niet deze bonte verzamelingen van would-be-vluchtelingen, terroristen, zigeuners, gelukszoekers, avonturiers, en kruimeldieven hier met alle egards gratis opvangen en verzorgen.
pi_157895917
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 10:52 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Stel nu nu eens voor wat voor reactie de illegalen zouden krijgen als ze ditzelfde bij de Russische grens proberen.... Dat is de reactie die Europa ook moet geven!
Dan hapte ze fosfor denk ik. En het thuisfront krijgt een tweet dan ze ver van de grens vandaag moeten blijven ;)
Why stay small, if you can grow big..
  zondag 29 november 2015 @ 14:21:44 #131
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157898949
quote:
EU biedt Turkije 3 miljard en visumvrij reizen voor vluchtelingen

Gepubliceerd: 29 november 2015 12:54 Laatste update: 29 november 2015 13:40

Turkije krijgt mogelijk 3 miljard euro aan hulp van de Europese Unie voor de vluchtelingen in het land.

Ook zou de EU visumvrij reizen vanaf oktober volgend jaar en hernieuwde gesprekken voor toetreding tot de unie van Turkije in het vooruitzicht stellen, als de Turkse regering actief meewerkt aan een oplossing voor het vluchtelingenprobleem.

Dat staat in conceptconclusies van de top van de EU en Turkije die zondag in Brussel plaatsvindt. Turkije en de EU gaan volgens het document actiever samenwerken om te voorkomen dat mensen die "geen internationale bescherming nodig hebben" naar Turkije en de EU reizen.

Ook worden mensen die al wel Turkije of de EU zijn binnengekomen sneller teruggestuurd. In ruil daarvoor zou Turkije een stap dichter bij toetreding tot de Europese Unie komen. Het conceptdocument vormt de basis voor de

http://www.nu.nl/buitenla(...)n-vluchtelingen.html
Ik zie nog steeds niet voor me hoe dit kan gaan werken. Eigenlijk veeleer nog: wat de plannen nou eigenlijk inhouden. De - pak en beet - 1,5 miljoen vluchtelingen/asielzoekers die nu in Europa zijn worden dan weggestuurd naar Turkije? Kan toch niet waar zijn......
Die Lebenslust bringt dich um.
  zondag 29 november 2015 @ 14:28:01 #132
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157899035
quote:
2s.gif Op zondag 29 november 2015 14:21 schreef Morendo het volgende:
Ik zie nog steeds niet voor me hoe dit kan gaan werken. Eigenlijk veeleer nog: wat de plannen nou eigenlijk inhouden. De - pak en beet - 1,5 miljoen vluchtelingen/asielzoekers die nu in Europa zijn worden dan weggestuurd naar Turkije? Kan toch niet waar zijn......
Mijn interpretatie:
-Turkije krijgt 3 miljard, en dat blijkt niet genoeg dus wordt het 6, 12 en 24 miljard de komende jaren
-Turken kunnen zonder visum Europa binnenwandelen (Rusland heeft dat juist afgeschaft!)
-Turkije zit zeer binnenkort bij de EU, waarna tientallen miljoenen uitkeringszoekers alsnog deze kant op komen, incl. een enorme lading Turken
pi_157899243
quote:

[..]

Men is er weer ingestonken. Er worden weer miljarden over de balk gesmeten, met als resultaat 0,0. Turkije zal misschien een boot extra inzetten om een handvol vluchtelingen tegen te houden, maar de eigen grenzen sluiten, vluchtelingen in Turkije een status geven, de opvang verbeteren, ik zie het niet gebeuren.
pi_157901939
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 11:13 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Rutte wil nu de grens tussen Turkije en Griekenland dicht hebben en heeft daar ook miljarden voor over.

Daarmee geeft hij impliciet toe dat alle zogenaamde vluchtelingen die eerder clandestien Europa binnen zijn getrokken hier eigenlijk niet horen.

Mark Rutte in The Financial Times

'Perk vluchtelingenstroom in of riskeer lot van het Romeinse Rijk'
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_157902008
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 14:38 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Men is er weer ingestonken. Er worden weer miljarden over de balk gesmeten, met als resultaat 0,0. Turkije zal misschien een boot extra inzetten om een handvol vluchtelingen tegen te houden, maar de eigen grenzen sluiten, vluchtelingen in Turkije een status geven, de opvang verbeteren, ik zie het niet gebeuren.
Ze hebben hun grenzen met Syrië wel gesloten.
https://www.hrw.org/news/(...)s-pushed-back-border
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_157902087
quote:

[..]

Het gaat me allemaal de pet te boven. We hebben namelijk Turkije helemaal niet nodig om dit probleem op te lossen. We zijn fuckin de onderliggende partij in deze hele kwestie. Echt ongelooflijk.
pi_157902217
quote:
1s.gif Op zondag 29 november 2015 16:22 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Het gaat me allemaal de pet te boven. We hebben namelijk Turkije helemaal niet nodig om dit probleem op te lossen. We zijn fuckin de onderliggende partij in deze hele kwestie. Echt ongelooflijk.
Ik denk dat met die 3 miljard vooral tijd is gekocht.
Er zitten 2 miljoen migranten en Turkije en die stromen richting Europa daarbij komt dat Afghanen en Irakezen via Turkije reizen.

Erdogan zet daar echt de rem wel op, ook hij weet dat een visumplicht zo weer is ingevoerd (kijk naar Rusland)

In die gekochte tijd kan de EU haar grenzen (lees Griekenland) op orde brengen om niet meer afhankelijk te zijn van Erdogan's welwillendheid.
pi_157902299
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 16:27 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Er zitten 2 miljoen migranten en Turkije en die stromen richting Europa daarbij komt dat Afghanen en Irakezen via Turkije reizen.

Erdogan zet daar echt de rem wel op, ook hij weet dat een visumplicht zo weer is ingevoerd (kijk naar Rusland)

In die gekochte tijd kan de EU haar grenzen (lees Griekenland) op orde brengen om niet meer afhankelijk te zijn van Erdogan's welwillendheid.
Prima uitleg. Ik hoef de hoop dus blijkbaar nog niet op te geven.
pi_157902474
quote:
14s.gif Op zondag 29 november 2015 16:32 schreef BlauweSporttas het volgende:

[..]

Prima uitleg. Ik hoef de hoop dus blijkbaar nog niet op te geven.
Ik ben ook altijd kritisch hoor :)

Maar zelfs de EU ziet dat het niet maar gaat.

Macedonië is de grens aan het dicht timmeren en er komt geen enkel protest uit de EU
Dat was een paar maanden geleden, toen Hongarije hetzelfde deed, wel anders.

Merkel zit met een compleet verdeelde partij en coalitie die waagt zich niet meer aan te veel pro vluchtelingen avonturen anders scheurt de boel.
Zweden en Nederland zitten overvol en de andere landen staan al maanden lang kritisch tegen de huidige instroom.

Er is geen maatschappelijk draagvlak meer en de dames en heren politici weten dat, tel daarbij de explosieve opkomst van partijen als FN en PVV dan weet je dat zelfs de grootste knuffelaar langzamerhand inziet dat de grenzen dicht moeten.
pi_157902536
Hongarije heeft z'n zaakjes inmiddels prima op orde:

zondag 29 november 2015 @ 17:43:00 #141
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157904032
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 16:27 schreef Buster24 het volgende:
Ik denk dat huidige regering zo klein van geest is, dat ze het idee hebben maar één instrument te bezitten: het geven van geld.

De enige vragen die nog worden gesteld zijn: wie geven we geld, hoeveel en wanneer?

Verder gaan hun gedachten niet.
pi_157904260
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 17:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik denk dat huidige regering zo klein van geest is, dat ze het idee hebben maar één instrument te bezitten: het geven van geld.

De enige vragen die nog worden gesteld zijn: wie geven we geld, hoeveel en wanneer?

Verder gaan hun gedachten niet.
Het water staat ze aan de lippen.
De Oost-Europese landen weigeren mee te doen aan de herverdeling van migranten en Zweden, Duitsland en Nederland zitten vol.

We hebben een voordeel, onze politici zijn verslaafd aan het pluche en zoals de peilingen er nu voorstaan worden ze gedecimeerd, ze zullen dan ook met pijn in hun hart afscheid nemen van hun hobby "migranten toelaten" en "werken aan de ondergang van Europa"
  zondag 29 november 2015 @ 17:56:54 #143
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157904344
Alweer een massaal gevecht in een Berlijnse AZC:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151129_01995356
pi_157904656
Ik zie al die regeringsleiders en leidsters weer razend enthousiast naar buiten komen vanavond. 'We gaan beter samen werken, informatie delen en acteren tegen de groeiende problematiek rondom asielzoekers'.

Datgene wat ze al jaren nalaten. Van die 160.000 vluchtelingen die (her)verdeeld zouden worden zijn er 100 daadwerkelijk verdeeld. En nu zitten we in de noodgreep van Turkije, die dat volledig terecht tot de laatste druppel gaat uitbuiten.
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 29 november 2015 @ 18:16:18 #145
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157904855
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 18:08 schreef danos het volgende:
Ik zie al die regeringsleiders en leidsters weer razend enthousiast naar buiten komen vanavond. 'We gaan beter samen werken, informatie delen en acteren tegen de groeiende problematiek rondom asielzoekers'.

Datgene wat ze al jaren nalaten. Van die 160.000 vluchtelingen die (her)verdeeld zouden worden zijn er 100 daadwerkelijk verdeeld. En nu zitten we in de noodgreep van Turkije, die dat volledig terecht tot de laatste druppel gaat uitbuiten.
Er is inderdaad helemaal niks herverdeeld, loze praatjes en verbroken beloften kortom, terwijl de druk op de West- en Noord-Europese landen voor opvang vrijwel ondraaglijk wordt. De Oost-Europese landen komen lachend overal onderuit.
  zondag 29 november 2015 @ 19:01:04 #146
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157905996
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 17:52 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Het water staat ze aan de lippen.
De Oost-Europese landen weigeren mee te doen aan de herverdeling van migranten en Zweden, Duitsland en Nederland zitten vol.

We hebben een voordeel, onze politici zijn verslaafd aan het pluche en zoals de peilingen er nu voorstaan worden ze gedecimeerd, ze zullen dan ook met pijn in hun hart afscheid nemen van hun hobby "migranten toelaten" en "werken aan de ondergang van Europa"
Dat mochten ze willen, dat ze slechts gedecimeerd worden. Zo als het er nu naar uit ziet, worden ze gehalveerd - of erger.
  zondag 29 november 2015 @ 19:02:44 #147
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_157906040
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 17:56 schreef WheeledWarrior het volgende:
Alweer een massaal gevecht in een Berlijnse AZC:

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20151129_01995356
Tja - dat hebben we binnengehaald, een stelletje primitieven. Steeds als er gegeten moet worden, krijgen ze ruzie. Het zijn net dieren.
pi_157906551

_O_ _O_ _O_ ^O^

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 29 november 2015 @ 19:59:28 #149
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_157907477
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 16:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hongarije heeft z'n zaakjes inmiddels prima op orde:

En wij zitten met die laffe slappeling van een Rutte opgescheept... -O-
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 29 november 2015 @ 20:33:20 #150
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen