abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156184461
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:11 schreef MissionPhailed het volgende:
Oh, stond al een kaart in de OP :') :')
Jouwe is meer up-to-date geloof ik. :)
pi_156184465
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:11 schreef MissionPhailed het volgende:
Oh, stond al een kaart in de OP :') :')
Misschien is dit een update (nieuwere versie), maar lijkt er niet op.
pi_156184505
quote:
In niemandsland tussen Servië en Hongarije ontstaat migrantendorp

Terwijl er gratis busvervoer naar Kroatië beschikbaar is, bivakkeren nog altijd duizenden migranten aan de Servisch-Hongaarse grens nabij Horgos. De migranten hebben geen vertrouwen in de andere route en hopen dat de grens hier alsnog opengaat.

In het niemandsland tussen Servië en Hongarije is een migrantendorp ontstaan. Kriskras door het gebied staan tentjes waarin de gestrande reizigers de nacht doorbrengen.

Stank

Wie geen tentje heeft bemachtigd, slaapt in de open lucht. Een hardnekkige stank van afval en urine ligt als een waas over het tentenkamp. Tot overmaat van ramp houdt een clubje van dertig jonge mannen ook nog iedereen wakker door met lege flessen op hun handen en op de grond te slaan.

'Open the border,' schreeuwen ze. Imad, een jongen in een wit t-shirt, lijkt de leider van het clubje te zijn. Wanneer hij spreekt is iedereen stil, wanneer hij het sein geeft, begint iedereen te schreeuwen. Uren gaat dat zo door. Sommige migranten aanschouwen het tafereel vanuit hun tent met slapende ogen. Anderen proberen wat te slapen.

'Varkens'

Deze groep van ruim duizend migranten is niet van plan andere oorden op te zoeken. 'Wij blijven hier,' zegt Alaa uit Mosul. 'Onze vrienden zijn aan de andere kant gearresteerd door de Hongaarse politie.'

'Wij geven niet op. Morgen gaan we ze weer bestormen, we kunnen die varkens wel hebben,' zegt hij nadat hij Arabische verwensingen richting de agenten schreeuwt. 'Na (de Syrische president) Assad zijn we een nieuwe dictator tegengekomen, die fascist van een Orban,' zegt een ander.

Gerucht

Het protestgroepje bestaat uit ongeveer honderd jonge mannen. De andere migranten blijven in het kamp omdat ze geen vertrouwen hebben in de andere route. 'We kunnen door Kroatië, maar bij Slovenië treffen we dezelfde situatie als hier,' is een veelgehoorde opmerking.

Daarnaast wordt het gerucht verspreid dat de Hongaarse autoriteiten families en kinderen wel doorlaten. Velen klampen vast aan die hoop. Een Servische mensensmokkelaar loopt vloekend door het kamp. 'Ik begrijp niks van deze mensen, ik kan ze verdomme naar Kroatië brengen, daarna zijn ze vrij. Maar ze blijven hier, stelletje gekken.'
Intussen komen er in Subotica weer nieuwe bussen en taxi's aan uit de Servische hoofdstad Belgrado. Een nieuwe aanwas van migranten onderweg naar het vluchtelingendorp in wording. Ook zij weigeren de Kroatische route. 'We hebben gehoord dat ze families met kinderen doorlaten. We gaan het gewoon proberen.'

http://www.elsevier.nl/Bu(...)?masterpageid=158493
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 22:15:20 #179
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156184508
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja. Een klassiek collectieve-actie-probleem.

Eigenlijk is er dus behoefte aan meer macht voor Brussel om dat te doorbreken.

Of je moet er helemaal mee stoppen en van Europa weer gewoon gewelddadige bende van Westfaalse staten van maken die darwinistisch hun eigenbelang nastreven.
Ja dat is ook het hele probleem van deze crisis, het is niet puur de stroom van vluchtelingen. Het is ook de onrust in het Midden-Oosten waar een hoop belangen zijn verstrengeld en de onenigheid in de toch niet zou eensgezinde EU. Dit is een probleem voor de lange termijn, ik zie dit niet binnen een paar jaar opgelost worden eerlijk gezegd.
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_156184552
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:04 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat de oplossing ideaal is. Maar het probleem is er nu eenmaal, er is alleen niemand in de EU die aan een oplossing lijkt te werken. Een hek is pure symptoombestrijding en niet structureel.
Want bij deze is het blijkbaar de verantwoordelijkheid van de EU om structurele problemen buiten de EU landen op te lossen? :)
Seculier-Fundamentalistisch
pi_156184563
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:57 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Er zijn nochtans al behoorlijk wat bootjes gezonken, lijkt vrij weinig effect te hebben.
Als eu schepen de boten structureel torpederen zal het nieuws snel gaan en houdt de stroom snel op.. (Ik ben hier overigens niet voor, laat dat duidelijk zijn) het gaat om de boodschap die je naar buiten brengt en het handhaven van dublin2 en schengen.
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 22:17:47 #182
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156184604
quote:
10s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:16 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Want bij deze is het blijkbaar de verantwoordelijkheid van de EU om structurele problemen buiten de EU landen op te lossen? :)
Als je als EU zijnde deels veroorzaker bent van het probleem hoor je die ook buiten de EU op te lossen ja
_____
pi_156184650
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:15 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ik merk tot mijn verbazing nog geen kentering. 4900 illegalen per week is een invasie. Maar zelfs hier op FOK! worden hele topics gekaapt door mensen die vinden dat ze allemaal welkom zijn ( NWS / Grenscontroles in Europa #15 ).

Ik ben bang dat die mensen zelfs nog "Welkom" blijven roepen als hun familie is afgeslacht en zij ook aan de beurt zijn.

Hoeveel erger moet het nog worden?
_O_
  donderdag 17 september 2015 @ 22:19:43 #184
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156184663
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:17 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Als je als EU zijnde deels veroorzaker bent van het probleem hoor je die ook buiten de EU op te lossen ja
Gewoon muren optrekken en dan gaan ze vanzelf weg. Lekker weer terug naar de middeleeuwen.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_156184664
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:15 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Ja dat is ook het hele probleem van deze crisis, het is niet puur de stroom van vluchtelingen. Het is ook de onrust in het Midden-Oosten waar een hoop belangen zijn verstrengeld en de onenigheid in de toch niet zou eensgezinde EU. Dit is een probleem voor de lange termijn, ik zie dit niet binnen een paar jaar opgelost worden eerlijk gezegd.
Ja. De EU-landen zouden het met elkaar eens moeten worden over een aanpak van de vluchtelingen, maar kunnen dat niet. De VS en Rusland zouden het eens moeten worden over een aanpak van IS, maar kunnen dat niet.

Dan is dus ellende voorgeprogrammeerd en dan kun je eigenlijk niet anders dan proberen om binnen de beperkte mogelijkheden die je als land hebt toch zo veel mogelijk hulp te verlenen aan de mensheid.
pi_156184699
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:06 schreef Yasmin23 het volgende:
Ikke ikke en de rest kan stikke mentaliteit.
Misschien moet je dat vertellen tegen saudi-arabie wat een tentenkamp klaar heeft staan voor 2 miljoen man.

Ow, nee, ik vergat ff dat die integraal hun reet afvegen aan westerse concepten als humaniteit.

Maar jij vergat dat duidelijk niet, altijd leuk om hier, richting westerlingen te gaan zeuren over beschaving, is het niet? ;)
Seculier-Fundamentalistisch
pi_156184710
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:19 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

_O_
Echt om te lachen vind ik dit niet.
pi_156184720
pi_156184721
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 21:58 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat betekent niet dat wij ze actief hierheen moeten halen. Het VN Vluchtelingenverdrag is geschreven met het oog op opvang in de regio. Alleen dan is de kans groot dat ze terugkeren.
Wij krijgen moeten alleen vluchtelingen opvangen als ergens in onze regio oorlog uitbreekt. Zoals de WO1, toen we Belgische vluchtelingen hadden.
Dat schreef ik toch ook niet. Ik gaf aan dat als wordt aangegeven dat Syriërs recht op asiel hebben en dus ze een ticket mogen boeken ze gewoon het vliegtuig kunnen nemen. Laten we eerlijk zijn dat beleid van de grenzen op het vliegveld sluiten zorgt ervoor dat mensen in gammele bootjes de overtocht moeten maken en zorgt dat een paar EU landen overspoelt worden met vluchtelingen. Het is wel een beetje ironisch dat de veilige manier van reizen onmogelijk wordt gemaakt en ondertussen wordt geklaagd dat die vluchtelingen kiezen voor zo'n gevaarlijke en lange reis.

Verder is het natuurlijk niet juist dat we alleen vluchtelingen uit onze regio moeten opvangen, alle vluchtelingen die aan de asielregels voldoen hebben recht op asiel.
  donderdag 17 september 2015 @ 22:21:34 #190
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156184723
quote:
7s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:19 schreef VASND het volgende:

[..]

Gewoon muren optrekken en dan gaan ze vanzelf weg. Lekker weer terug naar de middeleeuwen.
Dit is echt letterlijk wat enkelen in dit topic suggereren.
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_156184725
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:20 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Misschien moet je dat vertellen tegen saudi-arabie wat een tentenkamp klaar heeft staan voor 2 miljoen man.

Ow, nee, ik vergat ff dat die integraal hun reet afvegen aan westerse concepten als humaniteit.

Maar jij vergat dat duidelijk niet, altijd leuk om hier, richting westerlingen te gaan zeuren over beschaving, is het niet? ;)
Zijn we nu aangekomen op het punt dat we gaan huilen en met onze vinger wijzen naar een ander omdat zij iets doen?
pi_156184732
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Echt om te lachen vind ik dit niet.
Ja bizar dat iemand zoveel onzin weet te typen.
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 22:22:16 #193
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156184738
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:20 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

SA is gewoon een egoïstisch gezwel :r

Alleen is die foto van die tenten al een paar jaar oud, dat was een tijdelijk tentenkamp voor pelgrims naar Mekka.
_____
pi_156184776
quote:
10s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:16 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Mensenrechten lijken mij van belang voor alle mensen, het is vreemd om alleen de mensenrechten van jezelf belangrijk te vinden.
pi_156184778
quote:

[..]

Ja, laten we S-A gebruiken als richtlijn.
  donderdag 17 september 2015 @ 22:25:12 #196
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_156184839
quote:
10s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ja, laten we S-A gebruiken als richtlijn.
Kun je je klaarblijkelijk prima achter verschuilen. Tot zover de constructieve oplossingen van de tokkies :D
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
pi_156184840
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:21 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat schreef ik toch ook niet. Ik gaf aan dat als wordt aangegeven dat Syriërs recht op asiel hebben en dus ze een ticket mogen boeken ze gewoon het vliegtuig kunnen nemen. Laten we eerlijk zijn dat beleid van de grenzen op het vliegveld sluiten zorgt ervoor dat mensen in gammele bootjes de overtocht moeten maken en zorgt dat een paar EU landen overspoelt worden met vluchtelingen. Het is wel een beetje ironisch dat de veilige manier van reizen onmogelijk wordt gemaakt en ondertussen wordt geklaagd dat die vluchtelingen kiezen voor zo'n gevaarlijke en lange reis.

Verder is het natuurlijk niet juist dat we alleen vluchtelingen uit onze regio moeten opvangen, alle vluchtelingen die aan de asielregels voldoen hebben recht op asiel.
Dat is wel juist. Natuurlijk moeten we mensen geen mogelijkheid geven om hier naartoe te vliegen. Totaal niet in ons belang. We bezwijken nu al onder de instroom, Nederland is overvol, 1 miljoen moslims is 1 miljoen te veel. Bovendien: Eenmaal hier gaan ze niet meer terug. Gewoon niet doen.

Waarom vinden zo veel mensen dat we allemaal mensen hier naar toe moeten halen terwijl het voor ons alleen maar nadelen heeft? Het is gewoon collectieve zelfmoord.
  Redactie Frontpage donderdag 17 september 2015 @ 22:25:33 #198
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_156184857
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:19 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja. De EU-landen zouden het met elkaar eens moeten worden over een aanpak van de vluchtelingen, maar kunnen dat niet. De VS en Rusland zouden het eens moeten worden over een aanpak van IS, maar kunnen dat niet.

Dan is dus ellende voorgeprogrammeerd en dan kun je eigenlijk niet anders dan proberen om binnen de beperkte mogelijkheden die je als land hebt toch zo veel mogelijk hulp te verlenen aan de mensheid.
Het is dan ook een al jarenlange opeenstapeling van allerlei problemen, dat moet helaas een keertje fout gaan. En als deze vluchtelingencrisis het gevolg er van is komen we er allemaal goed vanaf.
_____
pi_156184920
quote:
14s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:25 schreef LTVDK het volgende:

[..]

Het is dan ook een al jarenlange opeenstapeling van allerlei problemen, dat moet helaas een keertje fout gaan. En als deze vluchtelingencrisis het gevolg er van is komen we er allemaal goed vanaf.
Het is een illegalencrisis. Het hangt van de afloop af. Als we allemaal leiders krijgen zoals Wilders en Orban dan komen we er goed vanaf. De EU zal uiteenvallen, Schengen verdwijnt en natiestaat kan herontdekt worden. Maar het kan ook gebeuren dat Europa eindigt als deel van de derdewereld, een mix van volkeren zonder identiteit, voortdurend conflicten en bittere armoede.
pi_156184994
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2015 22:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het is een illegalencrisis. Het hangt van de afloop af. Als we allemaal leiders krijgen zoals Wilders en Orban dan komen we er goed vanaf. De EU zal uiteenvallen, Schengen verdwijnt en natiestaat kan herontdekt worden. Maar het kan ook gebeuren dat Europa eindigt als deel van de derdewereld, een mix van volkeren zonder identiteit, voortdurend conflicten en bittere armoede.
_O- :')

Het is geen 1950 meer. De natiestaat is in West-Europa allang verleden tijd. Ga eens met je tijd mee zeg. Als er iets niet constructief is, dan is het wel om een halve eeuw aan maatschappelijke ontwikkeling terug te willen draaien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')