abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_157835527
Het is wel zo dat ik via secret flying .com zag dat er goedkope vluchten waren op een deel van mijn traject. Zou het kunnen dat ik er 1 van die heb meegepakt? Maar dan nog vind ik een ticketprijs van 1 euro wel heel laag voor een intercontinentale vlucht :') Aangenomen dat de maatschappij geen winst boekt op de taxes, boeken ze dus flink verlies op mijn ticket, want 1 euro voor een zitplaats op al die vluchtne, alle service etc.... dat kan nooit uit.

Op andere sites zag ik ongeveer de zelfde vlucht voor de normale prijs van 700 gaan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_157835657
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 15:29 schreef sirdanilot het volgende:
Aangenomen dat de maatschappij geen winst boekt op de taxes, boeken ze dus flink verlies op mijn ticket, want 1 euro voor een zitplaats op al die vluchtne, alle service etc.... dat kan nooit uit.


Klopt, en dat moet gecompenseerd worden op een andere manier. Bijv. door de rest van het vliegtuig wat dan weer meer dan gemiddeld betaalt ;) Verder niks vreemds aan hoor.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_157835693
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 15:35 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Klopt, en dat moet gecompenseerd worden op een andere manier. Bijv. door de rest van het vliegtuig wat dan weer meer dan gemiddeld betaalt ;) Verder niks vreemds aan hoor.
Dus ik heb gewoon geluk?
Ik hoef niet bang te zijn dat mijn vlucht zomaar wordt geanulleerd en ik een veel duurdere moet kopen?

Ik heb mezelf aan alle kanten verzekerd omdat ik het nogal een risico vond (een verzekering van de boekignssite a 9 euro, en betaald met creditcard ipv ideal à 17 euro, mijn creditcard verzekert lijnvluchten). Maar dat was dan niet zo nodig?

Wel fijn, die 240 euro kan ik goed gebruiken voor andere dingen
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_157835873
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 15:36 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dus ik heb gewoon geluk?
Ik hoef niet bang te zijn dat mijn vlucht zomaar wordt geanulleerd en ik een veel duurdere moet kopen?

Ik heb mezelf aan alle kanten verzekerd omdat ik het nogal een risico vond (een verzekering van de boekignssite a 9 euro, en betaald met creditcard ipv ideal à 17 euro, mijn creditcard verzekert lijnvluchten). Maar dat was dan niet zo nodig?

Wel fijn, die 240 euro kan ik goed gebruiken voor andere dingen
Ik ben dit jaar voor ¤ 314,00 naar Bogota en terug gevlogen. Geen enkel probleem.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_157837321
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2015 15:43 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik ben dit jaar voor ¤ 314,00 naar Bogota en terug gevlogen. Geen enkel probleem.
Wow mooi

Ik had mijn vlucht met skyscanner gevonden, en geboekt via één of andere 'budget fly' site. De zelfde vlucht via de site van de luchtvaartmaatschappij was dus dezelfde prijs aan tax, maar dan ook nog eens een vliegticketprijs van in de 300 euro, dus in totaal de normale prijs van in de 700 euro. Daar zullen ze het dan van moeten hebben denk ik.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 26 november 2015 @ 19:31:17 #131
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157841533
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 15:35 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Klopt, en dat moet gecompenseerd worden op een andere manier. Bijv. door de rest van het vliegtuig wat dan weer meer dan gemiddeld betaalt ;) Verder niks vreemds aan hoor.
Toch blijven zulke tarieven in eerste aanleg vreemd. Ik had vorig jaar een ticket van Malaysian, retour AMS-KUL met een basis prijs van 2 x 2,50. Betaalde uiteindelijk 420 euro. Nu weet ik ook wel dat ze een fors deel via de brandstoftoeslag, terwijl deze nog nooit zo goedkoop was als nu, weer terughalen. Maar vreemd blijft het en maakt dat er steeds later geboekt gaat worden omdat die aanbiedingen dan toch wel komen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157844666
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:31 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Toch blijven zulke tarieven in eerste aanleg vreemd. Ik had vorig jaar een ticket van Malaysian, retour AMS-KUL met een basis prijs van 2 x 2,50. Betaalde uiteindelijk 420 euro. Nu weet ik ook wel dat ze een fors deel via de brandstoftoeslag, terwijl deze nog nooit zo goedkoop was als nu, weer terughalen. Maar vreemd blijft het en maakt dat er steeds later geboekt gaat worden omdat die aanbiedingen dan toch wel komen.
Kan ik dan nog een naheffing krijgen voor de brandstoftoeslag?!
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_157844991
http://www.dewijdewereld.(...)brandstoftoeslag.htm

Blijkbaar kun je niet extra betalen als je geen pakket boekt. Bovendien vertrek ik ook te snel voor deze regeling, en heb ik al betaald.

Ik heb altijd geleerd om tickets ver van tevoren te boeken, maar het lijkt erop dat we steeds meer gaan naar kort van tevoren boeken.

Mijn ticketprijs was gewoon in totaal 1 euro (met daarbij het gangbare bedrag voor taxes van deze internationale vlucht, dus in de 400 euro), echt bizar dus.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Eindredactie Games donderdag 26 november 2015 @ 21:27:30 #134
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_157845894
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:31 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Toch blijven zulke tarieven in eerste aanleg vreemd. Ik had vorig jaar een ticket van Malaysian, retour AMS-KUL met een basis prijs van 2 x 2,50. Betaalde uiteindelijk 420 euro. Nu weet ik ook wel dat ze een fors deel via de brandstoftoeslag, terwijl deze nog nooit zo goedkoop was als nu, weer terughalen. Maar vreemd blijft het en maakt dat er steeds later geboekt gaat worden omdat die aanbiedingen dan toch wel komen.
Vliegtickets blijven een vreemde zaak. Het is toch idioot dat niemand in het vliegtuig hetzelfde betaald voor een vliegticket? Als jij een pot verf koopt, en diegene achter je betaald er veel minder voor, dan wordt je toch ook boos. En als je de dag erop weer hetzelfde potje verf koopt, en weer een ander bedrag betaald, dan kom je toch ook niet meer terug :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_157846151
Ik vlieg in februari voor ¤ 422,00 naar Hawaii :o :P
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_157846309
Ik betaalde twee dagen geleden bijna duizend dollar voor Houston - Boston :P
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 26 november 2015 @ 21:58:06 #137
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_157847286
quote:
4s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:27 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Vliegtickets blijven een vreemde zaak. Het is toch idioot dat niemand in het vliegtuig hetzelfde betaald voor een vliegticket? Als jij een pot verf koopt, en diegene achter je betaald er veel minder voor, dan wordt je toch ook boos. En als je de dag erop weer hetzelfde potje verf koopt, en weer een ander bedrag betaald, dan kom je toch ook niet meer terug :P
:) Maar het is dan ook een sport om de beste prijzen te vinden.

Een beetje kennis van yield management en gegevens van loadfactoren helpen mee om te bepalen of een bepaalde aangeboden prijs goed is. (Maar voor de gemiddelde consument is dat natuurlijk wel wat lastig).
Dit is door de luchtvaartmaatschappijen dan ook bedacht om zoveel mogelijk opbrengsten per stoel te realiseren. En uiteindelijk is het doel natuurlijk wel winst maken.

Daarom is het vanuit het oogpunt van een luchtvaartmaatschappij verstandiger om kort voor vertrek 1 ticket voor 200 euro te verkopen dan 9 tickets voor 20 euro per stuk, want de persoon die het ticket voor 200 euro koopt heeft meestal geen keus en moet de vlucht maken en is dus bereid om die prijs te betalen.

Gelukkig door concurrentie van (low cost) airlines onderling zijn ook deze tarieven wat lager. Zo moest ik in Surabaya direct terug naar Nederland, KLM wilde 1748 euro, Etihad wilde op dezelfde dag mij voor 430 euro vervoeren, beide met een lokale vlucht met Garuda naar Jakarta. Simpelweg omdat KLM het beleid voert dat one way tarieven alleen in de hoogste boekingsklassen geboekt kunnen worden.

Op routes waar veel concurrentie is staan de prijzen erg onder druk, en probeert men van elkaar passagiers af te snoepen, door de dalende olieprijzen is daar ook wel wat ruimte voor, maar niet ongelimiteerd, vroeg of laat zullen er wat maatschappijen een keuze moeten maken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 26 november 2015 @ 22:05:16 #138
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157847553
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:01 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Kan ik dan nog een naheffing krijgen voor de brandstoftoeslag?!
Nee natuurlijk niet. Alleen hoop ik voor je dat ondanks het boeken op een vage site, je al wel een electronisch ticket nummer van de maatschappij waarmee je vliegt hebt gekregen. Want zo niet, dan weet je ook niet zeker of je überhaupt wel een ticket krijgt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_157847948
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 22:05 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Alleen hoop ik voor je dat ondanks het boeken op een vage site, je al wel een electronisch ticket nummer van de maatschappij waarmee je vliegt hebt gekregen. Want zo niet, dan weet je ook niet zeker of je überhaupt wel een ticket krijgt.
Ik heb een eticket gekregen ja. Ik zal even kijken of er zo een electronisch nummer bij zit.

Maar Google leerde dat deze site wel betrouwbaar is, maar dat de klantenservice soms erg slecht te bereiken is. Maar zolang alles goed gaat heb ik die niet nodig.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_157850598
quote:
14s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:32 schreef Hallojo het volgende:
Ik vlieg in februari voor ¤ 422,00 naar Hawaii :o :P
secretflying.com? _O_
pi_157850818
Aww. Ik zie nu dat ze een clausule in de voorwaarden hebben, dat ze binnen 2 dagen contact kunnen opnemen in het geval van een boeking die voor een onjuiste prijs is aangegeven. Dan moet je dus of bijbetalen of je krijg al je geld weer terug.

Duimen dat ze het niet zien :/
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_157854784
quote:
10s.gif Op donderdag 26 november 2015 23:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

secretflying.com? _O_
Neen, vakantiepiraten.nl _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_157856283
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Maar het is dan ook een sport om de beste prijzen te vinden.

Een beetje kennis van yield management en gegevens van loadfactoren helpen mee om te bepalen of een bepaalde aangeboden prijs goed is. (Maar voor de gemiddelde consument is dat natuurlijk wel wat lastig).
ik vind dit echt overdreven, je kan wel precies het algoritme weten hoe een maatschappij zijn prijs berekend. Maar dan weet je nog steeds niet het belangrijkste , en dat is hoeveel stoelen er geboekt zijn op een bepaalde periode.
Soms is vroeg boeken weer interessant omdat er nog veel stoelen over is, en soms is dat weer net niet interessant omdat er op dat moment nog niet alle maatschappijen de boeking vrij hebben gegeven.
Veel vluchten zijn vaak nog twee weken voor vertrek niet meer als tientjes duurder als een half jaar geleden. Alleen op populaire seizoen gebonden bestemmingen zijn de uitzondering.

Het enigste wat je kan doen als je een goeie prijs wilt hebben is een beetje handig zijn tussen de vergelijksites. En dan ben je er snel achter welke vergelijker op welke route het goedkoopste is.

Het blijft altijd een gok.
pi_157857252
Ik zit me nu helemaal druk te maken of ik geen telefoontje krijg met 'uw vlucht is verkeerd geboekt, er stond een verkeerde prijs op de site, we annuleren hem' :')

Misschien had ik beter een wat duurdere kunnen doen :(
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 27 november 2015 @ 19:01:40 #145
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_157865271
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 11:14 schreef Roger_ het volgende:

[..]

ik vind dit echt overdreven, je kan wel precies het algoritme weten hoe een maatschappij zijn prijs berekend. Maar dan weet je nog steeds niet het belangrijkste , en dat is hoeveel stoelen er geboekt zijn op een bepaalde periode.
Soms is vroeg boeken weer interessant omdat er nog veel stoelen over is, en soms is dat weer net niet interessant omdat er op dat moment nog niet alle maatschappijen de boeking vrij hebben gegeven.
Veel vluchten zijn vaak nog twee weken voor vertrek niet meer als tientjes duurder als een half jaar geleden. Alleen op populaire seizoen gebonden bestemmingen zijn de uitzondering.

Het enigste wat je kan doen als je een goeie prijs wilt hebben is een beetje handig zijn tussen de vergelijksites. En dan ben je er snel achter welke vergelijker op welke route het goedkoopste is.

Het blijft altijd een gok.
Het is voor een gewone consument en dus voor mij ook ondoende om het exacte algoritme te weten, is ook onmogelijk want dat wijzigt nog wel eens naar gelang de markt omstandigheden of menselijk ingrijpen.
Exacte passagiersaantallen van komende vluchten zijn ook onbekend, maar gegevens van vluchten uit het verleden en daarbij behorende prijzen zijn wel bekend en aan de hand daarvan kan je bepalen of een aangeboden prijs een goede prijs is of juist niet.
Het blijft uiteraard een gok, maar als je een beetje de bodemprijzen van luchtvaartmaatschappijen op routes weet kom je natuurlijk al een heel eind en kan je aan de hand daarvan je boekingspatroon aanpassen, al moet je natuurlijk wel blijven aanpassen omdat de luchtvaartmaatschappijen dit nog wel eens willen wijzigen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 12:19 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zit me nu helemaal druk te maken of ik geen telefoontje krijg met 'uw vlucht is verkeerd geboekt, er stond een verkeerde prijs op de site, we annuleren hem'

Misschien had ik beter een wat duurdere kunnen doen
Dat is nog best lastig voor een maatschappij om dat te doen als je ter goeder trouw bent geweest. En dat ben je, want een bedrag van 400 euro is nog steeds niet niks, een bedrag van 1 euro daar kan je wel wat vraagtekens bij zetten.
Vergeet niet dat als een luchtvaartmaatschappij niet wil leveren dat je juridisch nog wel eens wat kan en dat kan de luchtvaartmaatschappij meer kosten dan jouw ticket niet honoreren.
Al moet inderdaad het ticket wel zijn uitgegeven en jij daadwerkelijk een (e-ticket)nummer hebben.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 27 november 2015 @ 21:08:27 #146
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_157868358
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 11:14 schreef Roger_ het volgende:

[..]

ik vind dit echt overdreven, je kan wel precies het algoritme weten hoe een maatschappij zijn prijs berekend.
De vliegtuigmaatschappijen bepalen hun prijzen niet zelf, die kopen ze in bij een GDS-en, dit zijn bedrijven die een systeem beheren waar verschillende modellen altijd de beste prijs berekenen. Bijvoorbeeld Sabre, Amadeus en Galileo.

Het 1 euro ticket in deze thread kan gewoon een geval zijn van een maatschappij die om welke reden dan ook voor die vlucht stoelen moet verkopen. Je eten wordt echt wel uit de post overige toeslagen die in je belastingen zit afgerekend, die euro gaan ze nog aan je verdienen. De kans dat je die tickets regelmatig op een long-haul vindt is klein. Vaak als er nieuwe concurrentie op een route, maar anders bij uitzonderingen. USA naar DUS is nu goedkoop, omdat DUS net 5 nieuwe dagelijkse routes naar USA heeft. Dat normaliseert nu alweer. Bij Ryanair enzo is het gebruikelijker, die doen het voor een euro en hopen dat je extra diensten koopt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_157875802
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 november 2015 21:08 schreef XL het volgende:

[..]

De vliegtuigmaatschappijen bepalen hun prijzen niet zelf, die kopen ze in bij een GDS-en, dit zijn bedrijven die een systeem beheren waar verschillende modellen altijd de beste prijs berekenen. Bijvoorbeeld Sabre, Amadeus en Galileo.

Het 1 euro ticket in deze thread kan gewoon een geval zijn van een maatschappij die om welke reden dan ook voor die vlucht stoelen moet verkopen. Je eten wordt echt wel uit de post overige toeslagen die in je belastingen zit afgerekend, die euro gaan ze nog aan je verdienen. De kans dat je die tickets regelmatig op een long-haul vindt is klein. Vaak als er nieuwe concurrentie op een route, maar anders bij uitzonderingen. USA naar DUS is nu goedkoop, omdat DUS net 5 nieuwe dagelijkse routes naar USA heeft. Dat normaliseert nu alweer. Bij Ryanair enzo is het gebruikelijker, die doen het voor een euro en hopen dat je extra diensten koopt.
Ryanair, en andere low cost airlines, willen nog wel eens lokken met 1 euro prijzen, maar dat is one way. Terug naar huis is dan een vollere mep, waardoor je over 2 legs gezien toch weer een min of meer normale prijs betaald.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 28 november 2015 @ 09:37:52 #148
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_157876153
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 08:25 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ryanair, en andere low cost airlines, willen nog wel eens lokken met 1 euro prijzen, maar dat is one way. Terug naar huis is dan een vollere mep, waardoor je over 2 legs gezien toch weer een min of meer normale prijs betaald.
Dat is inderdaad een veel gehanteerde tactiek, ook van Wizzair met 10 euro tarieven. Maar dan loont het nog wel eens om die one way te boeken en te wachten tot een later moment, maar dan heb je niet bij het boeken de zekerheid dat je ook voor een goede prijs terug kunt.
Daarnaast kan het ook zijn dat door het seizoen, begin juli bijvoorbeeld, met Turkish Airlines naar Istanbul je prijzen van 300+ euro betaald, maar de retourtickets in die periode, als niemand terug wil, tussen de 50-100 euro liggen. En dat is logisch, want naar Amsterdam zitten de relatief grote toestellen niet vol, maar terug moet men zelfs passagiers op de vleugel laten plaatsnemen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_157876735
Een vraag over bagage. Deze week kocht ik een nieuwe koffer als ruimbagage voor langere trips, eindelijk de felbegeerde Rimowa aluminium variant. Onder het mom 'in een grote koffer kan je wel minder meenemen, in een kleine niet meer' maar de grootste besteld. De gecombineerde afmetingen zijn echter 167cm, waar de airline standaard 158cm lijkt te zijn. De 167cm is wel inclusief wieltjes en handvatten, als ik enkel het frame meet kom ik op 157cm uit.

Heeft iemand ervaringen met het gebruik van een te grote koffer, worden deze echt opgemeten? Uiteraard wordt het gewicht altijd gecheckt, maar de afmetingen?

Op 80% van mijn trips zal ik alleen handbagage gebruiken, deze is exact het maximale formaat.

[ Bericht 8% gewijzigd door HomoSaabiens op 28-11-2015 11:13:47 ]
TRV
  Moderator zaterdag 28 november 2015 @ 11:49:27 #150
155227 crew  Guppy
dus
pi_157877415
167cm?! Daar zou ik gewoon in kunnen staan :o
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')