quote:Maansverduistering op 28 september
In de nacht van maandag 28 september 2015 vindt een totale maansverduistering plaats. De eclips is in zijn geheel zichtbaar vanuit Nederland en België. De verduistering heeft een grootte van maarliefst 1.28 in de kernschaduw. De eclips begint om 02:11 uur en staat bij het maximum, om 04:48 uur, op een hoogte van circa 24° (in Utrecht). De eclips eindigt om 07:24 uur. Een totale maansverduistering kan erg indrukwekkend zijn. Tijdens de totaliteit bevindt de Maan zich volledig in de kernschaduw van de Aarde en valt er geen direct zonlicht meer op de Maan. Echter, een beetje zonlicht valt door de aardatmosfeer en wordt gebroken, waardoor dit het maanoppervlak alsnog kan bereiken. Dit is met name rood licht, waardoor er een rode gloed over de Maan komt. Doordat de verduistering erg centraal is, is dit effect bij deze eclips bijzonder sterk.
Precies! Ik vraag dinsdag mooi vrij.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:28 schreef Nattekat het volgende:
En nu maar hopen dat we mooier weer krijgen dan de grootste teleurstelling van 2015![]()
Maandag vrijquote:Op donderdag 10 september 2015 22:03 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Precies! Ik vraag dinsdag mooi vrij.
Precies mijn gedachte. Benieuwd!quote:Op donderdag 10 september 2015 21:28 schreef Nattekat het volgende:
En nu maar hopen dat we mooier weer krijgen dan de grootste teleurstelling van 2015![]()
niet?quote:Op maandag 14 september 2015 10:33 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Tja, overdag een maansverduistering zit er helaas niet in
Klopt... voor een select groepje wel...aangezien de datum ook genoemd wordt in de Asteroid-impact complottheorieënquote:Op donderdag 10 september 2015 22:00 schreef Woestijnvos het volgende:
Het einde der tijden is nabij.
quote:Op donderdag 10 september 2015 22:00 schreef Woestijnvos het volgende:
Het einde der tijden is nabij.
Zo vaak komen ze niet voor toch. Paar keer per jaar misschien en dan is het maar de vraag of het goed zichtbaar is.quote:Op zondag 20 september 2015 11:56 schreef Geralt het volgende:
Ik vind maansverduisteringen eigenlijk niet zo heel erg interessant.
Dat komt omdat die om de haverklap voorkomen denk ik. Ik ga er niet voor thuis blijven in elk geval.
Zonsverduistering (en dan wel een totale met corona en al) dat is pas mooi om live te aanschouwen
Precies dit idd.quote:Op zondag 20 september 2015 11:56 schreef Geralt het volgende:
Ik vind maansverduisteringen eigenlijk niet zo heel erg interessant.
Dat komt omdat die om de haverklap voorkomen denk ik. Ik ga er niet voor thuis blijven in elk geval.
Zonsverduistering (en dan wel een totale met corona en al) dat is pas mooi om live te aanschouwen
Indrukwekkendste wat ik ooit ben mogen aanschouwen in mijn 38 jarige leven.quote:
Ik heb nog nooit (bewust) een totale maansverduistering meegemaaktquote:
Twilight Zone-achtig.quote:Op maandag 21 september 2015 21:33 schreef Geralt het volgende:
Indrukwekkendste wat ik ooit ben mogen aanschouwen in mijn 38 jarige leven.
De setting was trouwens ook erg gaaf. In Frankrijk bovenop een berg in een kasteelruïne met uitkijk over weilanden en dorpjes en bossen en alles. Episch was het
Ja, heel bijzonder is het niet, maar het is natuurlijk wel aardig idd.quote:Op maandag 21 september 2015 22:35 schreef Nattekat het volgende:
Ik heb nog nooit (bewust) een totale maansverduistering meegemaakt
Ik vind een zonsverduistering, al is het deels, wel mooier (al heb ik er nog nooit één meegemaakt) maar maansverduisteringen zijn ook mooi
Even zeldzaam als een zonsverduisteringquote:Op maandag 21 september 2015 23:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Twilight Zone-achtig.
[..]
Ja, heel bijzonder is het niet, maar het is natuurlijk wel aardig idd.
quote:Op maandag 21 september 2015 23:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Even zeldzaam als een zonsverduistering
We moeten dus even naar België of Limburgquote:
twitter:Weerplaza twitterde op zondag 27-09-2015 om 10:43:58Ai ai, gaan wolken de #maansverduistering verpesten in ons land? We vrezen... Lees: http://t.co/tArT0kG6PD #eclips http://t.co/w9r1TvTKP1 reageer retweet
Onzin... Op GFS is niks te zien.quote:Op zondag 27 september 2015 10:48 schreef Houtenbeen het volgende:
http://www.weerplaza.nl/w(...)nsverduistering/2326[ afbeelding ]twitter:Weerplaza twitterde op zondag 27-09-2015 om 10:43:58Ai ai, gaan wolken de #maansverduistering verpesten in ons land? We vrezen... Lees: http://t.co/tArT0kG6PD #eclips http://t.co/w9r1TvTKP1 reageer retweet
Geregeld.quote:Op zondag 27 september 2015 14:18 schreef WeerServies het volgende:
Nattekat, kan je de website in het artikel van HLB aanklikbaar maken (noodweer.be).
PS: de voorspelling van weerplaza is veel te kort door de bocht. ECMWF en GFS zijn een stuk positiever voor het hoogtepunt 4:47...
Dat is 's ochtends pas... vannacht gewoon helder.quote:Op zondag 27 september 2015 16:55 schreef Sigaartje het volgende:
Laatste nieuwsberichten op radio 1: "De dag begint met veel bewolking"
Dat klinkt niet best.....
4 uur is nacht maar ook al inkomende ochtendquote:Op zondag 27 september 2015 16:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat is 's ochtends pas... vannacht gewoon helder.
Rotterdam is nu als ik naar buiten kijk voor 75% onbewolktquote:Op zondag 27 september 2015 17:00 schreef Nattekat het volgende:
Flevoland:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dit zal vast wel oplossen als de zon onder is, maar het is even de vraag of we niet een nieuwe aanvoer krijgen.
Voorpretquote:Op zondag 27 september 2015 17:03 schreef BarryOSeven het volgende:
Is het niet vannacht pas dat het echt loos gaat met de maan?
Onzin. Gebruikt dezelfde bron als ik net de grond intrapte.quote:Op zondag 27 september 2015 17:48 schreef Papabear het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)_niet_te_zien__.html
Er zijn toch ook "wolkenradars"? Kan je zien hoe de bewolking zich ontwikkelt.quote:Op zondag 27 september 2015 18:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Onzin. Gebruikt dezelfde bron als ik net de grond intrapte.
Heel het land zit goed.
Ik blijf goede hoop houdenquote:Op zondag 27 september 2015 18:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Onzin. Gebruikt dezelfde bron als ik net de grond intrapte.
Heel het land zit goed.
Ik ben de lenzen van die van mij kwijtquote:Op zondag 27 september 2015 18:13 schreef Papabear het volgende:
[..]
Ik blijf goede hoop houden
[ afbeelding ]
Ja, da's wel balen dan. Ik kan vanuit m'n slaapkamer zo het balkon op, dus ik zet de wekker wel op een uur of 4 en dan kijk ik ook eerst vanachter m'n raam of er wel wat te zien valtquote:Op zondag 27 september 2015 18:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben de lenzen van die van mij kwijt
Was gelukkig maar een goedkoop rotding.
Niet dat ik om 4u 's nachts in de kou ga staan, prima zicht vanaf mijn slaapkamer. Moet alleen even spieken of de maan niet te laag staat, onder 30 graden is het wel klaar.
Ik ben echt superbenieuwd!quote:Op zondag 27 september 2015 19:37 schreef Nattekat het volgende:
Uurtje of 3:55 de wekker dus
Daarna zie ik wel wanneer ik in slaap val.
Als ik naar buiten ga, moet ik eerst een klein stukje wandelen voor ik vrij zicht heb. Ik blijf dus gewoon in mijn warme kamer, waar ik prima over het dak van het huis tegenover kan kijken.quote:Op zondag 27 september 2015 19:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik ben echt superbenieuwd!
Zit te overwegen naar buiten te gaan en de boel te filmen als dat met mijn mobiel de moeite waard blijkt te zijn (is ook afhankelijk van hoe de kleuren eruit gaan zien).
Koude maakt mij niks uit (ik heb een geweldig winterjackquote:Op zondag 27 september 2015 19:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als ik naar buiten ga, moet ik eerst een klein stukje wandelen voor ik vrij zicht heb. Ik blijf dus gewoon in mijn warme kamer, waar ik prima over het dak van het huis tegenover kan kijken.
Voor mij heeft het weinig toegevoegde waarde eigenlijk. Als ik het al zou doen, was dat omdat de maan iets te laag stond en mijn zicht belemmert wordt.quote:Op zondag 27 september 2015 19:43 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Koude maakt mij niks uit (ik heb een geweldig winterjack) en kan snel op een plek zijn met vrij open uitzicht
Zolang ik het nog aardig kan zien en het verder geen voordeel biedt om eruit te gaan, blijf ik ook gewoon lekker thuisquote:Op zondag 27 september 2015 19:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Voor mij heeft het weinig toegevoegde waarde eigenlijk. Als ik het al zou doen, was dat omdat de maan iets te laag stond en mijn zicht belemmert wordt.
We krijgen te maken met wolkenvelden, bereid je maar alvast voor.quote:Op donderdag 10 september 2015 21:28 schreef Nattekat het volgende:
quote:Op zondag 27 september 2015 20:14 schreef richolio het volgende:
[..]
We krijgen te maken met wolkenvelden, bereid je maar alvast voor.
Edit; nja goed, dat zei die vent van de NOS. Ik weet het verder ook niet.
quote:Op zondag 27 september 2015 20:30 schreef aloa het volgende:
Lijkt het toch nog tegen te gaan vallen.Volgens Hirlam veel bewolking.
[ afbeelding ]
Dit plaatje is trouwens voor 5:00, ruim na het hoogtepunt.quote:Op zondag 27 september 2015 20:30 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
Hier in Zeeland dus grote kans om het te zien.quote:Op zondag 27 september 2015 20:30 schreef aloa het volgende:
[ afbeelding ]
GFS laat dat idd al langer zien. KNMI gaat uit van Hirlam!quote:Op zondag 27 september 2015 20:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
GFS is positiever.
Donder even een heel stuk opquote:Op zondag 27 september 2015 20:39 schreef aloa het volgende:
Volgens Hirlam gaat het om lage bewolking.!
Dat weet ik nog wel, ik had zelfs met je te doen..quote:Op zondag 27 september 2015 20:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Donder even een heel stuk op
Ik lees even dat zonsverduisteringtopic terug, en ik voel gewoon opnieuw de teleurstelling die ik toen had. Een complete herhaling heb ik echt geen zin in
we zullen zienquote:Op zondag 27 september 2015 20:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Donder even een heel stuk op
Ik lees even dat zonsverduisteringtopic terug, en ik voel gewoon opnieuw de teleurstelling die ik toen had. Een complete herhaling heb ik echt geen zin in
Rotterdam zit ook uitstekend zo te zien. Om 4 uur is het hoogtepunt, dus dat zit wel snorquote:Op zondag 27 september 2015 22:05 schreef Nattekat het volgende:
[ afbeelding ]
Komt uit het noorden opzetten. Ik zit vooralsnog helemaal prima nu.
Iets voor 4 verdwijnt de maan, daarna zal hij langzaam steeds roder wordenquote:Op zondag 27 september 2015 22:43 schreef Geralt het volgende:
Onbewolkt hier en morgen een middagdienst dus uitslapen tot ik wakker word.
Als ik er straks aan denk eens even kijken.
Hoe laat begint ie rood te worden ongeveer?
Je kan nog rustig 5 uurtjes pitten gaan, ik zie het probleem nietquote:Op zondag 27 september 2015 22:54 schreef Maver24 het volgende:
Ik twijfel wat te doen. Of nu gaan slapen en dan doodmoe wakker worden of gewoon wakker blijven en dan laat wakker worden en verrot zijn
Geloof me, slapen maakt echt niet doodmoe. Het is gewoon een ochtenddip. Beter dan doorhalen.quote:Op zondag 27 september 2015 22:54 schreef Maver24 het volgende:
Ik twijfel wat te doen. Of nu gaan slapen en dan doodmoe wakker worden of gewoon wakker blijven en dan laat wakker worden en verrot zijn
Niet verslapen hequote:Op zondag 27 september 2015 23:22 schreef Maver24 het volgende:
Ik heb besloten om even te gaan slapenlig inmiddels in bed, wekker aangezet, vriendin maakt mij ook nog wakker straks. Prima
Mooiquote:Op zondag 27 september 2015 23:40 schreef oeje55 het volgende:
[ afbeelding ]
Alvast geoefend, vooralsnog geen wolken.
Wauw. Mooi hoor.quote:Op zondag 27 september 2015 23:40 schreef oeje55 het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 27 september 2015 23:40 schreef oeje55 het volgende:
[ afbeelding ]
Yups..quote:
MMmm.... met en telefoonquote:Op maandag 28 september 2015 02:29 schreef VASND het volgende:
[..]
Yups..
Heb een telefoon met timelapse op de lucht staan. Kwaliteitje kut maar hij draait precies langs mijn appartement. Toppie.
Vooralsnog wordt het gewoon een lichtbolletje wat van links naar rechts gaat bewegen, even weg is en van kleur veranderd.quote:Op maandag 28 september 2015 02:31 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
MMmm.... met en telefoon
Nu de maan nog lichtsterk is lijkt het geen probleem te worden.
Wodan.quote:
De aarde staat nu bijna precies tussen de zon en de maan de schaduw van de aarde beweegt nu dus over de maan.quote:
#leukefeitjesquote:Tijdens een maansverduistering op aarde doet zich op de maan een zonsverduistering voor: de aarde staat voor de zon. Dit verschijnsel is nog nooit door mensen waargenomen. Wel heeft Surveyor 3 foto's gemaakt van de verduistering van 24 april 1967.
Rotterdam perfect te zien. Hopelijk blijft tot ook even zoquote:Op maandag 28 september 2015 03:15 schreef Intellectueel het volgende:
Het is volop bewolkt hier in Zwolle. Geen maan te zien.
ikkequote:
nou nouquote:
Snel kapvergunning regelen dan, misschien red je het nogquote:Op maandag 28 september 2015 03:42 schreef fripper het volgende:
De maan is nu volledig achter een boom verdwenen
Hey, ik kan weer quoten idd!quote:Op maandag 28 september 2015 03:56 schreef Maver24 het volgende:
Fok heeft kuren. Toch niet zo goed zo'n rode maan, troubles
Gewoon de nachtelijke back-up waar je normaal niks van merktquote:Op maandag 28 september 2015 03:56 schreef Maver24 het volgende:
Fok heeft kuren. Toch niet zo goed zo'n rode maan, troubles
4:11 zou de verduistering totaal moeten zijn, denk niet lang daarna?quote:Op maandag 28 september 2015 04:00 schreef liesje1979 het volgende:
Wanneer wordt hij rood dan?Hier nog maar een stukje te zien.
Ja klopt, ik zie ook rood maar het wordt nog veel meer rood?quote:Op maandag 28 september 2015 04:05 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ligt het aan mij of zie ik nu al rood-achtig?
De maan is nog niet totaal verduisterd
Ik ga het zien, tot zo!quote:Op maandag 28 september 2015 04:06 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ja klopt, ik zie ook rood maar het wordt nog veel meer rood?
Wordt niet veel roder, maar valt zonder dat lichte deel meer op.quote:Op maandag 28 september 2015 04:06 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Ja klopt, ik zie ook rood maar het wordt nog veel meer rood?
Om 4:45 nog even naar buiten kijkenquote:Op maandag 28 september 2015 04:07 schreef GekkePoes het volgende:
Jammer, volledige bewolking op mijn lokatie, mocht het einde der tijden alsnog zo uitkomen als de overlevering der geschriften, wens ik iedereen het beste. welterusten.![]()
Gewoon doen, heb ik net ook al een paar keer gedaan, toch geen hond op straat.quote:Op maandag 28 september 2015 04:16 schreef MaJo het volgende:
Hier is het helder, zie de Grote Beer bijvoorbeeld prachtig. Maar geen maan te zienBen bang dat ik even het huis uit moet om het te zien, in mijn pyama
Ongeveer 90 graden naar linksquote:Op maandag 28 september 2015 04:16 schreef MaJo het volgende:
Hier is het helder, zie de Grote Beer bijvoorbeeld prachtig. Maar geen maan te zienBen bang dat ik even het huis uit moet om het te zien, in mijn pyama
Heb het gedaan, in mijn badjas en pantoffelsquote:Op maandag 28 september 2015 04:18 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Gewoon doen, heb ik net ook al een paar keer gedaan, toch geen hond op straat.
Uhuh, ik dacht het vanuit huis te kunnen zien maar dat kon echt nietquote:
What a lunaticquote:Op maandag 28 september 2015 04:20 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Whaha ik zie af en toe een lichtflits... Er is iemand in het blok een foto aan het maken.. Die flits zal vast helpen
25 minuten pas.quote:Op maandag 28 september 2015 04:22 schreef VASND het volgende:
precies op het ekte ekte moment ineens een wolk
Randje is bijna wegquote:Op maandag 28 september 2015 04:22 schreef Nattekat het volgende:
Nog een heel dun randje. Zie ook de weerspiegeling in het dubbelglas niet meer
Goede tip. In onderbroek op het balkon. Prachtig.quote:Op maandag 28 september 2015 04:18 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Gewoon doen, heb ik net ook al een paar keer gedaan, toch geen hond op straat.
oooh ja. Was net al aardig oranje!quote:
Same here, niets te zien. In het echt wel gelukkig dus, erg mooi. En een egeltje!quote:Op maandag 28 september 2015 04:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
Met m'n mobiel werd het niks, je ziet gewoon niks met die flutcamera
Hopelijk hebben de telescoop-nerds hiero geen bewolking en willen ze de beelden delen
Ik kon nog een heel mooi vaag rondje vastleggenquote:Op maandag 28 september 2015 04:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
Met m'n mobiel werd het niks, je ziet gewoon niks met die flutcamera
Hopelijk hebben de telescoop-nerds hiero geen bewolking en willen ze de beelden delen
Kan je ook bewegende beelden vastleggen? Hij lijkt wel te gloeien!quote:Op maandag 28 september 2015 04:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kon nog een heel mooi vaag rondje vastleggen
Hier ookquote:Op maandag 28 september 2015 04:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kon nog een heel mooi vaag rondje vastleggen
Ja! Viel me ook al op.quote:Op maandag 28 september 2015 04:35 schreef Prowl het volgende:
Mooi rood incl enkele vallende sterren
Wat is dat voor ring dan? Ik zie het nog nietquote:Op maandag 28 september 2015 04:36 schreef Nattekat het volgende:
Begint een ring zichtbaar te worden
Binnen-> buiten wordt steeds lichter.quote:Op maandag 28 september 2015 04:38 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Wat is dat voor ring dan? Ik zie het nog niet
Geen telescoop.quote:Op maandag 28 september 2015 04:36 schreef Papabear het volgende:
[..]
Prachtig!![]()
Wat voor telescoop + camera heb je staan?
Lol echt, vind het meevallen met joggingsbroek en hemdje.quote:Op maandag 28 september 2015 04:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat doet ie in het echt toch ook?
Ben toch nog even binnengebleven..koud
Ik kom net weer binnen, ben meteen hals over kop naar buiten gerend toen een paar mensen hier het over vallende sterren hadden, maar zelf geen gezienquote:Op maandag 28 september 2015 04:45 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Lol echt, vind het meevallen met joggingsbroek en hemdje.
dan komt het goed uit dat het net pas herfst isquote:Op maandag 28 september 2015 04:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik kom net weer binnen, ben meteen hals over kop naar buiten gerend toen een paar mensen hier het over vallende sterren hadden, maar zelf geen gezien
De maan ziet er nu rustiger en donkerder uit. En wat egaler, ik zag zelf geen ring
En ik haat winters #moppersmurf
Nee, het was (is) inderdaad prima te volgen. Nu nog steeds prachtig mooi. Helaas geen mooie foto kunnen maken, maar dik tevredenquote:Op maandag 28 september 2015 04:52 schreef Nattekat het volgende:
Tot zo ver het hoogtepunt. Niet verpest door bewolking
Ik word daar gewoon echt niet vrolijk vanquote:Op maandag 28 september 2015 04:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
dan komt het goed uit dat het net pas herfst is
Ik vind het echt niet koud met badjas en pantoffels aan, en ik ben een koukleum
Hier ook tevreden, vooral het eerste gedeelte nadat de verduistering totaal was, vond ik indrukwekkend.quote:Op maandag 28 september 2015 04:54 schreef Papabear het volgende:
[..]
Nee, het was (is) inderdaad prima te volgen. Nu nog steeds prachtig mooi. Helaas geen mooie foto kunnen maken, maar dik tevreden
Nee maar je hebt nu geen referentie dus het lijkt niet zoveel. Als je het vergelijkt met een andere (normale) foto zie je het verschil wel.quote:Op maandag 28 september 2015 04:55 schreef Parafernalia het volgende:
ja ik snap dat supermaan niet zo goed...hij is toch gewoon normaal formaat?
Hij oogt 7% groter dan anders.quote:Op maandag 28 september 2015 04:55 schreef Parafernalia het volgende:
ja ik snap dat supermaan niet zo goed...hij is toch gewoon normaal formaat?
Ik voel je maar als je nu al in je winterdip zit is het echt minder, ik zie dit nog als nazomer.quote:Op maandag 28 september 2015 04:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik word daar gewoon echt niet vrolijk van
Ik ben echt meer een zomermens, in de zomers leef ik helemaal op en in de winter ben ik zo vrolijk als een boom die alle bladeren afgeschud heeft
Mwa niet echt, ik geniet er meer van. Het is prachtig.quote:Op maandag 28 september 2015 05:02 schreef Maver24 het volgende:
Hebben jullie ook dat enge gevoel als je snachts naar buiten kijkt van dat grote zwarte heelal met al die sterren en dan de maan dat je je zo klein voelt en machteloos, heel vreemd gevoel, die grote leegte etc
Ja, ik dacht dat ik misschien de enige wasquote:Op maandag 28 september 2015 05:02 schreef Maver24 het volgende:
Hebben jullie ook dat enge gevoel als je snachts naar buiten kijkt van dat grote zwarte heelal met al die sterren en dan de maan dat je je zo klein voelt en machteloos, heel vreemd gevoel, die grote leegte etc
ben vergeten om mijn wekker te zettenquote:Op maandag 28 september 2015 06:31 schreef richolio het volgende:
Lol ben door mijn wekker heen geslapen![]()
Het zag er iig mooi uit (op foto's)
quote:
Mooie kiekjesquote:Op maandag 28 september 2015 07:30 schreef mithrandirrr het volgende:
ik vond het prachtig <3
Na het werk even door m'n foto's heen bladeren en nog wat nabewerken. Deze heb ik met m'n telefoon van m'n camera gedownload
[ link | afbeelding ]Untitled by robert weerden, on Flickr
Waarschijnlijk hadden ze kliks nodigquote:Op maandag 28 september 2015 11:05 schreef aloa het volgende:
Hirlam zat er goed naast met de voorspelling!
4-9 gezien, daarna trok ik het niet meer.quote:Op maandag 28 september 2015 19:03 schreef Fred0w het volgende:
Tot aan maan nr 4 heb ik het gezien, daarna weer in slaap gesukkeld
dus geen bloedmaan gezien.
[ afbeelding ]
Foto komt overigens van http://nieuws.vtm.be/binn(...)dit-was-de-bloedmaan
Als ik foto's van de maan maak dan is het altijd een heel klein stipje als ik die later bekijkquote:Op maandag 28 september 2015 19:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
4-9 gezien, daarna trok ik het niet meer.
Waarom lijkt die maan op foto's altijd zo veel groter?
Mooie foto'squote:Op maandag 28 september 2015 08:39 schreef Thrilled het volgende:
Vond het foto-technisch een ramp, maar heb er wel een uur naar zitten staren
[ afbeelding ]
De maan was erg zwak, moest de ISO wel erg hoog zetten naar mijn zin, of anders de sluitertijd weer te langAch ja, hij staat erop
Als toetje ook de orion nevel nog even vastgelegd
[ afbeelding ]
Je moet vanavond rond een uur of 8 naar de maan kijkenquote:Op dinsdag 29 september 2015 13:16 schreef Geralt het volgende:
Heel groot wassie niet vond ik.
Ik heb de maan heel vaak veel en veel groter gezien.
Hoe kan dat?
Wat is dan?quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je moet vanavond rond een uur of 8 naar de maan kijken
Ik ben aan het werk vanavondquote:Op dinsdag 29 september 2015 13:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon doen, dan snap je het wel
Grote mooie gele maan.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:19 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik ben aan het werk vanavond
Zeg ff wat is dan, want ik moet het werk er voor neerleggen en anar buiten lopen.
Groter dan gisteren? En zo ja waarom was het dan een supermaan gisteren en vandaag niet hoe kan dat?quote:
Gisteravond zag ik een prachtige maan iig. Komt doordat ie vlak boven de horizon hing.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:21 schreef Geralt het volgende:
[..]
Groter dan gisteren? En zo ja waarom was het dan een supermaan gisteren en vandaag niet hoe kan dat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |