Ja dat klopt alleen denk ik niet dat men in de EU die verdragen gaat (en kan) veranderen en als ze het al willen proberen zijn we zeker tien jaar verder.quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:51 schreef bijdehand het volgende:
[..]
daarom. Je kan de situaties dus niet vergelijken. Als wij toestaan dat ze ergens in een kamp worden gestopt, zonder rechten, kunnen we ook grote aantallen aan.
mensen moeten stoppen met janken en een beetje logistiek gaan nadenken. We zijn de westerse wereld met genoeg resources. Maar we janken liever, want mensen voelen zich bedreigd in hun westerse waarden, die dus geen fuck betekenen als je dit als probleem wil zien. Maar nee dan ben je weer gutmensch.quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:17 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit topic gaat toch echt over de logistiek achter de massale opvang in Dld en dat ze het niet meer aan kunnen, en wat zouden nou de gevolgen zijn, want ze hebben weer een weekje van record instroom achter de rug...
De EU doet het volgens mij best goed, het zijn de landelijke politici die falen omdat die niet in gemeenschappelijk belang denken.quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:50 schreef ems. het volgende:
Dit is eigenlijk de eerste echte uitdaging waar de EU een greintje meerwaarde kan hebben. En tot nu toe schitteren ze voornamelijk door incompetentie.
Nood breekt wet, als ik zie dat Hongarije haar grenzen sluit maar zelfs in Duitsland al voorstellen gedaan worden.quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die grenzen blijven wel open, men kan ze namelijk niet eens sluiten voor asielzoekers met de huidige verdragen. Mensen hebben namelijk het recht asiel aan te vragen als ze zich melden aan de grens of worden aangetroffen in een bootje op zee.
ik hoop dat dat wel gaat lukken hoor...quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja dat klopt alleen denk ik niet dat men in de EU die verdragen gaat (en kan) veranderen en als ze het al willen proberen zijn we zeker tien jaar verder.
Dat er een hoop wordt geroepen klopt maar dat het uitvoerbaar is denk ik niet. Het is nogal naïef om te gaan verwijzen naar de Dublin verordening bijvoorbeeld terwijl die al vaker door de rechters buitenwerking is gezet omdat de EU landen niet aan de verplichtingen voldeden. Als in Griekenland men niet in staat is de vluchtelingen volgens de regels op te vangen kunnen andere eu landen daar geen mensen naar terugsturen, zo eenvoudig is het.quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:58 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Nood breekt wet, als ik zie dat Hongarije haar grenzen sluit maar zelfs in Duitsland al voorstellen gedaan worden.
[ afbeelding ]
Europa gaat hier links of rechtsom iets aan doen.
quote:De nieuwe uitspraak is overigens in lijn met een eerdere uitspraak in januari door het Europees Hof voor de Rechten van de Mens. Dat Hof bepaalde dat Griekenland mensenrechten van asielzoekers schendt. Landen die doorgereisde asielzoekers terugsturen naar Griekenland, zouden daarmee ook de mensenrechten schenden. Hierdoor werd Nederland gedwongen tweeduizend asielzoekers die via Griekenland naar Nederland waren gekomen, in de asielprocedure op te nemen.
De EU heeft de beste intenties maar is niet realistisch in z'n verwachtingen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 18:55 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
De EU doet het volgens mij best goed
Het probleem dat een EU met zich meebrengt is dan ook dat de definitie van gemeenschappelijk belang onderhevig is aan verandering op het moment dat het gebied zich strekt over (culturele) grenzen.quote:, het zijn de landelijke politici die falen omdat die niet in gemeenschappelijk belang denken.
Het probleem met de huidige EU regels zijn dat landen allemaal veel eigen verantwoordelijkheden hebben en veel kunnen tegenhouden. Dat gemeenschappelijke is er dus niet op asielgebied op dit moment proberen landen een ander land met de vluchtelingen op te zadelen. Je kunt zeggen dat het het falen van de EU is maar eigenlijk is het dus het gebrek aan EU, wat natuurlijk wel wordt veroorzaakt door de verdragen en de opzet van de EU. Eigenlijk mag de EU van alles beslissen zolang het maar niet belangrijk is.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:03 schreef ems. het volgende:
[..]
De EU heeft de beste intenties maar is niet realistisch in z'n verwachtingen.
[..]
Het probleem dat een EU met zich meebrengt is dan ook dat de definitie van gemeenschappelijk belang onderhevig is aan verandering op het moment dat het gebied zich strekt over (culturele) grenzen.
Even los van dat 'gemeenschappelijk belang' sowieso nogal een subjectief gebeuren is.
Dat willen veel van die mensen niet, wij hebben onze welvaart vandaag de dag te danken aan het Marshall plan. Die welvaart was er ook niet meteen. Het probleem met die landen is dat ze morgen onze welvaart willen en elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Wat wij daar ook doen het zal zich altijd tegen ons keren.quote:
Dat kan best hoor je kunt je gewoon niet aan een verdrag houden. Is met die 3% norm ook geluktquote:Op zondag 4 oktober 2015 18:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die grenzen blijven wel open, men kan ze namelijk niet eens sluiten voor asielzoekers met de huidige verdragen. Mensen hebben namelijk het recht asiel aan te vragen als ze zich melden aan de grens of worden aangetroffen in een bootje op zee.
Uiteindelijk zeggen ze die verdragen op of geven er een draai aan.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:20 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat kan best hoor je kunt je gewoon niet aan een verdrag houden. Is met die 3% norm ook gelukt
Dat zijn totaal niet vergelijkbare dingen omdat mbt asielbeleid het EU hof voor de rechten van de mens kan oordelen en veroordelen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:20 schreef vipergts het volgende:
[..]
Dat kan best hoor je kunt je gewoon niet aan een verdrag houden. Is met die 3% norm ook gelukt
En dan zijn er 5 miljoen binnen en dan grijpt de EU niet in denk je?quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat zijn totaal niet vergelijkbare dingen omdat mbt asielbeleid het EU hof voor de rechten van de mens kan oordelen en veroordelen.
Ten eerste zegt barmhartigheid en politieke correctheid niets over IQ.quote:
Vond hem niet zo grappig, sorryquote:Op zondag 4 oktober 2015 19:06 schreef Tamabralski het volgende:
[..]
Hé ik dacht dat juist jij de grap wel zou waarderen.
Zo eenvoudig is dat hek in de VS ook niet en effectief lijkt het ook niet te zijn. Verder vind ik het leuk om allemaal aantallen te gaan noemen en dan te zeggen maar wat als er een miljard vluchtelingen komen. Ik heb geen idee wat er gaat gebeuren als in Turkije de ellende uitbreekt en die mensen moeten vluchten. Persoonlijk denk ik niet dat er 5 miljoen vluchtelingen op korte termijn te verwachten zijn, maar als die zich zouden melden dan heeft de EU nog steeds weinig keus. Ik kan alleen maar pleiten voor betere samenwerking, sneller terugsturen van mensen die geen recht op asiel hebben en proberen grote vluchtelingenstromen te voorkomen, elke andere optie is volgens mij gewoon niet realistisch op korte termijn.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:39 schreef Buster24 het volgende:
[..]
En dan zijn er 5 miljoen binnen en dan grijpt de EU niet in denk je?
De VS bouwt met hetzelfde gemak ook een hek op de grens met Mexico
Een aanslag verder en ze hebben een handvat.
Tot wat kunnen ze een land veroordelen, ik weet dat een land het op kan zeggen met een termijn van 6 maanden niet dat een land dat ooit zal doen.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat zijn totaal niet vergelijkbare dingen omdat mbt asielbeleid het EU hof voor de rechten van de mens kan oordelen en veroordelen.
Een hek helpt niet tenzij je bereid bent om de mensen met dodelijk geweld buiten te houden.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:39 schreef Buster24 het volgende:
[..]
En dan zijn er 5 miljoen binnen en dan grijpt de EU niet in denk je?
De VS bouwt met hetzelfde gemak ook een hek op de grens met Mexico
Een aanslag verder en ze hebben een handvat.
Je onderschat de domheid van de (Europese) burger.quote:Op zondag 4 oktober 2015 20:59 schreef Hathor het volgende:
Die Merkel heeft wel een blik wormen opengetrokken met dat "iedereen is welkom hier" zeg, die gaat hier de volgende verkiezingen keihard op afgerekend worden vrees ik.
Het is eigenlijk geen opvangen, het is meer levenslang onderhouden. Maar daar heb je vermoedelijk ook geen problemen mee.quote:Op zondag 4 oktober 2015 19:17 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Met een bewering kan ik weinig. Ik zie niet in hoe ze die mensen kunnen tegenhouden als men altijd het recht heeft asiel aan te vragen. Daarnaast zijn 100.000 mensen natuurlijk erg weinig mensen, ik zie geen enkel probleem om die te kunnen opvangen. Het is alleen even wat lastig door de grote toeloop waarmee men geen rekening heeft gehouden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |