Hamilton vind het niet leuk hoor, die wordt natuurlijk maar wat graag afgeschilderd als de Britse Senna. Dat gaat een stuk beter als hij Rosberg aldoor achter zich laat, nu verschuift het accent toch weer naar de superioriteit van de Mercedes.quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:36 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hoop met je mee maar ik heb niet de indruk dat het verschil kleiner wordt, ik meen dat Rosberg er vorig seizoen dichter op zat.
Die races nadat Hamilton al kampioen is zijn niet echt representatief, het blijft moeilijk meetbaar maar de druk is er wel af en dat heeft op beide rijders invloed
Welke pechgolf?quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:45 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hamilton vind het niet leuk hoor, die wordt natuurlijk maar wat graag afgeschilderd als de Britse Senna. Dat gaat een stuk beter als hij Rosberg aldoor achter zich laat, nu verschuift het accent toch weer naar de superioriteit van de Mercedes.
Het punt is dat het verschil tussen Hamilton en Rosberg klein genoeg is om om te draaien door vorm, druk en eigenschappen van de auto. Als Hamilton nu de scherpte niet kan opbregen, al spreekt Mercedes dat tegen, kan hij dat dan wel als het allemaal niet lekker gaat en als hij bijvoorbeeld zo'n pechgolf heeft als Rosberg dit jaar?
Nee, toen had hij netto ietsje meer pech dan Rosberg. Dit jaar had Rosberg veel meer pech.quote:
Netto Ja, maar de eerste helft had hij de meeste pech en daar ging hij goed mee om dacht ik.quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, toen had hij netto ietsje meer pech dan Rosberg. Dit jaar had Rosberg veel meer pech.
Was vrijwel om het even omdat Rosberg kapot ging in de dubbele puntenrace. Die telt dus dubbel zo zwaar. Was dat niet zo geweest was ik het met je eens geweest.quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, toen had hij netto ietsje meer pech dan Rosberg. Dit jaar had Rosberg veel meer pech.
Zo, zijn ze met Boss en Tag Heuer toch wel hele oude sponsors kwijtquote:Op dinsdag 17 november 2015 17:05 schreef aesop het volgende:
Tag Heuer naar Red Bull schijnbaar, dan wordt die Mclaren wel erg kaal. Ik zie ze ook de sprong naar de subtop niet maken komend seizoen.
Johnny Walker zijn ze ook kwijt toch?quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:07 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zo, zijn ze met Boss en Tag Heuer toch wel hele oude sponsors kwijt
Dit jaar was Rosberg duidelijk de mindere van de twee. Vorig jaar ook trouwens, maar toen camoufleerde een lastige seizoenstart van Hamilton nog veel. Feitelijk kan Rosberg in 7/10 races niet tegen zijn jeugdvriend op.quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Was vrijwel om het even omdat Rosberg kapot ging in de dubbele puntenrace. Die telt dus dubbel zo zwaar. Was dat niet zo geweest was ik het met je eens geweest.
Overigens heeft Hamilton dus gewoon on merit gewonnen toen.
Dit jaar had Rosberg duidelijk veel meer pech.
Had je niet interview met Bernie, of tussen die Crofty en (Brundle?) toen ze voor die pit ox stonden, terwijl er een motor stond warm te draaien. Ze waren amper te verstaan. Er zit denk ik ook een probleem in met hoe het geluid opgenomen wordt en op tv wordt weergegeven.quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:40 schreef Fir3fly het volgende:
Ik hoop vooral dat het geluid volgend jaar wat beter wordt. Op de baan is er verder toch niets aan, Mercedes gaat weer alles winnen. Een beetje meer geluid zal helpen voor het kijkplezier.
En voor iedereen die zegt dat een turbomotor met ERS per se stil moet zijn en geen geluid kan maken:
oh daar maak ik me geen illusies over, al denk ik dat Rosberg beter kan presteren onder druk dan Hamilton dat kan, als er meer concurrentie zou zijn denk ik dat Lewis daar meer nadeel van heeft dan Nico.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:25 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Dit jaar was Rosberg duidelijk de mindere van de twee. Vorig jaar ook trouwens, maar toen camoufleerde een lastige seizoenstart van Hamilton nog veel. Feitelijk kan Rosberg in 7/10 races niet tegen zijn jeugdvriend op.
Heeft ie wel. En hij draait ook minder toeren. Desondanks een prima, luide toon.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:26 schreef Fer het volgende:
[..]
En die Porsche had dacht ik geen mgu-h,
Die interne strijd kan dus interessanter worden met een goede uitdager erbij, en die interne strijd maakt de strijd met de uitdager ook weer veel interessanter.quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:42 schreef aesop het volgende:
[..]
Netto Ja, maar de eerste helft had hij de meeste pech en daar ging hij goed mee om dacht ik.
Maar goed, ik vind die interne strijd met Rosberg niet zo interessant meer. Hoop dat volgend jaar er echte uitdagers bijkomen.
Ik vind wel dat Hamilton vorig jaar de net iets sterkere was, er zit wel een bijsmaakje aan, maar dat is het dan ook, een bijsmaakje.quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:59 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Was vrijwel om het even omdat Rosberg kapot ging in de dubbele puntenrace. Die telt dus dubbel zo zwaar. Was dat niet zo geweest was ik het met je eens geweest.
Overigens heeft Hamilton dus gewoon on merit gewonnen toen.
Dit jaar had Rosberg duidelijk veel meer pech.
Dat dus. En die sectoren zijn in tijd het veruit grootste deel van Yas Marina en relatief langzaam. Ik denk dat Verstappen daar meer kans heeft dan in Brazilie.quote:Op dinsdag 17 november 2015 13:27 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Hoe kom je tot deze hypothese? Ik zie 2 lange rechte stukken waarvan de langste 1,3 kilometer lang is. Sector 1 en 3 lijken wel meer bij het STR-chassis te passen.
Ik vind ze beiden geen Tag Heuers om maar wat beeldspraak te gebruikenquote:Op dinsdag 17 november 2015 17:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
oh daar maak ik me geen illusies over, al denk ik dat Rosberg beter kan presteren onder druk dan Hamilton dat kan, als er meer concurrentie zou zijn denk ik dat Lewis daar meer nadeel van heeft dan Nico.
Waarom zou Rosberg beter presteren onder druk? Dit jaar zagen we Rosberg ook in de fout gaan toen Hamilton dicht op hem reed en vorig jaar na de ellende op Spa en de druk toenam heeft hij niks meer gepresteerd. Dit terwijl Hamilton in de slotrace op geen fout te betrappen was en in de sporadische gevallen dat Rosberg druk op hem zet nooit in de fout is gegaan.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
oh daar maak ik me geen illusies over, al denk ik dat Rosberg beter kan presteren onder druk dan Hamilton dat kan, als er meer concurrentie zou zijn denk ik dat Lewis daar meer nadeel van heeft dan Nico.
Wat jij nu zegt is gelul, gemiddeld 2 tienden per rondje was hij uiteindelijk langzamer dan Rosberg. Dat was in Australie ongeveer 6 tienden per rondje.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:22 schreef JimmyManna het volgende:
Ik vond het ook zulk gelul van Vettel dat ze er in Brazilie zo lekker dicht opzaten. Het gat was immens. Vergelijkbaar met race 1 in Australie. Dus waar gaat het over. Door het hele seizoen genomen is Ferrari nauwelijks dichterbij aan Mercedes gekomen.
Het hele gedoe over 'ik ga voor de titel in 2016' komt op mij vooralsnog ook over als flinke grootspraak en jezelf moed inspreken. Ik zie dat gat nog niet zomaar even slinken. Al hoop ik dat ik ernaast zit...
Vettel en Hamilton naast elkaar lijkt mij geweldig, volgens mij hebben die ook 2 persoonlijkheden die geheid voor vuurwerk gaan zorgen binnen een team.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:58 schreef Fer het volgende:
Rosberg heeft in de f1 nooit echt een goede teammaat gehad, ja Schumacher in zijn nadagen, maar zelfs die was hem soms te snel af. Hamilton kon in zijn debuutjaar meekomen met Alonso, toen in topvorm. Hamilton was al in 2013 sneller dan Rosberg.
Dus ja, Hamilton heeft altijd een goede auto gehad, maar hij heeft toch echt wel wat laten zien. En ik denk dat na het seizoen Hamilton/Alonso er nooit meer iemand twee sterke teammaten naast elkaar zet.
Ik kan er wel in meegaan als je van 07 en 08 07, 08, 09, 10, 11, 12 en 13 maakt.quote:Op dinsdag 17 november 2015 17:50 schreef JimmyManna het volgende:
De stelling dat Hamilton niet tegen de druk zou kunnen hoor ik wel vaker maar sinds 07 en 08 - toen hij er inderdaad niet tegen leek te kunnen - heeft hij eigenlijk niet vaak meer gefaald onder druk.
Heb je ze in het echt al eens gehoord? Vond het op Spa echt prima geluid. Oké de v8 was tof dat je ze over het hele circuit hoorde, maar tijdens de race moest je oordoppen in omdat het gewoon pijn aan de oren deed. Het probleem tijdens zo'n weekend is meer dat de gp2 veel te veel kabaal maken. Haal dat volume naar beneden en ik denk dat er over twee jaar niemand meer over klaagt.quote:Op dinsdag 17 november 2015 16:40 schreef Fir3fly het volgende:
Ik hoop vooral dat het geluid volgend jaar wat beter wordt. Op de baan is er verder toch niets aan, Mercedes gaat weer alles winnen. Een beetje meer geluid zal helpen voor het kijkplezier.
En voor iedereen die zegt dat een turbomotor met ERS per se stil moet zijn en geen geluid kan maken:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |