abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157607413
151125_134184_header.jpg

Nog 305 kilometer en 355 meter en dan zit het Formule 1-seizoen 2015 erop. De wereldkampioenen zijn inmiddels bekend, maar er is nog genoeg te verdienen tijdens de laatste race op het Yas Marina-circuit in Abu Dhabi. Wie wordt bijvoorbeeld de beste Fin. Valtteri Bottas heeft op dit moment één punt voorsprong op Kimi Räikkönen. Ook om plaats 10 in het kampioenschap wordt nog volop gestreden. Nico Hülkenberg heeft maar drie punten voorsprong op zijn achtervolgers Romain Grosjean en Max Verstappen. Bij de constructeurs staat het allemaal al redelijk vast. Alleen Lotus en Scuderia Toro Rosso zijn nog in gevecht voor de zesde plaats in de stand. Lotus heeft op dit moment negen punten voorsprong op het team van Max Verstappen en Carlos Sainz jr.

Traditioneel begint de race bij daglicht en eindigt het onder kunstlicht. Het circuit is een mix van snelle bochten, een technisch gedeelte en lange rechte stukken. Wie pakt de laatste overwinning van 2015, hoe gaat de eindstand eruit zien? Kan Max Verstappen de tiende plaats pakken? We zullen het allemaal weten rond de klok van 16.00 uur als de finishvlag gezwaaid is op het Yas Marina-circuit in Abu Dhabi.

151005_134184_AD_kopje_circuit.jpg

151005_134184_Abucircuit.jpg

FIA Informatie Grand Prix van Abu Dhabi

151005_134184_AD_kopje_kalender.jpg

RondeDatumGrand PrixPlaatsWinnaar
115 maartGrand Prix van AustraliëMelbourneLewis Hamilton
229 maartGrand Prix van MaleisiëKuala LumpurSebastian Vettel
312 aprilGrand Prix van ChinaShanghaiLewis Hamilton
419 aprilGrand Prix van BahrainShakhirLewis Hamilton
510 meiGrand Prix van SpanjeBarcelonaNico Rosberg
624 meiGrand Prix van MonacoMonte CarloNico Rosberg
77 juniGrand Prix van CanadaMontrealLewis Hamilton
821 juniGrand Prix van OostenrijkSpielbergNico Rosberg
95 juliGrand Prix van Groot BrittanniëSilverstoneLewis Hamilton
1026 juliGrand Prix van HongarijeBudapestSebastian Vettel
1123 augustusGrand Prix van BelgiëSpa-FrancorshampsLewis Hamilton
126 septemberGrand Prix van ItaliëMonzaLewis Hamilton
1320 septemberGrand Prix van SingaporeSingaporeSebastian Vettel
1427 septemberGrand Prix van JapanSuzukaLewis Hamilton
1511 oktoberGrand Prix van RuslandSochiLewis Hamilton
1625 oktoberGrand Prix van AmerikaAustinLewis Hamilton
171 novemberGrand Prix van MexicoMexico CityNico Rosberg
1815 novemberGrand Prix van BraziliëSao PauloNico Rosberg
1929 novemberGrand Prix van Abu DhabiAbu Dhabi -

151005_134184_AD_kopje_stand.jpg

#CoureurTeamPunten
1Lewis HamiltonMercedes363
2Nico RosbergMercedes297
3Sebastian VettelFerrari266
4Valtteri BottasWilliams136
5Kimi RäikkönenFerrari135
6Felipe MassaWilliams117
7Daniil KvyatRed Bull94
8Daniel RicciardoRed Bull84
9Sergio PerezForce India68
10Nico HülkenbergForce India52
11 Romain GrosjeanLotus49
12Max VerstappenToro Rosso49
13Felipe NasrSauber27
14Pastor MaldonadoLotus26
15Carlos Sainz Jr.Toro Rosso18
16Jenson ButtonMcLaren16
17Fernando AlonsoMcLaren11
18Marcus EricssonSauber9
19Roberto MerhiManor0
20Alexander RossiManor0
21Will StevensManor0
22Kevin MagnussenMcLaren0

Constructeursstand
#TeamPunten
1Mercedes660
2Ferrari401
3Williams253
4Red Bull178
5Force India120
6Lotus76
7Toro Rosso67
8Sauber36
9McLaren27
10Manor0

151005_134184_AD_kopje_tijdschema.jpg

TijdTraining/race
Vrijdag 27 November
10:00 - 11:30Vrije Training 1
14:00 - 15:30Vrije Training 2
Zaterdag 28 November
11:00 - 12:00Vrije Training 3
14:00 - 15:00Kwalificatie
Zondag 29 November
14:00Race

151005_134184_AD_kopje_tvgids.jpg

TijdTraining/race TV station
Vrijdag 27 November
10:00 - 11:30Vrije Training 1 Sport1 - Ziggo Sport - BBC2
14:00 - 15:30Vrije Training 2 Sport1 - Ziggo Sport - BBC2
Zaterdag 28 November
11:00 - 12:00Vrije Training 3 Sport1 - Ziggo Sport - BBC2
14:00 - 15:00Kwalificatie Sport1 - Ziggo Sport - BBC1 - RTL+
Zondag 27 November
14:00Race Sport1 - Ziggo Sport - BBC1 RTL+

151005_134184_AD_kopje_hetweer.jpg

151125_134184_weer.jpg

Actueel Weer

[ Bericht 60% gewijzigd door WEST op 26-11-2015 12:17:10 ]
pi_157607438
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 19:46 schreef Fer het volgende:
Wat het ook saai maakt, is dat de top 10 al start innde volgorde van snelheid. Snelste vooraan en de langzame erachter.

Vroeger maakt iemand nog weleens een superstart om van 4 op 1 terecht te komen, dat kan nu niet meer die bitepoint adjusters en die 10 engineers, die aan de hand van je proefstart, alle settings in de auto zetten. Hoe vaak zie je bijvoorbeeld iemand met wheelspin wegrijden? het is te perfect.

Daarnaast had je vroeger ook te maken met de brandstofstrategie. Iemand kon vooraan kwalificeren, maar moest dan al vroeg tanken.

Ik denk dat een natuurlijke shuffle van de startopstelling nog weleens heel leuk kan zijn om te zien. Ze gaan iets veranderen aan de koppelingen volgend jaar, hopelijk werkt het.

En misschien zorgt de ultrasoft voor wat meer spektakel.
Of gewoon weer tankstops toe staan :9 (dus geen brandstof restricties meer), hoe je het went of keert de pitsstops blijven strategisch gebruikt worden om in te halen.
pi_157607551
Mwah, eerst volgend jaar eens zien als de radio berichten niet meer coachend mogen zijn. En was het nu ook volgend jaar dat er meer restricties kwamen op bandenwarmers?
pi_157607975
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:12 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Of gewoon weer tankstops toe staan :9 (dus geen brandstof restricties meer), hoe je het went of keert de pitsstops blijven strategisch gebruikt worden om in te halen.
Dan zie je ook minder actie op de baan. Zonder bijtanken gebeurt er veel meer op de baan dan met bijtanken, waarbij de meeste actie in de pits is. En dit is met getallen te staven.

Sinds het bijtanken in 1994 werd geïntroduceerd lag het aantal inhaalacties op de baan tussen de 10 en 18 acties per GP. Sinds het verbod in 2010 ligt dit boven de 30, waarbij het seizoen 2010 zonder DRS en snel slijtende Pirelli banden was. Tussen 2011 en 2013 lag het zelfs boven de 50 acties per race. Sinds vorig jaar loopt het weer terug door de dominantie van Mercedes, maar als de andere teams de komende jaren dichterbij komen zal dit wel weer oplopen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_157607977
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 20:17 schreef Meike26 het volgende:
Mwah, eerst volgend jaar eens zien als de radio berichten niet meer coachend mogen zijn. En was het nu ook volgend jaar dat er meer restricties kwamen op bandenwarmers?
Bij Massa waren de banden warmer.
pi_157612640
Aan de andere kant denk ik dat voor Formule 1 ook wel andere belangen gelden, dan wat wij fans/kijkers belangrijk vinden. Het zou mij niks verbazen dat de grote autofabrikanten die achter de raceseizoen zitten de stand helemaal niet zo belangrijk vinden als wij dat doen. Veel van de techniek dat Formule 1 ontwikkelt, wordt rechtstreeks gebruikt in de massa auto industrie waar het grote geld zit.
pi_157613237
Volgens mij valt de waarde daarvan in het niet bij de commerciële waarde. Zeker wanneer je wint. De meeste fabrikanten doen geen F1 en zijn ook gewoon innovatief in hun normale productiewagens.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 november 2015 @ 00:24:00 #9
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_157614890
was te verwachten :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_157617862
Dat gedoe over 'Rosbergs return to form...' Volgens mij is het niks meer dan een beslist wk. Hamilton is zijn echte scherpte kwijt en Rosberg heeft geen last meer van zijn mentale zwakte. Begin volgend jaar staat Hamilton er gewoon weer voor.
pi_157618006
Rosberg wint alleen wanneer het er niet toe doet. De kruimels zijn weer eens voor hem en het erge is dat hij er nog in gaat geloven ook. :')

Terwijl het puur strategie is om hem een beetje kalm te houden en laten denken dat hij 'echt' een kans heeft volgend jaar hoor bij Mercedes...dream on.

Grootste ergernis was wederom dat oeverloze boordradio gelul van Mercedes, daar word ik elke race echt MAD van...
Jack does it in real time...
pi_157618021
Hopelijk vernedert Nico Lewis compleet volgend seizoen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_157618478
Brundle over Verstappen. Prachtig.
"Verstappen was the star of the race with a couple of audacious overtakes, once again placing his car perilously close to others with great precision, whilst ensuring he was tyre face to tyre face at the critical moment rather than suspension and bodywork to tyre face. Max learns fast and has refined some of his clumsier moves such as Monaco, and riskier moves such as Spa. His car control and confidence continues to grow."
pi_157618697
Is het circuit van abu dhabi wel goed voor de toro rosso's?
pi_157619271
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 10:34 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
Is het circuit van abu dhabi wel goed voor de toro rosso's?
Beter dan Brazilië zo op het oog.
pi_157619287
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 09:44 schreef Beach het volgende:
Hopelijk vernedert Nico Lewis compleet volgend seizoen.
Ik hoop op een spannende en onvriendelijke strijd.
pi_157619480
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:10 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Ik hoop op een spannende en onvriendelijke strijd.
Waarbij door het vele gedoe Vettel er met de titel vandoor gaat. })
  dinsdag 17 november 2015 @ 12:39:17 #18
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_157621220
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:20 schreef DeeBee het volgende:

[..]

een "Kimi-07" dus 14.gif
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_157621456
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 09:43 schreef DeeBee het volgende:
Rosberg wint alleen wanneer het er niet toe doet. De kruimels zijn weer eens voor hem en het erge is dat hij er nog in gaat geloven ook. :')

Terwijl het puur strategie is om hem een beetje kalm te houden en laten denken dat hij 'echt' een kans heeft volgend jaar hoor bij Mercedes...dream on.
Mercedes zal weer Hamilton steunen, daarvoor is die commercieel te interessant. Rosberg is wel iets minder, maar het is maar een heel klein beetje en het kan met vorm, druk en de rij-eigenschappen van de auto zomaar omdraaien. Vergeet niet dat Rosberg het met wat minder pech en zich niet uit de baan laten duwen de strijd om de titel naar de laatste race had kunnen tillen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 17 november 2015 @ 13:01:49 #20
131800 Tarado
capô de fusca
pi_157621663
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:20 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Dat zou ik wel leuk vinden, al is het meer omdat er dan weer een ander merk de beste is.

Rosberg is wel goed maar onder druk dus niet goed genoeg, jammer ik hoop dat hij het Hamilton volgend jaar moeilijker maakt
pi_157621845
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 12:50 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Mercedes zal weer Hamilton steunen, daarvoor is die commercieel te interessant. Rosberg is wel iets minder, maar het is maar een heel klein beetje en het kan met vorm, druk en de rij-eigenschappen van de auto zomaar omdraaien. Vergeet niet dat Rosberg het met wat minder pech en zich niet uit de baan laten duwen de strijd om de titel naar de laatste race had kunnen tillen.
Ik ben absoluut geen fan van Hamilton, maar het is geen pech meer bij Rosberg. Dat horen we nu al 3 seizoenen maar élk moment dat het er om ging is hij gewoon verslagen door Hamilton, jammer maar helaas. Dat uit de baan laten duwen is nu precies het probleem, laat hem dan een keer staan zodat je samen eraf gaat... Nu lacht Hamilton je uit en weet hij dat je altijd uit de weg gaat zodra die situatie weer een keer ontstaat...

Elke rijder op de grid is goed en kan aan kop rijden met die Mercedes, maar ik zie het gewoon niet gebeuren dat Rosberg kampioen gaat worden. Plus, Mercedes gaat het nooit zo ver laten komen dat ze écht gaan racen en er samen 3x afgaan in een seizoen ofzo... Ik denk overigens niet dat Vettel serieus mee kan doen om de titel, Mercedes 'freewheelen' geregeld of doen een stopje extra om het gat nog normaal te laten lijken maar de snelheid die in die wagen zit blijft gewoon bizar.
pi_157621944
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:10 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Ik ben absoluut geen fan van Hamilton, maar het is geen pech meer bij Rosberg. Dat horen we nu al 3 seizoenen maar élk moment dat het er om ging is hij gewoon verslagen door Hamilton, jammer maar helaas. Dat uit de baan laten duwen is nu precies het probleem, laat hem dan een keer staan zodat je samen eraf gaat... Nu lacht Hamilton je uit en weet hij dat je altijd uit de weg gaat zodra die situatie weer een keer ontstaat...

Elke rijder op de grid is goed en kan aan kop rijden met die Mercedes, maar ik zie het gewoon niet gebeuren dat Rosberg kampioen gaat worden. Plus, Mercedes gaat het nooit zo ver laten komen dat ze écht gaan racen en er samen 3x afgaan in een seizoen ofzo... Ik denk overigens niet dat Vettel serieus mee kan doen om de titel, Mercedes 'freewheelen' geregeld of doen een stopje extra om het gat nog normaal te laten lijken maar de snelheid die in die wagen zit blijft gewoon bizar.
Het zou mij niet verbazen als Mercedes nog een paar tienden achter de hand heeft gehad steeds, gewoon kwestie van de knop nog wat verder open draaien en met wat meer risico rijden. Ze zijn nauwelijks echt uitgedaagd de afgelopen 2 jaar.
pi_157622202
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 11:10 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Beter dan Brazilië zo op het oog.
Hoe kom je tot deze hypothese? Ik zie 2 lange rechte stukken waarvan de langste 1,3 kilometer lang is. Sector 1 en 3 lijken wel meer bij het STR-chassis te passen.
pi_157622245
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:10 schreef DeeBee het volgende:

[..]

Rosberg heeft al een keer demonstratief geen ruimte gegeven, en toen was het dikke crisis bij Mercedes en kreeg Rosberg de zwarte piet. Die keren dat Hamilton hem buiten de baan duwde of een verboden motorafstelling gebruikte stond het team volledig achter Mercedes.

quote:
Ja, maar het snelheidsverschil wordt steeds kleiner en in de winter kan er veel ingehaald worden. Zoveel meer snelheid had Vettel dit jaar nou ook weer niet nodig om tot het einde toe titelkandidaat te blijven. Vergeet niet dat Rosberg en Hamilton elkaar punten afpakken, en Raikkonen geen punten van Vettel afpakt. Dus als het snelheidsverschil nog weer een stuk kleiner wordt, Rosberg en Hamilton flink in clinch liggen, het flink regent op een paar snelle banen, dan gaat het nog spannend worden. Vergeet ook niet dat als deze Mercedescoureurs onder druk komen ze vast wat minder gaan presteren, zeker ook omdat ze aan hun stand verplicht zijn om te winnen. Ook Mercedes zal als ze meer snelheid nodig hebben risico's moeten nemen met de betrouwbaarheid. Mercedes heeft er ook niet zoveel aan dat ze veruit superieur zijn op bepaalde banen, als ze op sommige banen helemaal niet superieur zijn. Vettel maximaliseert wel, en zit lekker in de underdogpositie.
  dinsdag 17 november 2015 @ 13:36:54 #25
131800 Tarado
capô de fusca
pi_157622360
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:29 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Rosberg heeft al een keer demonstratief geen ruimte gegeven, en toen was het dikke crisis bij Mercedes en kreeg Rosberg de zwarte piet. Die keren dat Hamilton hem buiten de baan duwde of een verboden motorafstelling gebruikte stond het team volledig achter Mercedes.

[..]

Ja, maar het snelheidsverschil wordt steeds kleiner en in de winter kan er veel ingehaald worden. Zoveel meer snelheid had Vettel dit jaar nou ook weer niet nodig om tot het einde toe titelkandidaat te blijven. Vergeet niet dat Rosberg en Hamilton elkaar punten afpakken, en Raikkonen geen punten van Vettel afpakt. Dus als het snelheidsverschil nog weer een stuk kleiner wordt, Rosberg en Hamilton flink in clinch liggen, het flink regent op een paar snelle banen, dan gaat het nog spannend worden. Vergeet ook niet dat als deze Mercedescoureurs onder druk komen ze vast wat minder gaan presteren, zeker ook omdat ze aan hun stand verplicht zijn om te winnen. Ook Mercedes zal als ze meer snelheid nodig hebben risico's moeten nemen met de betrouwbaarheid. Mercedes heeft er ook niet zoveel aan dat ze veruit superieur zijn op bepaalde banen, als ze op sommige banen helemaal niet superieur zijn. Vettel maximaliseert wel, en zit lekker in de underdogpositie.
Ik hoop met je mee maar ik heb niet de indruk dat het verschil kleiner wordt, ik meen dat Rosberg er vorig seizoen dichter op zat.

Die races nadat Hamilton al kampioen is zijn niet echt representatief, het blijft moeilijk meetbaar maar de druk is er wel af en dat heeft op beide rijders invloed
pi_157622448
Vergeet ook niet dat Vettel zn 30 punten meer had kunnen hebben als ie die lekke band niet had gehad en in Austin(?) niet gecrasht was
pi_157622495
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik hoop met je mee maar ik heb niet de indruk dat het verschil kleiner wordt, ik meen dat Rosberg er vorig seizoen dichter op zat.

Die races nadat Hamilton al kampioen is zijn niet echt representatief, het blijft moeilijk meetbaar maar de druk is er wel af en dat heeft op beide rijders invloed
Hamilton vind het niet leuk hoor, die wordt natuurlijk maar wat graag afgeschilderd als de Britse Senna. Dat gaat een stuk beter als hij Rosberg aldoor achter zich laat, nu verschuift het accent toch weer naar de superioriteit van de Mercedes.

Het punt is dat het verschil tussen Hamilton en Rosberg klein genoeg is om om te draaien door vorm, druk en eigenschappen van de auto. Als Hamilton nu de scherpte niet kan opbregen, al spreekt Mercedes dat tegen, kan hij dat dan wel als het allemaal niet lekker gaat en als hij bijvoorbeeld zo'n pechgolf heeft als Rosberg dit jaar?
pi_157623545
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hamilton vind het niet leuk hoor, die wordt natuurlijk maar wat graag afgeschilderd als de Britse Senna. Dat gaat een stuk beter als hij Rosberg aldoor achter zich laat, nu verschuift het accent toch weer naar de superioriteit van de Mercedes.

Het punt is dat het verschil tussen Hamilton en Rosberg klein genoeg is om om te draaien door vorm, druk en eigenschappen van de auto. Als Hamilton nu de scherpte niet kan opbregen, al spreekt Mercedes dat tegen, kan hij dat dan wel als het allemaal niet lekker gaat en als hij bijvoorbeeld zo'n pechgolf heeft als Rosberg dit jaar?
Welke pechgolf?
pi_157625155
Zo'n pechgolf had ie vorig jaar toch?
pi_157625694
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:04 schreef aesop het volgende:
Zo'n pechgolf had ie vorig jaar toch?
Nee, toen had hij netto ietsje meer pech dan Rosberg. Dit jaar had Rosberg veel meer pech.
  dinsdag 17 november 2015 @ 16:40:54 #31
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157625966
Ik hoop vooral dat het geluid volgend jaar wat beter wordt. Op de baan is er verder toch niets aan, Mercedes gaat weer alles winnen. Een beetje meer geluid zal helpen voor het kijkplezier.

En voor iedereen die zegt dat een turbomotor met ERS per se stil moet zijn en geen geluid kan maken:
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_157626011
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, toen had hij netto ietsje meer pech dan Rosberg. Dit jaar had Rosberg veel meer pech.
Netto Ja, maar de eerste helft had hij de meeste pech en daar ging hij goed mee om dacht ik.
Maar goed, ik vind die interne strijd met Rosberg niet zo interessant meer. Hoop dat volgend jaar er echte uitdagers bijkomen.
  Redactie Sport dinsdag 17 november 2015 @ 16:59:53 #33
274204 crew  Mexicanobakker
pi_157626373
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Was vrijwel om het even omdat Rosberg kapot ging in de dubbele puntenrace. Die telt dus dubbel zo zwaar. Was dat niet zo geweest was ik het met je eens geweest.
Overigens heeft Hamilton dus gewoon on merit gewonnen toen.

Dit jaar had Rosberg duidelijk veel meer pech.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_157626477
Tag Heuer naar Red Bull schijnbaar, dan wordt die Mclaren wel erg kaal. Ik zie ze ook de sprong naar de subtop niet maken komend seizoen.
  dinsdag 17 november 2015 @ 17:07:39 #35
131800 Tarado
capô de fusca
pi_157626498
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:05 schreef aesop het volgende:
Tag Heuer naar Red Bull schijnbaar, dan wordt die Mclaren wel erg kaal. Ik zie ze ook de sprong naar de subtop niet maken komend seizoen.
Zo, zijn ze met Boss en Tag Heuer toch wel hele oude sponsors kwijt
  dinsdag 17 november 2015 @ 17:09:32 #36
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157626530
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zo, zijn ze met Boss en Tag Heuer toch wel hele oude sponsors kwijt
Johnny Walker zijn ze ook kwijt toch? :o

Dan blijft er weinig meer over volgens mij
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_157626761
Ik vond het ook zulk gelul van Vettel dat ze er in Brazilie zo lekker dicht opzaten. Het gat was immens. Vergelijkbaar met race 1 in Australie. Dus waar gaat het over. Door het hele seizoen genomen is Ferrari nauwelijks dichterbij aan Mercedes gekomen.

Het hele gedoe over 'ik ga voor de titel in 2016' komt op mij vooralsnog ook over als flinke grootspraak en jezelf moed inspreken. Ik zie dat gat nog niet zomaar even slinken. Al hoop ik dat ik ernaast zit...
pi_157626811
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Was vrijwel om het even omdat Rosberg kapot ging in de dubbele puntenrace. Die telt dus dubbel zo zwaar. Was dat niet zo geweest was ik het met je eens geweest.

Dit jaar was Rosberg duidelijk de mindere van de twee. Vorig jaar ook trouwens, maar toen camoufleerde een lastige seizoenstart van Hamilton nog veel. Feitelijk kan Rosberg in 7/10 races niet tegen zijn jeugdvriend op.
pi_157626844
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:40 schreef Fir3fly het volgende:
Ik hoop vooral dat het geluid volgend jaar wat beter wordt. Op de baan is er verder toch niets aan, Mercedes gaat weer alles winnen. Een beetje meer geluid zal helpen voor het kijkplezier.

En voor iedereen die zegt dat een turbomotor met ERS per se stil moet zijn en geen geluid kan maken:
Had je niet interview met Bernie, of tussen die Crofty en (Brundle?) toen ze voor die pit ox stonden, terwijl er een motor stond warm te draaien. Ze waren amper te verstaan. Er zit denk ik ook een probleem in met hoe het geluid opgenomen wordt en op tv wordt weergegeven.

En die Porsche had dacht ik geen mgu-h, de Audi's wel.

Tevens hoeft Rosberg maar twee of drie tiende te vinden en zowel in de kwali als race hem voor blijven, met wat geluk wint ie dan, Alhoewel ik het een tweederangs coureur vind, Coulthard/Webber zeg maar.

[ Bericht 4% gewijzigd door Fer op 17-11-2015 17:33:52 ]
.
  Redactie Sport dinsdag 17 november 2015 @ 17:29:58 #40
pi_157626920
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:25 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Dit jaar was Rosberg duidelijk de mindere van de twee. Vorig jaar ook trouwens, maar toen camoufleerde een lastige seizoenstart van Hamilton nog veel. Feitelijk kan Rosberg in 7/10 races niet tegen zijn jeugdvriend op.
oh daar maak ik me geen illusies over, al denk ik dat Rosberg beter kan presteren onder druk dan Hamilton dat kan, als er meer concurrentie zou zijn denk ik dat Lewis daar meer nadeel van heeft dan Nico.
  dinsdag 17 november 2015 @ 17:34:04 #41
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157626998
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:26 schreef Fer het volgende:

[..]

En die Porsche had dacht ik geen mgu-h,
Heeft ie wel. En hij draait ook minder toeren. Desondanks een prima, luide toon.
pi_157627035
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:42 schreef aesop het volgende:

[..]

Netto Ja, maar de eerste helft had hij de meeste pech en daar ging hij goed mee om dacht ik.
Maar goed, ik vind die interne strijd met Rosberg niet zo interessant meer. Hoop dat volgend jaar er echte uitdagers bijkomen.
Die interne strijd kan dus interessanter worden met een goede uitdager erbij, en die interne strijd maakt de strijd met de uitdager ook weer veel interessanter.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Ik vind wel dat Hamilton vorig jaar de net iets sterkere was, er zit wel een bijsmaakje aan, maar dat is het dan ook, een bijsmaakje.
pi_157627075
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:27 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Hoe kom je tot deze hypothese? Ik zie 2 lange rechte stukken waarvan de langste 1,3 kilometer lang is. Sector 1 en 3 lijken wel meer bij het STR-chassis te passen.
Dat dus. En die sectoren zijn in tijd het veruit grootste deel van Yas Marina en relatief langzaam. Ik denk dat Verstappen daar meer kans heeft dan in Brazilie.
  dinsdag 17 november 2015 @ 17:39:45 #44
131800 Tarado
capô de fusca
pi_157627103
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

oh daar maak ik me geen illusies over, al denk ik dat Rosberg beter kan presteren onder druk dan Hamilton dat kan, als er meer concurrentie zou zijn denk ik dat Lewis daar meer nadeel van heeft dan Nico.
Ik vind ze beiden geen Tag Heuers om maar wat beeldspraak te gebruiken
pi_157627352
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Waarom zou Rosberg beter presteren onder druk? Dit jaar zagen we Rosberg ook in de fout gaan toen Hamilton dicht op hem reed en vorig jaar na de ellende op Spa en de druk toenam heeft hij niks meer gepresteerd. Dit terwijl Hamilton in de slotrace op geen fout te betrappen was en in de sporadische gevallen dat Rosberg druk op hem zet nooit in de fout is gegaan.

De stelling dat Hamilton niet tegen de druk zou kunnen hoor ik wel vaker maar sinds 07 en 08 - toen hij er inderdaad niet tegen leek te kunnen - heeft hij eigenlijk niet vaak meer gefaald onder druk. Rosberg daarentegen heeft nog nooit kunnen laten zien wél met druk om te kunnen gaan, althans, nog niet erg overtuigend in mijn ogen.

Toch vind ik Rosberg op goede dagen ontzettend snel en zeker gelijk aan Hamilton, alleen weet hij het nooit constant in een jaar te laten zien. Hij heeft teveel races waarbij hij Hamilton gewoon niet onder druk kan zetten en hij te duidelijk tweede viool speelt. Komt nog eens bij dat hij alle duels die hij met Hamilton uitvocht in de laatste twee jaar steevast heeft verloren. Volgens mij heeft hij Hamilton zelfs nog helemaal nooit ingehaald en dat is een veeg teken.

Alles bij elkaar opgeteld is dat in mijn ogen gewoon een kwaliteitsding: Hamilton is gewoon beter.
pi_157627474
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:22 schreef JimmyManna het volgende:
Ik vond het ook zulk gelul van Vettel dat ze er in Brazilie zo lekker dicht opzaten. Het gat was immens. Vergelijkbaar met race 1 in Australie. Dus waar gaat het over. Door het hele seizoen genomen is Ferrari nauwelijks dichterbij aan Mercedes gekomen.

Het hele gedoe over 'ik ga voor de titel in 2016' komt op mij vooralsnog ook over als flinke grootspraak en jezelf moed inspreken. Ik zie dat gat nog niet zomaar even slinken. Al hoop ik dat ik ernaast zit...
Wat jij nu zegt is gelul, gemiddeld 2 tienden per rondje was hij uiteindelijk langzamer dan Rosberg. Dat was in Australie ongeveer 6 tienden per rondje.
Ook bij de kwalificatie zitten ze nu vaak binnen een seconde waar dat aan het begin van het seizoen nog meer dan een seconde was. Het gat is er nog wel maar het is lang niet meer zo groot als het was, als ze nog 2 of 3 tienden vinden in de race en 4 to 6 tienden in de kwalificatie zitten zijn ze vergelijkbaar.
Het is misschien wat optimistisch maar zeker wel realistisch in mijn ogen. En wat verwacht je anders dat hij zegt? Dat hij volgend jaar al bij voorbaat kansloos is terwijl hij dit seizoen ook 3 races heeft kunnen winnen met een mindere auto?
pi_157627532
Rosberg heeft in de f1 nooit echt een goede teammaat gehad, ja Schumacher in zijn nadagen, maar zelfs die was hem soms te snel af. Hamilton kon in zijn debuutjaar meekomen met Alonso, toen in topvorm. Hamilton was al in 2013 sneller dan Rosberg.

Dus ja, Hamilton heeft altijd een goede auto gehad, maar hij heeft toch echt wel wat laten zien. En ik denk dat na het seizoen Hamilton/Alonso er nooit meer iemand twee sterke teammaten naast elkaar zet.
.
pi_157627614
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:58 schreef Fer het volgende:
Rosberg heeft in de f1 nooit echt een goede teammaat gehad, ja Schumacher in zijn nadagen, maar zelfs die was hem soms te snel af. Hamilton kon in zijn debuutjaar meekomen met Alonso, toen in topvorm. Hamilton was al in 2013 sneller dan Rosberg.

Dus ja, Hamilton heeft altijd een goede auto gehad, maar hij heeft toch echt wel wat laten zien. En ik denk dat na het seizoen Hamilton/Alonso er nooit meer iemand twee sterke teammaten naast elkaar zet.
Vettel en Hamilton naast elkaar lijkt mij geweldig, volgens mij hebben die ook 2 persoonlijkheden die geheid voor vuurwerk gaan zorgen binnen een team.
pi_157628247
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:50 schreef JimmyManna het volgende:

De stelling dat Hamilton niet tegen de druk zou kunnen hoor ik wel vaker maar sinds 07 en 08 - toen hij er inderdaad niet tegen leek te kunnen - heeft hij eigenlijk niet vaak meer gefaald onder druk.
Ik kan er wel in meegaan als je van 07 en 08 07, 08, 09, 10, 11, 12 en 13 maakt.
pi_157628277
quote:

Heb je ze in het echt al eens gehoord? Vond het op Spa echt prima geluid. Oké de v8 was tof dat je ze over het hele circuit hoorde, maar tijdens de race moest je oordoppen in omdat het gewoon pijn aan de oren deed. Het probleem tijdens zo'n weekend is meer dat de gp2 veel te veel kabaal maken. Haal dat volume naar beneden en ik denk dat er over twee jaar niemand meer over klaagt.

V6 turbo is toch wel gave techniek. Bijna de helft aan brandstof mee en toch vrijwel even snel zijn. Prachtig toch.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_157628535
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:15 schreef opreis het volgende:

[..]

Het zou mij niet verbazen als Mercedes nog een paar tienden achter de hand heeft gehad steeds, gewoon kwestie van de knop nog wat verder open draaien en met wat meer risico rijden. Ze zijn nauwelijks echt uitgedaagd de afgelopen 2 jaar.
Dat hebben ze ook. Als er een SC komt hebben ze daarna opeens veel meer pace totdat ze weer een gat hebben. En als er een Mercedes achter andere auto's verzeild raakt mag die ook betere settings gebruiken totdat die weer achter de andere Mercedes zit op plek 2.
pi_157628625
quote:

c_/
  Redactie Sport dinsdag 17 november 2015 @ 18:53:52 #53
pi_157628935
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik kan er wel in meegaan als je van 07 en 08 07, 08, 09, 10, 11, 12 en 13 maakt.
Behalve 2009 en 2013 wel mee eens. In 2009 na een halfjaar in een kutwagen onder druk aangetoond toch goed te zijn en in 2013 gewoon degelijk gereden
pi_157628946
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 18:40 schreef wimderon het volgende:

[..]

Dat hebben ze ook. Als er een SC komt hebben ze daarna opeens veel meer pace totdat ze weer een gat hebben. En als er een Mercedes achter andere auto's verzeild raakt mag die ook betere settings gebruiken totdat die weer achter de andere Mercedes zit op plek 2.
Vaak wel, maar in de races dat ze niet heel superieur zijn hebben ze dat ook niet. Heel erg veel sneller zijn op een deel van de banen telt eigenlijk niet, je moet overal iets sneller zijn. Dat laatste zijn ze aan het kwijtraken.
pi_157629041
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 18:30 schreef Waffle het volgende:

[..]

Heb je ze in het echt al eens gehoord? Vond het op Spa echt prima geluid. Oké de v8 was tof dat je ze over het hele circuit hoorde, maar tijdens de race moest je oordoppen in omdat het gewoon pijn aan de oren deed. Het probleem tijdens zo'n weekend is meer dat de gp2 veel te veel kabaal maken. Haal dat volume naar beneden en ik denk dat er over twee jaar niemand meer over klaagt.

V6 turbo is toch wel gave techniek. Bijna de helft aan brandstof mee en toch vrijwel even snel zijn. Prachtig toch.
Nee. Gewoon nee.

F1 moet niet proberen milieuvriendelijk te zijn.

F1 moet milieuonvriendelijk zijn met dikke V10's en benzine en lawaai en rubber en alles _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 17 november 2015 @ 19:03:32 #56
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_157629228
quote:
Klinkt niet verkeerd, maar kan niet tippen aan de '95er V12 3.0 liter.
pi_157629540
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:03 schreef tja77 het volgende:

[..]

Klinkt niet verkeerd, maar kan niet tippen aan de '95er V12 3.0 liter.
Geef mij maar de V10 ;)

Maar het ging dus om een turbo motor met ERS, de P1 heeft dat dus ook (V8 twin turbo) en die heeft dan nog een redelijk straatlegale uitlaat wat bij de F1 dus niet hoeft :D

[ Bericht 6% gewijzigd door SnowOokami op 17-11-2015 19:20:01 ]
pi_157629677
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:55 schreef opreis het volgende:

[..]

Wat jij nu zegt is gelul, gemiddeld 2 tienden per rondje was hij uiteindelijk langzamer dan Rosberg. Dat was in Australie ongeveer 6 tienden per rondje.
Ook bij de kwalificatie zitten ze nu vaak binnen een seconde waar dat aan het begin van het seizoen nog meer dan een seconde was. Het gat is er nog wel maar het is lang niet meer zo groot als het was, als ze nog 2 of 3 tienden vinden in de race en 4 to 6 tienden in de kwalificatie zitten zijn ze vergelijkbaar.
Het is misschien wat optimistisch maar zeker wel realistisch in mijn ogen. En wat verwacht je anders dat hij zegt? Dat hij volgend jaar al bij voorbaat kansloos is terwijl hij dit seizoen ook 3 races heeft kunnen winnen met een mindere auto?
Ik had ook Bahrein kunnen zeggen :P. Zo negatief bedoelde ik het trouwens ook weer niet, want ik vind ook dat ze het moeten roepen en ik denk ook dat het een stuk realistischer is dan vorig jaar of zo, maar tevens vind ik dat het gat het afgelopen jaar (na een sterke winter en een snelle zege in race 2 nou niet echt spectaculair veel kleiner is geworden. Eigenlijk geloof ik niet in een titel voor Ferrari onder de huidige reglementen.
pi_157629737
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ja, maar dat zou nergens op slaan.
  dinsdag 17 november 2015 @ 19:26:13 #60
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157629872
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 18:30 schreef Waffle het volgende:

[..]

Heb je ze in het echt al eens gehoord?
Neen maar het geluid op TV is te bagger. Je wilt toch die mooie techniek horen. Zoals bij de Porsche.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 17 november 2015 @ 19:34:42 #61
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157630208
Het moment dat Porsches luider zijn dan Formule 1-wagens, weet je dat je te ver bent gegaan. GP2 was prima, geen oordoppen nodig en over heel Spa hoorbaar.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157630609
Ik heb de lmp Porsche nog nooit in het echt gehoord dus kan daar niet over oordelen. Als je alleen via TV hoort kan je het echt niet goed beoordelen. Ik was op Spa echt stom verbaasd toen ik de f1 in het echt hoorde. Het was gewoon echt niet zo slecht als dat er overal beweerd werd.

Gp2 geluid was inderdaad prima. Maar dat volume was volgens mij echt niet veel harder dan de f1. Het probleem is meer dat de top klasse niet de hardste was. Maar om nou te zeggen dat het geluid vooral beter zou moeten worden, daar ben ik het niet mee eens.

We kunnen beter wat dominantie van de Mercedes mannen kwijt. Dat vind ik een groter probleem.
pi_157631359
DELETRAZ TO MAKE FORMULA 3.5 V8 MOVE WITH FORTEC

Weer een bekende naam die opkomt, hopelijk iets beter dan zijn vader toen deed.
.
  dinsdag 17 november 2015 @ 20:16:07 #64
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157631684
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:45 schreef Waffle het volgende:
Ik heb de lmp Porsche nog nooit in het echt gehoord dus kan daar niet over oordelen. Als je alleen via TV hoort kan je het echt niet goed beoordelen.
Dat vind ik onzin. Ik en bijna iedereen kijkt F1 alleen via de TV dus daar moet het goed klinken. Hoe het in het echt klinkt is onbelangrijk.
pi_157632209
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:07 schreef Fer het volgende:
DELETRAZ TO MAKE FORMULA 3.5 V8 MOVE WITH FORTEC

Weer een bekende naam die opkomt, hopelijk iets beter dan zijn vader toen deed.
Oh is de zoon van Jean Denis? Grappig dat hij zo talentvol is want zijn pa kon er inderdaad niet veel van.
pi_157632238
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat vind ik onzin. Ik en bijna iedereen kijkt F1 alleen via de TV dus daar moet het goed klinken. Hoe het in het echt klinkt is onbelangrijk.
Er zijn heel veel mensen die heel veel geld betalen voor een kaartje, dan mag je wat verwachten.
pi_157636498
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 19:45 schreef Waffle het volgende:
Ik heb de lmp Porsche nog nooit in het echt gehoord dus kan daar niet over oordelen. Als je alleen via TV hoort kan je het echt niet goed beoordelen. Ik was op Spa echt stom verbaasd toen ik de f1 in het echt hoorde. Het was gewoon echt niet zo slecht als dat er overal beweerd werd.

Gp2 geluid was inderdaad prima. Maar dat volume was volgens mij echt niet veel harder dan de f1. Het probleem is meer dat de top klasse niet de hardste was. Maar om nou te zeggen dat het geluid vooral beter zou moeten worden, daar ben ik het niet mee eens.

We kunnen beter wat dominantie van de Mercedes mannen kwijt. Dat vind ik een groter probleem.
Ik was daar ook, en vond het geluid idd meevallen...tot ik de GP2 hoorde. En de Porsches.
De Hondamotor vond ik trouwens met afstand het dikste klinken.
  dinsdag 17 november 2015 @ 22:44:18 #68
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157637220
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 22:30 schreef aesop het volgende:

[..]

Ik was daar ook, en vond het geluid idd meevallen...tot ik de GP2 hoorde. En de Porsches.
De Hondamotor vond ik trouwens met afstand het dikste klinken.
Megadikke brom van die Hondamotor :D Klinkt wel tof inderdaad
pi_157637868
Die brom van Honda zijn de verloren pk's die niet worden teruggewonnen met ERS.
.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 17 november 2015 @ 23:01:58 #70
Maffe Fries
pi_157637915
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 22:44 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Megadikke brom van die Hondamotor :D Klinkt wel tof inderdaad
Die motor klinkt nog veel te rauw
pi_157638530
Als je voor geluid naar een evenement wil gaan, is volgend jaar LeMans ook wel een optie.. De nieuwe Ford GT is echt een monster :D

En wat ik zelf nog steeds een super gaaf geluid vind, hoef ik ook niet voor naar F1 weekend toe.. Mazda 3 race wagen met rotary engine.. :9~

Als Mazda nou ook F1 in wil gaan, zouden ze dan met wat regelwijzigingen ook een wankelmotortje in mogen zetten...?! O+ _O_
pi_157640693
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:16 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Volume van de speakers misschien wat harder zetten een optie?

Overigens wel grappig dat veel mensen de Honda vetter vonden klinken. Daar was ik het ook wel mee eens, maar als ik Engelsen sprak daar die vonden het geluid van de Honda net een grasmaaier. Renault had trouwens wel absoluut het slechtste geluid van het veld.
  woensdag 18 november 2015 @ 03:39:44 #73
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_157640917
Formula One’s ‘Hamilton-centric’ media coverage must end now

^Blij dat het meer mensen opviel in Brazilië, het was echt te tenenkrommend voor woorden.
Brundle (die ik normaal gesproken wel respecteer) die Rosberg met een totale andere insteek benaderd als Hamilton tijdens de podium ceremonie.
Kravitz die het lef heeft om te vragen aan Lauda waarom Rosberg sneller is, "Surely there must be a technical reason?".

Uiteindelijk schrik je daar kijkers mee af.
pi_157641034
Ik heb het zelf niet gehoord, maar dat laatste kan je inderdaad echt niet maken.
pi_157643234
chocolate senna
pi_157643491
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 03:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:

^Blij dat het meer mensen opviel in Brazilië, het was echt te tenenkrommend voor woorden.
Brundle (die ik normaal gesproken wel respecteer) die Rosberg met een totale andere insteek benaderd als Hamilton tijdens de podium ceremonie.
Kravitz die het lef heeft om te vragen aan Lauda waarom Rosberg sneller is, "Surely there must be a technical reason?".

Het artikel doet alsof het nu even te ver gaat, maar dit is al 9 jaar aan de gang. De Britten zijn uitstekend in sportverslaggeving, alleen als er een internationaal element in komt veranderen ze collectief in hysterische tienermeisjes die met een nat broekje een boyband toejuichen, claimend dat die Mozart al voorbij is. Alle relatieve ondoorzichtigheden die de Formule 1 van zichzelf heeft worden niet geduid maar gebruikt om te verdraaien ten bate van een lofdicht.
pi_157643625
SKY is een stuk erger dan de Beeb met dit gekloot.
Ja doei.
pi_157644382
Vind het eigenlijk enorm meevallen, je zou het eens met Nederlandse commentatoren moeten vergelijken als een Nederlander het goed doet.
pi_157644527
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 11:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Vind het eigenlijk enorm meevallen, je zou het eens met Nederlandse commentatoren moeten vergelijken als een Nederlander het goed doet.
Bij Olav vind ik het reuze mee vallen, maar Rob Kamphuis en Doornbos worden hier wel steeds irritanter in. Dat vind ik op zich wel prettig bij de Bbc, dat ze de race nabeschouwen rijder na rijder... Diegene die opvielen tenminste. Bij Sport1 (nu Ziggo) is het bij minste of geringste wel dat er weer over Verstappen doorgepraat word... Moet je nagaan hoe dat straks is als dat mannetje races gaat winnen.. :N
pi_157645692
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 11:58 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Bij Olav vind ik het reuze mee vallen, maar Rob Kamphuis en Doornbos worden hier wel steeds irritanter in. Dat vind ik op zich wel prettig bij de Bbc, dat ze de race nabeschouwen rijder na rijder... Diegene die opvielen tenminste. Bij Sport1 (nu Ziggo) is het bij minste of geringste wel dat er weer over Verstappen doorgepraat word... Moet je nagaan hoe dat straks is als dat mannetje races gaat winnen.. :N
Tja, Max doet het ook gewoon goed dus ik vind het een logisch gevolg. Bij GvdG hadden ze dat heus wel anders gedaan. Zelfs bij Sky en BBC krijgt Max veel positieve aandacht dus dan is het niet gek dat ze bij Ziggo er nog een schepje bovenop doen.
pi_157646024
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 12:49 schreef opreis het volgende:

[..]

Tja, Max doet het ook gewoon goed dus ik vind het een logisch gevolg. Bij GvdG hadden ze dat heus wel anders gedaan. Zelfs bij Sky en BBC krijgt Max veel positieve aandacht dus dan is het niet gek dat ze bij Ziggo er nog een schepje bovenop doen.
Ja ben ik wel mee eens, maar als een andere coureur, Bottas om maar iemand te noemen, ook een erg goede race heeft gereden, vind ik het wel zo prettig als hij ook voldoende besproken word.
pi_157652052
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 03:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:

Voor kijkers buiten GB is/kan het storend zijn. Bij studio Sport praat en ook erg positief over Nederlandse sporters. Is part of the game.
pi_157654198
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 17:38 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Voor kijkers buiten GB is/kan het storend zijn. Bij studio Sport praat en ook erg positief over Nederlandse sporters. Is part of the game.
Maar dat is vaak ook storend.
pi_157654781
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 17:38 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Je mag ook best chauvinistisch zijn, dus blij zijn wanneer je landgenoot het goed doet, en uiteraard zul je ook geneigd zijn om de feiten iets in zijn richting te interpreteren. Maar zowel BBC als Sky zijn volslagen hysterisch, die zijn de sportverslaggeving voorbij, die zijn een mythe aan het verkopen.
pi_157655001
Vond het commentaar van Olav wel goed om aan te horen (jammer van de foutjes, maar ben zelf niet blind.) vond de voorbeschouwing/nabeschouwing wel bagger.
Geef Olav een goeie partner en het niveau gaat nog een stuk omhoog.
pi_157655144
Ik kijk nooit RTL maar lijkt me dat Seb, Nico en Nico daar ook net even wat andere aandacht krijgen.
pi_157657040
Dat klopt ja.
pi_157686836
Williams accepteert diskwalificatie Massa uit kostenoverweging.

http://m.gpupdate.net/en/f1-news/333109/
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_157701918
Niemand hier die Race of champions(ROC) kijkt? Wordt nu uitgezonden op Sky.

Oa met Ricciardo, Vettel, Massa, Button, Grosjean en DC.
Ja doei.
  vrijdag 20 november 2015 @ 21:18:30 #90
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_157703097
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 20:48 schreef motorbloempje het volgende:
Niemand hier die Race of champions(ROC) kijkt? Wordt nu uitgezonden op Sky.

Oa met Ricciardo, Vettel, Massa, Button, Grosjean en DC.
hiero 14.gif
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_157703266
Nee want dankzij KPN kan ik helemaal niks zien
  vrijdag 20 november 2015 @ 21:37:40 #92
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_157703880
Suzy Wolff :') maakt wel pijnlijk duidelijk waarom ze stopt met racen.....
  vrijdag 20 november 2015 @ 21:41:03 #93
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_157704000
DC vs. JB 0.0051s :o _O_
pi_157704133
quote:
1s.gif Op woensdag 18 november 2015 11:58 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik wel het de taak van Sport 1 om toekomstige Nederlands glorie extra in het vizier te houden. Het is een Nederlandse zender met Nederlands commentaar dan mag je toch wel een beetje chauvinistisch zijn?
pi_157704169
Eens. Ik stoor me er ook niet aan.
pi_157704179
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 21:41 schreef Sinister-D- het volgende:
wow, jij kenner

David Coulthard vs. Jenson Button?
pi_157704272
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 21:41 schreef Sinister-D- het volgende:
Dat was vrij briljant :D
Ja doei.
pi_157704305
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 november 2015 21:37 schreef Sinister-D- het volgende:
Suzy Wolff :') maakt wel pijnlijk duidelijk waarom ze stopt met racen.....
Het was niet goed, maar ze had ook niet de fijnste auto voor dat circuitje. KutMerc.
Ja doei.
  vrijdag 20 november 2015 @ 21:50:38 #99
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_157704319
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 november 2015 21:46 schreef Afhaalchinees het volgende:

[..]

wow, jij kenner

David Coulthard vs. Jenson Button?
jup.
pi_157704354
Beide helden, die DC en JB, dat filmpje van een paar GPs geleden in die rally auto en dat hoge gehinnik van JB :') O+
Ja doei.
pi_157764597
is de GP van Abu Dhabi live op de Beeb te zien ??
pi_157764611
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 16:18 schreef King_Merc het volgende:
is de GP van Abu Dhabi live op de Beeb te zien ??
Ja.
Ja doei.
pi_157782856
quote:
0s.gif Op maandag 23 november 2015 16:18 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja.
Dat is mooi :) , moet aanstaand weekend sport 1 missen :)
pi_157808424
http://www.fia.com/action-of-the-year-2015

Even stemmen op de actie van het jaar :+
  donderdag 26 november 2015 @ 12:16:22 #105
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_157831838
151125_134184_header.jpg

Nog 305 kilometer en 355 meter dan zit het Formule 1-seizoen 2015 erop. De wereldkampioenen zijn inmiddels bekend, maar er is nog genoeg te verdienen tijdens de laatste race op het Yas Marina-circuit in Abu Dhabi. Wie wordt bijvoorbeeld de beste Fin. Valtteri Bottas heeft op dit moment één punt voorsprong op Kimi Räikkönen. Ook om plaats 10 in het kampioenschap wordt nog volop gestreden. Nico Hülkenberg heeft maar drie punten voorsprong op zijn achtervolgers Romain Grosjean en Max Verstappen. Bij de constructeurs staat het allemaal al redelijk vast. Alleen Lotus en Scuderia Toro Rosso zijn nog in gevecht voor de zesde plaats in de stand. Lotus heeft op dit moment negen punten voorsprong op het team van Max Verstappen en Carlos Sainz jr.

Traditioneel begint de race bij daglicht en eindigt het onder kunstlicht. Het circuit is een mix van snelle bochten, een technisch gedeelte en lange rechte stukken. Wie pakt de laatste overwinning van 2015, hoe gaat de eindstand eruit zien? Kan Max Verstappen de tiende plaats pakken? We zullen het allemaal weten rond de klok van 16.00 uur als de finishvlag gezwaaid is op het Yas Marina-circuit in Abu Dhabi.

151005_134184_AD_kopje_circuit.jpg

151005_134184_Abucircuit.jpg

FIA Informatie Grand Prix van Abu Dhabi

151005_134184_AD_kopje_kalender.jpg

RondeDatumGrand PrixPlaatsWinnaar
115 maartGrand Prix van AustraliëMelbourneLewis Hamilton
229 maartGrand Prix van MaleisiëKuala LumpurSebastian Vettel
312 aprilGrand Prix van ChinaShanghaiLewis Hamilton
419 aprilGrand Prix van BahrainShakhirLewis Hamilton
510 meiGrand Prix van SpanjeBarcelonaNico Rosberg
624 meiGrand Prix van MonacoMonte CarloNico Rosberg
77 juniGrand Prix van CanadaMontrealLewis Hamilton
821 juniGrand Prix van OostenrijkSpielbergNico Rosberg
95 juliGrand Prix van Groot BrittanniëSilverstoneLewis Hamilton
1026 juliGrand Prix van HongarijeBudapestSebastian Vettel
1123 augustusGrand Prix van BelgiëSpa-FrancorshampsLewis Hamilton
126 septemberGrand Prix van ItaliëMonzaLewis Hamilton
1320 septemberGrand Prix van SingaporeSingaporeSebastian Vettel
1427 septemberGrand Prix van JapanSuzukaLewis Hamilton
1511 oktoberGrand Prix van RuslandSochiLewis Hamilton
1625 oktoberGrand Prix van AmerikaAustinLewis Hamilton
171 novemberGrand Prix van MexicoMexico CityNico Rosberg
1815 novemberGrand Prix van BraziliëSao PauloNico Rosberg
1929 novemberGrand Prix van Abu DhabiAbu Dhabi -

151005_134184_AD_kopje_stand.jpg

#CoureurTeamPunten
1Lewis HamiltonMercedes363
2Nico RosbergMercedes297
3Sebastian VettelFerrari266
4Valtteri BottasWilliams136
5Kimi RäikkönenFerrari135
6Felipe MassaWilliams117
7Daniil KvyatRed Bull94
8Daniel RicciardoRed Bull84
9Sergio PerezForce India68
10Nico HülkenbergForce India52
11 Romain GrosjeanLotus49
12Max VerstappenToro Rosso49
13Felipe NasrSauber27
14Pastor MaldonadoLotus26
15Carlos Sainz Jr.Toro Rosso18
16Jenson ButtonMcLaren16
17Fernando AlonsoMcLaren11
18Marcus EricssonSauber9
19Roberto MerhiManor0
20Alexander RossiManor0
21Will StevensManor0
22Kevin MagnussenMcLaren0

Constructeursstand
#TeamPunten
1Mercedes660
2Ferrari401
3Williams253
4Red Bull178
5Force India120
6Lotus76
7Toro Rosso67
8Sauber36
9McLaren27
10Manor0

151005_134184_AD_kopje_tijdschema.jpg

TijdTraining/race
Vrijdag 27 November
10:00 - 11:30Vrije Training 1
14:00 - 15:30Vrije Training 2
Zaterdag 28 November
11:00 - 12:00Vrije Training 3
14:00 - 15:00Kwalificatie
Zondag 29 November
14:00Race

151005_134184_AD_kopje_tvgids.jpg

TijdTraining/race TV station
Vrijdag 27 November
10:00 - 11:30Vrije Training 1 Sport1 - [url=http://ziggo.nl]Ziggo[/url] Sport - BBC2
14:00 - 15:30Vrije Training 2 Sport1 - [url=http://ziggo.nl]Ziggo[/url] Sport - BBC2
Zaterdag 28 November
11:00 - 12:00Vrije Training 3 Sport1 - [url=http://ziggo.nl]Ziggo[/url] Sport - BBC2
14:00 - 15:00Kwalificatie Sport1 - [url=http://ziggo.nl]Ziggo[/url] Sport - BBC1 - RTL+
Zondag 27 November
14:00Race Sport1 - [url=http://ziggo.nl]Ziggo[/url] Sport - BBC1 RTL+

151005_134184_AD_kopje_hetweer.jpg

151125_134184_weer.jpg

Actueel Weer
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  donderdag 26 november 2015 @ 12:16:48 #106
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_157831846
Vanavond zet ik in de tabellen de afbeeldingen neer.
pi_157836700
Ik zie bij de speedtrap 335km/h staan terwijl dit volgens mij langste straight is? Maar in Mexico haalde ze 360km/h... zit er dan zoveel verschil in de luchtweerstand?
pi_157837732
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 16:23 schreef SnowOokami het volgende:
Ik zie bij de speedtrap 335km/h staan terwijl dit volgens mij langste straight is? Maar in Mexico haalde ze 360km/h... zit er dan zoveel verschil in de luchtweerstand?
Zal ook te maken heben met de hoeveelheid downforce die je voor de rest van het circuit nodig hebt, en hoe snel je de laatste bocht voor het rechte stuk uitkomt.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 november 2015 @ 17:37:06 #109
Maffe Fries
pi_157838307
quote:
340+ moet wel lukken lijkt me
  donderdag 26 november 2015 @ 17:52:51 #110
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_157838676
quote:
komt omdat Mexico heel hoog ligt, daardoor zeer ijle lucht. Abu Dhabi is de lucht dikker = meer tegenstand om er doorheen te moeten.
pi_157839116
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:11 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Zal ook te maken heben met de hoeveelheid downforce die je voor de rest van het circuit nodig hebt, en hoe snel je de laatste bocht voor het rechte stuk uitkomt.
Dit vooral. Abu Dhabi is een baan met meer downforce dan Mexico. Dus minder rechtelijn snelheid.
  donderdag 26 november 2015 @ 20:29:03 #112
70559 singha
Singhalicious
pi_157843493
duimen voor een regen race...

:9
When the flag drops, the bullshit stops
pi_157843553
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 20:29 schreef singha het volgende:
duimen voor een regen race...

:9
Gemiddeld 0,3 mm regen in November... _O-
pi_157843623
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 20:30 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

Gemiddeld 0,3 mm regen in November... _O-
Doha (Qatar) is trouwens flink verzopen afgelopen week... http://dohanews.co/heavy-(...)ads-school-closures/

quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:11 schreef Ferry_76 het volgende:

[..]

quote:
10s.gif Op donderdag 26 november 2015 17:52 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

komt omdat Mexico heel hoog ligt, daardoor zeer ijle lucht. Abu Dhabi is de lucht dikker = meer tegenstand om er doorheen te moeten.
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 18:10 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Dit vooral. Abu Dhabi is een baan met meer downforce dan Mexico. Dus minder rechtelijn snelheid.
thanks c_/
  donderdag 26 november 2015 @ 20:45:02 #115
70559 singha
Singhalicious
pi_157844048
quote:
14s.gif Op donderdag 26 november 2015 20:32 schreef SnowOokami het volgende:

Doha (Qatar) is trouwens flink verzopen afgelopen week... http://dohanews.co/heavy-(...)ads-school-closures/

Haha die witte Ferrari die in de plassen is vast komen te staan. (is dat niet Kimi daar aan het stuur?)

Hopelijk kan VES het weekend met een 10e plaats afsluiten, dan is het seizoen passend afgesloten.
When the flag drops, the bullshit stops
pi_157845554
Zal nog niet meevallen om Hulkenberg voor te blijven, vrees ik, en dan ook nog Grosjean... maar goed, wie weet.
pi_157855826
Leuke jachten. 8-)
pi_157856604
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:21 schreef JimmyManna het volgende:
Zal nog niet meevallen om Hulkenberg voor te blijven, vrees ik, en dan ook nog Grosjean... maar goed, wie weet.
Gaat niet lukken tenzij ze een technisch probleem hebben. Sinds die nieuwe spec van de FI zijn ze qua snelheid van het clubje lotus/sauber/TR naar de RB's en Williams geklommen. Met dit lange rechte stuk denk ik ook eigenlijk niet dat Max boven Grojean eindigd/TR 9 punten goed gaat maken op Lotus
pi_157856628
fp1 resultaat?
  vrijdag 27 november 2015 @ 11:46:09 #120
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157856738
pi_157858737
Kut... ik d8 dat FP2 om 17:00 was, nu mis ik die ook -O-
pi_157858819
Alleen op Sky te zien.
pi_157859052
Die heb ik thuis ;) ben alleen nu op m'n werk.... tot 16:00 :(
pi_157859124
Multi talent is het ook die Vettel, prachtig gezongen
pi_157859132
Vettel :D
pi_157859173
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 13:44 schreef tralalala het volgende:
Alleen op Sky te zien.
En Ziggo Sport (betaalde deel).
pi_157859188
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:05 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

En Ziggo Sport (betaalde deel).
Daar ben ik te pauper voor. ;(
  vrijdag 27 november 2015 @ 14:12:29 #128
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_157859288
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 27 november 2015 @ 14:17:44 #129
Maffe Fries
pi_157859389
quote:
_O-
  vrijdag 27 november 2015 @ 14:18:39 #130
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157859402
Sport1 go doet het niet op het werk (verkeerde land) maar Horizon.tv wel *O*
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_157859418
quote:
Wie botste op wie?
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  vrijdag 27 november 2015 @ 14:20:56 #132
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157859439
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:19 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Wie botste op wie?
Tig jaar terug Huilberg
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 27 november 2015 @ 14:21:48 #133
222754 Dagoduck
Karel (2003-2022)
pi_157859455
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:19 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Wie botste op wie?
In 2012, Rosberg op een Indiër.
|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
  vrijdag 27 november 2015 @ 14:36:54 #134
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157859719
We werden gerickrolled.
N/A
pi_157860044
staat Max al in de grindbak :P
pi_157860199
Carlos ;(
pi_157860203
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 14:50 schreef Beach het volgende:
staat Max al in de grindbak :P
oh zn teammaatje
pi_157860229
Weer motor problemen voor Sainz
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 27 november 2015 @ 15:02:05 #139
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157860250
quote:
HRT :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  vrijdag 27 november 2015 @ 15:11:36 #140
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_157860441
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 13:40 schreef SnowOokami het volgende:
Kut... ik d8 dat FP2 om 17:00 was, nu mis ik die ook -O-
Die is ook om 17:00 lokale tijd :7
pi_157860784
Arme Carlos -O-
Ja doei.
  vrijdag 27 november 2015 @ 15:52:38 #142
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_157861243
Was hier het bericht van Sainz, die verklapte dat Torro Rosso met Ferarri motoren zal rijden volgend jaar, al voorbij gekomen?
pi_157861425
quote:
4s.gif Op vrijdag 27 november 2015 15:52 schreef NaturalScience het volgende:
Was hier het bericht van Sainz, die verklapte dat Torro Rosso met Ferarri motoren zal rijden volgend jaar, al voorbij gekomen?
Dit weet iedereen al minstens een maand.
  vrijdag 27 november 2015 @ 16:02:39 #144
381953 NaturalScience
The delusion that we have.....
pi_157861498
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:00 schreef Beach het volgende:

[..]

Dit weet iedereen al minstens een maand.
Dit leek me toch aardig nieuw:

http://www.autoblog.nl/ni(...)oor-toro-rosso-82281
  vrijdag 27 november 2015 @ 16:07:27 #145
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157861607
quote:
Autoblog is een beetje laat om dit op te pikken :D Is al een tijdje bekend.

Ze beginnen het jaar met 2015 motoren en waarschijnlijk krijgen ze halverwege het jaar de beschikking over de 2016 Ferrari motor ^O^
pi_157861839
quote:
3s.gif Op vrijdag 27 november 2015 16:07 schreef Rossdale het volgende:

[..]

Ze beginnen het jaar met 2015 motoren en waarschijnlijk krijgen ze halverwege het jaar de beschikking over de 2016 Ferrari motor ^O^
Was tot nog toe alleen maar een gerucht. Nu lijkt het bevestigd te worden.
pi_157861905
quote:
4s.gif Op vrijdag 27 november 2015 15:52 schreef NaturalScience het volgende:
Oktober belde...

:*
Ja doei.
pi_157861970
quote:

[..]

Het is misschien allemaal gissen, maar ik kan mij niet voorstellen dat Ferrari het Italiaanse STR alleen de oude motor aflevert en volledig STR in de steek laat. Ik gok een beetje op de trots van Italië, waar men liever een Italiaans team helpt, dan een buitenlands team. Bovendien hoor je overal geruchten dat Ferrari vooral Verstappen in het vizier heeft als toekomstige Ferrari rijder naast Vettel. Ik kan mij goed voorstellen dat Ferrari volgend jaar STR gebruikt om Verstappen van dichtbij te bestuderen en om het Ferrariteam af te stellen naar de wensen van Max zodat hij later beter presteert in een Ferrari auto.
pi_157864364
quote:

[..]

Zover ik weet is er tot op de dag van vandaag helemaal niks officieels over naar buiten gebracht, dus hoe kan Autoblog te laat zijn? Zowel van van Ferrari-kant als van STR-kant is er niks officieels verklaard. Dat het een done-deal is zal best, het verhaal is te sterk om te negeren, maar vooralsnog blijft het officieus en weten wij de details er niet van.
pi_157864723
Misschien houd Redbull nog een slag om de arm. Voor als Lotus-Renault niet doorgaat en ze er alsnog tussenuit piepen.
.
pi_157865578
Dit weekend kan je formule 1 gratis volgen via Ziggo Sport. Ook voor niet Ziggo klanten.

De nadeel is wel dat je alleen online bekeken kan worden.
https://ontdek.ziggo.nl/events wel moet je aanmelden voor een gratis code.
pi_157872256
Ben ik de enige die kippenvel krijgt van dit geluid? En dan vooral van 10 sec tot 15 sec. Een blok dat niet bromt vanwege regeltjes, een blok dat het uitjankt van genot! :D!

Of deze!

pi_157872431
Nope, je bent niet de enige.
pi_157872722
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 23:24 schreef JimmyManna het volgende:
Nope, je bent niet de enige.
Van de 1e x dat ik een F1 auto zag (Masters, '96 of '98) weet ik vooral het geluid nog. De hele ronde hoorde je de auto, en zodra ie in de buurt kwam was dat het enige wat je nog hoorde. Ik mis dat geluid :(
pi_157872981
VT2 niet geweest of wat is deze? :@
pi_157873896
Wel, maar niet op de Beeb uitgezonden, wel live te kijken via bbc website. Weet niet of dat met ziggo ook zo was?
Ja doei.
pi_157873917
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 00:30 schreef motorbloempje het volgende:
Wel, maar niet op de Beeb uitgezonden, wel live te kijken via bbc website. Weet niet of dat met ziggo ook zo was?
Ik neem aan dat het gewoon op Sport1 was, ik ben pas net terug van mn werk en was de recorder vergeten in te stellen, maar het viel me op dat niemand het over VT2 had zo vlug te zien :@
pi_157874136
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 23:35 schreef SilverFrame het volgende:

[..]

Van de 1e x dat ik een F1 auto zag (Masters, '96 of '98) weet ik vooral het geluid nog. De hele ronde hoorde je de auto, en zodra ie in de buurt kwam was dat het enige wat je nog hoorde. Ik mis dat geluid :(
Vooral als het voltallige startveld net voorbij was, dan klonk dat nog heel schel door ^O^
pi_157874437
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 23:18 schreef SilverFrame het volgende:
Ben ik de enige die kippenvel krijgt van dit geluid? En dan vooral van 10 sec tot 15 sec. Een blok dat niet bromt vanwege regeltjes, een blok dat het uitjankt van genot! :D!

Of deze!

Nope niet de enige! Vind overigens de V10 het mooist klinken.

*O*
pi_157874777
quote:
Het geluid is natuurlijk fantastisch, maar oh de looks van die bolide.. O+
Was Ferrari toen de laatste met een lage neus?
pi_157876078
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 01:20 schreef Radegast het volgende:

[..]

Het geluid is natuurlijk fantastisch, maar oh de looks van die bolide.. O+
Was Ferrari toen de laatste met een lage neus?

in 1996 ja
  zaterdag 28 november 2015 @ 10:09:40 #162
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_157876449
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 november 2015 00:59 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Nope niet de enige! Vind overigens de V10 het mooist klinken.

*O*
F1 zag en klonk er in het V10 tijdperk zo heerlijk agressief uit. Het is allemaal zo braaf geworden..

Voor mijn gevoel waren er toen ook veel saaie grand prix', maar dan had je nog altijd de beleving van het geluid en de prachtige looks van de bolides. Dat laatste is weggevallen en dan mag je blij zijn dat er een baasje als Max Verstappen mee is gaan doen.

Zelf kijk ik dit filmpje nogal eens terug. Mijn hart gaat hier sneller van kloppen:
pi_157876552
Mwah, alleen het geluid was beter, maar op tv is dat nou niet echt heel erg veel meerwaarde vind ik. De periode begin deze eeuw vond ik persoonlijk minder interessant qua racen dan de periode die we momenteel meemaken. Deels komt dat m.i. ook omdat we nu een hele sterke rijderslichting hebben en destijds was dat (op Schumacher uiteraard na) veel minder sterk.
pi_157876992
Ik ben benieuwd, het zal mij niet verbazen als Mercedes nu tijdens de VT weer domineert maar straks als het zonnetje van de baan is en de baantemperatuur zakt ze weer dezelfde problemen als singapore krijgen. Zou mooi zijn als Ferrrari, RB en Mercedes met zn 6'en om de zege kunnen strijden.
pi_157877012
Huh er wordt op Ziggo sport gezegd dat STR volgend jaar met Ferrari rijdt... Is het al officieel gemaakt dan?
pi_157877014
Ik verwacht gewoon Mercedes eigenlijk.
pi_157877027
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 11:12 schreef SnowOokami het volgende:
Huh er wordt op Ziggo sport gezegd dat STR volgend jaar met Ferrari rijdt... Is het al officieel gemaakt dan?
Zover ik weet niet. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het niet zo is.
pi_157877366
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 11:12 schreef SnowOokami het volgende:
Nee, alleen Sainz heeft dat gezegd, dus zo goed als bevestigd.
pi_157877421
Toch moeten we met zijn allen heel verbaasd doen als ze het bekendmaken. Net alsof we dat echt noooooit hebben zien aankomen ;) .
pi_157877555
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 11:50 schreef JimmyManna het volgende:
Toch moeten we met zijn allen heel verbaasd doen als ze het bekendmaken. Net alsof we dat echt noooooit hebben zien aankomen ;) .
haha xD

Wat een smakeloos circuit is dit trouwens, beetje zoals Rusland :|W
pi_157877566
Yup. Typisch ultramodern Tilke-dingetje.
pi_157877618
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 11:44 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Nee, alleen Sainz heeft dat gezegd, dus zo goed als bevestigd.
En die ontkent dat weer.
Denk het overigens ook, auto voor volgend jaar is vergevorderd en dat kan alleen als je al een tijd zekerheid hebt over de motor.
pi_157877840
Max 14 in de derde training
pi_157878294
BBC 1 begint om 13.10 uur
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 november 2015 @ 13:26:55 #175
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157878817
Jetpack vs auto op Sky :D

Volgens mij een Nissan
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157878883
ALO rijdt volgend jaar niet op de BBC
pi_157878917
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 13:32 schreef THEFXR het volgende:
ALO rijdt volgend jaar niet op de BBC
Dat is nog niet zeker of hij volgend jaar voor McLaren rijdt. Als de auto niet goed is, dan kan hij de beslissing nemen om volgend jaar niet te rijden
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_157878919
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 13:35 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Dat is nog niet zeker of hij volgend jaar voor McLaren rijdt. Als de auto niet goed is, dan kan hij de beslissing nemen om volgend jaar niet te rijden
tjonge die eddy lult maar wat, he
pi_157879161
Mooie jump net van Max :D

Even wachten tot het ontbijt er is en dan F1 kijken :9
pi_157879182
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 november 2015 13:54 schreef Geralt het volgende:
Mooie jump net van Max :D

Even wachten tot het ontbijt er is en dan F1 kijken :9
Met bier en nootjes ;)
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_157879188
waar is iedereen, is de laatste kwali dit jaar
pi_157879195
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 13:55 schreef F1gamer het volgende:

[..]

Met bier en nootjes ;)
Geen bier en ook geen nootjes.

Bier is op en haal ik vanmiddag pas ofzo. Hele week geen bier gehad.
Probeer wat te minderen met zuipen en tegen de klippen van de hel op kruipen :@
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 november 2015 @ 13:59:06 #183
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157879242
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 13:56 schreef THEFXR het volgende:
waar is iedereen, is de laatste kwali dit jaar
Voor mij is dit best een drukke periode, denk dat ik daarmee niet de enige ben :P

:W
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157879296
Kwali kan ik live kijken. Race niet. Die kijk ik 's avonds pas.
  zaterdag 28 november 2015 @ 14:09:42 #185
171953 MrStock
Zedde gej joa!
pi_157879384
Tering, gewoon een gat van ruim 1.5 sec tussen Merc en de rest..
Neem jezelf niet te serieus, dat doen anderen ook niet bij jou......
pi_157879421
Arme Button en Alonso... Dit circuit is echt een nachtmerrie voor de Honda's.
pi_157879442
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:09 schreef MrStock het volgende:
Mercs rijden op super softs , en raikkonen niet..,

mclarens topsnelheid . :') 308 versus de Williams 338....
  zaterdag 28 november 2015 @ 14:14:19 #188
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_157879460
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:09 schreef MrStock het volgende:
om het er nog maar in te wrijven dat ze dit jaar nog wel even een tandje bij konden steken mocht het nodig zijn 14.gif
pi_157879492
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:14 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

om het er nog maar in te wrijven dat ze dit jaar nog wel even een tandje bij konden steken mocht het nodig zijn [ afbeelding ]
idd, even laten zien wat de max is!
pi_157879501
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:13 schreef King_Merc het volgende:

[..]

Mercs rijden op super softs , en raikkonen niet..,

mclarens topsnelheid . :') 308 versus de Williams 338....
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:11 schreef SnowOokami het volgende:
Arme Button en Alonso... Dit circuit is echt een nachtmerrie voor de Honda's.
Als het meezit rijdt ALO volgend jaar niet
pi_157879520
Oh daar ging Alonso weer...
  zaterdag 28 november 2015 @ 14:18:47 #192
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_157879526
Ik dacht dat Sainz Max ging inmaken.
  zaterdag 28 november 2015 @ 14:19:09 #193
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_157879535
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:17 schreef THEFXR het volgende:

[..]

[..]

Als het meezit rijdt ALO volgend jaar niet
dat zeg je verkeerd, het moet zijn: als het even meezit rijdt Stoffel Vandoorne vokgend jaar wel *O*
pi_157879536
Knap rondje van button
pi_157879541
Vettel out!
pi_157879542
Vettel rijdt langzaam
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_157879544
Vettel eruit ..
  zaterdag 28 november 2015 @ 14:19:41 #198
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_157879545
Whuuut?!
pi_157879546
Vettel eruit ;o
  zaterdag 28 november 2015 @ 14:19:49 #200
436595 Sked
Zonnestraal
pi_157879549
Vettel :')
pi_157879550
Blundertje van Vettel..
  zaterdag 28 november 2015 @ 14:19:50 #202
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_157879552
Oh oh..
pi_157879553
Vettel out in Q1.
pi_157879554
Vettel :D
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 november 2015 @ 14:20:16 #205
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157879562
Oeps.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157879576
Button voor Max
pi_157879581
Leuk. Krijgrn we tenminste weer een snelle deelnemer die naar voren moet knokken
pi_157879590
Klassieke Ferrari blunder?
.
pi_157879598
Jammer van Alonso... dat laatste rondje zag er goed uit.
  Redactie Sport zaterdag 28 november 2015 @ 14:23:41 #210
pi_157879605
wie liggen eruit in Q1?
pi_157879611
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:22 schreef Fer het volgende:
Klassieke Ferrari blunder?
Nee technische probs.
pi_157879621
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
wie liggen eruit in Q1?
Alo, Vet, Mer, Ste, Eri
pi_157879622
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
wie liggen eruit in Q1?
Manor, ALO VET en ERI
  Redactie Sport zaterdag 28 november 2015 @ 14:25:20 #214
pi_157879626
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:25 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

Alo, Vet, Mer, Ste, Eri
In die volgorde?
pi_157879654
Esso reclame gezien? Moet was mis zijn bij bepaalde mensen aldaar...
pi_157879658
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

In die volgorde?
Nee :p maar hoe wel weet ik ook ff niet meer.
pi_157879690
Merc klasse apart
pi_157879691
Die verschillen met de Mercs. :')
  Redactie Sport zaterdag 28 november 2015 @ 14:31:25 #219
pi_157879695
Volgend seizoen gaat Ferrari meedoen hoor jongens!!!!
pi_157879696
Heeft dit circuit 2 pitlanes?
  zaterdag 28 november 2015 @ 14:32:37 #221
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_157879711
Een na het ander probleem _O-
pi_157879747
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:25 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

In die volgorde?
Nee. Vet, Alo, Eri, Ste, Mer.
  zaterdag 28 november 2015 @ 14:35:43 #223
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157879754
Wat is dat bolletje met 44 erin?
N/A
  zaterdag 28 november 2015 @ 14:36:19 #224
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_157879763
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:31 schreef SnowOokami het volgende:
Heeft dit circuit 2 pitlanes?
Nee 3 zelfs (zoek de derde haha)
N/A
pi_157879795
Edgar
pi_157879798
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:36 schreef nils7 het volgende:

[..]

Nee 3 zelfs (zoek de derde haha)
Lol! Ok

Die camera man tussen al die vrouwen. :9
pi_157879811
Iemand bekend met de link tussen Manor en Davids?
  Redactie Sport zaterdag 28 november 2015 @ 14:40:32 #228
pi_157879812
Davidsgod _O_
  zaterdag 28 november 2015 @ 14:40:55 #229
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_157879816
Tering, sainz had ook een goede 1/2e sector zeg.
pi_157879820
Jammer
pi_157879824
Sainz 10-9
pi_157879825
damm
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
pi_157879826
Sainz > Verstappen
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 november 2015 @ 14:41:19 #234
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157879827
4 fucking hondersten -O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Sport zaterdag 28 november 2015 @ 14:41:29 #235
pi_157879829
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:41 schreef Max23 het volgende:
Sainz 10-9
Die Verstappen kan er niets van jongens!
pi_157879832
Sainz laat eindelijk eens iets zien, al is het 0.039s :)
pi_157879835
Ves 11de en verliest het kwalificatie duel met Sainz op 0.039s.
pi_157879836
Jammer :(
pi_157879837
Sainz _O_
  zaterdag 28 november 2015 @ 14:41:54 #240
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_157879838
Kak...
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 november 2015 @ 14:42:03 #241
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157879843
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:40 schreef S95Sedan het volgende:
Tering, sainz had ook een goede 1/2e sector zeg.
Nee, pakte 2 tienden in de laatste sector. In de eerste twee ging hij amper harder. (Tov z'n eigen tijd)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157879850
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:40 schreef Xaobotnik het volgende:
Iemand bekend met de link tussen Manor en Davids?
Ze zoeken nog iemand met geld voor hun zitje.
  zaterdag 28 november 2015 @ 14:43:22 #243
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_157879857
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:42 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, pakte 2 tienden in de laatste sector. In de eerste twee ging hij amper harder.
Normaal gesproken laten ze sectortijden t.o.v P1 zien, maar nu weer tegen zijn eigen tijd gehouden :')
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 november 2015 @ 14:44:08 #244
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157879865
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:43 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Normaal gesproken laten ze sectortijden t.o.v P1 zien, maar nu weer tegen zijn eigen tijd gehouden :')
Nee, tov de tijd van Max.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157879876
Toch wel jammer, had gedacht dat de TR's misschien iets meer konden. Maar die Force India's zijn ook snel de tweede seizoenshelft, knap!
pi_157879884
quote:

[..]

Nee als je buiten de top 10 staat laten ze het verschil met P10 zien.
pi_157879885
quote:

[..]

Tegenover Max, omdat Max op P10 stond. In sc2 was hij nog ietsjes langzamer dan Max, in sc3 heeft hij het verschil gemaakt.

Ze tonen het trouwens bijna altijd ten opzichte van P10 als het om een coureur gaat die net buiten de top 10 staat.
  zaterdag 28 november 2015 @ 14:46:15 #248
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_157879899
Vandaar :)

Naja, in de race rijdt Max hem wel weer voorbij, of hij raakt weer een paaltje :+
pi_157879931
Edgar Davids, jeugdheld
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 november 2015 @ 14:55:27 #250
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157880012
Perez gaat voor een stuntje zorgen :D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157880044
Gaat sainz niet rijden?

dtv
pi_157880047
banden sparen
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 november 2015 @ 14:59:10 #253
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157880054
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:58 schreef Paxcon het volgende:
Gaat sainz niet rijden?

dtv
Hij is al bezig met een ronde.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157880079
wow netjes van Nico :)
pi_157880080
lol, LT ligt 10 sec voor
  zaterdag 28 november 2015 @ 15:02:00 #256
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_157880088
Sainz is een andere baan op?
pi_157880089
Jaaaa, weer een topprestatie van Rosberg wanneer het nergens om gaat! _O_
pi_157880090
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 14:55 schreef Nattekat het volgende:
Perez gaat voor een stuntje zorgen :D
Vierde plek, prima gedaan. Maar geen stunt imo :)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 november 2015 @ 15:02:12 #259
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157880094
Wow, wat een gat _O-
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157880116
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:02 schreef VXXLL het volgende:

[..]

Vierde plek, prima gedaan. Maar geen stunt imo :)
Podium in de race? :)
pi_157880139
Jammer van Pastor
pi_157880140
Zwak gereden van Sainz op Q3, niet eens een PR en langzamer dan Verstappen als ik me niet vergis.
pi_157880141
Rosberg rijdt Hamilton zoek sinds de druk eraf is. Wat zegt dat over beiden?
Sainz en Max dus maximaal, verschil met de rest daarvoor is groot. Hopen op wat uitvallers en Lotus achter zich houden en wie weet is de zesde plek in de constructeurs stand nog mogelijk. Verwacht het niet.

Is het voor Max interessant om op softs te starten eigenlijk?
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 november 2015 @ 15:06:17 #264
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157880153
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:05 schreef MakkieR het volgende:
Zwak gereden van Sainz op Q3, niet eens een PR en langzamer dan Verstappen als ik me niet vergis.
Tiende langzamer dan Q2
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157880183
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Tiende langzamer dan Q2
Ik had op zijn minst een aanval verwacht op zijn eigen PR en proberen om te rijden voor een P9 positie, al was dat laatste waarschijnlijk kansloos. Al zie ik Verstappen het eerder proberen dan Sainz.
pi_157880200
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:05 schreef MakkieR het volgende:
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:09 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik had op zijn minst een aanval verwacht op zijn eigen PR en proberen om te rijden voor een P9 positie, al was dat laatste waarschijnlijk kansloos. Al zie ik Verstappen het eerder proberen dan Sainz.
Max is verslagen, face it.
pi_157880208
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:10 schreef Beach het volgende:

[..]

[..]

Lol!
  zaterdag 28 november 2015 @ 15:11:30 #268
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_157880211
quote:

[..]

Zondag laat Sainz het zoals gewoonlijk weer afweten, daar kan je gewoon op wachten.
pi_157880212
Wel interessant trouwens dat team Rosso beide auto's voor Team Grosjean heeft staan, kan nog interessant worden voor de constructeurs stand :)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 november 2015 @ 15:11:44 #270
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157880216
quote:

[..]

[..]

Staat nog altijd 49-18
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157880223
quote:

[..]

[..]

1 positie lager noem ik niet verslagen lol, eerder pech
pi_157880237
Volgens mij had sainz ook een slipstream van een williams tijdens z'n snelste ronde, maar goed, helemaal eerlijk kan je ze ook niet vergelijken. Ze hebben alle twee de nodige pech gehad, Max aan het begin, Sainz op het eind en in totaal Sainz wel wat meer ook denk ik
pi_157880252
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:05 schreef aesop het volgende:
Rosberg rijdt Hamilton zoek sinds de druk eraf is. Wat zegt dat over beiden?

Nee sinds de bandenspanning aangepast is na de lekke band van Vettel in Spa.
pi_157880300
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:12 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Inderdaad, en dat Perez vandaag voor Hulkenberg eindigt was pure pech voor Hulkenberg, want hij is niet verslagen, hij had pech dat Perez sneller was. Maldonado doet ook niks fout maar heeft nu eenmaal de pech dat niemand gewoon opzij gaat.

Merhi is ook niet verslagen door Stevens want het scheelt maar 1 positie.
pi_157880383
quote:
Maldonado: "Romain en ik verdienen een betere auto"
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_157880390
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:12 schreef MakkieR het volgende:

[..]

En als het andersom was, was Sainz natuurlijk weer eens veel slechter dan Max.
Je plaat blijft hangen.
pi_157880405
We zijn het hier natuurlijk allemaal met elkaar eens dat Max een veel betere kwalificatie heeft gereden dan Carlos ook al staat die laatstgenoemde wel een plaatsje voor onze Max.
pi_157880432
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:14 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Nee sinds de bandenspanning aangepast is na de lekke band van Vettel in Spa.
Daarmee zou dan wel verklaard zijn waarom Mercedes op Monza met een illegaal lage bandenspanning reed en eveneens waarom zij niet werden gediskwalificeerd.
pi_157880530
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daarmee zou dan wel verklaard zijn waarom Mercedes op Monza met een illegaal lage bandenspanning reed en eveneens waarom zij niet werden gediskwalificeerd.
Werkt idd beter bij de Mercedes en blijkbaar extra goed met afstelling van Hamilton, maar die werkt nu niet meer. Zaken als bandenspanning zouden ze veel vrijer moeten laten. De banden zijn sinds 2007 al dramatisch.

Kijk hier bijv eens naar het stuurgedrag van Alonso. Met de huidige banden gaat dat totaal niet meer.
  zaterdag 28 november 2015 @ 15:34:35 #280
131800 Tarado
capô de fusca
pi_157880552
quote:

[..]

[..]

Inderdaad zo simpel is dat, al denk ik dat het morgen anders zal zijn
pi_157880692
Even wat anders. Waarom heeft Williams geen rode streep op de auto staan?

Dat is vast niet omdat het met alleen blauwe strepen mooi past bij die blauwe lijnen naast de baan is het wel? }:|

Heet dat team dit weekend Williams Racing in plaats van Williams Martini Racing? }:|
pi_157880704
En zo nee, waarom niet.
pi_157880707
Belachelijk gedoe dit :r
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 november 2015 @ 15:47:26 #284
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157880710
quote:
13s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:46 schreef Geralt het volgende:
Even wat anders. Waarom heeft Williams geen rode streep op de auto staan?

Dat is vast niet omdat het met alleen blauwe strepen mooi past bij die blauwe lijnen naast de baan is het wel? }:|

Heet dat team dit weekend Williams Racing in plaats van Williams Martini Racing? }:|
Alcoholeclame maken in de VAA mag niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157880725
quote:
15s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:47 schreef Geralt het volgende:
Belachelijk gedoe dit :r
*geeft Geralt een biertje*
pi_157880732
quote:
8s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:47 schreef Geralt het volgende:
En zo nee, waarom niet.
vanwege Allahu Akbar in die zandbak
pi_157880756
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:48 schreef Beach het volgende:

[..]

vanwege Allahu Akbar in die zandbak
Dat snap ik, maar waarom mag een beeldmerk niet en een naam wel? Die naam roept meer op qua alcohol dan een beeldmerk lijkt me zo.
pi_157880760
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:48 schreef SnowOokami het volgende:

[..]

*geeft Geralt een biertje*
Oooooo de hele week al niet gehad :9
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 november 2015 @ 15:51:50 #289
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157880785
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:50 schreef Geralt het volgende:

[..]

Oooooo de hele week al niet gehad :9
Ben je ziek?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157880822
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ben je ziek?
In mijn hoofd 8-)
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 28 november 2015 @ 15:54:11 #291
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157880827
quote:
6s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:53 schreef Geralt het volgende:

[..]

In mijn hoofd 8-)
Ja, dat wisten we al.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_157880835
Niet bepaald lekker eraan geweest afgelopen week; dus maar eens een weekje zonder drank gedaan om bij te komen. Afgelopen weekend was een beetje te veel van het goeie. Ik word ook een dagje ouder en ik trek dat allemaal niet meer :X :@ :')
pi_157881061
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:33 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Werkt idd beter bij de Mercedes en blijkbaar extra goed met afstelling van Hamilton, maar die werkt nu niet meer. Zaken als bandenspanning zouden ze veel vrijer moeten laten. De banden zijn sinds 2007 al dramatisch.

Kijk hier bijv eens naar het stuurgedrag van Alonso. Met de huidige banden gaat dat totaal niet meer.
Dan krijg je weer het geklaag op Pirelli dat de banden stuk gaan vanwege debris op de baan. Precies de reden dat de bandenspanning is verhoogd.

En dat wordt de komende jaren alleen maar erger als Pirelli terug gaat naar de banden van 2012.
pi_157881184
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 16:07 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dan krijg je weer het geklaag op Pirelli dat de banden stuk gaan vanwege debris op de baan. Precies de reden dat de bandenspanning is verhoogd.

En dat wordt de komende jaren alleen maar erger als Pirelli terug gaat naar de banden van 2012.
Omdat de banden dus vanaf 2007 gewoon slecht zijn. Gewoon met low budget een paar flutbanden gemaakt, Bridgestone ging ook voor ultra safe.
  zaterdag 28 november 2015 @ 16:19:03 #295
414827 Wave103
It's not pop music
pi_157881298
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:33 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Het lijkt me best belangrijk dat er niet teveel klapbanden zjin. Ik zit er niet zo mee, het is aan de coureurs om binnen de gegeven beperkingen er zo veel mogelijk snelheid uit te peuren.

Uiteindelijk willen ze allemaal meer cilinderinhoud, grotere vleugels, bredere banden etc., maar je moet ergens een grens trekken: Dit zijn de marges, en daarbinnen mag je doen wat je wil.
pi_157881319
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 16:13 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Omdat de banden dus vanaf 2007 gewoon slecht zijn. Gewoon met low budget een paar flutbanden gemaakt, Bridgestone ging ook voor ultra safe.
De banden in 2010 waren niet ultra safe. Die sleten ook behoorlijk in de race en dat leverde leuke races op.
pi_157881715
Nou, P10 en 11, niet al te slecht op dit circuit. Max kan lekker met welke bandjes dan ook beginnen, frisch ende fruitig, uitgedachte strategie, beter dan een P10 wellicht zelfs wel zo.
Ja doei.
pi_157881736
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 november 2015 16:19 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

De banden in 2010 waren niet ultra safe. Die sleten ook behoorlijk in de race en dat leverde leuke races op.
Abu Dhabi vergeten? Petrov kwam in ronde 1 binnen en reed de hele race op deze set uit. Had geen enkel probleem in de slotfase.

quote:
"I experienced tyre competition for some years with Michelin and Bridgestone, and after that we had a single tyre with Bridgestone, and the change was quite big.
Dat zei Alonso over de banden.

Bridgestone waren veel te hard en stijf.Pirelli heeft gewoon met low budget flutbanden afgeleverd. Vanaf 2007 is het gewoon f1 onwaardig.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 28 november 2015 @ 16:52:45 #300
Maffe Fries
pi_157881952
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 16:39 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Abu Dhabi vergeten? Petrov kwam in ronde 1 binnen en reed de hele race op deze set uit. Had geen enkel probleem in de slotfase.

[..]

Dat zei Alonso over de banden.

Bridgestone waren veel te hard en stijf.Pirelli heeft gewoon met low budget flutbanden afgeleverd. Vanaf 2007 is het gewoon f1 onwaardig.
Een groot deel van de snelheidswinst in 2017 komt dan ook uit de banden
pi_157884503
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 15:11 schreef S95Sedan het volgende:

[..]

Zondag laat Sainz het zoals gewoonlijk weer afweten, daar kan je gewoon op wachten.
Zoals gewoonlijk? Sainz rijdt een uitstekend seizoen en laat het zelden afweten in de race.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')