quote:De chaos in de opvang van vluchtelingen dreigt in Duitsland oncontroleerbare vormen aan te nemen.
Wierd Duk, René Cuperus 3 oktober 2015, 11:00
Duitsland dreigt af te stevenen op een ramp. Steeds harder stuit de veelgeprezen 'Willkommenskultur' op haar grenzen. Nu de applaudisserende en zingende burgers, die op de treinstations tienduizenden asielzoekers ontvingen, naar hun huizen zijn teruggekeerd, treedt de werkelijkheid in. Die is bijzonder verontrustend.
Wij bezochten deze week in Berlijn de eerste registratielocatie van vluchtelingen/migranten. Dagelijks komen honderden nieuwe asielzoekers binnen bij het Landesamt für Gesundheit und Soziales (Lageso) in de wijk Moabit. Wat je er aantreft is pure chaos. Lesbos in de Duitse hoofdstad.
Honderden, mogelijk duizenden, mensen zijn samengepakt op het terrein van dit voormalige ziekenhuis. Er bevinden zich veel alleenstaande jonge mannen onder de vluchtelingen, maar het wemelt er ook van vrouwen en kleine kinderen, die op de grond, in struiken en in portieken liggen te slapen. Mensen staan tussen dranghekken in rijen te wachten, naast containers waarin vaccinatie en TBC-diagnostiek plaatsvinden.
Misstanden
Er lijkt nauwelijks beweging te zitten in die onafzienbare rij. Van wanhopige vrijwilligers horen we dat het opvangsysteem volledig is ingestort - 'In sich kollabiert' -, maar dat dit naar buiten toe niet mag worden toegegeven. 'De ambtenaren zitten daar enkel nog voor de schijn,' zegt Christiane Beckmann, de formidabele, onvermoeibare woordvoerster van de vrijwilligers van 'Moabit Hilft!'
De vluchtelingen vechten met elkaar voor het beste plekje in de rij, maar ze beseffen niet dat dit zinloos is: de wachttijd voor registratie is inmiddels opgelopen tot wel 50 dagen per persoon. Soms wordt het deze vermoeide en getraumatiseerde mensen te veel. Op zeker moment probeerden asielzoekers zich met geweld toegang te verschaffen tot het registratiekantoor. Dit is de achterkant van de Willkommenskultur, de reëel bestaande welkomstpraktijk.
Het Lageso is geen uitzondering. Integendeel, uit andere Duitse deelstaten komen soortgelijke berichten over falende opvang en over ernstige misstanden in de opvangcentra. Uit gesprekken van een van ons met hulpverleners, mensenrechtenactivisten en politiewoordvoerders rijst een beeld op van onderling geweld, etnische en religieuze twisten, verkrachtingen, dwangprostitutie, van malafide private bewakingsfirma's die in de asielzoekerscentra's criminele zaakjes optuigen en van christenen en jezidi's die worden gemolesteerd. 'Ze zijn tot de tanden bewapend met messen en knuppels,' zei de voorzitter van de grootste Duitse politievakbond, Rainer Wendt over de geweldserupties. 'De overheid heeft de situatie niet langer onder controle. Zo "schaffen wir das nicht".'
Winter
Uitgeputte vrijwilligers bij het Lageso bevestigen dit schrikbeeld. Christiane Beckmann heeft tranen in haar ogen. 'We gaan dit niet redden,' erkent ze. Ze voelt zich in de steek gelaten door de politiek en de bureaucratie. De autoriteiten weigeren, volgens Beckman om politiek-correcte redenen, om de 'noodtoestand' af te kondigen - waarna bijvoorbeeld de hulp van de Bundeswehr zou kunnen worden ingeroepen - , omdat dit het feel-good-verhaal van de 'Willkommenskultur' zou ondermijnen. 'Dat is een politiek uiterst gevoelig thema: een "Politikum".'In de rigide bureaucratie schuift men elkaar de schuldvraag toe. Beckmann: 'Niemand wil verantwoordelijk zijn voor deze schande.'
Men vreest de winter. Nu al ontstaan er conflicten met kinderrijke gezinnen die perse de nacht in de buitenlucht willen doorbrengen (bij 2 graden) omdat zij hun goede plek in de wachtrij niet willen verliezen. Het lukt ternauwernood om 's nachts alle vluchtelingen in noodopvangplekken onder te brengen. Die onderkomens hebben vaak een geïmproviseerd karakter: van tentenkampen, voormalige schoolgebouwen en kazernes tot opblaas-sporthallen en privé-adressen.
Wie het Lageso en andere azc's bezoekt en spreekt met direct betrokkenen kan niet anders dan vaststellen dat de grenzen aan de opname- en absorptiecapaciteit van Duitsland ruimschoots zijn bereikt.
'Moeder Teresa'
We zouden 'Moeder Teresa', Angela Merkel, willen uitnodigen met eigen ogen de humanitaire ramp in de Berlijnse vluchtelingenopvang te bekijken. Voor de toestanden die zich daar afspelen draagt zij medeverantwoordelijkheid wegens haar politiek van 'onverantwoordelijke barmhartigheid'. Als Duitsland er niet in slaagt om van de Willkommenskultur een Integrationskultur te maken - dus een limiet stellen aan het aantal vluchtelingen, afgewezen Balkan-migranten daadwerkelijk uitzetten, een scherpe scheiding aanbrengen tussen economische gelukzoekers en oorlogsvluchtelingen -, dan dreigen in de Bondsrepubliek ernstige politieke, culturele en sociale spanningen.
In de krochten van het internet en op de straten broeit het al weken. De neo-nazi's én de conservatieve nationalisten rond Alternative für Deutschland (AfD) en Pegida staan paraat om de wrange vruchten te plukken van Merkels impulsieve vlaag van goedertierenheid. De vluchtelingencrisis is de zwaarste test tot nog toe voor het kanselierschap van Merkel. Het is niet uit te sluiten dat de chaos verder uitdijt en voor Duitsland oncontroleerbare vormen aanneemt. Met alle gevolgen voor Angela Merkel en voor de gevestigde politieke orde.
Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)menskultur~a4155036/
Welke van de twee wordt het? Beide kan niet.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:51 schreef luxerobots het volgende:
West-Europa wordt multicultureel en de islam de grootste godsdienst.
Hoezo niet?quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:55 schreef Nobu het volgende:
[..]
Welke van de twee wordt het? Beide kan niet.
Ik zie dan ook echt niets verkeerds in een lichte vorm van nationalisme. Alleen de weg met ons en/of EU gekkies zien daar wat in. Die trouwens echt doodstil zijn de laatste wekenquote:Op zondag 4 oktober 2015 00:06 schreef karton2 het volgende:
In West-Europa heerst nog het taboe dat het opkomen voor eigen cultuur, traditie en mensen gelijk staat nationalisme, fascisme en dat soort dingen. Kwestie van tijd voordat dit ook doorbroken wordt.
De progressieve weg-met-ons mentaliteit die de maatschappij vanaf de jaren '60 beheerst heeft is het conservatisme van nu. Mooi om te zien dat deze mentaliteit zowat letterlijk onder de voet wordt gelopen door juist het volk wat ze zo krampachtig proberen te beschermen.
Het zijn net mensen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:54 schreef Buster24 het volgende:
En ze klagen steen en been en iedere keer als je denkt dat het niet gekker kan lukt dat toch weer![]()
[ afbeelding ]
De stank
[ afbeelding ]
Slechte kampleiding
[ afbeelding ]
Traag WIFI
[ afbeelding ]
Jongeren die geen oud mobieltje willen
[ afbeelding ]
Klagen over het eten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Slechte overheid
Het is hier gewoon K*t
Komt omdat ze steeds harder moeten schreeuwen om hun mening er door te krijgen, tot het punt dat het geen zin meer heeft. Dat punt komt nu met rasse schreden dichterbij.quote:Op zondag 4 oktober 2015 01:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zie dan ook echt niets verkeerds in een lichte vorm van nationalisme. Alleen de weg met ons en/of EU gekkies zien daar wat in. Die trouwens echt doodstil zijn de laatste weken
Klopt. Bovendien valt hun ''droom'' in duigen. De EU is een waardeloos megalomaal gedrocht, de cohesie(voor zover dat er al was) brokkelt af en we stevenen af op sociale onrusten. Goed bezig.quote:Op zondag 4 oktober 2015 01:36 schreef karton2 het volgende:
[..]
Komt omdat ze steeds harder moeten schreeuwen om hun mening er door te krijgen, tot het punt dat het geen zin meer heeft. Dat punt komt nu met rasse schreden dichterbij.
Die zijn al wakker, het is het sluimerende, gapende, trage gedrocht dat EU heet die lekker verder dromen van.........?quote:Op zondag 4 oktober 2015 02:07 schreef George_Zina het volgende:
Triest. Ik hoop dat de Duitsers dit weekend nog wakker worden.
Ik heb in het verleden vrijwilligerswerk gedaan. Toen was ik ook te vrijgevig en wilde armoedelingen eten geven op mijn kosten. Toen wees een andere vrijwilliger mij op dat niet te doen: doe je dat een keer, verspreiden ze dat onder hun kameraden, en komen ze op je af als bijen op honing. Die fout maakt Germany nu maar dan op een een enorme schaal. Je kunt niet de hele wereld helpen. Eenvoudig zat.quote:Op zondag 4 oktober 2015 02:21 schreef Impressme het volgende:
[..]
Die zijn al wakker, het is het sluimerende, gapende, trage gedrocht dat EU heet die lekker verder dromen van.........?
Demente bejaarden horen niet thuis in Brussel, die horen 2 verschillend gekleurde socks te dragen.
Ben het met je eens en ik denk dat het merendeel van de mensen in Nederland zo denkt. Echte vluchtelingen opvangen, uiteraard! Die hoor je dan ook niet. Het gaat om het kaf dat meesurft op de golven van ellende van deze mensen. En dàt is walgelijk, no mercy, gelijk terugsturen. Maar iedereen die echt op de vlucht is moet hier terecht kunnen. Klaar.quote:Op zondag 4 oktober 2015 02:25 schreef George_Zina het volgende:
[..]
Ik heb in het verleden vrijwilligerswerk gedaan. Toen was ik ook te vrijgevig en wilde armoedelingen eten geven op mijn kosten. Toen wees een andere vrijwilliger mij op dat niet te doen: doe je dat een keer, verspreiden ze dat onder hun kameraden, en komen ze op je af als bijen op honing. Die fout maakt Germany nu maar dan op een een enorme schaal. Je kunt niet de hele wereld helpen. Eenvoudig zat.
Ik krijg de indruk dat ongeveer 90% kaf is als ik lees wat voor tuig er overal rondloopt. Afrikanen, Pakistanen en allerlei eng en extremistisch moslimvolk.quote:Op zondag 4 oktober 2015 02:31 schreef Impressme het volgende:
[..]
Ben het met je eens en ik denk dat het merendeel van de mensen in Nederland zo denkt. Echte vluchtelingen opvangen, uiteraard! Die hoor je dan ook niet. Het gaat om het kaf dat meesurft op de golven van ellende van deze mensen. En dàt is walgelijk, no mercy, gelijk terugsturen. Maar iedereen die echt op de vlucht is moet hier terecht kunnen. Klaar.
Angst is een slechte raadgever.quote:Op zondag 4 oktober 2015 02:35 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ik krijg de indruk dat ongeveer 90% kaf is als ik zie wat voor tuig er overal rondloopt. Afrikanen, Pakistanen en allerlei eng en extremistisch moslimvolk.
Wat is Poco?quote:Op zondag 4 oktober 2015 03:02 schreef Elfletterig het volgende:
Het moet eerst nog veel verder uit de klauwen lopen voordat de "noodtoestand" wordt afgekondigd en voordat er een adequaat terugkeerbeleid komt.
Poco zijn is een ontzettend dure hobby. Poco is een soort droom die niet verstoord mag worden door zoiets lastigs en onhandigs als de realiteit.
O, aha, daar heb ik geen last van.quote:
Om even advocaat van de duivel te spelen, wat als POWNED nou met de vraag, 'wat kan er beter/wat is er mis?' kwam en dit zijn de antwoorden.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:54 schreef Buster24 het volgende:
En ze klagen steen en been en iedere keer als je denkt dat het niet gekker kan lukt dat toch weer![]()
[ afbeelding ]
De stank
[ afbeelding ]
Slechte kampleiding
[ afbeelding ]
Traag WIFI
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klagen over het eten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Slechte overheid
Het is hier gewoon K*t
Dan moet het westen hun falende inschattingen over het afzetten van dictators toegeven dat zal wel niet gebeuren.quote:Op zondag 4 oktober 2015 09:23 schreef SeLang het volgende:
Hopelijk stellen de Russen snel orde op zaken in Syrië en Irak, dan kunnen die mensen weer naar huis.
Natuurlijk niet. Ze hebben een vrijbrief omdat er geen centraal topic is, dus er kan onbeperkt geopend worden op basis van weer een vaag berichtje in een of andere krant, op een site of wat dan ook, en lekker vanuit de onderbuik gekankerd worden op Europa, de EU, moslims, moslimlanden, links, "policor", "gutmenschen", PvdA, D66, Groen Links, het mannetje in de maan, het vliegende spaghettimonster...quote:Op zondag 4 oktober 2015 09:44 schreef Hexagon het volgende:
Worden jullie niet moet van het openen van 8255473 topics openen over hetzelfde onderwerp?
waarom openen er dan niet andere mensen veel luchtigere nieuws topics om het wat meer in evenwicht te krijgen?quote:Op zondag 4 oktober 2015 09:44 schreef Hexagon het volgende:
Worden jullie niet moe van het openen van 8255473 topics openen over hetzelfde onderwerp?
Ik denk (hoop) dat Hexagon bedoelt, dat eerst de bestaande topics volgeGoebbelst kunnen worden. Er staat toch overal precies hetzelfde in.quote:Op zondag 4 oktober 2015 09:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
waarom openen er dan niet andere mensen veel luchtigere nieuws topics om het wat meer in evenwicht te krijgen?
quote:Op zondag 4 oktober 2015 09:23 schreef SeLang het volgende:
Hopelijk stellen de Russen snel orde op zaken in Syrië en Irak, dan kunnen die mensen weer naar huis.
dan moet hij dit bij het modteam neerleggen en kijken of er een verzameltopic voor kleine onderbuikjes kan komen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 09:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik denk (hoop) dat Hexagon bedoelt, dat eerst de bestaande topics volgeGoebbelst kunnen worden. Er staat toch overal precies hetzelfde in.
Men heeft meerdere malen aangegeven dit niet te willen. Ik vond de redenen elke keer totaal niet overtuigend, maar er zal wel een beleid achter zitten.quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:00 schreef Basp1 het volgende:
[..]
dan moet hij dit bij het modteam neerleggen en kijken of er een verzameltopic voor kleine onderbuikjes kan komen.
Dit wordt wel iets voor de oudejaarsconference. Het ruikt naar hout! Geweldig.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:54 schreef Buster24 het volgende:
[ afbeelding ]
De stank
[ afbeelding ]
Slechte kampleiding
[ afbeelding ]
Traag WIFI
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klagen over het eten
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Slechte overheid
Het is hier gewoon K*t
De online kranten staan er ook bol van hé. Ik heb al heel lang geleden gepleit voor een centraal topic, maar daar wil men niet aan om begrijpelijke argumenten.quote:Op zondag 4 oktober 2015 09:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Ze hebben een vrijbrief omdat er geen centraal topic is, dus er kan onbeperkt geopend worden op basis van weer een vaag berichtje in een of andere krant, op een site of wat dan ook, en lekker vanuit de onderbuik gekankerd worden op Europa, de EU, moslims, moslimlanden, links, "policor", "gutmenschen", PvdA, D66, Groen Links, het mannetje in de maan, het vliegende spaghettimonster...
Ok, teveel topics en er worden er gesloten, maar dan opent men vrolijk een nieuwe over een of ander vaag nieuwsbericht en het hele riedeltje kan weer van voren af aan beginnen. Ad nauseam, ad infinitum, ad absurdum.
quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:23 schreef I-care het volgende:
Waar ik mij vooral over erger is het schijnbaar moeilijk vast te leggen onderwerp!
Geen foto ter ondersteuning van al die in bosjes slapende mensen, in rijen waar men dagen in moet staan.. Er is nog een cameraploeg aanwezig bij het doorspoelen van het 'Veerkamptoilet', en hier is niets vast te leggen.
Is dit nu puur propaganda of wat?
http://www.rferl.org/medi(...)center/27283078.htmlquote:Op zondag 4 oktober 2015 10:23 schreef I-care het volgende:
Waar ik mij vooral over erger is het schijnbaar moeilijk vast te leggen onderwerp!
Geen foto ter ondersteuning van al die in bosjes slapende mensen, in rijen waar men dagen in moet staan.. Er is nog een cameraploeg aanwezig bij het doorspoelen van het 'Veerkamptoilet', en hier is niets vast te leggen.
Nee, het is allemaal niet waar. Iedere vluchteling heeft een eigen hotelkamer met boxspring, TV, koelkast, bad en wc.quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:23 schreef I-care het volgende:
Zie video goochem.quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:41 schreef I-care het volgende:
Wat zien we hier dan? Is dat ter plaatse van het bericht.
Wat doen ze daar uberhaubt. Geen foto's van mensen slapend in bosjes en wantoestanden die dit bericht allemaal oproept toch?
quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:40 schreef Terecht het volgende:
[..]
http://www.rferl.org/medi(...)center/27283078.html
Die zag ik over hoofd.. Sorryquote:
Er is natuurlijk weinig luchtigs aan een naderende oorlog binnen Europa. Natuurlijk moet je daar topics over blijven openen. Dit proces moet stapsgewijs worden gedocumenteerd. Multiculturele idealisten en voorstanders voor een Vierde Rijk van Europa willen de bestaande problematiek het liefste weg bagatelliseren. Dan heb je nog de angsthazen en de ontkenners die het liefste de andere kant op willen kijken en krampachtig blijven pogen om iedere vorm van kritiek te smoren.quote:Op zondag 4 oktober 2015 09:52 schreef Basp1 het volgende:
[..]
waarom openen er dan niet andere mensen veel luchtigere nieuws topics om het wat meer in evenwicht te krijgen?
Oorlog? Hoe kom je daar nu weer bij.quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:47 schreef Elzies het volgende:
[..]
Er is natuurlijk weinig luchtigs aan een naderende oorlog binnen Europa. Natuurlijk moet je daar topics over blijven openen. Dit proces moet stapsgewijs worden gedocumenteerd. Multiculturele idealisten en voorstanders voor een Vierde Rijk van Europa willen de bestaande problematiek het liefste weg bagatelliseren. Dan heb je nog de angsthazen en de ontkenners die het liefste de andere kant op willen kijken en krampachtig blijven pogen om iedere vorm van kritiek te smoren.
Nogmaals, wij zijn in oorlog. En die oorlog bevind zich nu ook binnen onze grenzen, binnen onze gemeenten en straks ook binnen onze straten. Wat nu tegen de wil van een meerderheid van het volk massaal wordt geïmporteerd zal straks een groot maatschappelijk probleem gaan vormen. Dat wordt een onomkeerbaar proces.
Ze zullen wel raar opkijken van bijv. een dierenambulance. Zij kennen alleen het offeren en slachten.quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dat geklaag van die hulpverleners in die video vind ik wel stuitend. Dieren in Duitsland zouden het beter hebben dan die vluchtelingen.... man man man..
Naderende oorlog binnen Europa? Dat zal wel meevallen. Het is een groot probleem en het zal de nodige onrust met zich mee gaan brengen, maar oorlog.... nah..quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:47 schreef Elzies het volgende:
[..]
Er is natuurlijk weinig luchtigs aan een naderende oorlog binnen Europa. Natuurlijk moet je daar topics over blijven openen. Dit proces moet stapsgewijs worden gedocumenteerd. Multiculturele idealisten en voorstanders voor een Vierde Rijk van Europa willen de bestaande problematiek het liefste weg bagatelliseren. Dan heb je nog de angsthazen en de ontkenners die het liefste de andere kant op willen kijken en krampachtig blijven pogen om iedere vorm van kritiek te smoren.
Nogmaals, wij zijn in oorlog. En die oorlog bevind zich nu ook binnen onze grenzen, binnen onze gemeenten en straks ook binnen onze straten. Wat nu tegen de wil van een meerderheid van het volk massaal wordt geïmporteerd zal straks een groot maatschappelijk probleem gaan vormen. Dat wordt een onomkeerbaar proces.
De bijdrage van D66.quote:Op zondag 4 oktober 2015 09:44 schreef Hexagon het volgende:
Worden jullie niet moe van het openen van 8255473 topics openen over hetzelfde onderwerp?
Regel jij het ff.quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:52 schreef Loekie1 het volgende:
Wat moet gebeuren is dat moslims van hun geloof mogen afstappen zodat mensen die dat willen, dat walgelijke gebeuren de rug toe kunnen keren.
quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:54 schreef Buster24 het volgende:
Het is hier gewoon K*t
Waarom is hij dan weggegaan als het daar goed geregeld was?quote:"Ik vind het hier verschrikkelijk. De autoriteiten in Syrië zijn beter dan die van jullie hier. Ondanks de oorlog werden zaken daar in één keer geregeld. "
Dus we moeten Nederland in zones gaan opdelen, of hoe moet ik dat zien?quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:57 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ex-moslims zijn niet veilig, autoriteiten zouden veilige zones kunnen opzetten.
Dat hadden ze daar moeten doen..quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dus we moeten Nederland in zones gaan opdelen, of hoe moet ik dat zien?
Die logistieke puinhoop is volgens mij terug te herleiden naar die impulsieve uitspraak van Merkel. Een plan om de opvang te organiseren had ze niet en dit is de consequentie.quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:47 schreef I-care het volgende:
[..]
Die zag ik over hoofd.. Sorry
Beetje logistieke puinhoop dat wel. Maar allemaal gaan staan wachten is niet zo handig en dat zou wellicht beter georganiseerd kunnen worden door de overheid daar.
Opdelen en de rest ergens anders laten vertoeven scheelt al misschien.
Zou best zo kunnen zijn inderdaad. Totaal verkeerd aangepakt, maar de uitvoering is zo dramatisch en dat kan ik mij niet voorstellen van overheden die normaal werkelijk alles zo strikt weten te organiseren, dat ik een andere agenda verwacht.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:00 schreef Terecht het volgende:
[..]
Die logistieke puinhoop is volgens mij terug te herleiden naar die impulsieve uitspraak van Merkel. Een plan om de opvang te organiseren had ze niet en dit is de consequentie.
Waar hadden ze dat moeten doen?quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:00 schreef I-care het volgende:
[..]
Dat hadden ze daar moeten doen..
Het totale gebrek aan daadkracht en oplossingen van overheden is stuitend.
Dat valt mij ook echt op.quote:Op zondag 4 oktober 2015 01:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zie dan ook echt niets verkeerds in een lichte vorm van nationalisme. Alleen de weg met ons en/of EU gekkies zien daar wat in. Die trouwens echt doodstil zijn de laatste weken
Wat is die agenda dan? Ik heb het idee dat het pure incompetentie is. Staat ook beschreven in het VK-artikel:quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:02 schreef I-care het volgende:
[..]
Zou best zo kunnen zijn inderdaad. Totaal verkeerd aangepakt, maar de uitvoering is zo dramatisch en dat kan ik mij niet voorstellen van overheden die werkelijk alles zo strikt weten te organiseren dat ik een andere agenda verwacht.
Men weet dat men heeft geblunderd, maar om een constructieve oplossing van de huidige situatie te komen zal men moeten erkennen dat er geblunderd is en dat wil men niet, om politiek-correcte redenen.quote:Uitgeputte vrijwilligers bij het Lageso bevestigen dit schrikbeeld. Christiane Beckmann heeft tranen in haar ogen. 'We gaan dit niet redden,' erkent ze. Ze voelt zich in de steek gelaten door de politiek en de bureaucratie. De autoriteiten weigeren, volgens Beckman om politiek-correcte redenen, om de 'noodtoestand' af te kondigen - waarna bijvoorbeeld de hulp van de Bundeswehr zou kunnen worden ingeroepen - , omdat dit het feel-good-verhaal van de 'Willkommenskultur' zou ondermijnen. 'Dat is een politiek uiterst gevoelig thema: een "Politikum".'In de rigide bureaucratie schuift men elkaar de schuldvraag toe. Beckmann: 'Niemand wil verantwoordelijk zijn voor deze schande.'
Dat laat ook gelijk weer zien hoe wereldvreemd veel politici zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:00 schreef Terecht het volgende:
[..]
Die logistieke puinhoop is volgens mij terug te herleiden naar die impulsieve uitspraak van Merkel. Een plan om de opvang te organiseren had ze niet en dit is de consequentie.
En toch houdt Merkel nog steeds vast aan het fundamentele recht op asiel.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:00 schreef Terecht het volgende:
[..]
De situatie ter plaatse verbeteren natuurlijk. En niet een enorme toestroom hiernaartoe organiseren, zonder ook maar ergens op voorbereid te zijn.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waar hadden ze dat moeten doen?
Sorry, maar begrijp niet wat je bedoelt.
Verder falen de overheden in Europa goed ja, hoewel te toestroom ook wel enorm is natuurlijk.
Nederland is formeel in oorlog met IS en aanverwante terroristische moslimgroepen. Niet voor niets bombarderen we in Irak en mogelijkerwijs straks ook in Syrië. Dat maakt het voor de gemiddelde burger het een ver van mijn bed show. Maar dat is misleidend te noemen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:49 schreef I-care het volgende:
[..]
Oorlog? Hoe kom je daar nu weer bij.
Waar zou dat uit moeten blijken dan?
Als ik het verhaal van de OP lees klagen ze blijkbaar terecht. De opvang is slecht geregeld, de bureaucratie enorm, de problemen niet te overzien en de politiek komt niet met een oplossing. Logisch dat mensen klagen.quote:Op zaterdag 3 oktober 2015 23:54 schreef Buster24 het volgende:
En ze klagen steen en been en iedere keer als je denkt dat het niet gekker kan lukt dat toch weer
Kort gezegd is het zo dat we het sektartisch geweld naar Europa halen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:07 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nederland is formeel in oorlog met IS en aanverwante terroristische moslimgroepen. Niet voor niets bombarderen we in Irak en mogelijkerwijs straks ook in Syrië. Dat maakt het voor de gemiddelde burger het een ver van mijn bed show. Maar dat is misleidend te noemen.
Nu worden de gevolgen van die oorlog letterlijk geïmporteerd door een tsunami aan economische gelukzoekers uit die oorlogsgebieden. We noemen ze vluchtelingen, maar feitelijk importeren we diezelfde problematiek waardoor die mensen elkaar dáár in die regio te lijf gingen. Telkens met een islamitisch oogmerk als oorzaak.
Het is een illusie te veronderstellen dat we die onbeheersbare groep gelukzoekers hier perfect kunnen integreren binnen onze cultuur. Een cultuur die in beginsel tegengesteld is aan een streng islamitische cultuur. Beide culturen zijn onverenigbaar en dat zal leiden tot grote sociale en maatschappelijke onrust. Bovendien zie je nu al dat verschillende groepen gelukzoekers binnen die opvangplekken met elkaar op de vuist gaan. Ook vinden er verschrikkelijke misstanden plaats die een direct gevolg zijn van die oorlog. Uitbuiting, doodsbedreigingen, verkrachtingen en zelfs prostitutie. Dit is wat we nu importeren en dat zal niet zonder gevolgen blijven.
Dit proces zal zich verergeren wanneer allerlei beloftes voor een beter bestaan uitblijven. Als mensen na jaren nog steeds zitten opgesloten in die oude sporthal met een stapel veldbedden. Dan krijg je opstand en ongeregeldheden. Dat zal de woede van de zittende Nederlandse bevolking gaan aanwakkeren en incident op incident zal uiteindelijk leiden tot een systematische spiraal van etnisch geweld. Dan rol je als vanzelf in een nieuwe oorlogssituatie. De patronen hiervoor zijn zichtbaar, de eerste tekenen zien we al.
Grotendeels wel mee eens, en dan vooral met betrekking tot het uitblijven van perspectief!quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:07 schreef Elzies het volgende:
[..]
Nederland is formeel in oorlog met IS en aanverwante terroristische moslimgroepen. Niet voor niets bombarderen we in Irak en mogelijkerwijs straks ook in Syrië. Dat maakt het voor de gemiddelde burger het een ver van mijn bed show. Maar dat is misleidend te noemen.
Nu worden de gevolgen van die oorlog letterlijk geïmporteerd door een tsunami aan economische gelukzoekers uit die oorlogsgebieden. We noemen ze vluchtelingen, maar feitelijk importeren we diezelfde problematiek waardoor die mensen elkaar dáár in die regio te lijf gingen. Telkens met een islamitisch oogmerk als oorzaak.
Het is een illusie te veronderstellen dat we die onbeheersbare groep gelukzoekers hier perfect kunnen integreren binnen onze cultuur. Een cultuur die in beginsel tegengesteld is aan een streng islamitische cultuur. Beide culturen zijn onverenigbaar en dat zal leiden tot grote sociale en maatschappelijke onrust. Bovendien zie je nu al dat verschillende groepen gelukzoekers binnen die opvangplekken met elkaar op de vuist gaan. Ook vinden er verschrikkelijke misstanden plaats die een direct gevolg zijn van die oorlog. Uitbuiting, doodsbedreigingen, verkrachtingen en zelfs prostitutie. Dit is wat we nu importeren en dat zal niet zonder gevolgen blijven.
Dit proces zal zich verergeren wanneer allerlei beloftes voor een beter bestaan uitblijven. Als mensen na jaren nog steeds zitten opgesloten in die oude sporthal met een stapel veldbedden. Dan krijg je opstand en ongeregeldheden. Dat zal de woede van de zittende Nederlandse bevolking gaan aanwakkeren en incident op incident zal uiteindelijk leiden tot een systematische spiraal van etnisch geweld. Dan rol je als vanzelf in een nieuwe oorlogssituatie. De patronen hiervoor zijn zichtbaar, de eerste tekenen zien we al.
Maar als inwoners van Nederland klagen over de opvang van asielzoekers, dan zijn het meteen racisten.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:09 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als ik het verhaal van de OP lees klagen ze blijkbaar terecht. De opvang is slecht geregeld, de bureaucratie enorm, de problemen niet te overzien en de politiek komt niet met een oplossing. Logisch dat mensen klagen.
Over welk "daar" heb je het nu eigenlijk?quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:06 schreef I-care het volgende:
[..]
De situatie ter plaatse verbeteren natuurlijk. En niet een enorme toestroom hiernaartoe organiseren, zonder ook maar ergens op voorbereid te zijn.
Met een degelijke aanpak had men daar een veel grotere veilige zone kunnen afdwingen en zo langzaam oprukken.
Als ik een beter plan van aanpak kan bedenken dan moeten zij dat zeer zeker kunnen. Tenzij er geen oplossing gewenst is daar, en er hier een agenda speelt die ergens een voordeel oplevert.
Ik denk dat alles al zo'n keer of 20 gezegd is. Ik kan wel aan de gang blijven.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:04 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Inderdaad, als het te moeilijk wordt dan liever niet over hebben.
De mensen zouden moeten klagen dat ze zelf zo stupid zijn om met zijn allen naar Duitsland te willen en verwachten dat het allemaal meteen even goed geregeld is voor ze. Een slimme vluchteling trekt richting een land waar veel minder vluchtelingen naar toe trekken.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:09 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als ik het verhaal van de OP lees klagen ze blijkbaar terecht. De opvang is slecht geregeld, de bureaucratie enorm, de problemen niet te overzien en de politiek komt niet met een oplossing. Logisch dat mensen klagen.
Sommige zijn dat vast, het ligt eraan waarom men klaagt.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:11 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Maar als inwoners van Nederland klagen over de opvang van asielzoekers, dan zijn het meteen racisten.
Weet jij eigenlijk wel hoeveel Syriërs er nu worden opgevangen in de regio? In Libanon is 1 op de 3 mensen Syrische vluchteling. Wij komen nog niet eens aan de 1 op de 100.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:06 schreef I-care het volgende:
[..]
De situatie ter plaatse verbeteren natuurlijk. En niet een enorme toestroom hiernaartoe organiseren, zonder ook maar ergens op voorbereid te zijn.
Met een degelijke aanpak had men daar een veel grotere veilige zone kunnen afdwingen en zo langzaam oprukken.
Als ik een beter plan van aanpak kan bedenken dan moeten zij dat zeer zeker kunnen. Tenzij er geen oplossing gewenst is daar, en er hier een agenda speelt die ergens een voordeel oplevert.
We hebben middels het uitreizen van hier geboren en getogen moslims naar die gebieden als de gepleegde aanslagen in Europa al de eerste gevolgen gezien van dit geweld. Dan is het toch te idioot voor woorden net te doen of er niets aan de hand is?quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:10 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Kort gezegd is het zo dat we het sektartisch geweld naar Europa halen.
En je hoeft alleen maar naar het Midden-Oosten te kijken wat dat voor gevolgen heeft.
Maar goed, dat is natuurlijk te diepgaand voor de politici/gutmenschen.
Dit ja.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:14 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik ga er van uit dat de meeste vluchtelingen niet zo stom als het achtereind van een koe zijn maar toch denken ze blijkbaar allemaal dat DE ze allemaal kan opnemen en dat dat geen gevolgen zal hebben.
Wel als je dat met bepaalde bewoordingen doet ja.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:11 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Maar als inwoners van Nederland klagen over de opvang van asielzoekers, dan zijn het meteen racisten.
Goed punt, want dat snap ik ook niet. Maar ik heb het over Syrië inderdaad. Maar op andere plaatsen waar het nodig is zou dezelfde methode moeten kunnen werken.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Over welk "daar" heb je het nu eigenlijk?
De asielzoekers komen overal vandaan. Niet alleen Syrië.
Die vluchtelingen lijken mij niet verantwoordelijk voor het gevoerde beleid. Als ik naar Nederland kijk denk ik dat kabinet Rutte 1 niet goed heeft gereageerd op de crisis in Syrië en de afbouw van COA, IND en sociale woningbouw zorgt nu voor de grote problemen. Het is behoorlijk naïef in mijn ogen om te denken dat vluchtelingenstromen hier niet kunnen komen en daar niet op voorbereid te zijn, de huidige regels zijn immers duidelijk en als dan vak bij de EU zo'n oorlog uitbreekt kun je wachten op stromen vluchtelingen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:14 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De mensen zouden moeten klagen dat ze zelf zo stupid zijn om met zijn allen naar Duitsland te willen en verwachten dat het allemaal meteen even goed geregeld is voor ze. Een slimme vluchteling trekt richting een land waar veel minder vluchtelingen naar toe trekken.
Vandaar dat je dan de safezones ook zou moeten uitbreiden en zo weer terrein winnen. Waarachter men weer kan gaan opbouwen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:15 schreef Euribob het volgende:
[..]
Weet jij eigenlijk wel hoeveel Syriërs er nu worden opgevangen in de regio? In Libanon is 1 op de 3 mensen Syrische vluchteling. Wij komen nog niet eens aan de 1 op de 100.
Dat zijn er een stuk of 200. Op meer dan 800.000 Nederlandse moslims vind ik dat eigenlijk best weinig. Maar maak jezelf vooral wijs dat het een groot maatschappelijk probleem is.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:15 schreef Elzies het volgende:
[..]
We hebben middels het uitreizen van hier geboren en getogen moslims naar die gebieden als de gepleegde aanslagen in Europa al de eerste gevolgen gezien van dit geweld. Dan is het toch te idioot voor woorden net te doen of er niets aan de hand is?
Geen boots on the ground, I-care. Obama wil geen nieuw Irak creëren in Syrië. Dat is de voornaamste reden dat men het blij bombarderen houdt.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:19 schreef I-care het volgende:
[..]
Vandaar dat je dan de safezones ook zou moeten uitbreiden en zo weer terrein winnen. Waarachter men weer kan gaan opbouwen.
Met zoveel landen die kunnen bijstaan en helpen zou dat toch tot de mogelijkheden moeten kunnen behoren?
Hier ben ik het wel mee eens hoor, maar een oorlog is echt niet aan de orde. Althans, ik zie het niet gebeuren. Wat ik wel zie is een grote verschuiving naar rechts en als het nog even zo doorgaat zie ik onlusten ontstaan.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:07 schreef Elzies het volgende:
[..]
Al dat het beleid is wordt het wel heel erg lastig een dergelijk conflict op te lossen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:20 schreef Euribob het volgende:
[..]
Geen boots on the ground, I-care. Obama wil geen nieuw Irak creëren in Syrië. Dat is de voornaamste reden dat men het blij bombarderen houdt.
Volgens mij zijn de zittende Nederlanders vooral woedend dat al die asielzoekers juist wél een huurwoning krijgen. Iets waar ze dan zelf 17 jaar op zitten te wachten (naar het schijnt). De Nederlandse overheid kan het in de ogen van deze mensen dan ook niet goed doen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:07 schreef Elzies het volgende:
[..]
Die vluchtelingen zijn wel verantwoordelijk voor hun eigen keuze met vele, vele duizenden tegelijk naar Duitsland te willen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die vluchtelingen lijken mij niet verantwoordelijk voor het gevoerde beleid. Als ik naar Nederland kijk denk ik dat kabinet Rutte 1 niet goed heeft gereageerd op de crisis in Syrië en de afbouw van COA, IND en sociale woningbouw zorgt nu voor de grote problemen. Het is behoorlijk naïef in mijn ogen om te denken dat vluchtelingenstromen hier niet kunnen komen en daar niet op voorbereid te zijn, de huidige regels zijn immers duidelijk en als dan vak bij de EU zo'n oorlog uitbreekt kun je wachten op stromen vluchtelingen.
Tweehonderd zijn er klaarblijkelijk genoeg om voortdurend op code oranje te staan in Nederland. Bovendien reken je een ruime meervoud aan groeiende sympathisanten niet mee. Feit blijft overeind staan dat één simpele aanslag waar onschuldige burgers worden gedood voldoende is om een samenleving te ontwrichten. Worden dat er meer dan zal je vanzelf een toename van (al bestaande) etnische spanningen zien wat kan uitmonden in een onbeheersbare spiraal van dodelijk geweld.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:19 schreef Euribob het volgende:
[..]
Dat zijn er een stuk of 200. Op meer dan 800.000 Nederlandse moslims vind ik dat eigenlijk best weinig. Maar maak jezelf vooral wijs dat het een groot maatschappelijk probleem is.
Natuurlijk is het puur politiek. Zelfs Nederland alleen heeft al de mogelijkheden om met complete deelname aan de gevechten aldaar het verschil te maken ten faveure van het Vrije Syrische Leger. Alleen je eigen bevolking zit er niet op te wachten, en de V.N. zal er ook niet blij van worden (Rusland die je acties blokkeert etc).quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:23 schreef I-care het volgende:
[..]
Al dat het beleid is wordt het wel heel erg lastig een dergelijk conflict op te lossen.
Maar dat is dan puur politiek in principe. Dan houd het op.
Tja, wil jij je broer, neef, maat of wellicht zoon opofferen om knokkende booslims uit elkaar te houden? Kijk naar wat er nu in Afghanistan gebeurt... Westerse troepen zijn grotendeels weg en de Taliban wint weer terrein.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:23 schreef I-care het volgende:
[..]
Al dat het beleid is wordt het wel heel erg lastig een dergelijk conflict op te lossen.
Maar dat is dan puur politiek in principe. Dan houd het op.
Mij maakt het persoonlijk niet uit wie de macht daar zou krijgen, zolang je maar een functionerend land zou overhouden.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:28 schreef Euribob het volgende:
[..]
Natuurlijk is het puur politiek. Zelfs Nederland alleen heeft al de mogelijkheden om met complete deelname aan de gevechten aldaar het verschil te maken ten faveure van het Vrije Syrische Leger. Alleen je eigen bevolking zit er niet op te wachten, en de V.N. zal er ook niet blij van worden (Rusland die je acties blokkeert etc).
De gedachte dat er enige coördinatie in de vluchtelingenstrooom zou zitten vind ik tamelijk absurd, ik denk dat die mensen ergens heen willen op basis van wat algemene verhalen. Dat duizenden dezelfde verhalen horen lijkt mij duidelijk. Opnieuw denk ik niet dat je de vluchtelingen veel kunt verwijten en zeker niet mag verwachten dat die op basis van de aantallen vluchtelingen en de actuele situatie een keuze kunnen maken.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die vluchtelingen zijn wel verantwoordelijk voor hun eigen keuze met vele, vele duizenden tegelijk naar Duitsland te willen.
En in Nederland heb je enorme wachtlijsten voor een sociale woning. Hoe wil je daar tegenaan bouwen en ook nog eens genoeg woningen hebben voor al die vluchtelingen die hierheen komen. Daarbij zal daar een NOG grotere aanzuigende werking vanuit gaan. Daar kun je niet tegenop bouwen, dat snap jij toch ook wel?
En dan heb ik het ook niet eens over de financiële crises die we te verduren hebben gehad waardoor o.a. de bouw op zijn gat ligt / lag en het gesjoemel binnen de corporaties zelf.
quote:Vier locaties sluiten
Fluctuaties in de vraag naar opvangcapaciteit in Nederland zijn van
alle tijden. Na jaren van groei, krimp en enige consolidatie, bevindt
het COA zich nog steeds in een langdurige situatie van krimp.
Het demissionair kabinet Rutte heeft een beleid ingezet van
beperking van de instroom, bevorderen van de uitstroom en ver-
korting van de doorlooptijden in de asielprocedure.
quote:Dit sluit aan bij de opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken en
Koninkrijksrelaties om een buffer te realiseren van 1.250 direct
inzetbare opvangplaatsen.
quote:Ook de wens van de minister dat vergunninghouders sneller
uitstromen uit de azc’s blijkt haalbaar door de nieuwe werkwijze.
Ja, ik vind het zelf ook een erg trieste situatie dat ondanks dat er slechts 200 geradicaliseerden zijn we toch doen alsof álle moslims eng en gevaarlijk zijn. Lekker relativerend wel.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:27 schreef Elzies het volgende:
[..]
Tweehonderd zijn er klaarblijkelijk genoeg om voortdurend op code oranje te staan in Nederland. Bovendien reken je een ruime meervoud aan groeiende sympathisanten niet mee. Feit blijft overeind staan dat één simpele aanslag waar onschuldige burgers worden gedood voldoende is om een samenleving te ontwrichten. Worden dat er meer dan zal je vanzelf een toename van (al bestaande) etnische spanningen zien wat kan uitmonden in een onbeheersbare spiraal van dodelijk geweld.
Ik zie liever niemand sneuvelen, uiteraard. Maar aangezien er nog steeds krijgsmachten zijn kun je die net zo goed optimaal inzetten.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Tja, wil jij je broer, neef, maat of wellicht zoon opofferen om knokkende booslims uit elkaar te houden? Kijk naar wat er nu in Afghanistan gebeurt... Westerse troepen zijn grotendeels weg en de Taliban wint weer terrein.
Ook de inzet van grondtroepen is niet zaligmakend in dergelijke wespennesten. Het gaat vele doden opleveren en daarbij zul je er decennia aanwezig moeten blijven. Daar zit niemand op te wachten.
Vluchtelingen kunnen ook voor zichzelf denken en bovendien zouden ze zelf onderzoek kunnen doen voor ze als een stel hersenlozen besluiten met zijn allen hetzelfde te willen. Op basis van wat algemenen verhalen een enorme reis aangaan en alles achterlaten vind ik nogal naïef. Dus met duizenden tegelijk asiel gaan claimen en dan vervolgens zeiken dat het lang duurt en de opvang maar zo zo is, vind ik onterecht.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:35 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De gedachte dat er enige coördinatie in de vluchtelingenstrooom zou zitten vind ik tamelijk absurd, ik denk dat die mensen ergens heen willen op basis van wat algemene verhalen. Dat duizenden dezelfde verhalen horen lijkt mij duidelijk. Opnieuw denk ik niet dat je de vluchtelingen veel kunt verwijten en zeker niet mag verwachten dat die op basis van de aantallen vluchtelingen en de actuele situatie een keuze kunnen maken.
Corporaties hebben geen geld voor nieuwbouw, wordt veelal door ze beweerd.quote:Verder heeft de bouw jaren op zijn gat gelegen, dan zou ik denken dat er genoeg ruimte is voor sociale woningbouw, het zou ook nog eens schelen in aantal faillissementen en werklozen. Een betere tijd was er eigenlijk net.
Geen enkel beleid had deze enorme toestroom perfect de hand kunnen bieden.quote:Als je verder kijkt dan is er natuurlijk veel meer aan de hand. Een verhaal uit september 2012:
- COA sluit asielzoekerscentra door de krimp.
- 1250 Plekken beschikbaar als capaciteitsbuffer.
- Asielzoekers krijgen sneller een woning.
https://www.coa.nl/sites/(...)d_september_2012.pdf
De huidige problemen komen door wanbeleid van onze overheid.
Ik ageer niet zozeer tegen zogenaamde gematigde moslims, maar wel tegen de ideologie die ze aanhangen. Ik vind de islam in beginsel verwerpelijk. Deze ideologie (vermomd als religie) roept op tot geweld jegens ongelovigen, niet moslims en andersgelovigen. De islamitische cultuur is niet verenigbaar met onze Westerse cultuur. Wederzijdse tolerantie is het hoogst haalbare, maar ook dat gegeven kent een uiterste houdbaarheidsdatum. Overal in de wereld zien we dezelfde patronen optreden wanneer de islam in een niet-moslimland de dominerende factor wordt. De islam is niet in staat om te assimileren. Dit is een ideologie die in staat is iedere gematigde moslim om te turnen in een gevaarlijke radicaal indien de omstandigheden het toelaten. Alle moslims die geradicaliseerd raakte en uitreizen naar oorlogsgebieden komen in de regel uit gematigde moslimgezinnen. Toch weet het radicale en gewelddadige aspect binnen de islam vat te krijgen op het gedachtegoed van deze jongeren.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:37 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ja, ik vind het zelf ook een erg trieste situatie dat ondanks dat er slechts 200 geradicaliseerden zijn we toch doen alsof álle moslims eng en gevaarlijk zijn. Lekker relativerend wel.
Alsof Nederland plotseling veilig is als je alle moslims het land uit zet (want dat is namelijk de énige oplossing voor je probleem, aangenomen dat we dat überhaupt kunnen doen). Gekken in de samenleving blijf je toch houden. Er zal áltijd een minuscule ieniemienie kans zijn dat er een aanslag wordt gepleegd, als je jezelf erdoor laat bang maken heb je gewoon geen leven meer.
Inzet van troepen in Irak en Afghanistan was ook een enorm succes, ondanks de inzet van moderne wapens.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:40 schreef I-care het volgende:
[..]
Ik zie liever niemand sneuvelen, uiteraard. Maar aangezien er nog steeds krijgsmachten zijn kun je die net zo goed optimaal inzetten.
Met al die geavanceerde wapens van vandaag de dag zou je denken dat er een relatief veilige strategie bedacht moet kunnen worden met goede resultaten?
De burgers zelf willen alleen maar veilig kunnen leven en zitten niet op ellende te wachten.
Dat kun je natuurlijk in je voordeel gebruiken.
Klopt, daarom zou ik de welwillende burgers overtuigen om over te stappen naar vellige zones, waarna je slechts te maken hebt met strijders die willen vechten. Dat zou het gemakkelijker kunnen maken.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:52 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Inzet van troepen in Irak en Afghanistan waren ook een enorm succes, ondanks de inzet van moderne wapens.
Probleem is dat de vijand zich onder burgers schuilhoudt en met aanslagen en guerillatactieken dood en verderf zaait. Daar win je het niet zo makkelijk van.
Denk dat veel burgers dan gegijzeld en/of vermoord zullen worden. Bovendien zullen er veel zijn die weigeren huis en haard te verlaten.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:55 schreef I-care het volgende:
[..]
Klopt, daarom zou ik de welwillende burgers overtuigen om over te stappen naar vellige zones, waarna je slechts te maken hebt met strijders die willen vechten. Dat zou het gemakkelijker kunnen maken.
Maar simpel is het allesbehalve natuurlijk.
Dat is inderdaad een risico. Risicovrij plan maken is onmogelijk uiteraard. Maar niets doen is op termijn mogelijk nog veel gevaarlijker.quote:Op zondag 4 oktober 2015 12:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Denk dat veel burgers dan gegijzeld en/of vermoord zullen worden. Bovendien zullen er veel zijn die weigeren huis en haard te verlaten.
Ik denk dat de wereld eens zou moeten stoppen met het leveren van wapens en munitie aan foute regimes en groeperingen. Maar ja, geld he...
Hier ga je de fout in qua denkwijze. In een guerilaoorlog is juist een behoorlijk deel van de bevolking op hand van de guerilla's. Een guerillaleger maakt juist gebruik van de bevolking om zich te verbergen. Onze oorlogstactieken hebben geen enkel nut in een oorlog waarin je geen regulier leger tegen over je hebt staan.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:40 schreef I-care het volgende:
De burgers zelf willen alleen maar veilig kunnen leven en zitten niet op ellende te wachten.
Dat kun je natuurlijk in je voordeel gebruiken.
Zinspeel je nou op een gevaarlijke gek als Hitler?quote:Op zondag 4 oktober 2015 12:57 schreef DrMabuse het volgende:
Duitsland mist een echte leider.
Die zaken op orde stelt.
Met of zonder snor.
Hij is weer even uit z'n isoleercel, dan roept ie dat soort dingen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 12:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zinspeel je nou op een gevaarlijke gek als Hitler?
Het maakt de verschillende belangen van politici (lobbyisten) enderzijds en de burgers anderzijds wel duidelijk.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:15 schreef Elzies het volgende:
[..]
We hebben middels het uitreizen van hier geboren en getogen moslims naar die gebieden als de gepleegde aanslagen in Europa al de eerste gevolgen gezien van dit geweld. Dan is het toch te idioot voor woorden net te doen of er niets aan de hand is?
Al die alleenstaande jongemannen (vaak niet geregistreerd) die hier binnen komen zijn stuk voor stuk getalenteerde hersenchirurgen die we perfect kunnen integreren binnen onze Westerse samenleving? Wie houdt hier nu wie voor de gek? Ongelooflijk hoe blind idealisme het gezonde en nuchtere verstand kan aanvreten als een kwaadaardig kankergezwel.
Klopt.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wel als je dat met bepaalde bewoordingen doet ja.
Als je dat hier genuanceerd probeert, met begrip voor het standpunt van vluchtelingen, ben je meteen een 'gutmensch', een 'policor' en 'moet je zelf maar vluchtelingen opnemen'. Er is op dit forum geen normale, ooen dialoog hierover te voeren. En de FP is nog een paar graden erger.quote:Op zondag 4 oktober 2015 13:34 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Klopt.
Aan de andere kant is het natuurlijk ook weer onzin om meteen als xenofoob of racist te worden weggezet door mensen die een andere mening hebben.
Het beste is gewoon een open dialoog.
Ik denk dat er wel degelijk een dialoog mogelijk is, maar dan moeten de verschillende kampen ophouden met verwensingen naar elkaar te roepen en eens beginnen met luisteren.quote:Op zondag 4 oktober 2015 13:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je dat hier genuanceerd probeert, met begrip voor het standpunt van vluchtelingen, ben je meteen een 'gutmensch', een 'policor' en 'moet je zelf maar vluchtelingen opnemen'. Er is op dit forum geen normale, ooen dialoog hierover te voeren. En de FP is nog een paar graden erger.
Ach, hou op! Het enige wat het grootste deel wil, is alle 'booslims' deporteren, vluchtelingen in dezelfde bootjes terug de zee optrappen en lekker op een forum laten zien hoe 'realistisch' zij zijn en dat zij tenminste verwoorden wat 'de meerderheid' ook vindt en tegen de muur met de linksen, de policor en de gutmenschen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 13:42 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel degelijk een dialoog mogelijk is, maar dan moeten de verschillende kampen ophouden met verwensingen naar elkaar te roepen en eens beginnen met luisteren.
Vannacht lukte het een fijn, genuanceerde conversatie te hebben hier. Maar dat kwam omdat we nog maar met z'n vieren op waren en alle 4 niet 1 van jouw genoemde woorden standaard in alle posts invoegen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 13:41 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als je dat hier genuanceerd probeert, met begrip voor het standpunt van vluchtelingen, ben je meteen een 'gutmensch', een 'policor' en 'moet je zelf maar vluchtelingen opnemen'. Er is op dit forum geen normale, ooen dialoog hierover te voeren. En de FP is nog een paar graden erger.
En daar zijn ze in Libanon niet echt blij mee. In het begin waren de Syrische vluchtelingen nog welkom in Libanon, dat is inmiddels helemaal omgeslagen vanwege de impact van deze grote aantallen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:15 schreef Euribob het volgende:
[..]
Weet jij eigenlijk wel hoeveel Syriërs er nu worden opgevangen in de regio? In Libanon is 1 op de 3 mensen Syrische vluchteling. Wij komen nog niet eens aan de 1 op de 100.
Iemand moest toch even het woordje onderbuik laten vallen, het bleef zo lang weg.quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De online kranten staan er ook bol van hé. Ik heb al heel lang geleden gepleit voor een centraal topic, maar daar wil men niet aan om begrijpelijke argumenten.
Verder vond ik dit wel een goed artikel dat de waanzin van dit alles wel aardig weergeeft. Je hoeft het natuurlijk niet te lezen en reageren is ook niet verplicht. Wel vind ik dat de standaard reacties, zoals jij die schetst, van bepaalde users wel wat minder kunnen. Bevordert de discussie niet echt en constateer dat het een nogal eenzijdige discussie geworden is.
Dat is wel jammer.
Uiteraard, elk puntje kritiek dat niet wordt vergezeld door een compliment is ongenuanceerd en is dus onderbuik.quote:Op zondag 4 oktober 2015 14:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Iemand moest toch even het woordje onderbuik laten vallen, het bleef zo lang weg.
We zouden natuurlijk ook gewoon eens kunnen stoppen met landen overhoop te schieten in het Midden-Oosten.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:18 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die vluchtelingen lijken mij niet verantwoordelijk voor het gevoerde beleid. Als ik naar Nederland kijk denk ik dat kabinet Rutte 1 niet goed heeft gereageerd op de crisis in Syrië en de afbouw van COA, IND en sociale woningbouw zorgt nu voor de grote problemen. Het is behoorlijk naïef in mijn ogen om te denken dat vluchtelingenstromen hier niet kunnen komen en daar niet op voorbereid te zijn, de huidige regels zijn immers duidelijk en als dan vak bij de EU zo'n oorlog uitbreekt kun je wachten op stromen vluchtelingen.
Zie je nu wat je zelf doet in deze post?quote:Op zondag 4 oktober 2015 13:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ach, hou op! Het enige wat het grootste deel wil, is alle 'booslims' deporteren, vluchtelingen in dezelfde bootjes terug de zee optrappen en lekker op een forum laten zien hoe 'realistisch' zij zijn en dat zij tenminste verwoorden wat 'de meerderheid' ook vindt en tegen de muur met de linksen, de policor en de gutmenschen.
Een open, normale discussie hier verwachten is net zo optimistisch als een schaatsenslijpbedrijf beginnen in de hel.
Hoe kan je nu een dialoog verwachten als je zelf zo gefrustreerd reageert en met verwijten en generalisering komt?quote:Het enige wat het grootste deel wil, is alle 'booslims' deporteren, vluchtelingen in dezelfde bootjes terug de zee optrappen en lekker op een forum laten zien hoe 'realistisch' zij zijn en dat zij tenminste verwoorden wat 'de meerderheid' ook vindt en tegen de muur met de linksen, de policor en de gutmenschen.
Tja, wat dat betreft is het een wisselwerking hier tussen een aantal users uit beide kampen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 14:08 schreef Hathor het volgende:
[..]
Iemand moest toch even het woordje onderbuik laten vallen, het bleef zo lang weg.
Zoals in Eritrea?quote:Op zondag 4 oktober 2015 14:28 schreef Smack10 het volgende:
[..]
We zouden natuurlijk ook gewoon eens kunnen stoppen met landen overhoop te schieten in het Midden-Oosten.
Dan komen er ook minder vluchtelingen deze kant op.
Nou moet er wel bij gezegd worden dat opvang in Libanon bestaat uit een plaats waar je een kampeertentje kan neerzetten, dat is iets laagdrempeliger en makkelijker op te zetten dan opvang in een centrum zoals dat in de meeste West-Europese landen gewoon is.quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:15 schreef Euribob het volgende:
[..]
Exact, het zijn vooral de hardste schreeuwers.quote:Op zondag 4 oktober 2015 14:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Tja, wat dat betreft is het een wisselwerking hier tussen een aantal users uit beide kampen.
Bij veel van de huidige conflicten heb ik de indruk dat de onrust toch wegkomt uit interne problemen in die landen. Eerlijk gezegd gaat het mij ook iets te ver om werkloos toe te kijken hoe bevolkingsgroepen worden uitgemoord zoals in Syrië gebeurde of als een dictator chemische wapens gaat inzetten tegen zijn eigen bevolking. Er zijn toch bepaalde grenzen waarbij ik vind dat ingrijpen wel noodzakelijk is omdat niets doen niet acceptabel is.quote:Op zondag 4 oktober 2015 14:28 schreef Smack10 het volgende:
[..]
We zouden natuurlijk ook gewoon eens kunnen stoppen met landen overhoop te schieten in het Midden-Oosten.
Dan komen er ook minder vluchtelingen deze kant op.
Die dialoog is helemaal niet mogelijk. in deze topics vliegen de containerbegrippen, oneliners, stropoppen, verdachtmakingen en verzinsels om je oren.quote:Op zondag 4 oktober 2015 13:34 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Klopt.
Aan de andere kant is het natuurlijk ook weer onzin om meteen als xenofoob of racist te worden weggezet door mensen die een andere mening hebben.
Het beste is gewoon een open dialoog.
Dan moet er scherper gemodereerd gaan worden hé.quote:Op zondag 4 oktober 2015 15:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die dialoog is helemaal niet mogelijk. in deze topics vliegen de containerbegrippen, oneliners, stropoppen, verdachtmakingen en verzinsels om je oren.
En wie gaat lopen schreeuwen met holle retoriek als gutmensch, policor, gelukszoekers en andere nonsens dan moet je niet raar staan kijken dan men je niet serieus neemt.
Deze topics worden vooral gebruikt door PVV aanhangers om elkaar lekker op te fokken en te wentelen in hun verongelijktheid.
En dan modjes die ruzie maken om wat nou waar is en wat niet.quote:Op zondag 4 oktober 2015 15:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dan moet er scherper gemodereerd gaan worden hé.
Deze topics worden ook vooral gebruikt door figuren die iedereen die tegen deze immigrantenstroom is weg te zetten als xenofoob, nazi of minderwaardig persoon.quote:Op zondag 4 oktober 2015 15:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Die dialoog is helemaal niet mogelijk. in deze topics vliegen de containerbegrippen, oneliners, stropoppen, verdachtmakingen en verzinsels om je oren.
En wie gaat lopen schreeuwen met holle retoriek als gutmensch, policor, gelukszoekers en andere nonsens dan moet je niet raar staan kijken dan men je niet serieus neemt.
Deze topics worden vooral gebruikt door PVV aanhangers om elkaar lekker op te fokken en te wentelen in hun verongelijktheid.
Nee hoor, straks mag helemaal niemand meer iets zeggen omdat iemand zich aangevallen of beledigd voelt.quote:Op zondag 4 oktober 2015 15:29 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dan moet er scherper gemodereerd gaan worden hé.
Precies. Ik zie vanuit beide kampen continu dergelijke oneliners langskomen. Misschien dat soort shit wat strenger afkappen?quote:Op zondag 4 oktober 2015 15:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Deze topics worden ook vooral gebruikt door figuren die iedereen die tegen deze immigrantenstroom is weg te zetten als xenofoob, nazi of minderwaardig persoon.
Beetje selectief shoppen dit.
Waar precies in dit topic?quote:Op zondag 4 oktober 2015 15:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Deze topics worden ook vooral gebruikt door figuren die iedereen die tegen deze immigrantenstroom is weg te zetten als xenofoob, nazi of minderwaardig persoon.
Nou ja, als je constateert dat een user continu maar met oneliners langskomt die we inmiddels wel kennen, dan lijkt het mij prima om die user daar op aan te spreken.quote:Op zondag 4 oktober 2015 15:43 schreef Specularium het volgende:
[..]
Nee hoor, straks mag helemaal niemand meer iets zeggen omdat iemand zich aangevallen of beledigd voelt.
Die gare bingokaart is wel een dingetje, maar dat heeft met discussie niks te maken.
Gebeurt ook, valt onder bagger.quote:Op zondag 4 oktober 2015 15:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nou ja, als je constateert dat een user continu maar met die oneliners langskomt die we inmiddels wel kennen, dan lijkt het mij prima om die user daar op aan te spreken.
Ok.quote:
Ik vind het ook in andere topics wel meevallen. Daarbij zijn die vergelijkingen bij sommige posters niet eens zo onterecht als je ziet wat ze af en toe hier neer kwakken.quote:
Misschien omdat het over het algemeen genomen het taalgebruik van die figuren racistisch, nazistisch, xenofoob en minderwaardig is? De discussie zou gevoerd kunnen worden als men (iedereen dus) zich aan de feiten hield. En dus niet direct gaat extrapoleren op de manier van: He, drie moslim vluchtelingen doen dit, DUS alle vluchtelingen (en moslims, want is hun gedrag nou veroorzaakt door vluchteling zijn of door moslim zijn) zijn etters, gelukszoekers, parasieten und so weiter, und so weiter.quote:Op zondag 4 oktober 2015 15:40 schreef Specularium het volgende:
[..]
Beetje selectief shoppen dit.
Het lokt tegenreacties uit.quote:Op zondag 4 oktober 2015 15:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik vind het ook in andere topics wel meevallen. Daarbij zijn die vergelijkingen bij sommige posters niet eens zo onterecht als je ziet wat ze af en toe hier neer kwakken.
Toch zijn er veel mensen die dit wel als oplossing zien.quote:Op zondag 4 oktober 2015 15:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Misschien omdat het over het algemeen genomen het taalgebruik van die figuren racistisch, nazistisch, xenofoob en minderwaardig is? De discussie zou gevoerd kunnen worden als men (iedereen dus) zich aan de feiten hield. En dus niet direct gaat extrapoleren op de manier van: He, drie moslim vluchtelingen doen dit, DUS alle vluchtelingen (en moslims, want is hun gedrag nou veroorzaakt door vluchteling zijn of door moslim zijn) zijn etters, gelukszoekers, parasieten und so weiter, und so weiter.
Het mooiste zou zijn als je aan een post niet zou kunnen zien of iemand links of rechts stemt. En of zijn IQ groter is dan zijn schoenmaat.
Begin met het basisfeit, dat er veel vluchtelingen aan het vluchten zijn en richting Europa komen en ga eens als normale mensen dat probleem te lijf. Rationeel, respectvol (je hebt het nog steeds over mensen, tenslotte) en probeer eenssamen een middenweg te vinden om het probleem op te lossen.
De grenzen dichtgooien is geen oplossing, met zijn allen PVV stemmen ook niet. Menselijk en humanitair en gezamenlijk nadenken, dat wel.
sinds wanneer is Syrie trouwens een streng islamitisch land?quote:Op zondag 4 oktober 2015 11:49 schreef Elzies het volgende:
[..]
Ik ageer niet zozeer tegen zogenaamde gematigde moslims, maar wel tegen de ideologie die ze aanhangen. Ik vind de islam in beginsel verwerpelijk. Deze ideologie (vermomd als religie) roept op tot geweld jegens ongelovigen, niet moslims en andersgelovigen. De islamitische cultuur is niet verenigbaar met onze Westerse cultuur. Wederzijdse tolerantie is het hoogst haalbare, maar ook dat gegeven kent een uiterste houdbaarheidsdatum. Overal in de wereld zien we dezelfde patronen optreden wanneer de islam in een niet-moslimland de dominerende factor wordt. De islam is niet in staat om te assimileren. Dit is een ideologie die in staat is iedere gematigde moslim om te turnen in een gevaarlijke radicaal indien de omstandigheden het toelaten. Alle moslims die geradicaliseerd raakte en uitreizen naar oorlogsgebieden komen in de regel uit gematigde moslimgezinnen. Toch weet het radicale en gewelddadige aspect binnen de islam vat te krijgen op het gedachtegoed van deze jongeren.
Nu komen meer dan een miljoen economische gelukzoekers uit streng islamitische landen Europa binnen met valse voorstellingen over Europa en hun kansen daarin. Er is geen maxima gegeven voor de aantallen die we opnemen, ondanks dat de opvangplekken uit hun voegen barsten. Dan creëer je toch een speelveld voor oproerkraaiers, radicale elementen en andersoortig gevaar?
De Hongaren gaan vandaag waarschijnlijk hun laatste grens met Kroatië dichtgooien. Hekje is klaar namelijk.quote:Op zondag 4 oktober 2015 15:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Toch zijn er veel mensen die dit wel als oplossing zien.
Gevaarlijke gekken heb je overal.quote:Op zondag 4 oktober 2015 12:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Zinspeel je nou op een gevaarlijke gek als Hitler?
Tja, wie zich aangesproken voelt. Maar zoek voor mij eens een post op van iemand die iets in de strekking "iedereen die kritiek heeft op het immigratie- en integratiebeleid is een nazi!!". Ik denk dat je lang kan zoeken.quote:
Assad probeert dat te voorkomen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:00 schreef Re het volgende:
[..]
sinds wanneer is Syrie trouwens een streng islamitisch land?
Waarom zou de grenzen dichtgooien geen oplossing kunnen zijn? Jij vindt het kennelijk geen oplossing en meent dat het daarom geen onderwerp van de discussie kan zijn. Dat is volledig tegenstrijdig met de boodschap die je in je post probeert duidelijk te maken.quote:Op zondag 4 oktober 2015 15:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De grenzen dichtgooien is geen oplossing, met zijn allen PVV stemmen ook niet. Menselijk en humanitair en gezamenlijk nadenken, dat wel.
Ik heb helemaal geen zin om te zoeken naar dergelijke posts.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, wie zich aangesproken voelt. Maar zoek voor mij eens een post op van iemand die iets in de strekking "iedereen die kritiek heeft op het immigratie- en integratiebeleid is een nazi!!". Ik denk dat je lang kan zoeken.
Daarbij wordt mijn standpunt over dit probleem al voor me ingevuld voor ik uberhaupt een letter inhoudelijk over dit onderwerp gesproken heb.
assad had moeten luisteren naar zijn volk, dan waren er nu een stuk minder problemen. Beetje wat rusland nu probeert te bewerkstelligenquote:
Koe in de kont kijken. Assad zit er nog en die heb je gewoon nodig om daar enigszins stabiliteit te brengen. Als hij wegvalt is het hek helemaal van de dam.... of heb je een idee wat er in het post Assad tijdperk zal moeten gebeuren dan?quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:13 schreef Re het volgende:
[..]
assad had moeten luisteren naar zijn volk, dan waren er nu een stuk minder problemen. Beetje wat rusland nu probeert te bewerkstelligen
een veilige wederopbouwquote:Op zondag 4 oktober 2015 16:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Koe in de kont kijken. Assad zit er nog en die heb je gewoon nodig om daar enigszins stabiliteit te brengen. Als hij wegvalt is het hek helemaal van de dam.... of heb je een idee wat er in het post Assad tijdperk zal moeten gebeuren dan?
Nee, aangezien je ze niet gaat vinden en dat de stropop uiteen valt.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen zin om te zoeken naar dergelijke posts.
Maar hoe ga je die realiseren dan? Het stikt daar van de extremistische groeperingen die de macht willen grijpen.quote:
Jouw voorbeeldje zul je niet snel vinden nee... het was dan ook een slecht voorbeeldje van jou. Wat ik vaak voorbij zie komen zijn termen als PVV-stemmer (maakte jij je net nog schuldig aan) of onderbuikje, of xenofoob, of islamofoob.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, aangezien je ze niet gaat vinden en dat de stropop uiteen valt.
In die termen zijn voor niemand in deze topics terecht?quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jouw voorbeeldje zul je niet snel vinden nee... het was dan ook een slecht voorbeeldje van jou. Wat ik vaak voorbij zie komen zijn termen als PVV-stemmer (maakte jij je net nog schuldig aan) of onderbuikje, of xenofoob, of islamofoob.
Jawel, maar het ging er toch om dat actie reactie uitlokt en zo blijft men dus over elkaar heen vallen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In die termen zijn voor niemand in deze topics terecht?
Omdat je niet weet wat iemand stemt en je mensen in een hoekje wilt drukken met dat soort insinuaties.quote:
Omdat dat soort troep wordt verwijderd misschien?quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, aangezien je ze niet gaat vinden en dat de stropop uiteen valt.
Er zijn genoeg die aangeven PVV te stemmen. Daarnaast is het benoemen van het hoekje niet in een hoekje drukken als mensen een mening verkondigen die hun in een hoekje plaatst.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Omdat je niet weet wat iemand stemt en je mensen in een hoekje wilt drukken met dat soort insinuaties.
Wijs me er maar op als er een post met die strekking wordt verwijderd. Ik ben benieuwd.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:33 schreef Specularium het volgende:
[..]
Omdat dat soort troep wordt verwijderd misschien?
Ben ik een PVV stemmer als ik vind dat er veel te veel asielzoekers naar West-Europa komen en dat ik me voornamelijk zorgen maak over het feit dat het bijna allemaal moslims zijn?quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er zijn genoeg die aangeven PVV te stemmen. Daarnaast is het benoemen van het hoekje niet in een hoekje drukken als mensen een mening verkondigen die hun in een hoekje plaatst.
Geen idee. Als je het zou zijn is het toch ook prima, ik begrijp niet waarom je je daar druk om zou maken, dan zou ik me meer zorgen maken om jouw angst voor de moslims. Er wonen hier tenslotte al 1 miljoen dus als je bang bent voor moslims heb je een probleem.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ben ik een PVV stemmer als ik vind dat er veel te veel asielzoekers naar West-Europa komen en dat ik me voornamelijk zorgen maak over het feit dat het bijna allemaal moslims zijn?
Iemand die termen als policor en gutmensch gebruikt is vooral zelf bezig met insinuaties.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Omdat je niet weet wat iemand stemt en je mensen in een hoekje wilt drukken met dat soort insinuaties.
Ik zeg dat ik me zorgen maak dat het bijna allemaal moslims zijn en nu ben ik dus volgens jou bang voor moslims. Misschien moet je het nog even aanvullen met "islamofoob".quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Geen idee. Als je het zou zijn is het toch ook prima, ik begrijp niet waarom je je daar druk om zou maken, dan zou ik me meer zorgen maken om jouw angst voor de moslims. Er wonen hier tenslotte al 1 miljoen dus als je bang bent voor moslims heb je een probleem.
Dat continue geslinger met dat soort termen is inderdaad ook irritant ja.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Iemand die termen als policor en gutmensch gebruikt is vooral zelf bezig met insinuaties.
Als je je zorgen maakt omdat het moslims zijn ben je toch bang voor moslims of zie ik dat verkeerd? Als het christenen of atheïsten waren zou het immers geen reden tot zorgen zijn?quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik zeg dat ik me zorgen maak dat het bijna allemaal moslims zijn en nu ben ik dus volgens jou bang voor moslims. Misschien moet je het nog even aanvullen met "islamofoob".
Politiek-correct. Een vervelende en schadelijke levenshouding waarbij mensen vanuit idealisme problemen niet onder ogen willen zien.quote:
Bang zijn is iets anders als het niet heel fijn vinden als de islam groter wordt in Europa, maar kennelijk is dat moeilijk te begrijpen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:44 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je je zorgen maakt omdat het moslims zijn ben je toch bang voor moslims of zie ik dat verkeerd? Als het christenen of atheïsten waren zou het immers geen reden tot zorgen zijn?
Ben ik wel met je eens ja.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Bang zijn is iets anders als het niet heel fijn vinden als de islam groter wordt in Europa, maar kennelijk is dat moeilijk te begrijpen.
De PVV bestaat dus uit politiek correcte mensen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Politiek-correct. Een vervelende en schadelijke levenshouding waarbij mensen vanuit idealisme problemen niet onder ogen willen zien.
Neuh, is een protestpartijquote:Op zondag 4 oktober 2015 16:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De PVV bestaat dus uit politiek correcte mensen.
Wie zegt dat er geen probleem is?quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Politiek-correct. Een vervelende en schadelijke levenshouding waarbij mensen vanuit idealisme problemen niet onder ogen willen zien.
Nee. De PVV ziet problemen wel onder ogen, maar komt soms met irrealistische, niet-uitvoerbare oplossingen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De PVV bestaat dus uit politiek correcte mensen.
Het gaat niet zozeer om zeggen, het gaat om de acties. Als je voor de vorm zegt dat het best een probleem is, maar ondertussen wél de grenzen wagenwijd open zet én ook nog eens roept dat er geen bovengrens is aan het aantal asielzoekers dat we kunnen opvangen, dan is de slotsom nog steeds poco.quote:
Haal dat "soms" maar weg hoor.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee. De PVV ziet problemen wel onder ogen, maar komt soms met irrealistische, niet-uitvoerbare oplossingen.
Inderdaad daar begrijp ik niets van maar dat het iets anders is betwijfel ik wel. Als iemand zich zorgen maakt is die persoon bang dat er iets vervelends gaat gebeuren en ik neem aan dat bij "het niet heel fijn vinden als de islam groter wordt in Europa" men ook bang is dat er iets vervelends gaat gebeuren. Als het plezierig zou zijn zou men zich geen zorgen maken en het wel fijn vinden.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Bang zijn is iets anders als het niet heel fijn vinden als de islam groter wordt in Europa, maar kennelijk is dat moeilijk te begrijpen.
Dat zal wel aan mij liggen maar dan sluiten ze toch uit idealisme de ogen voor de problemen die hun oplossing in de weg staan?quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee. De PVV ziet problemen wel onder ogen, maar komt soms met irrealistische, niet-uitvoerbare oplossingen.
Elk topic wordt met die troep volgebaggerd door dezelfde users. Maar geloof dat de leiding van NWS er geen problemen mee heeft, dus ik lees er wel overheen. Kan me ook voorstellen dat er veel mensen afhaken door dat vervelende gejengel.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat continue geslinger met dat soort termen is inderdaad ook irritant ja.
Maar vertel eens, wat zijn jouw ervaringen daar in Dld?quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Jammer, een potentieel goed topic over een echt probleem en het wordt zo verneukt.
Als ik bang zou zijn voor moslims, dan had ik niet gewoond waar ik nu woon. Er wonen er best een aantal hier in de buurt. Geen problemen met die mensen, maar als ik zo naar sommige wijken kijk waar er veel wonen, dan zou ik het niet fijn vinden als er nog veel meer van dat soort wijken zouden ontstaan. Daarbij vind ik de islam een te dominante religie die ik liever zie gaan dan komen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Inderdaad daar begrijp ik niets van maar dat het iets anders is betwijfel ik wel. Als iemand zich zorgen maakt is die persoon bang dat er iets vervelends gaat gebeuren en ik neem aan dat bij "het niet heel fijn vinden als de islam groter wordt in Europa" men ook bang is dat er iets vervelends gaat gebeuren. Als het plezierig zou zijn zou men zich geen zorgen maken en het wel fijn vinden.
Maar wat is bijvoorbeeld de bovengrens aan het aantal asielzoekers dat buurlanden kunnen opvangen? Immers hamert men er zo op dat al die asielzoekers daar maar heen moeten. En dat schijnt dan weer prima te kunnen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om zeggen, het gaat om de acties. Als je voor de vorm zegt dat het best een probleem is, maar ondertussen wél de grenzen wagenwijd open zet én ook nog eens roept dat er geen bovengrens is aan het aantal asielzoekers dat we kunnen opvangen, dan is de slotsom nog steeds poco.
quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Jammer, een potentieel goed topic over een echt probleem en het wordt zo verneukt.
Inderdaad, zeg gewoon politiek correct of hou je bek. Al die termen zijn strontvervelend.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar wat is bijvoorbeeld de bovengrens aan het aantal asielzoekers dat buurlanden kunnen opvangen? Immers hamert men er zo op dat al die asielzoekers daar maar heen moeten. En dat schijnt dan weer prima te kunnen.
Enne poco, alsjeblief zeg![]()
De problemen zie je in lokale kranten beschreven, niet zozeer in de grote landelijke. Het is een vreselijk heikel thema, de (sorry) politiek correctheid is vreselijk sterk.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar vertel eens, wat zijn jouw ervaringen daar in Dld?
Hoe wordt er bericht?
Ik weet niet of het zozeer met de Islam te maken heeft. Wijken waar alleen Antillianen wonen ga ik met een nog iets grotere boog omheen. Te veel op 1 plek is zelden goed met andere nationaliteiten.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als ik bang zou zijn voor moslims, dan had ik niet gewoond waar ik nu woon. Er wonen er best een aantal hier in de buurt. Geen problemen met die mensen, maar als ik zo naar sommige wijken kijk waar er veel wonen, dan zou ik het niet fijn vinden als er nog veel meer van dat soort wijken zouden ontstaan. Daarbij vind ik de islam een te dominante religie die ik liever zie gaan dan komen.
Maar mijn Marokkaanse overbuurman is een vriendelijke kerel.
Zijn bv in Bonn buurten waar Salafisten een erg sterke stempel drukken en dat is niet prettig.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als ik bang zou zijn voor moslims, dan had ik niet gewoond waar ik nu woon. Er wonen er best een aantal hier in de buurt. Geen problemen met die mensen, maar als ik zo naar sommige wijken kijk waar er veel wonen, dan zou ik het niet fijn vinden als er nog veel meer van dat soort wijken zouden ontstaan. Daarbij vind ik de islam een te dominante religie die ik liever zie gaan dan komen.
Maar mijn Marokkaanse overbuurman is een vriendelijke kerel.
Idealen en principes gecombineerd met gebrek aan realiteit danwel praktisch inzicht net zo hard.quote:
Al zouden er honderdduizenden Antillianen naar de EU komen, dan had ik dat ook niet fijn gevonden.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik weet niet of het zozeer met de Islam te maken heeft. Wijken waar alleen Antillianen wonen ga ik met een nog iets grotere boog omheen. Te veel op 1 plek is zelden goed met andere nationaliteiten.
Kijk, dit soort posts willen we in dit topic.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De problemen zie je in lokale kranten beschreven, niet zozeer in de grote landelijke. Het is een vreselijk heikel thema, de (sorry) politiek correctheid is vreselijk sterk.
Er is massieve kritiek op Merkel en er wordt stevig aan haar stoel gezaagd. Probleem is, er is niemand die haar op kan volgen. Ze heeft iedereen die dat zou kunnen kapot gemaakt en niet voor een opvolger gezorgd. De Christendemocraten dalen flink.
Mensen hebben over het algemeen niet een probleem met asielzoekers, maar met asielopvangcentra, zijn broeinesten van criminaliteit en overlast ( Albanese bendes zijn een fiks probleem). Er zijn de laatste tijd nogal wat issues naar buiten gekomen, maar dat beschrijft de Volkskrant redelijk.
Dat snap ik heel goed. Als je nog meer (laag geschoolde) moslims binnenhaalt, krijg je automatisch ook vaker te maken met radicalisering en alle ellende van dien.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zijn bv in Bonn buurten waar Salafisten een erg sterke stempel drukken en dat is niet prettig.
Wat ik idd hoorde dat er iig meer ruimte gegeven wordt aan mensen die zeg maar niet alleen maar juichend staan te wachten op de vluchtelingen. En de logistieke problemen (o.m. beschreven in artikel in OP) stapelen zich wrs ook op dus.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De problemen zie je in lokale kranten beschreven, niet zozeer in de grote landelijke. Het is een vreselijk heikel thema, de (sorry) politiek correctheid is vreselijk sterk.
Er is massieve kritiek op Merkel en er wordt stevig aan haar stoel gezaagd. Probleem is, er is niemand die haar op kan volgen. Ze heeft iedereen die dat zou kunnen kapot gemaakt en niet voor een opvolger gezorgd. De Christendemocraten dalen flink.
Mensen hebben over het algemeen niet een probleem met asielzoekers, maar met asielopvangcentra, zijn broeinesten van criminaliteit en overlast ( Albanese bendes zijn een fiks probleem). Er zijn de laatste tijd nogal wat issues naar buiten gekomen, maar dat beschrijft de Volkskrant redelijk.
Duitsland heeft lang geroepen dat men geen immigratieland is, dus heeft ook nooit (net als Nederland) een fatsoenlijk immigratiebeleid willen invoeren met greencards en een puntensysteem zoals bv Australie of Canada dat hebben. Integratiebeleid zuigt, want ook dat klinkt eng. Brr, jouw kultur opleggen. In de VS is dat doodnormaal.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat snap ik heel goed. Als je nog meer (laag geschoolde) moslims binnenhaalt, krijg je automatisch ook vaker te maken met radicalisering en alle ellende van dien.
Ik voorzie komend jaar een Rood-Rood-Groene coalitie met alle ellende van dien.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:20 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wat ik idd hoorde dat er iig meer ruimte gegeven wordt aan mensen die zeg maar niet alleen maar juichend staan te wachten op de vluchtelingen. En de logistieke problemen (o.m. beschreven in artikel in OP) stapelen zich wrs ook op dus.
Ik zou denken als de problemen nog groter worden, dat het uiteindelijk wel haar kop gaat kosten, ook al zijn er geen directe opvolgers. Moet wrs eerst iets gebeuren.
In Dld hebben ze hier een mooi woord voor: Leitkulturquote:Op zondag 4 oktober 2015 17:21 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Duitsland heeft lang geroepen dat men geen immigratieland is, dus heeft ook nooit (net als Nederland) een fatsoenlijk immigratiebeleid willen invoeren met greencards en een puntensysteem zoals bv Australie of Canada dat hebben. Integratiebeleid zuigt, want ook dat klinkt eng. Brr, jouw kultur opleggen. In de VS is dat doodnormaal.
Hoe ga je dat doen? Zodra Assad weg is heb je een IS staat waarbij de taliban vergeleken lieverdjes warenquote:
Ja, dat is ook voor ons niet best.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik voorzie komend jaar een Rood-Rood-Groene coalitie met alle ellende van dien.
Ik maak me vooral druk omdat de geschiedenis leert dat bij volksverhuizingen de orginele bevolking meestal de sjaak is. Of ze moslim, christenen of geloven in het koekiemonster doet verder weinig ter zake.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ben ik een PVV stemmer als ik vind dat er veel te veel asielzoekers naar West-Europa komen en dat ik me voornamelijk zorgen maak over het feit dat het bijna allemaal moslims zijn?
die dient dan ook een keer echt weggevaagd te worden, roots and allquote:Op zondag 4 oktober 2015 17:26 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoe ga je dat doen? Zodra Assad weg is heb je een IS staat waarbij de taliban vergeleken lieverdjes waren
En wie neemt het dan over?quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:29 schreef Re het volgende:
[..]
die dient dan ook een keer echt weggevaagd te worden, roots and all
Hoe wil je die mensen dan noemen, die verdienen aan de asielindustrie en de onderlaag met de problemen opzadelen en ook nog eens de rekening presenteren bij de belastingbetaler.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dat continue geslinger met dat soort termen is inderdaad ook irritant ja.
probeer democratie anders gewoon een westerse republiek van makenquote:
Die hele Sykes-Picot verdeling kan ondertussen wel op de schop. Nadat IS is weggevaagd mag er wmb een Koerdistan komen als staat.quote:
En eigenlijk is het willen hebben van zo een blinde vlek voor zaken die niet wenselijk zijn en daarom maar ontkent worden juist veel meer iets voor een dictatuur.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:25 schreef Oud_student het volgende:
[..]
In Dld hebben ze hier een mooi woord voor: Leitkultur
Als je dit woord gebruikt wordt je helaas in de Nazi hoek gedrukt, maar het is natuurlijk te vanzelfsprekend.
Zou wel mooi zijn ja.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:31 schreef Re het volgende:
[..]
probeer democratie anders gewoon een westerse republiek van maken
Hiermee heb je ook zeker een punt.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Ik maak me vooral druk omdat de geschiedenis leert dat bij volksverhuizingen de orginele bevolking meestal de sjaak is. Of ze moslim, christenen of geloven in het koekiemonster doet verder weinig ter zake.
Hoe ga je dat precies doen, want als ideologie schijnen het toch veel mensen aan te spreken getuige ook het aantal moslims dat vanuit de westerse wereld ernaar toe gaat.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:29 schreef Re het volgende:
[..]
Zal allemaal wel, maar het bevordert de discussie niet.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:30 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Hoe wil je die mensen dan noemen, die verdienen aan de asielindustrie en de onderlaag met de problemen opzadelen en ook nog eens de rekening presenteren bij de belastingbetaler.
En zich op TV presenteren als super meelevend, jankend om een dood kindje dat door nalatigheid van zijn vader om het leven is gekomen. De term Gutmensch is eigenlijk veel te lief.
Nu rederneer je vanuit onze westerse beleving. Volgens mij is dit verschillende keren geprobeerd (Afghanistan en Irak). En gezien de resultaten is het opdringen van democratie niet echt een succes geweestquote:Op zondag 4 oktober 2015 17:31 schreef Re het volgende:
[..]
probeer democratie anders gewoon een westerse republiek van maken
dat zal tweezijdig moeten aangepakt worden, decimeren van aanhangers en verdelen van de welvaart. Het Is een land vol potentie.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:34 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Hoe ga je dat precies doen, want als ideologie schijnen het toch veel mensen aan te spreken getuige ook het aantal moslims dat vanuit de westerse wereld ernaar toe gaat.
halfslachtig werkquote:Op zondag 4 oktober 2015 17:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nu rederneer je vanuit onze westerse beleving. Volgens mij is dit verschillende keren geprobeerd (Afghanistan en Irak). En gezien de resultaten is het opdringen van democratie niet echt een succes geweest
Sterker nog, die mensen in die landen zijn over het algemeen helemaal nog niet klaar voor democratie.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:37 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Nu rederneer je vanuit onze westerse beleving. Volgens mij is dit verschillende keren geprobeerd (Afghanistan en Irak). En gezien de resultaten is het opdringen van democratie niet echt een succes geweest
Decimeren van aanhangers? Dat klinkt mij als genocide, en dat uit jou toetsenbord Re. Had ik niet verwacht.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:37 schreef Re het volgende:
[..]
dat zal tweezijdig moeten aangepakt worden, decimeren van aanhangers en verdelen van de welvaart. Het Is een land vol potentie.
In ieder geval niet voor VROUWENRECHTENquote:Op zondag 4 oktober 2015 17:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Sterker nog, die mensen in die landen zijn over het algemeen helemaal nog niet klaar voor democratie.
Dat was ook de essentie van mijn postquote:Op zondag 4 oktober 2015 17:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Sterker nog, die mensen in die landen zijn over het algemeen helemaal nog niet klaar voor democratie.
Dan moet je ook de CIA wegvagen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:29 schreef Re het volgende:
[..]
IS is geen volk het zijn terroristen van het ergste soortquote:Op zondag 4 oktober 2015 17:40 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Decimeren van aanhangers? Dat klinkt mij als genocide, en dat uit jou toetsenbord Re. Had ik niet verwacht.
Zeggen dat het terroristen zijn vind ik een beetje simpel om ze weg te zetten. Volgens mij zijn er veel moslims die stiekem toch wel sympathiseren met IS. Wat gaan we daarmee doen? Ik hoop toch niet decimerenquote:Op zondag 4 oktober 2015 17:44 schreef Re het volgende:
[..]
IS is geen volk het zijn terroristen van het ergste soort
Ik zou er eerlijk gezegd geen seconde minder om slapen. Of begeef ik me nu op glad ij?quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zeggen dat het terroristen zijn vind ik een beetje simpel om ze weg te zetten. Volgens mij zijn er veel moslims die stiekem toch wel sympathiseren met IS. Wat gaan we daarmee doen? Ik hoop toch niet decimeren
och mensen mogen denken wat ze willen, maar op moment dat er iets van in de praktijk wordt gebracht mag je van mij gewoon dood hoor, het hoogst haalbare voor die mensenquote:Op zondag 4 oktober 2015 17:46 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Zeggen dat het terroristen zijn vind ik een beetje simpel om ze weg te zetten. Volgens mij zijn er veel moslims die stiekem toch wel sympathiseren met IS. Wat gaan we daarmee doen? Ik hoop toch niet decimeren
Een massa-psychose is het. Eén van de meest achterlijke tendensen aller tijden. Ik mag hopen dat we dit over een jaar of 30 met schaamte op terug kijken.quote:Op zondag 4 oktober 2015 00:06 schreef karton2 het volgende:
In West-Europa heerst nog het taboe dat het opkomen voor eigen cultuur, traditie en mensen gelijk staat nationalisme, fascisme en dat soort dingen.
Wat versta je onder in de praktijk gebracht? Is dat streven naar een streng islamitische staat of moeten er dan koppen rollen. Want in principe is de de werkelijke koppensneller maar een zeer klein percentage van IS. Het is de zwijgende meerderheid die deze kleine groep faciliteert in hun gedrag, terwijl ze eigenlijk wel weten dat het niet helemaal jofel is.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:51 schreef Re het volgende:
[..]
och mensen mogen denken wat ze willen, maar op moment dat er iets van in de praktijk wordt gebracht mag je van mij gewoon dood hoor, het hoogst haalbare voor die mensen
Het zijn vicsims.quote:Op zondag 4 oktober 2015 10:40 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Nee, het is allemaal niet waar. Iedere vluchteling heeft een eigen hotelkamer met boxspring, TV, koelkast, bad en wc.
Als er iets ergs gebeurt komende uit die hoek. Is het met elk slachtoffer één teveel. En dus al te laat.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:51 schreef Re het volgende:
[..]
och mensen mogen denken wat ze willen, maar op moment dat er iets van in de praktijk wordt gebracht mag je van mij gewoon dood hoor, het hoogst haalbare voor die mensen
Dit topic gaat toch echt over de logistiek achter de massale opvang in Dld en dat ze het niet meer aan kunnen, en wat zouden nou de gevolgen zijn, want ze hebben weer een weekje van record instroom achter de rug...quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:51 schreef Re het volgende:
[..]
En dit is nog maar het begin. Wat een ramp moet er daar gebeuren rond kerst, als het nu al zo erg is?quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit topic gaat toch echt over de logistiek achter de massale opvang in Dld en dat ze het niet meer aan kunnen, en wat zouden nou de gevolgen zijn, want ze hebben weer een weekje van record instroom achter de rug...
Begint nu al heel vervelend te worden, wat ik uit artikel begrijp, gezinnen die in de wachtrij buiten slapen met kinderen, terwijl temp al naar 20C in de nacht gaat... zijn er nog heel veel die dezelfde kant opgaan...quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:22 schreef bijdehand het volgende:
[..]
En dit is nog maar het begin. Wat een ramp moet er daar gebeuren rond kerst, als het nu al zo erg is?
onbegrijpelijkquote:Op zondag 4 oktober 2015 18:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Begint nu al heel vervelend te worden, wat ik uit artikel begrijp, gezinnen die in de wachtrij buiten slapen met kinderen, terwijl temp al naar 20C in de nacht gaat... zijn er nog heel veel die dezelfde kant opgaan...
Ziekenhuizen in Duitsland klagen ook over de vluchtelingen. Zo hebben ze naast te verwachten capaciteitsproblemen vluchtelingen over de vloer die last hebben van TBC en schurft, ziekten die hier eigenlijk al niet meer voorkomen. Ook weigeren sommige moslimmannen behandeld te worden door een vrouwelijke arts.quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit topic gaat toch echt over de logistiek achter de massale opvang in Dld en dat ze het niet meer aan kunnen, en wat zouden nou de gevolgen zijn, want ze hebben weer een weekje van record instroom achter de rug...
naar wat ik gelezen heb komt dat meer door de manier waarop de eu wil opvangen en waarop die andere landen opvangenquote:Op zondag 4 oktober 2015 18:33 schreef Wespensteek het volgende:
Het is eigenlijk wel triest dat de hele EU in rep en roer lijkt door minder vluchtelingen dan er in Turkije, Jordanië en Libanon worden opgevangen.
Net alleen wil opvangen maar ook moet opvangen, Nederland en alle EU landen zijn immers gebonden aan de verdragen en hebben een stel rechters die het beoordelen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:39 schreef bijdehand het volgende:
[..]
naar wat ik gelezen heb komt dat meer door de manier waarop de eu wil opvangen en waarop die andere landen opvangen
ja, maar ik bedoel hoe de eu de opvang invult tegenover die invulling van de landen die jij noemdequote:Op zondag 4 oktober 2015 18:41 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Net alleen wil opvangen maar ook moet opvangen, Nederland en alle EU landen zijn immers gebonden aan de verdragen en hebben een stel rechters die het beoordelen.
Dat is natuurlijk ook grotendeels het gevolg van de verdragen. Recht op humanitaire opvang, kinderrechten en rechten op medischezorg zijn allemaal vastgelegd. Maar je hebt gelijk dat bijv. de Turken daar veel makkelijker mee omgaan,vandaar dat de vluchtelingenstroom volgend jaar wel weer in volle omvang zal losbreken zodra het weer gaat toestaan om te reizen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:43 schreef bijdehand het volgende:
[..]
ja, maar ik bedoel hoe de eu de opvang invult tegenover die invulling van de landen die jij noemde
Dat lijkt me eigenlijk juist vrij logisch. Die landen kunnen heel makkelijk onderling beslissen wat ze gaan doen en dat beleid doorvoeren. EU is een grote bureaucratie van mensen die voor de schijn willen samenwerken, maar als puntje bij paaltje komt valt dat helemaal uit elkaar.quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:33 schreef Wespensteek het volgende:
Het is eigenlijk wel triest dat de hele EU in rep en roer lijkt door minder vluchtelingen dan er in Turkije, Jordanië en Libanon worden opgevangen.
Als de grenzen dan nog open zijn natuurlijk.quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook grotendeels het gevolg van de verdragen. Recht op humanitaire opvang, kinderrechten en rechten op medischezorg zijn allemaal vastgelegd. Maar je hebt gelijk dat bijv. de Turken daar veel makkelijker mee omgaan,vandaar dat de vluchtelingenstroom volgend jaar wel weer in volle omvang zal losbreken zodra het weer gaat toestaan om te reizen.
daarom. Je kan de situaties dus niet vergelijken. Als wij toestaan dat ze ergens in een kamp worden gestopt, zonder rechten, kunnen we ook grote aantallen aan.quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook grotendeels het gevolg van de verdragen. Recht op humanitaire opvang, kinderrechten en rechten op medischezorg zijn allemaal vastgelegd. Maar je hebt gelijk dat bijv. de Turken daar veel makkelijker mee omgaan,vandaar dat de vluchtelingenstroom volgend jaar wel weer in volle omvang zal losbreken zodra het weer gaat toestaan om te reizen.
Die grenzen blijven wel open, men kan ze namelijk niet eens sluiten voor asielzoekers met de huidige verdragen. Mensen hebben namelijk het recht asiel aan te vragen als ze zich melden aan de grens of worden aangetroffen in een bootje op zee.quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:50 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Als de grenzen dan nog open zijn natuurlijk.
dit valt mij ook op... zo jammer!quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:50 schreef ems. het volgende:
Dit is eigenlijk de eerste echte uitdaging waar de EU een greintje meerwaarde kan hebben. En tot nu toe schitteren ze voornamelijk door incompetentie.
Ja dat klopt alleen denk ik niet dat men in de EU die verdragen gaat (en kan) veranderen en als ze het al willen proberen zijn we zeker tien jaar verder.quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:51 schreef bijdehand het volgende:
[..]
daarom. Je kan de situaties dus niet vergelijken. Als wij toestaan dat ze ergens in een kamp worden gestopt, zonder rechten, kunnen we ook grote aantallen aan.
mensen moeten stoppen met janken en een beetje logistiek gaan nadenken. We zijn de westerse wereld met genoeg resources. Maar we janken liever, want mensen voelen zich bedreigd in hun westerse waarden, die dus geen fuck betekenen als je dit als probleem wil zien. Maar nee dan ben je weer gutmensch.quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De EU doet het volgens mij best goed, het zijn de landelijke politici die falen omdat die niet in gemeenschappelijk belang denken.quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:50 schreef ems. het volgende:
Dit is eigenlijk de eerste echte uitdaging waar de EU een greintje meerwaarde kan hebben. En tot nu toe schitteren ze voornamelijk door incompetentie.
Nood breekt wet, als ik zie dat Hongarije haar grenzen sluit maar zelfs in Duitsland al voorstellen gedaan worden.quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die grenzen blijven wel open, men kan ze namelijk niet eens sluiten voor asielzoekers met de huidige verdragen. Mensen hebben namelijk het recht asiel aan te vragen als ze zich melden aan de grens of worden aangetroffen in een bootje op zee.
ik hoop dat dat wel gaat lukken hoor...quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja dat klopt alleen denk ik niet dat men in de EU die verdragen gaat (en kan) veranderen en als ze het al willen proberen zijn we zeker tien jaar verder.
Dat er een hoop wordt geroepen klopt maar dat het uitvoerbaar is denk ik niet. Het is nogal naïef om te gaan verwijzen naar de Dublin verordening bijvoorbeeld terwijl die al vaker door de rechters buitenwerking is gezet omdat de EU landen niet aan de verplichtingen voldeden. Als in Griekenland men niet in staat is de vluchtelingen volgens de regels op te vangen kunnen andere eu landen daar geen mensen naar terugsturen, zo eenvoudig is het.quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:58 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Nood breekt wet, als ik zie dat Hongarije haar grenzen sluit maar zelfs in Duitsland al voorstellen gedaan worden.
[ afbeelding ]
Europa gaat hier links of rechtsom iets aan doen.
quote:De nieuwe uitspraak is overigens in lijn met een eerdere uitspraak in januari door het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. Dat Hof bepaalde dat Griekenland mensenrechten van asielzoekers schendt. Landen die doorgereisde asielzoekers terugsturen naar Griekenland, zouden daarmee ook de mensenrechten schenden. Hierdoor werd Nederland gedwongen tweeduizend asielzoekers die via Griekenland naar Nederland waren gekomen, in de asielprocedure op te nemen.
De EU heeft de beste intenties maar is niet realistisch in z'n verwachtingen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De EU doet het volgens mij best goed
Het probleem dat een EU met zich meebrengt is dan ook dat de definitie van gemeenschappelijk belang onderhevig is aan verandering op het moment dat het gebied zich strekt over (culturele) grenzen.quote:, het zijn de landelijke politici die falen omdat die niet in gemeenschappelijk belang denken.
Het probleem met de huidige EU regels zijn dat landen allemaal veel eigen verantwoordelijkheden hebben en veel kunnen tegenhouden. Dat gemeenschappelijke is er dus niet op asielgebied op dit moment proberen landen een ander land met de vluchtelingen op te zadelen. Je kunt zeggen dat het het falen van de EU is maar eigenlijk is het dus het gebrek aan EU, wat natuurlijk wel wordt veroorzaakt door de verdragen en de opzet van de EU. Eigenlijk mag de EU van alles beslissen zolang het maar niet belangrijk is.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:03 schreef ems. het volgende:
[..]
De EU heeft de beste intenties maar is niet realistisch in z'n verwachtingen.
[..]
Het probleem dat een EU met zich meebrengt is dan ook dat de definitie van gemeenschappelijk belang onderhevig is aan verandering op het moment dat het gebied zich strekt over (culturele) grenzen.
Even los van dat 'gemeenschappelijk belang' sowieso nogal een subjectief gebeuren is.
Dat willen veel van die mensen niet, wij hebben onze welvaart vandaag de dag te danken aan het Marshall plan. Die welvaart was er ook niet meteen. Het probleem met die landen is dat ze morgen onze welvaart willen en elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Wat wij daar ook doen het zal zich altijd tegen ons keren.quote:
Dat kan best hoor je kunt je gewoon niet aan een verdrag houden. Is met die 3% norm ook geluktquote:Op zondag 4 oktober 2015 18:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die grenzen blijven wel open, men kan ze namelijk niet eens sluiten voor asielzoekers met de huidige verdragen. Mensen hebben namelijk het recht asiel aan te vragen als ze zich melden aan de grens of worden aangetroffen in een bootje op zee.
Uiteindelijk zeggen ze die verdragen op of geven er een draai aan.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:20 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat kan best hoor je kunt je gewoon niet aan een verdrag houden. Is met die 3% norm ook gelukt
Dat zijn totaal niet vergelijkbare dingen omdat mbt asielbeleid het EU hof voor de rechten van de mens kan oordelen en veroordelen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:20 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat kan best hoor je kunt je gewoon niet aan een verdrag houden. Is met die 3% norm ook gelukt
En dan zijn er 5 miljoen binnen en dan grijpt de EU niet in denk je?quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat zijn totaal niet vergelijkbare dingen omdat mbt asielbeleid het EU hof voor de rechten van de mens kan oordelen en veroordelen.
Ten eerste zegt barmhartigheid en politieke correctheid niets over IQ.quote:
Vond hem niet zo grappig, sorryquote:Op zondag 4 oktober 2015 19:06 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Hé ik dacht dat juist jij de grap wel zou waarderen.
Zo eenvoudig is dat hek in de VS ook niet en effectief lijkt het ook niet te zijn. Verder vind ik het leuk om allemaal aantallen te gaan noemen en dan te zeggen maar wat als er een miljard vluchtelingen komen. Ik heb geen idee wat er gaat gebeuren als in Turkije de ellende uitbreekt en die mensen moeten vluchten. Persoonlijk denk ik niet dat er 5 miljoen vluchtelingen op korte termijn te verwachten zijn, maar als die zich zouden melden dan heeft de EU nog steeds weinig keus. Ik kan alleen maar pleiten voor betere samenwerking, sneller terugsturen van mensen die geen recht op asiel hebben en proberen grote vluchtelingenstromen te voorkomen, elke andere optie is volgens mij gewoon niet realistisch op korte termijn.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:39 schreef Buster24 het volgende:
[..]
En dan zijn er 5 miljoen binnen en dan grijpt de EU niet in denk je?
De VS bouwt met hetzelfde gemak ook een hek op de grens met Mexico
Een aanslag verder en ze hebben een handvat.
Tot wat kunnen ze een land veroordelen, ik weet dat een land het op kan zeggen met een termijn van 6 maanden niet dat een land dat ooit zal doen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat zijn totaal niet vergelijkbare dingen omdat mbt asielbeleid het EU hof voor de rechten van de mens kan oordelen en veroordelen.
Een hek helpt niet tenzij je bereid bent om de mensen met dodelijk geweld buiten te houden.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:39 schreef Buster24 het volgende:
[..]
En dan zijn er 5 miljoen binnen en dan grijpt de EU niet in denk je?
De VS bouwt met hetzelfde gemak ook een hek op de grens met Mexico
Een aanslag verder en ze hebben een handvat.
Je onderschat de domheid van de (Europese) burger.quote:Op zondag 4 oktober 2015 20:59 schreef Hathor het volgende:
Die Merkel heeft wel een blik wormen opengetrokken met dat "iedereen is welkom hier" zeg, die gaat hier de volgende verkiezingen keihard op afgerekend worden vrees ik.
Het is eigenlijk geen opvangen, het is meer levenslang onderhouden. Maar daar heb je vermoedelijk ook geen problemen mee.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:17 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Met een bewering kan ik weinig. Ik zie niet in hoe ze die mensen kunnen tegenhouden als men altijd het recht heeft asiel aan te vragen. Daarnaast zijn 100.000 mensen natuurlijk erg weinig mensen, ik zie geen enkel probleem om die te kunnen opvangen. Het is alleen even wat lastig door de grote toeloop waarmee men geen rekening heeft gehouden.
quote:Op zondag 4 oktober 2015 21:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
We moeten snel weer vriendjes worden met Poetin. Er staan hier en daar in Rusland nog wel een paar oude werkkampen uit de Goelag, waar plek zat is. Sowieso is er in die gebieden ruimte zat voor een paar extra opvangkampjes. Dat land is zo groot, je vindt die mensen nooit meer terug.
holle retoriekquote:Op zondag 4 oktober 2015 21:49 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Het is eigenlijk geen opvangen, het is meer levenslang onderhouden. Maar daar heb je vermoedelijk ook geen problemen mee.
De gemiddelde burger is zo waar nog dommer dan de politici.quote:Op zondag 4 oktober 2015 21:47 schreef MisterCe het volgende:
[..]
Je onderschat de domheid van de (Europese) burger.
Wat probeer je nou te bereiken met zulke teksten? Mensen in een extremistische hoek proberen te drukken omdat de berichtgeving je niet aanstaat ofzo?quote:Op zondag 4 oktober 2015 21:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
We moeten snel weer vriendjes worden met Poetin. Er staan hier en daar in Rusland nog wel een paar oude werkkampen uit de Goelag, waar plek zat is. Sowieso is er in die gebieden ruimte zat voor een paar extra opvangkampjes. Dat land is zo groot, je vindt die mensen nooit meer terug.
Belgie is ook bezig met een wet waarbij mensen een boete kunnen krijgen als ze niet goed presteren bij hun integratie. Nu is alleen de inzet nog belangrijk, binnenkort ook de resultaten. Begint bij 50euro, kan oplopen tot 5000.quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:57 schreef luxerobots het volgende:
Er zijn maar drie landen die zich committeren aan de verdragen. Duitsland, Zweden en Nederland.
In België nemen ze slechts een beperkt aantal asielaanvragen per dag in behandeling. Frankrijk vindt het best zolang het hen maar niet te veel geld kost. En in Zuid- en Oost-Europa is zo weinig welvaart en georganiseerd dat de asielzoekers al helemaal niet willen blijven.
Nou, hang ik weer eens niet de policor gutmensch uit en ga ik mee met de emoties van "de gemiddelde Nederlander", is het weer niet goed.quote:Op zondag 4 oktober 2015 22:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat probeer je nou te bereiken met zulke teksten? Mensen in een extremistische hoek proberen te drukken omdat de berichtgeving je niet aanstaat ofzo?
Dat zouden ze hier in Nederland eens moeten zeggen, dan gaat heel de grachtengordel uit hun stekker.quote:Op zondag 4 oktober 2015 22:37 schreef Physsic het volgende:
[..]
Belgie is ook bezig met een wet waarbij mensen een boete kunnen krijgen als ze niet goed presteren bij hun integratie. Nu is alleen de inzet nog belangrijk, binnenkort ook de resultaten. Begint bij 50euro, kan oplopen tot 5000.
Belgie zegt dat ze een hoop geld investeren in die mensen, dus dat er ook wel wat terugverwacht mag worden.
Uh, nee, niet geheel. Zie mijn andere post. Er zijn kampen daar en er is ruimte. Ik bedoel niet te suggereren, dat die mensen daar met hun blote handen kanalen moeten gaan graven, maar gewoon dat een deel van de benodigde infrastructuur al aanwezig is.quote:Op zondag 4 oktober 2015 22:10 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Eerder vandaag al een mafkees die zei dat Duitsland een sterke leider nodig heeft en daarbij zinspeelde op Hitler en nu deze opmerking.
Het is bedoeld als grap, ik weet het
Poetin is niet zo gek, vrees ik.quote:Op zondag 4 oktober 2015 22:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Uh, nee, niet geheel. Zie mijn andere post. Er zijn kampen daar en er is ruimte. Ik bedoel niet te suggereren, dat die mensen daar met hun blote handen kanalen moeten gaan graven, maar gewoon dat een deel van de benodigde infrastructuur al aanwezig is.
Hou toch eens op met dat soort versleten grammofoonplatengelul.quote:Op zondag 4 oktober 2015 22:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zouden ze hier in Nederland eens moeten zeggen, dan gaat heel de grachtengordel uit hun stekker.
Ligt eraan. Ik denk dat je met geld een heel eind komt. Betaal hem een x bedrag per jasr per vluchteling voor een y aantal jaren. Is altijd goedkoper dan ze en masse hier opvangen.quote:
Als ik dat stuk moet geloven moeten we nog honderden miljoenen mensen opnemen want "andere landen nemen ook mensen op".quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oh, mooi stuk voor de mensen die gillen over 'opvang in de regio' of dat de buurlanden van Syrië niks doen: https://www.foreignaffair(...)yrias-good-neighbors
Turkije gaat het tegen betaling doen:quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:14 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als ik dat stuk moet geloven moeten we nog honderden miljoenen mensen opnemen want "andere landen nemen ook mensen op".
quote:'Plan EU en Turkije voor vluchtelingencrisis'
BERLIJN/BRUSSEL -
De Europese Commissie zou met Turkije afspraken hebben gemaakt om de vluchtelingenstroom naar Europa te beperken. Zo zouden in Turkije zes nieuwe asielzoekerscentra worden gebouwd en zou Turkije met Griekenland moeten samenwerken om de grens beter te bewaken.
Dat hebben bronnen rondom de Europese Commissie en de Duitse regering gezegd tegen de Frankfurter Allgemeine Zeitung. In de plannen staat dat de Turkse en Griekse kustwacht ervoor moeten zorgen dat alle vluchtelingen terug worden gebracht naar Turkije.
In ruil daarvoor komen er nieuwe azc's waar twee miljoen vluchtelingen kunnen worden opgevangen. Die worden volgens de krant deels gefinancierd door de EU. Ook zou de EU een half miljoen mensen willen ophalen en opvangen, zodat ze niet de EU hoeven binnen te komen via mensensmokkelaars.
De Turkse president Recep Tayyip Erdogan komt maandag naar Brussel voor een ontmoeting met onder meer EU-commissie-voorzitter Jean-Claude Juncker. Daar zal onder meer de vluchtelingencrisis aan bod komen.
En de EU gaat een half miljoen mensen ophalen en opvangen. Het wordt nog drukker hier.quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Turkije gaat het tegen betaling doen:
[..]
Och, in België ben je ook een fascist als je dit voorstelt hoor. Er is een grote lastercampagne bezig van de media tegen de regering en de linkse medemens doet daar graag in mee.quote:Op zondag 4 oktober 2015 22:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zouden ze hier in Nederland eens moeten zeggen, dan gaat heel de grachtengordel uit hun stekker.
Wat een raar land.quote:Op maandag 5 oktober 2015 00:00 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Och, in België ben je ook een fascist als je dit voorstelt hoor. Er is een grote lastercampagne bezig van de media tegen de regering en de linkse medemens doet daar graag in mee.
De Morgen, altijd al een redelijk linkse krant geweest maar wel kwaliteitsvol laat tegenwoordig vaak een steekje vallen in de berichtgeving. De NVA is fascistisch, met Bart de Wever voorop. En als je niet kankert op de regering dan ben je ook een fascist en een racist natuurlijk.
Bah
Lees de Belgische online kranten maar eens. Pas geleden nog een reeks over wat heeft de regering bereikt na 1 jaar. De koopkracht van een gemiddeld gezin was er met ongeveer 300 euro op jaarbasis op vooruit gegaan. Enkel de gezinnen met een inkomen van >4400 euro waren iets achteruit gegaan. Ze hadden echter 500 euro beloofd. Hele polemiek dat de regering prut is en niks goed kan doen. Dat de koopkracht onder Di Rupo over het algemeen flink gedaald is zegt niemand wat over natuurlijkquote:
Tegenwoordig wordt iedereen die niet voor een Europese superstaat is voor Poetin handlanger uitgemaakt in de media of door politici.quote:Op zondag 4 oktober 2015 22:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat probeer je nou te bereiken met zulke teksten? Mensen in een extremistische hoek proberen te drukken omdat de berichtgeving je niet aanstaat ofzo?
Die vluchtelingen willen helemaal niet naar Rusland.quote:Op zondag 4 oktober 2015 22:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nou, hang ik weer eens niet de policor gutmensch uit en ga ik mee met de emoties van "de gemiddelde Nederlander", is het weer niet goed.
Wat is er overigens mis met het idee? Er is in Rusland ruimte zat, Rusland doet niet aan pamperen, dus gelukszoekers filter je eruit en ik heb het idee, dat de mensen die er willen werken er ook best aan de slag kunnen. Bovendien zullen eventuele islamitische veroveringsplannen ook niet echt voet aan de grond krijgen in dat enorme gebied.
Dus een verdrag met Rusland en alles wat hier teveel is, daarheen sluizen. Er is in Rusland ook nog wel wat op te bouwen als je echt een nieuw leven wilt beginnen.
Gaat dat over die rijke golfstaten die helemaal geen vluchtelingen opnemen?quote:Op zondag 4 oktober 2015 23:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oh, mooi stuk voor de mensen die gillen over 'opvang in de regio' of dat de buurlanden van Syrië niks doen: https://www.foreignaffair(...)yrias-good-neighbors
Typisch Europa onder hoogspanning vrees ik. Hier word ook de NOS Staatstelevisie genoemd. Vaak door mensen die het wel trouw elke dag kijken. Maar het rommelt hier ook wel. Duitsland is in combinatie met de vluchtelingen en de VW crisis behoorlijk getroffen. Lastige tijden.quote:Op maandag 5 oktober 2015 00:09 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Lees de Belgische online kranten maar eens. Pas geleden nog een reeks over wat heeft de regering bereikt na 1 jaar. De koopkracht van een gemiddeld gezin was er met ongeveer 300 euro op jaarbasis op vooruit gegaan. Enkel de gezinnen met een inkomen van >4400 euro waren iets achteruit gegaan. Ze hadden echter 500 euro beloofd. Hele polemiek dat de regering prut is en niks goed kan doen. Dat de koopkracht onder Di Rupo over het algemeen flink gedaald is zegt niemand wat over natuurlijk
Vluchtelingenprobleem van hetzelfde laken een pak. Als je ook maar iets van kritiek durft te hebben op die vluchtelingen dan ben je al een fascist. Als er een voorstel komt op max 250 mensen per dag te registreren (is +60k op jaarbasis, meer dan genoeg imo) dan is dat een 'bruin' (lees: racistisch) voorstel.
Ik was tot kort geleden niet bepaald een fan van de NVA/De Wever, en was eigenlijk ook niet echt rechts georiënteerd. Maar hoe meer ik dat soort gezever in de krant lees en op tv zie hoe meer ik ervan overtuigd ben dat NVA volgende keer m'n stem krijgt. Al was het maar als proteststem en Vlaams Belang me veel te gortig is.
De NOS/NPO is eigendom van de staat en dat is ook duidelijk aan de berichtgeving te merken.quote:Op maandag 5 oktober 2015 00:13 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Typisch Europa onder hoogspanning vrees ik. Hier word ook de NOS Staatstelevisie genoemd. Vaak door mensen die het wel trouw elke dag kijken. Maar het rommelt hier ook wel. Duitsland is in combinatie met de vluchtelingen en de VW crisis behoorlijk getroffen. Lastige tijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |