abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 november 2015 @ 17:34:40 #1
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_157838246
Hier verder.
pi_157848642
Ook leuk :D

Op alle artikelen in Der Spiegel online kan je reageren behalve op artikelen over asielzoekers

De Duitsers, inderdaad die een paar maanden geleden nog stonden te klappen, zijn zo boos dat ze hele nare teksten online zetten.
Maaaaaaaaaar "wir schaffen es"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_157848701
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 22:35 schreef Buster24 het volgende:
De Duitsers, inderdaad die een paar maanden geleden nog stonden te klappen, zijn zo boos dat ze hele nare teksten online zetten.
Ja, dat zijn dezelfde mensen denk je? :')
pi_157850984
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 22:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, dat zijn dezelfde mensen denk je? :')
Niet iedereen is zo traag van begrip als de gemiddelde PvdA stemmer
  vrijdag 27 november 2015 @ 10:00:33 #6
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157855286
quote:
Ik krijg sterk het idee dat er daar in doe Oostbloklanden nooit grensbewaking is geweest, dat zat aan onze kant. En door Schengen zijn wij daarmee gestopt, zonder dat er daar iets verbeterd is.

10 tegen 1 staan duwen aan de grens gaat natuurlijk helemaal nergens over. En als er eentje doorrent is het klaar.
Wat ze moeten doen, is alle mogelijke middelen (!!) gebruiken om deze invasie te stoppen. Zolang er niet met scherp geschoten wordt, hebben de illegalen niets te verliezen en blijven ze het dagen/weken/maanden proberen, net zolang tot het ze lukt.
censuur :O
  vrijdag 27 november 2015 @ 10:05:04 #7
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_157855355
Met scherp schieten kon nog wel eens de enige manier zijn om die lui af te schrikken.
Fade to Black
pi_157855391
Muurtje bouwen om de EU met beschermde poorten. Controle.
pi_157855426
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:07 schreef TheJanitor het volgende:
Spijtig maar noodzakelijk.
pi_157855475
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:09 schreef system32 het volgende:

[..]

Spijtig maar noodzakelijk.
Eens. Het kan helaas niet anders.
pi_157855558
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:12 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Eens. Het kan helaas niet anders.
En alle economische 'vluchtelingen' weigeren. Het geld dat daarmee bespaard wordt uitgeven aan het opknappen en verbeteren van leefomstandigheden in alle pauperwijken van Nederland.

Ik zou ook radicaliseren als ik in Rotterdam Zuid zou wonen :')
pi_157855582
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:17 schreef system32 het volgende:

[..]

En alle economische 'vluchtelingen' weigeren. Het geld dat daarmee bespaard wordt uitgeven aan het opknappen en verbeteren van leefomstandigheden in alle pauperwijken van Nederland.

Kom niet met deze logica aan bij de politiek.
pi_157857805
RTVNH twitterde op vrijdag 27-11-2015 om 12:48:02 Groot aantal vluchtelingen verdwenen uit Gooise opvangcentra. Onbekend is wie het zijn en waar ze naar toe zijn. https://t.co/B5dHpQMrZg reageer retweet
pi_157859067
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:17 schreef system32 het volgende:

[..]

Ik woon in Rotterdam Zuid, totaal geen problemen hoor. Maar, ik werk gewoon hard voor de centen, en stel me niet afhankelijk op van de overheid om mij te vertroetelen. Stukje mentaliteit he.
pi_157859153
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 13:59 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik woon in Rotterdam Zuid, totaal geen problemen hoor. Maar, ik werk gewoon hard voor de centen, en stel me niet afhankelijk op van de overheid om mij te vertroetelen. Stukje mentaliteit he.
Natuurlijk, mentaliteit is ontzettend belangrijk. Maar als je al niet in 'the right mindset' zit, geen/slecht familie(contact) hebt en je woont dan in een ontzettend criminele pauperstraat/wijk, dan heb je de belangrijkste ingrediënten wel bij elkaar volgens mij.
pi_157859197
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 12:54 schreef Houtenbeen het volgende:
RTVNH twitterde op vrijdag 27-11-2015 om 12:48:02 Groot aantal vluchtelingen verdwenen uit Gooise opvangcentra. Onbekend is wie het zijn en waar ze naar toe zijn. https://t.co/B5dHpQMrZg reageer retweet
:') echt wtf
pi_157859280
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:04 schreef system32 het volgende:

[..]

Natuurlijk, mentaliteit is ontzettend belangrijk. Maar als je al niet in 'the right mindset' zit, geen/slecht familie(contact) hebt en je woont dan in een ontzettend criminele pauperstraat/wijk, dan heb je de belangrijkste ingrediënten wel bij elkaar volgens mij.
Heb op het dieptepunt welgeteld 2 weken werkeloosheid gekend. Je gaat gewoon met paspoort en CV naar de uitzendbureau's, op de Meent zaten ze toen allemaal op een rijtje. Halverwege was het meestal al bingo. Je moet alleen wel ja zeggen. Maar zaten ook kutbanen bij hoor. Het ergste wat ik heb gedaan was een vleesverwerkingsbedrijf :r

En juist daar viel me op: Allemaal allochtonen die daar zonder zeuren werkten, in dat licht zijn er dus veel allochtonen met een werkmentaliteit waar ik niet tegen op kan. Ik heb serieus respect voor die gasten.

Maar merk hier op Zuid nagenoeg niks van radicaliserende moslims. Ik vind de Antilianen en Oostblokkers een grotere bron van irritatie.
  vrijdag 27 november 2015 @ 14:14:25 #18
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157859323
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:11 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Heb op het dieptepunt welgeteld 2 weken werkeloosheid gekend. Je gaat gewoon met paspoort en CV naar de uitzendbureau's, op de Meent zaten ze toen allemaal op een rijtje. Halverwege was het meestal al bingo. Je moet alleen wel ja zeggen. Maar zaten ook kutbanen bij hoor. Het ergste wat ik heb gedaan was een vleesverwerkingsbedrijf :r

En juist daar viel me op: Allemaal allochtonen die daar zonder zeuren werkten, in dat licht zijn er dus veel allochtonen met een werkmentaliteit waar ik niet tegen op kan. Ik heb serieus respect voor die gasten.

Maar merk hier op Zuid nagenoeg niks van radicaliserende moslims. Ik vind de Antilianen en Oostblokkers een grotere bron van irritatie.
Wat heb jij toch tegen het Oostblok Toefjes? ;)

Verder moe je af en toe idd aanpakken wat je pakken kunt. Ik heb ook een aantal uitzendbaantjes gehad toen ik geen werk kon krijgen in m'n eigen branche. Eerste (callcenter) was zwaar kut, ben ik zelf opgestapt omdat ik er doodongelukkig werd. Tweede (administratief werk bij verzekeraar) had ik totaal geen ervaring mee, maar beviel me achteraf gek genoeg wel.

Nu overigens weer in eigen business werkzaam.
pi_157859484
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:14 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wat heb jij toch tegen het Oostblok Toefjes? ;)

Verder moe je af en toe idd aanpakken wat je pakken kunt. Ik heb ook een aantal uitzendbaantjes gehad toen ik geen werk kon krijgen in m'n eigen branche. Eerste (callcenter) was zwaar kut, ben ik zelf opgestapt omdat ik er doodongelukkig werd. Tweede (administratief werk bij verzekeraar) had ik totaal geen ervaring mee, maar beviel me achteraf gek genoeg wel.

Nu overigens weer in eigen business werkzaam.
Nou, waar we met de asielzoekers collectief bang voor zijn, het verliezen van banen, hebben de Oostblokkers toch aardig al voor elkaar gekregen. Met name in de transport sector. Ik vind het raar dat daar niemand boos over wordt.

Plus, ze zijn een gevaar op de weg. Als je van de Maasvlakte richting Rotterdam rijdt zie je ze dagelijks al slingerend voortbewegen. Het schijnt dat ze het ook niet zo nauw nemen met zaken als rijtijden, dat soort dingen.
  vrijdag 27 november 2015 @ 14:38:50 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157859763
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:23 schreef Toefjes het volgende:
Nou, waar we met de asielzoekers collectief bang voor zijn, het verliezen van banen
Waar haal je dit sprookje vandaan?
pi_157859933
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:38 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waar haal je dit sprookje vandaan?
Dat lees ik hier erg vaak. Oh ja, die zelfde groep is ook vaak bang dat ze "onze" uitkeringen willen. Maar je kan helemaal niet werken en een bijstandsuitkering incasseren :D En een bijstandsuitkering zie ik trouwens niet als economisch geluk. Meer als een economische hel.
  vrijdag 27 november 2015 @ 14:54:10 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157860117
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:45 schreef Toefjes het volgende:
En een bijstandsuitkering zie ik trouwens niet als economisch geluk. Meer als een economische hel.
Daar komen de Afrikanen ook pas achter als ze hier al zijn... En dan gaan ze zich afzetten tegen ons land, ons haten, en gaat het gezeik verder. Er komt hoe dan ook niets goeds uit.
pi_157860153
quote:
350 miljoen extra voor opvang vluchtelingen

Het kabinet gaat voor dit jaar 350 miljoen euro extra vrijmaken voor de opvang van vluchtelingen. Dat heeft minister Dijsselbloem van Financiën zojuist bekendgemaakt.

Voor 2016 gaat het om een bedrag van 400 miljoen.

De bedragen worden deels opgebracht via het budget dat is uitgetrokken voor ontwikkelingssamenwerking. Het overige geld komt van de nog niet uitgegeven budgetten van andere ministeries

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)opvang-vluchtelingen
  vrijdag 27 november 2015 @ 15:01:27 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157860235
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:54 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Daar komen de Afrikanen ook pas achter als ze hier al zijn... En dan gaan ze zich afzetten tegen ons land, ons haten, en gaat het gezeik verder. Er komt hoe dan ook niets goeds uit.
Dan blijkt 800 euro per maand idd toch niet zoveel te zijn als ze gedacht hadden.
pi_157860332
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:54 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat laatste weten we / roepen we hier al maanden inmiddels.

Om wanhopig van te worden, deze situatie zonder einde.
  vrijdag 27 november 2015 @ 15:46:02 #26
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157861087
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:56 schreef Houtenbeen het volgende:
"De bedragen worden deels opgebracht via het budget dat is uitgetrokken voor ontwikkelingssamenwerking."
Sorry kindjes:

Geen eten voor jullie! We geven het aan deze brutale uitkeringszoekers die voordringen omdat we het geld niet snel genoeg komen brengen:

Het is de harde werkelijkheid: met het geld waarmee we hier 1 zo'n uitkeringszoeker helpen (36.000 euro het eerste jaar, de komende 50 jaar 20.000 euro per jaar aan gezinshereniging/uitkering/toeslagen/zorg/criminaliteit maakt ruim een miljoen euro) had een heel Afrikaans dorp een beter leven kunnen geven. En in de vorm van microkrediet zou het naast het helpen starten van duizenden Afrikaanse bedrijfjes ook nog eens terugbetaald worden. En als klap op de vuurpijl zou dat onze samenleving niet ontwrichten.

Met 1 miljoen euro kan je ook tientallen miljoenen condooms uitdelen, en daarmee de geboorten van honderdduizenden kansloze kinderen voorkomen. Of duizend mensen 1000 euro aanbieden voor een vrijwillige sterrilisatie.

[ Bericht 5% gewijzigd door RemcoDelft op 27-11-2015 16:08:26 ]
pi_157861246
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 15:46 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Sorry kindjes:

[ afbeelding ]

Geen eten voor jullie! We geven het aan deze brutale uitkeringszoekers die voordringen omdat we het geld niet snel genoeg komen brengen:

[ afbeelding ]

Het is de harde werkelijkheid: met het geld waarmee we hier 1 zo'n uitkeringszoeker helpen (36.000 euro het eerste jaar, de komende 50 jaar 20.000 euro per jaar aan gezinshereniging/uitkering/toeslagen/zorg/criminaliteit maakt ruim een miljoen euro) had een heel Afrikaans dorp een beter leven kunnen geven. En in de vorm van microkrediet zou het naast het helpen starten van duizenden Afrikaanse bedrijfjes ook nog eens terugbetaald worden. En als klap op de vuurpijl zou dat onze samenleving niet ontwrichten.
Buiten wat extremiteiten in de autochtone kring heb ik nog niet veel gemerkt van ontwrichting eigenlijk.
pi_157861550
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 15:52 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Buiten wat extremiteiten in de autochtone kring heb ik nog niet veel gemerkt van ontwrichting eigenlijk.
Wij Nederlanders kunnen veel hebben. Steken ook veel de kop in het zand dit helpt ook wel. Een deel heeft een te roze bril op (npo kijkers). Maar wanneer geluiden opgaan die zeggen genoeg is genoeg moet de politiek wel luisteren. Doen ze niet. Ik zie dit wel flink uit de hand lopen.
pi_157861679
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 10:07 schreef TheJanitor het volgende:
Eens, spijtig maar noodzakelijk. Het kan niet anders.

Dat gaat echter nooit gebeuren.
En als het wel gebeurt zal dat veels te laat zijn.
Wat het eigenlijk nu al is. :{
pi_157861710
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:04 schreef Tamabralski het volgende:

[..]

Wij Nederlanders kunnen veel hebben. Steken ook veel de kop in het zand dit helpt ook wel. Een deel heeft een te roze bril op (npo kijkers). Maar wanneer geluiden opgaan die zeggen genoeg is genoeg moet de politiek wel luisteren. Doen ze niet. Ik zie dit wel flink uit de hand lopen.
Gaan we naar het Malieveld ja? :D Of gaat iedereen meer foto's op facebook delen voor het slapen gaan? Zolang er geen grootschalige economische achteruitgang komt gaan er hier echt geen grootschalige rellen komen.
  vrijdag 27 november 2015 @ 16:13:47 #32
391651 watisdezen
Neen Neen Neen
pi_157862004
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:56 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

En nu gaan mensen denken dat het ons echt slechts 350 miljoen euro gaat kosten. Maar dit gaat natuurlijk puur over de opvang van asielzoekers/Vluchtelingen door de Staat.

Nadat ze een huis toegewezen krijgen verdwijnen ze in de algemene bijstands-en zorgcijfers.
pi_157862126
quote:
24.000 tijdelijke woningen voor vluchtelingen met verblijfsvergunning

Er komen zo snel mogelijk 24.000 tijdelijke woningen voor zogenoemde statushouders, vluchtelingen met een verblijfsvergunning. Dat hebben het kabinet, gemeenten en provincies afgesproken.

In oktober waren er al voorlopige afspraken gemaakt. Toen werd afgesproken binnen een halfjaar tijdelijke woonruimte te regelen voor 10.000 statushouders. Vanmorgen is opnieuw over de problematiek gesproken en zijn de nieuwe afspraken vastgelegd in een bestuursakkoord.

Doorstroming
Volgens premier Rutte wordt de komende tijd eerst gewerkt aan sobere semi-permanente woonruimte voor 14.000 statushouders. Daar komen nog eens 10.000 plekken bij. Ook regelen de provincies per provincie 2500 noodopvangplekken.

Doorstroming uit asielzoekerscentra en nieuwe noodopvang moet ervoor zorgen dat in het nieuwe jaar zo snel mogelijk geen crisisopvang door gemeenten meer nodig is.

Drie speerpunten
Minister Asscher van Sociale Zaken noemde na afloop van het overleg drie speerpunten van het beleid om het vluchtelingenprobleem aan te pakken:
1.De toestroom van asielzoekers internationaal indammen.
2.Een sobere opvang voor vluchtelingen die Nederland binnenkomen.
3.Mensen die in Nederland blijven, laten meedoen aan de maatschappij.

Meer budget voor integratie
Om de integratie te versnellen en verbeteren, moeten alle statushouders een zogenoemde participatieverklaring tekenen. Daar staat onder meer in dat in Nederland gelijkwaardigheid geldt voor iedereen, het een recht is om te geloven wat je wilt en je respect voor elkaar hebt.

Er komt meer geld beschikbaar om vluchtelingen sneller en meer taalles te geven. Ook worden ze gescreend op wat ze kunnen. "Een apotheker uit Aleppo moet hier aan het werk kunnen", zei Asscher. Er komt ook meer budget voor gemeenten om samen met vrijwilligers statushouders beter te begeleiden. http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-verblijfsvergunning
24.000 woningen voor asielzoekers
en meer budget voor integratie
en meer werk voor de Syrische apotheker!

Wir schaffen das!
pi_157862193
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:23 schreef Confetti het volgende:

[..]

En nu gaan mensen denken dat het ons echt slechts 350 miljoen euro gaat kosten. Maar dit gaat natuurlijk puur over de opvang van asielzoekers/Vluchtelingen door de Staat.

Nadat ze een huis toegewezen krijgen verdwijnen ze in de algemene bijstands-en zorgcijfers.
Artikel op RTL heeft nog een update gekregen

quote:
Behalve de bedragen voor de opvang van asielzoekers in het eerste jaar, kosten de afspraken die het kabinet heeft gemaakt met provincies en gemeenten ook extra geld. Dat gaat om 187 miljoen euro. De financiële dekking daarvoor gaat Dijsselbloem in het voorjaar vinden.

Dijsselbloem had het budget voor de opvang van asielzoekers eerder dit jaar al verhoogd naar 835 miljoen euro. Maar ook dat blijkt dus ruim onvoldoende. Door de enorme instroom van vluchtelingen houdt het kabinet dit jaar en volgend jaar rekening met een totaal van 58.000 nieuwe asielzoekers.

Mini-Schengen
Dijsselbloem zei eerder vandaag dat de vluchtelingencrisis een bedreiging is voor de sociale welvaartsstaat in Europa. Als de 28 landen van de Europese Unie niet snel nauw gaan samenwerken om de instroom van vluchtelingen aan de buitengrenzen aan te pakken, dan gaat het mis en is het tijd voor drastischer maatregelen. De minister dacht dan aan een soort mini-Schengen.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)opvang-vluchtelingen
pi_157862275
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:33 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Artikel op RTL heeft nog een update gekregen

[..]

De opvang in omringende landen wordt steeds soberder en ondertussen bouwen wij nieuwe huizen voor dat volk. Op een gegeven moment krijgen die vluchtelingen dat door en zal het nog harder gaan met de toestroom. Maargoed, ze doen nu alsof het een paar honderd miljoen euro extra kost maar het is natuurlijk veel en veel meer.

Zorgtoeslag, huurtoeslag, bijstand en zorgkosten rekenen we natuurlijk niet mee want dan is de volksopstand niet meer te houden.
pi_157862292
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:30 schreef luxerobots het volgende:

[..]

24.000 woningen voor asielzoekers
en meer budget voor integratie

Wir schaffen das!
Dit is toch wat men wilt, geen sociale huurwoningen, maar een sober onderkomen? Niet zaniken als het kabinet dan wel een keer luistert.
pi_157862304
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:36 schreef Confetti het volgende:

[..]

De opvang in omringende landen wordt steeds soberder en ondertussen bouwen wij nieuwe huizen voor dat volk. Op een gegeven moment krijgen die vluchtelingen dat door en zal het nog harder gaan met de toestroom. Maargoed, ze doen nu alsof het een paar honderd miljoen euro extra kost maar het is natuurlijk veel en veel meer.

Zorgtoeslag, huurtoeslag, bijstand en zorgkosten rekenen we natuurlijk niet mee want dan is de volksopstand niet meer te houden.
Klopt dit gaat nog veel meer kosten en er komen er ook nog steeds meer binnen
pi_157862329
quote:

Dat was geloof ik een quote van Lodewijk Asscher ;(
Wat bedoelt ie daarmee, dat ook tomaten moet plukken in het Westland of wil hij een paar miljoen op tafel leggen zodat de Syriër een apotheek kan overnemen ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_157862337
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:37 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dit is toch wat men wilt, geen sociale huurwoningen, maar een sober onderkomen? Niet zaniken als het kabinet dan wel een keer luistert.
Gewoon er uitgooien en nieuwe asielaanvragen niet meer goedkeuren
  vrijdag 27 november 2015 @ 16:42:23 #41
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157862383
quote:
Er komen zo snel mogelijk 24.000 tijdelijke woningen voor zogenoemde statushouders,
[...]
2.Een sobere opvang voor vluchtelingen die Nederland binnenkomen.
Juist ja. Zo snel mogelijk 24000 woningen uit de grond stampen, niet voor Nederlanders die al decennia op de wachtlijst staan, maar voor illegalen die hier niets te zoeken hebben, en dat "sober" durven noemen :r
  vrijdag 27 november 2015 @ 16:43:25 #42
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157862408
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:36 schreef Confetti het volgende:
Maargoed, ze doen nu alsof het een paar honderd miljoen euro extra kost maar het is natuurlijk veel en veel meer.
58.000 illegalen die dit jaar binnenkomen kosten de rest van hun leven gewoon 50 MILJARD euro...
pi_157862454
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:23 schreef Confetti het volgende:

[..]

Ik geloof "onze" overheid nooit als ze het over geld hebben (over andere onderwerpen trouwens ook niet). Standaard wordt een overheidsproject met een factor 3 t.o.v het budget gererealiseerd.
Dus de echte kosten zullen ongeveer 1 miljard per jaar zijn. Let wel dit zijn extra kosten, die jaarlijks terugkomen voor de asielzoekers die in 2015 zijn binnen gekomen. Als in 2016 net zoveel binnenkomen worden de jaarlijkse extra kosten 2 miljard, enz enz.
De kosten die gemeenten, politie, UWV, zorginstellingen enz. maken zijn wrs. nog niet eens meegenomen. Mijn verwachting is dat deze "financiële tegenvallers" pas na de verkiezingen van 2017 (ik hoop eerder) aan het licht komen: uiteraard voor de politici geheel onverwacht :{
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_157862455
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:42 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Juist ja. Zo snel mogelijk 24000 woningen uit de grond stampen, niet voor Nederlanders die al decennia op de wachtlijst staan, maar voor illegalen die hier niets te zoeken hebben, en dat "sober" durven noemen :r
Nederlanders die al decennia op wachtlijsten staan, dat altijd accepteerden, en nu pas boos worden zijn slappe lullen. Hadden ze eerder in protest moeten komen. En ga maar eens lekker in een container wonen als je dat zo leuk lijkt, of in een verbouwd kantoorhokje.
pi_157862521
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:45 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Nederlanders die al decennia op wachtlijsten staan, dat altijd accepteerden, en nu pas boos worden zijn slappe lullen. Hadden ze eerder in protest moeten komen. En ga maar eens lekker in een container wonen als je dat zo leuk lijkt, of in een verbouwd kantoorhokje.
Wij komen niet uit een oorlogsbied, zijn staatsburgers van dit land en mogen derhalve meer eisen van de overheid dan 'vluchtelingen'.

Maar wel met je eens dat we niet jaloers hoeven te zijn op de woningen van de asielzoekers. Wel boos op onze overheid die ons ervoor laat betalen terwijl we het niet willen.
  vrijdag 27 november 2015 @ 16:53:46 #46
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157862634
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:45 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik ben zeer kritisch over het huidige asielbeleid, maar dit is inderdaad wel de nuance. Er komen helemaal geen tienduizenden appartementjes met dakterras of rijtjeshuizen bij, het worden prefab containers en opgesplitste kantoren met gedeelde leefruimtes/gemeenschappelijke ruimtes etc. Niet bepaald de woonruimte waarvoor je tekent als je op een wachtlijst gaat staan.

Dus dat 'sobere' waar de regering over spreekt, dat onderschrijf ik wel grotendeels in dit geval.
  vrijdag 27 november 2015 @ 17:01:44 #47
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_157862798
Ik ben het spoor totaal bijster in deze zelf gemaakte crisis..... en ik vermoed dat er nog meer aankomt wat 'men' niet kon bevroeden. "Gelukkig" kan de politiek straks weer een paar weken schuilen om te praten over het klimaat.

Ik begrijp maar snap simpelweg niet waarom je op een zeker moment geen NEE kunt zeggen. Gewoon NEE en wanneer je NEE zegt dan ook NEE doet en je zeker niet schuldig bent door MINDER te willen (delen of geven).

Ook hier in mijn kleine omgeving zie ik de directe gevolgen van totaal uit de hand gelopen beleid. Een opeenstapeling van ellende waar mensen zijn die terecht en begrijpelijk uit zijn op betere omstandigheden.
Op een zeker moment echter stopt je hulpvermogen en hulpbereidheid.
Je kan een 'ander' pas helpen wanneer 'je jezelf' hebt geholpen en grenzen stelt om jezelf te laten uitwonen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  vrijdag 27 november 2015 @ 17:19:35 #48
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157863155
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:53 schreef WheeledWarrior het volgende:
Dus dat 'sobere' waar de regering over spreekt, dat onderschrijf ik wel grotendeels in dit geval.
Je mist het "tijdelijke" erbij... Die komen echt wel in een luxe volledig ingerichte nieuwe sociale huurwoning met huursubsidie terecht.
pi_157863559
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:53 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Ik ben zeer kritisch over het huidige asielbeleid, maar dit is inderdaad wel de nuance. Er komen helemaal geen tienduizenden appartementjes met dakterras of rijtjeshuizen bij, het worden prefab containers en opgesplitste kantoren met gedeelde leefruimtes/gemeenschappelijke ruimtes etc. Niet bepaald de woonruimte waarvoor je tekent als je op een wachtlijst gaat staan.

Vooral het gebrek aan leiderschap irriteert me, maar de signalen van onrust voor wat betreft de sociale huurwoningen pakken ze dan wel weer goed op. Staatssecretaris Dijkhoff heeft zich dan weer wel goed geprofileerd. Ik denk dat de VVD hem naar voren zal schuiven na het tijdperk Rutte.
pi_157864535
Een nieuwsbericht van vorige maand.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)praktisch-onhaalbaar

quote:
Plan noodwoningen vluchtelingen praktisch onhaalbaar

Het zal niet lukken om 10.000 asielzoekers die nu met een verblijfsvergunning zitten te wachten op een huis, onder te brengen in tijdelijke woningen.

Afgelopen vrijdag kwam het kabinet met een ambitieus plan: vluchtelingen kunnen snel in containerwoningen worden geplaatst en leegstaande kantoren moeten worden omgebouwd tot woningen. Maar dat plan stuit op flinke obstakels.

De Key, één van de grootste woningcorporaties van Nederland, zegt dat het niet zo snel kan als het kabinet wil. Want er zijn veel praktische problemen. "Als je het plan hebt om tijdelijke containerwoningen neer te zetten, dan ben je toch gauw een jaar bezig om het te realiseren", zegt Leon Bobbe, directievoorzitter van woonstichting De Key, tegen RTL Nieuws.

Vergunningen, rioleringen
"Het bouwen is meestal niet moeilijk in de fabriek, maar je moet allerlei vergunningen doorlopen. Je hebt te maken met rioleringen, gas, water, licht, straten en de brandweer moet er naar kijken. Iedereen moet er nog inspraak op kunnen plegen. Een jaar ben je minimaal kwijt. Maar het kan ook twee jaar duren."

Dat het kabinet binnen een halfjaar 10.000 asielzoekers wil huisvesten, is onmogelijk, zegt Bobbe. "Het zijn optimistische mensen in Den Haag. Het is 'wishful thinking'. Het is is namelijk volstrekt onmogelijk."

Geen overleg
Bobbe zegt dat Den Haag tot nu toe hierover geen overleg heeft gevoerd met De Key. "Dit is het spel dat in Den Haag gespeeld wordt. Wij wachten maar rustig af wat daar gebeurt."

In de asielzoekerscentra zitten momenteel meer dan 14.000 mensen die inmiddels een verblijfsvergunning hebben. Ze hebben recht op een eigen huis, maar die huizen zijn er niet. In de asielzoekerscentra houden ze nu de plek bezet van asielzoekers die nieuw binnen komen.

Het is zeer waarschijnlijk dat er dit jaar meer dan 50.000 asielzoekers Nederland binnenkomen. Vandaag zei minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem dat de kosten voor de opvang dit jaar richting 1 miljard euro gaat.
Snel 10.000 woningen voor asielzoekers praktisch onhaalbaar, dan mogen ze wel opschieten, want het moeten er nu 24.000 worden.
pi_157864682
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:22 schreef luxerobots het volgende:
Een nieuwsbericht van vorige maand.

http://www.rtlnieuws.nl/n(...)praktisch-onhaalbaar

[..]

Snel 10.000 woningen voor asielzoekers praktisch onhaalbaar, dan mogen ze wel opschieten, want het moeten er nu 24.000 worden.
Gouden tijden voor de handige Nederlander dus
pi_157864807
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:31 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Gouden tijden voor de handige Nederlander dus
En wie gaat dat betalen?
pi_157864924
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]

En wie gaat dat betalen?
de overheid. Omdat het volk wilde dat sociale huurwoningen niet ingezet gaan worden. En wie iets wil zal het ook moeten betalen.

Maar, wees gerust: al die hard werkende Nederlanders die straks aan de slag kunnen betalen inkomstenbelasting, over alle materialen die gebruikt worden wordt BTW betaald, en als er werkloze mensen aan de slag komen scheelt het weer voor het UWV ^O^
pi_157865043
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:44 schreef Toefjes het volgende:

[..]

de overheid. Omdat het volk wilde dat sociale huurwoningen niet ingezet gaan worden. En wie iets wil zal het ook moeten betalen.

Maar, wees gerust: al die hard werkende Nederlanders die straks aan de slag kunnen betalen inkomstenbelasting, over alle materialen die gebruikt worden wordt BTW betaald, en als er werkloze mensen aan de slag komen scheelt het weer voor het UWV ^O^
Het volk wil dat deze instroom gestopt wordt. De overheid heeft het probleem zelf gecreëerd. Wat denk je dat de mensensmokkelaars met die informatie over 24.000 woningen doen?

Woningbouw voor asielzoekers als een gunstig economisch product presenteren. Dan heb je duidelijk weinig van economie begrepen. Huizen bouwen voor een nieuwe onderklasse. Dat geld kan je beter gebruiken om je economie concurrerender te maken, zorgen dat je beroepsbevolking slimmer, efficiënter etc. wordt.
pi_157865235
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het volk wil dat deze instroom gestopt wordt. De overheid heeft het probleem zelf gecreëerd. Wat denk je dat de mensensmokkelaars met die informatie over 24.000 woningen doen?

Woningbouw voor asielzoekers als een gunstig economisch product presenteren. Dan heb je duidelijk weinig van economie begrepen. Huizen bouwen voor een nieuwe onderklasse. Dat geld kan je beter gebruiken om je economie concurrerender te maken, zorgen dat je beroepsbevolking slimmer, efficiënter etc. wordt.
Ik pretendeer geen economisch wonder te zijn hoor, maar wilde even zeggen dat het geen economische catastrofe is als er 24.000 hokjes ingericht worden. Nogmaals, het volk wilde de sociale huurwoningen niet opgeven, dan moet men ook niet piepen als er iets anders verzonnen wordt. Ik vind het wel prachtig dat zo'n grote groep opeens vreselijk begaan is met de overheidsuitgaven.

En waarschijnlijk gaan mensensmokkelaars inderdaad in de brochures vermelden dat er prachtige containers voor ze klaar staan.

Maar nog even voor de goede orde: Het huizentekort was er al ruim voor de vluchtelingen er waren. Ik complimenteer je dan ook met je creativiteit dit probleem toe te schrijven aan deze groep.
pi_157865345
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:59 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik pretendeer geen economisch wonder te zijn hoor, maar wilde even zeggen dat het geen economische catastrofe is als er 24.000 hokjes ingericht worden. Nogmaals, het volk wilde de sociale huurwoningen niet opgeven, dan moet men ook niet piepen als er iets anders verzonnen wordt. Ik vind het wel prachtig dat zo'n grote groep opeens vreselijk begaan is met de overheidsuitgaven.

En waarschijnlijk gaan mensensmokkelaars inderdaad in de brochures vermelden dat er prachtige containers voor ze klaar staan.

Maar nog even voor de goede orde: Het huizentekort was er al ruim voor de vluchtelingen er waren. Ik complimenteer je dan ook met je creativiteit dit probleem toe te schrijven aan deze groep.
Het volk wilde deze massale instroom niet, je lijkt het maar niet te snappen.

Ik schrijf het probleem van het woningtekort niet toe aan asielzoekers, quote me maar eens.

Wat ik wel duidelijk wil maken is dat deze grote instroom van asielzoekers nog eens voor een extra druk zorgt op de sociale woningbouw. Net als de sociale zekerheid, de veiligheid, het onderwijs en de gezondheidszorg overigens.
pi_157865572
AlArabiya_Eng twitterde op vrijdag 27-11-2015 om 19:13:58 Dutch to double places for asylum-seekers https://t.co/mrFCEprnt2 reageer retweet
  vrijdag 27 november 2015 @ 19:20:09 #58
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_157865617
quote:
11s.gif Op vrijdag 27 november 2015 19:17 schreef Houtenbeen het volgende:
AlArabiya_Eng twitterde op vrijdag 27-11-2015 om 19:13:58 Dutch to double places for asylum-seekers https://t.co/mrFCEprnt2 reageer retweet
Dit soort berichten gaan natuurlijk als een lopend vuurtje door dat wereldje. Hallo aanzuigende werking.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_157865637
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 19:06 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Het volk wilde deze massale instroom niet, je lijkt het maar niet te snappen.

Ik schrijf het probleem van het woningtekort niet toe aan asielzoekers, quote me maar eens.

Wat ik wel duidelijk wil maken is dat deze grote instroom van asielzoekers nog eens voor een extra druk zorgt op de sociale woningbouw. Net als de sociale zekerheid, de veiligheid, het onderwijs en de gezondheidszorg overigens.
Het volk wil het inderdaad niet. Ik ook niet, want de oorzaak van deze ellende is oorlog. En wel vreemd dat van 1998 tot en met 2003 er veel asielzoekers waren. Veel meer dan nu. Ging toen best goed met Nederland.

https://www.coa.nl/nl/over-coa/cijfers
pi_157865671
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 19:20 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Dit soort berichten gaan natuurlijk als een lopend vuurtje door dat wereldje. Hallo aanzuigende werking.
Gratis reclame w/
  vrijdag 27 november 2015 @ 19:23:50 #61
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157865679
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 19:21 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Het volk wil het inderdaad niet. Ik ook niet, want de oorzaak van deze ellende is oorlog. En wel vreemd dat van 1998 tot en met 2003 er veel asielzoekers waren. Veel meer dan nu. Ging toen best goed met Nederland.

https://www.coa.nl/nl/over-coa/cijfers
Moah... opkomst LPF was niet echt een symptoom van een goed lopend Nederland. Er waren toen ook spanningen.

Maar dank voor de cijfers! ^O^
pi_157865796

(Aardige film vanaf 4:00 wordt het heftig)

Ongelofelijk dat de Franse regering niet ingrijpt.
Vrachtwagenchauffeurs worden bestormt en bekogeld door migranten.
In de jungle (Calais) zitten inmiddels 10.000 illegalen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_157865846
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 19:23 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Moah... opkomst LPF was niet echt een symptoom van een goed lopend Nederland. Er waren toen ook spanningen.

Maar dank voor de cijfers! ^O^
Klopt, er waren toen spanningen en hoofdzakelijk met de Marokkaanse gemeenschap, en deze vormt nog steeds een probleem. Maar achteraf bleek dat de groep nette hypotheekadviseurs een veel grotere schade aan onze economie toe zou brengen dan welke stroom asielzoekers dan ook.
  vrijdag 27 november 2015 @ 19:35:46 #64
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157865939
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 18:22 schreef luxerobots het volgende:
Enkele dagen geleden werd er nog gesproken van 3500 woningen voor 14.000 statushouders. Nu is het opeens 24.000 woningen?
Voordat er huizen voor Nederlanders gebouwd mogen worden, wordt er een jaar of 7 vergaderd, wat bij grote projecten al 10.000 per woning kost. Vervolgens kost een kaveltje van 100 vierkante meter 100.000 euro, en bouwt een klein groepje bouwvakkers in korte tijd een hele wijk. Omdat het nu niet om Nederlanders gaat, maar om uitkeringszoekers die illegaal ons land zijn binnengekomen, zal het opeens wel veel sneller kunnen. En uiteraard zonder enige kosten voor die lui.
Hopelijk kunnen ze voor die tijd zindelijkheidstraining krijgen, zodat ze in hun eigen huis niet meer in de hoek van de kamer staan te pissen zoals ze in AZC's doen...

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 19:29 schreef Buster24 het volgende:
Ongelofelijk dat de Franse regering niet ingrijpt.
Vrachtwagenchauffeurs worden bestormt en bekogeld door migranten.
In de jungle (Calais) zitten inmiddels 10.000 illegalen.
Dit was lang voor de grote invasie van illegalen ook al bezig... De Fransen hopen dat ze naar Engeland gaan, dan zijn ze er vanaf. Leuk al die hekken bouwen en politieinzet, terwijl de illegaal niets te verliezen heeft: gewoon maanden/jaren blijven proberen net zolang tot het lukt.
Hoe moeilijk kan het zijn om 30.000 soldaten die hele streek te laten uitkammen en elke illegaal te tie-rippen en op de boot naar Afrika te zetten?

@Toefjes: je kan lekker trollen... Ik hoop voor je dat je niet serieus bent, maar vrees het ergste voor je :{
pi_157866023
Kwartje gaat voor de PvdA ook nooit vallen he?!

quote:
Schepje erbovenop voor opvang vluchtelingen

door Attje Kuiken op 27 november 2015

Wie op de vlucht is voor oorlog en geweld, verdient een veilig thuis. Vluchtelingen worden in Nederland netjes opgevangen, maar dat gaat niet vanzelf. Ze moeten de taal leren, mee kunnen doen in de samenleving en gehuisvest worden. Er komen grote uitdagingen op ons af. Het is daarom goed dat kabinet er een schepje bovenop doet om die het hoofd te bieden.

Vandaag kwam het kabinet met meerdere maatregelen om vluchtelingen netjes te kunnen blijven opvangen en anderzijds ook de integratie en participatie in de Nederlandse samenleving te bevorderen. In totaal wordt er 350 miljoen extra vrijgemaakt voor de opvang van vluchtelingen. Ook worden de asielprocedures verbeterd en verkort, zodat we de vele asielaanvragen kunnen blijven verwerken en vluchtelingen sneller duidelijkheid krijgen.

Als je de taal spreekt kan je vrienden maken, een baan vinden en onderdeel zijn van de samenleving. Het leren van de Nederlandse taal moet prioriteit nummer één zijn. Daarom gaan we taalprogramma’s uitbreiden en extra vrijwilligers trainen om te helpen met de taallessen. Het taalprogramma voor vluchtelingen wordt flink uitgebreid. Gemeenten krijgen hier ook extra geld voor. In plaats van 1000 euro krijgen zij 2370 euro per vluchteling. Om de integratie te versnellen en de kennis van de Nederlandse samenleving te vergroten wordt daarnaast de participatieverklaring een verplicht onderdeel van het inburgeringsexamen.

Om te zorgen dat vluchtelingen voor zichzelf kunnen zorgen wordt er extra geďnvesteerd in de maatschappelijke begeleiding van vluchtelingen. We gaan ze helpen om diploma’s erkent te krijgen, onderwijs te volgen en uiteindelijk een baan te vinden. Ook komen er in samenwerking met gemeenten extra woningen voor 14.000 mensen, bovenop de bestaande sociale woningen. Daarnaast gaan gemeenten voor 10.000 vluchtelingen tijdelijke en kleinschalige opvangplaatsen creëren. Dankzij deze afspraken krijgen 24.000 vluchtelingen een plek om te wonen.

Tot slot worden de asielprocedures versneld, zodat asielzoekers eerder duidelijkheid hebben of ze hier inderdaad mogen blijven of niet. Vluchtelingen uit oorlogsgebieden zoals Syrië en Eritrea krijgen een versnelde procedure, omdat zij bijna altijd een asielvergunning krijgen. Zo kunnen zij hun leven sneller weer oppakken, en beginnen met het vinden van een baan, een huis en het maken van vrienden.
  vrijdag 27 november 2015 @ 19:54:29 #66
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157866287
PvdA werd 20 jaar geleden al PvdAllochtonen genoemd, en dat is het nog steeds. Zouden ze deze illegalen soms nog voor de verkiezingen stemrecht willen geven?

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 19:40 schreef BlauweSporttas het volgende:
Tot slot worden de asielprocedures versneld, zodat asielzoekers eerder duidelijkheid hebben of ze hier inderdaad mogen blijven of niet. Vluchtelingen uit oorlogsgebieden zoals Syrië en Eritrea krijgen een versnelde procedure, omdat zij bijna altijd een asielvergunning krijgen.
Juist ja: snellere procedures om ze sneller hier te kunnen houden. Totaal niet gericht op sneller terugsturen dus... En geen woord over wat er gebeurt na een afwijzing. Maar dat is natuurlijk allang bekend: eerst jarenlang procederen tegen ons land, en vervolgens illegaal gewoon alsnog blijven. Want door illegaal binnen te komen geven ze direct aan niet om onze wetten te geven.

quote:
Zo kunnen zij hun leven sneller weer oppakken, en beginnen met het vinden van een huis
Uiteraard. Want die 24000 extra tijdelijke woningen zitten na een paar maanden illegale instroom op het huidige niveau ook vol.
pi_157866656
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 19:54 schreef RemcoDelft het volgende:
PvdA werd 20 jaar geleden al PvdAllochtonen genoemd, en dat is het nog steeds. Zouden ze deze illegalen soms nog voor de verkiezingen stemrecht willen geven?

[..]

Juist ja: snellere procedures om ze sneller hier te kunnen houden. Totaal niet gericht op sneller terugsturen dus... En geen woord over wat er gebeurt na een afwijzing. Maar dat is natuurlijk allang bekend: eerst jarenlang procederen tegen ons land, en vervolgens illegaal gewoon alsnog blijven. Want door illegaal binnen te komen geven ze direct aan niet om onze wetten te geven.

[..]

Uiteraard. Want die 24000 extra tijdelijke woningen zitten na een paar maanden illegale instroom op het huidige niveau ook vol.
Waarom zou je procedures richten op terugsturen als er een procedure in gang gezet is waarvan eigenlijk al bekend is dat zo'n iemand uiteindelijk toch een verblijfsvergunning zal krijgen?
pi_157866781
Wat moet Nederland nou met duizenden kansloze laagopgeleide werklozen uit hele andere culturen???
pi_157866946
Alleen dit mongolenland geeft die Eritreers zo makkelijk vergunningen trouwens. Misschien een nog kostbaardere groep dan Syriërs maar vaak onderbelicht. Stelletje laffe dienstplichtontduikers.
pi_157869057
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_157869492
quote:
Aanbod creëert vraag, juist door mensen sneller een verblijfsstatus en huis te geven komen er meer mensen deze kant op.

Dit kabinet kan nog geeneens een koffietent runnen. Het is dat het zo treurig is, want het is bijna lachwekkend. Bijna
  vrijdag 27 november 2015 @ 22:24:31 #72
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157870705
Ook onze zuiderburen worstelen met de kwestie

quote:
Burgemeester vraagt in gelekte mail dat asielzoekers ‘de meisjes niet lastigvallen’

ARENDONK - “Mag ik vragen dat de bewoners van het asielcentrum dit kinderfeest respecteren? Dat ze bovendien de vrouwen, meisjes en dergelijke niet lastigvallen?” Een e-mail van de burgemeester van Arendonk aan de directie van het asielcentrum in zijn gemeente is vrijdagochtend gelekt. Er zijn spanningen, zegt hij. “Maar daarom zijn ze echt niet allemaal van kwade wil.”
"Dat is een persoonlijke mail, gestuurd naar de directeur van het asielcentrum", zucht Kristof Hendrickx, N-VA-burgemeester van Arendonk, aan de telefoon. Toch verscheen hij vrijdagochtend op sociale media. Dat hij het over "vrouwen, meisjes en dergelijke" heeft veroorzaakte vooral hilariteit, het viseren van een groep mensen werd meer verbouwereerd onthaald.

Sinds 2001 al heeft Arendonk, een gemeente in de Antwerpse Kempen, een opvangcentrum van Fedasil. De samenwerking met de directie verloopt al altijd goed, aldus Hendrickx. Uit recente gesprekken met de bewoners is evenwel gebleken dat "heel wat vrouwen" worden lastiggevallen, tijdens het wandelen, fietsen of joggen of op feestjes, vertelt hij. "Daarom heb ik voor het Arendonk Sintekatriena, een kinderfeest tussen 18 en 20u, een mail gestuurd naar de directeur, bij wijze van voorzorgsmaatregel, zodat alles goed zou verlopen."

Spanning

"Er is een spanning voelbaar bij een groot deel van de bevolking", gaat Hendrickx verder. En hoe ging dat de afgelopen veertien jaar dan? "Die spanning is er altijd geweest, maar was steeds onder controle. Het aantal asielzoekers stond vier maanden geleden op 300 en we waren aan het afbouwen tot de 200. Maar nu (gezien de huidige vluchtelingencrisis, red) zitten we met 513 mensen in het centrum." Daarom zijn ze niet allemaal van kwade wil, gaat hij verder toe. "Als er vijf of zes zijn die zich misdragen, worden ook de anderen daar de dupe van."

Maar werkt hij met zo een stigmatisering de onrust bij zijn burgers niet net in de hand? "Die mail is nooit bedoeld voor het publiek. Het was een mail aan één persoon, ik ga nu uitzoeken hoe die onderschept is kunnen worden. Ik heb nooit iemand willen viseren. De maatregelen in de mail kwam er bovendien op vraag van de bewoners. Ik wil net dat de burgers zélf initiatief nemen."

Bron: Nieuwsblad.be
  vrijdag 27 november 2015 @ 22:29:19 #73
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157870868
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 22:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
`Uit recente gesprekken met de bewoners is evenwel gebleken dat "heel wat vrouwen" worden lastiggevallen, tijdens het wandelen, fietsen of joggen of op feestjes, vertelt hij.`
Dat alleen zou toch al reden genoeg moeten zijn om ze allemaal uit je land te zetten? Oost-Europa begrijpt nog dat ze de eigen bevolking moeten beschermen, hier is er voor de politiek geen bovengrens aan het aantal slachtoffers onder onze bevolking :r
  vrijdag 27 november 2015 @ 23:02:41 #74
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157871899
omroepflevoland:
quote:
Alle provincies moeten 2.500 [extra] plekken realiseren
quote:
Voor de maatschappelijke begeleiding van statushouders gaat de vergoeding die gemeenten krijgen omhoog van 1000 euro naar 2370 euro per persoon.
quote:
Het kabinet heeft ook besloten om het bedrag dat gemeenten krijgen voor crisisopvang te verhogen. Nu wordt per persoon 40 euro per nacht uitgekeerd. Dat wordt 100 euro. De verhoging geldt met terugwerkende kracht.
De zieligheidsindustrie krijgt dus opeens ruim twee keer zoveel geld voor deze lui! Het aantal voorstanders zal wel toenemen.

100 euro per nacht om een illegaal in een bedje te stoppen... Even rekenen:
-3000 euro per maand
-een modaal salaris is 35000 euro per jaar, excl. vakantiegeld 2700 euro per maand
-volgens [url=http://www.loonwijzer.nl/home/salaris/brutonetto]loonwijzer[/quote] blijft daar netto 2070 euro van over.
Een modale Nederlander heeft dus aanzienlijk minder te besteden dan de knuffelindustrie krijgt voor een illegaal! En let wel: dat is alleen maar voor het verblijf, medische kosten komen er gewoon bovenop.
Daarbij is de inkomstenbelasting van heel veel modale Nederlanders nodig om de eisen van 1 illegale Afrikaan in te willigen. Hoe zijn we van veroveraars afgegleden naar vertroetelaars die slaven voor illegalen?

3000 euro per maand per illegaal ... Maal 600 stuks maakt 1,8 miljoen euro per maand! Geen wonder dat de vakantieparken staan te dringen om illegalen op te nemen. Kan ik er niet 6 in m'n schuurtje krijgen, verdien ik ook nog wat aan de ondergang van ons land!
Dit is gewoon keihard omkopen van gemeenten met geld-wat-er-niet-is zodat gemeenten die illegalen opnemen... Geef eens miljarden uit aan het uitzetten van illegalen.

60000 illegalen maal 36000 euro per jaar plus 2300 extra plus heel veel politieinzet kost alleen al dit jaar 3 miljard euro extra! Voor mensen die hier niets te zoeken hebben :X

[ Bericht 6% gewijzigd door RemcoDelft op 27-11-2015 23:12:38 ]
  vrijdag 27 november 2015 @ 23:08:59 #75
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157872034
quote:
Dit is dus het signaal dat je niet wilt uitzenden naar de Arabische wereld. :')

En Rutte en Dijsselbloem maar klagen en puffen dat 'we het bijna niet meer aankunnen'. Vooral doorgaan met huizen rondstrooien en nóóóóóóóóóóóóit een quotum invoeren. Want wat moet je dan doen met vluchteling 500.001? Dat is oneerlijk!
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_157872187
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 november 2015 23:08 schreef Morendo het volgende:

[..]

En Rutte en Dijsselbloem maar klagen en puffen dat 'we het bijna niet meer aankunnen'. Vooral doorgaan met huizen rondstrooien en nóóóóóóóóóóóóit een quotum invoeren. Want wat moet je dan doen met vluchteling 500.001? Dat is oneerlijk!
Dat is ook letterlijk het argument van Samsom. Wat als een gezin als 100,0001e aanklopt :') .

Nee dit faalkabinet hoopt dat Europa met een oplossing komt zodat de PvdA haar sociale gezicht niet verliest. Alsof er iemand nog een fuck geeft om sociaal beleid op het gebied van Vluchtelingen.
pi_157872373
Wat Rutte/Dijsselbloem denken:

- Wij maken extra plaatsen vrij, nu moeten Polen, Hongarije, Griekenland etc. wel om anders dreigen we met een mini schengen

Wat die landen denken

- Fuck dat mini schengen, als jullie dat doen stappen wij uit die hele gefaalde EU. Auf wiedersehen frau Merkel.

En zo moet Rutte dan toch inbinden, want Frau Merkel zal nooit de EU laten klappen onder haar bewind. Die klap mogen de rechts nationalisten straks opvangen als die massaal in Europa weer aan de macht komen en dan kan links weer met het vingertje naar stout-rechts wijzen en gaat centrum rechts er (weer) met de winst vandoor, want die rechts nationalisten kunnen nooit de klap van het einde van de EU opvangen zonder dat de burger dat merkt.
pi_157872414
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 november 2015 23:08 schreef Morendo het volgende:

[..]

Daarom moet het quotem 0 zijn. Het eerlijkst en voor ons zelf het beste, ook niet onbelangrijk.
  vrijdag 27 november 2015 @ 23:28:11 #79
198365 Morendo
The Real Deal
pi_157872540
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 23:22 schreef Nintex het volgende:
Wat Rutte/Dijsselbloem denken:

- Wij maken extra plaatsen vrij, nu moeten Polen, Hongarije, Griekenland etc. wel om anders dreigen we met een mini schengen

Wat die landen denken

- Fuck dat mini schengen, als jullie dat doen stappen wij uit die hele gefaalde EU. Auf wiedersehen frau Merkel.

En zo moet Rutte dan toch inbinden, want Frau Merkel zal nooit de EU laten klappen onder haar bewind. Die klap mogen de rechts nationalisten straks opvangen als die massaal in Europa weer aan de macht komen en dan kan links weer met het vingertje naar stout-rechts wijzen en gaat centrum rechts er (weer) met de winst vandoor, want die rechts nationalisten kunnen nooit de klap van het einde van de EU opvangen zonder dat de burger dat merkt.
Nou goed, als Merkel en Rutte en Löfven een beetje handig waren dan namen ze bij de budgetbesprekingen de verdeling van asielzoekers mee. Zo'n Hongarije is natuurlijk wel stoer en zo, maar zij ontvangen ook jaarlijks 600 euro van, grotendeels ons, de Zweden en de Duitsers. Maar Rutte en Merkel denken met een moreel appčl wel dingen te kunnen oplossen: naďef.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_157873411
dat wordt graaien, wie meest binnen haalt die wint
^O^
pi_157876528

Vanmorgen is Macedonië met de bouw van een hek begonnen.
Ik vermoed dat er grotere groepen geweerd gaan worden, Duitsland is bijvoorbeeld niet te spreken over
Afghaanse migranten, dat zal de volgende groep wel zijn die buiten de EU deur gehouden gaat worden.
pi_157877273
Toch nog even een pareltje uit een paar delen terug. Dit naďeve wicht met haar fameuze uitspraak:

"We gaan er wel heen op vakantieuuuuuhhhhh"

Als argument dat we andersom dus ook iedereen moesten opnemen. Ik weet niet waar jullie heen gaan op vakantie maar ik ga niet naar Kosovo, Albanië, Syrië of Afghanistan. Zelf woonde ze ergens in een pittoresk dorpje boven Amsterdam. Zou ze wel eens een krant openslaan? Dan had ze geweten dat de Marokkanen in Amsterdam West elkaar afknallen waar je bij staat. Aan dit soort dwaze vrouwmensen hebben wij te denken dat we het afvoerputje van de wereld zijn geworden.

Nog een keer:

zaterdag 28 november 2015 @ 12:33:03 #83
40150 Manke
'tis but a scratch
  zaterdag 28 november 2015 @ 13:06:15 #84
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_157878471
Ellende bij Calais (met ondertiteling)
  zaterdag 28 november 2015 @ 13:27:27 #85
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_157878830
quote:
8s.gif Op zaterdag 28 november 2015 11:34 schreef BlauweSporttas het volgende:
Toch nog even een pareltje uit een paar delen terug. Dit naďeve wicht met haar fameuze uitspraak:

Als argument dat we andersom dus ook iedereen moesten opnemen. Ik weet niet waar jullie heen gaan op vakantie maar ik ga niet naar Kosovo, Albanië, Syrië of Afghanistan. Zelf woonde ze ergens in een pittoresk dorpje boven Amsterdam. Zou ze wel eens een krant openslaan? Dan had ze geweten dat de Marokkanen in Amsterdam West elkaar afknallen waar je bij staat. Aan dit soort dwaze vrouwmensen hebben wij te denken dat we het afvoerputje van de wereld zijn geworden.

Nog een keer:

[ afbeelding ]
Dat moet ze zelf weten. Ik ga naar geen enkel moslimland op vakantie. Ik zie er in Nederland al teveel :{w
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zaterdag 28 november 2015 @ 13:46:28 #86
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_157879048
quote:
8s.gif Op zaterdag 28 november 2015 11:34 schreef BlauweSporttas het volgende:
M.a.w. het is daar veilig, dus ze hebben hier niets te schaften!
  zaterdag 28 november 2015 @ 13:48:28 #87
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157879076
En alweer een bewijs dat grenscontroles en weigeren van mensen gewoon kan. Dit is ook wat wordt verstaan onder 'grenzen dicht', voordat er weer mensen beginnen te roepen dat je nooit elk landweggetje kan controleren. En dat kan ook niet, maar het meeste filter je er wel uit met een goede controle op cruciale punten.

Zie uiteraard ook het hek in Hongarije en de huidige controles aan de Macedonische grens.

quote:
za 28 nov 2015, 13:15
Duizend mensen geweigerd aan Franse grens

PARIJS - De Franse autoriteiten hebben bijna duizend mensen de toegang tot Frankrijk geweigerd sinds de aanscherping van de grenscontroles naar aanleiding van de aanslagen in Parijs. Dat heeft de Franse minister van Binnenlandse Zaken Bernard Cazeneuve zaterdag gezegd, meldt de Franse nieuwszender BFM TV.
Het gaat om mensen die "een risico vormen voor de publieke orde en veiligheid", aldus Cazeneuve tijdens een bezoek aan Straatsburg.
pi_157879222
Er wordt teveel gedacht aan symptoombestrijding.

Snellere procedures en meer huizen zoals het kabinet wil, lost niets op. Het zal er juist voor zorgen dat meer mensen deze kant op komen.

Een mini-schengen en samenwerking met Turkije is niet meer dan een plan, waarbij je vooral geld kwijt bent zonder zelf stappen te nemen. Je bent dan afhankelijk van andere landen en vooral Turkije lijkt me een erg onbetrouwbare partner (een land met een eigen agenda).

Als we stoppen met procedures en mensen niet meer opvangen, geen huurhuis en uitkeringen meer in het verschiet laten liggen. Komt er slechts een handvol mensen deze kant op, misschien een slimme arts of ingenieur. Kortom, mensen die hun eigen broek op kunnen houden.
pi_157879226
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 13:48 schreef WheeledWarrior het volgende:
En alweer een bewijs dat grenscontroles en weigeren van mensen gewoon kan. Dit is ook wat wordt verstaan onder 'grenzen dicht', voordat er weer mensen beginnen te roepen dat je nooit elk landweggetje kan controleren. En dat kan ook niet, maar het meeste filter je er wel uit met een goede controle op cruciale punten.

Zie uiteraard ook het hek in Hongarije en de huidige controles aan de Macedonische grens.

[..]

Ho ho ho, er zijn belangrijkere zaken. Binnenkort staat de politie weer op alle toegangswegen naar België te controleren of mensen een vuurwerkpakketje meegenomen hebben. Het is toch volkomen logisch dat dat soort grenscontrole wel kan. SNAP DAT DAN!!!!
pi_157879300
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 13:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ho ho ho, er zijn belangrijkere zaken. Binnenkort staat de politie weer op alle toegangswegen naar België te controleren of mensen een vuurwerkpakketje meegenomen hebben. Het is toch volkomen logisch dat dat soort grenscontrole wel kan. SNAP DAT DAN!!!!
Uiteraard, alles kan. Als we echt willen zijn binnen 6 maanden alle illegalen het land uit. Alleen die echte wil is er niet.
pi_157879320
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 13:58 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

De grenzen dicht is natuurlijk retoriek. We hebben meer dan 1000 kilometer grens. Loopt via landweggetjes, bossen, water, straten, provinciale wegen en snelwegen. Lijkt me erg onverstandig om dat allemaal af te sluiten voor enkele honderden asielzoekers per dag.

Dan zie ik meer in slimme, mobiele, controles, proberen de mensensmokkelaars te pakken en illegalen tegen te houden.

Het punt waarom deze mensen hier komen is omdat ze verwachten opvang te krijgen, hun familie over te kunnen laten komen en uiteindelijk een eigen woning met uitkering te kunnen krijgen. Zodra daarmee gestopt wordt, stopt de massale instroom.
pi_157879999
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De grenzen dicht is natuurlijk retoriek. We hebben meer dan 1000 kilometer grens. Loopt via landweggetjes, bossen, water, straten, provinciale wegen en snelwegen. Lijkt me erg onverstandig om dat allemaal af te sluiten voor enkele honderden asielzoekers per dag.

Dan zie ik meer in slimme, mobiele, controles, proberen de mensensmokkelaars te pakken en illegalen tegen te houden.

Het punt waarom deze mensen hier komen is omdat ze verwachten opvang te krijgen, hun familie over te kunnen laten komen en uiteindelijk een eigen woning met uitkering te kunnen krijgen. Zodra daarmee gestopt wordt, stopt de massale instroom.
Er is van alles te verzinnen. Grenscontroles kunnen een hulpmiddel zijn, samen met andere maatregelen. Dat het het probleem niet geheel oplost is niet van belang. Snelheidscontroles lossen ook het probleem van te hard rijden niet op. Toch gebeurt het, omdat het helpt.
pi_157880280
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:54 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Er is van alles te verzinnen. Grenscontroles kunnen een hulpmiddel zijn, samen met andere maatregelen. Dat het het probleem niet geheel oplost is niet van belang. Snelheidscontroles lossen ook het probleem van te hard rijden niet op. Toch gebeurt het, omdat het helpt.
Ik heb nergens gezegd dat grenscontroles geen middel zijn, of dat het niet werkt. Ik zeg dat het populistisch is om de grenzen te sluiten. Het meeste grensverkeer is gewoon nuttig, Belgen die een kop koffie gaan drinken in Nederland of Nederlanders die shoppen en werken in Duitsland.

Snelheidscontroles worden niet louter uitgevoerd omdat het werkt, dan vallen er wel slimmere dingen te bedenken. Maar ook omdat het de overheid aardig wat oplevert ;)
  zaterdag 28 november 2015 @ 15:23:51 #94
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_157880361
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 13:06 schreef MartijnUK het volgende:
Ellende bij Calais (met ondertiteling)
:D

Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  zaterdag 28 november 2015 @ 15:24:31 #95
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157880369
Het zou al een begin zijn om alleen asielaanvragen aan te nemen van lieden wiens paspoort aan de grens zelf is getoond/gecontroleerd, en niet pas als ze al ergens in het land zijn. Wie een asielaanvraag doet zonder 'grensstempel', wordt per direct uit de reguliere aanvraagprocedure verwijderd.

Ik las ergens dat er dit jaar 12.000(!) mensen in Nederland zijn gearriveerd waarvan niemand weet wie ze zijn. Dat is toch te treurig voor woorden...
pi_157880372
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat grenscontroles geen middel zijn, of dat het niet werkt. Ik zeg dat het populistisch is om de grenzen te sluiten. Het meeste grensverkeer is gewoon nuttig, Belgen die een kop koffie gaan drinken in Nederland of Nederlanders die shoppen en werken in Duitsland.

Snelheidscontroles worden niet louter uitgevoerd omdat het werkt, dan vallen er wel slimmere dingen te bedenken. Maar ook omdat het de overheid aardig wat oplevert ;)
Iets dat werkt of kan werken is populistisch?

Vraag jezelf maar eens af waarom alle landen buiten de EU wel 100% grenscontroles hebben. Hier leven we in de illusie dat de EU een land is met de bijbehorende solidariteit. Is geen enkele sprake van.

Je maakt trouwens weer de fout als vele andere eurofielen. De grenzen sluiten betekent niet dat we Nederland niet meer uitkunnen. Je kunt nog steeds een kop koffie drinken in Duitsland.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 28-11-2015 15:25:38 ]
pi_157880584
alleen grenscontroles langs de rijks en provncinale wegen zou al een stuk helpen. tuurlijk kan je het omzeilen, maar toch heb je al een groot deel te pakken dan
There are only 151 Pokémon.
pi_157880586
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:24 schreef Confetti het volgende:

[..]

Vraag jezelf maar eens af waarom alle landen buiten de EU wel 100% grenscontroles hebben. Hier leven we in de illusie dat de EU een land is met de bijbehorende solidariteit. Is geen enkele sprake van.

Je maakt trouwens weer de fout als vele andere eurofielen. De grenzen sluiten betekent niet dat we Nederland niet meer uitkunnen. Je kunt nog steeds een kop koffie drinken in Duitsland.
Grenzen dicht, die uitspraak is natuurlijk populistisch. Het levert gewoon economische schade op om de hefbomen omlaag te laten en de grenzen te sluiten.

Ik woon niet bij de grens, maar als ik eerst in de rij moet staan om de grens over te gaan (al was het maar twintig minuten), dan ga ik liever niet.

In plaats van grenzen te sluiten is het veel handiger om slimme controles te houden. Controleren op basis van inlichtingen, smokkelroutes ontmantelen en mensensmokkelaars oppakken.

Daarnaast, zoals ik eerder al schreef, de mensen kunnen hier komen omdat de (buiten) grenzen zo lek als een mandje zijn. Maar het is niet de oorzaak dat ze hier willen komen. Dat is de opvang en het uitzicht op het overlatenkomen van familie, een eigen huis en uitkering.

En stel, we besluiten mensen bij de grens te weigeren. Wat doen we dan? Sturen we ze terug, want dan zullen ze het gewoon nogmaals proberen. Of zetten we ze vast? In een cel/gevangenis?
pi_157880588
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:24 schreef Confetti het volgende:

[..]

De grootste populisten zitten bij de VDD, PVDA en D66. "We kunnen geen muur om Nederland bouwen daarom kunnen we we helemaal niks doen om de instroom af te laten nemen." of "Het aantal asielzoekers is maar 0,3% van de bevolking". De CO2 uitstoot van Nederland is nog minder dan 0,3% van de wereld maar in dat geval zie ik ze dat soort opmerkingen nooit maken. Zo hebben ze nog vele andere opmerkingen gemaakt waarvan ze dachten dat het goed lag bij hun achterban. Helaas voor hun trapt een groot deel van hun achterban er niet in.
  zaterdag 28 november 2015 @ 15:45:00 #100
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_157880676
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Grenzen dicht, die uitspraak is natuurlijk populistisch. Het levert gewoon economische schade op om de hefbomen omlaag te laten en de grenzen te sluiten.

Ik woon niet bij de grens, maar als ik eerst in de rij moet staan om de grens over te gaan (al was het maar twintig minuten), dan ga ik liever niet.

In plaats van grenzen te sluiten is het veel handiger om slimme controles te houden. Controleren op basis van inlichtingen, smokkelroutes ontmantelen en mensensmokkelaars oppakken.

Daarnaast, zoals ik eerder al schreef, de mensen kunnen hier komen omdat de (buiten) grenzen zo lek als een mandje zijn. Maar het is niet de oorzaak dat ze hier willen komen. Dat is de opvang en het uitzicht op het overlatenkomen van familie, een eigen huis en uitkering.

En stel, we besluiten mensen bij de grens te weigeren. Wat doen we dan? Sturen we ze terug, want dan zullen ze het gewoon nogmaals proberen. Of zetten we ze vast? In een cel/gevangenis?
Het lijkt mij in deze discussie wel eens zinvol om te weten hoe die asielzoekers Nederland binnenkomen en waar. Komen ze per trein uit b.v. Antwerpen of Dusseldorf? Worden ze vanuit Duitsland in speciale bussen naar de Nederlandse grens gebracht? Of staan ze daadwerkelijk te voet bij Venlo, Glanerbrug, Hardenberg en Nieuweschans?

Ik vind het opvallend dat in de Duitse media (om een voorbeeld te noemen) de voorbije maanden talloze foto's van rijen asielzoekers aan de grens zijn getoond, maar ik heb er nog niet eentje gezien van de Nederlandse grens, of daar ook rijen wachtenden staan. Natuurlijk zijn de aantallen in Nederland vele malen lager dan in Duitsland, of de rijen wachtenden die zich nu ophopen in de Balkanlanden, maar toch. Hoe gaat dit in z'n werk?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')