abonnement Unibet Coolblue
pi_157533750
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 november 2015 23:55 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Zo' n LCC zal z'n stoelen waarschijnlijk niet overboeken, want betaald en niet op komen dagen is pech en geld weg. Dit in tegenstelling tot andere maatschappijen waar je de niet goedkoopste tickets kunt wijzigen. Dus ja, waarschijnlijk blijven die stoelen leeg.
lekker. Vliegtuig is zo goed als vol. En ik heb 3 stoelen
pi_157533938
Als jij in je eentje op een rij van 3 in een vol.vliegtuig gaat zitten kan je er wel zeker van zijn dat er in no time iemand bij komt zitten :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_157534029
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 november 2015 01:01 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als jij in je eentje op een rij van 3 in een vol.vliegtuig gaat zitten kan je er wel zeker van zijn dat er in no time iemand bij komt zitten :)
hoezo, die hebben hun eigen stoel :(
pi_157553555
:')
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  zaterdag 14 november 2015 @ 23:12:32 #105
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_157557543
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 november 2015 19:52 schreef Yreal het volgende:
Stel nou dat ik 3 tickets heb, kan ik die gewoon allemaal inchecken en dan languit gaan liggen?
Dat ligt aan de airline.
Bij TUI kan je bijvoorbeeld die extra stoelen er bij kopen. (die je dan alleen krijgt als ze stoelen overhouden)
So we just called him Fred
pi_157560546
Ik heb wel eens een middenrij van 4 voor mij alleen gehad, languit slapen _O_
pi_157562166
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 01:35 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb wel eens een middenrij van 4 voor mij alleen gehad, languit slapen _O_
ik heb eens de hele achterste economy cabin , voor me alleen gehad in een A380 , alleen shit dat de arm leuningen niet omhoog konden :(
pi_157562215
Eerst maar eens zien dat wizz me niet gaat naaien op handbagage. Hun kleine handbagage is toch een stuk kleiner dan ik verwacht had.
  zondag 15 november 2015 @ 11:28:16 #109
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157563738
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 09:24 schreef Roger_ het volgende:

[..]

ik heb eens de hele achterste economy cabin , voor me alleen gehad in een A380 , alleen shit dat de arm leuningen niet omhoog konden :(
Hij kon het deblokkeer handeltje niet vinden..... _O-
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  zondag 15 november 2015 @ 11:30:53 #110
331265 TheeLiefhebber
ik drink graag thee
pi_157563777
Ik ben onlangs in Peru geweest, en zou van Lima terug vliegen naar Amsterdam. Om in Lima te komen had ik een vlucht geboekt bij een andere maatschappij (Avianca) om van Puerto Maldanado via Cusco naar Lima te vliegen. Nu was er op de dag van de terugvlucht een vliegtuig gecrasht waardoor vliegtuigen niet konden landen in Cusco en onze vlucht van Avianca gecancelled werd. De volgende dag konden we alsnog vliegen alleen misten we daarmee de aansluiting voor de vlucht naar Nederland via KLM.

Ik heb de vlucht van KLM moeten omboeken en dit heeft me 850 euro per persoon gekost, plus extra kosten voor hotelovernachting etcetera. KLM kan nergens in tegemort komen aangezien het geen aansluitende vlucht was (begrijpelijk), echter Avianca is eveneens niet bereid om ergens in tegemoet te komen 'aangezien het niet hun verantwoordelijkheid is dat er een vliegtuig gecrasht is van een andere partij'. Zij vinden de vlucht op de volgende dag een passende oplossing en zijn niet bereid om verantwoordelijkheid te nemen voor andere kosten. (Bizar). Reisverzekering geeft aan dat het niet binnen het pakket valt en dat de vliegmaatschappij verantwoordelijk is.

We hebben een aantal keer geprobeerd om in contact te komen met Avianca maar ze trekken hun handen overal vanaf. Later ook formele klachten ingediend bij de maatschappij, maar kregen hierop wederom een soortgelijke reactie.

Wie weet tot wie ik mij kan richten? Euclaim zou kunnen bemiddelen maar niet buiten Europa, reisverzekering doet niets, rechtsbijstand heb ik (helaas) niet. Maar waar kan ik nu wel terecht?
pi_157564139
quote:
1s.gif Op zondag 15 november 2015 11:28 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Hij kon het deblokkeer handeltje niet vinden..... _O-
..... wat denk je zelf ?
pi_157564919
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 11:30 schreef TheeLiefhebber het volgende:
Wie weet tot wie ik mij kan richten? Euclaim zou kunnen bemiddelen maar niet buiten Europa, reisverzekering doet niets, rechtsbijstand heb ik (helaas) niet. Maar waar kan ik nu wel terecht?
Dat is gewoon pech hebben en volgende keer beter de voorwaarden van je reisverzekering checken. Avianca heeft geen blaam, want heeft je proberen te vervoeren maar dat lukte niet door omstandigheden buiten hun schuld. KLM staat hier al helemaal buiten.
Je zou theoretisch alleen de schuldige van de vliegtuigcrash verantwoordelijk kunnen stellen, maar dan zal je even moeten wachten op het onderzoek.
pi_157564951
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 09:33 schreef Yreal het volgende:
Eerst maar eens zien dat wizz me niet gaat naaien op handbagage. Hun kleine handbagage is toch een stuk kleiner dan ik verwacht had.
Daar controleren ze wel op en die kleine handbagage is echt heel klein.
pi_157569246
quote:
14s.gif Op zondag 15 november 2015 12:34 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Daar controleren ze wel op en die kleine handbagage is echt heel klein.
viel er op zich makkelijk binnen, maar echt gekeken hebben ze ook niet.
pi_157574097
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 11:30 schreef TheeLiefhebber het volgende:
Ik ben onlangs in Peru geweest, en zou van Lima terug vliegen naar Amsterdam. Om in Lima te komen had ik een vlucht geboekt bij een andere maatschappij (Avianca) om van Puerto Maldanado via Cusco naar Lima te vliegen. Nu was er op de dag van de terugvlucht een vliegtuig gecrasht waardoor vliegtuigen niet konden landen in Cusco en onze vlucht van Avianca gecancelled werd. De volgende dag konden we alsnog vliegen alleen misten we daarmee de aansluiting voor de vlucht naar Nederland via KLM.

Ik heb de vlucht van KLM moeten omboeken en dit heeft me 850 euro per persoon gekost, plus extra kosten voor hotelovernachting etcetera. KLM kan nergens in tegemort komen aangezien het geen aansluitende vlucht was (begrijpelijk), echter Avianca is eveneens niet bereid om ergens in tegemoet te komen 'aangezien het niet hun verantwoordelijkheid is dat er een vliegtuig gecrasht is van een andere partij'. Zij vinden de vlucht op de volgende dag een passende oplossing en zijn niet bereid om verantwoordelijkheid te nemen voor andere kosten. (Bizar). Reisverzekering geeft aan dat het niet binnen het pakket valt en dat de vliegmaatschappij verantwoordelijk is.

We hebben een aantal keer geprobeerd om in contact te komen met Avianca maar ze trekken hun handen overal vanaf. Later ook formele klachten ingediend bij de maatschappij, maar kregen hierop wederom een soortgelijke reactie.

Wie weet tot wie ik mij kan richten? Euclaim zou kunnen bemiddelen maar niet buiten Europa, reisverzekering doet niets, rechtsbijstand heb ik (helaas) niet. Maar waar kan ik nu wel terecht?
Helaas. Die risico heb je zelf genomen. Inderdaad, het is karig, maar Avianca heeft gedaan wat ze konden doen om je naar Lima te krijgen (een crash is voor hen ook overmacht). Je hebt ook directe vluchten van Puerto Maldonado naar Lima, ik geloof met LAN. Je had ook extra dag kunnen inbouwen in Lima voor precies zulke gevallen.

Ik was afgelopen jaar in Peru en had ook zoiets gedaan, maar ik wist dat als er iets mis zou gaan met mijn vlucht (ik geloof met Star) dat ik dan de sjaak zou zijn.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  maandag 16 november 2015 @ 22:44:32 #116
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_157612448
quote:
0s.gif Op zondag 15 november 2015 11:30 schreef TheeLiefhebber het volgende:
Wie weet tot wie ik mij kan richten? Euclaim zou kunnen bemiddelen maar niet buiten Europa, reisverzekering doet niets, rechtsbijstand heb ik (helaas) niet. Maar waar kan ik nu wel terecht?
Tot niemand ben ik bang. Je hebt twee losse tickets geboekt bij verschillende airlines. Beiden hebben je volgens de geldende regels vervoerd.

Het is je eigen risico dat als je twee losse vluchten aan elkaar plakt. Als je het stuk Puerto Maldanado naar Lima óók bij KLM had geboekt dan had KLM je kosteloos om geboekt naar een latere vlucht. Je was dan sowieso nóg duurder uitgeweest als ik naar de ticket prijzen kijk voor
Puerto Maldanado - Lima met Avianca (¤ 120)
Lima - Amsterdam met KLM (¤ 1700)
Puerto Maldanado - Amsterdam met KLM (¤ 3600)

Afgelopen juni ben ik met iemand op reis geweest naa Curaçao met iemand die daarvoor nog een vlucht uit Moskou had met KLM, terwijl we met Arke naar Curaçao vlogen. Ook toen een dag extra gepland, juist om deze reden.
So we just called him Fred
pi_157628843
Beste aardige club dat wizz. De heen reis gewoon met het blote oog een klein labeltje ontvangen, terug is er niet eens gekeken naar bagage. Verder gewoon mijn 3 stoelen kunnen gebruiken. Stuk minder pauperig dan ryanair in ieder geval.
  dinsdag 17 november 2015 @ 20:30:49 #118
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_157632192
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 18:51 schreef Yreal het volgende:
Beste aardige club dat wizz. De heen reis gewoon met het blote oog een klein labeltje ontvangen, terug is er niet eens gekeken naar bagage. Verder gewoon mijn 3 stoelen kunnen gebruiken. Stuk minder pauperig dan ryanair in ieder geval.
Het hangt toch wel heel erg van de luchthaven en bezetting van het vliegtuig af hoe streng men is, in Eindhoven valt het op zich wel mee, zeker als je niet als een schaap in de rij gaat staan waar de medewerkster dan langsloopt maar pas later, als het daadwerkelijk boarden al aan de gang is en er weinig tijd is dan is de controle al minder, want personeel wordt afgerekend op tijdig vertrekken. In bijvoorbeeld Budapest waar men een schuur heeft waar je moet boarden is men in principe iedereen daadwerkelijk aan het controleren bij de ingang van die schuur, daar gebruikt men dus ook pre-boarding waardoor daar voldoende tijd voor is.
Het hangt er ook vanaf of het een basis is, want eigen personeel krijgt commissie voor elk verkochte grote bagage aan de gate, dus dat kan een extra motivatie zijn, naast het feit dat wanneer er een optie van pre-boarden is men genoeg tijd heeft voor deze controle, want als dat niet kan heb je de 14 minuten welke het daadwerkelijk kost om een vol vliegtuig te boarden volop nodig, discussie aan de gate past daar niet bij.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_157632274
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:30 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het hangt toch wel heel erg van de luchthaven en bezetting van het vliegtuig af hoe streng men is, in Eindhoven valt het op zich wel mee, zeker als je niet als een schaap in de rij gaat staan waar de medewerkster dan langsloopt maar pas later, als het daadwerkelijk boarden al aan de gang is en er weinig tijd is dan is de controle al minder, want personeel wordt afgerekend op tijdig vertrekken. In bijvoorbeeld Budapest waar men een schuur heeft waar je moet boarden is men in principe iedereen daadwerkelijk aan het controleren bij de ingang van die schuur, daar gebruikt men dus ook pre-boarding waardoor daar voldoende tijd voor is.
Het hangt er ook vanaf of het een basis is, want eigen personeel krijgt commissie voor elk verkochte grote bagage aan de gate, dus dat kan een extra motivatie zijn, naast het feit dat wanneer er een optie van pre-boarden is men genoeg tijd heeft voor deze controle, want als dat niet kan heb je de 14 minuten welke het daadwerkelijk kost om een vol vliegtuig te boarden volop nodig, discussie aan de gate past daar niet bij.
Fair enough. Heeft het er ook niet mee te maken dat het vliegtuig half leeg was en dat het dan geen moer uitmaakt?
  dinsdag 17 november 2015 @ 21:14:40 #120
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_157633755
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 20:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

Fair enough. Heeft het er ook niet mee te maken dat het vliegtuig half leeg was en dat het dan geen moer uitmaakt?
Nu zal dat mogelijk de alertheid van het personeel ook wat doen verzachten, bij een relatief leeg toestel ontstaan er geen problemen bij het boarden omdat de handbagage gemakkelijk in de bakken past waardoor men wat soepeler om zou kunnen gaan met regels, want wat het grondpersoneel moet voorkomen is dat aan het einde van het boardproces geen handbagage meer in de bakken past en dan die bagage alsnog het ruim in moet, want dat kost tijd, veel tijd die er niet is als je een beetje op tijd wil vertrekken. En daar wordt het grondpersoneel op afgerekend, vanaf het moment dat het toestel aan de gate staat is in het contract met de afhandelaar besproken dat deze ook binnen de XX minuten gereed moet zijn voor vertrek, anders moet er een verklaring worden opgesteld, en bagage uit vliegtuig alsnog in ruim checken valt niet onder eentje die goed gaat uitpakken voor de afhandelaar.

Ik vlieg regelmatig met Wizz, maar op bijvoorbeeld Budapest is men in principe altijd heel streng, hoe vol of leeg de vlucht ook is, en zie ik regelmatig nutteloze acties waar men de mini handtas in de koffer moet doen bij de ingang van de schuur, om vervolgens bij de boarding pass en ID controle 3 meter verder diezelfde handtas er weer uit moet halen omdat die spullen daar in zitten.
Al moet worden gezegd dat ik zelf nooit problemen heb, allereerst voldoet mijn handbagage over het algemeen aan het kleine formaat en zeker aan het 'grote' formaat maar ik heb ooit de ingeving gehad om een priority pass te kopen waarmee je op elke vlucht 'gratis' elke stoel mag selecteren, priority boarding hebt en 'grote' handbagage mag meenemen, ik zie toch wel een iets andere houding van het personeel).

[ Bericht 5% gewijzigd door ozzietukker op 17-11-2015 21:19:50 ]
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_157654492
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 november 2015 21:14 schreef ozzietukker het volgende:
...
priority pass te kopen...
Een priority pass van airpauperpauper, dat lijkt me echt op een presidentiele uitvoering van een dacia. Ik vraag me af hoe groot het voordeel t.o.v. reguliere maatschappijen nog is als je geld moet neertellen om van dit soort beperkingen af te komen.
  woensdag 18 november 2015 @ 19:31:49 #122
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157655049
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 19:14 schreef vaduz het volgende:

[..]

Een priority pass van airpauperpauper, dat lijkt me echt op een presidentiele uitvoering van een dacia. Ik vraag me af hoe groot het voordeel t.o.v. reguliere maatschappijen nog is als je geld moet neertellen om van dit soort beperkingen af te komen.
Je weetz toch, Ozzie is van alle markten thuis, slaapt ook vaker in een vliegtuigstoel dan thuis, vliegt uitsluitend met handbagage op ieder vliegveld in Europa en ten oosten daarvan, cancelt en wisselt zijn vluchten vaker voor een prijs waar jij alleen maar van kan dromen, kent ieder vliegtuig type van haver tot gort en maakt er blijkbaar een sport van om met zoveel mogelijk maatschappijen op de meest onmogelijke tijden naar zoveel mogelijk afgelegen gebieden te vliegen. ;)
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  woensdag 18 november 2015 @ 20:05:27 #123
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_157656110
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 19:14 schreef vaduz het volgende:

[..]

Een priority pass van airpauperpauper, dat lijkt me echt op een presidentiele uitvoering van een dacia. Ik vraag me af hoe groot het voordeel t.o.v. reguliere maatschappijen nog is als je geld moet neertellen om van dit soort beperkingen af te komen.
Als je de kosten tegen de baten afweegt dan is zo'n priority pass van een 'airpauperpauper' helemaal zo slecht nog niet. Want bij Wizzair kost die pas 99 euro voor een jaar, en daarmee kan je kosteloos stoelen bij de nooduitgang of eerste rij (met extra beenruimte) selecteren bij elke vlucht die je binnen een jaar maakt, wanneer je dit met reguliere maatschappijen vliegt hoeveel kosten moet je maken om op diezelfde stoelen te zitten?

Ik zit bij voorkeur ook Business bij Turkish dat is qua kwaliteit natuurlijk een stuk comfortabeler, maar uiteindelijk betaal je, zelfs als je free upgrades krijgt, er natuurlijk ook gewoon voor doordat de vluchtprijzen gemiddeld wel hoger liggen.

Uiteraard moet je afwegen of het een goede investering is, maak je 1 a 2 trips per jaar, weggegooid geld, maar doe je er wat meer dan kan dit interessant zijn, Easyjet heeft ook succes met haar priority pass bij veel zakenreizigers en dat is niet voor niets, voor mij is deze weer niet interessant, want de 4 a 5 vluchten met Easyjet per jaar zullen niet opwegen tegen deze kosten.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_157657212
quote:
0s.gif Op woensdag 18 november 2015 20:05 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Als je de kosten tegen de baten afweegt dan is zo'n priority pass van een 'airpauperpauper' helemaal zo slecht nog niet. Want bij Wizzair kost die pas 99 euro voor een jaar, en daarmee kan je kosteloos stoelen bij de nooduitgang of eerste rij (met extra beenruimte) selecteren bij elke vlucht die je binnen een jaar maakt, wanneer je dit met reguliere maatschappijen vliegt hoeveel kosten moet je maken om op diezelfde stoelen te zitten?
Ligt nogal aan de maatschappij. Ik ben zelf ook best lang, maar voor vluchten binnen Europa vind ik het zonde om bij te betalen voor een betere zitplek. Een uurtje of 3 krap zitten is niet fijn, maar best te doen. Zelf probeer ik als het niet mogelijk is op de rij van de nooduitgang te komen, de rij er achter te nemen. Als er dan niemand zit, kun je makkelijk na het opstijgen snel van plek wisselen. Als je echt 20 keer per jaar met Wizz vliegt kan ik me nog wel voorstellen, dat je zo een pas neemt.
quote:
Ik zit bij voorkeur ook Business bij Turkish dat is qua kwaliteit natuurlijk een stuk comfortabeler, maar uiteindelijk betaal je, zelfs als je free upgrades krijgt, er natuurlijk ook gewoon voor doordat de vluchtprijzen gemiddeld wel hoger liggen.
Dat is dan ook business, het verschil met economy is natuurlijk een stuk kleiner. Als je dan moet bijbetalen wegens te grote handbagage, voor ruimbagage, voor inchecken, voor een glaasje water, kosten om op afgelegen vliegvelden te geraken, - dan vraag ik me in veel gevallen af wat het nut is van zo een maatschappij.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 26 november 2015 @ 15:27:45 #125
414785 sirdanilot
pi_157835496
Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een vlucht geboekt, die 200 euro goedkoper was dan vergelijkbare vluchten naar deze bestemming (ik zeg even niet waar, maar ergens in zuid-amerika). Normaal is dat vanaf amsterdam al gauw 700 euro, en ik heb dus een vlucht voor rond de 450 euro geboekt.

Ik keek naar de prijs details, en er stond 'ticketprijs 1 euro' en 'belastingen 400 nogwat euro'

Hoe kan dit? Heb ik gewoon heel erg veel geluk? Heeft de maatschappij een foutje gemaakt? Is er nog kans dat mijn vlucht wordt geanulleerd?

Ook op mijn factuur staat doodleuk dat de ticketprijs 1 euro is, en de rest van het bedrag dus puur de tax.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 26 november 2015 @ 15:29:02 #126
414785 sirdanilot
pi_157835527
Het is wel zo dat ik via secret flying .com zag dat er goedkope vluchten waren op een deel van mijn traject. Zou het kunnen dat ik er 1 van die heb meegepakt? Maar dan nog vind ik een ticketprijs van 1 euro wel heel laag voor een intercontinentale vlucht :') Aangenomen dat de maatschappij geen winst boekt op de taxes, boeken ze dus flink verlies op mijn ticket, want 1 euro voor een zitplaats op al die vluchtne, alle service etc.... dat kan nooit uit.

Op andere sites zag ik ongeveer de zelfde vlucht voor de normale prijs van 700 gaan.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_157835657
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 15:29 schreef sirdanilot het volgende:
Aangenomen dat de maatschappij geen winst boekt op de taxes, boeken ze dus flink verlies op mijn ticket, want 1 euro voor een zitplaats op al die vluchtne, alle service etc.... dat kan nooit uit.


Klopt, en dat moet gecompenseerd worden op een andere manier. Bijv. door de rest van het vliegtuig wat dan weer meer dan gemiddeld betaalt ;) Verder niks vreemds aan hoor.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 26 november 2015 @ 15:36:48 #128
414785 sirdanilot
pi_157835693
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 15:35 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Klopt, en dat moet gecompenseerd worden op een andere manier. Bijv. door de rest van het vliegtuig wat dan weer meer dan gemiddeld betaalt ;) Verder niks vreemds aan hoor.
Dus ik heb gewoon geluk?
Ik hoef niet bang te zijn dat mijn vlucht zomaar wordt geanulleerd en ik een veel duurdere moet kopen?

Ik heb mezelf aan alle kanten verzekerd omdat ik het nogal een risico vond (een verzekering van de boekignssite a 9 euro, en betaald met creditcard ipv ideal à 17 euro, mijn creditcard verzekert lijnvluchten). Maar dat was dan niet zo nodig?

Wel fijn, die 240 euro kan ik goed gebruiken voor andere dingen
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_157835873
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 15:36 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Dus ik heb gewoon geluk?
Ik hoef niet bang te zijn dat mijn vlucht zomaar wordt geanulleerd en ik een veel duurdere moet kopen?

Ik heb mezelf aan alle kanten verzekerd omdat ik het nogal een risico vond (een verzekering van de boekignssite a 9 euro, en betaald met creditcard ipv ideal à 17 euro, mijn creditcard verzekert lijnvluchten). Maar dat was dan niet zo nodig?

Wel fijn, die 240 euro kan ik goed gebruiken voor andere dingen
Ik ben dit jaar voor ¤ 314,00 naar Bogota en terug gevlogen. Geen enkel probleem.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 26 november 2015 @ 16:53:39 #130
414785 sirdanilot
pi_157837321
quote:
7s.gif Op donderdag 26 november 2015 15:43 schreef Hallojo het volgende:

[..]

Ik ben dit jaar voor ¤ 314,00 naar Bogota en terug gevlogen. Geen enkel probleem.
Wow mooi

Ik had mijn vlucht met skyscanner gevonden, en geboekt via één of andere 'budget fly' site. De zelfde vlucht via de site van de luchtvaartmaatschappij was dus dezelfde prijs aan tax, maar dan ook nog eens een vliegticketprijs van in de 300 euro, dus in totaal de normale prijs van in de 700 euro. Daar zullen ze het dan van moeten hebben denk ik.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  donderdag 26 november 2015 @ 19:31:17 #131
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157841533
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 15:35 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Klopt, en dat moet gecompenseerd worden op een andere manier. Bijv. door de rest van het vliegtuig wat dan weer meer dan gemiddeld betaalt ;) Verder niks vreemds aan hoor.
Toch blijven zulke tarieven in eerste aanleg vreemd. Ik had vorig jaar een ticket van Malaysian, retour AMS-KUL met een basis prijs van 2 x 2,50. Betaalde uiteindelijk 420 euro. Nu weet ik ook wel dat ze een fors deel via de brandstoftoeslag, terwijl deze nog nooit zo goedkoop was als nu, weer terughalen. Maar vreemd blijft het en maakt dat er steeds later geboekt gaat worden omdat die aanbiedingen dan toch wel komen.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 26 november 2015 @ 21:01:01 #132
414785 sirdanilot
pi_157844666
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:31 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Toch blijven zulke tarieven in eerste aanleg vreemd. Ik had vorig jaar een ticket van Malaysian, retour AMS-KUL met een basis prijs van 2 x 2,50. Betaalde uiteindelijk 420 euro. Nu weet ik ook wel dat ze een fors deel via de brandstoftoeslag, terwijl deze nog nooit zo goedkoop was als nu, weer terughalen. Maar vreemd blijft het en maakt dat er steeds later geboekt gaat worden omdat die aanbiedingen dan toch wel komen.
Kan ik dan nog een naheffing krijgen voor de brandstoftoeslag?!
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 26 november 2015 @ 21:08:47 #133
414785 sirdanilot
pi_157844991
http://www.dewijdewereld.(...)brandstoftoeslag.htm

Blijkbaar kun je niet extra betalen als je geen pakket boekt. Bovendien vertrek ik ook te snel voor deze regeling, en heb ik al betaald.

Ik heb altijd geleerd om tickets ver van tevoren te boeken, maar het lijkt erop dat we steeds meer gaan naar kort van tevoren boeken.

Mijn ticketprijs was gewoon in totaal 1 euro (met daarbij het gangbare bedrag voor taxes van deze internationale vlucht, dus in de 400 euro), echt bizar dus.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  Eindredactie Games donderdag 26 november 2015 @ 21:27:30 #134
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_157845894
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 19:31 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Toch blijven zulke tarieven in eerste aanleg vreemd. Ik had vorig jaar een ticket van Malaysian, retour AMS-KUL met een basis prijs van 2 x 2,50. Betaalde uiteindelijk 420 euro. Nu weet ik ook wel dat ze een fors deel via de brandstoftoeslag, terwijl deze nog nooit zo goedkoop was als nu, weer terughalen. Maar vreemd blijft het en maakt dat er steeds later geboekt gaat worden omdat die aanbiedingen dan toch wel komen.
Vliegtickets blijven een vreemde zaak. Het is toch idioot dat niemand in het vliegtuig hetzelfde betaald voor een vliegticket? Als jij een pot verf koopt, en diegene achter je betaald er veel minder voor, dan wordt je toch ook boos. En als je de dag erop weer hetzelfde potje verf koopt, en weer een ander bedrag betaald, dan kom je toch ook niet meer terug :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_157846151
Ik vlieg in februari voor ¤ 422,00 naar Hawaii :o :P
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_157846309
Ik betaalde twee dagen geleden bijna duizend dollar voor Houston - Boston :P
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 26 november 2015 @ 21:58:06 #137
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_157847286
quote:
4s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:27 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Vliegtickets blijven een vreemde zaak. Het is toch idioot dat niemand in het vliegtuig hetzelfde betaald voor een vliegticket? Als jij een pot verf koopt, en diegene achter je betaald er veel minder voor, dan wordt je toch ook boos. En als je de dag erop weer hetzelfde potje verf koopt, en weer een ander bedrag betaald, dan kom je toch ook niet meer terug :P
:) Maar het is dan ook een sport om de beste prijzen te vinden.

Een beetje kennis van yield management en gegevens van loadfactoren helpen mee om te bepalen of een bepaalde aangeboden prijs goed is. (Maar voor de gemiddelde consument is dat natuurlijk wel wat lastig).
Dit is door de luchtvaartmaatschappijen dan ook bedacht om zoveel mogelijk opbrengsten per stoel te realiseren. En uiteindelijk is het doel natuurlijk wel winst maken.

Daarom is het vanuit het oogpunt van een luchtvaartmaatschappij verstandiger om kort voor vertrek 1 ticket voor 200 euro te verkopen dan 9 tickets voor 20 euro per stuk, want de persoon die het ticket voor 200 euro koopt heeft meestal geen keus en moet de vlucht maken en is dus bereid om die prijs te betalen.

Gelukkig door concurrentie van (low cost) airlines onderling zijn ook deze tarieven wat lager. Zo moest ik in Surabaya direct terug naar Nederland, KLM wilde 1748 euro, Etihad wilde op dezelfde dag mij voor 430 euro vervoeren, beide met een lokale vlucht met Garuda naar Jakarta. Simpelweg omdat KLM het beleid voert dat one way tarieven alleen in de hoogste boekingsklassen geboekt kunnen worden.

Op routes waar veel concurrentie is staan de prijzen erg onder druk, en probeert men van elkaar passagiers af te snoepen, door de dalende olieprijzen is daar ook wel wat ruimte voor, maar niet ongelimiteerd, vroeg of laat zullen er wat maatschappijen een keuze moeten maken.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 26 november 2015 @ 22:05:16 #138
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_157847553
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:01 schreef sirdanilot het volgende:

[..]

Kan ik dan nog een naheffing krijgen voor de brandstoftoeslag?!
Nee natuurlijk niet. Alleen hoop ik voor je dat ondanks het boeken op een vage site, je al wel een electronisch ticket nummer van de maatschappij waarmee je vliegt hebt gekregen. Want zo niet, dan weet je ook niet zeker of je überhaupt wel een ticket krijgt.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 26 november 2015 @ 22:16:45 #139
414785 sirdanilot
pi_157847948
quote:
1s.gif Op donderdag 26 november 2015 22:05 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet. Alleen hoop ik voor je dat ondanks het boeken op een vage site, je al wel een electronisch ticket nummer van de maatschappij waarmee je vliegt hebt gekregen. Want zo niet, dan weet je ook niet zeker of je überhaupt wel een ticket krijgt.
Ik heb een eticket gekregen ja. Ik zal even kijken of er zo een electronisch nummer bij zit.

Maar Google leerde dat deze site wel betrouwbaar is, maar dat de klantenservice soms erg slecht te bereiken is. Maar zolang alles goed gaat heb ik die niet nodig.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_157850598
quote:
14s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:32 schreef Hallojo het volgende:
Ik vlieg in februari voor ¤ 422,00 naar Hawaii :o :P
secretflying.com? _O_
  User die het meest klaagt 2022 donderdag 26 november 2015 @ 23:34:24 #141
414785 sirdanilot
pi_157850818
Aww. Ik zie nu dat ze een clausule in de voorwaarden hebben, dat ze binnen 2 dagen contact kunnen opnemen in het geval van een boeking die voor een onjuiste prijs is aangegeven. Dan moet je dus of bijbetalen of je krijg al je geld weer terug.

Duimen dat ze het niet zien :/
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_157854784
quote:
10s.gif Op donderdag 26 november 2015 23:26 schreef Yreal het volgende:

[..]

secretflying.com? _O_
Neen, vakantiepiraten.nl _O_
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_157856283
quote:
0s.gif Op donderdag 26 november 2015 21:58 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

:) Maar het is dan ook een sport om de beste prijzen te vinden.

Een beetje kennis van yield management en gegevens van loadfactoren helpen mee om te bepalen of een bepaalde aangeboden prijs goed is. (Maar voor de gemiddelde consument is dat natuurlijk wel wat lastig).
ik vind dit echt overdreven, je kan wel precies het algoritme weten hoe een maatschappij zijn prijs berekend. Maar dan weet je nog steeds niet het belangrijkste , en dat is hoeveel stoelen er geboekt zijn op een bepaalde periode.
Soms is vroeg boeken weer interessant omdat er nog veel stoelen over is, en soms is dat weer net niet interessant omdat er op dat moment nog niet alle maatschappijen de boeking vrij hebben gegeven.
Veel vluchten zijn vaak nog twee weken voor vertrek niet meer als tientjes duurder als een half jaar geleden. Alleen op populaire seizoen gebonden bestemmingen zijn de uitzondering.

Het enigste wat je kan doen als je een goeie prijs wilt hebben is een beetje handig zijn tussen de vergelijksites. En dan ben je er snel achter welke vergelijker op welke route het goedkoopste is.

Het blijft altijd een gok.
  User die het meest klaagt 2022 vrijdag 27 november 2015 @ 12:19:52 #144
414785 sirdanilot
pi_157857252
Ik zit me nu helemaal druk te maken of ik geen telefoontje krijg met 'uw vlucht is verkeerd geboekt, er stond een verkeerde prijs op de site, we annuleren hem' :')

Misschien had ik beter een wat duurdere kunnen doen :(
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
  vrijdag 27 november 2015 @ 19:01:40 #145
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_157865271
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 11:14 schreef Roger_ het volgende:

[..]

ik vind dit echt overdreven, je kan wel precies het algoritme weten hoe een maatschappij zijn prijs berekend. Maar dan weet je nog steeds niet het belangrijkste , en dat is hoeveel stoelen er geboekt zijn op een bepaalde periode.
Soms is vroeg boeken weer interessant omdat er nog veel stoelen over is, en soms is dat weer net niet interessant omdat er op dat moment nog niet alle maatschappijen de boeking vrij hebben gegeven.
Veel vluchten zijn vaak nog twee weken voor vertrek niet meer als tientjes duurder als een half jaar geleden. Alleen op populaire seizoen gebonden bestemmingen zijn de uitzondering.

Het enigste wat je kan doen als je een goeie prijs wilt hebben is een beetje handig zijn tussen de vergelijksites. En dan ben je er snel achter welke vergelijker op welke route het goedkoopste is.

Het blijft altijd een gok.
Het is voor een gewone consument en dus voor mij ook ondoende om het exacte algoritme te weten, is ook onmogelijk want dat wijzigt nog wel eens naar gelang de markt omstandigheden of menselijk ingrijpen.
Exacte passagiersaantallen van komende vluchten zijn ook onbekend, maar gegevens van vluchten uit het verleden en daarbij behorende prijzen zijn wel bekend en aan de hand daarvan kan je bepalen of een aangeboden prijs een goede prijs is of juist niet.
Het blijft uiteraard een gok, maar als je een beetje de bodemprijzen van luchtvaartmaatschappijen op routes weet kom je natuurlijk al een heel eind en kan je aan de hand daarvan je boekingspatroon aanpassen, al moet je natuurlijk wel blijven aanpassen omdat de luchtvaartmaatschappijen dit nog wel eens willen wijzigen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 12:19 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zit me nu helemaal druk te maken of ik geen telefoontje krijg met 'uw vlucht is verkeerd geboekt, er stond een verkeerde prijs op de site, we annuleren hem'

Misschien had ik beter een wat duurdere kunnen doen
Dat is nog best lastig voor een maatschappij om dat te doen als je ter goeder trouw bent geweest. En dat ben je, want een bedrag van 400 euro is nog steeds niet niks, een bedrag van 1 euro daar kan je wel wat vraagtekens bij zetten.
Vergeet niet dat als een luchtvaartmaatschappij niet wil leveren dat je juridisch nog wel eens wat kan en dat kan de luchtvaartmaatschappij meer kosten dan jouw ticket niet honoreren.
Al moet inderdaad het ticket wel zijn uitgegeven en jij daadwerkelijk een (e-ticket)nummer hebben.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 27 november 2015 @ 21:08:27 #146
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_157868358
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 november 2015 11:14 schreef Roger_ het volgende:

[..]

ik vind dit echt overdreven, je kan wel precies het algoritme weten hoe een maatschappij zijn prijs berekend.
De vliegtuigmaatschappijen bepalen hun prijzen niet zelf, die kopen ze in bij een GDS-en, dit zijn bedrijven die een systeem beheren waar verschillende modellen altijd de beste prijs berekenen. Bijvoorbeeld Sabre, Amadeus en Galileo.

Het 1 euro ticket in deze thread kan gewoon een geval zijn van een maatschappij die om welke reden dan ook voor die vlucht stoelen moet verkopen. Je eten wordt echt wel uit de post overige toeslagen die in je belastingen zit afgerekend, die euro gaan ze nog aan je verdienen. De kans dat je die tickets regelmatig op een long-haul vindt is klein. Vaak als er nieuwe concurrentie op een route, maar anders bij uitzonderingen. USA naar DUS is nu goedkoop, omdat DUS net 5 nieuwe dagelijkse routes naar USA heeft. Dat normaliseert nu alweer. Bij Ryanair enzo is het gebruikelijker, die doen het voor een euro en hopen dat je extra diensten koopt.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_157875802
quote:
99s.gif Op vrijdag 27 november 2015 21:08 schreef XL het volgende:

[..]

De vliegtuigmaatschappijen bepalen hun prijzen niet zelf, die kopen ze in bij een GDS-en, dit zijn bedrijven die een systeem beheren waar verschillende modellen altijd de beste prijs berekenen. Bijvoorbeeld Sabre, Amadeus en Galileo.

Het 1 euro ticket in deze thread kan gewoon een geval zijn van een maatschappij die om welke reden dan ook voor die vlucht stoelen moet verkopen. Je eten wordt echt wel uit de post overige toeslagen die in je belastingen zit afgerekend, die euro gaan ze nog aan je verdienen. De kans dat je die tickets regelmatig op een long-haul vindt is klein. Vaak als er nieuwe concurrentie op een route, maar anders bij uitzonderingen. USA naar DUS is nu goedkoop, omdat DUS net 5 nieuwe dagelijkse routes naar USA heeft. Dat normaliseert nu alweer. Bij Ryanair enzo is het gebruikelijker, die doen het voor een euro en hopen dat je extra diensten koopt.
Ryanair, en andere low cost airlines, willen nog wel eens lokken met 1 euro prijzen, maar dat is one way. Terug naar huis is dan een vollere mep, waardoor je over 2 legs gezien toch weer een min of meer normale prijs betaald.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zaterdag 28 november 2015 @ 09:37:52 #148
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_157876153
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 november 2015 08:25 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Ryanair, en andere low cost airlines, willen nog wel eens lokken met 1 euro prijzen, maar dat is one way. Terug naar huis is dan een vollere mep, waardoor je over 2 legs gezien toch weer een min of meer normale prijs betaald.
Dat is inderdaad een veel gehanteerde tactiek, ook van Wizzair met 10 euro tarieven. Maar dan loont het nog wel eens om die one way te boeken en te wachten tot een later moment, maar dan heb je niet bij het boeken de zekerheid dat je ook voor een goede prijs terug kunt.
Daarnaast kan het ook zijn dat door het seizoen, begin juli bijvoorbeeld, met Turkish Airlines naar Istanbul je prijzen van 300+ euro betaald, maar de retourtickets in die periode, als niemand terug wil, tussen de 50-100 euro liggen. En dat is logisch, want naar Amsterdam zitten de relatief grote toestellen niet vol, maar terug moet men zelfs passagiers op de vleugel laten plaatsnemen...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_157876735
Een vraag over bagage. Deze week kocht ik een nieuwe koffer als ruimbagage voor langere trips, eindelijk de felbegeerde Rimowa aluminium variant. Onder het mom 'in een grote koffer kan je wel minder meenemen, in een kleine niet meer' maar de grootste besteld. De gecombineerde afmetingen zijn echter 167cm, waar de airline standaard 158cm lijkt te zijn. De 167cm is wel inclusief wieltjes en handvatten, als ik enkel het frame meet kom ik op 157cm uit.

Heeft iemand ervaringen met het gebruik van een te grote koffer, worden deze echt opgemeten? Uiteraard wordt het gewicht altijd gecheckt, maar de afmetingen?

Op 80% van mijn trips zal ik alleen handbagage gebruiken, deze is exact het maximale formaat.

[ Bericht 8% gewijzigd door HomoSaabiens op 28-11-2015 11:13:47 ]
TRV
  Moderator zaterdag 28 november 2015 @ 11:49:27 #150
155227 crew  Guppy
dus
pi_157877415
167cm?! Daar zou ik gewoon in kunnen staan :o
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')