een vrouw met een eigen mening is zeldzaamquote:Op donderdag 12 november 2015 09:23 schreef davako het volgende:
Aldus achmed, die überhaupt niet een vrouw kan waarderen met een eigen mening.
Alsof jij vrouwen kentquote:Op donderdag 12 november 2015 09:24 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]
een vrouw met een eigen mening is zeldzaam
het overgrote deel vertoont kudde gedrag en zal gedrag, waarden en normen imiteren dat op dat moment populair en maatschappelijk aanvaard zijn
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EN EEN SIGNATURE VAN MAX. 4 REGELS
BAM
quote:Op donderdag 12 november 2015 09:26 schreef AhmedJaret het volgende:
[..]Die heeft afstand van je genomen, vanwege je dramatische prestaties. Elk jaar weer veel lol als jij besproken wordt op familie dagen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe noem je een homofiele moslim?quote:Op donderdag 12 november 2015 09:26 schreef Ravage het volgende:
TS houdt wel heel erg van mannen.. Zou hij...?
in de kontquote:Op donderdag 12 november 2015 09:26 schreef Ravage het volgende:
TS houdt wel heel erg van mannen.. Zou hij...?
Nice.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:30 schreef zovty het volgende:
Op zich heb je wel een punt.
De maatschappij heeft er eeuwen over gedaan om tot een bepaalde, wat men nu traditionele noemt, rolverdeling te komen. Aangezien we nu in een tijd leven waarin traditie een vieze bijsmaak heeft gekregen moet die rolverdeling die zich eeuwen en eeuwen heeft kunnen ontwikkelen/bijschaven/perfectioneren huphup uit het raam.
Er is niet zoveel mis met vrouwen die thuis blijven en voor de kinderen zorgen. Er is geen (jong)volwassene die zal zeggen: oh jongen, mijn moeder was vroeger ALTIJD thuis als er iets was of als ik van school kwam. Dan waren er koekjes en thee. Echt zo kut. Het huis was aan kant, en als mijn vader thuis kwam dan gingen we eten. Echt eten, door mijn moeder zelf gemaakt. Daarom ben ik nu zelf zo'n lui vetvreetvarken, omdat ik het thuis verkeerd heb geleerd.
Nooit hoor je dat, echt nooit.
Maar er is geen reden om aan te nemen dat die rolverdeling niet anders kan zijn. Het is misschien niet traditioneel, maar dan is er nog steeds een rolverdeling. Vader zorgt voor de kinders in het huishouden en moeders zorgt voor brood op de plank
En ik denk dat het daar vaak misgaat bij de vrouwtjes, die verwarren traditioneel met rolverdeling. Er is niks mis met verschillende aanvullende taken, dat maakt de ene partner niet meer of minder dan de ander. Maar een gezin heeft niks aan twee even hardwerkende en even veel verdienende ouders als je kinderen eindeloos moeten overblijven op school en alleen magnetronmaaltijden krijgen voorgeschoteld.
En nu zeg ik hetzelfde als TS, maar dan als betere troll verpakt.
Succes.
Het is wel beter wanneer 1 partner het geld verdient en 1 partner het huishouden doet. Dat is duidelijk en voorkomt ook discussies over wie wat doet.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:30 schreef zovty het volgende:
De maatschappij heeft er eeuwen over gedaan om tot een bepaalde, wat men nu traditionele noemt, rolverdeling te komen. Aangezien we nu in een tijd leven waarin traditie een vieze bijsmaak heeft gekregen moet die rolverdeling die zich eeuwen en eeuwen heeft kunnen ontwikkelen/bijschaven/perfectioneren huphup uit het raam.
Er is niet zoveel mis met vrouwen die thuis blijven en voor de kinderen zorgen. Er is geen (jong)volwassene die zal zeggen: oh jongen, mijn moeder was vroeger ALTIJD thuis als er iets was of als ik van school kwam. Dan waren er koekjes en thee. Echt zo kut. Het huis was aan kant, en als mijn vader thuis kwam dan gingen we eten. Echt eten, door mijn moeder zelf gemaakt. Daarom ben ik nu zelf zo'n lui vetvreetvarken, omdat ik het thuis verkeerd heb geleerd.
Maar er is geen reden om aan te nemen dat die rolverdeling niet anders kan zijn. Het is misschien niet traditioneel, maar dan is er nog steeds een rolverdeling. Vader zorgt voor de kinders in het huishouden en moeders zorgt voor brood op de plank
En ik denk dat het daar vaak misgaat bij de vrouwtjes, die verwarren traditioneel met rolverdeling. Er is niks mis met verschillende aanvullende taken, dat maakt de ene partner niet meer of minder dan de ander. Maar een gezin heeft niks aan twee even hardwerkende en even veel verdienende ouders als je kinderen eindeloos moeten overblijven op school en alleen magnetronmaaltijden krijgen voorgeschoteld.
Succes.
Top!quote:Op donderdag 12 november 2015 11:07 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Het is wel beter wanneer 1 partner het geld verdient en 1 partner het huishouden doet. Dat is duidelijk en voorkomt ook discussies over wie wat doet.
Ik werk (als vrouw) buiten de deur en mijn man doet het huishouden. Dat is bij ons nu eenmaal zo ontstaan en ik verdien nu ook meer dan mijn man zou doen als hij zou werken.
Voor ons een prima oplossing, want ik houd echt niet van afwassen en strijken, en mijn man is er nu ook heel tevreden mee.
Nou, dat valt wel mee want we hebben een behoorlijk groot huis en ik wil wel dat alles gewoon altijd netjes is. Zelf doe ik echt absoluut niks aan het huishouden. Ik denk dat hij toch wel meer dan 60 uur per week aan het koken, poetsen, wassen, strijken is. Een huisvrouw is nooit klaar, zeggen ze wel eens.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:20 schreef zovty het volgende:
[..]
Dan heeft je man een luizenleventje.
Maar als jullie er heppie mee zijn, dikke prima.
Ik voel me anders wel aardig falend nu ik niet kan werken en daardoor tijdelijk geen inkomen heb. Gelukkig wel goed gespaard van tevoren, maar leuk is anders. Ben dan ook wel van plan straks de draad weer op te pakken. Zal uiteraard niet fulltime zijn, maar het is wel fijn als je gewoon schoenen van 140 kunt kopen van je eigen geld en niet van het geld dat je kerel bij elkaar heeft gewerkt.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:30 schreef zovty het volgende:
Succes.
Ik weet niet hoe je dat rekent, maar als hij zegt dat het 1,5 uur duurt om een was te draaien en dan nog eens uurtje in de droger wil niet zeggen dat hij 2,5 uur bezig is geweest hequote:Op donderdag 12 november 2015 11:23 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Nou, dat valt wel mee want we hebben een behoorlijk groot huis en ik wil wel dat alles gewoon altijd netjes is. Zelf doe ik echt absoluut niks aan het huishouden. Ik denk dat hij toch wel meer dan 60 uur per week aan het koken, poetsen, wassen, strijken is. Een huisvrouw is nooit klaar, zeggen ze wel eens.
Waarom kan je niet werken? Moet je biggen?quote:Op donderdag 12 november 2015 11:26 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ik voel me anders wel aardig falend nu ik niet kan werken en daardoor tijdelijk geen inkomen heb. Gelukkig wel goed gespaard van tevoren, maar leuk is anders. Ben dan ook wel van plan straks de draad weer op te pakken. Zal uiteraard niet fulltime zijn, maar het is wel fijn als je gewoon schoenen van 140 kunt kopen van je eigen geld en niet van het geld dat je kerel bij elkaar heeft gewerkt.
Binnenkort baren. Werk wat ik deed was fysiek voor mij niet meer te doen dus moest vrij snel stoppen.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:28 schreef zovty het volgende:
[..]
Waarom kan je niet werken? Moet je biggen?
Nou, als de was loopt dan kan hij ondertussen de ramen zemen en dergelijke. Als ik thuis werk dan zie ik echt wel dat hij de hele dag druk is. Het is eerder zo dat ik s avonds al op de bank zit en dat hij de afwas doet en daarna nog een strijk heeft.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:27 schreef zovty het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe je dat rekent, maar als hij zegt dat het 1,5 uur duurt om een was te draaien en dan nog eens uurtje in de droger wil niet zeggen dat hij 2,5 uur bezig is geweest he
Vaste rollen maakt het allemaal veel soepeler inderdaad.quote:Maar evengoed; dikke prima, je kunt de rolverdeling ook omdraaien, maar ik denk wel dat het goed is dat er rollen in een relatie zijn. Helemaal als je kinders hebt.
60 uur per week bezig zijn aan huishouden. Wat een onzin zeg. Je woont toch niet in een kasteel met 40 kamers.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:23 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Nou, dat valt wel mee want we hebben een behoorlijk groot huis en ik wil wel dat alles gewoon altijd netjes is. Zelf doe ik echt absoluut niks aan het huishouden. Ik denk dat hij toch wel meer dan 60 uur per week aan het koken, poetsen, wassen, strijken is. Een huisvrouw is nooit klaar, zeggen ze wel eens.
Ik denk dat je kerel het prima vindt dat jij schoenen van 140 euro koopt van zijn salaris, jij draagt immers zijn nakomelingen, en dit geheel om niet.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:31 schreef Myrr het volgende:
[..]
Binnenkort baren. Werk wat ik deed was fysiek voor mij niet meer te doen dus moest vrij snel stoppen.
Nou ja, ik zou zeggen: ga zelf het huishouden voor een maand doen.quote:Op donderdag 12 november 2015 11:39 schreef davako het volgende:
[..]
60 uur per week bezig zijn aan huishouden. Wat een onzin zeg. Je woont toch niet in een kasteel met 40 kamers.
Het typerende aan jouw situatie is dat als de rollen omgedraaid zouden zijn, de werkende (dat zou dan dus je man zijn) door feministen voor lompe hork, dominant en autoritair zou worden versleten en degene die het huishouden zou doen (jij dus), voor iemand die in een keurslijf gedrukt is, niet voor zichzelf kan opkomen en wellicht ook nog betiteld zou worden als huissloof en dergelijke.quote:Op donderdag 12 november 2015 12:03 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Nou ja, ik zou zeggen: ga zelf het huishouden voor een maand doen.
Natuurlijk is het wel zo dat bij veel tweeverdieners het huishouden in veel minder tijd gedaan wordt. Maar daar vind ik het dan ook vaak maar een zooitje. Vaak strijken die mensen maar de helft, zemen ze de ramen maar 1x per 2 maanden en koken kant-en-klaar. Bij ons is het altijd heel netjes.
Ik denk dat mijn man alleen al met koken snel 20 uur per week bezig is. Maar dan heb je wel zelfgemaakte soep ipv zo n unox soep uit blik bijvoorbeeld.
Eens. Hoe de verhouding in een relatie ligt is meer afhankelijk van het karakter van de betreffende personen dan van het geslacht. Een situatie waarin de man kostwinner is en de vrouw huisvrouw zie je wel vaker. Alhoewel de situatie met een carrierevrouw en een mannelijke huisvrouw wel steeds vaker voorkomt. Op mijn werk ken ik 2 andere situaties waarin de vrouw in ieder geval de hoofdkostwinner is en de man nog maar part time werkt. Dat is dan vaak zo omdat de vrouw gewoon anderhalf keer zoveel kan verdienen.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:05 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Het typerende aan jouw situatie is dat als de rollen omgedraaid zouden zijn, de werkende (dat zou dan dus je man zijn) door feministen voor lompe hork, dominant en autoritair zou worden versleten en degene die het huishouden zou doen (jij dus), voor iemand die in een keurslijf gedrukt is, niet voor zichzelf kan opkomen, betiteld zou worden als huissloof en dergelijke.
Maar net zoals jij en je man ervoor hebben gekozen dat deze rolverdeling bij jullie goed past zijn er ook vrouwen die graag het huishouden willen doen in plaats van werken. Je hebt een categorie feministen die dat bespottelijk en achterhaald vindt, maar die een situatie zoals bij jou thuis gretig accepteren.
Wel meer ook, ik denk dat vrijwel alle mannen het huishouden als een luizebaantje zien in vergelijking met 'echt' werk.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:11 schreef Ellen_1984 het volgende:
Ik denk trouwens dat als mannen en vrouwen zonder hinder van traditie en vooroordeel zouden mogen kiezen, zeker 20% van de mannen als huisvrouw terecht zou komen.
Zou je ook willen switchen als je wist dat je net zo veel uren of meer bezig was dan met echt werk?quote:Op donderdag 12 november 2015 13:12 schreef zovty het volgende:
[..]
Wel meer ook, ik denk dat vrijwel alle mannen het huishouden als een luizebaantje zien in vergelijking met 'echt' werk.
Ik zou in ieder geval gelijk zonder nadenken switchen.
Het helpt wel als je de betreffende man geen huisvrouw noemt.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:08 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Eens. Hoe de verhouding in een relatie ligt is meer afhankelijk van het karakter van de betreffende personen dan van het geslacht. Een situatie waarin de man kostwinner is en de vrouw huisvrouw zie je wel vaker. Alhoewel de situatie met een carrierevrouw en een mannelijke huisvrouw wel steeds vaker voorkomt. Op mijn werk ken ik 2 andere situaties waarin de vrouw in ieder geval de hoofdkostwinner is en de man nog maar part time werkt. Dat is dan vaak zo omdat de vrouw gewoon anderhalf keer zoveel kan verdienen.
ja.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:14 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Zou je ook willen switchen als je wist dat je net zo veel uren of meer bezig was dan met echt werk?
Dit.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:15 schreef AhmedJaret het volgende:
van die vrouwen die denken dat ze de patriarchaat te boven staan en zelf hun eigen boontjes kunnen doppen, dat een vrouw werkt is best maar het zou niet 100% van haar leven moeten zijn
en dan heb je ook nog van die rebelse vrouwen die vinden dat vrouwen net zoveel kunnen als mannen en net zoveel rechten zouden moeten hebben op de werkvloer - die vrouwen zouden eens een jaar in de bouw moeten werken kijken of ze dan nog zo lopen te miepen
stel je voor dat alleen vrouwen nog mogen werken, onze samenleving zou in elkaar storten - terwijl wanneer alleen mannen mogen werken de samenleving wel schade zou oplopen maar uiteindelijk herstelt
die 50/50 verhouden is daarom ook helemaal niet realistisch, 5/95 (95% mannelijke beroepsbevolking) is veel realistischer, maar nee alle vrouwen moeten maar studeren en denken dat ze manager moeten worden terwijl ze no egga kunnen bakken![]()
het uiteindelijke doel van een vrouw is kindjes baren en thuis de orde op zaken stellen zodat ze de man kan amusuren en verzorgen omdat hij brood op de plank legt
een vrouw is in bepaalde dingen goed en een man in bepaalde dingen - voor de vrouw is een carriere maken en "werken" daar niet een van
Ik heb lang genoeg in mijn eentje het huishouden gedaan, en hou daarom eens op werk met huishouden op deze manier te vergelijken. Je bent echt nooit en te nimmer zoveel tijd kwijt aan het huishouden en al helemaal niet als je zoals jullie geen kinderen hebt.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:14 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Zou je ook willen switchen als je wist dat je net zo veel uren of meer bezig was dan met echt werk?
Ik moet wel toegeven dat wanneer in een relatie de man enige tijd het huishouden heeft gedaan, dit ook wel de rest van de relatie beïnvloedt. Mijn man is er wel stukken meegaander en zachter door geworden. Je merkt gewoon dat je als vrouw sommige andere dingen gaat doen die 'traditioneel' vaker door de man gedaan worden, zoals achter het stuur kruipen bij autorijden (is dan ook mijn leasebak). Maar dat hij dan weer de bob is op feestjes.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:15 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Het helpt wel als je de betreffende man geen huisvrouw noemt.
Ook is het erg belangrijk dat een vrouw zich verder niet zwaar dominant op gaat stellen o,dat zij het geld verdient of (dit geldt onafhankelijk van wie welke taak op zich neemt) hem er constant aan herinnert dat het haar geld is.
Dan kan zo'n verdeling een lang een voorspoedig leven beschoren zijm.
maar, to be fair, dat was wel op de jongetjesmanier dan toch he? Dus gewoon om de bank heen stofzuigen, en na het eerste najaarsbuitje de ramen ook weer als gezeemd beschouwen.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:19 schreef davako het volgende:
[..]
Ik heb lang genoeg in mijn eentje het huishouden gedaan
Misschien vind je nog wel een vrouw die graag zelf carrière maakt en voor wie jij dan de huishouder kan worden. Er studeren tegenwoordig meer vrouwen dan mannen af, dus daar zijn genoeg vrouwen naar op zoek!quote:Op donderdag 12 november 2015 13:16 schreef zovty het volgende:
[..]
ja.
Want het huishouden is wel nuttig, je profiteert er direct van, zelf. Ik eet zelf de soep die ik zelf heb gemaakt, ik kijk zelf door de ramen die ik zelf heb gewassen.
Nu hou ik me bezig met de onzinproblemen met computers van medewerkers bij een onzinbedrijf dat een onzinproduct verkoopt. Ik voeg werkelijk helemaal niks toe aan mijn leven of de maatschappij.
Ja, best, mits dikke fleppen.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:22 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Misschien vind je nog wel een vrouw die graag zelf carrière maakt en voor wie jij dan de huishouder kan worden. Er studeren tegenwoordig meer vrouwen dan mannen af, dus daar zijn genoeg vrouwen naar op zoek!
Oké oké, wel op de "jongetjesmanier".quote:Op donderdag 12 november 2015 13:22 schreef zovty het volgende:
[..]
maar, to be fair, dat was wel op de jongetjesmanier dan toch he? Dus gewoon om de bank heen stofzuigen, en na het eerste najaarsbuitje de ramen ook weer als gezeemd beschouwen.
Je mag, voor de afwisseling, ook wel eens bij mij huishouden. Dikke fleppen niet eens verplicht.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:27 schreef Fera het volgende:
Ik doe graag het huishouden, maar de hele dag thuis bezig zijn, 24/7, daar zou ik gek van worden. Dus ik zou het liever afwisselen.
Grapjas.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:28 schreef zovty het volgende:
[..]
Je mag, voor de afwisseling, ook wel eens bij mij huishouden. Dikke fleppen niet eens verplicht.
Dit.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:30 schreef zovty het volgende:
Succes.
Dat komt omdat alles nu studeren heet, van het MBO tot en met het behalen van een universitair proefschrift. In die laatste categorie zijn er echt niet overduidelijk meer vrouwen of mannen te bespeuren.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:22 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Misschien vind je nog wel een vrouw die graag zelf carrière maakt en voor wie jij dan de huishouder kan worden. Er studeren tegenwoordig meer vrouwen dan mannen af, dus daar zijn genoeg vrouwen naar op zoek!
Studeren is voor mij universitair. Maar ook daar zie je vrouwen gestaag in de meerderheid komen. Een groot deel van de afgestudeerde mannen kiest trouwens voor een vrouw met een wat lager opleidingsniveau, waardoor afgestudeerde vrouwen dat ook doen.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:33 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat komt omdat alles nu studeren heet, van het MBO tot en met het behalen van een universitair proefschrift. In die laatste categorie zijn er echt niet overduidelijk meer vrouwen of mannen te bespeuren.
Hiernaast komt weer de besproken individuele voorkeur, een deel van die afgestudeerde vrouwen wil nooit full time gaan werken of hooguit totdat er kinderen komen.
Mijn vriend zou het ook helemaal prima vinden zegt hij. Zeker als we kinderen zouden hebben.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:36 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Studeren is voor mij universitair. Maar ook daar zie je vrouwen gestaag in de meerderheid komen. Een groot deel van de afgestudeerde mannen kiest trouwens voor een vrouw met een wat lager opleidingsniveau, waardoor afgestudeerde vrouwen dat ook doen.
Het gaat inderdaad om de individuele voorkeur. Maar ik denk dat er stiekem veel meer mannen een voorkeur als huishouder zouden hebben dan dat er nu dit daadwerkelijk doen.
Bron? Ik weet dat bij bepaalde studies meer vrouwen dan mannen zitten zoals rechten en geneeskunde. Maar een gehele universitaire populatie? Dat wil ik weleens zien. En misschien dat studeren voor jou universitair is, als het CBS uitspraken doet op grond van een ander criterium dan zijn die uitspraken voor jouw criterium natuurlijk niet te gebruiken.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:36 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Studeren is voor mij universitair. Maar ook daar zie je vrouwen gestaag in de meerderheid komen. Een groot deel van de afgestudeerde mannen kiest trouwens voor een vrouw met een wat lager opleidingsniveau, waardoor afgestudeerde vrouwen dat ook doen.
Speculeren, is je goed recht, maar het zegt niets natuurlijk. Zo denk ik er anders over en mijn buurman op de hoek weer anders.quote:Het gaat inderdaad om de individuele voorkeur. Maar ik denk dat er stiekem veel meer mannen een voorkeur als huishouder zouden hebben dan dat er nu dit daadwerkelijk doen.
Vrouwen kunnen helemaal niet meer dan mannen. De meeste zijn juist zo naïef als wat.quote:Op donderdag 12 november 2015 09:15 schreef AhmedJaret het volgende:
en dan heb je ook nog van die rebelse vrouwen die vinden dat vrouwen net zoveel kunnen als mannen en net zoveel rechten zouden moeten hebben op de werkvloer
Hèhè als het voor jullie werkt, mooi. Je ziet wel dat dat vaak is waarop het toch mis kan gaan, net als wanneer een vrouw meer geld verdient dan haar man. Veel mannen raken daar oprecht van in een dip. Het gevoel dat zij niet de man zijn in de relatie kan zelfs de meest zachtaardige man te veel worden.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:21 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Ik moet wel toegeven dat wanneer in een relatie de man enige tijd het huishouden heeft gedaan, dit ook wel de rest van de relatie beïnvloedt. Mijn man is er wel stukken meegaander en zachter door geworden. Je merkt gewoon dat je als vrouw sommige andere dingen gaat doen die 'traditioneel' vaker door de man gedaan worden, zoals achter het stuur kruipen bij autorijden (is dan ook mijn leasebak). Maar dat hij dan weer de bob is op feestjes.
Ik denk dat ook dat geen probleem is zolang je er allebei achter staat. Maar toch ben ik nu ondertussen wel de 'baas' in huis ja.
Doordat mijn man huishouder is geworden is hij juist uit die dip geraakt. Nu gaat het juist veel beter met hem.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:44 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Hèhè als het voor jullie werkt, mooi. Je ziet wel dat dat vaak is waarop het toch mis kan gaan, net als wanneer een vrouw meer geld verdient dan haar man. Veel mannen raken daar oprecht van in een dip. Het gevoel dat zij niet de man zijn in de relatie kan zelfs de meest zachtaardige man te veel worden.
Stel als hij ook wilde gaan werken hoe zou jij hier dan tegenover staan?quote:Op donderdag 12 november 2015 13:51 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Doordat mijn man huishouder is geworden is hij juist uit die dip geraakt. Nu gaat het juist veel beter met hem.
Eerst werkten wij ook allebei, bij dezelfde bank. Toen deze bank genationaliseerd werd en deels werd overgenomen, raakte hij zijn baan kwijt. Ik kreeg juist -gelukkig- een betere positie!quote:Op donderdag 12 november 2015 13:52 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Stel als hij ook wilde gaan werken hoe zou jij hier dan tegenover staan?
Dat kan zeker, ik heb het specifiek over de verhouding daarnaast. In onze samenleving is de mannelijke hoofdkostwinner nog steeds de norm. Die norm is best te doorbreken, maar ik denk dat het wel belangrijk is om, buiten een grapje af en toe, er zeer duidelijk in te zijn dat hij niet de vrouw is in de relatie, maar de man die het huishouden doet.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:51 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Doordat mijn man huishouder is geworden is hij juist uit die dip geraakt. Nu gaat het juist veel beter met hem.
Hij heeft er zelf dus niks meer over te zeggen? Ook al zou het hèm en zijn persoonlijke gezondheid ooit wèl beter uitkomen om wel weer te gaan werken? Of heb jij de buit al verdeeld naar hoe het voor jou het beste werkt? Zo dan klink je toch meer als een bitch dan ik aanvankelijk had gedacht.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:00 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Eerst werkten wij ook allebei, bij dezelfde bank. Toen deze bank genationaliseerd werd en deels werd overgenomen, raakte hij zijn baan kwijt. Ik kreeg juist -gelukkig- een betere positie!
De eerste tijd zat hij gewoon thuis en deed minimaal iets in het huishouden. Op de jongens-manier, zal ik maar zeggen. Eerst zei ik daar niet zoveel van, want ik kon me wel voorstellen dat hij in een dip zat. Toen het echter na een paar maanden nog steeds zo was kreeg ik er genoeg van. Het leverde ook wel spanningen op. Na een drukke dag op kantoor kwam ik een keer thuis en zat hij om half zeven nog steeds in zijn badjas. Toen ben ik boos geworden en heb hem gezegd dat hij voortaan het huishouden helemaal zelf en ook helemaal goed kon gaan doen, of dat hij anders kon vertrekken. Vanaf dat moment ging het beter en al snel kreeg hij er ook plezier in. Het is ook wel belangrijk dat je hem dan echt alles laat doen, dan voelt hij zich verantwoordelijk.
Nu wil ik niet meer dat hij gaat werken. Ik heb het zelf ondertussen best heel druk en ook s avonds moet ik vaak nog lezen of de actualiteiten volgen. Ik ga echt niet na een dag vergaderen s avonds nog de afwas doen! Financieel verdien ik ondertussen meer dan wij eerst samen, dus voor het geld hoeft het echt niet meer.
Verder kan ik me nu goed op mijn carrière richten en heb ik alle vrijheid. Als part-timer doe je toch niet echt serieus mee in een bedrijf. Dus we houden de situatie zoals zij nu is, ook als hij alsnog werk zou vinden.
Het is wel zo dat wanneer de vrouw buiten de deur werkt en de man het huishouden doet, de verhoudingen in de relatie daarnaast ook verschuiven. Als ik op de bank de krant lig te lezen en hij staat in de kamer te strijken, dan is dat natuurlijk niet bijzonder mannelijk. De vraag is of dat wel of geen probleem is voor je.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:04 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Dat kan zeker, ik heb het specifiek over de verhouding daarnaast. In onze samenleving is de mannelijke hoofdkostwinner nog steeds de norm. Die norm is best te doorbreken, maar ik denk dat het wel belangrijk is om, buiten een grapje af en toe, er zeer duidelijk in te zijn dat hij niet de vrouw is in de relatie, maar de man die het huishouden doet.
Je vroeg toch wat ik er van vond? Niet hij? Zelf wil hij het ook niet meer, want hij is nu gewoon heel tevreden/gelukkig als huisman. Hij solliciteert ook niet meer of zo.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:07 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Hij heeft er zelf dus niks meer over te zeggen? Ook al zou het hèm en zijn persoonlijke gezondheid ooit wèl beter uitkomen om wel weer te gaan werken? Of heb jij de buit al verdeeld naar hoe het voor jou het beste werkt? Zo dan klink je toch meer als een bitch dan ik aanvankelijk had gedacht.
Dat hoeft niet eeuwig te duren, het feit dat je hem naast je man ook je huishouder noemt, klinkt me ook niet gezond in de oren overigens.quote:Op donderdag 12 november 2015 13:51 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Sorry, maar hier klink je best wel als een bitch.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:00 schreef Ellen_1984 het volgende:
Het is ook wel belangrijk dat je hem dan echt alles laat doen, dan voelt hij zich verantwoordelijk.
Nu wil ik niet meer dat hij gaat werken. Ik heb het zelf ondertussen best heel druk en ook s avonds moet ik vaak nog lezen of de actualiteiten volgen. Ik ga echt niet na een dag vergaderen s avonds nog de afwas doen! Financieel verdien ik ondertussen meer dan wij eerst samen, dus voor het geld hoeft het echt niet meer.
Verder kan ik me nu goed op mijn carrière richten en heb ik alle vrijheid. Als part-timer doe je toch niet echt serieus mee in een bedrijf. Dus we houden de situatie zoals zij nu is, ook als hij alsnog werk zou vinden.
Huisman vind ik een rare term die de lading niet dekt. Tegen huisvrouw maakte je zelf nog bezwaar. Het is mijn man, hij zit thuis en doet het huishouden, hoe moet ik het dan noemen?quote:Op donderdag 12 november 2015 14:11 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Dat hoeft niet eeuwig te duren, het feit dat je hem naast je man ook je huishouder noemt, klinkt me ook niet gezond in de oren overigens.
Dat kan. Maar niet iedereen heeft natuurlijk ambitie. Ook veel mannen niet, al wordt ze dat wel opgelegd door de maatschappij.quote:Ik kan de situatie natuurlijk niet goed beoordelen, maar het zou me niks verbazen als hij nu in een positie zit waarbij je hem een rol hebt toebedeeld die hem rust heeft gebracht, maar weliswaar ook zijn ambitie heeft ontnomen. Hij deed ooit hoogopgeleid werk, het kan natuurlijk zo zijn dat zijn voldoening op een gegeven moment weggaat. Omgekeerd is dit voor vrouwen tenslotte ook een reden geweest om 'in opstand' te komen.
Niet zo terechtwijzend en aangebrand hè, ik ben tenslotte je huissloof niet.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:10 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Je vroeg toch wat ik er van vond? Niet hij?
Zo klinkt het wel, maar heb je weleens van een situatie gehoord waarbij iemand aangepraat is dat ie in een ideale situatie zit, maar zijn ogen plostklaps opengaan wanneer hij de wereld weer herondekt? Dingen als midlife crises en scheidingen op grond van onverenigbare denkbeelden komen niet alleen in films voor.quote:Zelf wil hij het ook niet meer, want hij is nu gewoon heel tevreden/gelukkig als huisman. Hij solliciteert ook niet meer of zo.
Als hij het per se zou willen, dan zouden we daar over moeten praten. Want ik ga dus in ieder geval niet meer huishouden. Maar op dit moment vinden we het allebei de ideale situatie.
Sorry, maar /carequote:Op donderdag 12 november 2015 14:12 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Sorry, maar hier klink je best wel als een bitch.
Er is hem niks aangepraat, die situatie is zo ontstaan en bleek voor ons beiden goed passend. Ik ga me hier niet verdedigen hoor, dat hoeft een man van wie de vrouw huisvrouw is toch ook niet!quote:Op donderdag 12 november 2015 14:14 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Niet zo terechtwijzend en aangebrand hè, ik ben tenslotte je huissloof niet.
Ik vroeg, jij gaf antwoord en ik stelde daar weer een vraag op omdat het niet geheel duidelijk was. Weer een nieuwe vraag, spreek je je man ook zo toe?
[..]
Zo klinkt het wel, maar heb je weleens van een situatie gehoord waarbij iemand aangepraat is dat ie in een ideale situatie zit, maar zijn ogen plostklaps opengaan wanneer hij de wereld weer herondekt? Dingen als midlife crises en scheidingen op grond van onverenigbare denkbeelden komen niet alleen in films voor.
Die geeft daar maar zelden aanleiding toe...quote:Op donderdag 12 november 2015 14:14 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
. Weer een nieuwe vraag, spreek je je man ook zo toe?
Huishouder/huishoudster geeft een dienstverband aan. Ik neem aan dat je man ook nog voor zichzelf leeft en niet alleen ten behoeve van jou?quote:Op donderdag 12 november 2015 14:14 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Huisman vind ik een rare term die de lading niet dekt. Tegen huisvrouw maakte je zelf nog bezwaar. Het is mijn man, hij zit thuis en doet het huishouden, hoe moet ik het dan noemen?
Hetzelfde kan gezegd worden voor vrouwen die part time werken in een gezinssituatie. Maar zo lang hij maar vrije keuze heeft -net als een vrouw die moet hebben- is er weinig aan het handje. Je wekt bij mij wel de indruk dat jij een verandering van je huidige situatie zoveel mogelijk zal ontmoedigen en geen milimeter meer wilt inleveren, ook al komt het hem ten goede en gaat het nauwelijks ten koste van jou.quote:[..]
Dat kan. Maar niet iedereen heeft natuurlijk ambitie. Ook veel mannen niet, al wordt ze dat wel opgelegd door de maatschappij.
Jij hebt hem goed afgericht...arme man.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:17 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Die geeft daar maar zelden aanleiding toe...
Jep, nu weet ik 't zeker. Je UI bevestigd het nog des te meer.quote:
Het is natuurlijk wel zo dat hij een belangrijk deel van zijn tijd besteed aan het dienen van mij. Maar is dat zo anders dan dat een huisvrouw voor haar man doet?quote:Op donderdag 12 november 2015 14:18 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Huishouder/huishoudster geeft een dienstverband aan. Ik neem aan dat je man ook nog voor zichzelf leeft en niet alleen ten behoeve van jou?
Ik wil ook niet dat de huidige situatie verandert, dat klopt. En hij ook niet. Waarom is dit een probleem als dit een vrouw en een huisman betreft, en geen enkel probleem andersom?quote:Hetzelfde kan gezegd worden voor vrouwen die part time werken in een gezinssituatie. Maar zo lang hij maar vrije keuze heeft -net als een vrouw die moet hebben- is er weinig aan het handje. Je wekt bij mij wel de indruk dat jij een verandering van je huidige situatie zoveel mogelijk zal ontmoedigen en geen milimeter meer wilt inleveren, ook al komt het hem ten goede en gaat het nauwelijks ten koste van jou.
Ik zei niet dat je het hem heeft aangepraat, ik vroeg me af of je weleens van zo een situatie had gehoord. Je schiet nu zelf in de verdediging. En wat vrouwen betreft, ik haal ze er tenslotte zelf bij door te zeggen elders in dit topic dat ze jaren in een positie hebben gezeten waarin ze dachten dat het prima was.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:16 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Er is hem niks aangepraat, die situatie is zo ontstaan en bleek voor ons beiden goed passend. Ik ga me hier niet verdedigen hoor, dat hoeft een man van wie de vrouw huisvrouw is toch ook niet!
Als hij binnen die 10 jaar niet de benen heeft genomen, vraag ik me af wat er nog van hem over is.quote:Misschien denkt hij er over 10 jaar wel anders over, maar ik denk het zelf niet. Zijn wereldje is nu het huishouden en daar is hij tevreden mee.
Daar ben ik het dus niet mee eens en het gaat in mijn optiek ook rechtstreeks in tegen de ideeën van het feminisme, die het überhaupt mogelijk hebben gemaakt dat jij nu werkt. Nogmaals, als het voor jullie werkt, helemaal mooi, maar juist die vanzelfsprekende verschuiving in mannelijkheid is wat mannen in onze maatschappij vaak zielsongelukkig maakt, als hun vrouw ook maar meer verdient dan zij.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:08 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Het is wel zo dat wanneer de vrouw buiten de deur werkt en de man het huishouden doet, de verhoudingen in de relatie daarnaast ook verschuiven. Als ik op de bank de krant lig te lezen en hij staat in de kamer te strijken, dan is dat natuurlijk niet bijzonder mannelijk. De vraag is of dat wel of geen probleem is voor je.
Ik ben absoluut geen feminist.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:20 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Jep, nu weet ik 't zeker. Je UI bevestigd het nog des te meer.
Tevens feministen
Jij probeert verschillen tussen mannen en vrouwen in mijn uitspraken te confabuleren die er niet zijn. Ik stel mannen en vrouwen steeds gelijk, voor vrouwen is een dergelijke situatie ook ongezond.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:21 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel zo dat hij een belangrijk deel van zijn tijd besteed aan het dienen van mij. Maar is dat zo anders dan dat een huisvrouw voor haar man doet?
[..]
Ik wil ook niet dat de huidige situatie verandert, dat klopt. En hij ook niet. Waarom is dit een probleem als dit een vrouw en een huisman betreft, en geen enkel probleem andersom?
Waarom zie je het niet als belemmerend wanneer een vrouw haar leven besteed aan het huishouden en het verzorgen van haar man, maar wel als een man dit voor zijn vrouw doet?
quote:Op donderdag 12 november 2015 14:24 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen feminist.
Dit klinkt anders alsof het behoorlijk diep ligt.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:21 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel zo dat hij een belangrijk deel van zijn tijd besteed aan het dienen van mij.
Wie zegt dat? Als een man diens vrouw in een positie had gepland, min of meer eiste dat dit voorgoed zou moest blijven en als ze verandering wilde dit niet zonder meer kon dan zou ik ook zo reageren.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:25 schreef Fera het volgende:
Maak je niet zo druk om die kerel. Het is een volwassen man die het huishouden doet. Ik neem aan dat hij prima aan Ellen kan aangeven wanneer hij er geen zin meer in heeft. Beetje apart dat hier zo op gereageerd wordt, terwijl dat in de omgedraaide situatie waarschijnlijk niet zou gebeuren.
Ik denk dat wanneer de een full time werkt en goed verdient en de ander thuis zit, die absolute gelijkwaardigheid een illusie is. Als hij een keer iets met zn vrienden wil gaan doen zal hij mij toch om geld moeten vragen.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:26 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Jij probeert verschillen tussen mannen en vrouwen in mijn uitspraken te confabuleren die er niet zijn. Ik stel mannen en vrouwen steeds gelijk, voor vrouwen is een dergelijke situatie ook ongezond.
En over dienen, een deel van de emancipatie waar ik het wel mee eens ben is dat dit ervoor heeft gezorgd dat mannen en vrouwen zich meer dienstbaar aan elkaar hoeven op te stellen, maar dat er een zekere gelijkwaardigheid in een relatie is. Of de ene nu 3 ton verdiend en de ander modaal, ze beiden werkloos zijn of de ene full time werkt en de ander thuis zit.
En ik post absoluut nooit op Fok!quote:Op donderdag 12 november 2015 14:24 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Ik ben absoluut geen feminist.
Ik zei waarschijnlijk. Kan het mis hebben natuurlijk, maar zulke reacties kom ik nooit tegen op de traditionele rolverdeling. Dat is toch wat meer geaccepteerd.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:27 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Wie zegt dat? Als een man diens vrouw in een positie had gepland, min of meer eiste dat dit voorgoed zou moest blijven en als ze verandering wilde dit niet zonder meer kon dan zou ik ook zo reageren.
Ja, ten eerste bestaan huisvrouwen in een wereld waarin huisvrouwen nog normaler zijn dan huismannen. Ten tweede heeft de vanzelfsprekende situatie, van de vrouw in de rol van partner die het huishouden op zich neemt, onder andere zo lang kunnen bestaan omdat mannen zorgvuldig hun best deden het niet over te laten komen als minderwaardige rol (wat het ook niet is). Feministen hebben dit destijds nogal gesloopt en dat klinkt heel erg door in hoe jij erover spreekt.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:21 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel zo dat hij een belangrijk deel van zijn tijd besteed aan het dienen van mij. Maar is dat zo anders dan dat een huisvrouw voor haar man doet?
[..]
Ik wil ook niet dat de huidige situatie verandert, dat klopt. En hij ook niet. Waarom is dit een probleem als dit een vrouw en een huisman betreft, en geen enkel probleem andersom?
Waarom zie je het niet als belemmerend wanneer een vrouw haar leven besteed aan het huishouden en het verzorgen van haar man, maar wel als een man dit voor zijn vrouw doet?
Ik heb het niet over financiële gelijkwaardigheid, daar ben ik ook niet zo voor. Maar de kans op zichzelf te ontplooien, mocht hij willen. Iets voor zichzelf gaan doen en dat op de eerste plaats zetten in plaats van het huishouden.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:28 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Ik denk dat wanneer de een full time werkt en goed verdient en de ander thuis zit, die absolute gelijkwaardigheid een illusie is. Als hij een keer iets met zn vrienden wil gaan doen zal hij mij toch om geld moeten vragen.
Nee, apart is dat, niet? Terwijl onze rolverdeling feitelijk nauwelijks anders is (maar dan omgedraaid). Dan is het in de ogen van veel mensen 'eigenlijk best wel goed'quote:Op donderdag 12 november 2015 14:31 schreef Fera het volgende:
[..]
Ik zei waarschijnlijk. Kan het mis hebben natuurlijk, maar zulke reacties kom ik nooit tegen op de traditionele rolverdeling. Dat is toch wat meer geaccepteerd.
Ik alleen maar, overal en terecht. Misschien ben je de reacties tegen traditionele rolverdeling zo gewoon gaan vinden dat ze je niet meer opvallen.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:31 schreef Fera het volgende:
[..]
Ik zei waarschijnlijk. Kan het mis hebben natuurlijk, maar zulke reacties kom ik nooit tegen op de traditionele rolverdeling. Dat is toch wat meer geaccepteerd.
Hoe kun je zoiets zeggen terwijl je haar man verder niet kent? Misschien was het voor hem een soort verlichting en doet hij het nu met alle plezier.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:32 schreef FlyDutchMan het volgende:
[..]
Ja, ten eerste bestaan huisvrouwen in een wereld waarin huisvrouwen nog normaler zijn dan huismannen. Ten tweede heeft de vanzelfsprekende situatie van de vrouw in de rol als partner die het huishouden op zich neemt onder andere zo lang kunnen bestaan omdat mannen zorgvuldig hun best deden het niet over te laten komen als minderwaardige rol (wat het niet is).
Dat zie je bijvoorbeeld ook nog bij islamitische lectuur. De vrouw wordt opgehemeld, zij is de baas in het huis. Zij hoeft haar handen niet vuil te maken. Jij daarentegen spreekt over dienen, zijn 'wereldje' en dicht je man het andere geslacht toe, omdat huisman de lading niet zou dekken. Ik denk serieus dat wanneer jouw man zijn leven overdenkt, jouw visie erop niet gaat helpen hem te overtuigen dat hij goed bezig is.
Jij wil graag zien dat ik dat zeg, maar let maar eens op. Ik heb er steeds bij gezegd dat dit ook zou gelden als jij de man was en je vriend de vrouw.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:33 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Nee, apart is dat, niet? Terwijl onze rolverdeling feitelijk nauwelijks anders is (maar dan omgedraaid). Dan is het in de ogen van veel mensen 'eigenlijk best wel goed'
Vanuit vrouwen wel, mannen hoor ik daar serieus bijna niet op reageren. En ik ben verder daar niet blind voor of zo. Een man die in een bepaalde rol geduwd wordt vind ik net zo verwerpelijk als andersom, daar niet van.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:33 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik alleen maar, overal en terecht. Misschien ben je de reacties tegen traditionele rolverdeling zo gewoon gaan vinden dat ze je niet meer opvallen.
Ik heb het niet zomaar gezegd, ik ben eerst door gaan vragen en haar reacties spraken boekdelen. Tuurlijk als hij gelukkig is houden zo, maar als hij dat (ooit) niet meer is, wil zij dat dan nog wel zien?quote:Op donderdag 12 november 2015 14:35 schreef Fera het volgende:
[..]
Hoe kun je zoiets zeggen terwijl je haar man verder niet kent? Misschien was het voor hem een soort verlichting en doet hij het nu met alle plezier.
quote:Moet zeggen dat ik het woord dienen dan weer niet zou gebruiken, zoals Ellen doet. Dan klinkt het inderdaad een beetje scheef. Maar dat is aam interpretatie onderhevig en hoeft niet zo bedoeld te zijn.
Mijn argument is niet dat mannen dat ook met vrouwen doen en dat het daarom moet kunnen. Mijn argument is dat mijn man vrijwillig kiest voor de verzorgende rol.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:37 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Jij wil graag zien dat ik dat zeg, maar let maar eens op. Ik heb er steeds bij gezegd dat dit ook zou gelden als jij de man was en je vriend de vrouw.
Jij draait eigenlijk de boel heel slinks om, jij onderdrukt je man ala jaren '50 en zegt als er commentaar op komt 'ja maar mannen doen het ook met vrouwen en dat moet kunnen'.
Er is geen sprake van onderdrukking, alleen wel van een duidelijke rolverdelingquote:1) Dat kan ook niet
2) Misschien heb je de geschiedenis niet bestudeerd, maar er zijn sinds de jaren '60 groteske protesten tegen geweest die nog voortleven in het huidige straatbeeld.
Dus kom bij mij er niet mee aan dat er nooit iets van gezicht is in de traditionele setting. Onderdrukking de andere kant op is er door in te vergetelheid geraakt en je argument in deze probeer je ook als afleiding in die richting te gebruiken.
Dat is helemaal aan henzelf, vind je niet? Dit topic gaat immers niet over haar relatie.quote:Op donderdag 12 november 2015 14:39 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik heb het niet zomaar gezegd, ik ben eerst door gaan vragen en haar reacties spraken boekdelen. Tuurlijk als hij gelukkig is houden zo, maar als hij dat (ooit) niet meer is, wil zij dat dan nog wel zien?
[..]
quote:Op donderdag 12 november 2015 14:40 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Er is geen sprake van onderdrukking
quote:Op donderdag 12 november 2015 14:21 schreef Ellen_1984 het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel zo dat hij een belangrijk deel van zijn tijd besteed aan het dienen van mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |