abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_156101359
quote:
Baltische staten ontzien in nieuwe verdeelsleutel

EU: Duizenden extra asielzoekers naar NL

Nederland moet tussen de 7000 en 8000 asielzoekers opnemen bovenop de 2000 die het voor de zomer al had toegezegd. Dat blijkt uit een nog vertrouwelijke verdeelsleutel om 120.000 vluchtelingen over de EU-lidstaten te verdelen, die woensdag door Europese commissievoorzitter Jean-Claude Juncker en eurocommissaris Frans Timmermans wordt gepresenteerd.

Het Nederlandse aandeel is nu 6 procent, terwijl dat in het voor de zomer gesloten compromis nog 5,2 procent was.

In het plan krijgen de Baltische staten minder vluchtelingen, waardoor bijvoorbeeld Nederland, Duitsland en Frankrijk er meer op moet nemen. Estland, Letland en Litouwen hadden voor de zomer al geklaagd dat het opnemen van meer vluchtelingen tot een cultuurschok in die landen zou leiden.

De her te verdelen vluchtelingen komen voor het overgrote deel uit Griekenland (50.400) en Hongarije (54.000), maar ook zitten er 15.600 vluchtelingen bij die in Italië zijn aangekomen.

Dit is een druppel op een gloeiende plaat. Voordat deze verdeling is uitgevoerd staan er alweer honderdduizenden extra op de stoep.

pi_156101366
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:15 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Oekraine bijvoorbeeld.is onveilig.
Je laat zien dat je niet weet waar je het over hebt. Zoek eens voor de aardigheid op hoe groot Oekraïne is en waar de onveilige gebieden zijn.
pi_156101391
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:19 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Je laat zien dat je niet weet waar je het over hebt. Zoek eens voor de aardigheid op hoe groot Oekraïne is en waar de onveilige gebieden zijn.
Jij had het over landen die aan de EU grenzen, niet over onveilige gebieden.
Leipe shit ouwe
pi_156101398
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:21 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Leipe shit ouwe
pi_156101415
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:21 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:

[..]

Doe je nou alsof je het niet snapt? Zo ja, dan begint het flauw te worden.
Een onveilig land is een land zonder veilige gebieden, dus waarbij vluchten in eigen land geen optie meer is.
pi_156101501
quote:
"20.000 IS-terroristen tussen Syrische vluchtelingen"

Minstens 20.000 moslimextremisten zijn geïnfiltreerd in Syrische vluchtelingenkampen en willen van daaruit Europa binnenkomen. Dat beweerde althans de Libanese onderwijsminister Elias Bou Saab gisteravond.

De politicus zei dat hij vreesde dat jihadi's van Islamitische staat minstens twee procent uitmaken van de meer dan 1,1 miljoen Syriërs die zich in vluchtelingenkampen in Libanon bevinden. Elias Bou Saab waarschuwde voor een stiekem plan van de strijders om via de Middellandse Zee Europees grondgebied te bereiken.

Zijn waarschuwing kwam er gisteren op het moment dat de Britse premier David Cameron vluchtelingenkampen in Libanon en Jordanië bezocht. "Naar mijn aanvoelen is IS bezig met dergelijke operatie om naar Europa te gaan ... van Turkije naar Griekenland", zei de Libanese minister. "Twee procent van de vluchtelingen kunnen radicalen zijn", schatte Elias Bou Saab. "Dat is meer dan genoeg. We zien hetzelfde hier in onze kampen - 2 tot 3 procent is radicaal."

De Libanese minister is sterk betrokken bij onderwijsprogramma's voor Syrische kinderen in de tentenkampen. Hij claimde dat IS de armoede en de wanhoop bij de vluchtelingen uitbuit om hen te rekruteren voor hun bloeddorstige doeleinden. "Geen hoop, geen werk, geen onderwijs, arm; Deze mensen zijn makkelijk te overhalen", waarschuwde hij.

Raid
De minister onthulde dat militanten al raids op Libanese soldaten hebben uitgevoerd vanuit vluchtelingenkampen. "Toen onze soldaten werden ontvoerd, gebeurde dat door jihadi's uit de kampen. Ze streden tegen het leger. Kidnapten soldaten en ontvoerden ze naar de bergen."

Assad aan de kant schuiven, is niet de oplossing volgens Elias Bou Saab. Dat kan immers een gevaarlijk vacuüm creëren en de hele regio en misschien ook Europa in chaos storten. "Verkiezingen moeten over het lot van Assad beslissen", aldus de minister. "Maar eer we zover zijn, moeten er gesprekken komen", zei de Libanese politicus. "We moeten vermijden dat Libanon een tweede Libië wordt. Daar faalde het regime en IS kwam naar daar, van daaruit zullen ze proberen naar Libanon te komen en dan weet je niet meer waar het eindigt."

http://www.hln.be/hln/nl/(...)-vluchtelingen.dhtml
  dinsdag 15 september 2015 @ 10:25:48 #7
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156101509
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:11 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Sinds wanneer grenzen er onveilige landen aan de EU?
Wacht even, dus alleen als ze uit een onveilig land komen wat direct grenst aan de EU zijn het legitieme vluchtelingen.

Nou ja, dat is een kwestie van afwachten dan. Als zo'n 'veilig' land als Turkije maar overspoelt blijft worden door vluchtelingen en ze allemaal op moet vangen omdat wij ze terugsturen dan wordt het vanzelf wel een 'onveilig' land.

Je kunt beter de last verdelen, anders zul je snel zien dat die 'veilige' landen om ons heen één voor één instorten door de gigantische druk van een massale volksverhuizing.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_156101533
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:25 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Wacht even, dus alleen als ze uit een onveilig land komen wat direct grenst aan de EU zijn het legitieme vluchtelingen.

Nou ja, dat is een kwestie van afwachten dan. Als zo'n 'veilig' land als Turkije maar overspoelt blijft worden door vluchtelingen en ze allemaal op moet vangen omdat wij ze terugsturen dan wordt het vanzelf wel een 'onveilig' land.
Ja, dan wel. Conform het VN Vluchtelingen Verdrag (ik lijk hier de enige te zijn die de verdragen respecteert) moeten vluchtelingen in het eerste veilige land waar ze aankomen asiel aanvragen. Als er een zware crisis is in een land dat aan de EU grenst, dan is er een EU land het eerste veilige land.

Voorbeelden zijn Kroatische vluchtelingen die in Hongarije opgevangen werden in de jaren '90, en Belgische vluchtelingen die in Nederland opgevangen werden tijdens WO1.
pi_156101562
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:04 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Het zijn GEEN vluchtelingen.

Het zijn illegalen, die welbewust een land uitkiezen. Dat heeft niets met vluchten te maken.

Dat het tuig geen kant op kan, daar heb jij medelijden mee? Als wij illegaal naar een land reizen en vervolgens illegaal door reizen naar een ander land, dan is er ook kans dat we vast komen te zitten (bijv. Rusland-China zonder visa). Die illegalen hadden daar niets te zoeken. Ik kan alleen maar hopen dat de Serviërs daadkrachtig genoeg is om ze op te sluiten in kampen en uit te zetten.
Als ik zonder visum klem zou komen te zitten tussen Rusland en China dan zou ik ook wel verwachten dat er op een of andere manier een oplossing wordt gevonden.
pi_156101577
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ja, dan wel. Conform het VN Vluchtelingen Verdrag (ik lijk hier de enige te zijn die de verdragen respecteert) moeten vluchtelingen in het eerste veilige land waar ze aankomen asiel aanvragen. Als er een zware crisis is in een land dat aan de EU grenst, dan is er een EU land het eerste veilige land.

Voorbeelden zijn Kroatische vluchtelingen die in Hongarije opgevangen werden in de jaren '90, en Belgische vluchtelingen die in Nederland opgevangen werden tijdens WO1.
Nee, conform dat verdrag mag je vluchtelingen niet zonder procedure terugsturen een onveilig land in.
Je bent volgens mij in de war met het Dublin-verdrag, waar landen als Servie en Turkije niet aan meedoen.
  dinsdag 15 september 2015 @ 10:30:39 #11
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156101595
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:
Je snap dat als één land al die vluchtelingen op moet vangen, omdat het toevallig het eerste veilige land is, dat land uiteindelijk er aan onderdoor gaat, waardoor het volgende land dan het eerstvolgende veilige land wordt etc. etc.

Als je liever zo'n domino effect hebt dan een verdeling over alle lidstaten, then by all means.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  dinsdag 15 september 2015 @ 10:55:51 #12
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_156102195
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:25 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Hoewel ik denk dat het allemaal niet zo'n vaart gaat lopen voor mij persoonlijk, denk ik ook dat er iets niet in de haak is met al die kerels die opeens hiernaar toe komen. We komen er vanzelf achter.
De media plaatsen meestal foto's waar ook vrouwen/kinderen op staan. Dat trekt meer lezers want zielig toch ? Maar de realiteit is heel anders.
Ik vraag me ook al een tijd af waarom wegrennen naar Europa als er een burgeroorlog in je land is, dan ga je toch helpen om daar een eind aan te maken ? Je vrouw en kinderen of ouders, broers en zusje verdedigen ? Wat voor man neemt dan de benen en laat zijn familie/volk in de steek ?
Vreemd hoor dat dit niemand lijkt op te vallen en dat men dit niet alleen willoos toelaat maar zelfs aanmoedigt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_156102534
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:55 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hoewel ik denk dat het allemaal niet zo'n vaart gaat lopen voor mij persoonlijk, denk ik ook dat er iets niet in de haak is met al die kerels die opeens hiernaar toe komen. We komen er vanzelf achter.
De media plaatsen meestal foto's waar ook vrouwen/kinderen op staan. Dat trekt meer lezers want zielig toch ? Maar de realiteit is heel anders.
Ik vraag me ook al een tijd af waarom wegrennen naar Europa als er een burgeroorlog in je land is, dan ga je toch helpen om daar een eind aan te maken ? Je vrouw en kinderen of ouders, broers en zusje verdedigen ? Wat voor man neemt dan de benen en laat zijn familie/volk in de steek ?
Vreemd hoor dat dit niemand lijkt op te vallen en dat men dit niet alleen willoos toelaat maar zelfs aanmoedigt.
Vechten in een oorlog, je moet er maar zin in hebben.
Je snapt toch wel dat je in een oorlog een grote kans hebt om op een buitengewoon onplezierige manier gewond kan raken of om het leven kan komen hoop ik en dat een boel mensen daar niet zo heel veel zin in hebben?

ZIe hier een filmpje van hoe het er in een oorlog, toevallig in Syrië, aan toe gaat. In de tank waar die steekvlam uitkomt zitten nog mensen:
Zoals ik al zei, je moet er maar zin in hebben.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  dinsdag 15 september 2015 @ 11:10:50 #14
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_156102569
quote:
15s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:09 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Vechten in een oorlog, je moet er maar zin in hebben.
Je snapt toch wel dat je in een oorlog een grote kans hebt om op een buitengewoon onplezierige manier gewond kan raken of om het leven kan komen hoop ik en dat een boel mensen daar niet zo heel veel zin in hebben?
Helemaal waar. Maar waar zijn al die vrouwen en kinderen dan? Waarom zijn het voor minstens driekwart mannen die op de vlucht zijn?
pi_156102873
quote:

[..]

Je hebt jouw eigen uitleg van verdragen, dat is op zich wel amusant maar helaas neem je jezelf wel iets te serieus. Er is namelijk alleen sprake van een veilig derde land als er volwaardige bescherming wordt geboden, dus een eerlijke en volwaardige asielprocedure en opvang op adequaat niveau aan die eisen voldoen maar weinig landen.
  dinsdag 15 september 2015 @ 11:39:19 #16
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_156103332
Zag gisteren een reoprtage over de komst van een azc naar enschede, http://nos.nl/nieuwsuur/a(...)woede-van-omwonenden

Ik word toch wel een beetje kriegelig van die vooroordelen. Over de "eigen volk eerst" scandeerders zal ik het maar niet hebben, wat een treurnis.
  dinsdag 15 september 2015 @ 11:42:17 #17
440653 BarryOSeven
Fiat justitia ruat caelum
pi_156103406
Net mondeling gehoord dat er vanmorgen op de radio werd gemeld dat 2 op de 100 migranten IS soldaten zijn. Iemand daar meer informatie over?
pi_156103445
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:42 schreef BarryOSeven het volgende:
Net mondeling gehoord dat er vanmorgen op de radio werd gemeld dat 2 op de 100 migranten IS soldaten zijn. Iemand daar meer informatie over?
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:25 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

dinsdag 15 september 2015 @ 11:49:09 #19
440653 BarryOSeven
pi_156103597
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:43 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

[..]

Lijkt me voldoende om gewoon die grens helemaal dicht te gooien.

20k man, heb je enig idee wat dat aan kan richten?

Geef 20 van die lui een AK, en je hebt met onze wapendichtheid in een nacht een half dorp uitgemoord.
pi_156103658
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:49 schreef BarryOSeven het volgende:

[..]

Lijkt me voldoende om gewoon die grens helemaal dicht te gooien.

20k man, heb je enig idee wat dat aan kan richten?

Geef 20 van die lui een AK, en je hebt met onze wapendichtheid in een nacht een half dorp uitgemoord.
Ik vraag me af hoe betrouwbaar die HLN is, als ik hun frontpage bekijk dat daar vooral erg droevig van: http://www.hln.be/
Robert Moog died for our synths
  dinsdag 15 september 2015 @ 11:53:28 #21
440653 BarryOSeven
pi_156103698
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:51 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe betrouwbaar die HLN is, als ik hun frontpage bekijk dat daar vooral erg droevig van: http://www.hln.be/
De bron van vanmorgen zei dat het ook op WNL was vanmorgen. (geen idee wat dat is, ik luister geen radio)
  dinsdag 15 september 2015 @ 12:27:25 #22
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_156104555
Conflicts twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 12:20:39 BREAKING: #Hungary declares state of emergency on border with #Serbia - @MarQs__ reageer retweet
AFP twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 11:55:08 #BREAKING Over 500,000 migrants counted at EU border this year: EU agency reageer retweet
Say what?
  dinsdag 15 september 2015 @ 12:46:12 #23
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156104913
2% IS-strijders zou best nog eens een lage schatting kunnen zijn... 20.000 terroristen met 20.000 AK-47's, maak je borst maar nat!
Dat wordt militaire noodtoestand in heel Europa! En waarom? Vanwege een paar linkse dodo's die zo nodig illegale immigranten vanuit veilige landen willen binnenlaten?

quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 23:07 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik vrees dat het nog wel 100 keer zo veel wordt of erger! 't Is niet alsof Afrika een tekort heeft aan mensen, en de productie van nieuwe mensen daar is ook vele malen hoger dan in Europa.
Niet voor niets zien we nu een exponentiele groei:
-vorige week 3100
-week daarvoor 1800
-week daarvoor 1700
...
-deze week 4200?
-volgende week 6500?

Politie vangt vluchtelingen Amsterdam CS op

[..]

Die mogen dus GEEN asiel aanvragen in Nederland, net als 99,99% van de andere migranten die uit andere EU-landen komen. Alleen die bevroren asielzoeker die ze een paar dagen geleden op Schiphol vonden in het landingsgestel van een vliegtuig uit Afrika heeft recht om hier asiel aan te vragen...

Waarom negeert de politiek dit volledig? We krijgen EN tienduizenden gelukszoekers uit andere EU-landen, EN 9000 van die lui via de EU-herverdeel-verplichting!

Wie zijn die mensen bij de IND die de macht hebben om tienduizenden illegale gelukszoekers een legale status te geven? Ik stel me altijd zoiets voor:
[ afbeelding ]
Ze WETEN dat ze via andere EU-landen binnenkomen en ze WETEN dat ze hier dan geen asiel mogen aanvragen! Waarom is de IND zo enorm strict voor bijvoorbeeld een Nederlander met een vakantieliefde, en leggen ze illegale Afrikanen geen strobreed in de weg?

Zelfs de meest linkse voorstander van deze invasie kan toch niet ontkennen dat dit in strijd is met bestaande verdragen? En gek genoeg worden andere verdragen als excuus genoemd waarom we ze binnen zouden moeten laten!
Als een gelukszoeker wordt afgewezen, wordt er jaren geprocedeerd op kosten van de staat tegen de staat. En ondertussen is er niemand die subsidie krijgt om eens bij een rechter aan te kaarten dat de overheid hier de regels volledig negeert.
censuur :O
pi_156105096
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 12:46 schreef RemcoDelft het volgende:
2% IS-strijders zou best nog eens een lage schatting kunnen zijn... 20.000 terroristen met 20.000 AK-47's, maak je borst maar nat!
Dat wordt militaire noodtoestand in heel Europa! En waarom? Vanwege een paar linkse dodo's die zo nodig illegale immigranten vanuit veilige landen willen binnenlaten?

[..]

Wat te denken van een stuk of 100 die als soort van morbide flashmob ineens op het binnenhof staan?

Dan zit Nederland ineens zonder regering voor je er erg in hebt. :X
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_156106281
NOS twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 13:39:59 Troonrede: Europa moet instroom vluchtelingen beperken http://t.co/ehxyPzD0oc reageer retweet
  dinsdag 15 september 2015 @ 13:44:12 #26
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_156106318
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:42 schreef Houtenbeen het volgende:
NOS twitterde op dinsdag 15-09-2015 om 13:39:59 Troonrede: Europa moet instroom vluchtelingen beperken http://t.co/ehxyPzD0oc reageer retweet
Willy. _O_
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 15 september 2015 @ 13:44:57 #27
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_156106337
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:44 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Willy. _O_
Dat heeft Willy niet zelf geschreven, hoor.
pi_156106394
quote:

[..]

Willy. _O_
Is de boodschap van het kabinet, alleen Willy leest hem voor
pi_156106430
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 11:42 schreef BarryOSeven het volgende:
Er zijn inderdaad al heel veel verdachten gearresteerd, het OM heeft het erg druk met de berechting van al die terroristen.
  dinsdag 15 september 2015 @ 13:49:41 #30
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_156106468
Heeft het m/aivd hierover iets gezegd? Kan me niet voorstellen dat ze op zo'n grote influx zitten te wachten.
graag op anoniem
pi_156106608
quote:

[..]

Willy. _O_
quote:
"De vluchtelingenstroom groeit en duldt geen afwachtende houding. De huidige situatie zorgt voor spanningen in Europa", zei hij. Er is een integrale aanpak nodig, waarbij de asielzoekers beter verdeeld worden
Dit stuit veel FOK!kers juist weer tegen de borst. Die prijzen de Oost-Europese landen omdat zij niemand op willen nemen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_156106682
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

Dit stuit veel FOK!kers juist weer tegen de borst. Die prijzen de Oost-Europese landen omdat zij niemand op willen nemen.
Maakt Fok!kers niet uit. Als er maar minder, minder, minder van zijn hier.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_156106785
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2015 23:58 schreef Nintex het volgende:
De berichtgeving is ook weer prachtig:

Duitsland: "We hebben akkoord!"
Nederland: "Er is geen akkoord"
Brussel: "Er is een soort van iets dat op een akkoord lijkt"
Duitsland: "Dat bedoelden we ook"
Nederland: "Dat is geen akkoord"
Nou, de berichtgeving in Duitsland is nu ook vooral "blamage" en "lege handen" en "pijnlijke nederlaag" etc. voor wat betreft het resultaat van het overleg gisteren.
pi_156106824
Wordt het al tijd om W.B. Yeats te quoten?
Zie dat Hongarije en Servië het aan de stok hebben?
I´m back.
pi_156106957
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 10:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, conform dat verdrag mag je vluchtelingen niet zonder procedure terugsturen een onveilig land in.
Je bent volgens mij in de war met het Dublin-verdrag, waar landen als Servie en Turkije niet aan meedoen.
Turkije, Libanon en Jordanië zijn formeel veilige landen.

We kunnen er lang omheen draaien, de eenheid van Europa blijkt niet zo eensgezind te zijn. Elk land wat nu zijn grenzen sluit stuurt de stroom mensen naar zijn buurland. Dus uiteindelijk rest ons geen keuze meer en dat is zelf de grenzen sluiten totdat er een compromis ligt.
  dinsdag 15 september 2015 @ 14:12:41 #36
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156107071
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
"De vluchtelingenstroom groeit en duldt geen afwachtende houding. De huidige situatie zorgt voor spanningen in Europa", zei hij. Er is een integrale aanpak nodig, waarbij de asielzoekers beter verdeeld worden
Hij heeft nog wel 70 kamers leeg toch?
  dinsdag 15 september 2015 @ 14:15:47 #37
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_156107149
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 14:07 schreef Elzies het volgende:
We kunnen er lang omheen draaien, de eenheid van Europa blijkt niet zo eensgezind te zijn.
Ehhh die "eenheid" is er nooit geweest! Kijk naar belangrijke EU-posten, waarbij landen het opeens heel fijn vinden als er een landgenoot op zit... Of kijk naar de taal: europa.eu geeft direct 24 verschillende mogelijkheden... Of kijk naar de steun van het volk: die is er nooit geweest. Binnen Europa, maar ook binnen landen en zelfs binnen steden en wijken zijn mensen veel te verschillend om "eenheid" te vormen. EU is een leuk feestje voor de ambtenaren die nu veilig 20k per maand vrijwel belastingvrij vangen, met wijn bij de lunch, als ze zo lang op hun "werk" blijven tenminste.
EU is een faal. De vraag is of het vreedzaam ontbonden wordt, of dat de belanghebbenden het net zo lang rekken tot er een knallende (burger)oorlog is.
Wij hopen tegen die tijd weg te zijn!
pi_156107861
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 14:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ehhh die "eenheid" is er nooit geweest! Kijk naar belangrijke EU-posten, waarbij landen het opeens heel fijn vinden als er een landgenoot op zit... Of kijk naar de taal: europa.eu geeft direct 24 verschillende mogelijkheden... Of kijk naar de steun van het volk: die is er nooit geweest. Binnen Europa, maar ook binnen landen en zelfs binnen steden en wijken zijn mensen veel te verschillend om "eenheid" te vormen. EU is een leuk feestje voor de ambtenaren die nu veilig 20k per maand vrijwel belastingvrij vangen, met wijn bij de lunch, als ze zo lang op hun "werk" blijven tenminste.
EU is een faal. De vraag is of het vreedzaam ontbonden wordt, of dat de belanghebbenden het net zo lang rekken tot er een knallende (burger)oorlog is.
Al een land in gedachte waar je naar toe wil vluchten?
pi_156107931
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 14:44 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Al een land in gedachte waar je naar toe wil vluchten?
Zeeuws-Vlaanderen. ;).
I´m back.
pi_156108007
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 14:15 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Je denkt toch niet dat er vrede in Syrie en Libie komt als de EU maar wordt ontbonden?
pi_156108638
Leuk plan, die verdeling, cijfermatig zal het kloppen, maar is er ook nagedacht hoe ze het willen gaan doen? Welke vluchtelingen komen in het rijke Duitsland, en welke moeten naar het haatdragende Oostblok? (er van uit gaande dat het Oostblok vluchtelingen op gaat nemen, wat niet erg realistisch is)
pi_156108694
Livestream bij de Duits-Oostenrijkse grens:

Het begint al behoorlijk op te stapelen als ik het zo zie.
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:23:48 #43
168304 Mani89
pi_156108861
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:17 schreef Toefjes het volgende:
Leuk plan, die verdeling, cijfermatig zal het kloppen, maar is er ook nagedacht hoe ze het willen gaan doen? Welke vluchtelingen komen in het rijke Duitsland, en welke moeten naar het haatdragende Oostblok? (er van uit gaande dat het Oostblok vluchtelingen op gaat nemen, wat niet erg realistisch is)
Eerst de loterij spelen met je gammele bootje richting Griekeland, en als je die wint ook nog eens de loterij winnen en toegewezen worden aan Duitsland. En niet .. Polen ofzo.

pi_156108901
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:19 schreef Infection het volgende:
Livestream bij de Duits-Oostenrijkse grens:

Het begint al behoorlijk op te stapelen als ik het zo zie.
Hoe lang blijven ze hier nou zo staan dan?
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:26:53 #45
168304 Mani89
pi_156108962
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:24 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hoe lang blijven ze hier nou zo staan dan?
Totdat ze bij de EU tot een oplossing zijn gekomen.
pi_156108999
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:26 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Hoop het niet voor ze :X
pi_156109003
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:26 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Wat een zooitje dit. Ik zie het somber in eigenlijk.
pi_156109025
Verstaat iemand wat er gezegd wordt?
pi_156109081
In Bratislava, Slowakije was het laatst ook raak:

Bevat Engelse ondertiteling.
  dinsdag 15 september 2015 @ 15:32:30 #50
168304 Mani89
pi_156109159
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2015 15:27 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Wat een zooitje dit. Ik zie het somber in eigenlijk.
Ik denk dat de Duitsland en aanverwanten op een gegeven moment toch maar buigen en de oostbloklanden ontzien, want die gaan zeker niet overstag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')