abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156583522
Opinie:
quote:
De chaos in de opvang van vluchtelingen dreigt in Duitsland oncontroleerbare vormen aan te nemen.
Wierd Duk, René Cuperus 3 oktober 2015, 11:00

Duitsland dreigt af te stevenen op een ramp. Steeds harder stuit de veelgeprezen 'Willkommenskultur' op haar grenzen. Nu de applaudisserende en zingende burgers, die op de treinstations tienduizenden asielzoekers ontvingen, naar hun huizen zijn teruggekeerd, treedt de werkelijkheid in. Die is bijzonder verontrustend.

Wij bezochten deze week in Berlijn de eerste registratielocatie van vluchtelingen/migranten. Dagelijks komen honderden nieuwe asielzoekers binnen bij het Landesamt für Gesundheit und Soziales (Lageso) in de wijk Moabit. Wat je er aantreft is pure chaos. Lesbos in de Duitse hoofdstad.

Honderden, mogelijk duizenden, mensen zijn samengepakt op het terrein van dit voormalige ziekenhuis. Er bevinden zich veel alleenstaande jonge mannen onder de vluchtelingen, maar het wemelt er ook van vrouwen en kleine kinderen, die op de grond, in struiken en in portieken liggen te slapen. Mensen staan tussen dranghekken in rijen te wachten, naast containers waarin vaccinatie en TBC-diagnostiek plaatsvinden.

Misstanden

Er lijkt nauwelijks beweging te zitten in die onafzienbare rij. Van wanhopige vrijwilligers horen we dat het opvangsysteem volledig is ingestort - 'In sich kollabiert' -, maar dat dit naar buiten toe niet mag worden toegegeven. 'De ambtenaren zitten daar enkel nog voor de schijn,' zegt Christiane Beckmann, de formidabele, onvermoeibare woordvoerster van de vrijwilligers van 'Moabit Hilft!'

De vluchtelingen vechten met elkaar voor het beste plekje in de rij, maar ze beseffen niet dat dit zinloos is: de wachttijd voor registratie is inmiddels opgelopen tot wel 50 dagen per persoon. Soms wordt het deze vermoeide en getraumatiseerde mensen te veel. Op zeker moment probeerden asielzoekers zich met geweld toegang te verschaffen tot het registratiekantoor. Dit is de achterkant van de Willkommenskultur, de reëel bestaande welkomstpraktijk.

Het Lageso is geen uitzondering. Integendeel, uit andere Duitse deelstaten komen soortgelijke berichten over falende opvang en over ernstige misstanden in de opvangcentra. Uit gesprekken van een van ons met hulpverleners, mensenrechtenactivisten en politiewoordvoerders rijst een beeld op van onderling geweld, etnische en religieuze twisten, verkrachtingen, dwangprostitutie, van malafide private bewakingsfirma's die in de asielzoekerscentra's criminele zaakjes optuigen en van christenen en jezidi's die worden gemolesteerd. 'Ze zijn tot de tanden bewapend met messen en knuppels,' zei de voorzitter van de grootste Duitse politievakbond, Rainer Wendt over de geweldserupties. 'De overheid heeft de situatie niet langer onder controle. Zo "schaffen wir das nicht".'

Winter

Uitgeputte vrijwilligers bij het Lageso bevestigen dit schrikbeeld. Christiane Beckmann heeft tranen in haar ogen. 'We gaan dit niet redden,' erkent ze. Ze voelt zich in de steek gelaten door de politiek en de bureaucratie. De autoriteiten weigeren, volgens Beckman om politiek-correcte redenen, om de 'noodtoestand' af te kondigen - waarna bijvoorbeeld de hulp van de Bundeswehr zou kunnen worden ingeroepen - , omdat dit het feel-good-verhaal van de 'Willkommenskultur' zou ondermijnen. 'Dat is een politiek uiterst gevoelig thema: een "Politikum".'In de rigide bureaucratie schuift men elkaar de schuldvraag toe. Beckmann: 'Niemand wil verantwoordelijk zijn voor deze schande.'

Men vreest de winter. Nu al ontstaan er conflicten met kinderrijke gezinnen die perse de nacht in de buitenlucht willen doorbrengen (bij 2 graden) omdat zij hun goede plek in de wachtrij niet willen verliezen. Het lukt ternauwernood om 's nachts alle vluchtelingen in noodopvangplekken onder te brengen. Die onderkomens hebben vaak een geïmproviseerd karakter: van tentenkampen, voormalige schoolgebouwen en kazernes tot opblaas-sporthallen en privé-adressen.

Wie het Lageso en andere azc's bezoekt en spreekt met direct betrokkenen kan niet anders dan vaststellen dat de grenzen aan de opname- en absorptiecapaciteit van Duitsland ruimschoots zijn bereikt.

'Moeder Teresa'

We zouden 'Moeder Teresa', Angela Merkel, willen uitnodigen met eigen ogen de humanitaire ramp in de Berlijnse vluchtelingenopvang te bekijken. Voor de toestanden die zich daar afspelen draagt zij medeverantwoordelijkheid wegens haar politiek van 'onverantwoordelijke barmhartigheid'. Als Duitsland er niet in slaagt om van de Willkommenskultur een Integrationskultur te maken - dus een limiet stellen aan het aantal vluchtelingen, afgewezen Balkan-migranten daadwerkelijk uitzetten, een scherpe scheiding aanbrengen tussen economische gelukzoekers en oorlogsvluchtelingen -, dan dreigen in de Bondsrepubliek ernstige politieke, culturele en sociale spanningen.

In de krochten van het internet en op de straten broeit het al weken. De neo-nazi's én de conservatieve nationalisten rond Alternative für Deutschland (AfD) en Pegida staan paraat om de wrange vruchten te plukken van Merkels impulsieve vlaag van goedertierenheid. De vluchtelingencrisis is de zwaarste test tot nog toe voor het kanselierschap van Merkel. Het is niet uit te sluiten dat de chaos verder uitdijt en voor Duitsland oncontroleerbare vormen aanneemt. Met alle gevolgen voor Angela Merkel en voor de gevestigde politieke orde.

Bron: http://www.volkskrant.nl/(...)menskultur~a4155036/
:{
pi_156583575
West-Europa wordt multicultureel en de islam de grootste godsdienst.
pi_156583663
En ze klagen steen en been en iedere keer als je denkt dat het niet gekker kan lukt dat toch weer :Y

De stank

Slechte kampleiding

Traag WIFI

Jongeren die geen oud mobieltje willen

Klagen over het eten

Slechte overheid

Het is hier gewoon K*t
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
  zaterdag 3 oktober 2015 @ 23:55:01 #4
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_156583681
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 23:51 schreef luxerobots het volgende:
West-Europa wordt multicultureel en de islam de grootste godsdienst.
Welke van de twee wordt het? Beide kan niet.
pi_156583708
quote:
7s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 23:55 schreef Nobu het volgende:

[..]

Welke van de twee wordt het? Beide kan niet.
Hoezo niet?
pi_156583740
We moeten die gast sturen die vakanties fixed voor mensen.
pi_156583976
In West-Europa heerst nog het taboe dat het opkomen voor eigen cultuur, traditie en mensen gelijk staat nationalisme, fascisme en dat soort dingen. Kwestie van tijd voordat dit ook doorbroken wordt.
De progressieve weg-met-ons mentaliteit die de maatschappij vanaf de jaren '60 beheerst heeft is het conservatisme van nu. Mooi om te zien dat deze mentaliteit zowat letterlijk onder de voet wordt gelopen door juist het volk wat ze zo krampachtig proberen te beschermen.
pi_156584834
Valt mij op dat zo'n kritisch stuk terecht is gekomen in nota bene de Volkskrant. Nog opvallender is misschien wel dat een van de co-auteurs een PvdA'er is. Zou het kwartje dan ook daar toch langzaam vallen?
  zondag 4 oktober 2015 @ 01:18:13 #9
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_156585238
Gewoon blijven lachen en doen alsof het niet zo is :)
  Forum Admin zondag 4 oktober 2015 @ 01:20:10 #10
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_156585266
quote:
10s.gif Op zondag 4 oktober 2015 00:06 schreef karton2 het volgende:
In West-Europa heerst nog het taboe dat het opkomen voor eigen cultuur, traditie en mensen gelijk staat nationalisme, fascisme en dat soort dingen. Kwestie van tijd voordat dit ook doorbroken wordt.
De progressieve weg-met-ons mentaliteit die de maatschappij vanaf de jaren '60 beheerst heeft is het conservatisme van nu. Mooi om te zien dat deze mentaliteit zowat letterlijk onder de voet wordt gelopen door juist het volk wat ze zo krampachtig proberen te beschermen.
Ik zie dan ook echt niets verkeerds in een lichte vorm van nationalisme. Alleen de weg met ons en/of EU gekkies zien daar wat in. Die trouwens echt doodstil zijn de laatste weken :D
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_156585312
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 oktober 2015 23:54 schreef Buster24 het volgende:
En ze klagen steen en been en iedere keer als je denkt dat het niet gekker kan lukt dat toch weer :Y

[ afbeelding ]
De stank
[ afbeelding ]
Slechte kampleiding

[ afbeelding ]
Traag WIFI

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Klagen over het eten

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Slechte overheid

Het is hier gewoon K*t
Het zijn net mensen.

Door klagen zijn bedrijven, plaatsen en landen beter geworden. Fokkers klagen ook doorgaans overal over.
pi_156585330
Alberto, waar ben je als je nodig bent?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_156585468
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 01:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik zie dan ook echt niets verkeerds in een lichte vorm van nationalisme. Alleen de weg met ons en/of EU gekkies zien daar wat in. Die trouwens echt doodstil zijn de laatste weken :D
Komt omdat ze steeds harder moeten schreeuwen om hun mening er door te krijgen, tot het punt dat het geen zin meer heeft. Dat punt komt nu met rasse schreden dichterbij.
  Forum Admin zondag 4 oktober 2015 @ 01:44:35 #14
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_156585564
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 01:36 schreef karton2 het volgende:

[..]

Komt omdat ze steeds harder moeten schreeuwen om hun mening er door te krijgen, tot het punt dat het geen zin meer heeft. Dat punt komt nu met rasse schreden dichterbij.
Klopt. Bovendien valt hun ''droom'' in duigen. De EU is een waardeloos megalomaal gedrocht, de cohesie(voor zover dat er al was) brokkelt af en we stevenen af op sociale onrusten. Goed bezig.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_156585801
Triest. Ik hoop dat de Duitsers dit weekend nog wakker worden.
pi_156585913
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:07 schreef George_Zina het volgende:
Triest. Ik hoop dat de Duitsers dit weekend nog wakker worden.
Die zijn al wakker, het is het sluimerende, gapende, trage gedrocht dat EU heet die lekker verder dromen van.........?

Demente bejaarden horen niet thuis in Brussel, die horen 2 verschillend gekleurde socks te dragen.
You know, you come from nothing
you're going back to nothing
what have you lost? Nothing!
pi_156585947
quote:
5s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:21 schreef Impressme het volgende:

[..]

Die zijn al wakker, het is het sluimerende, gapende, trage gedrocht dat EU heet die lekker verder dromen van.........?

Demente bejaarden horen niet thuis in Brussel, die horen 2 verschillend gekleurde socks te dragen.
Ik heb in het verleden vrijwilligerswerk gedaan. Toen was ik ook te vrijgevig en wilde armoedelingen eten geven op mijn kosten. Toen wees een andere vrijwilliger mij op dat niet te doen: doe je dat een keer, verspreiden ze dat onder hun kameraden, en komen ze op je af als bijen op honing. Die fout maakt Germany nu maar dan op een een enorme schaal. Je kunt niet de hele wereld helpen. Eenvoudig zat.
pi_156586008
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:25 schreef George_Zina het volgende:

[..]

Ik heb in het verleden vrijwilligerswerk gedaan. Toen was ik ook te vrijgevig en wilde armoedelingen eten geven op mijn kosten. Toen wees een andere vrijwilliger mij op dat niet te doen: doe je dat een keer, verspreiden ze dat onder hun kameraden, en komen ze op je af als bijen op honing. Die fout maakt Germany nu maar dan op een een enorme schaal. Je kunt niet de hele wereld helpen. Eenvoudig zat.
Ben het met je eens en ik denk dat het merendeel van de mensen in Nederland zo denkt. Echte vluchtelingen opvangen, uiteraard! Die hoor je dan ook niet. Het gaat om het kaf dat meesurft op de golven van ellende van deze mensen. En dàt is walgelijk, no mercy, gelijk terugsturen. Maar iedereen die echt op de vlucht is moet hier terecht kunnen. Klaar.
pi_156586037
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:31 schreef Impressme het volgende:

[..]

Ben het met je eens en ik denk dat het merendeel van de mensen in Nederland zo denkt. Echte vluchtelingen opvangen, uiteraard! Die hoor je dan ook niet. Het gaat om het kaf dat meesurft op de golven van ellende van deze mensen. En dàt is walgelijk, no mercy, gelijk terugsturen. Maar iedereen die echt op de vlucht is moet hier terecht kunnen. Klaar.
Ik krijg de indruk dat ongeveer 90% kaf is als ik lees wat voor tuig er overal rondloopt. Afrikanen, Pakistanen en allerlei eng en extremistisch moslimvolk.

En buiten dat blijkt uit die asielzoekerscentra wel hoe goed een meerderheid van moslims omgaat met andere culturen en opvattingen. Totaal niet dus, die worden onderdrukt en mishandeld. En dat staat de Europeanen ook te wachten als we niet op tijd optreden.
pi_156586050
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 02:35 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ik krijg de indruk dat ongeveer 90% kaf is als ik zie wat voor tuig er overal rondloopt. Afrikanen, Pakistanen en allerlei eng en extremistisch moslimvolk.
Angst is een slechte raadgever.
pi_156586202
Het moet eerst nog veel verder uit de klauwen lopen voordat de "noodtoestand" wordt afgekondigd en voordat er een adequaat terugkeerbeleid komt.

Poco zijn is een ontzettend dure hobby. Poco is een soort droom die niet verstoord mag worden door zoiets lastigs en onhandigs als de realiteit.
pi_156586217
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:02 schreef Elfletterig het volgende:
Het moet eerst nog veel verder uit de klauwen lopen voordat de "noodtoestand" wordt afgekondigd en voordat er een adequaat terugkeerbeleid komt.

Poco zijn is een ontzettend dure hobby. Poco is een soort droom die niet verstoord mag worden door zoiets lastigs en onhandigs als de realiteit.
Wat is Poco?
pi_156586257
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:05 schreef Impressme het volgende:

[..]

Wat is Poco?
Een papegaai ofzo.
pi_156586278
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:11 schreef Specularium het volgende:

[..]

Een papegaai ofzo.
O
  zondag 4 oktober 2015 @ 03:33:23 #25
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_156586375
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:05 schreef Impressme het volgende:

[..]

Wat is Poco?
Politieke correctheid.
Bedankt Hans.
pi_156586425
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 03:33 schreef bascross het volgende:

[..]

Politieke correctheid.
O, aha, daar heb ik geen last van.
pi_156586540
Geil topic wel.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  zondag 4 oktober 2015 @ 04:13:07 #28
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_156586605
quote:

[ afbeelding ]
De stank
[ afbeelding ]
Slechte kampleiding

[ afbeelding ]
Traag WIFI

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Klagen over het eten

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Slechte overheid

Het is hier gewoon K*t
Om even advocaat van de duivel te spelen, wat als POWNED nou met de vraag, 'wat kan er beter/wat is er mis?' kwam en dit zijn de antwoorden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 4 oktober 2015 @ 09:23:26 #29
78918 SeLang
Black swans matter
pi_156587497
Hopelijk stellen de Russen snel orde op zaken in Syrië en Irak, dan kunnen die mensen weer naar huis.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_156587561
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 09:23 schreef SeLang het volgende:
Hopelijk stellen de Russen snel orde op zaken in Syrië en Irak, dan kunnen die mensen weer naar huis.
Dan moet het westen hun falende inschattingen over het afzetten van dictators toegeven dat zal wel niet gebeuren.

Maar wat mij verbaasd aan dit hele vluchtelingen probleem is dat de VN zich hier niet veel meer mee bezig houdt. Is de macht van de VN flink verminderd de afgelopen jaren? Zeker als we ook het volgende lezen: NWS / Saoedi-Arabië land dat zweepslagen uitdeelt leidt VN-Mensenrechtenraad

Het begint daar in new York gewoon 1 grote farce te worden waarbij er in hun beleid totaal geen logica meer te ontdekken is.
  zondag 4 oktober 2015 @ 09:44:45 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_156587652
Worden jullie niet moe van het openen van 8255473 topics openen over hetzelfde onderwerp?

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 04-10-2015 09:49:54 ]
  zondag 4 oktober 2015 @ 09:49:20 #32
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_156587681
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 09:44 schreef Hexagon het volgende:
Worden jullie niet moet van het openen van 8255473 topics openen over hetzelfde onderwerp?
Natuurlijk niet. Ze hebben een vrijbrief omdat er geen centraal topic is, dus er kan onbeperkt geopend worden op basis van weer een vaag berichtje in een of andere krant, op een site of wat dan ook, en lekker vanuit de onderbuik gekankerd worden op Europa, de EU, moslims, moslimlanden, links, "policor", "gutmenschen", PvdA, D66, Groen Links, het mannetje in de maan, het vliegende spaghettimonster...

Ok, teveel topics en er worden er gesloten, maar dan opent men vrolijk een nieuwe over een of ander vaag nieuwsbericht en het hele riedeltje kan weer van voren af aan beginnen. Ad nauseam, ad infinitum, ad absurdum.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zondag 4 oktober 2015 @ 09:51:30 #33
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156587700
Als nu dit nieuw goed doordringt tot de mensen die ook naar Europa willen migreren dan stopt de toestroom mss eindelijk eens. Begrijpen die mensen daar eindelijk dat wat zij willen gewoon niet kán....

Het zou ook fijn zijn als de struisvogels hier eens de realiteit onder ogen zien : zoveel migranten tegelijk kunnen de landen niet verwerken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_156587707
quote:
Worden jullie niet moe van het openen van 8255473 topics openen over hetzelfde onderwerp?
waarom openen er dan niet andere mensen veel luchtigere nieuws topics om het wat meer in evenwicht te krijgen?
  zondag 4 oktober 2015 @ 09:54:52 #35
66444 Lord_Vetinari
pi_156587723
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 09:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

waarom openen er dan niet andere mensen veel luchtigere nieuws topics om het wat meer in evenwicht te krijgen?
Ik denk (hoop) dat Hexagon bedoelt, dat eerst de bestaande topics volgeGoebbelst kunnen worden. Er staat toch overal precies hetzelfde in.
pi_156587728
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 09:23 schreef SeLang het volgende:
_O- _O- _O-
stupidity has become as common as common sense was before
pi_156587765
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 09:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ik denk (hoop) dat Hexagon bedoelt, dat eerst de bestaande topics volgeGoebbelst kunnen worden. Er staat toch overal precies hetzelfde in.
dan moet hij dit bij het modteam neerleggen en kijken of er een verzameltopic voor kleine onderbuikjes kan komen. ;)
  zondag 4 oktober 2015 @ 10:05:02 #38
66444 Lord_Vetinari
pi_156587794
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 10:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

dan moet hij dit bij het modteam neerleggen en kijken of er een verzameltopic voor kleine onderbuikjes kan komen. ;)
Men heeft meerdere malen aangegeven dit niet te willen. Ik vond de redenen elke keer totaal niet overtuigend, maar er zal wel een beleid achter zitten.
pi_156587808
quote:

[ afbeelding ]
De stank
[ afbeelding ]
Slechte kampleiding

[ afbeelding ]
Traag WIFI

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Klagen over het eten

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Slechte overheid

Het is hier gewoon K*t
Dit wordt wel iets voor de oudejaarsconference. Het ruikt naar hout! Geweldig.
pi_156587842
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 09:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Ze hebben een vrijbrief omdat er geen centraal topic is, dus er kan onbeperkt geopend worden op basis van weer een vaag berichtje in een of andere krant, op een site of wat dan ook, en lekker vanuit de onderbuik gekankerd worden op Europa, de EU, moslims, moslimlanden, links, "policor", "gutmenschen", PvdA, D66, Groen Links, het mannetje in de maan, het vliegende spaghettimonster...

Ok, teveel topics en er worden er gesloten, maar dan opent men vrolijk een nieuwe over een of ander vaag nieuwsbericht en het hele riedeltje kan weer van voren af aan beginnen. Ad nauseam, ad infinitum, ad absurdum.
De online kranten staan er ook bol van hé. Ik heb al heel lang geleden gepleit voor een centraal topic, maar daar wil men niet aan om begrijpelijke argumenten.

Verder vond ik dit wel een goed artikel dat de waanzin van dit alles wel aardig weergeeft. Je hoeft het natuurlijk niet te lezen en reageren is ook niet verplicht. Wel vind ik dat de standaard reacties, zoals jij die schetst, van bepaalde users wel wat minder kunnen. Bevordert de discussie niet echt en constateer dat het een nogal eenzijdige discussie geworden is.

Dat is wel jammer.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2015 10:14:52 ]
pi_156587867
Mevrouw, als u eens wist hoeveel mensen in Nederland tussen de uitlaatgassen wonen en er veel voor over hebben om een paar weken per jaar in het bos te vertoeven, júist om hout te ruiken.
pi_156587919
Waar ik mij vooral over erger is het schijnbaar moeilijk vast te leggen onderwerp!

Geen foto ter ondersteuning van al die in bosjes slapende mensen, in rijen waar men dagen in moet staan.. Er is nog een cameraploeg aanwezig bij het doorspoelen van het 'Veerkamptoilet', en hier is niets vast te leggen.

Is dit nu puur propaganda of wat?
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_156588012
quote:
15s.gif Op zondag 4 oktober 2015 10:23 schreef I-care het volgende:
Waar ik mij vooral over erger is het schijnbaar moeilijk vast te leggen onderwerp!

Geen foto ter ondersteuning van al die in bosjes slapende mensen, in rijen waar men dagen in moet staan.. Er is nog een cameraploeg aanwezig bij het doorspoelen van het 'Veerkamptoilet', en hier is niets vast te leggen.

Er kan nog meer bij *O*
  zondag 4 oktober 2015 @ 10:40:13 #44
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_156588075
quote:

http://www.rferl.org/medi(...)center/27283078.html
pi_156588081
quote:

Nee, het is allemaal niet waar. Iedere vluchteling heeft een eigen hotelkamer met boxspring, TV, koelkast, bad en wc.
pi_156588091
Wat zien we hier dan? Is dat ter plaatse van het bericht.

Wat doen ze daar uberhaubt. Geen foto's van mensen slapend in bosjes en wantoestanden die dit bericht allemaal oproept toch?
  zondag 4 oktober 2015 @ 10:42:24 #47
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_156588096
quote:
10s.gif Op zondag 4 oktober 2015 10:41 schreef I-care het volgende:
Wat zien we hier dan? Is dat ter plaatse van het bericht.

Wat doen ze daar uberhaubt. Geen foto's van mensen slapend in bosjes en wantoestanden die dit bericht allemaal oproept toch?
Zie video goochem.
pi_156588151
En het wordt nog velen malen erger _O_
Zonder wrijving geen glans
pi_156588156
Dat geklaag van die hulpverleners in die video vind ik wel stuitend. Dieren in Duitsland zouden het beter hebben dan die vluchtelingen.... man man man..

Wat verwacht je met zo'n enorme toestroom. Dat je ff snel regelt dat het voor iedereen naar de zin is? Ik denk juist dat Duitsland er heel veel aan doet om het in goede banen te leiden, alleen bezwijkt ze onder haar eigen wilkommenskultur

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2015 10:48:16 ]
pi_156588163
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 10:42 schreef Terecht het volgende:

[..]

Zie video goochem.
Die zag ik over hoofd.. Sorry :P

Beetje logistieke puinhoop dat wel. Maar allemaal gaan staan wachten is niet zo handig en dat zou wellicht beter georganiseerd kunnen worden door de overheid daar.

Opdelen en de rest ergens anders laten vertoeven scheelt al misschien.
pi_156588169
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 09:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er is natuurlijk weinig luchtigs aan een naderende oorlog binnen Europa. Natuurlijk moet je daar topics over blijven openen. Dit proces moet stapsgewijs worden gedocumenteerd. Multiculturele idealisten en voorstanders voor een Vierde Rijk van Europa willen de bestaande problematiek het liefste weg bagatelliseren. Dan heb je nog de angsthazen en de ontkenners die het liefste de andere kant op willen kijken en krampachtig blijven pogen om iedere vorm van kritiek te smoren.

Nogmaals, wij zijn in oorlog. En die oorlog bevind zich nu ook binnen onze grenzen, binnen onze gemeenten en straks ook binnen onze straten. Wat nu tegen de wil van een meerderheid van het volk massaal wordt geïmporteerd zal straks een groot maatschappelijk probleem gaan vormen. Dat wordt een onomkeerbaar proces.
pi_156588189
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 10:47 schreef Elzies het volgende:

[..]

Er is natuurlijk weinig luchtigs aan een naderende oorlog binnen Europa. Natuurlijk moet je daar topics over blijven openen. Dit proces moet stapsgewijs worden gedocumenteerd. Multiculturele idealisten en voorstanders voor een Vierde Rijk van Europa willen de bestaande problematiek het liefste weg bagatelliseren. Dan heb je nog de angsthazen en de ontkenners die het liefste de andere kant op willen kijken en krampachtig blijven pogen om iedere vorm van kritiek te smoren.

Nogmaals, wij zijn in oorlog. En die oorlog bevind zich nu ook binnen onze grenzen, binnen onze gemeenten en straks ook binnen onze straten. Wat nu tegen de wil van een meerderheid van het volk massaal wordt geïmporteerd zal straks een groot maatschappelijk probleem gaan vormen. Dat wordt een onomkeerbaar proces.
Oorlog? Hoe kom je daar nu weer bij.

Waar zou dat uit moeten blijken dan?
pi_156588207
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 10:47 schreef J0kkebr0k het volgende:
Dat geklaag van die hulpverleners in die video vind ik wel stuitend. Dieren in Duitsland zouden het beter hebben dan die vluchtelingen.... man man man..

Ze zullen wel raar opkijken van bijv. een dierenambulance. Zij kennen alleen het offeren en slachten. :r
pi_156588210
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 10:47 schreef Elzies het volgende:

[..]

Naderende oorlog binnen Europa? Dat zal wel meevallen. Het is een groot probleem en het zal de nodige onrust met zich mee gaan brengen, maar oorlog.... nah..
pi_156588224
Wat moet gebeuren is dat moslims van hun geloof mogen afstappen zodat mensen die dat willen, dat walgelijke gebeuren de rug toe kunnen keren.
  zondag 4 oktober 2015 @ 10:53:02 #57
165633 eriksd
The grand facade...
pi_156588236
quote:
De bijdrage van D66.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_156588238
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 10:52 schreef Loekie1 het volgende:
Wat moet gebeuren is dat moslims van hun geloof mogen afstappen zodat mensen die dat willen, dat walgelijke gebeuren de rug toe kunnen keren.
Regel jij het ff. :')
pi_156588277
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 10:53 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Regel jij het ff. :')
Ex-moslims zijn niet veilig, autoriteiten zouden veilige zones kunnen opzetten.
pi_156588286
quote:

Het is hier gewoon K*t
quote:
"Ik vind het hier verschrikkelijk. De autoriteiten in Syrië zijn beter dan die van jullie hier. Ondanks de oorlog werden zaken daar in één keer geregeld. "
Waarom is hij dan weggegaan als het daar goed geregeld was?

Wat had meneer verwacht dat voor hem klaarstond hier?

En lachen dat die doet, maar eigenlijk kunnen wij hem ook uitlachen aangezien hij ongeveer 10.000 euro heeft betaald en zijn leven heeft geriskeerd om ergens te belanden waar meneer het niet leuk vindt. _O-
pi_156588297
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 10:57 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ex-moslims zijn niet veilig, autoriteiten zouden veilige zones kunnen opzetten.
Dus we moeten Nederland in zones gaan opdelen, of hoe moet ik dat zien? :?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2015 10:59:15 ]
pi_156588311
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 10:59 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dus we moeten Nederland in zones gaan opdelen, of hoe moet ik dat zien? :?
Dat hadden ze daar moeten doen..

Het totale gebrek aan daadkracht en oplossingen van overheden is stuitend.
  zondag 4 oktober 2015 @ 11:00:40 #63
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_156588318
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 10:47 schreef I-care het volgende:

[..]

Die zag ik over hoofd.. Sorry :P

Beetje logistieke puinhoop dat wel. Maar allemaal gaan staan wachten is niet zo handig en dat zou wellicht beter georganiseerd kunnen worden door de overheid daar.

Opdelen en de rest ergens anders laten vertoeven scheelt al misschien.
Die logistieke puinhoop is volgens mij terug te herleiden naar die impulsieve uitspraak van Merkel. Een plan om de opvang te organiseren had ze niet en dit is de consequentie.
pi_156588336
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:00 schreef Terecht het volgende:

[..]

Die logistieke puinhoop is volgens mij terug te herleiden naar die impulsieve uitspraak van Merkel. Een plan om de opvang te organiseren had ze niet en dit is de consequentie.
Zou best zo kunnen zijn inderdaad. Totaal verkeerd aangepakt, maar de uitvoering is zo dramatisch en dat kan ik mij niet voorstellen van overheden die normaal werkelijk alles zo strikt weten te organiseren, dat ik een andere agenda verwacht.
pi_156588338
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:00 schreef I-care het volgende:

[..]

Dat hadden ze daar moeten doen..

Het totale gebrek aan daadkracht en oplossingen van overheden is stuitend.
Waar hadden ze dat moeten doen?

Sorry, maar begrijp niet wat je bedoelt.

Verder falen de overheden in Europa goed ja, hoewel te toestroom ook wel enorm is natuurlijk.
pi_156588346
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 01:20 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Dat valt mij ook echt op.

Dat maakt het forum wel een stuk prettiger moet ik zeggen, niet de hele tijd EU-trolletjes die het pretenderen allemaal te weten.

Ze schamen zich natuurlijk kapot voor het falen van Europa in bepaalde actuele vraagstukken. :7
  zondag 4 oktober 2015 @ 11:03:46 #67
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_156588347
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:02 schreef I-care het volgende:

[..]

Zou best zo kunnen zijn inderdaad. Totaal verkeerd aangepakt, maar de uitvoering is zo dramatisch en dat kan ik mij niet voorstellen van overheden die werkelijk alles zo strikt weten te organiseren dat ik een andere agenda verwacht.
Wat is die agenda dan? Ik heb het idee dat het pure incompetentie is. Staat ook beschreven in het VK-artikel:
quote:
Uitgeputte vrijwilligers bij het Lageso bevestigen dit schrikbeeld. Christiane Beckmann heeft tranen in haar ogen. 'We gaan dit niet redden,' erkent ze. Ze voelt zich in de steek gelaten door de politiek en de bureaucratie. De autoriteiten weigeren, volgens Beckman om politiek-correcte redenen, om de 'noodtoestand' af te kondigen - waarna bijvoorbeeld de hulp van de Bundeswehr zou kunnen worden ingeroepen - , omdat dit het feel-good-verhaal van de 'Willkommenskultur' zou ondermijnen. 'Dat is een politiek uiterst gevoelig thema: een "Politikum".'In de rigide bureaucratie schuift men elkaar de schuldvraag toe. Beckmann: 'Niemand wil verantwoordelijk zijn voor deze schande.'
Men weet dat men heeft geblunderd, maar om een constructieve oplossing van de huidige situatie te komen zal men moeten erkennen dat er geblunderd is en dat wil men niet, om politiek-correcte redenen.

[ Bericht 20% gewijzigd door Terecht op 04-10-2015 11:18:00 ]
pi_156588361
quote:
10s.gif Op zondag 4 oktober 2015 10:53 schreef eriksd het volgende:

[..]

De bijdrage van D66.
Inderdaad, als het te moeilijk wordt dan liever niet over hebben.
pi_156588369
quote:

[..]

Dat laat ook gelijk weer zien hoe wereldvreemd veel politici zijn.

Hebben totaal niet door wat er speelt of wat voor consequenties bepaalde uitspraken kunnen hebben.

Ze zouden Merkel eigenlijk moeten opsluiten.
pi_156588378
quote:

[..]

En toch houdt Merkel nog steeds vast aan het fundamentele recht op asiel.

De weerstand tegen Merkel wordt ook ik in haar eigen partij steeds groter, begreep ik.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2015 11:06:35 ]
pi_156588385
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:02 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Waar hadden ze dat moeten doen?

Sorry, maar begrijp niet wat je bedoelt.

Verder falen de overheden in Europa goed ja, hoewel te toestroom ook wel enorm is natuurlijk.
De situatie ter plaatse verbeteren natuurlijk. En niet een enorme toestroom hiernaartoe organiseren, zonder ook maar ergens op voorbereid te zijn.

Met een degelijke aanpak had men daar een veel grotere veilige zone kunnen afdwingen en zo langzaam oprukken.

Als ik een beter plan van aanpak kan bedenken dan moeten zij dat zeer zeker kunnen. Tenzij er geen oplossing gewenst is daar, en er hier een agenda speelt die ergens een voordeel oplevert.
pi_156588393
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 10:49 schreef I-care het volgende:

[..]

Oorlog? Hoe kom je daar nu weer bij.

Waar zou dat uit moeten blijken dan?
Nederland is formeel in oorlog met IS en aanverwante terroristische moslimgroepen. Niet voor niets bombarderen we in Irak en mogelijkerwijs straks ook in Syrië. Dat maakt het voor de gemiddelde burger het een ver van mijn bed show. Maar dat is misleidend te noemen.

Nu worden de gevolgen van die oorlog letterlijk geïmporteerd door een tsunami aan economische gelukzoekers uit die oorlogsgebieden. We noemen ze vluchtelingen, maar feitelijk importeren we diezelfde problematiek waardoor die mensen elkaar dáár in die regio te lijf gingen. Telkens met een islamitisch oogmerk als oorzaak.

Het is een illusie te veronderstellen dat we die onbeheersbare groep gelukzoekers hier perfect kunnen integreren binnen onze cultuur. Een cultuur die in beginsel tegengesteld is aan een streng islamitische cultuur. Beide culturen zijn onverenigbaar en dat zal leiden tot grote sociale en maatschappelijke onrust. Bovendien zie je nu al dat verschillende groepen gelukzoekers binnen die opvangplekken met elkaar op de vuist gaan. Ook vinden er verschrikkelijke misstanden plaats die een direct gevolg zijn van die oorlog. Uitbuiting, doodsbedreigingen, verkrachtingen en zelfs prostitutie. Dit is wat we nu importeren en dat zal niet zonder gevolgen blijven.

Dit proces zal zich verergeren wanneer allerlei beloftes voor een beter bestaan uitblijven. Als mensen na jaren nog steeds zitten opgesloten in die oude sporthal met een stapel veldbedden. Dan krijg je opstand en ongeregeldheden. Dat zal de woede van de zittende Nederlandse bevolking gaan aanwakkeren en incident op incident zal uiteindelijk leiden tot een systematische spiraal van etnisch geweld. Dan rol je als vanzelf in een nieuwe oorlogssituatie. De patronen hiervoor zijn zichtbaar, de eerste tekenen zien we al.
pi_156588422
quote:
En ze klagen steen en been en iedere keer als je denkt dat het niet gekker kan lukt dat toch weer
Als ik het verhaal van de OP lees klagen ze blijkbaar terecht. De opvang is slecht geregeld, de bureaucratie enorm, de problemen niet te overzien en de politiek komt niet met een oplossing. Logisch dat mensen klagen.
pi_156588433
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:07 schreef Elzies het volgende:

[..]

Nederland is formeel in oorlog met IS en aanverwante terroristische moslimgroepen. Niet voor niets bombarderen we in Irak en mogelijkerwijs straks ook in Syrië. Dat maakt het voor de gemiddelde burger het een ver van mijn bed show. Maar dat is misleidend te noemen.

Nu worden de gevolgen van die oorlog letterlijk geïmporteerd door een tsunami aan economische gelukzoekers uit die oorlogsgebieden. We noemen ze vluchtelingen, maar feitelijk importeren we diezelfde problematiek waardoor die mensen elkaar dáár in die regio te lijf gingen. Telkens met een islamitisch oogmerk als oorzaak.

Het is een illusie te veronderstellen dat we die onbeheersbare groep gelukzoekers hier perfect kunnen integreren binnen onze cultuur. Een cultuur die in beginsel tegengesteld is aan een streng islamitische cultuur. Beide culturen zijn onverenigbaar en dat zal leiden tot grote sociale en maatschappelijke onrust. Bovendien zie je nu al dat verschillende groepen gelukzoekers binnen die opvangplekken met elkaar op de vuist gaan. Ook vinden er verschrikkelijke misstanden plaats die een direct gevolg zijn van die oorlog. Uitbuiting, doodsbedreigingen, verkrachtingen en zelfs prostitutie. Dit is wat we nu importeren en dat zal niet zonder gevolgen blijven.

Dit proces zal zich verergeren wanneer allerlei beloftes voor een beter bestaan uitblijven. Als mensen na jaren nog steeds zitten opgesloten in die oude sporthal met een stapel veldbedden. Dan krijg je opstand en ongeregeldheden. Dat zal de woede van de zittende Nederlandse bevolking gaan aanwakkeren en incident op incident zal uiteindelijk leiden tot een systematische spiraal van etnisch geweld. Dan rol je als vanzelf in een nieuwe oorlogssituatie. De patronen hiervoor zijn zichtbaar, de eerste tekenen zien we al.
Kort gezegd is het zo dat we het sektartisch geweld naar Europa halen.

En je hoeft alleen maar naar het Midden-Oosten te kijken wat dat voor gevolgen heeft.

Maar goed, dat is natuurlijk te diepgaand voor de politici/gutmenschen.
pi_156588442
quote:

[..]

Grotendeels wel mee eens, en dan vooral met betrekking tot het uitblijven van perspectief!

Een oorlog is een groot woord natuurlijk, met afgebroken wilgentakken begin je geen burgeroorlog.. Maar plaatselijke ongeregeldheden zijn zo gebeurd inderdaad.
pi_156588445
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:09 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als ik het verhaal van de OP lees klagen ze blijkbaar terecht. De opvang is slecht geregeld, de bureaucratie enorm, de problemen niet te overzien en de politiek komt niet met een oplossing. Logisch dat mensen klagen.
Maar als inwoners van Nederland klagen over de opvang van asielzoekers, dan zijn het meteen racisten. :')
pi_156588463
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:06 schreef I-care het volgende:

[..]

De situatie ter plaatse verbeteren natuurlijk. En niet een enorme toestroom hiernaartoe organiseren, zonder ook maar ergens op voorbereid te zijn.

Met een degelijke aanpak had men daar een veel grotere veilige zone kunnen afdwingen en zo langzaam oprukken.

Als ik een beter plan van aanpak kan bedenken dan moeten zij dat zeer zeker kunnen. Tenzij er geen oplossing gewenst is daar, en er hier een agenda speelt die ergens een voordeel oplevert.
Over welk "daar" heb je het nu eigenlijk?

De asielzoekers komen overal vandaan. Niet alleen Syrië.
  zondag 4 oktober 2015 @ 11:13:51 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_156588465
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:04 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Inderdaad, als het te moeilijk wordt dan liever niet over hebben.
Ik denk dat alles al zo'n keer of 20 gezegd is. Ik kan wel aan de gang blijven.
pi_156588477
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:09 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De mensen zouden moeten klagen dat ze zelf zo stupid zijn om met zijn allen naar Duitsland te willen en verwachten dat het allemaal meteen even goed geregeld is voor ze. Een slimme vluchteling trekt richting een land waar veel minder vluchtelingen naar toe trekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2015 11:15:01 ]
  zondag 4 oktober 2015 @ 11:14:55 #80
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_156588482
Ik ga er van uit dat de meeste vluchtelingen niet zo stom als het achtereind van een koe zijn maar toch denken ze blijkbaar allemaal dat DE ze allemaal kan opnemen en dat dat geen gevolgen zal hebben.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_156588485
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:11 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Maar als inwoners van Nederland klagen over de opvang van asielzoekers, dan zijn het meteen racisten. :')
Sommige zijn dat vast, het ligt eraan waarom men klaagt.
  zondag 4 oktober 2015 @ 11:15:42 #82
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_156588493
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:06 schreef I-care het volgende:

[..]

Weet jij eigenlijk wel hoeveel Syriërs er nu worden opgevangen in de regio? In Libanon is 1 op de 3 mensen Syrische vluchteling. Wij komen nog niet eens aan de 1 op de 100.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_156588496
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:10 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Kort gezegd is het zo dat we het sektartisch geweld naar Europa halen.

En je hoeft alleen maar naar het Midden-Oosten te kijken wat dat voor gevolgen heeft.

Maar goed, dat is natuurlijk te diepgaand voor de politici/gutmenschen.
We hebben middels het uitreizen van hier geboren en getogen moslims naar die gebieden als de gepleegde aanslagen in Europa al de eerste gevolgen gezien van dit geweld. Dan is het toch te idioot voor woorden net te doen of er niets aan de hand is?

Al die alleenstaande jongemannen (vaak niet geregistreerd) die hier binnen komen zijn stuk voor stuk getalenteerde hersenchirurgen die we perfect kunnen integreren binnen onze Westerse samenleving? Wie houdt hier nu wie voor de gek? Ongelooflijk hoe blind idealisme het gezonde en nuchtere verstand kan aanvreten als een kwaadaardig kankergezwel.
pi_156588501
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:14 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik ga er van uit dat de meeste vluchtelingen niet zo stom als het achtereind van een koe zijn maar toch denken ze blijkbaar allemaal dat DE ze allemaal kan opnemen en dat dat geen gevolgen zal hebben.
Dit ja.
  zondag 4 oktober 2015 @ 11:16:24 #85
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_156588506
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:11 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Wel als je dat met bepaalde bewoordingen doet ja.
pi_156588510
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:13 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Over welk "daar" heb je het nu eigenlijk?

De asielzoekers komen overal vandaan. Niet alleen Syrië.
Goed punt, want dat snap ik ook niet. Maar ik heb het over Syrië inderdaad. Maar op andere plaatsen waar het nodig is zou dezelfde methode moeten kunnen werken.
pi_156588530
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:14 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

De mensen zouden moeten klagen dat ze zelf zo stupid zijn om met zijn allen naar Duitsland te willen en verwachten dat het allemaal meteen even goed geregeld is voor ze. Een slimme vluchteling trekt richting een land waar veel minder vluchtelingen naar toe trekken.
Die vluchtelingen lijken mij niet verantwoordelijk voor het gevoerde beleid. Als ik naar Nederland kijk denk ik dat kabinet Rutte 1 niet goed heeft gereageerd op de crisis in Syrië en de afbouw van COA, IND en sociale woningbouw zorgt nu voor de grote problemen. Het is behoorlijk naïef in mijn ogen om te denken dat vluchtelingenstromen hier niet kunnen komen en daar niet op voorbereid te zijn, de huidige regels zijn immers duidelijk en als dan vak bij de EU zo'n oorlog uitbreekt kun je wachten op stromen vluchtelingen.
pi_156588551
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:15 schreef Euribob het volgende:

[..]

Weet jij eigenlijk wel hoeveel Syriërs er nu worden opgevangen in de regio? In Libanon is 1 op de 3 mensen Syrische vluchteling. Wij komen nog niet eens aan de 1 op de 100.
Vandaar dat je dan de safezones ook zou moeten uitbreiden en zo weer terrein winnen. Waarachter men weer kan gaan opbouwen.

Met zoveel landen die kunnen bijstaan en helpen zou dat toch tot de mogelijkheden moeten kunnen behoren?
  zondag 4 oktober 2015 @ 11:19:40 #89
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_156588554
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:15 schreef Elzies het volgende:

[..]

We hebben middels het uitreizen van hier geboren en getogen moslims naar die gebieden als de gepleegde aanslagen in Europa al de eerste gevolgen gezien van dit geweld. Dan is het toch te idioot voor woorden net te doen of er niets aan de hand is?

Dat zijn er een stuk of 200. Op meer dan 800.000 Nederlandse moslims vind ik dat eigenlijk best weinig. Maar maak jezelf vooral wijs dat het een groot maatschappelijk probleem is.
  zondag 4 oktober 2015 @ 11:20:40 #90
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_156588564
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:19 schreef I-care het volgende:

[..]

Vandaar dat je dan de safezones ook zou moeten uitbreiden en zo weer terrein winnen. Waarachter men weer kan gaan opbouwen.

Met zoveel landen die kunnen bijstaan en helpen zou dat toch tot de mogelijkheden moeten kunnen behoren?
Geen boots on the ground, I-care. Obama wil geen nieuw Irak creëren in Syrië. Dat is de voornaamste reden dat men het blij bombarderen houdt.
pi_156588572
quote:

[..]

Hier ben ik het wel mee eens hoor, maar een oorlog is echt niet aan de orde. Althans, ik zie het niet gebeuren. Wat ik wel zie is een grote verschuiving naar rechts en als het nog even zo doorgaat zie ik onlusten ontstaan.
pi_156588606
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:20 schreef Euribob het volgende:

[..]

Geen boots on the ground, I-care. Obama wil geen nieuw Irak creëren in Syrië. Dat is de voornaamste reden dat men het blij bombarderen houdt.
Al dat het beleid is wordt het wel heel erg lastig een dergelijk conflict op te lossen.

Maar dat is dan puur politiek in principe. Dan houd het op.
  zondag 4 oktober 2015 @ 11:25:48 #93
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_156588635
quote:

[..]

Volgens mij zijn de zittende Nederlanders vooral woedend dat al die asielzoekers juist wél een huurwoning krijgen. Iets waar ze dan zelf 17 jaar op zitten te wachten (naar het schijnt). De Nederlandse overheid kan het in de ogen van deze mensen dan ook niet goed doen.

En etnisch geweld zie ik hier niet gebeuren, sorry. Er zullen vast schrijnende situaties ontstaan maar voor grootschalig etnisch geweld heb je een disfunctionerende overheid nodig. En hoe jammer een bepaald slag mensen dat hier misschien vindt, onze overheid functioneert gewoon.
pi_156588639
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:18 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Die vluchtelingen lijken mij niet verantwoordelijk voor het gevoerde beleid. Als ik naar Nederland kijk denk ik dat kabinet Rutte 1 niet goed heeft gereageerd op de crisis in Syrië en de afbouw van COA, IND en sociale woningbouw zorgt nu voor de grote problemen. Het is behoorlijk naïef in mijn ogen om te denken dat vluchtelingenstromen hier niet kunnen komen en daar niet op voorbereid te zijn, de huidige regels zijn immers duidelijk en als dan vak bij de EU zo'n oorlog uitbreekt kun je wachten op stromen vluchtelingen.
Die vluchtelingen zijn wel verantwoordelijk voor hun eigen keuze met vele, vele duizenden tegelijk naar Duitsland te willen.

En in Nederland heb je enorme wachtlijsten voor een sociale woning. Hoe wil je daar tegenaan bouwen en ook nog eens genoeg woningen hebben voor al die vluchtelingen die hierheen komen. Daarbij zal daar een NOG grotere aanzuigende werking vanuit gaan. Daar kun je niet tegenop bouwen, dat snap jij toch ook wel?

En dan heb ik het ook niet eens over de financiële crises die we te verduren hebben gehad waardoor o.a. de bouw op zijn gat ligt / lag en het gesjoemel binnen de corporaties zelf.
pi_156588655
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:19 schreef Euribob het volgende:

[..]

Dat zijn er een stuk of 200. Op meer dan 800.000 Nederlandse moslims vind ik dat eigenlijk best weinig. Maar maak jezelf vooral wijs dat het een groot maatschappelijk probleem is.
Tweehonderd zijn er klaarblijkelijk genoeg om voortdurend op code oranje te staan in Nederland. Bovendien reken je een ruime meervoud aan groeiende sympathisanten niet mee. Feit blijft overeind staan dat één simpele aanslag waar onschuldige burgers worden gedood voldoende is om een samenleving te ontwrichten. Worden dat er meer dan zal je vanzelf een toename van (al bestaande) etnische spanningen zien wat kan uitmonden in een onbeheersbare spiraal van dodelijk geweld.
  zondag 4 oktober 2015 @ 11:28:13 #96
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_156588673
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:23 schreef I-care het volgende:

[..]

Al dat het beleid is wordt het wel heel erg lastig een dergelijk conflict op te lossen.

Natuurlijk is het puur politiek. Zelfs Nederland alleen heeft al de mogelijkheden om met complete deelname aan de gevechten aldaar het verschil te maken ten faveure van het Vrije Syrische Leger. Alleen je eigen bevolking zit er niet op te wachten, en de V.N. zal er ook niet blij van worden (Rusland die je acties blokkeert etc).
pi_156588683
quote:
7s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:23 schreef I-care het volgende:

[..]

Tja, wil jij je broer, neef, maat of wellicht zoon opofferen om knokkende booslims uit elkaar te houden? Kijk naar wat er nu in Afghanistan gebeurt... Westerse troepen zijn grotendeels weg en de Taliban wint weer terrein.

Ook de inzet van grondtroepen is niet zaligmakend in dergelijke wespennesten. Het gaat vele doden opleveren en daarbij zul je er decennia aanwezig moeten blijven. Daar zit niemand op te wachten.
pi_156588729
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:28 schreef Euribob het volgende:

[..]

Natuurlijk is het puur politiek. Zelfs Nederland alleen heeft al de mogelijkheden om met complete deelname aan de gevechten aldaar het verschil te maken ten faveure van het Vrije Syrische Leger. Alleen je eigen bevolking zit er niet op te wachten, en de V.N. zal er ook niet blij van worden (Rusland die je acties blokkeert etc).
Mij maakt het persoonlijk niet uit wie de macht daar zou krijgen, zolang je maar een functionerend land zou overhouden.

Als je het de burgers zou vragen had men liever gehad dat de conflicten daar tot een goed einde gebracht zouden moeten worden, in plaats van hier importeren met wellicht voor alle partijen een matig resultaat. Dat wil zeggen dat niemand echt gelukkig is met deze oplossing.
pi_156588767
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:26 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Die vluchtelingen zijn wel verantwoordelijk voor hun eigen keuze met vele, vele duizenden tegelijk naar Duitsland te willen.

En in Nederland heb je enorme wachtlijsten voor een sociale woning. Hoe wil je daar tegenaan bouwen en ook nog eens genoeg woningen hebben voor al die vluchtelingen die hierheen komen. Daarbij zal daar een NOG grotere aanzuigende werking vanuit gaan. Daar kun je niet tegenop bouwen, dat snap jij toch ook wel?

En dan heb ik het ook niet eens over de financiële crises die we te verduren hebben gehad waardoor o.a. de bouw op zijn gat ligt / lag en het gesjoemel binnen de corporaties zelf.
De gedachte dat er enige coördinatie in de vluchtelingenstrooom zou zitten vind ik tamelijk absurd, ik denk dat die mensen ergens heen willen op basis van wat algemene verhalen. Dat duizenden dezelfde verhalen horen lijkt mij duidelijk. Opnieuw denk ik niet dat je de vluchtelingen veel kunt verwijten en zeker niet mag verwachten dat die op basis van de aantallen vluchtelingen en de actuele situatie een keuze kunnen maken.

Verder heeft de bouw jaren op zijn gat gelegen, dan zou ik denken dat er genoeg ruimte is voor sociale woningbouw, het zou ook nog eens schelen in aantal faillissementen en werklozen. Een betere tijd was er eigenlijk net.

Als je verder kijkt dan is er natuurlijk veel meer aan de hand. Een verhaal uit september 2012:
- COA sluit asielzoekerscentra door de krimp.
- 1250 Plekken beschikbaar als capaciteitsbuffer.
- Asielzoekers krijgen sneller een woning.
https://www.coa.nl/sites/(...)d_september_2012.pdf

De huidige problemen komen door wanbeleid van onze overheid.
quote:
Vier locaties sluiten
Fluctuaties in de vraag naar opvangcapaciteit in Nederland zijn van
alle tijden. Na jaren van groei, krimp en enige consolidatie, bevindt
het COA zich nog steeds in een langdurige situatie van krimp.
Het demissionair kabinet Rutte heeft een beleid ingezet van
beperking van de instroom, bevorderen van de uitstroom en ver-
korting van de doorlooptijden in de asielprocedure.
quote:
Dit sluit aan bij de opdracht van het ministerie van Binnenlandse Zaken en
Koninkrijksrelaties om een buffer te realiseren van 1.250 direct
inzetbare opvangplaatsen.
quote:
Ook de wens van de minister dat vergunninghouders sneller
uitstromen uit de azc’s blijkt haalbaar door de nieuwe werkwijze.
  zondag 4 oktober 2015 @ 11:37:13 #100
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_156588785
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 11:27 schreef Elzies het volgende:

[..]

Tweehonderd zijn er klaarblijkelijk genoeg om voortdurend op code oranje te staan in Nederland. Bovendien reken je een ruime meervoud aan groeiende sympathisanten niet mee. Feit blijft overeind staan dat één simpele aanslag waar onschuldige burgers worden gedood voldoende is om een samenleving te ontwrichten. Worden dat er meer dan zal je vanzelf een toename van (al bestaande) etnische spanningen zien wat kan uitmonden in een onbeheersbare spiraal van dodelijk geweld.
Ja, ik vind het zelf ook een erg trieste situatie dat ondanks dat er slechts 200 geradicaliseerden zijn we toch doen alsof álle moslims eng en gevaarlijk zijn. Lekker relativerend wel.

Alsof Nederland plotseling veilig is als je alle moslims het land uit zet (want dat is namelijk de énige oplossing voor je probleem, aangenomen dat we dat überhaupt kunnen doen). Gekken in de samenleving blijf je toch houden. Er zal áltijd een minuscule ieniemienie kans zijn dat er een aanslag wordt gepleegd, als je jezelf erdoor laat bang maken heb je gewoon geen leven meer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')