abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157508873
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:23 schreef PeZu het volgende:

[..]

nee juist niet, dat is juist het punt, echt je vult zelf wat in om te 'scoren' maar slaat d eplank finaal mis echt :D
Als we dit zo gezegd hadden, dan had ze een punt. Maar wij stellen steeds man en vrouw gelijk in onze argumentatie.

Laat ik het anders zeggen. Als ze lesbisch was en d'r partner een vrouw -en het hele mannen/vrouwen ding waarop ze haar standpunt op denkt te kunnen grondvesten er niet is - dan nog vind ik dat die thuisblijvende vrouw weinig ruimte wordt gegund.
Een heer met stijl
  vrijdag 13 november 2015 @ 11:27:21 #177
138448 PeZu
Suspended animation
pi_157508902
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:26 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Als we dit zo gezegd hadden, dan had ze een punt. Maar wij stellen steeds man en vrouw gelijk in onze argumentatie.

Laat ik het anders zeggen. Als ze lesbisch was en d'r partner een vrouw -en het hele mannen/vrouwen ding waarop ze haar standpunt op denkt te kunnen grondvesten er niet is - dan nog vind ik dat die thuisblijvende vrouw weinig ruimte wordt gegund.
juist maar dat is allemaal wat te logisch geredeneerd voor het opgewonden standje waar ze zich in bevindt zodra ze discussie aangaat.
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
  vrijdag 13 november 2015 @ 11:27:25 #178
27699 Ravage
thinking about you
pi_157508904
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:22 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

Nee, jij wilt graag dat wij dit vinden, maar keer op keer hebben wij duidelijk gesteld dat dit voor een vrouw ook geen wenselijke situatie is. Maar dit negeer je en je blaast maar door over 'ons' standpunt -geheel door jou verzonnen- echter.

Inderdaad, ik zit zelf ook in de situatie dat ik 100% kostwinner is, en mijn vrouw thuis is en voor de kinderen zorgt. Maar ik haal het niet in m'n hoofd om te zeggen:

quote:
0s.gif Op donderdag 12 november 2015 14:28 schreef Ellen_1984 het volgende:
Ik denk dat wanneer de een full time werkt en goed verdient en de ander thuis zit, die absolute gelijkwaardigheid een illusie is. Als hij een keer iets met zn vrienden wil gaan doen zal hij mij toch om geld moeten vragen.
Juist omdat we samen voor deze verdeling gekozen hebben, blijven we uitgaan van gelijkwaardigheid en is het door mij verdiende geld van ons samen.
i'm not living, i'm just killing time
pi_157508920
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:27 schreef PeZu het volgende:

[..]

juist maar dat is allemaal wat te logisch geredeneerd voor het opgewonden standje waar ze zich in bevindt zodra ze discussie aangaat.
Ze is het natuurlijk niet meer gewend om tegengesproken te worden. En zeker niet door een man. _O-
Een heer met stijl
pi_157508937
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:27 schreef Ravage het volgende:

[..]

Inderdaad, ik zit zelf ook in de situatie dat ik 100% kostwinner is, en mijn vrouw thuis is en voor de kinderen zorgt. Maar ik haal het niet in m'n hoofd om te zeggen:

[..]

Juist omdat we samen voor deze verdeling gekozen hebben, blijven we uitgaan van gelijkwaardigheid en is het door mij verdiende geld van ons samen.
Kijk Ellen dit is het punt, als Ravage met dergelijke opvattingen een vrouw was en degene die thuis blijft en voor de kinderen zorgt een man dan hoor je mij niks zeggen.
Een heer met stijl
pi_157508946
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:22 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Nee, jij wilt graag dat wij dit vinden, maar keer op keer hebben wij duidelijk gesteld dat dit voor een vrouw ook geen wenselijke situatie is. Maar dit negeer je en je blaast maar door over 'ons' standpunt -geheel door jou verzonnen- echter.

[..]
Nou, vooruit dan. Jij vind het in geen enkel geval wenselijk dat in er in een relatie ongelijkheid bestaat. Ik vind dat geen probleem.
quote:
Er zit een wereld van verschil tussen een dergelijke vrouw en het type vrouw dat jij bent.

Dat is absoluut waar.
quote:
Jij maakt er meer een mannen en vrouwending van dan wij. Vervang het woord 'man' eens door mens. En nogmaals ik kan niet oordelen over jouw exacte situatie, maar de manier zoals jij reageert en de benoemt klinkt me heel erg in jouw voordeel en in zijn nadeel, waarbij jullie samen hebben besloten dat hij dit zelf niet mag vinden. :D
Dat is maar net hoe je voor- en nadeel beschouwt. Hij is nu liever de huisman en ik kan me nu op mijn carrière richten. Als hij met meer plezier het huishouden doet en zich voor mij inzet dan dat hij zou gaan werken, dan zie ik niet in waarom dat in zijn nadeel is. Niet iedereen is ambitieus, zelfs de meeste mensen zijn dat niet. Ik denk dat er alleen hier al genoeg fokkertjes zijn die maar wat graag overdag mijn huis zouden poetsen en 's avonds hun aandacht op mij zouden richten dan dat ze overdag op de helpdesk zitten en 's avonds op hun zolderkamertje achter hun computertje.
pi_157508993
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:26 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Mijn man krijgt ook niet veel ruimte. Maar ik vind dat wat hij nu krijgt voldoende. Het is nergens voor nodig dat hij met z'n maten de kroegen afstruint als hij ook thuis kan poetsen.
Wat is jouw probleem daar dan mee?
  vrijdag 13 november 2015 @ 11:32:52 #183
138448 PeZu
Suspended animation
pi_157509004
nou vooruit dan,

goh alsof het een hele eer is dat je zijn eigen punt aanneemt zoals hij het letterlijk zegt ipv verdraaid voor je eigen gewin :D

de tandjes hee :D
pi_157509153
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:29 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Nou, vooruit dan. Jij vind het in geen enkel geval wenselijk dat in er in een relatie ongelijkheid bestaat. Ik vind dat geen probleem.

[..]
Niet alleen ik, maar ook de emancipatiebeweging die er voor heeft gezorgd dat jij niet achter het aanrecht wordt geboren en er niet zult sterven. Zou jij er mee hebben kunnen leven als jouw man gepromoveerd was naar een topfunctie en jij full time het huishouden zou moeten doen? Of is er dan plots wel sprake van ongelijkheid?
quote:
Dat is absoluut waar.

[..]

Dat is maar net hoe je voor- en nadeel beschouwt. Hij is nu liever de huisman en ik kan me nu op mijn carrière richten. Als hij met meer plezier het huishouden doet en zich voor mij inzet dan dat hij zou gaan werken, dan zie ik niet in waarom dat in zijn nadeel is. Niet iedereen is ambitieus, zelfs de meeste mensen zijn dat niet. Ik denk dat er alleen hier al genoeg fokkertjes zijn die maar wat graag overdag mijn huis zouden poetsen en 's avonds hun aandacht op mij zouden richten dan dat ze overdag op de helpdesk zitten en 's avonds op hun zolderkamertje achter hun computertje.
Je hebt niet gelezen, met die taakverdeling is niets mis. Met hoe je over je man partner praat wel. Of het nu je man, je vrouw of je transgender was geweest. Ik vind het ongezond dat in een dergelijke relatie tussen volwassenen met betrekking tot de ander wordt gesproken in termen als ' hij/zij is er om me te dienen, hij/zij is mijn huishouder/huishoudster en 'ik ben wel de baas in huis'.

En ik betwijfel -en laat het weten als ik fout zit-, hij wordt afgekapt/ontmoedigd/tegen wordt gewerkt als:

-Hij wil werken en ook werk vindt (al dan niet goed betalend) en het huishouden op de 2e plaats komt (vrij normaal bij tweeverdieners).
-Hij bij een verjaardag eens niet de bob wilt zijn, maar een paar borrels wilt kunnen drinken.

Als hij hierin de volle vrijheid heeft en deze situatie ook 100% zijn keuze is, dan zou ik er geen problemen mee hebben. Maar je reacties tot nu toe spreken dit beeld tegen. [Edit en de reactie (#182) hierboven helemaal] _O-
Een heer met stijl
pi_157509184
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:32 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Mijn man krijgt ook niet veel ruimte. Maar ik vind dat wat hij nu krijgt voldoende. Het is nergens voor nodig dat hij met z'n maten de kroegen afstruint als hij ook thuis kan poetsen.
Dat jij dat voor hem bepaalt en hij niet voor jou. In een gezonde relatie behoren mensen dat voor zichzelf te bepalen.
Een heer met stijl
  vrijdag 13 november 2015 @ 11:41:02 #186
138448 PeZu
Suspended animation
pi_157509197
+1 voor het geduld, want inderdaad ze leest niet wat je post en overschreeuwt je dan met holle retoriek :D
pi_157509321
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:41 schreef PeZu het volgende:
+1 voor het geduld, want inderdaad ze leest niet wat je post en overschreeuwt je dan met holle retoriek :D
Nou op zich zijn we eruit. Zij gelooft en staat voor ongelijkheid voor in een relatie, dat staat hier letterlijk:

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:29 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Als ze dit echt vindt, tja jammer voor d'r partner. Of dit nu een man, vrouw, hermafrodiet of alien zou zijn. Ik ben het er faliekant mee oneens en het spreekt de grondbeginselen van de emancipatie volledig tegen. Dat zijn wel de feiten waar ze niet om heen kan. :)
Een heer met stijl
  vrijdag 13 november 2015 @ 11:48:58 #188
138448 PeZu
Suspended animation
pi_157509385
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:46 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Nou op zich zijn we eruit. Zij gelooft en staat voor ongelijkheid voor in een relatie, dat staat hier letterlijk:

[..]

Als ze dit echt vindt, tja jammer voor d'r partner. Of dit nu een man, vrouw, hermafrodiet of alien zou zijn. Ik ben het er faliekant mee oneens en het spreekt de grondbeginselen van de emancipatie volledig tegen. Dat zijn wel de feiten waar ze niet om heen kan. :)
ja maar het kostte wat moeite toch :D

maar inderdaad je partner ongelijkwaardig vinden is echt wmbt ook een bizar slechte basis voor een relatie, enorm treurig ook dat je je zelf boven je partner wil plaatsen.
pi_157509464
quote:
1s.gif Op donderdag 12 november 2015 15:21 schreef Fera het volgende:

[..]

Ik had het nergens over seksisme van jullie kant. Mijn excuses als het zo overkwam. Zelf ben ik geen feminist eigenlijk.

Moet zeggen dat ik me er nu wel iets bij kan voorstellen. Ik liet mijn vriend dit topic lezen en voor hem sprongen haar woorden er ook gelijk uit. Soms komt het anders over als je het nog een keer leest. Maar hoop alsnog (vooral voor haar man) dat het inderdaad een kwestie is van zich ongelukkig uitdrukken.
Te veel gehoopt helaas.

Graag zou ik een minuut stilte willen inluiden voor Johan de huissloof.

pi_157509499
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:53 schreef FlyDutchMan het volgende:

[..]

Te veel gehoopt helaas.

Graag zou ik een minuut stilte willen inluiden voor Johan de huissloof.

[ afbeelding ]
Wat ook zou hebben gegolden als het Johanna de huisslovin was geweest, voor ze het toch weer daarop gaat gooien. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door Heer_van_Bartolhoven op 13-11-2015 12:05:00 ]
Een heer met stijl
pi_157509573
quote:

[..]

Op deze zin wil ik toch wel nader ingaan. Het is misschien niet nodig voor jou, maar wel voor hem en zijn geestelijke gezondheid. Toen vrouwen in dergelijke posities zaten hadden ze ook breiclubjes, borduurmiddagen, thee-uurtjes (waarbij het echt niet alleen bij thee bleef altijd) simpelweg om niet te vereenzamen en andere dingen te doen en onder de mensen te komen. En als hij zegt dat hij het zelf ook zo wilt dan vraag ik me af wat hier waar van is, als hij gewend is aan weinig ruimte. Zo weinig dat hij zichzelf mogelijk niet meer kan uiten.

Maar deze zin zet me ook aan het denken, ben je niet gewoon keihard aan het trollen eigenlijk? Als dat zo is wil ik wel toegeven dat ik dat nu pas door heb. :D
Een heer met stijl
pi_157509591
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:54 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Wat ook zou hebben gegeld als het Johanna de huisslovin was geweest, voor ze het toch weer daarop gaat gooien. ;)
Dat was op het randje jongeman. Het is dat ik mobiel geen secondes zie. :P

Maar inderdaad helemaal waar.

Ik vermoedde bij post #182 ook een troll trouwens, maar voorlopig geef ik haar het 'voordeel' van de twijfel.
pi_157510187
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:39 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Niet alleen ik, maar ook de emancipatiebeweging die er voor heeft gezorgd dat jij niet achter het aanrecht wordt geboren en er niet zult sterven. Zou jij er mee hebben kunnen leven als jouw man gepromoveerd was naar een topfunctie en jij full time het huishouden zou moeten doen? Of is er dan plots wel sprake van ongelijkheid?

Als andere vrouwen niet sterk genoeg zijn om hun eigen positie te bevechten en daardoor -tegen hun zin- achter het aanrecht belanden ga ik daar niet de barikades voor op. Wat dat betreft ben ik helemaal geen feminist. Als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het wel vrouwen die voorkeur of privileges opeisen vanwege hun geslacht, en niet op eigen kracht in staat zijn de top te bereiken.
Overigens is het niet aan de emancipatiebeweging te danken dat het voor vrouwen mogelijk is om volwaardig mee te doen in de maatschappij. Door de eeuwen heen zijn er voldoende vrouwen geweest die het op eigen kracht gelukt is. Die emancipatie is vooral gericht op dat clubje dat wel wil maar niet kan. Idem voor allerlei gelijkerechtenclubjes voor minderheden.
En nogmaals, ik beweer nergens dat ik een gelijkwaardige relatie heb of daar naar streef. Voor jou is het blijkbaar een dogma dat relaties gelijkwaardig zouden moeten zijn. Voor mij niet. Wie er dan boven ligt (de man of de vrouw), hangt enkel van de betrokken individuele eigenschappen af, niet van het geslacht.
En inderdaad. Als ik nu opnieuw een partner zou moeten kiezen, dan zou ik er -weer- eentje nemen die in zijn aard eerder dienend dan leidend is. Omdat dit beter bij mijn persoonlijkheid past. Die mannen zijn er volop, misschien nog wel meer dan vrouwen.
pi_157510232
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:40 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Dat jij dat voor hem bepaalt en hij niet voor jou. In een gezonde relatie behoren mensen dat voor zichzelf te bepalen.
Hij heeft voor zichzelf bepaald dat het voor hem het beste is dat ik het meeste voor hem bepaal. Als hij dit niet zou willen dan zou hij zich wel anders opstellen of desnoods vertrekken. Het is niet zo dat ik hem thuis aan de ketting heb liggen of zo.
pi_157510266
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 11:46 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

[..]
Klopt hoor!
quote:
Klopt ook, behalve dan dat het jammer zou zijn voor mijn partner. Met de grondbeginselen van de emancipatie heb ik net zo weinig te maken dan met de grondbeginselen van het Maoisme.
pi_157510314
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:00 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Op deze zin wil ik toch wel nader ingaan. Het is misschien niet nodig voor jou, maar wel voor hem en zijn geestelijke gezondheid. Toen vrouwen in dergelijke posities zaten hadden ze ook breiclubjes, borduurmiddagen, thee-uurtjes (waarbij het echt niet alleen bij thee bleef altijd) simpelweg om niet te vereenzamen en andere dingen te doen en onder de mensen te komen. En als hij zegt dat hij het zelf ook zo wilt dan vraag ik me af wat hier waar van is, als hij gewend is aan weinig ruimte. Zo weinig dat hij zichzelf mogelijk niet meer kan uiten.

Maar deze zin zet me ook aan het denken, ben je niet gewoon keihard aan het trollen eigenlijk? Als dat zo is wil ik wel toegeven dat ik dat nu pas door heb. :D
Hij mag best wel eens naar buiten hoor. En hij heeft ook gewoon sociale contacten overdag. Ik trol niets, want ik beschrijf jou onze situatie. Soms scherp ik wel eens iets aan omdat jouw reacties ook vrij fel zijn.
  vrijdag 13 november 2015 @ 12:43:24 #197
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_157510460
quote:

[..]

Nu hoop ik toch dat je aan het trollen bent. :')
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_157510542
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:43 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nu hoop ik toch dat je aan het trollen bent. :')
Nee. Maar ik probeer HVB c.s. wel duidelijk te maken dat het helemaal niet mijn doelstelling is om een gelijkwaardige relatie te hebben en dat zulke relaties (bewust of onbewust) veel vaker voorkomen dan hij wellicht denkt.
Verder is het wel zo dat ik mijn man niet met zijn vrienden de stad in zou laten gaan als het huis nog niet helemaal op orde is. Of hij nu hoog of laag springt. Dan kan hij zijn vrienden bellen om te zeggen dat hij een uurtje later komt omdat hij nog moet strijken.
pi_157510632
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:31 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Als andere vrouwen niet sterk genoeg zijn om hun eigen positie te bevechten en daardoor -tegen hun zin- achter het aanrecht belanden ga ik daar niet de barikades voor op. Wat dat betreft ben ik helemaal geen feminist. Als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het wel vrouwen die voorkeur of privileges opeisen vanwege hun geslacht, en niet op eigen kracht in staat zijn de top te bereiken.
Overigens is het niet aan de emancipatiebeweging te danken dat het voor vrouwen mogelijk is om volwaardig mee te doen in de maatschappij. Door de eeuwen heen zijn er voldoende vrouwen geweest die het op eigen kracht gelukt is. Die emancipatie is vooral gericht op dat clubje dat wel wil maar niet kan. Idem voor allerlei gelijkerechtenclubjes voor minderheden.
En nogmaals, ik beweer nergens dat ik een gelijkwaardige relatie heb of daar naar streef. Voor jou is het blijkbaar een dogma dat relaties gelijkwaardig zouden moeten zijn. Voor mij niet. Wie er dan boven ligt (de man of de vrouw), hangt enkel van de betrokken individuele eigenschappen af, niet van het geslacht.
En inderdaad. Als ik nu opnieuw een partner zou moeten kiezen, dan zou ik er -weer- eentje nemen die in zijn aard eerder dienend dan leidend is. Omdat dit beter bij mijn persoonlijkheid past. Die mannen zijn er volop, misschien nog wel meer dan vrouwen.
Ik zou de geschiedenis nog maar eens goed lezen, het was voor de gemiddelde vrouw niet alleen cultureel onmogelijk, ook wettelijk.
Wat dat tweede betreft, zou je man ook weer voor deze situatie kiezen?

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:33 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Hij heeft voor zichzelf bepaald dat het voor hem het beste is dat ik het meeste voor hem bepaal. Als hij dit niet zou willen dan zou hij zich wel anders opstellen of desnoods vertrekken. Het is niet zo dat ik hem thuis aan de ketting heb liggen of zo.
Als jij hem wel de gelegenheid biedt zich anders op te stellen wanneer hij zijn eigen bepaling wilt herzien dan is er niets aan het handje, vraag is of je dat dan nog wel kunt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:34 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Klopt hoor!

[..]

Klopt ook, behalve dan dat het jammer zou zijn voor mijn partner. Met de grondbeginselen van de emancipatie heb ik net zo weinig te maken dan met de grondbeginselen van het Maoisme.
Je mag vinden wat je vindt natuurlijk, maar er ook tegen kunnen dat er over die mening van je ook weer wat gevonden wordt en dat kon je niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:36 schreef Ellen_1984 het volgende:

[..]

Hij mag best wel eens naar buiten hoor. En hij heeft ook gewoon sociale contacten overdag. Ik trol niets, want ik beschrijf jou onze situatie. Soms scherp ik wel eens iets aan omdat jouw reacties ook vrij fel zijn.
Kijk dit soort kleine dingetjes bedoel ik nu juist, daar heb ik het over. Een kind mag naar buiten, een volwassene gaat naar buiten.
Misschien zijn mijn reacties wel fel, maar ik voel dan niet de noodzaak dingen aan te scherpen. Het is allemaal precies zoals ik het zeg bedoeld, niet meer en niet minder. Wellicht ben je zelf juist onzekerder dan je jezelf hebt wijsgemaakt en ben je gewend te compenseren. Hier door je reacties aan te scherpen, thuis door je boven je man te plaatsen. :D
Een heer met stijl
pi_157510792
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 november 2015 12:50 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Ik zou de geschiedenis nog maar eens goed lezen, het was voor de gemiddelde vrouw niet alleen cultureel onmogelijk, ook wettelijk.
Wat dat tweede betreft, zou je man ook weer voor deze situatie kiezen?

Genoeg machtige en invloedsrijke vrouwen in de geschiedenis, zie dit lijstje maar: http://www.womeninworldhistory.com/rulers.html
Wat er nu wettelijk veranderd wordt is dat ook zwakke vrouwen een kansje krijgen. Ik vind dat helemaal niet nodig, zelfs onwenselijk, want het doet af aan mijn eigen prestaties.

Mijn man zou nu opnieuw voor een vergelijkbare situatie kiezen, omdat hij zegt dat hij met deze levenswijze zich veel beter voelt dan toen hij nog werkte.
quote:
Als jij hem wel de gelegenheid biedt zich anders op te stellen wanneer hij zijn eigen bepaling wilt herzien dan is er niets aan het handje, vraag is of je dat dan nog wel kunt.

[..]

Je mag vinden wat je vindt natuurlijk, maar er ook tegen kunnen dat er over die mening van je ook weer wat gevonden wordt en dat kon je niet.

[..]

Kijk dit soort kleine dingetjes bedoel ik nu juist, daar heb ik het over. Een kind mag naar buiten, een volwassene gaat naar buiten.
Misschien zijn mijn reacties wel fel, maar ik voel dan niet de noodzaak dingen aan te scherpen. Het is allemaal precies zoals ik het zeg bedoeld, niet meer en niet minder. Wellicht ben je zelf juist onzekerder dan je jezelf hebt wijsgemaakt en ben je gewend in compenseren. Hier door je reacties aan te scherpen, thuis door je boven je man te plaatsen. :D
Fel en aanscherpen is voor mij ongeveer hetzelfde hoor. Ik had die twee begrippen ook om kunnen draaien. Op mijn werk heb ik ook een leidinggevende positie, dus het is niet zo dat ik thuis iets probeer te compenseren dat ik elders niet heb.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')