lekker. Vliegtuig is zo goed als vol. En ik heb 3 stoelenquote:Op vrijdag 13 november 2015 23:55 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Zo' n LCC zal z'n stoelen waarschijnlijk niet overboeken, want betaald en niet op komen dagen is pech en geld weg. Dit in tegenstelling tot andere maatschappijen waar je de niet goedkoopste tickets kunt wijzigen. Dus ja, waarschijnlijk blijven die stoelen leeg.
hoezo, die hebben hun eigen stoelquote:Op zaterdag 14 november 2015 01:01 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Als jij in je eentje op een rij van 3 in een vol.vliegtuig gaat zitten kan je er wel zeker van zijn dat er in no time iemand bij komt zitten
Dat ligt aan de airline.quote:Op vrijdag 13 november 2015 19:52 schreef Yreal het volgende:
Stel nou dat ik 3 tickets heb, kan ik die gewoon allemaal inchecken en dan languit gaan liggen?
ik heb eens de hele achterste economy cabin , voor me alleen gehad in een A380 , alleen shit dat de arm leuningen niet omhoog kondenquote:Op zondag 15 november 2015 01:35 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb wel eens een middenrij van 4 voor mij alleen gehad, languit slapen
Hij kon het deblokkeer handeltje niet vinden.....quote:Op zondag 15 november 2015 09:24 schreef Roger_ het volgende:
[..]
ik heb eens de hele achterste economy cabin , voor me alleen gehad in een A380 , alleen shit dat de arm leuningen niet omhoog konden
..... wat denk je zelf ?quote:Op zondag 15 november 2015 11:28 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Hij kon het deblokkeer handeltje niet vinden.....
Dat is gewoon pech hebben en volgende keer beter de voorwaarden van je reisverzekering checken. Avianca heeft geen blaam, want heeft je proberen te vervoeren maar dat lukte niet door omstandigheden buiten hun schuld. KLM staat hier al helemaal buiten.quote:Op zondag 15 november 2015 11:30 schreef TheeLiefhebber het volgende:
Wie weet tot wie ik mij kan richten? Euclaim zou kunnen bemiddelen maar niet buiten Europa, reisverzekering doet niets, rechtsbijstand heb ik (helaas) niet. Maar waar kan ik nu wel terecht?
Daar controleren ze wel op en die kleine handbagage is echt heel klein.quote:Op zondag 15 november 2015 09:33 schreef Yreal het volgende:
Eerst maar eens zien dat wizz me niet gaat naaien op handbagage. Hun kleine handbagage is toch een stuk kleiner dan ik verwacht had.
viel er op zich makkelijk binnen, maar echt gekeken hebben ze ook niet.quote:Op zondag 15 november 2015 12:34 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Daar controleren ze wel op en die kleine handbagage is echt heel klein.
Helaas. Die risico heb je zelf genomen. Inderdaad, het is karig, maar Avianca heeft gedaan wat ze konden doen om je naar Lima te krijgen (een crash is voor hen ook overmacht). Je hebt ook directe vluchten van Puerto Maldonado naar Lima, ik geloof met LAN. Je had ook extra dag kunnen inbouwen in Lima voor precies zulke gevallen.quote:Op zondag 15 november 2015 11:30 schreef TheeLiefhebber het volgende:
Ik ben onlangs in Peru geweest, en zou van Lima terug vliegen naar Amsterdam. Om in Lima te komen had ik een vlucht geboekt bij een andere maatschappij (Avianca) om van Puerto Maldanado via Cusco naar Lima te vliegen. Nu was er op de dag van de terugvlucht een vliegtuig gecrasht waardoor vliegtuigen niet konden landen in Cusco en onze vlucht van Avianca gecancelled werd. De volgende dag konden we alsnog vliegen alleen misten we daarmee de aansluiting voor de vlucht naar Nederland via KLM.
Ik heb de vlucht van KLM moeten omboeken en dit heeft me 850 euro per persoon gekost, plus extra kosten voor hotelovernachting etcetera. KLM kan nergens in tegemort komen aangezien het geen aansluitende vlucht was (begrijpelijk), echter Avianca is eveneens niet bereid om ergens in tegemoet te komen 'aangezien het niet hun verantwoordelijkheid is dat er een vliegtuig gecrasht is van een andere partij'. Zij vinden de vlucht op de volgende dag een passende oplossing en zijn niet bereid om verantwoordelijkheid te nemen voor andere kosten. (Bizar). Reisverzekering geeft aan dat het niet binnen het pakket valt en dat de vliegmaatschappij verantwoordelijk is.
We hebben een aantal keer geprobeerd om in contact te komen met Avianca maar ze trekken hun handen overal vanaf. Later ook formele klachten ingediend bij de maatschappij, maar kregen hierop wederom een soortgelijke reactie.
Wie weet tot wie ik mij kan richten? Euclaim zou kunnen bemiddelen maar niet buiten Europa, reisverzekering doet niets, rechtsbijstand heb ik (helaas) niet. Maar waar kan ik nu wel terecht?
Tot niemand ben ik bang. Je hebt twee losse tickets geboekt bij verschillende airlines. Beiden hebben je volgens de geldende regels vervoerd.quote:Op zondag 15 november 2015 11:30 schreef TheeLiefhebber het volgende:
Wie weet tot wie ik mij kan richten? Euclaim zou kunnen bemiddelen maar niet buiten Europa, reisverzekering doet niets, rechtsbijstand heb ik (helaas) niet. Maar waar kan ik nu wel terecht?
Het hangt toch wel heel erg van de luchthaven en bezetting van het vliegtuig af hoe streng men is, in Eindhoven valt het op zich wel mee, zeker als je niet als een schaap in de rij gaat staan waar de medewerkster dan langsloopt maar pas later, als het daadwerkelijk boarden al aan de gang is en er weinig tijd is dan is de controle al minder, want personeel wordt afgerekend op tijdig vertrekken. In bijvoorbeeld Budapest waar men een schuur heeft waar je moet boarden is men in principe iedereen daadwerkelijk aan het controleren bij de ingang van die schuur, daar gebruikt men dus ook pre-boarding waardoor daar voldoende tijd voor is.quote:Op dinsdag 17 november 2015 18:51 schreef Yreal het volgende:
Beste aardige club dat wizz. De heen reis gewoon met het blote oog een klein labeltje ontvangen, terug is er niet eens gekeken naar bagage. Verder gewoon mijn 3 stoelen kunnen gebruiken. Stuk minder pauperig dan ryanair in ieder geval.
Fair enough. Heeft het er ook niet mee te maken dat het vliegtuig half leeg was en dat het dan geen moer uitmaakt?quote:Op dinsdag 17 november 2015 20:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het hangt toch wel heel erg van de luchthaven en bezetting van het vliegtuig af hoe streng men is, in Eindhoven valt het op zich wel mee, zeker als je niet als een schaap in de rij gaat staan waar de medewerkster dan langsloopt maar pas later, als het daadwerkelijk boarden al aan de gang is en er weinig tijd is dan is de controle al minder, want personeel wordt afgerekend op tijdig vertrekken. In bijvoorbeeld Budapest waar men een schuur heeft waar je moet boarden is men in principe iedereen daadwerkelijk aan het controleren bij de ingang van die schuur, daar gebruikt men dus ook pre-boarding waardoor daar voldoende tijd voor is.
Het hangt er ook vanaf of het een basis is, want eigen personeel krijgt commissie voor elk verkochte grote bagage aan de gate, dus dat kan een extra motivatie zijn, naast het feit dat wanneer er een optie van pre-boarden is men genoeg tijd heeft voor deze controle, want als dat niet kan heb je de 14 minuten welke het daadwerkelijk kost om een vol vliegtuig te boarden volop nodig, discussie aan de gate past daar niet bij.
Nu zal dat mogelijk de alertheid van het personeel ook wat doen verzachten, bij een relatief leeg toestel ontstaan er geen problemen bij het boarden omdat de handbagage gemakkelijk in de bakken past waardoor men wat soepeler om zou kunnen gaan met regels, want wat het grondpersoneel moet voorkomen is dat aan het einde van het boardproces geen handbagage meer in de bakken past en dan die bagage alsnog het ruim in moet, want dat kost tijd, veel tijd die er niet is als je een beetje op tijd wil vertrekken. En daar wordt het grondpersoneel op afgerekend, vanaf het moment dat het toestel aan de gate staat is in het contract met de afhandelaar besproken dat deze ook binnen de XX minuten gereed moet zijn voor vertrek, anders moet er een verklaring worden opgesteld, en bagage uit vliegtuig alsnog in ruim checken valt niet onder eentje die goed gaat uitpakken voor de afhandelaar.quote:Op dinsdag 17 november 2015 20:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Fair enough. Heeft het er ook niet mee te maken dat het vliegtuig half leeg was en dat het dan geen moer uitmaakt?
Een priority pass van airpauperpauper, dat lijkt me echt op een presidentiele uitvoering van een dacia. Ik vraag me af hoe groot het voordeel t.o.v. reguliere maatschappijen nog is als je geld moet neertellen om van dit soort beperkingen af te komen.quote:
Je weetz toch, Ozzie is van alle markten thuis, slaapt ook vaker in een vliegtuigstoel dan thuis, vliegt uitsluitend met handbagage op ieder vliegveld in Europa en ten oosten daarvan, cancelt en wisselt zijn vluchten vaker voor een prijs waar jij alleen maar van kan dromen, kent ieder vliegtuig type van haver tot gort en maakt er blijkbaar een sport van om met zoveel mogelijk maatschappijen op de meest onmogelijke tijden naar zoveel mogelijk afgelegen gebieden te vliegen.quote:Op woensdag 18 november 2015 19:14 schreef vaduz het volgende:
[..]
Een priority pass van airpauperpauper, dat lijkt me echt op een presidentiele uitvoering van een dacia. Ik vraag me af hoe groot het voordeel t.o.v. reguliere maatschappijen nog is als je geld moet neertellen om van dit soort beperkingen af te komen.
Als je de kosten tegen de baten afweegt dan is zo'n priority pass van een 'airpauperpauper' helemaal zo slecht nog niet. Want bij Wizzair kost die pas 99 euro voor een jaar, en daarmee kan je kosteloos stoelen bij de nooduitgang of eerste rij (met extra beenruimte) selecteren bij elke vlucht die je binnen een jaar maakt, wanneer je dit met reguliere maatschappijen vliegt hoeveel kosten moet je maken om op diezelfde stoelen te zitten?quote:Op woensdag 18 november 2015 19:14 schreef vaduz het volgende:
[..]
Een priority pass van airpauperpauper, dat lijkt me echt op een presidentiele uitvoering van een dacia. Ik vraag me af hoe groot het voordeel t.o.v. reguliere maatschappijen nog is als je geld moet neertellen om van dit soort beperkingen af te komen.
Ligt nogal aan de maatschappij. Ik ben zelf ook best lang, maar voor vluchten binnen Europa vind ik het zonde om bij te betalen voor een betere zitplek. Een uurtje of 3 krap zitten is niet fijn, maar best te doen. Zelf probeer ik als het niet mogelijk is op de rij van de nooduitgang te komen, de rij er achter te nemen. Als er dan niemand zit, kun je makkelijk na het opstijgen snel van plek wisselen. Als je echt 20 keer per jaar met Wizz vliegt kan ik me nog wel voorstellen, dat je zo een pas neemt.quote:Op woensdag 18 november 2015 20:05 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Als je de kosten tegen de baten afweegt dan is zo'n priority pass van een 'airpauperpauper' helemaal zo slecht nog niet. Want bij Wizzair kost die pas 99 euro voor een jaar, en daarmee kan je kosteloos stoelen bij de nooduitgang of eerste rij (met extra beenruimte) selecteren bij elke vlucht die je binnen een jaar maakt, wanneer je dit met reguliere maatschappijen vliegt hoeveel kosten moet je maken om op diezelfde stoelen te zitten?
Dat is dan ook business, het verschil met economy is natuurlijk een stuk kleiner. Als je dan moet bijbetalen wegens te grote handbagage, voor ruimbagage, voor inchecken, voor een glaasje water, kosten om op afgelegen vliegvelden te geraken, - dan vraag ik me in veel gevallen af wat het nut is van zo een maatschappij.quote:Ik zit bij voorkeur ook Business bij Turkish dat is qua kwaliteit natuurlijk een stuk comfortabeler, maar uiteindelijk betaal je, zelfs als je free upgrades krijgt, er natuurlijk ook gewoon voor doordat de vluchtprijzen gemiddeld wel hoger liggen.
Klopt, en dat moet gecompenseerd worden op een andere manier. Bijv. door de rest van het vliegtuig wat dan weer meer dan gemiddeld betaalt Verder niks vreemds aan hoor.quote:Op donderdag 26 november 2015 15:29 schreef sirdanilot het volgende:
Aangenomen dat de maatschappij geen winst boekt op de taxes, boeken ze dus flink verlies op mijn ticket, want 1 euro voor een zitplaats op al die vluchtne, alle service etc.... dat kan nooit uit.
Dus ik heb gewoon geluk?quote:Op donderdag 26 november 2015 15:35 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Klopt, en dat moet gecompenseerd worden op een andere manier. Bijv. door de rest van het vliegtuig wat dan weer meer dan gemiddeld betaalt Verder niks vreemds aan hoor.
Ik ben dit jaar voor ¤ 314,00 naar Bogota en terug gevlogen. Geen enkel probleem.quote:Op donderdag 26 november 2015 15:36 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Dus ik heb gewoon geluk?
Ik hoef niet bang te zijn dat mijn vlucht zomaar wordt geanulleerd en ik een veel duurdere moet kopen?
Ik heb mezelf aan alle kanten verzekerd omdat ik het nogal een risico vond (een verzekering van de boekignssite a 9 euro, en betaald met creditcard ipv ideal à 17 euro, mijn creditcard verzekert lijnvluchten). Maar dat was dan niet zo nodig?
Wel fijn, die 240 euro kan ik goed gebruiken voor andere dingen
Wow mooiquote:Op donderdag 26 november 2015 15:43 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Ik ben dit jaar voor ¤ 314,00 naar Bogota en terug gevlogen. Geen enkel probleem.
Toch blijven zulke tarieven in eerste aanleg vreemd. Ik had vorig jaar een ticket van Malaysian, retour AMS-KUL met een basis prijs van 2 x 2,50. Betaalde uiteindelijk 420 euro. Nu weet ik ook wel dat ze een fors deel via de brandstoftoeslag, terwijl deze nog nooit zo goedkoop was als nu, weer terughalen. Maar vreemd blijft het en maakt dat er steeds later geboekt gaat worden omdat die aanbiedingen dan toch wel komen.quote:Op donderdag 26 november 2015 15:35 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Klopt, en dat moet gecompenseerd worden op een andere manier. Bijv. door de rest van het vliegtuig wat dan weer meer dan gemiddeld betaalt Verder niks vreemds aan hoor.
Kan ik dan nog een naheffing krijgen voor de brandstoftoeslag?!quote:Op donderdag 26 november 2015 19:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Toch blijven zulke tarieven in eerste aanleg vreemd. Ik had vorig jaar een ticket van Malaysian, retour AMS-KUL met een basis prijs van 2 x 2,50. Betaalde uiteindelijk 420 euro. Nu weet ik ook wel dat ze een fors deel via de brandstoftoeslag, terwijl deze nog nooit zo goedkoop was als nu, weer terughalen. Maar vreemd blijft het en maakt dat er steeds later geboekt gaat worden omdat die aanbiedingen dan toch wel komen.
Vliegtickets blijven een vreemde zaak. Het is toch idioot dat niemand in het vliegtuig hetzelfde betaald voor een vliegticket? Als jij een pot verf koopt, en diegene achter je betaald er veel minder voor, dan wordt je toch ook boos. En als je de dag erop weer hetzelfde potje verf koopt, en weer een ander bedrag betaald, dan kom je toch ook niet meer terugquote:Op donderdag 26 november 2015 19:31 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Toch blijven zulke tarieven in eerste aanleg vreemd. Ik had vorig jaar een ticket van Malaysian, retour AMS-KUL met een basis prijs van 2 x 2,50. Betaalde uiteindelijk 420 euro. Nu weet ik ook wel dat ze een fors deel via de brandstoftoeslag, terwijl deze nog nooit zo goedkoop was als nu, weer terughalen. Maar vreemd blijft het en maakt dat er steeds later geboekt gaat worden omdat die aanbiedingen dan toch wel komen.
Maar het is dan ook een sport om de beste prijzen te vinden.quote:Op donderdag 26 november 2015 21:27 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Vliegtickets blijven een vreemde zaak. Het is toch idioot dat niemand in het vliegtuig hetzelfde betaald voor een vliegticket? Als jij een pot verf koopt, en diegene achter je betaald er veel minder voor, dan wordt je toch ook boos. En als je de dag erop weer hetzelfde potje verf koopt, en weer een ander bedrag betaald, dan kom je toch ook niet meer terug
Nee natuurlijk niet. Alleen hoop ik voor je dat ondanks het boeken op een vage site, je al wel een electronisch ticket nummer van de maatschappij waarmee je vliegt hebt gekregen. Want zo niet, dan weet je ook niet zeker of je überhaupt wel een ticket krijgt.quote:Op donderdag 26 november 2015 21:01 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Kan ik dan nog een naheffing krijgen voor de brandstoftoeslag?!
Ik heb een eticket gekregen ja. Ik zal even kijken of er zo een electronisch nummer bij zit.quote:Op donderdag 26 november 2015 22:05 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet. Alleen hoop ik voor je dat ondanks het boeken op een vage site, je al wel een electronisch ticket nummer van de maatschappij waarmee je vliegt hebt gekregen. Want zo niet, dan weet je ook niet zeker of je überhaupt wel een ticket krijgt.
secretflying.com?quote:Op donderdag 26 november 2015 21:32 schreef Hallojo het volgende:
Ik vlieg in februari voor ¤ 422,00 naar Hawaii
Neen, vakantiepiraten.nlquote:
ik vind dit echt overdreven, je kan wel precies het algoritme weten hoe een maatschappij zijn prijs berekend. Maar dan weet je nog steeds niet het belangrijkste , en dat is hoeveel stoelen er geboekt zijn op een bepaalde periode.quote:Op donderdag 26 november 2015 21:58 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Maar het is dan ook een sport om de beste prijzen te vinden.
Een beetje kennis van yield management en gegevens van loadfactoren helpen mee om te bepalen of een bepaalde aangeboden prijs goed is. (Maar voor de gemiddelde consument is dat natuurlijk wel wat lastig).
Het is voor een gewone consument en dus voor mij ook ondoende om het exacte algoritme te weten, is ook onmogelijk want dat wijzigt nog wel eens naar gelang de markt omstandigheden of menselijk ingrijpen.quote:Op vrijdag 27 november 2015 11:14 schreef Roger_ het volgende:
[..]
ik vind dit echt overdreven, je kan wel precies het algoritme weten hoe een maatschappij zijn prijs berekend. Maar dan weet je nog steeds niet het belangrijkste , en dat is hoeveel stoelen er geboekt zijn op een bepaalde periode.
Soms is vroeg boeken weer interessant omdat er nog veel stoelen over is, en soms is dat weer net niet interessant omdat er op dat moment nog niet alle maatschappijen de boeking vrij hebben gegeven.
Veel vluchten zijn vaak nog twee weken voor vertrek niet meer als tientjes duurder als een half jaar geleden. Alleen op populaire seizoen gebonden bestemmingen zijn de uitzondering.
Het enigste wat je kan doen als je een goeie prijs wilt hebben is een beetje handig zijn tussen de vergelijksites. En dan ben je er snel achter welke vergelijker op welke route het goedkoopste is.
Het blijft altijd een gok.
Dat is nog best lastig voor een maatschappij om dat te doen als je ter goeder trouw bent geweest. En dat ben je, want een bedrag van 400 euro is nog steeds niet niks, een bedrag van 1 euro daar kan je wel wat vraagtekens bij zetten.quote:Op vrijdag 27 november 2015 12:19 schreef sirdanilot het volgende:
Ik zit me nu helemaal druk te maken of ik geen telefoontje krijg met 'uw vlucht is verkeerd geboekt, er stond een verkeerde prijs op de site, we annuleren hem'
Misschien had ik beter een wat duurdere kunnen doen
De vliegtuigmaatschappijen bepalen hun prijzen niet zelf, die kopen ze in bij een GDS-en, dit zijn bedrijven die een systeem beheren waar verschillende modellen altijd de beste prijs berekenen. Bijvoorbeeld Sabre, Amadeus en Galileo.quote:Op vrijdag 27 november 2015 11:14 schreef Roger_ het volgende:
[..]
ik vind dit echt overdreven, je kan wel precies het algoritme weten hoe een maatschappij zijn prijs berekend.
Ryanair, en andere low cost airlines, willen nog wel eens lokken met 1 euro prijzen, maar dat is one way. Terug naar huis is dan een vollere mep, waardoor je over 2 legs gezien toch weer een min of meer normale prijs betaald.quote:Op vrijdag 27 november 2015 21:08 schreef XL het volgende:
[..]
De vliegtuigmaatschappijen bepalen hun prijzen niet zelf, die kopen ze in bij een GDS-en, dit zijn bedrijven die een systeem beheren waar verschillende modellen altijd de beste prijs berekenen. Bijvoorbeeld Sabre, Amadeus en Galileo.
Het 1 euro ticket in deze thread kan gewoon een geval zijn van een maatschappij die om welke reden dan ook voor die vlucht stoelen moet verkopen. Je eten wordt echt wel uit de post overige toeslagen die in je belastingen zit afgerekend, die euro gaan ze nog aan je verdienen. De kans dat je die tickets regelmatig op een long-haul vindt is klein. Vaak als er nieuwe concurrentie op een route, maar anders bij uitzonderingen. USA naar DUS is nu goedkoop, omdat DUS net 5 nieuwe dagelijkse routes naar USA heeft. Dat normaliseert nu alweer. Bij Ryanair enzo is het gebruikelijker, die doen het voor een euro en hopen dat je extra diensten koopt.
Dat is inderdaad een veel gehanteerde tactiek, ook van Wizzair met 10 euro tarieven. Maar dan loont het nog wel eens om die one way te boeken en te wachten tot een later moment, maar dan heb je niet bij het boeken de zekerheid dat je ook voor een goede prijs terug kunt.quote:Op zaterdag 28 november 2015 08:25 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Ryanair, en andere low cost airlines, willen nog wel eens lokken met 1 euro prijzen, maar dat is one way. Terug naar huis is dan een vollere mep, waardoor je over 2 legs gezien toch weer een min of meer normale prijs betaald.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |