Ja, want dat is het enige risico dat in de tekst genoemd wordt.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:24 schreef Confetti het volgende:
De risico's van de reis zijn nihil. Nog geen 0,01% verdrinkt onderweg.
Wat zijn er verder voor risico's tijdens de tocht? Zonnebrand? Een verstuikte enkel?quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:25 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, want dat is het enige risico dat in de tekst genoemd wordt.
Zoals ze zeggen, ontmaskerd en gepakt worden. Dan ben je helemaal niet meer van nut voor je kalifaat.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:26 schreef Nobu het volgende:
[..]
Wat zijn er verder voor risico's tijdens de tocht? Zonnebrand? Een verstuikte enkel?
maar hij zegt niet dat ze er niet zijn, hij zegt dat het onwaarschijnlijk is dat ze via die route binnen komenquote:Op dinsdag 22 september 2015 18:21 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zeker. De man die er baat bij heeft dat er terroristen zijn, want het is zijn werk om ze op te sporen, zegt dat ze er niet zijn. Dan zijn we minder waakzaam en kunnen zij toeslaan, zodat hij gegarandeerd werk heeft de komende dertig jaar!
Opgelost, het is duidelijk.
Ik ben heel benieuwd wat voor manieren hij dan in gedachte heeft waar die kans kleiner zou zijn.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:28 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Zoals ze zeggen, ontmaskerd en gepakt worden. Dan ben je helemaal niet meer van nut voor je kalifaat.
In het kalifaat blijven, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:31 schreef Nobu het volgende:
[..]
Ik ben heel benieuwd wat voor manieren hij dan in gedachte heeft waar die kans kleiner zou zijn.
Punt 1: De reis neemt teveel risico's met zich mee.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:03 schreef Fietsenrek het volgende:
'Geen terroristen onder vluchtelingen'
KOPENHAGEN -
(...) Chef Finn Borch Andersen legde dinsdag uit dat de route die vluchtelingen nemen veel te grote risico's voor terroristen met zich meebrengt.
Los van de gevaarlijke overtocht is de kans volgens Andersen groot dat ze ontmaskerd zouden worden door de politie of door landgenoten die juist zijn gevlucht voor terreur. De chef van de geheime dienst denkt dat terroristen die risico's zelf ook inzien en daarom liever andere methodes gebruiken.
(...)
http://www.telegraaf.nl/b(...)luchtelingen___.html
Oh ja. Nou, dan zullen ze inderdaad allemaal wel braaf in Syrië blijvenquote:Op dinsdag 22 september 2015 18:33 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
In het kalifaat blijven, bijvoorbeeld.
http://www.vice.com/nl/re(...)-totale-bullshit-514quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:36 schreef Ali_boo het volgende:
Vluchteling arriveert in München
111[ afbeelding ]
Dit inderdaad. Er zijn genoeg redenen om oplettend te zijn op de asielzoekers die je voor langere tijd je land binnenhaalt. Er zijn er genoeg met trauma's of andere geestelijke problemen, daar heb je echt geen IS-strijders voor nodig. Dat ene topic van die verwarde asielzoeker in Nederland is een goed voorbeeld.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar hij zegt niet dat ze er niet zijn, hij zegt dat het onwaarschijnlijk is dat ze via die route binnen komen
je kunt dus gewoon bang waakzaam blijven doen
Nouja, aangezien ze daar nog druk bezig zijn met een grote oorlog uit te vechten, die niet erg lekker gaat voor ze, denk ik dat ze daar wel wat handjes kunnen gebruiken ja.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:37 schreef Nobu het volgende:
[..]
Oh ja. Nou, dan zullen ze inderdaad allemaal wel braaf in Syrië blijven
Vicequote:Op dinsdag 22 september 2015 18:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
http://www.vice.com/nl/re(...)-totale-bullshit-514
Onderste stukje.
Tien man zijn genoeg om tienduizend man politie bezig te houden. Lijkt me een prima investering.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nouja, aangezien ze daar nog druk bezig zijn met een grote oorlog uit te vechten, die niet erg lekker gaat voor ze, denk ik dat ze daar wel wat handjes kunnen gebruiken ja.
Wellicht is het momenteel niet de meest strategische zet om je strijders weg te sturen op Jihad en aanslagen te gaan plegen in landen die momenteel nog niet meedoen aan de oorlog.
Nee, gewoon die foto geloven zonder achtergrondcheck, dat is beter. Schei toch uit man, in dat artikel staat gewoon een valide punt over deze foto.quote:
Bron?quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:42 schreef Nobu het volgende:
[..]
Tien man zijn genoeg om tienduizend man politie bezig te houden. Lijkt me een prima investering.
quote:
Bron?quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:38 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Nouja, aangezien ze daar nog druk bezig zijn met een grote oorlog uit te vechten, die niet erg lekker gaat voor ze, denk ik dat ze daar wel wat handjes kunnen gebruiken ja.
Wellicht is het momenteel niet de meest strategische zet om je strijders weg te sturen op Jihad en aanslagen te gaan plegen in landen die momenteel nog niet meedoen aan de oorlog.
quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar hij zegt niet dat ze er niet zijn, hij zegt dat het onwaarschijnlijk is dat ze via die route binnen komen
je kunt dus gewoon bang waakzaam blijven doen
Oke. Als jij komt met een bron over de noodzaak van 1000 man om 1 Jihadist te schaduwen.quote:
owwwwwwwwwwwwwwquote:Op dinsdag 22 september 2015 18:24 schreef Confetti het volgende:
De risico's van de reis zijn nihil. Nog geen 0,01% verdrinkt onderweg.
Hoezo een NAVO-land aanvallen? Gewoon een paar bommen leggen en een schietpartij op wat willekeurige doelen hier en daar. Dat verandert echt niets aan de situatie in Syriëquote:Op dinsdag 22 september 2015 18:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Oke. Als jij komt met een bron over de noodzaak van 1000 man om 1 Jihadist te schaduwen.
http://isis.liveuamap.com/# . Vergelijk daar juni 2015 met nu. Dan lijkt het mij dat het geheel een beetje uit elkaar begint te vallen. Aangezien IS, volgens een hoge schatting, 100.000 strijders heeft , is het niet gek om te denken dat ze daar toch wel wat mankracht kunnen gebruiken. Wat dat betreft is het onverstandig om een NAVO-land aan te vallen, waar ze toch allemaal heen vluchten, aangezien dat zou betekenen dat de gehele NAVO vanaf dat moment in oorlog met je is. Terwijl je dus al aan het verliezen bent.
Gelieve nu ook een bron over het aantal agenten dat noodzakelijk is om één Jihadist te volgen.
Accu van de S6 leeg.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:26 schreef Nobu het volgende:
[..]
Wat zijn er verder voor risico's tijdens de tocht? Zonnebrand? Een verstuikte enkel?
Ja, even. Dat werden er al snel minder. In Berlijn werden trouwens twee mensen opgepakt, die niet eens wat van plan waren in Duitsland, en elf woningen doorzocht door 'slechts' 250 mensen. .quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:59 schreef Nobu het volgende:
[..]
Hoezo een NAVO-land aanvallen? Gewoon een paar bommen leggen en een schietpartij op wat willekeurige doelen hier en daar. Dat verandert echt niets aan de situatie in Syrië
En qua bron: na de schietpartij in België een half jaar geleden werden er 300 militairen ingezet op straat. Dat kwam bovenop de extra inzet van de politie en extra particuliere beveiligers. En dat alles voor een actie van een eenling. Organiseer het wat beter, pak Berlijn en nog wat steden mee en je hebt een veelvoud aan die inzet. Duizend is wat dat betreft nog een conservatieve schatting.
Iedereen is een potentieel gevaar voor de samenleving.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:35 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Sowieso is iedere vluchteling een potentieel gevaar voor de samenleving met hun oorlogstrauma's en PTSD zijn het tikkende tijdbommen.
Kraamkamers kun je ook maar beter opheffen. De kans is best groot dat er vandaag een moordenaar en een verkrachter geboren is.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Iedereen is een potentieel gevaar voor de samenleving.
Ben je wat van plan dan?quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Iedereen is een potentieel gevaar voor de samenleving.
Denk dat we dat eigenlijk wel met zekerheid kunnen stellen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 19:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Kraamkamers kun je ook maar beter opheffen. De kans is best groot dat er vandaag een moordenaar en een verkrachter geboren is.
Toch kunnen die terroristen gewoon op een vliegtuigstappen met een goed vals paspoort, ze hebben immers geld genoeg. Via de asielprocedures worden veel lastige vragen gesteld en onderzoeken gestart, daarnaast moeten ze wonen in een asielzoekerscentrum. Via een andere methode kunnen ze meteen gaan en staan waar ze willen en is er geen omkijken naar, dan is gewoon illegaal binnenkomen met een bootje met een paar mensen beter en veiliger dan in de massa verstoppen en kun je ook nog eenvoudiger wapens, drugs en geld smokkelen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Punt 1: De reis neemt teveel risico's met zich mee.
Het is natuurlijk niet zo dat elke vluchteling die hier aanklopt een gevaarlijke reis achter de rug heeft. Dat hoeft helemaal niet, ze kunnen hier ook op veiligere manieren gekomen zijn.
Punt 2: Er is een grote kans dat deze vluchtelingen ontmaskerd worden.
Terroristische organisaties kunnen hier rekening mee houden door niet-opvallende terroristen te sturen. Misdadigers zonder strafblad, mensen die nog niet 'in the picture' staan.
Kortom, op basis van deze argumenten vind ik de conclusie dat er geen terroristen naar hier komen niet sterk.
Omdat in de asielprocedure lastige vragen worden gesteld komen hier geen terroristen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Toch kunnen die terroristen gewoon op een vliegtuigstappen met een goed vals paspoort, ze hebben immers geld genoeg. Via de asielprocedures worden veel lastige vragen gesteld en onderzoeken gestart, daarnaast moeten ze wonen in een asielzoekerscentrum. Via een andere methode kunnen ze meteen gaan en staan waar ze willen en is er geen omkijken naar, dan is gewoon illegaal binnenkomen met een bootje met een paar mensen beter en veiliger dan in de massa verstoppen en kun je ook nog eenvoudiger wapens, drugs en geld smokkelen.
Het zou in theorie kunnen, maar er worden redenen opgesomd waarom het niet logisch is. Alles kan goedkoper, sneller, veiliger en efficienter van het oogpunt gezien van een terrorist. Tegenargumenten zijn uiteraard welkom, dat is het leuke van een forum als dit. Ik wil best helemaal bang zijn, maar dat lukt me niet als ik geen bewijs heb.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat in de asielprocedure lastige vragen worden gesteld komen hier geen terroristen.
Durf jij je hand daarvoor in het vuur te steken?
Nee tuurlijk niet maar dat is ook niet wat beweerd werd:quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:12 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Omdat in de asielprocedure lastige vragen worden gesteld komen hier geen terroristen.
Durf jij je hand daarvoor in het vuur te steken?
Ik denk dat ze er best tussen zullen zitten of in elk geval potentiële terroristen. Ik koester me geen enkele illusie wat dat betreft net zoals ik denk dat er ook potentiële teroristen gewoon al in de EU leven en hier geboren zijn.quote:De chef van de geheime dienst denkt dat terroristen die risico's zelf ook inzien en daarom liever andere methodes gebruiken.
Ik geef argumenten waarom het wel kan.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:22 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het zou in theorie kunnen, maar er worden redenen opgesomd waarom het niet logisch is. Alles kan goedkoper, sneller, veiliger en efficienter van het oogpunt gezien van een terrorist. Tegenargumenten zijn uiteraard welkom, dat is het leuke van een forum als dit. Ik wil best helemaal bang zijn, maar dat lukt me niet als ik geen bewijs heb.
Asielzoekers krijgen alles van de staat. Als ze eenmaal een huurhuis hebben, kunnen ze prima een terroristische aanslag voorbereiden.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Punt 1: De reis neemt teveel risico's met zich mee.
Het is natuurlijk niet zo dat elke vluchteling die hier aanklopt een gevaarlijke reis achter de rug heeft. Dat hoeft helemaal niet, ze kunnen hier ook op veiligere manieren gekomen zijn.
Punt 2: Er is een grote kans dat deze vluchtelingen ontmaskerd worden.
Terroristische organisaties kunnen hier rekening mee houden door niet-opvallende terroristen te sturen. Misdadigers zonder strafblad, mensen die nog niet 'in the picture' staan.
Kortom, op basis van deze argumenten vind ik de conclusie dat er geen terroristen naar hier komen niet sterk.
Wapens hebben is makkelijker om een aanslag te plegen dan een huurhuis.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik geef argumenten waarom het wel kan.
[..]
Asielzoekers krijgen alles van de staat. Als ze eenmaal een huurhuis hebben, kunnen ze prima een terroristische aanslag voorbereiden.
Wat weer een onzin dat die mensen alles krijgen van de staat. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander veel meer heeft dan de asielzoekers.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:26 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik geef argumenten waarom het wel kan.
[..]
Asielzoekers krijgen alles van de staat. Als ze eenmaal een huurhuis hebben, kunnen ze prima een terroristische aanslag voorbereiden.
Een terrorist bereidt zich voor. Dan is een plek voor jezelf erg belangrijk.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:28 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wapens hebben is makkelijker om een aanslag te plegen dan een huurhuis.
Ze krijgen niet alles van de staat, geen Porsche bijvoorbeeld. Maar bijna alles wat ze hebben, hebben ze wel van de staat gekregen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:28 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wat weer een onzin dat die mensen alles krijgen van de staat. Ik denk dat de gemiddelde Nederlander veel meer heeft dan de asielzoekers.
IS en andere terroristische organisaties hebben vreselijk veel geld, die zijn niet heel erg afhankelijk van de gratis huurwoning.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:30 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Een terrorist bereidt zich voor. Dan is een plek voor jezelf erg belangrijk.
Dat durf ik ook niet te beweren, ze mogen ook 24 weken per jaar werken en ik neem aan dat sommigen dat doen dus dingen kunnen kopen. Ze kunnen in die korte tijd natuurlijk nooit veel verdienen maar er zijn ook mensen die dingen schenken en mogelijk hadden ze zelf wel wat kapitaal uit het buitenland. Dat mensen een verblijfsvergunning vragen in Nederland maakt ze natuurlijk niet per definitie arm.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ze krijgen niet alles van de staat, geen Porsche bijvoorbeeld. Maar bijna alles wat ze hebben, hebben ze wel van de staat gekregen.
IS heeft vreselijk veel geld. Ik denk dat dat erg tegenvalt. Die continue oorlog kost veel geld en legt de lokale economie plat.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:35 schreef Toefjes het volgende:
[..]
IS heeft vreselijk veel geld, die zijn niet heel erg afhankelijk van de gratis huurwoning.
Voorbereiden kan ook in een moskee, of bij iemand die al een huis heeft en hetzelfde denkt als jij, of in een hotel, een theehuis etc etc.
Een afvallige wordt door IS doodgeschoten of moet onderduiken voor IS en de diverse landen van herkomst in Turkije of elders.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:37 schreef Nobu het volgende:
[..]
Oh ja. Nou, dan zullen ze inderdaad allemaal wel braaf in Syrië blijven
Daar zal je over een paar jaar nog eens over moeten oordelen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Een afvallige wordt door IS doodgeschoten of moet onderduiken voor IS en de diverse landen van herkomst in Turkije of elders.
Verder lijkt het me niet slim van IS om in april mensen op te roepen vanwege tekorten en vervolgens extra strijdkrachten wil, om die daarna weer terug naar Europa te sturen
Burgers vluchten. Of waren Nederlanders ook Nazi's als ze voor de Duitsers vluchten.
Zeg ik daarmee dat er onder die burgers niet eens een verwarde man of vrouw kan zitten, nee. Er zitten daar mensen met lichte oorlogstraumas. Maar je druk maken om IS strijders is wel het laatste.
Zo lang mensen groot geld krijgen om hier strijders te ronselen voor de jihad zal het wel meevallen allemaal. Niemand weet ook hoe lang het duurt voor een huurhuis beschikbaar is trouwens. Straks moeten ze ivm de grote aantallen een huis delen, dan gaan alle snode plannetjes helemaal niet door.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
IS heeft vreselijk veel geld. Ik denk dat dat erg tegenvalt. Die continue oorlog legt de lokale economie plat en kost veel geld.
Verwacht je soms dat ze als Zombies terugkomen nadat Rusland ze daar in de pan hakt? Syrie en Irak zijn momenteel de grootste afvoerputjes voor militante extremisten.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar zal je over een paar jaar nog eens over moeten oordelen.
Het is inderdaad angst zaaien en menig fokker lijkt er in te trappen. Wel denk ik dat we 1 op de zoveel nog een keer iets raars zien doen vanwege mentale problemen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:51 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Oke. Als jij komt met een bron over de noodzaak van 1000 man om 1 Jihadist te schaduwen.
http://isis.liveuamap.com/# . Vergelijk daar juni 2015 met nu. Dan lijkt het mij dat het geheel een beetje uit elkaar begint te vallen. Aangezien IS, volgens een hoge schatting, 100.000 strijders heeft , is het niet gek om te denken dat ze daar toch wel wat mankracht kunnen gebruiken. Wat dat betreft is het onverstandig om een NAVO-land aan te vallen, waar ze toch allemaal heen vluchten, aangezien dat zou betekenen dat de gehele NAVO vanaf dat moment in oorlog met je is. Terwijl je dus al aan het verliezen bent.
Gelieve nu ook een bron over het aantal agenten dat noodzakelijk is om één Jihadist te volgen.
Oh er zal er altijd eentje tussen zitten, maar duizenden is gewoon weg niet rationeel.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:57 schreef luxerobots het volgende:
Om de laatste terreuraanslag in Nederland, de moord op Van Gogh, er maar even bij te pakken.
Abu Khaled wordt gezien als de geestelijk vader van de Hofstadgroep. En inderdaad een Syrische asielzoeker, toen al.
Maar onder deze nieuwe stromen asielzoekers zitten gelukkig geen terroristen. Gelukkig.
Ik heb juist het idee dat IS financieel weinig voorstelt. Continu oorlog, continue conflicten onderling en dan ook nog een paar duizend bommen op hun dak.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:58 schreef Fietsenrek het volgende:
Ze hebben waarschijnlijk geld zat bij ISIS. Als ze kwaad willen dan is het binnen no time gebeurt. Wat ik nou niet snap, is dat die gasten zoveel jongens weten te ronselen om zich bij hun aan te sluiten. Er moet eerst iets gebeuren voordat er actie wordt ondernomen.
Dat zou ook kunnen. De media doet het vaak groter lijken dan dat het vaak werkelijk is. Toch is het lastig te zeggen wat hun financiële situatie is op het moment.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:01 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb juist het idee dat IS financieel weinig voorstelt. Continu oorlog, continue conflicten onderling en dan ook nog een paar duizend bommen op hun dak.
We zien dat terroristen relatief goedkoop te werk gaan. Bommen en AK's zijn hun wapens.
Het was niet alleen de laatste terreuraanslag door moslims in Nederland. Ook de enige. Ondanks alle asielzoekers die we in de tussentijd hebben gehad.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:57 schreef luxerobots het volgende:
Om de laatste terreuraanslag in Nederland, de moord op Van Gogh, er maar even bij te pakken.
Abu Khaled wordt gezien als de geestelijk vader van de Hofstadgroep. En inderdaad een Syrische asielzoeker, toen al.
Maar onder deze nieuwe stromen asielzoekers zitten gelukkig geen terroristen. Gelukkig.
Kansarme jongeren een beter leven beloven, als ze zich alleen maar even aansluiten bij het kalifaat. Dat heeft genoeg aantrekkingskracht voor jongeren die buiten de boot vallen: allemaal vrouwen, veel geld, veel vrijheid, plus je mag ook nog een beetje met wapens schieten.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:58 schreef Fietsenrek het volgende:
Ze hebben waarschijnlijk geld zat bij ISIS. Als ze kwaad willen dan is het binnen no time gebeurt. Wat ik nou niet snap, is dat die gasten zoveel jongens weten te ronselen om zich bij hun aan te sluiten. Er moet eerst iets gebeuren voordat er actie wordt ondernomen.
Maar niet de laatste terreuraanslag door moslims uit Nederland.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:11 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het was niet alleen de laatste terreuraanslag door moslims in Nederland. Ook de enige. Ondanks alle asielzoekers die we in de tussentijd hebben gehad.
Welke hebben 'we' nog meer gepleegd dan? Ik kan me zo een twee drie niks voor de geest halen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar niet de laatste terreuraanslag door moslims uit Nederland.
Er zijn honderden Nederlandse moslims vertrokken naar Syrië.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:14 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Welke hebben 'we' nog meer gepleegd dan? Ik kan me zo een twee drie niks voor de geest halen.
Tja, als we daarop moeten accepteren of weigeren mogen blanke jongemannen ook geen boodschappen meer doen in Alphen aan den Rijn. En om maar zeker te zijn in heel Nederland niet.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Maar niet de laatste terreuraanslag door moslims uit Nederland.
Ja, maar hoeveel daarvan plegen aanslagen en hoeveel daarvan worden gewoon kanonnenvoer in een oorlog?quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:16 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er zijn honderden Nederlandse moslims vertrokken naar Syrië.
http://dailynewshungary.com/alleged-member-of-terrorist-front-placed-in-preliminary-detention/quote:The national police headquarters said on its website that according to international information the Syrian national, 39, is also a member in an Islamic fundamentalist movement called Tablighi Jamaat that is also used as a front for terrorist organisations sending radicals to target countries. He holds a work permit in Cyprus.
Wordt verdacht van het zijn van een lid van een terreurorganisatie.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:19 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Man in Hongarije opgepakt die vorige betrokken was bij rellen in Roszke blijkt lid van een terreurorganisatie:
[..]
http://dailynewshungary.com/alleged-member-of-terrorist-front-placed-in-preliminary-detention/
Aldus het moslim-vriendelijke Hongarijequote:Op dinsdag 22 september 2015 21:21 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Wordt verdacht van het zijn van een lid van een terreurorganisatie.
quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:19 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
Man in Hongarije opgepakt die vorige betrokken was bij rellen in Roszke blijkt lid van een terreurorganisatie:
[..]
http://dailynewshungary.com/alleged-member-of-terrorist-front-placed-in-preliminary-detention/
Hij had dus al een visum.quote:A court spokeswoman said on Tuesday that the man held a Schengen visa
quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
[..]
Hij had dus al een visum.
En een werkvergunning in Cyprus, wat hem er vervolgens niet van weerhoudt om elders in Europa te gaan lopen rellen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:31 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
[..]
Hij had dus al een visum.
Ze gaan daar naartoe met de intentie om anderen te doden, dat valt niet goed te praten. Lijkt me.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:19 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Ja, maar hoeveel daarvan plegen aanslagen en hoeveel daarvan worden gewoon kanonnenvoer in een oorlog?
He, dat jullie nou zo gek en naief zijn ....quote:Op dinsdag 22 september 2015 22:03 schreef yukon het volgende:
Ze zouden de huisvesting van asielzoekers moeten outsourcen naar lage lonen landen zoals Brazilië, India, ofzoiets. Daar kunnen ze deze mensen waarschijnlijk veel goedkoper een plekje bieden en het gevaar voor terroristen in je land is ook geweken.
Wat een non sense. Dat is een redenatie vanuit "gezond verstand", iets wat je vooral juist NIET moet hebben als je probeert in de huid te kruipen van iemand die zo enorme "vertrouwen heeft" in een sadistische God dat hij/zij uit naam van die ideologie bereid is aanslagen te plegen.quote:KOPENHAGEN -
Het is totaal niet aannemelijk dat terroristen die aanslagen in Europa willen plegen in de vluchtelingenstroom mee naar Europa komen. Dat is althans de overtuiging van de Deense geheime dienst PET. Chef Finn Borch Andersen legde dinsdag uit dat de route die vluchtelingen nemen veel te grote risico's voor terroristen met zich meebrengt
Nonsense dus. Het is veel eenvoudig binnen te glippen tussen de massa vluchtelingen, dan op een andere manier. Ook is het risico op herkend worden zeer verwaarloosbaar. Zeker in zo'n massa. Daarnaast zie je die terroristen vaak enkel met gezichtsbedekking, dus wie kan ze herkennen?quote:Los van de gevaarlijke overtocht is de kans volgens Andersen groot dat ze ontmaskerd zouden worden door de politie of door landgenoten die juist zijn gevlucht voor terreur. De chef van de geheime dienst denkt dat terroristen die risico's zelf ook inzien en daarom liever andere methodes gebruiken.
Hoe wil men je natrekken als je geen enkele gegevens geeft? Of valse gegevens? Hoe komt men er achter dat je bij IS zit? Heeft IS een openbare ledenlijst die men online kan natrekken?quote:Op woensdag 23 september 2015 07:09 schreef Chadi het volgende:
Je moet altijd redeneren vanuit gezond verstand anders zou het echt nonsense zijn. Die gasten van IS zijn niet achterlijk zoals jij beweert. Ze gaan geen extra risico's lopen als daardoor hun missie faalt.
Op het moment dat je binnen bent sta je onder toezicht en worden je gegevens uitgezocht. Dat wil je dus absoluut niet hebben als terrorist.
Omdat hij hun angsten en onderbuikgevoelens niet ondersteunt.quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:19 schreef Ludachrist het volgende:
Typisch dit. Als de Libanese minister van onderwijs, op basis van zijn gevoel, roept dat er 20.000 terroristen meekomen wordt dat te pas en te onpas aangehaald als waarheidsgetrouwe bron, maar als de chef van een geheime dienst het zegt is het propaganda of een leugen. Waarom zou deze man hier in godsnaam over liegen.
In de landen waar je zit/zat hebben ze zat registratie. Het is daar al decennia lang standaard om bijvoorbeeld je vingerafdrukken af te geven voor documenten. Kan me niet voorstellen dat ze deze databases veilig hebben weten te houden met de kennis die we nu hebben dankzij wiki leaks. Er ligt al lang een kopie hier en in de VS.quote:Op woensdag 23 september 2015 07:13 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Hoe wil men je natrekken als je geen enkele gegevens geeft? Of valse gegevens? Hoe komt men er achter dat je bij IS zit? Heeft IS een openbare ledenlijst die men online kan natrekken?
Tsja, het idee alleen al. Liegende politici, het moet niet gekker worden. Politici liegen toch nooit?quote:. Waarom zou deze man hier in godsnaam over liegen.
Hij is geen politicus. Het zou juist in zijn belang zijn om te zeggen dat er juist wel mensen mee komen. Komt er meer budget voor hem vrij. Hoeft hij eens in de maand te roepen dat ze een aanslag voorkomen hebben en er geen uitspraken over doen.quote:Op woensdag 23 september 2015 07:25 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Tsja, het idee alleen al. Liegende politici, het moet niet gekker worden. Politici liegen toch nooit?
Ja, of James Bond zal die lijsten wel op hebben gehaald. Maar ff serieus nu weer.quote:Op woensdag 23 september 2015 07:23 schreef Chadi het volgende:
[..]
In de landen waar je zit/zat hebben ze zat registratie. Het is daar al decennia lang standaard om bijvoorbeeld je vingerafdrukken af te geven voor documenten. Kan me niet voorstellen dat ze deze databases veilig hebben weten te houden met de kennis die we nu hebben dankzij wiki leaks. Er ligt al lang een kopie hier en in de VS.
Neequote:Op woensdag 23 september 2015 07:29 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Hij werkt toch in opdracht van politici?
Wat wil je hiermee zeggen?quote:Op woensdag 23 september 2015 07:27 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Ja, of James Bond zal die lijsten wel op hebben gehaald. Maar ff serieus nu weer.
Misschien is hij zelf wel lid van de IS.quote:Op woensdag 23 september 2015 07:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hij is geen politicus. Het zou juist in zijn belang zijn om te zeggen dat er juist wel mensen mee komen. Komt er meer budget voor hem vrij. Hoeft hij eens in de maand te roepen dat ze een aanslag voorkomen hebben en er geen uitspraken over doen.
"Meme's"quote:Op dinsdag 22 september 2015 18:37 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
http://www.vice.com/nl/re(...)-totale-bullshit-514
Onderste stukje.
Je kent die term niet? Dan is het wel treurig gesteld met je algemene kennis!quote:
Het is net een voetbalsupporter.quote:Op woensdag 23 september 2015 00:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
En een werkvergunning in Cyprus, wat hem er vervolgens niet van weerhoudt om elders in Europa te gaan lopen rellen.
En misschien is het juist daarom een logische keuze om Europa binnen te komen, toch?quote:Op woensdag 23 september 2015 07:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar inderdaad, het zou enorm onlogisch en ook een enorme omweg zijn om de vluchtelingenstroom te gebruiken om in Europa te komen.
Het is juist een perfecte manier om Europa binnen te komen. Zend radicale oproerkraaiers mee met die vluchtelingenstroom om zodoende onrust en verdeeldheid te zaaien. Kwetsbare mensen zijn juist gemakkelijk te beïnvloeden door radicale ideeën en antiwesterse sentimenten. Zeker als de verwachtingen straks zullen tegenvallen.quote:Op woensdag 23 september 2015 07:45 schreef snakelady het volgende:
[..]
Misschien is hij zelf wel lid van de IS.![]()
Maar inderdaad, het zou enorm onlogisch en ook een enorme omweg zijn om de vluchtelingenstroom te gebruiken om in Europa te komen.
Nee...zo werkt het niet denk ik.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:02 schreef ems. het volgende:
[..]
En misschien is het juist daarom een logische keuze om Europa binnen te komen, toch?
Als er een volk is wat een hekel heeft aan IS is het de vluchtelingen, ze vluchten immers van de IS.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:03 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is juist een perfecte manier om Europa binnen te komen. Zend radicale oproerkraaiers mee met die vluchtelingenstroom om zodoende onrust en verdeeldheid te zaaien. Kwetsbare mensen zijn juist gemakkelijk te beïnvloeden door radicale ideeën en antiwesterse sentimenten. Zeker als de verwachtingen straks zullen tegenvallen.
Een ander gevaar is dat rivaliserende groepen binnen opvangkampen bij elkaar worden gezet. Dat kan idem tot ongeregeldheden leiden.
Iedereen wil naar Duitsland. Dan loop je door Servië en dan zegt Ali de IS strijder: Kut Duitsland. En dan zegt de rest: Nou, daar heb je een punt. Laat eigenlijk maar zitten, stom dat we gevlucht zijn.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:03 schreef Elzies het volgende:
[..]
Het is juist een perfecte manier om Europa binnen te komen. Zend radicale oproerkraaiers mee met die vluchtelingenstroom om zodoende onrust en verdeeldheid te zaaien. Kwetsbare mensen zijn juist gemakkelijk te beïnvloeden door radicale ideeën en antiwesterse sentimenten. Zeker als de verwachtingen straks zullen tegenvallen.
Een ander gevaar is dat rivaliserende groepen binnen opvangkampen bij elkaar worden gezet. Dat kan idem tot ongeregeldheden leiden.
Dat is een hele naïeve redenatie. Dit conflict betreft niet alleen de goederikken en de slechteriken. Het betreft verschillende bevolkingsgroepen en aanverwante stromingen die daar elkaar naar het leven stonden en nu gezamenlijk naar Europa trekken. Allemaal met verschillende doeleinden.quote:Op woensdag 23 september 2015 11:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als er een volk is wat een hekel heeft aan IS is het de vluchtelingen, ze vluchten immers van de IS.
Je hebt meer kans een boerenjongen uit Brabant om te lullen om zich bij de IS te voegen.
Nee, men wil perse dat hun kinderen naar school kunnen en niet 3+ jaar educatie moeten missen.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:16 schreef Elzies het volgende:
[..]
Dat is een hele naïeve redenatie. Dit conflict betreft niet alleen de goederikken en de slechteriken. Het betreft verschillende bevolkingsgroepen en aanverwante stromingen die daar elkaar naar het leven stonden en nu gezamenlijk naar Europa trekken. Allemaal met verschillende doeleinden.
Nogmaals, de term vluchteling is misplaatst. Het zijn geen vluchtelingen maar economische gelukszoekers. Mensen komen hier voor een beter leven dan dat ze krijgen in het land waar ze voorheen werden opgevangen. Dan speelt veiligheid geen rol. Anders waren die vluchtelingen wel gebleven in de Baltische staten. Nee, men wil perse door naar de rijkere Noord-Europese landen. Maar hun gevestigde hoop zal omslaan in een grote desillusie met frustratie en onmacht als gevolg. Dan is het tactisch tussen die vluchtelingen oproerkraaiers en ronselaars neer te zetten met radicale en antiwesterse opvattingen. Je creëert hiermee chaos in een ogenschijnlijk rustig gebied. Wat nu gebeurd in een hopeloos verdeeld Europa speelt IS en aanverwante groeperingen juist in de kaart. We weten immers niet meer wie er binnen komt.
Dat dus inderdaad, er al vast wel een verdwaalde terrorist tussen zitten maar de meerderheid zal toch wel een meer moderne en snellere manier van transportatie gebruiken.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:55 schreef Tchock het volgende:
Het is inderdaad helemaal niet logisch voor terroristen om met de vluchtelingen mee te komen. Die tocht duurt maanden of zelfs jaren, is levensgevaarlijk en heeft een zeer kleine kans van slagen. Bovendien kun je geen spullen meenemen.
Als IS daadwerkelijk terroristen hierheen wil sturen kunnen ze dat wel professioneler aanpakken dan ze gewoon op een bootje de Middellandse zee in te flikkeren, hopen dat ze in Griekenland aankomen en dan door drie dichte grenzen heen naar de EU lopen.
Waarmee ik natuurlijk niet wil zeggen dat er geen terroristen tussen kunnen zitten. En al helemaal niet dat er niet op andere wegen terroristen de EU binnen kunnen komen. Maar het beeld dat veel geschetst wordt, vooral op FOK!, is gewoon zeer onlogisch.
Die terroristen zijn die oorlog begonnen, denk je dat dat je bang zijn voor een rubber bootje?quote:Op woensdag 23 september 2015 13:55 schreef Tchock het volgende:
Het is inderdaad helemaal niet logisch voor terroristen om met de vluchtelingen mee te komen. Die tocht duurt maanden of zelfs jaren, is levensgevaarlijk en heeft een zeer kleine kans van slagen. Bovendien kun je geen spullen meenemen.
Het is gewoon naïef om te denken dat er geen enkele terrorist tussen zit of mensen die vatbaar zijn voor dat gedachtegoed. Niet alle vluchtelingen die momenteel naar Europa komen doen dat om dezelfde reden.quote:Op woensdag 23 september 2015 13:58 schreef snakelady het volgende:
[..]
Jij bent zo neerbuigend dat het bijna grappig is.
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het állemaal terroristen zijn.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:01 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Het is gewoon naïef om te denken dat er geen enkele terrorist tussen zit of mensen die vatbaar zijn voor dat gedachtegoed. Niet alle vluchtelingen die momenteel naar Europa komen doen dat om dezelfde reden.
Juist. Er zitten genoeg echte vluchtelingen bij.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:02 schreef FANN het volgende:
[..]
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen da het állemaal terroristen zijn.
http://www.telegraaf.nl/b(...)laar_opgepakt__.htmlquote:Weer Syrische mensensmokkelaar opgepakt
DEN HAAG -
Een dertigjarige Syriër is aangehouden voor het smokkelen van tien Syrische vluchtelingen in een trein van Duitsland naar Nederland. Marechaussees controleerden de trein in Venlo.
De tien vluchtelingen hadden geen geldige papieren. Onder hen waren een vrouw en drie kinderen. Ze hebben allemaal asiel aangevraagd, meldt de marechaussee woensdag.
Vorige week maakte het OM bekend dat een 35-jarige in Eindhoven verblijvende Syriër was aangehouden. Hij zou op grote schaal landgenoten naar onder meer Nederland hebben gesmokkeld. Vluchtelingen betaalden duizenden euro's voor zijn diensten.
Maar waarom met de vluchtelingen meegaan als je makkelijker met het vliegtuig kan?quote:Op woensdag 23 september 2015 14:01 schreef FANN het volgende:
[..]
Die terroristen zijn die oorlog begonnen, denk je dat dat je bang zijn voor een rubber bootje?
Het zal voor zo'n gast wel makkelijker zijn om dan een beter bootje te komen dan voor de
gemiddelde vluchteling en spullen krijgen ze hier, dat is ze immers beloofd.
en juist die mensen hebben liever geen spullen bij zich, en al zeker geen papieren...
Hoezo "bang"? Je bekijkt het veel te emotioneel.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:01 schreef FANN het volgende:
[..]
Die terroristen zijn die oorlog begonnen, denk je dat dat je bang zijn voor een rubber bootje?
Het zal voor zo'n gast wel makkelijker zijn om dan een beter bootje te komen dan voor de
gemiddelde vluchteling en spullen krijgen ze hier, dat is ze immers beloofd.
en juist die mensen hebben liever geen spullen bij zich, en al zeker geen papieren...
Gelukkig heb ik ook nergens geschreven ''geen enkele terrorist''.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:01 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Het is gewoon naïef om te denken dat er geen enkele terrorist tussen zit of mensen die vatbaar zijn voor dat gedachtegoed. Niet alle vluchtelingen die momenteel naar Europa komen doen dat om dezelfde reden.
Ja ik lees geldige papieren... maar hadden ze wél papieren om zich te identificeren?quote:Op woensdag 23 september 2015 14:03 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)laar_opgepakt__.html
Zullen wel vals zijn geweest.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:05 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja ik lees geldige papieren... maar hadden ze wél papieren om zich te identificeren?
Ik bekijk het juist helemaal niet emotioneel dacht ikquote:Op woensdag 23 september 2015 14:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hoezo "bang"? Je bekijkt het veel te emotioneel.
Stel dat je in Syrië zit, een leger strijders heb en graag het Paleis op de Dam op wil blazen. Ga je die strijders dan laten lopen naar Amsterdam? Is dat de handigste en efficiënste manier? Nee, natuurlijk niet.
Nederlanders onderschatten IS schromelijk. Ze hebben miljarden euro's vermogen, tientallen Westerse adviseurs, de mogelijkheid om paspoorten te drukken en gigantische hoeveelheden olie en kostbaarheden te verkopen. En die zouden dan geen terrorist op Europese bodem kunnen krijgen anders dan via de vluchtelingenstroom? Laat me niet lachen. Voor mij part charteren ze een Saudische privéjet.
Jammer dat je niet op de rest reageert.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:06 schreef FANN het volgende:
[..]
Ik bekijk het juist helemaal niet emotioneel dacht ik![]()
Lees nog maar een keer...
Ja heb ik ook gelezen... een heleboel terroristen zijn al geregistreerd en kunnen niet zomaar opquote:Op woensdag 23 september 2015 14:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jammer dat je niet op de rest reageert.
Ze kunnen inderdaad geen retourtje Schiphol boeken via transavia.nl, nee. De tering. Dat is niet de enige manier om te vliegen, hoor. Vandaar dat ik specifiek privéjets noemde.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:08 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja heb ik ook gelezen... een heleboel terroristen zijn al geregistreerd en kunnen niet zomaar op
het vliegtuig stappen, dat weet jij toch ook wel?
quote:Op woensdag 23 september 2015 14:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ze kunnen inderdaad geen retourtje Schiphol boeken via transavia.nl, nee. De tering. Dat is niet de enige manier om te vliegen, hoor. Vandaar dat ik specifiek privéjets noemde.
Met een privéjet naar een andere plek in de regio, bijvoorbeeld Saudi-Arabië waar veel geldschieters van IS zitten, en vanuit daar met een vals paspoort desnoods via via naar waar je zijn wil.quote:
En waarom zouden ze dat doen als ze genoeg geld hebben om met het vliegtuig te gaan?quote:Op woensdag 23 september 2015 14:12 schreef HongKongPhoey het volgende:
Mensen hier denken blijkbaar echt dat IS terroristen in volledig IS tenue met vlag en al op die bootjes zitten. En dan redeneert men, "dan wordt je toch herkent?" "en ze zijn daar toch voor op de vlucht"?
Heel misschien, echt even stel. Heel misschien zitten die terroristen niet in een IS pak met vlag en AK47 in die bootjes. Stel dat ze zich gewoon kleden, om niet op te vallen. Misschien dat ze in een gekke bui zoiets bedacht hebben?
kán...quote:Op woensdag 23 september 2015 14:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Met een privéjet naar een andere plek in de regio, bijvoorbeeld Saudi-Arabië waar veel geldschieters van IS zitten, en vanuit daar met een vals paspoort desnoods via via naar waar je zijn wil.
IS verkoopt op zeer grote schaal goud en andere kostbaarheden, hoe denk je dat die het kalifaat verlaten en waar ze blijven? Er is hulp zat, helaas. Om al die redenen is het onzinnig om terroristen met vluchtelingen mee te sturen.
kán ook...quote:Op woensdag 23 september 2015 14:12 schreef HongKongPhoey het volgende:
Mensen hier denken blijkbaar echt dat IS terroristen in volledig IS tenue met vlag en al op die bootjes zitten. En dan redeneert men, "dan wordt je toch herkent?" "en ze zijn daar toch voor op de vlucht"?
Heel misschien, echt even stel. Heel misschien zitten die terroristen niet in een IS pak met vlag en AK47 in die bootjes. Stel dat ze zich gewoon kleden, om niet op te vallen. Misschien dat ze in een gekke bui zoiets bedacht hebben?
IS, de Inefficiënte Staat.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
En waarom zouden ze dat doen als ze genoeg geld hebben om met het vliegtuig te gaan?
Wat is de logica daarachter?
Om dat ze dan een paspoort moeten hebben, en dan zijn ze veel makkelijker te achterhalen? Misschien? En als bootjevluchteling staan overal de grenzen wagenwijd open en kan iedereen zonder papieren naar binnen?quote:Op woensdag 23 september 2015 14:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
En waarom zouden ze dat doen als ze genoeg geld hebben om met het vliegtuig te gaan?
Wat is de logica daarachter?
natuurlijk kan je niet zomaar zonder papier overal naar binnen, maar het is aannemelijker datquote:Op woensdag 23 september 2015 14:16 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Om dat ze dan een paspoort moeten hebben, en dan zijn ze veel makkelijker te achterhalen? Misschien? En als bootjevluchteling staan overal de grenzen wagenwijd open en kan iedereen zonder papieren naar binnen?
Gewoon een nep paspoort en dan zijn ze niet te achterhalen en hoeven ze maar een douane door. En als ze met een privé jet vanuit een ander land gaan dat ook niet eens.quote:Op woensdag 23 september 2015 14:16 schreef HongKongPhoey het volgende:
[..]
Om dat ze dan een paspoort moeten hebben, en dan zijn ze veel makkelijker te achterhalen? Misschien? En als bootjevluchteling staan overal de grenzen wagenwijd open en kan iedereen zonder papieren naar binnen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |