Hij zal het wel begrijpen. Het was immers bij beiden uit voorzorg, onzinnige stop in zekere zin, maar dan moet je dat wel bij allebei doen. Tijdens de race zal hij het idee hebben gehad dat hij ook naar binnen moest puur omdat Rosberg zijn banden had verneukt. Maar dat was niet het geval, dus ontevreden zal Hamilton niet zijn, vermoed ik.quote:Op zondag 1 november 2015 22:04 schreef JimmyManna het volgende:
Zal Hamilton nou tevreden zijn? Had toch echt het idee dat hij die tweede stop helemaal niet had willen maken.
Hulk misschien, Perez niet.quote:Op zondag 1 november 2015 22:03 schreef Izzy73 het volgende:
Als er geen SC was geweest hadden Perez en Hulkenberg misschien nog een keer moeten pitten.
Misschien wel, misschien niet.quote:
Vorige week mocht Rob wel iets tegen Jos zeggen en hij zei nog iets terug ookquote:Op zondag 1 november 2015 22:06 schreef Justevo het volgende:
Dit blijft zo awkward elke keer.. Rob die niet met Jos praat, die man is presentator van het programma!
Zegt ook wel iets natuurlijk over hoe goed Max is dat we nu al die resultaten verwachten aan de hand van vorige week.quote:Op zondag 1 november 2015 22:06 schreef Ploplap het volgende:
[..]
Ja, daarom heeft Max inprincipe het maximale eruit gehaald. En tevens de verwachtingen die iedereen heeft zijn ook gewoon kansloos als je zijn auto vergelijkt met die andere 8. Ik hoorde Team Torro Rosso nog aan het begin van het seizoen zeggen, als Max af en toe wat punten pakt zijn wat hartstikke tevreden. Nu al zit iedereen te denken dat Max minimaal P6 pakt...
Die lagen al te ver (> 21 sec) voor, dus zouden er voor gebleven zijn.quote:Op zondag 1 november 2015 22:08 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Misschien wel, misschien niet.Of wellicht ook een Williams, denk wel dat Max daarop gokte door zijn lange 1e stint.
Zulke conclusies zijn dan wel weer triest als we weten dat Verstappen alle vier coureurs tijdens de kwalificatie achter hem stonden. En dat was niet de eerste keer.quote:Op zondag 1 november 2015 22:03 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Zonder die pitstop hadden Perez en Hulkenberg hem om de oren gereden en hadden de Lotussen hem ook onder druk gezet denk ik.
Team is in dit soort situaties meestal lijdend omdat zij beter zicht hebben op wat andere doen.
Die Toro Rosso zit qua snelheid rond plek 10/12 afhankelijk van het circuit. Normaliter mag je ervan uit gaan dat Mercedes, Ferrari, Williams en Red Bull ervoor zitten. Force India en Lotus zitten qua snelheid in de buurt van de TR's. FI had het voordeel van het lange rechte stuk, dus P9 was maximale in deze race.quote:Op zondag 1 november 2015 22:06 schreef Ploplap het volgende:
[..]
Ja, daarom heeft Max inprincipe het maximale eruit gehaald. En tevens de verwachtingen die iedereen heeft zijn ook gewoon kansloos als je zijn auto vergelijkt met die andere 8. Ik hoorde Team Torro Rosso nog aan het begin van het seizoen zeggen, als Max af en toe wat punten pakt zijn wat hartstikke tevreden. Nu al zit iedereen te denken dat Max minimaal P6 pakt...
Racen is wat anders dan de kwalificatie. Ze zaten binnen DRS en zijn op het rechte stuk sneller. Dat hebben we eerder in het seizoen ook al gezien dat ze dan voorbij komen na een goede kwalificatie.quote:Op zondag 1 november 2015 22:11 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Zulke conclusies zijn dan wel weer triest als we weten dat Verstappen alle vier coureurs tijdens de kwalificatie achter hem stonden.
dat is het pijnpunt van team rosso, het team presteert beter tijdens de kwalificaties dan met de race.quote:Op zondag 1 november 2015 22:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Racen is wat anders dan de kwalificatie. Ze zaten binnen DRS en zijn op het rechte stuk sneller. Dat hebben we eerder in het seizoen ook al gezien dat ze dan voorbij komen.
hij reed op zacht....quote:Op zondag 1 november 2015 22:18 schreef KingRadler het volgende:
Jos Verstappen was blij met de negende plaats van Max. De vader van Max Verstappen gaf in een interview met Sport 1 aan dat er niet meer in zat. Tijdens de laatste fase van de race moest Verstappen zijn auto sparen omdat de motortemperatuur te hoog oplipe.
“De bedoeling was om een stop te doen, maar de safetycar gooide roet in het eten die kwam op een slecht moment. Hierdoor maakte we een tweede stop, waarbij Max koos voor de hardere banden waarop hij zich het prettigst voelt.” analyseert Jos.
“De motortemperatuur liep te hoog op waardoor Max van zijn gas moest. Op het einde van het rechte stuk moest Max een gat laten vallen om te koelen. Het team had Max verteld dat hij van het gas moest en de auto thuis moest brengen.” De oververhitting zorgde ervoor dat Verstappen niet meer aan kon vallen, waarmee een negende plaats het maximaal haalbare was.
De volgende GP is de GP van Brazilië waar Jos Verstappen zelf niet al te succesvol was. De Nederlander kende er drie grote klappers, waaronder de Salto Mortale bij zijn debuutrace in de Benetton in 1994. “Brazilië wordt lastig voor Max vanwege het lange rechte stuk, maar de rest van het circuit ligt de Toro Rosso wel. We hebben als doel om meer punten te scoren dan Lotus.”
bron racingnews
STR sowieso niet.quote:Op zondag 1 november 2015 22:14 schreef Izzy73 het volgende:
Het zou wat zijn als STR en RBR volgend jaar met een Honda motor gaan rijden zeg.
Dat wil ik dan wel eens feitelijk van je zien.quote:Op zondag 1 november 2015 22:14 schreef MakkieR het volgende:
[..]
dat is het pijnpunt van team rosso, het team presteert beter tijdens de kwalificaties dan met de race.
Er is nog gewoon een contract met Renault voor volgend jaar...quote:Op zondag 1 november 2015 22:24 schreef alwaysonhold het volgende:
Christian Horner zegt dat het nog wel even kan duren, de Red Bull motoren situatie. Slecht nieuws voor ze.
nee, dat denk ik niet. Die man wil winnenquote:Op zondag 1 november 2015 22:05 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ach z'n WK titel is binnen..zou het hem niet een beetje worst wezen?
Want in de kwalificatie kan Max ook 4e worden?quote:Op zondag 1 november 2015 22:14 schreef MakkieR het volgende:
[..]
dat is het pijnpunt van team rosso, het team presteert beter tijdens de kwalificaties dan met de race.
breken ze wel wat met een traditie, want normaal halen ze alleen ervaren rotten binnen. Massa was wat een uitzondering destijds, maar die had toch ook al wat ervaring achter zijn naamquote:Op zondag 1 november 2015 22:30 schreef alwaysonhold het volgende:
SkySports F1 zegt dat er al gesprekken plaats vinden tussen Max en Ferrari voor 2017 om Kimi op te volgen.
Zou mooi zijn. Kimi eindelijk opgetyft en Max in een topteam. Al heb ik liever Merc.quote:Op zondag 1 november 2015 22:30 schreef alwaysonhold het volgende:
SkySports F1 zegt dat er al gesprekken plaats vinden tussen Max en Ferrari voor 2017 om Kimi op te volgen.
Voor Max zullen ze graag een uitzondering willen maken.quote:Op zondag 1 november 2015 22:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
breken ze wel wat met een traditie, want normaal halen ze alleen ervaren rotten binnen. Massa was wat een uitzondering destijds, maar die had toch ook al wat ervaring achter zijn naam
Niet het beste team atm, maar wel het mooiste team om voor te rijden lijkt me.quote:Op zondag 1 november 2015 22:30 schreef alwaysonhold het volgende:
SkySports F1 zegt dat er al gesprekken plaats vinden tussen Max en Ferrari voor 2017 om Kimi op te volgen.
Dan heeft hij 2 jaar op zijn naam staan. Dat is ook niet onervaren.quote:Op zondag 1 november 2015 22:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
breken ze wel wat met een traditie, want normaal halen ze alleen ervaren rotten binnen. Massa was wat een uitzondering destijds, maar die had toch ook al wat ervaring achter zijn naam
True.quote:Op zondag 1 november 2015 22:35 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niet het beste team atm, maar wel het mooiste team om voor te rijden lijkt me.
Er zit ook een compleet andere leiding nu. Dat de vorige leiding inderdaad niet heel innovatief bezig was met rijders aanstellen, kunnen deze heren dat misschien wel zijn. Wie weet.quote:Op zondag 1 november 2015 22:33 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Voor Max zullen ze graag een uitzondering willen maken.
Alonso ?quote:Op zondag 1 november 2015 22:36 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Er zit ook een compleet andere leiding nu. Dat de vorige leiding inderdaad niet heel innovatief bezig was met rijders aanstellen, kunnen deze heren dat misschien wel zijn. Wie weet.
Bovendien, wie zou Kimi moeten opvolgen van de meer ervaren jongens? Alleen Ricciardo komt dan in aanmerking denk ik zomaar, maar om die nou weer naast Vettel te zetten...
Ik denk dat de opvolger van Kimi bij ferrari tussen Grosjean en Max gaat.quote:Op zondag 1 november 2015 22:39 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Alonso ?, Grosjean zou wellicht ook kunnen ,
Of Bernie verbiedt inderdaad de rem en band sensoren, waardoor Max als gevoelsrijder weer in het voordeel is.quote:Op zondag 1 november 2015 22:35 schreef twiFight het volgende:
Max moet toch nog leren. Racen op de baan kan hij wel, maar de F1 is meer dan dat. Laat hem wat meer ervaring krijgen met feedback geven (is hij tot nu toe relatief slecht in) en het materieel managen. Hij heeft alle tijd van de wereld voor een topteam.
nieuwe bazen, nieuwe wetten. Di Montezemelo is vervangen door Marchionne, en Domenicalle via Mattiacci door Arravibene. Beiden lijken me wel gasten die lak hebben aan "vaste waardes", en een kans willen wagen en er een jonge gast in willen zetten.quote:Op zondag 1 november 2015 22:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
breken ze wel wat met een traditie, want normaal halen ze alleen ervaren rotten binnen. Massa was wat een uitzondering destijds, maar die had toch ook al wat ervaring achter zijn naam
Ik baseer dat onder andere op dit weekend waar Max tijdens de kwalificatie met gemak team Grosjean weet achter zich te houden en weliswaar met wat meer moeite team Perez. Tijdens de race zie je dat de kaarten weer heel anders liggen.quote:Op zondag 1 november 2015 22:23 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Dat wil ik dan wel eens feitelijk van je zien.
Normaal gesproken mag dit niet het voordeel zijn aangezien je met de zachtere band normaal gesproken een betere exit hebt.quote:Op zondag 1 november 2015 22:45 schreef I0_0I het volgende:
Waarom leek de harde band hier sneller dan de zachte? Minder rolweerstand op de rechte stukken?
Is hij juist relatief goed in, volgens Mol. Vertelde een paar races geleden dat Tost dat juist opvallend vond voor zo'n jonge en onervaren jongen.quote:Op zondag 1 november 2015 22:35 schreef twiFight het volgende:
Max moet toch nog leren. Racen op de baan kan hij wel, maar de F1 is meer dan dat. Laat hem wat meer ervaring krijgen met feedback geven (is hij tot nu toe relatief slecht in) en het materieel managen. Hij heeft alle tijd van de wereld voor een topteam.
Zou kunnen maar met Grosjean naast Vettel ga je puur weer voor een kopman en een nummer twee. Want die is best goed, maar niet goed genoeg om kopman te zijn van een topteam. Die komt echt tekort op Vettel. Met Verstappen zal dat (denk en hoop ik) anders zijn.quote:Op zondag 1 november 2015 22:39 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Alonso ?, Grosjean zou wellicht ook kunnen ,
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |