Ronde | Datum | Grand Prix | Plaats | Winnaar |
1 | 15 maart | Grand Prix van Australië | Melbourne | Lewis Hamilton |
2 | 29 maart | Grand Prix van Maleisië | Kuala Lumpur | Sebastian Vettel |
3 | 12 april | Grand Prix van China | Shanghai | Lewis Hamilton |
4 | 19 april | Grand Prix van Bahrain | Shakhir | Lewis Hamilton |
5 | 10 mei | Grand Prix van Spanje | Barcelona | Nico Rosberg |
6 | 24 mei | Grand Prix van Monaco | Monte Carlo | Nico Rosberg |
7 | 7 juni | Grand Prix van Canada | Montreal | Lewis Hamilton |
8 | 21 juni | Grand Prix van Oostenrijk | Spielberg | Nico Rosberg |
9 | 5 juli | Grand Prix van Groot Brittannië | Silverstone | Lewis Hamilton |
10 | 26 juli | Grand Prix van Hongarije | Budapest | Sebastian Vettel |
11 | 23 augustus | Grand Prix van België | Spa-Francorshamps | Lewis Hamilton |
12 | 6 september | Grand Prix van Italië | Monza | Lewis Hamilton |
13 | 20 september | Grand Prix van Singapore | Singapore | Sebastian Vettel |
14 | 27 september | Grand Prix van Japan | Suzuka | Lewis Hamilton |
15 | 11 oktober | Grand Prix van Rusland | Sochi | Lewis Hamilton |
16 | 25 oktober | Grand Prix van Amerika | Austin | Lewis Hamilton |
17 | 1 november | Grand Prix van Mexico | Mexico City | Nico Rosberg |
18 | 15 november | Grand Prix van Brazilië | Sao Paulo | Nico Rosberg |
19 | 29 november | Grand Prix van Abu Dhabi | Abu Dhabi | - |
# | Coureur | Team | Punten |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 363 |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 297 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 266 |
4 | Valtteri Bottas | Williams | 136 |
5 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 135 |
6 | Felipe Massa | Williams | 117 |
7 | Daniil Kvyat | Red Bull | 94 |
8 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 84 |
9 | Sergio Perez | Force India | 68 |
10 | Nico Hülkenberg | Force India | 52 |
11 | Romain Grosjean | Lotus | 49 |
12 | Max Verstappen | Toro Rosso | 49 |
13 | Felipe Nasr | Sauber | 27 |
14 | Pastor Maldonado | Lotus | 26 |
15 | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso | 18 |
16 | Jenson Button | McLaren | 16 |
17 | Fernando Alonso | McLaren | 11 |
18 | Marcus Ericsson | Sauber | 9 |
19 | Roberto Merhi | Manor | 0 |
20 | Alexander Rossi | Manor | 0 |
21 | Will Stevens | Manor | 0 |
22 | Kevin Magnussen | McLaren | 0 |
# | Team | Punten |
1 | Mercedes | 660 |
2 | Ferrari | 401 |
3 | Williams | 253 |
4 | Red Bull | 178 |
5 | Force India | 120 |
6 | Lotus | 76 |
7 | Toro Rosso | 67 |
8 | Sauber | 36 |
9 | McLaren | 27 |
10 | Manor | 0 |
Tijd | Training/race |
Vrijdag 27 November | |
10:00 - 11:30 | Vrije Training 1 |
14:00 - 15:30 | Vrije Training 2 |
Zaterdag 28 November | |
11:00 - 12:00 | Vrije Training 3 |
14:00 - 15:00 | Kwalificatie |
Zondag 29 November | |
14:00 | Race |
Tijd | Training/race | TV station | |
Vrijdag 27 November | |||
10:00 - 11:30 | Vrije Training 1 | Sport1 - Ziggo Sport - BBC2 | |
14:00 - 15:30 | Vrije Training 2 | Sport1 - Ziggo Sport - BBC2 | |
Zaterdag 28 November | |||
11:00 - 12:00 | Vrije Training 3 | Sport1 - Ziggo Sport - BBC2 | |
14:00 - 15:00 | Kwalificatie | Sport1 - Ziggo Sport - BBC1 - RTL+ | |
Zondag 27 November | |||
14:00 | Race | Sport1 - Ziggo Sport - BBC1 RTL+ |
Of gewoon weer tankstops toe staanquote:Op maandag 16 november 2015 19:46 schreef Fer het volgende:
Wat het ook saai maakt, is dat de top 10 al start innde volgorde van snelheid. Snelste vooraan en de langzame erachter.
Vroeger maakt iemand nog weleens een superstart om van 4 op 1 terecht te komen, dat kan nu niet meer die bitepoint adjusters en die 10 engineers, die aan de hand van je proefstart, alle settings in de auto zetten. Hoe vaak zie je bijvoorbeeld iemand met wheelspin wegrijden? het is te perfect.
Daarnaast had je vroeger ook te maken met de brandstofstrategie. Iemand kon vooraan kwalificeren, maar moest dan al vroeg tanken.
Ik denk dat een natuurlijke shuffle van de startopstelling nog weleens heel leuk kan zijn om te zien. Ze gaan iets veranderen aan de koppelingen volgend jaar, hopelijk werkt het.
En misschien zorgt de ultrasoft voor wat meer spektakel.
Dan zie je ook minder actie op de baan. Zonder bijtanken gebeurt er veel meer op de baan dan met bijtanken, waarbij de meeste actie in de pits is. En dit is met getallen te staven.quote:Op maandag 16 november 2015 20:12 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Of gewoon weer tankstops toe staan(dus geen brandstof restricties meer), hoe je het went of keert de pitsstops blijven strategisch gebruikt worden om in te halen.
Bij Massa waren de banden warmer.quote:Op maandag 16 november 2015 20:17 schreef Meike26 het volgende:
Mwah, eerst volgend jaar eens zien als de radio berichten niet meer coachend mogen zijn. En was het nu ook volgend jaar dat er meer restricties kwamen op bandenwarmers?
twitter:JakeDDCreative twitterde op maandag 16-11-2015 om 18:31:38'MAX ATTACK'!! @Max33Verstappen @ToroRossoSpy @LewisHamilton @MercedesAMGF1 😉🏁#F1 #BrazilianGP #Overtakes #Cartoon https://t.co/ZKlZVocext reageer retweet
Beter dan Brazilië zo op het oog.quote:Op dinsdag 17 november 2015 10:34 schreef Bitcoin_klo0n het volgende:
Is het circuit van abu dhabi wel goed voor de toro rosso's?
Ik hoop op een spannende en onvriendelijke strijd.quote:Op dinsdag 17 november 2015 09:44 schreef Beach het volgende:
Hopelijk vernedert Nico Lewis compleet volgend seizoen.
Waarbij door het vele gedoe Vettel er met de titel vandoor gaat.quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:10 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ik hoop op een spannende en onvriendelijke strijd.
een "Kimi-07" dusquote:Op dinsdag 17 november 2015 11:20 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Waarbij door het vele gedoe Vettel er met de titel vandoor gaat.
Mercedes zal weer Hamilton steunen, daarvoor is die commercieel te interessant. Rosberg is wel iets minder, maar het is maar een heel klein beetje en het kan met vorm, druk en de rij-eigenschappen van de auto zomaar omdraaien. Vergeet niet dat Rosberg het met wat minder pech en zich niet uit de baan laten duwen de strijd om de titel naar de laatste race had kunnen tillen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 09:43 schreef DeeBee het volgende:
Rosberg wint alleen wanneer het er niet toe doet. De kruimels zijn weer eens voor hem en het erge is dat hij er nog in gaat geloven ook.
Terwijl het puur strategie is om hem een beetje kalm te houden en laten denken dat hij 'echt' een kans heeft volgend jaar hoor bij Mercedes...dream on.
Dat zou ik wel leuk vinden, al is het meer omdat er dan weer een ander merk de beste is.quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:20 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Waarbij door het vele gedoe Vettel er met de titel vandoor gaat.
Ik ben absoluut geen fan van Hamilton, maar het is geen pech meer bij Rosberg. Dat horen we nu al 3 seizoenen maar élk moment dat het er om ging is hij gewoon verslagen door Hamilton, jammer maar helaas. Dat uit de baan laten duwen is nu precies het probleem, laat hem dan een keer staan zodat je samen eraf gaat... Nu lacht Hamilton je uit en weet hij dat je altijd uit de weg gaat zodra die situatie weer een keer ontstaat...quote:Op dinsdag 17 november 2015 12:50 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Mercedes zal weer Hamilton steunen, daarvoor is die commercieel te interessant. Rosberg is wel iets minder, maar het is maar een heel klein beetje en het kan met vorm, druk en de rij-eigenschappen van de auto zomaar omdraaien. Vergeet niet dat Rosberg het met wat minder pech en zich niet uit de baan laten duwen de strijd om de titel naar de laatste race had kunnen tillen.
Het zou mij niet verbazen als Mercedes nog een paar tienden achter de hand heeft gehad steeds, gewoon kwestie van de knop nog wat verder open draaien en met wat meer risico rijden. Ze zijn nauwelijks echt uitgedaagd de afgelopen 2 jaar.quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:10 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen fan van Hamilton, maar het is geen pech meer bij Rosberg. Dat horen we nu al 3 seizoenen maar élk moment dat het er om ging is hij gewoon verslagen door Hamilton, jammer maar helaas. Dat uit de baan laten duwen is nu precies het probleem, laat hem dan een keer staan zodat je samen eraf gaat... Nu lacht Hamilton je uit en weet hij dat je altijd uit de weg gaat zodra die situatie weer een keer ontstaat...
Elke rijder op de grid is goed en kan aan kop rijden met die Mercedes, maar ik zie het gewoon niet gebeuren dat Rosberg kampioen gaat worden. Plus, Mercedes gaat het nooit zo ver laten komen dat ze écht gaan racen en er samen 3x afgaan in een seizoen ofzo... Ik denk overigens niet dat Vettel serieus mee kan doen om de titel, Mercedes 'freewheelen' geregeld of doen een stopje extra om het gat nog normaal te laten lijken maar de snelheid die in die wagen zit blijft gewoon bizar.
Hoe kom je tot deze hypothese? Ik zie 2 lange rechte stukken waarvan de langste 1,3 kilometer lang is. Sector 1 en 3 lijken wel meer bij het STR-chassis te passen.quote:Op dinsdag 17 november 2015 11:10 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Beter dan Brazilië zo op het oog.
Rosberg heeft al een keer demonstratief geen ruimte gegeven, en toen was het dikke crisis bij Mercedes en kreeg Rosberg de zwarte piet. Die keren dat Hamilton hem buiten de baan duwde of een verboden motorafstelling gebruikte stond het team volledig achter Mercedes.quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:10 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen fan van Hamilton, maar het is geen pech meer bij Rosberg. Dat horen we nu al 3 seizoenen maar élk moment dat het er om ging is hij gewoon verslagen door Hamilton, jammer maar helaas. Dat uit de baan laten duwen is nu precies het probleem, laat hem dan een keer staan zodat je samen eraf gaat... Nu lacht Hamilton je uit en weet hij dat je altijd uit de weg gaat zodra die situatie weer een keer ontstaat...
Ja, maar het snelheidsverschil wordt steeds kleiner en in de winter kan er veel ingehaald worden. Zoveel meer snelheid had Vettel dit jaar nou ook weer niet nodig om tot het einde toe titelkandidaat te blijven. Vergeet niet dat Rosberg en Hamilton elkaar punten afpakken, en Raikkonen geen punten van Vettel afpakt. Dus als het snelheidsverschil nog weer een stuk kleiner wordt, Rosberg en Hamilton flink in clinch liggen, het flink regent op een paar snelle banen, dan gaat het nog spannend worden. Vergeet ook niet dat als deze Mercedescoureurs onder druk komen ze vast wat minder gaan presteren, zeker ook omdat ze aan hun stand verplicht zijn om te winnen. Ook Mercedes zal als ze meer snelheid nodig hebben risico's moeten nemen met de betrouwbaarheid. Mercedes heeft er ook niet zoveel aan dat ze veruit superieur zijn op bepaalde banen, als ze op sommige banen helemaal niet superieur zijn. Vettel maximaliseert wel, en zit lekker in de underdogpositie.quote:Elke rijder op de grid is goed en kan aan kop rijden met die Mercedes, maar ik zie het gewoon niet gebeuren dat Rosberg kampioen gaat worden. Plus, Mercedes gaat het nooit zo ver laten komen dat ze écht gaan racen en er samen 3x afgaan in een seizoen ofzo... Ik denk overigens niet dat Vettel serieus mee kan doen om de titel, Mercedes 'freewheelen' geregeld of doen een stopje extra om het gat nog normaal te laten lijken maar de snelheid die in die wagen zit blijft gewoon bizar.
Ik hoop met je mee maar ik heb niet de indruk dat het verschil kleiner wordt, ik meen dat Rosberg er vorig seizoen dichter op zat.quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Rosberg heeft al een keer demonstratief geen ruimte gegeven, en toen was het dikke crisis bij Mercedes en kreeg Rosberg de zwarte piet. Die keren dat Hamilton hem buiten de baan duwde of een verboden motorafstelling gebruikte stond het team volledig achter Mercedes.
[..]
Ja, maar het snelheidsverschil wordt steeds kleiner en in de winter kan er veel ingehaald worden. Zoveel meer snelheid had Vettel dit jaar nou ook weer niet nodig om tot het einde toe titelkandidaat te blijven. Vergeet niet dat Rosberg en Hamilton elkaar punten afpakken, en Raikkonen geen punten van Vettel afpakt. Dus als het snelheidsverschil nog weer een stuk kleiner wordt, Rosberg en Hamilton flink in clinch liggen, het flink regent op een paar snelle banen, dan gaat het nog spannend worden. Vergeet ook niet dat als deze Mercedescoureurs onder druk komen ze vast wat minder gaan presteren, zeker ook omdat ze aan hun stand verplicht zijn om te winnen. Ook Mercedes zal als ze meer snelheid nodig hebben risico's moeten nemen met de betrouwbaarheid. Mercedes heeft er ook niet zoveel aan dat ze veruit superieur zijn op bepaalde banen, als ze op sommige banen helemaal niet superieur zijn. Vettel maximaliseert wel, en zit lekker in de underdogpositie.
Hamilton vind het niet leuk hoor, die wordt natuurlijk maar wat graag afgeschilderd als de Britse Senna. Dat gaat een stuk beter als hij Rosberg aldoor achter zich laat, nu verschuift het accent toch weer naar de superioriteit van de Mercedes.quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hoop met je mee maar ik heb niet de indruk dat het verschil kleiner wordt, ik meen dat Rosberg er vorig seizoen dichter op zat.
Die races nadat Hamilton al kampioen is zijn niet echt representatief, het blijft moeilijk meetbaar maar de druk is er wel af en dat heeft op beide rijders invloed
Welke pechgolf?quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hamilton vind het niet leuk hoor, die wordt natuurlijk maar wat graag afgeschilderd als de Britse Senna. Dat gaat een stuk beter als hij Rosberg aldoor achter zich laat, nu verschuift het accent toch weer naar de superioriteit van de Mercedes.
Het punt is dat het verschil tussen Hamilton en Rosberg klein genoeg is om om te draaien door vorm, druk en eigenschappen van de auto. Als Hamilton nu de scherpte niet kan opbregen, al spreekt Mercedes dat tegen, kan hij dat dan wel als het allemaal niet lekker gaat en als hij bijvoorbeeld zo'n pechgolf heeft als Rosberg dit jaar?
Nee, toen had hij netto ietsje meer pech dan Rosberg. Dit jaar had Rosberg veel meer pech.quote:
Netto Ja, maar de eerste helft had hij de meeste pech en daar ging hij goed mee om dacht ik.quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, toen had hij netto ietsje meer pech dan Rosberg. Dit jaar had Rosberg veel meer pech.
Was vrijwel om het even omdat Rosberg kapot ging in de dubbele puntenrace. Die telt dus dubbel zo zwaar. Was dat niet zo geweest was ik het met je eens geweest.quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, toen had hij netto ietsje meer pech dan Rosberg. Dit jaar had Rosberg veel meer pech.
Zo, zijn ze met Boss en Tag Heuer toch wel hele oude sponsors kwijtquote:Op dinsdag 17 november 2015 17:05 schreef aesop het volgende:
Tag Heuer naar Red Bull schijnbaar, dan wordt die Mclaren wel erg kaal. Ik zie ze ook de sprong naar de subtop niet maken komend seizoen.
Johnny Walker zijn ze ook kwijt toch?quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zo, zijn ze met Boss en Tag Heuer toch wel hele oude sponsors kwijt
Dit jaar was Rosberg duidelijk de mindere van de twee. Vorig jaar ook trouwens, maar toen camoufleerde een lastige seizoenstart van Hamilton nog veel. Feitelijk kan Rosberg in 7/10 races niet tegen zijn jeugdvriend op.quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Was vrijwel om het even omdat Rosberg kapot ging in de dubbele puntenrace. Die telt dus dubbel zo zwaar. Was dat niet zo geweest was ik het met je eens geweest.
Overigens heeft Hamilton dus gewoon on merit gewonnen toen.
Dit jaar had Rosberg duidelijk veel meer pech.
Had je niet interview met Bernie, of tussen die Crofty en (Brundle?) toen ze voor die pit ox stonden, terwijl er een motor stond warm te draaien. Ze waren amper te verstaan. Er zit denk ik ook een probleem in met hoe het geluid opgenomen wordt en op tv wordt weergegeven.quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:40 schreef Fir3fly het volgende:
Ik hoop vooral dat het geluid volgend jaar wat beter wordt. Op de baan is er verder toch niets aan, Mercedes gaat weer alles winnen. Een beetje meer geluid zal helpen voor het kijkplezier.
En voor iedereen die zegt dat een turbomotor met ERS per se stil moet zijn en geen geluid kan maken:
oh daar maak ik me geen illusies over, al denk ik dat Rosberg beter kan presteren onder druk dan Hamilton dat kan, als er meer concurrentie zou zijn denk ik dat Lewis daar meer nadeel van heeft dan Nico.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:25 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dit jaar was Rosberg duidelijk de mindere van de twee. Vorig jaar ook trouwens, maar toen camoufleerde een lastige seizoenstart van Hamilton nog veel. Feitelijk kan Rosberg in 7/10 races niet tegen zijn jeugdvriend op.
Heeft ie wel. En hij draait ook minder toeren. Desondanks een prima, luide toon.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:26 schreef Fer het volgende:
[..]
En die Porsche had dacht ik geen mgu-h,
Die interne strijd kan dus interessanter worden met een goede uitdager erbij, en die interne strijd maakt de strijd met de uitdager ook weer veel interessanter.quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:42 schreef aesop het volgende:
[..]
Netto Ja, maar de eerste helft had hij de meeste pech en daar ging hij goed mee om dacht ik.
Maar goed, ik vind die interne strijd met Rosberg niet zo interessant meer. Hoop dat volgend jaar er echte uitdagers bijkomen.
Ik vind wel dat Hamilton vorig jaar de net iets sterkere was, er zit wel een bijsmaakje aan, maar dat is het dan ook, een bijsmaakje.quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Was vrijwel om het even omdat Rosberg kapot ging in de dubbele puntenrace. Die telt dus dubbel zo zwaar. Was dat niet zo geweest was ik het met je eens geweest.
Overigens heeft Hamilton dus gewoon on merit gewonnen toen.
Dit jaar had Rosberg duidelijk veel meer pech.
Dat dus. En die sectoren zijn in tijd het veruit grootste deel van Yas Marina en relatief langzaam. Ik denk dat Verstappen daar meer kans heeft dan in Brazilie.quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:27 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Hoe kom je tot deze hypothese? Ik zie 2 lange rechte stukken waarvan de langste 1,3 kilometer lang is. Sector 1 en 3 lijken wel meer bij het STR-chassis te passen.
Ik vind ze beiden geen Tag Heuers om maar wat beeldspraak te gebruikenquote:Op dinsdag 17 november 2015 17:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
oh daar maak ik me geen illusies over, al denk ik dat Rosberg beter kan presteren onder druk dan Hamilton dat kan, als er meer concurrentie zou zijn denk ik dat Lewis daar meer nadeel van heeft dan Nico.
Waarom zou Rosberg beter presteren onder druk? Dit jaar zagen we Rosberg ook in de fout gaan toen Hamilton dicht op hem reed en vorig jaar na de ellende op Spa en de druk toenam heeft hij niks meer gepresteerd. Dit terwijl Hamilton in de slotrace op geen fout te betrappen was en in de sporadische gevallen dat Rosberg druk op hem zet nooit in de fout is gegaan.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
oh daar maak ik me geen illusies over, al denk ik dat Rosberg beter kan presteren onder druk dan Hamilton dat kan, als er meer concurrentie zou zijn denk ik dat Lewis daar meer nadeel van heeft dan Nico.
Wat jij nu zegt is gelul, gemiddeld 2 tienden per rondje was hij uiteindelijk langzamer dan Rosberg. Dat was in Australie ongeveer 6 tienden per rondje.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:22 schreef JimmyManna het volgende:
Ik vond het ook zulk gelul van Vettel dat ze er in Brazilie zo lekker dicht opzaten. Het gat was immens. Vergelijkbaar met race 1 in Australie. Dus waar gaat het over. Door het hele seizoen genomen is Ferrari nauwelijks dichterbij aan Mercedes gekomen.
Het hele gedoe over 'ik ga voor de titel in 2016' komt op mij vooralsnog ook over als flinke grootspraak en jezelf moed inspreken. Ik zie dat gat nog niet zomaar even slinken. Al hoop ik dat ik ernaast zit...
Vettel en Hamilton naast elkaar lijkt mij geweldig, volgens mij hebben die ook 2 persoonlijkheden die geheid voor vuurwerk gaan zorgen binnen een team.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:58 schreef Fer het volgende:
Rosberg heeft in de f1 nooit echt een goede teammaat gehad, ja Schumacher in zijn nadagen, maar zelfs die was hem soms te snel af. Hamilton kon in zijn debuutjaar meekomen met Alonso, toen in topvorm. Hamilton was al in 2013 sneller dan Rosberg.
Dus ja, Hamilton heeft altijd een goede auto gehad, maar hij heeft toch echt wel wat laten zien. En ik denk dat na het seizoen Hamilton/Alonso er nooit meer iemand twee sterke teammaten naast elkaar zet.
Ik kan er wel in meegaan als je van 07 en 08 07, 08, 09, 10, 11, 12 en 13 maakt.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:50 schreef JimmyManna het volgende:
De stelling dat Hamilton niet tegen de druk zou kunnen hoor ik wel vaker maar sinds 07 en 08 - toen hij er inderdaad niet tegen leek te kunnen - heeft hij eigenlijk niet vaak meer gefaald onder druk.
Heb je ze in het echt al eens gehoord? Vond het op Spa echt prima geluid. Oké de v8 was tof dat je ze over het hele circuit hoorde, maar tijdens de race moest je oordoppen in omdat het gewoon pijn aan de oren deed. Het probleem tijdens zo'n weekend is meer dat de gp2 veel te veel kabaal maken. Haal dat volume naar beneden en ik denk dat er over twee jaar niemand meer over klaagt.quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:40 schreef Fir3fly het volgende:
Ik hoop vooral dat het geluid volgend jaar wat beter wordt. Op de baan is er verder toch niets aan, Mercedes gaat weer alles winnen. Een beetje meer geluid zal helpen voor het kijkplezier.
En voor iedereen die zegt dat een turbomotor met ERS per se stil moet zijn en geen geluid kan maken:
Dat hebben ze ook. Als er een SC komt hebben ze daarna opeens veel meer pace totdat ze weer een gat hebben. En als er een Mercedes achter andere auto's verzeild raakt mag die ook betere settings gebruiken totdat die weer achter de andere Mercedes zit op plek 2.quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:15 schreef opreis het volgende:
[..]
Het zou mij niet verbazen als Mercedes nog een paar tienden achter de hand heeft gehad steeds, gewoon kwestie van de knop nog wat verder open draaien en met wat meer risico rijden. Ze zijn nauwelijks echt uitgedaagd de afgelopen 2 jaar.
quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:40 schreef Fir3fly het volgende:
Ik hoop vooral dat het geluid volgend jaar wat beter wordt. Op de baan is er verder toch niets aan, Mercedes gaat weer alles winnen. Een beetje meer geluid zal helpen voor het kijkplezier.
En voor iedereen die zegt dat een turbomotor met ERS per se stil moet zijn en geen geluid kan maken:
Behalve 2009 en 2013 wel mee eens. In 2009 na een halfjaar in een kutwagen onder druk aangetoond toch goed te zijn en in 2013 gewoon degelijk geredenquote:Op dinsdag 17 november 2015 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik kan er wel in meegaan als je van 07 en 08 07, 08, 09, 10, 11, 12 en 13 maakt.
Vaak wel, maar in de races dat ze niet heel superieur zijn hebben ze dat ook niet. Heel erg veel sneller zijn op een deel van de banen telt eigenlijk niet, je moet overal iets sneller zijn. Dat laatste zijn ze aan het kwijtraken.quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:40 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat hebben ze ook. Als er een SC komt hebben ze daarna opeens veel meer pace totdat ze weer een gat hebben. En als er een Mercedes achter andere auto's verzeild raakt mag die ook betere settings gebruiken totdat die weer achter de andere Mercedes zit op plek 2.
Nee. Gewoon nee.quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:30 schreef Waffle het volgende:
[..]
Heb je ze in het echt al eens gehoord? Vond het op Spa echt prima geluid. Oké de v8 was tof dat je ze over het hele circuit hoorde, maar tijdens de race moest je oordoppen in omdat het gewoon pijn aan de oren deed. Het probleem tijdens zo'n weekend is meer dat de gp2 veel te veel kabaal maken. Haal dat volume naar beneden en ik denk dat er over twee jaar niemand meer over klaagt.
V6 turbo is toch wel gave techniek. Bijna de helft aan brandstof mee en toch vrijwel even snel zijn. Prachtig toch.
Klinkt niet verkeerd, maar kan niet tippen aan de '95er V12 3.0 liter.quote:
Geef mij maar de V10quote:Op dinsdag 17 november 2015 19:03 schreef tja77 het volgende:
[..]
Klinkt niet verkeerd, maar kan niet tippen aan de '95er V12 3.0 liter.
Ik had ook Bahrein kunnen zeggenquote:Op dinsdag 17 november 2015 17:55 schreef opreis het volgende:
[..]
Wat jij nu zegt is gelul, gemiddeld 2 tienden per rondje was hij uiteindelijk langzamer dan Rosberg. Dat was in Australie ongeveer 6 tienden per rondje.
Ook bij de kwalificatie zitten ze nu vaak binnen een seconde waar dat aan het begin van het seizoen nog meer dan een seconde was. Het gat is er nog wel maar het is lang niet meer zo groot als het was, als ze nog 2 of 3 tienden vinden in de race en 4 to 6 tienden in de kwalificatie zitten zijn ze vergelijkbaar.
Het is misschien wat optimistisch maar zeker wel realistisch in mijn ogen. En wat verwacht je anders dat hij zegt? Dat hij volgend jaar al bij voorbaat kansloos is terwijl hij dit seizoen ook 3 races heeft kunnen winnen met een mindere auto?
Ja, maar dat zou nergens op slaan.quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik kan er wel in meegaan als je van 07 en 08 07, 08, 09, 10, 11, 12 en 13 maakt.
Neen maar het geluid op TV is te bagger. Je wilt toch die mooie techniek horen. Zoals bij de Porsche.quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:30 schreef Waffle het volgende:
[..]
Heb je ze in het echt al eens gehoord?
Dat vind ik onzin. Ik en bijna iedereen kijkt F1 alleen via de TV dus daar moet het goed klinken. Hoe het in het echt klinkt is onbelangrijk.quote:Op dinsdag 17 november 2015 19:45 schreef Waffle het volgende:
Ik heb de lmp Porsche nog nooit in het echt gehoord dus kan daar niet over oordelen. Als je alleen via TV hoort kan je het echt niet goed beoordelen.
Oh is de zoon van Jean Denis? Grappig dat hij zo talentvol is want zijn pa kon er inderdaad niet veel van.quote:Op dinsdag 17 november 2015 20:07 schreef Fer het volgende:
DELETRAZ TO MAKE FORMULA 3.5 V8 MOVE WITH FORTEC
Weer een bekende naam die opkomt, hopelijk iets beter dan zijn vader toen deed.
Er zijn heel veel mensen die heel veel geld betalen voor een kaartje, dan mag je wat verwachten.quote:Op dinsdag 17 november 2015 20:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat vind ik onzin. Ik en bijna iedereen kijkt F1 alleen via de TV dus daar moet het goed klinken. Hoe het in het echt klinkt is onbelangrijk.
Ik was daar ook, en vond het geluid idd meevallen...tot ik de GP2 hoorde. En de Porsches.quote:Op dinsdag 17 november 2015 19:45 schreef Waffle het volgende:
Ik heb de lmp Porsche nog nooit in het echt gehoord dus kan daar niet over oordelen. Als je alleen via TV hoort kan je het echt niet goed beoordelen. Ik was op Spa echt stom verbaasd toen ik de f1 in het echt hoorde. Het was gewoon echt niet zo slecht als dat er overal beweerd werd.
Gp2 geluid was inderdaad prima. Maar dat volume was volgens mij echt niet veel harder dan de f1. Het probleem is meer dat de top klasse niet de hardste was. Maar om nou te zeggen dat het geluid vooral beter zou moeten worden, daar ben ik het niet mee eens.
We kunnen beter wat dominantie van de Mercedes mannen kwijt. Dat vind ik een groter probleem.
Megadikke brom van die Hondamotorquote:Op dinsdag 17 november 2015 22:30 schreef aesop het volgende:
[..]
Ik was daar ook, en vond het geluid idd meevallen...tot ik de GP2 hoorde. En de Porsches.
De Hondamotor vond ik trouwens met afstand het dikste klinken.
Die motor klinkt nog veel te rauwquote:Op dinsdag 17 november 2015 22:44 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Megadikke brom van die HondamotorKlinkt wel tof inderdaad
Volume van de speakers misschien wat harder zetten een optie?quote:Op dinsdag 17 november 2015 20:16 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat vind ik onzin. Ik en bijna iedereen kijkt F1 alleen via de TV dus daar moet het goed klinken. Hoe het in het echt klinkt is onbelangrijk.
Het artikel doet alsof het nu even te ver gaat, maar dit is al 9 jaar aan de gang. De Britten zijn uitstekend in sportverslaggeving, alleen als er een internationaal element in komt veranderen ze collectief in hysterische tienermeisjes die met een nat broekje een boyband toejuichen, claimend dat die Mozart al voorbij is. Alle relatieve ondoorzichtigheden die de Formule 1 van zichzelf heeft worden niet geduid maar gebruikt om te verdraaien ten bate van een lofdicht.quote:Op woensdag 18 november 2015 03:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Formula One’s ‘Hamilton-centric’ media coverage must end now
^Blij dat het meer mensen opviel in Brazilië, het was echt te tenenkrommend voor woorden.
Brundle (die ik normaal gesproken wel respecteer) die Rosberg met een totale andere insteek benaderd als Hamilton tijdens de podium ceremonie.
Kravitz die het lef heeft om te vragen aan Lauda waarom Rosberg sneller is, "Surely there must be a technical reason?".
Uiteindelijk schrik je daar kijkers mee af.
Bij Olav vind ik het reuze mee vallen, maar Rob Kamphuis en Doornbos worden hier wel steeds irritanter in. Dat vind ik op zich wel prettig bij de Bbc, dat ze de race nabeschouwen rijder na rijder... Diegene die opvielen tenminste. Bij Sport1 (nu Ziggo) is het bij minste of geringste wel dat er weer over Verstappen doorgepraat word... Moet je nagaan hoe dat straks is als dat mannetje races gaat winnen..quote:Op woensdag 18 november 2015 11:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Vind het eigenlijk enorm meevallen, je zou het eens met Nederlandse commentatoren moeten vergelijken als een Nederlander het goed doet.
Tja, Max doet het ook gewoon goed dus ik vind het een logisch gevolg. Bij GvdG hadden ze dat heus wel anders gedaan. Zelfs bij Sky en BBC krijgt Max veel positieve aandacht dus dan is het niet gek dat ze bij Ziggo er nog een schepje bovenop doen.quote:Op woensdag 18 november 2015 11:58 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Bij Olav vind ik het reuze mee vallen, maar Rob Kamphuis en Doornbos worden hier wel steeds irritanter in. Dat vind ik op zich wel prettig bij de Bbc, dat ze de race nabeschouwen rijder na rijder... Diegene die opvielen tenminste. Bij Sport1 (nu Ziggo) is het bij minste of geringste wel dat er weer over Verstappen doorgepraat word... Moet je nagaan hoe dat straks is als dat mannetje races gaat winnen..
Ja ben ik wel mee eens, maar als een andere coureur, Bottas om maar iemand te noemen, ook een erg goede race heeft gereden, vind ik het wel zo prettig als hij ook voldoende besproken word.quote:Op woensdag 18 november 2015 12:49 schreef opreis het volgende:
[..]
Tja, Max doet het ook gewoon goed dus ik vind het een logisch gevolg. Bij GvdG hadden ze dat heus wel anders gedaan. Zelfs bij Sky en BBC krijgt Max veel positieve aandacht dus dan is het niet gek dat ze bij Ziggo er nog een schepje bovenop doen.
Voor kijkers buiten GB is/kan het storend zijn. Bij studio Sport praat en ook erg positief over Nederlandse sporters. Is part of the game.quote:Op woensdag 18 november 2015 03:39 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Formula One’s ‘Hamilton-centric’ media coverage must end now
^Blij dat het meer mensen opviel in Brazilië, het was echt te tenenkrommend voor woorden.
Brundle (die ik normaal gesproken wel respecteer) die Rosberg met een totale andere insteek benaderd als Hamilton tijdens de podium ceremonie.
Kravitz die het lef heeft om te vragen aan Lauda waarom Rosberg sneller is, "Surely there must be a technical reason?".
Uiteindelijk schrik je daar kijkers mee af.
Maar dat is vaak ook storend.quote:Op woensdag 18 november 2015 17:38 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Voor kijkers buiten GB is/kan het storend zijn. Bij studio Sport praat en ook erg positief over Nederlandse sporters. Is part of the game.
Je mag ook best chauvinistisch zijn, dus blij zijn wanneer je landgenoot het goed doet, en uiteraard zul je ook geneigd zijn om de feiten iets in zijn richting te interpreteren. Maar zowel BBC als Sky zijn volslagen hysterisch, die zijn de sportverslaggeving voorbij, die zijn een mythe aan het verkopen.quote:Op woensdag 18 november 2015 17:38 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Voor kijkers buiten GB is/kan het storend zijn. Bij studio Sport praat en ook erg positief over Nederlandse sporters. Is part of the game.
hieroquote:Op vrijdag 20 november 2015 20:48 schreef motorbloempje het volgende:
Niemand hier die Race of champions(ROC) kijkt? Wordt nu uitgezonden op Sky.
Oa met Ricciardo, Vettel, Massa, Button, Grosjean en DC.
Persoonlijk vind ik wel het de taak van Sport 1 om toekomstige Nederlands glorie extra in het vizier te houden. Het is een Nederlandse zender met Nederlands commentaar dan mag je toch wel een beetje chauvinistisch zijn?quote:Op woensdag 18 november 2015 11:58 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Bij Olav vind ik het reuze mee vallen, maar Rob Kamphuis en Doornbos worden hier wel steeds irritanter in. Dat vind ik op zich wel prettig bij de Bbc, dat ze de race nabeschouwen rijder na rijder... Diegene die opvielen tenminste. Bij Sport1 (nu Ziggo) is het bij minste of geringste wel dat er weer over Verstappen doorgepraat word... Moet je nagaan hoe dat straks is als dat mannetje races gaat winnen..
Het was niet goed, maar ze had ook niet de fijnste auto voor dat circuitje. KutMerc.quote:Op vrijdag 20 november 2015 21:37 schreef Sinister-D- het volgende:
Suzy Wolffmaakt wel pijnlijk duidelijk waarom ze stopt met racen.....
jup.quote:Op vrijdag 20 november 2015 21:46 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
wow, jij kenner
David Coulthard vs. Jenson Button?
Ja.quote:Op maandag 23 november 2015 16:18 schreef King_Merc het volgende:
is de GP van Abu Dhabi live op de Beeb te zien ??
Ronde | Datum | Grand Prix | Plaats | Winnaar |
1 | 15 maart | Grand Prix van Australië | Melbourne | Lewis Hamilton |
2 | 29 maart | Grand Prix van Maleisië | Kuala Lumpur | Sebastian Vettel |
3 | 12 april | Grand Prix van China | Shanghai | Lewis Hamilton |
4 | 19 april | Grand Prix van Bahrain | Shakhir | Lewis Hamilton |
5 | 10 mei | Grand Prix van Spanje | Barcelona | Nico Rosberg |
6 | 24 mei | Grand Prix van Monaco | Monte Carlo | Nico Rosberg |
7 | 7 juni | Grand Prix van Canada | Montreal | Lewis Hamilton |
8 | 21 juni | Grand Prix van Oostenrijk | Spielberg | Nico Rosberg |
9 | 5 juli | Grand Prix van Groot Brittannië | Silverstone | Lewis Hamilton |
10 | 26 juli | Grand Prix van Hongarije | Budapest | Sebastian Vettel |
11 | 23 augustus | Grand Prix van België | Spa-Francorshamps | Lewis Hamilton |
12 | 6 september | Grand Prix van Italië | Monza | Lewis Hamilton |
13 | 20 september | Grand Prix van Singapore | Singapore | Sebastian Vettel |
14 | 27 september | Grand Prix van Japan | Suzuka | Lewis Hamilton |
15 | 11 oktober | Grand Prix van Rusland | Sochi | Lewis Hamilton |
16 | 25 oktober | Grand Prix van Amerika | Austin | Lewis Hamilton |
17 | 1 november | Grand Prix van Mexico | Mexico City | Nico Rosberg |
18 | 15 november | Grand Prix van Brazilië | Sao Paulo | Nico Rosberg |
19 | 29 november | Grand Prix van Abu Dhabi | Abu Dhabi | - |
# | Coureur | Team | Punten |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 363 |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | 297 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 266 |
4 | Valtteri Bottas | Williams | 136 |
5 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 135 |
6 | Felipe Massa | Williams | 117 |
7 | Daniil Kvyat | Red Bull | 94 |
8 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 84 |
9 | Sergio Perez | Force India | 68 |
10 | Nico Hülkenberg | Force India | 52 |
11 | Romain Grosjean | Lotus | 49 |
12 | Max Verstappen | Toro Rosso | 49 |
13 | Felipe Nasr | Sauber | 27 |
14 | Pastor Maldonado | Lotus | 26 |
15 | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso | 18 |
16 | Jenson Button | McLaren | 16 |
17 | Fernando Alonso | McLaren | 11 |
18 | Marcus Ericsson | Sauber | 9 |
19 | Roberto Merhi | Manor | 0 |
20 | Alexander Rossi | Manor | 0 |
21 | Will Stevens | Manor | 0 |
22 | Kevin Magnussen | McLaren | 0 |
# | Team | Punten |
1 | Mercedes | 660 |
2 | Ferrari | 401 |
3 | Williams | 253 |
4 | Red Bull | 178 |
5 | Force India | 120 |
6 | Lotus | 76 |
7 | Toro Rosso | 67 |
8 | Sauber | 36 |
9 | McLaren | 27 |
10 | Manor | 0 |
Tijd | Training/race |
Vrijdag 27 November | |
10:00 - 11:30 | Vrije Training 1 |
14:00 - 15:30 | Vrije Training 2 |
Zaterdag 28 November | |
11:00 - 12:00 | Vrije Training 3 |
14:00 - 15:00 | Kwalificatie |
Zondag 29 November | |
14:00 | Race |
Tijd | Training/race | TV station | |
Vrijdag 27 November | |||
10:00 - 11:30 | Vrije Training 1 | Sport1 - [url=http://ziggo.nl]Ziggo[/url] Sport - BBC2 | |
14:00 - 15:30 | Vrije Training 2 | Sport1 - [url=http://ziggo.nl]Ziggo[/url] Sport - BBC2 | |
Zaterdag 28 November | |||
11:00 - 12:00 | Vrije Training 3 | Sport1 - [url=http://ziggo.nl]Ziggo[/url] Sport - BBC2 | |
14:00 - 15:00 | Kwalificatie | Sport1 - [url=http://ziggo.nl]Ziggo[/url] Sport - BBC1 - RTL+ | |
Zondag 27 November | |||
14:00 | Race | Sport1 - [url=http://ziggo.nl]Ziggo[/url] Sport - BBC1 RTL+ |
Zal ook te maken heben met de hoeveelheid downforce die je voor de rest van het circuit nodig hebt, en hoe snel je de laatste bocht voor het rechte stuk uitkomt.quote:Op donderdag 26 november 2015 16:23 schreef SnowOokami het volgende:
Ik zie bij de speedtrap 335km/h staan terwijl dit volgens mij langste straight is? Maar in Mexico haalde ze 360km/h... zit er dan zoveel verschil in de luchtweerstand?
340+ moet wel lukken lijkt mequote:Op donderdag 26 november 2015 16:23 schreef SnowOokami het volgende:
Ik zie bij de speedtrap 335km/h staan terwijl dit volgens mij langste straight is? Maar in Mexico haalde ze 360km/h... zit er dan zoveel verschil in de luchtweerstand?
komt omdat Mexico heel hoog ligt, daardoor zeer ijle lucht. Abu Dhabi is de lucht dikker = meer tegenstand om er doorheen te moeten.quote:Op donderdag 26 november 2015 16:23 schreef SnowOokami het volgende:
Ik zie bij de speedtrap 335km/h staan terwijl dit volgens mij langste straight is? Maar in Mexico haalde ze 360km/h... zit er dan zoveel verschil in de luchtweerstand?
Dit vooral. Abu Dhabi is een baan met meer downforce dan Mexico. Dus minder rechtelijn snelheid.quote:Op donderdag 26 november 2015 17:11 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Zal ook te maken heben met de hoeveelheid downforce die je voor de rest van het circuit nodig hebt, en hoe snel je de laatste bocht voor het rechte stuk uitkomt.
Doha (Qatar) is trouwens flink verzopen afgelopen week... http://dohanews.co/heavy-(...)ads-school-closures/quote:Op donderdag 26 november 2015 20:30 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Gemiddeld 0,3 mm regen in November...
quote:Op donderdag 26 november 2015 17:11 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Zal ook te maken heben met de hoeveelheid downforce die je voor de rest van het circuit nodig hebt, en hoe snel je de laatste bocht voor het rechte stuk uitkomt.
quote:Op donderdag 26 november 2015 17:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
komt omdat Mexico heel hoog ligt, daardoor zeer ijle lucht. Abu Dhabi is de lucht dikker = meer tegenstand om er doorheen te moeten.
thanksquote:Op donderdag 26 november 2015 18:10 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dit vooral. Abu Dhabi is een baan met meer downforce dan Mexico. Dus minder rechtelijn snelheid.
Haha die witte Ferrari die in de plassen is vast komen te staan. (is dat niet Kimi daar aan het stuur?)quote:Op donderdag 26 november 2015 20:32 schreef SnowOokami het volgende:
Doha (Qatar) is trouwens flink verzopen afgelopen week... http://dohanews.co/heavy-(...)ads-school-closures/
Gaat niet lukken tenzij ze een technisch probleem hebben. Sinds die nieuwe spec van de FI zijn ze qua snelheid van het clubje lotus/sauber/TR naar de RB's en Williams geklommen. Met dit lange rechte stuk denk ik ook eigenlijk niet dat Max boven Grojean eindigd/TR 9 punten goed gaat maken op Lotusquote:Op donderdag 26 november 2015 21:21 schreef JimmyManna het volgende:
Zal nog niet meevallen om Hulkenberg voor te blijven, vrees ik, en dan ook nog Grosjean... maar goed, wie weet.
En Ziggo Sport (betaalde deel).quote:
Daar ben ik te pauper voor.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En Ziggo Sport (betaalde deel).
Wie botste op wie?quote:
Tig jaar terug Huilbergquote:
In 2012, Rosberg op een Indiër.quote:
Die is ook om 17:00 lokale tijdquote:Op vrijdag 27 november 2015 13:40 schreef SnowOokami het volgende:
Kut... ik d8 dat FP2 om 17:00 was, nu mis ik die ook
Dit weet iedereen al minstens een maand.quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:52 schreef NaturalScience het volgende:
Was hier het bericht van Sainz, die verklapte dat Torro Rosso met Ferarri motoren zal rijden volgend jaar, al voorbij gekomen?
Dit leek me toch aardig nieuw:quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:00 schreef Beach het volgende:
[..]
Dit weet iedereen al minstens een maand.
Autoblog is een beetje laat om dit op te pikkenquote:Op vrijdag 27 november 2015 16:02 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dit leek me toch aardig nieuw:
http://www.autoblog.nl/ni(...)oor-toro-rosso-82281
Was tot nog toe alleen maar een gerucht. Nu lijkt het bevestigd te worden.quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:07 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Autoblog is een beetje laat om dit op te pikkenIs al een tijdje bekend.
Ze beginnen het jaar met 2015 motoren en waarschijnlijk krijgen ze halverwege het jaar de beschikking over de 2016 Ferrari motor
Oktober belde...quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:52 schreef NaturalScience het volgende:
Was hier het bericht van Sainz, die verklapte dat Torro Rosso met Ferarri motoren zal rijden volgend jaar, al voorbij gekomen?
Het is misschien allemaal gissen, maar ik kan mij niet voorstellen dat Ferrari het Italiaanse STR alleen de oude motor aflevert en volledig STR in de steek laat. Ik gok een beetje op de trots van Italië, waar men liever een Italiaans team helpt, dan een buitenlands team. Bovendien hoor je overal geruchten dat Ferrari vooral Verstappen in het vizier heeft als toekomstige Ferrari rijder naast Vettel. Ik kan mij goed voorstellen dat Ferrari volgend jaar STR gebruikt om Verstappen van dichtbij te bestuderen en om het Ferrariteam af te stellen naar de wensen van Max zodat hij later beter presteert in een Ferrari auto.quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:07 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Autoblog is een beetje laat om dit op te pikkenIs al een tijdje bekend.
Ze beginnen het jaar met 2015 motoren en waarschijnlijk krijgen ze halverwege het jaar de beschikking over de 2016 Ferrari motor
Zover ik weet is er tot op de dag van vandaag helemaal niks officieels over naar buiten gebracht, dus hoe kan Autoblog te laat zijn? Zowel van van Ferrari-kant als van STR-kant is er niks officieels verklaard. Dat het een done-deal is zal best, het verhaal is te sterk om te negeren, maar vooralsnog blijft het officieus en weten wij de details er niet van.quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:07 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Autoblog is een beetje laat om dit op te pikkenIs al een tijdje bekend.
Ze beginnen het jaar met 2015 motoren en waarschijnlijk krijgen ze halverwege het jaar de beschikking over de 2016 Ferrari motor
Van de 1e x dat ik een F1 auto zag (Masters, '96 of '98) weet ik vooral het geluid nog. De hele ronde hoorde je de auto, en zodra ie in de buurt kwam was dat het enige wat je nog hoorde. Ik mis dat geluidquote:
Ik neem aan dat het gewoon op Sport1 was, ik ben pas net terug van mn werk en was de recorder vergeten in te stellen, maar het viel me op dat niemand het over VT2 had zo vlug te zienquote:Op zaterdag 28 november 2015 00:30 schreef motorbloempje het volgende:
Wel, maar niet op de Beeb uitgezonden, wel live te kijken via bbc website. Weet niet of dat met ziggo ook zo was?
Vooral als het voltallige startveld net voorbij was, dan klonk dat nog heel schel doorquote:Op vrijdag 27 november 2015 23:35 schreef SilverFrame het volgende:
[..]
Van de 1e x dat ik een F1 auto zag (Masters, '96 of '98) weet ik vooral het geluid nog. De hele ronde hoorde je de auto, en zodra ie in de buurt kwam was dat het enige wat je nog hoorde. Ik mis dat geluid
Nope niet de enige! Vind overigens de V10 het mooist klinken.quote:Op vrijdag 27 november 2015 23:18 schreef SilverFrame het volgende:
Ben ik de enige die kippenvel krijgt van dit geluid? En dan vooral van 10 sec tot 15 sec. Een blok dat niet bromt vanwege regeltjes, een blok dat het uitjankt van genot!!
Of deze!
Het geluid is natuurlijk fantastisch, maar oh de looks van die bolide..quote:
quote:Op zaterdag 28 november 2015 01:20 schreef Radegast het volgende:
[..]
Het geluid is natuurlijk fantastisch, maar oh de looks van die bolide..
Was Ferrari toen de laatste met een lage neus?
F1 zag en klonk er in het V10 tijdperk zo heerlijk agressief uit. Het is allemaal zo braaf geworden..quote:Op zaterdag 28 november 2015 00:59 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nope niet de enige! Vind overigens de V10 het mooist klinken.
Zover ik weet niet. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het niet zo is.quote:Op zaterdag 28 november 2015 11:12 schreef SnowOokami het volgende:
Huh er wordt op Ziggo sport gezegd dat STR volgend jaar met Ferrari rijdt... Is het al officieel gemaakt dan?
Nee, alleen Sainz heeft dat gezegd, dus zo goed als bevestigd.quote:Op zaterdag 28 november 2015 11:12 schreef SnowOokami het volgende:
Huh er wordt op Ziggo sport gezegd dat STR volgend jaar met Ferrari rijdt... Is het al officieel gemaakt dan?
haha xDquote:Op zaterdag 28 november 2015 11:50 schreef JimmyManna het volgende:
Toch moeten we met zijn allen heel verbaasd doen als ze het bekendmaken. Net alsof we dat echt noooooit hebben zien aankomen.
En die ontkent dat weer.quote:Op zaterdag 28 november 2015 11:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, alleen Sainz heeft dat gezegd, dus zo goed als bevestigd.
Dat is nog niet zeker of hij volgend jaar voor McLaren rijdt. Als de auto niet goed is, dan kan hij de beslissing nemen om volgend jaar niet te rijdenquote:Op zaterdag 28 november 2015 13:32 schreef THEFXR het volgende:
ALO rijdt volgend jaar niet op de BBC
tjonge die eddy lult maar wat, hequote:Op zaterdag 28 november 2015 13:35 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Dat is nog niet zeker of hij volgend jaar voor McLaren rijdt. Als de auto niet goed is, dan kan hij de beslissing nemen om volgend jaar niet te rijden
Met bier en nootjesquote:Op zaterdag 28 november 2015 13:54 schreef Geralt het volgende:
Mooie jump net van Max
Even wachten tot het ontbijt er is en dan F1 kijken
Geen bier en ook geen nootjes.quote:
Voor mij is dit best een drukke periode, denk dat ik daarmee niet de enige benquote:Op zaterdag 28 november 2015 13:56 schreef THEFXR het volgende:
waar is iedereen, is de laatste kwali dit jaar
Mercs rijden op super softs , en raikkonen niet..,quote:Op zaterdag 28 november 2015 14:09 schreef MrStock het volgende:
Tering, gewoon een gat van ruim 1.5 sec tussen Merc en de rest..
om het er nog maar in te wrijven dat ze dit jaar nog wel even een tandje bij konden steken mocht het nodig zijnquote:Op zaterdag 28 november 2015 14:09 schreef MrStock het volgende:
Tering, gewoon een gat van ruim 1.5 sec tussen Merc en de rest..
idd, even laten zien wat de max is!quote:Op zaterdag 28 november 2015 14:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
om het er nog maar in te wrijven dat ze dit jaar nog wel even een tandje bij konden steken mocht het nodig zijn [ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 28 november 2015 14:13 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Mercs rijden op super softs , en raikkonen niet..,
mclarens topsnelheid .308 versus de Williams 338....
Als het meezit rijdt ALO volgend jaar nietquote:Op zaterdag 28 november 2015 14:11 schreef SnowOokami het volgende:
Arme Button en Alonso... Dit circuit is echt een nachtmerrie voor de Honda's.
dat zeg je verkeerd, het moet zijn: als het even meezit rijdt Stoffel Vandoorne vokgend jaar welquote:Op zaterdag 28 november 2015 14:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
[..]
Als het meezit rijdt ALO volgend jaar niet
In die volgorde?quote:
Nee. Vet, Alo, Eri, Ste, Mer.quote:
Nee 3 zelfs (zoek de derde haha)quote:
Die Verstappen kan er niets van jongens!quote:
Nee, pakte 2 tienden in de laatste sector. In de eerste twee ging hij amper harder. (Tov z'n eigen tijd)quote:Op zaterdag 28 november 2015 14:40 schreef S95Sedan het volgende:
Tering, sainz had ook een goede 1/2e sector zeg.
Ze zoeken nog iemand met geld voor hun zitje.quote:Op zaterdag 28 november 2015 14:40 schreef Xaobotnik het volgende:
Iemand bekend met de link tussen Manor en Davids?
Normaal gesproken laten ze sectortijden t.o.v P1 zien, maar nu weer tegen zijn eigen tijd gehoudenquote:Op zaterdag 28 november 2015 14:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, pakte 2 tienden in de laatste sector. In de eerste twee ging hij amper harder.
Nee, tov de tijd van Max.quote:Op zaterdag 28 november 2015 14:43 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Normaal gesproken laten ze sectortijden t.o.v P1 zien, maar nu weer tegen zijn eigen tijd gehouden
Nee als je buiten de top 10 staat laten ze het verschil met P10 zien.quote:Op zaterdag 28 november 2015 14:43 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Normaal gesproken laten ze sectortijden t.o.v P1 zien, maar nu weer tegen zijn eigen tijd gehouden
Tegenover Max, omdat Max op P10 stond. In sc2 was hij nog ietsjes langzamer dan Max, in sc3 heeft hij het verschil gemaakt.quote:Op zaterdag 28 november 2015 14:43 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Normaal gesproken laten ze sectortijden t.o.v P1 zien, maar nu weer tegen zijn eigen tijd gehouden
Podium in de race?quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:02 schreef VXXLL het volgende:
[..]
Vierde plek, prima gedaan. Maar geen stunt imo
Tiende langzamer dan Q2quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:05 schreef MakkieR het volgende:
Zwak gereden van Sainz op Q3, niet eens een PR en langzamer dan Verstappen als ik me niet vergis.
Ik had op zijn minst een aanval verwacht op zijn eigen PR en proberen om te rijden voor een P9 positie, al was dat laatste waarschijnlijk kansloos. Al zie ik Verstappen het eerder proberen dan Sainz.quote:
quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:05 schreef MakkieR het volgende:
Zwak gereden van Sainz op Q3, niet eens een PR en langzamer dan Verstappen als ik me niet vergis.
Max is verslagen, face it.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:09 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik had op zijn minst een aanval verwacht op zijn eigen PR en proberen om te rijden voor een P9 positie, al was dat laatste waarschijnlijk kansloos. Al zie ik Verstappen het eerder proberen dan Sainz.
Nee sinds de bandenspanning aangepast is na de lekke band van Vettel in Spa.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:05 schreef aesop het volgende:
Rosberg rijdt Hamilton zoek sinds de druk eraf is. Wat zegt dat over beiden?
Inderdaad, en dat Perez vandaag voor Hulkenberg eindigt was pure pech voor Hulkenberg, want hij is niet verslagen, hij had pech dat Perez sneller was. Maldonado doet ook niks fout maar heeft nu eenmaal de pech dat niemand gewoon opzij gaat.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:12 schreef MakkieR het volgende:
[..]
1 positie lager noem ik niet verslagen lol, eerder pech
En als het andersom was, was Sainz natuurlijk weer eens veel slechter dan Max.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:12 schreef MakkieR het volgende:
[..]
1 positie lager noem ik niet verslagen lol, eerder pech
Daarmee zou dan wel verklaard zijn waarom Mercedes op Monza met een illegaal lage bandenspanning reed en eveneens waarom zij niet werden gediskwalificeerd.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:14 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Nee sinds de bandenspanning aangepast is na de lekke band van Vettel in Spa.
Werkt idd beter bij de Mercedes en blijkbaar extra goed met afstelling van Hamilton, maar die werkt nu niet meer. Zaken als bandenspanning zouden ze veel vrijer moeten laten. De banden zijn sinds 2007 al dramatisch.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:27 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Daarmee zou dan wel verklaard zijn waarom Mercedes op Monza met een illegaal lage bandenspanning reed en eveneens waarom zij niet werden gediskwalificeerd.
Alcoholeclame maken in de VAA mag niet.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:46 schreef Geralt het volgende:
Even wat anders. Waarom heeft Williams geen rode streep op de auto staan?
Dat is vast niet omdat het met alleen blauwe strepen mooi past bij die blauwe lijnen naast de baan is het wel?
Heet dat team dit weekend Williams Racing in plaats van Williams Martini Racing?
Dat snap ik, maar waarom mag een beeldmerk niet en een naam wel? Die naam roept meer op qua alcohol dan een beeldmerk lijkt me zo.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:48 schreef Beach het volgende:
[..]
vanwege Allahu Akbar in die zandbak
Oooooo de hele week al niet gehadquote:
Ben je ziek?quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:50 schreef Geralt het volgende:
[..]
Oooooo de hele week al niet gehad
In mijn hoofdquote:
Dan krijg je weer het geklaag op Pirelli dat de banden stuk gaan vanwege debris op de baan. Precies de reden dat de bandenspanning is verhoogd.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:33 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Werkt idd beter bij de Mercedes en blijkbaar extra goed met afstelling van Hamilton, maar die werkt nu niet meer. Zaken als bandenspanning zouden ze veel vrijer moeten laten. De banden zijn sinds 2007 al dramatisch.
Kijk hier bijv eens naar het stuurgedrag van Alonso. Met de huidige banden gaat dat totaal niet meer.
Omdat de banden dus vanaf 2007 gewoon slecht zijn. Gewoon met low budget een paar flutbanden gemaakt, Bridgestone ging ook voor ultra safe.quote:Op zaterdag 28 november 2015 16:07 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan krijg je weer het geklaag op Pirelli dat de banden stuk gaan vanwege debris op de baan. Precies de reden dat de bandenspanning is verhoogd.
En dat wordt de komende jaren alleen maar erger als Pirelli terug gaat naar de banden van 2012.
Het lijkt me best belangrijk dat er niet teveel klapbanden zjin. Ik zit er niet zo mee, het is aan de coureurs om binnen de gegeven beperkingen er zo veel mogelijk snelheid uit te peuren.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:33 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Werkt idd beter bij de Mercedes en blijkbaar extra goed met afstelling van Hamilton, maar die werkt nu niet meer. Zaken als bandenspanning zouden ze veel vrijer moeten laten. De banden zijn sinds 2007 al dramatisch.
De banden in 2010 waren niet ultra safe. Die sleten ook behoorlijk in de race en dat leverde leuke races op.quote:Op zaterdag 28 november 2015 16:13 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Omdat de banden dus vanaf 2007 gewoon slecht zijn. Gewoon met low budget een paar flutbanden gemaakt, Bridgestone ging ook voor ultra safe.
Abu Dhabi vergeten? Petrov kwam in ronde 1 binnen en reed de hele race op deze set uit. Had geen enkel probleem in de slotfase.quote:Op zaterdag 28 november 2015 16:19 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De banden in 2010 waren niet ultra safe. Die sleten ook behoorlijk in de race en dat leverde leuke races op.
Dat zei Alonso over de banden.quote:"I experienced tyre competition for some years with Michelin and Bridgestone, and after that we had a single tyre with Bridgestone, and the change was quite big.
Een groot deel van de snelheidswinst in 2017 komt dan ook uit de bandenquote:Op zaterdag 28 november 2015 16:39 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Abu Dhabi vergeten? Petrov kwam in ronde 1 binnen en reed de hele race op deze set uit. Had geen enkel probleem in de slotfase.
[..]
Dat zei Alonso over de banden.
Bridgestone waren veel te hard en stijf.Pirelli heeft gewoon met low budget flutbanden afgeleverd. Vanaf 2007 is het gewoon f1 onwaardig.
Zoals gewoonlijk? Sainz rijdt een uitstekend seizoen en laat het zelden afweten in de race.quote:Op zaterdag 28 november 2015 15:11 schreef S95Sedan het volgende:
[..]
Zondag laat Sainz het zoals gewoonlijk weer afweten, daar kan je gewoon op wachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |