Ja ik heb toch echt een e-ticket met een nummer van 13 cijfers. Dat klopt als ik het vergelijk met een ander ticket dat ik nog ergens op mijn PC vond staan, van Lufthansa (ook naar zuid amerika). Duimen dan maar.quote:Op vrijdag 27 november 2015 19:01 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dat is nog best lastig voor een maatschappij om dat te doen als je ter goeder trouw bent geweest. En dat ben je, want een bedrag van 400 euro is nog steeds niet niks, een bedrag van 1 euro daar kan je wel wat vraagtekens bij zetten.
Vergeet niet dat als een luchtvaartmaatschappij niet wil leveren dat je juridisch nog wel eens wat kan en dat kan de luchtvaartmaatschappij meer kosten dan jouw ticket niet honoreren.
Al moet inderdaad het ticket wel zijn uitgegeven en jij daadwerkelijk een (e-ticket)nummer hebben.
Eind goed, al goed dus. Zodra je een e-ticket nummer hebt is je boeking definitief en het enige onwaarschijnlijke wat nog kan gebeuren is dat je vlucht gecancelled wordt. Maar dan wordt je vanzelf op een volgende vlucht overgeboekt. Niets om je nu dus verder druk om te maken.quote:Op zaterdag 28 november 2015 13:23 schreef sirdanilot het volgende:
Oh blijkbaar kan ik gewoon 'review booking' doen bij de luchtvaartmaatschappij zelf, en hij pakt het referentie nummer gewoon, laat het juiste ticket nummer zien, etc.
Dan lijkt het me wel geregeld.
Het enige wat ik niet mag doen is de vlucht veranderen, omdat het via de reis organisatie is geboekt ipv bij de luchtvaartmaatschappij zelf.
Ja dat lukt ook, staat gewoon in het systeem dus.quote:Op zondag 29 november 2015 00:22 schreef MartijnUK het volgende:
Als je een boekingscode hebt (PNR) en de maatschappij is aangesloten bij AMADEUS kun je ook op www.checkmytrip.com de boeking verifiëren
Kort een bondig, als het langer als 2 weken voor vertrek is dan mag een luchtvaartmaatschappij de vlucht annuleren zonder dat jij daar enige extra compensatie voor mag verwachten.(En reden aangeven is dan ook verwaarloosbaar hierin, want commerciële reden (lees vlucht niet vol) is ook een reden.quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kreeg gisteren een mailtje van Air China. Dat mijn vlucht Peking - Dusseldorf is geannuleerd. Geen reden erbij verder.
Uit het mailtje begreep ik ook dat ze een andere vlucht geregeld hadden. Naar Frankfurt. Lekker is dat..
Telefonisch moest ik dit nog bevestigen (dat stond in de mail; maar komt natuurlijk neer op iets anders regelen), maar Air China neemt niet op.
Het vreemde vind ik dat de geannuleerde vlucht gewoon nog steeds te boeken is. Mag een maatschappij zonder reden mijn vlucht annuleren?
Nietquote:Op vrijdag 4 december 2015 22:07 schreef opreis het volgende:
hoe erg is het als je handbagage bij transavia 56 cm lang is (door het handvat) ipv 55cm?
Gewoon doen als de airline het als één ticket verkoopt. Als het misloopt zetten ze je op een andere vlucht, wat jou verder qua geld iig niks kost. Met BA dus ik neem aan gewoon op T5 zonder transfer moet het best lukken.quote:Op zaterdag 5 december 2015 20:52 schreef j95 het volgende:
Hoi. Is 1u45 genoeg tijd om over te stappen op Heathrow? Of moet je dan heel veel geluk hebben? En hoe is British Airways, beetje oke? (vlucht naar Bangkok, overstap in Londen)
Ja, dat mogen ze. Helaas!quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kreeg gisteren een mailtje van Air China. Dat mijn vlucht Peking - Dusseldorf is geannuleerd. Geen reden erbij verder.
Uit het mailtje begreep ik ook dat ze een andere vlucht geregeld hadden. Naar Frankfurt. Lekker is dat..
Telefonisch moest ik dit nog bevestigen (dat stond in de mail; maar komt natuurlijk neer op iets anders regelen), maar Air China neemt niet op.
Het vreemde vind ik dat de geannuleerde vlucht gewoon nog steeds te boeken is. Mag een maatschappij zonder reden mijn vlucht annuleren?
KLM heeft dit tot twee keer toe bij mij ook geprobeerd, ik gok simpelweg omdat ze de stoelen op mijn originele lucht duurder konden verkopen (aangezien de stoelen op de vlucht die ik toegewezen kreeg een stuk goedkoper waren). Ik heb ze destijds gebeld met de mededeling dat ik dacht dat er 'per ongeluk' een foutje gemaakt was, ben gelijk weer teruggeboekt op mijn originele vlucht.quote:Op vrijdag 4 december 2015 16:20 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Kreeg gisteren een mailtje van Air China. Dat mijn vlucht Peking - Dusseldorf is geannuleerd. Geen reden erbij verder.
Uit het mailtje begreep ik ook dat ze een andere vlucht geregeld hadden. Naar Frankfurt. Lekker is dat..
Telefonisch moest ik dit nog bevestigen (dat stond in de mail; maar komt natuurlijk neer op iets anders regelen), maar Air China neemt niet op.
Het vreemde vind ik dat de geannuleerde vlucht gewoon nog steeds te boeken is. Mag een maatschappij zonder reden mijn vlucht annuleren?
Tijd is genoeg, alleen als je twee aparte tickets hebt geboekt met ruimbagage wordt het tricky. BA is als KLM, het kan prima zijn, het kan behoorlijk rottig zijn, je weet het nooit van tevoren.quote:Op zaterdag 5 december 2015 20:52 schreef j95 het volgende:
Hoi. Is 1u45 genoeg tijd om over te stappen op Heathrow? Of moet je dan heel veel geluk hebben? En hoe is British Airways, beetje oke? (vlucht naar Bangkok, overstap in Londen)
1) Jups; erg krap maar zou best kunnen. Zo lang als je maar geen vertraging oploopt. Neem wat schoon ondergoed mee in je handbagage voor het geval dat. Kan zijn dat jij het haalt en je bagage niet.quote:Op zondag 6 december 2015 22:05 schreef magicseller het volgende:
1) beetje krap lijkt me, maar de combinatie wordt wel door Iberia aangeboden ... problematisch?
2) mochten we de overstap missen, verzorgd Iberia dan een anternatief?
3) zo ja, draaien we dan op voor eventuele meerkosten, vanwege ons lage tarief?
Overzetten op andere vluchten, lees een eerdere vlucht, komt wel vaker voor als je eerder op een luchthaven bent en de overstaptijd mogelijk wat beperkt is voor de vervolgvlucht, en wanneer er plaats is dan kost dit de luchtvaartmaatschappij niets.quote:Op zondag 6 december 2015 12:38 schreef MissGump het volgende:
[..]
KLM heeft dit tot twee keer toe bij mij ook geprobeerd, ik gok simpelweg omdat ze de stoelen op mijn originele lucht duurder konden verkopen (aangezien de stoelen op de vlucht die ik toegewezen kreeg een stuk goedkoper waren). Ik heb ze destijds gebeld met de mededeling dat ik dacht dat er 'per ongeluk' een foutje gemaakt was, ben gelijk weer teruggeboekt op mijn originele vlucht.
Volgens mij proberen ze het gewoon in de hoop dat mensen niet even checken hoe en wat, kunnen ze weer net een paar tientjes meer verdienen.
Ben wel benieuwd of je met deze combinatie ook de instapkaarten al op Schiphol kunt krijgen, om nog maar niet te praten over het doorlabelen van bagage, want de terminals 123 en terminal 4 liggen een eindje uit elkaar, en als het daadwerkelijk over verschillende terminals (4) en dan naar (123) gaat dan is Iberia (zucht) niet ingericht om deze transfer in goede banen te leiden...quote:Op zondag 6 december 2015 22:26 schreef miro86 het volgende:
[..]
1) Jups; erg krap maar zou best kunnen. Zo lang als je maar geen vertraging oploopt. Neem wat schoon ondergoed mee in je handbagage voor het geval dat. Kan zijn dat jij het haalt en je bagage niet.
2) Ja. Hoogstwaarschijnlijk vlieg je dan een dag later.
3) Nee. Afhankelijj van hoe je omgeboekt wordt kun je wat geld voor eten + een hotel overnachting krijgen van Iberia + geld voor de vertraging volgens de EU richtlijn (dat krijg je pas later; moet je claimen)
Je verliest wel een dagje vakantie als het misgaat, maar een dagje Madrid is ook niet zo slecht.
Ik vlieg donderdag ochtend naar Panama met een vergelijkbare overstap combi, alleen heb ik daar 2 uur voor.
Wat uitmaakt is of je langs een paspoort & wapen check moet of niet, oftewel Schengen of niet. Je vlucht naar Costa Rica is dus buiten Schengen dus, dat gaat je tijd kosten.quote:Op zondag 6 december 2015 22:40 schreef magicseller het volgende:
@ozzietukker
het zijn natuurlijk beide internationale vluchten, kan het zijn dat T4 alleen voor nationale vluchten is ?
@miro86 dank voor de onderbroekentip ;-)
Beetje krap is alleen de stoel van Amsterdam naar Madrid met IberiaExpress. Beetje heel krap.quote:Op zondag 6 december 2015 22:05 schreef magicseller het volgende:
Wij gaan riching costa rica met Iberia vanuit amsterdam via Madrid met lijnvlucht
Overstappen in Madrid naar andere terminal met 1:00 uur overstaptijd EN TERMINAL WIJZIGING !
(waarom ? scheelt een hele hoop centjes ;-) ...)
vlucht geboekt via Cheaptickets, vlucht amsterdam Madrid is kennelijk met een andere maatschappij (OPERATED BY COMPANIA OPERADORA DE CORTO Y MEDIO), maar de vlucht wordt kennelijk wel onder de Iberia vlag uitgevoord
1) beetje krap lijkt me, maar de combinatie wordt wel door Iberia aangeboden ... problematisch?
2) mochten we de overstap missen, verzorgd Iberia dan een anternatief?
3) zo ja, draaien we dan op voor eventuele meerkosten, vanwege ons lage tarief?
ps ik zie dat de tijden van terminal naar terminal meevallen:
http://www.aeropuertomadr(...)etween-terminals.htm
Dit. En gewoon gelijk de weg vragen aan personeel.quote:Op maandag 7 december 2015 12:34 schreef XL het volgende:
[..]
Beetje krap is alleen de stoel van Amsterdam naar Madrid met IberiaExpress. Beetje heel krap.
1 uur 45 op MAD is prima te doen, je moet alleen zoals gezegd geen vertraging oplopen op je eerste vlucht en niet teveel treuzelen als je aankomt. Ga direct naar je nieuwe gate, kijk hoeveel tijd je nog over hebt en ga daarna pas drinken kopen, eten halen. Winkeltjes bekijken etc.
Als je euro tickets hebt zul je wel ryanair vliegen, met allemaal losse enkeltjes. Zolang je voor de tijd van je vlucht door de security gaat is er geen limiet. Op je wachten doen die vluchten natuurlijk niet. Eigen verantwoordelijkheid.quote:Op maandag 7 december 2015 16:59 schreef Yreal het volgende:
Even een noob vraag over overstappen. Als ik binnen de eu blijf, kan ik dan gewoon binnen het vliegveld gewoon naar de volgende gate lopen? Of is dat hoofdzakelijk afhankelijk van het vliegveld? Bijvoorbeeld op turijn zou het handig zijn als ik meteen door kon lopen zodat je vanuit de vlucht van Eindhoven die naar Barcelona kan halen. ( ik heb dat ticket voor een euro kunnen kopen, dit lijkt me de beste invulling ervan)
En als ik er tussentijds juist wel uit wil, kan ik dan vanaf ieder moment terug? Ook als ik twee aparte tickets heb. Bijvoorbeeld vanaf Stockholm naar Helsinki en dan door naar Copenhagen. Als ik dan s middags het vliegveld uit ga en een beetje de stad gaat verkennen, kan ik dan op ieder moment weer naar binnen? Het lijkt me dat er iets van een limiet is op de tijd dat de beveiliging je doorlaat?
Thanks voor de antwoorden.
1uur op MAD, niet 1 uur en 45minuten. Dat is een stuk minder. En ja dan wordt het krap.quote:Op maandag 7 december 2015 12:34 schreef XL het volgende:
[..]
Beetje krap is alleen de stoel van Amsterdam naar Madrid met IberiaExpress. Beetje heel krap.
1 uur 45 op MAD is prima te doen, je moet alleen zoals gezegd geen vertraging oplopen op je eerste vlucht en niet teveel treuzelen als je aankomt. Ga direct naar je nieuwe gate, kijk hoeveel tijd je nog over hebt en ga daarna pas drinken kopen, eten halen. Winkeltjes bekijken etc.
Je hebt gelijk, 1 uur is krap. Dan moet je bij kleine vertragingen al gaan rennen en in het vliegtuig voorin gaan zitten.quote:Op maandag 7 december 2015 17:22 schreef miro86 het volgende:
[..]
1uur op MAD, niet 1 uur en 45minuten. Dat is een stuk minder. En ja dan wordt het krap.
(1:00 staat duidelijk in de post van magicseller)
quote:Op maandag 7 december 2015 01:26 schreef Parafernalia het volgende:
Ik vlieg vrijdag via Kiev naar Tbilisi. En volgens de kaart vlieg ik dan precies over de Krim.Weet iemand hoe dat zit daar? Vliegen we om? Of is het gewoon weer lange halen gauw thuis?
Mocht je daadwerkelijk voorin kunnen plaatsnemen (alles voor de rijen bij de emergency exit) is het met Iberia Express (veel zucht) wat minder krap, maar nog steeds krap, echter gezien het goedkope tickets zijn en ik niet verwacht dat er enige status is zit je gewoon achterin bij de 28 inch indeling... Het is ook knap om 33 rijen in een toestel te proppen waar zelf low cost airliners er minder in kwijt kunnen...quote:Op maandag 7 december 2015 18:29 schreef XL het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, 1 uur is krap. Dan moet je bij kleine vertragingen al gaan rennen en in het vliegtuig voorin gaan zitten.
Het waren twee losse vragen. De eerste was of ik gewoon binnen het vliegveld meteen door kan lopen. Dat als ik dus bijvoorbeeld in Turin aankom ik meteen weer het vliegtuig naar barcelona in kan hoppen bijvoorbeeld. Zonder dat ik enige checks door hoef.quote:Op maandag 7 december 2015 17:12 schreef XL het volgende:
[..]
Als je euro tickets hebt zul je wel ryanair vliegen, met allemaal losse enkeltjes. Zolang je voor de tijd van je vlucht door de security gaat is er geen limiet. Op je wachten doen die vluchten natuurlijk niet. Eigen verantwoordelijkheid.
Ik zit in de PS517 jaquote:Op maandag 7 december 2015 21:32 schreef ozzietukker het volgende:
[..]Deze route heb ik dit jaar al een aantal keer gevlogen...
Vroegâh was deze vlucht een stuk korter want toen vloog men rechtstreeks, nu vliegt de PS517 maar ook eventuele andere vluchten om de Krim heen, dat moet ook wel, want Ukrainian Airlines moet anders ook nog een stukje over Rusland na de Krim, en dat ligt ook wat gevoelig als het nu nog toegestaan is...
https://www.flightradar24.com/data/flights/ps517/#8260997 geeft op zich wel een mooi overzicht hoe de vluchten de afgelopen tijd gegaan zijn.
Ik vlieg er vrijdag mee dus zal een ruime week later rapporterenquote:Op maandag 7 december 2015 22:26 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Iemand ervaringen met Ukraine international Airlines (www.flyuia.com)?
Is dat een beetje te doen? Normale beenruimte en geen extra rij stoelen ofzo?
En hebben ze geen rare bagage restricties?
Tickets naar Teheran zijn dusdanig goedkoop dat ik zelfs kan leven met midden in de nacht aankomen. :p
Over het algemeen is het toestel wat men inzet naar Amsterdam een reguliere 737-800 of zelfs de 737-900 en die zitten prima, vergelijkbaar met KLM.quote:Op maandag 7 december 2015 22:26 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Iemand ervaringen met Ukraine international Airlines (www.flyuia.com)?
Is dat een beetje te doen? Normale beenruimte en geen extra rij stoelen ofzo?
En hebben ze geen rare bagage restricties?
Tickets naar Teheran zijn dusdanig goedkoop dat ik zelfs kan leven met midden in de nacht aankomen. :p
Ik snap de vraag, maar dat hangt ook weer van de luchthaven af, Helsinki is een grote luchthaven en is 24 uur open en heeft zelfs achter de beveiliging wat slaapmogelijkheden gecreëerd waardoor ik met niet kan voorstellen dat men je weigert als je daar in de avond aankomt en al door de controle wilt. Grootste probleem kan je afgifte van bagage zijn (als je die hebt) wanneer deze afgiftepunten nog niet geopend zijn.quote:Op maandag 7 december 2015 23:20 schreef Yreal het volgende:
[..]
De tweede was dat als ik bijvoorbeeld om 14.00 aankom in helsiniki en om 7.00 weer verder vlieg, vanaf ik hoelaat dan door de beveiliging mag met dat ticket van 7 uur.
Ik heb hem op twitter richting helsiniki airport gestuurd, en die vonden het allemaal geen probleem als ik ergens in de avond al weer terug kwam. Thanks.quote:Op dinsdag 8 december 2015 20:03 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik snap de vraag, maar dat hangt ook weer van de luchthaven af, Helsinki is een grote luchthaven en is 24 uur open en heeft zelfs achter de beveiliging wat slaapmogelijkheden gecreëerd waardoor ik met niet kan voorstellen dat men je weigert als je daar in de avond aankomt en al door de controle wilt. Grootste probleem kan je afgifte van bagage zijn (als je die hebt) wanneer deze afgiftepunten nog niet geopend zijn.
Maar op een Eindhoven gaat deze luchthaven dicht en kan het dus pas vanaf openingstijd, daarnaast heb je op bijvoorbeeld Frankfurt voor sommige vluchten naar verre bestemmingen aparte, relatief kleine vertrekruimtes welke alleen geopend zijn als de vlucht daadwerkelijk vertrekt waardoor je ook beperkt kan worden.
Nou ben nog niet vertrokken maar ben al klaar met UIA. Mag maar 1 stuk baggage meenemen en kan niet online inchecken. En geen eten aan boordquote:Op dinsdag 8 december 2015 00:36 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Ik vlieg er vrijdag mee dus zal een ruime week later rapporteren(mits ik niet over de Krim ben gevlogen
)
Ik kan altijd prima online inchecken, dat wil zeggen, de eerste vlucht, ik heb wel eens een connectie vlucht de volgende dag, eigenlijk altijd, en dan lukt het niet om voor de tweede vlucht in te checken, de apparaten op Schiphol weigeren altijd dienst maar aan de balie van KLM lukt het altijd wel voor de tweede vlucht.quote:Op donderdag 10 december 2015 19:57 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Nou ben nog niet vertrokken maar ben al klaar met UIA. Mag maar 1 stuk baggage meenemen en kan niet online inchecken. En geen eten aan boord
Dat was meteen laatste keer. Volgende keer maar wat meer betalen.
Ik heb toevallig anderhalve maand geleden AMS-KBP-IST v.v. gevlogen en kan jouw verhaal grotendeels bevestigen.quote:Op dinsdag 8 december 2015 19:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Over het algemeen is het toestel wat men inzet naar Amsterdam een reguliere 737-800 of zelfs de 737-900 en die zitten prima, vergelijkbaar met KLM.
Ze hebben echter 2 toestellen met een oudere zitplaatsindeling en die kunnen heel ver (veel en veel te veel) naar achteren waardoor je wel klem kan komen te zitten als degene voor je zit deze naar achter toe klapt....
Naar Tehran vliegt men of met de zeer oude 737-500 toestellen, of tegenwoordig ook wat vaker met de Embraer 190, afhankelijk van de dag en loadfactor, hoe verder voorin de 737-500 hoe meer ruimte er is.
Aan boord service is er verder niet anders dan een bekertje water wat je kan krijgen, voor de rest moet voor alles betaald worden, tijdens de overstap kan je in Kiev overigens, beperkt, wat versnaperingen kopen en je kan met euro's (of dollars) betalen, naast natuurlijk de lokale valuta.
Ze hadden een soort goedkoop kiosk winkeltje aan beide uiteinden in de terminal, maar met mijn beperkte kennis van de Oekraïnse taal begreep ik dat men eerst wat rekeningen (huur) moesten betalen voordat deze weer open mogen en deze waren nu verzegeld.
Dit vind ik zo'n onzin. Neem je toch gewoon lekker zelf een lekkere en gezonde lunch mee voor in het vliegtuig? En bier e.d. kun je tegen niet al te hoge prijzen gewoon aan boord kopen, dat valt in het niet bij de meerprijs van een ticket bij een duurdere maatschappij.quote:Op donderdag 10 december 2015 19:57 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Nou ben nog niet vertrokken maar ben al klaar met UIA. Mag maar 1 stuk baggage meenemen en kan niet online inchecken. En geen eten aan boord
Dat was meteen laatste keer. Volgende keer maar wat meer betalen.
Ja, vorige week retourtje Dubai gedaan. Voor de prijs niets op aan te merken. Inchecken kan gewoon via de site van KLM, en als je stoelen bij de nooduitgang wil, kan je daar om vragen of op Schiphol gratis regelen via de zelf service zuilen. (online zijn ze geblockt).quote:Op maandag 7 december 2015 22:26 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Iemand ervaringen met Ukraine international Airlines (www.flyuia.com)?
Is dat een beetje te doen? Normale beenruimte en geen extra rij stoelen ofzo?
En hebben ze geen rare bagage restricties?
Tickets naar Teheran zijn dusdanig goedkoop dat ik zelfs kan leven met midden in de nacht aankomen. :p
Het is inderdaad slechts 1:00 uur tussentijd.quote:Op maandag 7 december 2015 21:42 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Mocht je daadwerkelijk voorin kunnen plaatsnemen (alles voor de rijen bij de emergency exit) is het met Iberia Express (veel zucht) wat minder krap, maar nog steeds krap, echter gezien het goedkope tickets zijn en ik niet verwacht dat er enige status is zit je gewoon achterin bij de 28 inch indeling... Het is ook knap om 33 rijen in een toestel te proppen waar zelf low cost airliners er minder in kwijt kunnen...
Als de vervolgvlucht met Iberia is en de eerste met Iberia Express dan blijft je gewoon in Terminal 4 en aangezien e.e.a. dan ook in één boeking is gemaakt dan red je dat wel als er geen vertraging is, je hebt dan in principe alleen de paspoortcontrole en zo druk is het daar nu ook weer niet.
Zie hier het type dubbeltje en eerste rangquote:Op donderdag 10 december 2015 19:57 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Nou ben nog niet vertrokken maar ben al klaar met UIA. Mag maar 1 stuk baggage meenemen en kan niet online inchecken. En geen eten aan boord
Dat was meteen laatste keer. Volgende keer maar wat meer betalen.
wit = normaalquote:Op vrijdag 11 december 2015 11:33 schreef o.us2.0 het volgende:
Ik mag straks inchecken voor morgen. Ik vlieg straks hierin voor 13 uur maar op Seatguru word ik niet veel wijzer wat nou de goede seats zijn (alleen de slechte en mixed seats). Tips?
De legenda snap ik. Wil alleen weten waar jullie zouden zitten en waarom. Nooduitgang lijkt mij chill qua beenruimte maar het feit dat ik straks 13 uur lang geïrriteerd ga worden door de toiletten en langs staande/lopende mensen werkt dat ideaal een beetje tegen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:52 schreef Noisecontrollers het volgende:
[..]
wit = normaal
rood = slecht ivm nabijheid wc en beperkt achteruit zetten van de rugleuning
geel = wat krapper dan normaal ivm versmalling van het toestel achterin
groen/geel = veel beenruimte ivm nooduitgang, maar de nabijheid van de wc kan storend zijn (er staat continu een rij voor de wc, dus je kunt niet echt lekker slapen)
Snap ik, weet niet hoe lang je bent, maar als je kleiner bent dan 1.95 zijn de standaard Economy stoelen van Turkish echt prima. Ik heb een keer bij een Etihad vlucht bij de nooduitgang gezeten en vond het toch wel irritant als er continu mensen voor je neus staan en met elkaar praten 's nachts als je lekker wilt slapen.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:55 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
De legenda snap ik. Wil alleen weten waar jullie zouden zitten en waarom. Nooduitgang lijkt mij chill qua beenruimte maar het feit dat ik straks 13 uur lang geïrriteerd ga worden door de toiletten en langs staande/lopende mensen werkt dat ideaal een beetje tegen.
Pas nog met TA naar SIN en BKK gevlogen in een A330. Allemaal prima, maar ik verkies wel zo ver mogelijk voorin zodat er zo weinig mogelijk geloop is. Achterste compartiment is daar berucht om vanwege de pantry en toiletten in de staart.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:55 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
De legenda snap ik. Wil alleen weten waar jullie zouden zitten en waarom. Nooduitgang lijkt mij chill qua beenruimte maar het feit dat ik straks 13 uur lang geïrriteerd ga worden door de toiletten en langs staande/lopende mensen werkt dat ideaal een beetje tegen.
Oordoppen in en blinddoek op doen de truc toch wel?quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:55 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
De legenda snap ik. Wil alleen weten waar jullie zouden zitten en waarom. Nooduitgang lijkt mij chill qua beenruimte maar het feit dat ik straks 13 uur lang geïrriteerd ga worden door de toiletten en langs staande/lopende mensen werkt dat ideaal een beetje tegen.
Welke plek in economy maakt weinig uit. De weinige goede plekken zijn toch al vol als jij inlogt. Als je een raam plek in de groen/gele rij kan krijgen zou ik ervoor gaan. Iemand is wel hondsbrutaal als hij daar op de toilet gaat wachtten. Ik voorspel echter dat die allemaal geboekt zijn.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:55 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
De legenda snap ik. Wil alleen weten waar jullie zouden zitten en waarom. Nooduitgang lijkt mij chill qua beenruimte maar het feit dat ik straks 13 uur lang geïrriteerd ga worden door de toiletten en langs staande/lopende mensen werkt dat ideaal een beetje tegen.
Nou nou, zie hier het typetje vervelende wijsneus.quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:45 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Zie hier het type dubbeltje en eerste rang![]()
Nu ben ik echt regelmatig op Kiev, en nu gaan niet altijd mijn 'overstappen' op de eerst mogelijke vlucht (Dus ik ga ook wel eens daadwerkelijk door de immigratie), maar ik heb eigenlijk altijd de boardingpass die ik bij de eerste incheck balie krijg mee en dan kan ik daarmee gewoon de volgende vlucht in. (Al weet ik het niet vanaf Dubai, mogelijk dat daar restricties gelden).quote:Op donderdag 10 december 2015 22:27 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Overstap in Kiev kan wel beter; daar moet je volgende boardingcard ophalen met behulp van je bagagelabel, dat natuurlijk niemand bij de hand heeft. Dan nog een keer door security en drie overbodige andere checks. Maar het is wel een mooie luchthaven met winkeltjes, een restaurant en twee koffiebarretjes die allen dollars en euro's accepteren en goed Engels spreken.
Ligt toch wel een beetje aan het type vliegtuig, de 747-combi van KLM, ik kan in principe bij vertrek vanaf Amsterdam altijd wel die plekken bij de nooduitgang krijgen, (in het midden van het toestel), maar ik doe dat liever niet, want als je weet hoe vaak men tegen jouw benen aan stoot is dat niet bevorderlijk voor je nachtrust, daarnaast staat men daar wel degelijk te wachten, want in het gangetje daar tussen is geen logische plek dus je hebt wel constant publiek te kijken.quote:Op vrijdag 11 december 2015 13:32 schreef XL het volgende:
[..]
Welke plek in economy maakt weinig uit. De weinige goede plekken zijn toch al vol als jij inlogt. Als je een raam plek in de groen/gele rij kan krijgen zou ik ervoor gaan. Iemand is wel hondsbrutaal als hij daar op de toilet gaat wachtten. Ik voorspel echter dat die allemaal geboekt zijn.
Voor Dubai konden ze mij niet op Schiphol/Dubai al inchecken, dus moest daar zowel heen als terug een boardingcard halen. En de transit security begrijp ik, alleen daarvoor werd dus nog 2x mijn paspoort en boardingcard gecheckt (om te zien of ik op goede plek was en check op aanwezigheid visum) en bij de gate nog een nutteloze dubbelcheck met stempeltjes en paraaf op boarding card. Hoort erbij, denk ik maarquote:Op vrijdag 11 december 2015 20:14 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nu ben ik echt regelmatig op Kiev, en nu gaan niet altijd mijn 'overstappen' op de eerst mogelijke vlucht (Dus ik ga ook wel eens daadwerkelijk door de immigratie), maar ik heb eigenlijk altijd de boardingpass die ik bij de eerste incheck balie krijg mee en dan kan ik daarmee gewoon de volgende vlucht in. (Al weet ik het niet vanaf Dubai, mogelijk dat daar restricties gelden).
En transit security moet altijd bij luchthavens buiten Schengen, simpelweg omdat wij die security niet vertrouwen als men hier zou overstappen doet men dat natuurlijk andersom ook niet.
Geen probleem. Paspoort heb je alleen nodig om langs de Marechaussee te komen en je te identificeren bij het inchecken/boarden.quote:Op maandag 14 december 2015 18:15 schreef liesje1979 het volgende:
Stel ik boek een ticket, en daarna vraag ik een nieuw paspoort aan omdat mijn paspoort tegen die tijd nog 6 maanden geldig moet zijn en dat niet is, is dat dan een probleem?
Bij Nederlandse maatschappijen in elk geval helemaal niet.quote:Op maandag 14 december 2015 18:18 schreef Igen het volgende:
Bij de meeste maatschappijen hoef je je paspoortnummer pas in te voeren als je gaat (online) inchecken, dacht ik.
Probeer het gewoon. Waarschijnlijk wordt niet eens om je paspoortnummer gevraagd, dan kun je ook niks verkeerds invullen.quote:Op maandag 14 december 2015 18:28 schreef liesje1979 het volgende:
Ik heb nog niet geboekt omdat ik dus bang ben dan het een probleem zou kunnen zijn
Gewoon oude paspoortgegevens invullen indien er om gevraagd wordt. Uiteindelijk enige belang is dat naam op ticket en paspoort in overeenstemming zijn bij het inchecken. Ik zou dat ticket gewoon nu kopen als de prijs aantrekkelijk genoeg is.quote:Op maandag 14 december 2015 18:28 schreef liesje1979 het volgende:
Ik heb nog niet geboekt omdat ik dus bang ben dan het een probleem zou kunnen zijn
tja vorig jaar met Turkish naar Tbilisi gevlogen voor 20 euro meer. Moet wel zeggen dat ik op vlucht naar Kiev echt belachelijk veel beenruimte had _0_quote:Op vrijdag 11 december 2015 11:45 schreef johnson555 het volgende:
[..]
Zie hier het type dubbeltje en eerste rang![]()
Lijkt me erg krap, maar succes ermee.quote:Op zaterdag 19 december 2015 17:45 schreef KolonelBroodje het volgende:
Hallo
9 juli (zaterdag) hebben een vriend en ik een tussenstop van +/- 6 uur op Abu Dhabi Airport. We komen daar aan om 20:25 en moeten weer verder om 02:40.
Is het mogelijk om iets te doen daar? Moeten we op het vliegveld blijven of kunnen we in die tijd ook iets anders doen. En zo ja wat is dan een aanrader?
En waar moeten we rekening mee houden. Een visa is gratis dacht ik voor Nederlanders?
Ik had al gelezen dat het erg warm daar kan zijn maar we zijn in de avond dus misschien valt het dan al wel iets mee.
Voordat je het vliegtuig uit bent en door de handbagagecontrole bent (is ook voor transitpassagiers) is het 21 uur of later, en om half twee moet je zo'n beetje gaan boarden. Dus je hebt ruim vier uur. Het loont dan echt niet om naar buiten te gaan, als dat al kan. Zoek een rustig plekje en hang wat rond. Er zijn wel goeie hang- en ligstoelen te vinden. Verder is er helemaal niks te beleven, ook geen interessante tax-free. O ja, een cappuccino kost ¤ 5, betalen met creditcard in dirhams, want betaal je met contante euro's, betaal je nog meer.quote:Op zaterdag 19 december 2015 17:45 schreef KolonelBroodje het volgende:
Hallo
9 juli (zaterdag) hebben een vriend en ik een tussenstop van +/- 6 uur op Abu Dhabi Airport. We komen daar aan om 20:25 en moeten weer verder om 02:40.
Is het mogelijk om iets te doen daar?
Om de stad in te gaan is het wat kort, wat je wel kan doen, en dat raad ik dan ook aan, ga niet door de transit controle, maar ga door de immigratie, en dan ben je dus in het publieke gedeelte en kan je naast frisse lucht ook naar het foodcourt in het publieke gedeelte waar de prijs kwaliteit verhouding in ieder geval een stuk beter is dan in de terminal. (Het is even zoeken als je het niet weet, maar je hebt daar tijd genoeg voor). Immigratie heeft voor mij nog nooit lang geduurd.quote:Op zaterdag 19 december 2015 19:53 schreef KolonelBroodje het volgende:
Ik dacht al dat het vrij kort was om even de stad in te gaan. Zeker omdat we daar niet bekend zijn en niet direct weten waar we heen moeten en hoe of wat. We willen ook niet het risico lopen om de volgende vlucht te missen.
Bedankt voor jullie reacties
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |