quote:Baltische staten ontzien in nieuwe verdeelsleutel
EU: Duizenden extra asielzoekers naar NL
Nederland moet tussen de 7000 en 8000 asielzoekers opnemen bovenop de 2000 die het voor de zomer al had toegezegd. Dat blijkt uit een nog vertrouwelijke verdeelsleutel om 120.000 vluchtelingen over de EU-lidstaten te verdelen, die woensdag door Europese commissievoorzitter Jean-Claude Juncker en eurocommissaris Frans Timmermans wordt gepresenteerd.
Het Nederlandse aandeel is nu 6 procent, terwijl dat in het voor de zomer gesloten compromis nog 5,2 procent was.
In het plan krijgen de Baltische staten minder vluchtelingen, waardoor bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en Frankrijk er meer op moet nemen. Estland, Letland en Litouwen hadden voor de zomer al geklaagd dat het opnemen van meer vluchtelingen tot een cultuurschok in die landen zou leiden.
De her te verdelen vluchtelingen komen voor het overgrote deel uit Griekenland (50.400) en Hongarije (54.000), maar ook zitten er 15.600 vluchtelingen bij die in Italië zijn aangekomen.
Je laat zien dat je niet weet waar je het over hebt. Zoek eens voor de aardigheid op hoe groot Oekraïne is en waar de onveilige gebieden zijn.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:15 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Oekraine bijvoorbeeld.is onveilig.
Jij had het over landen die aan de EU grenzen, niet over onveilige gebieden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Je laat zien dat je niet weet waar je het over hebt. Zoek eens voor de aardigheid op hoe groot Oekraïne is en waar de onveilige gebieden zijn.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:21 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Jij had het over landen die aan de EU grenzen, niet over onveilige gebieden.
Doe je nou alsof je het niet snapt? Zo ja, dan begint het flauw te worden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:21 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Jij had het over landen die aan de EU grenzen, niet over onveilige gebieden.
quote:"20.000 IS-terroristen tussen Syrische vluchtelingen"
Minstens 20.000 moslimextremisten zijn geïnfiltreerd in Syrische vluchtelingenkampen en willen van daaruit Europa binnenkomen. Dat beweerde althans de Libanese onderwijsminister Elias Bou Saab gisteravond.
De politicus zei dat hij vreesde dat jihadi's van Islamitische staat minstens twee procent uitmaken van de meer dan 1,1 miljoen Syriërs die zich in vluchtelingenkampen in Libanon bevinden. Elias Bou Saab waarschuwde voor een stiekem plan van de strijders om via de Middellandse Zee Europees grondgebied te bereiken.
Zijn waarschuwing kwam er gisteren op het moment dat de Britse premier David Cameron vluchtelingenkampen in Libanon en Jordanië bezocht. "Naar mijn aanvoelen is IS bezig met dergelijke operatie om naar Europa te gaan ... van Turkije naar Griekenland", zei de Libanese minister. "Twee procent van de vluchtelingen kunnen radicalen zijn", schatte Elias Bou Saab. "Dat is meer dan genoeg. We zien hetzelfde hier in onze kampen - 2 tot 3 procent is radicaal."
De Libanese minister is sterk betrokken bij onderwijsprogramma's voor Syrische kinderen in de tentenkampen. Hij claimde dat IS de armoede en de wanhoop bij de vluchtelingen uitbuit om hen te rekruteren voor hun bloeddorstige doeleinden. "Geen hoop, geen werk, geen onderwijs, arm; Deze mensen zijn makkelijk te overhalen", waarschuwde hij.
Raid
De minister onthulde dat militanten al raids op Libanese soldaten hebben uitgevoerd vanuit vluchtelingenkampen. "Toen onze soldaten werden ontvoerd, gebeurde dat door jihadi's uit de kampen. Ze streden tegen het leger. Kidnapten soldaten en ontvoerden ze naar de bergen."
Assad aan de kant schuiven, is niet de oplossing volgens Elias Bou Saab. Dat kan immers een gevaarlijk vacuüm creëren en de hele regio en misschien ook Europa in chaos storten. "Verkiezingen moeten over het lot van Assad beslissen", aldus de minister. "Maar eer we zover zijn, moeten er gesprekken komen", zei de Libanese politicus. "We moeten vermijden dat Libanon een tweede Libië wordt. Daar faalde het regime en IS kwam naar daar, van daaruit zullen ze proberen naar Libanon te komen en dan weet je niet meer waar het eindigt."
http://www.hln.be/hln/nl/(...)-vluchtelingen.dhtml
Wacht even, dus alleen als ze uit een onveilig land komen wat direct grenst aan de EU zijn het legitieme vluchtelingen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Sinds wanneer grenzen er onveilige landen aan de EU?
Ja, dan wel. Conform het VN Vluchtelingen Verdrag (ik lijk hier de enige te zijn die de verdragen respecteert) moeten vluchtelingen in het eerste veilige land waar ze aankomen asiel aanvragen. Als er een zware crisis is in een land dat aan de EU grenst, dan is er een EU land het eerste veilige land.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:25 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Wacht even, dus alleen als ze uit een onveilig land komen wat direct grenst aan de EU zijn het legitieme vluchtelingen.
Nou ja, dat is een kwestie van afwachten dan. Als zo'n 'veilig' land als Turkije maar overspoelt blijft worden door vluchtelingen en ze allemaal op moet vangen omdat wij ze terugsturen dan wordt het vanzelf wel een 'onveilig' land.
Als ik zonder visum klem zou komen te zitten tussen Rusland en China dan zou ik ook wel verwachten dat er op een of andere manier een oplossing wordt gevonden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het zijn GEEN vluchtelingen.
Het zijn illegalen, die welbewust een land uitkiezen. Dat heeft niets met vluchten te maken.
Dat het tuig geen kant op kan, daar heb jij medelijden mee? Als wij illegaal naar een land reizen en vervolgens illegaal door reizen naar een ander land, dan is er ook kans dat we vast komen te zitten (bijv. Rusland-China zonder visa). Die illegalen hadden daar niets te zoeken. Ik kan alleen maar hopen dat de Serviërs daadkrachtig genoeg is om ze op te sluiten in kampen en uit te zetten.
Nee, conform dat verdrag mag je vluchtelingen niet zonder procedure terugsturen een onveilig land in.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ja, dan wel. Conform het VN Vluchtelingen Verdrag (ik lijk hier de enige te zijn die de verdragen respecteert) moeten vluchtelingen in het eerste veilige land waar ze aankomen asiel aanvragen. Als er een zware crisis is in een land dat aan de EU grenst, dan is er een EU land het eerste veilige land.
Voorbeelden zijn Kroatische vluchtelingen die in Hongarije opgevangen werden in de jaren '90, en Belgische vluchtelingen die in Nederland opgevangen werden tijdens WO1.
Je snap dat als één land al die vluchtelingen op moet vangen, omdat het toevallig het eerste veilige land is, dat land uiteindelijk er aan onderdoor gaat, waardoor het volgende land dan het eerstvolgende veilige land wordt etc. etc.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Ja, dan wel. Conform het VN Vluchtelingen Verdrag (ik lijk hier de enige te zijn die de verdragen respecteert) moeten vluchtelingen in het eerste veilige land waar ze aankomen asiel aanvragen. Als er een zware crisis is in een land dat aan de EU grenst, dan is er een EU land het eerste veilige land.
Hoewel ik denk dat het allemaal niet zo'n vaart gaat lopen voor mij persoonlijk, denk ik ook dat er iets niet in de haak is met al die kerels die opeens hiernaar toe komen. We komen er vanzelf achter.quote:
Vechten in een oorlog, je moet er maar zin in hebben.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:55 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Hoewel ik denk dat het allemaal niet zo'n vaart gaat lopen voor mij persoonlijk, denk ik ook dat er iets niet in de haak is met al die kerels die opeens hiernaar toe komen. We komen er vanzelf achter.
De media plaatsen meestal foto's waar ook vrouwen/kinderen op staan. Dat trekt meer lezers want zielig toch ? Maar de realiteit is heel anders.
Ik vraag me ook al een tijd af waarom wegrennen naar Europa als er een burgeroorlog in je land is, dan ga je toch helpen om daar een eind aan te maken ? Je vrouw en kinderen of ouders, broers en zusje verdedigen ? Wat voor man neemt dan de benen en laat zijn familie/volk in de steek ?
Vreemd hoor dat dit niemand lijkt op te vallen en dat men dit niet alleen willoos toelaat maar zelfs aanmoedigt.
Helemaal waar. Maar waar zijn al die vrouwen en kinderen dan? Waarom zijn het voor minstens driekwart mannen die op de vlucht zijn?quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:09 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Vechten in een oorlog, je moet er maar zin in hebben.
Je snapt toch wel dat je in een oorlog een grote kans hebt om op een buitengewoon onplezierige manier gewond kan raken of om het leven kan komen hoop ik en dat een boel mensen daar niet zo heel veel zin in hebben?
Je hebt jouw eigen uitleg van verdragen, dat is op zich wel amusant maar helaas neem je jezelf wel iets te serieus. Er is namelijk alleen sprake van een veilig derde land als er volwaardige bescherming wordt geboden, dus een eerlijke en volwaardige asielprocedure en opvang op adequaat niveau aan die eisen voldoen maar weinig landen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Voorbeelden zijn Kroatische vluchtelingen die in Hongarije opgevangen werden in de jaren '90, en Belgische vluchtelingen die in Nederland opgevangen werden tijdens WO1.
quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:42 schreef BarryOSeven het volgende:
Net mondeling gehoord dat er vanmorgen op de radio werd gemeld dat 2 op de 100 migranten IS soldaten zijn. Iemand daar meer informatie over?
quote:
Lijkt me voldoende om gewoon die grens helemaal dicht te gooien.quote:
Ik vraag me af hoe betrouwbaar die HLN is, als ik hun frontpage bekijk dat daar vooral erg droevig van: http://www.hln.be/quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:49 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Lijkt me voldoende om gewoon die grens helemaal dicht te gooien.
20k man, heb je enig idee wat dat aan kan richten?
Geef 20 van die lui een AK, en je hebt met onze wapendichtheid in een nacht een half dorp uitgemoord.
De bron van vanmorgen zei dat het ook op WNL was vanmorgen. (geen idee wat dat is, ik luister geen radio)quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:51 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe betrouwbaar die HLN is, als ik hun frontpage bekijk dat daar vooral erg droevig van: http://www.hln.be/
twitter:
twitter:AFP twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 11:55:08#BREAKING Over 500,000 migrants counted at EU border this year: EU agency reageer retweet
quote:Op maandag 14 september 2015 23:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik vrees dat het nog wel 100 keer zo veel wordt of erger! 't Is niet alsof Afrika een tekort heeft aan mensen, en de productie van nieuwe mensen daar is ook vele malen hoger dan in Europa.
Niet voor niets zien we nu een exponentiele groei:
-vorige week 3100
-week daarvoor 1800
-week daarvoor 1700
...
-deze week 4200?
-volgende week 6500?
Politie vangt vluchtelingen Amsterdam CS op
[..]
Die mogen dus GEEN asiel aanvragen in Nederland, net als 99,99% van de andere migranten die uit andere EU-landen komen. Alleen die bevroren asielzoeker die ze een paar dagen geleden op Schiphol vonden in het landingsgestel van een vliegtuig uit Afrika heeft recht om hier asiel aan te vragen...
Waarom negeert de politiek dit volledig? We krijgen EN tienduizenden gelukszoekers uit andere EU-landen, EN 9000 van die lui via de EU-herverdeel-verplichting!
Wie zijn die mensen bij de IND die de macht hebben om tienduizenden illegale gelukszoekers een legale status te geven? Ik stel me altijd zoiets voor:
[ afbeelding ]
Ze WETEN dat ze via andere EU-landen binnenkomen en ze WETEN dat ze hier dan geen asiel mogen aanvragen! Waarom is de IND zo enorm strict voor bijvoorbeeld een Nederlander met een vakantieliefde, en leggen ze illegale Afrikanen geen strobreed in de weg?
Zelfs de meest linkse voorstander van deze invasie kan toch niet ontkennen dat dit in strijd is met bestaande verdragen? En gek genoeg worden andere verdragen als excuus genoemd waarom we ze binnen zouden moeten laten!
Als een gelukszoeker wordt afgewezen, wordt er jaren geprocedeerd op kosten van de staat tegen de staat. En ondertussen is er niemand die subsidie krijgt om eens bij een rechter aan te kaarten dat de overheid hier de regels volledig negeert.
Wat te denken van een stuk of 100 die als soort van morbide flashmob ineens op het binnenhof staan?quote:Op dinsdag 15 september 2015 12:46 schreef RemcoDelft het volgende:
2% IS-strijders zou best nog eens een lage schatting kunnen zijn... 20.000 terroristen met 20.000 AK-47's, maak je borst maar nat!
Dat wordt militaire noodtoestand in heel Europa! En waarom? Vanwege een paar linkse dodo's die zo nodig illegale immigranten vanuit veilige landen willen binnenlaten?
[..]
twitter:NOS twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 13:39:59Troonrede: Europa moet instroom vluchtelingen beperken http://t.co/ehxyPzD0oc reageer retweet
Willy.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:42 schreef Houtenbeen het volgende:
twitter:NOS twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 13:39:59Troonrede: Europa moet instroom vluchtelingen beperken http://t.co/ehxyPzD0oc reageer retweet
Dat heeft Willy niet zelf geschreven, hoor.quote:
Er zijn inderdaad al heel veel verdachten gearresteerd, het OM heeft het erg druk met de berechting van al die terroristen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 11:42 schreef BarryOSeven het volgende:
Net mondeling gehoord dat er vanmorgen op de radio werd gemeld dat 2 op de 100 migranten IS soldaten zijn. Iemand daar meer informatie over?
quote:
Dit stuit veel FOK!kers juist weer tegen de borst. Die prijzen de Oost-Europese landen omdat zij niemand op willen nemen.quote:"De vluchtelingenstroom groeit en duldt geen afwachtende houding. De huidige situatie zorgt voor spanningen in Europa", zei hij. Er is een integrale aanpak nodig, waarbij de asielzoekers beter verdeeld worden
Maakt Fok!kers niet uit. Als er maar minder, minder, minder van zijn hier.quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[..]
Dit stuit veel FOK!kers juist weer tegen de borst. Die prijzen de Oost-Europese landen omdat zij niemand op willen nemen.
Nou, de berichtgeving in Duitsland is nu ook vooral "blamage" en "lege handen" en "pijnlijke nederlaag" etc. voor wat betreft het resultaat van het overleg gisteren.quote:Op maandag 14 september 2015 23:58 schreef Nintex het volgende:
De berichtgeving is ook weer prachtig:
Duitsland: "We hebben akkoord!"
Nederland: "Er is geen akkoord"
Brussel: "Er is een soort van iets dat op een akkoord lijkt"
Duitsland: "Dat bedoelden we ook"
Nederland: "Dat is geen akkoord"
Turkije, Libanon en Jordanië zijn formeel veilige landen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 10:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, conform dat verdrag mag je vluchtelingen niet zonder procedure terugsturen een onveilig land in.
Je bent volgens mij in de war met het Dublin-verdrag, waar landen als Servie en Turkije niet aan meedoen.
Hij heeft nog wel 70 kamers leeg toch?quote:Op dinsdag 15 september 2015 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
"De vluchtelingenstroom groeit en duldt geen afwachtende houding. De huidige situatie zorgt voor spanningen in Europa", zei hij. Er is een integrale aanpak nodig, waarbij de asielzoekers beter verdeeld worden
Ehhh die "eenheid" is er nooit geweest! Kijk naar belangrijke EU-posten, waarbij landen het opeens heel fijn vinden als er een landgenoot op zit... Of kijk naar de taal: europa.eu geeft direct 24 verschillende mogelijkheden... Of kijk naar de steun van het volk: die is er nooit geweest. Binnen Europa, maar ook binnen landen en zelfs binnen steden en wijken zijn mensen veel te verschillend om "eenheid" te vormen. EU is een leuk feestje voor de ambtenaren die nu veilig 20k per maand vrijwel belastingvrij vangen, met wijn bij de lunch, als ze zo lang op hun "werk" blijven tenminste.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:07 schreef Elzies het volgende:
We kunnen er lang omheen draaien, de eenheid van Europa blijkt niet zo eensgezind te zijn.
Al een land in gedachte waar je naar toe wil vluchten?quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ehhh die "eenheid" is er nooit geweest! Kijk naar belangrijke EU-posten, waarbij landen het opeens heel fijn vinden als er een landgenoot op zit... Of kijk naar de taal: europa.eu geeft direct 24 verschillende mogelijkheden... Of kijk naar de steun van het volk: die is er nooit geweest. Binnen Europa, maar ook binnen landen en zelfs binnen steden en wijken zijn mensen veel te verschillend om "eenheid" te vormen. EU is een leuk feestje voor de ambtenaren die nu veilig 20k per maand vrijwel belastingvrij vangen, met wijn bij de lunch, als ze zo lang op hun "werk" blijven tenminste.
EU is een faal. De vraag is of het vreedzaam ontbonden wordt, of dat de belanghebbenden het net zo lang rekken tot er een knallende (burger)oorlog is.
Wij hopen tegen die tijd weg te zijn!
Zeeuws-Vlaanderen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Al een land in gedachte waar je naar toe wil vluchten?
Je denkt toch niet dat er vrede in Syrie en Libie komt als de EU maar wordt ontbonden?quote:Op dinsdag 15 september 2015 14:15 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ehhh die "eenheid" is er nooit geweest! Kijk naar belangrijke EU-posten, waarbij landen het opeens heel fijn vinden als er een landgenoot op zit... Of kijk naar de taal: europa.eu geeft direct 24 verschillende mogelijkheden... Of kijk naar de steun van het volk: die is er nooit geweest. Binnen Europa, maar ook binnen landen en zelfs binnen steden en wijken zijn mensen veel te verschillend om "eenheid" te vormen. EU is een leuk feestje voor de ambtenaren die nu veilig 20k per maand vrijwel belastingvrij vangen, met wijn bij de lunch, als ze zo lang op hun "werk" blijven tenminste.
EU is een faal. De vraag is of het vreedzaam ontbonden wordt, of dat de belanghebbenden het net zo lang rekken tot er een knallende (burger)oorlog is.
Wij hopen tegen die tijd weg te zijn!
Eerst de loterij spelen met je gammele bootje richting Griekeland, en als je die wint ook nog eens de loterij winnen en toegewezen worden aan Duitsland. En niet .. Polen ofzo.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:17 schreef Toefjes het volgende:
Leuk plan, die verdeling, cijfermatig zal het kloppen, maar is er ook nagedacht hoe ze het willen gaan doen? Welke vluchtelingen komen in het rijke Duitsland, en welke moeten naar het haatdragende Oostblok? (er van uit gaande dat het Oostblok vluchtelingen op gaat nemen, wat niet erg realistisch is)
Hoe lang blijven ze hier nou zo staan dan?quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:19 schreef Infection het volgende:
Livestream bij de Duits-Oostenrijkse grens:
Het begint al behoorlijk op te stapelen als ik het zo zie.
Totdat ze bij de EU tot een oplossing zijn gekomen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hoe lang blijven ze hier nou zo staan dan?
Hoop het niet voor zequote:Op dinsdag 15 september 2015 15:26 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Totdat ze bij de EU tot een oplossing zijn gekomen.
Wat een zooitje dit. Ik zie het somber in eigenlijk.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:26 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Totdat ze bij de EU tot een oplossing zijn gekomen.
Ik denk dat de Duitsland en aanverwanten op een gegeven moment toch maar buigen en de oostbloklanden ontzien, want die gaan zeker niet overstag.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:27 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Wat een zooitje dit. Ik zie het somber in eigenlijk.
Nee, idd, ik zie ze er ook voor aan dat ze gewoon op elkaar gaan schieten Serven en Hongaren...quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:32 schreef Mani89 het volgende:
[..]
Ik denk dat de Duitsland en aanverwanten op een gegeven moment toch maar buigen en de oostbloklanden ontzien, want die gaan zeker niet overstag.
Niet echt een kleine groep mensen. Kwestie van tijd tot de eerste landen onafhankelijkheid van Brussel willen, de vluchtelingen crisis zal ingrijpende gevolgen hebben in alle lidstaten bij de eerste verkiezingen die vanaf nu gaan volgen. Ook hier is de PVV de grootste geworden in de meest recente peilingen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:30 schreef SuicideErrorist het volgende:
In Bratislava, Slowakije was het laatst ook raak:
Bevat Engelse ondertiteling.
Dat de PVV de grootste wordt, zegt natuurlijk niet zoveel. Zelfs als de partij de verkiezingen wint, dan verovert zij niet meer dan 26/27 zetels. Nog geen 20 procent van het totaal.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:40 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Niet echt een kleine groep mensen. Kwestie van tijd tot de eerste landen onafhankelijkheid van Brussel willen, de vluchtelingen crisis zal ingrijpende gevolgen hebben in alle lidstaten bij de eerste verkiezingen die vanaf nu gaan volgen. Ook hier is de PVV de grootste geworden in de meest recente peilingen.
De grootste partij wil inderdaad niet zeggen dat die automatisch de premier leveren en het beleid gaat maken. Waarschijnlijk zal er in dat geval een regering zonder PVV geformeerd worden. Maar, als het een algemene tendens gaat worden, is dat ook een signaal wat je niet naast je neer kunt leggen.quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat de PVV de grootste wordt, zegt natuurlijk niet zoveel. Zelfs als de partij de verkiezingen wint, dan verovert zij niet meer dan 26/27 zetels. Nog geen 20 procent van het totaal.
Persoonlijk vind ik dat geen signaal dat we de EU per direct moeten opdoeken.
Verder denk ik dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen. Landen als Frankrijk, Duitsland en Nederland zullen de EU niet de rug toekeren. Op z'n hoogst klinkt er wat gemor in Oost-Europa, maar die gasten zijn we toch liever kwijt dan rijk. En de Engelsen stappen er mogelijk uit, maar dat hing al langer in de lucht. Bovendien komen die vanzelf met hangende pootjes terug.
Oostenrijkers/Duitsers mochten er gisteren gewoon door, geen idee of dat nu ook isquote:Op dinsdag 15 september 2015 16:08 schreef Yasmin23 het volgende:
Volgt iemand die stream? Waarom mogen sommige wel door?
Nee dit zijn mensen uit de groep van mensen die al aan het wachten waren.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Oostenrijkers/Duitsers mochten er gisteren gewoon door, geen idee of dat nu ook is
Idd ik snap het ook niet.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:08 schreef Yasmin23 het volgende:
Worden telkens een man of 20/30 doorgelaten die dan de trap opsprinten.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:10 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Oostenrijkers/Duitsers mochten er gisteren gewoon door, geen idee of dat nu ook is
Dik de meerderheid van de bevolking, 80%, wel eens met de EU, denk je?quote:Op dinsdag 15 september 2015 15:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat de PVV de grootste wordt, zegt natuurlijk niet zoveel. Zelfs als de partij de verkiezingen wint, dan verovert zij niet meer dan 26/27 zetels. Nog geen 20 procent van het totaal.
Persoonlijk vind ik dat geen signaal dat we de EU per direct moeten opdoeken.
Verder denk ik dat het allemaal niet zo'n vaart zal lopen. Landen als Frankrijk, Duitsland en Nederland zullen de EU niet de rug toekeren. Op z'n hoogst klinkt er wat gemor in Oost-Europa, maar die gasten zijn we toch liever kwijt dan rijk. En de Engelsen stappen er mogelijk uit, maar dat hing al langer in de lucht. Bovendien komen die vanzelf met hangende pootjes terug.
De grens tussen Oostenrijk en Duitsland is ook niet dicht toch, alleen die tussen Servië en Hongarije is nu écht dicht.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:08 schreef Yasmin23 het volgende:
Proberen wrs gewoon een beetje te doseren, net als die stoplichten bij invoerstroken op drukke gedeelten van de snelweg...quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:11 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Worden telkens een man of 20/30 doorgelaten die dan de trap opsprinten.
Nee maar de manier waarop ze naar die trein mogen is vreemd. Nu gaat langzaam de hele groep omhoog.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:12 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
De grens tussen Oostenrijk en Duitsland is ook niet dicht toch, alleen die tussen Servië en Hongarije is nu écht dicht.
Ja denk het, al lopen ze nu allemaal omhoog en gelijk chaos op het perronquote:Op dinsdag 15 september 2015 16:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Proberen wrs gewoon een beetje te doseren, net als die stoplichten bij invoerstroken op drukken gedeelten van de snelweg...
Dit dus. Mensenmassa's zijn gevaarlijk.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Proberen wrs gewoon een beetje te doseren, net als die stoplichten bij invoerstroken op drukken gedeelten van de snelweg...
Knap dat je dat uit mijn reactie haalt.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:11 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dik de meerderheid van de bevolking, 80%, wel eens met de EU, denk je?
Anders wordt het te druk en is er gevaar voor verdrukking?quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:13 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee maar de manier waarop ze naar die trein mogen is vreemd. Nu gaat langzaam de hele groep omhoog.
Ja dat blijk nu. Was eerst niet duidelijk dat de hele groep mocht gaan.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:16 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Anders wordt het te druk en is er gevaar voor verdrukking?
We hebben nog relatief gezien geluk met onze geografische ligging.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:17 schreef Ryan3 het volgende:
Mooi overzichtskaartje van migranten/vluchtelingenstroom mda Agence Franse presse
[ afbeelding ]
Ja, beetje het geografische uiteinde en misschien toch nog steeds een beetje onbekend?quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
We hebben nog relatief gezien geluk met onze geografische ligging.
We krijgen er nog genoeg binnen hoor, maar het meeste wil echt naar Duitsland of naar Zweden.quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, beetje het geografische uiteinde en misschien toch nog steeds een beetje onbekend?
We hebben in het Engels ook eigenlijk 3 namen hè, misschien verwart het hen?
Dat de vluchtelingen daar zelf voor moeten zorgenquote:Op dinsdag 15 september 2015 16:27 schreef RemcoDelft het volgende:
De containers met assault rifles worden ondertussen ook bezorgd voor de vluchtelingen terroristen die Europa zijn binnengevallen binnengehaald:
Deze is onderschept, hoeveel zouden er doorgekomen zijn?
*Edit* Okee, schijnt dus niet richting Europa gegaan te zijn maar de andere kant op, maar je kan er op wachten dat dat wel gebeurt. 20.000 terroristen met AK-47 die allemaal op hetzelfde moment ergens in Europa staan te schieten... Dat kunnen miljoenen doden worden, en is een reeel risico, alleen maar omdat gutmenschen zo lekker makkelijk geld verdienen aan de gelukszoekers die ze binnenhalen.
Zoals ik al zei , onder de "vluchtelingen" zullen zich ongetwijfeld grote aantallen terroristen bevinden. Het is niet ondenkbeeldig dat er straks al dan niet gecoordineerd anslagen gaan plaatsvinden in Europa. De vondst van deze wapens laat zien dat dit een reeel risico is. de juiste maatregelen zijn: zoveel mogelijk van die asielzoekers zsm per boot de zee op te sturen richting Turkije, of Libie. Verder moeten al die mensen direct gescreend en doorgelicht worden. Om geen risicos te nemen zet je al die mensen in detentie. Richt hiervoor een groot gevangenenkamp, ver van de bewoonde wereld en licht al die mensen 1 voor 1 door. (Bijvoorkeur ergens in noord noorwegen, of in de spaanse woestijn.)quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:27 schreef RemcoDelft het volgende:
De containers met assault rifles worden ondertussen ook bezorgd voor de vluchtelingen terroristen die Europa zijn binnengevallen binnengehaald:
*Edit* Okee, schijnt dus niet richting Europa gegaan te zijn maar de andere kant op, maar je kan er op wachten dat dat wel gebeurt. 20.000 terroristen met AK-47 die allemaal op hetzelfde moment ergens in Europa staan te schieten... Dat kunnen miljoenen doden worden, en is een reeel risico, alleen maar omdat gutmenschen zo lekker makkelijk geld verdienen aan de gelukszoekers die ze binnenhalen.
Dus het filmpje heeft niets met Europa te maken, maar je laat het toch staan, want je weet maar nooit?quote:Op dinsdag 15 september 2015 16:27 schreef RemcoDelft het volgende:
dat is niet echt een nadeel van de vluchtelingenstroom. nou hoeze ze van mij niet perse dood maar als ze dan toch een aanslag lgen dan maar op degene die ze binnen gehaald hebben. zo'n trein met onschuldigen is ook zowatquote:Op dinsdag 15 september 2015 12:54 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wat te denken van een stuk of 100 die als soort van morbide flashmob ineens op het binnenhof staan?
Dan zit Nederland ineens zonder regering voor je er erg in hebt.
Die hele post heeft met de werkelijkheid niets van doen, maar dat maakt op het internet niet uit. 20.000 terroristen is nergens bewezen, alleen maar wat geroep in de verte, de wapens zijn juist de andere kant op gegaan, 'miljoenen doden', gutmenschen die profiteren van de zieligheidsindustrie. Het slaat állemaal nergens op, maar die gast laat het gewoon staan en binnen drie posts heb je nog mensen die het er mee eens zijn ook. Echt, het internet doet me elke keer weer verstelt staanquote:Op dinsdag 15 september 2015 17:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus het filmpje heeft niets met Europa te maken, maar je laat het toch staan, want je weet maar nooit?
Hm, juist.
Ja dat krijg je straks natuurlijk ook nog. Die lui mogen geen goedkoop gehakt, ze moeten allemaal halal geslacht rundertartaar hebben.quote:Op dinsdag 15 september 2015 23:37 schreef RemcoDelft het volgende:
Zo te zien aan de rust hier ben ik niet de enige die met Danny's layout niets meer kan vinden/lezen...
Vandaag in de kleine lokale supermarkt telde ik 4 gelukszoekillegalen (die naam dekt de lading wat beter). Stiekem moest ik toch wel lachen toen zo'n gelovige grote pakken gemengd gehakt in z'n karretje gooide.
Welke opvang? Gisteren hebben 32 mensen een aanvraag in Hongarije mogen doen en daarvan zijn er 32 afgewezen. Het nieuwe beleid is dus blijkbaar dat Hongarije 0 asielzoekers opneemt, uitgezonderd degenen die illegaal de grens oversteken een in de gevangenis worden gegooid.quote:Op dinsdag 15 september 2015 18:13 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Hulde aan de Hongaren, zij zijn de enigen die snappen hoe je dit probleem aan de wortel moet aanpakken. Zorg ervoor dat je grenzen dicht zijn en maak de opvang zo sober en ver van de bewoonde wereld, verbied de mensen de kampen te verlaten.. je zult zien dat de economische asielzoekers dan snel willen vertrekken. Mensen die het kamp verlaten arresteer je en zet je uit naar het land van herkomst.
Volkomen terecht dat de hongaren alle aanvragen afwijzen. De asielzoekers zijn immers door veilige landen gereisd waar zij ook asiel hadden kunnen aanvragen (Servië, Griekenland, Turkije) er is dus terecht geen kans op asiel in Hongarije. die mensen moeten terggestuurd worden naar het eerste veilige land waar ze doorheen kwamen. In dit geval vaak turkije. De hongaren kunnen ze gewoon terugsturen naar Servie, of arresteren wegens illigale grenspaggage. de hongaren bepalen wie hun grenzen mag passeren, dat is zelfs de plicht van hen als land met een EU buitengrens. Ook verdragstechnisch is het hek aan de grens met Servie het enige juiste dat ze konden doen.quote:Op woensdag 16 september 2015 07:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Welke opvang? Gisteren hebben 32 mensen een aanvraag in Hongarije mogen doen en daarvan zijn er 32 afgewezen. Het nieuwe beleid is dus blijkbaar dat Hongarije 0 asielzoekers opneemt, uitgezonderd degenen die illegaal de grens oversteken een in de gevangenis worden gegooid.
E
n o ja, een vluchteling mét toegekende status is natuurlijk geen veroordeelde crimineel die je in een gevangenis stopt hè.
Griekenland registreert velen volgens mij niet. Dus als degenen die bij Hongarije worden afgewezen (ik neem aan met het argument van Servië als veilig derdeland) naar Griekenland gaan, dan krijgen ze daar waarschijnlijk te horen dat ze in Hongarije voor het eerst de EU hebben betreden en daar maar naartoe moeten volgens Dublin-verdrag.quote:Op woensdag 16 september 2015 07:38 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Volkomen terecht dat de hongaren alle aanvragen afwijzen. De asielzoekers zijn immers door veilige landen gereisd waar zij ook asiel hadden kunnen aanvragen (Servië, Griekenland, Turkije) er is dus terecht geen kans op asiel in Hongarije. die mensen moeten terggestuurd worden naar het eerste veilige land waar ze doorheen kwamen. In dit geval vaak turkije. De hongaren kunnen ze gewoon terugsturen naar Servie, of arresteren wegens illigale grenspaggage. de hongaren bepalen wie hun grenzen mag passeren, dat is zelfs de plicht van hen als land met een EU buitengrens. Ook verdragstechnisch is het hek aan de grens met Servie het enige juiste dat ze konden doen.
Nu gebruiken ze nog traangas en een waterkanon, hoe lang duurt het voor ze met scherp gaan schieten?quote:Volgens Hongarije raakten twee kinderen gewond toen zij door migranten over het hek werden gegooid. Aan de zijde van de politie liepen twintig agenten verwondingen op.
En dan begint Poetin te klagen want ze komen voornamelijk uit Syrië, een bondgenoot van Rusland en bondgenoten wil hij beschermen.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Hier wat foto's van letterlijk een aanval op de grenzen:
http://www.telegraaf.nl/b(...)grensovergang__.html
Terwijl illegale migranten met miljoenen ons continent bestormen, komt de VN niet verder dan zeggen "dat vluchtelingen in Europa met respect voor mensenrechten behandeld moeten worden."
[..]
Nu gebruiken ze nog traangas en een waterkanon, hoe lang duurt het voor ze met scherp gaan schieten?
Europa wordt zo één grote Gazastrook.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:06 schreef RemcoDelft het volgende:
Terwijl illegale migranten met miljoenen ons continent bestormen, komt de VN niet verder dan zeggen "dat vluchtelingen in Europa met respect voor mensenrechten behandeld moeten worden."
[..]
Nu gebruiken ze nog traangas en een waterkanon, hoe lang duurt het voor ze met scherp gaan schieten?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe komen politici er bij dat we lui die letterlijk ordehandhavers aanvallen maar toegelaten moeten worden in onze samenleving?
Letterlijk minder dan een week in een ander land en het nu alweer op stelten zetten.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hoe komen politici er bij dat we lui die letterlijk ordehandhavers aanvallen maar toegelaten moeten worden in onze samenleving?
allemaal hoogopgeleiden mensen die we in dit continent hard nodigquote:Op woensdag 16 september 2015 20:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bron? Over die aanvragen?quote:Op woensdag 16 september 2015 07:18 schreef Igen het volgende:
[..]
Welke opvang? Gisteren hebben 32 mensen een aanvraag in Hongarije mogen doen en daarvan zijn er 32 afgewezen. Het nieuwe beleid is dus blijkbaar dat Hongarije 0 asielzoekers opneemt, uitgezonderd degenen die illegaal de grens oversteken een in de gevangenis worden gegooid.
E
n o ja, een vluchteling mét toegekende status is natuurlijk geen veroordeelde crimineel die je in een gevangenis stopt hè.
Dat is toch een prestatie van formaat! Je verwacht het misschien niet maar deze mensen kunnen echt wat bereikenquote:Op woensdag 16 september 2015 20:23 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Letterlijk minder dan een week in een ander land en het nu alweer op stelten zetten.
Jezus wat een deprimerende film was dat zegquote:Op woensdag 16 september 2015 20:26 schreef Evertjan het volgende:
ik moet steeds meer denken aan de film met Clive Owen Children of Men.
[ afbeelding ]
En de politiek heeft ze het idee gegeven dat ze ongestraft zonder papieren illegaal Europa binnen mogen lopen... Dat hadden ze NOOIT moeten toestaan, dan was er ook geen massale toeloop gekomen.quote:Op woensdag 16 september 2015 20:23 schreef Scorpie het volgende:
Letterlijk minder dan een week in een ander land en het nu alweer op stelten zetten.
De politici buitelen over elkaar heen om te laten zien hoe menslievend ze wel niet zijn... Alle standaard-cliches worden weer even genoemd. Waar het hart spreekt, zwijgt het verstand! Ze sluiten compleet hun ogen voor de werkelijkheid.quote:De PVV-leider zei het "patriotisme" in Nederland te zien toenemen. Nederlanders snappen volgens hem dat er sprake is van een "islamitische invasie".
Vrijwel alle fractievoorzitters konden de tirade van Wilders niet langer aanhoren. GroenLinks-Kamerlid Jesse Klaver noemde Wilders "xenofoob" en Denk-fractievoorzitter Tunahan Kuzu verweet hem "haatzaaien". SGP-Kamerlid Kees van der Staaij: "Ieder mens is een medemens en geen ongedierte".
Klaver zei "geen greintje menselijkheid" te hebben gezien bij de PVV-leider.
PvdA-fractieleider Diederik Samsom oogstte applaus toen hij zei dat steden juist een positieve kant van Nederland tonen door zich open te stellen voor asielzoekers.
Kort daarvoor had Wilders alle plaatsen opgenoemd waar zich al asielzoekerscentra bevinden. "En die danken we allemaal", reageerde D66-voorman Alexander Pechtold na de opsomming, ook onder applaus.
Tja, dat gaat toch echt gebeuren hoor. Binnenkort over heel Nederland verspreid.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:10 schreef deedeetee het volgende:
Hmmm die relschoppers op de foto's wil je toch echt liever niet bij je in de buurt hebben hoor.
Ze zijn er alquote:Op donderdag 17 september 2015 13:10 schreef deedeetee het volgende:
Hmmm die relschoppers op de foto's wil je toch echt liever niet bij je in de buurt hebben hoor.
Nee hoor dat is niet bij mij in de buurt.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ze zijn er al
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)achting-in-azc.dhtml
Zo ben je al iets van 65 dan?quote:Op donderdag 17 september 2015 13:53 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee hoor dat is niet bij mij in de buurt.![]()
En dat vrouwen vogelvrij zijn tussen een hele lading los lopende kerels ligt voor de hand. Daar ging ik al van uit.
Ik heb als tiener de komst van de gastarbeiders mee gemaakt. Die werden toen met een heleboel kerels in 1 huis gehuisvest. Daar kon je als jonge meid echt niet ongeschonden langs lopen. Overkant van de brede doorgaande straat kon wel. Flink doorlopen want je werd ook nog na geroepen of ze kwamen aanrennen.
Niet deze mensen, wel gelijksoortigen.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:14 schreef Lavenderr het volgende:
Tja, dat gaat toch echt gebeuren hoor. Binnenkort Nu al over heel Nederland verspreid.
Stuk ouder dan ik dan (quote:
Waarom hebben ze dat niet in Syrie gedaan dan.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:59 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens wat ik daar net las is dat ze Orban zien als Assad en dat ze net zo lang doorgaan totdat ze er doorheen kunnen...
Een groot deel van deze mensen zijn terroristen en gelukszoekers, er moet stevig worden opgetreden, waarbij echte vluchtelingen hulp krijgen en na recuperatie vriendelijk worden teruggestuurd naar oa Turkije , de economiesche asielzoekers dmv snelrecht terug worden gestuurd naar het land van herkomst en de rest van het gespuis in de cel belandt en daarna ongewenst vreemdeling wordt verklaard. De aanzuigende werking moet worden door een gezamelijk statement dat in Europa in principe voor niemand kans is op langdurig asiel en dat er geen luxe voorzieningen zijn en dat je bij illegale grenspassage direct wordt teruggestuurd.quote:Op donderdag 17 september 2015 13:10 schreef deedeetee het volgende:
Daar worden ze beschoten en niet alleen maar door een waterkanon.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:15 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom hebben ze dat niet in Syrie gedaan dan.
Hebben ze eindelijk een kind gevonden tussen alle gelukszoekterroristen, kunnen ze het nog niet in het NOS-journaal plaatsen...quote:Op donderdag 17 september 2015 18:57 schreef Revolution-NL het volgende:
Kijk die kinderen die moeten vluchten. Het is een ware tragedie, we moeten al deze mensen in onze samenleving opnemen en in onze harten sluiten. Het is de toekomst van Europa.
quote:
Ja. Ze hebben ruimte beschikbaar gesteld voor noodopvang van "vluchtelingen"quote:Op donderdag 17 september 2015 22:13 schreef ForzaMilan het volgende:
Ik hoorde dat er in een keer heel veel azielzoekers op de Erasmus zijn nu? Klopt dit?
Nooit van mijn leven nietquote:Op donderdag 17 september 2015 22:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]![]()
Dit is dichterbij dan je denkt. Natuurgebieden worden opgeofferd, sportverenigingen. En daarna worden ruimtes van particulieren gevorderd.
700 illegalen per dag, en ze worden opgevangen in plaats van opgesloten+uitgezet.
quote:Op donderdag 17 september 2015 20:57 schreef DrMabuse het volgende:
Het is grotendeels kansloze shit waar we nog vele, vele jaren gezellige ellende mee gaan beleven die deze richting op komt.
Dat is toch zo langzamerhand wel duidelijk bij velen na het volgen van de media, zeker de laatste week.
Zo ook bij de twijfelaars die eerst nog dachten dat we deze mensen moesten helpen en een mooie plek in onze maatschappij moeten geven.
Althans , dat mag ik hopen.
Die mensen die vrouwen verkrachten en elkaar afslachten omdat ze niet samen onder een dak willen wonen...quote:Op donderdag 17 september 2015 22:14 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ja. Ze hebben ruimte beschikbaar gesteld voor noodopvang van "vluchtelingen"
Ik merk tot mijn verbazing nog geen kentering. 4900 illegalen per week is een invasie. Maar zelfs hier op FOK! worden hele topics gekaapt door mensen die vinden dat ze allemaal welkom zijn ( NWS / Grenscontroles in Europa #15 ).quote:Op donderdag 17 september 2015 20:57 schreef DrMabuse het volgende:
Het is grotendeels kansloze shit waar we nog vele, vele jaren gezellige ellende mee gaan beleven die deze richting op komt.
Dat is toch zo langzamerhand wel duidelijk bij velen na het volgen van de media, zeker de laatste week.
Zo ook bij de twijfelaars die eerst nog dachten dat we deze mensen moesten helpen en een mooie plek in onze maatschappij moeten geven.
Althans , dat mag ik hopen.
Die zijn niet goed bij hun paasei. Sluiten liever de ogen voor de echte problemen.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik merk tot mijn verbazing nog geen kentering. 4900 illegalen per week is een invasie. Maar zelfs op FOK! worden hele topics gekaapt door mensen die vinden dat ze allemaal welkom zijn.
Er komen 150 tot 200 vluchtelingen naar de sporthal. Handig, getraumatiseerde oorlogsvluchtelingen tussen studenten.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:13 schreef ForzaMilan het volgende:
Ik hoorde dat er in een keer heel veel azielzoekers op de Erasmus zijn nu? Klopt dit?
Mooi excuus. Buurvrouw verkracht en vermoord. Waarom? Tja met vreemde vrouwen in de straat wonen kan toch niet?quote:Op donderdag 17 september 2015 22:15 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Die mensen die vrouwen verkrachten en elkaar afslachten omdat ze niet samen onder een dak willen wonen...
Het zijn geen vluchtelingen en met dat trauma valt het ook wel mee. Ze hebben bewust voor verzorgingsstaat Nederland gekozen. Dat doe je niet als je echt in gevaar bent, dan ben je blij met elke veilige plek. De echte vluchtelingen zitten in de regio.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:17 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Er komen 150 tot 200 vluchtelingen naar de sporthal. Handig, getraumatiseerde oorlogsvluchtelingen tussen studenten.
Ik zou hier op FOK! graag een topic willen waar mensen die ten aanzien van de illegalenproblematiek op één lijn zitten constructief kunnen praten over oplossingen. Het is nu alleen maar gehakketak tussen mensen die grenzen willen open zetten en mensen die hier geen asielzoekers meer willen.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Die zijn niet goed bij hun paasei. Sluiten liever de ogen voor de echte problemen.
Dat gaat hem niet wordenquote:Op donderdag 17 september 2015 22:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ik zou hier op FOK! graag een topic willen waar mensen die ten aanzien van de illegalenproblematiek op één lijn zitten constructief kunnen praten over oplossingen. Het is nu alleen maar gehakketak tussen mensen die grenzen willen open zetten en mensen die hier geen asielzoekers meer willen.
Jajaja ik ken je stokpaardje. Door elke keer het zelfde liedje op je orgel te spelen ga je geen mensen overtuigen. En mensen die het al met je eens zijn irriteer je alleen.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het zijn geen vluchtelingen en met dat trauma valt het ook wel mee. Ze hebben bewust voor verzorgingsstaat Nederland gekozen. Dat doe je niet als je echt in gevaar bent, dan ben je blij met elke veilige plek. De echte vluchtelingen zitten in de regio.
Dat doet de rest ook. Ik hoor ook altijd dezelfde mensen zeggen dat ze allemaal naar Europa moeten komen. Ik wil naar oplossingen toe, maar dat gaat alleen met gelijkgestemden, anders vervallen we steeds in dezelfde discussie.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:22 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Jajaja ik ken je stokpaardje. Door elke keer het zelfde liedje op je orgel te spelen ga je geen mensen overtuigen. En mensen die het al met je eens zijn irriteer je alleen.
Wassenaar/Duinrell heeft de deur ook wagenwijd opengezet. Ze hebben het toch maar mooi voor mekaar die asielzoekers.quote:Op donderdag 17 september 2015 15:55 schreef Beathoven het volgende:
Als ik 't soort rellen zie als in Griekenland en Hongarije dan mogen we in Nederland bijna wel allemaal een hek om 't erf bouwen en de ramen van beveiligingstralies voorzien. In de buurt van menig asielzoekerscentrum staan huizen en als die geen doelwit van inbraken worden dan zou dat een wonder zijn. Anyway. Eerst moet 't kalf verdronken zijn.
En?quote:Op donderdag 17 september 2015 22:32 schreef ForzaMilan het volgende:
Waarom naar Duitsland/Nederland komen als je in Hongarije ook al veilig bent.
Voor het geld natuurlijk.
Je mist het woordje 'gratis'. Ze hoeven er niks voor te doen namelijk.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:32 schreef ForzaMilan het volgende:
Waarom naar Duitsland/Nederland komen als je in Hongarije ook al veilig bent.
Voor het geld natuurlijk.
Ik wil ook wel is wat maar dat betekent niet dat het dan maar gelijk aan me gegeven moet worden.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:38 schreef Igen het volgende:
[..]
En?
Je kan je afvragen of je ze hun zin moet geven, maar dat iemand graag meer wil is op zichzelf toch geen misdaad?
Tegenstanders van het opvangen van vluchtelingen is het immers vaak ook om het geld te doen: door de opvang kunnen er minder overheidsuitgaven aan hunzelf worden besteed.
(Niet dat je dat kan 1:1 vergelijken, want een individuele handeling die een individueel belang dient is minder verwerpelijk dan het inzetten van het overheidsapparaat voor een individueel belang.)
Ik vind die meneer op dat plaatje gewoon schandalig, respectloos en democratie onwaardig.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik vind zulke plaatjes gewoon schandalig. respectloos gedrag onze democratie onwaardig.
Het houding van de Tweede Kamer de afgelopen 2 dagen jegens het illegalenprobleem en jegens Wilders, dat is een democratie onwaardig.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik vind zulke plaatjes gewoon schandalig. respectloos gedrag onze democratie onwaardig.
Een persiflage natuurlijk. Die mensen komen uit hutjes van poep. Die hebben zulke luxe nog nooit gezien. Dit is opgezet.quote:Op donderdag 17 september 2015 19:14 schreef SuicideErrorist het volgende:
Is dit filmpje uit Italië (?) hier al eens langsgeweest?
https://www.facebook.com/(...)s/10200988711395742/
[ afbeelding ]
Ik ben er zelf nog niet over uit of het nou een persiflage is of niet.
quote:Op donderdag 17 september 2015 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een persiflage natuurlijk. Die mensen komen uit hutjes van poep. Die hebben zulke luxe nog nooit gezien. Dit is opgezet.
Waarom dan?quote:Op donderdag 17 september 2015 22:50 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het houding van de Tweede Kamer de afgelopen 2 dagen jegens het illegalenprobleem en jegens Wilders, dat is een democratie onwaardig.
Ja, maar ook wat hij zegt: Look here! Water! Water in the tent (dan ligt er zo weinig, misschien een paar druppeltjes, die zie je met de camera nog niet eens). En dan roept hij 'Help us, we are dying!".quote:
hahahaquote:Op donderdag 17 september 2015 22:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een persiflage natuurlijk. Die mensen komen uit hutjes van poep. Die hebben zulke luxe nog nooit gezien. Dit is opgezet.
Ik heb het filmpje al vaker gezien. Het is wel serieus, maar volgens mij ben jij nu niet serieus.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar ook wat hij zegt: Look here! Water! Water in the tent (dan ligt er zo weinig, misschien een paar druppeltjes, die zie je met de camera nog niet eens). En dan roept hij 'Help us, we are dying!".
Dat is toch niet serieus.
Het zijn geen vluchtelingen, maar mensen die vanaf een veilig land illegaal door zijn gereisd naar Nederland. Echte vluchtelingen zijn dankbaar voor elke veilige plek.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:59 schreef Ven1972 het volgende:
Dat wordt wel erg onrustig in Nederland zodat we 7.200 vluchtingen opvangen te verdelen over hele land in bepaalde steden. En ja, de regering maakt meer geld vrij om die mensen helpen voorzien van catering, medische hulp, psychische hulp. school en etc. Dat kost Nederland wel paar miljarden euro. Maar echter zullen ze geld overhevelen van budgetten die voor bestemd zijn zoals zorg voor gehandicapten, onderwijs en andere dingen die echt belangrijk zijn voor ons, allemaal Nederlanders. En we moeten meer financieel bijdragen voor asielzoekers die hier opvang krijgen van definitief tot tijdelijk. En ja, oudjes en gehandicapten krijgen steeds hierdoor veel minder zorg van professionals die begeleiding geven en verzorgen.
Merendeel is vluchteling.quote:Op donderdag 17 september 2015 23:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het zijn geen vluchtelingen, maar mensen die vanaf een veilig land illegaal door zijn gereisd naar Nederland. Echte vluchtelingen zijn dankbaar voor elke veilige plek.
Helaas zullen het er meer zijn dan 7200. Gezinshereniging, extreem grote gezinnen, hou rekening met het vijfvoudige. Daarnaast is dit nog maar het begin. Als je er 7200 toelaat, dan zijn er nog 3 miljard anderen die willen komen (en die je eigenlijk niet meer kunt weigeren, want allemaal zielig).
Alle energie in het creëren van opvang had gestoken moeten worden in uitzettingen.
Is er oorlog in Duitsland of België uitgebroken?quote:Op donderdag 17 september 2015 23:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Merendeel is vluchteling.
En deze belastingbetaler heet deze mensen welkom.
Dat klopt ja. Het wordt wel erg moeilijk dat overheid geld over kan houden voor die dingen die voor Nederland zelf belangrijk is. En wat je ook zegt, houden we ook rekening mee dat het veel meer dan 7.200 wordt, maar het is ook grote vraag of wij ook meer opvangplekken moeten opzetten. Maar het is ook voor Nederland ergste wat er ook kan gebeuren dat het ook grote chaos wordt in elke stad waar heel veel mensen op moet vangen. AZC's bieden dan ook geen soelaas meer, waar ook misschien dat ze naar goedkope sociale woningen moeten gaan. Denk maar eens aan voormalige bejaardentehuizen, verpleeghuizen en ook speciale woonvormen voor mensen met een beperking. Maar goed, dan moeten ze andere Nederlanders proberen ergens anders laten wonen waar wel aangepast kunnen zijn voor die doelgroep.quote:Op donderdag 17 september 2015 23:02 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het zijn geen vluchtelingen, maar mensen die vanaf een veilig land illegaal door zijn gereisd naar Nederland. Echte vluchtelingen zijn dankbaar voor elke veilige plek.
Helaas zullen het er meer zijn dan 7200. Gezinshereniging, extreem grote gezinnen, hou rekening met het vijfvoudige. Daarnaast is dit nog maar het begin. Als je er 7200 toelaat, dan zijn er nog 3 miljard anderen die willen komen (en die je eigenlijk niet meer kunt weigeren, want allemaal zielig).
Nope.quote:Op donderdag 17 september 2015 23:09 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Is er oorlog in Duitsland of België uitgebroken?
Kost bedrijven ook meer klauwen geld!quote:Op donderdag 17 september 2015 23:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Merendeel is vluchteling.
En deze belastingbetaler heet deze mensen welkom.
Jawel, want alleen mensen die direct vanuit een gevaarlijke situatie in Nederland komen zijn vluchteling. Die "vluchtelingen" waar jij het over hebt zijn 7 á 8 veilige landen gepasseerd. Dat zijn geen vluchtelingen maar parasieten die voor gratis geld komen.quote:Op donderdag 17 september 2015 23:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nope.
Maar dat verandert niets aan mijn post.
Deze mensen zijn wat mij betreft welkom. Punt.quote:Op donderdag 17 september 2015 23:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Jawel, want alleen mensen die direct vanuit een gevaarlijke situatie in Nederland komen zijn vluchteling. Die "vluchtelingen" waar jij het over hebt zijn 7 á 8 veilige landen gepasseerd. Dat zijn geen vluchtelingen maar parasieten die voor gratis geld komen.
Ook. Maar die 7200 is nog maar het begin. De stroom is oneindig. Zelfs als het vrede in Syrië is, dan blijven ze komen. Uit andere landen in het midden-Oosten of de miljarden mensen uit Afrika. De enige optie is grenzen sluiten en keihard bewaken. Stoppen met al die zielige verhalen. Europa boven alles.quote:Op donderdag 17 september 2015 23:11 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat klopt ja. Het wordt wel erg moeilijk dat overheid geld over kan houden voor die dingen die voor Nederland zelf belangrijk is. En wat je ook zegt, houden we ook rekening mee dat het veel meer dan 7.200 wordt, maar het is ook grote vraag of wij ook meer opvangplekken moeten opzetten. Maar het is ook voor Nederland ergste wat er ook kan gebeuren dat het ook grote chaos wordt in elke stad waar heel veel mensen op moet vangen. AZC's bieden dan ook geen soelaas meer, waar ook misschien dat ze naar goedkope sociale woningen moeten gaan. Denk maar eens aan voormalige bejaardentehuizen, verpleeghuizen en ook speciale woonvormen voor mensen met een beperking. Maar goed, dan moeten ze andere Nederlanders proberen ergens anders laten wonen waar wel aangepast kunnen zijn voor die doelgroep.
Je kunt ze welkom heten, maar defacto zijn ze illegaal. Er is geen enkel verdrag op grond waarvan ze hier recht hebben op asiel.quote:Op donderdag 17 september 2015 23:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deze mensen zijn wat mij betreft welkom. Punt.
En ik betaal belasting. Best veel trouwens.
Jammer dat ze geen snoep mogen etentwitter:RTVNH twitterde op donderdag 17-09-2015 om 23:10:16Haarlemmers wachten vluchtelingen op bij Koepel: "Ik heb voor 50 euro snoep voor ze gekocht" http://t.co/OavH7gdtox http://t.co/5EtCZVjK7P reageer retweet
Nope. Dat zijn ze niet.quote:Op donderdag 17 september 2015 23:16 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Je kunt ze welkom heten, maar defacto zijn ze illegaal. Er is geen enkel verdrag op grond waarvan ze hier recht hebben op asiel.
Op grond van welk verdrag moeten we ze dan toelaten?quote:Op donderdag 17 september 2015 23:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nope. Dat zijn ze niet.
Jammer voor je.
Waarom mogen ze geen snoep?quote:Op donderdag 17 september 2015 23:16 schreef Houtenbeen het volgende:
Jammer dat ze geen snoep mogen etentwitter:RTVNH twitterde op donderdag 17-09-2015 om 23:10:16Haarlemmers wachten vluchtelingen op bij Koepel: "Ik heb voor 50 euro snoep voor ze gekocht" http://t.co/OavH7gdtox http://t.co/5EtCZVjK7P reageer retweet
Geen idee. Maar het zijn oorlogsvluchtelingen dus we heten ze welkom.quote:Op donderdag 17 september 2015 23:18 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Op grond van welk verdrag moeten we ze dan toelaten?
Dus heb je geen enkele juridische grond om jouw ideaaltjes op de baserenquote:Op donderdag 17 september 2015 23:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee. Maar het zijn oorlogsvluchtelingen dus we heten ze welkom.
Hulde voor ons land.
Doen ze hier in NL ook niet moeilijk overquote:Op donderdag 17 september 2015 23:21 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
In het meeste snoep zit toch gelatine en dat mogen ze niet
Dat kan, maar voorlopig blijven we ze binnenlaten. Kun je wel zwaaien, maar dat haalt niets uit.quote:Op donderdag 17 september 2015 23:20 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dus heb je geen enkele juridische grond om jouw ideaaltjes op de baseren
Naïeve dwazen. Ze steken hun kop zo diep in het zand dat ze totaal niet doorhebben dat dit gewoon illegalen zijn, geen asielzoekers maar asieleisers.quote:Op donderdag 17 september 2015 23:16 schreef Houtenbeen het volgende:
Niet voor niets ging nationale held Geert Wilders zo tekeer tijdens de algemene beschouwingen. Heel Nederland gaat aan de invasie onderdoor, maar het kabinet verandert het land in één groot AZC.quote:Op donderdag 17 september 2015 23:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat kan, maar voorlopig blijven we ze binnenlaten. Kun je wel zwaaien, maar dat haalt niets uit.
Maar toch blijven we ze hier welkom heten. Wen er maar aan.quote:Op donderdag 17 september 2015 23:26 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Gelukkig zijn er ook plekken in Europa waar het tuig hard aangepakt wordt. En dat neemt alleen maar toe
Zou het wel grappig vinden als ze die zaksnoep voor haar neus op de grond gooienquote:Op donderdag 17 september 2015 23:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Doen ze hier in NL ook niet moeilijk over
En morgen staan er weer mensen bij de AZC's om speeldgoed te brengen voor 500 volwassen mannenquote:Op donderdag 17 september 2015 23:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Naïeve dwazen. Ze steken hun kop zo diep in het zand dat ze totaal niet doorhebben dat dit gewoon illegalen zijn, geen asielzoekers maar asieleisers.
Ik heb van een jongen gehoord die moslim is dat ze het wel moge eten als er niet meer uit op te maken is dat het om een varken gaat.... (:p) geen idee of het waar is.quote:Op donderdag 17 september 2015 23:28 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Zou het wel grappig vinden als ze die zaksnoep voor haar neus op de grond gooien
Ze zullen nog steeds "Je bent welkom" zingen, zelfs als zij de laatste autochtonen zijn in de straat.quote:Op donderdag 17 september 2015 23:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
En morgen staan er weer mensen bij de AZC's om speeldgoed te brengen voor 500 volwassen mannen![]()
Je moet stoppen met overdrijven. Er komen dit jaar maximaal 50k vluchtelingen binnen. De blankmens wordt niet vervangen.quote:Op donderdag 17 september 2015 23:30 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ze zullen nog steeds "Je bent welkom" zingen, zelfs als zij de laatste autochtonen zijn in de straat.
Rekenmaar. De vervanging is allang begonnen. In Rotterdam is het al een feit.quote:Op donderdag 17 september 2015 23:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je moet stoppen met overdrijven. Er komen dit jaar maximaal 50k vluchtelingen binnen. De blankmens wordt niet vervangen.
Je bedoeld waar de meerderheid allochtoon is?quote:Op donderdag 17 september 2015 23:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Rekenmaar. De vervanging is allang begonnen. In Rotterdam is het al een feit.
Beloof je dat Koos, dat er maximaal 50.000 komen?quote:Op donderdag 17 september 2015 23:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je moet stoppen met overdrijven. Er komen dit jaar maximaal 50k vluchtelingen binnen. De blankmens wordt niet vervangen.
quote:Op donderdag 17 september 2015 22:48 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ik vind die meneer op dat plaatje gewoon schandalig, respectloos en democratie onwaardig.
Nee, er komen 300 maal zoveel en we zijn straks in de minderheid.quote:Op donderdag 17 september 2015 23:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Beloof je dat Koos, dat er maximaal 50.000 komen?
Ben je al bang?quote:Op donderdag 17 september 2015 23:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Wat je zegt klopt niet.quote:Op donderdag 17 september 2015 23:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee. Maar het zijn oorlogsvluchtelingen dus we heten ze welkom.
Hulde voor ons land.
Dat is correct.quote:Op donderdag 17 september 2015 23:53 schreef Buster24 het volgende:
[..]
Wat je zegt klopt niet.
Het zijn mensen die een asielverzoek doen.
De IND gaat bepalen of het oorlogsvluchtelingen zijn of migranten en aan de hand van die uitkomst wordt de verblijfsstatus bepaalt.
quote:Zijlstra: grens is bijna bereikt
DEN HAAG -
Het moment waarop de VVD gaat zeggen dat er geen vluchtelingen meer bij kunnen, is niet zo heel ver weg meer. Dat zei VVD-fractievoorzitter Halbe Zijlstra donderdagavond in Pauw.
"Als de aantallen toenemen als nu, dan komen ze op een gegeven moment met duizenden per dag en dat is niet meer te handelen", aldus Zijlstra. Concrete aantallen wilde de VVD-fractievoorzitter overigens niet noemen.
Zijlstra gaf wel aan dat volgens hem twee dingen moeten gebeuren. Zo moet ervoor worden gezorgd dat er voldoende voedsel en voorzieningen zijn in de kampen in de regio waar de vluchtelingen vandaan komen en moet ervoor worden gezorgd dat de vluchtelingen daar blijven. Daarnaast moeten de vluchtelingen geen recht op asiel meer hebben in Europa als er veilige en goede opvang in de regio is.
http://www.telegraaf.nl/b(...)bijna_bereikt__.html
Met andere woorden, de VVD roept eerst maar weer eens dat Wilders een racist is en vervolgens willen ze hetzelfde als blijkt dat ze het zelf maar weer eens eigenlijk best wel eens zijn met Wilders.quote:
quote:Op donderdag 17 september 2015 23:28 schreef Confetti het volgende:
[..]
En morgen staan er weer mensen bij de AZC's om speeldgoed te brengen voor 500 volwassen mannen![]()
twitter:RTVNH twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 01:04:40Eerste vluchtelingen zijn om middernacht gearriveerd bij de Koepelgevangenis in Haarlem. http://t.co/kp3ejfwpet http://t.co/eOQRyXOtZt reageer retweet
Wat een flauwekul. Zelfs Feyenoord doet het nu redelijk, verder niks te klagen hier hoor.quote:Op donderdag 17 september 2015 23:43 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Ook al ben ik absoluut geen VVD-er, ik ben het er wel mee eens dat zulke plaatjes echt een grens te ver zijn.quote:Op donderdag 17 september 2015 22:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Kijk al die kinderen van 20-30 jaar oud dan.quote:Op vrijdag 18 september 2015 01:09 schreef Houtenbeen het volgende:
[..][ afbeelding ]twitter:RTVNH twitterde op vrijdag 18-09-2015 om 01:04:40Eerste vluchtelingen zijn om middernacht gearriveerd bij de Koepelgevangenis in Haarlem. http://t.co/kp3ejfwpet http://t.co/eOQRyXOtZt reageer retweet
Klaar om de strijd tegen ons op te pakken zodra ze met genoeg zijn! Met de huidige explosieve groei is dat niet ver weg.quote:Op vrijdag 18 september 2015 06:18 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Kijk al die kinderen van 20-30 jaar oud dan.![]()
![]()
![]()
Inderdaad, kijk ze eens geniepig lachen!quote:Op vrijdag 18 september 2015 09:02 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Klaar om de strijd tegen ons op te pakken zodra ze met genoeg zijn! Met de huidige explosieve groei is dat niet ver weg.
Het beloofde land is bereikt. Gratis geld vangen, lekker man.quote:Op vrijdag 18 september 2015 06:18 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Kijk al die kinderen van 20-30 jaar oud dan.![]()
![]()
![]()
Oh, ik had juist begrepen dat er geen enkel probleem was in de opvang en we nog makkelijk honderduizenden konden opvangen.quote:
De VVD bezigt dit standpunt al langer dus logisch dat ze dit aangrijpen om daar nog eens voor te pleiten.quote:Op vrijdag 18 september 2015 09:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh, ik had juist begrepen dat er geen enkel probleem was in de opvang en we nog makkelijk honderduizenden konden opvangen.
Ja precies, want we moeten nu al in allerijl sporthallen ervoor inrichten en we zitten nog niet eens op 50.000.quote:Op vrijdag 18 september 2015 09:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Oh, ik had juist begrepen dat er geen enkel probleem was in de opvang en we nog makkelijk honderduizenden konden opvangen.
En de COA deed zeg 2 jaar geleden nog fantastische plekken voor opvang van de hand. Echt toekomst gericht denken is er blijkbaar niet.quote:Op vrijdag 18 september 2015 09:41 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja precies, want we moeten nu al in allerijl sporthallen ervoor inrichten en we zitten nog niet eens op 50.000.
Nee. Want men mag nog niet werken.....quote:Op vrijdag 18 september 2015 10:09 schreef Kaas- het volgende:
Ze gaan in de sporthallen bij ons op de campus van de Erasmus Universiteit ook van die gasten opvangen. Helemaal prima. Hopelijk wordt er binnenkort shoarma verkocht.
Misschien een toffe ondernemender student die daar shoarma gaat staan bakken om ze welkom te heten.quote:Op vrijdag 18 september 2015 10:10 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Nee. Want men mag nog niet werken.....
Dan mag Europa het eerst wel eens worden over hoe ze die vluchtelingen dan gaan verdelingen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 10:51 schreef Igen het volgende:
http://www.faz.net/aktuel(...)uerkei-13807208.html
http://www.esiweb.org/index.php?lang=en&id=156&document_ID=168
Er is blijkbaar een afspraak tussen Griekenland en Turkije dat illegalen terug naar Turkije mogen worden gestuurd. Maar Turkije heeft schijt daaraan en neemt niemand terug die op een bootje in de Egeische Zee stapt. Want ze hebben al veel te veel vluchtelingen.
Een NGO stelt daarom nu voor: er moet een deal met Turkije worden gesloten waar ook Turkije voordeel van heeft. Het voorstel: Europa neemt een miljoen uitsluitend Syrische vluchtelingen van Turkije over, die de aanvraag in Turkije zelf al kunnen indienen en dan netjes per vliegtuig worden overgevlogen. En in ruil werkt Turkije mee om illegale grensoverschrijding naar Griekenland te voorkomen en accepteert het dat illegale grensoverschrijders terug worden gestuurd.
Nog eens een miljoen of in totaal dus?!quote:Op vrijdag 18 september 2015 10:51 schreef Igen het volgende:
Er is blijkbaar een afspraak tussen Griekenland en Turkije dat illegalen terug naar Turkije mogen worden gestuurd. Maar Turkije heeft schijt daaraan en neemt niemand terug die op een bootje in de Egeische Zee stapt. Want ze hebben al veel te veel vluchtelingen.
Een NGO stelt daarom nu voor: er moet een deal met Turkije worden gesloten waar ook Turkije voordeel van heeft. Het voorstel: Europa neemt een miljoen uitsluitend Syrische vluchtelingen van Turkije over, die de aanvraag in Turkije zelf al kunnen indienen en dan netjes per vliegtuig worden overgevlogen. En in ruil werkt Turkije mee om illegale grensoverschrijding naar Griekenland te voorkomen en accepteert het dat illegale grensoverschrijders terug worden gestuurd.
Ja, dat zou dan moeten ja.quote:Op vrijdag 18 september 2015 10:55 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Dan mag Europa het eerst wel eens worden over hoe ze die vluchtelingen dan gaan verdelingen.
1 Miljoen is nogal wat.
Het is maar een idee van een denktank hè.quote:Op vrijdag 18 september 2015 10:58 schreef Slaro het volgende:
[..]
Nog eens een miljoen of in totaal dus?!
Wordt zo'n vals Syrisch paspoort opeens zijn gewicht in goud waard.quote:Op vrijdag 18 september 2015 10:51 schreef Igen het volgende:
Verdelen heeft sowieso weinig zin, wat is het plan nu, het gaat iedereen toch om oorlogsvluchtelingen helpen? Prima, dat is wat we moeten doen, of dat er nu tien of tien miljoen zijn! Wat je nu ziet is dat die vluchtelingen nog meer willen dan de oorlog ontvluchten, dat is werk en een nieuw bestaan opbouwen, op zich niet vreemd en evenmin is het verwerpelijk te noemen maar dat kunnen we simpelweg niet hebben. De EU moet zich dus simpelweg richten op primaire ondersteuning van de oorlogsvluchtelingen, dan maakt het niet uit of ze in Griekenland Hongarije of Duitsland zitten, of heel ergens anders, als ze maar veilig zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:08 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja, dat zou dan moeten ja.
[..]
Het is maar een idee van een denktank hè.
Maar het stipt wel een belangrijk punt aan: je moet iets vinden om Turkije mee te laten werken, Turkije een voordeeltje aanbieden, anders wordt zo'n plan van "terugsturen en opvangen in de regio" niks.
Laat me raden: deze NGO wil hier heel veel miljoenen euro's aan verdienen...quote:Op vrijdag 18 september 2015 10:51 schreef Igen het volgende:
Okee Henkquote:Op vrijdag 18 september 2015 11:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Laat me raden: deze NGO wil hier heel veel miljoenen euro's aan verdienen...
Ik heb een beter voorstel: Turkije krijgt al z'n eigen inwoners terug als ze niet stoppen met illegalen deze kant op te laten komen!
Lezen blijft moeilijk hè.quote:Er is blijkbaar een afspraak tussen Griekenland en Turkije dat illegalen terug naar Turkije mogen worden gestuurd. Maar Turkije heeft schijt daaraan en neemt niemand terug die op een bootje in de Egeische Zee stapt.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:32 schreef Slaro het volgende:
maar dat kunnen we simpelweg niet hebben.
Scheelt het dat FOK niet de mogelijkheid biedt dat posts automatisch worden voorgelezen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik wil jou echt nooit meer horen huilen over de manier van reageren van mensen.
Wat wil je dan?quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik wil jou echt nooit meer horen huilen over de manier van reageren van mensen.
Volgens mij bedoeld hij zelfs dat de Turken in Nederland terug worden gestuurd:Pquote:Op vrijdag 18 september 2015 11:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat wil je dan?
Ik schrijf een post waarin ik zeg dat Turkije zelfs waar er al een afspraak ligt niet eraan meewerkt als wij mensen willen terugsturen en als antwoord daarop komt een reactie van "gewoon mensen naar Turkije terugsturen".
Dan is het toch totaal zinloos om met meer dan eente reageren
Ontwrichting van de samenleving, het kost nu eenmaal geld, het verandert de demografische samenstelling van de samenleving en daarmee gaat het spanningen vergroten, we hebben zelf toch al genoeg werkelozen en problemen, en laten we niet doen alsof we deze keer wel een uitstekend integratieproces op handen kunnen zetten.quote:
Welke ontwrichting van de samenleving?quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:45 schreef Slaro het volgende:
[..]
Ontwrichting van de samenleving, het kost nu eenmaal geld, het verandert de demografische samenstelling van de samenleving en daarmee gaat het spanningen vergroten, we hebben zelf toch al genoeg werkelozen en problemen, en laten we niet doen alsof we deze keer wel een uitstekend integratieproces op handen kunnen zetten.
Dit zijn allemaal geen argumenten om mensen niet te helpen, natuurlijk moeten we dat doen, maar als die mensen alleen willen ontkomen aan oorlog waren ze wel in Griekenland gebleven.
Een grote groep mensen met een geheel andere cultuur die wordt opgevangen in een toch al niet zo welwillende samenleving.quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:46 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Welke ontwrichting van de samenleving?
Dat is al jarenlang normaal, wat dat betreft is deze vluchtelingen stroom qua aantallen te verwaarlozen. Wat een ophef hebben we al niet gehad over allemaal immigranten en vluchtelingen stromen, van de molukkers tot de arbeidsmigranten tot de oost-europeanen, wat staat ons land er al jaren slecht voor zeg, wat een enorme rampen zijn er gebeurd, in de hoofden van wat zielige Nederlanders die bang zijn voor hun spruitjescultuur.quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:47 schreef Slaro het volgende:
[..]
Een grote groep mensen met een geheel andere cultuur die wordt opgevangen in een toch al niet zo welwillende samenleving.
Dat heeft ons dan ook veel geld en ellende gekost. Of vindt je werkelijk dat Marokkanen nu zo' n grote aanwinst zijn gebleken?quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is al jarenlang normaal, wat dat betreft is deze vluchtelingen stroom qua aantallen te verwaarlozen. Wat een ophef hebben we al niet gehad over allemaal immigranten en vluchtelingen stromen, van de molukkers tot de arbeidsmigranten tot de oost-europeanen, wat staat ons land er al jaren slecht voor zeg, wat een enorme rampen zijn er gebeurd, in de hoofden van wat zielige Nederlanders die bang zijn voor hun spruitjescultuur.
quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:53 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat heeft ons dan ook veel geld en ellende gekost. Of vindt je werkelijk dat bijv. Marokkanen nu zo' n grote aanwinst zijn gebleken?
Een stroom vluchtelingen die qua aantallen misschien verspreid over heel Europa niet indrukwekkend zijn, maar opgeteld met de groepen die we al hebben, wel steeds grotere vormen aanneemt, misschien is het een kwestie van tijd maar een grote groep mensen met andere culturele opvattingen zorgt nu eenmaal voor onwrichting, spanningen, die er overigens al zijn.quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is al jarenlang normaal, wat dat betreft is deze vluchtelingen stroom qua aantallen te verwaarlozen. Wat een ophef hebben we al niet gehad over allemaal immigranten en vluchtelingen stromen, van de molukkers tot de arbeidsmigranten tot de oost-europeanen, wat staat ons land er al jaren slecht voor zeg, wat een enorme rampen zijn er gebeurd, in de hoofden van wat zielige Nederlanders die bang zijn voor hun spruitjescultuur.
Die laatste regel lijkt mij ook. Maar zelfs dan wordt je al snel als racist gezien. Mensen kunnen, als het veilig is, prima terug. Dat is zelfs beter voor zo' n land. Zeker als het vooral om hoog opgeleide mensen gaat...........;)quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:58 schreef Slaro het volgende:
[..]
Een stroom vluchtelingen die qua aantallen misschien verspreid over heel Europa niet indrukwekkend zijn, maar opgeteld met de groepen die we al hebben, wel steeds grotere vormen aanneemt, misschien is het een kwestie van tijd maar een grote groep mensen met andere culturele opvattingen zorgt nu eenmaal voor onwrichting, spanningen, die er overigens al zijn.
Mocht het je niet opgevallen zijn, partijen als de PVV zijn over heel Europa al aanwezig en niet in kleine aantallen, waarom zou ik denken dat deze stroom vluchtelingen hun populariteit doet afnemen, ik vrees zelfs dat het alleen maar erger gaat worden, we onderschatten enorm de invloed van andere culturen, we kunnen al deze mensen helpen maar dat betekent niet dat ze inwoner van onze samenleving hoeven te gaan worden.
Er zijn genoeg immigranten die het uitstekend doen in Nederland. Natuurlijk zijn er ook problemen met name in de werkgelegenheid van de niet zo hoog geschoolde mensen, dat is niet zo vreemd gezien het beleid van onze overheid.quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:53 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat heeft ons dan ook veel geld en ellende gekost. Of vindt je werkelijk dat Marokkanen nu zo' n grote aanwinst zijn gebleken?
Als je kijkt naar het lijstje meest ontwikkelde en rijkste landen ter wereld waar de gelukkigste mensen wonen -- Canada, Australie, Nederland, Zwitserland, Noorwegen, Zweden, Denemarken, ... -- dan zijn dat geen van alle landen waar al eeuwenlang de inheemse bevolking op dezelfde plek woont zonder immigranten ertussen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:53 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat heeft ons dan ook veel geld en ellende gekost. Of vindt je werkelijk dat Marokkanen nu zo' n grote aanwinst zijn gebleken?
Dat is een probleem, in Duitsland zie je een grote groep neo-nazi's die azielzoekerscentra in de fik zetten en een groep tegengeluiden van mensen die dus alles doen om deze mensen te helpen, dan heb je nog de zwijgende meerderheid volgens mij die wel degelijk kritisch zijn op de enorme aantallen maar hun mond niet durven op te doen bang om weg te worden weggezet als neo-nazi bijvoorbeeld. Met deze groep wordt simpelweg weinig rekening gehouden.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:00 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Die laatste regel lijkt mij ook. Maar zelfs dan wordt je al snel als racist gezien. Mensen kunnen, als het veilig is, prima terug. Dat is zelfs beter voor zo' n land. Zeker als het vooral om hoog opgeleide mensen gaat...........;)
O.a. veel Marokkanen hebben voor veel overlast en ellende gezorgd.....en doen dat nog steeds. Men WIL vaak gewoon niet. Dat is niet de schuld van de overheid. Dat heeft te maken dat men vindt dat altijd een ander verantwoordelijk is voor iets dat mis gaat. Men was zelfs te beroerd de taal te leren.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er zijn genoeg immigranten die het uitstekend doen in Nederland. Natuurlijk zijn er ook problemen met name in de werkgelegenheid van de niet zo hoog geschoolde mensen, dat is niet zo vreemd gezien het beleid van onze overheid.
Daar kom je meestal ook niet zomaar binnen......quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je kijkt naar het lijstje meest ontwikkelde en rijkste landen ter wereld waar de gelukkigste mensen wonen -- Canada, Australie, Nederland, Zwitserland, Noorwegen, Zweden, Denemarken, ... -- dan zijn dat geen van alle landen waar al eeuwenlang de inheemse bevolking op dezelfde plek woont zonder immigranten ertussen.
Er zijn genoeg immigranten die zich willen aanpassen en dat lukt, klopt allemaal, maar het gaat om die enorme groep die dat om wat voor reden dan ook niet gaat lukken, die toch met hun eigen opvattingen blijven zetten in onze samenleving, met hun problemen. Ik ben het met je eens dat de overheid flink invloed heeft gehad met een mislukt integratiebeleid maar feit blijft dat we niet hoeven te verwachten dat het nu veel beter gaat zijn, de omstandigheden en sentimenten zijn er niet naar, het is bijna volstrekt idioot om te denken dat we al deze mensen kunnen integreren.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er zijn genoeg immigranten die het uitstekend doen in Nederland. Natuurlijk zijn er ook problemen met name in de werkgelegenheid van de niet zo hoog geschoolde mensen, dat is niet zo vreemd gezien het beleid van onze overheid.
Klopt. Dat gaf iemand van de VVD gisteren ook aan. In mijn omgeving is men gelukkig w'el kritisch.....maar wel voor hulp en tijdelijke opvang.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:03 schreef Slaro het volgende:
[..]
Dat is een probleem, in Duitsland zie je een grote groep neo-nazi's die azielzoekerscentra in de fik zetten en een groep tegengeluiden van mensen die dus alles doen om deze mensen te helpen, dan heb je nog de zwijgende meerderheid volgens mij die wel degelijk kritisch zijn op de enorme aantallen maar hun mond niet durven op te doen bang om weg te worden weggezet als neo-nazi bijvoorbeeld. Met deze groep wordt simpelweg weinig rekening gehouden.
Precies, we hoeven de oorlogssituatie niet te ontkennen waar deze mensen vandaan komen want ze moeten geholpen worden, maar we moeten ook begrijpen dat we ons hierbij primair moeten richten op het helpen ontvluchten, opvang, en primaire levensbehoeftes bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:06 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Klopt. Dat gaf iemand van de VVD gisteren ook aan. In mijn omgeving is men gelukkig w'el kritisch.....maar wel voor hulp en tijdelijke opvang.
Dat zijn allemaal landen met een Christelijk-protestantse ethiek. Dat is het onderscheid. En op Canada en Australië na ook helemaal geen typische immigratielanden. Deze landen zijn juist altijd ethnisch homogeen geweest.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:02 schreef Igen het volgende:
[..]
Als je kijkt naar het lijstje meest ontwikkelde en rijkste landen ter wereld waar de gelukkigste mensen wonen -- Canada, Australie, Nederland, Zwitserland, Noorwegen, Zweden, Denemarken, ... -- dan zijn dat geen van alle landen waar al eeuwenlang de inheemse bevolking op dezelfde plek woont zonder immigranten ertussen.
Klinkklare onzin, we weten allemaal dat de integratie van de bestaande groep immigranten uit het Midden-Oosten feilloos verlopen is.quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:45 schreef Slaro het volgende:
Ontwrichting van de samenleving, het kost nu eenmaal geld, het verandert de demografische samenstelling van de samenleving en daarmee gaat het spanningen vergroten, we hebben zelf toch al genoeg werkelozen en problemen, en laten we niet doen alsof we deze keer wel een uitstekend integratieproces op handen kunnen zetten.
Dit zijn allemaal geen argumenten om mensen niet te helpen, natuurlijk moeten we dat doen, maar als die mensen
Het zijn echter wel allemaal Westerse landen! En Canada en Australie op je lijstje zijn ook uitsluitend zo succesvol geworden doordat de Westerse immigranten zich niet aanpasten aan de lokale bevolking, maar hun eigen cultuur meebrachten en eeuwen later nog steeds hebben.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:02 schreef Igen het volgende:
Oh dat er een groep voor overlast zorgt is toch niet meteen een ontwrichting van de maatschappij. Er zijn altijd groepen geweest die voor overlast hebben gezorgd van de hippies tot de krakers. Inderdaad dat gebeurd nu ook nog steeds, het is een menselijke activiteit die je steeds weer terug ziet komen. Daar hebben we politie, OM, rechters, gevangenissen, maatschappelijk werkers en weet ik wat allemaal voor. Het gaat soms wat slechter in de aanpak ervan soms wat beter maar ik zie het vaak wel als een beleidsprobleem immers criminaliteit heb je altijd gehad en zul je altijd hebben.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:04 schreef mastertephon het volgende:
[..]
O.a. veel Marokkanen hebben voor veel overlast en ellende gezorgd.....en doen dat nog steeds. Men WIL vaak gewoon niet. Dat is niet de schuld van de overheid. Dat heeft te maken dat men vindt dat altijd een ander verantwoordelijk is voor iets dat mis gaat. Men was zelfs te beroerd de taal te leren.
Dat soort mensen moet je hier niet permanent laten wonen dus. Dat had toen zeker niet gehoeven. Toen mijn ex (allochtoon) bij mij in Amsterdam in een Marokkaanse wijk kwam wonen wilde zij binnen 1 week weg omdat zij de mensen daar totaal asociaal vond. Later kreeg zij ook ervaring op haar werk met Marokkanen. Het werkt gewoon niet.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Oh dat er een groep voor overlast zorgt is toch niet meteen een ontwrichting van de maatschappij. Er zijn altijd groepen geweest die voor overlast hebben gezorgd van de hippies tot de krakers. Inderdaad dat gebeurd nu ook nog steeds, het is een menselijke activiteit die je steeds weer terug ziet komen. Daar hebben we politie, OM, rechters, gevangenissen, maatschappelijk werkers en weet ik wat allemaal voor. Het gaat soms wat slechter in de aanpak ervan soms wat beter maar ik zie het vaak wel als een beleidsprobleem immers criminaliteit heb je altijd gehad en zul je altijd hebben.
Marokkanen werden binnengehaald om minderwaardig werk te mogen doen. Dat is een hele andere basis dan wanneer je als land een veilige plek biedt voor als het thuis oorlog is.quote:Op vrijdag 18 september 2015 11:53 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Men had geen opleiding en kwam hier (zonder dwang) graag simpel werk doen. Men vond het dan ook zo geweldig hier dat men wilde blijven.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:24 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Marokkanen werden binnengehaald om minderwaardig werk te mogen doen. Dat is een hele andere basis dan wanneer je als land een veilige plek biedt voor als het thuis oorlog is.
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:24 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dat soort mensen moet je hier niet permanent laten wonen dus. Dat had toen zeker niet gehoeven. Toen mijn ex (allochtoon) bij mij in Amsterdam in een Marokkaanse wijk kwam wonen wilde zij binnen 1 week weg omdat zij de mensen daar totaal asociaal vond. Later kreeg zij ook ervaring op haar werk met Marokkanen. Het werkt gewoon niet.
quote:De marechaussee heeft twee Syriërs aangehouden op verdenking van grootschalige mensensmokkel vanuit Nederland. De 35-jarige hoofdverdachte en zijn 26-jarige neef zouden verantwoordelijk zijn voor smokkel van honderden vluchtelingen vanuit Italië, Griekenland, Oostenrijk en Hongarije naar ons land.
De mannen opereerden vanuit Eindhoven. Daar heeft de marechaussee ook een vrouwelijk familielid van de twee aangehouden. Zij is afgelopen zondag echter weer vrijgelaten; volgens het Openbaar Ministerie "in afwachting van de verdere resultaten van het onderzoek". De vrouw zou contant geld voor de twee mannen hebben bewaard. Eerder deze maand werd een 27-jarige Syrische handlanger opgepakt in Boedapest.
Het is voor het eerst dat een vanuit Nederland opererend smokkelnetwerk is ontmanteld. De marechaussee zegt aanwijzingen te hebben dat er meer van dit soort netwerken zijn in ons land.
Prijs verdubbeld
De smokkel begon in Turkije, waar ronselaars Syrische vluchtelingen zochten voor de overtocht per boot naar Griekenland of Italië. Die betaalden vooraf 7000 euro. De reis per personenauto of bestelbusje vanuit Italië kostte nog eens 700 euro. Een deel van die reissom moest aan het begin van de reis worden betaald; het restant bij aankomst. De afgelopen maanden verdubbelden de mannen hun prijzen vanwege de sterke toename van het aantal vluchtelingen.
Het onderzoek naar de mannen, onder leiding van het Landelijk Parket van het Openbaar Ministerie, begon een jaar geleden. De onderzoekers werkten samen met onder meer de autoriteiten in Hongarije, Duitsland, Oostenrijk en Italië en met Europol.
De 35-jarige Syriër, zelf een vluchteling met een verblijfsstatus, stuurde het netwerk aan. Hij organiseerde de transporten en regelde auto’s en chauffeurs. Via Turkije werden de vluchtelingen naar 'verzamelplaatsen' gebracht in Athene, Boedapest, Wenen en Milaan.
Ook daar stonden weer medewerkers klaar. Zodra ze een groepje vluchtelingen bij elkaar hadden dat met hen naar Nederland wilde rijden, belden de ronselaars de hoofdverdachte.
Afhankelijk van de omvang van de groep stuurde de man vervolgens een auto of bestelbusje naar de verzamelplaats. Die werden bestuurd door Nederlandse chauffeurs. Zij maakten daarbij vaak gebruik van onder meer huurauto's om buiten het zicht van de politie te blijven.
Lucratief
De chauffeurs zetten de vluchtelingen in Nederland af, telkens op andere plaatsen. Soms reisden de vluchtelingen daarna door naar Zweden, Denemarken of Noord-Duitsland. De hoofdverdachte regelde tientallen transporten; de laatste tijd volgens het OM vrijwel dagelijks. Daarbij waren honderden vluchtelingen betrokken. Voor zover bekend is niemand van hen omgekomen, zegt de marechaussee.
De handel was lucratief. De hoofdverdachte verdiende er zeker 60.000 tot 120.000 euro per jaar mee. De afgelopen weken zwol de vluchtelingenstroom zo aan, dat de man ongeveer 20.000 euro per week incasseerde. De chauffeurs die de vluchtelingen naar Nederland smokkelden, kregen hiervoor hoogstens 100 euro per ritje.
De marechaussee had de hoofdverdachte al zeker een jaar in het vizier. De dienst kreeg de eerste aanwijzingen voor het bestaan van het smokkelnetwerk vorig jaar bij een mobiele grenscontrole. Daarna leverden telefoontaps en surveillances meer bewijs op.
De smokkel kwam afgelopen winter stil te liggen vanwege het koude weer. In de lente kwam het netwerk weer op gang.
Schiphol
De marechaussee zegt op allerlei manieren te proberen mensensmokkelaars op te sporen: via controles op Schiphol en vliegveld Eindhoven, langs snelwegen in de grensstreek en in internationale treinen.
Gisteren werd bekend dat er een speciaal team wordt opgericht om dit soort netwerken op te rollen.
http://nos.nl/artikel/205(...)e-mensensmokkel.html
Welk beleid belemmert de werkgelegenheid van Marokkanen?quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Werklust is niet de basis van dit probleem, dat is en blijft toch de oorlog. Ik blijf het verwarrend vinden dat ik de ene keer lees dat er een hele groep wil komen werken en in een ander bericht dat de hele groep een uitkering wil. Oh ja en een Miele.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:31 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Men had geen opleiding en kwam hier (zonder dwang) graag simpel werk doen. Men vond het dan ook zo geweldig hier dat men wilde blijven.
Ja. En mijn punt is dat men niet net moet doen alsof dit Nederland zoveel gaat opleveren. Daarnaast dat men gewoon terug moet naar Syrie (en andere landen) ALS dat kan.En dat kan ook over een aantal jaar zijn. En we hebben het nu over de groep die komt en er is. Dan krijg je straks nog gezinshereniging.
Welk beleid belemmert de werkgelegenheid van Marokkanen?quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Je moet de schuld niet leggen bij die "vluchtelingen", maar bij de linkse kerk en andere gutmenschen. Die maken het mogelijk en denken dat ze een goede daad verrichten.quote:Op donderdag 17 september 2015 23:13 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Jawel, want alleen mensen die direct vanuit een gevaarlijke situatie in Nederland komen zijn vluchteling. Die "vluchtelingen" waar jij het over hebt zijn 7 á 8 veilige landen gepasseerd. Dat zijn geen vluchtelingen maar parasieten die voor gratis geld komen.
Alles. In Nederland wonen altijd al mensen die door anderen asociaal gevonden worden, het is te zot voor woorden om dan te gaan roepen dat die mensen hier niet permanent mogen wonen. Je kunt ook niet zomaar PVV-ers het land uitknikkeren omdat je ze asociaal vindt.quote:
Daar heb en had ik het ook niet over. Je kan wel mensen die NU komen duidelijk maken dat men hier zeer waarschijnlijk maar tijdelijk is. Marokkanen draai je idd niet meer terug.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Alles. In Nederland wonen altijd al mensen die door anderen asociaal gevonden worden, het is te zot voor woorden om dan te gaan roepen dat die mensen hier niet permanent mogen wonen. Je kunt ook niet zomaar PVV-ers het land uitknikkeren omdat je ze asociaal vindt.
Ik heb eigenlijk nog nooit enige hinder ondervonden van de Ramadan.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Welk beleid belemmert de werkgelegenheid van Marokkanen?
Maar het is onzin dat de problemen worden veroorzaakt door de stoute Nederlanders die geen Marokkanen (cq moslims) aannemen.
Kijk eens naar:
De islam kiest ervoor zich buiten de NL samenleving te plaatsen, waardoor ze geen baan krijgen.
Niks meer en niks minder.
De islam verstoort onze liberaal-seculiere samenleving. Voorbeelden:
Zo wordt bijvoorbeeld de betaalbaarheid van onze zorg bedreigd in NL omdat hoogzwangere moslimmoeders perse een vrouwelijke arts willen hebben, zodat alle ambulances in NL gereserveerd moeten zijn om het hele land met loeiende sirenes af te struinen naar zo’n vrouwelijke arts.
Plus: De Yunus-affaire, waarbij een pleegkind (volgens seculiere liberale richtlijnen) snel geplaatst kon worden bij 2 liefhebbende ouders, maar doordat de biologische ouders moslim waren, mocht dit niet omdat het om 2 lesbische vrouwen ging.
Dus een zorgsysteem dat rekening moet houden met de islamitische grillen leidt tot gigantische organisatorische en dus ook budgettaire conseqenties.
Verder:
mbt het onderwijs:
De affaire mbt de islamitische school Ibn Ghaldoun.
Examens werden rondgestrooid waardoor alle leerlingen opnieuw examen moesten doen.
https://nl.wikipedia.org/(...)enschap_Ibn_Ghaldoun
Verder:
5x per dag bidden verstoort een normale werkdag.
Tijdens de Ramadan moet een moslim vasten tussen zonsopgang en zonsondergang.
Als de Ramadan in juni valt is dit op onze breedtegraad een groot probleem. Zo kun je nauwelijks functioneren.
En het is bijna onmogelijk in de scandinavische landen.
Dus alleen al op grond van de Ramadan, is hun natuurlijke "thuis" rond de evenaar.
En ga zo maar door……
Dat zou kunnen maar hoe weet jij of dat echt zo is? Ik heb geen glazen bol waarmee ik in de toekomst kan kijken en heb zeker geen idee wanneer Syrië weer veilig is.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:51 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Daar heb en had ik het ook niet over. Je kan wel mensen die NU komen duidelijk maken dat men hier zeer waarschijnlijk maar tijdelijk is. Marokkanen draai je idd niet meer terug.
Ik ook niet. Daarom geef ik aan " als" en dat die mensen dat wel moeten weten. Niet dat men over 2 jaar gaat roepen dat men niet terug wil terwijl dat kan.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat zou kunnen maar hoe weet jij of dat echt zo is? Ik heb geen glazen bol waarmee ik in de toekomst kan kijken en heb zeker geen idee wanneer Syrië weer veilig is.
Syriers kunnen voor een groot deel gewoon terug naar syrie. In de door de regering gecontroleerde gebieden is het gewoon veilig. De mannen moeten sowieso teruggestuurd worden, want die maken zich schuldig aan desertie. Ze zijn hard nodig om voor het regeringsleger te vechten en ontlopen zo hun plicht om hun land te helpen in de strijd met de terroristen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat zou kunnen maar hoe weet jij of dat echt zo is? Ik heb geen glazen bol waarmee ik in de toekomst kan kijken en heb zeker geen idee wanneer Syrië weer veilig is.
Dat laatste is onzin.....tenzij men in het leger zat.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Syriers kunnen voor een groot deel gewoon terug naar syrie. In de door de regering gecontroleerde gebieden is het gewoon veilig. De mannen moeten sowieso teruggestuurd worden, want die maken zich schuldig aan desertie. Ze zijn hard nodig om voor het regeringsleger te vechten en ontlopen zo hun plicht om hun land te helpen in de strijd met de terroristen.
Waarom zouden ze dat niet moeten roepen, lijkt mij heel normaal om dat wel te roepen al je niet terug wil.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:54 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ik ook niet. Daarom geef ik aan " als" en dat die mensen dat wel moeten weten. Niet dat men over 2 jaar gaat roepen dat men niet terug wil terwijl dat kan.
En wij hoeven daar niks mee te doen natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat niet moeten roepen, lijkt mij heel normaal om dat wel te roepen al je niet terug wil.
Tot de regering de controle verliest. Dat is de laatste jaren nog wel eens voorgekomen in de door de regering gecontroleerde gebieden, daar is alles mee begonnen weet je nog?quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Syriers kunnen voor een groot deel gewoon terug naar syrie. In de door de regering gecontroleerde gebieden is het gewoon veilig. De mannen moeten sowieso teruggestuurd worden, want die maken zich schuldig aan desertie. Ze zijn hard nodig om voor het regeringsleger te vechten en ontlopen zo hun plicht om hun land te helpen in de strijd met de terroristen.
Wat een flauwekul, vergeet niet dat een heleboel van deze vluchtelingen op de vlucht zijn voor regeringsgeweld dat dit in eerste instantie is wat ze over de grens heeft gedreven, ik vind het belangrijk dat we ze helpen, opvangen, en ondersteunen maar dat betekent niet, zoals ik al eerder zei, dat ze hier zich permanent kunnen vestigen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dat mogen ze dan roepen. Maar dan ga je als het veilig is wel gewoon terug.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Waarom zouden ze dat niet moeten roepen, lijkt mij heel normaal om dat wel te roepen al je niet terug wil.
IS heeft inmiddels toch echt wel het merendeel van Syrië veroverd.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Vooral woestijn, de gebieden waar de regering het voor het zeggen heeft zijn veilig en seculier. Syrie was een fantastisch land voordat de terroristen een burgeroorlog ontketenden met behulp van de amerikanen, turken en golfstaten, laten we dat niet vergeten.quote:Op vrijdag 18 september 2015 13:30 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
IS heeft inmiddels toch echt wel het merendeel van Syrië veroverd.
Plus er zijn een groot aantal mensen juist op de vlucht voor het regime van Assad.
Maar dat zal jou aan je reet roesten verder, dus whatever...![]()
Aha, we zijn het er dus over eens dat het land in oorlog is. Prima.quote:Op vrijdag 18 september 2015 13:49 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Vooral woestijn, de gebieden waar de regering het voor het zeggen heeft zijn veilig en seculier. Syrie was een fantastisch land voordat de terroristen een burgeroorlog ontketenden met behulp van de amerikanen, turken en golfstaten, laten we dat niet vergeten.
Geen directe hinder voor niet-moslims natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 september 2015 12:52 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk nog nooit enige hinder ondervonden van de Ramadan.
De traktaties tijdens het Suikerfeest zijn wel een groot pluspunt.quote:Op vrijdag 18 september 2015 13:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Geen directe hinder voor niet-moslims natuurlijk.
Feit blijft wel dat een hele dag vasten natuurlijk invloed heeft op je arbeidsproductiviteit.
En daarom maar een filmpje plaatsen om te promoten waarom mensen geen moslims in dienst moeten nemen? Bewust een groep uit willen sluiten is iets wat je niet moet willen. Het is een nog veel vijandigere opstelling dan die je de andere groep verwijt.quote:Op vrijdag 18 september 2015 13:54 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Geen directe hinder voor niet-moslims natuurlijk.
Feit blijft wel dat een hele dag vasten natuurlijk invloed heeft op je arbeidsproductiviteit.
http://newobserveronline.(...)germans-in-wurzburg/quote:Ungrateful Invaders Demand Houses from Leftist Germans in Würzburg
SEPTEMBER 8, 2015 BY TNO STAFF— IN EUROPE · 15 COMMENTS
Leftist Germans in Margetshöchheim, a suburb of the Bavarian town of Würzburg—who welcomed the invasion of their country by hordes of nonwhites—received an unpleasant surprise when their “guests” demanded houses upon their arrival and refused to take up the temporary accommodation offered them.
According to a report in Würzburg’s Main Post newspaper, the “refugee protest surprised [their] hosts” after the town had gone through major expense and effort to fit out the Margetshöchheimer gym to accommodate 125 people.
The local authority had even forbidden local clubs and schools from using the sports facility until the end of November—when they hope to have dispersed the invaders.
According to the Main Post, “[E]verything had been prepared . . . in the lobby, signs saying “Welcome” were hung in several different languages. . . .”
Significant here to note that the “welcome” signs were in “different languages”–meaning that they were fully aware that these are not just “war refugees” from Syria, but from all over the Third World. This was in fact confirmed in the very next paragraph, where specific reference was made to Afghans:
“Shortly after ten o’clock the bus arrived, accompanied by Kirchheimer Mayor Björn Jung Bauer. . . . The asylum seekers were welcomed by Margetshöchheims Mayor Waldemar Brohm and the two mayors helped an Afghan family to carry their bags into the shelter. A good atmosphere prevailed . . .
Mayors Björn Jung Bauer and Waldemar Brohm help carry bags for Afghan "asylum seekers"to the shelter.
Mayors Björn Jung Bauer and Waldemar Brohm help carry bags for Afghan “asylum seekers” to the shelter.
“What followed, surprised and angered some of those responsible [for setting up the accommodation],” the Main Post continued.
“The refugees took their luggage out onto the sidewalk below the gymnasium and refused to go into the shelter. They criticized [the officials present] over the fact that they still had no papers and were now again housed in a shelter, while other refugees who had arrived after them, had already received the relevant documents. This was ‘unjust and unfair,’ they said.
“Despite numerous attempts at appeasement by the mayor and administration officer at the district office, the Syrians could not persuaded to move into the shelter. They insisted on an immediate processing of their asylum applications and wanted to be accommodated in houses.
“Mayor Brohm reacted angrily and said he was afraid that the week-long work in preparing the local population would now come to naught. . . .”
The invaders refuse to enter the shelter and instead demand "houses" be given to them immediately.
The invaders refused to enter the shelter and instead demanded “houses” be given to them immediately.
The paper added that the school gymnasium is to be vacated no later than November 1, and until then, the 270 students of the School Association cannot use the hall.
* The German government has announced that it is to launch a new “social housing” building campaign to house the ever-increasing flow of nonwhite invaders pouring into that country.
The plan is to provide Federal Government and municipal property at no charge, while the State Bank KfW will launch a 300 million euro program to build some 30,000 homes.
The announcement will come as a surprise to the more than 130,000 German residents currently on the official waiting list for social housing, but forms part of the present government’s openly declared policy of putting the invaders’ interests first.
Leuke website. Kan doorklikken naar een andere link over "Racist Jewish Hypocrites" , of de "mass Chinese invasion of British forces" en tal van andere artikelen waarin met name Joden het moeten ontgelden.quote:Op vrijdag 18 september 2015 14:25 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
http://newobserveronline.(...)germans-in-wurzburg/
Asielzoekers in Duitsland zijn inmiddels pissig. Ze willen niet weer, net als in Turkije in een AZC, nee ze willen gewoon meteen een huis. Merkel heeft het beloofd.
Dus Huis of we slopen je land.
Die zie ik nietquote:Op vrijdag 18 september 2015 14:36 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Leuke website. Kan doorklikken naar een andere link over "Racist Jewish Hypocrites" , of de "mass Chinese invasion of British forces" en tal van andere artikelen waarin met name Joden het moeten ontgelden.
Dan kies je 1 van de andere artikelen uit. Ze zijn wel consequent. Niet alleen antisemitisch, maar gewoon anti- alles wat niet blank is.quote:
Nouja dan een beetje een kutbron dan wel ja.quote:Op vrijdag 18 september 2015 14:47 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dan kies je 1 van de andere artikelen uit. Ze zijn wel consequent. Niet alleen antisemitisch, maar gewoon anti- alles wat niet blank is.
En wat doe je dan met die mensen vóór die dikke rode streep? Kill it with Fire?quote:Op vrijdag 18 september 2015 14:34 schreef MissionPhailed het volgende:
Als leek denk ik aan de volgende oplossing lapmiddel; creëer een solide grens van de Adriatische Zee naar Oekraïne (dikke rode lijn) om zo de kolossale immigrantenmassa's tegen te houden. Houd eventuele agressieve migrantengroepen desnoods met geweld van deze grens af, zoals Hongarije een paar dagen geleden liet zien. Al aanwezige migranten in de EU onderwerpen aan strenge asielprocedures. De kleinere 'vluchtelingenstromen' via Spanje en Italië niet met alle macht blokkeren, aangezien dit economisch desastreus kan uitpakken.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 17 september 2015 22:38 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je mist het woordje 'gratis'. Ze hoeven er niks voor te doen namelijk.
Dat zou niet de insteek moeten zijn. Uiteindelijk zullen ze hun draai wel vinden op de (westelijke) Balkan of maken rechtsomkeer naar Turkije.quote:Op vrijdag 18 september 2015 15:12 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En wat doe je dan met die mensen vóór die dikke rode streep? Kill it with Fire?
Ik denk niet dat de Westelijke Balkan op hen zit te wachten. Vooral in Bosnie hebben ze nogal een fittie met moslims.quote:Op vrijdag 18 september 2015 15:20 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Dat zou niet de insteek moeten zijn. Uiteindelijk zullen ze hun draai wel vinden op de (westelijke) Balkan of maken rechtsomkeer naar Turkije.
Hier ga je de mist in... Als leek, of als technicus, kom je met een logische oplossing om het probleem aan te pakken. De "experts" hebben die logica niet, die hebben belang bij het in stand houden en vergroten van de stroom migranten en daarbij de stroom belastinggeld die ze mogen verdelen.quote:
Ja dat gaat hem worden gaat gaat herrie onderling en overlast voor de buurt gevenquote:Op vrijdag 18 september 2015 16:10 schreef anonymoussie het volgende:
Woningcorporaties: vluchteling moet woning delen
Met onorthodoxe maatregelen willen woningcorporaties de komende maanden tienduizenden vluchtelingen met een verblijfsstatus aan een woning helpen. Ze willen leegstaande overheidsgebouwen en verzorgingstehuizen snel bewoonbaar maken en meerdere vluchtelingen in één sociale huurwoning onderbrengen.
Ook willen de corporaties op korte termijn kleine, vaak tijdelijke woningen neerzetten. Bovendien willen ze een investeringsplan om op lange termijn meer betaalbare huurwoningen bij te bouwen. Daarvoor hebben de verhuurders wel de hulp van de rijksoverheid en gemeenten nodig, zegt Aedes, de vereniging van woningcorporaties.
Vandaag overlegt Aedes-voorzitter Marc Calon daarover met staatssecretaris Klaas Dijkhoff (Justitie) en minister Stef Blok (Wonen). 'Als Blok en de gemeenten meewerken, spugen wij in onze handen en dan lossen we dit op', zegt Calon.
Te weinig sociale huurwoningen
Als vluchtelingen een verblijfsstatus krijgen, moeten ze uit de asielzoekerscentra verdeeld worden over gemeenten. De vluchtelingen krijgen dan een sociale huurwoning van een woningcorporatie toegewezen. Maar afgelopen maanden hebben veel gemeenten hun 'taakstelling' bij lange na niet gehaald. Er komen in veel gemeenten te weinig sociale huurwoningen vrij om naast de lokale hulpbehoevende ouderen, psychiatrische patiënten, gehandicapten en de mensen met lage inkomens ook nog eens het gewenste aantal vluchtelingen onderdak te bieden.
Terwijl er door de toestroom van nieuwe vluchtelingen grote behoefte is aan de opvangruimte in asielzoekerscentra, zitten er nu zo'n 13 duizend 'statushouders' in opvangcentra te wachten op een sociale huurwoning. Naar schatting een op de tien vrijkomende huurwoningen gaat nu al naar toegelaten vluchtelingen. In de laatste helft van dit jaar moeten de corporaties nog minimaal 15 duizend nieuwe sociale huurwoningen beschikbaar stellen om de wachtlijst weg te werken. Ook daarna zal er grote behoefte blijven, want de vele Syriërs en Eritreeërs die er de afgelopen maanden bijkwamen krijgen snel een verblijfsstatus.
Afgelopen maanden hebben enkele woningcorporaties al onorthodoxe maatregelen genomen die Aedes als voorbeeld ziet van goede kortetermijnoplossingen. Zo krijgen honderd jonge Eritrese mannen met een verblijfsvergunning per 1 oktober 2015 tijdelijk een woning in een voormalig studentencomplex in Nijmegen. In drietallen worden de Eritreeërs verdeeld over demontabele woonunits.
Waarom kan dit economisch desastreus uitpakken? Afrikaanse illegalen zijn de ergsten die je kunt hebben, gezien de statistieken.quote:Op vrijdag 18 september 2015 14:34 schreef MissionPhailed het volgende:
Als leek denk ik aan de volgende oplossing lapmiddel; creëer een solide grens van de Adriatische Zee naar Oekraïne (dikke rode lijn) om zo de kolossale immigrantenmassa's tegen te houden. Houd eventuele agressieve migrantengroepen desnoods met geweld van deze grens af, zoals Hongarije een paar dagen geleden liet zien. Al aanwezige migranten in de EU onderwerpen aan strenge asielprocedures. De kleinere 'vluchtelingenstromen' via Spanje en Italië niet met alle macht blokkeren, aangezien dit economisch desastreus kan uitpakken.
[ afbeelding ]
Het is een kwestie van tijd voordat Nederlanders hun woning moeten delen met een "vluchteling". Het zou kunnen beginnen bij sociale huurders. Het eindigt bij vordering van eigendom.quote:Op vrijdag 18 september 2015 16:10 schreef anonymoussie het volgende:
Woningcorporaties: vluchteling moet woning delen
Met onorthodoxe maatregelen willen woningcorporaties de komende maanden tienduizenden vluchtelingen met een verblijfsstatus aan een woning helpen. Ze willen leegstaande overheidsgebouwen en verzorgingstehuizen snel bewoonbaar maken en meerdere vluchtelingen in één sociale huurwoning onderbrengen.
Ook willen de corporaties op korte termijn kleine, vaak tijdelijke woningen neerzetten. Bovendien willen ze een investeringsplan om op lange termijn meer betaalbare huurwoningen bij te bouwen. Daarvoor hebben de verhuurders wel de hulp van de rijksoverheid en gemeenten nodig, zegt Aedes, de vereniging van woningcorporaties.
Vandaag overlegt Aedes-voorzitter Marc Calon daarover met staatssecretaris Klaas Dijkhoff (Justitie) en minister Stef Blok (Wonen). 'Als Blok en de gemeenten meewerken, spugen wij in onze handen en dan lossen we dit op', zegt Calon.
Te weinig sociale huurwoningen
Als vluchtelingen een verblijfsstatus krijgen, moeten ze uit de asielzoekerscentra verdeeld worden over gemeenten. De vluchtelingen krijgen dan een sociale huurwoning van een woningcorporatie toegewezen. Maar afgelopen maanden hebben veel gemeenten hun 'taakstelling' bij lange na niet gehaald. Er komen in veel gemeenten te weinig sociale huurwoningen vrij om naast de lokale hulpbehoevende ouderen, psychiatrische patiënten, gehandicapten en de mensen met lage inkomens ook nog eens het gewenste aantal vluchtelingen onderdak te bieden.
Terwijl er door de toestroom van nieuwe vluchtelingen grote behoefte is aan de opvangruimte in asielzoekerscentra, zitten er nu zo'n 13 duizend 'statushouders' in opvangcentra te wachten op een sociale huurwoning. Naar schatting een op de tien vrijkomende huurwoningen gaat nu al naar toegelaten vluchtelingen. In de laatste helft van dit jaar moeten de corporaties nog minimaal 15 duizend nieuwe sociale huurwoningen beschikbaar stellen om de wachtlijst weg te werken. Ook daarna zal er grote behoefte blijven, want de vele Syriërs en Eritreeërs die er de afgelopen maanden bijkwamen krijgen snel een verblijfsstatus.
Afgelopen maanden hebben enkele woningcorporaties al onorthodoxe maatregelen genomen die Aedes als voorbeeld ziet van goede kortetermijnoplossingen. Zo krijgen honderd jonge Eritrese mannen met een verblijfsvergunning per 1 oktober 2015 tijdelijk een woning in een voormalig studentencomplex in Nijmegen. In drietallen worden de Eritreeërs verdeeld over demontabele woonunits.
Dit kopje hoort er ook nog bij.quote:Op vrijdag 18 september 2015 18:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het is een kwestie van tijd voordat Nederlanders hun woning moeten delen met een "vluchteling". Het zou kunnen beginnen bij sociale huurders. Het eindigt bij vordering van eigendom.
quote:Langetermijnoplossing.
Bij veel van dergelijke oplossingen stuiten corporaties op regels van gemeenten en het Rijk. Door de nieuwe Woningwet mogen corporaties bijvoorbeeld geen gebouwen van gemeenten meer beheren. En de 'verhuurdersheffing' die het Rijk corporaties oplegt, maakt het onaantrekkelijk om veel tijdelijke zelfstandige woningen neer te zetten. Terwijl gemeenten wettelijk verplicht zijn een zelfstandige woning, met eigen sleutel, keuken en toilet, aan te bieden
Calon: 'Dan moet dus óf die heffing eraf, óf we moeten afspreken dat een kamer met gedeelde keuken ook goed is.'
Zelfs de voor de hand liggende maatregel om een aantal alleenstaande vluchtelingen samen in één huurwoning onder te brengen, stuit op de nodige bureaucratie. Statushouders die samenwonen, worden gekort op hun uitkering en hebben vaak geen recht meer op huurtoeslag. Calon: 'Als die regel er niet zou zijn, konden we zulke groepjes ook iets duurdere huurwoningen aanbieden.'
De corporaties maken zich verder hard voor een langetermijnoplossing. 'Sinds 1994 hebben we al zo'n 200 duizend vluchtelingen aan een woning geholpen en die wonen hier bijna allemaal nog', zegt Calon. 'Deze mensen blijven dus onze huurders. Daar komt de komende jaren een groot aantal ouderen bij die een sociale huurwoning zoeken.' Met name in de Randstad moet er volgens Calon worden bijgebouwd. 'Maar het kabinet legt de corporaties nu een
heffing op waardoor we dat amper kunnen.'
Minister Stef Blok (Wonen) gaat niet in op de specifieke aanpassingen die Aedes van hem en gemeenten vraagt. 'De belemmeringen zijn bij ons bekend en we nemen ze zeer serieus', zegt zijn woordvoerder. 'Voor 1 november stuurt de minister een brief naar de Tweede Kamer waarin hij daarop antwoord geeft.'
Calon vergeet één ding: Nederland is vol. Overvol zelfs. Hij moet eerlijk zijn: Bijbouwen om economische vluchtelingen een huis aan te bieden op onze kosten houdt in dat we al onze groene ruimte vol gaan bouwen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 18:33 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Dit kopje hoort er ook nog bij.
[..]
En cooperaties hebben gewoon heel veel verkocht.quote:Op vrijdag 18 september 2015 18:33 schreef anonymoussie het volgende:
[..]
Dit kopje hoort er ook nog bij.
[..]
Ja. Maar dat had men ook al eerder kunnen doen voor de Nederlandse burger. Iets anders waar ik op hoop is dat men kanszoekers zoveel als mogelijk uit de randstad gaat houden deze keer.quote:Op vrijdag 18 september 2015 19:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Calon vergeet één ding: Nederland is vol. Overvol zelfs. Hij moet eerlijk zijn: Bijbouwen om economische vluchtelingen een huis aan te bieden op onze kosten houdt in dat we al onze groene ruimte vol gaan bouwen.
Zeker. De hele Nederlandse sociale huursector is afgebroken. De meest linkse partijen en extreem links protesteren daar terecht tegen, maar woningzoekenden helemaal geen woning meer kunnen krijgen omdat het meeste met voorrang naar "vluchtelingen" gaat, hoor je ze ineens niet meer.quote:Op vrijdag 18 september 2015 19:30 schreef mastertephon het volgende:
[..]
En cooperaties hebben gewoon heel veel verkocht.
Dat voortrekken is al jaren zo. Zeker in de randstad. Ik kon vroeger 9en velen met mij) in Amsterdam niet aan een normale woning komen terwijl er wel ruimte vrij kwam speciaal voor gastarbeiders die uit vrije beweging wilde blijven. Dat steekt wel. Mijn ex (zelf een allochtoon) wacht nu al 12 jaar op een woning in Amsterdam waar ze van week 1 altijd heeft gewerkt. Ik denk niet dat zij het grappig vindt dat anderen nu ineens voorrang krijgen.quote:Op vrijdag 18 september 2015 19:32 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Zeker. De hele Nederlandse sociale huursector is afgebroken. De meest linkse partijen en extreem links protesteren daar terecht tegen, maar woningzoekenden helemaal geen woning meer kunnen krijgen omdat het meeste met voorrang naar "vluchtelingen" gaat, hoor je ze ineens niet meer.
Daar ziet het wel naar uit. Of een afgeleefde flat in een klote gedeelte van de Bijlmer voor een alleenstaande vrouw.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:09 schreef BarryOSeven het volgende:
Wil die klootzak van een Rutte nou serieus de wet gaan veranderen waaraan een huis minimaal moet gaan voldoen alleen voor asielzoekers?
Dit wordt wat, straks wordt je sociale huurwoning waar je al 12 jaar op wacht, een oude garagebox zonder toilet en douche.
Ja en je weet wie als eerste keus heeft he, de asielzoeker krijgt het huis. De Nederlander de garagebox.quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:11 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Daar ziet het wel naar uit. Of een afgeleefde flat in een klote gedeelte van de Bijlmer voor een alleenstaande vrouw.
Als ik moest wachten op een woning dan ging ik mij ook een nep Syrisch paspoort aanschaffen. Als vreemdeling krijg je hier meer dan een staatsburger!quote:Op vrijdag 18 september 2015 20:12 schreef BarryOSeven het volgende:
[..]
Ja en je weet wie als eerste keus heeft in he, de asielzoeker krijgt het huis. De Nederlander de garagebox.
Het is hier straks gewoon een communistische heilstaat. Als dit echt zal worden doorgezet, dan heeft Wilders echt 200% gelijk qua nepparlement.quote:Op vrijdag 18 september 2015 18:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Het is een kwestie van tijd voordat Nederlanders hun woning moeten delen met een "vluchteling". Het zou kunnen beginnen bij sociale huurders. Het eindigt bij vordering van eigendom.
Ben niet agressief maar er komt hier helemaal niemand bij in huis. Als ze dat gaan afdwingen gaan er mensen dood en dat wordt niet de asielzoeker.quote:Op vrijdag 18 september 2015 18:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Dat gaat echt niet gebeuren. Wat wel gaat gebeuren is de langere wachttijd voor de Nederlander. Daarnaast dat men nieuw gaat bouw specifiek voor vluchtelingen. Iets dat blijkbaar tot nu toe niet kon voor de Nederlander.quote:Op vrijdag 18 september 2015 18:28 schreef JanKorteachternaam het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |