abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157486204
van die vrouwen die denken dat ze de patriarchaat te boven staan en zelf hun eigen boontjes kunnen doppen, dat een vrouw werkt is best maar het zou niet 100% van haar leven moeten zijn

en dan heb je ook nog van die rebelse vrouwen die vinden dat vrouwen net zoveel kunnen als mannen en net zoveel rechten zouden moeten hebben op de werkvloer - die vrouwen zouden eens een jaar in de bouw moeten werken kijken of ze dan nog zo lopen te miepen

stel je voor dat alleen vrouwen nog mogen werken, onze samenleving zou in elkaar storten - terwijl wanneer alleen mannen mogen werken de samenleving wel schade zou oplopen maar uiteindelijk herstelt

die 50/50 verhouden is daarom ook helemaal niet realistisch, 5/95 (95% mannelijke beroepsbevolking) is veel realistischer, maar nee alle vrouwen moeten maar studeren en denken dat ze manager moeten worden terwijl ze no egga kunnen bakken :{

het uiteindelijke doel van een vrouw is kindjes baren en thuis de orde op zaken stellen zodat ze de man kan amusuren en verzorgen omdat hij brood op de plank legt

een vrouw is in bepaalde dingen goed en een man in bepaalde dingen - voor de vrouw is een carriere maken en "werken" daar niet een van
EN EEN SIGNATURE VAN MAX. 4 REGELS
BAM
  donderdag 12 november 2015 @ 09:17:37 #2
27699 Ravage
thinking about you
pi_157486237
:')
i'm not living, i'm just killing time
pi_157486294
pi_157486298
Hee kerel, doe Badr Hari de groeten van me ^O^
  donderdag 12 november 2015 @ 09:21:46 #5
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_157486304
Matige topics op de donderdagochtend, zeg je? Wat leuk zeg.
  donderdag 12 november 2015 @ 09:23:14 #6
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_157486327
Aldus achmed, die überhaupt niet een vrouw kan waarderen met een eigen mening.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_157486350
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 09:23 schreef davako het volgende:
Aldus achmed, die überhaupt niet een vrouw kan waarderen met een eigen mening.
een vrouw met een eigen mening is zeldzaam

het overgrote deel vertoont kudde gedrag en zal gedrag, waarden en normen imiteren dat op dat moment populair en maatschappelijk aanvaard zijn
BAM
pi_157486358
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 09:24 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

het overgrote deel vertoont kudde gedrag en zal gedrag, waarden en normen imiteren dat op dat moment populair en maatschappelijk aanvaard zijn
Alsof jij vrouwen kent :')
pi_157486379
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 09:25 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Alsof jij vrouwen kent :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BAM
  donderdag 12 november 2015 @ 09:26:35 #10
27699 Ravage
thinking about you
pi_157486383
TS houdt wel heel erg van mannen.. Zou hij...?
pi_157486400
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 09:15 schreef AhmedJaret het volgende:
zodat ze de man kan amusuren
Wat is dat?
pi_157486424
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 09:26 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die heeft afstand van je genomen, vanwege je dramatische prestaties. Elk jaar weer veel lol als jij besproken wordt op familie dagen.
  donderdag 12 november 2015 @ 09:30:09 #13
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_157486433
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 09:26 schreef Ravage het volgende:
Hoe noem je een homofiele moslim?
Een islamietje
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
pi_157486441
Op zich heb je wel een punt.

De maatschappij heeft er eeuwen over gedaan om tot een bepaalde, wat men nu traditionele noemt, rolverdeling te komen. Aangezien we nu in een tijd leven waarin traditie een vieze bijsmaak heeft gekregen moet die rolverdeling die zich eeuwen en eeuwen heeft kunnen ontwikkelen/bijschaven/perfectioneren huphup uit het raam.

Er is niet zoveel mis met vrouwen die thuis blijven en voor de kinderen zorgen. Er is geen (jong)volwassene die zal zeggen: oh jongen, mijn moeder was vroeger ALTIJD thuis als er iets was of als ik van school kwam. Dan waren er koekjes en thee. Echt zo kut. Het huis was aan kant, en als mijn vader thuis kwam dan gingen we eten. Echt eten, door mijn moeder zelf gemaakt. Daarom ben ik nu zelf zo'n lui vetvreetvarken, omdat ik het thuis verkeerd heb geleerd.

Nooit hoor je dat, echt nooit.

Maar er is geen reden om aan te nemen dat die rolverdeling niet anders kan zijn. Het is misschien niet traditioneel, maar dan is er nog steeds een rolverdeling. Vader zorgt voor de kinders in het huishouden en moeders zorgt voor brood op de plank

En ik denk dat het daar vaak misgaat bij de vrouwtjes, die verwarren traditioneel met rolverdeling. Er is niks mis met verschillende aanvullende taken, dat maakt de ene partner niet meer of minder dan de ander. Maar een gezin heeft niks aan twee even hardwerkende en even veel verdienende ouders als je kinderen eindeloos moeten overblijven op school en alleen magnetronmaaltijden krijgen voorgeschoteld.

En nu zeg ik hetzelfde als TS, maar dan als betere troll verpakt.

Succes.
pi_157486491
Homoseksualiteit FTW!

Vrouwen, Vrouwen, Vrouwen? Wie heeft die nodig als je hem ook in het sterretje steken kan!!!1
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_157486672
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 09:26 schreef Ravage het volgende:
in de kont
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_157487278
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 09:30 schreef zovty het volgende:

De maatschappij heeft er eeuwen over gedaan om tot een bepaalde, wat men nu traditionele noemt, rolverdeling te komen. Aangezien we nu in een tijd leven waarin traditie een vieze bijsmaak heeft gekregen moet die rolverdeling die zich eeuwen en eeuwen heeft kunnen ontwikkelen/bijschaven/perfectioneren huphup uit het raam.

Er is niet zoveel mis met vrouwen die thuis blijven en voor de kinderen zorgen. Er is geen (jong)volwassene die zal zeggen: oh jongen, mijn moeder was vroeger ALTIJD thuis als er iets was of als ik van school kwam. Dan waren er koekjes en thee. Echt zo kut. Het huis was aan kant, en als mijn vader thuis kwam dan gingen we eten. Echt eten, door mijn moeder zelf gemaakt. Daarom ben ik nu zelf zo'n lui vetvreetvarken, omdat ik het thuis verkeerd heb geleerd.

Maar er is geen reden om aan te nemen dat die rolverdeling niet anders kan zijn. Het is misschien niet traditioneel, maar dan is er nog steeds een rolverdeling. Vader zorgt voor de kinders in het huishouden en moeders zorgt voor brood op de plank

En ik denk dat het daar vaak misgaat bij de vrouwtjes, die verwarren traditioneel met rolverdeling. Er is niks mis met verschillende aanvullende taken, dat maakt de ene partner niet meer of minder dan de ander. Maar een gezin heeft niks aan twee even hardwerkende en even veel verdienende ouders als je kinderen eindeloos moeten overblijven op school en alleen magnetronmaaltijden krijgen voorgeschoteld.

Succes.
Nice.
  donderdag 12 november 2015 @ 10:55:41 #18
435394 Visserij
Niets beweegt vanzelf
pi_157487933
TS heeft een vrouw als leidinggevende en kan dat niet uitstaan, omdat TS niet verder komt dan MBO.
pi_157488155
quote:

Succes.
Het is wel beter wanneer 1 partner het geld verdient en 1 partner het huishouden doet. Dat is duidelijk en voorkomt ook discussies over wie wat doet.

Ik werk (als vrouw) buiten de deur en mijn man doet het huishouden. Dat is bij ons nu eenmaal zo ontstaan en ik verdien nu ook meer dan mijn man zou doen als hij zou werken.
Voor ons een prima oplossing, want ik houd echt niet van afwassen en strijken, en mijn man is er nu ook heel tevreden mee.
pi_157488242
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:07 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Het is wel beter wanneer 1 partner het geld verdient en 1 partner het huishouden doet. Dat is duidelijk en voorkomt ook discussies over wie wat doet.

Ik werk (als vrouw) buiten de deur en mijn man doet het huishouden. Dat is bij ons nu eenmaal zo ontstaan en ik verdien nu ook meer dan mijn man zou doen als hij zou werken.
Voor ons een prima oplossing, want ik houd echt niet van afwassen en strijken, en mijn man is er nu ook heel tevreden mee.
Top!

Hebben jullie kinderen?
pi_157488310
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:10 schreef zovty het volgende:

[..]

Top!

Hebben jullie kinderen?
Nee.
pi_157488419
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:14 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Nee.
Dan heeft je man een luizenleventje :D.

Maar als jullie er heppie mee zijn, dikke prima.
pi_157488483
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:20 schreef zovty het volgende:

[..]

Dan heeft je man een luizenleventje :D.

Maar als jullie er heppie mee zijn, dikke prima.
Nou, dat valt wel mee want we hebben een behoorlijk groot huis en ik wil wel dat alles gewoon altijd netjes is. Zelf doe ik echt absoluut niks aan het huishouden. Ik denk dat hij toch wel meer dan 60 uur per week aan het koken, poetsen, wassen, strijken is. Een huisvrouw is nooit klaar, zeggen ze wel eens.
pi_157488549
quote:

Succes.
Ik voel me anders wel aardig falend nu ik niet kan werken en daardoor tijdelijk geen inkomen heb. Gelukkig wel goed gespaard van tevoren, maar leuk is anders. Ben dan ook wel van plan straks de draad weer op te pakken. Zal uiteraard niet fulltime zijn, maar het is wel fijn als je gewoon schoenen van 140 kunt kopen van je eigen geld en niet van het geld dat je kerel bij elkaar heeft gewerkt.
pi_157488576
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:23 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Nou, dat valt wel mee want we hebben een behoorlijk groot huis en ik wil wel dat alles gewoon altijd netjes is. Zelf doe ik echt absoluut niks aan het huishouden. Ik denk dat hij toch wel meer dan 60 uur per week aan het koken, poetsen, wassen, strijken is. Een huisvrouw is nooit klaar, zeggen ze wel eens.
Ik weet niet hoe je dat rekent, maar als hij zegt dat het 1,5 uur duurt om een was te draaien en dan nog eens uurtje in de droger wil niet zeggen dat hij 2,5 uur bezig is geweest he :)

Maar evengoed; dikke prima, je kunt de rolverdeling ook omdraaien, maar ik denk wel dat het goed is dat er rollen in een relatie zijn. Helemaal als je kinders hebt.
pi_157488595
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:26 schreef Myrr het volgende:

[..]

Ik voel me anders wel aardig falend nu ik niet kan werken en daardoor tijdelijk geen inkomen heb. Gelukkig wel goed gespaard van tevoren, maar leuk is anders. Ben dan ook wel van plan straks de draad weer op te pakken. Zal uiteraard niet fulltime zijn, maar het is wel fijn als je gewoon schoenen van 140 kunt kopen van je eigen geld en niet van het geld dat je kerel bij elkaar heeft gewerkt.
Waarom kan je niet werken? Moet je biggen?
pi_157488657
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:28 schreef zovty het volgende:

[..]

Waarom kan je niet werken? Moet je biggen?
Binnenkort baren. Werk wat ik deed was fysiek voor mij niet meer te doen dus moest vrij snel stoppen.
pi_157488680
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:27 schreef zovty het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe je dat rekent, maar als hij zegt dat het 1,5 uur duurt om een was te draaien en dan nog eens uurtje in de droger wil niet zeggen dat hij 2,5 uur bezig is geweest he :)
Nou, als de was loopt dan kan hij ondertussen de ramen zemen en dergelijke. Als ik thuis werk dan zie ik echt wel dat hij de hele dag druk is. Het is eerder zo dat ik s avonds al op de bank zit en dat hij de afwas doet en daarna nog een strijk heeft.
quote:
Maar evengoed; dikke prima, je kunt de rolverdeling ook omdraaien, maar ik denk wel dat het goed is dat er rollen in een relatie zijn. Helemaal als je kinders hebt.
Vaste rollen maakt het allemaal veel soepeler inderdaad.
  donderdag 12 november 2015 @ 11:39:17 #29
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_157488819
quote:

[..]

60 uur per week bezig zijn aan huishouden. Wat een onzin zeg. Je woont toch niet in een kasteel met 40 kamers.
pi_157489127
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:31 schreef Myrr het volgende:

[..]

Binnenkort baren. Werk wat ik deed was fysiek voor mij niet meer te doen dus moest vrij snel stoppen.
Ik denk dat je kerel het prima vindt dat jij schoenen van 140 euro koopt van zijn salaris, jij draagt immers zijn nakomelingen, en dit geheel om niet.

Lijkt me dan toch.
pi_157489207
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 11:39 schreef davako het volgende:

[..]

60 uur per week bezig zijn aan huishouden. Wat een onzin zeg. Je woont toch niet in een kasteel met 40 kamers.
Nou ja, ik zou zeggen: ga zelf het huishouden voor een maand doen.

Natuurlijk is het wel zo dat bij veel tweeverdieners het huishouden in veel minder tijd gedaan wordt. Maar daar vind ik het dan ook vaak maar een zooitje. Vaak strijken die mensen maar de helft, zemen ze de ramen maar 1x per 2 maanden en koken kant-en-klaar. Bij ons is het altijd heel netjes.
Ik denk dat mijn man alleen al met koken snel 20 uur per week bezig is. Maar dan heb je wel zelfgemaakte soep ipv zo n unox soep uit blik bijvoorbeeld.
pi_157490112
Terechte klacht! Als ik thuis kom wil ik dat mijn eten klaar staat, en het huis schoon is!
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_157490214
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 12:03 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Nou ja, ik zou zeggen: ga zelf het huishouden voor een maand doen.

Natuurlijk is het wel zo dat bij veel tweeverdieners het huishouden in veel minder tijd gedaan wordt. Maar daar vind ik het dan ook vaak maar een zooitje. Vaak strijken die mensen maar de helft, zemen ze de ramen maar 1x per 2 maanden en koken kant-en-klaar. Bij ons is het altijd heel netjes.
Ik denk dat mijn man alleen al met koken snel 20 uur per week bezig is. Maar dan heb je wel zelfgemaakte soep ipv zo n unox soep uit blik bijvoorbeeld.
Het typerende aan jouw situatie is dat als de rollen omgedraaid zouden zijn, de werkende (dat zou dan dus je man zijn) door feministen voor lompe hork, dominant en autoritair zou worden versleten en degene die het huishouden zou doen (jij dus), voor iemand die in een keurslijf gedrukt is, niet voor zichzelf kan opkomen en wellicht ook nog betiteld zou worden als huissloof en dergelijke.

Maar net zoals jij en je man ervoor hebben gekozen dat deze rolverdeling bij jullie goed past zijn er ook vrouwen die graag het huishouden willen doen in plaats van werken. Je hebt een categorie feministen die dat bespottelijk en achterhaald vindt, maar die een situatie zoals bij jou thuis gretig accepteren. :')
Een heer met stijl
pi_157490229
Sowieso carriere... Lekker dakloos zijn allen!
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_157490249
Welke zichzelf respecterende man wil er nou werken? Hoe meer carrièrevrouwen hoe beter. Over een eeuw werken zij allemaal en zitten wij lekker thuis met de buurman te keuvelen boven een wijntje over dat de vrouw ons eens wilde verwennen door te koken, maar we uiteindelijk maar een pizza hebben besteld. "Het is een schat, maar laat haar maar lekker vrouw zijn, de keuken is mijn domein." :7
pi_157490268
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:05 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Het typerende aan jouw situatie is dat als de rollen omgedraaid zouden zijn, de werkende (dat zou dan dus je man zijn) door feministen voor lompe hork, dominant en autoritair zou worden versleten en degene die het huishouden zou doen (jij dus), voor iemand die in een keurslijf gedrukt is, niet voor zichzelf kan opkomen, betiteld zou worden als huissloof en dergelijke.

Maar net zoals jij en je man ervoor hebben gekozen dat deze rolverdeling bij jullie goed past zijn er ook vrouwen die graag het huishouden willen doen in plaats van werken. Je hebt een categorie feministen die dat bespottelijk en achterhaald vindt, maar die een situatie zoals bij jou thuis gretig accepteren. :')
Eens. Hoe de verhouding in een relatie ligt is meer afhankelijk van het karakter van de betreffende personen dan van het geslacht. Een situatie waarin de man kostwinner is en de vrouw huisvrouw zie je wel vaker. Alhoewel de situatie met een carrierevrouw en een mannelijke huisvrouw wel steeds vaker voorkomt. Op mijn werk ken ik 2 andere situaties waarin de vrouw in ieder geval de hoofdkostwinner is en de man nog maar part time werkt. Dat is dan vaak zo omdat de vrouw gewoon anderhalf keer zoveel kan verdienen.
pi_157490304
Ik denk trouwens dat als mannen en vrouwen zonder hinder van traditie en vooroordeel zouden mogen kiezen, zeker 20% van de mannen als huisvrouw terecht zou komen.
pi_157490323
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:11 schreef Ellen_1984 het volgende:
Ik denk trouwens dat als mannen en vrouwen zonder hinder van traditie en vooroordeel zouden mogen kiezen, zeker 20% van de mannen als huisvrouw terecht zou komen.
Wel meer ook, ik denk dat vrijwel alle mannen het huishouden als een luizebaantje zien in vergelijking met 'echt' werk.
Ik zou in ieder geval gelijk zonder nadenken switchen.
pi_157490357
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:12 schreef zovty het volgende:

[..]

Wel meer ook, ik denk dat vrijwel alle mannen het huishouden als een luizebaantje zien in vergelijking met 'echt' werk.
Ik zou in ieder geval gelijk zonder nadenken switchen.
Zou je ook willen switchen als je wist dat je net zo veel uren of meer bezig was dan met echt werk?
pi_157490379
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:08 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Eens. Hoe de verhouding in een relatie ligt is meer afhankelijk van het karakter van de betreffende personen dan van het geslacht. Een situatie waarin de man kostwinner is en de vrouw huisvrouw zie je wel vaker. Alhoewel de situatie met een carrierevrouw en een mannelijke huisvrouw wel steeds vaker voorkomt. Op mijn werk ken ik 2 andere situaties waarin de vrouw in ieder geval de hoofdkostwinner is en de man nog maar part time werkt. Dat is dan vaak zo omdat de vrouw gewoon anderhalf keer zoveel kan verdienen.
Het helpt wel als je de betreffende man geen huisvrouw noemt.

Ook is het erg belangrijk dat een vrouw zich verder niet zwaar dominant op gaat stellen omdat zij het geld verdient of (dit geldt onafhankelijk van wie welke taak op zich neemt) hem er constant aan herinnert dat het haar geld is.

Dan kan zo'n verdeling een lang en voorspoedig leven beschoren zijn.
pi_157490382
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:14 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Zou je ook willen switchen als je wist dat je net zo veel uren of meer bezig was dan met echt werk?
ja.
Want het huishouden is wel nuttig, je profiteert er direct van, zelf. Ik eet zelf de soep die ik zelf heb gemaakt, ik kijk zelf door de ramen die ik zelf heb gewassen.

Nu hou ik me bezig met de onzinproblemen met computers van medewerkers bij een onzinbedrijf dat een onzinproduct verkoopt. Ik voeg werkelijk helemaal niks toe aan mijn leven of de maatschappij.
  donderdag 12 november 2015 @ 13:17:35 #42
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_157490411
quote:
van die vrouwen die denken dat ze de patriarchaat te boven staan en zelf hun eigen boontjes kunnen doppen, dat een vrouw werkt is best maar het zou niet 100% van haar leven moeten zijn

en dan heb je ook nog van die rebelse vrouwen die vinden dat vrouwen net zoveel kunnen als mannen en net zoveel rechten zouden moeten hebben op de werkvloer - die vrouwen zouden eens een jaar in de bouw moeten werken kijken of ze dan nog zo lopen te miepen

stel je voor dat alleen vrouwen nog mogen werken, onze samenleving zou in elkaar storten - terwijl wanneer alleen mannen mogen werken de samenleving wel schade zou oplopen maar uiteindelijk herstelt

die 50/50 verhouden is daarom ook helemaal niet realistisch, 5/95 (95% mannelijke beroepsbevolking) is veel realistischer, maar nee alle vrouwen moeten maar studeren en denken dat ze manager moeten worden terwijl ze no egga kunnen bakken :{

het uiteindelijke doel van een vrouw is kindjes baren en thuis de orde op zaken stellen zodat ze de man kan amusuren en verzorgen omdat hij brood op de plank legt

een vrouw is in bepaalde dingen goed en een man in bepaalde dingen - voor de vrouw is een carriere maken en "werken" daar niet een van
Dit.
graag op anoniem
  donderdag 12 november 2015 @ 13:19:34 #43
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_157490445
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:14 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Ik heb lang genoeg in mijn eentje het huishouden gedaan, en hou daarom eens op werk met huishouden op deze manier te vergelijken. Je bent echt nooit en te nimmer zoveel tijd kwijt aan het huishouden en al helemaal niet als je zoals jullie geen kinderen hebt.
Als je een volle dag werkt heb je qua schoonmaken een huis wel klaar.
pi_157490471
quote:
10s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:15 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Het helpt wel als je de betreffende man geen huisvrouw noemt.

Ook is het erg belangrijk dat een vrouw zich verder niet zwaar dominant op gaat stellen o,dat zij het geld verdient of (dit geldt onafhankelijk van wie welke taak op zich neemt) hem er constant aan herinnert dat het haar geld is.

Dan kan zo'n verdeling een lang een voorspoedig leven beschoren zijm.
Ik moet wel toegeven dat wanneer in een relatie de man enige tijd het huishouden heeft gedaan, dit ook wel de rest van de relatie beïnvloedt. Mijn man is er wel stukken meegaander en zachter door geworden. Je merkt gewoon dat je als vrouw sommige andere dingen gaat doen die 'traditioneel' vaker door de man gedaan worden, zoals achter het stuur kruipen bij autorijden (is dan ook mijn leasebak). Maar dat hij dan weer de bob is op feestjes.
Ik denk dat ook dat geen probleem is zolang je er allebei achter staat. Maar toch ben ik nu ondertussen wel de 'baas' in huis ja.
pi_157490491
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:19 schreef davako het volgende:

[..]

Ik heb lang genoeg in mijn eentje het huishouden gedaan
maar, to be fair, dat was wel op de jongetjesmanier dan toch he? Dus gewoon om de bank heen stofzuigen, en na het eerste najaarsbuitje de ramen ook weer als gezeemd beschouwen.
pi_157490496
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:16 schreef zovty het volgende:

[..]

ja.
Want het huishouden is wel nuttig, je profiteert er direct van, zelf. Ik eet zelf de soep die ik zelf heb gemaakt, ik kijk zelf door de ramen die ik zelf heb gewassen.

Nu hou ik me bezig met de onzinproblemen met computers van medewerkers bij een onzinbedrijf dat een onzinproduct verkoopt. Ik voeg werkelijk helemaal niks toe aan mijn leven of de maatschappij.
Misschien vind je nog wel een vrouw die graag zelf carrière maakt en voor wie jij dan de huishouder kan worden. Er studeren tegenwoordig meer vrouwen dan mannen af, dus daar zijn genoeg vrouwen naar op zoek!
pi_157490521
quote:
14s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:22 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Misschien vind je nog wel een vrouw die graag zelf carrière maakt en voor wie jij dan de huishouder kan worden. Er studeren tegenwoordig meer vrouwen dan mannen af, dus daar zijn genoeg vrouwen naar op zoek!
Ja, best, mits dikke fleppen.

Overigens is het al tijden zo dat hopen vrouwen allerlei dure studies volgens om vervolgens voor de kinders te zorgen en 0 uren contract bij de plaatselijk kinderopvang nemen.

Zo zonde van het geld, daar mag ook wel eens wat van gezegd worden.
  donderdag 12 november 2015 @ 13:26:09 #48
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_157490546
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:22 schreef zovty het volgende:

[..]

maar, to be fair, dat was wel op de jongetjesmanier dan toch he? Dus gewoon om de bank heen stofzuigen, en na het eerste najaarsbuitje de ramen ook weer als gezeemd beschouwen.
Oké oké, wel op de "jongetjesmanier". :D ik zie niet in waarom ramen elke week moeten worden gedaan en bij het stofzuigen zie ik ook niet het nut om de gehele huisraad te verplaatsen. Zo af en toe wel, maar niet iedere keer.

Nogmaals, als je een kind erbij hebt ben je er in mijn optiek langer mee bezig. Maar zonder kinderen blijft een huis een huis en geen kasteel.
  donderdag 12 november 2015 @ 13:27:48 #49
365231 Fera
Fire & Blood
pi_157490579
Ik doe graag het huishouden, maar de hele dag thuis bezig zijn, 24/7, daar zou ik gek van worden. Dus ik zou het liever afwisselen.
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
pi_157490589
Vrouwen :')
Alleen goed voor hun kutten..
pi_157490590
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:27 schreef Fera het volgende:
Ik doe graag het huishouden, maar de hele dag thuis bezig zijn, 24/7, daar zou ik gek van worden. Dus ik zou het liever afwisselen.
Je mag, voor de afwisseling, ook wel eens bij mij huishouden. Dikke fleppen niet eens verplicht.
  donderdag 12 november 2015 @ 13:30:59 #52
365231 Fera
Fire & Blood
pi_157490638
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:28 schreef zovty het volgende:

[..]

Je mag, voor de afwisseling, ook wel eens bij mij huishouden. Dikke fleppen niet eens verplicht.
Grapjas. :D

Werken vind ik ook fijn. Eigen geld verdienen. Geeft voldoening. Het huishouden ook, direct resultaat. Maar het is toch anders. Heb het idee dat je ook weinig mensen ziet als je alleen maar thuis bent. :{
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  donderdag 12 november 2015 @ 13:31:43 #53
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_157490660
quote:

Succes.
Dit.
pi_157490692
quote:
14s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:22 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Dat komt omdat alles nu studeren heet, van het MBO tot en met het behalen van een universitair proefschrift. In die laatste categorie zijn er echt niet overduidelijk meer vrouwen of mannen te bespeuren.

Hiernaast komt weer de besproken individuele voorkeur, een deel van die afgestudeerde vrouwen wil nooit full time gaan werken of hooguit totdat er kinderen komen.
Een heer met stijl
pi_157490741
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:33 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Dat komt omdat alles nu studeren heet, van het MBO tot en met het behalen van een universitair proefschrift. In die laatste categorie zijn er echt niet overduidelijk meer vrouwen of mannen te bespeuren.

Hiernaast komt weer de besproken individuele voorkeur, een deel van die afgestudeerde vrouwen wil nooit full time gaan werken of hooguit totdat er kinderen komen.
Studeren is voor mij universitair. Maar ook daar zie je vrouwen gestaag in de meerderheid komen. Een groot deel van de afgestudeerde mannen kiest trouwens voor een vrouw met een wat lager opleidingsniveau, waardoor afgestudeerde vrouwen dat ook doen.

Het gaat inderdaad om de individuele voorkeur. Maar ik denk dat er stiekem veel meer mannen een voorkeur als huishouder zouden hebben dan dat er nu dit daadwerkelijk doen.
  donderdag 12 november 2015 @ 13:38:38 #56
365231 Fera
Fire & Blood
pi_157490808
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:36 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Studeren is voor mij universitair. Maar ook daar zie je vrouwen gestaag in de meerderheid komen. Een groot deel van de afgestudeerde mannen kiest trouwens voor een vrouw met een wat lager opleidingsniveau, waardoor afgestudeerde vrouwen dat ook doen.

Het gaat inderdaad om de individuele voorkeur. Maar ik denk dat er stiekem veel meer mannen een voorkeur als huishouder zouden hebben dan dat er nu dit daadwerkelijk doen.
Mijn vriend zou het ook helemaal prima vinden zegt hij. Zeker als we kinderen zouden hebben.
pi_157490838
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:36 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Bron? Ik weet dat bij bepaalde studies meer vrouwen dan mannen zitten zoals rechten en geneeskunde. Maar een gehele universitaire populatie? Dat wil ik weleens zien. En misschien dat studeren voor jou universitair is, als het CBS uitspraken doet op grond van een ander criterium dan zijn die uitspraken voor jouw criterium natuurlijk niet te gebruiken.
quote:
Speculeren, is je goed recht, maar het zegt niets natuurlijk. Zo denk ik er anders over en mijn buurman op de hoek weer anders.
Een heer met stijl
pi_157490893
quote:
en dan heb je ook nog van die rebelse vrouwen die vinden dat vrouwen net zoveel kunnen als mannen en net zoveel rechten zouden moeten hebben op de werkvloer
Vrouwen kunnen helemaal niet meer dan mannen. De meeste zijn juist zo naïef als wat.

Ze hoeven alleen een beetje decolleté te showen en ze krijgen alles voor elkaar, omdat wij mannen te zwak zijn en dat weten ze donders goed. Vrouwen hebben een luizenleventje wat dat betreft.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_157490917
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:21 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Ik moet wel toegeven dat wanneer in een relatie de man enige tijd het huishouden heeft gedaan, dit ook wel de rest van de relatie beïnvloedt. Mijn man is er wel stukken meegaander en zachter door geworden. Je merkt gewoon dat je als vrouw sommige andere dingen gaat doen die 'traditioneel' vaker door de man gedaan worden, zoals achter het stuur kruipen bij autorijden (is dan ook mijn leasebak). Maar dat hij dan weer de bob is op feestjes.
Ik denk dat ook dat geen probleem is zolang je er allebei achter staat. Maar toch ben ik nu ondertussen wel de 'baas' in huis ja.
Hèhè als het voor jullie werkt, mooi. Je ziet wel dat dat vaak is waarop het toch mis kan gaan, net als wanneer een vrouw meer geld verdient dan haar man. Veel mannen raken daar oprecht van in een dip. Het gevoel dat zij niet de man zijn in de relatie kan zelfs de meest zachtaardige man te veel worden.
pi_157491056
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:44 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Hèhè als het voor jullie werkt, mooi. Je ziet wel dat dat vaak is waarop het toch mis kan gaan, net als wanneer een vrouw meer geld verdient dan haar man. Veel mannen raken daar oprecht van in een dip. Het gevoel dat zij niet de man zijn in de relatie kan zelfs de meest zachtaardige man te veel worden.
Doordat mijn man huishouder is geworden is hij juist uit die dip geraakt. Nu gaat het juist veel beter met hem.
pi_157491069
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:51 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Doordat mijn man huishouder is geworden is hij juist uit die dip geraakt. Nu gaat het juist veel beter met hem.
Stel als hij ook wilde gaan werken hoe zou jij hier dan tegenover staan?
Een heer met stijl
pi_157491246
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:52 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Stel als hij ook wilde gaan werken hoe zou jij hier dan tegenover staan?
Eerst werkten wij ook allebei, bij dezelfde bank. Toen deze bank genationaliseerd werd en deels werd overgenomen, raakte hij zijn baan kwijt. Ik kreeg juist -gelukkig- een betere positie!

De eerste tijd zat hij gewoon thuis en deed minimaal iets in het huishouden. Op de jongens-manier, zal ik maar zeggen. Eerst zei ik daar niet zoveel van, want ik kon me wel voorstellen dat hij in een dip zat. Toen het echter na een paar maanden nog steeds zo was kreeg ik er genoeg van. Het leverde ook wel spanningen op. Na een drukke dag op kantoor kwam ik een keer thuis en zat hij om half zeven nog steeds in zijn badjas. Toen ben ik boos geworden en heb hem gezegd dat hij voortaan het huishouden helemaal zelf en ook helemaal goed kon gaan doen, of dat hij anders kon vertrekken. Vanaf dat moment ging het beter en al snel kreeg hij er ook plezier in. Het is ook wel belangrijk dat je hem dan echt alles laat doen, dan voelt hij zich verantwoordelijk.

Nu wil ik niet meer dat hij gaat werken. Ik heb het zelf ondertussen best heel druk en ook s avonds moet ik vaak nog lezen of de actualiteiten volgen. Ik ga echt niet na een dag vergaderen s avonds nog de afwas doen! Financieel verdien ik ondertussen meer dan wij eerst samen, dus voor het geld hoeft het echt niet meer.
Verder kan ik me nu goed op mijn carrière richten en heb ik alle vrijheid. Als part-timer doe je toch niet echt serieus mee in een bedrijf. Dus we houden de situatie zoals zij nu is, ook als hij alsnog werk zou vinden.
pi_157491316
quote:

[..]

Dat kan zeker, ik heb het specifiek over de verhouding daarnaast. In onze samenleving is de mannelijke hoofdkostwinner nog steeds de norm. Die norm is best te doorbreken, maar ik denk dat het wel belangrijk is om, buiten een grapje af en toe, er zeer duidelijk in te zijn dat hij niet de vrouw is in de relatie, maar de man die het huishouden doet.
pi_157491353
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:00 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Eerst werkten wij ook allebei, bij dezelfde bank. Toen deze bank genationaliseerd werd en deels werd overgenomen, raakte hij zijn baan kwijt. Ik kreeg juist -gelukkig- een betere positie!

De eerste tijd zat hij gewoon thuis en deed minimaal iets in het huishouden. Op de jongens-manier, zal ik maar zeggen. Eerst zei ik daar niet zoveel van, want ik kon me wel voorstellen dat hij in een dip zat. Toen het echter na een paar maanden nog steeds zo was kreeg ik er genoeg van. Het leverde ook wel spanningen op. Na een drukke dag op kantoor kwam ik een keer thuis en zat hij om half zeven nog steeds in zijn badjas. Toen ben ik boos geworden en heb hem gezegd dat hij voortaan het huishouden helemaal zelf en ook helemaal goed kon gaan doen, of dat hij anders kon vertrekken. Vanaf dat moment ging het beter en al snel kreeg hij er ook plezier in. Het is ook wel belangrijk dat je hem dan echt alles laat doen, dan voelt hij zich verantwoordelijk.

Nu wil ik niet meer dat hij gaat werken. Ik heb het zelf ondertussen best heel druk en ook s avonds moet ik vaak nog lezen of de actualiteiten volgen. Ik ga echt niet na een dag vergaderen s avonds nog de afwas doen! Financieel verdien ik ondertussen meer dan wij eerst samen, dus voor het geld hoeft het echt niet meer.
Verder kan ik me nu goed op mijn carrière richten en heb ik alle vrijheid. Als part-timer doe je toch niet echt serieus mee in een bedrijf. Dus we houden de situatie zoals zij nu is, ook als hij alsnog werk zou vinden.
Hij heeft er zelf dus niks meer over te zeggen? Ook al zou het hèm en zijn persoonlijke gezondheid ooit wèl beter uitkomen om wel weer te gaan werken? Of heb jij de buit al verdeeld naar hoe het voor jou het beste werkt? Zo dan klink je toch meer als een bitch dan ik aanvankelijk had gedacht. :D
Een heer met stijl
pi_157491359
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:04 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Dat kan zeker, ik heb het specifiek over de verhouding daarnaast. In onze samenleving is de mannelijke hoofdkostwinner nog steeds de norm. Die norm is best te doorbreken, maar ik denk dat het wel belangrijk is om, buiten een grapje af en toe, er zeer duidelijk in te zijn dat hij niet de vrouw is in de relatie, maar de man die het huishouden doet.
Het is wel zo dat wanneer de vrouw buiten de deur werkt en de man het huishouden doet, de verhoudingen in de relatie daarnaast ook verschuiven. Als ik op de bank de krant lig te lezen en hij staat in de kamer te strijken, dan is dat natuurlijk niet bijzonder mannelijk. De vraag is of dat wel of geen probleem is voor je.
pi_157491385
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Hij heeft er zelf dus niks meer over te zeggen? Ook al zou het hèm en zijn persoonlijke gezondheid ooit wèl beter uitkomen om wel weer te gaan werken? Of heb jij de buit al verdeeld naar hoe het voor jou het beste werkt? Zo dan klink je toch meer als een bitch dan ik aanvankelijk had gedacht. :D
Je vroeg toch wat ik er van vond? Niet hij? Zelf wil hij het ook niet meer, want hij is nu gewoon heel tevreden/gelukkig als huisman. Hij solliciteert ook niet meer of zo.
Als hij het per se zou willen, dan zouden we daar over moeten praten. Want ik ga dus in ieder geval niet meer huishouden. Maar op dit moment vinden we het allebei de ideale situatie.
pi_157491398
quote:

[..]

Dat hoeft niet eeuwig te duren, het feit dat je hem naast je man ook je huishouder noemt, klinkt me ook niet gezond in de oren overigens.

Ik kan de situatie natuurlijk niet goed beoordelen, maar het zou me niks verbazen als hij nu in een positie zit waarbij je hem een rol hebt toebedeeld die hem rust heeft gebracht, maar weliswaar ook zijn ambitie heeft ontnomen. Hij deed ooit hoogopgeleid werk, het kan natuurlijk zo zijn dat zijn voldoening op een gegeven moment weggaat. Omgekeerd is dit voor vrouwen tenslotte ook een reden geweest om 'in opstand' te komen.
Een heer met stijl
pi_157491420
quote:
Het is ook wel belangrijk dat je hem dan echt alles laat doen, dan voelt hij zich verantwoordelijk.

Sorry, maar hier klink je best wel als een bitch.
pi_157491443
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:11 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Dat hoeft niet eeuwig te duren, het feit dat je hem naast je man ook je huishouder noemt, klinkt me ook niet gezond in de oren overigens.
Huisman vind ik een rare term die de lading niet dekt. Tegen huisvrouw maakte je zelf nog bezwaar. Het is mijn man, hij zit thuis en doet het huishouden, hoe moet ik het dan noemen?
quote:
Ik kan de situatie natuurlijk niet goed beoordelen, maar het zou me niks verbazen als hij nu in een positie zit waarbij je hem een rol hebt toebedeeld die hem rust heeft gebracht, maar weliswaar ook zijn ambitie heeft ontnomen. Hij deed ooit hoogopgeleid werk, het kan natuurlijk zo zijn dat zijn voldoening op een gegeven moment weggaat. Omgekeerd is dit voor vrouwen tenslotte ook een reden geweest om 'in opstand' te komen.
Dat kan. Maar niet iedereen heeft natuurlijk ambitie. Ook veel mannen niet, al wordt ze dat wel opgelegd door de maatschappij.
pi_157491453
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:10 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Je vroeg toch wat ik er van vond? Niet hij?
Niet zo terechtwijzend en aangebrand hè, ik ben tenslotte je huissloof niet. :')
Ik vroeg, jij gaf antwoord en ik stelde daar weer een vraag op omdat het niet geheel duidelijk was. Weer een nieuwe vraag, spreek je je man ook zo toe? :D
quote:
Zelf wil hij het ook niet meer, want hij is nu gewoon heel tevreden/gelukkig als huisman. Hij solliciteert ook niet meer of zo.
Als hij het per se zou willen, dan zouden we daar over moeten praten. Want ik ga dus in ieder geval niet meer huishouden. Maar op dit moment vinden we het allebei de ideale situatie.
Zo klinkt het wel, maar heb je weleens van een situatie gehoord waarbij iemand aangepraat is dat ie in een ideale situatie zit, maar zijn ogen plostklaps opengaan wanneer hij de wereld weer herondekt? Dingen als midlife crises en scheidingen op grond van onverenigbare denkbeelden komen niet alleen in films voor.
Een heer met stijl
pi_157491455
quote:
2s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:12 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Sorry, maar hier klink je best wel als een bitch.
Sorry, maar /care
pi_157491491
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:14 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Niet zo terechtwijzend en aangebrand hè, ik ben tenslotte je huissloof niet. :')
Ik vroeg, jij gaf antwoord en ik stelde daar weer een vraag op omdat het niet geheel duidelijk was. Weer een nieuwe vraag, spreek je je man ook zo toe? :D

[..]

Zo klinkt het wel, maar heb je weleens van een situatie gehoord waarbij iemand aangepraat is dat ie in een ideale situatie zit, maar zijn ogen plostklaps opengaan wanneer hij de wereld weer herondekt? Dingen als midlife crises en scheidingen op grond van onverenigbare denkbeelden komen niet alleen in films voor.
Er is hem niks aangepraat, die situatie is zo ontstaan en bleek voor ons beiden goed passend. Ik ga me hier niet verdedigen hoor, dat hoeft een man van wie de vrouw huisvrouw is toch ook niet!
Misschien denkt hij er over 10 jaar wel anders over, maar ik denk het zelf niet. Zijn wereldje is nu het huishouden en daar is hij tevreden mee.
pi_157491502
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:14 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

. Weer een nieuwe vraag, spreek je je man ook zo toe? :D

Die geeft daar maar zelden aanleiding toe...
pi_157491510
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:14 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Huisman vind ik een rare term die de lading niet dekt. Tegen huisvrouw maakte je zelf nog bezwaar. Het is mijn man, hij zit thuis en doet het huishouden, hoe moet ik het dan noemen?
Huishouder/huishoudster geeft een dienstverband aan. Ik neem aan dat je man ook nog voor zichzelf leeft en niet alleen ten behoeve van jou?
quote:
[..]

Dat kan. Maar niet iedereen heeft natuurlijk ambitie. Ook veel mannen niet, al wordt ze dat wel opgelegd door de maatschappij.
Hetzelfde kan gezegd worden voor vrouwen die part time werken in een gezinssituatie. Maar zo lang hij maar vrije keuze heeft -net als een vrouw die moet hebben- is er weinig aan het handje. Je wekt bij mij wel de indruk dat jij een verandering van je huidige situatie zoveel mogelijk zal ontmoedigen en geen milimeter meer wilt inleveren, ook al komt het hem ten goede en gaat het nauwelijks ten koste van jou.
Een heer met stijl
  donderdag 12 november 2015 @ 14:18:18 #75
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_157491511
Ik zou zijn testosteron spiegel laten meten. Die zal momenteel wel zijn gezakt tot een dieptepunt.
pi_157491519
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:17 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Die geeft daar maar zelden aanleiding toe...
Jij hebt hem goed afgericht...arme man. :D
Een heer met stijl
pi_157491542
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:14 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Sorry, maar /care
Jep, nu weet ik 't zeker. Je UI bevestigd het nog des te meer.

Tevens feministen :')
pi_157491572
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:18 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Huishouder/huishoudster geeft een dienstverband aan. Ik neem aan dat je man ook nog voor zichzelf leeft en niet alleen ten behoeve van jou?
Het is natuurlijk wel zo dat hij een belangrijk deel van zijn tijd besteed aan het dienen van mij. Maar is dat zo anders dan dat een huisvrouw voor haar man doet?
quote:
Hetzelfde kan gezegd worden voor vrouwen die part time werken in een gezinssituatie. Maar zo lang hij maar vrije keuze heeft -net als een vrouw die moet hebben- is er weinig aan het handje. Je wekt bij mij wel de indruk dat jij een verandering van je huidige situatie zoveel mogelijk zal ontmoedigen en geen milimeter meer wilt inleveren, ook al komt het hem ten goede en gaat het nauwelijks ten koste van jou.
Ik wil ook niet dat de huidige situatie verandert, dat klopt. En hij ook niet. Waarom is dit een probleem als dit een vrouw en een huisman betreft, en geen enkel probleem andersom?
Waarom zie je het niet als belemmerend wanneer een vrouw haar leven besteed aan het huishouden en het verzorgen van haar man, maar wel als een man dit voor zijn vrouw doet?
pi_157491585
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:16 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Er is hem niks aangepraat, die situatie is zo ontstaan en bleek voor ons beiden goed passend. Ik ga me hier niet verdedigen hoor, dat hoeft een man van wie de vrouw huisvrouw is toch ook niet!
Ik zei niet dat je het hem heeft aangepraat, ik vroeg me af of je weleens van zo een situatie had gehoord. Je schiet nu zelf in de verdediging. En wat vrouwen betreft, ik haal ze er tenslotte zelf bij door te zeggen elders in dit topic dat ze jaren in een positie hebben gezeten waarin ze dachten dat het prima was.
quote:
Misschien denkt hij er over 10 jaar wel anders over, maar ik denk het zelf niet. Zijn wereldje is nu het huishouden en daar is hij tevreden mee.
Als hij binnen die 10 jaar niet de benen heeft genomen, vraag ik me af wat er nog van hem over is. _O-
Een heer met stijl
pi_157491591
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:08 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Het is wel zo dat wanneer de vrouw buiten de deur werkt en de man het huishouden doet, de verhoudingen in de relatie daarnaast ook verschuiven. Als ik op de bank de krant lig te lezen en hij staat in de kamer te strijken, dan is dat natuurlijk niet bijzonder mannelijk. De vraag is of dat wel of geen probleem is voor je.
Daar ben ik het dus niet mee eens en het gaat in mijn optiek ook rechtstreeks in tegen de ideeën van het feminisme, die het überhaupt mogelijk hebben gemaakt dat jij nu werkt. Nogmaals, als het voor jullie werkt, helemaal mooi, maar juist die vanzelfsprekende verschuiving in mannelijkheid is wat mannen in onze maatschappij vaak zielsongelukkig maakt, als hun vrouw ook maar meer verdient dan zij.

Dan is het bij jullie dus blijkbaar ook nog eens zo, dat hij er niet overtuigd voor heeft gekozen, het huishouden te gaan doen, maar erin is gerold. Nu vindt hij dat misschien niet erg (of heeft het in ieder geval nog niet aangegeven), maar of dat altijd zo blijft kan je nu niet weten. Daarbij helpt het in mijn optiek niet als zijn eigen vrouw aangeeft dat hij eigenlijk wel wat meer de rol van de vrouw is in gaan nemen
pi_157491616
quote:
2s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:20 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Jep, nu weet ik 't zeker. Je UI bevestigd het nog des te meer.

Tevens feministen :')
Ik ben absoluut geen feminist.
  donderdag 12 november 2015 @ 14:25:49 #82
365231 Fera
Fire & Blood
pi_157491633
Maak je niet zo druk om die kerel. Het is een volwassen man die het huishouden doet. Ik neem aan dat hij prima aan Ellen kan aangeven wanneer hij er geen zin meer in heeft. Beetje apart dat hier zo op gereageerd wordt, terwijl dat in de omgedraaide situatie waarschijnlijk niet zou gebeuren.
pi_157491639
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:21 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Het is natuurlijk wel zo dat hij een belangrijk deel van zijn tijd besteed aan het dienen van mij. Maar is dat zo anders dan dat een huisvrouw voor haar man doet?

[..]

Ik wil ook niet dat de huidige situatie verandert, dat klopt. En hij ook niet. Waarom is dit een probleem als dit een vrouw en een huisman betreft, en geen enkel probleem andersom?
Waarom zie je het niet als belemmerend wanneer een vrouw haar leven besteed aan het huishouden en het verzorgen van haar man, maar wel als een man dit voor zijn vrouw doet?
Jij probeert verschillen tussen mannen en vrouwen in mijn uitspraken te confabuleren die er niet zijn. Ik stel mannen en vrouwen steeds gelijk, voor vrouwen is een dergelijke situatie ook ongezond.

En over dienen, een deel van de emancipatie waar ik het wel mee eens ben is dat dit ervoor heeft gezorgd dat mannen en vrouwen zich meer dienstbaar aan elkaar hoeven op te stellen, maar dat er een zekere gelijkwaardigheid in een relatie is. Of de ene nu 3 ton verdiend en de ander modaal, ze beiden werkloos zijn of de ene full time werkt en de ander thuis zit.
Een heer met stijl
pi_157491648
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:24 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

quote:

[..]

Het is natuurlijk wel zo dat hij een belangrijk deel van zijn tijd besteed aan het dienen van mij.
Dit klinkt anders alsof het behoorlijk diep ligt.
pi_157491667
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:25 schreef Fera het volgende:
Maak je niet zo druk om die kerel. Het is een volwassen man die het huishouden doet. Ik neem aan dat hij prima aan Ellen kan aangeven wanneer hij er geen zin meer in heeft. Beetje apart dat hier zo op gereageerd wordt, terwijl dat in de omgedraaide situatie waarschijnlijk niet zou gebeuren.
Wie zegt dat? Als een man diens vrouw in een positie had gepland, min of meer eiste dat dit voorgoed zou moest blijven en als ze verandering wilde dit niet zonder meer kon dan zou ik ook zo reageren.
Een heer met stijl
pi_157491677
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:26 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Jij probeert verschillen tussen mannen en vrouwen in mijn uitspraken te confabuleren die er niet zijn. Ik stel mannen en vrouwen steeds gelijk, voor vrouwen is een dergelijke situatie ook ongezond.

En over dienen, een deel van de emancipatie waar ik het wel mee eens ben is dat dit ervoor heeft gezorgd dat mannen en vrouwen zich meer dienstbaar aan elkaar hoeven op te stellen, maar dat er een zekere gelijkwaardigheid in een relatie is. Of de ene nu 3 ton verdiend en de ander modaal, ze beiden werkloos zijn of de ene full time werkt en de ander thuis zit.
Ik denk dat wanneer de een full time werkt en goed verdient en de ander thuis zit, die absolute gelijkwaardigheid een illusie is. Als hij een keer iets met zn vrienden wil gaan doen zal hij mij toch om geld moeten vragen.
pi_157491681
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:24 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

En ik post absoluut nooit op Fok!
Een heer met stijl
  donderdag 12 november 2015 @ 14:31:41 #88
365231 Fera
Fire & Blood
pi_157491723
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:27 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Wie zegt dat? Als een man diens vrouw in een positie had gepland, min of meer eiste dat dit voorgoed zou moest blijven en als ze verandering wilde dit niet zonder meer kon dan zou ik ook zo reageren.
Ik zei waarschijnlijk. Kan het mis hebben natuurlijk, maar zulke reacties kom ik nooit tegen op de traditionele rolverdeling. Dat is toch wat meer geaccepteerd.
  donderdag 12 november 2015 @ 14:32:02 #89
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_157491729
Ik denk persoonlijk dat hij zichzelf gaat tegenkomen, maar dat is natuurlijk voornamelijk gebaseerd op mijn gevoelens betreffende deze situatie. Echter als jullie zich beide goed voelen met deze rolverdeling wie ben ik dan om daar over te klagen. :)
pi_157491738
quote:

[..]

[..]

Ja, ten eerste bestaan huisvrouwen in een wereld waarin huisvrouwen nog normaler zijn dan huismannen. Ten tweede heeft de vanzelfsprekende situatie, van de vrouw in de rol van partner die het huishouden op zich neemt, onder andere zo lang kunnen bestaan omdat mannen zorgvuldig hun best deden het niet over te laten komen als minderwaardige rol (wat het ook niet is). Feministen hebben dit destijds nogal gesloopt en dat klinkt heel erg door in hoe jij erover spreekt.

Dat zie je bijvoorbeeld ook nog bij islamitische lectuur. De vrouw wordt opgehemeld, zij is de baas in het huis. Zij hoeft haar handen niet vuil te maken. Jij daarentegen spreekt over dienen, zijn 'wereldje' en dicht je man het andere geslacht toe, omdat huisman de lading niet zou dekken. Ik denk serieus dat wanneer jouw man zijn leven overdenkt, jouw visie erop niet gaat helpen hem te overtuigen dat hij goed bezig is.
pi_157491741
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:28 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Ik denk dat wanneer de een full time werkt en goed verdient en de ander thuis zit, die absolute gelijkwaardigheid een illusie is. Als hij een keer iets met zn vrienden wil gaan doen zal hij mij toch om geld moeten vragen.
Ik heb het niet over financiële gelijkwaardigheid, daar ben ik ook niet zo voor. Maar de kans op zichzelf te ontplooien, mocht hij willen. Iets voor zichzelf gaan doen en dat op de eerste plaats zetten in plaats van het huishouden.

Hij krijgt dus nog zakgeld van je ook? Je bent te gul! Stiekem dien je hem dus ook financieel. Of klink ik nu te vrouwonvriendelijk? :D
Een heer met stijl
pi_157491751
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:31 schreef Fera het volgende:

[..]

Ik zei waarschijnlijk. Kan het mis hebben natuurlijk, maar zulke reacties kom ik nooit tegen op de traditionele rolverdeling. Dat is toch wat meer geaccepteerd.
Nee, apart is dat, niet? Terwijl onze rolverdeling feitelijk nauwelijks anders is (maar dan omgedraaid). Dan is het in de ogen van veel mensen 'eigenlijk best wel goed'
pi_157491757
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:31 schreef Fera het volgende:

[..]

Ik alleen maar, overal en terecht. Misschien ben je de reacties tegen traditionele rolverdeling zo gewoon gaan vinden dat ze je niet meer opvallen. ;)
Een heer met stijl
  donderdag 12 november 2015 @ 14:35:23 #94
365231 Fera
Fire & Blood
pi_157491785
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:32 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Ja, ten eerste bestaan huisvrouwen in een wereld waarin huisvrouwen nog normaler zijn dan huismannen. Ten tweede heeft de vanzelfsprekende situatie van de vrouw in de rol als partner die het huishouden op zich neemt onder andere zo lang kunnen bestaan omdat mannen zorgvuldig hun best deden het niet over te laten komen als minderwaardige rol (wat het niet is).

Dat zie je bijvoorbeeld ook nog bij islamitische lectuur. De vrouw wordt opgehemeld, zij is de baas in het huis. Zij hoeft haar handen niet vuil te maken. Jij daarentegen spreekt over dienen, zijn 'wereldje' en dicht je man het andere geslacht toe, omdat huisman de lading niet zou dekken. Ik denk serieus dat wanneer jouw man zijn leven overdenkt, jouw visie erop niet gaat helpen hem te overtuigen dat hij goed bezig is.
Hoe kun je zoiets zeggen terwijl je haar man verder niet kent? Misschien was het voor hem een soort verlichting en doet hij het nu met alle plezier.

Moet zeggen dat ik het woord dienen dan weer niet zou gebruiken, zoals Ellen doet. Dan klinkt het inderdaad een beetje scheef. Maar dat is aam interpretatie onderhevig en hoeft niet zo bedoeld te zijn.
pi_157491825
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:33 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Nee, apart is dat, niet? Terwijl onze rolverdeling feitelijk nauwelijks anders is (maar dan omgedraaid). Dan is het in de ogen van veel mensen 'eigenlijk best wel goed'
Jij wil graag zien dat ik dat zeg, maar let maar eens op. Ik heb er steeds bij gezegd dat dit ook zou gelden als jij de man was en je vriend de vrouw.

Jij draait eigenlijk de boel heel slinks om, jij onderdrukt je man ala jaren '50 en zegt als er commentaar op komt 'ja maar mannen doen het ook met vrouwen en dat moet kunnen'.

1) Dat kan ook niet
2) Misschien heb je de geschiedenis niet bestudeerd, maar er zijn sinds de jaren '60 groteske protesten tegen geweest die nog voortleven in het huidige straatbeeld.

Dus kom bij mij er niet mee aan dat er nooit iets van gezicht is in de traditionele setting. Onderdrukking de andere kant op is er door in te vergetelheid geraakt en je argument in deze probeer je ook als afleiding in die richting te gebruiken. :W
Een heer met stijl
  donderdag 12 november 2015 @ 14:39:19 #96
365231 Fera
Fire & Blood
pi_157491849
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:33 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Ik alleen maar, overal en terecht. Misschien ben je de reacties tegen traditionele rolverdeling zo gewoon gaan vinden dat ze je niet meer opvallen. ;)
Vanuit vrouwen wel, mannen hoor ik daar serieus bijna niet op reageren. En ik ben verder daar niet blind voor of zo. Een man die in een bepaalde rol geduwd wordt vind ik net zo verwerpelijk als andersom, daar niet van.

Maar het lijkt hier ook gewoon om een weloverwogen, vrije keuze te gaan. Logisch dat ze er in eerste instantie wat van zei omdat hij tot vroeg in de avond in badjas zat, maar hij had ook kunnen zeggen: "ik doe dit alleen tot ik weer een baan heb gevonden".
pi_157491850
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:35 schreef Fera het volgende:

[..]

Hoe kun je zoiets zeggen terwijl je haar man verder niet kent? Misschien was het voor hem een soort verlichting en doet hij het nu met alle plezier.
Ik heb het niet zomaar gezegd, ik ben eerst door gaan vragen en haar reacties spraken boekdelen. Tuurlijk als hij gelukkig is houden zo, maar als hij dat (ooit) niet meer is, wil zij dat dan nog wel zien?
quote:
Moet zeggen dat ik het woord dienen dan weer niet zou gebruiken, zoals Ellen doet. Dan klinkt het inderdaad een beetje scheef. Maar dat is aam interpretatie onderhevig en hoeft niet zo bedoeld te zijn.
Een heer met stijl
pi_157491872
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:37 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Jij wil graag zien dat ik dat zeg, maar let maar eens op. Ik heb er steeds bij gezegd dat dit ook zou gelden als jij de man was en je vriend de vrouw.

Jij draait eigenlijk de boel heel slinks om, jij onderdrukt je man ala jaren '50 en zegt als er commentaar op komt 'ja maar mannen doen het ook met vrouwen en dat moet kunnen'.
Mijn argument is niet dat mannen dat ook met vrouwen doen en dat het daarom moet kunnen. Mijn argument is dat mijn man vrijwillig kiest voor de verzorgende rol.
Ik vind het wel een bezwaar dat ik commentaar krijg op onze manier van rolverdeling, terwijl mannen die een huisvrouw hebben dat niet krijgen. Dat vind ik niet helemaal terecht.
quote:
1) Dat kan ook niet
2) Misschien heb je de geschiedenis niet bestudeerd, maar er zijn sinds de jaren '60 groteske protesten tegen geweest die nog voortleven in het huidige straatbeeld.

Dus kom bij mij er niet mee aan dat er nooit iets van gezicht is in de traditionele setting. Onderdrukking de andere kant op is er door in te vergetelheid geraakt en je argument in deze probeer je ook als afleiding in die richting te gebruiken. :W
Er is geen sprake van onderdrukking, alleen wel van een duidelijke rolverdeling
  donderdag 12 november 2015 @ 14:41:00 #99
365231 Fera
Fire & Blood
pi_157491876
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:39 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Ik heb het niet zomaar gezegd, ik ben eerst door gaan vragen en haar reacties spraken boekdelen. Tuurlijk als hij gelukkig is houden zo, maar als hij dat (ooit) niet meer is, wil zij dat dan nog wel zien?

[..]

Dat is helemaal aan henzelf, vind je niet? Dit topic gaat immers niet over haar relatie.
pi_157491897
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:40 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Er is geen sprake van onderdrukking
quote:

[..]

Het is natuurlijk wel zo dat hij een belangrijk deel van zijn tijd besteed aan het dienen van mij.
pi_157491906
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:39 schreef Fera het volgende:

[..]

Vanuit vrouwen wel, mannen hoor ik daar serieus bijna niet op reageren. En ik ben verder daar niet blind voor of zo. Een man die in een bepaalde rol geduwd wordt vind ik net zo verwerpelijk als andersom, daar niet van.
Nou dat zeg ik dus maar en je hoort heel veel over onderdrukking van vrouwen, vanuit de media, politici en het openbaar bestuur. Zowel mannen als vrouwen. Mannen die onrecht wordt aangedaan lijden in stilte. Kijk maar naar een voorbeeld van een andere orde: gescheiden vaders die hun kinderen niet mogen zien.
quote:
Maar het lijkt hier ook gewoon om een weloverwogen, vrije keuze te gaan. Logisch dat ze er in eerste instantie wat van zei omdat hij tot vroeg in de avond in badjas zat, maar hij had ook kunnen zeggen: "ik doe dit alleen tot ik weer een baan heb gevonden".
Zie wat ik hierna heb gepost. Als hij gelukkig is prima, maar mocht hij ooit verder willen, dan krijg ik de indruk dat zij dat gaat ontmoedigen omdat het haar perfecte leventje in de war stuurt. Ik kan ernaast zitten dat ze dat gaat doen, maar nogmaals haar reacties spreken boekdelen. Met name dat ze er niet op ingaat, maar het afleidt met d'r 'omgekeerd zou je het niet zo voor een huisvrouw opnemen'.
Een heer met stijl
pi_157491916
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:39 schreef Fera het volgende:

[..]

Ik merkte ook dat het gewoon weer veel beter ging met hem toen hij het huishouden ging doen. Daarvoor was hij doelloos aan het hangen en gefrustreerd van het solliciteren. Hij knapte er zienderogen van op.
pi_157491941
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:40 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Mijn argument is niet dat mannen dat ook met vrouwen doen en dat het daarom moet kunnen. Mijn argument is dat mijn man vrijwillig kiest voor de verzorgende rol.
Ik vind het wel een bezwaar dat ik commentaar krijg op onze manier van rolverdeling, terwijl mannen die een huisvrouw hebben dat niet krijgen. Dat vind ik niet helemaal terecht.
Daar moet je mij dan niet op aanspreken, want ik heb op beiden commentaar zodra het niet vrijwillig is.
quote:
[..]

Er is geen sprake van onderdrukking, alleen wel van een duidelijke rolverdeling
Die hopelijk in stand wordt gehouden met wederzijdse overeenstemming en ook wordt ontbonden wanneer een van beide partijen dit wilt.
Een heer met stijl
pi_157491945
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:35 schreef Fera het volgende:

[..]

Terminologie is heel krachtig. Ik heb meermaals aangegeven dat als het voor haar werkt dat mooi is. Ik sta oprecht achter de man in het huishouden. Het is alleen zo dat het in onze maatschappij als enigszins vreemd wordt gezien. Zoals vrouwen met kinderen commentaar krijgen, als ze te weinig thuis zijn, krijgen mannen soms commentaar als ze te veel thuis zijn.

Realistisch gezien gaat het gewoon voorkomen dat hij zich af en toe zal afvragen of hij wel goed bezig is. Die gedachte is eigenlijk heel mal, maar als hij er niet oprecht van overtuigd is, dat hij nog steeds gewoon de man is en hun relatie niet negatief wordt beïnvloed, kan zoiets wel gaan broeien. Met hoe zij erover spreekt is het een heel stuk lastiger om als man te geloven dat zijn vrouw echt niet anders (en dan vooral minder) naar hem kijkt.

Nu weet ik verder niet hoe zij tegen hem spreekt en ik weet niet hoe hun relatie in elkaar zit. Ik ga af op wat ik lees en eerlijk gezegd gaan er wel wat alarmbelletjes rinkelen. En mijn zorgen pluk ik niet zomaar uit de lucht. Zoals ik meermaals zei raken veel mannen al ongelukkig omdat ze minder verdienen dan hun vrouw, dat is echt niet omdat ze jaloerse klootzakken zijn. Dat heeft te maken met hoe de maatschappij ertegenaan kijkt. Het is makkelijker om de rest van de maatschappij buiten de deur te zetten, als je vrouw er niet stiekem hetzelfde tegenaan kijkt.
pi_157491966
quote:
7s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:43 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Ik merkte ook dat het gewoon weer veel beter ging met hem toen hij het huishouden ging doen. Daarvoor was hij doelloos aan het hangen en gefrustreerd van het solliciteren. Hij knapte er zienderogen van op.
Dat geloof ik ook best, maar als ie weer een baan had gevonden was dit wellicht ook gebeurt. Stel als hij straks weer depressief en gefrustreerd wordt van het huishouden als hielden jullie dat beiden niet voor mogelijk en hij wil weer gaan werken. Wat zeg jij dan?
Een heer met stijl
pi_157491985
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:45 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Terminologie is heel krachtig. Ik heb meermaals aangegeven dat als het voor haar werkt dat mooi is. Ik sta oprecht achter de man in het huishouden. Het is alleen zo dat het in onze maatschappij als enigszins vreemd wordt gezien. Zoals vrouwen met kinderen commentaar krijgen, als ze te weinig thuis zijn, krijgen mannen soms commentaar als ze te veel thuis zijn.

Realistisch gezien gaat het gewoon voorkomen dat hij zich af en toe zal afvragen of hij wel goed bezig is. Die gedachte is eigenlijk heel mal, maar als hij er niet oprecht van overtuigd is, dat hij nog steeds gewoon de man is en hun relatie niet negatief wordt beïnvloed, kan zoiets wel gaan broeien. Met hoe zij erover spreekt is het een heel stuk lastiger om als man te geloven dat zijn vrouw echt niet anders (en dan vooral minder) naar hem kijkt.

Nu weet ik verder niet hoe zij tegen hem spreekt en ik weet niet hoe hun relatie in elkaar zit. Ik ga af op wat ik lees en eerlijk gezegd gaan er wel wat alarmbelletjes rinkelen. En mijn zorgen pluk ik niet zomaar uit de lucht. Zoals ik meermaals zei raken veel mannen al ongelukkig omdat ze minder verdienen dan hun vrouw, dat is echt niet omdat te jaloerse klootzakken zijn. Dat heeft te maken met hoe de maatschappij ertegenaan kijkt. Het is makkelijker om de rest van de maatschappij buiten de deur te zetten, als je vrouw er niet stiekem hetzelfde tegenaan kijkt.
Ik denk juist omdat ik meer dan hem verdien (nu alles, maar ook meer dan wanneer hij zou gaan werken), het juist goed is als hij zo duidelijk de verzorgende/vrouwelijke rol heeft. Dan hoeft hij zich ook niet te schamen dat hij minder verdient, want hij heeft namelijk een heel andere rol/taak binnen de relatie. Juist omdat hij 'het vrouwtje' is, is het geen probleem dat hij zelf geen geld verdient.
pi_157492004
quote:

Ik ga af op wat ik lees en eerlijk gezegd gaan er wel wat alarmbelletjes rinkelen.
Een heer met stijl
pi_157492005
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:46 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Dat geloof ik ook best, maar als ie weer een baan had gevonden was dit wellicht ook gebeurt. Stel als hij straks weer depressief en gefrustreerd wordt van het huishouden als hielden jullie dat beiden niet voor mogelijk en hij wil weer gaan werken. Wat zeg jij dan?
Dan gaan we dat proberen, wat anders? Mijn voorkeur heeft het nu echter niet, en die van hem ook niet.
  donderdag 12 november 2015 @ 14:49:20 #109
365231 Fera
Fire & Blood
pi_157492008
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:43 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Nou dat zeg ik dus maar en je hoort heel veel over onderdrukking van vrouwen, vanuit de media, politici en het openbaar bestuur. Zowel mannen als vrouwen. Mannen die onrecht wordt aangedaan lijden in stilte. Kijk maar naar een voorbeeld van een andere orde: gescheiden vaders die hun kinderen niet mogen zien.

[..]

Zie wat ik hierna heb gepost. Als hij gelukkig is prima, maar mocht hij ooit verder willen, dan krijg ik de indruk dat zij dat gaat ontmoedigen omdat het haar perfecte leventje in de war stuurt. Ik kan ernaast zitten dat ze dat gaat doen, maar nogmaals haar reacties spreken boekdelen. Met name dat ze er niet op ingaat, maar het afleidt met d'r 'omgekeerd zou je het niet zo voor een huisvrouw opnemen'.
Dat mannen lijden in stilte vind ik ook een kwalijke zaak. Een van de redenen dat ik me niet wil identificeren met feministen. Maar daar gaat het niet over. Wat ik bedoelde is dat ik weinig mannen zo zie reageren op een andere man die zegt dat zijn vrouw huisvrouw is. Waarschijnlijk ook omdat dat tegenwoordig een vrije keuze is, in ieder geval in Nederland. Ik zeg niet dat die reacties er niet zijn, maar ze zijn mij nooit opgevallen.

Verder vind ik het niet zo gek wat Ellen zegt. Ze wordt hier wel een beetje in een hoek gedreven en heeft het gevoel alsof ze zich moet verdedigen.
pi_157492020
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:48 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Ik denk juist omdat ik meer dan hem verdien (nu alles, maar ook meer dan wanneer hij zou gaan werken), het juist goed is als hij zo duidelijk de verzorgende/vrouwelijke rol heeft. Dan hoeft hij zich ook niet te schamen dat hij minder verdient, want hij heeft namelijk een heel andere rol/taak binnen de relatie. Juist omdat hij 'het vrouwtje' is, is het geen probleem dat hij zelf geen geld verdient.
Precies, ik denk ook dat het goed is als jij hem voortaan penetreert. Succes verder.
pi_157492030
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:48 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Het feit dat je hem het vrouwtje noemt, geeft aan dat je zelf keihard mee doet aan het typecasten. :D

Maar ik vraag me echt af of jij hem nog als je gelijkwaardige wederhelft kunt zien en niet als je bezit/huismeubilair dat zijn werk behoort te doen.
Een heer met stijl
pi_157492032
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:49 schreef Fera het volgende:

[..]

Dat mannen lijden in stilte vind ik ook een kwalijke zaak. Een van de redenen dat ik me niet wil identificeren met feministen. Maar daar gaat het niet over. Wat ik bedoelde is dat ik weinig mannen zo zie reageren op een andere man die zegt dat zijn vrouw huisvrouw is. Waarschijnlijk ook omdat dat tegenwoordig een vrije keuze is, in ieder geval in Nederland. Ik zeg niet dat die reacties er niet zijn, maar ze zijn mij nooit opgevallen.

Verder vind ik het niet zo gek wat Ellen zegt. Ze wordt hier wel een beetje in een hoek gedreven en heeft het gevoel alsof ze zich moet verdedigen.
Dat ben ik wel gewend hoor, want vanuit onze directe sociale kring was ook wel wat commentaar toen bekend werd dat Johan het huishouden full time zou gaan doen. Maar uiteindelijk went iedereen er aan.
pi_157492044
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:50 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Precies, ik denk ook dat het goed is als jij hem voortaan penetreert. Succes verder.
_O-
Een heer met stijl
pi_157492071
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:50 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Dat ben ik wel gewend hoor, want vanuit onze directe sociale kring was ook wel wat commentaar toen bekend werd dat Johan het huishouden full time zou gaan doen. Maar uiteindelijk went iedereen er aan.
Heb je gecheckt of zijn ballen er nog aan zitten?
pi_157492072
quote:

[..]

Je kunt natuurlijk lezen wat je wilt lezen, metdie taakverdeling is niet mis en daar reageerde ik in mijn eerste reactie zelfs nog positief op. Het is maar hoe jij er mee omgaat. Ik geloof ook best dat je het zelf niet eens door hebt.
Een heer met stijl
pi_157492080
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:50 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Het feit dat je hem het vrouwtje noemt, geeft aan dat je zelf keihard mee doet aan het typecasten. :D

Maar ik vraag me echt af of jij hem nog als je gelijkwaardige wederhelft kunt zien en niet als je bezit/huismeubilair dat zijn werk behoort te doen.
Waarom zou een man dit wel bij zijn huisvrouwtje kunnen en ik niet bij mijn man? Of waarom is het bij die man in ieder geval geen bezwaar?
pi_157492081
quote:

[..]

Ik reageer niet zo vanwege het feit dat hij het huishouden doet. Ik reageer zo vanwege het feit dat ik serieus bereid ben het huishouden te doen voor een carrièrevrouw, maar als ze zo tegen/over mij zou praten zou ze lekker de tering kunnen krijgen.
  donderdag 12 november 2015 @ 14:54:06 #118
138448 PeZu
Suspended animation
pi_157492088
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:53 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Waarom zou een man dit wel bij zijn huisvrouwtje kunnen en ik niet bij mijn man? Of waarom is het bij die man in ieder geval geen bezwaar?
waar zegt hij dat je bij een vrouw wel zou kunnen?
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_157492097
Kom eens uit de kast TS, homofiel.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_157492101
quote:

[..]

Niet om d'r taakverdeling in mijn geval. Ik heb ook de indruk dat jij sommige dingen van d'r niet geheel ondersteund en haar vanuit een soort vrouwelijke solidariteit niet wilt afvallen. ;)
Een heer met stijl
pi_157492111
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:53 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

quote:
5s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:54 schreef PeZu het volgende:

[..]

Dit dus.

[Edit]Handige, maar doorzichtige afleidingsmaneuvre, maar ga eens om mijn argumentatie in, tenzij je dat niet kunt natuurlijk.
Een heer met stijl
  donderdag 12 november 2015 @ 14:55:53 #122
365231 Fera
Fire & Blood
pi_157492118
quote:

[..]

Nu weet ik verder niet hoe zij tegen hem spreekt en ik weet niet hoe hun relatie in elkaar zit. Ik ga af op wat ik lees en eerlijk gezegd gaan er wel wat alarmbelletjes rinkelen. En mijn zorgen pluk ik niet zomaar uit de lucht. Zoals ik meermaals zei raken veel mannen al ongelukkig omdat ze minder verdienen dan hun vrouw, dat is echt niet omdat ze jaloerse klootzakken zijn. Dat heeft te maken met hoe de maatschappij ertegenaan kijkt. Het is makkelijker om de rest van de maatschappij buiten de deur te zetten, als je vrouw er niet stiekem hetzelfde tegenaan kijkt.
De maatschappij legt inderdaad een bepaalde druk op beide geslachten wanneer het gaat om rolverdeling. Maar ik ga er niet direct vanuit dat de man van Ellen dit niet gewoon bespreekbaar kan maken. Ik weet ook niet hoe hun situatie in elkaar steekt.

Zoals ik al zei, het woord dienen klinkt inderdaad scheef en zou ik zelf ook nooit gebruiken. Maar of dat meteen duidt op een minderwaardige positie van haar man?
  donderdag 12 november 2015 @ 14:57:47 #123
365231 Fera
Fire & Blood
pi_157492155
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:54 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Niet om d'r taakverdeling in mijn geval. Ik heb ook de indruk dat jij sommige dingen van d'r niet geheel ondersteund en haar vanuit een soort vrouwelijke solidariteit niet wilt afvallen. ;)
Ik heb maling aan vrouwelijke solidariteit. Maar ik heb wel het gevoel dat het één tegen velen is in dit geval.

Verder wil ik niet oordelen over hun relatie. Niet mijn plek. Als ze nou zelf een topic had geopend over haar situatie zou dat misschien anders zijn.
  donderdag 12 november 2015 @ 14:58:54 #124
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157492174
TS is een bezem + marokkaanse transgender
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_157492199
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:57 schreef Fera het volgende:

[..]

Ik heb maling aan vrouwelijke solidariteit. Maar ik heb wel het gevoel dat het één tegen velen is in dit geval.
Het is niet tegen, ik heb een andere mening. Als er nou eenmaal 30 mensen een rode auto mooier vinden en 3 een gele dan ga je dit die helft van die 30 toch niet verbieden omdat ze anders tegen die anderen zouden zijn?
quote:
Verder wil ik niet oordelen over hun relatie. Niet mijn plek. Als ze nou zelf een topic had geopend over haar situatie zou dat misschien anders zijn.
Ik oordeel niet over haar relatie, ook niet over haar taakverdeling, maar wel over haar reacties die zijn gegeven op door mij gestelde vragen.
Een heer met stijl
  donderdag 12 november 2015 @ 15:00:16 #126
365231 Fera
Fire & Blood
pi_157492206
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:53 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Ik reageer niet zo vanwege het feit dat hij het huishouden doet. Ik reageer zo vanwege het feit dat ik serieus bereid ben het huishouden te doen voor een carrièrevrouw, maar als ze zo tegen/over mij zou praten zou ze lekker de tering kunnen krijgen.
Duidelijk. Is ook je goed recht verder. Maar ik weet niet of dat ook de reactie zou zijn van haar man. Hij kent Ellen tenslotte wat beter en vat dat wellicht wat anders op. Of hij leest straks dit topic en ze krijgen ruzie. Dan zal ik niet ontkennen dat je gelijk had. :)
  donderdag 12 november 2015 @ 15:03:08 #127
365231 Fera
Fire & Blood
pi_157492247
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:59 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Het is niet tegen, ik heb een andere mening. Als er nou eenmaal 30 mensen een rode auto mooier vinden en 3 een gele dan ga je dit die helft van die 30 toch niet verbieden omdat ze anders tegen die anderen zouden zijn?

[..]

Ik oordeel niet over haar relatie, ook niet over haar taakverdeling, maar wel over haar reacties die zijn gegeven op door mij gestelde vragen.
Ik zeg niet dat er iets verboden moet worden, maar de manier waarop ze benaderd wordt is zodanig dat ik wel begrijp dat ze zich wat defensief opstelt.

Ook wordt er wel met een vergrootglas gekeken naar bepaalde woorden die ze zegt. Ik kijk liever naar het geheel.
  donderdag 12 november 2015 @ 15:03:49 #128
138448 PeZu
Suspended animation
pi_157492267
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:59 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

mensen willen graag perse een discussie winnen maar vergeten dat er vaak geen onafhankelijk te staven waarheid is om dit mee te meten en slaan wat door om hun gelijk te halen
pi_157492321
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:03 schreef Fera het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat er iets verboden moet worden, maar de manier waarop ze benaderd wordt is zodanig dat ik wel begrijp dat ze zich wat defensief opstelt.

Ook wordt er wel met een vergrootglas gekeken naar bepaalde woorden die ze zegt. Ik kijk liever naar het geheel.
Ik ook en ik kom dus tot een andere conclusie dan jij.

Het is ook tekenend dat ze antwoordt op mijn vraag 'kun jij je man nog als gelijkwaardig wederhelft zien en niet als bezit/huismeubilair dat zijn werk behoort te doen' dat ze dan dus antwoordt in de trant van dat het andersom toch ook geen probleem is.

Hiermee impliceert ze wat mij betreft dat ze het zo ziet als de door mij geschetse vorm, met als rechtvaardiging dat mannen dit ook bij vrouwen doen. Het lijkt me in beider gevallen ongezond, jou niet?
Een heer met stijl
  donderdag 12 november 2015 @ 15:11:41 #130
365231 Fera
Fire & Blood
pi_157492430
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:06 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Ik ook en ik kom dus tot een andere conclusie dan jij.

Het is ook tekenend dat ze antwoord op mijn vraag 'kun jij je man nog als gelijkwaardig wederhelft zien en niet als bezit/huismeubilair dat zijn werk behoort te doen' antwoord in de trant van dat het andersom toch ook geen probleem is.

Hiermee impliceert ze wat mij betreft dat ze het zo ziet als de door mij geschetse vorm, met als rechtvaardiging dat mannen dit ook bij vrouwen doen. Het lijkt me in beider gevallen ongezond, jou niet?
Het geeft geen antwoord op de vraag en is puur een defensieve reactie. Ik denk dat dat komt omdat ze zich aangevallen voelt, jij denkt dat het komt omdat het antwoord op die vraag haar niet beter zal doen lijken. Toch? Zeg het even als ik het alsnog niet snap. :@

Als jij gelijk hebt is het inderdaad ongezond. Zonder meer. Hopelijk geeft ze nog wel antwoord op die vraag, want nu ben ik benieuwd. Verder kan ik er ook niet veel over zeggen voordat dit antwoord bekend is.
  donderdag 12 november 2015 @ 15:14:28 #131
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157492484
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:07 schreef FlyDutchMan het volgende:
Welke zichzelf respecterende man wil er nou werken? Hoe meer carrièrevrouwen hoe beter.
"A leader must be a terror to the few who are evil in order to protect the lives and well-being of the many who are good"
pi_157492492
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:11 schreef Fera het volgende:

[..]

Het geeft geen antwoord op de vraag en is puur een defensieve reactie. Ik denk dat dat komt omdat ze zich aangevallen voelt, jij denkt dat het komt omdat het antwoord op die vraag haar niet beter zal doen lijken. Toch? Zeg het even als ik het alsnog niet snap. :@

Als jij gelijk hebt is het inderdaad ongezond. Zonder meer. Hopelijk geeft ze nog wel antwoord op die vraag, want nu ben ik benieuwd. Verder kan ik er ook niet veel over zeggen voordat dit antwoord bekend is.
Typisch een vrouwelijke reactie, een vent zou gewoon antwoord geven of eerst even sneren en dan alsnog antwoord geven. :Y)

Maar inderdaad, ik hoop ook dat ze nog antwoordt. En voor d'r man hoop ik dat ik geen gelijk heb ;)
Een heer met stijl
pi_157492513
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:55 schreef Fera het volgende:

[..]

De maatschappij legt inderdaad een bepaalde druk op beide geslachten wanneer het gaat om rolverdeling. Maar ik ga er niet direct vanuit dat de man van Ellen dit niet gewoon bespreekbaar kan maken. Ik weet ook niet hoe hun situatie in elkaar steekt.

Zoals ik al zei, het woord dienen klinkt inderdaad scheef en zou ik zelf ook nooit gebruiken. Maar of dat meteen duidt op een minderwaardige positie van haar man?
Niet alleen dienen klinkt scheef, 'zijn wereldje' klinkt ook scheef, haar eisen klinken ook scheef, het feit dat ze 'huisman' de lading niet vindt denken klinkt ook scheef. En dat komt bovenop het feit dat het helemaal niet een compleet vrije keuze was, maar dat het hem is overkomen.

Ik weet niet hoeveel zij bespreken in de relatie en heb inderdaad geen reden om aan te nemen dat hij niks tegen haar kan zeggen. In de praktijk is het echter zo dat wanneer het telkens kleine dingetjes zijn, mensen het zelf pas heel laat opmerken en dan beseffen ze dat ze in een situatie zitten die ze niet zo fijn vinden. Ondertussen is het zo genormaliseerd dat bespreken lastig is (en vaak op flinke tegenstand duidt).

Verder vind ik het erg makkelijk van jullie om het af te doen met een seksistische houding van onze kant. Dat is een fout die ik vrouwen vaker zie maken. Net als vrouwen die denken dat ze een sterke vrouw zijn, als ze iedereen afsnauwen en als iemand ze dan een bitch noemt, denken ze dat mensen het niet aankunnen om een vrouw voor zichzelf op te zien komen.

Laat me heel duidelijk zijn, ik beschouw feminist niet als een vies woord en onderschrijf het feministisch gedachtegoed juist. Ik gaf enkel het advies dat het wel fijn is als een man zich man blijft voelen, om te voorkomen dat hij ongelukkig wordt. Daarna werden haar uitspraken steeds absurder. Ik hoop inderdaad dat het wat ongelukkig verwoord is, omdat ze zich in de verdediging gedrukt voelde. Dan ziet ze het zelf waarschijnlijk ook wel in als ze het later eens terugleest. Anders vrees ik het ergste. Er zijn wel mannen die het niet erg vinden, om oprecht zo tegen de relatie aan te kijken, maar zelfs onder mannen die niks mis vinden met het huishouden zijn die in de minderheid. Ik zou het wel bijzonder vinden als ze er zo één heeft getroffen in haar werk bij de bank.
  donderdag 12 november 2015 @ 15:17:03 #134
365231 Fera
Fire & Blood
pi_157492531
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:14 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Typisch een vrouwelijke reactie, een vent zou gewoon antwoord geven of eerst even sneren en dan alsnog antwoord geven. :Y)

Maar inderdaad, ik hoop ook dat ze nog antwoordt. ;)
Misschien dat ik het daarom ook als zodanig herken. :D

Maar ik zie dat ze al een tijdje weg is, dus ik kijk later nog wel terug.
pi_157492601
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:17 schreef Fera het volgende:

[..]

Misschien dat ik het daarom ook als zodanig herken. :D

Maar ik zie dat ze al een tijdje weg is, dus ik kijk later nog wel terug.
Even afkoelen zeker. Ik hoop niet dat ze d'r woede op d'r man koelt. :D :X
Een heer met stijl
  donderdag 12 november 2015 @ 15:21:56 #136
365231 Fera
Fire & Blood
pi_157492618
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:16 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Niet alleen dienen klinkt scheef, 'zijn wereldje' klinkt ook scheef, haar eisen klinken ook scheef, het feit dat ze 'huisman' de lading niet vindt denken klinkt ook scheef. En dat komt bovenop het feit dat het helemaal niet een compleet vrije keuze was, maar dat het hem is overkomen.

Ik weet niet hoeveel zij bespreken in de relatie en heb inderdaad geen reden om aan te nemen dat hij niks tegen haar kan zeggen. In de praktijk is het echter zo dat wanneer het telkens kleine dingetjes zijn mensen het zelf pas heel laat opmerken en dan beseffen ze dat ze in een situatie zitten die ze niet zo fijn vinden. Ondertussen is het zo genormaliseerd dat bespreken lastig is (en vaak op flinke tegenstand duidt).

Verder vind ik het erg makkelijk van jullie om het af te doen met een seksistische houding van onze kant. Dat is een fout die ik vrouwen vaker zie maken. Net als vrouwen die denken dat ze een sterke vrouw zijn als ze iedereen afsnauwen en als iemand ze dan een bitch noemt denken ze dat mensen het niet aankunnen om een vrouw voor zichzelf op te zien komen.

Laat me heel duidelijk zijn, ik beschouw feminist niet als een vies woord en onderschrijf het feministisch gedachtegoed juist. Ik gaf enkel het advies dat het wel fijn is als een man zich man blijft voelen, om te voorkomen dat hij ongelukkig wordt. Daarna werden haar uitspraken steeds absurder. Ik hoop inderdaad dat het wat ongelukkig verwoord is, omdat ze zich in de verdediging gedrukt voelde. Dan ziet ze het zelf waarschijnlijk ook wel in als ze het later eens terugleest. Anders vrees ik het ergste. Er zijn wel mannen die het niet erg vinden, om oprecht zo tegen de relatie aan te kijken, maar zelfs in de mannen die niks mis vinden met het huishouden zijn die in de minderheid. Ik zou het wel bijzonder vinden als ze er zo één heeft getroffen in haar werk bij de bank.
Ik had het nergens over seksisme van jullie kant. Mijn excuses als het zo overkwam. Zelf ben ik geen feminist eigenlijk.

Moet zeggen dat ik me er nu wel iets bij kan voorstellen. Ik liet mijn vriend dit topic lezen en voor hem sprongen haar woorden er ook gelijk uit. Soms komt het anders over als je het nog een keer leest. Maar hoop alsnog (vooral voor haar man) dat het inderdaad een kwestie is van zich ongelukkig uitdrukken.
  donderdag 12 november 2015 @ 15:23:33 #137
365231 Fera
Fire & Blood
pi_157492641
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:20 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Even afkoelen zeker. Ik hoop niet dat ze d'r woede op d'r man koelt. :D :X
Dan hoop ik dat hij terug mept. Met een bezem of een pan. ;(
  donderdag 12 november 2015 @ 15:29:23 #138
444256 Villas__Rubin
Kwaadaardige dictator
pi_157492753
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:22 schreef zovty het volgende:
:D
pi_157492764
Man man man, dat ze nog iets kan zien met dat ongelooflijke bord voor d'r kop.
pi_157492926
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:23 schreef Fera het volgende:

quote:
2s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:42 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

[..]

En dan had ik hier nog overheen gelezen. Dat woordje 'baas' ook echt, kom op Fera, dit spreekt toch boekdelen. Ze ziet hem gewoon als een afgericht schoothondje, dat mag opzitten en pootjes geven als het haar goed uitkomt. Zelfs een betaalde butler heeft nog meer rechten, die krijgt er geld voor en heeft vrije tijd en kan als hij naar huis gaat lekker op zijn eigen vrouw kruipen mocht het alleen daarom gaan. _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:21 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Een heer met stijl
  donderdag 12 november 2015 @ 15:40:53 #141
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_157493005
Sommige vrouwen nemen het hetzelfde kunnen en doen als mannen wel heel erg serieus, ik heb hier al een paar dagen een schilder aan het werk die vrouw is, ze doet haar werk goed, niks op aan te merken maar blijkbaar is de ''buttcrack'' ook bij vrouwen verplicht als je dit soort werk doet. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 12 november 2015 @ 15:41:43 #142
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_157493016
Vrouwen mogen best werken maar we zijn wel dik genaaid met emancipatie. Vroeger kon je leven van 1 salaris. Nu is het eigenlijk bijna verplicht dat beide partners werken als je een gezin wil onderhouden.
Als eerst enkel de mannen werkte. En nu de vrouwen ook. Waarom is een werkdag dan nog geen 4 uur?
  donderdag 12 november 2015 @ 15:48:28 #143
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_157493153
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 13:19 schreef davako het volgende:

[..]

Ik heb lang genoeg in mijn eentje het huishouden gedaan, en hou daarom eens op werk met huishouden op deze manier te vergelijken. Je bent echt nooit en te nimmer zoveel tijd kwijt aan het huishouden en al helemaal niet als je zoals jullie geen kinderen hebt.
Als je een volle dag werkt heb je qua schoonmaken een huis wel klaar.
Ik kan het mij ook niet voorstellen inderdaad, en wij hebben 4 kinderen en 2 katten.
Oke, ons huis is niet super groot, maar toch ook niet klein.

Huishouden kost mij denk ik 3 uur per dag gemiddeld incl. boodschappen en koken. (en ik kook haast altijd vers)
Ik ga drie dagen naar school, werk meestal 1 a 2 dagen en doe het huishouden en nog hou ik voldoende tijd over voor de kinderen of zoals nu mijn tijd te verdoen op Fok! :P

Ik kan mij niet voorstellen dat wanneer je geen kinderen hebt je 60!! uur p/w bezig bent met het huishouden, maak je dan echt alles iedere dag van top tot teen schoon of zo?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_157493423
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:48 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik kan het mij ook niet voorstellen inderdaad, en wij hebben 4 kinderen en 2 katten.
Oke, ons huis is niet super groot, maar toch ook niet klein.

Huishouden kost mij denk ik 3 uur per dag gemiddeld incl. boodschappen en koken. (en ik kook haast altijd vers)
Ik ga drie dagen naar school, werk meestal 1 a 2 dagen en doe het huishouden en nog hou ik voldoende tijd over voor de kinderen of zoals nu mijn tijd te verdoen op Fok! :P

Ik kan mij niet voorstellen dat wanneer je geen kinderen hebt je 60!! uur p/w bezig bent met het huishouden, maak je dan echt alles iedere dag van top tot teen schoon of zo?
Hoe vers is vers? Als je echt alles van scratch maakt is 3 uur voor alleen koken ook goed mogelijk. Neem bijvoorbeeld een pasta bolognese, wij flansen dat in elkaar in een half uurtje, maar bij een Italiaanse mama moet je daarmee niet aan komen zetten. :P En verder natuurlijk alles spik en span houden. Met kinderen en katten accepteer je deels ook sneller dat je huis niet altijd perfect schoon is, dus streef je daar ook niet naar.

Moet wel zeggen dat 60 inderdaad érg lang is, maar een beetje slimme huisman zorgt er natuurlijk ook voor dat hij in de tijd dat de vrouw thuis is extra druk bezig lijkt. Dan kan hij overdag mooi op de bank ploffen met een biertje en game of thrones kijken. 8-)
  donderdag 12 november 2015 @ 16:10:56 #145
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_157493618
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:16 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Ik weet niet hoeveel zij bespreken in de relatie en heb inderdaad geen reden om aan te nemen dat hij niks tegen haar kan zeggen. In de praktijk is het echter zo dat wanneer het telkens kleine dingetjes zijn, mensen het zelf pas heel laat opmerken en dan beseffen ze dat ze in een situatie zitten die ze niet zo fijn vinden. Ondertussen is het zo genormaliseerd dat bespreken lastig is (en vaak op flinke tegenstand duidt).

Verder vind ik het erg makkelijk van jullie om het af te doen met een seksistische houding van onze kant. Dat is een fout die ik vrouwen vaker zie maken. Net als vrouwen die denken dat ze een sterke vrouw zijn, als ze iedereen afsnauwen en als iemand ze dan een bitch noemt, denken ze dat mensen het niet aankunnen om een vrouw voor zichzelf op te zien komen.

Laat me heel duidelijk zijn, ik beschouw feminist niet als een vies woord en onderschrijf het feministisch gedachtegoed juist. Ik gaf enkel het advies dat het wel fijn is als een man zich man blijft voelen, om te voorkomen dat hij ongelukkig wordt. Daarna werden haar uitspraken steeds absurder. Ik hoop inderdaad dat het wat ongelukkig verwoord is, omdat ze zich in de verdediging gedrukt voelde. Dan ziet ze het zelf waarschijnlijk ook wel in als ze het later eens terugleest. Anders vrees ik het ergste. Er zijn wel mannen die het niet erg vinden, om oprecht zo tegen de relatie aan te kijken, maar zelfs onder mannen die niks mis vinden met het huishouden zijn die in de minderheid. Ik zou het wel bijzonder vinden als ze er zo één heeft getroffen in haar werk bij de bank.
Wat is nou het probleem? Die vent is er toch zelf bij? Als het niet bevalt dan moet hij dat veranderen. Als hij zijn bazige vriendin zat is dan smeert hij 'em echt wel. Kennelijk vindt hij deze status-quo wel prima. Veel mannen worden gewoon graag bemoederd, en veel vrouwen vinden dat prima om te doen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_157493709
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:10 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Wat is nou het probleem? Die vent is er toch zelf bij? Als het niet bevalt dan moet hij dat veranderen. Als hij zijn bazige vriendin zat is dan smeert hij 'em echt wel. Kennelijk vindt hij deze status-quo wel prima. Veel mannen worden gewoon graag bemoederd, en veel vrouwen vinden dat prima om te doen.
Prima, als het voor hem werkt. Ik reageerde in eerste instantie vanuit een goedbedoelde adviserende positie. Als hij straks over vijf jaar zijn leven overdenkt, niet blij is en wat wil veranderen, dan kan het zomaar gebeuren dat de relatie de prullenbak in moet, omdat het te laat is om nog wat aan de verhouding te doen. Voor het gemak neem ik aan dat ze van hem houdt en het niet zover wil laten komen.
  donderdag 12 november 2015 @ 16:16:47 #147
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_157493719
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:48 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? Die vent besteedt echt geen 60 uur aan het huishouden. Hij of zij samen framen dat zo, omdat ze zogezegd een gelijkwaardige relatie hebben, en de idee dat ook hij knetterfuckinghard uren maakt dat die relatie (de schijn van) gelijkwaardigheid behoudt. Want 60 uur in het huishouden van hem is dan ook een soort van 'baan', vergelijkbaar met die van haar, en dan is het oké. Want het was wel duidelijk dat onze Ellen geen genoegen neemt met een lambal.

Bovendien kunnen ze dan aan de buitenwacht melden dat, ondanks dat vriendlief huisman is, ze allebei 60uur of meer maken. Voor sommige mensen ook heel belangrijk.

En ondertussen zit die vent 40 uur per week te gamen ofzo. Relaxt leven.

donderdag 12 november 2015 @ 16:17:15 #148
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_157493724
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:16 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Prima, als het voor hem werkt. Ik reageerde in eerste instantie vanuit een goedbedoelde adviserende positie. Als hij straks over vijf jaar zijn leven overdenkt, niet blij is en wat wil veranderen, dan kan het zomaar gebeuren dat de relatie de prullenbak in moet, omdat het te laat is om nog wat aan de verhouding te doen.
Zeker. Ik zou daar zelf geen vijf jaar maar vijf weken over doen, maar enfin.

pi_157493725
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:10 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dan moet je dat stuk nog maar eens goed lezen. Een protest tegen een dergelijke positie van vrouwen was dat ze initiatiefloos, ambitieloos en afhankelijk werden. Een natuurlijk proces, neigend naar het Stockholm Syndroom. Pas als je uit die situatie bent kom je erachter.

Hoeft niet zo te zijn natuurlijk, maar als je haar alleen voor de mogelijkheid waarschuwt reageert ze zo vinnig alsof je juist de vinger op de zere plek gelegd hebt. :D
Een heer met stijl
pi_157493766
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:16 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Wat denk je zelf? Die vent besteedt echt geen 60 uur aan het huishouden. Hij of zij samen framen dat zo, omdat ze zogezegd een gelijkwaardige relatie hebben, en de idee dat ook hij knetterfuckinghard uren maakt dat die relatie (de schijn van) gelijkwaardigheid behoudt. Want 60 uur in het huishouden van hem is dan ook een soort van 'baan', vergelijkbaar met die van haar, en dan is het oké. Want het was wel duidelijk dat onze Ellen geen genoegen neemt met een lambal.

Bovendien kunnen ze dan aan de buitenwacht melden dat, ondanks dat vriendlief huisman is, ze allebei 60uur of meer maken. Voor sommige mensen ook heel belangrijk.

En ondertussen zit die vent 40 uur per week te gamen ofzo. Relaxt leven.
Dat doet ze dus wel en ze vindt het nog heerlijk ook een zachte en meegaande man waarbij ze wel echt de baas in huis is. Lees het hele topic eens door zou ik zeggen.
Een heer met stijl
pi_157493910
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:17 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Zeker. Ik zou daar zelf geen vijf jaar maar vijf weken over doen, maar enfin.
Als de openbaring vijf weken duurt is er nog niet zo'n probleem. Dan kan je het met een goed gesprek nog oplossen. In de praktijk broeien dit soort zaken vaak heel langzaam en juist dan is het moeilijk om het nog aan te pakken. Daarom denk ik dat het in een relatie belangrijk is om ook over kleine dingetjes soms op je strepen te gaan staan.
pi_157494016
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:26 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Als de openbaring vijf weken duurt is er nog niet zo'n probleem. Dan kan je het met een goed gesprek nog oplossen. In de praktijk broeien dit soort zaken vaak heel langzaam en juist dan is het moeilijk om het nog aan te pakken. Daarom denk ik dat het in een relatie belangrijk is om ook over kleine dingetjes soms op je strepen te gaan staan.
Zo kende ik iemand die alles wel best vond, omdat het hem gewoon niet boeide. Toen hij het een keer niet best vond, accepteerde diens partner dat niet meteen omdat ze al in d'r hoofd iets uitgestippeld had en bespreken altijd hetzelfde als mededelen was geweest.

Sinsdien is de persoon in kwestie inderdaad ook wat meer op de kleine dingen gaan laten en heeft hij meermaals een punt gemaakt van iets dat niet eens een probleem was, uiteraard was dat bij zijn volgende partner. Die kon dat -zoals het hoort- nog waarderen ook.
Een heer met stijl
  donderdag 12 november 2015 @ 16:38:08 #153
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_157494127
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:40 schreef snakelady het volgende:
Sommige vrouwen nemen het hetzelfde kunnen en doen als mannen wel heel erg serieus, ik heb hier al een paar dagen een schilder aan het werk die vrouw is, ze doet haar werk goed, niks op aan te merken maar blijkbaar is de ''buttcrack'' ook bij vrouwen verplicht als je dit soort werk doet. :P
Geil, kan je pics maken?
  donderdag 12 november 2015 @ 16:46:57 #154
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_157494294
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:19 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Dat doet ze dus wel en ze vindt het nog heerlijk ook een zachte en meegaande man waarbij ze wel echt de baas in huis is. Lees het hele topic eens door zou ik zeggen.
Heb ik gedaan, ze zegt het letterlijk.

pi_157494807
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:32 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Zo kende ik iemand die alles wel best vond, omdat het hem gewoon niet boeide. Toen hij het een keer niet best vond, accepteerde diens partner dat niet meteen omdat ze al in d'r hoofd iets uitgestippeld had en bespreken altijd hetzelfde als mededelen was geweest.

Sinsdien is de persoon in kwestie inderdaad ook wat meer op de kleine dingen gaan laten en heeft hij meermaals een punt gemaakt van iets dat niet eens een probleem was, uiteraard was dat bij zijn volgende partner. Die kon dat -zoals het hoort- nog waarderen ook.
De last van de persoon die alles wel best vindt. Gelukkig was het een leerzame ervaring voor hem.
  donderdag 12 november 2015 @ 19:56:41 #156
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_157498366
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:38 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Geil, kan je pics maken?
Nah, niet zo geil helaas. :P
  donderdag 12 november 2015 @ 20:03:07 #157
27699 Ravage
thinking about you
pi_157498540
Dit is ondanks de openingspost toch een verbazend goed topic geworden ^O^

1 minuut stilte voor onze gevallen broeder Johan, die 60 uur in huis aan het werk is, elke week de ramen lapt omdat het moet van Ellen, aan het strijken is terwijl zij 's avonds op de bank de krant ligt te lezen, en plichtsgetrouw doorgaat met het huishouden terwijl ze tijdens zakelijke uitstapjes aanpapt met 24-jarige studenten*

(* zie posthistorie)
  donderdag 12 november 2015 @ 20:03:12 #158
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_157498545
quote:

[..]

Op een gegeven moment went iedereen er wel aan, mijn (stief)vader is nu al 10 jaar thuis en hij doet het huishouden, mijn moeder werkt.
Alleen kookt ze ook wel maar dat vind ze gewoon leuk om te doen en hij kan niet zo geweldig koken. ;)
  donderdag 12 november 2015 @ 20:12:43 #159
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_157498755
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:00 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Hoe vers is vers? Als je echt alles van scratch maakt is 3 uur voor alleen koken ook goed mogelijk. Neem bijvoorbeeld een pasta bolognese, wij flansen dat in elkaar in een half uurtje, maar bij een Italiaanse mama moet je daarmee niet aan komen zetten. :P En verder natuurlijk alles spik en span houden. Met kinderen en katten accepteer je deels ook sneller dat je huis niet altijd perfect schoon is, dus streef je daar ook niet naar.

Moet wel zeggen dat 60 inderdaad érg lang is, maar een beetje slimme huisman zorgt er natuurlijk ook voor dat hij in de tijd dat de vrouw thuis is extra druk bezig lijkt. Dan kan hij overdag mooi op de bank ploffen met een biertje en game of thrones kijken. 8-)
Zelfs de pasta maken gaat mij iets te ver inderdaad, maar ik maak bv wel zelfs de saus, en die moet een paar uur pruttelen maar dat tel ik dan niet als bijvoorbeeld 3 uur koken, gezien ik 2,5 uur daarvan af en toe in de pan roer. ;)

Maar inderdaad, altijd ene perfect schoon huis is gewoonweg onmogelijk met kinderen en huisdieren.
  donderdag 12 november 2015 @ 21:48:19 #160
406136 Le_Professeur
pi_157501143
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:56 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nah, niet zo geil helaas. :P
Oh, zeker zo'n halve man. ;x
pi_157501154
quote:

[..]

ik ben blij voor je dat je een submissieve beta mannetje hebt gevonden die al zijn mannelijkheid door een vrouw laat afpakken, wat voor die man erg zielig is
BAM
  donderdag 12 november 2015 @ 21:57:02 #162
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_157501402
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:48 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Oh, zeker zo'n halve man. ;x
Dat wil ik niet zeggen maar ze is niet mijn smaak. :P
  donderdag 12 november 2015 @ 21:58:32 #163
406136 Le_Professeur
pi_157501441
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:57 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat wil ik niet zeggen maar ze is niet mijn smaak. :P
Misschien de mijne wel.. hup, maak die pic.
  donderdag 12 november 2015 @ 22:00:45 #164
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_157501488
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:58 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Misschien de mijne wel.. hup, maak die pic.
Gezien jij geen vrouw bent geloof ik niet dat jij haar smaak bent. :P
En dat ze op vrouwen valt kan je ook duidelijk zien.
  donderdag 12 november 2015 @ 22:01:52 #165
406136 Le_Professeur
pi_157501504
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 22:00 schreef snakelady het volgende:

[..]

Gezien jij geen vrouw bent geloof ik niet dat jij haar smaak bent. :P
En dat ze op vrouwen valt kan je ook duidelijk zien.
Oh, nu gaan we het ineens vanuit haar perspectief bekijken? Ik wil gewoon even die kont checken, meer niet. :P
pi_157503495
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 09:24 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

Carriere vrouwen lijken dan wel verdacht veel op onderdrukte moslima´s.
paypal.me/taaladvies
pi_157507873
quote:
5s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:54 schreef PeZu het volgende:

[..]

Het punt is dat wanneer een man het geld verdient en de vrouw het huishouden -volledig, omdat die man zo druk is- doet, er eigenlijk nooit een reactie komt uit de omgeving. Dat vindt iedereen heel normaal.
Als het andersom is, dan zou je je opeens moeten verdedigen? Dan is het opeens 'zielig' voor die man? Wat een onzin.
Mijn punt is niet dat ik mijn man het huishouden mag laten doen omdat er mannen zijn die dat hun vrouw laten doen. Mijn punt is dat zowel mijn man als ik deze verdeling allebei de meest ideale vinden.
pi_157507887
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:19 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Klopt.
Niet iedere vrouw is een verzorgend, meegaand en onzeker typetje. Leer er mee leven zou ik zeggen.
pi_157507926
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:48 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

ik ben blij voor je dat je een submissieve beta mannetje hebt gevonden die al zijn mannelijkheid door een vrouw laat afpakken, wat voor die man erg zielig is
Wat is er zo zielig voor mijn man? Dat hij niet meer stoer mag doen door te brallen en te zuipen met zijn vrienden en stoere verhalen vertelt hoe hij zijn vrouwtje onder de duim heeft?
Dat hij moet werken thuis? Op mijn werk heb ik mijn targets en deadlines. Is het dan teveel gevraagd dat ik verlang dat de wc helemaal fris is als ik thuiskom of dat hij mijn voeten masseert? Kan de zwakke mannenziel zoiets opeens niet meer aan?
  vrijdag 13 november 2015 @ 10:26:19 #170
138448 PeZu
Suspended animation
pi_157507948
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:20 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Het punt is dat wanneer een man het geld verdient en de vrouw het huishouden -volledig, omdat die man zo druk is- doet, er eigenlijk nooit een reactie komt uit de omgeving. Dat vindt iedereen heel normaal.
Als het andersom is, dan zou je je opeens moeten verdedigen? Dan is het opeens 'zielig' voor die man? Wat een onzin.
Mijn punt is niet dat ik mijn man het huishouden mag laten doen omdat er mannen zijn die dat hun vrouw laten doen. Mijn punt is dat zowel mijn man als ik deze verdeling allebei de meest ideale vinden.
je mist totaal het punt van die post :D
pi_157507959
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:26 schreef PeZu het volgende:

[..]

je mist totaal het punt van die post :D
Nee, ik vat het punt volkomen. Jullie vinden een man die tot huissloof gemaakt wordt zielig en dit bij een vrouw eigenlijk normaal. Dat is het werkelijke punt.
pi_157507995
Er gaat niets boven een intelligente en ambitieuze vrouw. TS is 'n homo
pi_157508669
Voel je je bedreigd omdat sommige vrouwen zowel egga kunnen bakken als hard studeren en een carriére waarmaken? Wat is daar mis mee. Bemoei je met jezelf. Probeer eerst zelf maar een carriére op te bouwen en trek dan je muil nog maar eens los
pi_157508787
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:27 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Nee, ik vat het punt volkomen. Jullie vinden een man die tot huissloof gemaakt wordt zielig en dit bij een vrouw eigenlijk normaal. Dat is het werkelijke punt.
Nee, jij wilt graag dat wij dit vinden, maar keer op keer hebben wij duidelijk gesteld dat dit voor een vrouw ook geen wenselijke situatie is. Maar dit negeer je en je blaast maar door over 'ons' standpunt -geheel door jou verzonnen- echter.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:21 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Klopt.
Niet iedere vrouw is een verzorgend, meegaand en onzeker typetje. Leer er mee leven zou ik zeggen.
Er zit een wereld van verschil tussen een dergelijke vrouw en het type vrouw dat jij bent.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:24 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Wat is er zo zielig voor mijn man? Dat hij niet meer stoer mag doen door te brallen en te zuipen met zijn vrienden en stoere verhalen vertelt hoe hij zijn vrouwtje onder de duim heeft?
Dat hij moet werken thuis? Op mijn werk heb ik mijn targets en deadlines. Is het dan teveel gevraagd dat ik verlang dat de wc helemaal fris is als ik thuiskom of dat hij mijn voeten masseert? Kan de zwakke mannenziel zoiets opeens niet meer aan?
Jij maakt er meer een mannen en vrouwending van dan wij. Vervang het woord 'man' eens door mens. En nogmaals ik kan niet oordelen over jouw exacte situatie, maar de manier zoals jij reageert en het benoemt klinkt me heel erg in jouw voordeel en in zijn nadeel, waarbij jullie samen hebben besloten dat hij dit zelf niet mag vinden. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Heer_van_Bartolhoven op 13-11-2015 11:52:29 ]
Een heer met stijl
  vrijdag 13 november 2015 @ 11:23:39 #175
138448 PeZu
Suspended animation
pi_157508812
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:27 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

nee juist niet, dat is juist het punt, echt je vult zelf wat in om te 'scoren' maar slaat d eplank finaal mis echt :D
pi_157508873
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:23 schreef PeZu het volgende:

[..]

nee juist niet, dat is juist het punt, echt je vult zelf wat in om te 'scoren' maar slaat d eplank finaal mis echt :D
Als we dit zo gezegd hadden, dan had ze een punt. Maar wij stellen steeds man en vrouw gelijk in onze argumentatie.

Laat ik het anders zeggen. Als ze lesbisch was en d'r partner een vrouw -en het hele mannen/vrouwen ding waarop ze haar standpunt op denkt te kunnen grondvesten er niet is - dan nog vind ik dat die thuisblijvende vrouw weinig ruimte wordt gegund.
Een heer met stijl
  vrijdag 13 november 2015 @ 11:27:21 #177
138448 PeZu
Suspended animation
pi_157508902
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:26 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Als we dit zo gezegd hadden, dan had ze een punt. Maar wij stellen steeds man en vrouw gelijk in onze argumentatie.

Laat ik het anders zeggen. Als ze lesbisch was en d'r partner een vrouw -en het hele mannen/vrouwen ding waarop ze haar standpunt op denkt te kunnen grondvesten er niet is - dan nog vind ik dat die thuisblijvende vrouw weinig ruimte wordt gegund.
juist maar dat is allemaal wat te logisch geredeneerd voor het opgewonden standje waar ze zich in bevindt zodra ze discussie aangaat.
  vrijdag 13 november 2015 @ 11:27:25 #178
27699 Ravage
thinking about you
pi_157508904
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:22 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

Nee, jij wilt graag dat wij dit vinden, maar keer op keer hebben wij duidelijk gesteld dat dit voor een vrouw ook geen wenselijke situatie is. Maar dit negeer je en je blaast maar door over 'ons' standpunt -geheel door jou verzonnen- echter.

Inderdaad, ik zit zelf ook in de situatie dat ik 100% kostwinner is, en mijn vrouw thuis is en voor de kinderen zorgt. Maar ik haal het niet in m'n hoofd om te zeggen:

quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:28 schreef Ellen_1984 het volgende:
Juist omdat we samen voor deze verdeling gekozen hebben, blijven we uitgaan van gelijkwaardigheid en is het door mij verdiende geld van ons samen.
pi_157508920
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:27 schreef PeZu het volgende:

[..]

juist maar dat is allemaal wat te logisch geredeneerd voor het opgewonden standje waar ze zich in bevindt zodra ze discussie aangaat.
Ze is het natuurlijk niet meer gewend om tegengesproken te worden. En zeker niet door een man. _O-
Een heer met stijl
pi_157508937
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:27 schreef Ravage het volgende:

[..]

Inderdaad, ik zit zelf ook in de situatie dat ik 100% kostwinner is, en mijn vrouw thuis is en voor de kinderen zorgt. Maar ik haal het niet in m'n hoofd om te zeggen:

[..]

Juist omdat we samen voor deze verdeling gekozen hebben, blijven we uitgaan van gelijkwaardigheid en is het door mij verdiende geld van ons samen.
Kijk Ellen dit is het punt, als Ravage met dergelijke opvattingen een vrouw was en degene die thuis blijft en voor de kinderen zorgt een man dan hoor je mij niks zeggen.
Een heer met stijl
pi_157508946
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:22 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

[..]
Nou, vooruit dan. Jij vind het in geen enkel geval wenselijk dat in er in een relatie ongelijkheid bestaat. Ik vind dat geen probleem.
quote:
Er zit een wereld van verschil tussen een dergelijke vrouw en het type vrouw dat jij bent.

Dat is absoluut waar.
quote:
Jij maakt er meer een mannen en vrouwending van dan wij. Vervang het woord 'man' eens door mens. En nogmaals ik kan niet oordelen over jouw exacte situatie, maar de manier zoals jij reageert en de benoemt klinkt me heel erg in jouw voordeel en in zijn nadeel, waarbij jullie samen hebben besloten dat hij dit zelf niet mag vinden. :D
Dat is maar net hoe je voor- en nadeel beschouwt. Hij is nu liever de huisman en ik kan me nu op mijn carrière richten. Als hij met meer plezier het huishouden doet en zich voor mij inzet dan dat hij zou gaan werken, dan zie ik niet in waarom dat in zijn nadeel is. Niet iedereen is ambitieus, zelfs de meeste mensen zijn dat niet. Ik denk dat er alleen hier al genoeg fokkertjes zijn die maar wat graag overdag mijn huis zouden poetsen en 's avonds hun aandacht op mij zouden richten dan dat ze overdag op de helpdesk zitten en 's avonds op hun zolderkamertje achter hun computertje.
pi_157508993
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:26 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Mijn man krijgt ook niet veel ruimte. Maar ik vind dat wat hij nu krijgt voldoende. Het is nergens voor nodig dat hij met z'n maten de kroegen afstruint als hij ook thuis kan poetsen.
Wat is jouw probleem daar dan mee?
  vrijdag 13 november 2015 @ 11:32:52 #183
138448 PeZu
Suspended animation
pi_157509004
nou vooruit dan,

goh alsof het een hele eer is dat je zijn eigen punt aanneemt zoals hij het letterlijk zegt ipv verdraaid voor je eigen gewin :D

de tandjes hee :D
pi_157509153
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:29 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Nou, vooruit dan. Jij vind het in geen enkel geval wenselijk dat in er in een relatie ongelijkheid bestaat. Ik vind dat geen probleem.

[..]
Niet alleen ik, maar ook de emancipatiebeweging die er voor heeft gezorgd dat jij niet achter het aanrecht wordt geboren en er niet zult sterven. Zou jij er mee hebben kunnen leven als jouw man gepromoveerd was naar een topfunctie en jij full time het huishouden zou moeten doen? Of is er dan plots wel sprake van ongelijkheid?
quote:
Dat is absoluut waar.

[..]

Dat is maar net hoe je voor- en nadeel beschouwt. Hij is nu liever de huisman en ik kan me nu op mijn carrière richten. Als hij met meer plezier het huishouden doet en zich voor mij inzet dan dat hij zou gaan werken, dan zie ik niet in waarom dat in zijn nadeel is. Niet iedereen is ambitieus, zelfs de meeste mensen zijn dat niet. Ik denk dat er alleen hier al genoeg fokkertjes zijn die maar wat graag overdag mijn huis zouden poetsen en 's avonds hun aandacht op mij zouden richten dan dat ze overdag op de helpdesk zitten en 's avonds op hun zolderkamertje achter hun computertje.
Je hebt niet gelezen, met die taakverdeling is niets mis. Met hoe je over je man partner praat wel. Of het nu je man, je vrouw of je transgender was geweest. Ik vind het ongezond dat in een dergelijke relatie tussen volwassenen met betrekking tot de ander wordt gesproken in termen als ' hij/zij is er om me te dienen, hij/zij is mijn huishouder/huishoudster en 'ik ben wel de baas in huis'.

En ik betwijfel -en laat het weten als ik fout zit-, hij wordt afgekapt/ontmoedigd/tegen wordt gewerkt als:

-Hij wil werken en ook werk vindt (al dan niet goed betalend) en het huishouden op de 2e plaats komt (vrij normaal bij tweeverdieners).
-Hij bij een verjaardag eens niet de bob wilt zijn, maar een paar borrels wilt kunnen drinken.

Als hij hierin de volle vrijheid heeft en deze situatie ook 100% zijn keuze is, dan zou ik er geen problemen mee hebben. Maar je reacties tot nu toe spreken dit beeld tegen. [Edit en de reactie (#182) hierboven helemaal] _O-
Een heer met stijl
pi_157509184
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:32 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Mijn man krijgt ook niet veel ruimte. Maar ik vind dat wat hij nu krijgt voldoende. Het is nergens voor nodig dat hij met z'n maten de kroegen afstruint als hij ook thuis kan poetsen.
Dat jij dat voor hem bepaalt en hij niet voor jou. In een gezonde relatie behoren mensen dat voor zichzelf te bepalen.
Een heer met stijl
  vrijdag 13 november 2015 @ 11:41:02 #186
138448 PeZu
Suspended animation
pi_157509197
+1 voor het geduld, want inderdaad ze leest niet wat je post en overschreeuwt je dan met holle retoriek :D
pi_157509321
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:41 schreef PeZu het volgende:
+1 voor het geduld, want inderdaad ze leest niet wat je post en overschreeuwt je dan met holle retoriek :D
Nou op zich zijn we eruit. Zij gelooft en staat voor ongelijkheid voor in een relatie, dat staat hier letterlijk:

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:29 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Als ze dit echt vindt, tja jammer voor d'r partner. Of dit nu een man, vrouw, hermafrodiet of alien zou zijn. Ik ben het er faliekant mee oneens en het spreekt de grondbeginselen van de emancipatie volledig tegen. Dat zijn wel de feiten waar ze niet om heen kan. :)
Een heer met stijl
  vrijdag 13 november 2015 @ 11:48:58 #188
138448 PeZu
Suspended animation
pi_157509385
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:46 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Nou op zich zijn we eruit. Zij gelooft en staat voor ongelijkheid voor in een relatie, dat staat hier letterlijk:

[..]

Als ze dit echt vindt, tja jammer voor d'r partner. Of dit nu een man, vrouw, hermafrodiet of alien zou zijn. Ik ben het er faliekant mee oneens en het spreekt de grondbeginselen van de emancipatie volledig tegen. Dat zijn wel de feiten waar ze niet om heen kan. :)
ja maar het kostte wat moeite toch :D

maar inderdaad je partner ongelijkwaardig vinden is echt wmbt ook een bizar slechte basis voor een relatie, enorm treurig ook dat je je zelf boven je partner wil plaatsen.
pi_157509464
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:21 schreef Fera het volgende:

[..]

Ik had het nergens over seksisme van jullie kant. Mijn excuses als het zo overkwam. Zelf ben ik geen feminist eigenlijk.

Moet zeggen dat ik me er nu wel iets bij kan voorstellen. Ik liet mijn vriend dit topic lezen en voor hem sprongen haar woorden er ook gelijk uit. Soms komt het anders over als je het nog een keer leest. Maar hoop alsnog (vooral voor haar man) dat het inderdaad een kwestie is van zich ongelukkig uitdrukken.
Te veel gehoopt helaas.

Graag zou ik een minuut stilte willen inluiden voor Johan de huissloof.

pi_157509499
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:53 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Te veel gehoopt helaas.

Graag zou ik een minuut stilte willen inluiden voor Johan de huissloof.

[ afbeelding ]
Wat ook zou hebben gegolden als het Johanna de huisslovin was geweest, voor ze het toch weer daarop gaat gooien. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Heer_van_Bartolhoven op 13-11-2015 12:05:00 ]
Een heer met stijl
pi_157509573
quote:

[..]

Op deze zin wil ik toch wel nader ingaan. Het is misschien niet nodig voor jou, maar wel voor hem en zijn geestelijke gezondheid. Toen vrouwen in dergelijke posities zaten hadden ze ook breiclubjes, borduurmiddagen, thee-uurtjes (waarbij het echt niet alleen bij thee bleef altijd) simpelweg om niet te vereenzamen en andere dingen te doen en onder de mensen te komen. En als hij zegt dat hij het zelf ook zo wilt dan vraag ik me af wat hier waar van is, als hij gewend is aan weinig ruimte. Zo weinig dat hij zichzelf mogelijk niet meer kan uiten.

Maar deze zin zet me ook aan het denken, ben je niet gewoon keihard aan het trollen eigenlijk? Als dat zo is wil ik wel toegeven dat ik dat nu pas door heb. :D
Een heer met stijl
pi_157509591
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:54 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Wat ook zou hebben gegeld als het Johanna de huisslovin was geweest, voor ze het toch weer daarop gaat gooien. ;)
Dat was op het randje jongeman. Het is dat ik mobiel geen secondes zie. :P

Maar inderdaad helemaal waar.

Ik vermoedde bij post #182 ook een troll trouwens, maar voorlopig geef ik haar het 'voordeel' van de twijfel.
pi_157510187
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:39 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Niet alleen ik, maar ook de emancipatiebeweging die er voor heeft gezorgd dat jij niet achter het aanrecht wordt geboren en er niet zult sterven. Zou jij er mee hebben kunnen leven als jouw man gepromoveerd was naar een topfunctie en jij full time het huishouden zou moeten doen? Of is er dan plots wel sprake van ongelijkheid?

Als andere vrouwen niet sterk genoeg zijn om hun eigen positie te bevechten en daardoor -tegen hun zin- achter het aanrecht belanden ga ik daar niet de barikades voor op. Wat dat betreft ben ik helemaal geen feminist. Als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het wel vrouwen die voorkeur of privileges opeisen vanwege hun geslacht, en niet op eigen kracht in staat zijn de top te bereiken.
Overigens is het niet aan de emancipatiebeweging te danken dat het voor vrouwen mogelijk is om volwaardig mee te doen in de maatschappij. Door de eeuwen heen zijn er voldoende vrouwen geweest die het op eigen kracht gelukt is. Die emancipatie is vooral gericht op dat clubje dat wel wil maar niet kan. Idem voor allerlei gelijkerechtenclubjes voor minderheden.
En nogmaals, ik beweer nergens dat ik een gelijkwaardige relatie heb of daar naar streef. Voor jou is het blijkbaar een dogma dat relaties gelijkwaardig zouden moeten zijn. Voor mij niet. Wie er dan boven ligt (de man of de vrouw), hangt enkel van de betrokken individuele eigenschappen af, niet van het geslacht.
En inderdaad. Als ik nu opnieuw een partner zou moeten kiezen, dan zou ik er -weer- eentje nemen die in zijn aard eerder dienend dan leidend is. Omdat dit beter bij mijn persoonlijkheid past. Die mannen zijn er volop, misschien nog wel meer dan vrouwen.
pi_157510232
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:40 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Dat jij dat voor hem bepaalt en hij niet voor jou. In een gezonde relatie behoren mensen dat voor zichzelf te bepalen.
Hij heeft voor zichzelf bepaald dat het voor hem het beste is dat ik het meeste voor hem bepaal. Als hij dit niet zou willen dan zou hij zich wel anders opstellen of desnoods vertrekken. Het is niet zo dat ik hem thuis aan de ketting heb liggen of zo.
pi_157510266
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:46 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

[..]
Klopt hoor!
quote:
Klopt ook, behalve dan dat het jammer zou zijn voor mijn partner. Met de grondbeginselen van de emancipatie heb ik net zo weinig te maken dan met de grondbeginselen van het Maoisme.
pi_157510314
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:00 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Op deze zin wil ik toch wel nader ingaan. Het is misschien niet nodig voor jou, maar wel voor hem en zijn geestelijke gezondheid. Toen vrouwen in dergelijke posities zaten hadden ze ook breiclubjes, borduurmiddagen, thee-uurtjes (waarbij het echt niet alleen bij thee bleef altijd) simpelweg om niet te vereenzamen en andere dingen te doen en onder de mensen te komen. En als hij zegt dat hij het zelf ook zo wilt dan vraag ik me af wat hier waar van is, als hij gewend is aan weinig ruimte. Zo weinig dat hij zichzelf mogelijk niet meer kan uiten.

Maar deze zin zet me ook aan het denken, ben je niet gewoon keihard aan het trollen eigenlijk? Als dat zo is wil ik wel toegeven dat ik dat nu pas door heb. :D
Hij mag best wel eens naar buiten hoor. En hij heeft ook gewoon sociale contacten overdag. Ik trol niets, want ik beschrijf jou onze situatie. Soms scherp ik wel eens iets aan omdat jouw reacties ook vrij fel zijn.
  vrijdag 13 november 2015 @ 12:43:24 #197
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_157510460
quote:

[..]

Nu hoop ik toch dat je aan het trollen bent. :')
pi_157510542
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:43 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nu hoop ik toch dat je aan het trollen bent. :')
Nee. Maar ik probeer HVB c.s. wel duidelijk te maken dat het helemaal niet mijn doelstelling is om een gelijkwaardige relatie te hebben en dat zulke relaties (bewust of onbewust) veel vaker voorkomen dan hij wellicht denkt.
Verder is het wel zo dat ik mijn man niet met zijn vrienden de stad in zou laten gaan als het huis nog niet helemaal op orde is. Of hij nu hoog of laag springt. Dan kan hij zijn vrienden bellen om te zeggen dat hij een uurtje later komt omdat hij nog moet strijken.
pi_157510632
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:31 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Als andere vrouwen niet sterk genoeg zijn om hun eigen positie te bevechten en daardoor -tegen hun zin- achter het aanrecht belanden ga ik daar niet de barikades voor op. Wat dat betreft ben ik helemaal geen feminist. Als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het wel vrouwen die voorkeur of privileges opeisen vanwege hun geslacht, en niet op eigen kracht in staat zijn de top te bereiken.
Overigens is het niet aan de emancipatiebeweging te danken dat het voor vrouwen mogelijk is om volwaardig mee te doen in de maatschappij. Door de eeuwen heen zijn er voldoende vrouwen geweest die het op eigen kracht gelukt is. Die emancipatie is vooral gericht op dat clubje dat wel wil maar niet kan. Idem voor allerlei gelijkerechtenclubjes voor minderheden.
En nogmaals, ik beweer nergens dat ik een gelijkwaardige relatie heb of daar naar streef. Voor jou is het blijkbaar een dogma dat relaties gelijkwaardig zouden moeten zijn. Voor mij niet. Wie er dan boven ligt (de man of de vrouw), hangt enkel van de betrokken individuele eigenschappen af, niet van het geslacht.
En inderdaad. Als ik nu opnieuw een partner zou moeten kiezen, dan zou ik er -weer- eentje nemen die in zijn aard eerder dienend dan leidend is. Omdat dit beter bij mijn persoonlijkheid past. Die mannen zijn er volop, misschien nog wel meer dan vrouwen.
Ik zou de geschiedenis nog maar eens goed lezen, het was voor de gemiddelde vrouw niet alleen cultureel onmogelijk, ook wettelijk.
Wat dat tweede betreft, zou je man ook weer voor deze situatie kiezen?

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:33 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Hij heeft voor zichzelf bepaald dat het voor hem het beste is dat ik het meeste voor hem bepaal. Als hij dit niet zou willen dan zou hij zich wel anders opstellen of desnoods vertrekken. Het is niet zo dat ik hem thuis aan de ketting heb liggen of zo.
Als jij hem wel de gelegenheid biedt zich anders op te stellen wanneer hij zijn eigen bepaling wilt herzien dan is er niets aan het handje, vraag is of je dat dan nog wel kunt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:34 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Klopt hoor!

[..]

Klopt ook, behalve dan dat het jammer zou zijn voor mijn partner. Met de grondbeginselen van de emancipatie heb ik net zo weinig te maken dan met de grondbeginselen van het Maoisme.
Je mag vinden wat je vindt natuurlijk, maar er ook tegen kunnen dat er over die mening van je ook weer wat gevonden wordt en dat kon je niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:36 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Hij mag best wel eens naar buiten hoor. En hij heeft ook gewoon sociale contacten overdag. Ik trol niets, want ik beschrijf jou onze situatie. Soms scherp ik wel eens iets aan omdat jouw reacties ook vrij fel zijn.
Kijk dit soort kleine dingetjes bedoel ik nu juist, daar heb ik het over. Een kind mag naar buiten, een volwassene gaat naar buiten.
Misschien zijn mijn reacties wel fel, maar ik voel dan niet de noodzaak dingen aan te scherpen. Het is allemaal precies zoals ik het zeg bedoeld, niet meer en niet minder. Wellicht ben je zelf juist onzekerder dan je jezelf hebt wijsgemaakt en ben je gewend te compenseren. Hier door je reacties aan te scherpen, thuis door je boven je man te plaatsen. :D
Een heer met stijl
pi_157510792
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:50 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Ik zou de geschiedenis nog maar eens goed lezen, het was voor de gemiddelde vrouw niet alleen cultureel onmogelijk, ook wettelijk.
Wat dat tweede betreft, zou je man ook weer voor deze situatie kiezen?

Genoeg machtige en invloedsrijke vrouwen in de geschiedenis, zie dit lijstje maar: http://www.womeninworldhistory.com/rulers.html
Wat er nu wettelijk veranderd wordt is dat ook zwakke vrouwen een kansje krijgen. Ik vind dat helemaal niet nodig, zelfs onwenselijk, want het doet af aan mijn eigen prestaties.

Mijn man zou nu opnieuw voor een vergelijkbare situatie kiezen, omdat hij zegt dat hij met deze levenswijze zich veel beter voelt dan toen hij nog werkte.
quote:
Als jij hem wel de gelegenheid biedt zich anders op te stellen wanneer hij zijn eigen bepaling wilt herzien dan is er niets aan het handje, vraag is of je dat dan nog wel kunt.

[..]

Je mag vinden wat je vindt natuurlijk, maar er ook tegen kunnen dat er over die mening van je ook weer wat gevonden wordt en dat kon je niet.

[..]

Kijk dit soort kleine dingetjes bedoel ik nu juist, daar heb ik het over. Een kind mag naar buiten, een volwassene gaat naar buiten.
Misschien zijn mijn reacties wel fel, maar ik voel dan niet de noodzaak dingen aan te scherpen. Het is allemaal precies zoals ik het zeg bedoeld, niet meer en niet minder. Wellicht ben je zelf juist onzekerder dan je jezelf hebt wijsgemaakt en ben je gewend in compenseren. Hier door je reacties aan te scherpen, thuis door je boven je man te plaatsen. :D
Fel en aanscherpen is voor mij ongeveer hetzelfde hoor. Ik had die twee begrippen ook om kunnen draaien. Op mijn werk heb ik ook een leidinggevende positie, dus het is niet zo dat ik thuis iets probeer te compenseren dat ik elders niet heb.
pi_157510830
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:46 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Nee. Maar ik probeer HVB c.s. wel duidelijk te maken dat het helemaal niet mijn doelstelling is om een gelijkwaardige relatie te hebben en dat zulke relaties (bewust of onbewust) veel vaker voorkomen dan hij wellicht denkt.
Natuurlijk weet ik dat het voorkomt, ook sterft er gemiddeld 1 kind per week aan kindermishandeling en wordt 1 op de 10 vrouwen geslagen door haar man. Dat het voorkomt, betekent niet dat ik het goed vindt en het aanspreken wanneer ik een (potentiële) agressor tref verzaak.
quote:
Verder is het wel zo dat ik mijn man niet met zijn vrienden de stad in zou laten gaan als het huis nog niet helemaal op orde is. Of hij nu hoog of laag springt. Dan kan hij zijn vrienden bellen om te zeggen dat hij een uurtje later komt omdat hij nog moet strijken.
Uiteraard moet je je afspraken nakomen, maar nogmaals het is geen kind die je zijn rechten kunt ontnemen als ie je niet gehoorzaamt. Als hij zijn verantwoordelijkheden verzaakt kun je hem er hoogstens op aanspreken, 'niet laten gaan' laat me eerder aan een penetraire inrichting denken.

[ Bericht 0% gewijzigd door Heer_van_Bartolhoven op 13-11-2015 13:06:16 (Dank aan Ellen voor het opmerken) ]
Een heer met stijl
pi_157510927
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:57 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Natuurlijk weet ik dat het voorkomt, ook sterft er gemiddeld 1 kind per week aan kindermishandeling en wordt 1 op de 10 vrouwen geslagen door haar man. Dat het voorkomt, betekent niet dat ik het goed vindt en het aanspreken wanneer ik een (potentiële) agressor tref verzaak.

[..]

Uiteraard moet je je afspraken nakomen, maar nogmaals het is geen kind die je zijn rechten kunt ontnemen als ie je niet gehoorzaamd. Als hij zijn verantwoordelijkheden verzaakt kun je hem er hoogstens op aanspreken, 'niet laten gaan' laat me eerder aan een penetraire inrichting denken.
Dat vind ik een beetje een overdreven vergelijking. Om verder maar niet in te gaan op jouw Freudiaanse schrijffout ~O> . Wanneer ik nog een deadline heb liggen op mijn werk kan ik ook niet naar huis of de stad gaan en 'moet' ik ook op kantoor blijven. Dat maakt het nog geen gevangenis. Je hebt wel verplichtingen die bij je rol passen en die voor je pleziertje gaan.
pi_157510934
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:56 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Genoeg machtige en invloedsrijke vrouwen in de geschiedenis, zie dit lijstje maar: http://www.womeninworldhistory.com/rulers.html
Wat er nu wettelijk veranderd wordt is dat ook zwakke vrouwen een kansje krijgen. Ik vind dat helemaal niet nodig, zelfs onwenselijk, want het doet af aan mijn eigen prestaties.
Mooi voorbeeld dat je niet leest. Ik zei 'de gemiddelde vrouw', jij hebt het over de adel. Natuurlijk hadden die meer in de melk te brokkelen.
quote:
Mijn man zou nu opnieuw voor een vergelijkbare situatie kiezen, omdat hij zegt dat hij met deze levenswijze zich veel beter voelt dan toen hij nog werkte.
Mag ik hem eens een avondje meenemen naar de kroeg? Ik ben benieuwd of ie zonder jou in zijn directe nabijheid dat nog steeds vindt.
quote:
[..]

Fel en aanscherpen is voor mij ongeveer hetzelfde hoor. Ik had die twee begrippen ook om kunnen draaien. Op mijn werk heb ik ook een leidinggevende positie, dus het is niet zo dat ik thuis iets probeer te compenseren dat ik elders niet heb.
Aanscherpen is een werkwoord, je maakt dus iets scherpen dan het aanvakelijk is. Fel suggereert een consistente situatie. Leuk dat je eigen begrippen creëert, maar laten we gewoon allemaal Nederlands praten zou ik zeggen.

Een leidinggevende positie hebben en daarom niks te compenseren hebben...het ene sluit het andere niets uit. Reken maar dat Napoleon Bonaparte een leiddinggevende positie had en van alles moest compenseren. _O-
Een heer met stijl
pi_157510995
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:01 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Dat vind ik een beetje een overdreven vergelijking. Om verder maar niet in te gaan op jouw Freudiaanse schrijffout ~O> .
Freudiaans is hij niet, maar als je de discussie weer wilt afleiden door het nu over grammatica en spelling te hebben dan is het mij best. Die wil ik je wel cadeau geven.
quote:
Wanneer ik nog een deadline heb liggen op mijn werk kan ik ook niet naar huis of de stad gaan en 'moet' ik ook op kantoor blijven. Dat maakt het nog geen gevangenis. Je hebt wel verplichtingen die bij je rol passen en die voor je pleziertje gaan.
Je bent in je vrije tijd volledig vrij, bij hem loopt dat meer door elkaar. Ook omdat je thuis de rol van leidinggevende niet van je af schijnt te kunnen zetten. En zijn baas dus eigenlijk continu toekijkt wanneer jij er bent. :')
Een heer met stijl
pi_157511027
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:02 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld dat je niet leest. Ik zei 'de gemiddelde vrouw', jij hebt het over de adel. Natuurlijk hadden die meer in de melk te brokkelen.

De gemiddelde mannelijke horige had ook niet veel kansen hoor! Mijn punt is dat ik vind dat het van persoonlijke eigenschappen en prestaties moet afhangen.
quote:
Mag ik hem eens een avondje meenemen naar de kroeg? Ik ben benieuwd of ie zonder jou in zijn directe nabijheid dat nog steeds vindt.

Hij is echt niet bang voor me hoor! Ik zal het eens overwegen. Misschien is het voor jou geloofwaardiger wanneer je het uit zijn eigen mond hoort.
quote:
Aanscherpen is een werkwoord, je maakt dus iets scherpen dan het aanvakelijk is. Fel suggereert een consistente situatie. Leuk dat je eigen begrippen creëert, maar laten we gewoon allemaal Nederlands praten zou ik zeggen.

Een leidinggevende positie hebben en daarom niks te compenseren hebben...het ene sluit het andere niets uit. Reken maar dat Napoleon Bonaparte een leiddinggevende positie had en van alles moest compenseren. _O-
Dat kan zo zijn, maar is voor mij niet van toepassing.
  vrijdag 13 november 2015 @ 13:07:31 #206
138448 PeZu
Suspended animation
pi_157511070
ik zou deze vrouw gewoon klappen
pi_157511077
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:04 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Freudiaans is hij niet, maar als je de discussie weer wilt afleiden door het nu over grammatica en spelling te hebben dan is het mij best. Die wil ik je wel cadeau geven.

Zie je de humor van je eigen schrijffout niet? :') ' Penetraire inrichting thuis' Dat gaat mij toch niet om een eventuele spelfout, maar om de ironie!
Dan geef ik je een compliment en dan schiet je de verdediging in!
pi_157511082
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:05 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

De gemiddelde mannelijke horige had ook niet veel kansen hoor! Mijn punt is dat ik vind dat het van persoonlijke eigenschappen en prestaties moet afhangen.

[..]
Tot in de 20e eeuw mocht een vrouw na haar huwelijk geen betaald werk verrrichten en mannen wel. Nu jij weer.
quote:
Hij is echt niet bang voor me hoor! Ik zal het eens overwegen. Misschien is het voor jou geloofwaardiger wanneer je het uit zijn eigen mond hoort.
Heel ruimhartig en ik zal hem helpen met strijken, als dat ons kroegbezoek in de weg staat.

quote:
[..]

Dat kan zo zijn, maar is voor mij niet van toepassing.
Wat je ook zou zeggen als het wel van toepassing zou zijn.
Een heer met stijl
pi_157511091
quote:

[..]

60 uur :') je vent ligt gewoon op de buurvrouw als jij weg bent
pi_157511109
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:07 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Zie je de humor van je eigen schrijffout niet? :') ' Penetraire inrichting thuis' Dat gaat mij toch niet om een eventuele spelfout, maar om de ironie!
Dan geef ik je een compliment en dan schiet je de verdediging in!
_O-

Ik dacht dat het over gehoorzamen ging, dat schreef ik met een -d- in plaats van een -t- :P
Een heer met stijl
pi_157511128
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:08 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Tot in de 20e eeuw mocht een vrouw na haar huwelijk geen betaald werk verrrichten en mannen wel. Nu jij weer.

Dat was alleen in Nederland, alleen in een deel van de 20-ste eeuw en alleen voor vrouwen die in overheidsdienst werken (die werden standaard ontslagen).
quote:
Heel ruimhartig en ik zal hem helpen met strijken, als dat ons kroegbezoek in de weg staat.

[..]

Wat je ook zou zeggen als het wel van toepassing zou zijn.
Klopt. Daar kan ik niks aan 'bewijzen' Net zomin als jij zou kunnen bewijzen dat het wel onzekerheid is. Dus verder ook niet zo relevant.
pi_157511132
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:08 schreef luckass het volgende:

[..]

60 uur :') je vent ligt gewoon op de buurvrouw als jij weg bent
Wat je thuis tekort komt zoek je buiten de deur. Zo meen ik ook gelezen te hebben dat zij regelmatig loerde naar jonge knaapjes nog niet getemd door een kenau? _O-
Een heer met stijl
pi_157511152
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:09 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

_O-

Ik dacht dat het over gehoorzamen ging, dat schreef ik met een -d- in plaats van een -t- :P
Ok. Dan was het wel flauw om erover te beginnen. Maar ik vond jouw tikfout juist bijzonder grappig en toepasselijk. Daarom ook vreemd dat je zo reageerde toen ik erop wees!
pi_157511166
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:10 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Dat was alleen in Nederland, alleen in een deel van de 20-ste eeuw en alleen voor vrouwen die in overheidsdienst werken (die werden standaard ontslagen).
Dit was de situatie vanaf de middeleeuwen tot en met in de 20e eeuw.
quote:
[..]

Klopt. Daar kan ik niks aan 'bewijzen' Net zomin als jij zou kunnen bewijzen dat het wel onzekerheid is. Dus verder ook niet zo relevant.
Er staat dan ook 'wellicht', bewijs is niet mijn doel.
Een heer met stijl
pi_157511183
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:10 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Wat je thuis tekort komt zoek je buiten de deur. Zo meen ik ook gelezen te hebben dat zij regelmatig loerde naar jonge knaapjes nog niet getemd door een kenau? _O-
ik bied me bij deze aan
pi_157511189
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:11 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Ok. Dan was het wel flauw om erover te beginnen. Maar ik vond jouw tikfout juist bijzonder grappig en toepasselijk. Daarom ook vreemd dat je zo reageerde toen ik erop wees!
Toepasselijk? Moet ik daar uit opmaken dat je dergelijke praktijken met je man beoefend? :o
Een heer met stijl
pi_157511247
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:12 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Toepasselijk? Moet ik daar uit opmaken dat je dergelijke praktijken met je man beoefend? :o
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:12 schreef luckass het volgende:

[..]

ik bied me bij deze aan
Pas maar op!

Anders is je usernaam plotsklaps ook heel toepasselijk.
Een heer met stijl
  vrijdag 13 november 2015 @ 13:16:14 #218
138448 PeZu
Suspended animation
pi_157511266
straks heb je toestemmen nodig om te mogen komen :D
pi_157511280
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:12 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Dat vind ik niet echt jouw zaken. Maar in de context van de discussie vond ik dat in ieder geval wel.
pi_157511327
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:16 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Dat vind ik niet echt jouw zaken. Maar in de context van de discussie vond ik dat in ieder geval wel.
Het zijn mijn zaken ook niet, maar dat is niets van jouw situatie. Vragen staat natuurlijk vrij, net als je keuze om nee te zeggen. Maar juist jouw gebruik van het woordje Freudiaans geeft mij te denken over iets dat je mogelijk Freudiaans is ontglipt. :D
Een heer met stijl
pi_157511384
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:19 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Het zijn mijn zaken ook niet, maar dat is niets van jouw situatie. Vragen staat natuurlijk vrij, net als je keuze om nee te zeggen. Maar juist jouw gebruik van het woordje Freudiaans geeft mij te denken over iets dat je mogelijk Freudiaans is ontglipt. :D
Jij begon over penetreren, niet ik hoor!
  vrijdag 13 november 2015 @ 13:21:46 #222
138448 PeZu
Suspended animation
pi_157511400
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:21 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

nu eigenlijk niet, totdat jij hem erop wees, dacht alleen jij er aan, hij vertikte zich slechts
pi_157511402
quote:

[..]

"Mag ik naar buiten mama?"
- "Heb je al je klusjes gedaan?"
"Ja, ik heb al heel goed schoongemaakt."
- "Nou je moet mijn bord natuurlijk ook nog afwassen en mijn voeten masseren."
"Maar jij bent nog niet eens aan het eten!"
- "Dan wacht je maar een uurtje hoor, eerst even de krant rustig lezen."
"Oowkee. ;("

Grappige shit wel. Ik vraag me af hoe lang jullie het volhouden.
  vrijdag 13 november 2015 @ 13:22:30 #224
138448 PeZu
Suspended animation
pi_157511416
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:21 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

"Oowkee. ;("

ik geloof dat hij gecastreerd is :D
  vrijdag 13 november 2015 @ 13:23:06 #225
27699 Ravage
thinking about you
pi_157511428
quote:
Grappig? Ik moet er van huilen :'(
pi_157511429
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:21 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Jij ging er op door en kende er Freudiaanse betekenissen aan toe!
Een heer met stijl
pi_157511444
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:21 schreef PeZu het volgende:

[..]

nu eigenlijk niet, totdat jij hem erop wees, dacht alleen jij er aan, hij vertikte zich slechts
Dat is ook de definitie van een Freudiaanse verspreking (of vertikking). Dat je per ongeluk iets zegt dat wel in je achterhoofd zit, maar dat je om sociaal wenselijke redenen niet direct kunt uiten.
Natuurlijk was ik het die hem er op wees en het in de context van deze chat geplaatst heb.
pi_157511450
Jezus die Ellen in dit topic _O-
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  vrijdag 13 november 2015 @ 13:26:02 #229
138448 PeZu
Suspended animation
pi_157511478
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:23 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Dat is ook de definitie van een Freudiaanse verspreking (of vertikking). Dat je per ongeluk iets zegt dat wel in je achterhoofd zit, maar dat je om sociaal wenselijke redenen niet direct kunt uiten.
Natuurlijk was ik het die hem er op wees en het in de context van deze chat geplaatst heb.
verspreking ja, dat gaat niet op voor typen, aangezien een typefout gewoon een typefout kan zijn
  vrijdag 13 november 2015 @ 13:26:05 #230
445528 DerRabbit
Zijne Konijnlijkheid
pi_157511481
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:24 schreef Seam het volgende:
Jezus die Ellen in dit topic _O-
Once you’ve raced, you never forget it…and you never get over it.
pi_157511504
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:22 schreef PeZu het volgende:

[..]

ik geloof dat hij gecastreerd is :D
En dat zij ze ergens opgeborgen heeft zitten op zolder.
Je kan er bijna een sprookje van maken, de man die gevangen zit in die situatie. Bij het opruimen vindt ie ze, neemt ze weer in gebruik, zet zijn vrouw even driedubbel op zijn plek en trekt de wijde wereld in, verdient een fortuin, trouwt een vrouw met meer oog voor hem, wordt heel gelukkig. Zij raakt in verval en verliest haar bezit en moest bij hem aankloppen voor een aalmoes, waarna hij en zijn nieuwe vrouw haar uit mededogen in huis nemen als huishoudster. _O-
Een heer met stijl
pi_157511506
Ik wil ook een biertje drinken met Johan. Mag hij dit topic ook zien?
pi_157511508
quote:

[..]

"Oowkee. ;("

Al zes jaar (op deze wijze). En dat gaat nog steeds goed.
Maar als een man opbelt naar zijn vrienden, dat hij een uurtje later komt omdat hij nog een belangrijk rapport moet aftikken voor een deadline, dan is dat toch ook ok? Of als een vrouw een half uurtje later bij haar vriendin aankomt omdat de kinderen nog op bed gelegd moeten worden?
Zijn taak is het huishouden, en die moet hij afgerond hebben voordat hij leuke dingen kan gaan doen. Ik ga niet als een muts staan strijken omdat hij overdag niet doorgewerkt heeft en nu meteen naar zijn vrienden wil. Dan had hij maar beter moeten plannen.
pi_157511534
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:26 schreef PeZu het volgende:

[..]

verspreking ja, dat gaat niet op voor typen, aangezien een typefout gewoon een typefout kan zijn
Ben je nu gewoon niet zo slim of heb je weinig gevoel voor humor?
pi_157511603
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:27 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Maar als een man opbelt naar zijn vrienden, dat hij een uurtje later komt omdat hij nog een belangrijk rapport moet aftikken voor een deadline, dan is dat toch ook ok? Of als een vrouw een half uurtje later bij haar vriendin aankomt omdat de kinderen nog op bed gelegd moeten worden?
Zijn taak is het huishouden, en die moet hij afgerond hebben voordat hij leuke dingen kan gaan doen. Ik ga niet als een muts staan strijken omdat hij overdag niet doorgewerkt heeft en nu meteen naar zijn vrienden wil. Dan had hij maar beter moeten plannen.
O, dat ben ik met je eens hoor. Alleen het toestemming vragen aan je levenspartner vind ik altijd een tikje mensonterend. Maar eerlijk is eerlijk, ook veel mannen die het huishouden niet op zich nemen moeten toestemming vragen om buiten te spelen. Mij zou het niet passen.

En nog maar een keer voor de goede orde: Als het werkt, dan werkt het. Je mag mijn oprechte advies natuurlijk in de wind slaan.
pi_157511607
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:27 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Het verschil is dat jij werk en privé tijd hebt. Thuis ben je gevrijwaard van je taken. Hij is dat wat betreft nooit, want het huishouden is nooit klaar. En diegene die het huishouden doet heeft weliswaar die verantwoordelijkheid, maar is wat dat betreft eigen baas. Hij/zij zorgt wel dat het af komt, of dit nu voor of na een vriend(inn)enbezoek is, hij/zij reguleert dat zelf. Daar heeft heb je geen partner als controlerende/toestemminggevende partij bij nodig.

Hij gaat toch ook jouw baas niet opbellen om te controleren of je wel echt je deadlines hebt gehaald? _O-
Een heer met stijl
  vrijdag 13 november 2015 @ 13:31:55 #237
138448 PeZu
Suspended animation
pi_157511613
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:28 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Ben je nu niet zo slim of heb je weinig gevoel voor humor?
of jouw humor is gewoon niet zo leuk voor een ander heh? dat is tenslotte ene kwestie van smaak en net zoals met meerdere zaken, geen kwestie van goed of fout maar je wil graag scoren en dan kom je weer met holle retroriek als je feitelijk terecht wordt gewezen en geen kant op kan en dan moet je gelijk laag uithalen, een vrouw als jou zou ik gewoon slaan, je bent een bloedzuigende teef ^O^
  vrijdag 13 november 2015 @ 13:34:49 #238
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_157511684
quote:

[..]

Ik zou mij daar absoluut niet prettig bij voelen, ik ben niet de baas over mijn man, als ik de baas wilde zijn had ik wel een hond.
Ik heb er ook geen behoefte aan dat mijn man de baas is over mij, dus dat is ook niet ter sprake.

Wij zijn gewoon onszelf, zonder dat iemand de baas is over de ander of toestemming moet vragen voor het een of ander.

[ Bericht 0% gewijzigd door snakelady op 13-11-2015 13:43:42 ]
pi_157511689
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:31 schreef PeZu het volgende:

[..]

of jouw humor is gewoon niet zo leuk voor een ander heh? dat is tenslotte ene kwestie van smaak en net zoals met meerdere zaken, geen kwestie van goed of fout maar je wil graag scoren en dan kom je weer met holle retroriek als je feitelijk terecht wordt gewezen en geen kant op kan en dan moet je gelijk laag uithalen, een vrouw als jou zou ik gewoon slaan, je bent een bloedzuigende teef ^O^
Ondanks dat ik geen direct antwoord van je krijg leidt ik uit je post af dat het waarschijnlijk allebei het geval is. Je bent niet zo slim en hebt tevens weinig gevoel voor humor. Ook al omdat je dit topic al 2 keer met geweld dreigt als je een vrouw tegenkomt die zich niet door een mannetje als jij de les laat lezen.
  vrijdag 13 november 2015 @ 13:36:11 #240
27699 Ravage
thinking about you
pi_157511729
Wat ik mij afvraag: is het eigenlijk wel leuk om een ongelijkwaardige relatie te hebben? Geeft je man wel eens tegengas, en zo niet: mis je dat dan juist niet? Het lijkt me ongelooflijk saai om iemand in huis te hebben die meer een medewerker is dan een gelijkwaardige partner.
pi_157511736
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:34 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik zou mij dar absoluut niet prettig bij voelen, ik ben niet de baas over mijn man, als ik de baas wilde zijn had ik wel een hond.
Ik heb er ook geen behoefte aan dat mijn man de baas is over mij, dus dat is ook niet ter sprake.

wij zijn gewoon onszelf, zonder dat iemand de baas is over de ander of toestemming moet vragen voor het een of ander.
Als dat zo voor jullie het beste werkt is dat dan toch ook prima? Alhoewel ik denk dat je in zo'n relatie sommige dingen ook met elkaar overlegt voordat je het doet.
pi_157511775
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:36 schreef Ravage het volgende:
Wat ik mij afvraag: is het eigenlijk wel leuk om een ongelijkwaardige relatie te hebben? Geeft je man wel eens tegengas, en zo niet: mis je dat dan juist niet? Het lijkt me ongelooflijk saai om iemand in huis te hebben die meer een medewerker is dan een gelijkwaardige partner.
Een goede vraag. Het hangt heel veel van de betreffende karakters af. En alhoewel dit het beste past, heeft dit voor ons ook wel mindere kanten natuurlijk. Maar die zijn er in een gelijkwaardige relatie vast ook wel.
pi_157511777
quote:

[..]

Ik zou mij dar absoluut niet prettig bij voelen, ik ben niet de baas over mijn man, als ik de baas wilde zijn had ik wel een hond.

wij zijn gewoon onszelf, zonder dat iemand de baas is over de ander of toestemming moet vragen voor het een of ander.
Ik vraag me af hoe zij het gaat doen als haar man overlijdt. Wie doet dan 'het grote huishouden'?
Een heer met stijl
pi_157511824
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:36 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Als dat zo voor jullie het beste werkt is dat dan toch ook prima? Alhoewel ik denk dat je in zo'n relatie sommige dingen ook met elkaar overlegt voordat je het doet.
Ja ho voor overleggen valt van alles te zeggen. Maar dat is iets anders dan toestemming geven/vragen. Overleggen is gewoon gezond rekening houden.
Een heer met stijl
pi_157511843
quote:

[..]

Zelfs als je de baas bent, heb dan tenminste het fatsoen om te doen alsof dat niet zo is. Mannen die vrouwen onderdrukken snappen dat tenminste.
pi_157511873
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:37 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe zij het gaat doen als haar man overlijdt. Wie doet dan 'het grote huishouden'?
Laten we hopen dat dit nog lang duurt natuurlijk. Maar er zijn genoeg mannen die graag in de positie van Johan willen verkeren hoor!
  vrijdag 13 november 2015 @ 13:41:49 #247
138448 PeZu
Suspended animation
pi_157511908
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:35 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Ondanks dat ik geen direct antwoord van je krijg leidt ik uit je post af dat het waarschijnlijk allebei het geval is. Je bent niet zo slim en hebt tevens weinig gevoel voor humor. Ook al omdat je dit topic al 2 keer met geweld dreigt als je een vrouw tegenkomt die zich niet door een mannetje als jij de les laat lezen.
je krijgt een heel direct antwoord, dat het jou niet bevalt maakt niet een minder goed antwoord :D

weinig gevoel voor humor? dat kan jij niet bepalen dus ga weg met je ridicule aanname, wat betreft hoe slim ik ben, daar toe ben je ook niet in staat om een gegrond oordeel over te vellen dus wat ik al zei je probeert laag te scoren en dan verdien je gewoon wat verstand in je kop geklap, je kan niet blijven uitlokken met je zuigerij ^O^
pi_157511922
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:39 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Zelfs als je de baas bent, heb dan tenminste het fatsoen om te doen alsof dat niet zo is.
Niet alleen het fatsoen, het werkt ook beter. In werksituaties bijvoorbeeld is het een kunst om de baas te zijn en niet de baas te spelen. ;)

quote:
Mannen die vrouwen onderdrukken snappen dat tenminste.
Een heer met stijl
  vrijdag 13 november 2015 @ 13:42:37 #249
365231 Fera
Fire & Blood
pi_157511932
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:24 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Wow. Oké. Dit gaat wel wat ver. Hij mag nooit meer hangen met zijn vrienden of zich lekker gedragen zoals hij dat wil? Is het dan echt zo erg dat je wc een dagje niet schoon wordt gemaakt? En hij moet dagelijks je voeten masseren? Serieus, ik heb spijt dat ik ooit iets heb gezegd om jou nog enigszins te verdedigen. Dit vind ik echt walgelijk.
pi_157511945
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 13:40 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Laten we hopen dat dit nog lang duurt natuurlijk. Maar er zijn genoeg mannen die graag in de positie van Johan willen verkeren hoor!
Kortom je hebt een man niet om wie hij is, maar om wat hij doet? Een soort arbeidsverhouding eigenlijk?
Een heer met stijl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')