abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 november 2015 @ 22:47:17 #251
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_157586060
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 22:38 schreef aesop het volgende:

[..]

En halverwege zou STR dan de 2016 motor krijgen las ik ergens.
Dat lijkt me toch sterk.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 15 november 2015 @ 22:56:25 #252
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_157586808
quote:
5s.gif Op zondag 15 november 2015 22:47 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch sterk.
Toch zijn dat wel de hardnekkige geruchten die rondgaan.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157587267
Jammer dat Massa is gediskwalificeerd. Nu hebben beide Lotussen punten :(
Ja doei.
pi_157587431
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 23:14 schreef motorbloempje het volgende:
Jammer dat Massa is gediskwalificeerd. Nu hebben beide Lotussen punten :(
Plus in de stand bij de coureurs een plekje gezakt nog toch?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_157587462
quote:
7s.gif Op zondag 15 november 2015 23:18 schreef Geralt het volgende:

[..]

Zou kunnen, heb zo snel de details hier niet :o
Ja doei.
  Moderator / Redactie Sport zondag 15 november 2015 @ 23:23:21 #257
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157587584
quote:
7s.gif Op zondag 15 november 2015 23:18 schreef Geralt het volgende:

[..]

Dat is nog het ergste :{
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 15 november 2015 @ 23:33:25 #258
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_157587878
Grosjean heeft een betere auto dan Verstappen dus het is niet helemaal onterecht dat hij boven hem staat. Het gaat tenslotte om de combinatie.
Wie dit leest is gek
pi_157587911
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 22:34 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Waarom krijgt STR dan 2015-motoren en Sauber en Haas 2016?
Moet je me even helpen, krijgt het team van Haas dan ook motoren van Ferrari of gaan zij in samenwerking met motoren van Renault, hoor of lees namelijk overal weer andere verhalen.

http://www.f1today.net/nl(...)g-in-renaultmotoren/

Het enige wat ik wel begrijp is, dat het allemaal om geld gaat, heel veel geld. En ik denk dat Team Haas over meer geld beschikt dan Team STR, maar ik kan mij vergissen. Daarom zal STR met heel veel dank de mogelijkheden aangrijpen van Ferrari als ze die kans krijgen.
pi_157588038
quote:
99s.gif Op zondag 15 november 2015 23:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
Grosjean heeft een betere auto dan Verstappen dus het is niet helemaal onterecht dat hij boven hem staat. Het gaat tenslotte om de combinatie.
Dat frustreerde mij ook tijdens deze en andere races, Max moest met alle talent dat hij heeft de meest onmogelijke inhaalmanoeuvres maken terwijl je toch vaak bij Grosjean, Perez, Hulkenberg en Maldonado ziet hoe makkelijk zij de auto ernaast zetten, even gas op het rechte stuk en zonder pijn er langs.
pi_157588328
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 23:39 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat frustreerde mij ook tijdens deze en andere races, Max moest met alle talent dat hij heeft de meest onmogelijke inhaalmanoeuvres maken terwijl je toch vaak bij Grosjean, Perez, Hulkenberg en Maldonado ziet hoe makkelijk zij de auto ernaast zetten, even gas op het rechte stuk en zonder pijn er langs.
Wees blij, dit maakt wel dat je op het puntje van je stoel zit.
  zondag 15 november 2015 @ 23:51:26 #262
6941 APK
Factual, I think.
pi_157588346
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 23:39 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat zien de mensen die er toe doen ook wel :Y
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_157592405
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 23:34 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Moet je me even helpen, krijgt het team van Haas dan ook motoren van Ferrari of gaan zij in samenwerking met motoren van Renault, hoor of lees namelijk overal weer andere verhalen.

Haas? Die krijgen Ferrari-motoren, en nog meer onderdelen overigens.
pi_157592491
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2015 23:51 schreef APK het volgende:

[..]

Dat zien de mensen die er toe doen ook wel :Y
Dat begrijp ik, maar los van die heerlijke inhaalmanoeuvres van onze Max is het allemaal wel vreselijk voorspelbaar geworden, zeker als je dit jaar bekijkt. De trieste conclusie was toch wel dat Mercedes plaats 1 en 2 bijna altijd had. Ferrari mocht gaan voor plaats 3 en 4, Williams en Redbull 5 tot en met 8, waar voor mijn gevoel de mooiste gevechten plaats vond tussen Force India, Torro Rosso en Lotus. Alleen door crashes, uitval of grove fouten zag je enkel een verandering in de stand met de meest trieste constatering dat Hamilton al kampioen was, terwijl het seizoen nog maar nauwelijks was begonnen.
  maandag 16 november 2015 @ 07:44:10 #265
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_157592621
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 07:00 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Dat begrijp ik, maar los van die heerlijke inhaalmanoeuvres van onze Max is het allemaal wel vreselijk voorspelbaar geworden, zeker als je dit jaar bekijkt. De trieste conclusie was toch wel dat Mercedes plaats 1 en 2 bijna altijd had. Ferrari mocht gaan voor plaats 3 en 4, Williams en Redbull 5 tot en met 8, waar voor mijn gevoel de mooiste gevechten plaats vond tussen Force India, Torro Rosso en Lotus. Alleen door crashes, uitval of grove fouten zag je enkel een verandering in de stand met de meest trieste constatering dat Hamilton al kampioen was, terwijl het seizoen nog maar nauwelijks was begonnen.
Dit is toch niet nieuw in de F1?

Daarom keek ik -tot dit jaar- sowieso niet en dit jaar ook maar half.
Op de inhaalmanouvres van Max na was het weer een dodelijk saaie race.
Inhalen is verboten, en alle andere technieken en straffen hebben nauwelijks nog met racen te maken. Het is gewoon treintje rijden, want anders..!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_157592872
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 07:44 schreef daNpy het volgende:

[..]

Inhalen is verboten, en alle andere technieken en straffen hebben nauwelijks nog met racen te maken. Het is gewoon treintje rijden, want anders..!
Want anders?

Alberto Ascari deed in 1952-53 aan 15 van de 17 races mee, viel tweemaal uit en won 11 maal (waarvan 7x achter elkaar en zelfs 9 keer als je de indy500 niet mee zou tellen). Beide seizoenen kampioen, in '52 had hij 26,5 punten voorsprong op de nr. 2 (die 27 punten behaalde), als alle resultaten zouden meetellen.

In 1963/1965 won Jim Clark 13 keer, in '63 werd hij kampioen met 44 punten voorsprong op de nummer 2, die 27 punten behaalde (als alle resultaten zouden meetellen).

In 1977 won Lauda het kampioenschap met 17 punten voorsprong terwijl hij de laatste twee races niet eens meedeed.

In 1988 had McLaren aan het eind van het seizoen 134 punten voorsprong op de nr. 2, Ferrari.

In 1992 won Mansell de titel al na 11 van de 16 races.

2002/2004 Ferrari, laatst nog Red Bull en nu Mercedes, hoef denk ik niet wat toe te voegen.

Zo heb je in elk decennium wel een team/coureur die overduidelijk de beste is. Ja, vroeger leek alles gaver, maar buiten de (natuurlijk) een stuk bruter uitziende/klinkende auto's ging het toen vaak ook om technische problemen die er voor zorgden dat er van positie gewisseld kon worden. Of crashes en bijbehorende doden. Of gebrek aan benzine omdat ze toen ook brandstof moesten sparen.

En het is allemaal een stuk 'gemaakter' met de grote uitloopstroken, DRS om in te halen, het moeten inhouden om de finish te bereiken, het niet kunnen ontwikkelen en daar kan (moet) zeker wat aan veranderd worden, maar ook vroeger was niet elke race zoals bijvoorbeeld Villeneuve/Arnoux in 1979 en dat schijnen veel mensen wel te vergeten ;).
pi_157593001
Als je F1 treintje rijden vindt moet je lekker iets anders gaan kijken. Vooral niet de tv aanzetten nu een NLer het goed doet. Gezeik altijd. Je hebt saaie races, gemiddelde races en leuke races. Zo is het altijd geweest en zo is het over tien jaar nog steeds. Welke regels je er ook op loslaat.
pi_157593009
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 07:44 schreef daNpy het volgende:

[..]

Het is zeker niet nieuw dat 1 team een vaste plaats heeft, maar nu lijkt het bijna wel alsof elke team een vaste plaats heeft in de ranking. Neem nou de trainingen en kwalificaties van dit weekend. Daar zag je gewoon 5 teams met 10 auto's onafscheidelijk van elkaar staan zonder dat ook maar een andere team ertussen stond. Vul dan maar het lijstje in en ga niet meer rijden, de uitkomst is hetzelfde.
pi_157594091
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 08:53 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Het is zeker niet nieuw dat 1 team een vaste plaats heeft, maar nu lijkt het bijna wel alsof elke team een vaste plaats heeft in de ranking. Neem nou de trainingen en kwalificaties van dit weekend. Daar zag je gewoon 5 teams met 10 auto's onafscheidelijk van elkaar staan zonder dat ook maar een andere team ertussen stond. Vul dan maar het lijstje in en ga niet meer rijden, de uitkomst is hetzelfde.
Dat valt me ook op de laatste twee jaar, in kwalificatie maar ook in de einduitslag staan teamgenoten vaak gebroederlijk naast elkaar, pech niet meegerekend. Dat is wel meer dan vroeger heb ik het idee.
pi_157595839
De 2015 motoren nu gelijk na tekenen contract gebouwd worden. De 2016 versie is nog niet af, die worden op het laatste moment in elkaar gezet. Waarschijnlijk weten ze nu al dat ze geen resources hebben om die extra twee motoren in elkaar te zetten.
.
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 november 2015 @ 12:11:59 #272
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157595934
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 12:08 schreef Fer het volgende:
De 2015 motoren nu gelijk na tekenen contract gebouwd worden. De 2016 versie is nog niet af, die worden op het laatste moment in elkaar gezet. Waarschijnlijk weten ze nu al dat ze geen resources hebben om die extra twee motoren in elkaar te zetten.
+ 2 reserves

Het is echt niet zo dat er maar 5 motoren zijn gebouwd dit jaar ;)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 16 november 2015 @ 12:34:40 #273
131800 Tarado
capô de fusca
pi_157596367
quote:
1s.gif Op maandag 16 november 2015 12:08 schreef Fer het volgende:
Het kan best zijn dat ze halverwege volgend seizoen 2016 motoren krijgen maar dat zal dan volgens de eerste specs zijn, maw ze lopen gewoon een maand of 6 achter qua motoren op de andere klanten teams
pi_157596556
Sowieso wordt de sport nu al jaren door een 2tal gedomineerd. Sinds 2008 zijn volgens mij meer dan de helft van de races gewonnen door Vettel en Hamilton.
pi_157596882
quote:
0s.gif Op maandag 16 november 2015 12:44 schreef opreis het volgende:
Sowieso wordt de sport nu al jaren door een 2tal gedomineerd. Sinds 2008 zijn volgens mij meer dan de helft van de races gewonnen door Vettel en Hamilton.
Altijd zo geweest. Een paar rijders domineren de grid. Niks nieuws aan. Is overigens in meerdere sporten zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')