abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157622448
Vergeet ook niet dat Vettel zn 30 punten meer had kunnen hebben als ie die lekke band niet had gehad en in Austin(?) niet gecrasht was
pi_157622495
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:36 schreef Tarado het volgende:

[..]

Ik hoop met je mee maar ik heb niet de indruk dat het verschil kleiner wordt, ik meen dat Rosberg er vorig seizoen dichter op zat.

Die races nadat Hamilton al kampioen is zijn niet echt representatief, het blijft moeilijk meetbaar maar de druk is er wel af en dat heeft op beide rijders invloed
Hamilton vind het niet leuk hoor, die wordt natuurlijk maar wat graag afgeschilderd als de Britse Senna. Dat gaat een stuk beter als hij Rosberg aldoor achter zich laat, nu verschuift het accent toch weer naar de superioriteit van de Mercedes.

Het punt is dat het verschil tussen Hamilton en Rosberg klein genoeg is om om te draaien door vorm, druk en eigenschappen van de auto. Als Hamilton nu de scherpte niet kan opbregen, al spreekt Mercedes dat tegen, kan hij dat dan wel als het allemaal niet lekker gaat en als hij bijvoorbeeld zo'n pechgolf heeft als Rosberg dit jaar?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157623545
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:45 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hamilton vind het niet leuk hoor, die wordt natuurlijk maar wat graag afgeschilderd als de Britse Senna. Dat gaat een stuk beter als hij Rosberg aldoor achter zich laat, nu verschuift het accent toch weer naar de superioriteit van de Mercedes.

Het punt is dat het verschil tussen Hamilton en Rosberg klein genoeg is om om te draaien door vorm, druk en eigenschappen van de auto. Als Hamilton nu de scherpte niet kan opbregen, al spreekt Mercedes dat tegen, kan hij dat dan wel als het allemaal niet lekker gaat en als hij bijvoorbeeld zo'n pechgolf heeft als Rosberg dit jaar?
Welke pechgolf?
pi_157625155
Zo'n pechgolf had ie vorig jaar toch?
pi_157625694
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:04 schreef aesop het volgende:
Zo'n pechgolf had ie vorig jaar toch?
Nee, toen had hij netto ietsje meer pech dan Rosberg. Dit jaar had Rosberg veel meer pech.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 17 november 2015 @ 16:40:54 #31
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157625966
Ik hoop vooral dat het geluid volgend jaar wat beter wordt. Op de baan is er verder toch niets aan, Mercedes gaat weer alles winnen. Een beetje meer geluid zal helpen voor het kijkplezier.

En voor iedereen die zegt dat een turbomotor met ERS per se stil moet zijn en geen geluid kan maken:
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_157626011
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, toen had hij netto ietsje meer pech dan Rosberg. Dit jaar had Rosberg veel meer pech.
Netto Ja, maar de eerste helft had hij de meeste pech en daar ging hij goed mee om dacht ik.
Maar goed, ik vind die interne strijd met Rosberg niet zo interessant meer. Hoop dat volgend jaar er echte uitdagers bijkomen.
  Redactie Sport dinsdag 17 november 2015 @ 16:59:53 #33
274204 crew  Mexicanobakker
pi_157626373
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, toen had hij netto ietsje meer pech dan Rosberg. Dit jaar had Rosberg veel meer pech.
Was vrijwel om het even omdat Rosberg kapot ging in de dubbele puntenrace. Die telt dus dubbel zo zwaar. Was dat niet zo geweest was ik het met je eens geweest.
Overigens heeft Hamilton dus gewoon on merit gewonnen toen.

Dit jaar had Rosberg duidelijk veel meer pech.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_157626477
Tag Heuer naar Red Bull schijnbaar, dan wordt die Mclaren wel erg kaal. Ik zie ze ook de sprong naar de subtop niet maken komend seizoen.
  dinsdag 17 november 2015 @ 17:07:39 #35
131800 Tarado
capô de fusca
pi_157626498
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:05 schreef aesop het volgende:
Tag Heuer naar Red Bull schijnbaar, dan wordt die Mclaren wel erg kaal. Ik zie ze ook de sprong naar de subtop niet maken komend seizoen.
Zo, zijn ze met Boss en Tag Heuer toch wel hele oude sponsors kwijt
  dinsdag 17 november 2015 @ 17:09:32 #36
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_157626530
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:07 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zo, zijn ze met Boss en Tag Heuer toch wel hele oude sponsors kwijt
Johnny Walker zijn ze ook kwijt toch? :o

Dan blijft er weinig meer over volgens mij
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_157626761
Ik vond het ook zulk gelul van Vettel dat ze er in Brazilie zo lekker dicht opzaten. Het gat was immens. Vergelijkbaar met race 1 in Australie. Dus waar gaat het over. Door het hele seizoen genomen is Ferrari nauwelijks dichterbij aan Mercedes gekomen.

Het hele gedoe over 'ik ga voor de titel in 2016' komt op mij vooralsnog ook over als flinke grootspraak en jezelf moed inspreken. Ik zie dat gat nog niet zomaar even slinken. Al hoop ik dat ik ernaast zit...
pi_157626811
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Was vrijwel om het even omdat Rosberg kapot ging in de dubbele puntenrace. Die telt dus dubbel zo zwaar. Was dat niet zo geweest was ik het met je eens geweest.
Overigens heeft Hamilton dus gewoon on merit gewonnen toen.

Dit jaar had Rosberg duidelijk veel meer pech.
Dit jaar was Rosberg duidelijk de mindere van de twee. Vorig jaar ook trouwens, maar toen camoufleerde een lastige seizoenstart van Hamilton nog veel. Feitelijk kan Rosberg in 7/10 races niet tegen zijn jeugdvriend op.
pi_157626844
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:40 schreef Fir3fly het volgende:
Ik hoop vooral dat het geluid volgend jaar wat beter wordt. Op de baan is er verder toch niets aan, Mercedes gaat weer alles winnen. Een beetje meer geluid zal helpen voor het kijkplezier.

En voor iedereen die zegt dat een turbomotor met ERS per se stil moet zijn en geen geluid kan maken:
Had je niet interview met Bernie, of tussen die Crofty en (Brundle?) toen ze voor die pit ox stonden, terwijl er een motor stond warm te draaien. Ze waren amper te verstaan. Er zit denk ik ook een probleem in met hoe het geluid opgenomen wordt en op tv wordt weergegeven.

En die Porsche had dacht ik geen mgu-h, de Audi's wel.

Tevens hoeft Rosberg maar twee of drie tiende te vinden en zowel in de kwali als race hem voor blijven, met wat geluk wint ie dan, Alhoewel ik het een tweederangs coureur vind, Coulthard/Webber zeg maar.

[ Bericht 4% gewijzigd door Fer op 17-11-2015 17:33:52 ]
.
  Redactie Sport dinsdag 17 november 2015 @ 17:29:58 #40
274204 crew  Mexicanobakker
pi_157626920
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:25 schreef JimmyManna het volgende:

[..]

Dit jaar was Rosberg duidelijk de mindere van de twee. Vorig jaar ook trouwens, maar toen camoufleerde een lastige seizoenstart van Hamilton nog veel. Feitelijk kan Rosberg in 7/10 races niet tegen zijn jeugdvriend op.
oh daar maak ik me geen illusies over, al denk ik dat Rosberg beter kan presteren onder druk dan Hamilton dat kan, als er meer concurrentie zou zijn denk ik dat Lewis daar meer nadeel van heeft dan Nico.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  dinsdag 17 november 2015 @ 17:34:04 #41
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_157626998
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:26 schreef Fer het volgende:

[..]

En die Porsche had dacht ik geen mgu-h,
Heeft ie wel. En hij draait ook minder toeren. Desondanks een prima, luide toon.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_157627035
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:42 schreef aesop het volgende:

[..]

Netto Ja, maar de eerste helft had hij de meeste pech en daar ging hij goed mee om dacht ik.
Maar goed, ik vind die interne strijd met Rosberg niet zo interessant meer. Hoop dat volgend jaar er echte uitdagers bijkomen.
Die interne strijd kan dus interessanter worden met een goede uitdager erbij, en die interne strijd maakt de strijd met de uitdager ook weer veel interessanter.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:59 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Was vrijwel om het even omdat Rosberg kapot ging in de dubbele puntenrace. Die telt dus dubbel zo zwaar. Was dat niet zo geweest was ik het met je eens geweest.
Overigens heeft Hamilton dus gewoon on merit gewonnen toen.

Dit jaar had Rosberg duidelijk veel meer pech.
Ik vind wel dat Hamilton vorig jaar de net iets sterkere was, er zit wel een bijsmaakje aan, maar dat is het dan ook, een bijsmaakje.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157627075
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 13:27 schreef LWD-Godius het volgende:

[..]

Hoe kom je tot deze hypothese? Ik zie 2 lange rechte stukken waarvan de langste 1,3 kilometer lang is. Sector 1 en 3 lijken wel meer bij het STR-chassis te passen.
Dat dus. En die sectoren zijn in tijd het veruit grootste deel van Yas Marina en relatief langzaam. Ik denk dat Verstappen daar meer kans heeft dan in Brazilie.
  dinsdag 17 november 2015 @ 17:39:45 #44
131800 Tarado
capô de fusca
pi_157627103
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

oh daar maak ik me geen illusies over, al denk ik dat Rosberg beter kan presteren onder druk dan Hamilton dat kan, als er meer concurrentie zou zijn denk ik dat Lewis daar meer nadeel van heeft dan Nico.
Ik vind ze beiden geen Tag Heuers om maar wat beeldspraak te gebruiken
pi_157627352
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:29 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

oh daar maak ik me geen illusies over, al denk ik dat Rosberg beter kan presteren onder druk dan Hamilton dat kan, als er meer concurrentie zou zijn denk ik dat Lewis daar meer nadeel van heeft dan Nico.
Waarom zou Rosberg beter presteren onder druk? Dit jaar zagen we Rosberg ook in de fout gaan toen Hamilton dicht op hem reed en vorig jaar na de ellende op Spa en de druk toenam heeft hij niks meer gepresteerd. Dit terwijl Hamilton in de slotrace op geen fout te betrappen was en in de sporadische gevallen dat Rosberg druk op hem zet nooit in de fout is gegaan.

De stelling dat Hamilton niet tegen de druk zou kunnen hoor ik wel vaker maar sinds 07 en 08 - toen hij er inderdaad niet tegen leek te kunnen - heeft hij eigenlijk niet vaak meer gefaald onder druk. Rosberg daarentegen heeft nog nooit kunnen laten zien wél met druk om te kunnen gaan, althans, nog niet erg overtuigend in mijn ogen.

Toch vind ik Rosberg op goede dagen ontzettend snel en zeker gelijk aan Hamilton, alleen weet hij het nooit constant in een jaar te laten zien. Hij heeft teveel races waarbij hij Hamilton gewoon niet onder druk kan zetten en hij te duidelijk tweede viool speelt. Komt nog eens bij dat hij alle duels die hij met Hamilton uitvocht in de laatste twee jaar steevast heeft verloren. Volgens mij heeft hij Hamilton zelfs nog helemaal nooit ingehaald en dat is een veeg teken.

Alles bij elkaar opgeteld is dat in mijn ogen gewoon een kwaliteitsding: Hamilton is gewoon beter.
pi_157627474
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:22 schreef JimmyManna het volgende:
Ik vond het ook zulk gelul van Vettel dat ze er in Brazilie zo lekker dicht opzaten. Het gat was immens. Vergelijkbaar met race 1 in Australie. Dus waar gaat het over. Door het hele seizoen genomen is Ferrari nauwelijks dichterbij aan Mercedes gekomen.

Het hele gedoe over 'ik ga voor de titel in 2016' komt op mij vooralsnog ook over als flinke grootspraak en jezelf moed inspreken. Ik zie dat gat nog niet zomaar even slinken. Al hoop ik dat ik ernaast zit...
Wat jij nu zegt is gelul, gemiddeld 2 tienden per rondje was hij uiteindelijk langzamer dan Rosberg. Dat was in Australie ongeveer 6 tienden per rondje.
Ook bij de kwalificatie zitten ze nu vaak binnen een seconde waar dat aan het begin van het seizoen nog meer dan een seconde was. Het gat is er nog wel maar het is lang niet meer zo groot als het was, als ze nog 2 of 3 tienden vinden in de race en 4 to 6 tienden in de kwalificatie zitten zijn ze vergelijkbaar.
Het is misschien wat optimistisch maar zeker wel realistisch in mijn ogen. En wat verwacht je anders dat hij zegt? Dat hij volgend jaar al bij voorbaat kansloos is terwijl hij dit seizoen ook 3 races heeft kunnen winnen met een mindere auto?
pi_157627532
Rosberg heeft in de f1 nooit echt een goede teammaat gehad, ja Schumacher in zijn nadagen, maar zelfs die was hem soms te snel af. Hamilton kon in zijn debuutjaar meekomen met Alonso, toen in topvorm. Hamilton was al in 2013 sneller dan Rosberg.

Dus ja, Hamilton heeft altijd een goede auto gehad, maar hij heeft toch echt wel wat laten zien. En ik denk dat na het seizoen Hamilton/Alonso er nooit meer iemand twee sterke teammaten naast elkaar zet.
.
pi_157627614
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:58 schreef Fer het volgende:
Rosberg heeft in de f1 nooit echt een goede teammaat gehad, ja Schumacher in zijn nadagen, maar zelfs die was hem soms te snel af. Hamilton kon in zijn debuutjaar meekomen met Alonso, toen in topvorm. Hamilton was al in 2013 sneller dan Rosberg.

Dus ja, Hamilton heeft altijd een goede auto gehad, maar hij heeft toch echt wel wat laten zien. En ik denk dat na het seizoen Hamilton/Alonso er nooit meer iemand twee sterke teammaten naast elkaar zet.
Vettel en Hamilton naast elkaar lijkt mij geweldig, volgens mij hebben die ook 2 persoonlijkheden die geheid voor vuurwerk gaan zorgen binnen een team.
pi_157628247
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 17:50 schreef JimmyManna het volgende:

De stelling dat Hamilton niet tegen de druk zou kunnen hoor ik wel vaker maar sinds 07 en 08 - toen hij er inderdaad niet tegen leek te kunnen - heeft hij eigenlijk niet vaak meer gefaald onder druk.
Ik kan er wel in meegaan als je van 07 en 08 07, 08, 09, 10, 11, 12 en 13 maakt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_157628277
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 16:40 schreef Fir3fly het volgende:
Ik hoop vooral dat het geluid volgend jaar wat beter wordt. Op de baan is er verder toch niets aan, Mercedes gaat weer alles winnen. Een beetje meer geluid zal helpen voor het kijkplezier.

En voor iedereen die zegt dat een turbomotor met ERS per se stil moet zijn en geen geluid kan maken:
Heb je ze in het echt al eens gehoord? Vond het op Spa echt prima geluid. Oké de v8 was tof dat je ze over het hele circuit hoorde, maar tijdens de race moest je oordoppen in omdat het gewoon pijn aan de oren deed. Het probleem tijdens zo'n weekend is meer dat de gp2 veel te veel kabaal maken. Haal dat volume naar beneden en ik denk dat er over twee jaar niemand meer over klaagt.

V6 turbo is toch wel gave techniek. Bijna de helft aan brandstof mee en toch vrijwel even snel zijn. Prachtig toch.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')