Assad probeert dat te voorkomen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:00 schreef Re het volgende:
[..]
sinds wanneer is Syrie trouwens een streng islamitisch land?
Waarom zou de grenzen dichtgooien geen oplossing kunnen zijn? Jij vindt het kennelijk geen oplossing en meent dat het daarom geen onderwerp van de discussie kan zijn. Dat is volledig tegenstrijdig met de boodschap die je in je post probeert duidelijk te maken.quote:Op zondag 4 oktober 2015 15:50 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De grenzen dichtgooien is geen oplossing, met zijn allen PVV stemmen ook niet. Menselijk en humanitair en gezamenlijk nadenken, dat wel.
Ik heb helemaal geen zin om te zoeken naar dergelijke posts.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, wie zich aangesproken voelt. Maar zoek voor mij eens een post op van iemand die iets in de strekking "iedereen die kritiek heeft op het immigratie- en integratiebeleid is een nazi!!". Ik denk dat je lang kan zoeken.
Daarbij wordt mijn standpunt over dit probleem al voor me ingevuld voor ik uberhaupt een letter inhoudelijk over dit onderwerp gesproken heb.
assad had moeten luisteren naar zijn volk, dan waren er nu een stuk minder problemen. Beetje wat rusland nu probeert te bewerkstelligenquote:
Koe in de kont kijken. Assad zit er nog en die heb je gewoon nodig om daar enigszins stabiliteit te brengen. Als hij wegvalt is het hek helemaal van de dam.... of heb je een idee wat er in het post Assad tijdperk zal moeten gebeuren dan?quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:13 schreef Re het volgende:
[..]
assad had moeten luisteren naar zijn volk, dan waren er nu een stuk minder problemen. Beetje wat rusland nu probeert te bewerkstelligen
een veilige wederopbouwquote:Op zondag 4 oktober 2015 16:15 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Koe in de kont kijken. Assad zit er nog en die heb je gewoon nodig om daar enigszins stabiliteit te brengen. Als hij wegvalt is het hek helemaal van de dam.... of heb je een idee wat er in het post Assad tijdperk zal moeten gebeuren dan?
Nee, aangezien je ze niet gaat vinden en dat de stropop uiteen valt.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:13 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen zin om te zoeken naar dergelijke posts.
Maar hoe ga je die realiseren dan? Het stikt daar van de extremistische groeperingen die de macht willen grijpen.quote:
Jouw voorbeeldje zul je niet snel vinden nee... het was dan ook een slecht voorbeeldje van jou. Wat ik vaak voorbij zie komen zijn termen als PVV-stemmer (maakte jij je net nog schuldig aan) of onderbuikje, of xenofoob, of islamofoob.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, aangezien je ze niet gaat vinden en dat de stropop uiteen valt.
In die termen zijn voor niemand in deze topics terecht?quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:24 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jouw voorbeeldje zul je niet snel vinden nee... het was dan ook een slecht voorbeeldje van jou. Wat ik vaak voorbij zie komen zijn termen als PVV-stemmer (maakte jij je net nog schuldig aan) of onderbuikje, of xenofoob, of islamofoob.
Jawel, maar het ging er toch om dat actie reactie uitlokt en zo blijft men dus over elkaar heen vallen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:25 schreef Hexagon het volgende:
[..]
In die termen zijn voor niemand in deze topics terecht?
Omdat je niet weet wat iemand stemt en je mensen in een hoekje wilt drukken met dat soort insinuaties.quote:
Omdat dat soort troep wordt verwijderd misschien?quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee, aangezien je ze niet gaat vinden en dat de stropop uiteen valt.
Er zijn genoeg die aangeven PVV te stemmen. Daarnaast is het benoemen van het hoekje niet in een hoekje drukken als mensen een mening verkondigen die hun in een hoekje plaatst.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Omdat je niet weet wat iemand stemt en je mensen in een hoekje wilt drukken met dat soort insinuaties.
Wijs me er maar op als er een post met die strekking wordt verwijderd. Ik ben benieuwd.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:33 schreef Specularium het volgende:
[..]
Omdat dat soort troep wordt verwijderd misschien?
Ben ik een PVV stemmer als ik vind dat er veel te veel asielzoekers naar West-Europa komen en dat ik me voornamelijk zorgen maak over het feit dat het bijna allemaal moslims zijn?quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:33 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er zijn genoeg die aangeven PVV te stemmen. Daarnaast is het benoemen van het hoekje niet in een hoekje drukken als mensen een mening verkondigen die hun in een hoekje plaatst.
Geen idee. Als je het zou zijn is het toch ook prima, ik begrijp niet waarom je je daar druk om zou maken, dan zou ik me meer zorgen maken om jouw angst voor de moslims. Er wonen hier tenslotte al 1 miljoen dus als je bang bent voor moslims heb je een probleem.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ben ik een PVV stemmer als ik vind dat er veel te veel asielzoekers naar West-Europa komen en dat ik me voornamelijk zorgen maak over het feit dat het bijna allemaal moslims zijn?
Iemand die termen als policor en gutmensch gebruikt is vooral zelf bezig met insinuaties.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Omdat je niet weet wat iemand stemt en je mensen in een hoekje wilt drukken met dat soort insinuaties.
Ik zeg dat ik me zorgen maak dat het bijna allemaal moslims zijn en nu ben ik dus volgens jou bang voor moslims. Misschien moet je het nog even aanvullen met "islamofoob".quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Geen idee. Als je het zou zijn is het toch ook prima, ik begrijp niet waarom je je daar druk om zou maken, dan zou ik me meer zorgen maken om jouw angst voor de moslims. Er wonen hier tenslotte al 1 miljoen dus als je bang bent voor moslims heb je een probleem.
Dat continue geslinger met dat soort termen is inderdaad ook irritant ja.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:38 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Iemand die termen als policor en gutmensch gebruikt is vooral zelf bezig met insinuaties.
Als je je zorgen maakt omdat het moslims zijn ben je toch bang voor moslims of zie ik dat verkeerd? Als het christenen of atheïsten waren zou het immers geen reden tot zorgen zijn?quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:42 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik zeg dat ik me zorgen maak dat het bijna allemaal moslims zijn en nu ben ik dus volgens jou bang voor moslims. Misschien moet je het nog even aanvullen met "islamofoob".
Politiek-correct. Een vervelende en schadelijke levenshouding waarbij mensen vanuit idealisme problemen niet onder ogen willen zien.quote:
Bang zijn is iets anders als het niet heel fijn vinden als de islam groter wordt in Europa, maar kennelijk is dat moeilijk te begrijpen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:44 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als je je zorgen maakt omdat het moslims zijn ben je toch bang voor moslims of zie ik dat verkeerd? Als het christenen of atheïsten waren zou het immers geen reden tot zorgen zijn?
Ben ik wel met je eens ja.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Bang zijn is iets anders als het niet heel fijn vinden als de islam groter wordt in Europa, maar kennelijk is dat moeilijk te begrijpen.
De PVV bestaat dus uit politiek correcte mensen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Politiek-correct. Een vervelende en schadelijke levenshouding waarbij mensen vanuit idealisme problemen niet onder ogen willen zien.
Neuh, is een protestpartijquote:Op zondag 4 oktober 2015 16:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De PVV bestaat dus uit politiek correcte mensen.
Wie zegt dat er geen probleem is?quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Politiek-correct. Een vervelende en schadelijke levenshouding waarbij mensen vanuit idealisme problemen niet onder ogen willen zien.
Nee. De PVV ziet problemen wel onder ogen, maar komt soms met irrealistische, niet-uitvoerbare oplossingen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:48 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De PVV bestaat dus uit politiek correcte mensen.
Het gaat niet zozeer om zeggen, het gaat om de acties. Als je voor de vorm zegt dat het best een probleem is, maar ondertussen wél de grenzen wagenwijd open zet én ook nog eens roept dat er geen bovengrens is aan het aantal asielzoekers dat we kunnen opvangen, dan is de slotsom nog steeds poco.quote:
Haal dat "soms" maar weg hoor.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee. De PVV ziet problemen wel onder ogen, maar komt soms met irrealistische, niet-uitvoerbare oplossingen.
Inderdaad daar begrijp ik niets van maar dat het iets anders is betwijfel ik wel. Als iemand zich zorgen maakt is die persoon bang dat er iets vervelends gaat gebeuren en ik neem aan dat bij "het niet heel fijn vinden als de islam groter wordt in Europa" men ook bang is dat er iets vervelends gaat gebeuren. Als het plezierig zou zijn zou men zich geen zorgen maken en het wel fijn vinden.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Bang zijn is iets anders als het niet heel fijn vinden als de islam groter wordt in Europa, maar kennelijk is dat moeilijk te begrijpen.
Dat zal wel aan mij liggen maar dan sluiten ze toch uit idealisme de ogen voor de problemen die hun oplossing in de weg staan?quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee. De PVV ziet problemen wel onder ogen, maar komt soms met irrealistische, niet-uitvoerbare oplossingen.
Elk topic wordt met die troep volgebaggerd door dezelfde users. Maar geloof dat de leiding van NWS er geen problemen mee heeft, dus ik lees er wel overheen. Kan me ook voorstellen dat er veel mensen afhaken door dat vervelende gejengel.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat continue geslinger met dat soort termen is inderdaad ook irritant ja.
Maar vertel eens, wat zijn jouw ervaringen daar in Dld?quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Jammer, een potentieel goed topic over een echt probleem en het wordt zo verneukt.
Als ik bang zou zijn voor moslims, dan had ik niet gewoond waar ik nu woon. Er wonen er best een aantal hier in de buurt. Geen problemen met die mensen, maar als ik zo naar sommige wijken kijk waar er veel wonen, dan zou ik het niet fijn vinden als er nog veel meer van dat soort wijken zouden ontstaan. Daarbij vind ik de islam een te dominante religie die ik liever zie gaan dan komen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:57 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Inderdaad daar begrijp ik niets van maar dat het iets anders is betwijfel ik wel. Als iemand zich zorgen maakt is die persoon bang dat er iets vervelends gaat gebeuren en ik neem aan dat bij "het niet heel fijn vinden als de islam groter wordt in Europa" men ook bang is dat er iets vervelends gaat gebeuren. Als het plezierig zou zijn zou men zich geen zorgen maken en het wel fijn vinden.
Maar wat is bijvoorbeeld de bovengrens aan het aantal asielzoekers dat buurlanden kunnen opvangen? Immers hamert men er zo op dat al die asielzoekers daar maar heen moeten. En dat schijnt dan weer prima te kunnen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 16:56 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om zeggen, het gaat om de acties. Als je voor de vorm zegt dat het best een probleem is, maar ondertussen wél de grenzen wagenwijd open zet én ook nog eens roept dat er geen bovengrens is aan het aantal asielzoekers dat we kunnen opvangen, dan is de slotsom nog steeds poco.
quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Jammer, een potentieel goed topic over een echt probleem en het wordt zo verneukt.
Inderdaad, zeg gewoon politiek correct of hou je bek. Al die termen zijn strontvervelend.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:04 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar wat is bijvoorbeeld de bovengrens aan het aantal asielzoekers dat buurlanden kunnen opvangen? Immers hamert men er zo op dat al die asielzoekers daar maar heen moeten. En dat schijnt dan weer prima te kunnen.
Enne poco, alsjeblief zeg![]()
De problemen zie je in lokale kranten beschreven, niet zozeer in de grote landelijke. Het is een vreselijk heikel thema, de (sorry) politiek correctheid is vreselijk sterk.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar vertel eens, wat zijn jouw ervaringen daar in Dld?
Hoe wordt er bericht?
Ik weet niet of het zozeer met de Islam te maken heeft. Wijken waar alleen Antillianen wonen ga ik met een nog iets grotere boog omheen. Te veel op 1 plek is zelden goed met andere nationaliteiten.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als ik bang zou zijn voor moslims, dan had ik niet gewoond waar ik nu woon. Er wonen er best een aantal hier in de buurt. Geen problemen met die mensen, maar als ik zo naar sommige wijken kijk waar er veel wonen, dan zou ik het niet fijn vinden als er nog veel meer van dat soort wijken zouden ontstaan. Daarbij vind ik de islam een te dominante religie die ik liever zie gaan dan komen.
Maar mijn Marokkaanse overbuurman is een vriendelijke kerel.
Zijn bv in Bonn buurten waar Salafisten een erg sterke stempel drukken en dat is niet prettig.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:04 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als ik bang zou zijn voor moslims, dan had ik niet gewoond waar ik nu woon. Er wonen er best een aantal hier in de buurt. Geen problemen met die mensen, maar als ik zo naar sommige wijken kijk waar er veel wonen, dan zou ik het niet fijn vinden als er nog veel meer van dat soort wijken zouden ontstaan. Daarbij vind ik de islam een te dominante religie die ik liever zie gaan dan komen.
Maar mijn Marokkaanse overbuurman is een vriendelijke kerel.
Idealen en principes gecombineerd met gebrek aan realiteit danwel praktisch inzicht net zo hard.quote:
Al zouden er honderdduizenden Antillianen naar de EU komen, dan had ik dat ook niet fijn gevonden.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:12 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik weet niet of het zozeer met de Islam te maken heeft. Wijken waar alleen Antillianen wonen ga ik met een nog iets grotere boog omheen. Te veel op 1 plek is zelden goed met andere nationaliteiten.
Kijk, dit soort posts willen we in dit topic.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De problemen zie je in lokale kranten beschreven, niet zozeer in de grote landelijke. Het is een vreselijk heikel thema, de (sorry) politiek correctheid is vreselijk sterk.
Er is massieve kritiek op Merkel en er wordt stevig aan haar stoel gezaagd. Probleem is, er is niemand die haar op kan volgen. Ze heeft iedereen die dat zou kunnen kapot gemaakt en niet voor een opvolger gezorgd. De Christendemocraten dalen flink.
Mensen hebben over het algemeen niet een probleem met asielzoekers, maar met asielopvangcentra, zijn broeinesten van criminaliteit en overlast ( Albanese bendes zijn een fiks probleem). Er zijn de laatste tijd nogal wat issues naar buiten gekomen, maar dat beschrijft de Volkskrant redelijk.
Dat snap ik heel goed. Als je nog meer (laag geschoolde) moslims binnenhaalt, krijg je automatisch ook vaker te maken met radicalisering en alle ellende van dien.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zijn bv in Bonn buurten waar Salafisten een erg sterke stempel drukken en dat is niet prettig.
Wat ik idd hoorde dat er iig meer ruimte gegeven wordt aan mensen die zeg maar niet alleen maar juichend staan te wachten op de vluchtelingen. En de logistieke problemen (o.m. beschreven in artikel in OP) stapelen zich wrs ook op dus.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De problemen zie je in lokale kranten beschreven, niet zozeer in de grote landelijke. Het is een vreselijk heikel thema, de (sorry) politiek correctheid is vreselijk sterk.
Er is massieve kritiek op Merkel en er wordt stevig aan haar stoel gezaagd. Probleem is, er is niemand die haar op kan volgen. Ze heeft iedereen die dat zou kunnen kapot gemaakt en niet voor een opvolger gezorgd. De Christendemocraten dalen flink.
Mensen hebben over het algemeen niet een probleem met asielzoekers, maar met asielopvangcentra, zijn broeinesten van criminaliteit en overlast ( Albanese bendes zijn een fiks probleem). Er zijn de laatste tijd nogal wat issues naar buiten gekomen, maar dat beschrijft de Volkskrant redelijk.
Duitsland heeft lang geroepen dat men geen immigratieland is, dus heeft ook nooit (net als Nederland) een fatsoenlijk immigratiebeleid willen invoeren met greencards en een puntensysteem zoals bv Australie of Canada dat hebben. Integratiebeleid zuigt, want ook dat klinkt eng. Brr, jouw kultur opleggen. In de VS is dat doodnormaal.quote:Op zondag 4 oktober 2015 17:17 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat snap ik heel goed. Als je nog meer (laag geschoolde) moslims binnenhaalt, krijg je automatisch ook vaker te maken met radicalisering en alle ellende van dien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |