abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 oktober 2015 @ 21:54:53 #276
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_156606638
We moeten snel weer vriendjes worden met Poetin. Er staan hier en daar in Rusland nog wel een paar oude werkkampen uit de Goelag, waar plek zat is. Sowieso is er in die gebieden ruimte zat voor een paar extra opvangkampjes. Dat land is zo groot, je vindt die mensen nooit meer terug.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_156607328
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 21:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
We moeten snel weer vriendjes worden met Poetin. Er staan hier en daar in Rusland nog wel een paar oude werkkampen uit de Goelag, waar plek zat is. Sowieso is er in die gebieden ruimte zat voor een paar extra opvangkampjes. Dat land is zo groot, je vindt die mensen nooit meer terug.
:')

Eerder vandaag al een mafkees die zei dat Duitsland een sterke leider nodig heeft en daarbij zinspeelde op Hitler en nu deze opmerking.

Het is bedoeld als grap, ik weet het

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 04-10-2015 22:13:58 ]
  zondag 4 oktober 2015 @ 22:27:17 #278
262 Re
Kiss & Swallow
pi_156607962
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 21:49 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Het is eigenlijk geen opvangen, het is meer levenslang onderhouden. Maar daar heb je vermoedelijk ook geen problemen mee.
holle retoriek
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_156608005
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 21:47 schreef MisterCe het volgende:

[..]

Je onderschat de domheid van de (Europese) burger.
De gemiddelde burger is zo waar nog dommer dan de politici.
pi_156608101
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 21:54 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wat probeer je nou te bereiken met zulke teksten? Mensen in een extremistische hoek proberen te drukken omdat de berichtgeving je niet aanstaat ofzo?
pi_156608290
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 18:57 schreef luxerobots het volgende:
Er zijn maar drie landen die zich committeren aan de verdragen. Duitsland, Zweden en Nederland.

In België nemen ze slechts een beperkt aantal asielaanvragen per dag in behandeling. Frankrijk vindt het best zolang het hen maar niet te veel geld kost. En in Zuid- en Oost-Europa is zo weinig welvaart en georganiseerd dat de asielzoekers al helemaal niet willen blijven.
Belgie is ook bezig met een wet waarbij mensen een boete kunnen krijgen als ze niet goed presteren bij hun integratie. Nu is alleen de inzet nog belangrijk, binnenkort ook de resultaten. Begint bij 50euro, kan oplopen tot 5000.
Belgie zegt dat ze een hoop geld investeren in die mensen, dus dat er ook wel wat terugverwacht mag worden.
  zondag 4 oktober 2015 @ 22:38:24 #282
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_156608332
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 22:27 schreef Re het volgende:

[..]

holle retoriek
Het enige wat hol is, is onze schatkist.
  zondag 4 oktober 2015 @ 22:43:05 #283
66444 Lord_Vetinari
pi_156608519
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 22:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wat probeer je nou te bereiken met zulke teksten? Mensen in een extremistische hoek proberen te drukken omdat de berichtgeving je niet aanstaat ofzo?
Nou, hang ik weer eens niet de policor gutmensch uit en ga ik mee met de emoties van "de gemiddelde Nederlander", is het weer niet goed.

Wat is er overigens mis met het idee? Er is in Rusland ruimte zat, Rusland doet niet aan pamperen, dus gelukszoekers filter je eruit en ik heb het idee, dat de mensen die er willen werken er ook best aan de slag kunnen. Bovendien zullen eventuele islamitische veroveringsplannen ook niet echt voet aan de grond krijgen in dat enorme gebied.

Dus een verdrag met Rusland en alles wat hier teveel is, daarheen sluizen. Er is in Rusland ook nog wel wat op te bouwen als je echt een nieuw leven wilt beginnen.
pi_156608539
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 22:37 schreef Physsic het volgende:

[..]

Belgie is ook bezig met een wet waarbij mensen een boete kunnen krijgen als ze niet goed presteren bij hun integratie. Nu is alleen de inzet nog belangrijk, binnenkort ook de resultaten. Begint bij 50euro, kan oplopen tot 5000.
Belgie zegt dat ze een hoop geld investeren in die mensen, dus dat er ook wel wat terugverwacht mag worden.
Dat zouden ze hier in Nederland eens moeten zeggen, dan gaat heel de grachtengordel uit hun stekker.
  zondag 4 oktober 2015 @ 22:45:15 #285
66444 Lord_Vetinari
pi_156608591
quote:
13s.gif Op zondag 4 oktober 2015 22:10 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

:')

Eerder vandaag al een mafkees die zei dat Duitsland een sterke leider nodig heeft en daarbij zinspeelde op Hitler en nu deze opmerking.

Het is bedoeld als grap, ik weet het
Uh, nee, niet geheel. Zie mijn andere post. Er zijn kampen daar en er is ruimte. Ik bedoel niet te suggereren, dat die mensen daar met hun blote handen kanalen moeten gaan graven, maar gewoon dat een deel van de benodigde infrastructuur al aanwezig is.
pi_156608633
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 22:45 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Uh, nee, niet geheel. Zie mijn andere post. Er zijn kampen daar en er is ruimte. Ik bedoel niet te suggereren, dat die mensen daar met hun blote handen kanalen moeten gaan graven, maar gewoon dat een deel van de benodigde infrastructuur al aanwezig is.
Poetin is niet zo gek, vrees ik.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zondag 4 oktober 2015 @ 22:46:46 #287
66444 Lord_Vetinari
pi_156608644
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 22:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat zouden ze hier in Nederland eens moeten zeggen, dan gaat heel de grachtengordel uit hun stekker.
Hou toch eens op met dat soort versleten grammofoonplatengelul.
  zondag 4 oktober 2015 @ 22:48:09 #288
66444 Lord_Vetinari
pi_156608699
quote:
99s.gif Op zondag 4 oktober 2015 22:46 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Poetin is niet zo gek, vrees ik.
Ligt eraan. Ik denk dat je met geld een heel eind komt. Betaal hem een x bedrag per jasr per vluchteling voor een y aantal jaren. Is altijd goedkoper dan ze en masse hier opvangen.
  zondag 4 oktober 2015 @ 23:12:05 #289
66444 Lord_Vetinari
pi_156609435
Oh, mooi stuk voor de mensen die gillen over 'opvang in de regio' of dat de buurlanden van Syrië niks doen: https://www.foreignaffair(...)yrias-good-neighbors
pi_156609481
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Oh, mooi stuk voor de mensen die gillen over 'opvang in de regio' of dat de buurlanden van Syrië niks doen: https://www.foreignaffair(...)yrias-good-neighbors
Als ik dat stuk moet geloven moeten we nog honderden miljoenen mensen opnemen want "andere landen nemen ook mensen op".
pi_156609507
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:14 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als ik dat stuk moet geloven moeten we nog honderden miljoenen mensen opnemen want "andere landen nemen ook mensen op".
Turkije gaat het tegen betaling doen:

quote:
'Plan EU en Turkije voor vluchtelingencrisis'
BERLIJN/BRUSSEL -

De Europese Commissie zou met Turkije afspraken hebben gemaakt om de vluchtelingenstroom naar Europa te beperken. Zo zouden in Turkije zes nieuwe asielzoekerscentra worden gebouwd en zou Turkije met Griekenland moeten samenwerken om de grens beter te bewaken.

Dat hebben bronnen rondom de Europese Commissie en de Duitse regering gezegd tegen de Frankfurter Allgemeine Zeitung. In de plannen staat dat de Turkse en Griekse kustwacht ervoor moeten zorgen dat alle vluchtelingen terug worden gebracht naar Turkije.

In ruil daarvoor komen er nieuwe azc's waar twee miljoen vluchtelingen kunnen worden opgevangen. Die worden volgens de krant deels gefinancierd door de EU. Ook zou de EU een half miljoen mensen willen ophalen en opvangen, zodat ze niet de EU hoeven binnen te komen via mensensmokkelaars.

De Turkse president Recep Tayyip Erdogan komt maandag naar Brussel voor een ontmoeting met onder meer EU-commissie-voorzitter Jean-Claude Juncker. Daar zal onder meer de vluchtelingencrisis aan bod komen.
pi_156609546
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:15 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Turkije gaat het tegen betaling doen:

[..]

En de EU gaat een half miljoen mensen ophalen en opvangen. Het wordt nog drukker hier.
  maandag 5 oktober 2015 @ 00:00:27 #293
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156610576
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 22:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Och, in België ben je ook een fascist als je dit voorstelt hoor. Er is een grote lastercampagne bezig van de media tegen de regering en de linkse medemens doet daar graag in mee.

De Morgen, altijd al een redelijk linkse krant geweest maar wel kwaliteitsvol laat tegenwoordig vaak een steekje vallen in de berichtgeving. De NVA is fascistisch, met Bart de Wever voorop. En als je niet kankert op de regering dan ben je ook een fascist en een racist natuurlijk.

Bah :r
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_156610636
quote:
9s.gif Op maandag 5 oktober 2015 00:00 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Och, in België ben je ook een fascist als je dit voorstelt hoor. Er is een grote lastercampagne bezig van de media tegen de regering en de linkse medemens doet daar graag in mee.

De Morgen, altijd al een redelijk linkse krant geweest maar wel kwaliteitsvol laat tegenwoordig vaak een steekje vallen in de berichtgeving. De NVA is fascistisch, met Bart de Wever voorop. En als je niet kankert op de regering dan ben je ook een fascist en een racist natuurlijk.

Bah :r
Wat een raar land.
  maandag 5 oktober 2015 @ 00:09:01 #295
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_156610730
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 00:04 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wat een raar land.
Lees de Belgische online kranten maar eens. Pas geleden nog een reeks over wat heeft de regering bereikt na 1 jaar. De koopkracht van een gemiddeld gezin was er met ongeveer 300 euro op jaarbasis op vooruit gegaan. Enkel de gezinnen met een inkomen van >4400 euro waren iets achteruit gegaan. Ze hadden echter 500 euro beloofd. Hele polemiek dat de regering prut is en niks goed kan doen. Dat de koopkracht onder Di Rupo over het algemeen flink gedaald is zegt niemand wat over natuurlijk :')

Vluchtelingenprobleem van hetzelfde laken een pak. Als je ook maar iets van kritiek durft te hebben op die vluchtelingen dan ben je al een fascist. Als er een voorstel komt op max 250 mensen per dag te registreren (is +60k op jaarbasis, meer dan genoeg imo) dan is dat een 'bruin' (lees: racistisch) voorstel.

Ik was tot kort geleden niet bepaald een fan van de NVA/De Wever, en was eigenlijk ook niet echt rechts georiënteerd. Maar hoe meer ik dat soort gezever in de krant lees en op tv zie hoe meer ik ervan overtuigd ben dat NVA volgende keer m'n stem krijgt. Al was het maar als proteststem en Vlaams Belang me veel te gortig is.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_156610768
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 22:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Tegenwoordig wordt iedereen die niet voor een Europese superstaat is voor Poetin handlanger uitgemaakt in de media of door politici.

Precies hetzelfde niveau als op dit forum.

Eigenlijk best wel triest. :')
pi_156610784
quote:
1s.gif Op zondag 4 oktober 2015 22:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Nou, hang ik weer eens niet de policor gutmensch uit en ga ik mee met de emoties van "de gemiddelde Nederlander", is het weer niet goed.

Wat is er overigens mis met het idee? Er is in Rusland ruimte zat, Rusland doet niet aan pamperen, dus gelukszoekers filter je eruit en ik heb het idee, dat de mensen die er willen werken er ook best aan de slag kunnen. Bovendien zullen eventuele islamitische veroveringsplannen ook niet echt voet aan de grond krijgen in dat enorme gebied.

Dus een verdrag met Rusland en alles wat hier teveel is, daarheen sluizen. Er is in Rusland ook nog wel wat op te bouwen als je echt een nieuw leven wilt beginnen.
Die vluchtelingen willen helemaal niet naar Rusland.
pi_156610819
quote:
0s.gif Op zondag 4 oktober 2015 23:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Gaat dat over die rijke golfstaten die helemaal geen vluchtelingen opnemen?
pi_156610826
quote:
8s.gif Op maandag 5 oktober 2015 00:09 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Lees de Belgische online kranten maar eens. Pas geleden nog een reeks over wat heeft de regering bereikt na 1 jaar. De koopkracht van een gemiddeld gezin was er met ongeveer 300 euro op jaarbasis op vooruit gegaan. Enkel de gezinnen met een inkomen van >4400 euro waren iets achteruit gegaan. Ze hadden echter 500 euro beloofd. Hele polemiek dat de regering prut is en niks goed kan doen. Dat de koopkracht onder Di Rupo over het algemeen flink gedaald is zegt niemand wat over natuurlijk :')

Vluchtelingenprobleem van hetzelfde laken een pak. Als je ook maar iets van kritiek durft te hebben op die vluchtelingen dan ben je al een fascist. Als er een voorstel komt op max 250 mensen per dag te registreren (is +60k op jaarbasis, meer dan genoeg imo) dan is dat een 'bruin' (lees: racistisch) voorstel.

Ik was tot kort geleden niet bepaald een fan van de NVA/De Wever, en was eigenlijk ook niet echt rechts georiënteerd. Maar hoe meer ik dat soort gezever in de krant lees en op tv zie hoe meer ik ervan overtuigd ben dat NVA volgende keer m'n stem krijgt. Al was het maar als proteststem en Vlaams Belang me veel te gortig is.
Typisch Europa onder hoogspanning vrees ik. Hier word ook de NOS Staatstelevisie genoemd. Vaak door mensen die het wel trouw elke dag kijken. Maar het rommelt hier ook wel. Duitsland is in combinatie met de vluchtelingen en de VW crisis behoorlijk getroffen. Lastige tijden.
pi_156610866
quote:
0s.gif Op maandag 5 oktober 2015 00:13 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Typisch Europa onder hoogspanning vrees ik. Hier word ook de NOS Staatstelevisie genoemd. Vaak door mensen die het wel trouw elke dag kijken. Maar het rommelt hier ook wel. Duitsland is in combinatie met de vluchtelingen en de VW crisis behoorlijk getroffen. Lastige tijden.
De NOS/NPO is eigendom van de staat en dat is ook duidelijk aan de berichtgeving te merken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')