Gekkigheid op de baan bedoelde ik uiteraard. Hoe hij gekleed gaat interesseert me niet veel.quote:Op dinsdag 3 november 2015 18:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Gekkigheid verdwenen? Die idioot loopt erbij als ware hij een rapper
En verder is zijn auto van de buitencategorie. Lewis is beter dan Rosberg, maar dat maakt hem nog niet van de buitencategorie.
In de Red Bull is Webber geen enkele keer tweede kunnen worden in het kampioenschap, Rosberg werd vorig jaar met ruime marge tweede en lijkt dat nu weer te gaan worden.quote:Op dinsdag 3 november 2015 18:02 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Zo kan je iedere wel wereldtitel afdoen. Ik neem dan ook aan dat jij het standpunt hanteert dat Adrian Newey alle Red Bulls titels heeft veroverd en Perez dat ook gewoon had kunnen doen.
De Merc is nu qua voorsprong in tijd ook dominanter dan de Red Bull in de meeste jaren was, dat zal ik niet ontkennen. Daarom wordt Rosberg ook tweede en Webber destijds niet. Maar zowel de Red Bull toen als de Merc nu zijn de beste wagen van het veld (even los van de marge) en Vettel en Hamilton zijn uitstekend genoeg om dat om te zetten in titels. Of de wagen dan 1 sec sneller is dan de volgende of 0,5 maakt weinig verschil: in handen van toprijder zijn ze niet in te halen. In handen van een subtoprijder wel. Want die kan topper Alonso in zijn mindere Ferrari wel ineens aanvallen.quote:Op dinsdag 3 november 2015 18:30 schreef wimderon het volgende:
[..]
In de Red Bull is Webber geen enkele keer tweede kunnen worden in het kampioenschap, Rosberg werd vorig jaar met ruime marge tweede en lijkt dat nu weer te gaan worden.
Ben het wel met je eens dat Hamilton duidelijk beter is dan Rosberg. Daarnaast hoort Hamilton qua pure snelheid bij de buitencategorie binnen de huidige F1. Pure snelheid is echter niet het enige wat een coureur als geheel tot een all time great maakt, waar hij op bepaalde vlakken toch net wat mist. Het is ook niet voor niks dat hij als snellere coureur Button niet kon outscoren over drie jaar bij McLaren gekeken.
Goede post!quote:Op dinsdag 3 november 2015 18:02 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Zo kan je iedere wel wereldtitel afdoen. Ik neem dan ook aan dat jij het standpunt hanteert dat Adrian Newey alle Red Bulls titels heeft veroverd en Perez dat ook gewoon had kunnen doen.
[..]
Er zijn net aan twee races geweest waarin Rosberg sneller/beter was, Barcelona en Mexico. Voor de rest is de man steevast langzamer geweest dan Hamilton in de races. De enige reden waarom het vorig jaar spannend was, was omdat Hamilton in het begin van het jaar een paar keer uitviel. Voor de rest is Rosberg in kwali een match, maar op zondagen niet. Van start, tot duelkracht, betrouwbaarheid, mentaliteit, tot snelheid: in races is Hamilton op elk vlak 8/10 superieur aan Rosberg.
Hamilton is in mijn ogen een uitstekend kampioen in een toch al sterk bezet tijdperk (lang niet altijd zo sterk geweest). Natuurlijk heeft hij topmateriaal, maar 90% van alle kampioen reden in de beste wagen, dat is nou eenmaal de essentie van deze sport. De wagen/rijder verhouding moet top zijn, alleen dan kan je winnen.
Ik snap ook de discussie niet echt, de man heeft immers naast Alonso en Button gereden, we weten precies hoe hoog we die moeten inschalen. Beiden zijn het niet bepaald koekebakkers, maar Hamilton deed het tegen beiden uitstekend. Er zijn jaren geweest waarin Hamilton te druistig was, waarin ik ook veel kritiek op hem had (2011 bijvoorbeeld), maar inmiddels is de gekkigheid verdwenen en is hij buitencategorie.
Nee, uiteraard heeft die er een belangrijk aandeel in, die maakte Webber en Vettel tot kanshebbers, maar de doorslag gaven de kwaliteiten van de coureur. Anders hadden Alonso of Button of Hamilton wel een paar van die titels gepakt.quote:Op dinsdag 3 november 2015 18:02 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Zo kan je iedere wel wereldtitel afdoen. Ik neem dan ook aan dat jij het standpunt hanteert dat Adrian Newey alle Red Bulls titels heeft veroverd en Perez dat ook gewoon had kunnen doen.
Rosberg heeft ook zijn pech gehad vorig jaar, die is veel minder breed uitgemeten, maar was er wel degelijk. Netto iets minder, maar niet zo heel veel minder. Dan hadden we ook nog Hamilton die valsspeelde met de motorsettings, en Rosberg een paar keer buiten de baan drukte. Je kunt zeggen dat daarmee wegkomen ook een kwaliteit is, maar qua basics was het verschil heel erg klein. Daar wordt je WK mee als je bijna elke race samen met je teamgenoot weg kunt rijden, maar als je met een auto te maken hebt die gewoon concurrentie heeft dan redt je het daar meestal niet mee.quote:Er zijn net aan twee races geweest waarin Rosberg sneller/beter was, Barcelona en Mexico. Voor de rest is de man steevast langzamer geweest dan Hamilton in de races. De enige reden waarom het vorig jaar spannend was, was omdat Hamilton in het begin van het jaar een paar keer uitviel. Voor de rest is Rosberg in kwali een match, maar op zondagen niet. Van start, tot duelkracht, betrouwbaarheid, mentaliteit, tot snelheid: in races is Hamilton op elk vlak 8/10 superieur aan Rosberg.
Onzin. De ene coureur is gewoon sneller dan de ander, maakt minder fouten, haalt beter in en pakt zijn kansen beter. Als je die Lotus van een paar jaar geleden ziet, en inmiddels weet hoeveel sneller Alonso en Vettel zijn in dezelfde auto, dan weet je dat die hoogstwaarschijnlijk WK hadden kunnen worden in die auto. Hamilton behoort bij de allersnelsten, daar ligt het niet aan, maar als je geen veruit superieure auto hebt maar gewoon een met vergelijkbare concurrenten, dan kun je je fouten als in Hongarije en zelfs Monaco en het gepruts in de 1e helft van Austin eigenlijk niet veroorloven, zeker niet als je dan ook nog met enige regelmaat achter je teamgenoot eindigt.quote:Hamilton is in mijn ogen een uitstekend kampioen in een toch al sterk bezet tijdperk (lang niet altijd zo sterk geweest). Natuurlijk heeft hij topmateriaal, maar 90% van alle kampioen reden in de beste wagen, dat is nou eenmaal de essentie van deze sport.
De wagen/rijder verhouding moet beter zijn dan alle andere wagen/rijder verhoudingen. Dat kan uit de wagen komen en dat kan uit de rijder komen. De laatste twee jaar komt het zodanig uit de wagen dat de enige concurrent de teamgenoot is.quote:De wagen/rijder verhouding moet top zijn, alleen dan kan je winnen.
Nee. Hij was zelfs ietsje sneller dan Alonso, een uitstekende prestatie op zich, maar hij heeft die titel gewoon verkloot met zijn gepruts. Button is qua snelheid gewoon niet van zijn categorie, dat heeft hij ook laten zien, maar te vaak kwam dat er niet uit en waren ze qua snelheid aan elkaar gewaagd. En toen heeft hij ook nog zo zitten prutsen dat Button meer punten haalde. Sorry hoor, maar als Button mee kan doen tot de op 2 of 3 na laatste race, dan moet Hamilton met zijn grotere snelheid de laatste race nog kans maken. Dan presteer je goed, presteren is meer dan laten zien hoe snel je soms kan.quote:Ik snap ook de discussie niet echt, de man heeft immers naast Alonso en Button gereden, we weten precies hoe hoog we die moeten inschalen. Beiden zijn het niet bepaald koekebakkers, maar Hamilton deed het tegen beiden uitstekend.
Dat kan niet blijken uit twee seizoenen met zo'n enorm superieure auto. Als ik naar Hongarije kijk, zijn gemiep door de radio aldoor en hoe hij zich uitlaat tegen en over zijn team, dan denk ik dat het nog steeds een verwend nest is dat bij een beetje tegenslag en druk bezwijkt. Anderzijds heeft hij vorig jaar redelijk onder druk van Rosberg gestaan, en heeft hij toch niet al te veel gekke dingen gedaan.quote:Er zijn jaren geweest waarin Hamilton te druistig was, waarin ik ook veel kritiek op hem had (2011 bijvoorbeeld), maar inmiddels is de gekkigheid verdwenen en is hij buitencategorie.
Als Hamilton meteen, toen het hem gevraagd werd, naar binnen ging was dat gat een stuk kleiner geweest. Nu verloor hij nog eens twee seconden door langer te wachten.quote:Op dinsdag 3 november 2015 18:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Het was wel duidelijk dat Rosberg een cadeautje moest krijgen. Door de onnodige extra stop werd het risico dat Hamilton op het eind nog een aanval zou kunnen doen op wat nieuwere banden verkleind en bovendien kreeg Rosberg een extra gaat omdat hij als eerste naar binnen kon.
Was onmogelijk. Die hadden minder materiaal. Dan kunnen ze zich meten met Webber in een Red Bull maar niet met Vettel. Feitelijk zie je nu hetzelfde met Vettel en Rosberg. Rosberg is veel kwetsbaarder voor Vettel dan Hamilton.quote:Op dinsdag 3 november 2015 19:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nee, uiteraard heeft die er een belangrijk aandeel in, die maakte Webber en Vettel tot kanshebbers, maar de doorslag gaven de kwaliteiten van de coureur. Anders hadden Alonso of Button of Hamilton wel een paar van die titels gepakt.
Hoezo hetzelfde? We kunnen toch gewoon objectief vaststellen dat de Mercedes tov de concurrentie in een andere categorie zit dan de RBR van Vettel?quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:13 schreef JimmyManna het volgende:
Sja ik vind het erg subjectief allemaal. De ene kan winnen in een superieure wagen en is een grootheid en de ander doet hetzelfde maar is het dan weer niet.
Qua snelheid is het lastig vergelijken ja. Maar we hebben Hamilton tegenover Alonso gezien, Alonso tegenover Raikkonen gezien, Vettel tegenover Raikkonen gezien. Dan kan het nog een beetje verschillen van auto tot auto, maar het lijkt me duidelijk dat we 3 coureurs hebben die qua snelheid boven de rest uitsteken (althans, op de qua snelheid onbekende coureurs als Verstappen na). Daar is Hamilton er een van, daarin zie ik geen niveauverschil, de overige aspecten, inhalen, verdedigen, regenrijden, pieken onder druk, slijtage en gebreken managen, maximaliseren etc kunnen we wel goed beoordelen ook al zitten ze in verschillende auto's.quote:Maar okee ieder zijn mening uiteraard. Het vergelijken van rijsers due nooit teamgenoten zijn geweest blijft tricky. Voor mij zit er nul verschil tussen Vettel of Hamilton qua niveau.
Ze waren allebei de beste wagen. Zoals ik eerder zei: of je 1 sec of 0,5 sec sneller ben maakt aan het einde van het seizoen niet uit: zet er een topper in en je wordt er kampioen mee. In beide gevallen is het verschil groot genoeg.quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoezo hetzelfde? We kunnen toch gewoon objectief vaststellen dat de Mercedes tov de concurrentie in een andere categorie zit dan de RBR van Vettel?
Mee eens. Al is het wel een verschil of je als rookie naast Alonso zit of als ervarener coureur.quote:Qua snelheid is het lastig vergelijken ja. Maar we hebben Hamilton tegenover Alonso gezien, Alonso tegenover Raikkonen gezien, Vettel tegenover Raikkonen gezien. Dan kan het nog een beetje verschillen van auto tot auto, maar het lijkt me duidelijk dat we 3 coureurs hebben die qua snelheid boven de rest uitsteken (althans, op de qua snelheid onbekende coureurs als Verstappen na).
Klopt, maar ik zie daarin tegenwoordig (laatste ong 4 jaar) nog maar weinig zwakheden in bij Hamilton. Althans niet meer dan bij een ander. Voorheen was hij nogal een wildebras die vooral met druk er op (bv Interlagos 08) kon choken maar die wildebras heeft zich vanaf ongeveer 2011 toch wel ontwikkeld.quote:Daar is Hamilton er een van, daarin zie ik geen niveauverschil, de overige aspecten, inhalen, verdedigen, regenrijden, pieken onder druk, slijtage en gebreken managen, maximaliseren etc kunnen we wel goed beoordelen ook al zitten ze in verschillende auto's.
Jij kan Verstappen zijn snelheid niet op waarde schatten?quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Dan kan het nog een beetje verschillen van auto tot auto, maar het lijkt me duidelijk dat we 3 coureurs hebben die qua snelheid boven de rest uitsteken (althans, op de qua snelheid onbekende coureurs als Verstappen na).
Dat is een aanname, genoeg snelle talenten, die in een topauto opeens maar gemiddeld presteerden. Ja hij is goed, ja hij heeft race vaardigheden en hij doet het heel goed dit jaar.quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jij kan Verstappen zijn snelheid niet op waarde schatten?
Ik schat dat Verstappen in de auto van Nico het Lewis een heel pak lastiger had gemaakt dan Nico.
Zeker nu hij er zn eerste jaar erop heeft zitten qua ervaring. En ik denk niet dat dat een foutieve inschatting is.
Daarom ben ik al geen fan van het idee dat Max naar Merc toe zou gaan ná 2016, naast dat Merc meer een commercieel en deftig team is wat denk ik niet bij Max zijn karakter past, maar mocht Merc dan toch hem contracteren, dan ben ik wel fan van het idee dat ze hem eerst voor een of 2 jaar bij Williams neerzetten, Massa gaat daar na 2016 weg (mogen we toch hopen) en met Max aan het stuur daar kan je denk ik op wat vuurwerk rekenenquote:Op dinsdag 3 november 2015 23:21 schreef twiFight het volgende:
Met Lewis en Max zou je ook veel meer Spa momentjes krijgen denk ik. Dan grijpt het team in (terecht) en dan zullen ze toch Lewis de eerste rijder laten zijn (wederom terecht, hij heeft immers bewezen kampioenschappen te kunnen winnen). Pas als Max op eigen kracht een pak meer punten pakt zal dat veranderen. Maar over het algemeen is het niet het beste idee twee 'do or die' coureurs in hetzelfde team te zetten.
Williams is geen topteam in mijn ogen.quote:Op woensdag 4 november 2015 07:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik denk dat hij ELK topteam met 2 handen aanpakt als het hem aangeboden wordt. En als hij daadwerkelijk kan KIEZEN tussen williams, ferrari en mercedes zou dat wel een enorm luxe probleem zijn.
Het maakt in die zin uit dat als je de ene keer 0.5 sneller bent je de andere keer 0.5 langzamer bent. Kijk naar de polepositions in de RBR jaren en kijk ook naar plek 2. Dat is echt niet week in week uit de eerste rij bezetten. Dat terwijl kwalificeren en dat laatste rondje daarin helemaal goed hebben ook wel een specialiteit van Vettel is, terwijl ook Webber ooit vooral naam maakte met kwalificeren. Racepace was ook vaak voor Ferrari en/of McLaren, je hebt het ene jaar 3 verschillende auto's gehad die in de laatste race nog kampioen konden worden, je hebt het andere jaar er 2 gehad, halverwege de seizoenen waren er doorgaans nog heel veel kanshebbers op de titel. Dat Vettel er telkens mee vandoor ging was en vaak op het eind van het seizoen het beste scoorde maakte die jaren vrij eentonig qua drama, het bleef toch altijd vrij lang spannend.quote:Op dinsdag 3 november 2015 20:39 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Ze waren allebei de beste wagen. Zoals ik eerder zei: of je 1 sec of 0,5 sec sneller ben maakt aan het einde van het seizoen niet uit: zet er een topper in en je wordt er kampioen mee. In beide gevallen is het verschil groot genoeg.
Ja, maar dat heeft ook voordelen. Daarnaast geloof ik er niet zo in dat ervaring veel met de rauwe snelheid doet. Degenen waarvan we nu weten dat ze heel snel zijn lieten dat in hun eerste seizoen ook al meteen zien.quote:Mee eens. Al is het wel een verschil of je als rookie naast Alonso zit of als ervarener coureur.
Ik kan daar ook voor een heel groot gedeelte wel in meegaan. Alleen zie ik toch nog wel regelmatig dingen van hem die niet zo heel volwassen overkomen. Echte zwakheden zie ik ook niet veel meer, maar die komen ook pas boven, eventueel dan, als hij werkelijk op de proef wordt gesteld.quote:Klopt, maar ik zie daarin tegenwoordig (laatste ong 4 jaar) nog maar weinig zwakheden in bij Hamilton. Althans niet meer dan bij een ander. Voorheen was hij nogal een wildebras die vooral met druk er op (bv Interlagos 08) kon choken maar die wildebras heeft zich vanaf ongeveer 2011 toch wel ontwikkeld.
Vorig jaar heeft hij de mentale strijd met Rosberg in zijn voordeel beslecht, heeft hij de beslissende race foutloos gereden, zowel qua bandenmanagement als benzineverbruik doet hij het tov Rosberg altijd prima. Ik zie gewoon niet zoveel zwakheden meer bij hem.
Is het schatten of is het gokken? Ik heb gewoon niet zoveel om op af te gaan, ik heb geen referentie, geen ijkpunt, Sainz is ook een grote onbekende. Ik zie hem als een heel groot talent omdat hij zoveel gevoel voor de auto heeft dat hij kan improviseren met rempunten en racelijnen. Maar ik kan me ook ene Alesi herinneren, die alles had van een echte topper en een smaakmaker bovendien, maar die miste gewoon de pure snelheid in het netjes rondjes rijden. Dat heeft Hamilton wel, dan kun je op alle andere aspecten beter zijn, als je aldoor op 3 tiende wordt gezet dan schiet het niet op.quote:Op dinsdag 3 november 2015 23:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Jij kan Verstappen zijn snelheid niet op waarde schatten?
Ik schat dat Verstappen in de auto van Nico het Lewis een heel pak lastiger had gemaakt dan Nico.
Zeker nu hij er zn eerste jaar erop heeft zitten qua ervaring. En ik denk niet dat dat een foutieve inschatting is.
Als Williams 'fan' zou ik dat een mooie situatie vinden!quote:Op woensdag 4 november 2015 06:34 schreef Meike26 het volgende:
[..]
(...) dan ben ik wel fan van het idee dat ze hem eerst voor een of 2 jaar bij Williams neerzetten
Vergeet niet dat de topteams hele andere eisen hebben dan een opleidingsteam. Bij STR mag hij gerust eern rookie zijn, bij Merc heb je dan een probleem. En dan word je des te harder afgestrafd. Bij een subtop team je strepen verdienen kan dan geen kwaad. Laat ik het omdraaien: als Max echt zo'n talent is, waarom dan die haast? Als natuurtalent kom je een jaar later ook wel bij een topteam terecht.quote:[b]Op woensdag 4 november 2015 07:15 Iedereen die zegt dat hij eerst ervaring op moet doen heeft niet goed opgelet.
Als Max het verkloot dan verdient hij het niet bij Merc of Ferrari te rijden en ook niet bij Williams/FI of welk team dan ook.quote:Als hij het verkloot bij mer of ferrari kan hij wss nog steeds bij williams/fi/lotus terecht. Andersom niet.
Hamilton is juist een uithangbord. Mercedes mikt op een hipper imago met hem heb ik ooit eens ergens gelezen. Ze wil toch een beetje anders worden bekeken dan als degelijke taxi's.quote:Op woensdag 4 november 2015 11:51 schreef Johnny_Angel het volgende:
Als ik het kamp Verstappen was dan zou ik wachten op het Ferrari zitje wat in 2017 vrijkomt. Bottas en Ricciardo overtuigen niet echt ten opzichte van hun teamgenoten, ik denk dat Verstappen kandidaat nr.1 is voor Kimi's stoeltje. Mercedes lijkt me een slangenkuil met teveel kapiteins op het schip. Ik denk dat ze daar ook wel in hun nopjes zijn met hun huidige rijders duo. Hamilton gedraagt zich als een totale idioot maar pakt de prijzen, en Rosberg is het ideale uithangbord voor het merk Mercedes. Rosberg inwisselen voor Verstappen zou alleen maar voor onrust zorgen. Ik ben wel erg benieuwd hoe Verstappen het tegen een teamgenoot als Vettel zou doen, want het blijft lastig om Sainz op waarde te schatten.
inderdaad, bij Mercedes juichen ze het gedrag van Hamilton toequote:Op woensdag 4 november 2015 17:17 schreef JimmyManna het volgende:
[..]
Hamilton is juist een uithangbord. Mercedes mikt op een hipper imago met hem heb ik ooit eens ergens gelezen. Ze wil toch een beetje anders worden bekeken dan als degelijke taxi's.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |