Ja! Viel me ook al op.quote:Op maandag 28 september 2015 04:35 schreef Prowl het volgende:
Mooi rood incl enkele vallende sterren
Wat is dat voor ring dan? Ik zie het nog nietquote:Op maandag 28 september 2015 04:36 schreef Nattekat het volgende:
Begint een ring zichtbaar te worden
Binnen-> buiten wordt steeds lichter.quote:Op maandag 28 september 2015 04:38 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Wat is dat voor ring dan? Ik zie het nog niet
Geen telescoop.quote:Op maandag 28 september 2015 04:36 schreef Papabear het volgende:
[..]
Prachtig!![]()
Wat voor telescoop + camera heb je staan?
Lol echt, vind het meevallen met joggingsbroek en hemdje.quote:Op maandag 28 september 2015 04:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dat doet ie in het echt toch ook?
Ben toch nog even binnengebleven..koud
Ik kom net weer binnen, ben meteen hals over kop naar buiten gerend toen een paar mensen hier het over vallende sterren hadden, maar zelf geen gezienquote:Op maandag 28 september 2015 04:45 schreef liesje1979 het volgende:
[..]
Lol echt, vind het meevallen met joggingsbroek en hemdje.
dan komt het goed uit dat het net pas herfst isquote:Op maandag 28 september 2015 04:46 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik kom net weer binnen, ben meteen hals over kop naar buiten gerend toen een paar mensen hier het over vallende sterren hadden, maar zelf geen gezien
De maan ziet er nu rustiger en donkerder uit. En wat egaler, ik zag zelf geen ring
En ik haat winters #moppersmurf
Nee, het was (is) inderdaad prima te volgen. Nu nog steeds prachtig mooi. Helaas geen mooie foto kunnen maken, maar dik tevredenquote:Op maandag 28 september 2015 04:52 schreef Nattekat het volgende:
Tot zo ver het hoogtepunt. Niet verpest door bewolking
Ik word daar gewoon echt niet vrolijk vanquote:Op maandag 28 september 2015 04:52 schreef MaJo het volgende:
[..]
dan komt het goed uit dat het net pas herfst is
Ik vind het echt niet koud met badjas en pantoffels aan, en ik ben een koukleum
Hier ook tevreden, vooral het eerste gedeelte nadat de verduistering totaal was, vond ik indrukwekkend.quote:Op maandag 28 september 2015 04:54 schreef Papabear het volgende:
[..]
Nee, het was (is) inderdaad prima te volgen. Nu nog steeds prachtig mooi. Helaas geen mooie foto kunnen maken, maar dik tevreden
Nee maar je hebt nu geen referentie dus het lijkt niet zoveel. Als je het vergelijkt met een andere (normale) foto zie je het verschil wel.quote:Op maandag 28 september 2015 04:55 schreef Parafernalia het volgende:
ja ik snap dat supermaan niet zo goed...hij is toch gewoon normaal formaat?
Hij oogt 7% groter dan anders.quote:Op maandag 28 september 2015 04:55 schreef Parafernalia het volgende:
ja ik snap dat supermaan niet zo goed...hij is toch gewoon normaal formaat?
Ik voel je maar als je nu al in je winterdip zit is het echt minder, ik zie dit nog als nazomer.quote:Op maandag 28 september 2015 04:54 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik word daar gewoon echt niet vrolijk van
Ik ben echt meer een zomermens, in de zomers leef ik helemaal op en in de winter ben ik zo vrolijk als een boom die alle bladeren afgeschud heeft
Mwa niet echt, ik geniet er meer van. Het is prachtig.quote:Op maandag 28 september 2015 05:02 schreef Maver24 het volgende:
Hebben jullie ook dat enge gevoel als je snachts naar buiten kijkt van dat grote zwarte heelal met al die sterren en dan de maan dat je je zo klein voelt en machteloos, heel vreemd gevoel, die grote leegte etc
Ja, ik dacht dat ik misschien de enige wasquote:Op maandag 28 september 2015 05:02 schreef Maver24 het volgende:
Hebben jullie ook dat enge gevoel als je snachts naar buiten kijkt van dat grote zwarte heelal met al die sterren en dan de maan dat je je zo klein voelt en machteloos, heel vreemd gevoel, die grote leegte etc
ben vergeten om mijn wekker te zettenquote:Op maandag 28 september 2015 06:31 schreef richolio het volgende:
Lol ben door mijn wekker heen geslapen![]()
Het zag er iig mooi uit (op foto's)
quote:
Mooie kiekjesquote:Op maandag 28 september 2015 07:30 schreef mithrandirrr het volgende:
ik vond het prachtig <3
Na het werk even door m'n foto's heen bladeren en nog wat nabewerken. Deze heb ik met m'n telefoon van m'n camera gedownload
[ link | afbeelding ]Untitled by robert weerden, on Flickr
Waarschijnlijk hadden ze kliks nodigquote:Op maandag 28 september 2015 11:05 schreef aloa het volgende:
Hirlam zat er goed naast met de voorspelling!
4-9 gezien, daarna trok ik het niet meer.quote:Op maandag 28 september 2015 19:03 schreef Fred0w het volgende:
Tot aan maan nr 4 heb ik het gezien, daarna weer in slaap gesukkeld
dus geen bloedmaan gezien.
[ afbeelding ]
Foto komt overigens van http://nieuws.vtm.be/binn(...)dit-was-de-bloedmaan
Als ik foto's van de maan maak dan is het altijd een heel klein stipje als ik die later bekijkquote:Op maandag 28 september 2015 19:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
4-9 gezien, daarna trok ik het niet meer.
Waarom lijkt die maan op foto's altijd zo veel groter?
Mooie foto'squote:Op maandag 28 september 2015 08:39 schreef Thrilled het volgende:
Vond het foto-technisch een ramp, maar heb er wel een uur naar zitten staren
[ afbeelding ]
De maan was erg zwak, moest de ISO wel erg hoog zetten naar mijn zin, of anders de sluitertijd weer te langAch ja, hij staat erop
Als toetje ook de orion nevel nog even vastgelegd
[ afbeelding ]
Je moet vanavond rond een uur of 8 naar de maan kijkenquote:Op dinsdag 29 september 2015 13:16 schreef Geralt het volgende:
Heel groot wassie niet vond ik.
Ik heb de maan heel vaak veel en veel groter gezien.
Hoe kan dat?
Wat is dan?quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je moet vanavond rond een uur of 8 naar de maan kijken
Ik ben aan het werk vanavondquote:Op dinsdag 29 september 2015 13:18 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gewoon doen, dan snap je het wel
Grote mooie gele maan.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:19 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik ben aan het werk vanavond
Zeg ff wat is dan, want ik moet het werk er voor neerleggen en anar buiten lopen.
Groter dan gisteren? En zo ja waarom was het dan een supermaan gisteren en vandaag niet hoe kan dat?quote:
Gisteravond zag ik een prachtige maan iig. Komt doordat ie vlak boven de horizon hing.quote:Op dinsdag 29 september 2015 13:21 schreef Geralt het volgende:
[..]
Groter dan gisteren? En zo ja waarom was het dan een supermaan gisteren en vandaag niet hoe kan dat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |