Ja.quote:Op maandag 23 november 2015 16:18 schreef King_Merc het volgende:
is de GP van Abu Dhabi live op de Beeb te zien ??

| Ronde | Datum | Grand Prix | Plaats | Winnaar |
| 1 | 15 maart | Grand Prix van Australië | Melbourne | Lewis Hamilton |
| 2 | 29 maart | Grand Prix van Maleisië | Kuala Lumpur | Sebastian Vettel |
| 3 | 12 april | Grand Prix van China | Shanghai | Lewis Hamilton |
| 4 | 19 april | Grand Prix van Bahrain | Shakhir | Lewis Hamilton |
| 5 | 10 mei | Grand Prix van Spanje | Barcelona | Nico Rosberg |
| 6 | 24 mei | Grand Prix van Monaco | Monte Carlo | Nico Rosberg |
| 7 | 7 juni | Grand Prix van Canada | Montreal | Lewis Hamilton |
| 8 | 21 juni | Grand Prix van Oostenrijk | Spielberg | Nico Rosberg |
| 9 | 5 juli | Grand Prix van Groot Brittannië | Silverstone | Lewis Hamilton |
| 10 | 26 juli | Grand Prix van Hongarije | Budapest | Sebastian Vettel |
| 11 | 23 augustus | Grand Prix van België | Spa-Francorshamps | Lewis Hamilton |
| 12 | 6 september | Grand Prix van Italië | Monza | Lewis Hamilton |
| 13 | 20 september | Grand Prix van Singapore | Singapore | Sebastian Vettel |
| 14 | 27 september | Grand Prix van Japan | Suzuka | Lewis Hamilton |
| 15 | 11 oktober | Grand Prix van Rusland | Sochi | Lewis Hamilton |
| 16 | 25 oktober | Grand Prix van Amerika | Austin | Lewis Hamilton |
| 17 | 1 november | Grand Prix van Mexico | Mexico City | Nico Rosberg |
| 18 | 15 november | Grand Prix van Brazilië | Sao Paulo | Nico Rosberg |
| 19 | 29 november | Grand Prix van Abu Dhabi | Abu Dhabi | - |

| # | Coureur | Team | Punten |
| 1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 363 |
| 2 | Nico Rosberg | Mercedes | 297 |
| 3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 266 |
| 4 | Valtteri Bottas | Williams | 136 |
| 5 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 135 |
| 6 | Felipe Massa | Williams | 117 |
| 7 | Daniil Kvyat | Red Bull | 94 |
| 8 | Daniel Ricciardo | Red Bull | 84 |
| 9 | Sergio Perez | Force India | 68 |
| 10 | Nico Hülkenberg | Force India | 52 |
| 11 | Romain Grosjean | Lotus | 49 |
| 12 | Max Verstappen | Toro Rosso | 49 |
| 13 | Felipe Nasr | Sauber | 27 |
| 14 | Pastor Maldonado | Lotus | 26 |
| 15 | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso | 18 |
| 16 | Jenson Button | McLaren | 16 |
| 17 | Fernando Alonso | McLaren | 11 |
| 18 | Marcus Ericsson | Sauber | 9 |
| 19 | Roberto Merhi | Manor | 0 |
| 20 | Alexander Rossi | Manor | 0 |
| 21 | Will Stevens | Manor | 0 |
| 22 | Kevin Magnussen | McLaren | 0 |
| # | Team | Punten |
| 1 | Mercedes | 660 |
| 2 | Ferrari | 401 |
| 3 | Williams | 253 |
| 4 | Red Bull | 178 |
| 5 | Force India | 120 |
| 6 | Lotus | 76 |
| 7 | Toro Rosso | 67 |
| 8 | Sauber | 36 |
| 9 | McLaren | 27 |
| 10 | Manor | 0 |

| Tijd | Training/race |
| Vrijdag 27 November | |
| 10:00 - 11:30 | Vrije Training 1 |
| 14:00 - 15:30 | Vrije Training 2 |
| Zaterdag 28 November | |
| 11:00 - 12:00 | Vrije Training 3 |
| 14:00 - 15:00 | Kwalificatie |
| Zondag 29 November | |
| 14:00 | Race |

| Tijd | Training/race | TV station | |
| Vrijdag 27 November | |||
| 10:00 - 11:30 | Vrije Training 1 | Sport1 - [url=http://ziggo.nl]Ziggo[/url] Sport - BBC2 | |
| 14:00 - 15:30 | Vrije Training 2 | Sport1 - [url=http://ziggo.nl]Ziggo[/url] Sport - BBC2 | |
| Zaterdag 28 November | |||
| 11:00 - 12:00 | Vrije Training 3 | Sport1 - [url=http://ziggo.nl]Ziggo[/url] Sport - BBC2 | |
| 14:00 - 15:00 | Kwalificatie | Sport1 - [url=http://ziggo.nl]Ziggo[/url] Sport - BBC1 - RTL+ | |
| Zondag 27 November | |||
| 14:00 | Race | Sport1 - [url=http://ziggo.nl]Ziggo[/url] Sport - BBC1 RTL+ |

Zal ook te maken heben met de hoeveelheid downforce die je voor de rest van het circuit nodig hebt, en hoe snel je de laatste bocht voor het rechte stuk uitkomt.quote:Op donderdag 26 november 2015 16:23 schreef SnowOokami het volgende:
Ik zie bij de speedtrap 335km/h staan terwijl dit volgens mij langste straight is? Maar in Mexico haalde ze 360km/h... zit er dan zoveel verschil in de luchtweerstand?
340+ moet wel lukken lijkt mequote:Op donderdag 26 november 2015 16:23 schreef SnowOokami het volgende:
Ik zie bij de speedtrap 335km/h staan terwijl dit volgens mij langste straight is? Maar in Mexico haalde ze 360km/h... zit er dan zoveel verschil in de luchtweerstand?
komt omdat Mexico heel hoog ligt, daardoor zeer ijle lucht. Abu Dhabi is de lucht dikker = meer tegenstand om er doorheen te moeten.quote:Op donderdag 26 november 2015 16:23 schreef SnowOokami het volgende:
Dit vooral. Abu Dhabi is een baan met meer downforce dan Mexico. Dus minder rechtelijn snelheid.quote:Op donderdag 26 november 2015 17:11 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Zal ook te maken heben met de hoeveelheid downforce die je voor de rest van het circuit nodig hebt, en hoe snel je de laatste bocht voor het rechte stuk uitkomt.
Doha (Qatar) is trouwens flink verzopen afgelopen week... http://dohanews.co/heavy-(...)ads-school-closures/quote:Op donderdag 26 november 2015 20:30 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Gemiddeld 0,3 mm regen in November...
quote:Op donderdag 26 november 2015 17:11 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Zal ook te maken heben met de hoeveelheid downforce die je voor de rest van het circuit nodig hebt, en hoe snel je de laatste bocht voor het rechte stuk uitkomt.
quote:Op donderdag 26 november 2015 17:52 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
komt omdat Mexico heel hoog ligt, daardoor zeer ijle lucht. Abu Dhabi is de lucht dikker = meer tegenstand om er doorheen te moeten.
thanksquote:Op donderdag 26 november 2015 18:10 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dit vooral. Abu Dhabi is een baan met meer downforce dan Mexico. Dus minder rechtelijn snelheid.
Haha die witte Ferrari die in de plassen is vast komen te staan. (is dat niet Kimi daar aan het stuur?)quote:Op donderdag 26 november 2015 20:32 schreef SnowOokami het volgende:
Doha (Qatar) is trouwens flink verzopen afgelopen week... http://dohanews.co/heavy-(...)ads-school-closures/
Gaat niet lukken tenzij ze een technisch probleem hebben. Sinds die nieuwe spec van de FI zijn ze qua snelheid van het clubje lotus/sauber/TR naar de RB's en Williams geklommen. Met dit lange rechte stuk denk ik ook eigenlijk niet dat Max boven Grojean eindigd/TR 9 punten goed gaat maken op Lotusquote:Op donderdag 26 november 2015 21:21 schreef JimmyManna het volgende:
Zal nog niet meevallen om Hulkenberg voor te blijven, vrees ik, en dan ook nog Grosjean... maar goed, wie weet.
En Ziggo Sport (betaalde deel).quote:
Daar ben ik te pauper voor.quote:Op vrijdag 27 november 2015 14:05 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En Ziggo Sport (betaalde deel).
Wie botste op wie?quote:
Tig jaar terug Huilbergquote:
In 2012, Rosberg op een Indiër.quote:
Die is ook om 17:00 lokale tijdquote:Op vrijdag 27 november 2015 13:40 schreef SnowOokami het volgende:
Kut... ik d8 dat FP2 om 17:00 was, nu mis ik die ook
Dit weet iedereen al minstens een maand.quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:52 schreef NaturalScience het volgende:
Was hier het bericht van Sainz, die verklapte dat Torro Rosso met Ferarri motoren zal rijden volgend jaar, al voorbij gekomen?
Dit leek me toch aardig nieuw:quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:00 schreef Beach het volgende:
[..]
Dit weet iedereen al minstens een maand.
Autoblog is een beetje laat om dit op te pikkenquote:Op vrijdag 27 november 2015 16:02 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dit leek me toch aardig nieuw:
http://www.autoblog.nl/ni(...)oor-toro-rosso-82281
Was tot nog toe alleen maar een gerucht. Nu lijkt het bevestigd te worden.quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:07 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Autoblog is een beetje laat om dit op te pikkenIs al een tijdje bekend.
Ze beginnen het jaar met 2015 motoren en waarschijnlijk krijgen ze halverwege het jaar de beschikking over de 2016 Ferrari motor
Oktober belde...quote:Op vrijdag 27 november 2015 15:52 schreef NaturalScience het volgende:
Was hier het bericht van Sainz, die verklapte dat Torro Rosso met Ferarri motoren zal rijden volgend jaar, al voorbij gekomen?
Het is misschien allemaal gissen, maar ik kan mij niet voorstellen dat Ferrari het Italiaanse STR alleen de oude motor aflevert en volledig STR in de steek laat. Ik gok een beetje op de trots van Italië, waar men liever een Italiaans team helpt, dan een buitenlands team. Bovendien hoor je overal geruchten dat Ferrari vooral Verstappen in het vizier heeft als toekomstige Ferrari rijder naast Vettel. Ik kan mij goed voorstellen dat Ferrari volgend jaar STR gebruikt om Verstappen van dichtbij te bestuderen en om het Ferrariteam af te stellen naar de wensen van Max zodat hij later beter presteert in een Ferrari auto.quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:07 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ze beginnen het jaar met 2015 motoren en waarschijnlijk krijgen ze halverwege het jaar de beschikking over de 2016 Ferrari motor
Zover ik weet is er tot op de dag van vandaag helemaal niks officieels over naar buiten gebracht, dus hoe kan Autoblog te laat zijn? Zowel van van Ferrari-kant als van STR-kant is er niks officieels verklaard. Dat het een done-deal is zal best, het verhaal is te sterk om te negeren, maar vooralsnog blijft het officieus en weten wij de details er niet van.quote:Op vrijdag 27 november 2015 16:07 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Van de 1e x dat ik een F1 auto zag (Masters, '96 of '98) weet ik vooral het geluid nog. De hele ronde hoorde je de auto, en zodra ie in de buurt kwam was dat het enige wat je nog hoorde. Ik mis dat geluidquote:
Ik neem aan dat het gewoon op Sport1 was, ik ben pas net terug van mn werk en was de recorder vergeten in te stellen, maar het viel me op dat niemand het over VT2 had zo vlug te zienquote:Op zaterdag 28 november 2015 00:30 schreef motorbloempje het volgende:
Wel, maar niet op de Beeb uitgezonden, wel live te kijken via bbc website. Weet niet of dat met ziggo ook zo was?
Vooral als het voltallige startveld net voorbij was, dan klonk dat nog heel schel doorquote:Op vrijdag 27 november 2015 23:35 schreef SilverFrame het volgende:
[..]
Van de 1e x dat ik een F1 auto zag (Masters, '96 of '98) weet ik vooral het geluid nog. De hele ronde hoorde je de auto, en zodra ie in de buurt kwam was dat het enige wat je nog hoorde. Ik mis dat geluid
Nope niet de enige! Vind overigens de V10 het mooist klinken.quote:Op vrijdag 27 november 2015 23:18 schreef SilverFrame het volgende:
Ben ik de enige die kippenvel krijgt van dit geluid? En dan vooral van 10 sec tot 15 sec. Een blok dat niet bromt vanwege regeltjes, een blok dat het uitjankt van genot!!
Of deze!
Het geluid is natuurlijk fantastisch, maar oh de looks van die bolide..quote:
quote:Op zaterdag 28 november 2015 01:20 schreef Radegast het volgende:
[..]
Het geluid is natuurlijk fantastisch, maar oh de looks van die bolide..
Was Ferrari toen de laatste met een lage neus?
F1 zag en klonk er in het V10 tijdperk zo heerlijk agressief uit. Het is allemaal zo braaf geworden..quote:Op zaterdag 28 november 2015 00:59 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nope niet de enige! Vind overigens de V10 het mooist klinken.
Zover ik weet niet. Maar ik kan me bijna niet voorstellen dat het niet zo is.quote:Op zaterdag 28 november 2015 11:12 schreef SnowOokami het volgende:
Huh er wordt op Ziggo sport gezegd dat STR volgend jaar met Ferrari rijdt... Is het al officieel gemaakt dan?
Nee, alleen Sainz heeft dat gezegd, dus zo goed als bevestigd.quote:Op zaterdag 28 november 2015 11:12 schreef SnowOokami het volgende:
Huh er wordt op Ziggo sport gezegd dat STR volgend jaar met Ferrari rijdt... Is het al officieel gemaakt dan?
haha xDquote:Op zaterdag 28 november 2015 11:50 schreef JimmyManna het volgende:
Toch moeten we met zijn allen heel verbaasd doen als ze het bekendmaken. Net alsof we dat echt noooooit hebben zien aankomen.
En die ontkent dat weer.quote:Op zaterdag 28 november 2015 11:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, alleen Sainz heeft dat gezegd, dus zo goed als bevestigd.
Dat is nog niet zeker of hij volgend jaar voor McLaren rijdt. Als de auto niet goed is, dan kan hij de beslissing nemen om volgend jaar niet te rijdenquote:Op zaterdag 28 november 2015 13:32 schreef THEFXR het volgende:
ALO rijdt volgend jaar niet op de BBC
tjonge die eddy lult maar wat, hequote:Op zaterdag 28 november 2015 13:35 schreef F1gamer het volgende:
[..]
Dat is nog niet zeker of hij volgend jaar voor McLaren rijdt. Als de auto niet goed is, dan kan hij de beslissing nemen om volgend jaar niet te rijden
Met bier en nootjesquote:Op zaterdag 28 november 2015 13:54 schreef Geralt het volgende:
Mooie jump net van Max
Even wachten tot het ontbijt er is en dan F1 kijken
Geen bier en ook geen nootjes.quote:
Voor mij is dit best een drukke periode, denk dat ik daarmee niet de enige benquote:Op zaterdag 28 november 2015 13:56 schreef THEFXR het volgende:
waar is iedereen, is de laatste kwali dit jaar
Mercs rijden op super softs , en raikkonen niet..,quote:Op zaterdag 28 november 2015 14:09 schreef MrStock het volgende:
Tering, gewoon een gat van ruim 1.5 sec tussen Merc en de rest..
om het er nog maar in te wrijven dat ze dit jaar nog wel even een tandje bij konden steken mocht het nodig zijnquote:Op zaterdag 28 november 2015 14:09 schreef MrStock het volgende:
Tering, gewoon een gat van ruim 1.5 sec tussen Merc en de rest..
idd, even laten zien wat de max is!quote:Op zaterdag 28 november 2015 14:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
om het er nog maar in te wrijven dat ze dit jaar nog wel even een tandje bij konden steken mocht het nodig zijn [ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 28 november 2015 14:13 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Mercs rijden op super softs , en raikkonen niet..,
mclarens topsnelheid .308 versus de Williams 338....
Als het meezit rijdt ALO volgend jaar nietquote:Op zaterdag 28 november 2015 14:11 schreef SnowOokami het volgende:
Arme Button en Alonso... Dit circuit is echt een nachtmerrie voor de Honda's.
dat zeg je verkeerd, het moet zijn: als het even meezit rijdt Stoffel Vandoorne vokgend jaar welquote:Op zaterdag 28 november 2015 14:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
[..]
Als het meezit rijdt ALO volgend jaar niet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |