Dat komt omdat Max over één ronde wel wat kan compenseren maar niet over 71. Die STR is - zeker met die lange rechte lappen in Mexico - gewoon iets minder dan zeker de FI's.quote:Op zondag 1 november 2015 22:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik baseer dat onder andere op dit weekend waar Max tijdens de kwalificatie met gemak team Grosjean weet achter zich te houden en weliswaar met wat meer moeite team Perez. Tijdens de race zie je dat de kaarten weer heel anders liggen.
Zachte band slijt sneller, zeker een baan waar al veel rubber op ligt, zoals aan het einde van de race. Verder kan de zachte band ook buiten zijn werktempereratuur zijn geraakt.quote:Op zondag 1 november 2015 22:45 schreef I0_0I het volgende:
Waarom leek de harde band hier sneller dan de zachte? Minder rolweerstand op de rechte stukken?
Bottas koos bij de laatste stop bijv. voor primes ipv options, en reed daarop sneller dan de Red Bulls. Bij de eerste sessie stops probeerde sommige teams ook vroeg van de zachte band af te gaan.quote:Op zondag 1 november 2015 22:58 schreef Fer het volgende:
[..]
Zachte band slijt sneller, zeker een baan waar al veel rubber op ligt, zoals aan het einde van de race. Verder kan de zachte band ook buiten zijn werktempereratuur zijn geraakt.
Maar bedoel je nu Kvyat op het laatst?
Want je moet ook denken dat die auto's steeds leger worden en dus op het laatst sneller gaan.
Ik ben wel benieuwd of Grosjean Vettel onder druk kan zetten. Hij heeft iig zwaar de overhand oo Malledonna en Kimi was structureel drietiende per rondje langzamer in de Lotus, al zegt dat niet zoveel meer gezien de prestaties van Kimi daarna...quote:Op zondag 1 november 2015 22:56 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Zou kunnen maar met Grosjean naast Vettel ga je puur weer voor een kopman en een nummer twee. Want die is best goed, maar niet goed genoeg om kopman te zijn van een topteam. Die komt echt tekort op Vettel. Met Verstappen zal dat (denk en hoop ik) anders zijn.
Misschien had Bottas door het vele rubber en grip op de baan nu wat voordeel op Kvyat, omdat hij het vermogen van de Mercedes wat beter op de weg kon zetten.quote:Op zondag 1 november 2015 23:06 schreef I0_0I het volgende:
[..]
Bottas koos bij de laatste stop bijv. voor primes ipv options, en reed daarop sneller dan de Red Bulls. Bij de eerste sessie stops probeerde sommige teams ook vroeg van de zachte band af te gaan.
Eerder op de juiste temperatuur. De softs hadden meer tijd nodig om op temperatuur te komen en waren dan wel sneller.quote:Op zondag 1 november 2015 22:45 schreef I0_0I het volgende:
Waarom leek de harde band hier sneller dan de zachte? Minder rolweerstand op de rechte stukken?
Wat een onzin.quote:Op zondag 1 november 2015 23:07 schreef aesop het volgende:
Ik ben wel benieuwd of Grosjean Vettel onder druk kan zetten. Hij heeft iig zwaar de overhand oo Malledonna en Kimi was structureel drietiende per rondje langzamer in de Lotus, al zegt dat niet zoveel meer gezien de prestaties van Kimi daarna...
Nee, dat hebben ze opgezegd toen ze dachten Mercedes motoren te krijgen. Dat was een eis van Mercedes omdat Renault een partner van ze is.quote:Op zondag 1 november 2015 22:26 schreef nils7 het volgende:
[..]
Er is nog gewoon een contract met Renault voor volgend jaar...
Is dat serieus zoals het gegaan is? Was het geen eigen beslissing van Red Bull om te stoppen met Renault? Maar omdat Toto Wolff het eiste?quote:Op zondag 1 november 2015 23:18 schreef sasquatsch het volgende:
Nee, dat hebben ze opgezegd toen ze dachten Mercedes motoren te krijgen. Dat was een eis van Mercedes omdat Renault een partner van ze is.
Alleen krijgen ze dus geen Mercedes motoren door vuil spel van Toto Wolff.
eerste keer dat ik dit zo leesquote:Op zondag 1 november 2015 23:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, dat hebben ze opgezegd toen ze dachten Mercedes motoren te krijgen. Dat was een eis van Mercedes omdat Renault een partner van ze is.
Alleen krijgen ze dus geen Mercedes motoren door vuil spel van Toto Wolff.
quote:"Before Renault give us a go-ahead, we can't move, because it would breach of contract, so we wouldn't do that, and because there is a much bigger picture between Mercedes and Renault than F1. We have joint factories in Mexico."
Renault contract had to end
In other words, Mercedes wanted Red Bull to be contractually free of Renault before they would talk about a contract.
Christian Horner obviously understood the significance of that request. He knew that he had the possibility to terminate the 2016 contract, and over the Hungarian GP weekend, he set the wheels in motion to do just that, possibly more quickly than Wolff had anticipated.
Dat staat hier te lezen. Interessant leesmateriaal.quote:
De rondjes na de laatste SC waren saai.quote:Op maandag 2 november 2015 00:06 schreef THEFXR het volgende:
Mensen die zeggen dat het een saaie race was, moeten gewoon niet kijken.
Max slecht in feedback? Volgens wie?quote:Op zondag 1 november 2015 22:35 schreef twiFight het volgende:
Max moet toch nog leren. Racen op de baan kan hij wel, maar de F1 is meer dan dat. Laat hem wat meer ervaring krijgen met feedback geven (is hij tot nu toe relatief slecht in) en het materieel managen. Hij heeft alle tijd van de wereld voor een topteam.
Max geeft zelf aan dat Perez 'm waarschijnlijk sowieso was ingehaald. Terecht als een overhitte motor dreigt.quote:Op maandag 2 november 2015 00:59 schreef Loekoe het volgende:
Denk trouwens niet dat P9 maximaal haalbare was: door een foutje verloor Max een plaats aan Perez, die hij, denk ik, nog best had kunnen verdedigen. Maximaal was wel P8 geweest.
dan kijk je niet, simpel toch.quote:Op maandag 2 november 2015 00:19 schreef Pagan het volgende:
[..]
De rondjes na de laatste SC waren saai.
quote:Max Verstappen (STR10-02, Car 33)
Race: 9th
"I had a good start and to be running in P6 during my first stint was great, but we had some heating issues, which definitely cost us a lot of lap time unfortunately. But we need to focus on the positives, I think P9 is the best we could do today and I'm happy to have scored some more points, closing the gap to Lotus a bit more. The atmosphere here has been amazing during all of the weekend - the fans here are really into racing and are so enthusiastic, it's just amazing to see!"
quote:Carlos Sainz (STR10-01, Car 55)
Race: 13th
"We were quite fast today in the first two stints of the race. We committed to a two-stop strategy and it was going well, even though we were having to manage the brakes and engine quite a bit during the whole race. When the Safety Car came out, we pitted for another set of Soft tyres for my last stint but, all of a sudden and I don't know why, we lost a lot of time per lap and started to go backwards. It's a shame, because we were actually quite quick before that, overtaking our rivals like the two Force India's, but the characteristics of this circuit made the race very tricky today. I have to say that I'm amazed with the Mexican fans and the big crowds here at the track throughout the whole weekend. They definitely give you an extra push, it's really great and it's just what Formula 1 needs!"
quote:Franz Tost (Team Principal)
"First of all I'd like to congratulate the organisers of this Grand Prix here in Mexico, because it's a fantastic and beautiful venue and all the grandstands were full all weekend. The atmosphere is also great and I think they would've deserved a bit more of an interesting race. From our side, we showed an average performance because we had to slow down the cars to keep the temperatures under control, which meant that we lost performance. The drivers did a good job. Max finished in ninth position and I think this was, under these conditions, the maximum we could do. Carlos had some vibrations at the end of the race, therefore he couldn't push as normal or score any points. We were able to close the gap to Lotus by one point and they are now six points ahead of us with two races to go. Because of the long straight, the race in Brazil won't be an easy one for us, while Abu Dhabi maybe suits us a bit better. Nevertheless, we will push very hard to prepare ourselves in the best possible way to fight for that P6 in the Championship."
bron: www.tororosso.comquote:Cedrik Staudohar (Renault Sport F1 track support leader)
"That felt like a very long race! Due to the unique challenges of this circuit, we were on the edge with all the temperatures and it was very difficult to manage, but we coped with everything well and saw the chequered flag with both drivers, and Max in the points. At a new track, which is also very difficult, we can see that as a positive."
Ach, wie ben ik om daar dan tegen in te gaan. Toch, het was een foutje.quote:Op maandag 2 november 2015 01:03 schreef Klummie het volgende:
[..]
Max geeft zelf aan dat Perez 'm waarschijnlijk sowieso was ingehaald. Terecht als een overhitte motor dreigt.
Dat is ook niet zo. Hij is er volgens Tost juist opvallend goed in.quote:Op maandag 2 november 2015 00:55 schreef Loekoe het volgende:
[..]
Max slecht in feedback? Volgens wie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |