Hij zal het wel begrijpen. Het was immers bij beiden uit voorzorg, onzinnige stop in zekere zin, maar dan moet je dat wel bij allebei doen. Tijdens de race zal hij het idee hebben gehad dat hij ook naar binnen moest puur omdat Rosberg zijn banden had verneukt. Maar dat was niet het geval, dus ontevreden zal Hamilton niet zijn, vermoed ik.quote:Op zondag 1 november 2015 22:04 schreef JimmyManna het volgende:
Zal Hamilton nou tevreden zijn? Had toch echt het idee dat hij die tweede stop helemaal niet had willen maken.
Hulk misschien, Perez niet.quote:Op zondag 1 november 2015 22:03 schreef Izzy73 het volgende:
Als er geen SC was geweest hadden Perez en Hulkenberg misschien nog een keer moeten pitten.
Misschien wel, misschien niet.quote:
Vorige week mocht Rob wel iets tegen Jos zeggen en hij zei nog iets terug ookquote:Op zondag 1 november 2015 22:06 schreef Justevo het volgende:
Dit blijft zo awkward elke keer.. Rob die niet met Jos praat, die man is presentator van het programma!
Zegt ook wel iets natuurlijk over hoe goed Max is dat we nu al die resultaten verwachten aan de hand van vorige week.quote:Op zondag 1 november 2015 22:06 schreef Ploplap het volgende:
[..]
Ja, daarom heeft Max inprincipe het maximale eruit gehaald. En tevens de verwachtingen die iedereen heeft zijn ook gewoon kansloos als je zijn auto vergelijkt met die andere 8. Ik hoorde Team Torro Rosso nog aan het begin van het seizoen zeggen, als Max af en toe wat punten pakt zijn wat hartstikke tevreden. Nu al zit iedereen te denken dat Max minimaal P6 pakt...
Die lagen al te ver (> 21 sec) voor, dus zouden er voor gebleven zijn.quote:Op zondag 1 november 2015 22:08 schreef Izzy73 het volgende:
[..]
Misschien wel, misschien niet.Of wellicht ook een Williams, denk wel dat Max daarop gokte door zijn lange 1e stint.
Zulke conclusies zijn dan wel weer triest als we weten dat Verstappen alle vier coureurs tijdens de kwalificatie achter hem stonden. En dat was niet de eerste keer.quote:Op zondag 1 november 2015 22:03 schreef DerRabbit het volgende:
[..]
Zonder die pitstop hadden Perez en Hulkenberg hem om de oren gereden en hadden de Lotussen hem ook onder druk gezet denk ik.
Team is in dit soort situaties meestal lijdend omdat zij beter zicht hebben op wat andere doen.
Die Toro Rosso zit qua snelheid rond plek 10/12 afhankelijk van het circuit. Normaliter mag je ervan uit gaan dat Mercedes, Ferrari, Williams en Red Bull ervoor zitten. Force India en Lotus zitten qua snelheid in de buurt van de TR's. FI had het voordeel van het lange rechte stuk, dus P9 was maximale in deze race.quote:Op zondag 1 november 2015 22:06 schreef Ploplap het volgende:
[..]
Ja, daarom heeft Max inprincipe het maximale eruit gehaald. En tevens de verwachtingen die iedereen heeft zijn ook gewoon kansloos als je zijn auto vergelijkt met die andere 8. Ik hoorde Team Torro Rosso nog aan het begin van het seizoen zeggen, als Max af en toe wat punten pakt zijn wat hartstikke tevreden. Nu al zit iedereen te denken dat Max minimaal P6 pakt...
Racen is wat anders dan de kwalificatie. Ze zaten binnen DRS en zijn op het rechte stuk sneller. Dat hebben we eerder in het seizoen ook al gezien dat ze dan voorbij komen na een goede kwalificatie.quote:Op zondag 1 november 2015 22:11 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Zulke conclusies zijn dan wel weer triest als we weten dat Verstappen alle vier coureurs tijdens de kwalificatie achter hem stonden.
dat is het pijnpunt van team rosso, het team presteert beter tijdens de kwalificaties dan met de race.quote:Op zondag 1 november 2015 22:13 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Racen is wat anders dan de kwalificatie. Ze zaten binnen DRS en zijn op het rechte stuk sneller. Dat hebben we eerder in het seizoen ook al gezien dat ze dan voorbij komen.
hij reed op zacht....quote:Op zondag 1 november 2015 22:18 schreef KingRadler het volgende:
Jos Verstappen was blij met de negende plaats van Max. De vader van Max Verstappen gaf in een interview met Sport 1 aan dat er niet meer in zat. Tijdens de laatste fase van de race moest Verstappen zijn auto sparen omdat de motortemperatuur te hoog oplipe.
“De bedoeling was om een stop te doen, maar de safetycar gooide roet in het eten die kwam op een slecht moment. Hierdoor maakte we een tweede stop, waarbij Max koos voor de hardere banden waarop hij zich het prettigst voelt.” analyseert Jos.
“De motortemperatuur liep te hoog op waardoor Max van zijn gas moest. Op het einde van het rechte stuk moest Max een gat laten vallen om te koelen. Het team had Max verteld dat hij van het gas moest en de auto thuis moest brengen.” De oververhitting zorgde ervoor dat Verstappen niet meer aan kon vallen, waarmee een negende plaats het maximaal haalbare was.
De volgende GP is de GP van Brazilië waar Jos Verstappen zelf niet al te succesvol was. De Nederlander kende er drie grote klappers, waaronder de Salto Mortale bij zijn debuutrace in de Benetton in 1994. “Brazilië wordt lastig voor Max vanwege het lange rechte stuk, maar de rest van het circuit ligt de Toro Rosso wel. We hebben als doel om meer punten te scoren dan Lotus.”
bron racingnews
STR sowieso niet.quote:Op zondag 1 november 2015 22:14 schreef Izzy73 het volgende:
Het zou wat zijn als STR en RBR volgend jaar met een Honda motor gaan rijden zeg.
Dat wil ik dan wel eens feitelijk van je zien.quote:Op zondag 1 november 2015 22:14 schreef MakkieR het volgende:
[..]
dat is het pijnpunt van team rosso, het team presteert beter tijdens de kwalificaties dan met de race.
Er is nog gewoon een contract met Renault voor volgend jaar...quote:Op zondag 1 november 2015 22:24 schreef alwaysonhold het volgende:
Christian Horner zegt dat het nog wel even kan duren, de Red Bull motoren situatie. Slecht nieuws voor ze.
nee, dat denk ik niet. Die man wil winnenquote:Op zondag 1 november 2015 22:05 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ach z'n WK titel is binnen..zou het hem niet een beetje worst wezen?
Want in de kwalificatie kan Max ook 4e worden?quote:Op zondag 1 november 2015 22:14 schreef MakkieR het volgende:
[..]
dat is het pijnpunt van team rosso, het team presteert beter tijdens de kwalificaties dan met de race.
breken ze wel wat met een traditie, want normaal halen ze alleen ervaren rotten binnen. Massa was wat een uitzondering destijds, maar die had toch ook al wat ervaring achter zijn naamquote:Op zondag 1 november 2015 22:30 schreef alwaysonhold het volgende:
SkySports F1 zegt dat er al gesprekken plaats vinden tussen Max en Ferrari voor 2017 om Kimi op te volgen.
Zou mooi zijn. Kimi eindelijk opgetyft en Max in een topteam. Al heb ik liever Merc.quote:Op zondag 1 november 2015 22:30 schreef alwaysonhold het volgende:
SkySports F1 zegt dat er al gesprekken plaats vinden tussen Max en Ferrari voor 2017 om Kimi op te volgen.
Voor Max zullen ze graag een uitzondering willen maken.quote:Op zondag 1 november 2015 22:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
breken ze wel wat met een traditie, want normaal halen ze alleen ervaren rotten binnen. Massa was wat een uitzondering destijds, maar die had toch ook al wat ervaring achter zijn naam
Niet het beste team atm, maar wel het mooiste team om voor te rijden lijkt me.quote:Op zondag 1 november 2015 22:30 schreef alwaysonhold het volgende:
SkySports F1 zegt dat er al gesprekken plaats vinden tussen Max en Ferrari voor 2017 om Kimi op te volgen.
Dan heeft hij 2 jaar op zijn naam staan. Dat is ook niet onervaren.quote:Op zondag 1 november 2015 22:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
breken ze wel wat met een traditie, want normaal halen ze alleen ervaren rotten binnen. Massa was wat een uitzondering destijds, maar die had toch ook al wat ervaring achter zijn naam
True.quote:Op zondag 1 november 2015 22:35 schreef tja77 het volgende:
[..]
Niet het beste team atm, maar wel het mooiste team om voor te rijden lijkt me.
Er zit ook een compleet andere leiding nu. Dat de vorige leiding inderdaad niet heel innovatief bezig was met rijders aanstellen, kunnen deze heren dat misschien wel zijn. Wie weet.quote:Op zondag 1 november 2015 22:33 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Voor Max zullen ze graag een uitzondering willen maken.
Alonso ?quote:Op zondag 1 november 2015 22:36 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Er zit ook een compleet andere leiding nu. Dat de vorige leiding inderdaad niet heel innovatief bezig was met rijders aanstellen, kunnen deze heren dat misschien wel zijn. Wie weet.
Bovendien, wie zou Kimi moeten opvolgen van de meer ervaren jongens? Alleen Ricciardo komt dan in aanmerking denk ik zomaar, maar om die nou weer naast Vettel te zetten...
Ik denk dat de opvolger van Kimi bij ferrari tussen Grosjean en Max gaat.quote:Op zondag 1 november 2015 22:39 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Alonso ?, Grosjean zou wellicht ook kunnen ,
Of Bernie verbiedt inderdaad de rem en band sensoren, waardoor Max als gevoelsrijder weer in het voordeel is.quote:Op zondag 1 november 2015 22:35 schreef twiFight het volgende:
Max moet toch nog leren. Racen op de baan kan hij wel, maar de F1 is meer dan dat. Laat hem wat meer ervaring krijgen met feedback geven (is hij tot nu toe relatief slecht in) en het materieel managen. Hij heeft alle tijd van de wereld voor een topteam.
nieuwe bazen, nieuwe wetten. Di Montezemelo is vervangen door Marchionne, en Domenicalle via Mattiacci door Arravibene. Beiden lijken me wel gasten die lak hebben aan "vaste waardes", en een kans willen wagen en er een jonge gast in willen zetten.quote:Op zondag 1 november 2015 22:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
breken ze wel wat met een traditie, want normaal halen ze alleen ervaren rotten binnen. Massa was wat een uitzondering destijds, maar die had toch ook al wat ervaring achter zijn naam
Ik baseer dat onder andere op dit weekend waar Max tijdens de kwalificatie met gemak team Grosjean weet achter zich te houden en weliswaar met wat meer moeite team Perez. Tijdens de race zie je dat de kaarten weer heel anders liggen.quote:Op zondag 1 november 2015 22:23 schreef Spooky4u het volgende:
[..]
Dat wil ik dan wel eens feitelijk van je zien.
Normaal gesproken mag dit niet het voordeel zijn aangezien je met de zachtere band normaal gesproken een betere exit hebt.quote:Op zondag 1 november 2015 22:45 schreef I0_0I het volgende:
Waarom leek de harde band hier sneller dan de zachte? Minder rolweerstand op de rechte stukken?
Is hij juist relatief goed in, volgens Mol. Vertelde een paar races geleden dat Tost dat juist opvallend vond voor zo'n jonge en onervaren jongen.quote:Op zondag 1 november 2015 22:35 schreef twiFight het volgende:
Max moet toch nog leren. Racen op de baan kan hij wel, maar de F1 is meer dan dat. Laat hem wat meer ervaring krijgen met feedback geven (is hij tot nu toe relatief slecht in) en het materieel managen. Hij heeft alle tijd van de wereld voor een topteam.
Zou kunnen maar met Grosjean naast Vettel ga je puur weer voor een kopman en een nummer twee. Want die is best goed, maar niet goed genoeg om kopman te zijn van een topteam. Die komt echt tekort op Vettel. Met Verstappen zal dat (denk en hoop ik) anders zijn.quote:Op zondag 1 november 2015 22:39 schreef King_Merc het volgende:
[..]
Alonso ?, Grosjean zou wellicht ook kunnen ,
Dat komt omdat Max over één ronde wel wat kan compenseren maar niet over 71. Die STR is - zeker met die lange rechte lappen in Mexico - gewoon iets minder dan zeker de FI's.quote:Op zondag 1 november 2015 22:46 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik baseer dat onder andere op dit weekend waar Max tijdens de kwalificatie met gemak team Grosjean weet achter zich te houden en weliswaar met wat meer moeite team Perez. Tijdens de race zie je dat de kaarten weer heel anders liggen.
Zachte band slijt sneller, zeker een baan waar al veel rubber op ligt, zoals aan het einde van de race. Verder kan de zachte band ook buiten zijn werktempereratuur zijn geraakt.quote:Op zondag 1 november 2015 22:45 schreef I0_0I het volgende:
Waarom leek de harde band hier sneller dan de zachte? Minder rolweerstand op de rechte stukken?
Bottas koos bij de laatste stop bijv. voor primes ipv options, en reed daarop sneller dan de Red Bulls. Bij de eerste sessie stops probeerde sommige teams ook vroeg van de zachte band af te gaan.quote:Op zondag 1 november 2015 22:58 schreef Fer het volgende:
[..]
Zachte band slijt sneller, zeker een baan waar al veel rubber op ligt, zoals aan het einde van de race. Verder kan de zachte band ook buiten zijn werktempereratuur zijn geraakt.
Maar bedoel je nu Kvyat op het laatst?
Want je moet ook denken dat die auto's steeds leger worden en dus op het laatst sneller gaan.
Ik ben wel benieuwd of Grosjean Vettel onder druk kan zetten. Hij heeft iig zwaar de overhand oo Malledonna en Kimi was structureel drietiende per rondje langzamer in de Lotus, al zegt dat niet zoveel meer gezien de prestaties van Kimi daarna...quote:Op zondag 1 november 2015 22:56 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Zou kunnen maar met Grosjean naast Vettel ga je puur weer voor een kopman en een nummer twee. Want die is best goed, maar niet goed genoeg om kopman te zijn van een topteam. Die komt echt tekort op Vettel. Met Verstappen zal dat (denk en hoop ik) anders zijn.
Misschien had Bottas door het vele rubber en grip op de baan nu wat voordeel op Kvyat, omdat hij het vermogen van de Mercedes wat beter op de weg kon zetten.quote:Op zondag 1 november 2015 23:06 schreef I0_0I het volgende:
[..]
Bottas koos bij de laatste stop bijv. voor primes ipv options, en reed daarop sneller dan de Red Bulls. Bij de eerste sessie stops probeerde sommige teams ook vroeg van de zachte band af te gaan.
Eerder op de juiste temperatuur. De softs hadden meer tijd nodig om op temperatuur te komen en waren dan wel sneller.quote:Op zondag 1 november 2015 22:45 schreef I0_0I het volgende:
Waarom leek de harde band hier sneller dan de zachte? Minder rolweerstand op de rechte stukken?
Wat een onzin.quote:Op zondag 1 november 2015 23:07 schreef aesop het volgende:
Ik ben wel benieuwd of Grosjean Vettel onder druk kan zetten. Hij heeft iig zwaar de overhand oo Malledonna en Kimi was structureel drietiende per rondje langzamer in de Lotus, al zegt dat niet zoveel meer gezien de prestaties van Kimi daarna...
Nee, dat hebben ze opgezegd toen ze dachten Mercedes motoren te krijgen. Dat was een eis van Mercedes omdat Renault een partner van ze is.quote:Op zondag 1 november 2015 22:26 schreef nils7 het volgende:
[..]
Er is nog gewoon een contract met Renault voor volgend jaar...
Is dat serieus zoals het gegaan is? Was het geen eigen beslissing van Red Bull om te stoppen met Renault? Maar omdat Toto Wolff het eiste?quote:Op zondag 1 november 2015 23:18 schreef sasquatsch het volgende:
Nee, dat hebben ze opgezegd toen ze dachten Mercedes motoren te krijgen. Dat was een eis van Mercedes omdat Renault een partner van ze is.
Alleen krijgen ze dus geen Mercedes motoren door vuil spel van Toto Wolff.
eerste keer dat ik dit zo leesquote:Op zondag 1 november 2015 23:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee, dat hebben ze opgezegd toen ze dachten Mercedes motoren te krijgen. Dat was een eis van Mercedes omdat Renault een partner van ze is.
Alleen krijgen ze dus geen Mercedes motoren door vuil spel van Toto Wolff.
quote:"Before Renault give us a go-ahead, we can't move, because it would breach of contract, so we wouldn't do that, and because there is a much bigger picture between Mercedes and Renault than F1. We have joint factories in Mexico."
Renault contract had to end
In other words, Mercedes wanted Red Bull to be contractually free of Renault before they would talk about a contract.
Christian Horner obviously understood the significance of that request. He knew that he had the possibility to terminate the 2016 contract, and over the Hungarian GP weekend, he set the wheels in motion to do just that, possibly more quickly than Wolff had anticipated.
Dat staat hier te lezen. Interessant leesmateriaal.quote:
De rondjes na de laatste SC waren saai.quote:Op maandag 2 november 2015 00:06 schreef THEFXR het volgende:
Mensen die zeggen dat het een saaie race was, moeten gewoon niet kijken.
Max slecht in feedback? Volgens wie?quote:Op zondag 1 november 2015 22:35 schreef twiFight het volgende:
Max moet toch nog leren. Racen op de baan kan hij wel, maar de F1 is meer dan dat. Laat hem wat meer ervaring krijgen met feedback geven (is hij tot nu toe relatief slecht in) en het materieel managen. Hij heeft alle tijd van de wereld voor een topteam.
Max geeft zelf aan dat Perez 'm waarschijnlijk sowieso was ingehaald. Terecht als een overhitte motor dreigt.quote:Op maandag 2 november 2015 00:59 schreef Loekoe het volgende:
Denk trouwens niet dat P9 maximaal haalbare was: door een foutje verloor Max een plaats aan Perez, die hij, denk ik, nog best had kunnen verdedigen. Maximaal was wel P8 geweest.
dan kijk je niet, simpel toch.quote:Op maandag 2 november 2015 00:19 schreef Pagan het volgende:
[..]
De rondjes na de laatste SC waren saai.
quote:Max Verstappen (STR10-02, Car 33)
Race: 9th
"I had a good start and to be running in P6 during my first stint was great, but we had some heating issues, which definitely cost us a lot of lap time unfortunately. But we need to focus on the positives, I think P9 is the best we could do today and I'm happy to have scored some more points, closing the gap to Lotus a bit more. The atmosphere here has been amazing during all of the weekend - the fans here are really into racing and are so enthusiastic, it's just amazing to see!"
quote:Carlos Sainz (STR10-01, Car 55)
Race: 13th
"We were quite fast today in the first two stints of the race. We committed to a two-stop strategy and it was going well, even though we were having to manage the brakes and engine quite a bit during the whole race. When the Safety Car came out, we pitted for another set of Soft tyres for my last stint but, all of a sudden and I don't know why, we lost a lot of time per lap and started to go backwards. It's a shame, because we were actually quite quick before that, overtaking our rivals like the two Force India's, but the characteristics of this circuit made the race very tricky today. I have to say that I'm amazed with the Mexican fans and the big crowds here at the track throughout the whole weekend. They definitely give you an extra push, it's really great and it's just what Formula 1 needs!"
quote:Franz Tost (Team Principal)
"First of all I'd like to congratulate the organisers of this Grand Prix here in Mexico, because it's a fantastic and beautiful venue and all the grandstands were full all weekend. The atmosphere is also great and I think they would've deserved a bit more of an interesting race. From our side, we showed an average performance because we had to slow down the cars to keep the temperatures under control, which meant that we lost performance. The drivers did a good job. Max finished in ninth position and I think this was, under these conditions, the maximum we could do. Carlos had some vibrations at the end of the race, therefore he couldn't push as normal or score any points. We were able to close the gap to Lotus by one point and they are now six points ahead of us with two races to go. Because of the long straight, the race in Brazil won't be an easy one for us, while Abu Dhabi maybe suits us a bit better. Nevertheless, we will push very hard to prepare ourselves in the best possible way to fight for that P6 in the Championship."
bron: www.tororosso.comquote:Cedrik Staudohar (Renault Sport F1 track support leader)
"That felt like a very long race! Due to the unique challenges of this circuit, we were on the edge with all the temperatures and it was very difficult to manage, but we coped with everything well and saw the chequered flag with both drivers, and Max in the points. At a new track, which is also very difficult, we can see that as a positive."
Ach, wie ben ik om daar dan tegen in te gaan. Toch, het was een foutje.quote:Op maandag 2 november 2015 01:03 schreef Klummie het volgende:
[..]
Max geeft zelf aan dat Perez 'm waarschijnlijk sowieso was ingehaald. Terecht als een overhitte motor dreigt.
Dat is ook niet zo. Hij is er volgens Tost juist opvallend goed in.quote:Op maandag 2 november 2015 00:55 schreef Loekoe het volgende:
[..]
Max slecht in feedback? Volgens wie?
Want je mag niet zeggen dat het een mooie matige race was of zo? Je moet als racefan altijd zeggen dat het geweldig was?quote:
Ik zeg niet dat het artikel 100% waar is maar het lijkt mij niet dat jij beter ingelicht bent. Adam Cooper is een zeer betrouwbare F1 journo. Er zal ongetwijfeld flink wat kloppen in verband dat stuk.quote:Op zondag 1 november 2015 23:57 schreef twiFight het volgende:
Nogal onderbuikconclusies hier.
Ten eerste stellen de quotes in het artikel alleen dat Renault een groen licht moest geven voor de onderhandelingen, om geen kwaad bloed te krijgen tussen MB en Renault. Dat is niet hetzelfde als "zeg het contract op"; dat is de conclusie die het artikel zelf trekt.
Ten tweede heeft Toto niks "opgeblazen", maar een terechte zorg uitgesproken over een mogelijke toekomstige switch naar een concurrent.
Die site zou beter moeten weten dan sensationele artikelen te schrijven over mogelijke contracten die nog lang niet bestonden naar aanleiding van gesprekken waarvan ze nota bene zelf toegeven dat de enigen die weten wat er besproken is de mensen in die bespreking(en) zijn. M.a.w. gespeculeer op 'hear-say'.
Grosjean in goede vorm en op pure snelheid was gewoon beter dan Kimi.quote:
je kan ook niks zeggen.quote:Op maandag 2 november 2015 05:50 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Want je mag niet zeggen dat het een mooie matige race was of zo? Je moet als racefan altijd zeggen dat het geweldig was?
Vond ik op zich wel meevallen, met de focus op Verstappen zit je al te smeken dat hij geen fouten maakt want deze zijn dodelijk en gek genoeg gevoelsmatig bij Verstappen nog dodelijker. En dan heb je het uitvallen van Vettel en Kimi twee Ferrari's in een race een unicum. Daarbij verschrikkelijk veel geluk dat de touche met Kimi ik geloof dat was Bottas met een sisser afliep voor Bottas. Die Ferrari had makkelijk zijn hele wiel eraf kunnen trekken. Daar had ik eigenlijk op gehoopt, helaas gebeurde dat niet. Dan was er nog de beslissing wel of niet ongeluk veroorzaakt door Bottas met Kimi. Voor mij ook wel een spannend momentje wel of geen straf voor Bottas.quote:
Kan. Maar ik zou geen reden weten waarom je wel mag zeggen dat Austin fenomenaal was maar niet dat Mexico saai was.quote:
Hangt af van de vraag of hij dan buiten was gebleven bij de SC. Volgens mij niet, omdat men inschatte dat iedereen erachter op verse banden sneller zou zijn.quote:Op maandag 2 november 2015 00:59 schreef Loekoe het volgende:
Denk trouwens niet dat P9 maximaal haalbare was: door een foutje verloor Max een plaats aan Perez, die hij, denk ik, nog best had kunnen verdedigen. Maximaal was wel P8 geweest.
Hij had gewoon moeten blijven rijden, 2e was hij sowieso al.quote:Op maandag 2 november 2015 09:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Heeft Hamilton de gewisselde banden nog gecheckt, of waren het weer alleen stoere praatjes voor de bühne?
Het team gaat natuurlijk niet een 1-2 riskeren om Hamilton de gelegenheid te geven de volgorde te veranderen als er niets meer op het spel staat. Een 1-2 is het beste voor het team, Hamilton had alle gelegenheid om te laten zien dat hij sneller was en had ook nog een SC mee, als je alleen niet zo hard kan als een ander dan wordt je tweede.quote:Op maandag 2 november 2015 10:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
Hij had gewoon moeten blijven rijden, 2e was hij sowieso al.
Zoek het op.quote:Op maandag 2 november 2015 09:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Heeft Hamilton de gewisselde banden nog gecheckt, of waren het weer alleen stoere praatjes voor de bühne?
Zo snel had ik niet verwacht.quote:Op maandag 2 november 2015 10:46 schreef alwaysonhold het volgende:
SUPER NIEUWS. F1 wordt helemaal gratis voor Ziggo klanten vanaf volgende race. YES! https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-sport/
Maar is het ook live?quote:Op maandag 2 november 2015 10:46 schreef alwaysonhold het volgende:
SUPER NIEUWS. F1 wordt helemaal gratis voor Ziggo klanten vanaf volgende race. YES! https://www.ziggo.nl/televisie/ziggo-sport/
In wat voor zin riskeren, die 1-2 stond al vast, hij had het alleen wat spannender kunnen maken door door te rijden of eventueel later pitten en op de zachtere band overstappen, wat ik al zei 2e was hij al.quote:Op maandag 2 november 2015 10:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het team gaat natuurlijk niet een 1-2 riskeren om Hamilton de gelegenheid te geven de volgorde te veranderen als er niets meer op het spel staat. Een 1-2 is het beste voor het team, Hamilton had alle gelegenheid om te laten zien dat hij sneller was en had ook nog een SC mee, als je alleen niet zo hard kan als een ander dan wordt je tweede.
Proberen de race uit te rijden op oude banden is een risicootje. Dat kun je nemen als daar wat mee te winnen valt. Maar Mercedes riskeert daarmee de 1-2, terwijl er niets bij te winnen is. Dan kan Hamilton eventueel Rosberg voorblijven en heb je nog steeds een 1-2. Het WK is al binnen voor Hamilton, dus wat krijg je dan terug voor dat extra risicootje?quote:Op maandag 2 november 2015 11:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
In wat voor zin riskeren, die 1-2 stond al vast, hij had het alleen wat spannender kunnen maken door door te rijden of eventueel later pitten en op de zachtere band overstappen, wat ik al zei 2e was hij al.
Dit was duidelijk team politiek om Rosberg zijn 2e plek in het klassement veilig te stellen, deed me denken aan de tijd dat Barrichello races mocht winnen als Schumacher al kampioen was.
quote:Op maandag 2 november 2015 12:06 schreef SnowOokami het volgende:
Jeuj F1 zonder reclame zonder bij betalenGoed bezig Ziggo.
wacht eerst maar eens af. Er zullen vast nog wel addertjes onder het gras zittenquote:Op maandag 2 november 2015 12:06 schreef SnowOokami het volgende:
Jeuj F1 zonder reclame zonder bij betalenGoed bezig Ziggo.
Ik vrees gratis met reclame.quote:Op maandag 2 november 2015 12:06 schreef SnowOokami het volgende:
Jeuj F1 zonder reclame zonder bij betalenGoed bezig Ziggo.
Absoluut, ik kan me niet voorstellen dat hier geen addertjes onder het gras zitten. Sowieso zijn de liverechten erg duur, dus ik vrees dat het sportkanaal van Ziggo niet rechtstreeks uitzend (dus volledige races later op de dag), of dat ze slechts gedeeltes live uitzenden, of dat er erg veel reclame langskomt, of dat er tal van andere voorwaarden aan verbonden zijn die geld kosten (zoals een duurder tv-pakket ofzo).quote:Op maandag 2 november 2015 12:22 schreef WEST het volgende:
[..]
wacht eerst maar eens af. Er zullen vast nog wel addertjes onder het gras zitten
Voor Hamilton viel de race ermee te winnen, nu moest hij het teamcadeautje aan Rosberg toestaan.quote:Op maandag 2 november 2015 11:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Proberen de race uit te rijden op oude banden is een risicootje. Dat kun je nemen als daar wat mee te winnen valt. Maar Mercedes riskeert daarmee de 1-2, terwijl er niets bij te winnen is. Dan kan Hamilton eventueel Rosberg voorblijven en heb je nog steeds een 1-2. Het WK is al binnen voor Hamilton, dus wat krijg je dan terug voor dat extra risicootje?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |