abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157493910
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:17 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Zeker. Ik zou daar zelf geen vijf jaar maar vijf weken over doen, maar enfin.
Als de openbaring vijf weken duurt is er nog niet zo'n probleem. Dan kan je het met een goed gesprek nog oplossen. In de praktijk broeien dit soort zaken vaak heel langzaam en juist dan is het moeilijk om het nog aan te pakken. Daarom denk ik dat het in een relatie belangrijk is om ook over kleine dingetjes soms op je strepen te gaan staan.
pi_157494016
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:26 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Als de openbaring vijf weken duurt is er nog niet zo'n probleem. Dan kan je het met een goed gesprek nog oplossen. In de praktijk broeien dit soort zaken vaak heel langzaam en juist dan is het moeilijk om het nog aan te pakken. Daarom denk ik dat het in een relatie belangrijk is om ook over kleine dingetjes soms op je strepen te gaan staan.
Zo kende ik iemand die alles wel best vond, omdat het hem gewoon niet boeide. Toen hij het een keer niet best vond, accepteerde diens partner dat niet meteen omdat ze al in d'r hoofd iets uitgestippeld had en bespreken altijd hetzelfde als mededelen was geweest.

Sinsdien is de persoon in kwestie inderdaad ook wat meer op de kleine dingen gaan laten en heeft hij meermaals een punt gemaakt van iets dat niet eens een probleem was, uiteraard was dat bij zijn volgende partner. Die kon dat -zoals het hoort- nog waarderen ook.
Een heer met stijl
  donderdag 12 november 2015 @ 16:38:08 #153
406136 Le_Professeur
Arsène Charles Ernest Wenger.
pi_157494127
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:40 schreef snakelady het volgende:
Sommige vrouwen nemen het hetzelfde kunnen en doen als mannen wel heel erg serieus, ik heb hier al een paar dagen een schilder aan het werk die vrouw is, ze doet haar werk goed, niks op aan te merken maar blijkbaar is de ''buttcrack'' ook bij vrouwen verplicht als je dit soort werk doet. :P
Geil, kan je pics maken?
  donderdag 12 november 2015 @ 16:46:57 #154
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_157494294
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:19 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Dat doet ze dus wel en ze vindt het nog heerlijk ook een zachte en meegaande man waarbij ze wel echt de baas in huis is. Lees het hele topic eens door zou ik zeggen.
Heb ik gedaan, ze zegt het letterlijk.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_157494807
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:32 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Zo kende ik iemand die alles wel best vond, omdat het hem gewoon niet boeide. Toen hij het een keer niet best vond, accepteerde diens partner dat niet meteen omdat ze al in d'r hoofd iets uitgestippeld had en bespreken altijd hetzelfde als mededelen was geweest.

Sinsdien is de persoon in kwestie inderdaad ook wat meer op de kleine dingen gaan laten en heeft hij meermaals een punt gemaakt van iets dat niet eens een probleem was, uiteraard was dat bij zijn volgende partner. Die kon dat -zoals het hoort- nog waarderen ook.
De last van de persoon die alles wel best vindt. Gelukkig was het een leerzame ervaring voor hem.
  donderdag 12 november 2015 @ 19:56:41 #156
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_157498366
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:38 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Geil, kan je pics maken?
Nah, niet zo geil helaas. :P
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 12 november 2015 @ 20:03:07 #157
27699 Ravage
thinking about you
pi_157498540
Dit is ondanks de openingspost toch een verbazend goed topic geworden ^O^

1 minuut stilte voor onze gevallen broeder Johan, die 60 uur in huis aan het werk is, elke week de ramen lapt omdat het moet van Ellen, aan het strijken is terwijl zij 's avonds op de bank de krant ligt te lezen, en plichtsgetrouw doorgaat met het huishouden terwijl ze tijdens zakelijke uitstapjes aanpapt met 24-jarige studenten*

(* zie posthistorie)
i'm not living, i'm just killing time
  donderdag 12 november 2015 @ 20:03:12 #158
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_157498545
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:50 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Dat ben ik wel gewend hoor, want vanuit onze directe sociale kring was ook wel wat commentaar toen bekend werd dat Johan het huishouden full time zou gaan doen. Maar uiteindelijk went iedereen er aan.
Op een gegeven moment went iedereen er wel aan, mijn (stief)vader is nu al 10 jaar thuis en hij doet het huishouden, mijn moeder werkt.
Alleen kookt ze ook wel maar dat vind ze gewoon leuk om te doen en hij kan niet zo geweldig koken. ;)
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 12 november 2015 @ 20:12:43 #159
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_157498755
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:00 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Hoe vers is vers? Als je echt alles van scratch maakt is 3 uur voor alleen koken ook goed mogelijk. Neem bijvoorbeeld een pasta bolognese, wij flansen dat in elkaar in een half uurtje, maar bij een Italiaanse mama moet je daarmee niet aan komen zetten. :P En verder natuurlijk alles spik en span houden. Met kinderen en katten accepteer je deels ook sneller dat je huis niet altijd perfect schoon is, dus streef je daar ook niet naar.

Moet wel zeggen dat 60 inderdaad érg lang is, maar een beetje slimme huisman zorgt er natuurlijk ook voor dat hij in de tijd dat de vrouw thuis is extra druk bezig lijkt. Dan kan hij overdag mooi op de bank ploffen met een biertje en game of thrones kijken. 8-)
Zelfs de pasta maken gaat mij iets te ver inderdaad, maar ik maak bv wel zelfs de saus, en die moet een paar uur pruttelen maar dat tel ik dan niet als bijvoorbeeld 3 uur koken, gezien ik 2,5 uur daarvan af en toe in de pan roer. ;)

Maar inderdaad, altijd ene perfect schoon huis is gewoonweg onmogelijk met kinderen en huisdieren.
  donderdag 12 november 2015 @ 21:48:19 #160
406136 Le_Professeur
pi_157501143
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 19:56 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nah, niet zo geil helaas. :P
Oh, zeker zo'n halve man. ;x
pi_157501154
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:00 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Eerst werkten wij ook allebei, bij dezelfde bank. Toen deze bank genationaliseerd werd en deels werd overgenomen, raakte hij zijn baan kwijt. Ik kreeg juist -gelukkig- een betere positie!

De eerste tijd zat hij gewoon thuis en deed minimaal iets in het huishouden. Op de jongens-manier, zal ik maar zeggen. Eerst zei ik daar niet zoveel van, want ik kon me wel voorstellen dat hij in een dip zat. Toen het echter na een paar maanden nog steeds zo was kreeg ik er genoeg van. Het leverde ook wel spanningen op. Na een drukke dag op kantoor kwam ik een keer thuis en zat hij om half zeven nog steeds in zijn badjas. Toen ben ik boos geworden en heb hem gezegd dat hij voortaan het huishouden helemaal zelf en ook helemaal goed kon gaan doen, of dat hij anders kon vertrekken. Vanaf dat moment ging het beter en al snel kreeg hij er ook plezier in. Het is ook wel belangrijk dat je hem dan echt alles laat doen, dan voelt hij zich verantwoordelijk.

Nu wil ik niet meer dat hij gaat werken. Ik heb het zelf ondertussen best heel druk en ook s avonds moet ik vaak nog lezen of de actualiteiten volgen. Ik ga echt niet na een dag vergaderen s avonds nog de afwas doen! Financieel verdien ik ondertussen meer dan wij eerst samen, dus voor het geld hoeft het echt niet meer.
Verder kan ik me nu goed op mijn carrière richten en heb ik alle vrijheid. Als part-timer doe je toch niet echt serieus mee in een bedrijf. Dus we houden de situatie zoals zij nu is, ook als hij alsnog werk zou vinden.
ik ben blij voor je dat je een submissieve beta mannetje hebt gevonden die al zijn mannelijkheid door een vrouw laat afpakken, wat voor die man erg zielig is
EN EEN SIGNATURE VAN MAX. 4 REGELS
BAM
  donderdag 12 november 2015 @ 21:57:02 #162
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_157501402
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:48 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Oh, zeker zo'n halve man. ;x
Dat wil ik niet zeggen maar ze is niet mijn smaak. :P
  donderdag 12 november 2015 @ 21:58:32 #163
406136 Le_Professeur
pi_157501441
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:57 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat wil ik niet zeggen maar ze is niet mijn smaak. :P
Misschien de mijne wel.. hup, maak die pic.
  donderdag 12 november 2015 @ 22:00:45 #164
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_157501488
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:58 schreef Le_Professeur het volgende:

[..]

Misschien de mijne wel.. hup, maak die pic.
Gezien jij geen vrouw bent geloof ik niet dat jij haar smaak bent. :P
En dat ze op vrouwen valt kan je ook duidelijk zien.
  donderdag 12 november 2015 @ 22:01:52 #165
406136 Le_Professeur
pi_157501504
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 22:00 schreef snakelady het volgende:

[..]

Gezien jij geen vrouw bent geloof ik niet dat jij haar smaak bent. :P
En dat ze op vrouwen valt kan je ook duidelijk zien.
Oh, nu gaan we het ineens vanuit haar perspectief bekijken? Ik wil gewoon even die kont checken, meer niet. :P
pi_157503495
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 09:24 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

een vrouw met een eigen mening is zeldzaam

het overgrote deel vertoont kudde gedrag en zal gedrag, waarden en normen imiteren dat op dat moment populair en maatschappelijk aanvaard zijn
Carriere vrouwen lijken dan wel verdacht veel op onderdrukte moslima´s.
paypal.me/taaladvies
pi_157507873
quote:
5s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:54 schreef PeZu het volgende:

[..]

waar zegt hij dat je bij een vrouw wel zou kunnen?
Het punt is dat wanneer een man het geld verdient en de vrouw het huishouden -volledig, omdat die man zo druk is- doet, er eigenlijk nooit een reactie komt uit de omgeving. Dat vindt iedereen heel normaal.
Als het andersom is, dan zou je je opeens moeten verdedigen? Dan is het opeens 'zielig' voor die man? Wat een onzin.
Mijn punt is niet dat ik mijn man het huishouden mag laten doen omdat er mannen zijn die dat hun vrouw laten doen. Mijn punt is dat zowel mijn man als ik deze verdeling allebei de meest ideale vinden.
pi_157507887
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 16:19 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Dat doet ze dus wel en ze vindt het nog heerlijk ook een zachte en meegaande man waarbij ze wel echt de baas in huis is. Lees het hele topic eens door zou ik zeggen.
Klopt.
Niet iedere vrouw is een verzorgend, meegaand en onzeker typetje. Leer er mee leven zou ik zeggen.
pi_157507926
quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 21:48 schreef AhmedJaret het volgende:

[..]

ik ben blij voor je dat je een submissieve beta mannetje hebt gevonden die al zijn mannelijkheid door een vrouw laat afpakken, wat voor die man erg zielig is
Wat is er zo zielig voor mijn man? Dat hij niet meer stoer mag doen door te brallen en te zuipen met zijn vrienden en stoere verhalen vertelt hoe hij zijn vrouwtje onder de duim heeft?
Dat hij moet werken thuis? Op mijn werk heb ik mijn targets en deadlines. Is het dan teveel gevraagd dat ik verlang dat de wc helemaal fris is als ik thuiskom of dat hij mijn voeten masseert? Kan de zwakke mannenziel zoiets opeens niet meer aan?
  vrijdag 13 november 2015 @ 10:26:19 #170
138448 PeZu
Suspended animation
pi_157507948
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:20 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Het punt is dat wanneer een man het geld verdient en de vrouw het huishouden -volledig, omdat die man zo druk is- doet, er eigenlijk nooit een reactie komt uit de omgeving. Dat vindt iedereen heel normaal.
Als het andersom is, dan zou je je opeens moeten verdedigen? Dan is het opeens 'zielig' voor die man? Wat een onzin.
Mijn punt is niet dat ik mijn man het huishouden mag laten doen omdat er mannen zijn die dat hun vrouw laten doen. Mijn punt is dat zowel mijn man als ik deze verdeling allebei de meest ideale vinden.
je mist totaal het punt van die post :D
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_157507959
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:26 schreef PeZu het volgende:

[..]

je mist totaal het punt van die post :D
Nee, ik vat het punt volkomen. Jullie vinden een man die tot huissloof gemaakt wordt zielig en dit bij een vrouw eigenlijk normaal. Dat is het werkelijke punt.
pi_157507995
Er gaat niets boven een intelligente en ambitieuze vrouw. TS is 'n homo
pi_157508669
Voel je je bedreigd omdat sommige vrouwen zowel egga kunnen bakken als hard studeren en een carriére waarmaken? Wat is daar mis mee. Bemoei je met jezelf. Probeer eerst zelf maar een carriére op te bouwen en trek dan je muil nog maar eens los
pi_157508787
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:27 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Nee, ik vat het punt volkomen. Jullie vinden een man die tot huissloof gemaakt wordt zielig en dit bij een vrouw eigenlijk normaal. Dat is het werkelijke punt.
Nee, jij wilt graag dat wij dit vinden, maar keer op keer hebben wij duidelijk gesteld dat dit voor een vrouw ook geen wenselijke situatie is. Maar dit negeer je en je blaast maar door over 'ons' standpunt -geheel door jou verzonnen- echter.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:21 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Klopt.
Niet iedere vrouw is een verzorgend, meegaand en onzeker typetje. Leer er mee leven zou ik zeggen.
Er zit een wereld van verschil tussen een dergelijke vrouw en het type vrouw dat jij bent.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:24 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Wat is er zo zielig voor mijn man? Dat hij niet meer stoer mag doen door te brallen en te zuipen met zijn vrienden en stoere verhalen vertelt hoe hij zijn vrouwtje onder de duim heeft?
Dat hij moet werken thuis? Op mijn werk heb ik mijn targets en deadlines. Is het dan teveel gevraagd dat ik verlang dat de wc helemaal fris is als ik thuiskom of dat hij mijn voeten masseert? Kan de zwakke mannenziel zoiets opeens niet meer aan?
Jij maakt er meer een mannen en vrouwending van dan wij. Vervang het woord 'man' eens door mens. En nogmaals ik kan niet oordelen over jouw exacte situatie, maar de manier zoals jij reageert en het benoemt klinkt me heel erg in jouw voordeel en in zijn nadeel, waarbij jullie samen hebben besloten dat hij dit zelf niet mag vinden. :D

[ Bericht 0% gewijzigd door Heer_van_Bartolhoven op 13-11-2015 11:52:29 ]
Een heer met stijl
  vrijdag 13 november 2015 @ 11:23:39 #175
138448 PeZu
Suspended animation
pi_157508812
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 10:27 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

nee juist niet, dat is juist het punt, echt je vult zelf wat in om te 'scoren' maar slaat d eplank finaal mis echt :D
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')