lekker. Vliegtuig is zo goed als vol. En ik heb 3 stoelenquote:Op vrijdag 13 november 2015 23:55 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zo' n LCC zal z'n stoelen waarschijnlijk niet overboeken, want betaald en niet op komen dagen is pech en geld weg. Dit in tegenstelling tot andere maatschappijen waar je de niet goedkoopste tickets kunt wijzigen. Dus ja, waarschijnlijk blijven die stoelen leeg.
hoezo, die hebben hun eigen stoelquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:01 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als jij in je eentje op een rij van 3 in een vol.vliegtuig gaat zitten kan je er wel zeker van zijn dat er in no time iemand bij komt zitten
Dat ligt aan de airline.quote:Op vrijdag 13 november 2015 19:52 schreef Yreal het volgende:
Stel nou dat ik 3 tickets heb, kan ik die gewoon allemaal inchecken en dan languit gaan liggen?
ik heb eens de hele achterste economy cabin , voor me alleen gehad in een A380 , alleen shit dat de arm leuningen niet omhoog kondenquote:Op zondag 15 november 2015 01:35 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb wel eens een middenrij van 4 voor mij alleen gehad, languit slapen
Hij kon het deblokkeer handeltje niet vinden.....quote:Op zondag 15 november 2015 09:24 schreef Roger_ het volgende:
[..]
ik heb eens de hele achterste economy cabin , voor me alleen gehad in een A380 , alleen shit dat de arm leuningen niet omhoog konden
..... wat denk je zelf ?quote:Op zondag 15 november 2015 11:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hij kon het deblokkeer handeltje niet vinden.....
Dat is gewoon pech hebben en volgende keer beter de voorwaarden van je reisverzekering checken. Avianca heeft geen blaam, want heeft je proberen te vervoeren maar dat lukte niet door omstandigheden buiten hun schuld. KLM staat hier al helemaal buiten.quote:Op zondag 15 november 2015 11:30 schreef TheeLiefhebber het volgende:
Wie weet tot wie ik mij kan richten? Euclaim zou kunnen bemiddelen maar niet buiten Europa, reisverzekering doet niets, rechtsbijstand heb ik (helaas) niet. Maar waar kan ik nu wel terecht?
Daar controleren ze wel op en die kleine handbagage is echt heel klein.quote:Op zondag 15 november 2015 09:33 schreef Yreal het volgende:
Eerst maar eens zien dat wizz me niet gaat naaien op handbagage. Hun kleine handbagage is toch een stuk kleiner dan ik verwacht had.
viel er op zich makkelijk binnen, maar echt gekeken hebben ze ook niet.quote:Op zondag 15 november 2015 12:34 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Daar controleren ze wel op en die kleine handbagage is echt heel klein.
Helaas. Die risico heb je zelf genomen. Inderdaad, het is karig, maar Avianca heeft gedaan wat ze konden doen om je naar Lima te krijgen (een crash is voor hen ook overmacht). Je hebt ook directe vluchten van Puerto Maldonado naar Lima, ik geloof met LAN. Je had ook extra dag kunnen inbouwen in Lima voor precies zulke gevallen.quote:Op zondag 15 november 2015 11:30 schreef TheeLiefhebber het volgende:
Ik ben onlangs in Peru geweest, en zou van Lima terug vliegen naar Amsterdam. Om in Lima te komen had ik een vlucht geboekt bij een andere maatschappij (Avianca) om van Puerto Maldanado via Cusco naar Lima te vliegen. Nu was er op de dag van de terugvlucht een vliegtuig gecrasht waardoor vliegtuigen niet konden landen in Cusco en onze vlucht van Avianca gecancelled werd. De volgende dag konden we alsnog vliegen alleen misten we daarmee de aansluiting voor de vlucht naar Nederland via KLM.
Ik heb de vlucht van KLM moeten omboeken en dit heeft me 850 euro per persoon gekost, plus extra kosten voor hotelovernachting etcetera. KLM kan nergens in tegemort komen aangezien het geen aansluitende vlucht was (begrijpelijk), echter Avianca is eveneens niet bereid om ergens in tegemoet te komen 'aangezien het niet hun verantwoordelijkheid is dat er een vliegtuig gecrasht is van een andere partij'. Zij vinden de vlucht op de volgende dag een passende oplossing en zijn niet bereid om verantwoordelijkheid te nemen voor andere kosten. (Bizar). Reisverzekering geeft aan dat het niet binnen het pakket valt en dat de vliegmaatschappij verantwoordelijk is.
We hebben een aantal keer geprobeerd om in contact te komen met Avianca maar ze trekken hun handen overal vanaf. Later ook formele klachten ingediend bij de maatschappij, maar kregen hierop wederom een soortgelijke reactie.
Wie weet tot wie ik mij kan richten? Euclaim zou kunnen bemiddelen maar niet buiten Europa, reisverzekering doet niets, rechtsbijstand heb ik (helaas) niet. Maar waar kan ik nu wel terecht?
Tot niemand ben ik bang. Je hebt twee losse tickets geboekt bij verschillende airlines. Beiden hebben je volgens de geldende regels vervoerd.quote:Op zondag 15 november 2015 11:30 schreef TheeLiefhebber het volgende:
Wie weet tot wie ik mij kan richten? Euclaim zou kunnen bemiddelen maar niet buiten Europa, reisverzekering doet niets, rechtsbijstand heb ik (helaas) niet. Maar waar kan ik nu wel terecht?
Het hangt toch wel heel erg van de luchthaven en bezetting van het vliegtuig af hoe streng men is, in Eindhoven valt het op zich wel mee, zeker als je niet als een schaap in de rij gaat staan waar de medewerkster dan langsloopt maar pas later, als het daadwerkelijk boarden al aan de gang is en er weinig tijd is dan is de controle al minder, want personeel wordt afgerekend op tijdig vertrekken. In bijvoorbeeld Budapest waar men een schuur heeft waar je moet boarden is men in principe iedereen daadwerkelijk aan het controleren bij de ingang van die schuur, daar gebruikt men dus ook pre-boarding waardoor daar voldoende tijd voor is.quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:51 schreef Yreal het volgende:
Beste aardige club dat wizz. De heen reis gewoon met het blote oog een klein labeltje ontvangen, terug is er niet eens gekeken naar bagage. Verder gewoon mijn 3 stoelen kunnen gebruiken. Stuk minder pauperig dan ryanair in ieder geval.
Fair enough. Heeft het er ook niet mee te maken dat het vliegtuig half leeg was en dat het dan geen moer uitmaakt?quote:Op dinsdag 17 november 2015 20:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het hangt toch wel heel erg van de luchthaven en bezetting van het vliegtuig af hoe streng men is, in Eindhoven valt het op zich wel mee, zeker als je niet als een schaap in de rij gaat staan waar de medewerkster dan langsloopt maar pas later, als het daadwerkelijk boarden al aan de gang is en er weinig tijd is dan is de controle al minder, want personeel wordt afgerekend op tijdig vertrekken. In bijvoorbeeld Budapest waar men een schuur heeft waar je moet boarden is men in principe iedereen daadwerkelijk aan het controleren bij de ingang van die schuur, daar gebruikt men dus ook pre-boarding waardoor daar voldoende tijd voor is.
Het hangt er ook vanaf of het een basis is, want eigen personeel krijgt commissie voor elk verkochte grote bagage aan de gate, dus dat kan een extra motivatie zijn, naast het feit dat wanneer er een optie van pre-boarden is men genoeg tijd heeft voor deze controle, want als dat niet kan heb je de 14 minuten welke het daadwerkelijk kost om een vol vliegtuig te boarden volop nodig, discussie aan de gate past daar niet bij.
Nu zal dat mogelijk de alertheid van het personeel ook wat doen verzachten, bij een relatief leeg toestel ontstaan er geen problemen bij het boarden omdat de handbagage gemakkelijk in de bakken past waardoor men wat soepeler om zou kunnen gaan met regels, want wat het grondpersoneel moet voorkomen is dat aan het einde van het boardproces geen handbagage meer in de bakken past en dan die bagage alsnog het ruim in moet, want dat kost tijd, veel tijd die er niet is als je een beetje op tijd wil vertrekken. En daar wordt het grondpersoneel op afgerekend, vanaf het moment dat het toestel aan de gate staat is in het contract met de afhandelaar besproken dat deze ook binnen de XX minuten gereed moet zijn voor vertrek, anders moet er een verklaring worden opgesteld, en bagage uit vliegtuig alsnog in ruim checken valt niet onder eentje die goed gaat uitpakken voor de afhandelaar.quote:Op dinsdag 17 november 2015 20:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Fair enough. Heeft het er ook niet mee te maken dat het vliegtuig half leeg was en dat het dan geen moer uitmaakt?
Een priority pass van airpauperpauper, dat lijkt me echt op een presidentiele uitvoering van een dacia. Ik vraag me af hoe groot het voordeel t.o.v. reguliere maatschappijen nog is als je geld moet neertellen om van dit soort beperkingen af te komen.quote:
Je weetz toch, Ozzie is van alle markten thuis, slaapt ook vaker in een vliegtuigstoel dan thuis, vliegt uitsluitend met handbagage op ieder vliegveld in Europa en ten oosten daarvan, cancelt en wisselt zijn vluchten vaker voor een prijs waar jij alleen maar van kan dromen, kent ieder vliegtuig type van haver tot gort en maakt er blijkbaar een sport van om met zoveel mogelijk maatschappijen op de meest onmogelijke tijden naar zoveel mogelijk afgelegen gebieden te vliegen.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:14 schreef vaduz het volgende:
[..]
Een priority pass van airpauperpauper, dat lijkt me echt op een presidentiele uitvoering van een dacia. Ik vraag me af hoe groot het voordeel t.o.v. reguliere maatschappijen nog is als je geld moet neertellen om van dit soort beperkingen af te komen.
Als je de kosten tegen de baten afweegt dan is zo'n priority pass van een 'airpauperpauper' helemaal zo slecht nog niet. Want bij Wizzair kost die pas 99 euro voor een jaar, en daarmee kan je kosteloos stoelen bij de nooduitgang of eerste rij (met extra beenruimte) selecteren bij elke vlucht die je binnen een jaar maakt, wanneer je dit met reguliere maatschappijen vliegt hoeveel kosten moet je maken om op diezelfde stoelen te zitten?quote:Op woensdag 18 november 2015 19:14 schreef vaduz het volgende:
[..]
Een priority pass van airpauperpauper, dat lijkt me echt op een presidentiele uitvoering van een dacia. Ik vraag me af hoe groot het voordeel t.o.v. reguliere maatschappijen nog is als je geld moet neertellen om van dit soort beperkingen af te komen.
Ligt nogal aan de maatschappij. Ik ben zelf ook best lang, maar voor vluchten binnen Europa vind ik het zonde om bij te betalen voor een betere zitplek. Een uurtje of 3 krap zitten is niet fijn, maar best te doen. Zelf probeer ik als het niet mogelijk is op de rij van de nooduitgang te komen, de rij er achter te nemen. Als er dan niemand zit, kun je makkelijk na het opstijgen snel van plek wisselen. Als je echt 20 keer per jaar met Wizz vliegt kan ik me nog wel voorstellen, dat je zo een pas neemt.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:05 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je de kosten tegen de baten afweegt dan is zo'n priority pass van een 'airpauperpauper' helemaal zo slecht nog niet. Want bij Wizzair kost die pas 99 euro voor een jaar, en daarmee kan je kosteloos stoelen bij de nooduitgang of eerste rij (met extra beenruimte) selecteren bij elke vlucht die je binnen een jaar maakt, wanneer je dit met reguliere maatschappijen vliegt hoeveel kosten moet je maken om op diezelfde stoelen te zitten?
Dat is dan ook business, het verschil met economy is natuurlijk een stuk kleiner. Als je dan moet bijbetalen wegens te grote handbagage, voor ruimbagage, voor inchecken, voor een glaasje water, kosten om op afgelegen vliegvelden te geraken, - dan vraag ik me in veel gevallen af wat het nut is van zo een maatschappij.quote:Ik zit bij voorkeur ook Business bij Turkish dat is qua kwaliteit natuurlijk een stuk comfortabeler, maar uiteindelijk betaal je, zelfs als je free upgrades krijgt, er natuurlijk ook gewoon voor doordat de vluchtprijzen gemiddeld wel hoger liggen.
Klopt, en dat moet gecompenseerd worden op een andere manier. Bijv. door de rest van het vliegtuig wat dan weer meer dan gemiddeld betaaltquote:Op donderdag 26 november 2015 15:29 schreef sirdanilot het volgende:
Aangenomen dat de maatschappij geen winst boekt op de taxes, boeken ze dus flink verlies op mijn ticket, want 1 euro voor een zitplaats op al die vluchtne, alle service etc.... dat kan nooit uit.
Dus ik heb gewoon geluk?quote:Op donderdag 26 november 2015 15:35 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Klopt, en dat moet gecompenseerd worden op een andere manier. Bijv. door de rest van het vliegtuig wat dan weer meer dan gemiddeld betaaltVerder niks vreemds aan hoor.
Ik ben dit jaar voor ¤ 314,00 naar Bogota en terug gevlogen. Geen enkel probleem.quote:Op donderdag 26 november 2015 15:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dus ik heb gewoon geluk?
Ik hoef niet bang te zijn dat mijn vlucht zomaar wordt geanulleerd en ik een veel duurdere moet kopen?
Ik heb mezelf aan alle kanten verzekerd omdat ik het nogal een risico vond (een verzekering van de boekignssite a 9 euro, en betaald met creditcard ipv ideal à 17 euro, mijn creditcard verzekert lijnvluchten). Maar dat was dan niet zo nodig?
Wel fijn, die 240 euro kan ik goed gebruiken voor andere dingen
Wow mooiquote:Op donderdag 26 november 2015 15:43 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ik ben dit jaar voor ¤ 314,00 naar Bogota en terug gevlogen. Geen enkel probleem.
Toch blijven zulke tarieven in eerste aanleg vreemd. Ik had vorig jaar een ticket van Malaysian, retour AMS-KUL met een basis prijs van 2 x 2,50. Betaalde uiteindelijk 420 euro. Nu weet ik ook wel dat ze een fors deel via de brandstoftoeslag, terwijl deze nog nooit zo goedkoop was als nu, weer terughalen. Maar vreemd blijft het en maakt dat er steeds later geboekt gaat worden omdat die aanbiedingen dan toch wel komen.quote:Op donderdag 26 november 2015 15:35 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Klopt, en dat moet gecompenseerd worden op een andere manier. Bijv. door de rest van het vliegtuig wat dan weer meer dan gemiddeld betaaltVerder niks vreemds aan hoor.
Kan ik dan nog een naheffing krijgen voor de brandstoftoeslag?!quote:Op donderdag 26 november 2015 19:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Toch blijven zulke tarieven in eerste aanleg vreemd. Ik had vorig jaar een ticket van Malaysian, retour AMS-KUL met een basis prijs van 2 x 2,50. Betaalde uiteindelijk 420 euro. Nu weet ik ook wel dat ze een fors deel via de brandstoftoeslag, terwijl deze nog nooit zo goedkoop was als nu, weer terughalen. Maar vreemd blijft het en maakt dat er steeds later geboekt gaat worden omdat die aanbiedingen dan toch wel komen.
Vliegtickets blijven een vreemde zaak. Het is toch idioot dat niemand in het vliegtuig hetzelfde betaald voor een vliegticket? Als jij een pot verf koopt, en diegene achter je betaald er veel minder voor, dan wordt je toch ook boos. En als je de dag erop weer hetzelfde potje verf koopt, en weer een ander bedrag betaald, dan kom je toch ook niet meer terugquote:Op donderdag 26 november 2015 19:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Toch blijven zulke tarieven in eerste aanleg vreemd. Ik had vorig jaar een ticket van Malaysian, retour AMS-KUL met een basis prijs van 2 x 2,50. Betaalde uiteindelijk 420 euro. Nu weet ik ook wel dat ze een fors deel via de brandstoftoeslag, terwijl deze nog nooit zo goedkoop was als nu, weer terughalen. Maar vreemd blijft het en maakt dat er steeds later geboekt gaat worden omdat die aanbiedingen dan toch wel komen.
quote:Op donderdag 26 november 2015 21:27 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Vliegtickets blijven een vreemde zaak. Het is toch idioot dat niemand in het vliegtuig hetzelfde betaald voor een vliegticket? Als jij een pot verf koopt, en diegene achter je betaald er veel minder voor, dan wordt je toch ook boos. En als je de dag erop weer hetzelfde potje verf koopt, en weer een ander bedrag betaald, dan kom je toch ook niet meer terug
Nee natuurlijk niet. Alleen hoop ik voor je dat ondanks het boeken op een vage site, je al wel een electronisch ticket nummer van de maatschappij waarmee je vliegt hebt gekregen. Want zo niet, dan weet je ook niet zeker of je überhaupt wel een ticket krijgt.quote:Op donderdag 26 november 2015 21:01 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Kan ik dan nog een naheffing krijgen voor de brandstoftoeslag?!
Ik heb een eticket gekregen ja. Ik zal even kijken of er zo een electronisch nummer bij zit.quote:Op donderdag 26 november 2015 22:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Alleen hoop ik voor je dat ondanks het boeken op een vage site, je al wel een electronisch ticket nummer van de maatschappij waarmee je vliegt hebt gekregen. Want zo niet, dan weet je ook niet zeker of je überhaupt wel een ticket krijgt.
secretflying.com?quote:Op donderdag 26 november 2015 21:32 schreef Hallojo het volgende:
Ik vlieg in februari voor ¤ 422,00 naar Hawaii![]()
Neen, vakantiepiraten.nlquote:
ik vind dit echt overdreven, je kan wel precies het algoritme weten hoe een maatschappij zijn prijs berekend. Maar dan weet je nog steeds niet het belangrijkste , en dat is hoeveel stoelen er geboekt zijn op een bepaalde periode.quote:Op donderdag 26 november 2015 21:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Maar het is dan ook een sport om de beste prijzen te vinden.
Een beetje kennis van yield management en gegevens van loadfactoren helpen mee om te bepalen of een bepaalde aangeboden prijs goed is. (Maar voor de gemiddelde consument is dat natuurlijk wel wat lastig).
Het is voor een gewone consument en dus voor mij ook ondoende om het exacte algoritme te weten, is ook onmogelijk want dat wijzigt nog wel eens naar gelang de markt omstandigheden of menselijk ingrijpen.quote:Op vrijdag 27 november 2015 11:14 schreef Roger_ het volgende:
[..]
ik vind dit echt overdreven, je kan wel precies het algoritme weten hoe een maatschappij zijn prijs berekend. Maar dan weet je nog steeds niet het belangrijkste , en dat is hoeveel stoelen er geboekt zijn op een bepaalde periode.
Soms is vroeg boeken weer interessant omdat er nog veel stoelen over is, en soms is dat weer net niet interessant omdat er op dat moment nog niet alle maatschappijen de boeking vrij hebben gegeven.
Veel vluchten zijn vaak nog twee weken voor vertrek niet meer als tientjes duurder als een half jaar geleden. Alleen op populaire seizoen gebonden bestemmingen zijn de uitzondering.
Het enigste wat je kan doen als je een goeie prijs wilt hebben is een beetje handig zijn tussen de vergelijksites. En dan ben je er snel achter welke vergelijker op welke route het goedkoopste is.
Het blijft altijd een gok.
Dat is nog best lastig voor een maatschappij om dat te doen als je ter goeder trouw bent geweest. En dat ben je, want een bedrag van 400 euro is nog steeds niet niks, een bedrag van 1 euro daar kan je wel wat vraagtekens bij zetten.quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:19 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zit me nu helemaal druk te maken of ik geen telefoontje krijg met 'uw vlucht is verkeerd geboekt, er stond een verkeerde prijs op de site, we annuleren hem'
Misschien had ik beter een wat duurdere kunnen doen
De vliegtuigmaatschappijen bepalen hun prijzen niet zelf, die kopen ze in bij een GDS-en, dit zijn bedrijven die een systeem beheren waar verschillende modellen altijd de beste prijs berekenen. Bijvoorbeeld Sabre, Amadeus en Galileo.quote:Op vrijdag 27 november 2015 11:14 schreef Roger_ het volgende:
[..]
ik vind dit echt overdreven, je kan wel precies het algoritme weten hoe een maatschappij zijn prijs berekend.
Ryanair, en andere low cost airlines, willen nog wel eens lokken met 1 euro prijzen, maar dat is one way. Terug naar huis is dan een vollere mep, waardoor je over 2 legs gezien toch weer een min of meer normale prijs betaald.quote:Op vrijdag 27 november 2015 21:08 schreef XL het volgende:
[..]
De vliegtuigmaatschappijen bepalen hun prijzen niet zelf, die kopen ze in bij een GDS-en, dit zijn bedrijven die een systeem beheren waar verschillende modellen altijd de beste prijs berekenen. Bijvoorbeeld Sabre, Amadeus en Galileo.
Het 1 euro ticket in deze thread kan gewoon een geval zijn van een maatschappij die om welke reden dan ook voor die vlucht stoelen moet verkopen. Je eten wordt echt wel uit de post overige toeslagen die in je belastingen zit afgerekend, die euro gaan ze nog aan je verdienen. De kans dat je die tickets regelmatig op een long-haul vindt is klein. Vaak als er nieuwe concurrentie op een route, maar anders bij uitzonderingen. USA naar DUS is nu goedkoop, omdat DUS net 5 nieuwe dagelijkse routes naar USA heeft. Dat normaliseert nu alweer. Bij Ryanair enzo is het gebruikelijker, die doen het voor een euro en hopen dat je extra diensten koopt.
Dat is inderdaad een veel gehanteerde tactiek, ook van Wizzair met 10 euro tarieven. Maar dan loont het nog wel eens om die one way te boeken en te wachten tot een later moment, maar dan heb je niet bij het boeken de zekerheid dat je ook voor een goede prijs terug kunt.quote:Op zaterdag 28 november 2015 08:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ryanair, en andere low cost airlines, willen nog wel eens lokken met 1 euro prijzen, maar dat is one way. Terug naar huis is dan een vollere mep, waardoor je over 2 legs gezien toch weer een min of meer normale prijs betaald.
Ja ik heb toch echt een e-ticket met een nummer van 13 cijfers. Dat klopt als ik het vergelijk met een ander ticket dat ik nog ergens op mijn PC vond staan, van Lufthansa (ook naar zuid amerika). Duimen dan maar.quote:Op vrijdag 27 november 2015 19:01 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat is nog best lastig voor een maatschappij om dat te doen als je ter goeder trouw bent geweest. En dat ben je, want een bedrag van 400 euro is nog steeds niet niks, een bedrag van 1 euro daar kan je wel wat vraagtekens bij zetten.
Vergeet niet dat als een luchtvaartmaatschappij niet wil leveren dat je juridisch nog wel eens wat kan en dat kan de luchtvaartmaatschappij meer kosten dan jouw ticket niet honoreren.
Al moet inderdaad het ticket wel zijn uitgegeven en jij daadwerkelijk een (e-ticket)nummer hebben.
Eind goed, al goed dus. Zodra je een e-ticket nummer hebt is je boeking definitief en het enige onwaarschijnlijke wat nog kan gebeuren is dat je vlucht gecancelled wordt. Maar dan wordt je vanzelf op een volgende vlucht overgeboekt. Niets om je nu dus verder druk om te maken.quote:Op zaterdag 28 november 2015 13:23 schreef sirdanilot het volgende:
Oh blijkbaar kan ik gewoon 'review booking' doen bij de luchtvaartmaatschappij zelf, en hij pakt het referentie nummer gewoon, laat het juiste ticket nummer zien, etc.
Dan lijkt het me wel geregeld.
Het enige wat ik niet mag doen is de vlucht veranderen, omdat het via de reis organisatie is geboekt ipv bij de luchtvaartmaatschappij zelf.
Ja dat lukt ook, staat gewoon in het systeem dus.quote:Op zondag 29 november 2015 00:22 schreef MartijnUK het volgende:
Als je een boekingscode hebt (PNR) en de maatschappij is aangesloten bij AMADEUS kun je ook op www.checkmytrip.com de boeking verifiëren
Kort een bondig, als het langer als 2 weken voor vertrek is dan mag een luchtvaartmaatschappij de vlucht annuleren zonder dat jij daar enige extra compensatie voor mag verwachten.(En reden aangeven is dan ook verwaarloosbaar hierin, want commerciële reden (lees vlucht niet vol) is ook een reden.quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kreeg gisteren een mailtje van Air China. Dat mijn vlucht Peking - Dusseldorf is geannuleerd. Geen reden erbij verder.
Uit het mailtje begreep ik ook dat ze een andere vlucht geregeld hadden. Naar Frankfurt. Lekker is dat..
Telefonisch moest ik dit nog bevestigen (dat stond in de mail; maar komt natuurlijk neer op iets anders regelen), maar Air China neemt niet op.
Het vreemde vind ik dat de geannuleerde vlucht gewoon nog steeds te boeken is. Mag een maatschappij zonder reden mijn vlucht annuleren?
Nietquote:Op vrijdag 4 december 2015 22:07 schreef opreis het volgende:
hoe erg is het als je handbagage bij transavia 56 cm lang is (door het handvat) ipv 55cm?
Gewoon doen als de airline het als één ticket verkoopt. Als het misloopt zetten ze je op een andere vlucht, wat jou verder qua geld iig niks kost. Met BA dus ik neem aan gewoon op T5 zonder transfer moet het best lukken.quote:Op zaterdag 5 december 2015 20:52 schreef j95 het volgende:
Hoi. Is 1u45 genoeg tijd om over te stappen op Heathrow? Of moet je dan heel veel geluk hebben? En hoe is British Airways, beetje oke? (vlucht naar Bangkok, overstap in Londen)
Ja, dat mogen ze. Helaas!quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kreeg gisteren een mailtje van Air China. Dat mijn vlucht Peking - Dusseldorf is geannuleerd. Geen reden erbij verder.
Uit het mailtje begreep ik ook dat ze een andere vlucht geregeld hadden. Naar Frankfurt. Lekker is dat..
Telefonisch moest ik dit nog bevestigen (dat stond in de mail; maar komt natuurlijk neer op iets anders regelen), maar Air China neemt niet op.
Het vreemde vind ik dat de geannuleerde vlucht gewoon nog steeds te boeken is. Mag een maatschappij zonder reden mijn vlucht annuleren?
KLM heeft dit tot twee keer toe bij mij ook geprobeerd, ik gok simpelweg omdat ze de stoelen op mijn originele lucht duurder konden verkopen (aangezien de stoelen op de vlucht die ik toegewezen kreeg een stuk goedkoper waren). Ik heb ze destijds gebeld met de mededeling dat ik dacht dat er 'per ongeluk' een foutje gemaakt was, ben gelijk weer teruggeboekt op mijn originele vlucht.quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kreeg gisteren een mailtje van Air China. Dat mijn vlucht Peking - Dusseldorf is geannuleerd. Geen reden erbij verder.
Uit het mailtje begreep ik ook dat ze een andere vlucht geregeld hadden. Naar Frankfurt. Lekker is dat..
Telefonisch moest ik dit nog bevestigen (dat stond in de mail; maar komt natuurlijk neer op iets anders regelen), maar Air China neemt niet op.
Het vreemde vind ik dat de geannuleerde vlucht gewoon nog steeds te boeken is. Mag een maatschappij zonder reden mijn vlucht annuleren?
Tijd is genoeg, alleen als je twee aparte tickets hebt geboekt met ruimbagage wordt het tricky. BA is als KLM, het kan prima zijn, het kan behoorlijk rottig zijn, je weet het nooit van tevoren.quote:Op zaterdag 5 december 2015 20:52 schreef j95 het volgende:
Hoi. Is 1u45 genoeg tijd om over te stappen op Heathrow? Of moet je dan heel veel geluk hebben? En hoe is British Airways, beetje oke? (vlucht naar Bangkok, overstap in Londen)
1) Jups; erg krap maar zou best kunnen. Zo lang als je maar geen vertraging oploopt. Neem wat schoon ondergoed mee in je handbagage voor het geval dat. Kan zijn dat jij het haalt en je bagage niet.quote:Op zondag 6 december 2015 22:05 schreef magicseller het volgende:
1) beetje krap lijkt me, maar de combinatie wordt wel door Iberia aangeboden ... problematisch?
2) mochten we de overstap missen, verzorgd Iberia dan een anternatief?
3) zo ja, draaien we dan op voor eventuele meerkosten, vanwege ons lage tarief?
Overzetten op andere vluchten, lees een eerdere vlucht, komt wel vaker voor als je eerder op een luchthaven bent en de overstaptijd mogelijk wat beperkt is voor de vervolgvlucht, en wanneer er plaats is dan kost dit de luchtvaartmaatschappij niets.quote:Op zondag 6 december 2015 12:38 schreef MissGump het volgende:
[..]
KLM heeft dit tot twee keer toe bij mij ook geprobeerd, ik gok simpelweg omdat ze de stoelen op mijn originele lucht duurder konden verkopen (aangezien de stoelen op de vlucht die ik toegewezen kreeg een stuk goedkoper waren). Ik heb ze destijds gebeld met de mededeling dat ik dacht dat er 'per ongeluk' een foutje gemaakt was, ben gelijk weer teruggeboekt op mijn originele vlucht.
Volgens mij proberen ze het gewoon in de hoop dat mensen niet even checken hoe en wat, kunnen ze weer net een paar tientjes meer verdienen.
Ben wel benieuwd of je met deze combinatie ook de instapkaarten al op Schiphol kunt krijgen, om nog maar niet te praten over het doorlabelen van bagage, want de terminals 123 en terminal 4 liggen een eindje uit elkaar, en als het daadwerkelijk over verschillende terminals (4) en dan naar (123) gaat dan is Iberia (zucht) niet ingericht om deze transfer in goede banen te leiden...quote:Op zondag 6 december 2015 22:26 schreef miro86 het volgende:
[..]
1) Jups; erg krap maar zou best kunnen. Zo lang als je maar geen vertraging oploopt. Neem wat schoon ondergoed mee in je handbagage voor het geval dat. Kan zijn dat jij het haalt en je bagage niet.
2) Ja. Hoogstwaarschijnlijk vlieg je dan een dag later.
3) Nee. Afhankelijj van hoe je omgeboekt wordt kun je wat geld voor eten + een hotel overnachting krijgen van Iberia + geld voor de vertraging volgens de EU richtlijn (dat krijg je pas later; moet je claimen)
Je verliest wel een dagje vakantie als het misgaat, maar een dagje Madrid is ook niet zo slecht.
Ik vlieg donderdag ochtend naar Panama met een vergelijkbare overstap combi, alleen heb ik daar 2 uur voor.
Wat uitmaakt is of je langs een paspoort & wapen check moet of niet, oftewel Schengen of niet. Je vlucht naar Costa Rica is dus buiten Schengen dus, dat gaat je tijd kosten.quote:Op zondag 6 december 2015 22:40 schreef magicseller het volgende:
@ozzietukker
het zijn natuurlijk beide internationale vluchten, kan het zijn dat T4 alleen voor nationale vluchten is ?
@miro86 dank voor de onderbroekentip ;-)
Beetje krap is alleen de stoel van Amsterdam naar Madrid met IberiaExpress. Beetje heel krap.quote:Op zondag 6 december 2015 22:05 schreef magicseller het volgende:
Wij gaan riching costa rica met Iberia vanuit amsterdam via Madrid met lijnvlucht
Overstappen in Madrid naar andere terminal met 1:00 uur overstaptijd EN TERMINAL WIJZIGING !
(waarom ? scheelt een hele hoop centjes ;-) ...)
vlucht geboekt via Cheaptickets, vlucht amsterdam Madrid is kennelijk met een andere maatschappij (OPERATED BY COMPANIA OPERADORA DE CORTO Y MEDIO), maar de vlucht wordt kennelijk wel onder de Iberia vlag uitgevoord
1) beetje krap lijkt me, maar de combinatie wordt wel door Iberia aangeboden ... problematisch?
2) mochten we de overstap missen, verzorgd Iberia dan een anternatief?
3) zo ja, draaien we dan op voor eventuele meerkosten, vanwege ons lage tarief?
ps ik zie dat de tijden van terminal naar terminal meevallen:
http://www.aeropuertomadr(...)etween-terminals.htm
Dit. En gewoon gelijk de weg vragen aan personeel.quote:Op maandag 7 december 2015 12:34 schreef XL het volgende:
[..]
Beetje krap is alleen de stoel van Amsterdam naar Madrid met IberiaExpress. Beetje heel krap.
1 uur 45 op MAD is prima te doen, je moet alleen zoals gezegd geen vertraging oplopen op je eerste vlucht en niet teveel treuzelen als je aankomt. Ga direct naar je nieuwe gate, kijk hoeveel tijd je nog over hebt en ga daarna pas drinken kopen, eten halen. Winkeltjes bekijken etc.
Als je euro tickets hebt zul je wel ryanair vliegen, met allemaal losse enkeltjes. Zolang je voor de tijd van je vlucht door de security gaat is er geen limiet. Op je wachten doen die vluchten natuurlijk niet. Eigen verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 7 december 2015 16:59 schreef Yreal het volgende:
Even een noob vraag over overstappen. Als ik binnen de eu blijf, kan ik dan gewoon binnen het vliegveld gewoon naar de volgende gate lopen? Of is dat hoofdzakelijk afhankelijk van het vliegveld? Bijvoorbeeld op turijn zou het handig zijn als ik meteen door kon lopen zodat je vanuit de vlucht van Eindhoven die naar Barcelona kan halen. ( ik heb dat ticket voor een euro kunnen kopen, dit lijkt me de beste invulling ervan)
En als ik er tussentijds juist wel uit wil, kan ik dan vanaf ieder moment terug? Ook als ik twee aparte tickets heb. Bijvoorbeeld vanaf Stockholm naar Helsinki en dan door naar Copenhagen. Als ik dan s middags het vliegveld uit ga en een beetje de stad gaat verkennen, kan ik dan op ieder moment weer naar binnen? Het lijkt me dat er iets van een limiet is op de tijd dat de beveiliging je doorlaat?
Thanks voor de antwoorden.
1uur op MAD, niet 1 uur en 45minuten. Dat is een stuk minder. En ja dan wordt het krap.quote:Op maandag 7 december 2015 12:34 schreef XL het volgende:
[..]
Beetje krap is alleen de stoel van Amsterdam naar Madrid met IberiaExpress. Beetje heel krap.
1 uur 45 op MAD is prima te doen, je moet alleen zoals gezegd geen vertraging oplopen op je eerste vlucht en niet teveel treuzelen als je aankomt. Ga direct naar je nieuwe gate, kijk hoeveel tijd je nog over hebt en ga daarna pas drinken kopen, eten halen. Winkeltjes bekijken etc.
Je hebt gelijk, 1 uur is krap. Dan moet je bij kleine vertragingen al gaan rennen en in het vliegtuig voorin gaan zitten.quote:Op maandag 7 december 2015 17:22 schreef miro86 het volgende:
[..]
1uur op MAD, niet 1 uur en 45minuten. Dat is een stuk minder. En ja dan wordt het krap.
(1:00 staat duidelijk in de post van magicseller)
quote:Op maandag 7 december 2015 01:26 schreef Parafernalia het volgende:
Ik vlieg vrijdag via Kiev naar Tbilisi. En volgens de kaart vlieg ik dan precies over de Krim.Weet iemand hoe dat zit daar? Vliegen we om? Of is het gewoon weer lange halen gauw thuis?
Mocht je daadwerkelijk voorin kunnen plaatsnemen (alles voor de rijen bij de emergency exit) is het met Iberia Express (veel zucht) wat minder krap, maar nog steeds krap, echter gezien het goedkope tickets zijn en ik niet verwacht dat er enige status is zit je gewoon achterin bij de 28 inch indeling... Het is ook knap om 33 rijen in een toestel te proppen waar zelf low cost airliners er minder in kwijt kunnen...quote:Op maandag 7 december 2015 18:29 schreef XL het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, 1 uur is krap. Dan moet je bij kleine vertragingen al gaan rennen en in het vliegtuig voorin gaan zitten.
Het waren twee losse vragen. De eerste was of ik gewoon binnen het vliegveld meteen door kan lopen. Dat als ik dus bijvoorbeeld in Turin aankom ik meteen weer het vliegtuig naar barcelona in kan hoppen bijvoorbeeld. Zonder dat ik enige checks door hoef.quote:Op maandag 7 december 2015 17:12 schreef XL het volgende:
[..]
Als je euro tickets hebt zul je wel ryanair vliegen, met allemaal losse enkeltjes. Zolang je voor de tijd van je vlucht door de security gaat is er geen limiet. Op je wachten doen die vluchten natuurlijk niet. Eigen verantwoordelijkheid.
Ik zit in de PS517 jaquote:Op maandag 7 december 2015 21:32 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Deze route heb ik dit jaar al een aantal keer gevlogen...
Vroegâh was deze vlucht een stuk korter want toen vloog men rechtstreeks, nu vliegt de PS517 maar ook eventuele andere vluchten om de Krim heen, dat moet ook wel, want Ukrainian Airlines moet anders ook nog een stukje over Rusland na de Krim, en dat ligt ook wat gevoelig als het nu nog toegestaan is...
https://www.flightradar24.com/data/flights/ps517/#8260997 geeft op zich wel een mooi overzicht hoe de vluchten de afgelopen tijd gegaan zijn.
Ik vlieg er vrijdag mee dus zal een ruime week later rapporterenquote:Op maandag 7 december 2015 22:26 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Iemand ervaringen met Ukraine international Airlines (www.flyuia.com)?
Is dat een beetje te doen? Normale beenruimte en geen extra rij stoelen ofzo?
En hebben ze geen rare bagage restricties?
Tickets naar Teheran zijn dusdanig goedkoop dat ik zelfs kan leven met midden in de nacht aankomen. :p
Over het algemeen is het toestel wat men inzet naar Amsterdam een reguliere 737-800 of zelfs de 737-900 en die zitten prima, vergelijkbaar met KLM.quote:Op maandag 7 december 2015 22:26 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Iemand ervaringen met Ukraine international Airlines (www.flyuia.com)?
Is dat een beetje te doen? Normale beenruimte en geen extra rij stoelen ofzo?
En hebben ze geen rare bagage restricties?
Tickets naar Teheran zijn dusdanig goedkoop dat ik zelfs kan leven met midden in de nacht aankomen. :p
Ik snap de vraag, maar dat hangt ook weer van de luchthaven af, Helsinki is een grote luchthaven en is 24 uur open en heeft zelfs achter de beveiliging wat slaapmogelijkheden gecreëerd waardoor ik met niet kan voorstellen dat men je weigert als je daar in de avond aankomt en al door de controle wilt. Grootste probleem kan je afgifte van bagage zijn (als je die hebt) wanneer deze afgiftepunten nog niet geopend zijn.quote:Op maandag 7 december 2015 23:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
De tweede was dat als ik bijvoorbeeld om 14.00 aankom in helsiniki en om 7.00 weer verder vlieg, vanaf ik hoelaat dan door de beveiliging mag met dat ticket van 7 uur.
Ik heb hem op twitter richting helsiniki airport gestuurd, en die vonden het allemaal geen probleem als ik ergens in de avond al weer terug kwam. Thanks.quote:Op dinsdag 8 december 2015 20:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik snap de vraag, maar dat hangt ook weer van de luchthaven af, Helsinki is een grote luchthaven en is 24 uur open en heeft zelfs achter de beveiliging wat slaapmogelijkheden gecreëerd waardoor ik met niet kan voorstellen dat men je weigert als je daar in de avond aankomt en al door de controle wilt. Grootste probleem kan je afgifte van bagage zijn (als je die hebt) wanneer deze afgiftepunten nog niet geopend zijn.
Maar op een Eindhoven gaat deze luchthaven dicht en kan het dus pas vanaf openingstijd, daarnaast heb je op bijvoorbeeld Frankfurt voor sommige vluchten naar verre bestemmingen aparte, relatief kleine vertrekruimtes welke alleen geopend zijn als de vlucht daadwerkelijk vertrekt waardoor je ook beperkt kan worden.
Nou ben nog niet vertrokken maar ben al klaar met UIA. Mag maar 1 stuk baggage meenemen en kan niet online inchecken. En geen eten aan boordquote:Op dinsdag 8 december 2015 00:36 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ik vlieg er vrijdag mee dus zal een ruime week later rapporteren(mits ik niet over de Krim ben gevlogen
)
Ik kan altijd prima online inchecken, dat wil zeggen, de eerste vlucht, ik heb wel eens een connectie vlucht de volgende dag, eigenlijk altijd, en dan lukt het niet om voor de tweede vlucht in te checken, de apparaten op Schiphol weigeren altijd dienst maar aan de balie van KLM lukt het altijd wel voor de tweede vlucht.quote:Op donderdag 10 december 2015 19:57 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Nou ben nog niet vertrokken maar ben al klaar met UIA. Mag maar 1 stuk baggage meenemen en kan niet online inchecken. En geen eten aan boord
Dat was meteen laatste keer. Volgende keer maar wat meer betalen.
Ik heb toevallig anderhalve maand geleden AMS-KBP-IST v.v. gevlogen en kan jouw verhaal grotendeels bevestigen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 19:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Over het algemeen is het toestel wat men inzet naar Amsterdam een reguliere 737-800 of zelfs de 737-900 en die zitten prima, vergelijkbaar met KLM.
Ze hebben echter 2 toestellen met een oudere zitplaatsindeling en die kunnen heel ver (veel en veel te veel) naar achteren waardoor je wel klem kan komen te zitten als degene voor je zit deze naar achter toe klapt....
Naar Tehran vliegt men of met de zeer oude 737-500 toestellen, of tegenwoordig ook wat vaker met de Embraer 190, afhankelijk van de dag en loadfactor, hoe verder voorin de 737-500 hoe meer ruimte er is.
Aan boord service is er verder niet anders dan een bekertje water wat je kan krijgen, voor de rest moet voor alles betaald worden, tijdens de overstap kan je in Kiev overigens, beperkt, wat versnaperingen kopen en je kan met euro's (of dollars) betalen, naast natuurlijk de lokale valuta.
Ze hadden een soort goedkoop kiosk winkeltje aan beide uiteinden in de terminal, maar met mijn beperkte kennis van de Oekraïnse taal begreep ik dat men eerst wat rekeningen (huur) moesten betalen voordat deze weer open mogen en deze waren nu verzegeld.
Dit vind ik zo'n onzin. Neem je toch gewoon lekker zelf een lekkere en gezonde lunch mee voor in het vliegtuig? En bier e.d. kun je tegen niet al te hoge prijzen gewoon aan boord kopen, dat valt in het niet bij de meerprijs van een ticket bij een duurdere maatschappij.quote:Op donderdag 10 december 2015 19:57 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Nou ben nog niet vertrokken maar ben al klaar met UIA. Mag maar 1 stuk baggage meenemen en kan niet online inchecken. En geen eten aan boord
Dat was meteen laatste keer. Volgende keer maar wat meer betalen.
Ja, vorige week retourtje Dubai gedaan. Voor de prijs niets op aan te merken. Inchecken kan gewoon via de site van KLM, en als je stoelen bij de nooduitgang wil, kan je daar om vragen of op Schiphol gratis regelen via de zelf service zuilen. (online zijn ze geblockt).quote:Op maandag 7 december 2015 22:26 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Iemand ervaringen met Ukraine international Airlines (www.flyuia.com)?
Is dat een beetje te doen? Normale beenruimte en geen extra rij stoelen ofzo?
En hebben ze geen rare bagage restricties?
Tickets naar Teheran zijn dusdanig goedkoop dat ik zelfs kan leven met midden in de nacht aankomen. :p
Het is inderdaad slechts 1:00 uur tussentijd.quote:Op maandag 7 december 2015 21:42 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Mocht je daadwerkelijk voorin kunnen plaatsnemen (alles voor de rijen bij de emergency exit) is het met Iberia Express (veel zucht) wat minder krap, maar nog steeds krap, echter gezien het goedkope tickets zijn en ik niet verwacht dat er enige status is zit je gewoon achterin bij de 28 inch indeling... Het is ook knap om 33 rijen in een toestel te proppen waar zelf low cost airliners er minder in kwijt kunnen...
Als de vervolgvlucht met Iberia is en de eerste met Iberia Express dan blijft je gewoon in Terminal 4 en aangezien e.e.a. dan ook in één boeking is gemaakt dan red je dat wel als er geen vertraging is, je hebt dan in principe alleen de paspoortcontrole en zo druk is het daar nu ook weer niet.
Zie hier het type dubbeltje en eerste rangquote:Op donderdag 10 december 2015 19:57 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Nou ben nog niet vertrokken maar ben al klaar met UIA. Mag maar 1 stuk baggage meenemen en kan niet online inchecken. En geen eten aan boord
Dat was meteen laatste keer. Volgende keer maar wat meer betalen.
wit = normaalquote:Op vrijdag 11 december 2015 11:33 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik mag straks inchecken voor morgen. Ik vlieg straks hierin voor 13 uur maar op Seatguru word ik niet veel wijzer wat nou de goede seats zijn (alleen de slechte en mixed seats). Tips?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |