Ja ik wil gewoon niet urenlang wachten, ik zocht zowat alle sites en ze zeggen allemaal 10 uur tussenstop in Istanbulquote:Op donderdag 14 januari 2016 19:04 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
War is je probleem met overstappen? Dichtsbijzijnde luchthavens voor directe vluchten zijn Munchen en Wenen. Volgens mij geen andere vertrekpunten in Europa.
Frankfurt kan ook rechtstreeks zie ik nu, maar niet iedere dag. Lufthansa.quote:Op donderdag 14 januari 2016 19:08 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Ja ik wil gewoon niet urenlang wachten, ik zocht zowat alle sites en ze zeggen allemaal 10 uur tussenstop in Istanbul
Toen ik met AA vloog heb ik ze niet gezien, maar ik vloog binnenlands dus misschien hebben internationale vliegtuigen ze wel.. (?)quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:36 schreef Hallojo het volgende:
Is er iemand die weet of American Airlines stopcontacten heeft en of je de internettoegang ergens van tevoren aan kan schaffen?
Ligt aan het toestel en de klasse. Business altijd wel, economy op nieuwere toestellen een usb aansluiting. Echt oude rommel, zelfs met beeldbuis tv boven het gangpad kun je er ook nog vinden.quote:Op donderdag 21 januari 2016 15:36 schreef Hallojo het volgende:
Is er iemand die weet of American Airlines stopcontacten heeft en of je de internettoegang ergens van tevoren aan kan schaffen?
wij moesten laatst n keer wijzigen toen we (bij air asia) geen tweede namen hadden ingevuld in eerste instantiequote:Op donderdag 4 februari 2016 19:04 schreef Parafernalia het volgende:
Is er afgelopen weken iets veranderd aan de tenaamstelling op de tickets? Er staat nu expliciet dat ik alleen EEN voornaam in moet vullen. Maar voorheen was het altijd gewoon je volledige voornamen, dus bijv Jansen / Johannes Gerardus.
Het staat er op zich duidelijk, maar toch...geen zin aan gedoe bij de douane..
Nog nooit maar dan ook echt nooit van gehoord bij Air Asia. Ik vul er altijd maar één van de drie in. En heb toch wel zeker al zo'n 60-70 vluchten met Air Asia gemaakt.quote:Op donderdag 4 februari 2016 19:27 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
wij moesten laatst n keer wijzigen toen we (bij air asia) geen tweede namen hadden ingevuld in eerste instantie
Snap ik jaquote:Op donderdag 4 februari 2016 19:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Met het boeken van tickets ben ik altijd blij dat ik maar één naam heb
Waarom je gedoe bij de douane zal krijgen is mij een raadsel, die mensen zijn er om bij aankomst van een reis bij de uitgang naar het publieke gedeelte mogelijk in jouw tas te kijken om te bekijken of ze je eventueel belasting kunnen laten betalen.quote:Op donderdag 4 februari 2016 19:04 schreef Parafernalia het volgende:
Is er afgelopen weken iets veranderd aan de tenaamstelling op de tickets? Er staat nu expliciet dat ik alleen EEN voornaam in moet vullen. Maar voorheen was het altijd gewoon je volledige voornamen, dus bijv Jansen / Johannes Gerardus.
Het staat er op zich duidelijk, maar toch...geen zin aan gedoe bij de douane..
Ik heb 4 doopnamenquote:Op donderdag 4 februari 2016 19:31 schreef Guppyfriend het volgende:
Met het boeken van tickets ben ik altijd blij dat ik maar één naam heb
Dat heeft mijn hele familie ook.quote:Op donderdag 4 februari 2016 23:08 schreef Roger_ het volgende:
ik heb het nog leuker, mijn eerste doopnaam, is niet mijn roepnaam . dat maakt het pas duidelijk
quote:Op zondag 24 januari 2016 22:40 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Toen ik met AA vloog heb ik ze niet gezien, maar ik vloog binnenlands dus misschien hebben internationale vliegtuigen ze wel.. (?)
Boeing 777 van Londen naar Los Angeles en er zaten inderdaad stopcontacten in en er was wifi, maar daar moest je iets van 20 dollar voor betalen ofzo.quote:Op zondag 24 januari 2016 22:43 schreef XL het volgende:
[..]
Ligt aan het toestel en de klasse. Business altijd wel, economy op nieuwere toestellen een usb aansluiting. Echt oude rommel, zelfs met beeldbuis tv boven het gangpad kun je er ook nog vinden.
20 dollar is niks voor een vlucht van 15+ uur. Ik had het gewoon gedaan. Onbeperkt internetten zonder je zorgen te maken over je batterij vanwege het stopcontact.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 00:55 schreef Hallojo het volgende:
[..]
[..]
Boeing 777 van Londen naar Los Angeles en er zaten inderdaad stopcontacten in en er was wifi, maar daar moest je iets van 20 dollar voor betalen ofzo.
Het is een vlucht van 11 uur. En ze hadden zo veel films en series om te kijken dat ik internet niet nodig had.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 01:24 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
20 dollar is niks voor een vlucht van 15+ uur. Ik had het gewoon gedaan. Onbeperkt internetten zonder je zorgen te maken over je batterij vanwege het stopcontact.
Ik heb bij Air Asia nog nooit al mijn namen ingevuld. En ik mocht toch elke keer meequote:Op donderdag 4 februari 2016 19:27 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
wij moesten laatst n keer wijzigen toen we (bij air asia) geen tweede namen hadden ingevuld in eerste instantie
Onmogelijk. Mijn vlucht naar New York was al 9 uur.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 01:43 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Het is een vlucht van 11 uur.En ze hadden zo veel films en series om te kijken dat ik internet niet nodig had.
Ik vloog vorig jaar van New York naar Hamburg in 6,5 uur.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 02:02 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Onmogelijk. Mijn vlucht naar New York was al 9 uur.
Ik vloog van Schiphol naar Kaapstad in 1.5 uur.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 02:56 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ik vloog vorig jaar van New York naar Hamburg in 6,5 uur.
Dan geloof je het toch nietquote:Op vrijdag 5 februari 2016 02:58 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Ik vloog van Schiphol naar Kaapstad in 1.5 uur.
12.000km in 1.5 uur. Toffe spaceshuttle rit zeker?quote:Op vrijdag 5 februari 2016 02:58 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Ik vloog van Schiphol naar Kaapstad in 1.5 uur.
Vanaf waar? Vanuit Londen is dat een uurtje of 7 ofzo, hooguit. Werkelijke duur van een vlucht kan behoorlijk afwijken van wat je op je ticket ziet ook hè.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 02:02 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Onmogelijk. Mijn vlucht naar New York was al 9 uur.
Google zegt 11 uur en 10 minutenquote:Op vrijdag 5 februari 2016 02:02 schreef Aardbei16 het volgende:
[..]
Onmogelijk. Mijn vlucht naar New York was al 9 uur.
Ja, de A380 van af is niet zo heel speciaal, wel een lekker rustig vliegtuig.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 00:28 schreef static het volgende:
Vanochtend via Parijs van Hong Kong naar Amsterdam in de first class in een AF A380 (Parijs - Amsterdam uiteraard niet).
Best een beleving, maar ook een beetje een tegenvaller.
Wel leuk dat je in een BMW 7 serie letterlijk van het vliegtuig naar de lounge wordt gebracht, en vandaar weer rechtstreeks naar de volgende vlucht, met persoonlijke begeleiding over het hele traject.
Nu ben ik al platinum, maar bij de security werd ik daar ook voor in de rij gemikt, met heel wat gemok van anderen die stonden te wachten.
Foto's volgen.
als ik het invult ja, maar goed als je zakelijk vliegt doet een reisbureau dat voor je, en dan leg je dat je contact persoon uit. En dan doet toevallig toch weer de stagiairquote:Op donderdag 4 februari 2016 23:56 schreef APK het volgende:
[..]
Dat heeft mijn hele familie ook.
Gewoon de eerste naam uit het paspoort invullen, hoe moeilijk kan het zijn
Ik weet niet hoe dat bij jullie werkt, maar bij ons reisbureau heb ik gewoon een reizigersprofiel met daarin alle personalia, frequent flyer nummers, paspoortgegevens, voorkeurs-stoelen etc. Dus juist bij een zakelijke vlucht moet dat op zo'n manier eigenijk niet fout kunnen gaan.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 10:15 schreef Roger_ het volgende:
[..]
als ik het invult ja, maar goed als je zakelijk vliegt doet een reisbureau dat voor je, en dan leg je dat je contact persoon uit. En dan doet toevallig toch weer de stagiair
de boeking....
Nou heb ik vrijwel nooit een complexe boeking, maar ik doe ze lekker allemaal zelf, gewoon boeken bij de vliegmaatschappij en betalen met een zakelijke credit card. Mijn meest complexe boeking ooit was vorig jaar een cross-over ticket bij Turkish Airlines BUD-IST-SIN en retour BKK-IST-AMS met tussendoor een KLM retourtje SIN-AMS. Ging allemaal prima voor het kleinst mogelijke prijsje van minder dan 1100 euro all in.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 10:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat bij jullie werkt, maar bij ons reisbureau heb ik gewoon een reizigersprofiel met daarin alle personalia, frequent flyer nummers, paspoortgegevens, voorkeurs-stoelen etc. Dus juist bij een zakelijke vlucht moet dat op zo'n manier eigenijk niet fout kunnen gaan.
Dat heb ik bij alle airlines. Ik ben gestopt met die zakelijke reisbureaus. Je bent net zoveel tijd kwijt met controleren of ze het goed dan als dat het je kost om zelf te boeken. Ik heb daar teveel slechte ervaringen. Het is ook veel te moeilijk, niet elke vlucht is rationeel. Soms wacht ik een half uur langer voor een vlucht die een tientje duurder is, als ik dan bij Oneworld kan vliegen. Bijkomend voordeel, alles gaat op de eigen credit card, dus daar worden ook punten gespaard. Daarmee kan ik dan business vliegen op momenten dat het niet in policy is.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 10:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat bij jullie werkt, maar bij ons reisbureau heb ik gewoon een reizigersprofiel met daarin alle personalia, frequent flyer nummers, paspoortgegevens, voorkeurs-stoelen etc. Dus juist bij een zakelijke vlucht moet dat op zo'n manier eigenijk niet fout kunnen gaan.
Soms twijfel je of iets sarcasme is maar als je dit al niet ziet kan je je beter even laten nakijken.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 05:56 schreef CrashO het volgende:
[..]
12.000km in 1.5 uur. Toffe spaceshuttle rit zeker?
Kut trol, blijf lekker in ONZ ofzo
quote:Op vrijdag 5 februari 2016 12:51 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou heb ik vrijwel nooit een complexe boeking, maar ik doe ze lekker allemaal zelf, gewoon boeken bij de vliegmaatschappij en betalen met een zakelijke credit card. Mijn meest complexe boeking ooit was vorig jaar een cross-over ticket bij Turkish Airlines BUD-IST-SIN en retour BKK-IST-AMS met tussendoor een KLM retourtje SIN-AMS. Ging allemaal prima voor het kleinst mogelijke prijsje van minder dan 1100 euro all in.
Ik kan gewoon mijn eigen vluchten boeken via een bookingtool, dus kan zelf de keuze maken in alles. Maar de administratie wordt helemaal verzorgd. Nooit gedoe, altijd goed geregeld. En voor de moeilijke reizen moet je mailen/bellen, maar die zijn zeer schaars, meestal is het een A-B-A-tje.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 13:49 schreef XL het volgende:
[..]
Dat heb ik bij alle airlines. Ik ben gestopt met die zakelijke reisbureaus. Je bent net zoveel tijd kwijt met controleren of ze het goed dan als dat het je kost om zelf te boeken. Ik heb daar teveel slechte ervaringen. Het is ook veel te moeilijk, niet elke vlucht is rationeel. Soms wacht ik een half uur langer voor een vlucht die een tientje duurder is, als ik dan bij Oneworld kan vliegen. Bijkomend voordeel, alles gaat op de eigen credit card, dus daar worden ook punten gespaard. Daarmee kan ik dan business vliegen op momenten dat het niet in policy is.
Dat was leuk ja, mijn manager ging van Praag naar Londen met de trein (Praag-Berlijn, Amsterdam, Parijs, London), collega van London naar Madrid met de boot (Portsmouth - Santander)quote:Op vrijdag 5 februari 2016 14:15 schreef Blik het volgende:
[..]
[..]
Ik kan gewoon mijn eigen vluchten boeken via een bookingtool, dus kan zelf de keuze maken in alles. Maar de administratie wordt helemaal verzorgd. Nooit gedoe, altijd goed geregeld. En voor de moeilijke reizen moet je mailen/bellen, maar die zijn zeer schaars, meestal is het een A-B-A-tje.
Als we binnen ons bedrijf niet via de tool boeken heb je een probleem met onze risk & compliance manager en kom je in maandelijkse overzichtje te staan dat naar onze board gaat. Daar sta ik liever niet op.
Overigens ook wel terecht in een bedrijf waar veel gevlogen wordt. Bij calamiteiten weet ons reisbureau precies van iedereen wie waar is. En kunnen er noodmaatregelen getroffen worden voor iedere reiziger afzonderlijk. Bijvoorbeeld bij de uitbarsting van die vulkaan in IJsland, waren een paar mensen die niet via de reismaatschappij hadden geboekt. Maar die stonden dus wel achterin de rij op het moment dat er wat geregeld moest worden.
In Europa lukt dat nog wel, we hadden op dat moment een groot congres in Washington DC waar verschillende CEO's van energiebedrijven voor waren uitgenodigd, zie dan maar eens terug te komen. Ik zat in het organisatie-comité, dan ben je daar wel even druk mee kan ik je zeggenquote:Op vrijdag 5 februari 2016 14:22 schreef XL het volgende:
[..]
Dat was leuk ja, mijn manager ging van Praag naar Londen met de trein (Praag-Berlijn, Amsterdam, Parijs, London), collega van London naar Madrid met de boot (Portsmouth - Santander)
Bij ons precies zo.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 14:15 schreef Blik het volgende:
[..]
[..]
Ik kan gewoon mijn eigen vluchten boeken via een bookingtool, dus kan zelf de keuze maken in alles. Maar de administratie wordt helemaal verzorgd. Nooit gedoe, altijd goed geregeld. En voor de moeilijke reizen moet je mailen/bellen, maar die zijn zeer schaars, meestal is het een A-B-A-tje.
Als we binnen ons bedrijf niet via de tool boeken heb je een probleem met onze risk & compliance manager en kom je in maandelijkse overzichtje te staan dat naar onze board gaat. Daar sta ik liever niet op.
Overigens ook wel terecht in een bedrijf waar veel gevlogen wordt. Bij calamiteiten weet ons reisbureau precies van iedereen wie waar is. En kunnen er noodmaatregelen getroffen worden voor iedere reiziger afzonderlijk. Bijvoorbeeld bij de uitbarsting van die vulkaan in IJsland, waren een paar mensen die niet via de reismaatschappij hadden geboekt. Maar die stonden dus wel achterin de rij op het moment dat er wat geregeld moest worden.
het reisbureau was eigenlijk gewoon een heel slecht reisbureau voor particulieren, en het was ook maar om een reden niet failliet. En dat was omdat het de hobby was van de vrouw van de directeur.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 10:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe dat bij jullie werkt, maar bij ons reisbureau heb ik gewoon een reizigersprofiel met daarin alle personalia, frequent flyer nummers, paspoortgegevens, voorkeurs-stoelen etc. Dus juist bij een zakelijke vlucht moet dat op zo'n manier eigenijk niet fout kunnen gaan.
Foto's in het nieuwe topic.quote:Op vrijdag 5 februari 2016 09:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Ja, de A380 van af is niet zo heel speciaal, wel een lekker rustig vliegtuig.
Wel benieuwd naar je foto's
Dat is een reden om dit topic vl te spammen!quote:
*volquote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:25 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is een reden om dit topic vl te spammen!
Bijna...quote:
Goed planquote:Op zaterdag 6 februari 2016 20:26 schreef XL het volgende:
Of post het in het vliegtuigmaatschappij review topic, dat heb ik ook al lang niet meer gezien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |