Maar af en toe zitten er een paar leuke jaren tussen met verassende winnaars. Zoals bv 2012.quote:Op maandag 16 november 2015 13:02 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Altijd zo geweest. Een paar rijders domineren de grid. Niks nieuws aan. Is overigens in meerdere sporten zo.
2001-2003-2006-2007-2008-2010-2012quote:Op maandag 16 november 2015 14:05 schreef opreis het volgende:
[..]
Maar af en toe zitten er een paar leuke jaren tussen met verassende winnaars. Zoals bv 2012.
quote:Op maandag 16 november 2015 14:16 schreef Nattekat het volgende:
Als Mercedes volgend jaar nog steeds domineert, is het 4 jaar op rij pure dominantie, dat is echt lang geleden.
Red Bull was ook pure dominantie. (Sinds Silverstone dan)quote:Op maandag 16 november 2015 14:49 schreef Atreidez het volgende:
[..]3 jaar toch? 2013 won Red Bull nog
Vorig jaar was het toch ook prima? Een team domineerde maar twee titelkandidaten.quote:Op maandag 16 november 2015 14:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2001-2003-2006-2007-2008-2010-2012
Alle mooie kampioenschappen op een rijtje. Het 'er domineert altijd wel iemand' klopt niet helemaal.
Als Mercedes volgend jaar nog steeds domineert, is het 4 jaar op rij pure dominantie, dat is echt lang geleden.
Dat zei ik ook niet, meer dat de helft van de races in een bepaalde periode zoals boven genoemd wel vaker door maar twee rijders gewonnen worden. Tussen 97 en 04 wonnen Hakkinen en Schumi het leeuwendeel. Niks geks aan.quote:Op maandag 16 november 2015 14:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
2001-2003-2006-2007-2008-2010-2012
Alle mooie kampioenschappen op een rijtje. Het 'er domineert altijd wel iemand' klopt niet helemaal.
Nee dat vind ik niet prima, zou het liever anders zien.quote:Op maandag 16 november 2015 15:06 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Vorig jaar was het toch ook prima? Een team domineerde maar twee titelkandidaten.
Dat verschilt ook per circuit. Als je in Austin ziet hoe makkelijk de Toro Rosso op sommige stukken wegrijdt van de ferrari's, dan zouden die mannen van Lotus daar wellicht hetzelfde gedacht hebben.quote:Op zondag 15 november 2015 23:39 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Dat frustreerde mij ook tijdens deze en andere races, Max moest met alle talent dat hij heeft de meest onmogelijke inhaalmanoeuvres maken terwijl je toch vaak bij Grosjean, Perez, Hulkenberg en Maldonado ziet hoe makkelijk zij de auto ernaast zetten, even gas op het rechte stuk en zonder pijn er langs.
Dat ben ik met je eens. (Muv Senna/Prost destijds)quote:Op maandag 16 november 2015 15:13 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie liever twee teams, ipv één team dat enkel races niet wint als ze zichzelf uitschakelen.
Mja ik vond 88, 89, 90 geweldig en toen waren er ook niet zoveel die konden winnen.quote:Op maandag 16 november 2015 16:17 schreef opreis het volgende:
[..]
Nee dat vind ik niet prima, zou het liever anders zien.
Wat er nu zo saai aan is, is dat er nu al 2 jaar op rij max 3 verschillende GP winnaars zijn per seizoen. Zelfs toen Vettel alles won waren had je nog Button, Hamilton, Webber, Alonso en af en toe nog wat anderen die ook een race konden winnen.
Je moet wel redelijk blijven, die Lotus zou voor de FI moeten staan!quote:Op maandag 16 november 2015 17:16 schreef VacaLoca het volgende:
Bah zie nu die diskwalificatie van Massa pas. Dat kost Max voorlopig de 11de plek in de stand en vergroot het gat met Lotus met twee punten meer.
Ik ben een absolute leek die dit seizoen uit chauvinistisch oogpunt kijkt.quote:Op maandag 16 november 2015 08:29 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Zo heb je in elk decennium wel een team/coureur die overduidelijk de beste is. Ja, vroeger leek alles gaver, maar buiten de (natuurlijk) een stuk bruter uitziende/klinkende auto's ging het toen vaak ook om technische problemen die er voor zorgden dat er van positie gewisseld kon worden. Of crashes en bijbehorende doden. Of gebrek aan benzine omdat ze toen ook brandstof moesten sparen.
En het is allemaal een stuk 'gemaakter' met de grote uitloopstroken, DRS om in te halen, het moeten inhouden om de finish te bereiken, het niet kunnen ontwikkelen en daar kan (moet) zeker wat aan veranderd worden, maar ook vroeger was niet elke race zoals bijvoorbeeld Villeneuve/Arnoux in 1979 en dat schijnen veel mensen wel te vergeten.
Dat is idd best out-of-the boxquote:Op maandag 16 november 2015 18:38 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik ben een absolute leek die dit seizoen uit chauvinistisch oogpunt kijkt.
Ik vind veel van de veranderingen en ideeën over verandering in-the-box, iets dat overigens bij veel sporten aan de orde is. Als ik van buitenaf op de sport kijk, dan vind ik het jammer dat de sport niet het beste uit de coureur naar voren haalt. Hoewel Hamilton een supercoureur zal zijn en ook heel veel inhaaltalent zal hebben (hij is niet voor niets in de beste auto terechtgekomen), is het theoretisch denkbaar dat iemand zonder enige inhaalkwaliteiten toch wereldkampioen kan worden door "gewoon" solo snelle rondjes te rijden.
Niet dat snel rondjes rijden geen talent is, maar bij een meting van de beste coureur (en auto) ter wereld verwacht ik eigenlijk dat de kunst om in te halen en om daarbij gecalculeerde risico's te nemen een essentieel onderdeel ervan is. En dat is het niet.
Niet dat ik de illusie heb dat de sport wezenlijk veranderd wordt (of dat ik daaraan iets bij zou kunnen dragen), zou ik persoonlijk het volgende wel een redelijke optie vinden op basis van wat ik dit seizoen heb waargenomen.
- de winnaar van de kwalificatie start achteraan en de laatste start vooraan;
- het puntensysteem moet tellen hoeveel plaatsen je hebt gewonnen;
- het puntensysteem moet mede tellen welke plaats je eindigt;
Dit lijkt wellicht een bizar idee voor de fans (die immer in-the-box zitten) maar als je ervoor zorgt dat niemand expres laag kan kwalificeren (wat kan door meer gewicht aan het aantal ingehaalde plekken toe te kennen dan aan de eindklassering) of iemand expres op kan houden (bijvoorbeeld Vettel kwalificeert laatste, mag eerste starten en Räikkönen gaat achter in het veld Hamilton achter zich houden) dan ben je enerzijds verzekerd van meer spektakel en weet je anderzijds dat een meer complete coureur kampioen wordt.
Hij staat ook 2e in de peiling bij dat ding waar ze cijfers geven per race, VLAK achter Hamilton. En dat is ontzettend knap aangezien hij gewoon meer DNF's heeft.quote:Op zondag 15 november 2015 20:38 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik heb het seizoen niet bij Sky gevolgd, maar volgens mij heeft ie minstens de helft van de races de move of the day gemaakt. Als het niet meer is.
Smaakmaker van dit seizoen, absoluut.
je vergeet Maleisië 2001?quote:Op maandag 16 november 2015 19:28 schreef Mexicanobakker het volgende:
2001 een goed seizoen noemen is natuurlijk schromelijk overdreven, behalve wat lolletjes met Williams was dat gewoon pure middelmaat. dat Schumi Coulthard zou verslaan was eigenlijk na Canada al wel duidelijk, Hakkinen, Ralf hadden leuke uitschieters maar een vrij matig seizoen en buiten Belgie en Brazilie vind ik er geen gedenkwaardige races tussen zitten.
Het was op zich vrij spannend achter MSC, maar dan vond ik de vier jaar ervoor alle vier leuker. (nu waren 97 en 99 ook fantastisch, 2000 vrij leuk en zelfs 98 was vrij aardig, hoewel dat moest loskomen)
Heb je daar een linkje van?quote:Op maandag 16 november 2015 19:08 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Hij staat ook 2e in de peiling bij dat ding waar ze cijfers geven per race, VLAK achter Hamilton. En dat is ontzettend knap aangezien hij gewoon meer DNF's heeft.
oja dat was ook wel lachen natuurlijk, hoewel wel een beetje een fadeout race, maar de eerste helft was tof genoeg met Jos vnl.quote:
Het inhaaltalent van Hamilton hebben we gisteren weer kunnen zien. Dat Hamilton eerst bij de beste stal terechtkwam om daar na in een veruit superieure auto te stappen heeft niet alleen met zijn snelheid te maken, maar ook met met marketing.quote:Op maandag 16 november 2015 18:38 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik ben een absolute leek die dit seizoen uit chauvinistisch oogpunt kijkt.
Ik vind veel van de veranderingen en ideeën over verandering in-the-box, iets dat overigens bij veel sporten aan de orde is. Als ik van buitenaf op de sport kijk, dan vind ik het jammer dat de sport niet het beste uit de coureur naar voren haalt. Hoewel Hamilton een supercoureur zal zijn en ook heel veel inhaaltalent zal hebben (hij is niet voor niets in de beste auto terechtgekomen), is het theoretisch denkbaar dat iemand zonder enige inhaalkwaliteiten toch wereldkampioen kan worden door "gewoon" solo snelle rondjes te rijden.
Nee. Racen is het zo snel mogelijk afleggen van de race-afstand. Degene die dat in de kortste tijd lukt is de winnaar. Dat kun je op verschillende manieren proberen, en goed kunnen inhalen kan daarbij van pas komen, maar het is niet waar het om gaat.quote:Niet dat snel rondjes rijden geen talent is, maar bij een meting van de beste coureur (en auto) ter wereld verwacht ik eigenlijk dat de kunst om in te halen en om daarbij gecalculeerde risico's te nemen een essentieel onderdeel ervan is. En dat is het niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |