De legenda snap ik. Wil alleen weten waar jullie zouden zitten en waarom. Nooduitgang lijkt mij chill qua beenruimte maar het feit dat ik straks 13 uur lang geïrriteerd ga worden door de toiletten en langs staande/lopende mensen werkt dat ideaal een beetje tegen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:52 schreef Noisecontrollers het volgende:
[..]
wit = normaal
rood = slecht ivm nabijheid wc en beperkt achteruit zetten van de rugleuning
geel = wat krapper dan normaal ivm versmalling van het toestel achterin
groen/geel = veel beenruimte ivm nooduitgang, maar de nabijheid van de wc kan storend zijn (er staat continu een rij voor de wc, dus je kunt niet echt lekker slapen)
Snap ik, weet niet hoe lang je bent, maar als je kleiner bent dan 1.95 zijn de standaard Economy stoelen van Turkish echt prima. Ik heb een keer bij een Etihad vlucht bij de nooduitgang gezeten en vond het toch wel irritant als er continu mensen voor je neus staan en met elkaar praten 's nachts als je lekker wilt slapen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:55 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
De legenda snap ik. Wil alleen weten waar jullie zouden zitten en waarom. Nooduitgang lijkt mij chill qua beenruimte maar het feit dat ik straks 13 uur lang geïrriteerd ga worden door de toiletten en langs staande/lopende mensen werkt dat ideaal een beetje tegen.
Pas nog met TA naar SIN en BKK gevlogen in een A330. Allemaal prima, maar ik verkies wel zo ver mogelijk voorin zodat er zo weinig mogelijk geloop is. Achterste compartiment is daar berucht om vanwege de pantry en toiletten in de staart.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:55 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
De legenda snap ik. Wil alleen weten waar jullie zouden zitten en waarom. Nooduitgang lijkt mij chill qua beenruimte maar het feit dat ik straks 13 uur lang geïrriteerd ga worden door de toiletten en langs staande/lopende mensen werkt dat ideaal een beetje tegen.
Oordoppen in en blinddoek op doen de truc toch wel?quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:55 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
De legenda snap ik. Wil alleen weten waar jullie zouden zitten en waarom. Nooduitgang lijkt mij chill qua beenruimte maar het feit dat ik straks 13 uur lang geïrriteerd ga worden door de toiletten en langs staande/lopende mensen werkt dat ideaal een beetje tegen.
Welke plek in economy maakt weinig uit. De weinige goede plekken zijn toch al vol als jij inlogt. Als je een raam plek in de groen/gele rij kan krijgen zou ik ervoor gaan. Iemand is wel hondsbrutaal als hij daar op de toilet gaat wachtten. Ik voorspel echter dat die allemaal geboekt zijn.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:55 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
De legenda snap ik. Wil alleen weten waar jullie zouden zitten en waarom. Nooduitgang lijkt mij chill qua beenruimte maar het feit dat ik straks 13 uur lang geïrriteerd ga worden door de toiletten en langs staande/lopende mensen werkt dat ideaal een beetje tegen.
Nou nou, zie hier het typetje vervelende wijsneus.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:45 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Zie hier het type dubbeltje en eerste rang![]()
Nu ben ik echt regelmatig op Kiev, en nu gaan niet altijd mijn 'overstappen' op de eerst mogelijke vlucht (Dus ik ga ook wel eens daadwerkelijk door de immigratie), maar ik heb eigenlijk altijd de boardingpass die ik bij de eerste incheck balie krijg mee en dan kan ik daarmee gewoon de volgende vlucht in. (Al weet ik het niet vanaf Dubai, mogelijk dat daar restricties gelden).quote:Op donderdag 10 december 2015 22:27 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Overstap in Kiev kan wel beter; daar moet je volgende boardingcard ophalen met behulp van je bagagelabel, dat natuurlijk niemand bij de hand heeft. Dan nog een keer door security en drie overbodige andere checks. Maar het is wel een mooie luchthaven met winkeltjes, een restaurant en twee koffiebarretjes die allen dollars en euro's accepteren en goed Engels spreken.
Ligt toch wel een beetje aan het type vliegtuig, de 747-combi van KLM, ik kan in principe bij vertrek vanaf Amsterdam altijd wel die plekken bij de nooduitgang krijgen, (in het midden van het toestel), maar ik doe dat liever niet, want als je weet hoe vaak men tegen jouw benen aan stoot is dat niet bevorderlijk voor je nachtrust, daarnaast staat men daar wel degelijk te wachten, want in het gangetje daar tussen is geen logische plek dus je hebt wel constant publiek te kijken.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:32 schreef XL het volgende:
[..]
Welke plek in economy maakt weinig uit. De weinige goede plekken zijn toch al vol als jij inlogt. Als je een raam plek in de groen/gele rij kan krijgen zou ik ervoor gaan. Iemand is wel hondsbrutaal als hij daar op de toilet gaat wachtten. Ik voorspel echter dat die allemaal geboekt zijn.
Voor Dubai konden ze mij niet op Schiphol/Dubai al inchecken, dus moest daar zowel heen als terug een boardingcard halen. En de transit security begrijp ik, alleen daarvoor werd dus nog 2x mijn paspoort en boardingcard gecheckt (om te zien of ik op goede plek was en check op aanwezigheid visum) en bij de gate nog een nutteloze dubbelcheck met stempeltjes en paraaf op boarding card. Hoort erbij, denk ik maarquote:Op vrijdag 11 december 2015 20:14 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nu ben ik echt regelmatig op Kiev, en nu gaan niet altijd mijn 'overstappen' op de eerst mogelijke vlucht (Dus ik ga ook wel eens daadwerkelijk door de immigratie), maar ik heb eigenlijk altijd de boardingpass die ik bij de eerste incheck balie krijg mee en dan kan ik daarmee gewoon de volgende vlucht in. (Al weet ik het niet vanaf Dubai, mogelijk dat daar restricties gelden).
En transit security moet altijd bij luchthavens buiten Schengen, simpelweg omdat wij die security niet vertrouwen als men hier zou overstappen doet men dat natuurlijk andersom ook niet.
Geen probleem. Paspoort heb je alleen nodig om langs de Marechaussee te komen en je te identificeren bij het inchecken/boarden.quote:Op maandag 14 december 2015 18:15 schreef liesje1979 het volgende:
Stel ik boek een ticket, en daarna vraag ik een nieuw paspoort aan omdat mijn paspoort tegen die tijd nog 6 maanden geldig moet zijn en dat niet is, is dat dan een probleem?
Bij Nederlandse maatschappijen in elk geval helemaal niet.quote:Op maandag 14 december 2015 18:18 schreef Igen het volgende:
Bij de meeste maatschappijen hoef je je paspoortnummer pas in te voeren als je gaat (online) inchecken, dacht ik.
Probeer het gewoon. Waarschijnlijk wordt niet eens om je paspoortnummer gevraagd, dan kun je ook niks verkeerds invullen.quote:Op maandag 14 december 2015 18:28 schreef liesje1979 het volgende:
Ik heb nog niet geboekt omdat ik dus bang ben dan het een probleem zou kunnen zijn
Gewoon oude paspoortgegevens invullen indien er om gevraagd wordt. Uiteindelijk enige belang is dat naam op ticket en paspoort in overeenstemming zijn bij het inchecken. Ik zou dat ticket gewoon nu kopen als de prijs aantrekkelijk genoeg is.quote:Op maandag 14 december 2015 18:28 schreef liesje1979 het volgende:
Ik heb nog niet geboekt omdat ik dus bang ben dan het een probleem zou kunnen zijn
tja vorig jaar met Turkish naar Tbilisi gevlogen voor 20 euro meer. Moet wel zeggen dat ik op vlucht naar Kiev echt belachelijk veel beenruimte had _0_quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:45 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Zie hier het type dubbeltje en eerste rang![]()
Lijkt me erg krap, maar succes ermee.quote:Op zaterdag 19 december 2015 17:45 schreef KolonelBroodje het volgende:
Hallo
9 juli (zaterdag) hebben een vriend en ik een tussenstop van +/- 6 uur op Abu Dhabi Airport. We komen daar aan om 20:25 en moeten weer verder om 02:40.
Is het mogelijk om iets te doen daar? Moeten we op het vliegveld blijven of kunnen we in die tijd ook iets anders doen. En zo ja wat is dan een aanrader?
En waar moeten we rekening mee houden. Een visa is gratis dacht ik voor Nederlanders?
Ik had al gelezen dat het erg warm daar kan zijn maar we zijn in de avond dus misschien valt het dan al wel iets mee.
Voordat je het vliegtuig uit bent en door de handbagagecontrole bent (is ook voor transitpassagiers) is het 21 uur of later, en om half twee moet je zo'n beetje gaan boarden. Dus je hebt ruim vier uur. Het loont dan echt niet om naar buiten te gaan, als dat al kan. Zoek een rustig plekje en hang wat rond. Er zijn wel goeie hang- en ligstoelen te vinden. Verder is er helemaal niks te beleven, ook geen interessante tax-free. O ja, een cappuccino kost ¤ 5, betalen met creditcard in dirhams, want betaal je met contante euro's, betaal je nog meer.quote:Op zaterdag 19 december 2015 17:45 schreef KolonelBroodje het volgende:
Hallo
9 juli (zaterdag) hebben een vriend en ik een tussenstop van +/- 6 uur op Abu Dhabi Airport. We komen daar aan om 20:25 en moeten weer verder om 02:40.
Is het mogelijk om iets te doen daar?
Om de stad in te gaan is het wat kort, wat je wel kan doen, en dat raad ik dan ook aan, ga niet door de transit controle, maar ga door de immigratie, en dan ben je dus in het publieke gedeelte en kan je naast frisse lucht ook naar het foodcourt in het publieke gedeelte waar de prijs kwaliteit verhouding in ieder geval een stuk beter is dan in de terminal. (Het is even zoeken als je het niet weet, maar je hebt daar tijd genoeg voor). Immigratie heeft voor mij nog nooit lang geduurd.quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:53 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik dacht al dat het vrij kort was om even de stad in te gaan. Zeker omdat we daar niet bekend zijn en niet direct weten waar we heen moeten en hoe of wat. We willen ook niet het risico lopen om de volgende vlucht te missen.
Bedankt voor jullie reacties
E-ticket of boardingpas? Als je nog gaat inchecken op het vliegveld maakt het geen ruk uit - gewoon je ID afgeven aan het miepje en je bent er.quote:Op maandag 21 december 2015 00:03 schreef gijsman het volgende:
Misschien rare vraag maar ik heb lang niet meer gevlogen, maar op het uitgeprinte e-ticket (printer lang niet gebruikt) is het boekingsnummer half zichtbaar vraag me af of dit een groot probleem is.
E-ticket Transaviaquote:Op maandag 21 december 2015 00:07 schreef miro86 het volgende:
[..]
E-ticket of boardingpas? Als je nog gaat inchecken op het vliegveld maakt het geen ruk uit - gewoon je ID afgeven aan het miepje en je bent er.
Als het gaat om een boardingpas (eg Ryanair) dan moet de barcode goed geprint zijn anders kunnen ze moeilijk gaan doen.
Geen zorgen dan. Als je online gaat inchecken, zorg dan wel dat de barcode goed leesbaar blijft.quote:
Maar als je boekingscode niet goed leesbaar is dan is online inchecken mogelijk wat lastig omdat je die code vaak nodig hebt.quote:Op maandag 21 december 2015 02:56 schreef miro86 het volgende:
[..]
Geen zorgen dan. Als je online gaat inchecken, zorg dan wel dat de barcode goed leesbaar blijft.
Als hij dat wil, Jan Hij zijn boekingsnummer met de hand op eenieder blaadje opschrijven. Probleem opgelost.quote:Op maandag 21 december 2015 20:18 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Maar als je boekingscode niet goed leesbaar is dan is online inchecken mogelijk wat lastig omdat je die code vaak nodig hebt.
Bij een normale balie kan het weer zonder problemen, maar online inchecken is wel zo fijn als je vast een stoel bij het raam of juist aan het gangpad wilt vastleggen, bij de incheckbalie zijn de plekken wat beperkter beschikbaar.
*Turkish Airlines.quote:Op woensdag 23 december 2015 21:56 schreef Troonwoord het volgende:
Ik heb 22 kg in mijn bagage. Ik kan tot maximum 30kg gaan, kan in nog één 2de koffer inchecken?
Turkish airways, internationaal.
quote:Baggage weight as measured by weighing systems are included in the passengers maximum baggage weight. There is no limit to number of pieces of baggage.
Ik heb een retourvlucht geboekt met TAM naar Belém in Brazilië. Ik heb de heenvluchten al gemaakt. De complete route is als volgt (alles op één ticket):quote:
Maar valt er niet een deal te sluiten met TAM (de maatschappij)quote:Op zaterdag 9 januari 2016 04:53 schreef LangeTabbetje het volgende:
Meestal is het zo dat je - als je een leg skipt - de rest van de reis wordt vervallen.
Je wordt namelijk gezien als een no-show
Mag helaas niet. Kans is groot dat de rest wordt geannuleerd en je een nieuw ticket moet boeken. Er is wel discussie over om dit in de toekomst wel toe te staan.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 04:21 schreef sirdanilot het volgende:
Even een topickick want ik heb nogal een urgente vraag
En even Ozzietukker getagd omdat hij hier nogal eens verstand van heeft
[..]
Ik heb een retourvlucht geboekt met TAM naar Belém in Brazilië. Ik heb de heenvluchten al gemaakt. De complete route is als volgt (alles op één ticket):
amsterdam - madrid
madrid - sao paulo
sau paolo - belem - alledrie al gevolgen
de normale terug route is zo
belem - sau paulo
sau paulo - london heathrow
london heathrow - amsterdam
Nu wil ik echter een weekje naar Rio toe (moet snel boeken ivm een kortingscode). Ik wil dus of mijn vlucht wijzigen, of een open-jaw vlucht erbij kopen (wss dat laatste ivm een kortingscode die ik heb). Dan wordt het dus zo:
belem - Rio (evt via een overstap, al zijn er ook rechtstreekse vluchten)
Rio - sau paulo
sau paulo - london heathrow
london heathrow - amsterdam
Dat betekent dus dat ik belem - sao paulo skip. Mag dat zonder dat de rest van mijn vluchten vervalt?
Ik vind het onzin om nog weer terug te gaan naar belem voor 1 dag en dan weer naar sao paulo en dan weer terug dezelfde kant op te vliegen, dat kost me erg veel tijd namelijk.
En 'wat zei de vliegtuigmaatschappij toen je ze belde' die kan ik nu niet bereiken
Waarschijnlijk alleen handbagage; niet bij ieder ticket zit standaard ruimbagage bij de prijs in. Kijk eens op de website van de luchtvaartmaatschappij.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:56 schreef LievePoetin het volgende:
Heb een ticket geboekt waarin staat; Baggage Allowance NIL
betekent dit dat ik alleen handbagage mag meenemen en bagage in het ruim tegen meerprijs? Of is standaard bij elke vlucht 20kg p.p. bij ticketprijs in.
Niet iedereen selecteert een seat dus zegt niet zo veel. Je kan beter een load check doen voor een iets betere indicatie.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:32 schreef Kissinger89 het volgende:
Al vrij snel ga ik vliegen met Turkish Airlines naar Istanbul, op de Seat Map zie ik dat het vliegtuig nog nauwelijks vol zit, is dit een beetje betrouwbaar of gaan veel Turken op het laatste moment nog een ticket kopen??
Ik dacht dat een stoel automatisch wordt aangewezen als je niet selecteert?!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 00:01 schreef RipCity het volgende:
[..]
Niet iedereen selecteert een seat dus zegt niet zo veel. Je kan beter een load check doen voor een iets betere indicatie.
Bij check in, niet bij het boeken. Dus vanaf 24h voor de vlucht wordt het druk.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 00:21 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
Ik dacht dat een stoel automatisch wordt aangewezen als je niet selecteert?!
De kans dat je bij mijn vrienden van Turkish Airlines in een leeg toestel terecht komt is niet zo heel groot. Sterker nog, de laatste 3 vluchten vanaf Schiphol ben ik stuk voor stuk ge-upgraded omdat economy klasse vol was, en dan had ik wel bij online inchecken een stoel geselecteerd maar bij het aan boord gaan zie je regelmatig een paar nieuwe boarding passen liggen en is de kans eigenlijk meer dan 80% dat er dan eentje voor mij bij zit, tenzij er een paar Turkse statushouders roet in het eten gooien, al moet worden gezegd dat op Schiphol ik het idee heb dat men nu net niet kijkt naar nationaliteit maar echt naar de status, in Istanbul is het wat meer vriendjespolitiek, al kan ik dat natuurlijk niet hard maken, maar de kans op upgrades is daar wat lager.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:32 schreef Kissinger89 het volgende:
Al vrij snel ga ik vliegen met Turkish Airlines naar Istanbul, op de Seat Map zie ik dat het vliegtuig nog nauwelijks vol zit, is dit een beetje betrouwbaar of gaan veel Turken op het laatste moment nog een ticket kopen??
Dank maar de seat map die ik zie (24 uur voor vertrek) zijn dus wel de daadwerkelijke check-ins normaal gesproken van dat moment?! Het is ook zeker niet dat het vliegtuig helemaal leeg is, was het maar zo'n feest, maar ik vind het altijd net iets prettiger vliegen op een of andere manier (om de specifieke zitplaats is het me niet eens te doen op zich).quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:53 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De kans dat je bij mijn vrienden van Turkish Airlines in een leeg toestel terecht komt is niet zo heel groot. Sterker nog, de laatste 3 vluchten vanaf Schiphol ben ik stuk voor stuk ge-upgraded omdat economy klasse vol was, en dan had ik wel bij online inchecken een stoel geselecteerd maar bij het aan boord gaan zie je regelmatig een paar nieuwe boarding passen liggen en is de kans eigenlijk meer dan 80% dat er dan eentje voor mij bij zit, tenzij er een paar Turkse statushouders roet in het eten gooien, al moet worden gezegd dat op Schiphol ik het idee heb dat men nu net niet kijkt naar nationaliteit maar echt naar de status, in Istanbul is het wat meer vriendjespolitiek, al kan ik dat natuurlijk niet hard maken, maar de kans op upgrades is daar wat lager.
Overigens is het ook bij websites met loadfactoren voor de gewone consument bijzonder lastig om echt een betrouwbaar beeld te krijgen.
Wat meer betrouwbaar is, is de inzicht in de loadfactoren van de vliegtuigen welke de luchtvaartmaatschappijen verstrekken aan de luchthaven voor bijvoorbeeld de inzet van beveiliging zodat men weet wat de verwachte passagiersaantallen zijn, maar die zijn dan weer niet publiekelijk toegankelijk.
Bij KLM heb je de mogelijkheid om zelf tot circa 30 tot 40 minuten voor vertrek op de seatmap van een vliegtuig te kijken bij een self check in of transit machine en zo nodig de stoel nog te veranderen, dan heb je op zich een betrouwbaar beeld, want de kans dat iemand na die tijd nog inchecked is relatief klein, bij Turkish kan dat maar tot 90 minuten voor vertrek, en na daadwerkelijk inchecken eigenlijk helemaal niet meer.
In het geval van Turkish of eigenlijk alle vluchten richting Turkije heb je ook nog een flink aantal wat ehm oudere passagiers, die niet online inchecken en die met 70 kilo in te checken bagage bij de incheckbalie stennis gaan lopen schoppen dat het allemaal maar gratis mee moet. Die mensen krijgen op dat moment pas een plek toegewezen. Dus de seatmap die je ziet op het moment van online inchecken zijn inderdaad de mensen die vooraf een zitplaats hebben vastgelegd via een online check in, of eventueel op een luchthaven voor Amsterdam en die dus ook al voor de vervolgvlucht vanaf Amsterdam zijn ingechecked.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:06 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
Dank maar de seat map die ik zie (24 uur voor vertrek) zijn dus wel de daadwerkelijke check-ins normaal gesproken van dat moment?! Het is ook zeker niet dat het vliegtuig helemaal leeg is, was het maar zo'n feest, maar ik vind het altijd net iets prettiger vliegen op een of andere manier (om de specifieke zitplaats is het me niet eens te doen op zich).
War is je probleem met overstappen? Dichtsbijzijnde luchthavens voor directe vluchten zijn Munchen en Wenen. Volgens mij geen andere vertrekpunten in Europa.quote:Op donderdag 14 januari 2016 18:58 schreef vigen98 het volgende:
Ik heb een probleem, ik probeer wat vluchten te zoeken om naar Irak te gaan alleen zie ik alleen maar vluchten met tussenstops, geen enkele directe vlucht. Kunnen jullie mij misschien helpen?Gaat om bestemming Erbil in Irak.
Ja ik wil gewoon niet urenlang wachten, ik zocht zowat alle sites en ze zeggen allemaal 10 uur tussenstop in Istanbulquote:Op donderdag 14 januari 2016 19:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
War is je probleem met overstappen? Dichtsbijzijnde luchthavens voor directe vluchten zijn Munchen en Wenen. Volgens mij geen andere vertrekpunten in Europa.
Frankfurt kan ook rechtstreeks zie ik nu, maar niet iedere dag. Lufthansa.quote:Op donderdag 14 januari 2016 19:08 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja ik wil gewoon niet urenlang wachten, ik zocht zowat alle sites en ze zeggen allemaal 10 uur tussenstop in Istanbul
Toen ik met AA vloog heb ik ze niet gezien, maar ik vloog binnenlands dus misschien hebben internationale vliegtuigen ze wel.. (?)quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:36 schreef Hallojo het volgende:
Is er iemand die weet of American Airlines stopcontacten heeft en of je de internettoegang ergens van tevoren aan kan schaffen?
Ligt aan het toestel en de klasse. Business altijd wel, economy op nieuwere toestellen een usb aansluiting. Echt oude rommel, zelfs met beeldbuis tv boven het gangpad kun je er ook nog vinden.quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:36 schreef Hallojo het volgende:
Is er iemand die weet of American Airlines stopcontacten heeft en of je de internettoegang ergens van tevoren aan kan schaffen?
wij moesten laatst n keer wijzigen toen we (bij air asia) geen tweede namen hadden ingevuld in eerste instantiequote:Op donderdag 4 februari 2016 19:04 schreef Parafernalia het volgende:
Is er afgelopen weken iets veranderd aan de tenaamstelling op de tickets? Er staat nu expliciet dat ik alleen EEN voornaam in moet vullen. Maar voorheen was het altijd gewoon je volledige voornamen, dus bijv Jansen / Johannes Gerardus.
Het staat er op zich duidelijk, maar toch...geen zin aan gedoe bij de douane..
Nog nooit maar dan ook echt nooit van gehoord bij Air Asia. Ik vul er altijd maar één van de drie in. En heb toch wel zeker al zo'n 60-70 vluchten met Air Asia gemaakt.quote:Op donderdag 4 februari 2016 19:27 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
wij moesten laatst n keer wijzigen toen we (bij air asia) geen tweede namen hadden ingevuld in eerste instantie
Snap ik jaquote:Op donderdag 4 februari 2016 19:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Met het boeken van tickets ben ik altijd blij dat ik maar één naam heb
Waarom je gedoe bij de douane zal krijgen is mij een raadsel, die mensen zijn er om bij aankomst van een reis bij de uitgang naar het publieke gedeelte mogelijk in jouw tas te kijken om te bekijken of ze je eventueel belasting kunnen laten betalen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 19:04 schreef Parafernalia het volgende:
Is er afgelopen weken iets veranderd aan de tenaamstelling op de tickets? Er staat nu expliciet dat ik alleen EEN voornaam in moet vullen. Maar voorheen was het altijd gewoon je volledige voornamen, dus bijv Jansen / Johannes Gerardus.
Het staat er op zich duidelijk, maar toch...geen zin aan gedoe bij de douane..
Ik heb 4 doopnamenquote:Op donderdag 4 februari 2016 19:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Met het boeken van tickets ben ik altijd blij dat ik maar één naam heb
Dat heeft mijn hele familie ook.quote:Op donderdag 4 februari 2016 23:08 schreef Roger_ het volgende:
ik heb het nog leuker, mijn eerste doopnaam, is niet mijn roepnaam . dat maakt het pas duidelijk
quote:Op zondag 24 januari 2016 22:40 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Toen ik met AA vloog heb ik ze niet gezien, maar ik vloog binnenlands dus misschien hebben internationale vliegtuigen ze wel.. (?)
Boeing 777 van Londen naar Los Angeles en er zaten inderdaad stopcontacten in en er was wifi, maar daar moest je iets van 20 dollar voor betalen ofzo.quote:Op zondag 24 januari 2016 22:43 schreef XL het volgende:
[..]
Ligt aan het toestel en de klasse. Business altijd wel, economy op nieuwere toestellen een usb aansluiting. Echt oude rommel, zelfs met beeldbuis tv boven het gangpad kun je er ook nog vinden.
20 dollar is niks voor een vlucht van 15+ uur. Ik had het gewoon gedaan. Onbeperkt internetten zonder je zorgen te maken over je batterij vanwege het stopcontact.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 00:55 schreef Hallojo het volgende:
[..]
[..]
Boeing 777 van Londen naar Los Angeles en er zaten inderdaad stopcontacten in en er was wifi, maar daar moest je iets van 20 dollar voor betalen ofzo.
Het is een vlucht van 11 uur. En ze hadden zo veel films en series om te kijken dat ik internet niet nodig had.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 01:24 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
20 dollar is niks voor een vlucht van 15+ uur. Ik had het gewoon gedaan. Onbeperkt internetten zonder je zorgen te maken over je batterij vanwege het stopcontact.
Ik heb bij Air Asia nog nooit al mijn namen ingevuld. En ik mocht toch elke keer meequote:Op donderdag 4 februari 2016 19:27 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
wij moesten laatst n keer wijzigen toen we (bij air asia) geen tweede namen hadden ingevuld in eerste instantie
Onmogelijk. Mijn vlucht naar New York was al 9 uur.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 01:43 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Het is een vlucht van 11 uur.En ze hadden zo veel films en series om te kijken dat ik internet niet nodig had.
Ik vloog vorig jaar van New York naar Hamburg in 6,5 uur.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 02:02 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Onmogelijk. Mijn vlucht naar New York was al 9 uur.
Ik vloog van Schiphol naar Kaapstad in 1.5 uur.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 02:56 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ik vloog vorig jaar van New York naar Hamburg in 6,5 uur.
Dan geloof je het toch nietquote:Op vrijdag 5 februari 2016 02:58 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Ik vloog van Schiphol naar Kaapstad in 1.5 uur.
12.000km in 1.5 uur. Toffe spaceshuttle rit zeker?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 02:58 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Ik vloog van Schiphol naar Kaapstad in 1.5 uur.
Vanaf waar? Vanuit Londen is dat een uurtje of 7 ofzo, hooguit. Werkelijke duur van een vlucht kan behoorlijk afwijken van wat je op je ticket ziet ook hè.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 02:02 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Onmogelijk. Mijn vlucht naar New York was al 9 uur.
Google zegt 11 uur en 10 minutenquote:Op vrijdag 5 februari 2016 02:02 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Onmogelijk. Mijn vlucht naar New York was al 9 uur.
Ja, de A380 van af is niet zo heel speciaal, wel een lekker rustig vliegtuig.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 00:28 schreef static het volgende:
Vanochtend via Parijs van Hong Kong naar Amsterdam in de first class in een AF A380 (Parijs - Amsterdam uiteraard niet).
Best een beleving, maar ook een beetje een tegenvaller.
Wel leuk dat je in een BMW 7 serie letterlijk van het vliegtuig naar de lounge wordt gebracht, en vandaar weer rechtstreeks naar de volgende vlucht, met persoonlijke begeleiding over het hele traject.
Nu ben ik al platinum, maar bij de security werd ik daar ook voor in de rij gemikt, met heel wat gemok van anderen die stonden te wachten.
Foto's volgen.
als ik het invult ja, maar goed als je zakelijk vliegt doet een reisbureau dat voor je, en dan leg je dat je contact persoon uit. En dan doet toevallig toch weer de stagiairquote:Op donderdag 4 februari 2016 23:56 schreef APK het volgende:
[..]
Dat heeft mijn hele familie ook.
Gewoon de eerste naam uit het paspoort invullen, hoe moeilijk kan het zijn
Ik weet niet hoe dat bij jullie werkt, maar bij ons reisbureau heb ik gewoon een reizigersprofiel met daarin alle personalia, frequent flyer nummers, paspoortgegevens, voorkeurs-stoelen etc. Dus juist bij een zakelijke vlucht moet dat op zo'n manier eigenijk niet fout kunnen gaan.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 10:15 schreef Roger_ het volgende:
[..]
als ik het invult ja, maar goed als je zakelijk vliegt doet een reisbureau dat voor je, en dan leg je dat je contact persoon uit. En dan doet toevallig toch weer de stagiair
de boeking....
Nou heb ik vrijwel nooit een complexe boeking, maar ik doe ze lekker allemaal zelf, gewoon boeken bij de vliegmaatschappij en betalen met een zakelijke credit card. Mijn meest complexe boeking ooit was vorig jaar een cross-over ticket bij Turkish Airlines BUD-IST-SIN en retour BKK-IST-AMS met tussendoor een KLM retourtje SIN-AMS. Ging allemaal prima voor het kleinst mogelijke prijsje van minder dan 1100 euro all in.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 10:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat bij jullie werkt, maar bij ons reisbureau heb ik gewoon een reizigersprofiel met daarin alle personalia, frequent flyer nummers, paspoortgegevens, voorkeurs-stoelen etc. Dus juist bij een zakelijke vlucht moet dat op zo'n manier eigenijk niet fout kunnen gaan.
Dat heb ik bij alle airlines. Ik ben gestopt met die zakelijke reisbureaus. Je bent net zoveel tijd kwijt met controleren of ze het goed dan als dat het je kost om zelf te boeken. Ik heb daar teveel slechte ervaringen. Het is ook veel te moeilijk, niet elke vlucht is rationeel. Soms wacht ik een half uur langer voor een vlucht die een tientje duurder is, als ik dan bij Oneworld kan vliegen. Bijkomend voordeel, alles gaat op de eigen credit card, dus daar worden ook punten gespaard. Daarmee kan ik dan business vliegen op momenten dat het niet in policy is.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 10:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat bij jullie werkt, maar bij ons reisbureau heb ik gewoon een reizigersprofiel met daarin alle personalia, frequent flyer nummers, paspoortgegevens, voorkeurs-stoelen etc. Dus juist bij een zakelijke vlucht moet dat op zo'n manier eigenijk niet fout kunnen gaan.
Soms twijfel je of iets sarcasme is maar als je dit al niet ziet kan je je beter even laten nakijken.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 05:56 schreef CrashO het volgende:
[..]
12.000km in 1.5 uur. Toffe spaceshuttle rit zeker?
Kut trol, blijf lekker in ONZ ofzo
quote:Op vrijdag 5 februari 2016 12:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou heb ik vrijwel nooit een complexe boeking, maar ik doe ze lekker allemaal zelf, gewoon boeken bij de vliegmaatschappij en betalen met een zakelijke credit card. Mijn meest complexe boeking ooit was vorig jaar een cross-over ticket bij Turkish Airlines BUD-IST-SIN en retour BKK-IST-AMS met tussendoor een KLM retourtje SIN-AMS. Ging allemaal prima voor het kleinst mogelijke prijsje van minder dan 1100 euro all in.
Ik kan gewoon mijn eigen vluchten boeken via een bookingtool, dus kan zelf de keuze maken in alles. Maar de administratie wordt helemaal verzorgd. Nooit gedoe, altijd goed geregeld. En voor de moeilijke reizen moet je mailen/bellen, maar die zijn zeer schaars, meestal is het een A-B-A-tje.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 13:49 schreef XL het volgende:
[..]
Dat heb ik bij alle airlines. Ik ben gestopt met die zakelijke reisbureaus. Je bent net zoveel tijd kwijt met controleren of ze het goed dan als dat het je kost om zelf te boeken. Ik heb daar teveel slechte ervaringen. Het is ook veel te moeilijk, niet elke vlucht is rationeel. Soms wacht ik een half uur langer voor een vlucht die een tientje duurder is, als ik dan bij Oneworld kan vliegen. Bijkomend voordeel, alles gaat op de eigen credit card, dus daar worden ook punten gespaard. Daarmee kan ik dan business vliegen op momenten dat het niet in policy is.
Dat was leuk ja, mijn manager ging van Praag naar Londen met de trein (Praag-Berlijn, Amsterdam, Parijs, London), collega van London naar Madrid met de boot (Portsmouth - Santander)quote:Op vrijdag 5 februari 2016 14:15 schreef Blik het volgende:
[..]
[..]
Ik kan gewoon mijn eigen vluchten boeken via een bookingtool, dus kan zelf de keuze maken in alles. Maar de administratie wordt helemaal verzorgd. Nooit gedoe, altijd goed geregeld. En voor de moeilijke reizen moet je mailen/bellen, maar die zijn zeer schaars, meestal is het een A-B-A-tje.
Als we binnen ons bedrijf niet via de tool boeken heb je een probleem met onze risk & compliance manager en kom je in maandelijkse overzichtje te staan dat naar onze board gaat. Daar sta ik liever niet op.
Overigens ook wel terecht in een bedrijf waar veel gevlogen wordt. Bij calamiteiten weet ons reisbureau precies van iedereen wie waar is. En kunnen er noodmaatregelen getroffen worden voor iedere reiziger afzonderlijk. Bijvoorbeeld bij de uitbarsting van die vulkaan in IJsland, waren een paar mensen die niet via de reismaatschappij hadden geboekt. Maar die stonden dus wel achterin de rij op het moment dat er wat geregeld moest worden.
In Europa lukt dat nog wel, we hadden op dat moment een groot congres in Washington DC waar verschillende CEO's van energiebedrijven voor waren uitgenodigd, zie dan maar eens terug te komen. Ik zat in het organisatie-comité, dan ben je daar wel even druk mee kan ik je zeggenquote:Op vrijdag 5 februari 2016 14:22 schreef XL het volgende:
[..]
Dat was leuk ja, mijn manager ging van Praag naar Londen met de trein (Praag-Berlijn, Amsterdam, Parijs, London), collega van London naar Madrid met de boot (Portsmouth - Santander)
Bij ons precies zo.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 14:15 schreef Blik het volgende:
[..]
[..]
Ik kan gewoon mijn eigen vluchten boeken via een bookingtool, dus kan zelf de keuze maken in alles. Maar de administratie wordt helemaal verzorgd. Nooit gedoe, altijd goed geregeld. En voor de moeilijke reizen moet je mailen/bellen, maar die zijn zeer schaars, meestal is het een A-B-A-tje.
Als we binnen ons bedrijf niet via de tool boeken heb je een probleem met onze risk & compliance manager en kom je in maandelijkse overzichtje te staan dat naar onze board gaat. Daar sta ik liever niet op.
Overigens ook wel terecht in een bedrijf waar veel gevlogen wordt. Bij calamiteiten weet ons reisbureau precies van iedereen wie waar is. En kunnen er noodmaatregelen getroffen worden voor iedere reiziger afzonderlijk. Bijvoorbeeld bij de uitbarsting van die vulkaan in IJsland, waren een paar mensen die niet via de reismaatschappij hadden geboekt. Maar die stonden dus wel achterin de rij op het moment dat er wat geregeld moest worden.
het reisbureau was eigenlijk gewoon een heel slecht reisbureau voor particulieren, en het was ook maar om een reden niet failliet. En dat was omdat het de hobby was van de vrouw van de directeur.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 10:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat bij jullie werkt, maar bij ons reisbureau heb ik gewoon een reizigersprofiel met daarin alle personalia, frequent flyer nummers, paspoortgegevens, voorkeurs-stoelen etc. Dus juist bij een zakelijke vlucht moet dat op zo'n manier eigenijk niet fout kunnen gaan.
Foto's in het nieuwe topic.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, de A380 van af is niet zo heel speciaal, wel een lekker rustig vliegtuig.
Wel benieuwd naar je foto's
Dat is een reden om dit topic vl te spammen!quote:
*volquote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:25 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is een reden om dit topic vl te spammen!
Bijna...quote:
Goed planquote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:26 schreef XL het volgende:
Of post het in het vliegtuigmaatschappij review topic, dat heb ik ook al lang niet meer gezien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |