abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157533750
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 23:55 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Zo' n LCC zal z'n stoelen waarschijnlijk niet overboeken, want betaald en niet op komen dagen is pech en geld weg. Dit in tegenstelling tot andere maatschappijen waar je de niet goedkoopste tickets kunt wijzigen. Dus ja, waarschijnlijk blijven die stoelen leeg.
lekker. Vliegtuig is zo goed als vol. En ik heb 3 stoelen
pi_157533938
Als jij in je eentje op een rij van 3 in een vol.vliegtuig gaat zitten kan je er wel zeker van zijn dat er in no time iemand bij komt zitten :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_157534029
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 01:01 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als jij in je eentje op een rij van 3 in een vol.vliegtuig gaat zitten kan je er wel zeker van zijn dat er in no time iemand bij komt zitten :)
hoezo, die hebben hun eigen stoel :(
pi_157553555
:')
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 14 november 2015 @ 23:12:32 #105
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_157557543
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:52 schreef Yreal het volgende:
Stel nou dat ik 3 tickets heb, kan ik die gewoon allemaal inchecken en dan languit gaan liggen?
Dat ligt aan de airline.
Bij TUI kan je bijvoorbeeld die extra stoelen er bij kopen. (die je dan alleen krijgt als ze stoelen overhouden)
So we just called him Fred
pi_157560546
Ik heb wel eens een middenrij van 4 voor mij alleen gehad, languit slapen _O_
pi_157562166
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 01:35 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb wel eens een middenrij van 4 voor mij alleen gehad, languit slapen _O_
ik heb eens de hele achterste economy cabin , voor me alleen gehad in een A380 , alleen shit dat de arm leuningen niet omhoog konden :(
pi_157562215
Eerst maar eens zien dat wizz me niet gaat naaien op handbagage. Hun kleine handbagage is toch een stuk kleiner dan ik verwacht had.
  zondag 15 november 2015 @ 11:28:16 #109
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157563738
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 09:24 schreef Roger_ het volgende:

[..]

ik heb eens de hele achterste economy cabin , voor me alleen gehad in een A380 , alleen shit dat de arm leuningen niet omhoog konden :(
Hij kon het deblokkeer handeltje niet vinden..... _O-
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 15 november 2015 @ 11:30:53 #110
331265 TheeLiefhebber
ik drink graag thee
pi_157563777
Ik ben onlangs in Peru geweest, en zou van Lima terug vliegen naar Amsterdam. Om in Lima te komen had ik een vlucht geboekt bij een andere maatschappij (Avianca) om van Puerto Maldanado via Cusco naar Lima te vliegen. Nu was er op de dag van de terugvlucht een vliegtuig gecrasht waardoor vliegtuigen niet konden landen in Cusco en onze vlucht van Avianca gecancelled werd. De volgende dag konden we alsnog vliegen alleen misten we daarmee de aansluiting voor de vlucht naar Nederland via KLM.

Ik heb de vlucht van KLM moeten omboeken en dit heeft me 850 euro per persoon gekost, plus extra kosten voor hotelovernachting etcetera. KLM kan nergens in tegemort komen aangezien het geen aansluitende vlucht was (begrijpelijk), echter Avianca is eveneens niet bereid om ergens in tegemoet te komen 'aangezien het niet hun verantwoordelijkheid is dat er een vliegtuig gecrasht is van een andere partij'. Zij vinden de vlucht op de volgende dag een passende oplossing en zijn niet bereid om verantwoordelijkheid te nemen voor andere kosten. (Bizar). Reisverzekering geeft aan dat het niet binnen het pakket valt en dat de vliegmaatschappij verantwoordelijk is.

We hebben een aantal keer geprobeerd om in contact te komen met Avianca maar ze trekken hun handen overal vanaf. Later ook formele klachten ingediend bij de maatschappij, maar kregen hierop wederom een soortgelijke reactie.

Wie weet tot wie ik mij kan richten? Euclaim zou kunnen bemiddelen maar niet buiten Europa, reisverzekering doet niets, rechtsbijstand heb ik (helaas) niet. Maar waar kan ik nu wel terecht?
pi_157564139
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 11:28 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Hij kon het deblokkeer handeltje niet vinden..... _O-
..... wat denk je zelf ?
pi_157564919
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 11:30 schreef TheeLiefhebber het volgende:
Wie weet tot wie ik mij kan richten? Euclaim zou kunnen bemiddelen maar niet buiten Europa, reisverzekering doet niets, rechtsbijstand heb ik (helaas) niet. Maar waar kan ik nu wel terecht?
Dat is gewoon pech hebben en volgende keer beter de voorwaarden van je reisverzekering checken. Avianca heeft geen blaam, want heeft je proberen te vervoeren maar dat lukte niet door omstandigheden buiten hun schuld. KLM staat hier al helemaal buiten.
Je zou theoretisch alleen de schuldige van de vliegtuigcrash verantwoordelijk kunnen stellen, maar dan zal je even moeten wachten op het onderzoek.
pi_157564951
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 09:33 schreef Yreal het volgende:
Eerst maar eens zien dat wizz me niet gaat naaien op handbagage. Hun kleine handbagage is toch een stuk kleiner dan ik verwacht had.
Daar controleren ze wel op en die kleine handbagage is echt heel klein.
pi_157569246
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2015 12:34 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Daar controleren ze wel op en die kleine handbagage is echt heel klein.
viel er op zich makkelijk binnen, maar echt gekeken hebben ze ook niet.
pi_157574097
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 11:30 schreef TheeLiefhebber het volgende:
Ik ben onlangs in Peru geweest, en zou van Lima terug vliegen naar Amsterdam. Om in Lima te komen had ik een vlucht geboekt bij een andere maatschappij (Avianca) om van Puerto Maldanado via Cusco naar Lima te vliegen. Nu was er op de dag van de terugvlucht een vliegtuig gecrasht waardoor vliegtuigen niet konden landen in Cusco en onze vlucht van Avianca gecancelled werd. De volgende dag konden we alsnog vliegen alleen misten we daarmee de aansluiting voor de vlucht naar Nederland via KLM.

Ik heb de vlucht van KLM moeten omboeken en dit heeft me 850 euro per persoon gekost, plus extra kosten voor hotelovernachting etcetera. KLM kan nergens in tegemort komen aangezien het geen aansluitende vlucht was (begrijpelijk), echter Avianca is eveneens niet bereid om ergens in tegemoet te komen 'aangezien het niet hun verantwoordelijkheid is dat er een vliegtuig gecrasht is van een andere partij'. Zij vinden de vlucht op de volgende dag een passende oplossing en zijn niet bereid om verantwoordelijkheid te nemen voor andere kosten. (Bizar). Reisverzekering geeft aan dat het niet binnen het pakket valt en dat de vliegmaatschappij verantwoordelijk is.

We hebben een aantal keer geprobeerd om in contact te komen met Avianca maar ze trekken hun handen overal vanaf. Later ook formele klachten ingediend bij de maatschappij, maar kregen hierop wederom een soortgelijke reactie.

Wie weet tot wie ik mij kan richten? Euclaim zou kunnen bemiddelen maar niet buiten Europa, reisverzekering doet niets, rechtsbijstand heb ik (helaas) niet. Maar waar kan ik nu wel terecht?
Helaas. Die risico heb je zelf genomen. Inderdaad, het is karig, maar Avianca heeft gedaan wat ze konden doen om je naar Lima te krijgen (een crash is voor hen ook overmacht). Je hebt ook directe vluchten van Puerto Maldonado naar Lima, ik geloof met LAN. Je had ook extra dag kunnen inbouwen in Lima voor precies zulke gevallen.

Ik was afgelopen jaar in Peru en had ook zoiets gedaan, maar ik wist dat als er iets mis zou gaan met mijn vlucht (ik geloof met Star) dat ik dan de sjaak zou zijn.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  maandag 16 november 2015 @ 22:44:32 #116
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_157612448
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 11:30 schreef TheeLiefhebber het volgende:
Wie weet tot wie ik mij kan richten? Euclaim zou kunnen bemiddelen maar niet buiten Europa, reisverzekering doet niets, rechtsbijstand heb ik (helaas) niet. Maar waar kan ik nu wel terecht?
Tot niemand ben ik bang. Je hebt twee losse tickets geboekt bij verschillende airlines. Beiden hebben je volgens de geldende regels vervoerd.

Het is je eigen risico dat als je twee losse vluchten aan elkaar plakt. Als je het stuk Puerto Maldanado naar Lima óók bij KLM had geboekt dan had KLM je kosteloos om geboekt naar een latere vlucht. Je was dan sowieso nóg duurder uitgeweest als ik naar de ticket prijzen kijk voor
Puerto Maldanado - Lima met Avianca (¤ 120)
Lima - Amsterdam met KLM (¤ 1700)
Puerto Maldanado - Amsterdam met KLM (¤ 3600)

Afgelopen juni ben ik met iemand op reis geweest naa Curaçao met iemand die daarvoor nog een vlucht uit Moskou had met KLM, terwijl we met Arke naar Curaçao vlogen. Ook toen een dag extra gepland, juist om deze reden.
So we just called him Fred
pi_157628843
Beste aardige club dat wizz. De heen reis gewoon met het blote oog een klein labeltje ontvangen, terug is er niet eens gekeken naar bagage. Verder gewoon mijn 3 stoelen kunnen gebruiken. Stuk minder pauperig dan ryanair in ieder geval.
  dinsdag 17 november 2015 @ 20:30:49 #118
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_157632192
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 18:51 schreef Yreal het volgende:
Beste aardige club dat wizz. De heen reis gewoon met het blote oog een klein labeltje ontvangen, terug is er niet eens gekeken naar bagage. Verder gewoon mijn 3 stoelen kunnen gebruiken. Stuk minder pauperig dan ryanair in ieder geval.
Het hangt toch wel heel erg van de luchthaven en bezetting van het vliegtuig af hoe streng men is, in Eindhoven valt het op zich wel mee, zeker als je niet als een schaap in de rij gaat staan waar de medewerkster dan langsloopt maar pas later, als het daadwerkelijk boarden al aan de gang is en er weinig tijd is dan is de controle al minder, want personeel wordt afgerekend op tijdig vertrekken. In bijvoorbeeld Budapest waar men een schuur heeft waar je moet boarden is men in principe iedereen daadwerkelijk aan het controleren bij de ingang van die schuur, daar gebruikt men dus ook pre-boarding waardoor daar voldoende tijd voor is.
Het hangt er ook vanaf of het een basis is, want eigen personeel krijgt commissie voor elk verkochte grote bagage aan de gate, dus dat kan een extra motivatie zijn, naast het feit dat wanneer er een optie van pre-boarden is men genoeg tijd heeft voor deze controle, want als dat niet kan heb je de 14 minuten welke het daadwerkelijk kost om een vol vliegtuig te boarden volop nodig, discussie aan de gate past daar niet bij.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_157632274
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:30 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het hangt toch wel heel erg van de luchthaven en bezetting van het vliegtuig af hoe streng men is, in Eindhoven valt het op zich wel mee, zeker als je niet als een schaap in de rij gaat staan waar de medewerkster dan langsloopt maar pas later, als het daadwerkelijk boarden al aan de gang is en er weinig tijd is dan is de controle al minder, want personeel wordt afgerekend op tijdig vertrekken. In bijvoorbeeld Budapest waar men een schuur heeft waar je moet boarden is men in principe iedereen daadwerkelijk aan het controleren bij de ingang van die schuur, daar gebruikt men dus ook pre-boarding waardoor daar voldoende tijd voor is.
Het hangt er ook vanaf of het een basis is, want eigen personeel krijgt commissie voor elk verkochte grote bagage aan de gate, dus dat kan een extra motivatie zijn, naast het feit dat wanneer er een optie van pre-boarden is men genoeg tijd heeft voor deze controle, want als dat niet kan heb je de 14 minuten welke het daadwerkelijk kost om een vol vliegtuig te boarden volop nodig, discussie aan de gate past daar niet bij.
Fair enough. Heeft het er ook niet mee te maken dat het vliegtuig half leeg was en dat het dan geen moer uitmaakt?
  dinsdag 17 november 2015 @ 21:14:40 #120
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_157633755
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Fair enough. Heeft het er ook niet mee te maken dat het vliegtuig half leeg was en dat het dan geen moer uitmaakt?
Nu zal dat mogelijk de alertheid van het personeel ook wat doen verzachten, bij een relatief leeg toestel ontstaan er geen problemen bij het boarden omdat de handbagage gemakkelijk in de bakken past waardoor men wat soepeler om zou kunnen gaan met regels, want wat het grondpersoneel moet voorkomen is dat aan het einde van het boardproces geen handbagage meer in de bakken past en dan die bagage alsnog het ruim in moet, want dat kost tijd, veel tijd die er niet is als je een beetje op tijd wil vertrekken. En daar wordt het grondpersoneel op afgerekend, vanaf het moment dat het toestel aan de gate staat is in het contract met de afhandelaar besproken dat deze ook binnen de XX minuten gereed moet zijn voor vertrek, anders moet er een verklaring worden opgesteld, en bagage uit vliegtuig alsnog in ruim checken valt niet onder eentje die goed gaat uitpakken voor de afhandelaar.

Ik vlieg regelmatig met Wizz, maar op bijvoorbeeld Budapest is men in principe altijd heel streng, hoe vol of leeg de vlucht ook is, en zie ik regelmatig nutteloze acties waar men de mini handtas in de koffer moet doen bij de ingang van de schuur, om vervolgens bij de boarding pass en ID controle 3 meter verder diezelfde handtas er weer uit moet halen omdat die spullen daar in zitten.
Al moet worden gezegd dat ik zelf nooit problemen heb, allereerst voldoet mijn handbagage over het algemeen aan het kleine formaat en zeker aan het 'grote' formaat maar ik heb ooit de ingeving gehad om een priority pass te kopen waarmee je op elke vlucht 'gratis' elke stoel mag selecteren, priority boarding hebt en 'grote' handbagage mag meenemen, ik zie toch wel een iets andere houding van het personeel).

[ Bericht 5% gewijzigd door ozzietukker op 17-11-2015 21:19:50 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_157654492
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 21:14 schreef ozzietukker het volgende:
...
priority pass te kopen...
Een priority pass van airpauperpauper, dat lijkt me echt op een presidentiele uitvoering van een dacia. Ik vraag me af hoe groot het voordeel t.o.v. reguliere maatschappijen nog is als je geld moet neertellen om van dit soort beperkingen af te komen.
  woensdag 18 november 2015 @ 19:31:49 #122
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157655049
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 19:14 schreef vaduz het volgende:

[..]

Een priority pass van airpauperpauper, dat lijkt me echt op een presidentiele uitvoering van een dacia. Ik vraag me af hoe groot het voordeel t.o.v. reguliere maatschappijen nog is als je geld moet neertellen om van dit soort beperkingen af te komen.
Je weetz toch, Ozzie is van alle markten thuis, slaapt ook vaker in een vliegtuigstoel dan thuis, vliegt uitsluitend met handbagage op ieder vliegveld in Europa en ten oosten daarvan, cancelt en wisselt zijn vluchten vaker voor een prijs waar jij alleen maar van kan dromen, kent ieder vliegtuig type van haver tot gort en maakt er blijkbaar een sport van om met zoveel mogelijk maatschappijen op de meest onmogelijke tijden naar zoveel mogelijk afgelegen gebieden te vliegen. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 18 november 2015 @ 20:05:27 #123
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_157656110
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 19:14 schreef vaduz het volgende:

[..]

Een priority pass van airpauperpauper, dat lijkt me echt op een presidentiele uitvoering van een dacia. Ik vraag me af hoe groot het voordeel t.o.v. reguliere maatschappijen nog is als je geld moet neertellen om van dit soort beperkingen af te komen.
Als je de kosten tegen de baten afweegt dan is zo'n priority pass van een 'airpauperpauper' helemaal zo slecht nog niet. Want bij Wizzair kost die pas 99 euro voor een jaar, en daarmee kan je kosteloos stoelen bij de nooduitgang of eerste rij (met extra beenruimte) selecteren bij elke vlucht die je binnen een jaar maakt, wanneer je dit met reguliere maatschappijen vliegt hoeveel kosten moet je maken om op diezelfde stoelen te zitten?

Ik zit bij voorkeur ook Business bij Turkish dat is qua kwaliteit natuurlijk een stuk comfortabeler, maar uiteindelijk betaal je, zelfs als je free upgrades krijgt, er natuurlijk ook gewoon voor doordat de vluchtprijzen gemiddeld wel hoger liggen.

Uiteraard moet je afwegen of het een goede investering is, maak je 1 a 2 trips per jaar, weggegooid geld, maar doe je er wat meer dan kan dit interessant zijn, Easyjet heeft ook succes met haar priority pass bij veel zakenreizigers en dat is niet voor niets, voor mij is deze weer niet interessant, want de 4 a 5 vluchten met Easyjet per jaar zullen niet opwegen tegen deze kosten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_157657212
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 20:05 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je de kosten tegen de baten afweegt dan is zo'n priority pass van een 'airpauperpauper' helemaal zo slecht nog niet. Want bij Wizzair kost die pas 99 euro voor een jaar, en daarmee kan je kosteloos stoelen bij de nooduitgang of eerste rij (met extra beenruimte) selecteren bij elke vlucht die je binnen een jaar maakt, wanneer je dit met reguliere maatschappijen vliegt hoeveel kosten moet je maken om op diezelfde stoelen te zitten?
Ligt nogal aan de maatschappij. Ik ben zelf ook best lang, maar voor vluchten binnen Europa vind ik het zonde om bij te betalen voor een betere zitplek. Een uurtje of 3 krap zitten is niet fijn, maar best te doen. Zelf probeer ik als het niet mogelijk is op de rij van de nooduitgang te komen, de rij er achter te nemen. Als er dan niemand zit, kun je makkelijk na het opstijgen snel van plek wisselen. Als je echt 20 keer per jaar met Wizz vliegt kan ik me nog wel voorstellen, dat je zo een pas neemt.
quote:
Ik zit bij voorkeur ook Business bij Turkish dat is qua kwaliteit natuurlijk een stuk comfortabeler, maar uiteindelijk betaal je, zelfs als je free upgrades krijgt, er natuurlijk ook gewoon voor doordat de vluchtprijzen gemiddeld wel hoger liggen.
Dat is dan ook business, het verschil met economy is natuurlijk een stuk kleiner. Als je dan moet bijbetalen wegens te grote handbagage, voor ruimbagage, voor inchecken, voor een glaasje water, kosten om op afgelegen vliegvelden te geraken, - dan vraag ik me in veel gevallen af wat het nut is van zo een maatschappij.
pi_157835496
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een vlucht geboekt, die 200 euro goedkoper was dan vergelijkbare vluchten naar deze bestemming (ik zeg even niet waar, maar ergens in zuid-amerika). Normaal is dat vanaf amsterdam al gauw 700 euro, en ik heb dus een vlucht voor rond de 450 euro geboekt.

Ik keek naar de prijs details, en er stond 'ticketprijs 1 euro' en 'belastingen 400 nogwat euro'

Hoe kan dit? Heb ik gewoon heel erg veel geluk? Heeft de maatschappij een foutje gemaakt? Is er nog kans dat mijn vlucht wordt geanulleerd?

Ook op mijn factuur staat doodleuk dat de ticketprijs 1 euro is, en de rest van het bedrag dus puur de tax.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_157835527
Het is wel zo dat ik via secret flying .com zag dat er goedkope vluchten waren op een deel van mijn traject. Zou het kunnen dat ik er 1 van die heb meegepakt? Maar dan nog vind ik een ticketprijs van 1 euro wel heel laag voor een intercontinentale vlucht :') Aangenomen dat de maatschappij geen winst boekt op de taxes, boeken ze dus flink verlies op mijn ticket, want 1 euro voor een zitplaats op al die vluchtne, alle service etc.... dat kan nooit uit.

Op andere sites zag ik ongeveer de zelfde vlucht voor de normale prijs van 700 gaan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_157835657
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 15:29 schreef sirdanilot het volgende:
Aangenomen dat de maatschappij geen winst boekt op de taxes, boeken ze dus flink verlies op mijn ticket, want 1 euro voor een zitplaats op al die vluchtne, alle service etc.... dat kan nooit uit.


Klopt, en dat moet gecompenseerd worden op een andere manier. Bijv. door de rest van het vliegtuig wat dan weer meer dan gemiddeld betaalt ;) Verder niks vreemds aan hoor.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_157835693
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 15:35 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Klopt, en dat moet gecompenseerd worden op een andere manier. Bijv. door de rest van het vliegtuig wat dan weer meer dan gemiddeld betaalt ;) Verder niks vreemds aan hoor.
Dus ik heb gewoon geluk?
Ik hoef niet bang te zijn dat mijn vlucht zomaar wordt geanulleerd en ik een veel duurdere moet kopen?

Ik heb mezelf aan alle kanten verzekerd omdat ik het nogal een risico vond (een verzekering van de boekignssite a 9 euro, en betaald met creditcard ipv ideal à 17 euro, mijn creditcard verzekert lijnvluchten). Maar dat was dan niet zo nodig?

Wel fijn, die 240 euro kan ik goed gebruiken voor andere dingen
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_157835873
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 15:36 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dus ik heb gewoon geluk?
Ik hoef niet bang te zijn dat mijn vlucht zomaar wordt geanulleerd en ik een veel duurdere moet kopen?

Ik heb mezelf aan alle kanten verzekerd omdat ik het nogal een risico vond (een verzekering van de boekignssite a 9 euro, en betaald met creditcard ipv ideal à 17 euro, mijn creditcard verzekert lijnvluchten). Maar dat was dan niet zo nodig?

Wel fijn, die 240 euro kan ik goed gebruiken voor andere dingen
Ik ben dit jaar voor ¤ 314,00 naar Bogota en terug gevlogen. Geen enkel probleem.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_157837321
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2015 15:43 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik ben dit jaar voor ¤ 314,00 naar Bogota en terug gevlogen. Geen enkel probleem.
Wow mooi

Ik had mijn vlucht met skyscanner gevonden, en geboekt via één of andere 'budget fly' site. De zelfde vlucht via de site van de luchtvaartmaatschappij was dus dezelfde prijs aan tax, maar dan ook nog eens een vliegticketprijs van in de 300 euro, dus in totaal de normale prijs van in de 700 euro. Daar zullen ze het dan van moeten hebben denk ik.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 26 november 2015 @ 19:31:17 #131
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157841533
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 15:35 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Klopt, en dat moet gecompenseerd worden op een andere manier. Bijv. door de rest van het vliegtuig wat dan weer meer dan gemiddeld betaalt ;) Verder niks vreemds aan hoor.
Toch blijven zulke tarieven in eerste aanleg vreemd. Ik had vorig jaar een ticket van Malaysian, retour AMS-KUL met een basis prijs van 2 x 2,50. Betaalde uiteindelijk 420 euro. Nu weet ik ook wel dat ze een fors deel via de brandstoftoeslag, terwijl deze nog nooit zo goedkoop was als nu, weer terughalen. Maar vreemd blijft het en maakt dat er steeds later geboekt gaat worden omdat die aanbiedingen dan toch wel komen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157844666
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:31 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Toch blijven zulke tarieven in eerste aanleg vreemd. Ik had vorig jaar een ticket van Malaysian, retour AMS-KUL met een basis prijs van 2 x 2,50. Betaalde uiteindelijk 420 euro. Nu weet ik ook wel dat ze een fors deel via de brandstoftoeslag, terwijl deze nog nooit zo goedkoop was als nu, weer terughalen. Maar vreemd blijft het en maakt dat er steeds later geboekt gaat worden omdat die aanbiedingen dan toch wel komen.
Kan ik dan nog een naheffing krijgen voor de brandstoftoeslag?!
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_157844991
http://www.dewijdewereld.(...)brandstoftoeslag.htm

Blijkbaar kun je niet extra betalen als je geen pakket boekt. Bovendien vertrek ik ook te snel voor deze regeling, en heb ik al betaald.

Ik heb altijd geleerd om tickets ver van tevoren te boeken, maar het lijkt erop dat we steeds meer gaan naar kort van tevoren boeken.

Mijn ticketprijs was gewoon in totaal 1 euro (met daarbij het gangbare bedrag voor taxes van deze internationale vlucht, dus in de 400 euro), echt bizar dus.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Eindredactie Games donderdag 26 november 2015 @ 21:27:30 #134
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_157845894
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:31 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Toch blijven zulke tarieven in eerste aanleg vreemd. Ik had vorig jaar een ticket van Malaysian, retour AMS-KUL met een basis prijs van 2 x 2,50. Betaalde uiteindelijk 420 euro. Nu weet ik ook wel dat ze een fors deel via de brandstoftoeslag, terwijl deze nog nooit zo goedkoop was als nu, weer terughalen. Maar vreemd blijft het en maakt dat er steeds later geboekt gaat worden omdat die aanbiedingen dan toch wel komen.
Vliegtickets blijven een vreemde zaak. Het is toch idioot dat niemand in het vliegtuig hetzelfde betaald voor een vliegticket? Als jij een pot verf koopt, en diegene achter je betaald er veel minder voor, dan wordt je toch ook boos. En als je de dag erop weer hetzelfde potje verf koopt, en weer een ander bedrag betaald, dan kom je toch ook niet meer terug :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_157846151
Ik vlieg in februari voor ¤ 422,00 naar Hawaii :o :P
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_157846309
Ik betaalde twee dagen geleden bijna duizend dollar voor Houston - Boston :P
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 26 november 2015 @ 21:58:06 #137
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_157847286
quote:
4s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:27 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Vliegtickets blijven een vreemde zaak. Het is toch idioot dat niemand in het vliegtuig hetzelfde betaald voor een vliegticket? Als jij een pot verf koopt, en diegene achter je betaald er veel minder voor, dan wordt je toch ook boos. En als je de dag erop weer hetzelfde potje verf koopt, en weer een ander bedrag betaald, dan kom je toch ook niet meer terug :P
:) Maar het is dan ook een sport om de beste prijzen te vinden.

Een beetje kennis van yield management en gegevens van loadfactoren helpen mee om te bepalen of een bepaalde aangeboden prijs goed is. (Maar voor de gemiddelde consument is dat natuurlijk wel wat lastig).
Dit is door de luchtvaartmaatschappijen dan ook bedacht om zoveel mogelijk opbrengsten per stoel te realiseren. En uiteindelijk is het doel natuurlijk wel winst maken.

Daarom is het vanuit het oogpunt van een luchtvaartmaatschappij verstandiger om kort voor vertrek 1 ticket voor 200 euro te verkopen dan 9 tickets voor 20 euro per stuk, want de persoon die het ticket voor 200 euro koopt heeft meestal geen keus en moet de vlucht maken en is dus bereid om die prijs te betalen.

Gelukkig door concurrentie van (low cost) airlines onderling zijn ook deze tarieven wat lager. Zo moest ik in Surabaya direct terug naar Nederland, KLM wilde 1748 euro, Etihad wilde op dezelfde dag mij voor 430 euro vervoeren, beide met een lokale vlucht met Garuda naar Jakarta. Simpelweg omdat KLM het beleid voert dat one way tarieven alleen in de hoogste boekingsklassen geboekt kunnen worden.

Op routes waar veel concurrentie is staan de prijzen erg onder druk, en probeert men van elkaar passagiers af te snoepen, door de dalende olieprijzen is daar ook wel wat ruimte voor, maar niet ongelimiteerd, vroeg of laat zullen er wat maatschappijen een keuze moeten maken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 26 november 2015 @ 22:05:16 #138
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157847553
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:01 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Kan ik dan nog een naheffing krijgen voor de brandstoftoeslag?!
Nee natuurlijk niet. Alleen hoop ik voor je dat ondanks het boeken op een vage site, je al wel een electronisch ticket nummer van de maatschappij waarmee je vliegt hebt gekregen. Want zo niet, dan weet je ook niet zeker of je überhaupt wel een ticket krijgt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157847948
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 22:05 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Alleen hoop ik voor je dat ondanks het boeken op een vage site, je al wel een electronisch ticket nummer van de maatschappij waarmee je vliegt hebt gekregen. Want zo niet, dan weet je ook niet zeker of je überhaupt wel een ticket krijgt.
Ik heb een eticket gekregen ja. Ik zal even kijken of er zo een electronisch nummer bij zit.

Maar Google leerde dat deze site wel betrouwbaar is, maar dat de klantenservice soms erg slecht te bereiken is. Maar zolang alles goed gaat heb ik die niet nodig.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_157850598
quote:
14s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:32 schreef Hallojo het volgende:
Ik vlieg in februari voor ¤ 422,00 naar Hawaii :o :P
secretflying.com? _O_
pi_157850818
Aww. Ik zie nu dat ze een clausule in de voorwaarden hebben, dat ze binnen 2 dagen contact kunnen opnemen in het geval van een boeking die voor een onjuiste prijs is aangegeven. Dan moet je dus of bijbetalen of je krijg al je geld weer terug.

Duimen dat ze het niet zien :/
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_157854784
quote:
10s.gif Op donderdag 26 november 2015 23:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

secretflying.com? _O_
Neen, vakantiepiraten.nl _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_157856283
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Maar het is dan ook een sport om de beste prijzen te vinden.

Een beetje kennis van yield management en gegevens van loadfactoren helpen mee om te bepalen of een bepaalde aangeboden prijs goed is. (Maar voor de gemiddelde consument is dat natuurlijk wel wat lastig).
ik vind dit echt overdreven, je kan wel precies het algoritme weten hoe een maatschappij zijn prijs berekend. Maar dan weet je nog steeds niet het belangrijkste , en dat is hoeveel stoelen er geboekt zijn op een bepaalde periode.
Soms is vroeg boeken weer interessant omdat er nog veel stoelen over is, en soms is dat weer net niet interessant omdat er op dat moment nog niet alle maatschappijen de boeking vrij hebben gegeven.
Veel vluchten zijn vaak nog twee weken voor vertrek niet meer als tientjes duurder als een half jaar geleden. Alleen op populaire seizoen gebonden bestemmingen zijn de uitzondering.

Het enigste wat je kan doen als je een goeie prijs wilt hebben is een beetje handig zijn tussen de vergelijksites. En dan ben je er snel achter welke vergelijker op welke route het goedkoopste is.

Het blijft altijd een gok.
pi_157857252
Ik zit me nu helemaal druk te maken of ik geen telefoontje krijg met 'uw vlucht is verkeerd geboekt, er stond een verkeerde prijs op de site, we annuleren hem' :')

Misschien had ik beter een wat duurdere kunnen doen :(
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 27 november 2015 @ 19:01:40 #145
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_157865271
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 11:14 schreef Roger_ het volgende:

[..]

ik vind dit echt overdreven, je kan wel precies het algoritme weten hoe een maatschappij zijn prijs berekend. Maar dan weet je nog steeds niet het belangrijkste , en dat is hoeveel stoelen er geboekt zijn op een bepaalde periode.
Soms is vroeg boeken weer interessant omdat er nog veel stoelen over is, en soms is dat weer net niet interessant omdat er op dat moment nog niet alle maatschappijen de boeking vrij hebben gegeven.
Veel vluchten zijn vaak nog twee weken voor vertrek niet meer als tientjes duurder als een half jaar geleden. Alleen op populaire seizoen gebonden bestemmingen zijn de uitzondering.

Het enigste wat je kan doen als je een goeie prijs wilt hebben is een beetje handig zijn tussen de vergelijksites. En dan ben je er snel achter welke vergelijker op welke route het goedkoopste is.

Het blijft altijd een gok.
Het is voor een gewone consument en dus voor mij ook ondoende om het exacte algoritme te weten, is ook onmogelijk want dat wijzigt nog wel eens naar gelang de markt omstandigheden of menselijk ingrijpen.
Exacte passagiersaantallen van komende vluchten zijn ook onbekend, maar gegevens van vluchten uit het verleden en daarbij behorende prijzen zijn wel bekend en aan de hand daarvan kan je bepalen of een aangeboden prijs een goede prijs is of juist niet.
Het blijft uiteraard een gok, maar als je een beetje de bodemprijzen van luchtvaartmaatschappijen op routes weet kom je natuurlijk al een heel eind en kan je aan de hand daarvan je boekingspatroon aanpassen, al moet je natuurlijk wel blijven aanpassen omdat de luchtvaartmaatschappijen dit nog wel eens willen wijzigen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 12:19 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zit me nu helemaal druk te maken of ik geen telefoontje krijg met 'uw vlucht is verkeerd geboekt, er stond een verkeerde prijs op de site, we annuleren hem'

Misschien had ik beter een wat duurdere kunnen doen
Dat is nog best lastig voor een maatschappij om dat te doen als je ter goeder trouw bent geweest. En dat ben je, want een bedrag van 400 euro is nog steeds niet niks, een bedrag van 1 euro daar kan je wel wat vraagtekens bij zetten.
Vergeet niet dat als een luchtvaartmaatschappij niet wil leveren dat je juridisch nog wel eens wat kan en dat kan de luchtvaartmaatschappij meer kosten dan jouw ticket niet honoreren.
Al moet inderdaad het ticket wel zijn uitgegeven en jij daadwerkelijk een (e-ticket)nummer hebben.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 27 november 2015 @ 21:08:27 #146
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_157868358
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 11:14 schreef Roger_ het volgende:

[..]

ik vind dit echt overdreven, je kan wel precies het algoritme weten hoe een maatschappij zijn prijs berekend.
De vliegtuigmaatschappijen bepalen hun prijzen niet zelf, die kopen ze in bij een GDS-en, dit zijn bedrijven die een systeem beheren waar verschillende modellen altijd de beste prijs berekenen. Bijvoorbeeld Sabre, Amadeus en Galileo.

Het 1 euro ticket in deze thread kan gewoon een geval zijn van een maatschappij die om welke reden dan ook voor die vlucht stoelen moet verkopen. Je eten wordt echt wel uit de post overige toeslagen die in je belastingen zit afgerekend, die euro gaan ze nog aan je verdienen. De kans dat je die tickets regelmatig op een long-haul vindt is klein. Vaak als er nieuwe concurrentie op een route, maar anders bij uitzonderingen. USA naar DUS is nu goedkoop, omdat DUS net 5 nieuwe dagelijkse routes naar USA heeft. Dat normaliseert nu alweer. Bij Ryanair enzo is het gebruikelijker, die doen het voor een euro en hopen dat je extra diensten koopt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_157875802
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 november 2015 21:08 schreef XL het volgende:

[..]

De vliegtuigmaatschappijen bepalen hun prijzen niet zelf, die kopen ze in bij een GDS-en, dit zijn bedrijven die een systeem beheren waar verschillende modellen altijd de beste prijs berekenen. Bijvoorbeeld Sabre, Amadeus en Galileo.

Het 1 euro ticket in deze thread kan gewoon een geval zijn van een maatschappij die om welke reden dan ook voor die vlucht stoelen moet verkopen. Je eten wordt echt wel uit de post overige toeslagen die in je belastingen zit afgerekend, die euro gaan ze nog aan je verdienen. De kans dat je die tickets regelmatig op een long-haul vindt is klein. Vaak als er nieuwe concurrentie op een route, maar anders bij uitzonderingen. USA naar DUS is nu goedkoop, omdat DUS net 5 nieuwe dagelijkse routes naar USA heeft. Dat normaliseert nu alweer. Bij Ryanair enzo is het gebruikelijker, die doen het voor een euro en hopen dat je extra diensten koopt.
Ryanair, en andere low cost airlines, willen nog wel eens lokken met 1 euro prijzen, maar dat is one way. Terug naar huis is dan een vollere mep, waardoor je over 2 legs gezien toch weer een min of meer normale prijs betaald.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 28 november 2015 @ 09:37:52 #148
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_157876153
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 08:25 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ryanair, en andere low cost airlines, willen nog wel eens lokken met 1 euro prijzen, maar dat is one way. Terug naar huis is dan een vollere mep, waardoor je over 2 legs gezien toch weer een min of meer normale prijs betaald.
Dat is inderdaad een veel gehanteerde tactiek, ook van Wizzair met 10 euro tarieven. Maar dan loont het nog wel eens om die one way te boeken en te wachten tot een later moment, maar dan heb je niet bij het boeken de zekerheid dat je ook voor een goede prijs terug kunt.
Daarnaast kan het ook zijn dat door het seizoen, begin juli bijvoorbeeld, met Turkish Airlines naar Istanbul je prijzen van 300+ euro betaald, maar de retourtickets in die periode, als niemand terug wil, tussen de 50-100 euro liggen. En dat is logisch, want naar Amsterdam zitten de relatief grote toestellen niet vol, maar terug moet men zelfs passagiers op de vleugel laten plaatsnemen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_157876735
Een vraag over bagage. Deze week kocht ik een nieuwe koffer als ruimbagage voor langere trips, eindelijk de felbegeerde Rimowa aluminium variant. Onder het mom 'in een grote koffer kan je wel minder meenemen, in een kleine niet meer' maar de grootste besteld. De gecombineerde afmetingen zijn echter 167cm, waar de airline standaard 158cm lijkt te zijn. De 167cm is wel inclusief wieltjes en handvatten, als ik enkel het frame meet kom ik op 157cm uit.

Heeft iemand ervaringen met het gebruik van een te grote koffer, worden deze echt opgemeten? Uiteraard wordt het gewicht altijd gecheckt, maar de afmetingen?

Op 80% van mijn trips zal ik alleen handbagage gebruiken, deze is exact het maximale formaat.

[ Bericht 8% gewijzigd door HomoSaabiens op 28-11-2015 11:13:47 ]
TRV
  Moderator zaterdag 28 november 2015 @ 11:49:27 #150
155227 crew  Guppy
dus
pi_157877415
167cm?! Daar zou ik gewoon in kunnen staan :o
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_157877898
Het is de gecombineerde maat, lengte x breedte x hoogte. Zojuist KLM eens gebeld, wieltjes en handvatten worden niet meegenomen in de afmetingen, dus daar moet het geen probleem zijn. Ik kan me indenken dat een Ryanair er wel moeilijk over doet, maar dat is geen punt.
TRV
pi_157878606
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 19:01 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Dat is nog best lastig voor een maatschappij om dat te doen als je ter goeder trouw bent geweest. En dat ben je, want een bedrag van 400 euro is nog steeds niet niks, een bedrag van 1 euro daar kan je wel wat vraagtekens bij zetten.
Vergeet niet dat als een luchtvaartmaatschappij niet wil leveren dat je juridisch nog wel eens wat kan en dat kan de luchtvaartmaatschappij meer kosten dan jouw ticket niet honoreren.
Al moet inderdaad het ticket wel zijn uitgegeven en jij daadwerkelijk een (e-ticket)nummer hebben.
Ja ik heb toch echt een e-ticket met een nummer van 13 cijfers. Dat klopt als ik het vergelijk met een ander ticket dat ik nog ergens op mijn PC vond staan, van Lufthansa (ook naar zuid amerika). Duimen dan maar.

Eigenlijk moet ik me ook niet zoveel zorgen maken om dingen die ik toch niet kan veranderen :/
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_157878778
Oh blijkbaar kan ik gewoon 'review booking' doen bij de luchtvaartmaatschappij zelf, en hij pakt het referentie nummer gewoon, laat het juiste ticket nummer zien, etc.
Dan lijkt het me wel geregeld.

Het enige wat ik niet mag doen is de vlucht veranderen, omdat het via de reis organisatie is geboekt ipv bij de luchtvaartmaatschappij zelf.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zaterdag 28 november 2015 @ 19:06:11 #154
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157884128
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 13:23 schreef sirdanilot het volgende:
Oh blijkbaar kan ik gewoon 'review booking' doen bij de luchtvaartmaatschappij zelf, en hij pakt het referentie nummer gewoon, laat het juiste ticket nummer zien, etc.
Dan lijkt het me wel geregeld.

Het enige wat ik niet mag doen is de vlucht veranderen, omdat het via de reis organisatie is geboekt ipv bij de luchtvaartmaatschappij zelf.
Eind goed, al goed dus. Zodra je een e-ticket nummer hebt is je boeking definitief en het enige onwaarschijnlijke wat nog kan gebeuren is dat je vlucht gecancelled wordt. Maar dan wordt je vanzelf op een volgende vlucht overgeboekt. Niets om je nu dus verder druk om te maken.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 29 november 2015 @ 00:22:52 #155
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_157892512
Als je een boekingscode hebt (PNR) en de maatschappij is aangesloten bij AMADEUS kun je ook op www.checkmytrip.com de boeking verifiëren
pi_157895099
quote:
0s.gif Op zondag 29 november 2015 00:22 schreef MartijnUK het volgende:
Als je een boekingscode hebt (PNR) en de maatschappij is aangesloten bij AMADEUS kun je ook op www.checkmytrip.com de boeking verifiëren
Ja dat lukt ook, staat gewoon in het systeem dus.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  zondag 29 november 2015 @ 10:08:50 #157
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_157895220
Dan heb je niets te vrezen :)
pi_158012174
Kreeg gisteren een mailtje van Air China. Dat mijn vlucht Peking - Dusseldorf is geannuleerd. Geen reden erbij verder.

Uit het mailtje begreep ik ook dat ze een andere vlucht geregeld hadden. Naar Frankfurt. Lekker is dat..

Telefonisch moest ik dit nog bevestigen (dat stond in de mail; maar komt natuurlijk neer op iets anders regelen), maar Air China neemt niet op.

Het vreemde vind ik dat de geannuleerde vlucht gewoon nog steeds te boeken is. Mag een maatschappij zonder reden mijn vlucht annuleren?
  vrijdag 4 december 2015 @ 20:40:00 #159
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_158017623
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kreeg gisteren een mailtje van Air China. Dat mijn vlucht Peking - Dusseldorf is geannuleerd. Geen reden erbij verder.

Uit het mailtje begreep ik ook dat ze een andere vlucht geregeld hadden. Naar Frankfurt. Lekker is dat..

Telefonisch moest ik dit nog bevestigen (dat stond in de mail; maar komt natuurlijk neer op iets anders regelen), maar Air China neemt niet op.

Het vreemde vind ik dat de geannuleerde vlucht gewoon nog steeds te boeken is. Mag een maatschappij zonder reden mijn vlucht annuleren?
Kort een bondig, als het langer als 2 weken voor vertrek is dan mag een luchtvaartmaatschappij de vlucht annuleren zonder dat jij daar enige extra compensatie voor mag verwachten.(En reden aangeven is dan ook verwaarloosbaar hierin, want commerciële reden (lees vlucht niet vol) is ook een reden.

Elke maatschappij heeft zijn eigen voorwaarden welke al dan niet wettelijk zijn, maar er moet altijd een optie zijn om te herboeken op een vergelijkbare vlucht (als er daadwerkelijk geen vluchten meer zijn naar Dusseldorf dan is Frankfurt een vergelijkbare vlucht, maar je zou telefonisch ook kunnen aangeven dat Amsterdam ook een vergelijkbare vlucht is als het beter uitkomt, die discussie ga je winnen). Daarnaast kan je ook eisen van terugbetaling van het gehele ticket.

Ik begrijp dat het in principe vervelend is dat het gebeurd, maar persoonlijk zie ik het altijd als een kans om er zelf beter van te worden door een vlucht aan te passen naar een betere tijd welke bij aanschaf duurder zou zijn geweest.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_158021117
hoe erg is het als je handbagage bij transavia 56 cm lang is (door het handvat) ipv 55cm?
pi_158024790
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 22:07 schreef opreis het volgende:
hoe erg is het als je handbagage bij transavia 56 cm lang is (door het handvat) ipv 55cm?
Niet
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_158041192
Hoi. Is 1u45 genoeg tijd om over te stappen op Heathrow? Of moet je dan heel veel geluk hebben? En hoe is British Airways, beetje oke? (vlucht naar Bangkok, overstap in Londen)
pi_158041750
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 20:52 schreef j95 het volgende:
Hoi. Is 1u45 genoeg tijd om over te stappen op Heathrow? Of moet je dan heel veel geluk hebben? En hoe is British Airways, beetje oke? (vlucht naar Bangkok, overstap in Londen)
Gewoon doen als de airline het als één ticket verkoopt. Als het misloopt zetten ze je op een andere vlucht, wat jou verder qua geld iig niks kost. Met BA dus ik neem aan gewoon op T5 zonder transfer moet het best lukken.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zaterdag 5 december 2015 @ 22:43:35 #164
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_158044911
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kreeg gisteren een mailtje van Air China. Dat mijn vlucht Peking - Dusseldorf is geannuleerd. Geen reden erbij verder.

Uit het mailtje begreep ik ook dat ze een andere vlucht geregeld hadden. Naar Frankfurt. Lekker is dat..

Telefonisch moest ik dit nog bevestigen (dat stond in de mail; maar komt natuurlijk neer op iets anders regelen), maar Air China neemt niet op.

Het vreemde vind ik dat de geannuleerde vlucht gewoon nog steeds te boeken is. Mag een maatschappij zonder reden mijn vlucht annuleren?
Ja, dat mogen ze. Helaas!
China Airlines en EVA zijn gewoon onbetrouwbare maatschappijen voor wat betreft het nakomen van de aanbieding om jou op de geboekte datum en tijd te vervoeren. Ze voegen veel te gemakkelijk vluchten samen om zoveel mogelijk stoelen bezet te krijgen. Het is dé reden dat ik er nooit mee vlieg. Dan nog liever via IST en in een A330 waar slecht een derde van alle stoelen bezet waren. Maar Turkish Airlines vloog wel, en op tijd.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_158047743
Ik heb niks meer gehoord van mijn boekingsmaatschappij, dus ik heb gewoon daadwerkelijk voor 470 een vlucht naar ergens in Brazilië, wat normaal echt minstens 700 kost *O* Sterker nog ik had voor de zekerheid 900 inbegroot wat ook zeker geen onrealistische prijs is.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_158053844
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 december 2015 16:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kreeg gisteren een mailtje van Air China. Dat mijn vlucht Peking - Dusseldorf is geannuleerd. Geen reden erbij verder.

Uit het mailtje begreep ik ook dat ze een andere vlucht geregeld hadden. Naar Frankfurt. Lekker is dat..

Telefonisch moest ik dit nog bevestigen (dat stond in de mail; maar komt natuurlijk neer op iets anders regelen), maar Air China neemt niet op.

Het vreemde vind ik dat de geannuleerde vlucht gewoon nog steeds te boeken is. Mag een maatschappij zonder reden mijn vlucht annuleren?
KLM heeft dit tot twee keer toe bij mij ook geprobeerd, ik gok simpelweg omdat ze de stoelen op mijn originele lucht duurder konden verkopen (aangezien de stoelen op de vlucht die ik toegewezen kreeg een stuk goedkoper waren). Ik heb ze destijds gebeld met de mededeling dat ik dacht dat er 'per ongeluk' een foutje gemaakt was, ben gelijk weer teruggeboekt op mijn originele vlucht.

Volgens mij proberen ze het gewoon in de hoop dat mensen niet even checken hoe en wat, kunnen ze weer net een paar tientjes meer verdienen.
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_158053947
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 december 2015 20:52 schreef j95 het volgende:
Hoi. Is 1u45 genoeg tijd om over te stappen op Heathrow? Of moet je dan heel veel geluk hebben? En hoe is British Airways, beetje oke? (vlucht naar Bangkok, overstap in Londen)
Tijd is genoeg, alleen als je twee aparte tickets hebt geboekt met ruimbagage wordt het tricky. BA is als KLM, het kan prima zijn, het kan behoorlijk rottig zijn, je weet het nooit van tevoren.
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_158067936
Wij gaan riching costa rica met Iberia vanuit amsterdam via Madrid met lijnvlucht
Overstappen in Madrid naar andere terminal met 1:00 uur overstaptijd EN TERMINAL WIJZIGING !
(waarom ? scheelt een hele hoop centjes ;-) ...)

vlucht geboekt via Cheaptickets, vlucht amsterdam Madrid is kennelijk met een andere maatschappij (OPERATED BY COMPANIA OPERADORA DE CORTO Y MEDIO), maar de vlucht wordt kennelijk wel onder de Iberia vlag uitgevoord
1) beetje krap lijkt me, maar de combinatie wordt wel door Iberia aangeboden ... problematisch?
2) mochten we de overstap missen, verzorgd Iberia dan een anternatief?
3) zo ja, draaien we dan op voor eventuele meerkosten, vanwege ons lage tarief?

ps ik zie dat de tijden van terminal naar terminal meevallen:
http://www.aeropuertomadr(...)etween-terminals.htm

[ Bericht 8% gewijzigd door magicseller op 06-12-2015 22:11:57 ]
pi_158068510
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 22:05 schreef magicseller het volgende:
1) beetje krap lijkt me, maar de combinatie wordt wel door Iberia aangeboden ... problematisch?
2) mochten we de overstap missen, verzorgd Iberia dan een anternatief?
3) zo ja, draaien we dan op voor eventuele meerkosten, vanwege ons lage tarief?
1) Jups; erg krap maar zou best kunnen. Zo lang als je maar geen vertraging oploopt. Neem wat schoon ondergoed mee in je handbagage voor het geval dat. Kan zijn dat jij het haalt en je bagage niet.
2) Ja. Hoogstwaarschijnlijk vlieg je dan een dag later.
3) Nee. Afhankelijj van hoe je omgeboekt wordt kun je wat geld voor eten + een hotel overnachting krijgen van Iberia + geld voor de vertraging volgens de EU richtlijn (dat krijg je pas later; moet je claimen)

Je verliest wel een dagje vakantie als het misgaat, maar een dagje Madrid is ook niet zo slecht.

Ik vlieg donderdag ochtend naar Panama met een vergelijkbare overstap combi, alleen heb ik daar 2 uur voor.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  zondag 6 december 2015 @ 22:30:08 #170
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_158068638
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 12:38 schreef MissGump het volgende:

[..]

KLM heeft dit tot twee keer toe bij mij ook geprobeerd, ik gok simpelweg omdat ze de stoelen op mijn originele lucht duurder konden verkopen (aangezien de stoelen op de vlucht die ik toegewezen kreeg een stuk goedkoper waren). Ik heb ze destijds gebeld met de mededeling dat ik dacht dat er 'per ongeluk' een foutje gemaakt was, ben gelijk weer teruggeboekt op mijn originele vlucht.

Volgens mij proberen ze het gewoon in de hoop dat mensen niet even checken hoe en wat, kunnen ze weer net een paar tientjes meer verdienen.
Overzetten op andere vluchten, lees een eerdere vlucht, komt wel vaker voor als je eerder op een luchthaven bent en de overstaptijd mogelijk wat beperkt is voor de vervolgvlucht, en wanneer er plaats is dan kost dit de luchtvaartmaatschappij niets.
Vooraf op een andere vlucht gezet ben ik nog nooit, en ik vlieg toch wel heel wat, wel regelmatig een latere vlucht moeten nemen, simpelweg omdat de connectie niet haalbaar is, of, als de airline denkt dat het niet haalbaar is bij een vertraging...

Maar bij echte annuleringen vooraf kan je met de maatschappij in gesprek voor een acceptabele oplossing, en in al mijn vluchten waar dit zich voordeed ben ik daar zelf zeker niet slechter van geworden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 6 december 2015 @ 22:35:50 #171
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_158068831
quote:
1s.gif Op zondag 6 december 2015 22:26 schreef miro86 het volgende:

[..]

1) Jups; erg krap maar zou best kunnen. Zo lang als je maar geen vertraging oploopt. Neem wat schoon ondergoed mee in je handbagage voor het geval dat. Kan zijn dat jij het haalt en je bagage niet.
2) Ja. Hoogstwaarschijnlijk vlieg je dan een dag later.
3) Nee. Afhankelijj van hoe je omgeboekt wordt kun je wat geld voor eten + een hotel overnachting krijgen van Iberia + geld voor de vertraging volgens de EU richtlijn (dat krijg je pas later; moet je claimen)

Je verliest wel een dagje vakantie als het misgaat, maar een dagje Madrid is ook niet zo slecht.

Ik vlieg donderdag ochtend naar Panama met een vergelijkbare overstap combi, alleen heb ik daar 2 uur voor.
Ben wel benieuwd of je met deze combinatie ook de instapkaarten al op Schiphol kunt krijgen, om nog maar niet te praten over het doorlabelen van bagage, want de terminals 123 en terminal 4 liggen een eindje uit elkaar, en als het daadwerkelijk over verschillende terminals (4) en dan naar (123) gaat dan is Iberia (zucht) niet ingericht om deze transfer in goede banen te leiden...

Gaat het echter over een overstap in terminal 1, 2 of 3, deze zijn met elkaar verbonden, en in dat geval valt het allemaal wel mee, je komt dan aan in 2 of 3 en moet naar terminal 1 om op de niet Schengen vlucht te stappen. 1 uur is kort, maar niet onmogelijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_158068980
@ozzietukker
het zijn natuurlijk beide internationale vluchten, kan het zijn dat T4 alleen voor nationale vluchten is ?
@miro86 dank voor de onderbroekentip ;-)
  maandag 7 december 2015 @ 01:26:49 #173
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_158071474
Ik vlieg vrijdag via Kiev naar Tbilisi. En volgens de kaart vlieg ik dan precies over de Krim. :) Weet iemand hoe dat zit daar? Vliegen we om? Of is het gewoon weer lange halen gauw thuis?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_158076309
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 22:40 schreef magicseller het volgende:
@ozzietukker
het zijn natuurlijk beide internationale vluchten, kan het zijn dat T4 alleen voor nationale vluchten is ?
@miro86 dank voor de onderbroekentip ;-)
Wat uitmaakt is of je langs een paspoort & wapen check moet of niet, oftewel Schengen of niet. Je vlucht naar Costa Rica is dus buiten Schengen dus, dat gaat je tijd kosten.

T4 is eigenlijk alleen voor Iberia en OneWorld; T4S is voor de international vluchten van Iberia.

OPERATED BY COMPANIA OPERADORA DE CORTO Y MEDIO heet in de volksmond Iberia Express. Als je je ticket naar CR ook met Iberia is, dan zal je baggage naar alle waarschijnlijkheid worden doorgelabeled en krijg je en boarding passes voor je tweede vlucht.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  maandag 7 december 2015 @ 12:34:08 #175
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_158076516
quote:
0s.gif Op zondag 6 december 2015 22:05 schreef magicseller het volgende:
Wij gaan riching costa rica met Iberia vanuit amsterdam via Madrid met lijnvlucht
Overstappen in Madrid naar andere terminal met 1:00 uur overstaptijd EN TERMINAL WIJZIGING !
(waarom ? scheelt een hele hoop centjes ;-) ...)

vlucht geboekt via Cheaptickets, vlucht amsterdam Madrid is kennelijk met een andere maatschappij (OPERATED BY COMPANIA OPERADORA DE CORTO Y MEDIO), maar de vlucht wordt kennelijk wel onder de Iberia vlag uitgevoord
1) beetje krap lijkt me, maar de combinatie wordt wel door Iberia aangeboden ... problematisch?
2) mochten we de overstap missen, verzorgd Iberia dan een anternatief?
3) zo ja, draaien we dan op voor eventuele meerkosten, vanwege ons lage tarief?

ps ik zie dat de tijden van terminal naar terminal meevallen:
http://www.aeropuertomadr(...)etween-terminals.htm
Beetje krap is alleen de stoel van Amsterdam naar Madrid met IberiaExpress. Beetje heel krap.

1 uur 45 op MAD is prima te doen, je moet alleen zoals gezegd geen vertraging oplopen op je eerste vlucht en niet teveel treuzelen als je aankomt. Ga direct naar je nieuwe gate, kijk hoeveel tijd je nog over hebt en ga daarna pas drinken kopen, eten halen. Winkeltjes bekijken etc.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 7 december 2015 @ 14:06:05 #176
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_158078913
quote:
99s.gif Op maandag 7 december 2015 12:34 schreef XL het volgende:

[..]

Beetje krap is alleen de stoel van Amsterdam naar Madrid met IberiaExpress. Beetje heel krap.

1 uur 45 op MAD is prima te doen, je moet alleen zoals gezegd geen vertraging oplopen op je eerste vlucht en niet teveel treuzelen als je aankomt. Ga direct naar je nieuwe gate, kijk hoeveel tijd je nog over hebt en ga daarna pas drinken kopen, eten halen. Winkeltjes bekijken etc.
Dit. En gewoon gelijk de weg vragen aan personeel.
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_158083666
Even een noob vraag over overstappen. Als ik binnen de eu blijf, kan ik dan gewoon binnen het vliegveld gewoon naar de volgende gate lopen? Of is dat hoofdzakelijk afhankelijk van het vliegveld? Bijvoorbeeld op turijn zou het handig zijn als ik meteen door kon lopen zodat je vanuit de vlucht van Eindhoven die naar Barcelona kan halen. ( ik heb dat ticket voor een euro kunnen kopen, dit lijkt me de beste invulling ervan :+ )

En als ik er tussentijds juist wel uit wil, kan ik dan vanaf ieder moment terug? Ook als ik twee aparte tickets heb. Bijvoorbeeld vanaf Stockholm naar Helsinki en dan door naar Copenhagen. Als ik dan s middags het vliegveld uit ga en een beetje de stad gaat verkennen, kan ik dan op ieder moment weer naar binnen? Het lijkt me dat er iets van een limiet is op de tijd dat de beveiliging je doorlaat?

Thanks voor de antwoorden.
  maandag 7 december 2015 @ 17:12:20 #178
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_158083981
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 16:59 schreef Yreal het volgende:
Even een noob vraag over overstappen. Als ik binnen de eu blijf, kan ik dan gewoon binnen het vliegveld gewoon naar de volgende gate lopen? Of is dat hoofdzakelijk afhankelijk van het vliegveld? Bijvoorbeeld op turijn zou het handig zijn als ik meteen door kon lopen zodat je vanuit de vlucht van Eindhoven die naar Barcelona kan halen. ( ik heb dat ticket voor een euro kunnen kopen, dit lijkt me de beste invulling ervan :+ )

En als ik er tussentijds juist wel uit wil, kan ik dan vanaf ieder moment terug? Ook als ik twee aparte tickets heb. Bijvoorbeeld vanaf Stockholm naar Helsinki en dan door naar Copenhagen. Als ik dan s middags het vliegveld uit ga en een beetje de stad gaat verkennen, kan ik dan op ieder moment weer naar binnen? Het lijkt me dat er iets van een limiet is op de tijd dat de beveiliging je doorlaat?

Thanks voor de antwoorden.
Als je euro tickets hebt zul je wel ryanair vliegen, met allemaal losse enkeltjes. Zolang je voor de tijd van je vlucht door de security gaat is er geen limiet. Op je wachten doen die vluchten natuurlijk niet. Eigen verantwoordelijkheid.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_158084192
quote:
99s.gif Op maandag 7 december 2015 12:34 schreef XL het volgende:

[..]

Beetje krap is alleen de stoel van Amsterdam naar Madrid met IberiaExpress. Beetje heel krap.

1 uur 45 op MAD is prima te doen, je moet alleen zoals gezegd geen vertraging oplopen op je eerste vlucht en niet teveel treuzelen als je aankomt. Ga direct naar je nieuwe gate, kijk hoeveel tijd je nog over hebt en ga daarna pas drinken kopen, eten halen. Winkeltjes bekijken etc.
1uur op MAD, niet 1 uur en 45minuten. Dat is een stuk minder. En ja dan wordt het krap.
(1:00 staat duidelijk in de post van magicseller)
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  maandag 7 december 2015 @ 18:29:32 #180
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_158085650
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 17:22 schreef miro86 het volgende:

[..]

1uur op MAD, niet 1 uur en 45minuten. Dat is een stuk minder. En ja dan wordt het krap.
(1:00 staat duidelijk in de post van magicseller)
Je hebt gelijk, 1 uur is krap. Dan moet je bij kleine vertragingen al gaan rennen en in het vliegtuig voorin gaan zitten.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 7 december 2015 @ 21:32:59 #181
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_158091760
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 01:26 schreef Parafernalia het volgende:
Ik vlieg vrijdag via Kiev naar Tbilisi. En volgens de kaart vlieg ik dan precies over de Krim. :) Weet iemand hoe dat zit daar? Vliegen we om? Of is het gewoon weer lange halen gauw thuis?
:) Deze route heb ik dit jaar al een aantal keer gevlogen...

Vroegâh was deze vlucht een stuk korter want toen vloog men rechtstreeks, nu vliegt de PS517 maar ook eventuele andere vluchten om de Krim heen, dat moet ook wel, want Ukrainian Airlines moet anders ook nog een stukje over Rusland na de Krim, en dat ligt ook wat gevoelig als het nu nog toegestaan is...

https://www.flightradar24.com/data/flights/ps517/#8260997 geeft op zich wel een mooi overzicht hoe de vluchten de afgelopen tijd gegaan zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 7 december 2015 @ 21:42:02 #182
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_158092138
quote:
99s.gif Op maandag 7 december 2015 18:29 schreef XL het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, 1 uur is krap. Dan moet je bij kleine vertragingen al gaan rennen en in het vliegtuig voorin gaan zitten.
Mocht je daadwerkelijk voorin kunnen plaatsnemen (alles voor de rijen bij de emergency exit) is het met Iberia Express (veel zucht) wat minder krap, maar nog steeds krap, echter gezien het goedkope tickets zijn en ik niet verwacht dat er enige status is zit je gewoon achterin bij de 28 inch indeling... Het is ook knap om 33 rijen in een toestel te proppen waar zelf low cost airliners er minder in kwijt kunnen...

Als de vervolgvlucht met Iberia is en de eerste met Iberia Express dan blijft je gewoon in Terminal 4 en aangezien e.e.a. dan ook in één boeking is gemaakt dan red je dat wel als er geen vertraging is, je hebt dan in principe alleen de paspoortcontrole en zo druk is het daar nu ook weer niet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_158093666
Iemand ervaringen met Ukraine international Airlines (www.flyuia.com)?
Is dat een beetje te doen? Normale beenruimte en geen extra rij stoelen ofzo?
En hebben ze geen rare bagage restricties?

Tickets naar Teheran zijn dusdanig goedkoop dat ik zelfs kan leven met midden in de nacht aankomen. :p
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_158095266
quote:
99s.gif Op maandag 7 december 2015 17:12 schreef XL het volgende:

[..]

Als je euro tickets hebt zul je wel ryanair vliegen, met allemaal losse enkeltjes. Zolang je voor de tijd van je vlucht door de security gaat is er geen limiet. Op je wachten doen die vluchten natuurlijk niet. Eigen verantwoordelijkheid.
Het waren twee losse vragen. De eerste was of ik gewoon binnen het vliegveld meteen door kan lopen. Dat als ik dus bijvoorbeeld in Turin aankom ik meteen weer het vliegtuig naar barcelona in kan hoppen bijvoorbeeld. Zonder dat ik enige checks door hoef.

De tweede was dat als ik bijvoorbeeld om 14.00 aankom in helsiniki en om 7.00 weer verder vlieg, vanaf ik hoelaat dan door de beveiliging mag met dat ticket van 7 uur.
  dinsdag 8 december 2015 @ 00:34:24 #185
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_158096983
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 21:32 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Deze route heb ik dit jaar al een aantal keer gevlogen...

Vroegâh was deze vlucht een stuk korter want toen vloog men rechtstreeks, nu vliegt de PS517 maar ook eventuele andere vluchten om de Krim heen, dat moet ook wel, want Ukrainian Airlines moet anders ook nog een stukje over Rusland na de Krim, en dat ligt ook wat gevoelig als het nu nog toegestaan is...

https://www.flightradar24.com/data/flights/ps517/#8260997 geeft op zich wel een mooi overzicht hoe de vluchten de afgelopen tijd gegaan zijn.
Ik zit in de PS517 ja :) Grappig :)

Wat doe je in TBI?
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 8 december 2015 @ 00:36:34 #186
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_158097018
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 22:26 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Iemand ervaringen met Ukraine international Airlines (www.flyuia.com)?
Is dat een beetje te doen? Normale beenruimte en geen extra rij stoelen ofzo?
En hebben ze geen rare bagage restricties?

Tickets naar Teheran zijn dusdanig goedkoop dat ik zelfs kan leven met midden in de nacht aankomen. :p
Ik vlieg er vrijdag mee dus zal een ruime week later rapporteren :) (mits ik niet over de Krim ben gevlogen ^O^ )
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  dinsdag 8 december 2015 @ 19:57:51 #187
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_158113201
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 22:26 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Iemand ervaringen met Ukraine international Airlines (www.flyuia.com)?
Is dat een beetje te doen? Normale beenruimte en geen extra rij stoelen ofzo?
En hebben ze geen rare bagage restricties?

Tickets naar Teheran zijn dusdanig goedkoop dat ik zelfs kan leven met midden in de nacht aankomen. :p
Over het algemeen is het toestel wat men inzet naar Amsterdam een reguliere 737-800 of zelfs de 737-900 en die zitten prima, vergelijkbaar met KLM.
Ze hebben echter 2 toestellen met een oudere zitplaatsindeling en die kunnen heel ver (veel en veel te veel) naar achteren waardoor je wel klem kan komen te zitten als degene voor je zit deze naar achter toe klapt....
Naar Tehran vliegt men of met de zeer oude 737-500 toestellen, of tegenwoordig ook wat vaker met de Embraer 190, afhankelijk van de dag en loadfactor, hoe verder voorin de 737-500 hoe meer ruimte er is.

Aan boord service is er verder niet anders dan een bekertje water wat je kan krijgen, voor de rest moet voor alles betaald worden, tijdens de overstap kan je in Kiev overigens, beperkt, wat versnaperingen kopen en je kan met euro's (of dollars) betalen, naast natuurlijk de lokale valuta.
Ze hadden een soort goedkoop kiosk winkeltje aan beide uiteinden in de terminal, maar met mijn beperkte kennis van de Oekraïnse taal begreep ik dat men eerst wat rekeningen (huur) moesten betalen voordat deze weer open mogen en deze waren nu verzegeld.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 8 december 2015 @ 20:03:38 #188
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_158113416
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 23:20 schreef Yreal het volgende:

[..]

De tweede was dat als ik bijvoorbeeld om 14.00 aankom in helsiniki en om 7.00 weer verder vlieg, vanaf ik hoelaat dan door de beveiliging mag met dat ticket van 7 uur.
Ik snap de vraag, maar dat hangt ook weer van de luchthaven af, Helsinki is een grote luchthaven en is 24 uur open en heeft zelfs achter de beveiliging wat slaapmogelijkheden gecreëerd waardoor ik met niet kan voorstellen dat men je weigert als je daar in de avond aankomt en al door de controle wilt. Grootste probleem kan je afgifte van bagage zijn (als je die hebt) wanneer deze afgiftepunten nog niet geopend zijn.
Maar op een Eindhoven gaat deze luchthaven dicht en kan het dus pas vanaf openingstijd, daarnaast heb je op bijvoorbeeld Frankfurt voor sommige vluchten naar verre bestemmingen aparte, relatief kleine vertrekruimtes welke alleen geopend zijn als de vlucht daadwerkelijk vertrekt waardoor je ook beperkt kan worden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_158117416
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 20:03 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik snap de vraag, maar dat hangt ook weer van de luchthaven af, Helsinki is een grote luchthaven en is 24 uur open en heeft zelfs achter de beveiliging wat slaapmogelijkheden gecreëerd waardoor ik met niet kan voorstellen dat men je weigert als je daar in de avond aankomt en al door de controle wilt. Grootste probleem kan je afgifte van bagage zijn (als je die hebt) wanneer deze afgiftepunten nog niet geopend zijn.
Maar op een Eindhoven gaat deze luchthaven dicht en kan het dus pas vanaf openingstijd, daarnaast heb je op bijvoorbeeld Frankfurt voor sommige vluchten naar verre bestemmingen aparte, relatief kleine vertrekruimtes welke alleen geopend zijn als de vlucht daadwerkelijk vertrekt waardoor je ook beperkt kan worden.
Ik heb hem op twitter richting helsiniki airport gestuurd, en die vonden het allemaal geen probleem als ik ergens in de avond al weer terug kwam. Thanks.
  donderdag 10 december 2015 @ 19:57:52 #190
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_158157787
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 00:36 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Ik vlieg er vrijdag mee dus zal een ruime week later rapporteren :) (mits ik niet over de Krim ben gevlogen ^O^ )
Nou ben nog niet vertrokken maar ben al klaar met UIA. Mag maar 1 stuk baggage meenemen en kan niet online inchecken. En geen eten aan boord :')

Dat was meteen laatste keer. Volgende keer maar wat meer betalen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Parafernalia op 10-12-2015 20:22:21 ]
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 10 december 2015 @ 21:03:10 #191
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_158159967
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:57 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Nou ben nog niet vertrokken maar ben al klaar met UIA. Mag maar 1 stuk baggage meenemen en kan niet online inchecken. En geen eten aan boord :')

Dat was meteen laatste keer. Volgende keer maar wat meer betalen.
Ik kan altijd prima online inchecken, dat wil zeggen, de eerste vlucht, ik heb wel eens een connectie vlucht de volgende dag, eigenlijk altijd, en dan lukt het niet om voor de tweede vlucht in te checken, de apparaten op Schiphol weigeren altijd dienst maar aan de balie van KLM lukt het altijd wel voor de tweede vlucht.
En 1 stuk bagage is niet heel vreemd toch? Met KLM is dat als normale passagier ook zo.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_158160665
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 december 2015 19:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Over het algemeen is het toestel wat men inzet naar Amsterdam een reguliere 737-800 of zelfs de 737-900 en die zitten prima, vergelijkbaar met KLM.
Ze hebben echter 2 toestellen met een oudere zitplaatsindeling en die kunnen heel ver (veel en veel te veel) naar achteren waardoor je wel klem kan komen te zitten als degene voor je zit deze naar achter toe klapt....
Naar Tehran vliegt men of met de zeer oude 737-500 toestellen, of tegenwoordig ook wat vaker met de Embraer 190, afhankelijk van de dag en loadfactor, hoe verder voorin de 737-500 hoe meer ruimte er is.

Aan boord service is er verder niet anders dan een bekertje water wat je kan krijgen, voor de rest moet voor alles betaald worden, tijdens de overstap kan je in Kiev overigens, beperkt, wat versnaperingen kopen en je kan met euro's (of dollars) betalen, naast natuurlijk de lokale valuta.
Ze hadden een soort goedkoop kiosk winkeltje aan beide uiteinden in de terminal, maar met mijn beperkte kennis van de Oekraïnse taal begreep ik dat men eerst wat rekeningen (huur) moesten betalen voordat deze weer open mogen en deze waren nu verzegeld.
Ik heb toevallig anderhalve maand geleden AMS-KBP-IST v.v. gevlogen en kan jouw verhaal grotendeels bevestigen.
AMS-KBP, KBP-IST, en IST-KBP waren in de Embraer 190, hoewel het oude toestellen zijn vond ik het eigenlijk best lekker zitten. Best veel beenruimte ook, en ik ben 195 cm! De 737 van KBP naar AMS vond ik een stuk krapper en armoediger, was ook erg benauwd in het toestel.
Qua verzorging inderdaad alleen een bekertje water, maar voor 2 euro heb je ook een halve liter Oekraiens bier :)
Bij de winkeltjes op KBP accepteren ze inderdaad naast de lokale munteenheid ook euro's, dollars en roebels. Creditcards schijnen er niet te werken in verband met "bad internet connection", maar volgens mij hadden ze gewoon geen zin in transactiekosten oid. :P
pi_158161707
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:57 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Nou ben nog niet vertrokken maar ben al klaar met UIA. Mag maar 1 stuk baggage meenemen en kan niet online inchecken. En geen eten aan boord :')

Dat was meteen laatste keer. Volgende keer maar wat meer betalen.
Dit vind ik zo'n onzin. Neem je toch gewoon lekker zelf een lekkere en gezonde lunch mee voor in het vliegtuig? En bier e.d. kun je tegen niet al te hoge prijzen gewoon aan boord kopen, dat valt in het niet bij de meerprijs van een ticket bij een duurdere maatschappij.

1 stuk baggage is ook heel normaal. Ik vlieg binnenkort naar Brazilië en dan krijg ik 2 stuks bagage wat ik eigenlijk best wel luxe vind (want bij mijn vorige vlucht naar brazilie was het maar 1 stuk van 23 kilo, nu dus twee). Ik heb niet eens 2 koffers en ik zou niet weten wat ik er allemaal in moest stoppen :')
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_158162182
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 22:26 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Iemand ervaringen met Ukraine international Airlines (www.flyuia.com)?
Is dat een beetje te doen? Normale beenruimte en geen extra rij stoelen ofzo?
En hebben ze geen rare bagage restricties?

Tickets naar Teheran zijn dusdanig goedkoop dat ik zelfs kan leven met midden in de nacht aankomen. :p
Ja, vorige week retourtje Dubai gedaan. Voor de prijs niets op aan te merken. Inchecken kan gewoon via de site van KLM, en als je stoelen bij de nooduitgang wil, kan je daar om vragen of op Schiphol gratis regelen via de zelf service zuilen. (online zijn ze geblockt).

Ja, zes uur in een 737 is afzien, zeker in een volledige bezette, maar goedkoop eten en drinken en redelijke stoelen maken veel goed. Entertainment uiteraard zelf meenemen.

En geen vreemde bagagerestricties, gewoon hetzelfde als KLM buiten EU, dus gratis 1 koffer en handbagage.

Overstap in Kiev kan wel beter; daar moet je volgende boardingcard ophalen met behulp van je bagagelabel, dat natuurlijk niemand bij de hand heeft. Dan nog een keer door security en drie overbodige andere checks. Maar het is wel een mooie luchthaven met winkeltjes, een restaurant en twee koffiebarretjes die allen dollars en euro's accepteren en goed Engels spreken.
pi_158164292
Verbaast me dat UIA zelfs naar oorden als Guangzhou, Bangkok, Beijing etc. vliegt. Is denk ik wel een interessante keuze voor alles richting Azië en het midden oosten.

Naar Beijing bieden ze al vluchten aan vanaf in de 300 euro, zie ik op skyscanner, wat toch goedkoper is dan de meeste andere aanbieders.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_158164376
Top!
Tnx voor de ervaringen. Ik heb net vanavond retourtjes Teheran geboekt met Ukrainian Air. *O*
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_158168609
quote:
0s.gif Op maandag 7 december 2015 21:42 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Mocht je daadwerkelijk voorin kunnen plaatsnemen (alles voor de rijen bij de emergency exit) is het met Iberia Express (veel zucht) wat minder krap, maar nog steeds krap, echter gezien het goedkope tickets zijn en ik niet verwacht dat er enige status is zit je gewoon achterin bij de 28 inch indeling... Het is ook knap om 33 rijen in een toestel te proppen waar zelf low cost airliners er minder in kwijt kunnen...

Als de vervolgvlucht met Iberia is en de eerste met Iberia Express dan blijft je gewoon in Terminal 4 en aangezien e.e.a. dan ook in één boeking is gemaakt dan red je dat wel als er geen vertraging is, je hebt dan in principe alleen de paspoortcontrole en zo druk is het daar nu ook weer niet.
Het is inderdaad slechts 1:00 uur tussentijd.
wachten deze vluchten overigens wel eens op elkaar?
en heeft het zin om voor de landing even te melden bij het personeel dat je een krappe aansluiting hebt?
pi_158168737
Ik mag straks inchecken voor morgen. Ik vlieg straks hierin voor 13 uur maar op Seatguru word ik niet veel wijzer wat nou de goede seats zijn (alleen de slechte en mixed seats). Tips? :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Erasmus op 11-12-2015 11:34:08 ]
pi_158168895
quote:
0s.gif Op donderdag 10 december 2015 19:57 schreef Parafernalia het volgende:

[..]

Nou ben nog niet vertrokken maar ben al klaar met UIA. Mag maar 1 stuk baggage meenemen en kan niet online inchecken. En geen eten aan boord :')

Dat was meteen laatste keer. Volgende keer maar wat meer betalen.
Zie hier het type dubbeltje en eerste rang :r :')
Zie!
pi_158169011
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 december 2015 11:33 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik mag straks inchecken voor morgen. Ik vlieg straks hierin voor 13 uur maar op Seatguru word ik niet veel wijzer wat nou de goede seats zijn (alleen de slechte en mixed seats). Tips? :)
wit = normaal
rood = slecht ivm nabijheid wc en beperkt achteruit zetten van de rugleuning
geel = wat krapper dan normaal ivm versmalling van het toestel achterin
groen/geel = veel beenruimte ivm nooduitgang, maar de nabijheid van de wc kan storend zijn (er staat continu een rij voor de wc, dus je kunt niet echt lekker slapen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')