Jij ging er op door en kende er Freudiaanse betekenissen aan toe!quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:21 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Jij begon over penetreren, niet ik hoor!
Dat is ook de definitie van een Freudiaanse verspreking (of vertikking). Dat je per ongeluk iets zegt dat wel in je achterhoofd zit, maar dat je om sociaal wenselijke redenen niet direct kunt uiten.quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:21 schreef PeZu het volgende:
[..]
nu eigenlijk niet, totdat jij hem erop wees, dacht alleen jij er aan, hij vertikte zich slechts
verspreking ja, dat gaat niet op voor typen, aangezien een typefout gewoon een typefout kan zijnquote:Op vrijdag 13 november 2015 13:23 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Dat is ook de definitie van een Freudiaanse verspreking (of vertikking). Dat je per ongeluk iets zegt dat wel in je achterhoofd zit, maar dat je om sociaal wenselijke redenen niet direct kunt uiten.
Natuurlijk was ik het die hem er op wees en het in de context van deze chat geplaatst heb.
En dat zij ze ergens opgeborgen heeft zitten op zolder.quote:
Al zes jaar (op deze wijze). En dat gaat nog steeds goed.quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:21 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
"Mag ik naar buiten mama?"
- "Heb je al je klusjes gedaan?"
"Ja, ik heb al heel goed schoongemaakt."
- "Nou je moet mijn bord natuurlijk ook nog afwassen en mijn voeten masseren."
"Maar jij bent nog niet eens aan het eten!"
- "Dan wacht je maar een uurtje hoor, eerst even de krant rustig lezen."
"Oowkee."
Grappige shit wel. Ik vraag me af hoe lang jullie het volhouden.
Ben je nu gewoon niet zo slim of heb je weinig gevoel voor humor?quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:26 schreef PeZu het volgende:
[..]
verspreking ja, dat gaat niet op voor typen, aangezien een typefout gewoon een typefout kan zijn
O, dat ben ik met je eens hoor. Alleen het toestemming vragen aan je levenspartner vind ik altijd een tikje mensonterend. Maar eerlijk is eerlijk, ook veel mannen die het huishouden niet op zich nemen moeten toestemming vragen om buiten te spelen. Mij zou het niet passen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:27 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Al zes jaar (op deze wijze). En dat gaat nog steeds goed.
Maar als een man opbelt naar zijn vrienden, dat hij een uurtje later komt omdat hij nog een belangrijk rapport moet aftikken voor een deadline, dan is dat toch ook ok? Of als een vrouw een half uurtje later bij haar vriendin aankomt omdat de kinderen nog op bed gelegd moeten worden?
Zijn taak is het huishouden, en die moet hij afgerond hebben voordat hij leuke dingen kan gaan doen. Ik ga niet als een muts staan strijken omdat hij overdag niet doorgewerkt heeft en nu meteen naar zijn vrienden wil. Dan had hij maar beter moeten plannen.
Het verschil is dat jij werk en privé tijd hebt. Thuis ben je gevrijwaard van je taken. Hij is dat wat betreft nooit, want het huishouden is nooit klaar. En diegene die het huishouden doet heeft weliswaar die verantwoordelijkheid, maar is wat dat betreft eigen baas. Hij/zij zorgt wel dat het af komt, of dit nu voor of na een vriend(inn)enbezoek is, hij/zij reguleert dat zelf. Daar heeft heb je geen partner als controlerende/toestemminggevende partij bij nodig.quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:27 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Al zes jaar (op deze wijze). En dat gaat nog steeds goed.
Maar als een man opbelt naar zijn vrienden, dat hij een uurtje later komt omdat hij nog een belangrijk rapport moet aftikken voor een deadline, dan is dat toch ook ok? Of als een vrouw een half uurtje later bij haar vriendin aankomt omdat de kinderen nog op bed gelegd moeten worden?
Zijn taak is het huishouden, en die moet hij afgerond hebben voordat hij leuke dingen kan gaan doen. Ik ga niet als een muts staan strijken omdat hij overdag niet doorgewerkt heeft en nu meteen naar zijn vrienden wil. Dan had hij maar beter moeten plannen.
of jouw humor is gewoon niet zo leuk voor een ander heh? dat is tenslotte ene kwestie van smaak en net zoals met meerdere zaken, geen kwestie van goed of fout maar je wil graag scoren en dan kom je weer met holle retroriek als je feitelijk terecht wordt gewezen en geen kant op kan en dan moet je gelijk laag uithalen, een vrouw als jou zou ik gewoon slaan, je bent een bloedzuigende teefquote:Op vrijdag 13 november 2015 13:28 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Ben je nu niet zo slim of heb je weinig gevoel voor humor?
Ik zou mij daar absoluut niet prettig bij voelen, ik ben niet de baas over mijn man, als ik de baas wilde zijn had ik wel een hond.quote:Op vrijdag 13 november 2015 12:46 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Nee. Maar ik probeer HVB c.s. wel duidelijk te maken dat het helemaal niet mijn doelstelling is om een gelijkwaardige relatie te hebben en dat zulke relaties (bewust of onbewust) veel vaker voorkomen dan hij wellicht denkt.
Verder is het wel zo dat ik mijn man niet met zijn vrienden de stad in zou laten gaan als het huis nog niet helemaal op orde is. Of hij nu hoog of laag springt. Dan kan hij zijn vrienden bellen om te zeggen dat hij een uurtje later komt omdat hij nog moet strijken.
Ondanks dat ik geen direct antwoord van je krijg leidt ik uit je post af dat het waarschijnlijk allebei het geval is. Je bent niet zo slim en hebt tevens weinig gevoel voor humor. Ook al omdat je dit topic al 2 keer met geweld dreigt als je een vrouw tegenkomt die zich niet door een mannetje als jij de les laat lezen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:31 schreef PeZu het volgende:
[..]
of jouw humor is gewoon niet zo leuk voor een ander heh? dat is tenslotte ene kwestie van smaak en net zoals met meerdere zaken, geen kwestie van goed of fout maar je wil graag scoren en dan kom je weer met holle retroriek als je feitelijk terecht wordt gewezen en geen kant op kan en dan moet je gelijk laag uithalen, een vrouw als jou zou ik gewoon slaan, je bent een bloedzuigende teef
Als dat zo voor jullie het beste werkt is dat dan toch ook prima? Alhoewel ik denk dat je in zo'n relatie sommige dingen ook met elkaar overlegt voordat je het doet.quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik zou mij dar absoluut niet prettig bij voelen, ik ben niet de baas over mijn man, als ik de baas wilde zijn had ik wel een hond.
Ik heb er ook geen behoefte aan dat mijn man de baas is over mij, dus dat is ook niet ter sprake.
wij zijn gewoon onszelf, zonder dat iemand de baas is over de ander of toestemming moet vragen voor het een of ander.
Een goede vraag. Het hangt heel veel van de betreffende karakters af. En alhoewel dit het beste past, heeft dit voor ons ook wel mindere kanten natuurlijk. Maar die zijn er in een gelijkwaardige relatie vast ook wel.quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:36 schreef Ravage het volgende:
Wat ik mij afvraag: is het eigenlijk wel leuk om een ongelijkwaardige relatie te hebben? Geeft je man wel eens tegengas, en zo niet: mis je dat dan juist niet? Het lijkt me ongelooflijk saai om iemand in huis te hebben die meer een medewerker is dan een gelijkwaardige partner.
Ik vraag me af hoe zij het gaat doen als haar man overlijdt. Wie doet dan 'het grote huishouden'?quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik zou mij dar absoluut niet prettig bij voelen, ik ben niet de baas over mijn man, als ik de baas wilde zijn had ik wel een hond.
Ik heb er ook geen behoefte aan dat mijn man de baas is over mij, dus dat is ook niet ter sprake.
wij zijn gewoon onszelf, zonder dat iemand de baas is over de ander of toestemming moet vragen voor het een of ander.
Ja ho voor overleggen valt van alles te zeggen. Maar dat is iets anders dan toestemming geven/vragen. Overleggen is gewoon gezond rekening houden.quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:36 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Als dat zo voor jullie het beste werkt is dat dan toch ook prima? Alhoewel ik denk dat je in zo'n relatie sommige dingen ook met elkaar overlegt voordat je het doet.
Zelfs als je de baas bent, heb dan tenminste het fatsoen om te doen alsof dat niet zo is. Mannen die vrouwen onderdrukken snappen dat tenminste.quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:34 schreef snakelady het volgende:
[..]
Laten we hopen dat dit nog lang duurt natuurlijk. Maar er zijn genoeg mannen die graag in de positie van Johan willen verkeren hoor!quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:37 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe zij het gaat doen als haar man overlijdt. Wie doet dan 'het grote huishouden'?
je krijgt een heel direct antwoord, dat het jou niet bevalt maakt niet een minder goed antwoordquote:Op vrijdag 13 november 2015 13:35 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Ondanks dat ik geen direct antwoord van je krijg leidt ik uit je post af dat het waarschijnlijk allebei het geval is. Je bent niet zo slim en hebt tevens weinig gevoel voor humor. Ook al omdat je dit topic al 2 keer met geweld dreigt als je een vrouw tegenkomt die zich niet door een mannetje als jij de les laat lezen.
Niet alleen het fatsoen, het werkt ook beter. In werksituaties bijvoorbeeld is het een kunst om de baas te zijn en niet de baas te spelen.quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:39 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Zelfs als je de baas bent, heb dan tenminste het fatsoen om te doen alsof dat niet zo is.
quote:Mannen die vrouwen onderdrukken snappen dat tenminste.
Wow. Oké. Dit gaat wel wat ver. Hij mag nooit meer hangen met zijn vrienden of zich lekker gedragen zoals hij dat wil? Is het dan echt zo erg dat je wc een dagje niet schoon wordt gemaakt? En hij moet dagelijks je voeten masseren? Serieus, ik heb spijt dat ik ooit iets heb gezegd om jou nog enigszins te verdedigen. Dit vind ik echt walgelijk.quote:Op vrijdag 13 november 2015 10:24 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Wat is er zo zielig voor mijn man? Dat hij niet meer stoer mag doen door te brallen en te zuipen met zijn vrienden en stoere verhalen vertelt hoe hij zijn vrouwtje onder de duim heeft?
Dat hij moet werken thuis? Op mijn werk heb ik mijn targets en deadlines. Is het dan teveel gevraagd dat ik verlang dat de wc helemaal fris is als ik thuiskom of dat hij mijn voeten masseert? Kan de zwakke mannenziel zoiets opeens niet meer aan?
Kortom je hebt een man niet om wie hij is, maar om wat hij doet? Een soort arbeidsverhouding eigenlijk?quote:Op vrijdag 13 november 2015 13:40 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Laten we hopen dat dit nog lang duurt natuurlijk. Maar er zijn genoeg mannen die graag in de positie van Johan willen verkeren hoor!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |