ESF1Gamer | zondag 1 november 2015 @ 21:52 |
![]() Zondag 1 november staat voor het eerst sinds 22 maart 1992 weer een Formule 1-race op het programma in Mexico. De laatste winnaar op het Autódromo Hermanos Rodríguez, dat vernoemd is naar de Mexicaanse broers Ricardo en Pedro Rodríguez, is Nigel Mansell. Het circuit ligt op een hoogte van 2286 meter boven de zeespiegel en dat is de hoogste baan op de kalender. Voor de koeling van de remmen en motoren zorgt de hoge ligging voor de nodige kopzorgen bij de engineers. Lewis Hamilton is als wereldkampioen vertrokken uit Austin, terwijl Max Verstappen zijn beste resultaat evenaarde met een prachtige vierde plaats. Of het net zo'n spannende race gaat worden als vorige week in de Verenigde Staten, dat is afwachten. Het circuit heeft een lengte van 4,304 kilometer, waarvan de run naar de eerste bocht 1,2 kilometer lang is. Volgens de laatste weerberichten is er een kans op buien tijdens de race. Zo nat als vorige week in Austin verwacht men dat het niet zal worden. Hoe de race ook gaat verlopen, zo rond de klok van 21.30 uur op zondagavond weten wie de opvolger van Nigel Mansell is als winnaar van de Mexicaanse Grand Prix. ![]() ![]() FIA informatie Grand Prix van Mexico ![]() ![]() ![]() Coureurs: ![]() *** Wereldkampioen Constructeurs: ![]() *** Wereldkampioen ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Actueel weer | |
Beach | zondag 1 november 2015 @ 21:53 |
dat haar van Lewis ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 1 november 2015 @ 21:53 |
Hamilton zijn haar weer zwart geverrfd | |
Rodawa | zondag 1 november 2015 @ 21:53 |
Ach, het heeft wel wat zo. Toch wel uniek. Moeten ze niks aan veranderen. ![]() | |
Mexicanobakker | zondag 1 november 2015 @ 21:53 |
Uh, oke. | |
Abdus18 | zondag 1 november 2015 @ 21:53 |
Ik vind het een mooi circuit, vooral dat stadion gedeelte voor de fans helaas is het voor spannend racen geen goeie layout...wel jammer | |
TargaFlorio | zondag 1 november 2015 @ 21:53 |
Daar is een doos met chicas open getrokken zeg ![]() | |
potjecreme | zondag 1 november 2015 @ 21:53 |
Hoe dan? | |
Rodawa | zondag 1 november 2015 @ 21:53 |
Paar races gemist? Zelfde kapper als Bottas. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 1 november 2015 @ 21:53 |
Inderdaad ja ![]() | |
Izzy73 | zondag 1 november 2015 @ 21:53 |
Max P3 gereden, maar uiteindelijk toch één van zijn mindere races dit seizoen. | |
Weltschmerz | zondag 1 november 2015 @ 21:53 |
Rosberg en Bottas zijn ook geen vrienden. | |
Justevo | zondag 1 november 2015 @ 21:54 |
Dat handje wat ie hem gaf, totaal geen emotie erin. En nu in Nico ineens overal haantje de voorste. | |
Verrekte_Koekwous | zondag 1 november 2015 @ 21:54 |
Max heeft gewoon 3/4 van de punten van TR bij elkaar gereden, had er nog meer kunnen zijn als hij die pech in het begin van het seizoen niet gehad heeft ![]() | |
DerRabbit | zondag 1 november 2015 @ 21:54 |
Lewis en Hamilton senior ![]() Wat een blunder ![]() | |
Sinister-D- | zondag 1 november 2015 @ 21:54 |
Sombrero's ![]() | |
Mexicanobakker | zondag 1 november 2015 @ 21:54 |
Finnen mogen elkaar nooit. | |
ESF1Gamer | zondag 1 november 2015 @ 21:54 |
Nope, de tv uitgeschakeld nog voor de ppdiumceremonie | |
#ANONIEM | zondag 1 november 2015 @ 21:54 |
Deutschland! | |
nils7 | zondag 1 november 2015 @ 21:54 |
mag hopen dat die auto's al weg zijn, anders kan je m morgen bij elkaar kopen op Ebay | |
Beach | zondag 1 november 2015 @ 21:55 |
über Alles | |
Rodawa | zondag 1 november 2015 @ 21:55 |
Rosberg zet zijn sombrero te laat op. Ben benieuwd of hij die straks nog weggooit. | |
Abdus18 | zondag 1 november 2015 @ 21:55 |
Haha die oude barrelbak voor de camera ![]() | |
TargaFlorio | zondag 1 november 2015 @ 21:55 |
frisbee | |
DerRabbit | zondag 1 november 2015 @ 21:55 |
Die mogen elkaar alleen als een van beide Vodka meeneemt. | |
#ANONIEM | zondag 1 november 2015 @ 21:55 |
Nog een paar jaar en dan zal het Wilhelmus klinken. | |
#ANONIEM | zondag 1 november 2015 @ 21:55 |
Wat een podium zeg ![]() | |
#ANONIEM | zondag 1 november 2015 @ 21:55 |
Heeft toch net ff niks | |
Mexicanobakker | zondag 1 november 2015 @ 21:56 |
Mika en Mika samen ![]() | |
Geralt | zondag 1 november 2015 @ 21:56 |
Lelijke bottassletjes. ![]() | |
Beach | zondag 1 november 2015 @ 21:56 |
lelijke Engelsen bij Williams | |
Verrekte_Koekwous | zondag 1 november 2015 @ 21:56 |
Snap die teleurstelling van sommigen niet in Max, wat verwachten ze, dat je de Mercedes motor teams, en Red Bull even op een ronde zet op dit circuit ![]() | |
Abdus18 | zondag 1 november 2015 @ 21:56 |
haha geven ze nog verkeerde bekers ![]() | |
aesop | zondag 1 november 2015 @ 21:56 |
Hoe oud waren die softs van Max die er op het laatst op gingen? En hoe meer rubber op de baan, hoe meer de normale orde werd hersteld. Max had trouwens eindelijk een goede start. Verder niet zon boeiende race. | |
maniack28 | zondag 1 november 2015 @ 21:56 |
Rosberg ziet er uit alsof hij toneel speelt ![]() | |
Abdus18 | zondag 1 november 2015 @ 21:56 |
^ | |
TargaFlorio | zondag 1 november 2015 @ 21:56 |
snippers genoeg | |
S95Sedan | zondag 1 november 2015 @ 21:56 |
Britney ![]() | |
Rodawa | zondag 1 november 2015 @ 21:56 |
Wint Rosberg eens een keer, mag Hamilton alsnog een beker meer mee naar huis nemen. | |
potjecreme | zondag 1 november 2015 @ 21:57 |
Zij staan wel daar en wij zitten op onze zolderkamer. | |
Mexicanobakker | zondag 1 november 2015 @ 21:57 |
Gewoon aardig maar echt niet meer dan dat, een zesje dan. Nouja als je dat elke week kan halen in een goede auto en nog een paar mooie uitschieters hebt is het gewoon prima. | |
MakkieR | zondag 1 november 2015 @ 21:57 |
Ik vond de pitstop van max tijdens de gele vlag onbegrijpelijk. Kon hij makkelijk uitrijden en had hij P7 gepakt. | |
Beach | zondag 1 november 2015 @ 21:57 |
Mansell is beter dan die idioot in trainingspak van vorige keer. | |
Ploplap | zondag 1 november 2015 @ 21:57 |
Max haalbare voor Max P9, als het 2-3 ronde langer duurde, dan had die Perez te pakken gehad. | |
Sinister-D- | zondag 1 november 2015 @ 21:57 |
![]() | |
TargaFlorio | zondag 1 november 2015 @ 21:58 |
Publiek geeft geen fuck om Nico en Mansell. | |
#ANONIEM | zondag 1 november 2015 @ 21:58 |
Hij had nooit naar binnen moeten gaan tijdens de SC. | |
Beach | zondag 1 november 2015 @ 21:58 |
Nico ![]() Hamilton weer eens flink op zijn plaats gezet. | |
Rodawa | zondag 1 november 2015 @ 21:58 |
Dan geef je de auto dus een cijfer en niet Max zelf. Hij heeft immers het hele weekend geen fout gemaakt, op eentje na in de race. In dat geval heeft Button dus een 4. | |
JimmyManna | zondag 1 november 2015 @ 21:58 |
'Great battle with Lewis,' zegt Rosberg... ik heb geen battle gezien voorin en zeker geen great one. | |
Martinello | zondag 1 november 2015 @ 21:58 |
Mansell ziet er al 30 jaar hetzelfde uit. | |
Ploplap | zondag 1 november 2015 @ 21:59 |
Kan Max niet veel aan doen. | |
TargaFlorio | zondag 1 november 2015 @ 21:59 |
FP2... | |
Izzy73 | zondag 1 november 2015 @ 21:59 |
Hij lag in de muur hoor tijdens P2 | |
THEFXR | zondag 1 november 2015 @ 21:59 |
FP2 crash | |
ESF1Gamer | zondag 1 november 2015 @ 21:59 |
Het publiek juicht als voetbalwedstrijd | |
#ANONIEM | zondag 1 november 2015 @ 21:59 |
Wat zei je ![]() Mompelt iets met FP2 | |
potjecreme | zondag 1 november 2015 @ 21:59 |
Flink??????? | |
DerRabbit | zondag 1 november 2015 @ 21:59 |
Wat heeft Bottas voor roze vlek op zijn overal zitten ![]() | |
TargaFlorio | zondag 1 november 2015 @ 21:59 |
Idd ![]() | |
KingRadler | zondag 1 november 2015 @ 21:59 |
Nico ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 1 november 2015 @ 21:59 |
| |
Sinister-D- | zondag 1 november 2015 @ 21:59 |
Mansell: " I could not wish for a winner on the podium!!!"... ![]() ![]() | |
Nattekat | zondag 1 november 2015 @ 21:59 |
En dan? Ingehaald door Grosjean en Maldonado die wel verse banden hebben? | |
MakkieR | zondag 1 november 2015 @ 21:59 |
Natuurlijk wel hulkenberg en perez gingen ook niet naar binnen | |
Izzy73 | zondag 1 november 2015 @ 22:00 |
Precies | |
Rodawa | zondag 1 november 2015 @ 22:00 |
Goed punt, was ik even vergeten. Bedankt jongens. Vooruit, een zesje dan. ![]() | |
#ANONIEM | zondag 1 november 2015 @ 22:00 |
Dan zat hij daar nog 2 plaatsen voor natuurlijk. | |
potjecreme | zondag 1 november 2015 @ 22:00 |
Mooie latina's. | |
Nattekat | zondag 1 november 2015 @ 22:00 |
Alleen Perez niet. | |
sasquatsch | zondag 1 november 2015 @ 22:00 |
Dat geeft Sainz ook veel gebracht. Als je rekent op een SC misschien, maar anders niet. Zonder SC had hij Hulkenberg nog kunnen pakken en misschien aan het eind Perez nog. Met SC niet meer. Softs waren moeilijk op temperatuur te krijgen. Misschien waren mediums beter geweest, zoals Bottas tegen Kvyat liet zien. | |
JimmyManna | zondag 1 november 2015 @ 22:00 |
Maar die reden voor de SC al snellere tijden dan MAx. | |
Mexicanobakker | zondag 1 november 2015 @ 22:00 |
Hij heeft 1 foutje in de race gemaakt, maar ook weinig interessants laten zien, niet echt de pace gehad, terwijl Sainz die bij tijd en wijlen wel had (uiteindelijk ook onvoldoende) Dan heb je een voldoende maar niks bijzonders, het kan ook niet altijd feest zijn overigens. | |
Nattekat | zondag 1 november 2015 @ 22:01 |
Tuurlijk niet ![]() Hij reed achter Peréz. | |
TargaFlorio | zondag 1 november 2015 @ 22:01 |
Maar goed als we een 9e plek al matig vinden dan is Max gewoon goed bezig. ![]() | |
Mexicanobakker | zondag 1 november 2015 @ 22:01 |
Dat is waar. Die SC gooide wel roet in het eten. | |
Mexicanobakker | zondag 1 november 2015 @ 22:01 |
Vroeger was dat geen punten. | |
zoem | zondag 1 november 2015 @ 22:01 |
Ik snap überhaupt niet waarom men telkens alles wil kwantificeren. Dat zijn van die overloze discussies, want het is eigenlijk verkapt in hokjes denken en iedereen vindt dat een ander hokje beter bij hem past. Gewoon kijken en genieten. | |
MakkieR | zondag 1 november 2015 @ 22:01 |
dat moet nog maar blijken perez en hulkenberg zitten er nog tussen als max niet naar binnen was gegaan. | |
#ANONIEM | zondag 1 november 2015 @ 22:01 |
Aan het eind niet, hij had het makkelijk kunnen redden op die banden. | |
Swetsenegger | zondag 1 november 2015 @ 22:01 |
Max loopt gewoon een punt uit op zijn naaste concurrent die hij keurig achter zich hield. | |
DerRabbit | zondag 1 november 2015 @ 22:01 |
Denk inderdaad dat we gewoon beetje verwend zijn. | |
Ploplap | zondag 1 november 2015 @ 22:01 |
* Team: Max Box Box Box* *Max: Flikker op ik weet het allemaal beter* Ik ga ervan uit dat het team bepaald wat voor hem het beste is op dat moment. | |
Nattekat | zondag 1 november 2015 @ 22:02 |
Ik ga hier niet eens meer op in... beter opletten volgende keer. | |
sasquatsch | zondag 1 november 2015 @ 22:02 |
Alleen de race telt.Dus een 8. | |
Mexicanobakker | zondag 1 november 2015 @ 22:02 |
Met een 6e plaats ben ik echt tevreden, met punten denk ik 'tis wel oke'. Buiten de top 10 is over het algemeen slecht nieuws, ofwel door pech, ofwel door matig rijden. | |
Mano_ | zondag 1 november 2015 @ 22:02 |
Jup, kijk maar naar Mercedes ![]() | |
potjecreme | zondag 1 november 2015 @ 22:02 |
Dat zagen en hoorde we bij Hamilton. | |
DerRabbit | zondag 1 november 2015 @ 22:03 |
Zonder die pitstop hadden Perez en Hulkenberg hem om de oren gereden en hadden de Lotussen hem ook onder druk gezet denk ik. Team is in dit soort situaties meestal lijdend omdat zij beter zicht hebben op wat andere doen. | |
#ANONIEM | zondag 1 november 2015 @ 22:03 |
Ja jij hebt er erg veel verstand van, we weten het ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2015 22:03:15 ] | |
Izzy73 | zondag 1 november 2015 @ 22:03 |
Als er geen SC was geweest hadden Perez en Hulkenberg misschien nog een keer moeten pitten. | |
JimmyManna | zondag 1 november 2015 @ 22:03 |
Eens met Doornbos... dit is niet Ricciardo's schuld. Beetje beiden. | |
Nattekat | zondag 1 november 2015 @ 22:04 |
Max reed achter Peréz op P9 voor de SC en hij reed achter Peréz op P9 na de SC. | |
Mexicanobakker | zondag 1 november 2015 @ 22:04 |
Denk t achteraf ook niet. | |
JimmyManna | zondag 1 november 2015 @ 22:04 |
Zal Hamilton nou tevreden zijn? Had toch echt het idee dat hij die tweede stop helemaal niet had willen maken. | |
TargaFlorio | zondag 1 november 2015 @ 22:05 |
Ach z'n WK titel is binnen..zou het hem niet een beetje worst wezen? | |
Ploplap | zondag 1 november 2015 @ 22:06 |
Ja, daarom heeft Max inprincipe het maximale eruit gehaald. En tevens de verwachtingen die iedereen heeft zijn ook gewoon kansloos als je zijn auto vergelijkt met die andere 8. Ik hoorde Team Torro Rosso nog aan het begin van het seizoen zeggen, als Max af en toe wat punten pakt zijn wat hartstikke tevreden. Nu al zit iedereen te denken dat Max minimaal P6 pakt... | |
potjecreme | zondag 1 november 2015 @ 22:06 |
Lauda zei daar net wat over maar mijn Duits is niet zo goed. | |
sasquatsch | zondag 1 november 2015 @ 22:06 |
Perez lag voor Max en ging niet naar binnen. Hulkenberg lag er nog voor. Dus als Max niet naar binnen was gegaan had hij met oudere banden op dezelfde plek gelegen. Had hem dus niets gebracht en alleen maar plaatsen kunnen laten verliezen. | |
Justevo | zondag 1 november 2015 @ 22:06 |
Dit blijft zo awkward elke keer.. Rob die niet met Jos praat, die man is presentator van het programma! | |
Rodawa | zondag 1 november 2015 @ 22:06 |
Hij zal het wel begrijpen. Het was immers bij beiden uit voorzorg, onzinnige stop in zekere zin, maar dan moet je dat wel bij allebei doen. Tijdens de race zal hij het idee hebben gehad dat hij ook naar binnen moest puur omdat Rosberg zijn banden had verneukt. Maar dat was niet het geval, dus ontevreden zal Hamilton niet zijn, vermoed ik. | |
sasquatsch | zondag 1 november 2015 @ 22:06 |
Hulk misschien, Perez niet. | |
Oldground | zondag 1 november 2015 @ 22:08 |
Wat een saaie race zeg, man man man. | |
alwaysonhold | zondag 1 november 2015 @ 22:08 |
Wat een saaiheid idd | |
Izzy73 | zondag 1 november 2015 @ 22:08 |
Misschien wel, misschien niet. ![]() | |
Fopje | zondag 1 november 2015 @ 22:09 |
Vorige week mocht Rob wel iets tegen Jos zeggen en hij zei nog iets terug ook ![]() | |
KingRadler | zondag 1 november 2015 @ 22:09 |
zelfs als Max geen fouten maakt in het weekend. Zeggen we dat hij iets fout doet. we moeten blij zijn ![]() | |
#ANONIEM | zondag 1 november 2015 @ 22:09 |
Zegt ook wel iets natuurlijk over hoe goed Max is dat we nu al die resultaten verwachten aan de hand van vorige week. Het blijft knap hoeveel punten hij al heeft... en ook constant toch punten mee pakt. Sainz zie ik hem dat letterlijk niet nadoen, we zijn gewoon verwend door Max... | |
Beach | zondag 1 november 2015 @ 22:10 |
Rob is een bokkenlul die populair probeert te doen. In elk programma waar hij in zit. | |
sasquatsch | zondag 1 november 2015 @ 22:10 |
Die lagen al te ver (> 21 sec) voor, dus zouden er voor gebleven zijn. | |
MakkieR | zondag 1 november 2015 @ 22:11 |
Zulke conclusies zijn dan wel weer triest als we weten dat Verstappen alle vier coureurs tijdens de kwalificatie achter hem stonden. En dat was niet de eerste keer. | |
potjecreme | zondag 1 november 2015 @ 22:11 |
Het is zoals het is mensen. | |
DerRabbit | zondag 1 november 2015 @ 22:11 |
Die Toro Rosso zit qua snelheid rond plek 10/12 afhankelijk van het circuit. Normaliter mag je ervan uit gaan dat Mercedes, Ferrari, Williams en Red Bull ervoor zitten. Force India en Lotus zitten qua snelheid in de buurt van de TR's. FI had het voordeel van het lange rechte stuk, dus P9 was maximale in deze race. | |
sasquatsch | zondag 1 november 2015 @ 22:13 |
Racen is wat anders dan de kwalificatie. Ze zaten binnen DRS en zijn op het rechte stuk sneller. Dat hebben we eerder in het seizoen ook al gezien dat ze dan voorbij komen na een goede kwalificatie. | |
MakkieR | zondag 1 november 2015 @ 22:14 |
dat is het pijnpunt van team rosso, het team presteert beter tijdens de kwalificaties dan met de race. | |
Swetsenegger | zondag 1 november 2015 @ 22:14 |
Hij was beter dan Ferrari ![]() | |
Izzy73 | zondag 1 november 2015 @ 22:14 |
Het zou wat zijn als STR en RBR volgend jaar met een Honda motor gaan rijden zeg. | |
KingRadler | zondag 1 november 2015 @ 22:18 |
Jos Verstappen was blij met de negende plaats van Max. De vader van Max Verstappen gaf in een interview met Sport 1 aan dat er niet meer in zat. Tijdens de laatste fase van de race moest Verstappen zijn auto sparen omdat de motortemperatuur te hoog oplipe. “De bedoeling was om een stop te doen, maar de safetycar gooide roet in het eten die kwam op een slecht moment. Hierdoor maakte we een tweede stop, waarbij Max koos voor de hardere banden waarop hij zich het prettigst voelt.” analyseert Jos. “De motortemperatuur liep te hoog op waardoor Max van zijn gas moest. Op het einde van het rechte stuk moest Max een gat laten vallen om te koelen. Het team had Max verteld dat hij van het gas moest en de auto thuis moest brengen.” De oververhitting zorgde ervoor dat Verstappen niet meer aan kon vallen, waarmee een negende plaats het maximaal haalbare was. De volgende GP is de GP van Brazilië waar Jos Verstappen zelf niet al te succesvol was. De Nederlander kende er drie grote klappers, waaronder de Salto Mortale bij zijn debuutrace in de Benetton in 1994. “Brazilië wordt lastig voor Max vanwege het lange rechte stuk, maar de rest van het circuit ligt de Toro Rosso wel. We hebben als doel om meer punten te scoren dan Lotus.” bron racingnews | |
nils7 | zondag 1 november 2015 @ 22:20 |
hij reed op zacht.... | |
Fopje | zondag 1 november 2015 @ 22:22 |
STR sowieso niet. | |
Spooky4u | zondag 1 november 2015 @ 22:23 |
Dat wil ik dan wel eens feitelijk van je zien. | |
alwaysonhold | zondag 1 november 2015 @ 22:24 |
Christian Horner zegt dat het nog wel even kan duren, de Red Bull motoren situatie. Slecht nieuws voor ze. | |
nils7 | zondag 1 november 2015 @ 22:26 |
Er is nog gewoon een contract met Renault voor volgend jaar... | |
JimmyManna | zondag 1 november 2015 @ 22:28 |
nee, dat denk ik niet. Die man wil winnen | |
KingRadler | zondag 1 november 2015 @ 22:29 |
Verstappen had last van overhitting ![]() | |
alwaysonhold | zondag 1 november 2015 @ 22:30 |
SkySports F1 zegt dat er al gesprekken plaats vinden tussen Max en Ferrari voor 2017 om Kimi op te volgen. | |
tja77 | zondag 1 november 2015 @ 22:30 |
Want in de kwalificatie kan Max ook 4e worden? | |
Fer | zondag 1 november 2015 @ 22:31 |
In principe horen de Redbulls, Williams' en Force India's voor de Torro Rosso. Misschien zonder die safetycar had ie nog een plekje kunnen pakken, maar helaas,,dat ging niet door. Trouwens Max heeft wel weer puntjes en Carlos niet dus... | |
Peterselieman | zondag 1 november 2015 @ 22:31 |
breken ze wel wat met een traditie, want normaal halen ze alleen ervaren rotten binnen. Massa was wat een uitzondering destijds, maar die had toch ook al wat ervaring achter zijn naam | |
JimmyManna | zondag 1 november 2015 @ 22:32 |
Zou mooi zijn. Kimi eindelijk opgetyft en Max in een topteam. Al heb ik liever Merc. | |
alwaysonhold | zondag 1 november 2015 @ 22:33 |
Voor Max zullen ze graag een uitzondering willen maken. | |
alwaysonhold | zondag 1 november 2015 @ 22:34 |
Max heeft het trouwens prima gedaan deze race. Vettel heeft deze race veel fouten gemaakt, dan doet Max het gewoon steady goed. | |
tja77 | zondag 1 november 2015 @ 22:35 |
Niet het beste team atm, maar wel het mooiste team om voor te rijden lijkt me. | |
twiFight | zondag 1 november 2015 @ 22:35 |
Max moet toch nog leren. Racen op de baan kan hij wel, maar de F1 is meer dan dat. Laat hem wat meer ervaring krijgen met feedback geven (is hij tot nu toe relatief slecht in) en het materieel managen. Hij heeft alle tijd van de wereld voor een topteam. | |
potjecreme | zondag 1 november 2015 @ 22:35 |
Dan heeft hij 2 jaar op zijn naam staan. Dat is ook niet onervaren. | |
alwaysonhold | zondag 1 november 2015 @ 22:36 |
True. | |
JimmyManna | zondag 1 november 2015 @ 22:36 |
Er zit ook een compleet andere leiding nu. Dat de vorige leiding inderdaad niet heel innovatief bezig was met rijders aanstellen, kunnen deze heren dat misschien wel zijn. Wie weet. Bovendien, wie zou Kimi moeten opvolgen van de meer ervaren jongens? Alleen Ricciardo komt dan in aanmerking denk ik zomaar, maar om die nou weer naast Vettel te zetten... | |
alwaysonhold | zondag 1 november 2015 @ 22:36 |
Max is trouwens nu dik de beste Toro Rosso coureur tot nu toe qua punten. Mooi. | |
King_Merc | zondag 1 november 2015 @ 22:39 |
Alonso ? ![]() | |
ESF1Gamer | zondag 1 november 2015 @ 22:41 |
Ik denk dat de opvolger van Kimi bij ferrari tussen Grosjean en Max gaat. Max vanwege zijn talent. De reden dat ik Grosjean ook als opvolger van Kimi zie vanwege overstap naar Haas. We zien volgende jaar wel of Kimi stopt bij ferrari in 2017 en wie zijn opvolger daar wordt. | |
Fer | zondag 1 november 2015 @ 22:45 |
Of Bernie verbiedt inderdaad de rem en band sensoren, waardoor Max als gevoelsrijder weer in het voordeel is. | |
Izzy73 | zondag 1 november 2015 @ 22:45 |
Ik ben altijd fan geweest van Kimi maar de laatste tijd maakt hij toch wel domme fouten. | |
Sinister-D- | zondag 1 november 2015 @ 22:45 |
nieuwe bazen, nieuwe wetten. Di Montezemelo is vervangen door Marchionne, en Domenicalle via Mattiacci door Arravibene. Beiden lijken me wel gasten die lak hebben aan "vaste waardes", en een kans willen wagen en er een jonge gast in willen zetten. Edit: zoals JimmyManna ook al zegt. | |
I0_0I | zondag 1 november 2015 @ 22:45 |
Waarom leek de harde band hier sneller dan de zachte? Minder rolweerstand op de rechte stukken? | |
MakkieR | zondag 1 november 2015 @ 22:46 |
Ik baseer dat onder andere op dit weekend waar Max tijdens de kwalificatie met gemak team Grosjean weet achter zich te houden en weliswaar met wat meer moeite team Perez. Tijdens de race zie je dat de kaarten weer heel anders liggen. | |
MakkieR | zondag 1 november 2015 @ 22:47 |
[ Bericht 100% gewijzigd door MakkieR op 01-11-2015 22:48:01 ] | |
Benoves | zondag 1 november 2015 @ 22:50 |
Normaal gesproken mag dit niet het voordeel zijn aangezien je met de zachtere band normaal gesproken een betere exit hebt. | |
JimmyManna | zondag 1 november 2015 @ 22:53 |
Is hij juist relatief goed in, volgens Mol. Vertelde een paar races geleden dat Tost dat juist opvallend vond voor zo'n jonge en onervaren jongen. | |
tralalala | zondag 1 november 2015 @ 22:54 |
God, wat was dit een saaie race. ![]() | |
JimmyManna | zondag 1 november 2015 @ 22:56 |
Zou kunnen maar met Grosjean naast Vettel ga je puur weer voor een kopman en een nummer twee. Want die is best goed, maar niet goed genoeg om kopman te zijn van een topteam. Die komt echt tekort op Vettel. Met Verstappen zal dat (denk en hoop ik) anders zijn. | |
JimmyManna | zondag 1 november 2015 @ 22:57 |
Dat komt omdat Max over één ronde wel wat kan compenseren maar niet over 71. Die STR is - zeker met die lange rechte lappen in Mexico - gewoon iets minder dan zeker de FI's. | |
Fer | zondag 1 november 2015 @ 22:58 |
Zachte band slijt sneller, zeker een baan waar al veel rubber op ligt, zoals aan het einde van de race. Verder kan de zachte band ook buiten zijn werktempereratuur zijn geraakt. Maar bedoel je nu Kvyat op het laatst? Want je moet ook denken dat die auto's steeds leger worden en dus op het laatst sneller gaan. | |
I0_0I | zondag 1 november 2015 @ 23:06 |
Bottas koos bij de laatste stop bijv. voor primes ipv options, en reed daarop sneller dan de Red Bulls. Bij de eerste sessie stops probeerde sommige teams ook vroeg van de zachte band af te gaan. | |
aesop | zondag 1 november 2015 @ 23:07 |
Ik ben wel benieuwd of Grosjean Vettel onder druk kan zetten. Hij heeft iig zwaar de overhand oo Malledonna en Kimi was structureel drietiende per rondje langzamer in de Lotus, al zegt dat niet zoveel meer gezien de prestaties van Kimi daarna... | |
Fer | zondag 1 november 2015 @ 23:13 |
Misschien had Bottas door het vele rubber en grip op de baan nu wat voordeel op Kvyat, omdat hij het vermogen van de Mercedes wat beter op de weg kon zetten. | |
sasquatsch | zondag 1 november 2015 @ 23:15 |
Eerder op de juiste temperatuur. De softs hadden meer tijd nodig om op temperatuur te komen en waren dan wel sneller. | |
Izzy73 | zondag 1 november 2015 @ 23:16 |
Wat een onzin. | |
tralalala | zondag 1 november 2015 @ 23:18 |
Prima baan voor TR lijkt mij. ![]() | |
sasquatsch | zondag 1 november 2015 @ 23:18 |
Nee, dat hebben ze opgezegd toen ze dachten Mercedes motoren te krijgen. Dat was een eis van Mercedes omdat Renault een partner van ze is. Alleen krijgen ze dus geen Mercedes motoren door vuil spel van Toto Wolff. | |
Izzy73 | zondag 1 november 2015 @ 23:24 |
Is dat serieus zoals het gegaan is? Was het geen eigen beslissing van Red Bull om te stoppen met Renault? Maar omdat Toto Wolff het eiste? | |
Beach | zondag 1 november 2015 @ 23:25 |
eerste keer dat ik dit zo lees | |
sasquatsch | zondag 1 november 2015 @ 23:34 |
http://www.motorsport.com(...)-bull-mercedes-deal/
| |
JimmyManna | zondag 1 november 2015 @ 23:37 |
Dat staat hier te lezen. Interessant leesmateriaal. http://www.motorsport.com(...)-bull-mercedes-deal/ Blijkt Red Bull niet de arrogante idioot te zijn geweest maar blijkt Wolff de deal te hebben opgeblazen. Edit: sasquatsch was me voor... | |
Fer | zondag 1 november 2015 @ 23:42 |
En toen heeft Toto het snel gespeelt. Mercedes directie overtuigd van het gevaar als RedBull hierna overstapt op Volkswagen/Audi en snel Manor naar voren geschoven. | |
twiFight | zondag 1 november 2015 @ 23:57 |
Nogal onderbuikconclusies hier. Ten eerste stellen de quotes in het artikel alleen dat Renault een groen licht moest geven voor de onderhandelingen, om geen kwaad bloed te krijgen tussen MB en Renault. Dat is niet hetzelfde als "zeg het contract op"; dat is de conclusie die het artikel zelf trekt. Ten tweede heeft Toto niks "opgeblazen", maar een terechte zorg uitgesproken over een mogelijke toekomstige switch naar een concurrent. Die site zou beter moeten weten dan sensationele artikelen te schrijven over mogelijke contracten die nog lang niet bestonden naar aanleiding van gesprekken waarvan ze nota bene zelf toegeven dat de enigen die weten wat er besproken is de mensen in die bespreking(en) zijn. M.a.w. gespeculeer op 'hear-say'. | |
THEFXR | maandag 2 november 2015 @ 00:06 |
Mensen die zeggen dat het een saaie race was, moeten gewoon niet kijken. | |
Pagan | maandag 2 november 2015 @ 00:19 |
De rondjes na de laatste SC waren saai. | |
Loekoe | maandag 2 november 2015 @ 00:55 |
Max slecht in feedback? Volgens wie? | |
Loekoe | maandag 2 november 2015 @ 00:59 |
Denk trouwens niet dat P9 maximaal haalbare was: door een foutje verloor Max een plaats aan Perez, die hij, denk ik, nog best had kunnen verdedigen. Maximaal was wel P8 geweest. | |
Klummie | maandag 2 november 2015 @ 01:03 |
Max geeft zelf aan dat Perez 'm waarschijnlijk sowieso was ingehaald. Terecht als een overhitte motor dreigt. | |
THEFXR | maandag 2 november 2015 @ 01:07 |
dan kijk je niet, simpel toch. | |
tralalala | maandag 2 november 2015 @ 01:08 |
bron: www.tororosso.com | |
Loekoe | maandag 2 november 2015 @ 01:13 |
Ach, wie ben ik om daar dan tegen in te gaan. Toch, het was een foutje. | |
VacaLoca | maandag 2 november 2015 @ 03:17 |
Meh de race later gekeken, maar was een matige. Baalde van de safety car, dat heeft Max niet geholpen. Maar blijkt dus ook dat die kutmotor weer moeilijk deed en hij snelheid moest inlossen. Daarvoor kon ie tempo van de Red Bulls prima bijhouden. Had anders zeker voor de beide force indias gefinisht | |
JimmyManna | maandag 2 november 2015 @ 05:48 |
Dat is ook niet zo. Hij is er volgens Tost juist opvallend goed in. | |
JimmyManna | maandag 2 november 2015 @ 05:50 |
Want je mag niet zeggen dat het een mooie matige race was of zo? Je moet als racefan altijd zeggen dat het geweldig was? | |
JimmyManna | maandag 2 november 2015 @ 05:53 |
Ik zeg niet dat het artikel 100% waar is maar het lijkt mij niet dat jij beter ingelicht bent. Adam Cooper is een zeer betrouwbare F1 journo. Er zal ongetwijfeld flink wat kloppen in verband dat stuk. | |
Mexicanobakker | maandag 2 november 2015 @ 06:43 |
Grosjean in goede vorm en op pure snelheid was gewoon beter dan Kimi. | |
THEFXR | maandag 2 november 2015 @ 07:49 |
je kan ook niks zeggen. | |
MakkieR | maandag 2 november 2015 @ 08:02 |
Vond ik op zich wel meevallen, met de focus op Verstappen zit je al te smeken dat hij geen fouten maakt want deze zijn dodelijk en gek genoeg gevoelsmatig bij Verstappen nog dodelijker. En dan heb je het uitvallen van Vettel en Kimi twee Ferrari's in een race een unicum. Daarbij verschrikkelijk veel geluk dat de touche met Kimi ik geloof dat was Bottas met een sisser afliep voor Bottas. Die Ferrari had makkelijk zijn hele wiel eraf kunnen trekken. Daar had ik eigenlijk op gehoopt, helaas gebeurde dat niet. Dan was er nog de beslissing wel of niet ongeluk veroorzaakt door Bottas met Kimi. Voor mij ook wel een spannend momentje wel of geen straf voor Bottas. En de lekke band van Vettel bij de start was op zich ook wel een spannend moment. Gaat de band eraan en neemt hij anderen mee in een spin. | |
KingRadler | maandag 2 november 2015 @ 08:41 |
Max Verstappen gaat binnenkort verhuizen naar Monaco. De Toro Rosso-coureur heeft al een woning gevonden in de wijk Fontvieille, dicht bij de helihaven en het stadion van AS Monaco. Het wachten is alleen nog op de verblijfsvergunning om ingeschreven te kunnen worden in de burgerlijke stand. De aanvraag daarvoor is ingediend, maar laat doorgaans een week of zes op zich wachten. Vader Jos Verstappen bezat tijdens zijn Formule 1-loopbaan ook een woning in Monaco. Hij heeft er zeven jaar ingeschreven gestaan. Daarna is hij verhuisd naar Maaseik. Bron: 1Limburg | |
JimmyManna | maandag 2 november 2015 @ 08:52 |
Kan. Maar ik zou geen reden weten waarom je wel mag zeggen dat Austin fenomenaal was maar niet dat Mexico saai was. | |
aesop | maandag 2 november 2015 @ 09:08 |
Hangt af van de vraag of hij dan buiten was gebleven bij de SC. Volgens mij niet, omdat men inschatte dat iedereen erachter op verse banden sneller zou zijn. Als je de rondetijden bekijkt van voor en na de safetycar zou je echter wel eens gelijk kunnen hebben. | |
Weltschmerz | maandag 2 november 2015 @ 09:42 |
Heeft Hamilton de gewisselde banden nog gecheckt, of waren het weer alleen stoere praatjes voor de bühne? | |
Tarado | maandag 2 november 2015 @ 10:09 |
Hij had gewoon moeten blijven rijden, 2e was hij sowieso al. | |
Weltschmerz | maandag 2 november 2015 @ 10:14 |
Het team gaat natuurlijk niet een 1-2 riskeren om Hamilton de gelegenheid te geven de volgorde te veranderen als er niets meer op het spel staat. Een 1-2 is het beste voor het team, Hamilton had alle gelegenheid om te laten zien dat hij sneller was en had ook nog een SC mee, als je alleen niet zo hard kan als een ander dan wordt je tweede. | |
alwaysonhold | maandag 2 november 2015 @ 10:46 |
SUPER NIEUWS. F1 wordt helemaal gratis voor Ziggo klanten vanaf volgende race. YES! https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-sport/ | |
potjecreme | maandag 2 november 2015 @ 10:47 |
Zoek het op. | |
potjecreme | maandag 2 november 2015 @ 10:48 |
Zo snel had ik niet verwacht. ![]() | |
SuzukiSwift | maandag 2 november 2015 @ 10:49 |
Maar is het ook live? | |
alwaysonhold | maandag 2 november 2015 @ 11:29 |
Yep. Komende 2 races voor Ziggo klanten gratis HD F1. ![]() ![]() | |
Tarado | maandag 2 november 2015 @ 11:29 |
In wat voor zin riskeren, die 1-2 stond al vast, hij had het alleen wat spannender kunnen maken door door te rijden of eventueel later pitten en op de zachtere band overstappen, wat ik al zei 2e was hij al. Dit was duidelijk team politiek om Rosberg zijn 2e plek in het klassement veilig te stellen, deed me denken aan de tijd dat Barrichello races mocht winnen als Schumacher al kampioen was. | |
Weltschmerz | maandag 2 november 2015 @ 11:35 |
Proberen de race uit te rijden op oude banden is een risicootje. Dat kun je nemen als daar wat mee te winnen valt. Maar Mercedes riskeert daarmee de 1-2, terwijl er niets bij te winnen is. Dan kan Hamilton eventueel Rosberg voorblijven en heb je nog steeds een 1-2. Het WK is al binnen voor Hamilton, dus wat krijg je dan terug voor dat extra risicootje? | |
tbonesteak289 | maandag 2 november 2015 @ 11:37 |
Plus dat Rosberg nu extra punten pakt voor het klassement, alhoewel Vettel natuurlijk wel een ultieme pech/faaldag had.. | |
SnowOokami | maandag 2 november 2015 @ 12:06 |
Jeuj F1 zonder reclame zonder bij betalen ![]() | |
THEFXR | maandag 2 november 2015 @ 12:19 |
![]() | |
WEST | maandag 2 november 2015 @ 12:22 |
wacht eerst maar eens af. Er zullen vast nog wel addertjes onder het gras zitten | |
potjecreme | maandag 2 november 2015 @ 12:33 |
Ik vrees gratis met reclame. | |
Tomatenboer | maandag 2 november 2015 @ 12:38 |
Absoluut, ik kan me niet voorstellen dat hier geen addertjes onder het gras zitten. Sowieso zijn de liverechten erg duur, dus ik vrees dat het sportkanaal van Ziggo niet rechtstreeks uitzend (dus volledige races later op de dag), of dat ze slechts gedeeltes live uitzenden, of dat er erg veel reclame langskomt, of dat er tal van andere voorwaarden aan verbonden zijn die geld kosten (zoals een duurder tv-pakket ofzo). Voorlopig blijf ik in ieder geval nog bij KPN. ![]() | |
Tarado | maandag 2 november 2015 @ 12:48 |
Voor Hamilton viel de race ermee te winnen, nu moest hij het teamcadeautje aan Rosberg toestaan. | |
Weltschmerz | maandag 2 november 2015 @ 12:50 |
Ik denk dat het hetzelfde is als met Veronica, met Verstappen zijn er nu heel veel potentiele F1 kijkers, die gaan niet de drempel over van betaaltv. Als je het eerst gratis aanbiedt, breidt het aantal F1-kijkers zich enorm uit, en als die eenmaal vaste kijker zijn kun je ze geld gaan vragen. | |
sasquatsch | maandag 2 november 2015 @ 13:02 |
Zo te zien aan wat ze aanbieden is Ziggo Sport (6 kanalen) hetzelfde als Sport1 en is slechts 1 kanaal (vergelijkbaar met Sport1 Select) beschikbaar in het standaard Digitale pakket. | |
S95Sedan | maandag 2 november 2015 @ 16:40 |
Grosjean naast Vettel? Geef mij wat jullie op hebben ![]() ![]() | |
twiFight | maandag 2 november 2015 @ 18:35 |
Nou, het artikel geeft min of meer verkapt nog wel toe dat het speculatie is, maar hier wordt gelijk de conclusie getrokken dat Toto de boel heeft lopen saboteren om RBR te naaien. Dat wordt nergens aangetoond. | |
JimmyManna | maandag 2 november 2015 @ 19:01 |
Het is een deel speculatie, maar wel gestoeld op bronnen en ingangen die hij wel degelijk heeft. Het is natuurlijk niet zo dat Cooper zoals wij maar wat nieuwsartikelen leest en zich daarop baseert. Ik weet niet of het 100% zo gegaan is, maar dit is echt geen totale onzin of zo.. | |
JimmyManna | maandag 2 november 2015 @ 19:04 |
Zoals ik het begreep deed Merc de tweede stops uit veiligheidsoverwegingen (ze konden zich een extra stop toch makkelijk veroorloven). Dan kan je het niet maken om dat alleen bij Rosberg te doen, dan schenk je Hamilton de zege. | |
twiFight | maandag 2 november 2015 @ 19:16 |
nogmaals, mijn kritiek is niet op het artikel, maar op de fokkers die ongefundeerde conclusies trekken nav het artikel | |
JimmyManna | maandag 2 november 2015 @ 19:28 |
Naja Wolff zal nooit de intentie hebben gehad om Red Bull te naaien maar hij van meet af aan tegen een samenwerking en hij heeft zich er altijd tegen verzet (volgens Cooper dan). | |
#ANONIEM | maandag 2 november 2015 @ 19:47 |
Dit idd. | |
JimmyManna | maandag 2 november 2015 @ 20:19 |
http://www.gpupdate.net/n(...)ezien-niets-kwalijk/ Wel netjes dat Vettel op zijn boosheid terugkomt. Uiteindelijk zijn dit incidenten die in een druk startveld voorkomen, een puur raceongeval. Iemand gaat net iets te wijd, een ander geeft net iets te weinig ruimte. Zo gaan die dingen. http://www.gpupdate.net/n(...)-te-komen-na-sotsji/ Als je dan de reactie van Raikkonen leest... triest. Heeft die jongen geen zelfreflectie. Gewoon blijven volhouden dat hij niet volkomen faalde in Rusland en ook nu weer niet helemaal vrijuit ging. Doe toch eens normaal en neem een voorbeeld aan Vettel. | |
MakkieR | maandag 2 november 2015 @ 20:43 |
Aan de andere kant als ik me niet vergis heeft RTL 7 ook een hele tijd alle uitzendingen van de formule 1 uitgezonden, natuurlijk wanneer er geen Hollander aan te pas komt net als dat ze nu weer doen met andere auto/motorsporten. | |
sasquatsch | maandag 2 november 2015 @ 21:22 |
Ze hebben ook wel uitgezonden toen er Nederlanders meededen, namelijk Jos Verstappen. Tussen 1992 en 2003 en 2007 en 2012 heeft RTL de uitzendrechten van de F1 gehad. | |
MakkieR | maandag 2 november 2015 @ 22:51 |
Dus dan betekent het wel dat Formule 1 uitzendrechten wel betaalbaar is voor Ziggosport als RTL7 het ook kan betalen. | |
Nattekat | maandag 2 november 2015 @ 23:16 |
Die uitzendrechten liggen bij Sport1 tot 2018, hoe je het ook wendt of keert. Door de samenwerking aan te gaan, kan Ziggo ook Formule 1 uitzenden onder die licentie. | |
THEFXR | maandag 2 november 2015 @ 23:36 |
ze moeten nu toch weten welke motor ze krijgen ivm het 2016 ontwerp, anders liggen ze ter ver achter om goed te zijn bij de start van het seizoen. | |
sasquatsch | maandag 2 november 2015 @ 23:44 |
Horner schijnt nog met Honda te praten en geruchten over een 'unbranded' Renault doen ook de ronde. http://www.motorsport.com(...)randed-renault-plan/ | |
sasquatsch | maandag 2 november 2015 @ 23:46 |
Samenwerking? Ziggo Sport is de nieuwe naam voor Sport1. Naast de 6 bestaande kanalen komt er een nieuw 'gratis' kanaal voor Ziggo klanten, waar ze een selectie van het aanbod van de overige kanalen op uitzenden. | |
Kanjer | maandag 2 november 2015 @ 23:47 |
Krijgend we straks een Red Bull Dacia... | |
THEFXR | maandag 2 november 2015 @ 23:50 |
het is 3 maanden bezig ofzo,maar ik het goed begrijp STR krijgt Ferrari en RB is nog onbeslist? | |
tofastTG | dinsdag 3 november 2015 @ 00:12 |
Ziggo is een dochterbedrijf van Liberty Global, dat vervolgens weer eigenaar is van Sport 1 en in het bezit is van de uitzendrechten van oa. F1. | |
JimmyManna | dinsdag 3 november 2015 @ 06:05 |
Denk dat Red Bull gewoon Renault gaat krijgen. Maar het kan nog alle kanten op. | |
TagForce | dinsdag 3 november 2015 @ 07:01 |
En sport1 veranderd haar naam medio november naar Ziggo Sport Totaal. | |
SnowOokami | dinsdag 3 november 2015 @ 08:21 |
Het moet nu toch wel een keer gaan komen, de doorbraak of de definitieve aankondiging van vertrek. Kan me niet voorstellen dat de boete om weg te gaan uit de F1 hoger is dan nog een jaar 2 teams in de F1 te houden die niks gaan bereiken vanwege de outdated motoren. | |
Swetsenegger | dinsdag 3 november 2015 @ 10:43 |
Natuurlijk wel, want tegenover deelname staat exposure. | |
SnowOokami | dinsdag 3 november 2015 @ 11:22 |
En wat voor een exposure... "En de einduitslag van GP #12; de RBs en STRs zijn weer 19 t/m 22e" | |
JimmyManna | dinsdag 3 november 2015 @ 11:32 |
Hamilton beetje boos lees ik in The Guardian... | |
THEFXR | dinsdag 3 november 2015 @ 12:00 |
en niks linken? | |
Frozen-assassin | dinsdag 3 november 2015 @ 12:04 |
http://www.theguardian.co(...)g-mexican-grand-prix | |
Kleffe_Dop | dinsdag 3 november 2015 @ 12:13 |
En ik snap 'm ergens wel. | |
Fer | dinsdag 3 november 2015 @ 12:22 |
Tuurlijk, Mercedes was vrij laat gepit voor de eerste set Primes. Hamilton had Rosberg makkelijk achter kunnen houden op zijn oude bandjes. Of ze hadden beiden buiten moeten blijven, dan had Hamilton misschien Rosberg kunnen pakken, als beide hun banden op waren. Ieder geval, hadden we in beide gevallen meer spektakel gehad. | |
JimmyManna | dinsdag 3 november 2015 @ 12:25 |
Weet niet precies hoe het gegaan is. Als Merc voor beide besloot uit veiligheid naar binnen te gaan kan je het niet maken tov Rosberg om Hamilton door te laten rijden. Als het gewoon tactiek was lijkt het me dat Hamilton als rijder ook het recht heeft te besluiten dat zijn banden beter waren dan verwacht en hij dus gewoon door kon rijden. Kan een risico zijn maar de titels waren al binnen, zoals hij zelf zegt. Maar goed, geen idee hoe het precies gegaan is. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 3 november 2015 @ 12:39 |
Yup, Perez kon het tempo ook prima bijhouden op zijn nog oudere Primes. Precies, en we zullen het waarschijnlijk ook nooit te weten komen. Het standpunt van Mercedes is duidelijk en acceptabel (veiligheid), maar de twijfel vanuit Hamilton z'n kant is begrijpelijk Neem aan dat Hamilton die set banden na de GP nog heeft willen bekijken met eigen ogen. | |
Weltschmerz | dinsdag 3 november 2015 @ 13:17 |
The Guardian laat een stukje weg waarin Hamillton zegt dat hij de banden zelf nog even wil checken en claimen dat de SC in het nadeel van Hamilton was, dat klopt niet. Ik snap dat een losbol met een celebrity lifestyle goed is voor het imago van Mercedes, maar er zullen toch aardig wat mensen in dat team zitten die niet zo heel erg blij zijn met zijn team spirit, naast Rosberg. | |
sasquatsch | dinsdag 3 november 2015 @ 13:20 |
Het gaat dan om de softs, want op basis daarvan werd de beslissing gemaakt. Die banden waren volgens Mercedes verder versleten dan verwacht (bijna tot op het canvas). En daarom werden ze binnen geroepen omdat ze verwachten dat de mediums ook sneller zouden slijten dan verwacht en ze dus aan het eind van de race in problemen zouden komen. Ze hadden genoeg ruimte voor de pitstop en de SC zorgde er voor dat de hele discussie een non-discussie werd omdat ze dan toch wel allebei naar binnen zouden zijn gegaan. En je kan niet de ene coureur naar binnen halen onder het mom van veiligheid en de ander niet. Sowieso zorgde Hamiltons late reactie ervoor dat hij verder achter Rosberg weer de baan op kwam. Als hij meteen naar binnen was gegaan had hij er dichter achter gezeten en een poging kunnen wagen om hem in te halen. | |
sasquatsch | dinsdag 3 november 2015 @ 13:21 |
Iemand met teamspirit wordt geen meervoudig kampioen. ![]() | |
Weltschmerz | dinsdag 3 november 2015 @ 13:32 |
Alleen als die een hele superieure auto krijgt. Rosberg is vooral rivaal, maar hij heeft ook met de rest van het team te maken. Vettel en Schumacher begrijpen dat, die koesteren de mensen die zich kapot werken voor hun glorie, en halen er dan ook veel meer uit. Hamilton blijft gewoon net zo lang met zijn neus in de boter vallen tot zelfs hij het niet meer kan verkloten. | |
JimmyManna | dinsdag 3 november 2015 @ 13:43 |
Hij haalt titels binnen. Daar zullen ze wel blij mee zijn vermoed ik. | |
JimmyManna | dinsdag 3 november 2015 @ 13:47 |
Huh? Rosberg is helemaal geen rivaal. Al sinds Spa vorig jaar kan hij Hamilton niet neer aan. En hoezo halen Vettel en Schumacher er meer uit? Geef eens voorbeelden? Waar laat Hamilton zaken liggen die zij wel even op hadden gepakt? Hamilton doet niet onder voor Vettel in diens Red Bull dagen in mijn ogen. Hij maximaliseert in de wagen, hij is mede verantwoordelijk voor Mercs opmars. | |
Weltschmerz | dinsdag 3 november 2015 @ 14:01 |
Nee, dat doet hij niet, dat doen de engineers. Hadden ze pak m beet Perez genomen twee jaar geleden dan hadden ze ook de 4 titels gehad. Hij delft het onderspit, en niet met veel. Rosberg heeft veel meer pech gehad, en is een paar keer door Hamilton gepiepeld. Het is met afstand Hamiltons grootste bedreiging voor een titel geweest. Hij kan snel rondjes rijden, maar voor zijn drie titels heeft hij slechts Kovalainen en Rosberg hoeven verslaan. Hij heeft bijna elk seizoen een auto gehad die goed genoeg was om een gooi naar de titel te doen, maar dan maakt hij zelf heel veel fouten en gaf hij de auto of het team de schuld. Dat is natuurlijk niet goed voor al die lui die hun familie nooit zien en dan stank voor dank krijgen. Schumacher gaf altijd zoveel mogelijk eer aan zijn team, dan willen ze net dat stapje extra doen en zijn ze net iets meer toegewijd, terwijl ze al zo hard werken. Nu bij Mercedes werkt het omdat de auto uitzonderlijk superieur is. Liggen de verhoudingen tussen de auto's weer normaal en komt het aan op een paar punten dan ben je er niet met snel je rondjes draaien. | |
THEFXR | dinsdag 3 november 2015 @ 15:51 |
IK geef hammie wel gelijk, had idd tijdens de sc kunnen pitten en zo de overwinning pakken. | |
sasquatsch | dinsdag 3 november 2015 @ 16:34 |
Toen wist hij nog niet dat er een safety car kwam. En als het om veiligheid gaat, haal je ze allebei naar binnen en niet maar eentje. | |
THEFXR | dinsdag 3 november 2015 @ 16:46 |
dat veiligheid was een smoesje, die banden zagen er nog prima uit | |
sasquatsch | dinsdag 3 november 2015 @ 16:55 |
Onzin, waarom halen ze anders beide coureurs binnen. Sowieso waren de softs (waarop de beslissing gebaseerd werd) al bijna tot op het canvas versleten. Het maakt niet uit hoe de mediums eruit zagen, want daar werd de beslissing niet op gebaseerd. En zoals ik al zei, je kunt niet de één wel binnenhalen om die reden en de andere niet. | |
THEFXR | dinsdag 3 november 2015 @ 17:22 |
ik heb het woord "safety" niet op de boordradio gehoord. | |
Peterselieman | dinsdag 3 november 2015 @ 17:27 |
riepen ze niet pre caution? | |
THEFXR | dinsdag 3 november 2015 @ 17:29 |
pas toen Hammie niet wilde, kozen ze die route, het iig shady as hell | |
JimmyManna | dinsdag 3 november 2015 @ 17:46 |
Hoe weet je dat? We horen op tv namelijk niet iedere radio-converstatie. | |
JimmyManna | dinsdag 3 november 2015 @ 18:02 |
Zo kan je iedere wel wereldtitel afdoen. Ik neem dan ook aan dat jij het standpunt hanteert dat Adrian Newey alle Red Bulls titels heeft veroverd en Perez dat ook gewoon had kunnen doen. Er zijn net aan twee races geweest waarin Rosberg sneller/beter was, Barcelona en Mexico. Voor de rest is de man steevast langzamer geweest dan Hamilton in de races. De enige reden waarom het vorig jaar spannend was, was omdat Hamilton in het begin van het jaar een paar keer uitviel. Voor de rest is Rosberg in kwali een match, maar op zondagen niet. Van start, tot duelkracht, betrouwbaarheid, mentaliteit, tot snelheid: in races is Hamilton op elk vlak 8/10 superieur aan Rosberg. Hamilton is in mijn ogen een uitstekend kampioen in een toch al sterk bezet tijdperk (lang niet altijd zo sterk geweest). Natuurlijk heeft hij topmateriaal, maar 90% van alle kampioen reden in de beste wagen, dat is nou eenmaal de essentie van deze sport. De wagen/rijder verhouding moet top zijn, alleen dan kan je winnen. Ik snap ook de discussie niet echt, de man heeft immers naast Alonso en Button gereden, we weten precies hoe hoog we die moeten inschalen. Beiden zijn het niet bepaald koekebakkers, maar Hamilton deed het tegen beiden uitstekend. Er zijn jaren geweest waarin Hamilton te druistig was, waarin ik ook veel kritiek op hem had (2011 bijvoorbeeld), maar inmiddels is de gekkigheid verdwenen en is hij buitencategorie. | |
wimderon | dinsdag 3 november 2015 @ 18:20 |
Het was wel duidelijk dat Rosberg een cadeautje moest krijgen. Door de onnodige extra stop werd het risico dat Hamilton op het eind nog een aanval zou kunnen doen op wat nieuwere banden verkleind en bovendien kreeg Rosberg een extra gaat omdat hij als eerste naar binnen kon. | |
Geralt | dinsdag 3 november 2015 @ 18:20 |
Gekkigheid verdwenen? Die idioot loopt erbij als ware hij een rapper ![]() En verder is zijn auto van de buitencategorie. Lewis is beter dan Rosberg, maar dat maakt hem nog niet van de buitencategorie. ![]() | |
JimmyManna | dinsdag 3 november 2015 @ 18:23 |
Gekkigheid op de baan bedoelde ik uiteraard. Hoe hij gekleed gaat interesseert me niet veel. En verder: tja, ook Vettel en Alonso won uitsluitend titels in de beste wagens van het veld dus niemand is buitencategorie. Ook goed. | |
wimderon | dinsdag 3 november 2015 @ 18:30 |
In de Red Bull is Webber geen enkele keer tweede kunnen worden in het kampioenschap, Rosberg werd vorig jaar met ruime marge tweede en lijkt dat nu weer te gaan worden. Ben het wel met je eens dat Hamilton duidelijk beter is dan Rosberg. Daarnaast hoort Hamilton qua pure snelheid bij de buitencategorie binnen de huidige F1. Pure snelheid is echter niet het enige wat een coureur als geheel tot een all time great maakt, waar hij op bepaalde vlakken toch net wat mist. Het is ook niet voor niks dat hij als snellere coureur Button niet kon outscoren over drie jaar bij McLaren gekeken. | |
JimmyManna | dinsdag 3 november 2015 @ 18:43 |
De Merc is nu qua voorsprong in tijd ook dominanter dan de Red Bull in de meeste jaren was, dat zal ik niet ontkennen. Daarom wordt Rosberg ook tweede en Webber destijds niet. Maar zowel de Red Bull toen als de Merc nu zijn de beste wagen van het veld (even los van de marge) en Vettel en Hamilton zijn uitstekend genoeg om dat om te zetten in titels. Of de wagen dan 1 sec sneller is dan de volgende of 0,5 maakt weinig verschil: in handen van toprijder zijn ze niet in te halen. In handen van een subtoprijder wel. Want die kan topper Alonso in zijn mindere Ferrari wel ineens aanvallen. En vwb Button: dat is een coureur van een niveau hoger als Webber of zo iemand. Ook Alonso loopt daar niet zomaar overheen blijkt dit jaar. En zoals ik eerder zei: Hamilton heeft een periode gehad dat hij gewoon teveel fouten maakte (2011) en fouten maakt Button nooit (zelden), dus dan wordt het tricky. Bij Vettel kan je stellen dat het toch opmerkelijk is dat hij fors werd verslagen door Ricciardo vorig jaar en bij Alonso blijft het opmerkelijk dat Hamilton in zijn debuutjaar gelijke tred met hem hield. Zo kan je bij iedere rijder vraagtekens zetten. Maar hé, rijders vergelijken is moeilijk, al blijven het vermakelijke discussies waar we nooit uitkomen. Ik zou Hamilton graag naast Vettel zien en ik denk dat het ongeveer in evenwicht zou zijn. Vrees alleen dat het nooit zal gebeuren. [ Bericht 3% gewijzigd door JimmyManna op 03-11-2015 19:03:54 ] | |
potjecreme | dinsdag 3 november 2015 @ 18:56 |
Goede post! | |
Weltschmerz | dinsdag 3 november 2015 @ 19:53 |
Nee, uiteraard heeft die er een belangrijk aandeel in, die maakte Webber en Vettel tot kanshebbers, maar de doorslag gaven de kwaliteiten van de coureur. Anders hadden Alonso of Button of Hamilton wel een paar van die titels gepakt. De huidige Mercedes heeft een zeldzame superioriteit, na de 1e race van het seizoen kun je al vaststellen dat een van beide coureurs de titel gaat winnen. De taak voor Hamilton was dus slechts Rosberg verslaan. Webber verslaan was een voorwaarde voor Vettel om de titelstrijd aan te gaan. Je gaat me toch niet vertellen dat het niet uitmaakt of je in een auto zit die bijna een seconde per rondje sneller gaat dan de rest, of een auto die de ene keer een paar tienden sneller is en de andere keer langzamer? Rosberg heeft ook zijn pech gehad vorig jaar, die is veel minder breed uitgemeten, maar was er wel degelijk. Netto iets minder, maar niet zo heel veel minder. Dan hadden we ook nog Hamilton die valsspeelde met de motorsettings, en Rosberg een paar keer buiten de baan drukte. Je kunt zeggen dat daarmee wegkomen ook een kwaliteit is, maar qua basics was het verschil heel erg klein. Daar wordt je WK mee als je bijna elke race samen met je teamgenoot weg kunt rijden, maar als je met een auto te maken hebt die gewoon concurrentie heeft dan redt je het daar meestal niet mee. Onzin. De ene coureur is gewoon sneller dan de ander, maakt minder fouten, haalt beter in en pakt zijn kansen beter. Als je die Lotus van een paar jaar geleden ziet, en inmiddels weet hoeveel sneller Alonso en Vettel zijn in dezelfde auto, dan weet je dat die hoogstwaarschijnlijk WK hadden kunnen worden in die auto. Hamilton behoort bij de allersnelsten, daar ligt het niet aan, maar als je geen veruit superieure auto hebt maar gewoon een met vergelijkbare concurrenten, dan kun je je fouten als in Hongarije en zelfs Monaco en het gepruts in de 1e helft van Austin eigenlijk niet veroorloven, zeker niet als je dan ook nog met enige regelmaat achter je teamgenoot eindigt. De wagen/rijder verhouding moet beter zijn dan alle andere wagen/rijder verhoudingen. Dat kan uit de wagen komen en dat kan uit de rijder komen. De laatste twee jaar komt het zodanig uit de wagen dat de enige concurrent de teamgenoot is. Nee. Hij was zelfs ietsje sneller dan Alonso, een uitstekende prestatie op zich, maar hij heeft die titel gewoon verkloot met zijn gepruts. Button is qua snelheid gewoon niet van zijn categorie, dat heeft hij ook laten zien, maar te vaak kwam dat er niet uit en waren ze qua snelheid aan elkaar gewaagd. En toen heeft hij ook nog zo zitten prutsen dat Button meer punten haalde. Sorry hoor, maar als Button mee kan doen tot de op 2 of 3 na laatste race, dan moet Hamilton met zijn grotere snelheid de laatste race nog kans maken. Dan presteer je goed, presteren is meer dan laten zien hoe snel je soms kan. Dat kan niet blijken uit twee seizoenen met zo'n enorm superieure auto. Als ik naar Hongarije kijk, zijn gemiep door de radio aldoor en hoe hij zich uitlaat tegen en over zijn team, dan denk ik dat het nog steeds een verwend nest is dat bij een beetje tegenslag en druk bezwijkt. Anderzijds heeft hij vorig jaar redelijk onder druk van Rosberg gestaan, en heeft hij toch niet al te veel gekke dingen gedaan. Ik sta best open voor bewijs dat hij inmiddels niet alleen een hele snelle maar ook een volwassen coureur is, alleen ben ik niet van mening dat hij dat kan bewijzen met deze superieure auto, dit team en deze teamgenoot. Laat hem zich maar eens meten met de grote jongens, met de volle druk erop, veel punten scoren in de weekends dat een andere auto beter past bij de baan of het tegenzit. De laatste keren dat hij een auto had om dat te doen bleek het een klein kind, mensen kunnen veranderen en zich ontwikkelen, ik dag dat alleen niet aannemen omdat Mercedes een fantastische auto heeft gebouwd en hem aan Rosberg heeft gekoppeld. | |
sasquatsch | dinsdag 3 november 2015 @ 20:10 |
Als Hamilton meteen, toen het hem gevraagd werd, naar binnen ging was dat gat een stuk kleiner geweest. Nu verloor hij nog eens twee seconden door langer te wachten. | |
JimmyManna | dinsdag 3 november 2015 @ 20:13 |
Sja ik vind het erg subjectief allemaal. De ene kan winnen in een superieure wagen en is een grootheid en de ander doet hetzelfde maar is het dan weer niet. Maar okee ieder zijn mening uiteraard. Het vergelijken van rijsers due nooit teamgenoten zijn geweest blijft tricky. Voor mij zit er nul verschil tussen Vettel of Hamilton qua niveau. | |
JimmyManna | dinsdag 3 november 2015 @ 20:18 |
Was onmogelijk. Die hadden minder materiaal. Dan kunnen ze zich meten met Webber in een Red Bull maar niet met Vettel. Feitelijk zie je nu hetzelfde met Vettel en Rosberg. Rosberg is veel kwetsbaarder voor Vettel dan Hamilton. | |
Fer | dinsdag 3 november 2015 @ 20:22 |
Ik geloof niet dat je met de huidige auto's echt veel sneller dan een ander kan zijn. Als Massa, Rosberg, Perez of zelfd Maldonado gewoon doet wat de engineers zeggen, zijn ze zo snel als de andere toppers. Enige verschil zijn racevaardigheid, gevoel, betrouwbaarheid en de bereidheid, altijd het beste eruit te halen. Vooral die laatste twee schort het vaak aan. Maar ook de Trulli train waa gewoon een gebrek aan vaardigheid om tijdens de race die auto heel te laten. Massa is weer het voorbeeld van de latere generatie, die met de juiste inout van de techneuten tot topprestaties in staat is. | |
Weltschmerz | dinsdag 3 november 2015 @ 20:25 |
Hoezo hetzelfde? We kunnen toch gewoon objectief vaststellen dat de Mercedes tov de concurrentie in een andere categorie zit dan de RBR van Vettel? Qua snelheid is het lastig vergelijken ja. Maar we hebben Hamilton tegenover Alonso gezien, Alonso tegenover Raikkonen gezien, Vettel tegenover Raikkonen gezien. Dan kan het nog een beetje verschillen van auto tot auto, maar het lijkt me duidelijk dat we 3 coureurs hebben die qua snelheid boven de rest uitsteken (althans, op de qua snelheid onbekende coureurs als Verstappen na). Daar is Hamilton er een van, daarin zie ik geen niveauverschil, de overige aspecten, inhalen, verdedigen, regenrijden, pieken onder druk, slijtage en gebreken managen, maximaliseren etc kunnen we wel goed beoordelen ook al zitten ze in verschillende auto's. | |
JimmyManna | dinsdag 3 november 2015 @ 20:39 |
Ze waren allebei de beste wagen. Zoals ik eerder zei: of je 1 sec of 0,5 sec sneller ben maakt aan het einde van het seizoen niet uit: zet er een topper in en je wordt er kampioen mee. In beide gevallen is het verschil groot genoeg. Mee eens. Al is het wel een verschil of je als rookie naast Alonso zit of als ervarener coureur. Klopt, maar ik zie daarin tegenwoordig (laatste ong 4 jaar) nog maar weinig zwakheden in bij Hamilton. Althans niet meer dan bij een ander. Voorheen was hij nogal een wildebras die vooral met druk er op (bv Interlagos 08) kon choken maar die wildebras heeft zich vanaf ongeveer 2011 toch wel ontwikkeld. Vorig jaar heeft hij de mentale strijd met Rosberg in zijn voordeel beslecht, heeft hij de beslissende race foutloos gereden, zowel qua bandenmanagement als benzineverbruik doet hij het tov Rosberg altijd prima. Ik zie gewoon niet zoveel zwakheden meer bij hem. | |
Geralt | dinsdag 3 november 2015 @ 23:06 |
Jij kan Verstappen zijn snelheid niet op waarde schatten? Ik schat dat Verstappen in de auto van Nico het Lewis een heel pak lastiger had gemaakt dan Nico. Zeker nu hij er zn eerste jaar erop heeft zitten qua ervaring. En ik denk niet dat dat een foutieve inschatting is. ![]() | |
twiFight | dinsdag 3 november 2015 @ 23:21 |
Met Lewis en Max zou je ook veel meer Spa momentjes krijgen denk ik. Dan grijpt het team in (terecht) en dan zullen ze toch Lewis de eerste rijder laten zijn (wederom terecht, hij heeft immers bewezen kampioenschappen te kunnen winnen). Pas als Max op eigen kracht een pak meer punten pakt zal dat veranderen. Maar over het algemeen is het niet het beste idee twee 'do or die' coureurs in hetzelfde team te zetten. | |
Fer | dinsdag 3 november 2015 @ 23:32 |
Dat is een aanname, genoeg snelle talenten, die in een topauto opeens maar gemiddeld presteerden. Ja hij is goed, ja hij heeft race vaardigheden en hij doet het heel goed dit jaar. Maar geen reden om er vanuit te gaan, dat ie in een Mercedes opeens Hamilton opmzijn plek wijst. Zelfs Rosberg was erg sterk, totdat Hamilton erbij kwam. Overigens krijg je dan een soort herhaling van 2007, maar dan is Hamilton nu de senior en gaat Vettel er met de prijs vandoor. | |
Geralt | dinsdag 3 november 2015 @ 23:38 |
Ik zeg niet dattie Lewis op zn plek zou wijzen, ik zeg alleen dat ie het hem lastiger zou maken dan dat Nico dat doet. Dat denk ik ![]() | |
JimmyManna | woensdag 4 november 2015 @ 06:15 |
Dat weet ik wel zeker zelfs. | |
Meike26 | woensdag 4 november 2015 @ 06:34 |
Daarom ben ik al geen fan van het idee dat Max naar Merc toe zou gaan ná 2016, naast dat Merc meer een commercieel en deftig team is wat denk ik niet bij Max zijn karakter past, maar mocht Merc dan toch hem contracteren, dan ben ik wel fan van het idee dat ze hem eerst voor een of 2 jaar bij Williams neerzetten, Massa gaat daar na 2016 weg (mogen we toch hopen) en met Max aan het stuur daar kan je denk ik op wat vuurwerk rekenen ![]() | |
opreis | woensdag 4 november 2015 @ 07:15 |
Wat een onzin max eerst naar williams, die verprutsen te veel kansen, en straks zit ie daar te lang vast. In 2017 komt waarschijnlijk een stoeltje bij ferrari vrij, als die wordt ingepikt door bv ricciardo, bottas of grojean weet je niet hoelang het duurt voor zij weer plaatsmaken, niet dat ze beter zijn dan max maar als ze het naar behoren doen waarom zouden ze dan weggestuurd worden? Zelfde met mercedes als rosberg moet wieberen. Als het kan zsm naar ferrari of merc, of bij RB blijven als ze een betere motor krijgen. Iedereen die zegt dat hij eerst ervaring op moet doen heeft niet goed opgelet. Iedereen zei ook dat hij te jong was voor F1, hebben die even ongelijk. Als je je met de grote wil meten moet je je bij de topteams zitten, kansen met 2 handen aanpakken. Bij williams zou hij ook beginnen als 2de courreur naast bottas omdat hij daar gewoon later binnenkomt. Als hij het verkloot bij mer of ferrari kan hij wss nog steeds bij williams/fi/lotus terecht. Andersom niet. [ Bericht 19% gewijzigd door opreis op 04-11-2015 07:25:31 ] | |
Swetsenegger | woensdag 4 november 2015 @ 07:51 |
Ik denk dat hij ELK topteam met 2 handen aanpakt als het hem aangeboden wordt. En als hij daadwerkelijk kan KIEZEN tussen williams, ferrari en mercedes zou dat wel een enorm luxe probleem zijn. | |
JimmyManna | woensdag 4 november 2015 @ 08:42 |
Williams is geen topteam in mijn ogen. Voor de rest eens met je post. Als een topteam komt kan je die eigenlijk niet afwijzen. Kansen moet je pakken. De andere kant is dat Red Bull over 2 jaar ook zomaar weer vooraan kan rijden mochten ze een goede motordeal sluiten vanaf 2017. | |
Weltschmerz | woensdag 4 november 2015 @ 11:39 |
Het maakt in die zin uit dat als je de ene keer 0.5 sneller bent je de andere keer 0.5 langzamer bent. Kijk naar de polepositions in de RBR jaren en kijk ook naar plek 2. Dat is echt niet week in week uit de eerste rij bezetten. Dat terwijl kwalificeren en dat laatste rondje daarin helemaal goed hebben ook wel een specialiteit van Vettel is, terwijl ook Webber ooit vooral naam maakte met kwalificeren. Racepace was ook vaak voor Ferrari en/of McLaren, je hebt het ene jaar 3 verschillende auto's gehad die in de laatste race nog kampioen konden worden, je hebt het andere jaar er 2 gehad, halverwege de seizoenen waren er doorgaans nog heel veel kanshebbers op de titel. Dat Vettel er telkens mee vandoor ging was en vaak op het eind van het seizoen het beste scoorde maakte die jaren vrij eentonig qua drama, het bleef toch altijd vrij lang spannend. Ja, maar dat heeft ook voordelen. Daarnaast geloof ik er niet zo in dat ervaring veel met de rauwe snelheid doet. Degenen waarvan we nu weten dat ze heel snel zijn lieten dat in hun eerste seizoen ook al meteen zien. Ik kan daar ook voor een heel groot gedeelte wel in meegaan. Alleen zie ik toch nog wel regelmatig dingen van hem die niet zo heel volwassen overkomen. Echte zwakheden zie ik ook niet veel meer, maar die komen ook pas boven, eventueel dan, als hij werkelijk op de proef wordt gesteld. Is het schatten of is het gokken? Ik heb gewoon niet zoveel om op af te gaan, ik heb geen referentie, geen ijkpunt, Sainz is ook een grote onbekende. Ik zie hem als een heel groot talent omdat hij zoveel gevoel voor de auto heeft dat hij kan improviseren met rempunten en racelijnen. Maar ik kan me ook ene Alesi herinneren, die alles had van een echte topper en een smaakmaker bovendien, maar die miste gewoon de pure snelheid in het netjes rondjes rijden. Dat heeft Hamilton wel, dan kun je op alle andere aspecten beter zijn, als je aldoor op 3 tiende wordt gezet dan schiet het niet op. Ik denk niet dat dat met Verstappen het geval is, maar ik kan het ook niet uitsluiten. | |
Johnny_Angel | woensdag 4 november 2015 @ 11:51 |
Als ik het kamp Verstappen was dan zou ik wachten op het Ferrari zitje wat in 2017 vrijkomt. Bottas en Ricciardo overtuigen niet echt ten opzichte van hun teamgenoten, ik denk dat Verstappen kandidaat nr.1 is voor Kimi's stoeltje. Mercedes lijkt me een slangenkuil met teveel kapiteins op het schip. Ik denk dat ze daar ook wel in hun nopjes zijn met hun huidige rijders duo. Hamilton gedraagt zich als een totale idioot maar pakt de prijzen, en Rosberg is het ideale uithangbord voor het merk Mercedes. Rosberg inwisselen voor Verstappen zou alleen maar voor onrust zorgen. Ik ben wel erg benieuwd hoe Verstappen het tegen een teamgenoot als Vettel zou doen, want het blijft lastig om Sainz op waarde te schatten. | |
twiFight | woensdag 4 november 2015 @ 13:12 |
Als Williams 'fan' zou ik dat een mooie situatie vinden! Vergeet niet dat de topteams hele andere eisen hebben dan een opleidingsteam. Bij STR mag hij gerust eern rookie zijn, bij Merc heb je dan een probleem. En dan word je des te harder afgestrafd. Bij een subtop team je strepen verdienen kan dan geen kwaad. Laat ik het omdraaien: als Max echt zo'n talent is, waarom dan die haast? Als natuurtalent kom je een jaar later ook wel bij een topteam terecht. Als Max het verkloot dan verdient hij het niet bij Merc of Ferrari te rijden en ook niet bij Williams/FI of welk team dan ook. | |
JimmyManna | woensdag 4 november 2015 @ 17:17 |
Hamilton is juist een uithangbord. Mercedes mikt op een hipper imago met hem heb ik ooit eens ergens gelezen. Ze wil toch een beetje anders worden bekeken dan als degelijke taxi's. | |
rubbereend | woensdag 4 november 2015 @ 17:58 |
inderdaad, bij Mercedes juichen ze het gedrag van Hamilton toe | |
Weltschmerz | woensdag 4 november 2015 @ 18:10 |
Dan moeten ze de degelijke auto eens aan Rosberg geven ipv aan Hamilton. | |
#ANONIEM | woensdag 4 november 2015 @ 18:44 |
Natuurlijk kun je dat niet objectief vaststellen. Hoe had je dat in hemelsnaam willen doen? Jij altijd met je zogenaamd objectieve redenaties. Geef gewoon toe dat je een Vettel-fanboy bent man. Denk je dat het opvalt dat je juist na een race waarin Vettel fout op fout stapelde al je pijlen richt op Hamilton (die een foutloze race reed)? Die rijdersvergelijkingen van je slaan ook nergens op. Als rijder A in auto X beter was dan rijder B, en rijder B is vervolgens in auto Y beter dan rijder C, is rijder A dan beter dan rijder C? Dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Elke coureur heeft wel eens een minder seizoen, of een auto die hem niet ligt. Coureurs ontwikkelen zich bovendien, soms ten positieve, soms ten negatieve. Vettel kon niet op tegen Ricciardo, maakt dat Ricciardo een betere coureur dan Vettel? Schumacher kon niet winnen van Rosberg, Rosberg redt het niet tegen Hamilton, dus Hamilton is beter dan Schumacher was? Je bent slim genoeg om zelf ook te snappen dat zoiets totale kolder is. | |
JimmyManna | woensdag 4 november 2015 @ 18:47 |
Bovendien is Max de beste. Van allemaal dus. | |
Weltschmerz | woensdag 4 november 2015 @ 19:38 |
Ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat ik een fan van Vettel ben. Ik ben fan van hem geworden omdat ik zag hoe goed hij was, hij is op zijn best op de belangrijkste momenten, hij maximaliseert, hij is goed in de regen en hij haalt goed in. Dat zijn de dingen waar ik fan van ben, in die zin dat het punten en titels oplevert, en daarom ben ik fan van hem en niet van degenen bij wie het aan die dingen ontbreekt. Nee, zo had ik er nog helemaal niet over nagedacht en eerlijk gezegd denk ik dat jij de enige bent die meent iets op te moeten vallen. Ik vond het een vrij suffe race, mede doordat Vettel niets kon proberen maar dat was al na zijn lekke band zo, zijn fouten maakten daarvoor weinig meer uit. Op Sky zeiden ze dat er iets met de auto moest zijn, ik heb niet eens nagezocht of hij daar zelf nog wat over gezegd had, het interesseert me namelijk niet zoveel en ga er vanuit dat het zijn rijdersfouten waren. Het WK is beslist immers, leuk als hij nog een mooie race neer kan zetten, maar dat zat er zondag na de 1e bocht al niet meer in. De discussie had zich al lang verplaatst van de race naar wereldkampioenen. Van heel veel kanten wordt nu geroepen dat Hamilton een groot kampioen is, ik vind dat dat ernstig gerelativeerd moet worden. Ik ben geen fan van Hamilton nee, dat komt omdat hij heel weinig van de eigenschappen bezit, zie boven, die ik in een coureur waardeer. Ik probeer zoveel mogelijk te objectiveren, inclusief de mitsen en maren die daar naar hun aard bijhoren. Je hebt natuurlijk heel veel figuren die de ondoorzichtigheid van de F1 gebruiken om te roepen dat degene die ze het leukst vinden ook het snelste is en degenen die ze niet leuk vinden hebben alles puur aan de auto te danken. Daar behoor jij vast ook toe, maar ik wil gewoon weten of althans fatsoenlijk schatten wie hoe goed is. Ik heb dan ook nooit de snelheid van Hamilton in twijfel getrokken, want als ik aan het objectiveren sla, komt Hamilton er als een van de snelsten uit. Het slechte jaar van Vettel bij RBR heeft ons geleerd dat Vettel een beetje als het prinsesje op de erwt is, het moet allemaal naar zijn zin zijn of hij gaat miepen. Dat is geen positieve kwaliteit, Alonso heb ik ook altijd veren in zijn reet gestoken voor het feit dat hij ook met een hork van een auto relatief snel is. Rosberg heeft Schumacher verslagen doordat hij vaker goed was, en Schumacher regelmatig ook gewoon zwak, maar de krenten in de pap, de opvallende tijden en opvallende acties, waren voor Schumacher. Dus ik vind dat Schumacher als veertiger in zijn comeback wel degelijk heeft laten zien dat Rosberg nooit aan een goede constant presterende Schumacher had kunnen tippen, maar hij heeft tevens laten zien dat elk decennium het veld weer een stukje sneller is dan het veld van daarvoor. Het punt is dat als je volledig losgaat als fanboy en niet poogt te objectiveren en degene die je het leukst vindt glimlachen de meeste snelheid toeschrijft, je teleurgesteld gaat worden. Zelf weten, maar ik heb daar niet zoveel last van. Ik zag al aankomen dat Raikkonen het moeilijk zou krijgen met Massa, ik wist vantevoren al te melden dat Raikkonen niet aan Alonso zou kunnen tippen, ik wist voor het seizoen al dat Vettel geen kind zou hebben aan Raikkonen. Kijk het maar na, ik het hier speciaal zo neergezet dat ik er op afgerekend kan worden. Ik wil heel graag geloven dat Verstappen iedereen op snelheid gaat kloppen, maar ik heb nog iets te weinig houvast. om dat te kunnen objectiveren. Dat objectiveren heeft zijn gebreken en beperkingen, maar het werkt wel, en het werkt beter naarmate coureurs meer teamgenoten hebben versleten. Was jij er niet zo een die altijd grote praatjes had over hoe snel Raikkonen wel niet was? Tijd voor wat voortschrijdend inzicht misschien, en dan niet alleen ten aanzien van Raikkonen. | |
JimmyManna | woensdag 4 november 2015 @ 20:05 |
Dat Raikkonen het af zou leggen tegen Vettel en/of Alonso (of Hamilton mocht het ooit zover komen) had iedereen kunnen zien. De man heeft een bepaalde status omdat hij een keer kampioen werd, maar heeft daarna nooit meer iets gepresteerd en werd verslagen door een subtoppertje als Massa. Overigens worden Finnen in de F1 wel vaker overschat, om wat voor reden dan ook. Van Hakkinen tot Rosberg en van Bottas tot Raikkonen. | |
wimderon | woensdag 4 november 2015 @ 21:02 |
Kovalainen niet te vergeten. | |
Mani89 | woensdag 4 november 2015 @ 21:04 |
Mika Salo! | |
THEFXR | woensdag 4 november 2015 @ 21:44 |
joh lul toch niet, toen Kimi champ werd reed hij iedereen zoek, kimi heeft geen motivatie meer maar wil het niet toegeven, zijn broer zit weer aan het stuur. | |
JimmyManna | woensdag 4 november 2015 @ 22:19 |
Oh, maar ik lul ook niet, het is gewoon zo. Raikkonen is een leuk coureur, maar wie voor dit seizoen had gedacht dat hij mee zou kunnen komen met Vettel heeft heel wat jaren de andere kant op zitten turen. En in 2007 reed hij overigens niet iedereen zoek. | |
ColtZ40 | woensdag 4 november 2015 @ 22:30 |
Is rosberg een Fin? ![]() | |
ESF1Gamer | woensdag 4 november 2015 @ 22:33 |
Rosberg is een halve fin, net als MAx een halve belg en nederlander is | |
APK | woensdag 4 november 2015 @ 22:37 |
Zijn vader wel, kon ook een beetje sturen. | |
JimmyManna | woensdag 4 november 2015 @ 23:01 |
En papa Keke is een hele Fin. En die bedoelde ik. | |
alwaysonhold | donderdag 5 november 2015 @ 00:32 |
Max blijft gewoon bij zijn huidige team komend jaar, aldus Max zelf: http://m.gpupdate.net/nl/(...)oro-rosso-te-rijden/ | |
THEFXR | donderdag 5 november 2015 @ 01:11 |
hij kan meekomen met Vettel als hij gemotiveerd is, maar hij reed dit jaar weer op de autopilot. | |
THEFXR | donderdag 5 november 2015 @ 01:12 |
Kimi werd nog beter geacht als Max, Kimi pakte de eerste race al punten op P6 in een gare sauber. en dat heb ik niet opgezocht. | |
opreis | donderdag 5 november 2015 @ 01:48 |
Appels en peren, Max had zn eerste race een DNF omdat zn motor het begaf. Iedereen voor hem zou naar de hardere band gaan en hij maar de zachte, heeft daardoor niet kunnen laten zien wat hij waard was | |
JimmyManna | donderdag 5 november 2015 @ 06:10 |
Ja maar dat vond ik dus niet. Al zeg ik eerlijk dat ik in zijn McLaren tijd dacht het best wat kon worden maar eigenlijk is zijn ontwikkeling stilgevallen. Ik wijd dat niet aan zijn talent maar aan zijn instelling. Het beroemde verhaal over hoe hij tot tien minuten voor zijn eerste F1 test ooit nog lag te slapen vond iedereen maar hilarisch, ik vond het veelzeggend over hoe hij zijn sport beleefd en over hoe gepassioneerd hij is. (overigens was mijn uitspraak over dat Max de beste van allemaal is niet helemaal serieus hoor, dat zullen we nog even moeten afwachten) | |
JimmyManna | donderdag 5 november 2015 @ 06:19 |
Goed zo Lewis, gewoon ff Schumacher fans kwaad maken. http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)st-op-Hamilton.dhtml Hij zegt trouwens geen onwaarheden. Hij heeft inderdaad nooit een Jerez-actie (of Adelaide) uitgehaald om de titel. Wel moet ik zeggen dat Hamilton Senna adoreert, en die was van een ongelukje meer of minder nou ook weer niet vies. | |
Tarado | donderdag 5 november 2015 @ 07:54 |
hij was zelf toch ook niet brandschoon in de vete met Alonso toen als teammaat, koste uiteindelijk beiden de titel | |
Abdus18 | donderdag 5 november 2015 @ 08:43 |
interessant stukje:Bron: http://www.f1today.net/nl(...)of-de-coureurs-eruit | |
sasquatsch | donderdag 5 november 2015 @ 09:40 |
Red Bull rijdt met de nieuwe Renault motor in Brazilië. https://twitter.com/andihaupt1/status/662180467651829760 | |
Tarado | donderdag 5 november 2015 @ 09:44 |
Dat is een goeie ontwikkeling | |
#ANONIEM | donderdag 5 november 2015 @ 10:05 |
Dat is nou juist wat je zelf doet. Ik weet niet of je het bewust of onbewust doet, maar dat wat jij presenteert als 'objectief' is 9 van de 10 keer het toeredeneren naar de conclusie die positief uitpakt voor je idool. Neem alleen al de stelling waar ik in eerste instantie op reageerde. Je beweert dat we objectief kunnen vaststellen dat de RBR ten tijde van Vettels kampioenschappen nooit zo dominant was als de Mercedes nu is. Dat is een bewering die jouw idool er positief uit doet komen, maar het is een bewering die op geen enkele manier objectief hard te maken valt. | |
Weltschmerz | donderdag 5 november 2015 @ 11:39 |
Je snapt het niet, zoals ik al uitlegde werkt het andersom. De eigenschappen die in mijn optiek de kampioenen maken los van mazzel of pech met de juiste auto op het juiste moment, zijn de kwaliteiten waar ik fan van ben. Mijn favoriet is degene geworden bij wie ik het meest van die kwaliteiten zie, de kwaltiteit maakt mijn voorkeur, ik geniet van het presteren. Ik begin niet bij aardig vinden en dan maar hopen op presteren. Uiteraard wel. Wat wil je nou beweren dan, dat je nooit kunt beweren dat een auto dominant is omdat dat altijd volledig subjectief is? | |
Weltschmerz | donderdag 5 november 2015 @ 11:42 |
Er is een boel op Ecclestone aan te merken, maar hij is toch wel vaak op cruciale momenten een echte baas geweest. |