E-ticket of boardingpas? Als je nog gaat inchecken op het vliegveld maakt het geen ruk uit - gewoon je ID afgeven aan het miepje en je bent er.quote:Op maandag 21 december 2015 00:03 schreef gijsman het volgende:
Misschien rare vraag maar ik heb lang niet meer gevlogen, maar op het uitgeprinte e-ticket (printer lang niet gebruikt) is het boekingsnummer half zichtbaar vraag me af of dit een groot probleem is.
E-ticket Transaviaquote:Op maandag 21 december 2015 00:07 schreef miro86 het volgende:
[..]
E-ticket of boardingpas? Als je nog gaat inchecken op het vliegveld maakt het geen ruk uit - gewoon je ID afgeven aan het miepje en je bent er.
Als het gaat om een boardingpas (eg Ryanair) dan moet de barcode goed geprint zijn anders kunnen ze moeilijk gaan doen.
Geen zorgen dan. Als je online gaat inchecken, zorg dan wel dat de barcode goed leesbaar blijft.quote:
Maar als je boekingscode niet goed leesbaar is dan is online inchecken mogelijk wat lastig omdat je die code vaak nodig hebt.quote:Op maandag 21 december 2015 02:56 schreef miro86 het volgende:
[..]
Geen zorgen dan. Als je online gaat inchecken, zorg dan wel dat de barcode goed leesbaar blijft.
Als hij dat wil, Jan Hij zijn boekingsnummer met de hand op eenieder blaadje opschrijven. Probleem opgelost.quote:Op maandag 21 december 2015 20:18 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Maar als je boekingscode niet goed leesbaar is dan is online inchecken mogelijk wat lastig omdat je die code vaak nodig hebt.
Bij een normale balie kan het weer zonder problemen, maar online inchecken is wel zo fijn als je vast een stoel bij het raam of juist aan het gangpad wilt vastleggen, bij de incheckbalie zijn de plekken wat beperkter beschikbaar.
*Turkish Airlines.quote:Op woensdag 23 december 2015 21:56 schreef Troonwoord het volgende:
Ik heb 22 kg in mijn bagage. Ik kan tot maximum 30kg gaan, kan in nog één 2de koffer inchecken?
Turkish airways, internationaal.
quote:Baggage weight as measured by weighing systems are included in the passengers maximum baggage weight. There is no limit to number of pieces of baggage.
Ik heb een retourvlucht geboekt met TAM naar Belém in Brazilië. Ik heb de heenvluchten al gemaakt. De complete route is als volgt (alles op één ticket):quote:
Maar valt er niet een deal te sluiten met TAM (de maatschappij)quote:Op zaterdag 9 januari 2016 04:53 schreef LangeTabbetje het volgende:
Meestal is het zo dat je - als je een leg skipt - de rest van de reis wordt vervallen.
Je wordt namelijk gezien als een no-show
Mag helaas niet. Kans is groot dat de rest wordt geannuleerd en je een nieuw ticket moet boeken. Er is wel discussie over om dit in de toekomst wel toe te staan.quote:Op zaterdag 9 januari 2016 04:21 schreef sirdanilot het volgende:
Even een topickick want ik heb nogal een urgente vraag
En even Ozzietukker getagd omdat hij hier nogal eens verstand van heeft
[..]
Ik heb een retourvlucht geboekt met TAM naar Belém in Brazilië. Ik heb de heenvluchten al gemaakt. De complete route is als volgt (alles op één ticket):
amsterdam - madrid
madrid - sao paulo
sau paolo - belem - alledrie al gevolgen
de normale terug route is zo
belem - sau paulo
sau paulo - london heathrow
london heathrow - amsterdam
Nu wil ik echter een weekje naar Rio toe (moet snel boeken ivm een kortingscode). Ik wil dus of mijn vlucht wijzigen, of een open-jaw vlucht erbij kopen (wss dat laatste ivm een kortingscode die ik heb). Dan wordt het dus zo:
belem - Rio (evt via een overstap, al zijn er ook rechtstreekse vluchten)
Rio - sau paulo
sau paulo - london heathrow
london heathrow - amsterdam
Dat betekent dus dat ik belem - sao paulo skip. Mag dat zonder dat de rest van mijn vluchten vervalt?
Ik vind het onzin om nog weer terug te gaan naar belem voor 1 dag en dan weer naar sao paulo en dan weer terug dezelfde kant op te vliegen, dat kost me erg veel tijd namelijk.
En 'wat zei de vliegtuigmaatschappij toen je ze belde' die kan ik nu niet bereiken
Waarschijnlijk alleen handbagage; niet bij ieder ticket zit standaard ruimbagage bij de prijs in. Kijk eens op de website van de luchtvaartmaatschappij.quote:Op maandag 11 januari 2016 11:56 schreef LievePoetin het volgende:
Heb een ticket geboekt waarin staat; Baggage Allowance NIL
betekent dit dat ik alleen handbagage mag meenemen en bagage in het ruim tegen meerprijs? Of is standaard bij elke vlucht 20kg p.p. bij ticketprijs in.
Niet iedereen selecteert een seat dus zegt niet zo veel. Je kan beter een load check doen voor een iets betere indicatie.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:32 schreef Kissinger89 het volgende:
Al vrij snel ga ik vliegen met Turkish Airlines naar Istanbul, op de Seat Map zie ik dat het vliegtuig nog nauwelijks vol zit, is dit een beetje betrouwbaar of gaan veel Turken op het laatste moment nog een ticket kopen??
Ik dacht dat een stoel automatisch wordt aangewezen als je niet selecteert?!quote:Op dinsdag 12 januari 2016 00:01 schreef RipCity het volgende:
[..]
Niet iedereen selecteert een seat dus zegt niet zo veel. Je kan beter een load check doen voor een iets betere indicatie.
Bij check in, niet bij het boeken. Dus vanaf 24h voor de vlucht wordt het druk.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 00:21 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
Ik dacht dat een stoel automatisch wordt aangewezen als je niet selecteert?!
De kans dat je bij mijn vrienden van Turkish Airlines in een leeg toestel terecht komt is niet zo heel groot. Sterker nog, de laatste 3 vluchten vanaf Schiphol ben ik stuk voor stuk ge-upgraded omdat economy klasse vol was, en dan had ik wel bij online inchecken een stoel geselecteerd maar bij het aan boord gaan zie je regelmatig een paar nieuwe boarding passen liggen en is de kans eigenlijk meer dan 80% dat er dan eentje voor mij bij zit, tenzij er een paar Turkse statushouders roet in het eten gooien, al moet worden gezegd dat op Schiphol ik het idee heb dat men nu net niet kijkt naar nationaliteit maar echt naar de status, in Istanbul is het wat meer vriendjespolitiek, al kan ik dat natuurlijk niet hard maken, maar de kans op upgrades is daar wat lager.quote:Op maandag 11 januari 2016 23:32 schreef Kissinger89 het volgende:
Al vrij snel ga ik vliegen met Turkish Airlines naar Istanbul, op de Seat Map zie ik dat het vliegtuig nog nauwelijks vol zit, is dit een beetje betrouwbaar of gaan veel Turken op het laatste moment nog een ticket kopen??
Dank maar de seat map die ik zie (24 uur voor vertrek) zijn dus wel de daadwerkelijke check-ins normaal gesproken van dat moment?! Het is ook zeker niet dat het vliegtuig helemaal leeg is, was het maar zo'n feest, maar ik vind het altijd net iets prettiger vliegen op een of andere manier (om de specifieke zitplaats is het me niet eens te doen op zich).quote:Op dinsdag 12 januari 2016 20:53 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
De kans dat je bij mijn vrienden van Turkish Airlines in een leeg toestel terecht komt is niet zo heel groot. Sterker nog, de laatste 3 vluchten vanaf Schiphol ben ik stuk voor stuk ge-upgraded omdat economy klasse vol was, en dan had ik wel bij online inchecken een stoel geselecteerd maar bij het aan boord gaan zie je regelmatig een paar nieuwe boarding passen liggen en is de kans eigenlijk meer dan 80% dat er dan eentje voor mij bij zit, tenzij er een paar Turkse statushouders roet in het eten gooien, al moet worden gezegd dat op Schiphol ik het idee heb dat men nu net niet kijkt naar nationaliteit maar echt naar de status, in Istanbul is het wat meer vriendjespolitiek, al kan ik dat natuurlijk niet hard maken, maar de kans op upgrades is daar wat lager.
Overigens is het ook bij websites met loadfactoren voor de gewone consument bijzonder lastig om echt een betrouwbaar beeld te krijgen.
Wat meer betrouwbaar is, is de inzicht in de loadfactoren van de vliegtuigen welke de luchtvaartmaatschappijen verstrekken aan de luchthaven voor bijvoorbeeld de inzet van beveiliging zodat men weet wat de verwachte passagiersaantallen zijn, maar die zijn dan weer niet publiekelijk toegankelijk.
Bij KLM heb je de mogelijkheid om zelf tot circa 30 tot 40 minuten voor vertrek op de seatmap van een vliegtuig te kijken bij een self check in of transit machine en zo nodig de stoel nog te veranderen, dan heb je op zich een betrouwbaar beeld, want de kans dat iemand na die tijd nog inchecked is relatief klein, bij Turkish kan dat maar tot 90 minuten voor vertrek, en na daadwerkelijk inchecken eigenlijk helemaal niet meer.
In het geval van Turkish of eigenlijk alle vluchten richting Turkije heb je ook nog een flink aantal wat ehm oudere passagiers, die niet online inchecken en die met 70 kilo in te checken bagage bij de incheckbalie stennis gaan lopen schoppen dat het allemaal maar gratis mee moet. Die mensen krijgen op dat moment pas een plek toegewezen. Dus de seatmap die je ziet op het moment van online inchecken zijn inderdaad de mensen die vooraf een zitplaats hebben vastgelegd via een online check in, of eventueel op een luchthaven voor Amsterdam en die dus ook al voor de vervolgvlucht vanaf Amsterdam zijn ingechecked.quote:Op dinsdag 12 januari 2016 22:06 schreef Kissinger89 het volgende:
[..]
Dank maar de seat map die ik zie (24 uur voor vertrek) zijn dus wel de daadwerkelijke check-ins normaal gesproken van dat moment?! Het is ook zeker niet dat het vliegtuig helemaal leeg is, was het maar zo'n feest, maar ik vind het altijd net iets prettiger vliegen op een of andere manier (om de specifieke zitplaats is het me niet eens te doen op zich).
War is je probleem met overstappen? Dichtsbijzijnde luchthavens voor directe vluchten zijn Munchen en Wenen. Volgens mij geen andere vertrekpunten in Europa.quote:Op donderdag 14 januari 2016 18:58 schreef vigen98 het volgende:
Ik heb een probleem, ik probeer wat vluchten te zoeken om naar Irak te gaan alleen zie ik alleen maar vluchten met tussenstops, geen enkele directe vlucht. Kunnen jullie mij misschien helpen? Gaat om bestemming Erbil in Irak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |